abonnement Unibet Coolblue
pi_133266894
De driepuntssluiting in onze achterdeur is aan vervanging toe. Hij functioneert niet meer: de pallen (of hoe die dingen heten) bewegen niet meer.
Het gaat om een Nemef-driepuntssluiting.

Mijn idee is om die driepuntssluiting uit de deur te halen, mee te nemen naar een ijzerwarenhandel (van te voren even bellen of ze Nemef hebben...), en dan een vervanger te kopen en in de deur te zetten.

Ervaringsdeskundigen: is dit een goed idee, of moet je hier als leek "gewoon" niet aan beginnen?
pi_133267094
Een beetje onderhoud wil ook helpen. Een likje vet of een drup olie na demontage van het geheel is een stuk goedkoper dan een nieuwe. En daar leert een leek ook nog van.
pi_133267204
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 21:43 schreef Plankje55 het volgende:
Een beetje onderhoud wil ook helpen. Een likje vet of een drup olie na demontage van het geheel is een stuk goedkoper dan een nieuwe. En daar leert een leek ook nog van.
Het slot is echt kapot: er heeft laatst een deskundige naar gekeken, die alles geprobeerd heeft om het te repareren (niet gelukt). Hij was op dat moment niet in de gelegenheid om het slot te vervangen. Het is het afwachten wanneer hij weer tijd heeft.
Nu heb ik mij bedacht dat ik het misschien wel zelf kan doen.
pi_133268598


Is ander merk maar idee is hetzelfde
pi_133276361
Lekker zelf doen, je hebt alleen een paar goede schroevendraaiers nodig. Zorg wel dat je exact hetzelfde model terug monteert ivm de maten.
pi_133276813
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 21:43 schreef Plankje55 het volgende:
Een beetje onderhoud wil ook helpen. Een likje vet of een drup olie na demontage van het geheel is een stuk goedkoper dan een nieuwe. En daar leert een leek ook nog van.
Vet....olie....grafiet.....dat moet je dus nooit doen. Gebruik slotspray.
Single ply roofing, pay less, worthless.
pi_133281908
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 08:52 schreef RoofingBurner het volgende:

[..]

Vet....olie....grafiet.....dat moet je dus nooit doen. Gebruik slotspray.
In het binnenwerk van een klassiek slot mag/moet gewoon vet. Voor de cilinder gebruik je slotspray.
pi_133291423
Makkelijk zelf te doen. Cilinder eruit halen, driepuntsluiting losschroeven, nieuwe erin, cilinder erin en klaar. Stelt niets voor.
Kijk wel even naar de manier van bedienen; krukbediend of cilinderbediend.
pi_133292892
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 18:32 schreef Drexciyan het volgende:
Makkelijk zelf te doen. Cilinder eruit halen, driepuntsluiting losschroeven, nieuwe erin, cilinder erin en klaar. Stelt niets voor.
Kijk wel even naar de manier van bedienen; krukbediend of cilinderbediend.
Dat, maar ook het veiligheidsbeslag moet eraf want de bouten gaan door de slotkast.
pi_133297867
Ah ja. Natuurlijk! 8)7
pi_133386706
Dank allemaal voor de tips en trucs :)
Als ik genoeg moed verzameld heb, ga ik eraan beginnen. Met name dat veiligheidsbeslag baart me zorgen.

Als ik er nou vroeg aan begin, is het ergste wat er kan gebeuren dat ik 's avonds het oude slot moet terugzetten, toch? :P
pi_133387783
of anders een briefje erop plakken met
"vannacht niet inbreken, slot defect!"
't gaat om hoe je ermee omgaat
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')