abonnement Unibet Coolblue
pi_133161550


Waar ben ik nu weer beland?
Welkom in het centrale Pokémon topic op FOK!! Voor de release van Black & White kreeg elk deel zijn eigen topic, maar die liepen, zodra de game een paar maanden uit was, niet bijzonder goed meer. Hoeft ook niet, maar hopelijk krijgt de franchise op deze manier een impuls op het forum. Bovendien kun je hier ook terecht met vragen en opmerkingen over de vele andere games uit zowel de hoofdserie als alle spin-offs.

Hoewel ik denk dat iedereen wel weet waar Pokémon over gaat, toch even een korte uitleg, te beginnen met de geschiedenis.

De geschiedenis van Pokémon, dat is vast reuze interessant.
Dat is het zeker! Het begon allemaal met Pokémon Red, Green en Blue in Japan, waar ze in 1996-1997 verschenen op de Game Boy. De games werden een groot succes, niet alleen in het Aziatische land, maar ook in Noord-Amerika, Australië en Europa, waar Pokémon Red en Blue in 1998-1999 uitkwamen. Een jaar later verscheen ook nog Pokémon Yellow, dat gericht was op fans van de tekenfilmserie (animé). Deze vier games vormden uiteindelijk de eerste generatie, bestaande uit 151 Pokémon.

De tweede generatie zag in 2000-2001 het levenslicht, volledig in kleur op de GameBoy Color. Pokémon Gold en Silver, en uiteindelijk ook Pokémon Crystal, voegden een heel aantal nieuwe features toe aan de sterke fundering die gelegd was met de eerste generatie; features die we tien jaar later, ondertussen in de vijfde generatie, nog steeds tegenkomen. Naast 100 nieuwe pokémon werden bijvoorbeeld ook breeding, de dag/nacht cyclus en de optie om als meisje te spelen geďntroduceerd.

Hoewel de initiële hype rond Pokémon toen al weg was, verkochten de games uit de tweede generatie goed en werd er een derde generatie aangekondigd. Pokémon Ruby en Sapphire kwamen in 2002-2003 uit en voerden de speler weg van de twee provincies uit de eerste twee generaties (Kanto en Johto). Daarvoor in de plaats werd het eiland Hoenn geďntroduceerd, waar 135 nieuwe pokémon gevangen konden worden. Dit bracht het totaal aantal pokémon op 386. Deze games, die op de Game Boy Advance uitkwamen, konden echter niet ruilen met games uit de eerste twee generaties. Daardoor waren 184 van 251 originele pokémon niet beschikbaar in het spel, een tegenvaller in een franchise die als motto "Gotta catch 'em all!" heeft. Dit werd echter opgelost met de introductie van Pokémon FireRed en LeafGreen, remakes van de games waar het allemaal mee begon, vijf jaar eerder. Later kwam er ook nog Pokémon Emerald uit, een geüpgrade versie van Ruby en Sapphire, die onder andere de Battle Frontier met zich meebracht.

De vierde generatie begon in 2006-2007, met de release van Pokémon Diamond en Pearl, de eerste games uit de main serie die voor de Nintendo DS ontwikkeld werden. De graphics waren sterk verbeterd en voor het eerst kon men via het internet ruilen en vechten met mensen over de hele wereld. Er werden 107 nieuwe pokémon geďntroduceerd, waarmee het totaal op 493 uit kwam. Ondertussen werd er druk gespeculeerd over remakes van Gold en Silver, die in 2009-2010 uitkwamen als Pokémon HeartGold en SoulSilver. Tussendoor werd ook nog Platinum uitgebracht, een verbeterde versie van Diamond en Pearl.

Met de release van Pokémon Black en White, september 2010 in Japan en maart 2011 in de rest van de wereld, is de franchise aangekomen bij de vijfde generatie, die gezien kan worden als een "reboot"; een nieuw begin. De speler wordt meegenomen naar het compleet nieuwe Unova, een gebied gebaseerd op New York, waar hij/zij 156 nieuwe pokémon kan vangen. Pokémon uit de eerdere generaties worden pas later in de game beschikbaar, waarmee de game breekt met een lange traditie van bijvoorbeeld Geodudes en Zubats die in elke cave te vinden waren, in/op welke provincie/eiland de game ook plaatshad.

In 2012 zijn Black 2 en White 2 uitgekomen. Het speelt zich wederom af in Unova, maar wel 2 jaar dan Black en White. Er is dan ook behoorlijk wat veranderd in de regio. Dit keer kun je vanaf het begin Pokémon van alle generaties vangen.

Januari 2013 zijn X & Y, de eerste spellen van de 6e generatie aangekondigd. De spellen komen uit in oktober. Nieuw is ook dat deze spellen alleen speelbaar zijn op een Nintendo 3DS.

De Pokémon franchise is na zestien jaar nog altijd zeer populair en er staan ongetwijfeld nieuwe games in de franchise gepland.

Allemaal leuk en aardig, maar ik heb nog nooit een Pokémon game gespeeld. Wat moet ik me erbij voorstellen?
Pokémon is een zogenaamde Role Playing Game waarin je als speler de rol aanneemt van een beginnende Pokémon trainer. Je krijgt aan het begin van het spel je eerste pokémon, een klein en kleurrijk monstertje, waarmee je vervolgens door de wereld trekt met als doel de beste Pokémon trainer allertijden te worden. Dat doel bereik je door onderweg pokémon te vangen en te trainen, andere trainers te verslaan en badges te verdienen bij Gym Leaders. Ook krijg je te maken met criminele organisaties, die pokémon willen gebruiken om hun snode plannen werkelijkheid te laten worden. Aan jou en je pokémon om hen tegen te houden en om je sterker te tonen dan alle andere trainers in de game. Alleen dan mag je jezelf de Champion noemen...

Dat is het verhaal, vertel ook eens wat over de gameplay.
Zoals gezegd gaat het erom dat je pokémon vangt en traint. Dit doe je door met andere pokémon te vechten in een soort opgeblazen vorm van rock-paper-scissors. Iedere pokémon heeft namelijk een bepaald type, zoals Fire, Grass of Water. Elke type heeft zijn eigen sterke en zwakke punten en het is aan jou als speler om die uit te buiten. Er zijn in totaal zeventien types in totaal, die veelal in combinaties voorkomen, waardoor je goed moet nadenken welke pokémon en welke aanvallen je gebruikt.

Er zijn echter nog duizend andere dingen om rekening mee te houden. Stats zijn erg belangrijk, zij geven aan op welk gebied je pokémon sterk is. Items spelen ook een cruciale rol, een potion kan het verschil maken tussen eeuwige glorie en bitter verlies. Dan zijn er ook nog weersomstandigheden, aandoeningen zoals verlamming en vergiftiging... teveel om op te noemen. Ik zou zeggen: gewoon spelen die game, dan leer je het vanzelf wel.

Ik las ook iets over spin-offs...
Klopt. Naast de games uit de zogenaamde "main franchise" zijn er ook een heel aantal spin-offs ontwikkeld. Ik ga ze niet allemaal opnoemen en beschrijven; dit zijn waarschijnlijk de bekendste op een rijtje:

- Pokémon Stadium en Pokémon Stadium 2. Games voor de Nintendo 64 console van Nintendo, waarmee de pokémon uit de handheld games in 3D op je televisie met elkaar konden vechten.
- Pokémon Pinball. Spreekt voor zich lijkt me. Later kwam er een vervolg uit onder de naam "Pokémon Pinball Ruby & Sapphire".
- Pokémon Snap. Een spel voor de Nintendo 64, waarin je als een jongen genaamd Todd Snap foto's moest maken van Pokémon. In 3D, dus cooler dan het klinkt. Écht.
- Pokémon Colosseum en Pokémon XD: Gale of Darkness. De opvolgers van Pokémon Stadium, uitgebracht op de GameCube. Beide games hadden, naast de (multiplayer)stadiongevechten ook een singleplayer mode, waarin je Pokémon op een speciale manier moest vangen in een land genaamd "Orre".
- Pokémon Mystery Dungeon: Red Rescue Team en Blue Rescue Team. Opvallend doordat je als speler in de huid van een daadwerkelijke pokémon kroop én dat de rode versie voor de Game Boy Advance ontwikkeld was en de blauwe versie voor de Nintendo DS. Later kwamen er nog eens drie vervolgen uit, deze allemaal enkel voor de Nintendo DS en gebaseerd op de vierde generatie, waar de originele games gebaseerd waren op de derde.
- Pokémon Ranger. In deze game, waar later nog eens twee vervolgen op uitkwamen, speel je een ranger, die met behulp van pokémon, maar zonder ze te vangen, de balans van de natuur bewaakt. Één van de leuke spin-offs volgens mij, al heb ik ze nog nooit zelf gespeeld.

Juist ja. Geef eens een aantal linkjes, het is me nog niet helemaal duidelijk allemaal.
Officiële sites:
- Nederland
- Noord-Amerika
- Japan

Fansites:
- Serebii Pokédex - Een database met daarin alle pokémon, de aanvallen die ze kunnen leren, de stats die ze hebben, locaties in de game... Erg handig als je snel iets op moet zoeken over een pokémon.
- Serebii Pokéarth - Een database ingedeeld op locatie. Alle routes, alle caves en alle steden staan erin, samen met de pokémon én de trainers die je op die locatie kunt vinden.
- Bulbapedia - Wikipedia... Pokémon style. Ik hoef denk ik niet uit te leggen dat je hier bakken vol info kunt vinden.

En om af te sluiten, de mascotte van dit alles:



D'aaaaaawwwww. O+

Game on!

Trading zone:
Gen 1

Gen 2

Gen 3

Gen 4

Gen 5

Friendcodes Pokémon X/Y
http://wiki.fok.nl/index.php/Pokemon

Wil je ook in deze lijst?
Voeg het toe aan de Wiki!
Noteer het als volgt: FC - FOK! username - Mii name - Ingame name

Friendsafari types en pokémons
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Regels van het chainen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_133163958
Goed ik heb nu Adamant Pichu's met ThunderPunch en ik wil het zo snel mogelijk als Pikachu hebben. Helpt dat Pokemon Amie om de happiness te verhogen? Zo nee, hoe kan ik dat dan het beste doen?
HT: FC Dinamo Assen (504765)
  maandag 11 november 2013 @ 21:22:59 #3
279054 WARE_HEIDEN
Locatie: Het vagevuur
pi_133164132
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2013 21:19 schreef MrMoon het volgende:
Goed ik heb nu Adamant Pichu's met ThunderPunch en ik wil het zo snel mogelijk als Pikachu hebben. Helpt dat Pokemon Amie om de happiness te verhogen? Zo nee, hoe kan ik dat dan het beste doen?
Soothe bell geven als holditem en stukje papier onder je pad terwijl je rondjes om de eiffeltoren fietst en na 15 mins heb je wel genoeg is mijn ervaring.
pi_133164180
Mensen die mewtwo gebruiken in online battles, not done :N
Op woensdag 29 januari 2014 12:36 schreef d4v1d het volgende:
Haten op Roburtt :')
Op woensdag 4 december 2013 11:43 schreef HaJee het volgende:
Roburtt is een geweldige user!!!
pi_133165480
quote:
10s.gif Op maandag 11 november 2013 21:23 schreef Roburtt het volgende:
Mensen die mewtwo gebruiken in online battles, not done :N
Gebruik Kanghaskan.

Die eet Mewtwo voor ontbijt.

Edit: Mawhile trouwens ook.
pi_133165948
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 21:47 schreef Grandesco het volgende:

[..]

Gebruik Kanghaskan.

Die eet Mewtwo voor ontbijt.

Edit: Mawhile trouwens ook.
1e keer dat ik mewtwo tegen kwam, daar ga ik niet heel mn team voor aanpassen :P

Mooie ditto trouwens
Op woensdag 29 januari 2014 12:36 schreef d4v1d het volgende:
Haten op Roburtt :')
Op woensdag 4 december 2013 11:43 schreef HaJee het volgende:
Roburtt is een geweldige user!!!
pi_133167478
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2013 21:22 schreef WARE_HEIDEN het volgende:

[..]

Soothe bell geven als holditem en stukje papier onder je pad terwijl je rondjes om de eiffeltoren fietst en na 15 mins heb je wel genoeg is mijn ervaring.
thnx voor de tip.. Gaan we even 15 min fietsen :)
Heb ik straks mooi Adamant Pikachu/Raichu met Volt Tackle en ThunderPunch :)
HT: FC Dinamo Assen (504765)
pi_133170992
Morgen maar weer eens verder met Pokémon. Beetje druk geweest met andere dingen en sinds mijn laatste post in deze reeks niet meer gespeeld :o Ik had geloof ik nog een Munchlax aan iemand beloofd, wie ook al weer? :@
pi_133173047
Garchomp is ready for action, Jolly met 6 perfecte IV's en 252 speed/attack, swords dance, fire fang, outrage en earthquake _O_

Wat nu ;( Een Gengar? Of een Tyranitar? Eigenlijk wil ik een Alakazam maar ik ken niemand met Kadabra's in zijn safari en die hidden ability is toch wel erg goed. Iemand die me kan helpen? :P

Oh en Signal Beam is ook niet meer mogelijk, gekke tijden.
Ga weg
pi_133173072
quote:
6s.gif Op dinsdag 12 november 2013 00:26 schreef Nikmans het volgende:
Garchomp is ready for action, Jolly met 6 perfecte IV's en 252 speed/attack, swords dance, fire fang, outrage en earthquake _O_

Wat nu ;( Een Gengar? Of een Tyranitar? Eigenlijk wil ik een Alakazam maar ik ken niemand met Kadabra's in zijn safari en die hidden ability is toch wel erg goed. Iemand die me kan helpen? :P

Oh en Signal Beam is ook niet meer mogelijk, gekke tijden.
Protean Froakie
pi_133173561
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 00:27 schreef Grandesco het volgende:

[..]

Protean Froakie
Ohja goeie, ik had twee topics terug al eens gevraagd naar de moveset voor zoiets maar ik ben het vergeten :P Roep eens iets? Hydro Pump sowieso lijkt me
Ga weg
pi_133173700
Stiekem ziet Scizor er ook wel tof uit om Fairy types op te ruimen
Ga weg
  dinsdag 12 november 2013 @ 07:58:37 #13
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_133174872
quote:
11s.gif Op dinsdag 12 november 2013 00:55 schreef Nikmans het volgende:
Stiekem ziet Scizor er ook wel tof uit om Fairy types op te ruimen
die ziet er sowieso tof uit :P daar stel je dan ook je team op samen! Hoe tof het eruit ziet :7 like a boss
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_133174978
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 november 2013 00:48 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Ohja goeie, ik had twee topics terug al eens gevraagd naar de moveset voor zoiets maar ik ben het vergeten :P Roep eens iets? Hydro Pump sowieso lijkt me
Ik gebruik zelf liever surf, ik hou niet zo van misses :p. Mijn moveset:

Ice Beam;
Dark Pulse;
Surf;
U-turn;
Life orb als item.

Ik kan je, mocht je het willen, wel helpen met een perfect froakie. Ik heb nog een 5x IV(niet de goede nature) mannetje in mn box zitten en ik kan er ook heel snel 1 met de goede nature voor je breeden. Ik kreeg zelf met wat geluk een perfect vrouwtje :p
  dinsdag 12 november 2013 @ 08:51:30 #15
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_133175320
Misschien spuitelf maar iemand deze al gezien? Iemand heeft een Arduino gebruikt voor een constructie waarmee je automatisch Shinies kunt vangen.

Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_133175393
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 november 2013 00:48 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Ohja goeie, ik had twee topics terug al eens gevraagd naar de moveset voor zoiets maar ik ben het vergeten :P Roep eens iets? Hydro Pump sowieso lijkt me
Ik heb surf, icebeam, dark pulse en extrasensory. Heb er gister 4 pokémons mee gesweept.
Op woensdag 29 januari 2014 12:36 schreef d4v1d het volgende:
Haten op Roburtt :')
Op woensdag 4 december 2013 11:43 schreef HaJee het volgende:
Roburtt is een geweldige user!!!
pi_133175458
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 november 2013 08:51 schreef boem-dikkie het volgende:
Misschien spuitelf maar iemand deze al gezien? Iemand heeft een Arduino gebruikt voor een constructie waarmee je automatisch Shinies kunt vangen.

Sick wel, alleen niet zo 1, 2, 3, te doen, en lijkt me ook erg minder voldaan.
Op woensdag 29 januari 2014 12:36 schreef d4v1d het volgende:
Haten op Roburtt :')
Op woensdag 4 december 2013 11:43 schreef HaJee het volgende:
Roburtt is een geweldige user!!!
pi_133181165
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 08:14 schreef Lhyanna het volgende:

[..]

Ik gebruik zelf liever surf, ik hou niet zo van misses :p. Mijn moveset:

Ice Beam;
Dark Pulse;
Surf;
U-turn;
Life orb als item.

Ik kan je, mocht je het willen, wel helpen met een perfect froakie. Ik heb nog een 5x IV(niet de goede nature) mannetje in mn box zitten en ik kan er ook heel snel 1 met de goede nature voor je breeden. Ik kreeg zelf met wat geluk een perfect vrouwtje :p
Zou nice zijn ja :) Maar dan wel graag met de goede nature. Ik kan er vrij weinig voor geven vrees ik ;( Behalve mijn friendcode en bijbehorende vette friendsafari met venusaurs en quilladins, of ik kan iets vangen uit de friendsafari's die ik zelf heb (ditto's bijv)
Ga weg
pi_133181278
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 november 2013 13:19 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Zou nice zijn ja :) Maar dan wel graag met de goede nature. Ik kan er vrij weinig voor geven vrees ik ;( Behalve mijn friendcode en bijbehorende vette friendsafari met venusaurs en quilladins, of ik kan iets vangen uit de friendsafari's die ik zelf heb (ditto's bijv)
Ik ben op zoek naar een jolly ditto, IV's maken niet uit. En anders nog een andere ditto, maar de nature kan ik thuis pas opzoeken ;). Mijn volgende project wordt een honedge breeden, daarna blaziken
pi_133181745
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 13:23 schreef Lhyanna het volgende:

[..]

Ik ben op zoek naar een jolly ditto, IV's maken niet uit. En anders nog een andere ditto, maar de nature kan ik thuis pas opzoeken ;). Mijn volgende project wordt een honedge breeden, daarna blaziken
Ik zoek een Jolly ditto voor je, verder heb ik (van de interessantere dingen) Ferroseeds en Skarmories rondhangen in mijn friend safari's dus mocht je daar iets mee kunnen :P
Ga weg
pi_133183865
Wow die base speed van Greninja is echt gestoord, breed je hem modest?
Ga weg
pi_133184869
quote:
11s.gif Op dinsdag 12 november 2013 14:46 schreef Nikmans het volgende:
Wow die base speed van Greninja is echt gestoord, breed je hem modest?
Ik timid, attack gebruik ik toch niet(op u-turn na, maar de damage maakt me daar toch niet zoveel uit)

+ de sp. attack is ook al behoorlijk hoog, sneller zijn dan de tegenstanders greninja is ook wat waard.
pi_133185074
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 15:18 schreef Lhyanna het volgende:

[..]

Ik timid, attack gebruik ik toch niet(op u-turn na, maar de damage maakt me daar toch niet zoveel uit)

+ de sp. attack is ook al behoorlijk hoog, sneller zijn dan de tegenstanders greninja is ook wat waard.
Lijkt me wel ja, maar hij raced bijv een jolly Garchomp/Salamence er gewoon keihard uit ook zonder timid, voor zover ik weet heeft ie die speedboost alleen nodig voor Alakazam :)
Ga weg
pi_133185190
En Alakazam verslaat ie tóch wel dankzij zijn typing? Of is dit een vreemde gedachtentrein omdat ik iets heel belangrijks over het hoofd zie omdat ik een enorme noob ben?
Ga weg
pi_133185624
Hij outspeed zelfs een timid Latios met één punt meer
Ga weg
pi_133185972
quote:
11s.gif Op dinsdag 12 november 2013 15:29 schreef Nikmans het volgende:
En Alakazam verslaat ie tóch wel dankzij zijn typing? Of is dit een vreemde gedachtentrein omdat ik iets heel belangrijks over het hoofd zie omdat ik een enorme noob ben?
Mijn grootste irritatie in de paar online fights die ik had, waren greninja's. Sneller zijn dan je tegenstander kan dan een voordeel bieden. Verder heb ik nog geen andere die sterk is tegen greninja, dus vandaar dat ik een hele snelle wil
  dinsdag 12 november 2013 @ 15:53:56 #27
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_133186033
shiny ghastly evolves in een shiny haunter? en shiny gengar?
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_133186198
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 15:52 schreef Lhyanna het volgende:

[..]

Mijn grootste irritatie in de paar online fights die ik had, waren greninja's. Sneller zijn dan je tegenstander kan dan een voordeel bieden. Verder heb ik nog geen andere die sterk is tegen greninja, dus vandaar dat ik een hele snelle wil
Ohja andere Greninja's natuurlijk
Ga weg
pi_133186210
Ik wist wel dat er iets logisch was dat ik miste :')
Ga weg
pi_133190544
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 november 2013 15:53 schreef cherrycoke het volgende:
shiny ghastly evolves in een shiny haunter? en shiny gengar?
Ja.
  dinsdag 12 november 2013 @ 18:22:00 #31
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_133190952
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 18:05 schreef Grandesco het volgende:

[..]

Ja.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_133191565
Zo, mijn protean froakie is ook binnen. Ik ben er alleen nog niet achter of het nou echt heel nuttig is voor mij om achter hele goede IV's aan te gaan. Maakt dat nou echt zo veel verschil als ik een beetje via die random battle functie wat knok? Natures en sommige abilities snap ik, das toch wel veel. Maar met wat above average Pokemon moet ik toch een eind komen?
Niet 1, niet 2, niet 3 maar 4 Regenbogen!
pi_133192641
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 18:45 schreef Sjiznit het volgende:
Zo, mijn protean froakie is ook binnen. Ik ben er alleen nog niet achter of het nou echt heel nuttig is voor mij om achter hele goede IV's aan te gaan. Maakt dat nou echt zo veel verschil als ik een beetje via die random battle functie wat knok? Natures en sommige abilities snap ik, das toch wel veel. Maar met wat above average Pokemon moet ik toch een eind komen?
Het ligt eraan hoe OCD je bent, natuurlijk kun je met 25 SpA ook winnen maar het verschil tussen 31 en 0 is toch wel erg groot.

Zelf heb ik een paar keer mijn anus zo hard getrapt gekregen in random battles dat ik het mezelf niet meer vergeef om zonder perfecte IV's aan te komen zetten :') Gewoon omdat ik anders zou denken 'wat dan als ik 1 HP meer had', maar dat is misschien heel persoonlijk :P
Ga weg
pi_133192686
Trouwens, bedankt voor de Dragonair Roburtt en bedankt voor de Froakie Lhyanna O+ One love
Ga weg
pi_133192790
Oke ik ga denk ik voor het eerst ook eens iv/ev trainen.. ben nu bp aan het sparen om al de poweritems te krijgen en had een protean froakie via wondertrade gekregen.. ben benieuwd snap er nog niet veel van :p
pi_133193019
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 19:22 schreef boik het volgende:
Oke ik ga denk ik voor het eerst ook eens iv/ev trainen.. ben nu bp aan het sparen om al de poweritems te krijgen en had een protean froakie via wondertrade gekregen.. ben benieuwd snap er nog niet veel van :p
Dé perfecte guide voor IV breeding (IV's breed je en is verreweg het langdradigst, EV's train je en dat kan tegenwoordig met doodsimpele minigames :P ) http://nuggetbridge.com/breeding/breeding-perfect-pokemon-x-y/
Ga weg
pi_133194411
Veel te tijdrovend dat breeden :P
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_133196193
Ik lees hier over Protean Froakies.. Is er iemand die een female voor me heeft? :) Nature maakt me niet uit..

Ik heb niet heel veel terug.. Via PM kan ik dan wel laten weten wat ik wel heb :)
HT: FC Dinamo Assen (504765)
pi_133196345
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2013 20:39 schreef MrMoon het volgende:
Ik lees hier over Protean Froakies.. Is er iemand die een female voor me heeft? :) Nature maakt me niet uit..

Ik heb niet heel veel terug.. Via PM kan ik dan wel laten weten wat ik wel heb :)
volgens mij heb ik er nog 2 met timid nature liggen. Ik ben voorlopig ook niet naar veel op zoek dus we kunnen er vast makkelijk uit komen :).(edit: ik heb ook nog een paar mannetjes, timid met protean, met 4 IV's, die wil ik ook best ruilen)

Ik heb trouwens nog een vraag aan iedereen. Op Smogon hebben de meeste Aegislash builds Shadow Sneak in hun moveset zitten. Is hier een reden voor? De damage is matig dus je zal niemand OHKO-en, is het dan niet veel beter om Shadow Claw te nemen zodat je hun hit kunt krijgen in je defense stance?

[ Bericht 3% gewijzigd door Lhyanna op 12-11-2013 20:55:50 ]
  dinsdag 12 november 2013 @ 20:56:52 #40
366803 AthCom
Overigens ...
pi_133196787
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 20:43 schreef Lhyanna het volgende:

[..]

Ik heb trouwens nog een vraag aan iedereen. Op Smogon hebben de meeste Aegislash builds Shadow Sneak in hun moveset zitten. Is hier een reden voor? De damage is matig dus je zal niemand OHKO-en, is het dan niet veel beter om Shadow Claw te nemen zodat je hun hit kunt krijgen in je defense stance?
Eén reden die ik zou kunnen bedenken is dat het een Ghost-type quick attack is.
Moira. is tof. :7
pi_133196862
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 20:56 schreef AthCom het volgende:

[..]

Eén reden die ik zou kunnen bedenken is dat het een Ghost-type quick attack is.
Maar dan ben je er na best kwetsbaar? Kun je dan niet veel beter shadow claw gebruiken?
pi_133196925
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 20:56 schreef AthCom het volgende:

[..]

Eén reden die ik zou kunnen bedenken is dat het een Ghost-type quick attack is.
Ik heb het ook op mijn Aegislash. Vind het wel fijn. Als je Iron Head doet ben je uit shield stance en vaak heeft mijn tegenstander dan nog een klein beetje health over. Maar om dan direct weer een iron head te doen en eerst een hit te moeten incasseren op sword stance kan hij dan niet aan. Dan komt zon prio attack goed van pas.

Als die het dan niet red dan doe je gewoon kingsshield en probeer je het volgende beurt met iron head weer.
Niet 1, niet 2, niet 3 maar 4 Regenbogen!
pi_133197399
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 20:43 schreef Lhyanna het volgende:

[..]

volgens mij heb ik er nog 2 met timid nature liggen. Ik ben voorlopig ook niet naar veel op zoek dus we kunnen er vast makkelijk uit komen :).(edit: ik heb ook nog een paar mannetjes, timid met protean, met 4 IV's, die wil ik ook best ruilen)
bedankt voor het aanbod, maar ik zoek echt een female :)
IV's zeggen me niets eigenlijk :@
Ik battle ook nooit online..
HT: FC Dinamo Assen (504765)
pi_133197407
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 20:59 schreef Sjiznit het volgende:

[..]

Ik heb het ook op mijn Aegislash. Vind het wel fijn. Als je Iron Head doet ben je uit shield stance en vaak heeft mijn tegenstander dan nog een klein beetje health over. Maar om dan direct weer een iron head te doen en eerst een hit te moeten incasseren op sword stance kan hij dan niet aan. Dan komt zon prio attack goed van pas.

Als die het dan niet red dan doe je gewoon kingsshield en probeer je het volgende beurt met iron head weer.
Das waar, zo wordt het wel een betere fairy killer
pi_133197891
Ik ben opzoek naar een Protean Froakie en een Multiscale Dratini, liefst female. Weet niet wat je terug wil, mischien heb ik wat interessants.

Oh, wacht, mischien eerst maar ff in mijn Friend Safari kijken...
pi_133198096
quote:
5s.gif Op dinsdag 12 november 2013 21:23 schreef roy9 het volgende:
Ik ben opzoek naar een Protean Froakie en een Multiscale Dratini, liefst female. Weet niet wat je terug wil, mischien heb ik wat interessants.

Oh, wacht, mischien eerst maar ff in mijn Friend Safari kijken...
Ik heb ze beide(jolly), alleen dan een marvel scale dratini, wordt multiscale Dragonite;)
pi_133202664
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 november 2013 19:59 schreef Jesse_ het volgende:
Veel te tijdrovend dat breeden :P
Als je eenmaal een paar mons met goede IV's hebt kun je ze ook gebruiken om te kruisen met andere, dus als je eenmaal door het eerste stuk bent schiet het allemaal wel op :)
Ga weg
pi_133205168
Ik vraag me eigenlijk af hoe goed Outrage is met Fairy types in het spel, je raakt hooguit één hit en daarna ben je setup voer of wordt je mon gewoon doodgemept
Ga weg
pi_133208169
quote:
9s.gif Op woensdag 13 november 2013 00:13 schreef Nikmans het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af hoe goed Outrage is met Fairy types in het spel, je raakt hooguit één hit en daarna ben je setup voer of wordt je mon gewoon doodgemept
Ik vraag me af of er wel zoveel zal veranderen eerlijk gezegd. Hiervoor moest je ook altijd scouten voor Steel types en die uit de weg ruimen voordat je Outrage veilig kon gebruiken.
pi_133208184
En die laatste IV op m'n Larvitar krijgen kost wel veel tijd moet ik zeggen. Ben nu de soft reset methode aan het gebruiken, zou een kans van 1/32 moeten zijn...
Pas 15 pogingen gewaagd, dus nog niet echt lang bezig, denk dat het vooral is dat ik niet echt iets anders kan gaan doen voordat dit gelukt is...

5IV x 5IV breeden is het alternatief, maar dat is 1/192 als ik me niet vergis, dus een box of 6-7...
  woensdag 13 november 2013 @ 07:49:59 #51
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_133208293
Ik voel me een pokemonnoob in dit topic :P maar wat is een IV? En maakt dat echt uit?
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  woensdag 13 november 2013 @ 08:06:49 #52
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_133208398
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 07:49 schreef Frag_adder het volgende:
Ik voel me een pokemonnoob in dit topic :P maar wat is een IV? En maakt dat echt uit?
Ik zou eigenlijk willen weten waar je kunt zien welke Iv's je pokemon heeft.
pi_133208404
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 07:49 schreef Frag_adder het volgende:
Ik voel me een pokemonnoob in dit topic :P maar wat is een IV? En maakt dat echt uit?
Dat ligt eraan of je je bezig wilt houden met online battlen. Zelf speel ik al heel lang Pokémon en ik heb me nooit geďnteresseerd voor battles, dus die IV's maken me ook niet uit.

Ik speel tot ik alle Pokémon in de Pokédex in mijn box heb zitten. Dan ben ik er weer klaar mee :)
  woensdag 13 november 2013 @ 08:15:15 #54
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_133208442
maar wat is het? :D
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_133208497
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 08:15 schreef Frag_adder het volgende:
maar wat is het? :D
Ik zat al te typen, maar dit is makkelijker :)

http://bulbapedia.bulbagarden.net/wiki/IV
  woensdag 13 november 2013 @ 08:38:58 #56
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_133208623
ah ik snap het. Als je alleen singleplayer speelt maakt het niet zo veel uit, maar bij multiplayer kan het je net dat beetje meer geven over iemand die geen goede IV's heeft :P

Is het trouwens zo dat je stats cumulatief hetzelfde zijn? Of kan een ook gewoon veel meer punten in totaal hebben dan een ander.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_133208640
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 08:38 schreef Frag_adder het volgende:
ah ik snap het. Als je alleen singleplayer speelt maakt het niet zo veel uit, maar bij multiplayer kan het je net dat beetje meer geven over iemand die geen goede IV's heeft :P

Is het trouwens zo dat je stats cumulatief hetzelfde zijn? Of kan een ook gewoon veel meer punten in totaal hebben dan een ander.
Er kan er 1 veel meer punten hebben dan de ander.
Trouwens, voor single player kan het ook handig zijn, denk aan de battle maison
  woensdag 13 november 2013 @ 08:44:02 #58
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_133208668
Pfft, dus er komt veel meer bij kijken dan gewoon wat vangen :P Beginnen jullie dan ook 900 keer opnieuw voor jullie starter pokemon een beetje fatsoenlijke stats heeft? :D
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_133208691
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 08:44 schreef Frag_adder het volgende:
Pfft, dus er komt veel meer bij kijken dan gewoon wat vangen :P Beginnen jullie dan ook 900 keer opnieuw voor jullie starter pokemon een beetje fatsoenlijke stats heeft? :D
Nah, de starters zijn toch niet zo boeiend. Alleen froakie, maar vooral door zin hidden ability, die je niet kan krijgen vanaf het begin. Enige wat je misschien wilt is de goede nature, dat scheelt wel tijd met breeden.
pi_133208763
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 08:46 schreef Lhyanna het volgende:

[..]

Nah, de starters zijn toch niet zo boeiend. Alleen froakie, maar vooral door zin hidden ability, die je niet kan krijgen vanaf het begin. Enige wat je misschien wilt is de goede nature, dat scheelt wel tijd met breeden.
Venusaur O+
Op woensdag 29 januari 2014 12:36 schreef d4v1d het volgende:
Haten op Roburtt :')
Op woensdag 4 december 2013 11:43 schreef HaJee het volgende:
Roburtt is een geweldige user!!!
  woensdag 13 november 2013 @ 08:57:18 #61
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_133208811
Dan kunnen jullie me misschien ook met dit helpen:

Als je een pokemon met een steen evolueerd leert ie vaak geen moves meer. Toch zijn er evolutie specifieke moves als je met een steen evolueerd (lvl 1 moves) hoe kom je hier aan?

Bijvoorbeeld een kings schield bij Aegislash. Is dat alleen met breeden?
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_133208904
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 08:57 schreef Frag_adder het volgende:
Dan kunnen jullie me misschien ook met dit helpen:

Als je een pokemon met een steen evolueerd leert ie vaak geen moves meer. Toch zijn er evolutie specifieke moves als je met een steen evolueerd (lvl 1 moves) hoe kom je hier aan?

Bijvoorbeeld een kings schield bij Aegislash. Is dat alleen met breeden?
Ik weet nog niet alle dorpsnamen uit mn hoofd, maar volgens mij is in het dorp dat ligt aan route 15/16 de move relearner. Met een heartscale kun je zo de moves aan je pokemon leren.
  woensdag 13 november 2013 @ 09:06:56 #63
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_133208939
ahh mijn dank! :D
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_133209260
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 09:04 schreef Lhyanna het volgende:

[..]

Ik weet nog niet alle dorpsnamen uit mn hoofd, maar volgens mij is in het dorp dat ligt aan route 15/16 de move relearner. Met een heartscale kun je zo de moves aan je pokemon leren.
Dendemille :)
pi_133209595
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 08:44 schreef Frag_adder het volgende:
Pfft, dus er komt veel meer bij kijken dan gewoon wat vangen :P Beginnen jullie dan ook 900 keer opnieuw voor jullie starter pokemon een beetje fatsoenlijke stats heeft? :D
Nope, enkel tot ik een vrouwtje heb.. dat is wel zo makkelijk met breeden en traden :)
De starters van tegenwoordig kan ik niet echt enthousiast van worden..
Chespin is wel erg leuk, maar zijn laatste evolutie is dan weer drama/foeilelijk..
HT: FC Dinamo Assen (504765)
pi_133210357
Een mislukte Deino breed op de wonder trade gegooid, kreeg een shiny Spinda er voor terug! *O*
pi_133210463
Komt dat vaak voor, shinies op de wonder trade?
pi_133210532
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 10:28 schreef Mystikvm het volgende:
Komt dat vaak voor, shinies op de wonder trade?
Bij mij niet ;)
HT: FC Dinamo Assen (504765)
pi_133210853
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 10:32 schreef MrMoon het volgende:

[..]

Bij mij niet ;)
Dit is ook het eerste geval waar ik van gehoord heb, lucky me! :D
pi_133211506
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 10:24 schreef Schuppie het volgende:
Een mislukte Deino breed op de wonder trade gegooid, kreeg een shiny Spinda er voor terug! *O*
Ik had altijd echt een hekel aan spinda :')
Op woensdag 29 januari 2014 12:36 schreef d4v1d het volgende:
Haten op Roburtt :')
Op woensdag 4 december 2013 11:43 schreef HaJee het volgende:
Roburtt is een geweldige user!!!
pi_133211931
quote:
10s.gif Op woensdag 13 november 2013 11:10 schreef Roburtt het volgende:

[..]

Ik had altijd echt een hekel aan spinda :')
Het is ook niet mijn favo Pokemon, maar een shiny krijgen zonder enige moeite is altijd mooi meegenomen :P
pi_133211979
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 11:31 schreef Schuppie het volgende:

[..]

Het is ook niet mijn favo Pokemon, maar een shiny krijgen zonder enige moeite is altijd mooi meegenomen :P
Fair enough, altijd leuk ruilwaar :P
Op woensdag 29 januari 2014 12:36 schreef d4v1d het volgende:
Haten op Roburtt :')
Op woensdag 4 december 2013 11:43 schreef HaJee het volgende:
Roburtt is een geweldige user!!!
  woensdag 13 november 2013 @ 13:02:34 #73
177161 MhZero
Oet de Melderse
pi_133214404
Enige shinies die ik tot nu toe heb gevangen zijn een Mienfoo en Skiddo. Had geen shiny meer gezien sinds Gen 2. De shiny Gyrados niet meegeteld.
Morge, hedde geej ouk kalde schottel?
  woensdag 13 november 2013 @ 13:09:13 #74
177161 MhZero
Oet de Melderse
pi_133214642
Zo, Mewtwo gevangen in een normale Pokeball, eerste poging. 2 Thunderbolts van mijn Raichu, Mewtwo raakte paralized. Balletje gooien en hebbes.
Ging onvoorbereid de grot in, kwam als een baas naar buiten.
Morge, hedde geej ouk kalde schottel?
  woensdag 13 november 2013 @ 13:31:58 #75
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_133215424
Ben bezig met diamond :7 maar het is nog best makkelijk (ik zit net in bloemetjesstad). Misschien had ik toch een nuzzlocke moeten doen maar dan mis ik alle coole nieuwe Pokémon. :(

En wat is dat shiney gebeuren? Zit nog niet in diamond of wel?
:')
pi_133215543
quote:
En wat is dat shiney gebeuren? Zit nog niet in diamond of wel?
Jawel, al sinds Gold/Silver ;)
  woensdag 13 november 2013 @ 13:50:08 #77
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_133216019
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 13:35 schreef Schuppie het volgende:

[..]

Jawel, al sinds Gold/Silver ;)
ja das alleen een shiney gyarados :P maar shineys zijn dus zeldzamer of ook sterker?
:')
  woensdag 13 november 2013 @ 13:52:49 #78
279054 WARE_HEIDEN
Locatie: Het vagevuur
pi_133216111
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 13:50 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

ja das alleen een shiney gyarados :P maar shineys zijn dus zeldzamer of ook sterker?
Elke pokemon had een shiny vorm. Ze zijn nu wat makkelijker te krijgen door masudamethode, chainen en friendsafari. Zijn even sterk als normale.
pi_133216151
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 13:52 schreef WARE_HEIDEN het volgende:

[..]

Elke pokemon had een shiny vorm. Ze zijn nu wat makkelijker te krijgen door masudamethode, chainen en friendsafari. Zijn even sterk als normale.
masudamethode is nog steed kans van 1/1xxx toch? Maar shinies zijn alleen zeldzamer, niet sterker oid
Op woensdag 29 januari 2014 12:36 schreef d4v1d het volgende:
Haten op Roburtt :')
Op woensdag 4 december 2013 11:43 schreef HaJee het volgende:
Roburtt is een geweldige user!!!
  woensdag 13 november 2013 @ 14:06:15 #80
279054 WARE_HEIDEN
Locatie: Het vagevuur
pi_133216567
quote:
10s.gif Op woensdag 13 november 2013 13:53 schreef Roburtt het volgende:

[..]

masudamethode is nog steed kans van 1/1xxx toch? Maar shinies zijn alleen zeldzamer, niet sterker oid
1,365.3 ja en met de shiny charm (in black&white 2) 1/1024 :P

Heb zelf een paar shiny's met vis-chainen gevangen dat is goed te doen en in een friendsafari kwam ik een shiny larvesta tegen helaas met -speed nature maar alsnog een coole pokemon! Eentje breeden heb ik echt het geduld niet voor
pi_133217824
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 07:28 schreef Flightguy1986 het volgende:

[..]

Ik vraag me af of er wel zoveel zal veranderen eerlijk gezegd. Hiervoor moest je ook altijd scouten voor Steel types en die uit de weg ruimen voordat je Outrage veilig kon gebruiken.
Fair enough.

In ander nieuws: Gengar met Sludge Bomb of Sludge Wave? Ik neig heel erg naar Sludge Bomb eigenlijk
Ga weg
pi_133217928
quote:
14s.gif Op woensdag 13 november 2013 14:44 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Fair enough.

In ander nieuws: Gengar met Sludge Bomb of Sludge Wave? Ik neig heel erg naar Sludge Bomb eigenlijk
Bomb heeft meer average power

Wave heeft meer max power
pi_133218772
Ik werd in die grot na de tweede badge even flink geklopt door al die fight Pokémon zeg. Mai. :') Fucking lowsweep van zo'n Machoke pop, 80% dood.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  woensdag 13 november 2013 @ 15:18:06 #84
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_133219065
Kans 1/8192 :')
Zaten ze ook al in ruby dan? Ik heb dat hele spel uitgespeeld zonder ok maar een shiney tegen te komen

Ik kan btw niet op bulbapedia vinden hoe groot e kans is om roaming pokemon tegen te komen. Alleen entai heeft een catchrate van 3 (0.4%). Is dat standaard 0.4% of moet hij ook nog eens toevallig in de regio zijn waar je zit?
En dan nog moet je mean look of een andere aanval hebben zodat hij niet ontsnapt :P Of een masterball...

[ Bericht 50% gewijzigd door sinterklaaskapoentje op 13-11-2013 15:29:29 ]
:')
  woensdag 13 november 2013 @ 15:36:26 #85
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_133219681
Ik heb op alle pokemon games die ik gespeeld heb maar 1x een shiny gezien (uitgezonderd red gyrados) :P
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  woensdag 13 november 2013 @ 15:36:33 #86
279054 WARE_HEIDEN
Locatie: Het vagevuur
pi_133219687
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 15:18 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Kans 1/8192 :')
Zaten ze ook al in ruby dan? Ik heb dat hele spel uitgespeeld zonder ok maar een shiney tegen te komen

Ik kan btw niet op bulbapedia vinden hoe groot e kans is om roaming pokemon tegen te komen. Alleen entai heeft een catchrate van 3 (0.4%). Is dat standaard 0.4% of moet hij ook nog eens toevallig in de regio zijn waar je zit?
En dan nog moet je mean look of een andere aanval hebben zodat hij niet ontsnapt :P Of een masterball...
Jep ook in Ruby. Ik heb Sapphire, Emerald, Pearl, Platinum, Black en Heartgold gespeeld en was nog nooit een shiny tegengekomen :')

Catchrate heeft te maken met het vangen en niet het tegenkomen. Als je jouw roamende pokemon een keer hebt gezien is volgens mij de beste tactiek om naar een route te gaan en op je dex te checken of hij op dat moment op die route is. Zo nee, weer wisselen van route en zo ja een repel gebruiken (om lage lvl pokemon niet tegen te komen) en het gras induiken. Mean look is een aanval en volgens mij is de vogel al gevlogen (lol) voordat je kan aanvallen dus moet je een pokemon hebben met de juiste ability (arena trap op trapinch/dugtrio of shadow tag op megagengar) Als je hem 12x tegen bent gekomen vlucht ie naar een grotje dus je kan het ook op die manier doen.
pi_133219689
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 15:18 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Kans 1/8192 :')
Zaten ze ook al in ruby dan? Ik heb dat hele spel uitgespeeld zonder ok maar een shiney tegen te komen

Ik kan btw niet op bulbapedia vinden hoe groot e kans is om roaming pokemon tegen te komen. Alleen entai heeft een catchrate van 3 (0.4%). Is dat standaard 0.4% of moet hij ook nog eens toevallig in de regio zijn waar je zit?
En dan nog moet je mean look of een andere aanval hebben zodat hij niet ontsnapt :P Of een masterball...
Shiny Pokemon zitten al sinds Gen 2 in het spel.

Roaming pokemon? Als in Articuno, Zapdos en Moltres?
pi_133219757
Mensen, ik geef wat 5 IV pokemon weg, voor nu zijn het wat Goomy's en Larvitars. Als je interesse hebt voeg me toe.

0318-7598-6620 en DM me dan ook gelijk je FC en je IGN
  woensdag 13 november 2013 @ 15:39:17 #89
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_133219774
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 15:36 schreef WARE_HEIDEN het volgende:

[..]

Jep ook in Ruby. Ik heb Sapphire, Emerald, Pearl, Platinum, Black en Heartgold gespeeld en was nog nooit een shiny tegengekomen :')

Catchrate heeft te maken met het vangen en niet het tegenkomen. Als je jouw roamende pokemon een keer hebt gezien is volgens mij de beste tactiek om naar een route te gaan en op je dex te checken of hij op dat moment op die route is. Zo nee, weer wisselen van route en zo ja een repel gebruiken (om lage lvl pokemon niet tegen te komen) en het gras induiken. Mean look is een aanval en volgens mij is de vogel al gevlogen (lol) voordat je kan aanvallen dus moet je een pokemon hebben met de juiste ability (arena trap op trapinch/dugtrio of shadow tag op megagengar) Als je hem 12x tegen bent gekomen vlucht ie naar een grotje dus je kan het ook op die manier doen.
Wat een gekloot _O-

Ik weet nog dat in Entai tegen kwam in silver toen ik 11 was ofzo. Ik was met een vriendje aan het spelen en we flipten hem helemaal :P
Hij rende gelijk weg :{w Gedoe :P

Verder vind ik het een beetje stom in diamond dat de pokemon counter nu niet is hoeveel je er hebt gevangen maar hoeveel je er hebt GEZIEN -O- Dat is toch geen achievement :(
:')
pi_133221344
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 15:38 schreef Arcadia het volgende:
Mensen, ik geef wat 5 IV pokemon weg, voor nu zijn het wat Goomy's en Larvitars. Als je interesse hebt voeg me toe.

0318-7598-6620 en DM me dan ook gelijk je FC en je IGN
Ik wil er van allebei wel één, FC gestuurd
Ga weg
  woensdag 13 november 2013 @ 17:44:16 #91
279054 WARE_HEIDEN
Locatie: Het vagevuur
pi_133223884
Ging maar even leftovers zoeken met mijn leger aipoms en dat doe ik in friendsafari in de hoop een toffe shiny te vinden. Had nog een paar vrienden van wie ik de pokemon nog niet had gezien maar toen ik daarmee klaar was begon ik in een safari met fraxure, shelgon en druddigon want ik dacht als ik er een tegenkom is het sowieso een sterke poke. De 3e die ik tegenkwam shiny fraxure :D wel met -attack nature :')
pi_133224714
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 17:44 schreef WARE_HEIDEN het volgende:
Ging maar even leftovers zoeken met mijn leger aipoms en dat doe ik in friendsafari in de hoop een toffe shiny te vinden. Had nog een paar vrienden van wie ik de pokemon nog niet had gezien maar toen ik daarmee klaar was begon ik in een safari met fraxure, shelgon en druddigon want ik dacht als ik er een tegenkom is het sowieso een sterke poke. De 3e die ik tegenkwam shiny fraxure :D wel met -attack nature :')
Ziek :')
Ga weg
pi_133225205
Oeps, koop ik per ongeluk mn 2e power weight.... Volgende keer toch maar even mn bags checken voor ik weer een power item koop >.>
pi_133225519
Was mn Ditto's aan het checken. Wat blijkt mijn Duitse Ditto heeft 3 perfect IV's. Toch leuk.
Niet 1, niet 2, niet 3 maar 4 Regenbogen!
pi_133226349
Wat ik momenteel in gedachten heb als team:

Dragonite met Swords Dance, Substitute, Roost en Dragon Claw voor de rwina
Gengar met Mega Stone tegen fairy types
Greninja met vier coverage moves, of drie en U-turn of drie en spikes
Togekiss als naarling en verplicht fairy type

Wat ik nog zoek is een stealth-rock man en een spinner, ik dacht aan Tyranitar als stealth rocker met pursuit maar die sandstream is niet altijd even handig, hoewel ik dan Dragonite kan omruilen met Garchomp voor de sand veil. Spinner zal wel gewoon Starmie worden ofzo.
Ga weg
  woensdag 13 november 2013 @ 19:19:43 #96
279054 WARE_HEIDEN
Locatie: Het vagevuur
pi_133226906
leftovers geruild voor een 5IV kanghaskhan met egg move double edge 8-)
  woensdag 13 november 2013 @ 19:21:28 #97
279054 WARE_HEIDEN
Locatie: Het vagevuur
pi_133226973
quote:
14s.gif Op woensdag 13 november 2013 19:04 schreef Nikmans het volgende:
Wat ik momenteel in gedachten heb als team:

Dragonite met Swords Dance, Substitute, Roost en Dragon Claw voor de rwina
Gengar met Mega Stone tegen fairy types
Greninja met vier coverage moves, of drie en U-turn of drie en spikes
Togekiss als naarling en verplicht fairy type

Wat ik nog zoek is een stealth-rock man en een spinner, ik dacht aan Tyranitar als stealth rocker met pursuit maar die sandstream is niet altijd even handig, hoewel ik dan Dragonite kan omruilen met Garchomp voor de sand veil. Spinner zal wel gewoon Starmie worden ofzo.
ik kan je niet echt tips geven maar mocht je de togekiss willen maken dan heb ik een ouderpaartje voor je met goede IV's en nasty plot. Wil ze wel terug :P
pi_133227105
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 19:21 schreef WARE_HEIDEN het volgende:

[..]

ik kan je niet echt tips geven maar mocht je de togekiss willen maken dan heb ik een ouderpaartje voor je met goede IV's en nasty plot. Wil ze wel terug :P
Laat maar komen, ik handel even die shit met Arcadia af en dan heb je ze binnen een half uurtje terug (gewoon vijf eieren ofzo en als ik alleen maar mannetjes/vrouwtjes krijg ditto ik de rest wel :') )
Ga weg
pi_133227406
quote:
14s.gif Op woensdag 13 november 2013 19:04 schreef Nikmans het volgende:
Wat ik momenteel in gedachten heb als team:

Dragonite met Swords Dance, Substitute, Roost en Dragon Claw voor de rwina
Gengar met Mega Stone tegen fairy types
Greninja met vier coverage moves, of drie en U-turn of drie en spikes
Togekiss als naarling en verplicht fairy type

Wat ik nog zoek is een stealth-rock man en een spinner, ik dacht aan Tyranitar als stealth rocker met pursuit maar die sandstream is niet altijd even handig, hoewel ik dan Dragonite kan omruilen met Garchomp voor de sand veil. Spinner zal wel gewoon Starmie worden ofzo.
Zou geen spikes op greninja doen, zonder van protean
Op woensdag 29 januari 2014 12:36 schreef d4v1d het volgende:
Haten op Roburtt :')
Op woensdag 4 december 2013 11:43 schreef HaJee het volgende:
Roburtt is een geweldige user!!!
  woensdag 13 november 2013 @ 19:36:16 #100
279054 WARE_HEIDEN
Locatie: Het vagevuur
pi_133227511
quote:
6s.gif Op woensdag 13 november 2013 19:25 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Laat maar komen, ik handel even die shit met Arcadia af en dan heb je ze binnen een half uurtje terug (gewoon vijf eieren ofzo en als ik alleen maar mannetjes/vrouwtjes krijg ditto ik de rest wel :') )
Je mag ze best wat langer hoor anders zit je straks weer met togepis die je eerst weer togetics moet maken etc. Wil je timid of modest? Modest ouder is wel wat kutter. Ik geef je wel even mijn eigen togekiss dan gaat het nog sneller. Wat is je FC of had ik je al?
pi_133227566
30 resets gehad...

Statistisch gezien moet ik de 6e IV binnen 2 pogingen hebben op m'n Larvitar, maar zo'n feest zal het wel niet worden :(
pi_133227977
quote:
10s.gif Op woensdag 13 november 2013 19:33 schreef Roburtt het volgende:

[..]

Zou geen spikes op greninja doen, zonder van protean
Met priority in Steel type veranderen klinkt best prima
Ga weg
pi_133228166
Ik draai momenteel ice beam/hydro pump/grass knot/u-turn op mijn Protean greninja en draait echt als een tierelier. Ik KO bijna altijd minimaal 1 pokemon voordat Greninja neergaat ^O^
pi_133228365
Thanks Arcadia en Heiden, bros4life, nog een weekje ofzo en we kunnen een FOK! pokemonleague opstarten 8-)
Ga weg
pi_133228408
quote:
17s.gif Op woensdag 13 november 2013 19:56 schreef Nikmans het volgende:
Thanks Arcadia en Heiden, bros4life, nog een weekje ofzo en we kunnen een FOK! pokemonleague opstarten 8-)
8-)

Als mensen nog een Goomy willen met 5 iv's. Ik heb nog een eigen reserve, maar ik wil er best nog eentje kwijt als je er écht 1 wilt..
pi_133231464
40 resets gehad, en nog geen geluk

Kom op RNG, werk even mee...
pi_133231743
quote:
6s.gif Op woensdag 13 november 2013 19:47 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Met priority in Steel type veranderen klinkt best prima
Wel een stab move minder
Op woensdag 29 januari 2014 12:36 schreef d4v1d het volgende:
Haten op Roburtt :')
Op woensdag 4 december 2013 11:43 schreef HaJee het volgende:
Roburtt is een geweldige user!!!
pi_133231779
quote:
10s.gif Op woensdag 13 november 2013 21:13 schreef Roburtt het volgende:

[..]

Wel een stab move minder
Klopt ja maar in principe offer je met U-turn ook een slot op, aangezien dat physical is ipv special
Ga weg
pi_133231811
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 19:52 schreef Arcadia het volgende:
Ik draai momenteel ice beam/hydro pump/grass knot/u-turn op mijn Protean greninja en draait echt als een tierelier. Ik KO bijna altijd minimaal 1 pokemon voordat Greninja neergaat ^O^
Ik heb ice beam/surf/dark pulse/extracensory en KO'de er gister 4 achter elkaar _O-
quote:
9s.gif Op woensdag 13 november 2013 21:14 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Klopt ja maar in principe offer je met U-turn ook een slot op, aangezien dat physical is ipv special
Ik heb dan ook geen u turn :+
Op woensdag 29 januari 2014 12:36 schreef d4v1d het volgende:
Haten op Roburtt :')
Op woensdag 4 december 2013 11:43 schreef HaJee het volgende:
Roburtt is een geweldige user!!!
pi_133231935
quote:
9s.gif Op woensdag 13 november 2013 21:14 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Klopt ja maar in principe offer je met U-turn ook een slot op, aangezien dat physical is ipv special
Juist goed om 1 slot op te offeren aan een physical return move, doe je eigenlijk nog veel schade mee. Heb met die aanval malamar geko'ed en kwam met een betere poke het veld in. Zo awesome.
pi_133232208
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 21:17 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Juist goed om 1 slot op te offeren aan een physical return move, doe je eigenlijk nog veel schade mee. Heb met die aanval malamar geko'ed en kwam met een betere poke het veld in. Zo awesome.
Vind ik ook ja, maar ik zit gewoon te brainstormen over spikes aangezien dat in Steel veranderen met priority best schattig klinkt :) Maar ik denk inderdaad dat het gewoon beter is om een heel andere mon ervoor in de plaats te zetten na een U-turn.
Ga weg
pi_133232392
quote:
14s.gif Op woensdag 13 november 2013 21:22 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Vind ik ook ja, maar ik zit gewoon te brainstormen over spikes aangezien dat in Steel veranderen met priority best schattig klinkt :) Maar ik denk inderdaad dat het gewoon beter is om een heel andere mon ervoor in de plaats te zetten na een U-turn.
Life Orb + stab op alles, is alles 2hko (buiten sp.def. tanks) wat het niet resist en 1hko op alles wat super effective is.
pi_133233350
Pfff, wat een pech met honedge breeden >.>. Moeder met 4 IV, vader mer 3, hatched hebben er steeds 1 of 2 <.<.... En dan krijg ik ook nog eens minder dan 1 egg per hatch Q.Q
pi_133233529
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 21:44 schreef Lhyanna het volgende:
Pfff, wat een pech met honedge breeden >.>. Moeder met 4 IV, vader mer 3, hatched hebben er steeds 1 of 2 <.<.... En dan krijg ik ook nog eens minder dan 1 egg per hatch Q.Q
* kuch kuch*

Voor een moltres of een exclusieve X-megastone wil ik je best een 5 iv honedge geven ;)
pi_133233608
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 21:47 schreef Arcadia het volgende:

[..]

* kuch kuch*

Voor een moltres of een exclusieve X-megastone wil ik je best een 5 iv honedge geven ;)
Heb nog geen legendary gevangen(buiten xerneas) en ook nog geen post game megastone gehaald. Ik ga wel gewoon door....
pi_133240378
Ga weg
pi_133240478


:')
Ga weg
pi_133240716
Jeej.. Net een female Lightningrod Pichu geruild.. Nu eens even gaan breeden :)
HT: FC Dinamo Assen (504765)
pi_133242114
Perfect 6 IV Togepi VROUWTJE gebreed, bedankt voor de sterke genen Ware_Heiden _O_
Ga weg
pi_133242147
Natuurlijk wel met de foute ability, krijg toch allemaal de tering
Ga weg
  donderdag 14 november 2013 @ 06:55:32 #121
279054 WARE_HEIDEN
Locatie: Het vagevuur
pi_133243019
quote:
9s.gif Op donderdag 14 november 2013 02:22 schreef Nikmans het volgende:
Natuurlijk wel met de foute ability, krijg toch allemaal de tering
Haha
pi_133243061
quote:
10s.gif Op donderdag 14 november 2013 02:18 schreef Nikmans het volgende:
Perfect 6 IV Togepi VROUWTJE gebreed, bedankt voor de sterke genen Ware_Heiden _O_
GVD, waarom heeft iedereen toch van die mazzel met 6IV mon breeden? Hoeveel boxen heeft het je gekost?

quote:
9s.gif Op donderdag 14 november 2013 02:22 schreef Nikmans het volgende:
Natuurlijk wel met de foute ability, krijg toch allemaal de tering
Tijd voor een Ability Capsule
pi_133243273
Ondanks dat mijn Pokemon niet perfect IV breed zijn ben ik toch lekker bezig met battlen. Voorlopig zijn de IV's niet de limiterende factor in het wel of niet winnen van battles. Dat ligt nog aan mijn taktieken. Maar het gaat al een stuk beter. Gisteren een leuk potje gewonnen met mijn Aegislash, Sylveon en Luxray tegen een Mewtwo, Charizard en Druddigon.

Begon met mijn Luxray tegen Charizard en na mijn eerste Thunder wisselde hij voor zijn Mewtwo. Toen Aegislash ingebracht en met hem Mewtwo doodgemaakt. Aangezien er discussie over was: die ghost prio attack was super effective tegen Mewtwo en na 1 Iron head lag hij plat :p. Daarna kapte de tegenstander er mee. Maar goed, was erg leuk. Ik vermaak me wel. Daarna mijn eigen Charizard even EV getrained zodat die ook battle ready is.

Merk wel dat ik het leuker vind om met wat meer normale Pokemon te vechten dan met die legendaries of net niet legendaries. Team van die tegenstander zat verder nog een Dragonite, Metagross en Xerneas in.

Daarvoor had ik nog ff iemand ingemaakt! Maar goed die kwam met level 25-29 Pokemon aanzetten.
Niet 1, niet 2, niet 3 maar 4 Regenbogen!
  donderdag 14 november 2013 @ 08:28:30 #124
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_133243491
wellicht een domme vraag, maar zo een EV training, moet je daar al bij een zo laag mogelijk level pokemon mee beginnen? Of maakt het niet uit en kan je gewoon levellen en dat later in halen?
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_133243633
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 08:28 schreef Frag_adder het volgende:
wellicht een domme vraag, maar zo een EV training, moet je daar al bij een zo laag mogelijk level pokemon mee beginnen? Of maakt het niet uit en kan je gewoon levellen en dat later in halen?
Je kan EVs resetten en dan opnieuw beginnen.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  donderdag 14 november 2013 @ 08:46:59 #126
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_133243689
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 08:42 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Je kan EVs resetten en dan opnieuw beginnen.
maar het heeft toch invloed op de stats die je krijgt per level up? of zit ik er naast.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_133244753
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 08:46 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

maar het heeft toch invloed op de stats die je krijgt per level up? of zit ik er naast.
Klopt
Op woensdag 29 januari 2014 12:36 schreef d4v1d het volgende:
Haten op Roburtt :')
Op woensdag 4 december 2013 11:43 schreef HaJee het volgende:
Roburtt is een geweldige user!!!
pi_133245049
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 08:46 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

maar het heeft toch invloed op de stats die je krijgt per level up? of zit ik er naast.
Als ik het goed heb begrepen van al die guides die ik heb gelezen, hebben IV direct invloed op je stats. EV werkt iets anders. Als je op tijd begonnen bent met EV trainen(dus niet op level 99 ofzo) dan hebben je lvl 100 pokemon de max stats bij bijbehorende EV en IV. Het is , zoals ik begrepen heb, niet zo dat een EV-trained lvl 1 uiteindelijk betere stats heeft dan een ander. Mocht ik het verkeerd begrepen hebben dan hoor ik het vast wel
  donderdag 14 november 2013 @ 10:27:19 #129
279054 WARE_HEIDEN
Locatie: Het vagevuur
pi_133245314
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 08:28 schreef Frag_adder het volgende:
wellicht een domme vraag, maar zo een EV training, moet je daar al bij een zo laag mogelijk level pokemon mee beginnen? Of maakt het niet uit en kan je gewoon levellen en dat later in halen?
Als je begint met gewone gevechten dan krijg je allemaal random ev's (dus ook evs die je liever niet wil) je kan er maximaal 510 hebben en als je vol zit dan heeft verder ev trainen geen zin. Je kan ze dan later wel weer verwijderen met een reset bag (alles) of met berries (specifiek) maar het makkelijkste is denk ik eerst ev trainen tot je vol zit (te zien aan die balk rechts bij je supertraining scherm) dan kan je erna verslaan wie je wil. Bij mijn normale playtrough heb ik me er niet bij bezig gehouden maar later wel.
  donderdag 14 november 2013 @ 10:27:48 #130
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_133245322
dus jullie breeden een pokemon met een goede IV en nature op een laag level en trainen die dan omhoog zodat ie kickass is qua stats? :P

Eens kijken of ik me daar later aan waag, bij mijn normale playthrough ga ik gewoon eerst om het halen etc. :P
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_133245434
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 10:27 schreef Frag_adder het volgende:
dus jullie breeden een pokemon met een goede IV en nature op een laag level en trainen die dan omhoog zodat ie kickass is qua stats? :P

Eens kijken of ik me daar later aan waag, bij mijn normale playthrough ga ik gewoon eerst om het halen etc. :P
Normale playthrough ging het voor mij om zo snel mogelijk te halen. EXP share aan en gaan. Dan komt het breeden van perfecte stats. En nu je toch die supertraining hebt, maak ik daar vanaf lvl 1 maar gewoon gebruik van. Kan ik het niet per ongeluk meer verpesten ;)
pi_133246975
quote:
10s.gif Op donderdag 14 november 2013 02:18 schreef Nikmans het volgende:
Perfect 6 IV Togepi VROUWTJE gebreed, bedankt voor de sterke genen Ware_Heiden _O_
Heb je er eentje met 5 iv voor me? Liefst 31/x/31/31/31/31/ met timid/modest nature?
pi_133247024
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 08:46 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

maar het heeft toch invloed op de stats die je krijgt per level up? of zit ik er naast.
Een IV van 31 zorgt dat je op level 100 een boost van 31 hebt op je stats. Op level 50 zou je een boost hebben van 15. Dus als iemand een IV van 20 heeft op een bepaalde stat en jij 31, dan zou jij normaal gezien - buiten de ev's - standaard 5 meer punten in die stat moeten hebben.
  donderdag 14 november 2013 @ 11:56:18 #134
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_133247296
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 10:33 schreef Lhyanna het volgende:

[..]

Normale playthrough ging het voor mij om zo snel mogelijk te halen. EXP share aan en gaan. Dan komt het breeden van perfecte stats. En nu je toch die supertraining hebt, maak ik daar vanaf lvl 1 maar gewoon gebruik van. Kan ik het niet per ongeluk meer verpesten ;)
supertraining? :P
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_133247628
Iemand die me kan helpen aan een Jolly Ditto of een Jolly Ralts met Sychronize? IV's maken niet uit
pi_133247644
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 11:56 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

supertraining? :P
EV training met dat stomme bal spelletje wat je na 3 keer al zat bent :P
Op woensdag 29 januari 2014 12:36 schreef d4v1d het volgende:
Haten op Roburtt :')
Op woensdag 4 december 2013 11:43 schreef HaJee het volgende:
Roburtt is een geweldige user!!!
  donderdag 14 november 2013 @ 12:24:47 #137
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_133247983
quote:
10s.gif Op donderdag 14 november 2013 12:11 schreef Roburtt het volgende:

[..]

EV training met dat stomme bal spelletje wat je na 3 keer al zat bent :P
en dat moet je dan nog 250 keer doen? :P
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_133248205
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 12:24 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

en dat moet je dan nog 250 keer doen? :P
Nee je hebt 3 levels, voor 1 krijg je 4 ev's, voor 2 krijg je er 8, en voor 3 12. En je krijgt na elke keer een trainingsbag, als je die gebruikt krijg je 1, 4 of 12 ev's.
Op woensdag 29 januari 2014 12:36 schreef d4v1d het volgende:
Haten op Roburtt :')
Op woensdag 4 december 2013 11:43 schreef HaJee het volgende:
Roburtt is een geweldige user!!!
  donderdag 14 november 2013 @ 12:42:20 #139
279054 WARE_HEIDEN
Locatie: Het vagevuur
pi_133248467
Vergeet de vitamins niet zoals protein. Als je die eerst gebruikt (kan tot max 100 evs in elke stat) ben je daarna gelijk beter in die supertraining minigame
pi_133250268
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 07:08 schreef Flightguy1986 het volgende:

[..]

GVD, waarom heeft iedereen toch van die mazzel met 6IV mon breeden? Hoeveel boxen heeft het je gekost?

[..]

Tijd voor een Ability Capsule
Een wat?
Ga weg
pi_133250410
quote:
11s.gif Op donderdag 14 november 2013 13:36 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Een wat?
Ability Capsule kost 200 BP, en daarmee kun je de ability van een pokemon veranderen, mits deze 2 abilities heeft. Let op, schijnbaar kun je hiermee niet de hidden ability krijgen.
pi_133250439
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 13:40 schreef Lhyanna het volgende:

[..]

Ability Capsule kost 200 BP, en daarmee kun je de ability van een pokemon veranderen, mits deze 2 abilities heeft. Let op, schijnbaar kun je hiermee niet de hidden ability krijgen.
Damn dat is nice, ik wil die verdubbelde kans op status effects en dat is een normale ability, bedankt!
Ga weg
pi_133250821
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 08:46 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

maar het heeft toch invloed op de stats die je krijgt per level up? of zit ik er naast.
In elke pokemon game zit ergens wel een personage dat zegt dat 'getrainde' mons beter zijn dan mons 'uit het wild'. Wat ie hiermee bedoelt is dat je door middel van battlen automatisch EV's opbouwt en dat verschilt dan per mon die je verslaat, dus je starter die een heel plethora aan tegenstanders voor zijn kiezen krijgt zal uiteindelijk in praktisch elke EV 'getraind' zijn.

Wat je vroeger moest doen als EV-training was ergens een grot/bos opzoeken waar zoveel mogelijk mons opdoken die de stat gaven die je wou als je ze versloeg, voor de rest wegrennen en bijv een uur lang alleen maar zubats hakken omdat die speed opleverden. Tegenwoordig hebben ze dat een stuk transparanter gemaakt met die minigames en dat balkje dat volloopt, maar je kunt nog altijd EV-trainen door andere mons dood te hakken.

Dus wat gebeurt als je 'eerst even levelt' is dat je allemaal random EV's gaat verzamelen en meestal wil je dat gewoon niet :P
Ga weg
pi_133255072
Ga weg
  donderdag 14 november 2013 @ 16:20:40 #145
279054 WARE_HEIDEN
Locatie: Het vagevuur
pi_133255445
Haha nikmans hoeveel eieren heb je eigenlijk uitgebroed? Letterlijk het allereerste ei geeft mij een 5IV met serene grace _O-
pi_133255574
quote:
10s.gif Op donderdag 14 november 2013 16:20 schreef WARE_HEIDEN het volgende:
Haha nikmans hoeveel eieren heb je eigenlijk uitgebroed? Letterlijk het allereerste ei geeft mij een 5IV met serene grace _O-
Een stuk of dertig maar, dus ondanks de ability vind ik mezelf nog best lucky :P
Ga weg
pi_133257306
Een goeie Gastly gebreed, wat wordt zijn vierde move? Shadow ball, Sludge Bomb en Disable zitten er al op. Sub of Protect klinkt wel geil of gewoon een extra coverage move voor zijn mega vorm? Thunderbolt klinkt goed. Focus Blast?
Ga weg
pi_133261212
96 BP farmen voor een Rhyperior, Magmortar en Electrive, dat gaat wel ff duren ben ik bang
pi_133263361
Zit aan de 50... Vraag me af hoe lang nog voordat ik eindelijk die 6IV Larvitar heb... ;_;
pi_133263997
Ik neig naar will-o-wisp voor de laatste move, weerhoud me ervan GAM
Ga weg
pi_133265179
quote:
10s.gif Op donderdag 14 november 2013 20:33 schreef Nikmans het volgende:
Ik neig naar will-o-wisp voor de laatste move, weerhoud me ervan GAM
Klinkt goed, zeker met de gebooste accuracy deze Gen (85% ipv 75%)
pi_133265228
En weer verder met Larvitar soft resets

Kom op 6IV...
pi_133265892
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 21:03 schreef Flightguy1986 het volgende:
En weer verder met Larvitar soft resets

Kom op 6IV...
Waarom zou je soft resetten?

Edit: vang net een Ditto met perfect HP, defense, special defense en speed :)
pi_133266393
Iemand die even een Haunter heen en terug wil ruilen met me zodat ie evolved? :)
Ga weg
pi_133268679
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 21:17 schreef Grandesco het volgende:

[..]

Waarom zou je soft resetten?

Edit: vang net een Ditto met perfect HP, defense, special defense en speed :)
http://i.imgur.com/tH7d9tv.png

Heb 'm nu 'gelocked' zodat HP/Atk/Def/SpAtk/Speed allemaal van een ouder met 31 in die stat komen, het is nu dus alleen wachten totdat SDef een keertje een 31 'rolt'

0-31, dus theoretisch zou ik 'em na 32 keer moeten hebben, maar na een stuk of 50 nog steeds geen geluk.

Voor de mensen die een 6IV Pokemon hebben weten te scoren met 'gewoon' breeden met 2 ouders met 5IVs elk, hoe lang/hoe veel boxen duurde dat voor jullie?

Kans is daarbij geloof ik 1/192 wat ik heb gelezen...
pi_133268726
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 22:16 schreef Flightguy1986 het volgende:

[..]

http://i.imgur.com/tH7d9tv.png

Heb 'm nu 'gelocked' zodat HP/Atk/Def/SpAtk/Speed allemaal van een ouder met 31 in die stat komen, het is nu dus alleen wachten totdat SDef een keertje een 31 'rolt'

0-31, dus theoretisch zou ik 'em na 32 keer moeten hebben, maar na een stuk of 50 nog steeds geen geluk.

Voor de mensen die een 6IV Pokemon hebben weten te scoren met 'gewoon' breeden met 2 ouders met 5IVs elk, hoe lang/hoe veel boxen duurde dat voor jullie?

Kans is daarbij geloof ik 1/192 wat ik heb gelezen...
Wil je voor die goede karma even mijn Haunter heen en terug ruilen? :P
Ga weg
pi_133268776
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 22:16 schreef Flightguy1986 het volgende:

[..]

http://i.imgur.com/tH7d9tv.png

Heb 'm nu 'gelocked' zodat HP/Atk/Def/SpAtk/Speed allemaal van een ouder met 31 in die stat komen, het is nu dus alleen wachten totdat SDef een keertje een 31 'rolt'

0-31, dus theoretisch zou ik 'em na 32 keer moeten hebben, maar na een stuk of 50 nog steeds geen geluk.

Voor de mensen die een 6IV Pokemon hebben weten te scoren met 'gewoon' breeden met 2 ouders met 5IVs elk, hoe lang/hoe veel boxen duurde dat voor jullie?

Kans is daarbij geloof ik 1/192 wat ik heb gelezen...
Waarvoor zou je dan resetten...

Eieren de stats zijn al predetermined voordat ze uitkomen...
pi_133269264
Geregeld, dank Heiden
Ga weg
pi_133274920
Mega Gengar heeft eigenhandig een compleet team opgerold :')
Ok het waren er maar drie in een random online battle, maar dan nog _O_
Ga weg
pi_133275227
En Arcadia geeft mijn ghettoteam slaag
Ga weg
pi_133276399
Aegislash is echt lekker om Mewtwo's mee af te maken. Psychic doet nauwelijks damage op hem, iron head klapt 75% van Mewtwo's health er af en dan met die prio ghost aanval die super effective is maak je hem af.
Niet 1, niet 2, niet 3 maar 4 Regenbogen!
pi_133276674
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 08:08 schreef Sjiznit het volgende:
Aegislash is echt lekker om Mewtwo's mee af te maken. Psychic doet nauwelijks damage op hem, iron head klapt 75% van Mewtwo's health er af en dan met die prio ghost aanval die super effective is maak je hem af.
Wel slim gedaan, ze maken een verschrikkelijk lelijk pokémon, maar dan maken ze hem wel OP zodat mensen hem gebruiken :')
Op woensdag 29 januari 2014 12:36 schreef d4v1d het volgende:
Haten op Roburtt :')
Op woensdag 4 december 2013 11:43 schreef HaJee het volgende:
Roburtt is een geweldige user!!!
pi_133277608
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 22:17 schreef Grandesco het volgende:

[..]

Waarvoor zou je dan resetten...

Eieren de stats zijn al predetermined voordat ze uitkomen...
Elke keer dat je de game opnieuw opstart, wordt de 6e stat opnieuw gerold, die wordt namelijk pas bepaald zodra je het ei aanneemt

Kheb gewoon niet zo'n mazzel helaas
Vraag me af hoe lang het zou duren met 'gewoon' breeden...
  vrijdag 15 november 2013 @ 12:42:25 #164
231633 Xummon
of toch niet?
pi_133281176
iemand hier die pokemmo speelt?
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
pi_133282646
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 12:42 schreef Xummon het volgende:
iemand hier die pokemmo speelt?
wel eens geprobeerd, maar het kon me niet echt bekoren..
HT: FC Dinamo Assen (504765)
pi_133283016
Het lijkt wel een beetje een MMO nu, met al die passerby's
Ga weg
pi_133284236
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 november 2013 08:37 schreef Roburtt het volgende:

[..]

Wel slim gedaan, ze maken een verschrikkelijk lelijk pokémon, maar dan maken ze hem wel OP zodat mensen hem gebruiken :')
Mja, toen ik eerst die Honedge zag lag ik ook op de grond van het lachen. Vond het echt de meest kansloze Pokemon ooit (toen had ik Klefki nog niet gezien). Maar die hele familie vind ik nu eigenlijk wel echt heel cool. Leuke typing en vooral ook een leuke speelstijl met die twee forms. Kan hem nu echt goed waarderen.
Niet 1, niet 2, niet 3 maar 4 Regenbogen!
pi_133284277
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 14:28 schreef Sjiznit het volgende:

[..]

Mja, toen ik eerst die Honedge zag lag ik ook op de grond van het lachen. Vond het echt de meest kansloze Pokemon ooit (toen had ik Klefki nog niet gezien). Maar die hele familie vind ik nu eigenlijk wel echt heel cool. Leuke typing en vooral ook een leuke speelstijl met die twee forms. Kan hem nu echt goed waarderen.
Haten op klefki :{w :{w :{w
Op woensdag 29 januari 2014 12:36 schreef d4v1d het volgende:
Haten op Roburtt :')
Op woensdag 4 december 2013 11:43 schreef HaJee het volgende:
Roburtt is een geweldige user!!!
pi_133287390
quote:
9s.gif Op vrijdag 15 november 2013 01:45 schreef Nikmans het volgende:
En Arcadia geeft mijn ghettoteam slaag
:7

Willen mensen hier battlen?
pi_133287472
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 16:14 schreef Arcadia het volgende:

[..]

:7

Willen mensen hier battlen?
Zodra ik een echt team heb wil ik sowieso rematchen ~O>
Ga weg
pi_133287775
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 november 2013 16:17 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Zodra ik een echt team heb wil ik sowieso rematchen ~O>
Trouwens, heb je mij gisteren de verkeerde gastly gegeven? Ik heb net mijn hele PC doorgespit en kan die gastly niet vinden. What's going on. Heb er wel een met timid zitten, maar die is level 19 en heeft 4 iv's :')?
  vrijdag 15 november 2013 @ 16:28:33 #172
279054 WARE_HEIDEN
Locatie: Het vagevuur
pi_133287917
arcadia kom vechten dan 4527-8330-0683

even kijken wie ik uit mijn lijst ga wippen
pi_133288141
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 november 2013 16:28 schreef WARE_HEIDEN het volgende:
arcadia kom vechten dan 4527-8330-0683

even kijken wie ik uit mijn lijst ga wippen
0318-7598-6620

edit: Zie dat we al vrienden zijn
  vrijdag 15 november 2013 @ 16:38:48 #174
279054 WARE_HEIDEN
Locatie: Het vagevuur
pi_133288248
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 16:35 schreef Arcadia het volgende:

[..]

0318-7598-6620

edit: Zie dat we al vrienden zijn
hmm misschien had ik jou er al uitgegooid dan per ongeluk :( want voegde je net toe maar hij kende je nog niet. Hoop dat het wel werkt nu of dat je mij weer moet toevoegen ofzo, sorry dan.
pi_133288278
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 16:38 schreef WARE_HEIDEN het volgende:

[..]

hmm misschien had ik jou er al uitgegooid dan per ongeluk :( want voegde je net toe maar hij kende je nog niet. Hoop dat het wel werkt nu of dat je mij weer moet toevoegen ofzo, sorry dan.
:')

Ik ga jou echt niet sparen.

:')

Wat is je IGN? Mijne Omer.
  vrijdag 15 november 2013 @ 16:41:40 #176
279054 WARE_HEIDEN
Locatie: Het vagevuur
pi_133288339
Haha sorry man maar ik had pas 100 mensen van reddit blijgemaakt omdat ik ditto heb in mijn safari dus moet af en toe weer iemand eruit gooien maar als ik je naam had herkend als fokkertje had ik je er sowieso niet uitgegooid! #TeamLicky heet ik

Edit: ik double battle echt nooit ben ben benieuwd :P
pi_133288448
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 16:41 schreef WARE_HEIDEN het volgende:
Haha sorry man maar ik had pas 100 mensen van reddit blijgemaakt omdat ik ditto heb in mijn safari dus moet af en toe weer iemand eruit gooien maar als ik je naam had herkend als fokkertje had ik je er sowieso niet uitgegooid! #TeamLicky heet ik

Edit: ik double battle echt nooit ben ben benieuwd :P
Rotom-w en Mega Kangaskhan :')
  vrijdag 15 november 2013 @ 16:47:31 #178
279054 WARE_HEIDEN
Locatie: Het vagevuur
pi_133288476
is dat niet goed? :D
pi_133288486
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 16:47 schreef WARE_HEIDEN het volgende:
is dat niet goed? :D
Dat is belachelijk overpowered op dit moment :P
pi_133288516
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 16:25 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Trouwens, heb je mij gisteren de verkeerde gastly gegeven? Ik heb net mijn hele PC doorgespit en kan die gastly niet vinden. What's going on. Heb er wel een met timid zitten, maar die is level 19 en heeft 4 iv's :')?
Zou prima kunnen, ik ben nogal chaotisch met mijn boxes en ik gooi best vaak de foute weg :') Heeft ie disable?
Ga weg
pi_133288537
quote:
11s.gif Op vrijdag 15 november 2013 16:49 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Zou prima kunnen, ik ben nogal chaotisch met mijn boxes en ik gooi best vaak de foute weg :') Heeft ie disable?
Nee :'(
pi_133288617
Rotom-W en Mega Kangaskhan zijn echt zo lame he :')
  vrijdag 15 november 2013 @ 16:53:52 #183
279054 WARE_HEIDEN
Locatie: Het vagevuur
pi_133288630
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 16:48 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Dat is belachelijk overpowered op dit moment :P
die rotom kreeg ik van een vriend en die kanghaskhan gaf iemand voor mijn leftovers dus is wel een beetje toeval. Rotom ben ik niet echt fan van maar die kanghaskhan wel, rematch met single battle? :P
pi_133288658
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 16:53 schreef WARE_HEIDEN het volgende:

[..]

die rotom kreeg ik van een vriend en die kanghaskhan gaf iemand voor mijn leftovers dus is wel een beetje toeval. Rotom ben ik niet echt fan van maar die kanghaskhan wel, rematch met single battle? :P
Weet op dit moment niet hoe ik Mega Kangaskhan kan counteren in singles, ik denk dat ik maar eerst een ferroseed of iets dergelijks ga kweken :

Je kon trouwens beter will o wisp of thunder wave op je rotom-w doen. Je was er veel te offensief mee anders had je wss gewonnen.
  vrijdag 15 november 2013 @ 16:57:14 #185
279054 WARE_HEIDEN
Locatie: Het vagevuur
pi_133288734
Hij heeft zelfs t-wave :D maar gebruik Rotom eigenlijk nooit en ben niet heel ervaren met battles hehe. Maar gefeliciteerd!
pi_133288769
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 16:49 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Nee :'(
Ik breed je wel even een nieuwe als ik thuis ben :P
Ga weg
pi_133288781
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 16:57 schreef WARE_HEIDEN het volgende:
Hij heeft zelfs t-wave :D maar gebruik Rotom eigenlijk nooit en ben niet heel ervaren met battles hehe. Maar gefeliciteerd!
Volgens Smogon is Rotom-W een van de beste OU mons :P
Ga weg
pi_133288898
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 november 2013 16:58 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Volgens Smogon is Rotom-W een van de beste OU mons :P
Mega kangaskhan is nóg erger. Heeft mijn goodra in 1 klap neergehaald na een fake out.
pi_133289049
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 17:02 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Mega kangaskhan is nóg erger. Heeft mijn goodra in 1 klap neergehaald na een fake out.
Wat maakt Rotom-W zo goed dan, behalve dat ie kan volt switchen?
Ga weg
pi_133289079
quote:
11s.gif Op vrijdag 15 november 2013 17:07 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Wat maakt Rotom-W zo goed dan, behalve dat ie kan volt switchen?
Bijna geen weakness.

Alleen Grass.
pi_133289139
quote:
11s.gif Op vrijdag 15 november 2013 17:07 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Wat maakt Rotom-W zo goed dan, behalve dat ie kan volt switchen?
Volt switch is stab en doet belachelijk veel schade. Daarnaast ook nog eens hele hoge def en sp.def. En kan hydro pump doen. Wat i.c.m. volt switch echt veel coverage geeft.
pi_133289711
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 17:10 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Volt switch is stab en doet belachelijk veel schade. Daarnaast ook nog eens hele hoge def en sp.def. En kan hydro pump doen. Wat i.c.m. volt switch echt veel coverage geeft.
Nogmaals bedankt voor je Rotom HEIDEN, ik ga maar eens breeden denk ik :')
Ga weg
pi_133289736
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 november 2013 17:28 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Nogmaals bedankt voor je Rotom HEIDEN, ik ga maar eens breeden denk ik :')
Heb online ongeveer 50 potjes gespeeld. En 3 potjes verloren. Raad eens van welke team. Juist rotom-w + mega kangaskhan :')
pi_133289815
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 17:29 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Heb online ongeveer 50 potjes gespeeld. En 3 potjes verloren. Raad eens van welke team. Juist rotom-w + mega kangaskhan :')
Rotom-W Scizor en Greninja met U-turn/Volt Switch klinkt als een superleuk team stiekem :P
Ga weg
pi_133289883
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 november 2013 17:32 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Rotom-W Scizor en Greninja met U-turn/Volt Switch klinkt als een superleuk team stiekem :P
Je hebt hele teams die rond de switchattacks zijn gebaseerd, kun je hele tijd stukjes wegnemen en switchen naar een andere pokemon die resistent is tegen de aanvallen van de pokemon die er nu inzit. Ik zou greninja niet gebruiken omdat die te fragiel is.
pi_133289899
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 17:34 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Je hebt hele teams die rond de switchattacks zijn gebaseerd, kun je hele tijd stukjes wegnemen en switchen naar een andere pokemon die resistent is tegen de aanvallen van de pokemon die er nu inzit. Ik zou greninja niet gebruiken omdat die te fragiel is.
Heb jij een scyther over per ongeluk :')
Ga weg
pi_133289917
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 november 2013 17:35 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Heb jij een scyther over per ongeluk :')
Zal eens kijken of ik mijn scizor kan breeden.
pi_133289986
Zoveel toffe mons, lekker dagen breeden en uren EV grinden _O_
Ga weg
pi_133294965
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 november 2013 17:39 schreef Nikmans het volgende:
Zoveel toffe mons, lekker dagen breeden en uren EV grinden _O_
Ik ben daar voorlopig ook wel even zoet mee denk ik :)
pi_133295075
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 20:11 schreef Flightguy1986 het volgende:

[..]

Ik ben daar voorlopig ook wel even zoet mee denk ik :)
Moet je nagaan dat de bank nog niet eens open is. Kan niet wachten op Milotic <3
pi_133295149
BP farmen valt bij nader inzien best mee. Ik had verwacht dat het eeuwig lang zou duren
pi_133297611
Heeft iemand toevallig een Arbok voor me?
pi_133297640
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 21:06 schreef Schuppie het volgende:
Heeft iemand toevallig een Arbok voor me?
Oh die ving in normaal nooit, maar die is wel baas :D
Wǒ shě dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_133297678
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 21:07 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Oh die ving in normaal nooit, maar die is wel baas :D
Ik normaal ook niet, maar heb hem nodig voor de fang attacks. Probleem is dat ik hem maar niet tegen kom
pi_133297773
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 21:07 schreef Schuppie het volgende:

[..]

Ik normaal ook niet, maar heb hem nodig voor de fang attacks. Probleem is dat ik hem maar niet tegen kom
voor de fang attacks?
HT: FC Dinamo Assen (504765)
pi_133297820
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2013 21:09 schreef MrMoon het volgende:

[..]

voor de fang attacks?
Ice, fire en thunder. Arbok kan ze alle 3 leren, dus makkelijk om ze als egg move dan door te geven
pi_133298766
Ugh, wil maar niet lukken met die perfect Larvitar :(

Heb er nu iig eentje met 30 op SDef en 31 op de rest, denk dat ik het even voor gezien hou en even verder ga met andere projectjes
pi_133301512
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 21:10 schreef Schuppie het volgende:

[..]

Ice, fire en thunder. Arbok kan ze alle 3 leren, dus makkelijk om ze als egg move dan door te geven
ah zo.. Daar heb ik Shinx voor :)

Nu ook erg blij met mn Modest HA Abra :)
HT: FC Dinamo Assen (504765)
pi_133302582
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2013 22:16 schreef MrMoon het volgende:

[..]

ah zo.. Daar heb ik Shinx voor :)

Die leert alleen Thunder Fang, rest moet ook door middel van Egg moves. Arbok kan ze leren dmv Heart Scales en daar heb ik er meer dan genoeg van.
  vrijdag 15 november 2013 @ 22:56:41 #210
279054 WARE_HEIDEN
Locatie: Het vagevuur
pi_133303880
Shiny spiritomb jeuj
pi_133304219
Weer een team aced met alleen Gengar :') Volgens mij 0 IV/EV training though want ze waren wel erg slap, oneshot Greninja met neutral dmg sludgebomb
Ga weg
pi_133304244
Ik moet ophouden met die domme 3vs3 battles te doen en gewoon meer mons opkrikken, verdomme
Ga weg
pi_133305242
Hoe lvlen jullie je full ev trained pokemon gewoon met exp share?
pi_133305721
Jup. Ik doe dat Cafe le Wow gewoon een hoop keer. Levert wat geld op en wat xp. Prima te doen. Al EV train ik mijn Pokemon op level 100.
Niet 1, niet 2, niet 3 maar 4 Regenbogen!
pi_133305893
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 23:41 schreef Sjiznit het volgende:
Jup. Ik doe dat Cafe le Wow gewoon een hoop keer. Levert wat geld op en wat xp. Prima te doen. Al EV train ik mijn Pokemon op level 100.
Zit je dan niet met random bullshit EV's van cafe le wow?
Ga weg
pi_133306435
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 november 2013 23:45 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Zit je dan niet met random bullshit EV's van cafe le wow?
Ja (heul veel HP ;p), maar daar hebben ze reset bags voor uitgevonden. Paar keer random met een fully ev trained pokemon op een lege bag meppen en dan komt er wel een tevoorschijn. Ik vind het voordeel van EV training op het eind doen dat je sneller voor meer punten hit dan als je op level 1 dat doet. In mijn beleving gaat het sneller. Eigenlijk geen idee of dat ook echt zo is.
Niet 1, niet 2, niet 3 maar 4 Regenbogen!
  zaterdag 16 november 2013 @ 00:12:06 #217
279054 WARE_HEIDEN
Locatie: Het vagevuur
pi_133306967
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 23:56 schreef Sjiznit het volgende:

[..]

Ja (heul veel HP ;p), maar daar hebben ze reset bags voor uitgevonden. Paar keer random met een fully ev trained pokemon op een lege bag meppen en dan komt er wel een tevoorschijn. Ik vind het voordeel van EV training op het eind doen dat je sneller voor meer punten hit dan als je op level 1 dat doet. In mijn beleving gaat het sneller. Eigenlijk geen idee of dat ook echt zo is.
Je hit meer punten als je meer attack evs hebt bijv dus zou voortaan op lvl 1 ev trainen. En eerst 20 vitamins geven anders is er niet door de eerste supertrainings heen te komen
pi_133307038
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 november 2013 00:12 schreef WARE_HEIDEN het volgende:

[..]

Je hit meer punten als je meer attack evs hebt bijv dus zou voortaan op lvl 1 ev trainen. En eerst 20 vitamins geven anders is er niet door de eerste supertrainings heen te komen
Kan beter die power items aandoen en dan surf/eq oid doen. Dan krijg je met hordefarming wel 25 punten per keer. Véél makkelijker, maar soms is dat geen optie.
pi_133307153
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2013 22:16 schreef MrMoon het volgende:

[..]

....

Nu ook erg blij met mn Modest HA Abra :)
en nu ook een Sand Rush Sandshrew *O*
HT: FC Dinamo Assen (504765)
pi_133308614
5 IV Protean Froakie weggeefactie, ik ben aan het breeden voor een flawless en inmiddels heb ik een lading met HP def spa spd spe en releasen is zonde :P
Ga weg
  zaterdag 16 november 2013 @ 01:21:28 #221
279054 WARE_HEIDEN
Locatie: Het vagevuur
pi_133308812
Nik mag ik er eentje reserveren? Ben nu wel bezig met een maisonsessie met een vriend dus misschien trade ik pas morgen
pi_133308820
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 november 2013 01:12 schreef Nikmans het volgende:
5 IV Protean Froakie weggeefactie, ik ben aan het breeden voor een flawless en inmiddels heb ik een lading met HP def spa spd spe en releasen is zonde :P
Gaarne. Wil er nog een geven aan een vriend.
pi_133308974
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 01:21 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Gaarne. Wil er nog een geven aan een vriend.
Wat voor moveset run je op je Greninja die je ongetwijfeld ook wel hebt?
Ga weg
pi_133309088
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 01:30 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Wat voor moveset run je op je Greninja die je ongetwijfeld ook wel hebt?
Ice beam/u-turn/hydro pump/grass knot
pi_133309346
O+ Wonder Trade O+

Krijg ik zo maar een female HA adamant Fletchling terug :)
HT: FC Dinamo Assen (504765)
  zaterdag 16 november 2013 @ 04:50:47 #226
279054 WARE_HEIDEN
Locatie: Het vagevuur
pi_133310276
Lvl 50 in de battle maison gehaald. Jammer dat ik om 6:00 op mijn werk moet zijn zonder slaap :P
pi_133310638
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 november 2013 01:12 schreef Nikmans het volgende:
5 IV Protean Froakie weggeefactie, ik ben aan het breeden voor een flawless en inmiddels heb ik een lading met HP def spa spd spe en releasen is zonde :P
Mag ik er een reserveren voor vanavond? Bij voorbaat dank :)
  zaterdag 16 november 2013 @ 08:50:36 #228
319567 HilarityEnsues
Drowning in pussy
pi_133310733
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 21:07 schreef Schuppie het volgende:

[..]

Ik normaal ook niet, maar heb hem nodig voor de fang attacks. Probleem is dat ik hem maar niet tegen kom
Ik ook niet, maar ik kwam er pas gisteren ( :@ ) achter dat het gebruik van Sweet Scent elke keer een Horde oproept. Dan nog lijkt Ekans wel behoorlijk zeldzaam op Route 14. (Wel grappig gedaan trouwens dat een Horde Trevenants soms een Sudowoodo bevat. Het spel zegt dan ook niets over die Sudowoodo, dus je kunt er zo overheen kijken.)

Iets anders: ik heb nu vier FOK!ers in mijn Friend Safari, maar die hebben allemaal maar twee Pokemon. Dat zou volgens Serebii betekenen dat ze alle vier de Elite 4 nog niet hebben verslagen. Kan natuurlijk, maar dat lijkt me wat onwaarschijnlijk, dus doe ik iets fout? Zelf heb ik de E4 al wel verslagen.

Apropos: ik heb ondertussen iedereen op de Wiki toegevoegd. Ik weet nog niet wat er in mijn eigen Friend Safari zit.

[ Bericht 6% gewijzigd door HilarityEnsues op 17-11-2013 08:41:45 (eindelijk Shuckle gevangen op Route 18) ]
pi_133315065
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 08:50 schreef HilarityEnsues het volgende:

[..]

Ik ook niet, maar ik kwam er pas gisteren ( :@ ) achter dat het gebruik van Sweet Scent elke keer een Horde oproept. Dan nog lijkt Ekans wel behoorlijk zeldzaam op Route 14. (Wel grappig gedaan trouwens dat een Horde Trevenants soms een Sudowoodo bevat. Het spel zegt dan ook niets over die Sudowoodo, dus je kunt er zo overheen kijken.)

Iets anders: ik heb nu vier FOK!ers in mijn Friend Safari, maar die hebben allemaal maar twee Pokemon. Dat zou volgens Serebii betekenen dat ze alle vier de Elite 4 nog niet hebben verslagen. Kan natuurlijk, maar dat lijkt me wat onwaarschijnlijk, dus doe ik iets fout? Zelf heb ik de E4 al wel verslagen.

Apropos: ik heb ondertussen iedereen op de Wiki toegevoegd. Ik weet nog niet wat er in mijn eigen Friend Safari zit.

Nog iets anders: volgens Serebii zou Shuckle met Rock Smash te vinden moeten zijn op onder meer Route 18, maar ik krijg hem maar niet te pakken. Is het misschien alleen op een bepaalde dag van de week?
Voor die 3e pokemon moet je ook nog eens tegelijk online zijn (geweest?) na het verslaan van de E4.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_133315826
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 november 2013 01:12 schreef Nikmans het volgende:
5 IV Protean Froakie weggeefactie, ik ben aan het breeden voor een flawless en inmiddels heb ik een lading met HP def spa spd spe en releasen is zonde :P
Als je er vanavond eentje voor me heb :)
pi_133317824
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 13:04 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Voor die 3e pokemon moet je ook nog eens tegelijk online zijn (geweest?) na het verslaan van de E4.
Klopt. Een keertje samen online is voldoende om die derde te unlocken. Maar er zijn natuurlijk mensen die zelden online komen.
pi_133321305
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 08:50 schreef HilarityEnsues het volgende:

[..]

Ik ook niet, maar ik kwam er pas gisteren ( :@ ) achter dat het gebruik van Sweet Scent elke keer een Horde oproept. Dan nog lijkt Ekans wel behoorlijk zeldzaam op Route 14. (Wel grappig gedaan trouwens dat een Horde Trevenants soms een Sudowoodo bevat. Het spel zegt dan ook niets over die Sudowoodo, dus je kunt er zo overheen kijken.)

Ik kwam er pas laat achter dat ze alleen via hordes te vinden zijn haha, maar met Sweet Scent had ik binnen 3 encounters een Arbok :)
pi_133323405
Ik krijg een Beldum van de Wonder Trade _O_
Ga weg
pi_133324383
Heb een aantal van mijn beoogde toffe Pokemon op level 100 heb met goede of minder goede nature. Tijd om ff iets anders te doen. Krijg iig al een mooie stal battlewaardige Pokemon. Bestaat inmiddels uit een 100 Delphox, 100 Luxray, 100 Aegislash, 100 Sylveon, 100 Nidoking, 100 Charizard, 100 Pidgeot, 100 Blastoise(Mild), 96 Espeon, 87 Leafeon. 85 Blastoise(Bold) en een 72 Greninja. Aegislash(Docile) en Sylveon(Gentle) worden nog vervangen door betere versies. Darnaast heb ik nog een waslijst aan andere Pokemon die ik wil trainen :'). Oh, en de Pokebank moet ff snel uitkomen. Dan kan ik een nieuwe playthrough beginnen met de andere Eeveelutions die ik klaar heb staan op level 1-9(Jolteon, Flareon, Vaporeon, Umbreon, Glaceon en Sylveon). Al zit ik nog te twijfelen om een Shiny Umbreon of Sylveon te breeden in de toekomst.

Ben ff al mijn friend safari's aan het bezoeken en alles aan het vangen. Ik ga voor de tweede keer in mijn Pokemon carriere een poging doen om de hele Pokedex compleet te krijgen. De eerste keer was met mijn Pokemon Amarillo Ik had Pokemon Yellow, maar de Spaanstalige versie want hij was goedkoop in Andorra toen ik daar was als 10 jarig knulletje.! In Yellow nooit vol gekregen. Mis daar nog degene die niet in yellow beschikbaar waren want ik had geen homies met Pokemon toen.

Oh en net een mooie Fennekin via de wonder trade gekregen. Perfect op Sp def, SP att en speed en Magician. Oh en Japans.

Trouwens: ik heb nog 3 shiny nidoran females waar ik er 1 van hou. Maar heb er dus 2 eventueel te traden. Als iemand een leuke optie heeft dan hoor ik het wel.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sjiznit op 16-11-2013 19:50:24 ]
Niet 1, niet 2, niet 3 maar 4 Regenbogen!
pi_133325345
Fuck it ik ben het zat, ik rag een 5 IV protean froakie een paar keer langs de e4 en ik ga verder met mijn leven, die flawless komt nog wel :')
Ga weg
pi_133325587
quote:
13s.gif Op zaterdag 16 november 2013 20:16 schreef Nikmans het volgende:
Fuck it ik ben het zat, ik rag een 5 IV protean froakie een paar keer langs de e4 en ik ga verder met mijn leven, die flawless komt nog wel :')
Waarom trouwens de E4, Cafe le WoW(rotation battle) geeft in mijn ogen het snelst XP
pi_133326526
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 20:23 schreef Lhyanna het volgende:

[..]

Waarom trouwens de E4, Cafe le WoW(rotation battle) geeft in mijn ogen het snelst XP
Geen idee, nooit geprobeerd, maar ik heb een lvl 100 salamence en blaziken waarmee ik die e4 gewoon overpower binnen zes minuten (twee +exp o-powers) en ik neem aan dat in dat café de levels naar 50 worden gezet?
Ga weg
pi_133326786
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 november 2013 20:56 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Geen idee, nooit geprobeerd, maar ik heb een lvl 100 salamence en blaziken waarmee ik die e4 gewoon overpower binnen zes minuten (twee +exp o-powers) en ik neem aan dat in dat café de levels naar 50 worden gezet?
Nee, cafe le WoW tegenstanders zijn rond level 65 en je eigen mons houden hun level+ je krijgt de volle 100% EXP zonder te hoeven switchen bij de Rotation battles. Levert ook nog eens bakken met geld op
pi_133326850
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 21:05 schreef Lhyanna het volgende:

[..]

Nee, cafe le WoW tegenstanders zijn rond level 65 en je eigen mons houden hun level+ je krijgt de volle 100% EXP zonder te hoeven switchen bij de Rotation battles. Levert ook nog eens bakken met geld op
Vet ga ik dat eens doen, ik kan die shit alleen niet vinden though en de taxi rijdt er niet heen (er van uitgaande dat het in Lumiose ligt) dus hoe kom ik er? :P
Ga weg
pi_133326883
Random brainfart trouwens, is Magnezone niet best sterk in X/Y? Zijn steel STAB roeit fairytypes uit en met magnet pull en thunderbolt plet ie steeltypes ook, dus hij kan vrij baan maken voor outrage in principe?
Ga weg
pi_133326917
Hij kan zelfs Volt Switch, zieke gast dat ie is
Ga weg
pi_133326970
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 november 2013 21:07 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Vet ga ik dat eens doen, ik kan die shit alleen niet vinden though en de taxi rijdt er niet heen (er van uitgaande dat het in Lumiose ligt) dus hoe kom ik er? :P
Taxi zou er heen moeten rijden, staat onder Fine Dining. Anders: Hibernal Avenue
pi_133327085
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 21:10 schreef Lhyanna het volgende:

[..]

Taxi zou er heen moeten rijden, staat onder Fine Dining. Anders: Hibernal Avenue
Oh, ik keek bij cafe's, grazie
Ga weg
pi_133330246
5IV Marvel Scale Adamant Dratini is ook binnen :D
pi_133330687
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 22:53 schreef Flightguy1986 het volgende:
5IV Marvel Scale Adamant Dratini is ook binnen :D
_O_ Dragonite
Ga weg
pi_133331166
Lolwtf. Ik lekker landje onderzoeken. Loop ik een grot in. Hallo Mewtwo. Had nog niet opgezocht waar hij zat.

Edit: Rash mewtwo gevangen. Wel prima. Ga em toch niet gebruiken in battlen.

[ Bericht 28% gewijzigd door Sjiznit op 16-11-2013 23:32:42 ]
Niet 1, niet 2, niet 3 maar 4 Regenbogen!
pi_133331919
Ok, wat kan je tegen een fucking Mega Kangaskhan doen. Die wrecked mijn team. 3 keer tegen gespeeld. 3 keer al mijn Pokemon ongeveer 1hko.
Niet 1, niet 2, niet 3 maar 4 Regenbogen!
pi_133331954
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 23:44 schreef Sjiznit het volgende:
Ok, wat kan je tegen een fucking Mega Kangaskhan doen. Die wrecked mijn team. 3 keer tegen gespeeld. 3 keer al mijn Pokemon ongeveer 1hko.
Huilen en op naar de volgende battle, volgens Arcadia :P
Ga weg
pi_133332007
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 november 2013 23:45 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Huilen en op naar de volgende battle, volgens Arcadia :P
Dat doe ik nu ja ;) Had gehoopt op een oplossing dat dat juist niet als gevolg had.
Niet 1, niet 2, niet 3 maar 4 Regenbogen!
pi_133332475
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 23:47 schreef Sjiznit het volgende:

[..]

Dat doe ik nu ja ;) Had gehoopt op een oplossing dat dat juist niet als gevolg had.
Ghost types? Of anders een alakazam met focus blast ofzo en hem voor zijn
Ga weg
pi_133332575
Kun je Beldum breeden met Beldum?
Ga weg
pi_133333850
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 23:44 schreef Sjiznit het volgende:
Ok, wat kan je tegen een fucking Mega Kangaskhan doen. Die wrecked mijn team. 3 keer tegen gespeeld. 3 keer al mijn Pokemon ongeveer 1hko.
Blaziken gaat deze gen weer naar ubers. Mega kangaskhan krijgt een eigen rang boven ubers.

Enige wat je kan doen is priority moves, baton passen van boosts en will o wisp. Een echte counter heeft Kangaskhan niet. Misschien bulky ghost types maar voor de rest... Dat ding raakt zó hard. Of je moet het PP stallen met een defence tank.
pi_133333858
quote:
5s.gif Op zondag 17 november 2013 00:07 schreef Nikmans het volgende:
Kun je Beldum breeden met Beldum?
Ja.

http://bulbapedia.bulbagarden.net/wiki/Mineral_(Egg_Group)
  zondag 17 november 2013 @ 11:44:27 #254
279054 WARE_HEIDEN
Locatie: Het vagevuur
pi_133338314
quote:
Nee, want genderless. Moet met een ditto.
pi_133338733
Al een paar dagen geen pokémon gespeeld. Maar ik ben vandaag ziek dus heb alle tijd :D
Op woensdag 29 januari 2014 12:36 schreef d4v1d het volgende:
Haten op Roburtt :')
Op woensdag 4 december 2013 11:43 schreef HaJee het volgende:
Roburtt is een geweldige user!!!
pi_133339562
Ook maar eens aan een Kangaskhan breeding project begonnen :)

Dat Parental Bond :D
pi_133344422
Hey all

Ik ben "nieuw" in de pokemon scčne laatste deel dat ik gespeeld heb was pokemon crystal :d en heb net pokemon y uitgespeeld

Nu zou ik graag een stapje verder willen (online Battles en breeden) maar snap er niet echt veel van.... Wat ik begrepen heb het is niet zomaar een pokemon tot lvl 100 trainen en je bent er... Je moet ook rekening houden met allerlei andere dingen... Hoe weet je bijvoorbeeld wanneer een pokemon echt viable is voor online Battles? Ik zit met zoveel vragen maar nog niet de juiste
Persoon/community gevonden die me er door heen kan helpen of wilt helpen.

Enige waar ik wel een oplossing voor heb is je kangashkan probleem. Neem een sturdy pokemon met explosion als dat werkt op hem :d

Mvg
vangrance
pi_133345357
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2013 15:59 schreef Vangrance het volgende:
Hey all

Ik ben "nieuw" in de pokemon scčne laatste deel dat ik gespeeld heb was pokemon crystal :d en heb net pokemon y uitgespeeld

Nu zou ik graag een stapje verder willen (online Battles en breeden) maar snap er niet echt veel van.... Wat ik begrepen heb het is niet zomaar een pokemon tot lvl 100 trainen en je bent er... Je moet ook rekening houden met allerlei andere dingen... Hoe weet je bijvoorbeeld wanneer een pokemon echt viable is voor online Battles? Ik zit met zoveel vragen maar nog niet de juiste
Persoon/community gevonden die me er door heen kan helpen of wilt helpen.

Enige waar ik wel een oplossing voor heb is je kangashkan probleem. Neem een sturdy pokemon met explosion als dat werkt op hem :d

Mvg
vangrance
Allereerst moet je letten op de nature van de pokémon. Als je googlet op pokémon natures krijg je een lijst met wat elke nature doet.
Verder is het een must om je pokémon te ev trainen dit doe je met supertraining.
Dan heb je nog iv breeding, er zijn bij random battles niet erg veel mensen die dat doen, dus dat moet je zelf maar even opzoeken.
Op woensdag 29 januari 2014 12:36 schreef d4v1d het volgende:
Haten op Roburtt :')
Op woensdag 4 december 2013 11:43 schreef HaJee het volgende:
Roburtt is een geweldige user!!!
pi_133345553
Dit is een mooi startpunt voor IV breeding, er staan wat technicalities in maar als je het niet snapt vraag je het hier maar :)

http://nuggetbridge.com/breeding/breeding-perfect-pokemon-x-y/
Ga weg
pi_133345589
Verder: Battle Maison :')
Ik: Garchomp, drie keer Swords Dance
Hij: Umbreon uses confuse ray!
Ik: Garchomp hurt itself in its confusion!
Garchomp van dik over de 60% hitpoints naar nul in één zelf toegebrachte klap :')
Ga weg
pi_133345626
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2013 15:59 schreef Vangrance het volgende:
Hey all

Ik ben "nieuw" in de pokemon scčne laatste deel dat ik gespeeld heb was pokemon crystal :d en heb net pokemon y uitgespeeld

Nu zou ik graag een stapje verder willen (online Battles en breeden) maar snap er niet echt veel van.... Wat ik begrepen heb het is niet zomaar een pokemon tot lvl 100 trainen en je bent er... Je moet ook rekening houden met allerlei andere dingen... Hoe weet je bijvoorbeeld wanneer een pokemon echt viable is voor online Battles? Ik zit met zoveel vragen maar nog niet de juiste
Persoon/community gevonden die me er door heen kan helpen of wilt helpen.

Enige waar ik wel een oplossing voor heb is je kangashkan probleem. Neem een sturdy pokemon met explosion als dat werkt op hem :d

Mvg
vangrance
  zondag 17 november 2013 @ 16:36:52 #262
279054 WARE_HEIDEN
Locatie: Het vagevuur
pi_133345690
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2013 15:59 schreef Vangrance het volgende:
Ten eerst welkom! Ik zou eerst gewoon het spel doorspelen en me niet te druk maken over natures, evs en iv (in die volgorde van belang). Als je dan echt competitief gaat kan je beginnen met kijken wat de base stats zijn op serebii op bulbapedia. Kijk hier maar eens http://www.serebii.net/pokedex-xy/stat/all.shtml .
Bepaalde pokemon hebben gewoon niet de base stats om ooit goed genoeg te zijn hoe graag ik ze ook zou gebruiken. De ability kan soms nog redding geven. Hier kan je ook gelijk zien of je een pokemon beter als special attacker of normale kan gebruiken al kan je dat ingame natuurlijk ook zien aan zijn stats.
Sowieso staat er op serebii heel veel nuttige informatie over vanalles en als je dieper wilt in gaan op het battlen is smogon een goede site.

Het plaatje boven mij is ook superhandig dan heb je alles in 1 keer. Het lijkt ingewikkeld maar het valt uiteindelijk wel mee allemaal. En daarbij is het breeden van iv's deze generatie veel minder tijdrovend dan hiervoor het geval was.
pi_133345785
Als je mij megastones geeft als ruil, wil ik best pokemons voor je breeden :Y
  zondag 17 november 2013 @ 16:41:03 #264
279054 WARE_HEIDEN
Locatie: Het vagevuur
pi_133345820
leukste is toch als je je eigen pokemon eindelijk gebreed hebt :@
pi_133345882
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 16:41 schreef WARE_HEIDEN het volgende:
leukste is toch als je je eigen pokemon eindelijk gebreed hebt :@
Vind ik ook man _O_ Als er geen OT: Nik staat ben ik niet tevreden, inclusief bijpassende, pakkende naam :')
Ga weg
pi_133346078
J
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 16:39 schreef Arcadia het volgende:
Als je mij megastones geeft als ruil, wil ik best pokemons voor je breeden :Y
Mijn charizard x?
Op woensdag 29 januari 2014 12:36 schreef d4v1d het volgende:
Haten op Roburtt :')
Op woensdag 4 december 2013 11:43 schreef HaJee het volgende:
Roburtt is een geweldige user!!!
pi_133346248
quote:
10s.gif Op zondag 17 november 2013 16:48 schreef Roburtt het volgende:
J

[..]

Mijn charizard x?
Sure. Welke mon moet je.
pi_133346284
quote:
10s.gif Op zondag 17 november 2013 16:48 schreef Roburtt het volgende:
J

[..]

Mijn charizard x?
In dat geval wil ik je Tyranitarite ook wel
Ga weg
pi_133346516
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 16:52 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Sure. Welke mon moet je.
Hm ben ik nog over aan het twijfelen eigenlijk, laat het asap weten :P
quote:
10s.gif Op zondag 17 november 2013 16:53 schreef Nikmans het volgende:

[..]

In dat geval wil ik je Tyranitarite ook wel
Heb ik nog niet eens :+, misschien hou ik die zelf wel
Op woensdag 29 januari 2014 12:36 schreef d4v1d het volgende:
Haten op Roburtt :')
Op woensdag 4 december 2013 11:43 schreef HaJee het volgende:
Roburtt is een geweldige user!!!
pi_133346554
M'n team tot nu toe is een venusaur, garchomp, blaziken, greninja en gengar, dus heb nog één open spot, sugeesties?

Misschien dat ik mn greninja omruil met rotom.
Op woensdag 29 januari 2014 12:36 schreef d4v1d het volgende:
Haten op Roburtt :')
Op woensdag 4 december 2013 11:43 schreef HaJee het volgende:
Roburtt is een geweldige user!!!
pi_133346556
quote:
10s.gif Op zondag 17 november 2013 17:01 schreef Roburtt het volgende:

[..]

Hm ben ik nog over aan het twijfelen eigenlijk, laat het asap weten :P

[..]

Heb ik nog niet eens :+, misschien hou ik die zelf wel
Kan je circa 30 mons aanbieden. Niet allemaal uiteraard. Maar kan 30 verschillende mons breeden met 5 iv's, de correcte natures enzo.
pi_133346582
quote:
10s.gif Op zondag 17 november 2013 17:02 schreef Roburtt het volgende:
M'n team tot nu toe is een venusaur, garchomp, blaziken, greninja en gengar, dus heb nog één open spot, sugeesties?
Gliscor? Florges? Bronzong?
pi_133346715
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 17:02 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Gliscor? Florges? Bronzong?
Denk dat ik voor Scizor ga, zou je een Scyther kunnen breeden?
Op woensdag 29 januari 2014 12:36 schreef d4v1d het volgende:
Haten op Roburtt :')
Op woensdag 4 december 2013 11:43 schreef HaJee het volgende:
Roburtt is een geweldige user!!!
  zondag 17 november 2013 @ 17:11:42 #274
279054 WARE_HEIDEN
Locatie: Het vagevuur
pi_133346869
1 batch gebreed met 4iv ditto en 2iv metang daarna metang omgeruild met 3iv beldum. Eerste ei erna gaf me een 5x31 :D
pi_133346916
quote:
10s.gif Op zondag 17 november 2013 17:06 schreef Roburtt het volgende:

[..]

Denk dat ik voor Scizor ga, zou je een Scyther kunnen breeden?
Jup. Morgen krijg je het/hem/haar.
pi_133346928
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 17:11 schreef WARE_HEIDEN het volgende:
1 batch gebreed met 4iv ditto en 2iv metang daarna metang omgeruild met 3iv beldum. Eerste ei erna gaf me een 5x31 :D
Geef mij 4 iv ditto =(. Ik geef je 6 iv pokemon.
  zondag 17 november 2013 @ 17:15:46 #277
279054 WARE_HEIDEN
Locatie: Het vagevuur
pi_133346975
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 17:14 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Geef mij 4 iv ditto =(. Ik geef je 6 iv pokemon.
Is niet van mij helaas en anders zou ik het alsnog niet doen :P
pi_133347607
Iemand met een ditto met 31 attack iv? Ben er naar op zoek :P
Op woensdag 29 januari 2014 12:36 schreef d4v1d het volgende:
Haten op Roburtt :')
Op woensdag 4 december 2013 11:43 schreef HaJee het volgende:
Roburtt is een geweldige user!!!
pi_133347702
quote:
10s.gif Op zondag 17 november 2013 17:38 schreef Roburtt het volgende:
Iemand met een ditto met 31 attack iv? Ben er naar op zoek :P
Ik heb er nog 1 over, brave nature
  zondag 17 november 2013 @ 17:44:53 #280
279054 WARE_HEIDEN
Locatie: Het vagevuur
pi_133347797
quote:
10s.gif Op zondag 17 november 2013 17:38 schreef Roburtt het volgende:
Iemand met een ditto met 31 attack iv? Ben er naar op zoek :P
als je mij toevoegt dan kan je ongelimiteerd dittos vangen jeweets
pi_133347855
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 17:44 schreef WARE_HEIDEN het volgende:

[..]

als je mij toevoegt dan kan je ongelimiteerd dittos vangen jeweets
Ik heb iemand met ditto's, maar na 8 ditto's heb ik nogsteeds geen attack? :')
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 17:41 schreef Lhyanna het volgende:

[..]

Ik heb er nog 1 over, brave nature
Wil je er nog iets speciaals voor?
Op woensdag 29 januari 2014 12:36 schreef d4v1d het volgende:
Haten op Roburtt :')
Op woensdag 4 december 2013 11:43 schreef HaJee het volgende:
Roburtt is een geweldige user!!!
pi_133350034
bedankt voor de goeie/aardige reacties... ik zou indd de "prof" kant op gaan :d... word veel spelen ben ik bang en veel breeden haha...

heb een paar vragen als dat mag...

ik zie telkens iv en ev voorbij.... wat betekend dat?? is dat een soort classes waar pokemons in verdeeld zijn?

en hoe weet je waar jij je pokemon op traint? zoals een scizor ofzo.. is daar het beste Speed en attack op? of... wat anders? moet je alleen maar attack aanvallen nemen? of ook van die andere waar je dingen mee boost? en zijn er alleen maar attackers? of ook soort tanks of soort van supports?

zijn er ook team tactics? of is het meer 1v1?

alvast bedankt :d zit vol met vragen omdat ik het graag wil begrijpen en er enthousiast over ben hoe uitgebreid dit spel eigenlijk is... dacht gewoon pokemon spelen maar als je er dieper op in gaat is het geen kinderspel meer hehe :d

en wil me baas verslaan... die wilt me wel helpen maar het blijft je baas ofc dus praat je er niet teveel over haha :d en wil hem verassen met paar dingen die ik hem niet verteld :d jmmr genoeg is hij wel keer 2de en 1ste geworden op het NK en top 16 op een WK word nog een uitdaging

Mvg
Vangrance
pi_133350067
quote:
10s.gif Op zondag 17 november 2013 17:46 schreef Roburtt het volgende:

[..]

Wil je er nog iets speciaals voor?
Een drilbur of excadrill als je ze hebt :p. En anders hoef ik er niks speciaals voor
  zondag 17 november 2013 @ 19:17:20 #284
279054 WARE_HEIDEN
Locatie: Het vagevuur
pi_133350275
IV is een verborgen waarde van 0-31 voor elke stat. Een pokemon met 31 speed IV heeft op lvl 100 een speedstat die 31 hoger is dan eentje met een iv waarde van 0. Je breed om de perfecte pokemon te maken die 31 ivs heeft in elke relevante stat. Dat zijn er bijna altijd 5 maar soms zelfs 6 als je attack en special attack wil.

EVs zijn extra statpunten die je kan verdelen. Je kunt er 129 extra verdelen waarvan max 64 in 1 stat.

"sweepers" geef je vaak attack/spattack en speed maar pokemon in een supporting rol die hebben misschien maar een enkele directe aanval maar leggen spikes neer of gebruiken stealth rock. Je hebt ook baton passers die hun stats doorgeven of weer andere rollen. Soms kan je een pokemon op meerdere manieren gebruiken.

Edit: volgens mij is de meestgebruikte vorm inderdaad 1vs1 maar op kampioenschappen 2vs2 (wel met 6 pokes natuurlijk)
pi_133350517
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 19:08 schreef Vangrance het volgende:
bedankt voor de goeie/aardige reacties... ik zou indd de "prof" kant op gaan :d... word veel spelen ben ik bang en veel breeden haha...

heb een paar vragen als dat mag...

ik zie telkens iv en ev voorbij.... wat betekend dat?? is dat een soort classes waar pokemons in verdeeld zijn?

en hoe weet je waar jij je pokemon op traint? zoals een scizor ofzo.. is daar het beste Speed en attack op? of... wat anders? moet je alleen maar attack aanvallen nemen? of ook van die andere waar je dingen mee boost? en zijn er alleen maar attackers? of ook soort tanks of soort van supports?

zijn er ook team tactics? of is het meer 1v1?

alvast bedankt :d zit vol met vragen omdat ik het graag wil begrijpen en er enthousiast over ben hoe uitgebreid dit spel eigenlijk is... dacht gewoon pokemon spelen maar als je er dieper op in gaat is het geen kinderspel meer hehe :d

en wil me baas verslaan... die wilt me wel helpen maar het blijft je baas ofc dus praat je er niet teveel over haha :d en wil hem verassen met paar dingen die ik hem niet verteld :d jmmr genoeg is hij wel keer 2de en 1ste geworden op het NK en top 16 op een WK word nog een uitdaging

Mvg
Vangrance
Miss eerst een cursus Nederlands volgen voordat je een cursus breeding volgt. Ik kreeg zowat een hartverzakking ;(
pi_133350769
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 19:26 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Miss eerst een cursus Nederlands volgen voordat je een cursus breeding volgt. Ik kreeg zowat een hartverzakking ;(
haha :d mmm ik heb het na gelezen en het is indd om te janken :d volgende keer ff wat meer tijd nemen.... bij zulke lappen tekst
pi_133350913
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 19:09 schreef Lhyanna het volgende:

[..]

Een drilbur of excadrill als je ze hebt :p. En anders hoef ik er niks speciaals voor
Hmm ik zouz weren dat ik er één had, maar die heb ik vast gewondertrade. Ik zal kijken of ik er een voor je kan vangen
Op woensdag 29 januari 2014 12:36 schreef d4v1d het volgende:
Haten op Roburtt :')
Op woensdag 4 december 2013 11:43 schreef HaJee het volgende:
Roburtt is een geweldige user!!!
pi_133351074
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 19:09 schreef Lhyanna het volgende:

[..]

Een drilbur of excadrill als je ze hebt :p. En anders hoef ik er niks speciaals voor
Meh heb er geen friendsafari met hem er in..
Op woensdag 29 januari 2014 12:36 schreef d4v1d het volgende:
Haten op Roburtt :')
Op woensdag 4 december 2013 11:43 schreef HaJee het volgende:
Roburtt is een geweldige user!!!
pi_133351200
quote:
10s.gif Op zondag 17 november 2013 19:46 schreef Roburtt het volgende:

[..]

Meh heb er geen friendsafari met hem er in..
Bedankt voor het kijken iig.
pi_133351669
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 19:51 schreef Lhyanna het volgende:

[..]

Bedankt voor het kijken iig.
Bedankt voor de ditto!
Op woensdag 29 januari 2014 12:36 schreef d4v1d het volgende:
Haten op Roburtt :')
Op woensdag 4 december 2013 11:43 schreef HaJee het volgende:
Roburtt is een geweldige user!!!
pi_133353372
Is hier iemand bekend met de Shiny Values etc?

Schijnbaar is er een programma waarmee je de shiny value van een ei en trainer kan zien. Als je ei bijv de value van 1639 bijv heeft, en je kent iemand waarvan de trainer value hetzelfde is kan je het ei met diegene ruilen. Die persoon kan het ei laten uitkomen en je hebt dan een gegarandeerde shiny.

Hier een tutorial, lijkt me wel interresant :)
pi_133354154
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 19:08 schreef Vangrance het volgende:
bedankt voor de goeie/aardige reacties... ik zou indd de "prof" kant op gaan :d... word veel spelen ben ik bang en veel breeden haha...

heb een paar vragen als dat mag...

ik zie telkens iv en ev voorbij.... wat betekend dat?? is dat een soort classes waar pokemons in verdeeld zijn?

en hoe weet je waar jij je pokemon op traint? zoals een scizor ofzo.. is daar het beste Speed en attack op? of... wat anders? moet je alleen maar attack aanvallen nemen? of ook van die andere waar je dingen mee boost? en zijn er alleen maar attackers? of ook soort tanks of soort van supports?

zijn er ook team tactics? of is het meer 1v1?

alvast bedankt :d zit vol met vragen omdat ik het graag wil begrijpen en er enthousiast over ben hoe uitgebreid dit spel eigenlijk is... dacht gewoon pokemon spelen maar als je er dieper op in gaat is het geen kinderspel meer hehe :d

en wil me baas verslaan... die wilt me wel helpen maar het blijft je baas ofc dus praat je er niet teveel over haha :d en wil hem verassen met paar dingen die ik hem niet verteld :d jmmr genoeg is hij wel keer 2de en 1ste geworden op het NK en top 16 op een WK word nog een uitdaging

Mvg
Vangrance
http://www.smogon.com/bw/tiers/
Enjoy, hoewel dit (nog) de black/white metagame bevat maar je kunt wel goed zien hoe het spel gespeeld wordt, door gewoon bij OverUsed (toernooiwaardig) te kijken en daar wild in het rond te klikken en te lezen :)

Ubers zijn Mewtwo etc waarmee niet 'serieus' gebattled wordt en alles onder OU is eigenlijk (door het bod genomen) te zwak om mee te komen met de écht goede mons, hoewel dat geen regel is maar een leidraad. Mons promoveren/degraderen constant en soms komt iemand met een goed idee of iets nieuws en dan kan alles veranderen.
Ga weg
pi_133356377
quote:
14s.gif Op zondag 17 november 2013 20:56 schreef Nikmans het volgende:

[..]

http://www.smogon.com/bw/tiers/
Enjoy, hoewel dit (nog) de black/white metagame bevat maar je kunt wel goed zien hoe het spel gespeeld wordt, door gewoon bij OverUsed (toernooiwaardig) te kijken en daar wild in het rond te klikken en te lezen :)

Ubers zijn Mewtwo etc waarmee niet 'serieus' gebattled wordt en alles onder OU is eigenlijk (door het bod genomen) te zwak om mee te komen met de écht goede mons, hoewel dat geen regel is maar een leidraad. Mons promoveren/degraderen constant en soms komt iemand met een goed idee of iets nieuws en dan kan alles veranderen.
Beetje offtopic, maar die avatar van jouw, die is echt zwaar heftig voor een zondag >.>
pi_133357238
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 21:31 schreef Lhyanna het volgende:

[..]

Beetje offtopic, maar die avatar van jouw, die is echt zwaar heftig voor een zondag >.>
Ik had hem even aangezet om te klieren in KLB, maar ik gooi hem wel weer uit
Ga weg
pi_133357367
quote:
10s.gif Op zondag 17 november 2013 21:44 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Ik had hem even aangezet om te klieren in KLB, maar ik gooi hem wel weer uit
Was het weer zo ver? :')
Op woensdag 29 januari 2014 12:36 schreef d4v1d het volgende:
Haten op Roburtt :')
Op woensdag 4 december 2013 11:43 schreef HaJee het volgende:
Roburtt is een geweldige user!!!
pi_133357916
quote:
10s.gif Op zondag 17 november 2013 21:46 schreef Roburtt het volgende:

[..]

Was het weer zo ver? :')
Mja haantopics :')
Ga weg
pi_133358155
quote:
14s.gif Op zondag 17 november 2013 20:56 schreef Nikmans het volgende:

[..]

http://www.smogon.com/bw/tiers/
Enjoy, hoewel dit (nog) de black/white metagame bevat maar je kunt wel goed zien hoe het spel gespeeld wordt, door gewoon bij OverUsed (toernooiwaardig) te kijken en daar wild in het rond te klikken en te lezen :)

Ubers zijn Mewtwo etc waarmee niet 'serieus' gebattled wordt en alles onder OU is eigenlijk (door het bod genomen) te zwak om mee te komen met de écht goede mons, hoewel dat geen regel is maar een leidraad. Mons promoveren/degraderen constant en soms komt iemand met een goed idee of iets nieuws en dan kan alles veranderen.
quote:
14s.gif Op zondag 17 november 2013 20:56 schreef Nikmans het volgende:

[..]

http://www.smogon.com/bw/tiers/
Enjoy, hoewel dit (nog) de black/white metagame bevat maar je kunt wel goed zien hoe het spel gespeeld wordt, door gewoon bij OverUsed (toernooiwaardig) te kijken en daar wild in het rond te klikken en te lezen :)

Ubers zijn Mewtwo etc waarmee niet 'serieus' gebattled wordt en alles onder OU is eigenlijk (door het bod genomen) te zwak om mee te komen met de écht goede mons, hoewel dat geen regel is maar een leidraad. Mons promoveren/degraderen constant en soms komt iemand met een goed idee of iets nieuws en dan kan alles veranderen.
awh thx intressante site ....^^ bij sommige pokemons staan er meerdere "builds" hoe moet ik dat zien? al die "builds" zijn allemaal viable of is de onderste of bovenste de nieuwste ?
pi_133358458
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 21:57 schreef Vangrance het volgende:

[..]

[..]

awh thx intressante site ....^^ bij sommige pokemons staan er meerdere "builds" hoe moet ik dat zien? al die "builds" zijn allemaal viable of is de onderste of bovenste de nieuwste ?
Gewoon verschillende builds die allemaal iets anders doen, afhankelijk van wat je wil met je mon en wat je team nodig heeft
Ga weg
pi_133358490
Fucking naaiballen in restaurant le wow, je een beetje kontneuken met protect op beurt 6 enzo :r
Ga weg
pi_133358879
LA
Ga weg
pi_133358888
PO _O_
Ga weg
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')