abonnement Unibet Coolblue
pi_133445554
Pipo U6 is binnen! Ik heb vandaag niet veel tijd, ik zal later een reviewtje (proberen) schrijven.

De tablet is door de douane gekomen overigens, en de verzending was best snel. 10 november verzonden, nu in huis(20 november).

PS: Enige minpuntje tot nu toe: de volumenaarbenedenknop werkt niet zo goed, die moet ik harder indrukken dan de volumenaarbovenknop. Niet zo irritant, gezien het feit er onderaan touch knoppen staan voor het geluid die makkelijker te bereiken zijn.

[ Bericht 35% gewijzigd door Brecht35 op 20-11-2013 15:14:19 ]
pi_133471630
Zo, draai momenteel probleemloos RileyRom 2.0 op de M9pro. Lijkt alleen wel of in recent apps (of hoe dat ook maar heet) het wel wat stotterend gaat; was geloof ik niet het geval bij 1.7a.

Oh, Android 4.4. zal waarschijnlijk wel niet naar de huidige generaties tablets komen maar wie toch beetje het gevoel wil hebben: Android 4.4. Launcher. Nog een bron.


Moet zelf ook nodig eens wat doen aan de UI van die van mij; gebruik alleen de home screen (de overige 4 gebruik ik nooit }:O ) en die homescreen ziet er momenteel vrij rommelig uit. Denk aan weer, datum, tijd, Yatse widgets).
  donderdag 21 november 2013 @ 05:55:31 #53
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_133473658
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 00:25 schreef Iemand91 het volgende:
Zo, draai momenteel probleemloos RileyRom 2.0 op de M9pro. Lijkt alleen wel of in recent apps (of hoe dat ook maar heet) het wel wat stotterend gaat; was geloof ik niet het geval bij 1.7a.

Oh, Android 4.4. zal waarschijnlijk wel niet naar de huidige generaties tablets komen maar wie toch beetje het gevoel wil hebben: Android 4.4. Launcher. Nog een bron.

Moet zelf ook nodig eens wat doen aan de UI van die van mij; gebruik alleen de home screen (de overige 4 gebruik ik nooit }:O ) en die homescreen ziet er momenteel vrij rommelig uit. Denk aan weer, datum, tijd, Yatse widgets).
Ik denk dat ik de komende dagen ook de Pipo M9 Pro ga halen, maar loopt hij wel gewoon smooth en zonder problemen met andere ROMS!?

Jammer dat er niet veel nieuws uitkomt op Tablet gebied. Telefoons gaan echt veel sneller, qua ontwikkeling.
pi_133481866
quote:
99s.gif Op donderdag 21 november 2013 05:55 schreef Yi-Long het volgende:
Ik denk dat ik de komende dagen ook de Pipo M9 Pro ga halen, maar loopt hij wel gewoon smooth en zonder problemen met andere ROMS!?
Andere ROMS geen ervaring mee. De Stock ROM had ik binnen 12 uur als verruilt voor een RileyRom.

In het begin was het niet heel erg stabiel; heb wel een paar vastlopers gehad. Aardige kans dat het bij het flashen van de ROM niet alles goed was gegaan.
Vastlopen heb ik niet meer gehad de laatste tijd. Soms wel hele kleine dingen die niet helemaal klopten (wegvallende icons?) maar over het algemeen best te gebruiken.
pi_133484191
Pipo M6 Pro is binnen. Mocht wel mooi 30 euro aftikken bij de koerier :{

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2013 14:58:35 ]
pi_133484980
Aiii... ;( Dat was dure expedited/express shipping?
Hoe had de verkoper 'em gedeclareerd dan?
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_133487941
had het laatst bij niet-express DHL shipping met laag gedeclareerde prijs als "digital frame".

het lijkt me zo snel dat het belastingvrije kopen zonder veel risico een voorbij tijdperk is na dat batterijen fiasco. misschien kan het nog via singapore post.
Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Gehad: Lenovo Vibe Z K910, Lenovo K900, Tianhe H920+
Wil: XPeria Z1 Compact, Aquos mini SHL24, LG G3
Wil NIET: Samsung Galaxy S5
pi_133489860
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 15:27 schreef shiznuts het volgende:
Aiii... ;( Dat was dure expedited/express shipping?
Hoe had de verkoper 'em gedeclareerd dan?
Jup DHL. Had 'm op advies van een van onze vrienden van dit mooie forum als $25 media player laten declareren maar ze zijn er blijkbaar niet ingetrapt. Wel maf... word ineens gebeld door die bezorger of ik wel wist dat ik nog moet betalen. Twee minuten komt ie aan met z'n busje :') Had gelukkig contant in huis.
pi_133490096
Haha ik kom er dus net voor het eerst achter dat je vanaf de Google Play website op je computer direct apps kunt installeren op je Android apparaten. Geniaal!
pi_133495666
Ik zit weer is een beetje in het bang for bucks budget ge kijken naar een tablet , voor in huis een beetje op bed / bank ect te surfen en apps te bekijken wat is er dan leuk ?

ainol is een redelijk merk zo te lezen :

http://www.buyincoins.com/item/18697.html

anny sugestions ?
pi_133496588
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 20:50 schreef Ryan93 het volgende:
Ik zit weer is een beetje in het bang for bucks budget ge kijken naar een tablet , voor in huis een beetje op bed / bank ect te surfen en apps te bekijken wat is er dan leuk ?

ainol is een redelijk merk zo te lezen :

http://www.buyincoins.com/item/18697.html

anny sugestions ?
Zou dan toch eerder voor een Pipo S1 Pro gaan. Véél betere processor.
pi_133498167
oke dan ga ik daar even voor kijken ! bedankt voor j e bericht :) dit is gewoon prima om beetje mee te surfen en simepe apps / spelletjes te spelen ?
  donderdag 21 november 2013 @ 21:57:19 #63
327191 RobertNL
For your gear.
pi_133498471
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 21:49 schreef Ryan93 het volgende:
oke dan ga ik daar even voor kijken ! bedankt voor j e bericht :) dit is gewoon prima om beetje mee te surfen en simepe apps / spelletjes te spelen ?
Ja prima :)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_133537841
Hmmm, de nieuwe Kindle Fire HDX 8.9" heeft een (Nexus 10-)resolutie van 2560x1600 (339p). Hopelijk gaan we dat ook terugzien in China. Onder voorbehoud dat een nextGen budget processor dat aankan dan. :P ;(
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_133544279








Ziet er allemaal leuk uit, maar er zijn een hele hoop minpunten aan de Pipo. Te beginnen: de meeste minpunten liggen aan de standaard ROM. Random vastlopers, hapert heel vaak, de balk met vorige/home/geopende apps/geluid stiller/geluid luider buggt(soms blijft ie staan terwijl ie zou moeten verdwijnen). Oh, en die Google balk bovenaan het scherm kan je niet verwijderen(klote standaard rom?).

De geluid stiller knop(de vaste knop) moet ik harder indrukken dan de geluid luider knop. Tja..

M'n oortjes(Awei ES900i) werken niet goed met de Pipo(bij een film wordt bijvoorbeeld alle geluid normaal afgespeeld, behalve de stemmen van de acteurs...DAFUQ?). Wtf? De 3.5 mm ingang is een beetje te kort(zo lijkt het tenminste), mijn Sony hoofdtelefoon doet het echter wel perfect..De Pipo oortjes die erbij zitten werken blijkbaar niet, ik ga effe een mailtje naar customer support sturen en nieuwe oortjes vragen.

De batterij zuigt redelijk hard, maar nu ik 'm gekalibreerd heb(laten leeglopen en tot 100 procent opladen), lijkt het de goede kant op te gaan.

Verder ga ik proberen een custom rom te installeren, maar dat doe ik pas wanneer ik er ervaringen over lees. Ik ben namelijk niet van plan om de eerste te zijn die een rom installeert.

Het scherm is prachtig, mag ook wel voor een IPS scherm van 1440 x 900 pixels. De speaker op de achterkant is matig, net als de camera's. De tablet voelt heel stevig aan en weegt niet te weinig of te veel.

Is de Pipo z'n geld waard? Ja. Maar ik raad een custom rom echt aan, want de standaard rom is zo instabiel als de pest.

PS1: Ik gebruik geen screen protector, ik heb niet de indruk dat het scherm snel krast ofzo. Ik stop 'm wel altijd veilig in een hoes die me geen fuck gekost heeft en toch heel kwalitatief en professioneel oogt(deze). Leuke rechtopstaande cases/screen protectors gemaakt voor de U6 zijn er echter nog niet, omdat het zo'n nieuw model is.

PS2: Welke custom rom ik op het oog heb? Deze:
http://www.freaktab.com/showthread.php?8272-Pipo-U6-RileyROM-1-1

Note: Dit is mijn eerste tablet.


*zucht*

CUSTOM ROM:

Ik moet toch wel even mijn frustratie uiten tov de Android community. Voor m'n telefoon(LT26i) zijn er tig tutorials te vinden om 'm te rooten en daarna een custom rom op te zetten. In deze tutorials(de goede zijn schaars, geloof me), is er altijd wel een stap die bij mij net niet lukt.

Met de tablet, hetzelfde verhaaltje. Het ligt toch echt wel aan de lakse Android community met z'n crappy tutorials dat ik nog steeds geen custom rom op m'n devices heb. De meeste tutorials verwachten dat je een of andere Android developer bent(waar je de kennis vandaan moet halen, geen idee..), en de tutorials voor beginners zijn gewoon crappy.

That being said, ik probeerde net de RileyRom 1.1 te installeren.

De ellende begint op bladzijde 4 van de tutorialspdf.
"Next, launch the RKAndroidTool.exe"

De exe heet helemaal niet zo, maar goed, ik vond de juiste exe in een andere folder.

Daarna:

"Now click the button that says "Reboot2Flash"."

Klinkt allemaal heel leuk, maar ik krijg de volgende melding:
"Device can not do switch,because of no drive."

Er staat nergens welke drivers je nu moet installeren(ik heb W8 x64, maar er is geen exe bij die drivers folder ofzo..), misschien ligt het daaraan?

PS: Ik heb natuurlijk elke stap in de tutorial stipt gevolgd.

[ Bericht 1% gewijzigd door Brecht35 op 23-11-2013 14:29:58 ]
pi_133581355
RileyMod 1.1 draait nu op m'n tablet, dankzij de developer van de custom rom staat deze nu op m'n tablet. Laat ik je 1 ding zeggen mbt custom roms: installeer ze via Windows XP. Windows 8 drivershit kom je gewoon gek van. XP = 15 minuutjes werk MAXIMUM.

me = happy :D

[ Bericht 1% gewijzigd door Brecht35 op 24-11-2013 18:47:38 ]
pi_133603555
quote:
Ik moet toch wel even mijn frustratie uiten tov de Android community. Voor m'n telefoon(LT26i) zijn er tig tutorials te vinden om 'm te rooten en daarna een custom rom op te zetten. In deze tutorials(de goede zijn schaars, geloof me), is er altijd wel een stap die bij mij net niet lukt.

Met de tablet, hetzelfde verhaaltje. Het ligt toch echt wel aan de lakse Android community met z'n crappy tutorials dat ik nog steeds geen custom rom op m'n devices heb. De meeste tutorials verwachten dat je een of andere Android developer bent(waar je de kennis vandaan moet halen, geen idee..), en de tutorials voor beginners zijn gewoon crappy.
yep, zelfde ervaring hier. steeds weer al die moeite.
Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Gehad: Lenovo Vibe Z K910, Lenovo K900, Tianhe H920+
Wil: XPeria Z1 Compact, Aquos mini SHL24, LG G3
Wil NIET: Samsung Galaxy S5
  maandag 25 november 2013 @ 13:32:48 #68
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_133606890
Kijk je flasht omdat de stockrom niet voldoet. Waarom voldoet die niet? Omdat de prijs zo laag is dat er niet als zodanig wordt geinvesteerd in de software.

Ik irriteer me best wel eens aan dingen in android en hoe die tablets in elkaar zitten enzo. Maar als er 1 ding is is dat op het moment dat je gaat rooten/flashen moet je niet gaan zitten klagen over lakse community of luie devs die niet willen.

Degene die hier laks is ben je zelf want je wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en dat houdt hier nu in dat je even tijd moet investeren om te leren hoe het werkt. Wil je dat niet? of is je tijd te duur? Verkoop je android tab dan maar en koop een iPad. Die doet het zonder geklooi van jouw kant.

Tevens was de lakse dev niet te beroerd om je te helpen.

Ik begrijp dat je gefrustreerd was / bent maar gaan zitten ragen hier lost het niet echt op.

[ Bericht 5% gewijzigd door BurnaBoy op 25-11-2013 13:45:07 ]
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_133607119
ja, want uittikken in fatsoenlijk engels wat je moet doen ipv een stel holbewonerskreten te uiten is een hele moeite..
Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Gehad: Lenovo Vibe Z K910, Lenovo K900, Tianhe H920+
Wil: XPeria Z1 Compact, Aquos mini SHL24, LG G3
Wil NIET: Samsung Galaxy S5
pi_133607207
In het geval van RileyRom (en veel andere ROM's):

- .zip bestand downloaden.
- Drivers goed installeren (daar loopt het vaak spaak want men let niet op en laat drivers automatisch installeren zodat het niet meer goed werkt; tevens is W8 een drama en kun je dit beter op XP / Vista / W7 doen).
- Flashtool openen, Erase IDB en daarna ROM flashen.

Als het goed gaat heb je binnen 3 minuten een nieuwe ROM op je tablet staan.
Het opnieuw installeren van je apps en andere instellingen duurt veel langer.

Bij de ROM's staan bijna altijd complete manuals/readme's etc. die je uitgebreid vertellen wat je moet doen, wat je niet moet doen en zelfs tips als het verkeerd gaat. Wil je niet de moeite doen om enigszins in te lezen wat ROM's flashen betekend; begin er dan ook maar niet aan.

Blijkbaar heeft Brecht35 dat wel gedaan; want 5 uur na z'n eerste post/rant post hij dat hij succesvol een nieuwe ROM heeft draaien.

[ Bericht 9% gewijzigd door Iemand91 op 25-11-2013 13:53:15 ]
  maandag 25 november 2013 @ 13:52:16 #71
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_133607388
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 13:43 schreef RDMKR het volgende:
ja, want uittikken in fatsoenlijk engels wat je moet doen ipv een stel holbewonerskreten te uiten is een hele moeite..
Maar die meeste holbewoner kreten zijn gewoon jargon. En de betekenis kun je best vinden, dat het wat onhandig is voor iemand die er net aan begint klopt ook wel maar dat zou je niet tegen moeten houden.

Tevens laat brecht zijn frustratie wel een beetje heel duidelijk merken in zijn post. Had niet echt gehoeven imho.
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_133607862
mijn ervaring is gewoon dat het allemaal veel cryptischer wordt uitgelegd dan echt nodig is. ik kan me best orienteren in de wereld van de roms en roots maar iedere keer als ik het antwoord vind op mijn vragen denk ik "oh, had het dan meteen zo gezegd", weet je wel.
Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Gehad: Lenovo Vibe Z K910, Lenovo K900, Tianhe H920+
Wil: XPeria Z1 Compact, Aquos mini SHL24, LG G3
Wil NIET: Samsung Galaxy S5
  maandag 25 november 2013 @ 17:32:37 #73
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_133614935
Pipo M9 Pro vanavond gehaald in Sham Shui Po. 1850HK$, (180 euro ongeveer), inclusief goedkope sleeve, oordopjes, etc. WIFI versie.

Nu 8 uur opladen, oftewel tot morgenochtend...
pi_133618440
Ik vind gewoon dat de tutorials duidelijker moeten zijn. Die developer van RileyRom gaf zelf toe dat de info niet volledig was en dat er aan gewerkt wordt. De roms zijn goed, maar de communicatie over de installatie ervan kan toch wel iets beter naar mijn mening.

En daarmee heb ik alles gezegd. Of niet..Mijn Sony telefoon heeft 400 euro gekost en ik heb al ettelijke uren gespendeerd aan pogingen om hem te rooten. Het is dus allesbehalve een goedkoop product en ik heb naar mijn mening genoeg werk gestopt in mijn pogingen. Er scheelt dus in mijn ogen dus echt aan die tutorials.

Oh, en ik heb de developer van RileyRom inderdaad verweten laks te zijn in zijn tutorial, wat hij zelf ook toegeeft. Z'n support was echter top. :)


Tablet ontopic:
Er is een probleem met de oplader geleverd bij de tablet. De tablet reageert namelijk niet voor enkele minuten(ik krijg em wel weer aan de praat door 'm te linken met m'n pc - dit probleem deed zich ook voor op de stock rom- en laadt ook amper of zelfs niet op met die lader. Ik ga waarschijnlijk geen mailtje hierover sturen naar Banggood, ik vertrouw die Chinese laders sowieso al niet. Ik heb nog een micro usb lader liggen en ik ga sowieso nog eens een universele USB lader kopen.

Edit: Het probleem doet zich ook voor bij een andere oplader, naja, mailtje naar BG was dus al verstuurd..Ben benieuwd wat ze hierop gaan sturen. Dit oplaadprobleem was ook al bij de standaard rom. Raar...

Nu laadt de tablet toch op, laten we hopen dat ie het blijft doen. Ik heb slaapstand en dagdromen uitgeschakeld, misschien verandert dat iets?

PS2: M'n oortjes doen het nog steeds niet op m'n tablet, dat terwijl m'n hoofdtelefoon het perfect doet. M'n oortjes werken wél op elk ander toestel dat ik heb...Weird..

Edit:

De tablet wil niet meer opladen..Nuja, hij zegt wel dat ie aan het opladen is, maar het procentcijfer gaat maar niet omhoog. Heel weird.

[ Bericht 15% gewijzigd door Brecht35 op 25-11-2013 22:46:56 ]
pi_133634224
quote:
De tablet wil niet meer opladen..Nuja, hij zegt wel dat ie aan het opladen is, maar het procentcijfer gaat maar niet omhoog. Heel weird.
had ik ook met mijn Voyo A15... hij moest voor reparatie naar China en is nog steeds niet terug... :[
Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Gehad: Lenovo Vibe Z K910, Lenovo K900, Tianhe H920+
Wil: XPeria Z1 Compact, Aquos mini SHL24, LG G3
Wil NIET: Samsung Galaxy S5
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')