abonnement Unibet Coolblue
pi_133250918
quote:
Man bekeurd voor doorgeven parkeerkaartje



Zwijndrechter Sander van Lith was stomverbaasd: een parkeercontroleur bij winkelcentrum Walburg in Zwijndrecht bekeurde hem voor wat hij de gewoonste zaak van de wereld vond. Hij gaf zijn parkeerkaartje, dat nog een uur geldig was, door aan een andere bezoeker.

De controleur hield bij hoog en bij laag vol dat dat verboden is. 'Ik werd zo boos dat ik blij ben dat ik geen gekke dingen gezegd heb. Mijn kinderen waren er bij. Ik ben maar snel weggereden. Die bekeuring zal binnenkort wel op de mat vallen, maar dan vecht ik hem aan.'

Verontwaardiging
Het voorval heeft tot verontwaardiging van de gemeenteraad van Zwijndrecht geleid. Ook de Zwijndrechtse strafpleiter John Wessels is stomverbaasd. 'Ik zie hier geen grond voor in de wet en voor zo ver ik weet staat ook niet op de kaartjes dat die niet overdraagbaar zijn,' zo reageert hij desgevraagd.

'Maar als er al iets fout aan is, is het hooguit degene die het kaartje aanpakt en opnieuw gebruikt die iets fout doet, niet degene die het kaartje afstaat. Overigens zou je met een kaartje dat nog geldig is naar het gemeentehuis kunnen gaan om geld terug te vragen, want je hebt te veel belasting betaald,' zo stelt de advocaat vast.

Boos
Ook voorzitter Robert Stoopman van de winkeliersvereniging is boos: 'Eigenlijk zeg je hiermee tegen mensen dat ze maar niet meer klaar moeten staan voor anderen.'

Verbaasd is hij echter niet. Het komt vaker voor, zo weet hij. 'Het past in het beeld van de onheuse bejegening van bezoekers van het winkelcentrum door de medewerkers van Stadstoezicht. Die mensen moeten een training in omgang met burgers krijgen. Laatst was er nog iemand die even stond te bellen toen hij aankwam en gewoon toegaf dat hij fout zat. Dan zegt zo'n parkeerwacht dat hij hem bekeurt, maar dat hij hem toch eerst nog even de les wil lezen.' Ook wordt er vaak al bij minieme overschrijdingen bekeurd, weet hij.

Stoopman: 'Dit kost gewoon klanten. Mensen worden bang om boodschappen te doen. Dit is slecht voor de hele gemeente.'
Bron: AD
Wat een azijnpisser die Controleur. :')
Ура для россии
pi_133250975
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 13:53 schreef Woestijnvos het volgende:

[..]

Wat een azijnpisser die Controleur. :')
Van die zure lui met een Melkertbaantje, net als Stadswacht/toezicht.
pi_133250982
Betalen per parkeerplaats toch, en tijd doorgebracht aldaar? Wat een waanzin is dit dan..
“When there is no desire, all things are at peace.”
pi_133251019
:|W :N
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_133251145
Maare, als er een boete uit wordt geschreven dan moet er ook een feitcode worden genoteerd. Ben erg benieuwd welke dat dan zou zijn?
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  donderdag 14 november 2013 @ 14:00:24 #6
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_133251157
Wat een klein beetje 'macht' met mensen doet. De sneuheid.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_133251180
Wie doet dat niet, een parkeerkaartje doorgeven...
  donderdag 14 november 2013 @ 14:01:39 #8
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_133251202
Walgelijk beleid.

Blijkbaar is twee keer geld vangen voor dezelfde dienst wel normaal :r :r
  donderdag 14 november 2013 @ 14:02:01 #9
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_133251212
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 13:53 schreef Woestijnvos het volgende:
Overigens zou je met een kaartje dat nog geldig is naar het gemeentehuis kunnen gaan om geld terug te vragen, want je hebt te veel belasting betaald,' zo stelt de advocaat vast.
Kan natuurlijk altijd, dan kunnen die ambtenaren ook nog eens lachen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  Spellchecker donderdag 14 november 2013 @ 14:04:00 #10
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_133251284
Zulke parkeerplaatsen mijden dus ..... en proberen (!) alleen te parkeren waar je achteraf kan betalen.
Of met mobiel betalen (yellow brick oid)


quote:
'Overigens zou je met een kaartje dat nog geldig is naar het gemeentehuis kunnen gaan om geld terug te vragen, want je hebt te veel belasting betaald,' zo stelt de advocaat vast.
Dat doet natuurlijk geen hond ....


Is dit niet hetzelfde principe als de ongebruikte treinkaartjesruil??
  donderdag 14 november 2013 @ 14:04:16 #11
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_133251291
Ik had hem gegijzeld en zn meerdere/politie gebeld..

:r
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  Spellchecker donderdag 14 november 2013 @ 14:05:01 #12
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_133251319
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 14:01 schreef geelkuikentje het volgende:
Wie doet dat niet, een parkeerkaartje doorgeven...
Ikke wel.... als het vooral betaald is .... altijd leuk om mensen blij te maken.
Heb zelf ook weleens eentje gekregen.
pi_133251328
Kan die controleur per direct ontslagen worden? Om te kotsen zo'n ambtenaar die zelf wetten denkt te mogen verzinnen!

quote:
Overigens zou je met een kaartje dat nog geldig is naar het gemeentehuis kunnen gaan om geld terug te vragen, want je hebt te veel belasting betaald,' zo stelt de advocaat vast.
_O_ _O_
censuur :O
pi_133251375
Ze hebben vast ergens in de voorwaarden gezet dat het persoonsgebonden, of niet overdraagbaar is. Ook al is dat wettelijk natuurlijk helemaal vol te houden.
pi_133251387
BOA's zijn dom. Overigens leest iedereen over de gouden tip heen om ambtenaartjes te pesten:
Breng je nog niet volledig gebruikte kaartje terug naar de gemeente en vraag om je geld terug.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_133251407
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 14:05 schreef RemcoDelft het volgende:
Kan die controleur per direct ontslagen worden? Om te kotsen zo'n ambtenaar die zelf wetten denkt te mogen verzinnen!

[..]

_O_ _O_
In principe moet die controleur gewoon een feitcode aanslaan om zodoende op een bepaald bedrag uit te komen. Daar zijn ook de bonnenboekjes voor. Eigen wetten verzinnen kan dus niet.

Als er dus al bekeurt is dan moet het of inderdaad verboden zijn, of er is een verkeerde feitcode gebruikt. ben daar dus wel heel erg benieuwd naar.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  donderdag 14 november 2013 @ 14:07:53 #17
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_133251426
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 14:04 schreef maily het volgende:
Is dit niet hetzelfde principe als de ongebruikte treinkaartjesruil??
Nee, want die treinreis heb je al gemaakt en daar betaal je voor, maar een parkeerkaartje dat nog een uur geldig is houdt dus in dat de koper van dat kaartje al van zijn plek vertrokken is waar nog een uur voor betaald is..
  Spellchecker donderdag 14 november 2013 @ 14:08:57 #18
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_133251455
quote:
3s.gif Op donderdag 14 november 2013 14:06 schreef Deetch het volgende:
BOA's zijn dom. Overigens leest iedereen over de gouden tip heen om ambtenaartjes te pesten:
Breng je nog niet volledig gebruikte kaartje terug naar de gemeente en vraag om je geld terug.
Stel dat je een half uur over hebt .... dan moet je nog snel zijn om binnen de tijd dat kaartje terug te brengen, aanschuiven aan het juiste loket... hoe ga je zoiets bewijzen?
pi_133251462
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 14:04 schreef maily het volgende:

Is dit niet hetzelfde principe als de ongebruikte treinkaartjesruil??
Nee want dat ging over het doorgeven van ongestempelde/gecontroleerder kaartjes die waren gekocht voor een bepaald traject dat men ook al gereis heeft. Dat houdt in dat er slechts 1x betaald wordt voor 2x reizen.

Met parkeerkaartjes is het net anders om: daar wordt meerdere keren betaald voor de geparkeerde tijd op een zelfde vak als de tijd van de vorige nog niet is afgelopen maar men wel al weg is gereden.
Wat dat betreft zijn die oude parkeermeters waar nog kwartjes in konden eerlijker.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_133251504
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 14:08 schreef maily het volgende:

[..]

Stel dat je een half uur over hebt .... dan moet je nog snel zijn om binnen de tijd dat kaartje terug te brengen, aanschuiven aan het juiste loket... hoe ga je zoiets bewijzen?
Een lokale BOA aanspreken of hij de tijd dat jij uit het parkeervak bent gereden eve op het kaartje wil zetten met zijn dienstnummer eronder. ^O^
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  donderdag 14 november 2013 @ 14:11:07 #21
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_133251522
quote:
3s.gif Op donderdag 14 november 2013 14:06 schreef Deetch het volgende:
BOA's zijn dom. Overigens leest iedereen over de gouden tip heen om ambtenaartjes te pesten:
Breng je nog niet volledig gebruikte kaartje terug naar de gemeente en vraag om je geld terug.
Klopt.. ik ben ook wel eens stomverbaasd hoe dat soort lui de stad "meer leefbaar" maakt.... Met, ten eerste hun wijzende vingertje, en ten tweede hun redelijk grote muil... om van te kotsen die lui... Beetje de junks van de overheid vind ik het..

Naar het gemeentehuis gaan, kost zoveel tijd, dat het kaartje verlopen is, als je aan de beurt bent...
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  Spellchecker donderdag 14 november 2013 @ 14:11:39 #22
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_133251540
quote:
3s.gif Op donderdag 14 november 2013 14:10 schreef Deetch het volgende:

[..]

Een lokale BOA aanspreken of hij de tijd dat jij uit het parkeervak bent gereden eve op het kaartje wil zetten met zijn dienstnummer eronder. ^O^
Zul je net zien dat die onvindbaar is.... want koffiedrinken ...... c_/
pi_133251562
Die controleur is al net zo'n kneus als die l*l waar mijn moeder het een keer mee aan de stok had. Blauwe parkeerzone, dus parkeerschijf nodig. Nou, die had er wel een, maar het was geen blauw, maar een bruine. En dat mocht niet volgens meneer de controleur want het zou niet voor niets een blauwe zone zijn |:(
pi_133251567
De parkeergestapo moet gestopt worden, dit moeten we niet willen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  donderdag 14 november 2013 @ 14:12:56 #25
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_133251583
quote:
14s.gif Op donderdag 14 november 2013 14:11 schreef Snowballed het volgende:
Naar het gemeentehuis gaan, kost zoveel tijd, dat het kaartje verlopen is, als je aan de beurt bent...
Om hier naar het gemeentehuis te gaan zou ik weer parkeergeld moeten betalen, dat schiet dus niet op..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')