abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_133190725

Introductie tot bitcoin
Het is de state-of-the-art in geld. Het is een nieuwe vorm van elektronisch geld. Het is inmiddels de gouden standaard van digitale valuta.

Gebaseerd op een aantal oude technologieën, en een aantal zeer nieuwe technologieën ... Bitcoin is het resultaat van het combineren van ... cryptografische versleuteling van gegevens + het idee van een gelimiteerde grondstof, vergelijkbaar met goud en zilver (waar de hoeveelheid beperkt is), en dit gebruiken als geld + het idee van grote aantallen computers die zijn aangesloten op de het internet ... welke een sterke, veerkrachtige, onverwoestbaar netwerk vormen.

Het heet een cryptocurrency. Sinds de uitvinding van Bitcoin ... zal geld nooit meer hetzelfde zijn.

en

Hoe werkt bitcoin?
Bitcoin is een digitale grondstof of munteenheid, wat betekent dat de hoeveelheid gelimiteerd is, net als goud. Maar in tegenstelling tot goud zijn bitcoins zeer gemakkelijk uit te wisselen via het internet.

Bitcoin is een netwerk dat, als een notaris, alle bitcoin transacties tussen mensen registreert en gedecentraliseerd opslaat in het bitcoin netwerk. Ieders bitcoin rekening wordt opgeslagen op elke computer in bitcoin netwerk. Het is dus praktisch onmogelijk om het bitcoin netwerk uit te schakelen. Bittorrent, wat gedeeltelijk gebaseerd is op dezelfde principes, heeft aangetoond dat dit soort netwerken niet uit te schakelen zijn.

Zie een mooie infographic.

Bekijk ook deze presentatie ^O^.

De infographic 'hoe een Bitcoin transactie werkt'

De infographic 'Bitcoin is secured by the laws of the universe'.

Maar waar kan ik betalen met Bitcoins dan?

Thuisbezord.nl neemt sinds kort Bitcoins aan.

Games betalen met Bitcoin kan op Steam Bits

Coinmap is een wereldkaart met veel plaatsen waar je kan betalen met Bitcoins, handig als je op vakantie gaat.

Wat is de economische aansporing voor mensen om hun computer deel te laten nemen aan het bitcoin netwerk?
Door het registreren van bitcoin transacties in data blokken, verdienen computers bitcoins. Dit is nu 25 bitcoins per blok. Dit werkt als volgt. Elke transactie die plaats vindt op het netwerk wordt uitgezonden naar alle computers in het netwerk. Elke computer verzamelt deze transacties in een data blok en gaat vervolgens een proof-of-work algoritme uitrekenen voor dit blok.

Het proof-of-work algoritme is een soort vingerafdruk of check-sum van het blok en kost de computer processor tijd. De moeilijkheidsgraad van dit algoritme wordt, door het bitcoin netwerk, zo afgesteld dat het bitcoin netwerk gemiddeld één blok per 10 minuten genereert. Dat betekent dus dat de kans de een computer de proof-of-work voor een blok vindt binnen deze tijd gelijk is aan (de processor kracht van de computer)/(processor kracht van het totale netwerk).

Blokken worden op het bitcoin netwerk in een blok-keten opgeslagen. Elk blok bevat een vingerafdruk van het vorige blok zodat het duidelijk is wat de volgorde van de blokken is. Indien een computer het blok van het proof-of-work vingerafdruk weet te voorzien, dan mag deze computer 25 bitcoins claimen en zend deze computer het blok naar alle andere computers op het bitcoin netwerk. Alle computers zullen dit blok accepteren en aan hun blok-keten toevoegen.

Elke computer weet dat dit de beste strategie is, want anders moet er een ander blok gecreëerd worden met een proof-of-work vingerafdruk en dat kost extra processor tijd. Het is beter om te gaan werken aan een volgend blok.

Het proof-of-work algoritme vereist dat computers processor arbeid moeten verrichten om blokken te creëren. Door de moeilijkheidsgraad te regelen kan ervoor gezorgd worden dat de hoeveelheid blokken per uur gemiddeld constant is, zelfs als het aantal computers in het netwerk toeneemt of afneemt.

Hoe wordt de bitcoin inflatie onder controle gehouden?
Bovenstaand proces wordt bitcoin mijnen genoemd. De software hiervoor is open-source en kan gedownload worden van Bitcoin P2P Cryptocurrency | Bitcoin. Deze software kan tevens gebruikt worden om je bitcoin rekening te bekijken en om bitcoins te versturen.

Deze software is zo geconfigureerd dat elke 4 jaar de belonging per blok voor het genereren van een blok gehalveerd wordt. Nu is de beloning 50 bitcoins, na 4 jaar 25 bitcoins, na 8 jaar 12,5 bitcoins, enzovoort. Dit zorgt ervoor dat er maximaal 21.000.000 bitcoins geproduceerd zullen worden.

Terwijl mensen investeren in bitcoin zal de prijs van bitcoin toenemen. Na verloop van tijd zal de aansporing voor computers om deel te nemen aan het bitcoin netwerk verplaatsen van de beloning per blok naar transactie vergoedingen. Computers kunnen transactie vergoedingen vragen voor het opnemen van een transactie in hun blok. Zo een vergoeding kan door de zender worden toegevoegd aan de transactie. Nu geld ook weer, dat de computer die de proof-of-work vind de vergoeding mag claimen.

Hoe start ik met bitcoin?
Ben je overtuigt van de bijzondere eigenschappen van bitcoin? Het is eenvoudig om met bitcoins te beginnen en een paar test bitcoins te verkrijgen. Ga naar de bitcoin website en download en installeer de bitcoin client.

Nadat je de bitcoin client hebt geïnstalleerd duurt het even voordat bitcoin alle blocks heeft opgehaald van het bitcoin netwerk.

Als de bitcoin client klaar is met het ophalen van alle blocks zullen je nieuwe bitcoins verschijnen in de bitcoin client. Voor de duidelijkheid, het is niet noodzakelijk om een bitcoin client te hebben draaien om bitcoins te ontvangen. De bitcoins worden door het netwerk aan een bitcoin adres toegekend. Alleen de persoon die de private sleutels heeft voor dit bitcoin adres zal ooit in staat zijn om deze bitcoins weer uit te geven. De private sleutels zijn opgeslagen in het wallet.dat bestand.

Een andere manier is een online wallet. Momenteel staat Blockchain.info goed bekend, maar vraag het even na in het topic voor recente informatie. Voordeel van een online wallet is dat je niet hoeft te wachten op het ophalen van de blockchain (kan een paar dagen duren op een oude laptop). Nadeel is dat het (veel) minder veilig is. Alleen voor kleine bedragen dus.

Bitcoins kopen en verkopen.
Vraag in het topic naar hoe je bitcoins momenteel het beste kan kopen/verkopen *G*.

Als je daar geen zin in hebt: op Bitonic.nl en Happycoins.nl kun je met iDeal Bitcoin kopen. Kijk even goed uit want goedkoop is het niet. Gebruik ze als je een klein bedrag wil uitgeven om mee te doen.

Goedkoper zijn de online exchanges. MtGox is de grootste. Vraag het even na om de meest recente informatie te hebben.

Grafiek van 12 juni, na de 'grote crash' van 25 naar 10 dollar. De eerste rally in Juli 2010 was ten gevolge van het slashdoteffect. Na deze boom is de wisselkoers van bitcoin een beetje ingestort, mede omdat er verschillende bugs zijn opgelost in de software. Echter bitcoin is duidelijk weer in trek. Voor een uitgebreide analyse van de bitcoin markt zie bitcoincharts.

Één van de concrete zaken die je kan doen met bitcoins is anoniem doneren. Andere zaken die gemakkelijk gemaakt worden door bitcoin is het maken van kleine betalingen. Dit principe wordt op dit moment al gebruikt om software ontwikkeling voor bitcoin te stimuleren op het bitcoin forum.

Bitcoin in meer detail
Wil je de werking van bitcoin in meer detail begrijpen, ga dan naar de bitcoin wiki. Ten slotte, voor nieuws over bitcoin zie: http://reddit.com/r/bitcoin
Als aller allerlaatste: http://www.thebitcoinchannel.com/

Voor meer uitleg over Bitcoin, zie het volgende artikel: http://anarchiel.com/stortplaats/toon/bitcoin_kan_je_niet_stelen_en_dat_is_onbetaalbaar

Koersverloop:

Logaritmisch:


Lineair:


3-maanden:


Bitcoinkoersen volgen:
Je kunt de koersen volgen op bitcoinwisdom. µ heeft een uitleg gemaakt hoe dat werkt:


Er zijn ook Bitcoin spin-offs, elk met hun eigen unieke kwaliteiten. Een lijst wordt bijgehouden hier: https://bitcointalk.org/index.php?topic=134179.0

"Attentie: De (computertechnische) praktijk van bitcoin mining wordt niet hier maar in DIG besproken." ?
  dinsdag 12 november 2013 @ 18:13:46 #2
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133190746
Wat
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
  dinsdag 12 november 2013 @ 18:14:02 #3
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_133190751
srs :')
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  dinsdag 12 november 2013 @ 18:14:22 #4
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133190761
Beetje spammy ook zo die TT
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
  dinsdag 12 november 2013 @ 18:14:43 #5
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_133190770
Mining gaat in dig
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  dinsdag 12 november 2013 @ 18:48:25 #6
309481 Burrito
Ajax Amsterdam
pi_133191667
cex.io mining alles
pi_133192431
Yay nieuw topic.
జ్ఞ‌ా
  dinsdag 12 november 2013 @ 19:41:10 #8
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_133193540
LTC/BTC eur is echt een stuk stabieler/saaier.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_133193627
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 november 2013 19:41 schreef SosuaCafe het volgende:
LTC/BTC eur is echt een stuk stabieler/saaier.
Dat is een mooi/goed teken voor de currency. Als dit lang zo blijft kan BTC meer en meer voet aan de grond krijgen.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
  dinsdag 12 november 2013 @ 19:51:49 #10
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133194031
Snel! Iemand zeg dat de prijs crasht en dat Bitcoins morgen niks meer waard zijn!
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
  dinsdag 12 november 2013 @ 20:02:25 #11
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133194549
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 19:51 schreef Maxbet het volgende:
Snel! Iemand zeg dat de prijs crasht en dat Bitcoins morgen niks meer waard zijn!
Te laat..
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
  dinsdag 12 november 2013 @ 20:04:36 #12
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_133194667
De prijs crasht en bitcoins zijn morgen niks meer waard !!
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  dinsdag 12 november 2013 @ 20:05:18 #13
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133194699
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 20:04 schreef Scorpie het volgende:
De prijs crasht en bitcoins zijn morgen niks meer waard !!
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 20:02 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Te laat..
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
  dinsdag 12 november 2013 @ 20:06:12 #14
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_133194733
He shit. :'(
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_133194753
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 20:02 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Te laat..
Gefeliciteerd met je aankoop. :P
  dinsdag 12 november 2013 @ 20:12:38 #16
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133195044
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 20:06 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Gefeliciteerd met je aankoop. :P
Niks bijgekocht, juist uitgegeven..

Net toch maar eens bij Thuisbezorgd besteld met BTC, ze nemen dus gewoon je order al aan met 0 confirmations. Mijn betaling was in 0,5 seconden oid goedgekeurd.

Alleen jammer dat mijn paper wallets nog niet klaar zijn bij de drukker, anders had ik de bezorger mooi kunnen verwarren met zijn fooi (altijd snelle bezorging en prima eten bij die tent waar ik heb besteld).
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_133195577
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 20:12 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Niks bijgekocht, juist uitgegeven..

Net toch maar eens bij Thuisbezorgd besteld met BTC, ze nemen dus gewoon je order al aan met 0 confirmations. Mijn betaling was in 0,5 seconden oid goedgekeurd.

Alleen jammer dat mijn paper wallets nog niet klaar zijn bij de drukker, anders had ik de bezorger mooi kunnen verwarren met zijn fooi (altijd snelle bezorging en prima eten bij die tent waar ik heb besteld).
Oh natuurlijk, eh... aankoop van je maaltijd dan. :+

Heb dit weekend ook besteld bij thuisbezorgd en betaald met BTC. Was ook benieuwd hoe het zou gaan met confirmations maar gaat snel idd.
  dinsdag 12 november 2013 @ 20:29:16 #18
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133195793
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 20:24 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Oh natuurlijk, eh... aankoop van je maaltijd dan. :+

Heb dit weekend ook besteld bij thuisbezorgd en betaald met BTC. Was ook benieuwd hoe het zou gaan met confirmations maar gaat snel idd.
Wat ik me trouwens wel afvraag.. Het lijkt wel hun eigen service, hebben ze echt in de tussentijd eigenlijk een complete Bitcoin payment provider opgezet? Ik bedoel ze zijn er wel groot genoeg voor, maar als de code net zo goed in elkaar zit als het van buitenaf lijkt is het serieuze competitie voor BitPay als ze het aan zouden bieden aan anderen.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_133195849
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 20:29 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Wat ik me trouwens wel afvraag.. Het lijkt wel hun eigen service, hebben ze echt in de tussentijd eigenlijk een complete Bitcoin payment provider opgezet? Ik bedoel ze zijn er wel groot genoeg voor, maar als de code net zo goed in elkaar zit als het van buitenaf lijkt is het serieuze competitie voor BitPay als ze het aan zouden bieden aan anderen.
Het gaat via Bitpay ;) Zie grijze lettertjes onderaan:

  dinsdag 12 november 2013 @ 20:31:56 #20
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133195889
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 20:30 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Het gaat via Bitpay ;) Zie grijze lettertjes onderaan:

[ afbeelding ]
Gewoon zwaar overheen gekeken, geen wonder dat het zo goed in elkaar lijkt te zitten..
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_133197264
Waarde bitcoin opnieuw naar record http://nu.nl/tech/3626996/waarde-bitcoin-opnieuw-record.html via @NUnl

Jammer dat ze Mtgox volgen en de record prijs van vorige week lag volgens mij hoger.
  dinsdag 12 november 2013 @ 21:09:04 #22
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133197306
Over die paper wallets trouwens, ik was vandaag bij mijn vaste drukker. Heb een paar paper wallets laten drukken op dik papier om met een klein bedrag erop cadeau te geven. Hij vond het wel een tof idee en kwam aan met de inkt die ze ook gebruiken op krasloten. Daarmee zou je de complete private key kunnen bedekken voor nog meer veiligheid.

Toen we het een beetje verder over veiligheid en vertrouwen hadden gaf hij nog aan dat als ik dat fijn vond dat ik toezicht kon houden op het complete proces, moeten we dat wel even inplannen dat het in een ruk door geprint kan worden.

Nadeel is dat het met die kraslaag gelijk in wat grotere oplages moet om qua kosten interessant te zijn.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
  dinsdag 12 november 2013 @ 21:18:25 #23
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_133197692
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 21:09 schreef Maxbet het volgende:
Over die paper wallets trouwens, ik was vandaag bij mijn vaste drukker. Heb een paar paper wallets laten drukken op dik papier om met een klein bedrag erop cadeau te geven. Hij vond het wel een tof idee en kwam aan met de inkt die ze ook gebruiken op krasloten. Daarmee zou je de complete private key kunnen bedekken voor nog meer veiligheid.

Toen we het een beetje verder over veiligheid en vertrouwen hadden gaf hij nog aan dat als ik dat fijn vond dat ik toezicht kon houden op het complete proces, moeten we dat wel even inplannen dat het in een ruk door geprint kan worden.

Nadeel is dat het met die kraslaag gelijk in wat grotere oplages moet om qua kosten interessant te zijn.
Waarom zou je een paper wallet nemen?
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_133197749
cex.io heb ik even geprobeerd maar ben er toch weer snel mee gekapt. De waarde van de ghashes daalt sneller dan het aantal bitcoins wat er gemined word dus uiteindelijk kost het alleen maar bitcoins.
pi_133197883
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 21:09 schreef Maxbet het volgende:
Over die paper wallets trouwens, ik was vandaag bij mijn vaste drukker. Heb een paar paper wallets laten drukken op dik papier om met een klein bedrag erop cadeau te geven. Hij vond het wel een tof idee en kwam aan met de inkt die ze ook gebruiken op krasloten. Daarmee zou je de complete private key kunnen bedekken voor nog meer veiligheid.

Toen we het een beetje verder over veiligheid en vertrouwen hadden gaf hij nog aan dat als ik dat fijn vond dat ik toezicht kon houden op het complete proces, moeten we dat wel even inplannen dat het in een ruk door geprint kan worden.

Nadeel is dat het met die kraslaag gelijk in wat grotere oplages moet om qua kosten interessant te zijn.
Beetje zoals dit?
https://www.bctip.org/
  dinsdag 12 november 2013 @ 21:24:08 #26
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133197902
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 november 2013 21:18 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

Waarom zou je een paper wallet nemen?
Cold storage zijn ze goed voor, maar daarvoor hoeven ze niet mooi te zijn.

Ik wil ze vooral cadeau doen aan mensen, en als iemand serieus wil leren over bitcoins wil ik ze wel een paper wallet met uitleg geven en daarop iets van 0.005 BTC ofzo. Voor veel mensen is het vrij intimiderend om te beginnen met Bitcoins, een paper wallet is iets tastbaarder en kan daarbij helpen heb ik het idee.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_133198023
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 21:23 schreef nikao het volgende:

[..]

Beetje zoals dit?
https://www.bctip.org/
Dat voorbeeld met de $ erbij, laat je ze drukken en een paar dagen later wijkt de prijs in $ weer flink af.
  dinsdag 12 november 2013 @ 21:27:35 #28
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133198058
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 21:23 schreef nikao het volgende:

[..]

Beetje zoals dit?
https://www.bctip.org/
Zoiets, maar ik zou met de huidige koersontwikkelingen niet het bedrag in Dollars of Euro's er op zetten.

Ik wil gewoon dit design gebruiken:


En daar kan ik dan zodra ik er een nodig heb wat naartoe versturen via mijn eigen "hot wallet"

Dan nog een briefje erbij met wat basic uitleg en klaar is Kees, weer iemand iets geleerd over Bitcoins.

Edit: de bedoeling met die kraslaag is dan dat het over de private keys en QR code rechts heen komt.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_133198245
Wel cool idee. Het bedrag in $ maakt het natuurlijk wel een beetje laagdrempeliger, maar met de huidige volatiliteit niet echt haalbaar inderdaad.
pi_133198364
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 21:09 schreef Maxbet het volgende:
Over die paper wallets trouwens, ik was vandaag bij mijn vaste drukker. Heb een paar paper wallets laten drukken op dik papier om met een klein bedrag erop cadeau te geven. Hij vond het wel een tof idee en kwam aan met de inkt die ze ook gebruiken op krasloten. Daarmee zou je de complete private key kunnen bedekken voor nog meer veiligheid.

Toen we het een beetje verder over veiligheid en vertrouwen hadden gaf hij nog aan dat als ik dat fijn vond dat ik toezicht kon houden op het complete proces, moeten we dat wel even inplannen dat het in een ruk door geprint kan worden.

Nadeel is dat het met die kraslaag gelijk in wat grotere oplages moet om qua kosten interessant te zijn.
Hoe weet je zeker dat je privkeys niet ergens worden opgeslagen/gecached?
జ్ఞ‌ా
  dinsdag 12 november 2013 @ 21:37:06 #31
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133198485
quote:
4s.gif Op dinsdag 12 november 2013 21:34 schreef µ het volgende:

[..]

Hoe weet je zeker dat je privkeys niet ergens worden opgeslagen/gecached?
Bij de drukker bedoel je? Ik zit zelf in de papier business, dus ik heb genoeg ervaring met drukkers om te kunnen zeggen wat ze met de bestanden doen als ik er bij kan zijn.

En hij bood zelf aan om mij bij het hele process erbij te laten zijn, vanaf het moment dat ik met de bestanden op een encrypted stick aankom totdat alles klaar is.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_133198577
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 21:37 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Bij de drukker bedoel je? Ik zit zelf in de papier business, dus ik heb genoeg ervaring met drukkers om te kunnen zeggen wat ze met de bestanden doen als ik er bij kan zijn.
Ahja. Lijkt me essentiele kennis inderdaad, anders kunnen ze je nog wat flikken ;). Ik vertrouw mijn printer nog niet... :P.
quote:
En hij bood zelf aan om mij bij het hele process erbij te laten zijn, vanaf het moment dat ik met de bestanden op een encrypted stick aankom totdat alles klaar is.
Ahyes :s).
జ్ఞ‌ా
pi_133198826
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 21:08 schreef WebBeestje het volgende:
Waarde bitcoin opnieuw naar record http://nu.nl/tech/3626996/waarde-bitcoin-opnieuw-record.html via @NUnl

Jammer dat ze Mtgox volgen en de record prijs van vorige week lag volgens mij hoger.
Matige samenvatting van http://money.cnn.com/2013/11/12/investing/bitcoin-record-high/
pi_133199158
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 21:24 schreef Maxbet het volgende:
Cold storage zijn ze goed voor, maar daarvoor hoeven ze niet mooi te zijn.
Ik zou (of eigenlijk, dat doe ik al) als cold storage veel liever een text file met private keys hebben, dat encrypten (bijvoorbeeld in een truecrypt container zetten) zodat je hem op random plaatsen kunt backuppen (USB stick in je kluis, online, cloud, etc).

Veel en veel veiliger dan zo'n stuk papier. Ook tegen diefstal, verlies, brand, enz.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
  dinsdag 12 november 2013 @ 21:53:52 #35
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133199176
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 november 2013 21:39 schreef µ het volgende:

[..]

Ahja. Lijkt me essentiele kennis inderdaad, anders kunnen ze je nog wat flikken ;). Ik vertrouw mijn printer nog niet... :P.

[..]

Ahyes :s).
Nu nog kijken hoeveel ik er moet laten maken om het een beetje haalbaar te maken met die kraslaag, zou wel erg tof zijn. Ik heb alleen geen idee wat ik met 100+ paper wallets aan moet. Maar onder de 100 is het sowieso niet te doen heb ik het idee.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
  dinsdag 12 november 2013 @ 21:54:56 #36
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_133199214
BTC-koers houdt de afgelopen 18 uur toch aardig stand op een bijna recordhoogniveau; grofweg 335-340 dollar op btc-e. (toegegeven, ik kijk nooit op Mtgox)
pi_133199274
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 21:53 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Nu nog kijken hoeveel ik er moet laten maken om het een beetje haalbaar te maken met die kraslaag, zou wel erg tof zijn. Ik heb alleen geen idee wat ik met 100+ paper wallets aan moet. Maar onder de 100 is het sowieso niet te doen heb ik het idee.
Hoewel ik het tof vind, zou ik nooit van jou (of wie dan ook) bestellen, helaas...
జ్ఞ‌ా
pi_133199347
quote:
3s.gif Op dinsdag 12 november 2013 21:54 schreef MissionPhailed het volgende:
BTC-koers houdt de afgelopen 18 uur toch aardig stand op een bijna recordhoogniveau; grofweg 335-340 dollar op btc-e. (toegegeven, ik kijk nooit op Mtgox)
Idem op Bitstamp, redelijk stabiel rond de $350 daar.

Maar ik denk dat de meest toonaangevende exchange nu BTCChina is. Daar schommelt het tussen de 2350 en 2400 RMB (wat omgerekend zo'n $390 is, dus opmerkelijk genoeg meer dan Bitstamp), met bovendien een vrij stabiel bid volume.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_133199419
Ik las hier laatst dat er mensen bang zijn iets fout te doen en dan BTC kwijt te raken maar het is veiliger om bijvoorbeeld op zak te hebben dan een portemonee vol euro's.

Maxbet ziet er netjes uit :)

Nog iemand die uitkijkt naar het Senaat in de VS?
  dinsdag 12 november 2013 @ 22:03:04 #40
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133199519
quote:
3s.gif Op dinsdag 12 november 2013 21:56 schreef µ het volgende:

[..]

Hoewel ik het tof vind, zou ik nooit van jou (of wie dan ook) bestellen, helaas...
Ik ook niet ;)
Hoe mooi dat ik het ook allemaal vertel en hoe goed dat ik het ook doe, je zou me nog niet moeten vertrouwen..
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_133199602
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 21:58 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Idem op Bitstamp, redelijk stabiel rond de $350 daar.

Maar ik denk dat de meest toonaangevende exchange nu BTCChina is. Daar schommelt het tussen de 2350 en 2400 RMB (wat omgerekend zo'n $390 is, dus opmerkelijk genoeg meer dan Bitstamp), met bovendien een vrij stabiel bid volume.
Slaat eigenlijk nergens op, als je waar dan te wereld valuta A voor B wil inwisselen zijn de wisselkoersen vrijwel gelijk. Bij BTC niet maar dan zou je verwachten dat die prijzen langzaam naar elkaar toe moeten trekken.
pi_133199643
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 22:00 schreef WebBeestje het volgende:
Nog iemand die uitkijkt naar het Senaat in de VS?
Vrees dat het een lachwekkend spektakel gaat worden. Maar misschien dat het argument "anders gaat China er met deze innovatie vandoor" nog hun aandacht kan wekken.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_133199694
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2013 22:05 schreef WebBeestje het volgende:
Slaat eigenlijk nergens op, als je waar dan te wereld valuta A voor B wil inwisselen zijn de wisselkoersen vrijwel gelijk. Bij BTC niet maar dan zou je verwachten dat die prijzen langzaam naar elkaar toe moeten trekken.
Bij MtGox is het duidelijk waar de hogere koersen vandaan komen (fiat geld wat je daar toch niet vandaan kunt halen, is nou eenmaal minder waard) maar hoe het zit met BTCChina weet ik niet. Ik neem aan dat ik als Europeaan waarschijnlijk niet zonder significant koersverlies of vertraging euro's die kant op kan sturen of vandaan kan halen.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
  dinsdag 12 november 2013 @ 22:16:31 #44
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133200065
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 22:07 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Bij MtGox is het duidelijk waar de hogere koersen vandaan komen (fiat geld wat je daar toch niet vandaan kunt halen, is nou eenmaal minder waard) maar hoe het zit met BTCChina weet ik niet. Ik neem aan dat ik als Europeaan waarschijnlijk niet zonder significant koersverlies of vertraging euro's die kant op kan sturen of vandaan kan halen.
En dat is precies waar het prijsverschil vanaf komt, die Chinezen zouden best met Euro's willen kopen maar daar komen ze lastig aan. Dus eigenlijk hetzelfde als bij MtGox, ze vallen daar bijna over elkaar om van hun fiat geld af te komen waardoor er eerder een tekort is en de prijs stijgt.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_133200082
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 21:08 schreef WebBeestje het volgende:
Waarde bitcoin opnieuw naar record http://nu.nl/tech/3626996/waarde-bitcoin-opnieuw-record.html via @NUnl

Jammer dat ze Mtgox volgen en de record prijs van vorige week lag volgens mij hoger.
Waarde bitcoin naar record

Ook groot nieuws op de FP nu :P
Ben wel blij dat ik nu een lange neus kan maken naar de vrienden die mij voor gek verklaarden toen ik in BTC stapte een half jaar geleden....

Hmmm nou dat kan alleen maar zakker, piramideblabla zonde blabla hype mompel mompel

260 Euro per BTC momenteel, eat that zeurkousen :7
pi_133200276
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 november 2013 22:17 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Waarde bitcoin naar record

Ook groot nieuws op de FP nu :P
Ben wel blij dat ik nu een lange neus kan maken naar de vrienden die mij voor gek verklaarden toen ik in BTC stapte een half jaar geleden....

Hmmm nou dat kan alleen maar zakker, piramideblabla zonde blabla hype mompel mompel

260 Euro per BTC momenteel, eat that zeurkousen :7
En dit is slechts het begin :p
  dinsdag 12 november 2013 @ 22:23:59 #47
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_133200404
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 november 2013 22:17 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Waarde bitcoin naar record

Ook groot nieuws op de FP nu :P
Ben wel blij dat ik nu een lange neus kan maken naar de vrienden die mij voor gek verklaarden toen ik in BTC stapte een half jaar geleden....

Hmmm nou dat kan alleen maar zakker, piramideblabla zonde blabla hype mompel mompel

260 Euro per BTC momenteel, eat that zeurkousen :7
Als je een 6 maanden geleden bent ingestapt ben je goed bezig idd.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_133200463
Iemand nog een advies wat ik als verificatiemiddel kan gebruiken voor Bitstamp? De energierekening in PDF was dus niet akkoord, misschien de PDF afdrukken, beetje vouwen, gaatjes erin, inscannen en opsturen? Of iets anders? De voorstellen zijn nogal dom in deze tijd van digitalisering, documenten van gemeente of overheid/staat krijg je nog maar zelden op papier.
pi_133200481
Iemand ervaring met bitonic.nl ?

Wil paar bitcoins kopen om te bewaren.
  dinsdag 12 november 2013 @ 22:26:53 #50
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_133200571
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2013 22:25 schreef Robuustheid het volgende:
Iemand ervaring met bitonic.nl ?

Wil paar bitcoins kopen om te bewaren.
Bitonic is gewoon prima.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_133200585
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2013 22:25 schreef Robuustheid het volgende:
Iemand ervaring met bitonic.nl ?

Wil paar bitcoins kopen om te bewaren.
Werkt prima, betrouwbaar, en snel. Maar wel duurder dan als je het via een normale exchange koopt (zoals bitstamp.net of bitcoin.de). Dat doen zij namelijk zelf ook + een marge er bovenop.

Voor kleine bedragen prima, voor grotere bedragen zou ik zelf even een account op een exchange maken.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_133200953
Oké.

Bij dit stukje tekst:

quote:
Dit elektronische geld maakt gebruik van een database verspreid over knooppunten van een peer-to-peer-netwerk om transacties te journaliseren, en maakt gebruik van cryptografie om te voorzien in de nodige beveiliging, zoals dat Bitcoins alleen kunnen worden uitgegeven door de persoon die er eigenaar van is, en nooit meer dan één keer uitgegeven kan worden door die eigenaar.
Vroeg ik mij het volgende af. Aangezien er 21 miljoen bitcoins zijn... wat als dezelfde bitcoin weer bij dezelfde persoon terecht komt?
  dinsdag 12 november 2013 @ 22:39:27 #53
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133201144
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 22:35 schreef Robuustheid het volgende:
Oké.

Bij dit stukje tekst:

[..]

Vroeg ik mij het volgende af. Aangezien er 21 miljoen bitcoins zijn... wat als dezelfde bitcoin weer bij dezelfde persoon terecht komt?
Dan heeft deze persoon dat niet eens in de gaten. Wat gebeurt er als jij 2 keer hetzelfde briefje van 10 in de hand krijgt?

Maar zonder dollen, dan gebeurt er niks, aan de hand van transactie id's wordt gevolgd welke coins waarheen gaan, ook al krijg jij 1000 keer dezelfde bits in je wallet. De blockchain weet hoe die coins bij jou komen.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_133201146
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 22:35 schreef Robuustheid het volgende:
Oké.

Bij dit stukje tekst:

[..]

Vroeg ik mij het volgende af. Aangezien er 21 miljoen bitcoins zijn... wat als dezelfde bitcoin weer bij dezelfde persoon terecht komt?
Daar kan geen sprake van zijn. Bitcoins zijn immers niet fysiek. Per aangemaakte wallet (Public Key) wordt er een inkomsten/uitgaven-balans bijgehouden en die informatie wordt ingenieus verdeeld over het netwerk. Alle saldo's van de wallets bijelkaar zijn het totaal uitgegeven aantal bitcoins op dat moment.

Wil je weten hoe het precies zit, kan ik dit filmpje aanraden:


(TS: Misschien iets om in de OP te zetten?)
pi_133201297
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 22:35 schreef Robuustheid het volgende:
Oké.

Bij dit stukje tekst:

[..]

Vroeg ik mij het volgende af. Aangezien er 21 miljoen bitcoins zijn... wat als dezelfde bitcoin weer bij dezelfde persoon terecht komt?
Zoveel Bitcoins zijn er nog niet dat duurt nog 'even' ;)
  dinsdag 12 november 2013 @ 22:44:24 #56
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133201395
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 22:39 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Daar kan geen sprake van zijn. Bitcoins zijn immers niet fysiek. Per aangemaakte wallet (Public Key) wordt er een inkomsten/uitgaven-balans bijgehouden en die informatie wordt ingenieus verdeeld over het netwerk. Alle saldo's van de wallets bijelkaar zijn het totaal uitgegeven aantal bitcoins op dat moment.

Wil je weten hoe het precies zit, kan ik dit filmpje aanraden:


(TS: Misschien iets om in de OP te zetten?)
Je kunt coins wel volgen, misschien inderdaad niet zoals met briefgeld, maar je zou je "eigen" coins terug kunnen krijgen. Niet dat het dan alsnog wat uitmaakt, maar goed.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_133201447
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 22:35 schreef Robuustheid het volgende:
Vroeg ik mij het volgende af. Aangezien er 21 miljoen bitcoins zijn... wat als dezelfde bitcoin weer bij dezelfde persoon terecht komt?
Ja beetje krom uitgelegd in die tekst. Het gaat er om dat je een bitcoin niet tegelijk aan A en B kunt betalen. Geef je je bitcoins uit aan een pizza, dan kun je er op dat moment niet ook een broodje shoarma mee kopen. Maar krijg je later weer opnieuw bitcoins in je wallet (ongeacht of het andere coins zijn, of toevallig via-via diezelfde coins waarmee je eerder die pizza had besteld) dan kan het natuurlijk wel gewoon.

Net als cash geld dus, maar dan digitaal.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_133201708
Oké, bedankt voor jullie uitleg.

Wat als de hele wereld gebruik van maakt en in bitcoins betaalt... Dan moet dit gecontroleerd worden met de block, en die is dan erg groot in het geval dat de hele wereld gebruik van maakt (alle informatie zit erin), dat het onwerkbaar is en te grote belasting neerlegt bij de peers?
pi_133201716
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 22:44 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Je kunt coins wel volgen, misschien inderdaad niet zoals met briefgeld, maar je zou je "eigen" coins terug kunnen krijgen. Niet dat het dan alsnog wat uitmaakt, maar goed.
Sterker nog, volgens mij kan je bij bitcoin juist heel goed alles volgen! Al zijn er flink wat conflicterende geluiden over, maar het feit dat de famous 'pizza coins' getracked worden en ook nog van wat andere hacks lijkt er toch echt op dat het wel degelijk heel goed te volgen is.

http://bitcoin.stackexcha(...)l-bitcoin-or-satoshi
pi_133201764
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 22:44 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Je kunt coins wel volgen, misschien inderdaad niet zoals met briefgeld, maar je zou je "eigen" coins terug kunnen krijgen. Niet dat het dan alsnog wat uitmaakt, maar goed.
Ik ga het filmpje nog eens bekijken, blijkbaar snap ik het zelf nog niet helemaal. :+ Dacht dat het er op neer kwam dat er meer een balans per public key werd bijgehouden, de coins worden nadat ze gecreëerd zijn toch continue verdeeld en opgesplitst aangezien het geen hele getallen zijn?
pi_133201775
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 22:51 schreef nikao het volgende:
Sterker nog, volgens mij kan je bij bitcoin juist heel goed alles volgen!
Nou ja, niet echt. Stel ik maak 10 BTC over van adres A naar adres B, en in adres B zaten op dat moment al 30 BTC (daarna dus 40). Vervolgens maak ik van B er 15 over naar C, enzovoort. Op een gegeven moment kun je niet echt meer zeggen waar die eerste 10 zijn gebleven.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_133201874
OK, 5 bitcoins verkocht voor $348 p/s. Heb er nu nog 2,2.

Kom maar op met die daling!
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 12 november 2013 @ 22:56:48 #63
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_133201937
Ik koop weer bij 331
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_133202027
Hulde voor je werk op de FP, Jace_TBL. _O_ Ik zie sommige opmerkingen met lede ogen aan maar ga nu slapen. :P
pi_133202183
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 22:51 schreef Robuustheid het volgende:
Oké, bedankt voor jullie uitleg.

Wat als de hele wereld gebruik van maakt en in bitcoins betaalt... Dan moet dit gecontroleerd worden met de block, en die is dan erg groot in het geval dat de hele wereld gebruik van maakt (alle informatie zit erin), dat het onwerkbaar is en te grote belasting neerlegt bij de peers?
pi_133202197
Bij welke site hebben jullie je wallet in beheer?
pi_133202208
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 23:02 schreef Robuustheid het volgende:
Bij welke site hebben jullie je wallet in beheer?
de Multibit client
pi_133202300
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 23:02 schreef Robuustheid het volgende:
Bij welke site hebben jullie je wallet in beheer?
NIET op een site natuurlijk! Gewoon lokaal. Waarom de f*k zou je vertrouwen op een of andere 3rd party website die er op een kwade dag met je coins vandoor kan zonder dat je daar invloed op hebt.

Een van de voordelen van Bitcoin is nou juist de onafhankelijkheid.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_133202302
Ik zou wel graag wat meer volume willen op btc-e. De spread is nu soms erg groot en dat is lastig als je actief wil traden.
pi_133202590
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 23:02 schreef Robuustheid het volgende:

[..]

Goede vraag natuurlijk, maar daar is over nagedacht. Er kunnen bijvoorbeeld delen van de blockchain worden "ingeklapt" en in de toekomst zal niet iedereen de complete blockchain opslaan (gebeurt nu al niet met sommige clients). Hier staat er het een en ander over uitgelegd, of google op "bitcoin blockchain too big":

http://bitcoin.stackexcha(...)in-scaling-over-time
  dinsdag 12 november 2013 @ 23:12:56 #71
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133202605
Ben toch maar gewoon BBQ coins gaan minen, wil een altcoin hebben om een beetje mee te spelen. Denk dat ik die paar PPC die ik heb maar gewoon weg doe voor BTC. Zou niet weten wat ik met 30PPC aanmoet.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
  dinsdag 12 november 2013 @ 23:15:15 #72
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133202706
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 23:12 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Goede vraag natuurlijk, maar daar is over nagedacht. Er kunnen bijvoorbeeld delen van de blockchain worden "ingeklapt" en in de toekomst zal niet iedereen de complete blockchain opslaan (gebeurt nu al niet met sommige clients). Hier staat er het een en ander over uitgelegd, of google op "bitcoin blockchain too big":

http://bitcoin.stackexcha(...)in-scaling-over-time
Inderdaad, dat is wel een van de aardige functies van Multibit, het is misschien niet de beste cliënt, maar ik zou hem wel aanraden aan beginners. Na installeren een paar seconden wachten en klaar om te gaan.

Alleen gister een probleempje gehad met een transactie die pas na 10 confirmations oid zichtbaar werd.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_133202878
Ik ga pitten, zag straks nog bij Bitstamp ongeveer $200.000 aan verkooporders staan op $350 maar die zijn er doorheen. Zou mij niet verbazen dat we bij wakker worden de $360 aan het opvreten zijn ;)
pi_133203823
In DIG werd m'n post genegeerd dus daarom hier even tussendoor:

Op eBay kun je voor $15-$20 usb's kopen waarmee je 300 mh/s kunt halen. Als ik er daar 20 van bestel levert het volgens een bitcoin calculator ongeveer $140 per maand op. Dan heb je die investering er toch zo uit? Stroomkosten hoef ik niet om te denken. Zie ik iets over het hoofd? De difficulty gaat omhoog maar Hoe snel gaat dat?
pi_133204177
Hoeveel bitcoins hebben jullie eigenlijk in bezit?

Poll: Hoeveel bitcoins heb je in bezit?
0
0,01-0,99
1-2
3-4
4-6
6-10
>10
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
pi_133204907
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 23:40 schreef stripe het volgende:
In DIG werd m'n post genegeerd dus daarom hier even tussendoor:

Op eBay kun je voor $15-$20 usb's kopen waarmee je 300 mh/s kunt halen. Als ik er daar 20 van bestel levert het volgens een bitcoin calculator ongeveer $140 per maand op. Dan heb je die investering er toch zo uit? Stroomkosten hoef ik niet om te denken. Zie ik iets over het hoofd? De difficulty gaat omhoog maar Hoe snel gaat dat?
Dan ben je dus al 3 maanden bezig voordat je quitte speelt, en dan moet die 3 maanden de difficulty niet omhoog gaan, en moet de prijs van de bitcoins gelijk blijven of stijgen.

En ook nog eens 'iets' hebben wat 20 usb-dingen aan kan sturen.
  woensdag 13 november 2013 @ 00:09:44 #77
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133205039
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 00:05 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

Dan ben je dus al 3 maanden bezig voordat je quitte speelt, en dan moet die 3 maanden de difficulty niet omhoog gaan, en moet de prijs van de bitcoins gelijk blijven of stijgen.

En ook nog eens 'iets' hebben wat 20 usb-dingen aan kan sturen.
En je moet ze ook nog eens nu hebben. Wat is de levertijd op die dingen? En zijn er al andere mensen die ze daadwerkelijk binnen hebben en er 300Mhash mee halen?

Plaats anders eens een linkje, kunnen wij er ook naar kijken.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_133205626
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 23:48 schreef Robuustheid het volgende:
Hoeveel bitcoins hebben jullie eigenlijk in bezit?

Poll: Hoeveel bitcoins heb je in bezit?
0
0,01-0,99
1-2
3-4
4-6
6-10
>10
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Je moet ff een paar categorieën toevoegen, er zijn denk ik mensen met aanzienlijk meer dan 10 BTC :)
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_133205743
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 23:48 schreef Robuustheid het volgende:
Hoeveel bitcoins hebben jullie eigenlijk in bezit?

Poll: Hoeveel bitcoins heb je in bezit?
0
0,01-0,99
1-2
3-4
4-6
6-10
>10
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Uit het vorige topic: ;)

quote:
6s.gif Op maandag 11 november 2013 19:34 schreef µ het volgende:
Nog een keer.

Poll: Hoe veel BTC heb jij?
0 - 0.24
0.25 - 0.49
0.50 - 0.99
1 - 2.49
2.5 - 4.99
5 - 9.99
10 - 19.99
20 - 20.99
30 - 49.99
50 - 74.99
75 - 99.99
100+

Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
pi_133206766
Mensen met 100+ BTC hier? Die hebben nu dus voor ongeveer $40.000 in BTC? :P
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_133206803
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 01:38 schreef SuperHarregarre het volgende:
Mensen met 100+ BTC hier? Die hebben nu dus voor ongeveer $40.000 in BTC? :P
Er waren er ooit eens een stuk meer hier, denk dat veel mensen ookal hebben verkocht. Als je er nu nog in zit geloof je in de currency of heb je balls of steel.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_133206846
Ik ben nog steeds benieuwd hoe het op de lange termijn gaat met Bitcoin. Voor de lange termijn is zo'n hoge prijs eigenlijk een beetje gevaarlijk want als mensen gaan cashen en de waarde gaat schommelen is dat niet echt constructief voor vertrouwen. Al is het natuurlijk wel interessant dat sites zoals thuisbezorgd.nl de bitcoin accepteren. Spannend!
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_133207577
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 01:38 schreef SuperHarregarre het volgende:
Mensen met 100+ BTC hier? Die hebben nu dus voor ongeveer $40.000 in BTC? :P
De tering. Ik moet me er eens in gaan verdiepen. Echt.
pi_133207884
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 23:18 schreef WebBeestje het volgende:
Ik ga pitten, zag straks nog bij Bitstamp ongeveer $200.000 aan verkooporders staan op $350 maar die zijn er doorheen. Zou mij niet verbazen dat we bij wakker worden de $360 aan het opvreten zijn ;)
$368.30 is al aangetikt :)
  woensdag 13 november 2013 @ 07:22:19 #85
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_133208121
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 03:32 schreef d4v1d het volgende:

[..]

De tering. Ik moet me er eens in gaan verdiepen. Echt.
Te laat.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_133208272
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 07:22 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Te laat.
Ik denk ook dat je nu nog te laat bent om je investering x30 te zien gaan in nog geen jaar maar in een week 20% (over twee aankopen) vind ik ook niet slecht. Ik blijf er bij dat volgend jaar de $1.000 zeker mogelijk is.

Volgende weerstand staat op $375 en het orderboek op Bitstamp gaat de goede kant op, gisteren nog ongeveer driemaal zoveel laat als bied maar inmiddels nog maar ongeveer anderhalf keer zoveel. Na $375 nog een beetje weerstand op $380 en daarna tot de $400 weinig weerstand.
  woensdag 13 november 2013 @ 07:49:07 #87
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_133208288
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 07:45 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Ik denk ook dat je nu nog te laat bent om je investering x30 te zien gaan in nog geen jaar maar in een week 20% (over twee aankopen) vind ik ook niet slecht. Ik blijf er bij dat volgend jaar de $1.000 zeker mogelijk is.

Volgende weerstand staat op $375 en het orderboek op Bitstamp gaat de goede kant op, gisteren nog ongeveer driemaal zoveel laat als bied maar inmiddels nog maar ongeveer anderhalf keer zoveel. Na $375 nog een beetje weerstand op $380 en daarna tot de $400 weinig weerstand.
True, maar de tijd van die klappers van mensen met 10.000 BTC in een laatje is nu wel voorbij, we zijn nu pas 'echt' begonnen met de BTC :) geen idee of 1000 dollar mogelijk is, we gaan het zien :D
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_133208301
10.000 BTC lol de pizza-index weet ik inmiddels :)
pi_133208315
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 21:37 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Bij de drukker bedoel je? Ik zit zelf in de papier business, dus ik heb genoeg ervaring met drukkers om te kunnen zeggen wat ze met de bestanden doen als ik er bij kan zijn.

En hij bood zelf aan om mij bij het hele process erbij te laten zijn, vanaf het moment dat ik met de bestanden op een encrypted stick aankom totdat alles klaar is.
http://www.cbsnews.com/8301-18563_162-6412439.html
జ్ఞ‌ా
pi_133208318
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 07:22 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Te laat.
Welnee.
జ్ఞ‌ా
  woensdag 13 november 2013 @ 07:54:18 #91
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_133208325
quote:
14s.gif Op woensdag 13 november 2013 07:53 schreef µ het volgende:

[..]

Welnee.
Jij wil hem even 10k aan BTC verkopen ?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_133208337
quote:
12s.gif Op woensdag 13 november 2013 07:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jij wil hem even 10k aan BTC verkopen ?
Voor de juiste prijs :P.
జ్ఞ‌ా
  † In Memoriam † woensdag 13 november 2013 @ 09:25:15 #93
230491 Zith
pls tip
pi_133209207
quote:
Je zou natuurlijk ook een blanco wallet kunnen maken, waar geen QR op staat. Die print je dan zo uit als je wilt en dan doe je thuis je QR erop printen.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_133209590
Waarschijnlijk al eens gepost maar lees eens: http://qz.com/128442/once(...)dea-a-bitcoin-trust/

Als er dus op korte termijn twee fondsen naar de beurs gaan om indirect in BTC te gaan investeren dan is er nog wel meer potentie dan de koers van nu.
pi_133210135
Wie er bij Bitstamp toch een plezier in heeft om orders van $3.12 te plaatsen, die is er druk mee geweest. De druk op de laat neemt langzaam toe en als die $375 gaat vallen koop ik nog een beetje bij :)
  † In Memoriam † woensdag 13 november 2013 @ 10:15:23 #96
230491 Zith
pls tip
pi_133210144
all time high
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_133210198
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 10:14 schreef WebBeestje het volgende:
Wie er bij Bitstamp toch een plezier in heeft om orders van $3.12 te plaatsen, die is er druk mee geweest.
Tradebots
pi_133210283
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 10:18 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Tradebots
Zelfs bij Bitstamp dus computergestuurde handel? :D Maar zie eens het orderboek na de $375 in dit tempo staan we voor het weekend op $400+.
  woensdag 13 november 2013 @ 10:33:55 #99
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_133210577
Die ltc mag nu wel eens door de ¤3,- grens heen van mij.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  † In Memoriam † woensdag 13 november 2013 @ 10:34:27 #100
230491 Zith
pls tip
pi_133210590
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 10:21 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Zelfs bij Bitstamp dus computergestuurde handel? :D Maar zie eens het orderboek na de $375 in dit tempo staan we voor het weekend op $400+.
Er zijn ook al Quants actief met HFT. Was in de lente nog een Ask-Me-Anything van een HFT op Reddit/r/bitcoin.

EDIT: http://www.reddit.com/r/B(...)h_frequency_trading/
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  woensdag 13 november 2013 @ 10:39:38 #101
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_133210707
Je kan zelf ook een tradebot kopen. Haasonline heeft er 1 gemaakt. Nog geen ervaringen mee. Iemand anders wel?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_133211036
Czech bitcoin exchange Bitcash.cz hacked and up to 4,000 user wallets emptied

Gebeurt dit vaak? Zit nog maar erg kort in het hele bitcoin gebeuren. Wat is het risico dat zoiets met BTCe of MT.GOX gebeurt? Beter je bitcoins in je eigen wallet bewaren?
  † In Memoriam † woensdag 13 november 2013 @ 10:54:58 #103
230491 Zith
pls tip
pi_133211088
Ja je kunt beter je bitcoins in je eigen wallet bewaren... duh?

Je gaat toch ook niet honderden EUROS sturen naar vage websites?

MTGOX is risky, BTC-E heeft goede reputatie. Beiden kunnen zomaar verdwijnen.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_133211112
quote:
Er komen redelijk frequent hacks als deze voorbij inderdaad. Daarbij nog de vraag of iets echt een hack was of een operator die er met het geld vandoor is en hackers de schuld geeft.

quote:
Zit nog maar erg kort in het hele bitcoin gebeuren. Wat is het risico dat zoiets met BTCe of MT.GOX gebeurt?
Het is al eens met Mt.gox gebeurd in 2011
http://www.dailytech.com/(...)ory/article21942.htm
Dus de kans is er altijd.

quote:
Beter je bitcoins in je eigen wallet bewaren?
Jep!
pi_133211169
Ik denk eerder dat de eigenaren van de websites er mee vandoor gaan, desnoods sluizen ze alles door naar een eigen BTC adres en foetsie.

Ondertussen al door de $370 :D

Filmpje: http://www.telegraaf.nl/t(...)t_van_Bitcoin__.html

Aandacht blijft toenemen :)
  † In Memoriam † woensdag 13 november 2013 @ 11:06:52 #106
230491 Zith
pls tip
pi_133211394
Daar komt de 375$ wall.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  woensdag 13 november 2013 @ 11:07:09 #107
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_133211404
WE HEBBEN EEN ALL TIME HIGH WOOT
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_133211578
Hoelang duurt dat bij bitstamp meestal met overschrijvingen? Heb maandagavond overgeschreven via SEPA..
pi_133211588
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 11:06 schreef Zith het volgende:
Daar komt de 375$ wall.
Klein beetje bijgekocht, als die weerstand weg is dan is de $400 niet meer moeilijk te halen (normaal gesproken ;) ).
  woensdag 13 november 2013 @ 11:20:12 #110
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_133211690
Hah, ik sta op 13 cent winst :7

Edit: 14 cent

[ Bericht 8% gewijzigd door MissionPhailed op 13-11-2013 11:29:02 ]
pi_133211694
Als je je bitcoins door een wallet als Blockchain.info laat beheren..

kun je het later alsnog exporteren naar je eigen wallet voor in eigen beheer?
  woensdag 13 november 2013 @ 11:21:52 #112
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_133211715
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 11:20 schreef Robuustheid het volgende:
Als je je bitcoins door een wallet als Blockchain.info laat beheren..

kun je het later alsnog exporteren naar je eigen wallet voor in eigen beheer?
uiteraard
pi_133211805
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 11:20 schreef Robuustheid het volgende:
Als je je bitcoins door een wallet als Blockchain.info laat beheren..

kun je het later alsnog exporteren naar je eigen wallet voor in eigen beheer?
Uiteraard. Maar in plaats van de private keys te exporteren, die dan in theorie nog steeds blootstaan aan de risico's van een online wallet (al lijkt me dat bij een blockchain.info/wallet zeer beperkt), kun je beter gewoon je coins overmaken naar nieuwe adressen in een lokale wallet.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_133211962
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 10:52 schreef Byte_Me het volgende:
Czech bitcoin exchange Bitcash.cz hacked and up to 4,000 user wallets emptied

Gebeurt dit vaak? Zit nog maar erg kort in het hele bitcoin gebeuren. Wat is het risico dat zoiets met BTCe of MT.GOX gebeurt? Beter je bitcoins in je eigen wallet bewaren?
Voor de duidelijkheid, dit heeft dus geen reet met (de veiligheid van) Bitcoin te maken, maar met de hackbaarheid van random websites. En die weet je nooit, dus zou ik daar ook geen geld aan toevertrouwen.

Als er een bank wordt beroofd en er wordt een miljoen euro gestolen, waar schiet dan de veiligheid tekort: van de bank, of van de euro?
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_133211982
^ Bij een bank heb je wel de garantie dat je je geld terugkrijgt, dat is een probleem bij bitcoins.
pi_133212079
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 11:33 schreef Rubenslash het volgende:
^ Bij een bank heb je wel de garantie dat je je geld terugkrijgt, dat is een probleem bij bitcoins.
Tot ¤100.000 is dat maar bij de gewone bank ;) maar daarom dus Bitcoins zelf beheren.

Nu ongeveer 1.500 stuks in de laat op $375, gaat die vanmiddag er doorheen of niet? :D
pi_133212119
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 11:32 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Voor de duidelijkheid, dit heeft dus geen reet met (de veiligheid van) Bitcoin te maken, maar met de hackbaarheid van random websites. En die weet je nooit, dus zou ik daar ook geen geld aan toevertrouwen.

Als er een bank wordt beroofd en er wordt een miljoen euro gestolen, waar schiet dan de veiligheid tekort: van de bank, of van de euro?
Als dit voor mij bedoeld is, dat snap ik hoor. Maar ondertussen kun je bitcoins minen (vrijwel niet rendabel), kopen via sites als bitonic (vrij duur) of kopen op een exchange. Als je ook nog een beetje wil handelen zit je vast aan een exchange.
  † In Memoriam † woensdag 13 november 2013 @ 11:39:47 #118
230491 Zith
pls tip
pi_133212157
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 11:33 schreef Rubenslash het volgende:
^ Bij een bank heb je wel de garantie dat je je geld terugkrijgt, dat is een probleem bij bitcoins.
Maar die site was geen bank. Als ik al mijn euro's naar free-monies.cz stuur krijg ik ook niets terug als ze oppeens verdwijnen.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_133212160
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 11:14 schreef Rubenslash het volgende:
Hoelang duurt dat bij bitstamp meestal met overschrijvingen? Heb maandagavond overgeschreven via SEPA..
1-2 werkdagen. Laatste keer stond het er bij mij binnen 24 uur op.
  † In Memoriam † woensdag 13 november 2013 @ 11:40:13 #120
230491 Zith
pls tip
pi_133212169
En daar is de wall. Break it down bb.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_133212246
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 11:38 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

Als dit voor mij bedoeld is, dat snap ik hoor. Maar ondertussen kun je bitcoins minen (vrijwel niet rendabel), kopen via sites als bitonic (vrij duur) of kopen op een exchange. Als je ook nog een beetje wil handelen zit je vast aan een exchange.
Bitonic is maar relatief duur, je betaald een paar procent er bovenop. Die moeten hun website onderhouden, er zelf wat van overhouden, ze lopen natuurlijk ook een risico met hun eigen voorraad, etc. Even uit mijn hoofd betaal je daar ongeveer ¤4 meer voor een Bitcoin dan op een exchange als Bitstamp maar ze mogen blij zijn als ze de helft overhouden als nettowinst.
pi_133212254
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 11:38 schreef Byte_Me het volgende:
Als dit voor mij bedoeld is, dat snap ik hoor. Maar ondertussen kun je bitcoins minen (vrijwel niet rendabel), kopen via sites als bitonic (vrij duur) of kopen op een exchange. Als je ook nog een beetje wil handelen zit je vast aan een exchange.
Er zijn ook nog andere alternatieven zoals localbitcoins.com.
Of sites als bitcoin.de waar je (althans om bitcoins te kopen) daar geen geld (noch ฿ noch ¤) hoeft te parkeren.
Maar dan nog, het ene geld erheen depositen, traden, en het andere geld weer withdrawen, is nog iets anders dan zo'n exchange gewoon als wallet gebruiken, wat een hoop stommeriken doen.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
  woensdag 13 november 2013 @ 11:56:01 #123
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_133212661
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  woensdag 13 november 2013 @ 12:05:41 #124
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_133212935
Ltc door grens heen O+
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_133212993
"Hackers". Zijn gewoon de eigenaars van de website die er mee zijn gaan lopen.
pi_133213052
Engelsen lopen ook warm voor Bitcoins, jammer dat bijvoorbeeld China uitgesloten is van de statistieken:

http://www.google.nl/tren(...)e=today%203-m&cmpt=q
  † In Memoriam † woensdag 13 november 2013 @ 12:23:56 #128
230491 Zith
pls tip
pi_133213364
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 12:22 schreef Faazz het volgende:
Whoa!! 400!!
MtGox...? Da's fake.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 november 2013 @ 12:24:26 #129
862 Arcee
Look closer
pi_133213390
Het gaat weer lekker los inderdaad. Wel enorm veel weerstand bij alle exchanges nu maar daar zijn we vaker doorheen gegaan
  woensdag 13 november 2013 @ 12:26:07 #131
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133213433
Leuk die all time high, maar ik hou gewoon $374.6 aan bij BitStamp.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_133213472
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 12:26 schreef Maxbet het volgende:
Leuk die all time high, maar ik hou gewoon $374.6 aan bij BitStamp.
Idem en de $375 gaat er al langzaam aan, dan op naar $380 :D
pi_133213502
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 12:23 schreef Zith het volgende:

[..]

MtGox...? Da's fake.
Boeie. Het tikt 400 aan. De rest zal volgen.
  woensdag 13 november 2013 @ 12:33:54 #134
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133213626
quote:
Ik weet het, daarom zou ik er ook bij moeten zijn om zeker te weten dat er niks achter blijft.
Bij een drukkerij gebruiken ze trouwens wel andere machines als een normaal kopieer apparaat, ze printen daar wel meer gevoelig materiaal..
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_133213949
Als je het live orderboek op Bitstamp volgt zijn dat wel leuke aankopen, veel plukjes van 10 BTC op $374.80 gaat niet lang duren tot die $375 gepasseerd is.

Edit: order van 137 BTC kocht een deel van de $374.80 weg, it wasn't me :D

[ Bericht 36% gewijzigd door WebBeestje op 13-11-2013 12:59:04 ]
  woensdag 13 november 2013 @ 13:06:12 #136
320603 Maxbet
Liberté toujours
  † In Memoriam † woensdag 13 november 2013 @ 13:13:19 #137
230491 Zith
pls tip
pi_133214793
Yep, de wall word lekker gedemonteerd.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  woensdag 13 november 2013 @ 13:14:37 #138
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_133214846
Ik heb ergens nog 0.54btc, deze maar eens vanavond verkopen op bitonic.
Op di tmoment toch nog 145,68 euro
  woensdag 13 november 2013 @ 13:22:12 #139
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133215100
De waarde van mijn spending coins die ik had gekocht is weer zover omhoog gegaan dat ik gister gratis eten had 8)7

ROI in 2 dagen zit dus op shoarma, I'm okay with that.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_133215184
sell low buy high. Zo rollen de meesten schijnt het.
Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken
  woensdag 13 november 2013 @ 13:26:05 #141
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_133215246
Ik wacht wel op de crash, misschien dat ik dan wat koop.
  woensdag 13 november 2013 @ 13:26:18 #142
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133215255
quote:
14s.gif Op woensdag 13 november 2013 13:24 schreef Curlbrah het volgende:
sell low buy high. Zo rollen de meesten schijnt het.
Hoe is dit hetzelfde?
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
  † In Memoriam † woensdag 13 november 2013 @ 13:28:37 #143
230491 Zith
pls tip
pi_133215321
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 13:26 schreef BasEnAad het volgende:
Ik wacht wel op de crash, misschien dat ik dan wat koop.
Ah ja, de crash.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  woensdag 13 november 2013 @ 13:31:39 #144
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_133215419
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 13:28 schreef Zith het volgende:

[..]

Ah ja, de crash.
De crash is onvermijdelijk.
pi_133215425
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 13:28 schreef Zith het volgende:

[..]

Ah ja, de crash.
Volgens mij is de beste strategie tot nu toe gewoon buy&hold i.c.m. buy the dips. Als iemand echt de tijd er voor heeft dan kan natuurlijk met daytraden ook worden verdiend.
pi_133215432
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 13:31 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

De crash is onvermijdelijk.
Ga dan short :D http://www.plus500.nl/Instruments/BTCUSD
  woensdag 13 november 2013 @ 13:34:15 #147
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_133215490
quote:
Ja, zou kunnen, maar daar heb ik nog te weinig ervaring mee, dus dat laat ik even voor wat het is.
pi_133215584
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 13:34 schreef BasEnAad het volgende:
Ja, zou kunnen, maar daar heb ik nog te weinig ervaring mee, dus dat laat ik even voor wat het is.
Wil je van mij bitcoins lenen voor een schappelijke rente? Die kun je dan verkopen, en na de crash voor minder weer terugkopen.

Ik moet ze wel binnen 4 weken terughebben.
Anders ben ik genoodzaakt mij tot de diensten van Johnny te wenden.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_133215603
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 00:09 schreef Maxbet het volgende:

[..]

En je moet ze ook nog eens nu hebben. Wat is de levertijd op die dingen? En zijn er al andere mensen die ze daadwerkelijk binnen hebben en er 300Mhash mee halen?

Plaats anders eens een linkje, kunnen wij er ook naar kijken.
ze zijn te vinden op ebay als je zoekt op blockbuster. Apparatuur is zeer goedkoop en ik wil de gok wel wagen. Schijnt nu de manier te zijn om te minen omdat 1 zo'n ding 336mh/s kan halen
pi_133215798
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 13:28 schreef Zith het volgende:

[..]

Ah ja, de crash.
Crash komt er sowieso hé... Beetje kennis in het beleggen en je weet dat dat onvermijdelijk is.
pi_133215844
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 13:43 schreef Rubenslash het volgende:

[..]

Crash komt er sowieso hé... Beetje kennis in het beleggen en je weet dat dat onvermijdelijk is.
Bitcoins zijn geen aandelen :D
pi_133216084
Bij gox wordt de muur erg hard gesloopt nu
  woensdag 13 november 2013 @ 13:53:20 #153
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_133216134
Ik vraag me af hoe hoog het gaat vandaag.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_133216155
Wat leuke afbeeldingen op een (nog rustig) Amerikaans messageboard. Willen er nog een aantal minen, zie eens op wat afbeeldingen hoe anderen het aanpakken:

http://investorshub.advfn(...)-Stock-Market-26047/
  Knapste mannelijke user 2022 woensdag 13 november 2013 @ 13:56:03 #155
206731 Mortaxx
Doomer
pi_133216221
Had ik me hier een aantal jaren geleden maar in verdiept ;(
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
pi_133216289
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 13:56 schreef Mortaxx het volgende:
Had ik me hier een aantal jaren geleden maar in verdiept ;(
hoeveel mensen dat de afgelopen weken niet gedacht hebben _O-
pi_133216346
Nou ik denk dat er zat mensen een behoorlijk leuke winst gemaakt hebben inderdaad!
PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
pi_133216347
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 13:51 schreef Stokkie_ het volgende:
Bij gox wordt de muur erg hard gesloopt nu


Wel opvallend dat er bij elke stap van een dollar (401, 402, 403, 404) telkens iets van 400 bitcoins worden aangeboden.
  Knapste mannelijke user 2022 woensdag 13 november 2013 @ 14:03:56 #159
206731 Mortaxx
Doomer
pi_133216491
quote:
10s.gif Op woensdag 13 november 2013 13:58 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

hoeveel mensen dat de afgelopen weken niet gedacht hebben _O-
Je zou er maar vanaf het begin inzitten.

Maar hoe zit het nu met de koers? Die verschilt per 'broker'? (Als je dat zo noemt)
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
pi_133216543
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 14:03 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Je zou er maar vanaf het begin inzitten.

Maar hoe zit het nu met de koers? Die verschilt per 'broker'? (Als je dat zo noemt)
Jep, je hebt een aantal handelsites, en de prijs verschilt inderdaad per website.
Zo is op mtgox de prijs hoger dan op bijvoorbeeld btce (dat scheelt 33 dollar nu), maar dat is te verklaren doordat mtgox erg traag is met uitbetalen.
pi_133216769
$375 gaat er aan :)
pi_133216850
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 14:05 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

Jep, je hebt een aantal handelsites, en de prijs verschilt inderdaad per website.
Zo is op mtgox de prijs hoger dan op bijvoorbeeld btce (dat scheelt 33 dollar nu), maar dat is te verklaren doordat mtgox erg traag is met uitbetalen.
Bij uitbetalen heb je je btc al verkocht, ik zie niet waarom de koers dan hoger staat. kopen en verkopen gaat direct, alleen met withdraws zijn er problemen.
Currency War, Trade War, Real War
  Knapste mannelijke user 2022 woensdag 13 november 2013 @ 14:16:19 #163
206731 Mortaxx
Doomer
pi_133216942
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 14:05 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

Jep, je hebt een aantal handelsites, en de prijs verschilt inderdaad per website.
Zo is op mtgox de prijs hoger dan op bijvoorbeeld btce (dat scheelt 33 dollar nu), maar dat is te verklaren doordat mtgox erg traag is met uitbetalen.
Ah oke. Ik zal eens een newbie guide gaan lezen ipv jullie met dit soort vragen lastig te vallen :')
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
pi_133216948
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 14:13 schreef Masyl het volgende:

[..]

Bij uitbetalen heb je je btc al verkocht, ik zie niet waarom de koers dan hoger staat. kopen en verkopen gaat direct, alleen met withdraws zijn er problemen.
Ja, dus verkoop je $1000 aan bitcoins, en moet je maanden op je geld wachten. Al die maanden kun je met die $1000 dus niks doen; ook niet ergens anders voor een lagere prijs bitcoins inkopen ofzo; enkel inkopen op mtgox maar dan zit je weer met de hogere prijs waardoor je er dus in feite niets mee opschiet.
pi_133217030
quote:
6s.gif Op maandag 11 april 2011 23:18 schreef PiRANiA het volgende:
1 BTC = $0.76 USD. Al een aantal dagen erg stabiel ^O^.
geef mij die tijd ;(
pi_133217163
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 14:18 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

geef mij die tijd ;(
Als ik het bedrag van nu toen er in had gestoken kon ik mijn woning direct aflossen :'(
pi_133217273
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 14:16 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

Ja, dus verkoop je $1000 aan bitcoins, en moet je maanden op je geld wachten. Al die maanden kun je met die $1000 dus niks doen; ook niet ergens anders voor een lagere prijs bitcoins inkopen ofzo; enkel inkopen op mtgox maar dan zit je weer met de hogere prijs waardoor je er dus in feite niets mee opschiet.
Maar de koers staat niet hoger omdat Gox traag is met withdraws, dat zou totaal niet van invloed moeten kunnen zijn op de koers. Eerder lager vanwege het vertrouwen in Gox.
Currency War, Trade War, Real War
  † In Memoriam † woensdag 13 november 2013 @ 14:32:28 #168
230491 Zith
pls tip
pi_133217450
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 14:26 schreef Masyl het volgende:

[..]

Maar de koers staat niet hoger omdat Gox traag is met withdraws, dat zou totaal niet van invloed moeten kunnen zijn op de koers. Eerder lager vanwege het vertrouwen in Gox.
Nope. USd weghalen is in het nadeel , dus komt er een premium op andere opties.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  Knapste mannelijke user 2022 woensdag 13 november 2013 @ 14:37:53 #169
206731 Mortaxx
Doomer
pi_133217613
quote:
14s.gif Op woensdag 25 mei 2011 23:39 schreef PiRANiA het volgende:
To get these two pizzas delivered, the hungry eater, Laszlo, paid 10,000 bitcoins (BTCs) which, at the time, were equal to about $40 USD.

The deal made was one of the rare, earlier trades where bitcoins were used for consumption (no pun intended) of real world goods and services. At current market rates ($0.85 per BTC), those 10,000 BTC are now worth about $8,500 USD. That’s $4,250 per pizza. [Updated May 25, 2011: Those 10,000 BTC are now worth $76,880.]

http://www.bitcoinmoney.com/post/3109720916/laszlos-pizza
En nu bijna 3,7 miljoen. Had ik maar een tijdmachine
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
pi_133218051
Zo dacht ik ook maar hee, zo is het niet.

Had ik maar een lot met het nummer 32048023 gekocht, dan was ik nu 11miljoen rijker.
Had ik toch een vlucht later geboekt, dan had ik nu niet meer geleefd.
Had ik toch maar [..] dan was ik nu [..]

Etc.

Je kan toch ook gewoon blij zijn met wat je hebt?
pi_133218120
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 14:49 schreef Faazz het volgende:
Zo dacht ik ook maar hee, zo is het niet.

Had ik maar een lot met het nummer 32048023 gekocht, dan was ik nu 11miljoen rijker.
Had ik toch een vlucht later geboekt, dan had ik nu niet meer geleefd.
Had ik toch maar [..] dan was ik nu [..]

Etc.

Je kan toch ook gewoon blij zijn met wat je hebt?
Het tweede voorbeeld 8)7

Trouwens in 2040 zouden er 21 miljoen BTC zijn wat dan ook het maximum is, de komende jaren neemt het aantal nieuwe BTC steeds meer af, wereldbevolking en welvaart blijft stijgen dus de schaarste wordt steeds groter. In 2040 zijn er niet eens voldoende coins dat 1 op de 500 mensen er één kan hebben.
  woensdag 13 november 2013 @ 14:53:21 #172
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_133218180
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 11:20 schreef MissionPhailed het volgende:
Hah, ik sta op 13 cent winst :7

Edit: 14 cent
20 cent :o

Edit: 25 cent, bijna een huzarenslaatje bij de Lidl :+
pi_133218237
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 14:53 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

20 cent :o
omg 20 cent winst, snel koop een lollie voor het weg is
pi_133218290
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 14:51 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Trouwens in 2040 zouden er 21 miljoen BTC zijn wat dan ook het maximum is, de komende jaren neemt het aantal nieuwe BTC steeds meer af, wereldbevolking en welvaart blijft stijgen dus de schaarste wordt steeds groter. In 2040 zijn er niet eens voldoende coins dat 1 op de 500 mensen er één kan hebben.
Ik heb geloof ik gelezen dat het plafond van 21 miljoen BTC pas in 2140 bereikt wordt.

Edit: hier heb je de link: https://en.bitcoin.it/wik(...)ate_all_the_coins.3F
  woensdag 13 november 2013 @ 14:57:02 #175
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_133218322
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 14:51 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Het tweede voorbeeld 8)7

Trouwens in 2040 zouden er 21 miljoen BTC zijn wat dan ook het maximum is, de komende jaren neemt het aantal nieuwe BTC steeds meer af, wereldbevolking en welvaart blijft stijgen dus de schaarste wordt steeds groter. In 2040 zijn er niet eens voldoende coins dat 1 op de 500 mensen er één kan hebben.
Ik ben om _O_ al mijn spaargeld in BTC gestoken. Nu wachten op de winst _O_
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  woensdag 13 november 2013 @ 14:57:17 #176
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_133218331
quote:
6s.gif Op woensdag 13 november 2013 14:54 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

omg 20 cent winst, snel koop een lollie voor het weg is
Zie hierboven :+ Zojuist op BTC-e overigens een recordkoers van 376 dollar (is altijd wat lager dan bijv. MtGox). Dan te bedenken dat we nu dagenlang met 'gemak' minimaal 100 dollar boven het oude record van $266 in april zitten.
  † In Memoriam † woensdag 13 november 2013 @ 14:58:52 #177
230491 Zith
pls tip
pi_133218386
380
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_133218416
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 14:58 schreef Zith het volgende:
Bijna 400 op bitstamp.

399.99....
?? ik zie 380
  † In Memoriam † woensdag 13 november 2013 @ 15:00:11 #179
230491 Zith
pls tip
pi_133218436
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 14:59 schreef Stokkie_ het volgende:

[..]

?? ik zie 380
Ja ik ook maar ben Cijfer blind.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  Moderator woensdag 13 november 2013 @ 15:00:43 #180
257132 crew  Awsom
pi_133218445
quote:
6s.gif Op woensdag 13 november 2013 14:57 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik ben om _O_ al mijn spaargeld in BTC gestoken. Nu wachten op de winst _O_
Ik hoop dat je een grap maakt
pi_133218456
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 14:51 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Het tweede voorbeeld 8)7

Trouwens in 2040 zouden er 21 miljoen BTC zijn wat dan ook het maximum is, de komende jaren neemt het aantal nieuwe BTC steeds meer af, wereldbevolking en welvaart blijft stijgen dus de schaarste wordt steeds groter. In 2040 zijn er niet eens voldoende coins dat 1 op de 500 mensen er één kan hebben.
Maar goed, het moet nog steeds wel een purpose hebben dan, anders is het leuk dat er schaarste is, maar is het nog steeds geen product waar vraag naar is. Alleen schaarste van iets is niet genoeg.
  woensdag 13 november 2013 @ 15:01:10 #182
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_133218459
instappen op all time high. :)
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  woensdag 13 november 2013 @ 15:02:24 #183
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_133218508
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 15:00 schreef Awsom het volgende:

[..]

Ik hoop dat je een grap maakt
Nee joh 25k erin gestopt die prijs gaat alleen maar omhoog je weet
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_133218509
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 14:51 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Het tweede voorbeeld 8)7

Het ging om het gedachtenspel met "wat als.." :P

Ik heb sinds begin april mijn inleg met 1100% zien toenemen door dagelijks een aantal keer te traden. Dat ik ook weer een hoop verloren heb is dan misschien wel dom en jammer, het laat wel de potentie zien. Ik ben weer hard op weg naar mijn oude record.

Ik baalde in het begin ook extreem dat ik niet eerder was ingestapt, Nu heb ik zo iets van :') we zien wel waar het schip strandt :P
pi_133218521
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 14:26 schreef Masyl het volgende:

[..]

Maar de koers staat niet hoger omdat Gox traag is met withdraws, dat zou totaal niet van invloed moeten kunnen zijn op de koers. Eerder lager vanwege het vertrouwen in Gox.
Als mensen merken dat de withdrawal niet lukt kopen ze er weer bitcoins voor die ze vervolgens wegsluizen bij MtGox. Met als resultaat een hogere koers.
pi_133218569
quote:
99s.gif Op woensdag 13 november 2013 15:01 schreef SosuaCafe het volgende:
instappen op all time high. :)
Volgens mij de Yankees die net wakker zijn en ook kopen. Ik heb vandaag nog onder $375 gekocht maar dat is nog niet eens 20% van wat ik in BTC heb zitten. Vanochtend stond er volgens mij nog 1.500 BTC in de verkoop op $375 en toch er al doorheen, idem nu voor de $380...
pi_133218665
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 14:51 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Het tweede voorbeeld 8)7

Trouwens in 2040 zouden er 21 miljoen BTC zijn wat dan ook het maximum is, de komende jaren neemt het aantal nieuwe BTC steeds meer af, wereldbevolking en welvaart blijft stijgen dus de schaarste wordt steeds groter. In 2040 zijn er niet eens voldoende coins dat 1 op de 500 mensen er één kan hebben.
Is wel een fundamenteel probleem bij het in actief gebruik nemen van BTC natuurlijk.

Maar goed, je kunt altijd 1 of 2 BTC kopen natuurlijk. Op die manier hoor je tegen die tijd bij de 'rijkste' mensen ter wereld.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  woensdag 13 november 2013 @ 15:06:51 #188
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_133218670
MtGox: 413 dollar - edit: 419 ... !
BTC-e: 377,71 dollar - edit: 383 ... !!

[ Bericht 12% gewijzigd door MissionPhailed op 13-11-2013 15:14:25 ]
pi_133218835
Het plafond is pas een eeuw later in het jaar 2140 bereikt. O+ No stress voorlopig! O-)

https://en.bitcoin.it/wik(...)ate_all_the_coins.3F
pi_133218850
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 14:56 schreef MxM het volgende:
Ik heb geloof ik gelezen dat het plafond van 21 miljoen BTC pas in 2140 bereikt wordt.
Je kunt zelf uitrekenen wanneer dat bereikt wordt.

Iedere 216000 blocks wordt de reward gehalveerd. Dat is ongeveer om de 216000×10 minuten ≈ 4.1 jaar. Sinds begin 2009 is die reward 50 BTC per block. De kleinst mogelijke reward is 1 satoshi, oftewel 10-8 BTC. Dus duurt het in totaal ⌈2log(50/10-8)⌉ = 33 halveringen totdat de reward 0 wordt, oftewel 33×4.1 ≈ 135 jaar na 2009, dus ergens in 2144.

Dat is wel een schatting, want het netwerk past zichzelf aan om die mining frequentie rond de 10 minuten per block te houden. Bij een voortdurend stijgende hashcapaciteit loopt de werkelijkheid daar net ietsje op voor, dus zal het in de praktijk ietsje korter duren.

Daar staat tegenover dat die grens gebaseerd is op de huidige precisie van 8 decimalen (honderdmiljoenste bitcoins). Die nauwkeurigheid kan in principe onbeperkt worden verhoogd (is toch softwarematig) dus dan kan er ook na 2144 worden doorgemined. Wel is de reward natuurlijk steeds kleiner, door de halvering kan er per definitie nooit exact 21 miljoen BTC worden gehaald.

Het maximum aantal coins komt hier ook vandaan: 50×(1+½+¼+....) convergeert naar 21 miljoen als je dat in het oneindige zou doortrekken.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_133218880
Al twee dagen op Bitstamp aan het wachten, pff
pi_133218889
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 15:11 schreef MxM het volgende:
Het plafond is pas een eeuw later in het jaar 2140 bereikt. O+ No stress voorlopig! O-)

https://en.bitcoin.it/wik(...)ate_all_the_coins.3F
No stress? De wereld wordt gek en iedereen wil een stukje meepikken, tot $400 niet meer grote weerstanden en daarna bijna geen weerstand tot $420.
pi_133218926
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 15:12 schreef Rubenslash het volgende:
Al twee dagen op Bitstamp aan het wachten, pff
Ik heb me zondagavond aangemeld op Bitstamp en ben vanochtend goedgekeurd. Jij zult dus bijna aan de beurt zijn. ;)
  woensdag 13 november 2013 @ 15:14:14 #194
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_133218933
quote:
99s.gif Op woensdag 13 november 2013 10:33 schreef SosuaCafe het volgende:
Die ltc mag nu wel eens door de ¤3,- grens heen van mij.
Kan ik die krengen niet gewoon met Euro's kopen, op een NL-site?
pi_133218942
quote:
99s.gif Op woensdag 13 november 2013 15:01 schreef SosuaCafe het volgende:
instappen op all time high. :)
Ja dat was een poosje geleden op de all time high op dat moment van $270 ook al zo'n slecht idee :')
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
  woensdag 13 november 2013 @ 15:15:04 #196
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_133218960
BTC-koers schíet momenteel omhoog ... !
MtGox: 420 dollar. BTC-e: 384.
pi_133218985
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 15:14 schreef BasEnAad het volgende:
Kan ik die krengen niet gewoon met Euro's kopen, op een NL-site?
Litecoins? Hoeveel wil je er kopen?

(en zou je ook met BTC in plaats van EUR kunnen betalen?)
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_133219006
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 15:14 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Kan ik die krengen niet gewoon met Euro's kopen, op een NL-site?
www.bitonic.nl
  woensdag 13 november 2013 @ 15:16:52 #199
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_133219028
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 15:15 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Litecoins? Hoeveel wil je er kopen?

(en zou je ook met BTC in plaats van EUR kunnen betalen?)
Litecoins idd.

Het liefst gewoon met euro's. Een paar honderd euro wil ik er in steken.
pi_133219036
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 15:14 schreef MxM het volgende:

[..]

Ik heb me zondagavond aangemeld op Bitstamp en ben vanochtend goedgekeurd. Jij zult dus bijna aan de beurt zijn. ;)
Gaat om de SEPA overschrijving helaas ;). Account is al goedgekeurd.
pi_133219069
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 15:17 schreef Rubenslash het volgende:

[..]

Gaat om de SEPA overschrijving helaas ;). Account is al goedgekeurd.
Ah, oké. Laat mij svp weten hoe lang het uiteindelijk heeft geduurd. Een SEPA overschrijving is mijn volgende stap bij Bitstamp. :)
pi_133219094
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 15:18 schreef MxM het volgende:
Ah, oké. Laat mij svp weten hoe lang het uiteindelijk heeft geduurd. Een SEPA overschrijving is mijn volgende stap bij Bitstamp. :)
SEPA naar Bitstamp is er bij mij doorgaans in 1 dag doorheen. Soms 2.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_133219107
Ben al twee dagen aan het wachten en nog steeds niets... Dus kan langer duren blijkbaar
  woensdag 13 november 2013 @ 15:21:01 #204
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_133219156
Trollbox op BTC-e staat weer in de (spreekwoordelijke) fik :+
pi_133219177
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 15:17 schreef Rubenslash het volgende:

[..]

Gaat om de SEPA overschrijving helaas ;). Account is al goedgekeurd.
Mijn SEPA-overschrijving van gisterenavond 22:00 (vanaf een ING-rekening) is vandaag om 14:50 gecrediteerd bij Bitstamp. :?
pi_133219206
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 15:21 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Mijn SEPA-overschrijving van gisterenavond 22:00 (vanaf een ING-rekening) is vandaag om 14:50 gecrediteerd bij Bitstamp. :?
Ik schrijf over vanuit een Belgische bank, duurt misschien langer.. Heb iig een mail gestuurd.
pi_133219256
Wie kon er die grafiek maken van USD uitgezet tegen BTC? Ik zou van het laatste jaar wel eens BTC tegen goud willen zien :)
  woensdag 13 november 2013 @ 15:24:24 #208
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133219283
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 15:21 schreef MissionPhailed het volgende:
Trollbox op BTC-e staat weer in de (spreekwoordelijke) fik :+
Wacht maar tot de koers een paar dollar zakt..
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_133219314
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 15:16 schreef BasEnAad het volgende:
Litecoins idd.

Het liefst gewoon met euro's. Een paar honderd euro wil ik er in steken.
Zie PM.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_133219338
quote:
(het ging om Litecoins ;))
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_133219472
BTC @ Bitonic -> personal wallet -> BTCe -> Litecoin
pi_133219556
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 15:29 schreef Faazz het volgende:
BTC @ Bitonic -> personal wallet -> BTCe -> Litecoin
Door de explosief stijgende koers van de BTC is dat op dit moment toch niet voordelig? Je krijgt nu minder BTC voor je geld terwijl de LTC redelijk constant blijft.
Ik wil het liefst de tussenstap overslaan en met euro's/dollars direct LTC kopen.
pi_133219566
Ik geloof in Bitcoins, ondanks dat ze makkelijk gestolen kunnen worden en niet getraceerd kunnen worden.

Maar zoals het nu gaat... gaat het wel erg hard, vinden jullie niet? :{.
pi_133219700
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 15:31 schreef MxM het volgende:

[..]

Door de explosief stijgende koers van de BTC is dat op dit moment toch niet voordelig? Je krijgt nu minder BTC voor je geld terwijl de LTC redelijk constant blijft.
Ik wil het liefst de tussenstap overslaan en met euro's/dollars direct LTC kopen.
Als BTC blijft stijgen en LTC stabiel blijft, zakt de ratio LTC/BTC en kan je voordeliger LTC kopen. Het is alleen de vraag of dat ook echt gebeurt, gezien LTC wel enigszins mee lift op het succes van Bitcoin. De ratio toont overigens al weken een dalende lijn.
pi_133219705
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 15:32 schreef Robuustheid het volgende:
Ik geloof in Bitcoins, ondanks dat ze makkelijk gestolen kunnen worden en niet getraceerd kunnen worden.

Maar zoals het nu gaat... gaat het wel erg hard, vinden jullie niet? :{.
Ze kunnen juist niet makkelijk gestolen worden. Alleen als je ze roekeloos toevertrouwt aan random websites, zoals vage ongeregistreerde Chinese exchanges of Tsjechische wallets. Maar dat is dan ook dom, ongeacht of het nou om euro's of bitcoins gaat.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_133219999
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 15:37 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Ze kunnen juist niet makkelijk gestolen worden. Alleen als je ze roekeloos toevertrouwt aan random websites, zoals vage ongeregistreerde Chinese exchanges of Tsjechische wallets. Maar dat is dan ook dom, ongeacht of het nou om euro's of bitcoins gaat.
Klopt, maar feit is wel dat helaas nog een hoop volk ze zo bij een exchange parkeert, of een andere third party, en daardoor al heel wat bitcoins zijn verdwenen. Ook wellicht een van de gevaren van de huidige koers, het trekt een hoop volk aan wat er amper kennis van heeft, en dat brengt een hoop risico tot fraude/misbruik met zich mee.
pi_133220119
quote:
2s.gif Op woensdag 13 november 2013 15:46 schreef Loveless85 het volgende:
Klopt, maar feit is wel dat helaas nog een hoop volk ze zo bij een exchange parkeert, of een andere third party, en daardoor al heel wat bitcoins zijn verdwenen. Ook wellicht een van de gevaren van de huidige koers, het trekt een hoop volk aan wat er amper kennis van heeft, en dat brengt een hoop risico tot fraude/misbruik met zich mee.
Advies van Warren Buffet: "only invest in what you understand".

Voor anderen wordt het helaas een dure les ;(
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_133220147
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 15:49 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Advies van Warren Buffet: "only invest in what you understand".

Voor anderen wordt het helaas een dure les ;(
True that
pi_133220233
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 15:49 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Advies van Warren Buffet: "only invest in what you understand".

Voor anderen wordt het helaas een dure les ;(
Ik was er ook bijna bang voor toen ik mijn portemonee ging sluiten met Multibit ;) is het .WALLET bestandje trouwens de backup van alle wallets die in Multibit staan?
pi_133220241
Interessante blog op de site van de Washington Post over (problemen met) de snelheid van transacties en schaalbaarheid van bitcoin: http://www.washingtonpost(...)e2-98d9-3012c1cd8d1e
  woensdag 13 november 2013 @ 15:53:28 #221
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_133220250
quote:
11s.gif Op woensdag 13 november 2013 15:15 schreef MissionPhailed het volgende:
BTC-koers schíet momenteel omhoog ... !
MtGox: 420 dollar. BTC-e: 384.
UP UP UP UP UP
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_133220497
Bied op Bitstamp is al bijna groter dan de laat en ik dacht dat de gekte al bezig was, nu ook een biedblok erbij rond $385 dus dan morgen maar voorbij $400?
pi_133220652
Ik ben benieuwd naar die jongen die begin april op het hoogtepunt van de bubble al zijn vermogen gestoken had in bitcoin. Hij kon een paar dagen later zijn huis, auto en de rest van zijn bezittingen verkopen. Zijn vriendin/vrouw verliet hem en was dus direct platzak, na de crash...

Ben echt benieuwd.. :P
pi_133220751
Die 400$ gaan we vandaag al voorbij..
pi_133220807
Nieuwe ALL TIME HIGH op bitstamp! $390! GEKTE *O* :D
pi_133220816
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 16:05 schreef Faazz het volgende:
Ik ben benieuwd naar die jongen die begin april op het hoogtepunt van de bubble al zijn vermogen gestoken had in bitcoin. Hij kon een paar dagen later zijn huis, auto en de rest van zijn bezittingen verkopen. Zijn vriendin/vrouw verliet hem en was dus direct platzak, na de crash...

Ben echt benieuwd.. :P
Had hij dan ook verkocht? :D
pi_133221013
In dit tempo mag het van mij nog wel een tijdje door gaan.
pi_133221023
Ik ga nog maar eens alle pools langs waar ik ooit gemined heb.. wie weet staat er nog ergens wat
pi_133221030
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 16:10 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Had hij dan ook verkocht? :D
Dat weet ik niet, het was een thread op reddit, maar ik kom daar bijna nooit. Hij vertelde zoiets dat hij in één dag zo veel kwijt is geraakt dat hij in vijf jaar bij elkaar had gewerkt. Verder geen nieuws van vernomen, ik hoop dat hij nooit verkocht heeft :p
pi_133221056
$395.97 :D

Van mij mag het een jaar lang ook wel 2% per dag stijgen, geen moeite mee ik teken er voor :D
pi_133221058
$396
pi_133221110
Meer dan 1600 BTC gekocht de afgelopen 15 minuten. Op Bitstamp.
pi_133221156
Shit eej... Met april nog in mijn achterhoofd is het toch niet heel gek om te denken dat dit een keer mis moet gaan en weer terug zakt naar 200 of zo?
pi_133221245
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 16:19 schreef Faazz het volgende:
Shit eej... Met april nog in mijn achterhoofd is het toch niet heel gek om te denken dat dit een keer mis moet gaan en weer terug zakt naar 200 of zo?
Rond die tijd ging het toch in korte tijd x10 of zelfs meer? Ik verkoop niks en bij een dip koop ik bij :)
pi_133221246
quote:
10s.gif Op woensdag 13 november 2013 16:17 schreef Thieske het volgende:
Meer dan 1600 BTC gekocht de afgelopen 15 minuten. Op Bitstamp.
Goed bezig ^O^

Hoe bewaar jij ze? Met dat soort bedragen moet je m.i. wel redelijk paranoia zijn wat betreft security.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_133221263
Jace hij bedoelde denk ik verhandeld _O-
pi_133221271
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 16:21 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Goed bezig ^O^

Hoe bewaar jij ze? Met dat soort bedragen moet je m.i. wel redelijk paranoia zijn wat betreft security.
Haha nee, dat was ik zelf niet.

Was dat maar waar. :D
  woensdag 13 november 2013 @ 16:22:32 #238
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_133221290
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 16:21 schreef WebBeestje het volgende:
Jace hij bedoelde denk ik verhandeld _O-
Dat denk ik ook ja haha
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_133221326
:D _O-
pi_133221380
Je ziet zelfs nog orders van 100 stuks voorbij komen 8)7
pi_133221394
Nee! Er is iets goed mis gegaan...

Blijkbaar stond er nog een limit order op $375 open op Bitstamp. Dacht dus dat ik nog Bitcoins had maar is vannacht verkocht. Was helemaal niet de bedoeling. Vanaf nu geen limit orders meer..

:'( :'( :'(
pi_133221398
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 16:25 schreef WebBeestje het volgende:
Je ziet zelfs nog orders van 100 stuks voorbij komen 8)7
Het hoeven niet allemaal particulieren te zijn he :P
pi_133221488
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 16:25 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

Het hoeven niet allemaal particulieren te zijn he :P
Klopt, er zijn al bedrijven en hedgefunds die inslaan. Waarschijnlijk begin 2014 het eerste beursgenoteerde fonds dat verbonden is aan BTC en dan zal de tweede ook snel volgen. Enige probleempje nu is dat de bied niet voldoende aantrekt maar na de $400 zal het wel weer snel kunnen gaan.
pi_133221542
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 16:25 schreef stripe het volgende:
Nee! Er is iets goed mis gegaan...

Blijkbaar stond er nog een limit order op $375 open op Bitstamp. Dacht dus dat ik nog Bitcoins had maar is vannacht verkocht. Was helemaal niet de bedoeling. Vanaf nu geen limit orders meer..

:'( :'( :'(
Ik doe altijd limit orders, lijkt me veiliger dan market orders. Dan hangt het er maar net vanaf wat mensen op dat moment bieden of vragen, zeker bij grote hoeveelheden tegelijk kun je dan best een eind (ongunstig) van de huidige koers vandaan eindigen.

Alleen dan niet die limit orders blindelings laten staan inderdaad, en dan later erachter komen dat ze verwerkt worden op het moment dat je dat niet meer wilt ;(
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_133221651
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 16:30 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Ik doe altijd limit orders, lijkt me veiliger dan market orders. Dan hangt het er maar net vanaf wat mensen op dat moment bieden of vragen, zeker bij grote hoeveelheden tegelijk kun je dan best een eind (ongunstig) van de huidige koers vandaan eindigen.

Alleen dan niet die limit orders blindelings laten staan inderdaad, en dan later erachter komen dat ze verwerkt worden op het moment dat je dat niet meer wilt ;(
Het is zuur maar ja, eigen schuld dikke bult. Koop wel weer als de boel wat is ingezakt.
pi_133221679
quote:
Waarde bitcoin naar record

De waarde van de bitcoin is de afgelopen dagen naar een nieuw record gestegen. De prijs van het virtuele betaalmiddel bereikte afgelopen weekeinde ruim 395 dollar en ging dinsdag opnieuw naar een stand van ruim 391 dollar, zo meldden Amerikaanse media. Een jaar geleden noteerde de bitcoin nog op zo'n 20 dollar.

De bitcoin is een vorm van elektronisch geld, waarmee wereldwijd op websites en soms ook in fysieke winkels kan worden afgerekend. De prijs van het geld liep dit voorjaar ook flink op, toen er door de onrust rond Cyprus twijfels ontstonden over de stabiliteit van de euro. Toen de crisis voorbij was dook de bitcoin weer omlaag.

De huidige waardestijging wordt volgens analisten voornamelijk veroorzaakt door sterke vraag naar het betaalmiddel van investeerders uit China. De virtuele valuta kreeg de afgelopen tijd veel positieve aandacht in de Chinese staatsmedia. Daarnaast kondigde de populaire zoekmachine Baidu aan dat het de bitcoin mogelijk als betaalmiddel gaat accepteren.
Zit ook nog een filmpje bij van 5 minuten
pi_133222131
Holy shit dat ging even hard!

$20 naar beneden in zeer weinig tijd
pi_133222156
oh noes crash SELL SELL SELL
  † In Memoriam † woensdag 13 november 2013 @ 16:52:08 #249
230491 Zith
pls tip
pi_133222177
DIT WAS HET JONGES

RIP IN PIECE:
BITCOIN 2009 - 2013
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_133222192
wat was die "so close" op http://bitcoinity.org die 1 seconde verscheen? :')! _O-
pi_133222198
Wie ziet nog meer dat 'SO CLOSE' plaatje op bitcoinity? wel humor haha
  woensdag 13 november 2013 @ 16:53:52 #252
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_133222234
Haha ja _O- zag hem ook met Freddy :D
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  woensdag 13 november 2013 @ 16:55:11 #253
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_133222278
EPIC CRASH IS EPIC PANIC SELL ALL THE COINS
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_133222297
quote:
7s.gif Op woensdag 13 november 2013 16:55 schreef Scorpie het volgende:
EPIC CRASH IS EPIC PANIC SELL ALL THE COINS
Ging wel even hard ja. Nog nooit zo snel zien zakken...
  woensdag 13 november 2013 @ 16:56:21 #255
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_133222320
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 16:55 schreef stripe het volgende:

[..]

Ging wel even hard ja. Nog nooit zo snel zien zakken...
Ik wel. April 2013. Ik weet het nog als de dag van gisteren.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_133222336
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 16:55 schreef stripe het volgende:

[..]

Ging wel even hard ja. Nog nooit zo snel zien zakken...
Die van 6 / 7 maanden geleden ging ook hard _O-

Lijkt zich nu alweer te stabiliseren, werd ff flink naar de 370 toe geramd

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2013 16:56:56 ]
  woensdag 13 november 2013 @ 16:57:57 #257
331250 tuut-chips
Koning redstone
pi_133222376
quote:
7s.gif Op woensdag 13 november 2013 16:56 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik wel. April 2013. Ik weet het nog als de dag van gisteren.
Never forget ;(
pi_133222409
Heb op 375 weer ingekocht. Nu hopen dat de boel weer wat gaat klimmen. Staan rond 380 wel grote asks dus dat betekend dat veel mensen weer willen kopen toch?
pi_133222448
RALLYYYYY
pi_133222492
quote:
10s.gif Op woensdag 13 november 2013 16:59 schreef Loveless85 het volgende:
RALLYYYYY
Als ik nu verkoop heb ik letterlijk binnen 3 minuten 15 dollar verdient
pi_133222503
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 17:01 schreef stripe het volgende:

[..]

Als ik nu verkoop heb ik letterlijk binnen 3 minuten 15 dollar verdient
wat let je, easiest 15 bucks ever made
pi_133222550
quote:
14s.gif Op woensdag 13 november 2013 17:01 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

wat let je, easiest 15 bucks ever made
wacht nog heeeeul even
pi_133222683
Gekkigheid. Even een dag niet kijken en we zitten aan de all time high.. Alleen dipje nu zo te zien?
జ్ఞ‌ా
pi_133222823
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 16:58 schreef stripe het volgende:
Heb op 375 weer ingekocht. Nu hopen dat de boel weer wat gaat klimmen. Staan rond 380 wel grote asks dus dat betekend dat veel mensen weer willen kopen toch?
Lol handelen in BTC maar niet weten wat bid of ask is :D
pi_133222921
Net een beetje TRC gekocht op BTCe.. :')
pi_133222931
WTF, ik hoor zojuist van een vriend van me dat zijn ING rekening geblokkeerd is, omdat hij 'Bitcoins' als omschrijving had ingevuld bij een transactie van zijn eigen spaar- naar betaalrekening.

"Vanwege de veiligheid", ja m'n reet, ze beginnen echt knettergek te worden bij de banken. Hopelijk zijn we snel van die rotzooi bevrijd.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_133222947
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 17:13 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Lol handelen in BTC maar niet weten wat bid of ask is :D
Door hier mee te lezen hoeft dat ook niet. Ben nieuw inderdaad en probeer het een en ander te leren over BTC omdat ik het interessant vind. Kan met de tot nu behaalde winst leuke dingen doen dus maak me geen zorgen. Alles op z'n tijd.
pi_133222962
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 17:16 schreef Jace_TBL het volgende:
WTF, ik hoor zojuist van een vriend van me dat zijn ING rekening geblokkeerd is, omdat hij 'Bitcoins' als omschrijving had ingevuld bij een transactie van zijn eigen spaar- naar betaalrekening.

"Vanwege de veiligheid", ja m'n reet, ze beginnen echt knettergek te worden bij de banken. Hopelijk zijn we snel van die rotzooi bevrijd.
Dat lijkt me gewoon bullshit, om eerlijk te zijn.

En aangaande je laatste kreet, ik zou niet teveel hopen :+
pi_133222970
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 17:16 schreef Jace_TBL het volgende:
WTF, ik hoor zojuist van een vriend van me dat zijn ING rekening geblokkeerd is, omdat hij 'Bitcoins' als omschrijving had ingevuld bij een transactie van zijn eigen spaar- naar betaalrekening.

"Vanwege de veiligheid", ja m'n reet, ze beginnen echt knettergek te worden bij de banken. Hopelijk zijn we snel van die rotzooi bevrijd.
Morgen ochtend naar de bank, verhaal halen.. Absurd eigenlijk dit.
pi_133223004
quote:
2s.gif Op woensdag 13 november 2013 17:17 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Dat lijkt me gewoon bullshit, om eerlijk te zijn.

En aangaande je laatste kreet, ik zou niet teveel hopen :+
Helemaal bullshit is het niet.

Mijn internetbankieren werd ook geblokkeerd toen ik via IDeal een bitcoin kocht. Moest bellen om de transactie handmatig door te laten zetten. Dus het lijkt er op dat er bij ING wat alarmbellen afgaan in het systeem zodra het woord "bitcoin" voorbij komt.
pi_133223023
quote:
2s.gif Op woensdag 13 november 2013 17:17 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Dat lijkt me gewoon bullshit, om eerlijk te zijn.
Er zijn veel meer mensen die met ING geen bitcoins kunnen kopen.
Lees ook dit eens:
http://www.vrijspreker.nl(...)door-banken-als-ing/
(wel een dubieuze website, maar toch)
of google zelf eens op "ing bitcoin".
pi_133223024
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 17:16 schreef Jace_TBL het volgende:
WTF, ik hoor zojuist van een vriend van me dat zijn ING rekening geblokkeerd is, omdat hij 'Bitcoins' als omschrijving had ingevuld bij een transactie van zijn eigen spaar- naar betaalrekening.

"Vanwege de veiligheid", ja m'n reet, ze beginnen echt knettergek te worden bij de banken. Hopelijk zijn we snel van die rotzooi bevrijd.
Ik zou sowieso weggaan bij de ING. Wat een flutbank
pi_133223060
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 17:19 schreef Thieske het volgende:

[..]

Helemaal bullshit is het niet.

Mijn internetbankieren werd ook geblokkeerd toen ik via IDeal een bitcoin kocht. Moest bellen om de transactie handmatig door te laten zetten. Dus het lijkt er op dat er bij ING wat alarmbellen afgaan in het systeem zodra het woord "bitcoin" voorbij komt.
Dát heb ik ook gehad, maar dat flikten ze sowieso wel vaker, zelfs met mijn creditcard als ik iets via google play kocht, of een keer via eBay. Maar waarom in godsnaam wanneer je het tussen twee van je rekeningen schuift, dat kan ik me toch echt niet heel erg voorstellen.
pi_133223103
Van het weekend wilde ik via een bank bij Bitonic een plukje BTC kopen en werd de tandunctie geblokkeerd. Ik verbaas me dus nergens meer over.
pi_133223135
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 17:19 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

Er zijn veel meer mensen die met ING geen bitcoins kunnen kopen.
Lees ook dit eens:
http://www.vrijspreker.nl(...)door-banken-als-ing/
(wel een dubieuze website, maar toch)
of google zelf eens op "ing bitcoin".
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 17:22 schreef WebBeestje het volgende:
Van het weekend wilde ik via een bank bij Bitonic een plukje BTC kopen en werd de tandunctie geblokkeerd. Ik verbaas me dus nergens meer over.
True, maar dit gaat allemaal over bitcoins kopen, niet over een vrij invoerveld voor een overboeking tussen twee EIGEN rekeningen, waar je bij wijze van ook '9/11 was a joke' kan invullen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2013 17:23:27 ]
  woensdag 13 november 2013 @ 17:24:58 #276
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_133223192
40 cent verdient sinds zaterdagavond met BTC :') Ach, wie het kleine niet eert ...
pi_133223238
quote:
2s.gif Op woensdag 13 november 2013 17:17 schreef Loveless85 het volgende:
Dat lijkt me gewoon bullshit, om eerlijk te zijn.
Leek mij ook erg ver gaan, maar helaas, echt waar.

Overigens is in een grijs verleden mijn ABN Amro rekening ook wel eens geblokkeerd omdat ik een bedrag had overgemaakt naar intersango (toen die exchange nog fatsoenlijk werkte).

quote:
En aangaande je laatste kreet, ik zou niet teveel hopen :+
Een mens mag toch dromen, niet? :)
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_133223265
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 17:26 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Leek mij ook erg ver gaan, maar helaas, echt waar.

Overigens is in een grijs verleden mijn ABN Amro rekening ook wel eens geblokkeerd omdat ik een bedrag had overgemaakt naar intersango (toen die exchange nog fatsoenlijk werkte).

[..]

Een mens mag toch dromen, niet? :)
Het zou wel echt om te janken zijn, maar goed, ze zien hun eigen handeltje in gevaar komen natuurlijk. Wel bizar dat zomaar alles enigszins gelieerd aan BTC dan gaan red-flaggen. -O-
  woensdag 13 november 2013 @ 17:34:06 #279
309481 Burrito
Ajax Amsterdam
pi_133223546
Ik vind het wel goed. Als criminelen een bankrekening plunderen dan doen ze dat vaak via bitcoins omdat de bank/overheid het dan niet kan traceren. Ik werd ook geblokt door de ING maar binnen paar minuten kon alsnog de transactie doen. Mijn vader zijn creditcard gegevens waren een keer gestolen maar gelukkig had de ING al snel door dat er iets mis was en de schade bleef beperkt. Vind het goed dat ze checken.
  woensdag 13 november 2013 @ 17:37:00 #280
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133223660
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 17:16 schreef Jace_TBL het volgende:
WTF, ik hoor zojuist van een vriend van me dat zijn ING rekening geblokkeerd is, omdat hij 'Bitcoins' als omschrijving had ingevuld bij een transactie van zijn eigen spaar- naar betaalrekening.

"Vanwege de veiligheid", ja m'n reet, ze beginnen echt knettergek te worden bij de banken. Hopelijk zijn we snel van die rotzooi bevrijd.
Voor degene die zich afvroeg waarom ik mijn geld liever in eigen beheer hou.

Als zet ik bij een transactie "voor hoeren en coke" er is niemand die mijn wallet blokkeert.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_133223685
quote:
99s.gif Op woensdag 13 november 2013 17:34 schreef Burrito het volgende:
Ik vind het wel goed. Als criminelen een bankrekening plunderen dan doen ze dat vaak via bitcoins omdat de bank/overheid het dan niet kan traceren. Ik werd ook geblokt door de ING maar binnen paar minuten kon alsnog de transactie doen. Mijn vader zijn creditcard gegevens waren een keer gestolen maar gelukkig had de ING al snel door dat er iets mis was en de schade bleef beperkt. Vind het goed dat ze checken.
Ja, bij een aankoop, maar je moet toch neer kunnen zetten wat je wil als je geld tussen je spaar- en betaalrekening heen en weer boekt?
pi_133223865
quote:
2s.gif Op woensdag 13 november 2013 17:26 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Het zou wel echt om te janken zijn, maar goed, ze zien hun eigen handeltje in gevaar komen natuurlijk. Wel bizar dat zomaar alles enigszins gelieerd aan BTC dan gaan red-flaggen. -O-
Het is absurd, ze manipuleren zelf massaal de valutahandel. Barclays, HSBC, Royal Bank of Scotland en Standard Chartered, Citigroup, JPMorgan Chase, Goldman Sachs en Morgan Stanley, UBS, Deutsche Bank, Rabobank. Ze doen er allemaal aan mee, het is één grote scam.
pi_133224019
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 17:24 schreef MissionPhailed het volgende:
40 cent verdient sinds zaterdagavond met BTC :') Ach, wie het kleine niet eert ...
Hoeveel BTC heb je dan?
  woensdag 13 november 2013 @ 17:50:14 #284
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_133224057
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 17:48 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

Hoeveel BTC heb je dan?
0,0301 :+

Maar ga van 't weekeinde weer wat bijkopen, tenzij de prijs daarvóór keldert; dan eerder.
pi_133224131
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 17:50 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

0,0301 :+

Maar ga van 't weekeinde weer wat bijkopen, tenzij de prijs daarvóór keldert; dan eerder.
Je kan er ook proberen 0,06 van te maken. Als je dat lukt, lukt het je ook met 2 naar 4 btc :P
pi_133224168
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 17:13 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Lol handelen in BTC maar niet weten wat bid of ask is :D
Valt me ook op dat er veel mensen in BTC beleggen terwijl ze werkelijk niks van economische principes kennen. Een beetje inlezen mag toch wel. Net zoals iemand hier enkele dagen geleden vroeg wat bedoeld werd met spread & volume, dit zijn toch echt wel de basisprincipes...
  woensdag 13 november 2013 @ 17:59:54 #287
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_133224326
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 17:54 schreef Rubenslash het volgende:

[..]

Valt me ook op dat er veel mensen in BTC beleggen terwijl ze werkelijk niks van economische principes kennen. Een beetje inlezen mag toch wel. Net zoals iemand hier enkele dagen geleden vroeg wat bedoeld werd met spread & volume, dit zijn toch echt wel de basisprincipes...
Dat zijn gewoon echte gelovers in de bitcoin :)
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  woensdag 13 november 2013 @ 18:04:00 #288
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_133224445
Ben sinds ik begonnen ben 20% vooruit gegaan. Alleen die transaction fees :r

Wellicht was ik dat van die spread en volumes. Nogal impulsief. Al doende leert men he?
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  woensdag 13 november 2013 @ 18:10:46 #289
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133224637
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 17:54 schreef Rubenslash het volgende:

[..]

Valt me ook op dat er veel mensen in BTC beleggen terwijl ze werkelijk niks van economische principes kennen. Een beetje inlezen mag toch wel. Net zoals iemand hier enkele dagen geleden vroeg wat bedoeld werd met spread & volume, dit zijn toch echt wel de basisprincipes...
Ik heb BTC en heb nog nooit iets met beleggen gedaan.. moet wel erbij zeggen dat ik niet aan daytraden doe.

Bitcoin hebben mij aan de andere kant wel veel geleerd over beleggen.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
  woensdag 13 november 2013 @ 18:16:04 #290
309481 Burrito
Ajax Amsterdam
pi_133224804
Je hebt weinig kennis nodig als je gewoon die bitcoins in je wallet houdt en kijkt hoe die grafiek omhoog knalt *O*
pi_133224811
Al 30,58 % rendement (18:07) op mijn investering sinds 7 november _O_
pi_133224831
quote:
99s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:16 schreef Burrito het volgende:
Je hebt weinig kennis nodig als je gewoon die bitcoins in je wallet houdt en kijkt hoe die grafiek omhoog knalt *O*
Maar het is wel (voor de lange termijn) verstandig om enige kennis te hebben van investeren, beleggen en speculeren
  woensdag 13 november 2013 @ 18:18:43 #293
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_133224895
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  woensdag 13 november 2013 @ 18:19:40 #294
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_133224935
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_133224991
Het valt mij juist op dat beleggers die totaal geen kennis hebben van btc ook in de btcs zitten.
Veel mensen die geen eigen wallet hebben etc.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
  woensdag 13 november 2013 @ 18:20:59 #296
309481 Burrito
Ajax Amsterdam
pi_133224992
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:16 schreef Piethur het volgende:

[..]

Maar het is wel (voor de lange termijn) verstandig om enige kennis te hebben van investeren, beleggen en speculeren
Zeker weten
  woensdag 13 november 2013 @ 18:22:26 #297
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_133225026
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:20 schreef tofastTG het volgende:
Het valt mij juist op dat beleggers die totaal geen kennis hebben van btc ook in de btcs zitten.
Veel mensen die geen eigen wallet hebben etc.
Je bedoeld alles op zo'n online beurs?

Heb zelf 80% in de wallet en de rest om mee te klooien. Die transfers duren altijd zo lang met btc.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  woensdag 13 november 2013 @ 18:23:01 #298
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_133225048
Nieuwe TT: Bitcoin voor dummies
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  woensdag 13 november 2013 @ 18:26:22 #299
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133225164
quote:
99s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:23 schreef SosuaCafe het volgende:
Nieuwe TT: Bitcoin voor dummies
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_133225250
zelf een wallet beheren, is het echt nodig om dat zo voorzichtig te doen als hier beschreven:
https://en.bitcoin.it/wik(...)fline_savings_wallet
Of is dat voor de paranoide mensen? Als ik zeker weet dat ik geen virus/trojan/rootkit heb, dan lijkt het me een beetje overdreven.
  woensdag 13 november 2013 @ 18:34:18 #301
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_133225423
Dicht.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')