abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 13 februari 2014 @ 10:27:17 #201
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_136655536
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 11:08 schreef Lauren. het volgende:
Tijdje terug aangemeld en vanochtend langsgeweest voor het onderzoek. HB was 8.1 en bloeddruk, uit mn hoofd, 133/78. Helemaal goed dus!

Toen prikken, vond het toch wel heel spannend. Moest even wachten en kon dus even kijken hoe het ging bij de jongen naast mij. De naald leek gigantisch! De vrouw die mij kwam helpen riep dat ze nog even haar handen moest afdrogen, waarop ik riep dat t geen probleem was aangezien mijn handjes ook niet meer droog waren :')

Uiteindelijk ging alles vlekkeloos en ben ik nu erg trots op mijn lamme linkerarm. Erg benieuwd naar mijn bloedgroep! :)
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 10:20 schreef Lauren. het volgende:
Tijdje terug aangemeld en vanochtend langsgeweest voor het onderzoek. HB was 8.1 en bloeddruk, uit mn hoofd, 133/78. Helemaal goed dus!

Toen prikken, vond het toch wel heel spannend. Moest even wachten en kon dus even kijken hoe het ging bij de jongen naast mij. De naald leek gigantisch! De vrouw die mij kwam helpen riep dat ze nog even haar handen moest afdrogen, waarop ik riep dat t geen probleem was aangezien mijn handjes ook niet meer droog waren :')

Uiteindelijk ging alles vlekkeloos en ben ik nu erg trots op mijn lamme linkerarm. Erg benieuwd naar mijn bloedgroep! :)
Ga je dat nu iedere dag posten? :+
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_136657257
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 10:27 schreef Mark het volgende:

[..]

[..]

Ga je dat nu iedere dag posten? :+
_O-
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  donderdag 13 februari 2014 @ 11:26:08 #203
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_136657309
Zo meteen weer eens gaan!
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  donderdag 13 februari 2014 @ 13:46:43 #204
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_136662495
En weer een kerfje :)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_136676270
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 10:27 schreef Mark het volgende:

[..]


[..]

Ga je dat nu iedere dag posten? :+
Nou nee, snap niet waar de tweede vandaan komt.. :/
  maandag 17 februari 2014 @ 10:58:50 #206
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_136804284
Ben inmiddels helemaal blij van de software update die bij ons is geïnstalleerd op de plasma-apparaten. Een donatie kost mij nu gemiddeld zo'n 25 minuten in plaats van de 40 minuten voor de update. Volgens de dames draait de pomp sneller, waardoor het bloed afnemen stukken sneller gaat. Ik kom nu alleen tijd te kort om de Quest helemaal te lezen. :')
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
  maandag 17 februari 2014 @ 11:22:52 #207
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_136804851
Nee m'n mok is gevallen ;(
  maandag 17 februari 2014 @ 11:25:38 #208
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_136804906
quote:
14s.gif Op maandag 17 februari 2014 10:58 schreef AirwiN het volgende:
Ben inmiddels helemaal blij van de software update die bij ons is geïnstalleerd op de plasma-apparaten. Een donatie kost mij nu gemiddeld zo'n 25 minuten in plaats van de 40 minuten voor de update. Volgens de dames draait de pomp sneller, waardoor het bloed afnemen stukken sneller gaat. Ik kom nu alleen tijd te kort om de Quest helemaal te lezen. :')
Wow,ben net geweest dus ik moet nog even wachten. Ben benieuwd!

Snap overigens niet dat Sanquin op donordagen dicht moet voor een software update, een beetje beheerder doet dat buiten kantooruren
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  maandag 17 februari 2014 @ 11:26:16 #209
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_136804925
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 11:22 schreef Erasmo het volgende:
Nee m'n mok is gevallen ;(
Da's flink balen! :{
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  maandag 17 februari 2014 @ 11:31:11 #210
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_136805048
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 11:26 schreef Mark het volgende:

[..]

Da's flink balen! :{
Kan binnenkort hopelijk een nieuwe meenemen :P

quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 11:25 schreef Mark het volgende:

[..]

Wow,ben net geweest dus ik moet nog even wachten. Ben benieuwd!

Snap overigens niet dat Sanquin op donordagen dicht moet voor een software update, een beetje beheerder doet dat buiten kantooruren
Is niet alleen de update he, het personeel op de werkvloer moet er ook instructie over krijgen, het zou me niks verbazen als ze een complete apparaatwissel doen en de update op een centrale locatie doen.
  maandag 17 februari 2014 @ 12:26:58 #211
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_136806844
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 11:25 schreef Mark het volgende:
Wow,ben net geweest dus ik moet nog even wachten. Ben benieuwd!
Update bij mijn bloedbank (Den Haag) is al een paar maanden in gebruik. Maar misschien zijn wij een pilot ofzo. :P

quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 11:25 schreef Mark het volgende:
Snap overigens niet dat Sanquin op donordagen dicht moet voor een software update, een beetje beheerder doet dat buiten kantooruren
Ze zijn flink aan het bezuinigen daar volgens mij. Misschien daarom?
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_136980744
Ik heb wel vaker een beetje aan de hoge kant gezeten qua bloeddruk, maar deze keer was een record. De dame zei dus dat ze nog even een tweede meting zou doen met een ander apparaat.

Moet je net mij hebben, opgefokt door het nieuws "hoge bloeddruk" joeg ik 'm bij die tweede meting tot nog grotere hoogten op.

Maar geen gevaarlijke hoogten kennelijk, na overleg met een arts mocht ik gewoon geven.

Heb die nacht met bonzend hart in bed gelegen: "gvd, hoge bloeddruk? Ik?", wat er vermoedelijk ook weer niet heel bevorderlijk voor was. Inmiddels gekalmeerd, ik ga voor volkomen normale waarden bij de donatie van volgende maand.
pi_136982758
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 17:23 schreef ShadyLane het volgende:
Ik heb wel vaker een beetje aan de hoge kant gezeten qua bloeddruk, maar deze keer was een record. De dame zei dus dat ze nog even een tweede meting zou doen met een ander apparaat.

Moet je net mij hebben, opgefokt door het nieuws "hoge bloeddruk" joeg ik 'm bij die tweede meting tot nog grotere hoogten op.

Maar geen gevaarlijke hoogten kennelijk, na overleg met een arts mocht ik gewoon geven.

Heb die nacht met bonzend hart in bed gelegen: "gvd, hoge bloeddruk? Ik?", wat er vermoedelijk ook weer niet heel bevorderlijk voor was. Inmiddels gekalmeerd, ik ga voor volkomen normale waarden bij de donatie van volgende maand.
Ik heb wel eens 170/115 gemeten, en ik leef ook nog :) zat jij hoger?
pi_136982816
Nee, dus ik ben weer geheel gerustgesteld. Mocht je toen ook geven?
pi_136983025
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 18:19 schreef ShadyLane het volgende:
Nee, dus ik ben weer geheel gerustgesteld. Mocht je toen ook geven?
Volgens mij word je niet per se afgekeurd op bloeddruk, er is wel een regel dat je bij bovendruk > 160 naar de keuringsarts moet. Maar bij de tweede meting zakt hij meestal naar een waarde rond de 160 dus dan vulde de controle-juf een krabbeltje in op de plek voor de keuringsarts( fraude :D )
  vrijdag 21 februari 2014 @ 19:13:52 #216
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_136984931
Afgewezen :'(
Hepatitis B antistoffen gevonden (logisch na 3 vaccinaties), maar geen 200+ zoals noodzakelijk om het veilig te noemen, maar minder. Ik hoef me vooral geen zorgen te maken volgens de brief...
Ze kunnen nu niet zien of ik ooit besmet ben geweest, of dat de antistoffen van de vaccinatie komen, vandaar de afwijzing.

Het enige wat ik nu kan bedenken is dat ik na de vaccinaties wel antistoffen heb aangemaakt tegen de ingespoten troep, maar niet zo veel. Ik vraag me nu wel af of dat 25 jaar immuniteit moet garanderen.
censuur :O
pi_136986730
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 19:13 schreef RemcoDelft het volgende:
Afgewezen :'(
Hepatitis B antistoffen gevonden (logisch na 3 vaccinaties), maar geen 200+ zoals noodzakelijk om het veilig te noemen, maar minder. Ik hoef me vooral geen zorgen te maken volgens de brief...
Ze kunnen nu niet zien of ik ooit besmet ben geweest, of dat de antistoffen van de vaccinatie komen, vandaar de afwijzing.

Het enige wat ik nu kan bedenken is dat ik na de vaccinaties wel antistoffen heb aangemaakt tegen de ingespoten troep, maar niet zo veel. Ik vraag me nu wel af of dat 25 jaar immuniteit moet garanderen.
Heb je niet na je vaccinaties ook een titer moeten laten bepalen? Sommige mensen reageren niet direct en moeten dan nog één of meer extra vaccinaties nemen.
  vrijdag 21 februari 2014 @ 21:20:49 #218
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_136991752
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 19:48 schreef Merel1808 het volgende:
Heb je niet na je vaccinaties ook een titer moeten laten bepalen? Sommige mensen reageren niet direct en moeten dan nog één of meer extra vaccinaties nemen.
Nooit van een titer gehoord! Vaccinatiepunt:
quote:
Bij gemiddeld 8% van de mensen die gevaccineerd zijn, worden geen antistoffen aangemaakt. Om dit vast te kunnen stellen is het noodzakelijk om 6 weken na de laatste injectie een antistoftiter te laten bepalen. Dit wordt anti Hbs genoemd. Dit gebeurt door een bloedafname op het lab. Deze antistoftiter dient hoger dan 10IE/L te zijn. Als dit het geval is toont het aan dat het lichaam met voldoende antistoffen gereageerd heeft. Als dit niet het geval is dient er een extra vaccinatie gegeven te worden (booster). Dit kunnen maximaal nog 3 injecties zijn.
GGD heeft ook niets gezegd over controleren na de vaccinaties.

Volgens bovenstaande quote moet je boven 10 IE/L zitten. Volgens Sanquin ben ik goed voor mijn eigen veiligheid (dus ik neem aan boven 10), maar onder hun eis van 200 IE/L. Jammer dat hun brief niet zegt welke waarde ik dan wel heb. Ook hebben ze m'n bloedgroep niet verklapt...
censuur :O
pi_136992614
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 21:20 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Nooit van een titer gehoord! Vaccinatiepunt:

[..]

GGD heeft ook niets gezegd over controleren na de vaccinaties.

Volgens bovenstaande quote moet je boven 10 IE/L zitten. Volgens Sanquin ben ik goed voor mijn eigen veiligheid (dus ik neem aan boven 10), maar onder hun eis van 200 IE/L. Jammer dat hun brief niet zegt welke waarde ik dan wel heb. Ook hebben ze m'n bloedgroep niet verklapt...
Dan zit je daar ergens tussen denk ik idd, wel vreemd dat je destijds niet getest bent, je zult maar non-responder zijn geweest en hep.B hebben opgelopen!
  vrijdag 21 februari 2014 @ 22:21:04 #220
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_136995321
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 21:34 schreef Merel1808 het volgende:
Dan zit je daar ergens tussen denk ik idd, wel vreemd dat je destijds niet getest bent, je zult maar non-responder zijn geweest en hep.B hebben opgelopen!
Ik weet niet beter dan dat het normaal is: 2 vaccinaties om 1 jaar vooruit te kunnen, de derde vaccinatie voor 25 jaar. Ik verbaas me over die 8% die blijkbaar niet reageert met antistoffen!
Ik krijg meer en meer het idee dat vaccinaties vooral een "kansverbetering" inhouden, net als malariapillen: 30% kans dat je het nog steeds krijgt.
censuur :O
  dinsdag 25 februari 2014 @ 16:02:29 #221
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_137128398
Net even gebeld: die 200 IE/L komt uit Europese regelgeving. Anderhalf jaar geleden moesten ze ook donoren die al donor waren vanwege deze eis uitschrijven.
Ze (=Sanquin donorarts) zei dat 100 de grens is om veilig te zijn (raar, want Vaccinatiepunt hierboven zei 10), maar dat ze nu dus 200 moeten aanhouden.
Ervaring leert ook dat het geen zin heeft om na een aantal jaar nog eens terug te komen. Vaccinatie geeft 25 jaar bescherming, dus het is niet de bedoeling dat ik minder antistoffen krijg, maar het is ook niet waarschijnlijk dat het er meer worden. Om die reden stopt het dus hier.

De brief is wel geschreven op een manier die je eerst laat schrikken: "Dit betekent zeer waarschijnlijk dat u ooit een hepatitis B infectie heeft doorgemaakt. (HELP!) Dit kan al lang geleden zijn geweest. (OH dus het valt misschien mee) Het kan zijn dat u ooit vaccinaties tegen hepatitis B heft gehad en dat in uw situatie een doorgemaakte hapatitis B infectie niet erg waarschijnlijk is. (OHHHHHHHHHHHH niks aan de hand dus!)...

Jammer/raar dat de GGD hier helemaal niets over zegt als je daar naalden in je schouder laat zetten.
censuur :O
pi_137177552
Oeps, m'n oproep verloopt vrijdag, helaas is mijn locatie morgen en vrijdag gesloten...
Dan maar weer even wachten op de nieuwe oproep.
pi_137177662
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 21:42 schreef christiman het volgende:
Oeps, m'n oproep verloopt vrijdag, helaas is mijn locatie morgen en vrijdag gesloten...
Dan maar weer even wachten op de nieuwe oproep.
Je mag gewoon met een 'verlopen' oproep komen, in het systeem sta jij aangemerkt als 'mag doneren'. Scheelt weer een tijdje wachten en een stukje boom O+
pi_137177673
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 21:42 schreef christiman het volgende:
Oeps, m'n oproep verloopt vrijdag, helaas is mijn locatie morgen en vrijdag gesloten...
Dan maar weer even wachten op de nieuwe oproep.
Je kunt je altijd na de tijd melden Door even te bellen of gewoon langs te gaan. Sinds ik mijn pasje heb hoef ik zelfs de oproepkaart niet mee te nemen.
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
pi_137177820
Ah, dat wist ik niet. Dan ga ik volgende week maar even ^O^
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 16:02 schreef RemcoDelft het volgende:
Net even gebeld: die 200 IE/L komt uit Europese regelgeving. Anderhalf jaar geleden moesten ze ook donoren die al donor waren vanwege deze eis uitschrijven.
Ze (=Sanquin donorarts) zei dat 100 de grens is om veilig te zijn (raar, want Vaccinatiepunt hierboven zei 10), maar dat ze nu dus 200 moeten aanhouden.
Ervaring leert ook dat het geen zin heeft om na een aantal jaar nog eens terug te komen. Vaccinatie geeft 25 jaar bescherming, dus het is niet de bedoeling dat ik minder antistoffen krijg, maar het is ook niet waarschijnlijk dat het er meer worden. Om die reden stopt het dus hier.

De brief is wel geschreven op een manier die je eerst laat schrikken: "Dit betekent zeer waarschijnlijk dat u ooit een hepatitis B infectie heeft doorgemaakt. (HELP!) Dit kan al lang geleden zijn geweest. (OH dus het valt misschien mee) Het kan zijn dat u ooit vaccinaties tegen hepatitis B heft gehad en dat in uw situatie een doorgemaakte hapatitis B infectie niet erg waarschijnlijk is. (OHHHHHHHHHHHH niks aan de hand dus!)...

Jammer/raar dat de GGD hier helemaal niets over zegt als je daar naalden in je schouder laat zetten.
Toen ik destijds (eind 2010-begin 2011) gevaccineerd werd (3 vaccinaties), stond in de brief bij de uitslag dat een titer hoger dan 100 IE/l minstens 10 jaar bescherming geeft en mogelijk zelfs levenslang.
Maar die titernormen zijn dus blijkbaar aangepast...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')