abonnement Unibet Coolblue
  maandag 11 november 2013 @ 11:05:14 #1
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_133141769
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:15 schreef Frag_adder het volgende:
Vanochtend was ik naar Giel aan het luisteren op de radio en belde hij met een man die 6 jaar samen was met zijn vriendin, waar hij zielsveel van houd. Nu vroeg Giel aan hem of er ook trouwplannen waren en sloeg deze man compleet dicht. Op mij kwam dit over alsof hij nog liever van een brug zou springen dan ooit trouwen, maargoed hij vroeg ook of zijn vriendin wilde trouwen en hier werd een volmondig ja op geantwoord.

Nu vraag ik mij af, waarom zou je perse niet willen trouwen? Ik ben hier niet op zoek naar mensen die de vraag omdraaien van “waarom zou je wel willen trouwen?” of gewoon simpelweg zeggen “ik heb dat niet nodig want ik door een stom papiertje niet meer van mijn vriendin houden”. Maar gewoon een concrete reden. Immers als het niets voor jou betekend maar wel heel veel voor je vriendin, dan is dat toch al een reden? En een samenlevings contract wat je dan wel hebt is toch ook maar een stom papiertje? Doe dat dan ook niet als je er zo principeel in staat.
Of heb je gewoon een grote groep mannen die bang zijn dat als ze een ring dragen vrouwen ineens niet meer met ze flirten?

Overingens, ik zou wel willen trouwen en nee dit is niet uit geloofsovertuiging.

De samenvatting:
Wat zijn redenen om niet te trouwen met je vriendin, terwijl je al een lange en goede relatie hebt?
  maandag 11 november 2013 @ 11:05:46 #2
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_133141782
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 11:04 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Huhu, en dan komt je ex in de bijstand en mag je alsnog lappen
  maandag 11 november 2013 @ 11:11:20 #3
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_133141946
is dat zo? wat legt huwelijkse voorwaarde precies vast dan.

Btw mn eerste topic ooit dat n deel 2 haalt!
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  maandag 11 november 2013 @ 11:15:11 #4
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_133142053
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 11:11 schreef Frag_adder het volgende:
is dat zo? wat legt huwelijkse voorwaarde precies vast dan.

Btw mn eerste topic ooit dat n deel 2 haalt!
Daarmee kan je van alles vastleggen, maar niet alles
pi_133142170
Ik zit in een zelfde situatie, al 8 jaar samen en zij wilt zeer graag trouwen. Ik heb er totaal niks mee. Ik heb er zelfs een bepaalde haat naar. Geen idee waarom maar het staat mij gewoon totaal niet aan.
  maandag 11 november 2013 @ 11:22:34 #6
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_133142237
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 11:19 schreef Diemux het volgende:
Ik zit in een zelfde situatie, al 8 jaar samen en zij wilt zeer graag trouwen. Ik heb er totaal niks mee. Ik heb er zelfs een bepaalde haat naar. Geen idee waarom maar het staat mij gewoon totaal niet aan.
wat is dat voor reden? Als je iets haat weet je toch wel waarom? En hoe gaan jullie als stel hieruit komen?
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_133142363
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 11:22 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

wat is dat voor reden? Als je iets haat weet je toch wel waarom? En hoe gaan jullie als stel hieruit komen?
Heb er gewoon niks mee, zie de waarde er niet van in. Daarnaast komt het huwelijk voort uit het geloof, iets waar ik een totale afkeer van heb.

Hoe wij hier uit gaan komen? Geen idee, ben best koppig en ga zeker niet iets doen wat ik niet wil. Maar ja, something has to give. Weet het dus nog niet.
pi_133142435
Grappig ik vind het huwelijk dus echt niet iets van het geloof.. Dat vind ik echt een ouderwetse gedachte.
pi_133142461
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 11:27 schreef Diemux het volgende:

[..]

Heb er gewoon niks mee, zie de waarde er niet van in. Daarnaast komt het huwelijk voort uit het geloof, iets waar ik een totale afkeer van heb.

Hoe wij hier uit gaan komen? Geen idee, ben best koppig en ga zeker niet iets doen wat ik niet wil. Maar ja, something has to give. Weet het dus nog niet.
herkenbaar

ik ben helaas dit jaar gezwicht onder de druk en heb haar gevraagd...... wat er dan nog allemaal op je af komt :X dan was het niet ten huwelijk vragen makkelijker :X
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_133142485
Een huwelijk is niets meer dan het naar elkaar uitspreken van de belofte dat je elkaar nooit meer zult verlaten.

Voor mij was het een prachtige dag.
kunst zonder trein
Ik heb niets tegen Amerika, maar als ik iets vind, vraag ik onmiddellijk patent aan...
Ontdek je innerlijke schoonheid; vraag een vriend of hij je openrijt.
pi_133142528
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 11:32 schreef incompetente-palpeerder het volgende:
Een huwelijk is niets meer dan het naar elkaar uitspreken van de belofte dat je elkaar nooit meer zult verlaten.
Dat kan je elke dag doen. Daar hoef je niet voor te trouwen.
  maandag 11 november 2013 @ 11:36:45 #12
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_133142605
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 11:33 schreef Godtje het volgende:

[..]

Dat kan je elke dag doen. Daar hoef je niet voor te trouwen.
Blijkbaar betekenen beloftes bij die mensen niks tenzij ze officieel ondertekend worden :P
pi_133142606
Klopt, maar een ceremonie maakt het toch wel iets zwaarder, qua belang
Nee, dat kun je niet elke dag doen.
Een belofte doe je 1 keer.
Als je hem moet herhalen, wordt het ongeloofwaardig.
kunst zonder trein
Ik heb niets tegen Amerika, maar als ik iets vind, vraag ik onmiddellijk patent aan...
Ontdek je innerlijke schoonheid; vraag een vriend of hij je openrijt.
pi_133142622
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 11:36 schreef incompetente-palpeerder het volgende:
Klopt, maar een ceremonie maakt het toch wel iets zwaarder, qua belang.
Er hangen ook gewoon wettelijke regels aan vast. Dat maakt het zwaarder
pi_133142685
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 11:37 schreef Godtje het volgende:

[..]

Er hangen ook gewoon wettelijke regels aan vast. Dat maakt het zwaarder
Onzin, als je (meer dan) twee jaar samenwoont, verandert er voor de wet niets meer.
kunst zonder trein
Ik heb niets tegen Amerika, maar als ik iets vind, vraag ik onmiddellijk patent aan...
Ontdek je innerlijke schoonheid; vraag een vriend of hij je openrijt.
pi_133142708
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 11:39 schreef incompetente-palpeerder het volgende:

[..]

Onzin, als je (meer dan) twee jaar samenwoont, verandert er voor de wet niets meer.
Onzin
pi_133142726
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 11:39 schreef incompetente-palpeerder het volgende:

[..]

Onzin, als je (meer dan) twee jaar samenwoont, verandert er voor de wet niets meer.
Of als ik twee jaar samenwoon met een vriend dan moet ik die partner alimentatie betalen als we niet meer samenwonen? :')
pi_133142852
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 11:41 schreef Godtje het volgende:

[..]

Of als ik twee jaar samenwoon met een vriend dan moet ik die partner alimentatie betalen als we niet meer samenwonen? :')
Daar moet je inderdaad voor waken, ja.
Er is overigens in 2010 iets gewijzigd: het gaat nu pas op bij 5 jaar samenwonen en aantoonbaar 1 huishouden hebben.
In dat geval houdt de huwelijksceremonie geen wettelijke wijziging in de rechten en plichten tov elkaar meer in.
kunst zonder trein
Ik heb niets tegen Amerika, maar als ik iets vind, vraag ik onmiddellijk patent aan...
Ontdek je innerlijke schoonheid; vraag een vriend of hij je openrijt.
  maandag 11 november 2013 @ 11:46:46 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_133142868
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 11:46 schreef incompetente-palpeerder het volgende:

[..]

Daar moet je inderdaad voor waken, ja.
Er is overigens in 2010 iets gewijzigd: het gaat nu pas op bij 5 jaar samenwonen en aantoonbaar 1 huishouden hebben.
In dat geval houdt de huwelijksceremonie geen wettelijke wijziging in de rechten en plichten tov elkaar meer in.
Heb je een bron?
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 11 november 2013 @ 11:47:58 #20
180174 Diemux
People vs Me
pi_133142900
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 11:32 schreef incompetente-palpeerder het volgende:
Een huwelijk is niets meer dan het naar elkaar uitspreken van de belofte dat je elkaar nooit meer zult verlaten.

Voor mij was het een prachtige dag.
Dat vind ik pas achterhaald. Al hoewel ik zeker ben dat wij nog een zeer lange tijd samen zijn kan ik niet zeggen wat de toekomst brengt en vind ik het dus onmogelijk die belofte te doen. Ga niet samenzijn met iemand omdat ik dat heb vastgelegd.

Het maken van een belofte waarvan je nooit zeker weet of je die kan volbrengen is not done.
  maandag 11 november 2013 @ 11:53:49 #21
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_133143062
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 11:47 schreef Diemux het volgende:

[..]

Dat vind ik pas achterhaald. Al hoewel ik zeker ben dat wij nog een zeer lange tijd samen zijn kan ik niet zeggen wat de toekomst brengt en vind ik het dus onmogelijk die belofte te doen. Ga niet samenzijn met iemand omdat ik dat heb vastgelegd.

Het maken van een belofte waarvan je nooit zeker weet of je die kan volbrengen is not done.
Zie het als een inspanningsverplichting, niet een resultaatverplichting.
The love you take is equal to the love you make.
pi_133143188
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 11:53 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Zie het als een inspanningsverplichting, niet een resultaatverplichting.
Dit. Zie het als een belofte je best te doen. Ach ja. Ik zie niet in waarom ik anderen zou moeten overtuigen de trouwen; zie geen heil aan het ridiculiseren van anderman's beslissingen... zolang dat wederzijds ook zo werkt is 't een mooie wereld, zo vol diversiteit.
Ja doei.
pi_133143198
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 11:46 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Heb je een bron?
Ik baseerde die uitspraak hierop:
http://www.mookdenotaris.nl/ongehuwd-samenwonend-1.ashx
Maar ben inmiddels zo ver dat er wel meer is, waar ik geen rekening mee hield. Excuus.
kunst zonder trein
Ik heb niets tegen Amerika, maar als ik iets vind, vraag ik onmiddellijk patent aan...
Ontdek je innerlijke schoonheid; vraag een vriend of hij je openrijt.
pi_133143311
Los daarvan: de huwelijksdag was voor mij een mooie, vanwege de ceremonie en de symboliek.

Als je je van te voren gaat verdiepen in de wettelijke gevolgen en "wat als we uit elkaar willen?"-kwestie, dan doet dat denk ik al heel snel af aan die symboliek.

Maar ja, ieder zijn meug.
kunst zonder trein
Ik heb niets tegen Amerika, maar als ik iets vind, vraag ik onmiddellijk patent aan...
Ontdek je innerlijke schoonheid; vraag een vriend of hij je openrijt.
  maandag 11 november 2013 @ 12:15:53 #25
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_133143700
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 11:57 schreef incompetente-palpeerder het volgende:

[..]

Ik baseerde die uitspraak hierop:
http://www.mookdenotaris.nl/ongehuwd-samenwonend-1.ashx
Maar ben inmiddels zo ver dat er wel meer is, waar ik geen rekening mee hield. Excuus.
Dank je!
The love you take is equal to the love you make.
pi_133143799
Omdat het duur is voor wat je ervoor krijgt, omdat het stress kan opleveren met het gedoe wie wel, niet en wanneer uit te nodigen, omdat je al die aandacht niet zo trekt.
pi_133143807
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 12:01 schreef incompetente-palpeerder het volgende:
Los daarvan: de huwelijksdag was voor mij een mooie, vanwege de ceremonie en de symboliek.

Als je je van te voren gaat verdiepen in de wettelijke gevolgen en "wat als we uit elkaar willen?"-kwestie, dan doet dat denk ik al heel snel af aan die symboliek.

Maar ja, ieder zijn meug.
Je sluit een wettelijke overeenkomst. Die kan je beter overdenken voor je hem die aan wil gaan en je niet laten verblinden voor het romantische gevoel
pi_133143956
Juist, dat zei ik al: met die instelling is een huwelijk inderdaad "niet leuk".

Dan kun je beter even langs de notaris gaan.
kunst zonder trein
Ik heb niets tegen Amerika, maar als ik iets vind, vraag ik onmiddellijk patent aan...
Ontdek je innerlijke schoonheid; vraag een vriend of hij je openrijt.
pi_133144002
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 12:26 schreef incompetente-palpeerder het volgende:
Juist, dat zei ik al: met die instelling is een huwelijk inderdaad "niet leuk".

Dan kun je beter even langs de notaris gaan.
Je vooraf laten informeren met waar je nou eigenlijk mee bezig bent hoeft de dag zelf niet te 'verpesten'.
pi_133144041
Och, informatie vooraf: "wat dijn is, mijn is!"
Meer hoef je toch niet te weten?
kunst zonder trein
Ik heb niets tegen Amerika, maar als ik iets vind, vraag ik onmiddellijk patent aan...
Ontdek je innerlijke schoonheid; vraag een vriend of hij je openrijt.
pi_133144060
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 12:30 schreef incompetente-palpeerder het volgende:
Och, informatie vooraf: "wat dijn is, mijn is!"
Meer hoef je toch niet te weten?
Als jij daar gelukkig mee bent prima. Ik zou er liever wat realistischer over na denken als je bepaalde plichten en rechten aan gaat met een ander persoon
pi_133144144
Juist en dat siert je, die nuchtere instelling. Maar tegelijkertijd maakt dat een huwelijksceremonie voor mensen als jou denk ik veel minder mooi.

Aan de andere kant: is er iets wat niet klopt in mijn opvatting: "wat dijn is, mijn is"?
Ik ben me volledig bewust dat ik vanaf de huwelijksdag geheel verantwoordelijk ben voor de helft van ons gezamenlijk bezit. Maar datzelfde geldt voor haar.
Mischien maakt dat het huwelijk ook wel weer mooier: de kennis dat je zo'n verplichting met elkaar aandurft. en dus het vertrouwen dat je in elkaar moet hebben.
kunst zonder trein
Ik heb niets tegen Amerika, maar als ik iets vind, vraag ik onmiddellijk patent aan...
Ontdek je innerlijke schoonheid; vraag een vriend of hij je openrijt.
pi_133144161
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 12:34 schreef incompetente-palpeerder het volgende:
Juist en dat siert je, die nuchtere instelling. Maar tegelijkertijd maakt dat een huwelijksceremonie voor mensen als jou denk ik veel minder mooi.

Aan de andere kant: is er iets wat niet klopt in mijn opvatting: "wat dijn is, mijn is"?
Ik ben me volledig bewust dat ik vanaf de huwelijksdag geheel verantwoordelijk ben voor de helft van ons gezamenlijk bezit. Maar datzelfde geldt voor haar.
Zo een huwelijk zal ik al niet aangaan. Ik zal nooit trouwen in gemeenschap.
pi_133144184
Ik snap het. Trouw dan niet, zou ik zeggen.
kunst zonder trein
Ik heb niets tegen Amerika, maar als ik iets vind, vraag ik onmiddellijk patent aan...
Ontdek je innerlijke schoonheid; vraag een vriend of hij je openrijt.
pi_133144208
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 11:53 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Zie het als een inspanningsverplichting, niet een resultaatverplichting.
Dit.
pi_133144264
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 12:35 schreef Godtje het volgende:

[..]

Zo een huwelijk zal ik al niet aangaan. Ik zal nooit trouwen in gemeenschap.
Ook niet als zij een hele goede baan heeft, een work-a-holic is én een vermogen heeft opgebouwd dat groter is dan het jouwe? Oftewel; bij scheiding zal zij jou alimentatie moeten betalen?
pi_133144291
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 12:35 schreef Godtje het volgende:

[..]

Zo een huwelijk zal ik al niet aangaan. Ik zal nooit trouwen in gemeenschap.
En dat snap ik tegelijkertijd ook niet: hiermee zeg je eigenlijk dat jullie niet elkaars gelijke zijn.
Dat is m.i. een slechte basis voor een relatie.
kunst zonder trein
Ik heb niets tegen Amerika, maar als ik iets vind, vraag ik onmiddellijk patent aan...
Ontdek je innerlijke schoonheid; vraag een vriend of hij je openrijt.
pi_133144326
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 12:41 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ook niet als zij een hele goede baan heeft, een work-a-holic is én een vermogen heeft opgebouwd dat groter is dan het jouwe? Oftewel; bij scheiding zal zij jou alimentatie moeten betalen?
Wat is dat nou weer voor een kansloze vraag?
Ja doei.
pi_133144327
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 12:41 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ook niet als zij een hele goede baan heeft, een work-a-holic is én een vermogen heeft opgebouwd dat groter is dan het jouwe? Oftewel; bij scheiding zal zij jou alimentatie moeten betalen?
Dat zou ik haar sterk afraden ja. En dus ook niet aan meewerken.
pi_133144336
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 12:42 schreef incompetente-palpeerder het volgende:

[..]

En dat snap ik tegelijkertijd ook niet: hiermee zeg je eigenlijk dat jullie niet elkaars gelijke zijn.
Dat is m.i. een slechte basis voor een relatie.
Dat zeg ik helemaal niet. Dat maak jij er van. Als jij zo denkt is dat niet mijn problem.
pi_133144351
Wat zou dan een andere reden zijn om onder voorwaarden te trouwen, dan het feit dat jullie elkaars gelijke niet zijn?
kunst zonder trein
Ik heb niets tegen Amerika, maar als ik iets vind, vraag ik onmiddellijk patent aan...
Ontdek je innerlijke schoonheid; vraag een vriend of hij je openrijt.
pi_133144354
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 12:41 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ook niet als zij een hele goede baan heeft, een work-a-holic is én een vermogen heeft opgebouwd dat groter is dan het jouwe? Oftewel; bij scheiding zal zij jou alimentatie moeten betalen?
Dus als er geld aan te verdienen valt, zou men er ineens wel voor kiezen om in gemeenschap te trouwen?
pi_133144374
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 12:46 schreef incompetente-palpeerder het volgende:
Wat zou dan een andere reden zijn om onder voorwaarden te trouwen, dan het feit dat jullie elkaars gelijke niet zijn?
Grappig dat jij getrouwd bent kennelijk en dat niet weet.
Precies wat ik bedoel. Ik zou toch hopen dat je in elk geval de opties hebt bekeken en serieus hebt genomen.
pi_133144401
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 12:46 schreef incompetente-palpeerder het volgende:
Wat zou dan een andere reden zijn om onder voorwaarden te trouwen, dan het feit dat jullie elkaars gelijke niet zijn?
Bescherming in het geval dat de een bijvoorbeeld een eigen bedrijf heeft.
Ja doei.
pi_133144405
Nee, dat zeg ik de hele tijd al, maar jij beweerd het beter te weten, dus kom maar op met dat argument.
kunst zonder trein
Ik heb niets tegen Amerika, maar als ik iets vind, vraag ik onmiddellijk patent aan...
Ontdek je innerlijke schoonheid; vraag een vriend of hij je openrijt.
pi_133144412
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 12:48 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Bescherming in het geval dat de een bijvoorbeeld een eigen bedrijf heeft.
Die gaat voor ons (en vele anderen) niet op.
kunst zonder trein
Ik heb niets tegen Amerika, maar als ik iets vind, vraag ik onmiddellijk patent aan...
Ontdek je innerlijke schoonheid; vraag een vriend of hij je openrijt.
pi_133144425
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 12:49 schreef incompetente-palpeerder het volgende:

[..]

Die gaat voor ons niet op.
Dat maakt het toch niet minder een reden om onder voorwaarden te trouwen?
Ja doei.
pi_133144432
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 12:49 schreef incompetente-palpeerder het volgende:
Nee, dat zeg ik de hele tijd al, maar jij beweerd het beter te weten, dus kom maar op met dat argument.
Genoeg op internet te vinden. Ik hoef geen argumenten te geven want ik probeer je niet te overtuigen. Ik verbaas me hoogstens.
  maandag 11 november 2013 @ 12:51:26 #49
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133144456
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 12:42 schreef incompetente-palpeerder het volgende:

[..]

En dat snap ik tegelijkertijd ook niet: hiermee zeg je eigenlijk dat jullie niet elkaars gelijke zijn.
Dat is m.i. een slechte basis voor een relatie.
Wat een nonsens, er kunnen zoveel redenen zijn om niet in gemeenschap van goederen te trouwen.
Zo zou mijn kind behoorlijk benadeeld worden als ik in gemeenschap van goederen getrouwd zou zijn en ik als eerste zou overlijden, net zoals ons kind behoorlijk benadeeld zou worden als mijn man als eerste zou overlijden terwijl we in gemeenschap van goederen getrouwd zouden zijn.
Overigens erven we nu helemaal niet van elkaar, dat hadden we met een gvg niet eens kunnen vastleggen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_133144490
Sorry, ik dacht dat er een milde discussie gaande was.
Ik voel niet de roeping om dingen op te zoeken die voor mij niet relevant zijn. Ik ben reeds getrouwd, in gemeenschap van goederen en bezit niet(s) (veel) meer dan een gemiddeld gezin, zonder eigen bedrijf.
kunst zonder trein
Ik heb niets tegen Amerika, maar als ik iets vind, vraag ik onmiddellijk patent aan...
Ontdek je innerlijke schoonheid; vraag een vriend of hij je openrijt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')