abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 10 november 2013 @ 21:54:09 #1
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133128837

Introductie tot bitcoin
Het is de state-of-the-art in geld. Het is een nieuwe vorm van elektronisch geld. Het is inmiddels de gouden standaard van digitale valuta.

Gebaseerd op een aantal oude technologieën, en een aantal zeer nieuwe technologieën ... Bitcoin is het resultaat van het combineren van ... cryptografische versleuteling van gegevens + het idee van een gelimiteerde grondstof, vergelijkbaar met goud en zilver (waar de hoeveelheid beperkt is), en dit gebruiken als geld + het idee van grote aantallen computers die zijn aangesloten op de het internet ... welke een sterke, veerkrachtige, onverwoestbaar netwerk vormen.

Het heet een cryptocurrency. Sinds de uitvinding van Bitcoin ... zal geld nooit meer hetzelfde zijn.

en

Hoe werkt bitcoin?
Bitcoin is een digitale grondstof of munteenheid, wat betekent dat de hoeveelheid gelimiteerd is, net als goud. Maar in tegenstelling tot goud zijn bitcoins zeer gemakkelijk uit te wisselen via het internet.

Bitcoin is een netwerk dat, als een notaris, alle bitcoin transacties tussen mensen registreert en gedecentraliseerd opslaat in het bitcoin netwerk. Ieders bitcoin rekening wordt opgeslagen op elke computer in bitcoin netwerk. Het is dus praktisch onmogelijk om het bitcoin netwerk uit te schakelen. Bittorrent, wat gedeeltelijk gebaseerd is op dezelfde principes, heeft aangetoond dat dit soort netwerken niet uit te schakelen zijn.

Zie een mooie infographic.

Bekijk ook deze presentatie ^O^.

De infographic 'hoe een Bitcoin transactie werkt'

De infographic 'Bitcoin is secured by the laws of the universe'.

Maar waar kan ik betalen met Bitcoins dan?

Thuisbezord.nl neemt sinds kort Bitcoins aan.

Games betalen met Bitcoin kan op Steam Bits

Coinmap is een wereldkaart met veel plaatsen waar je kan betalen met Bitcoins, handig als je op vakantie gaat.

Wat is de economische aansporing voor mensen om hun computer deel te laten nemen aan het bitcoin netwerk?
Door het registreren van bitcoin transacties in data blokken, verdienen computers bitcoins. Dit is nu 25 bitcoins per blok. Dit werkt als volgt. Elke transactie die plaats vindt op het netwerk wordt uitgezonden naar alle computers in het netwerk. Elke computer verzamelt deze transacties in een data blok en gaat vervolgens een proof-of-work algoritme uitrekenen voor dit blok.

Het proof-of-work algoritme is een soort vingerafdruk of check-sum van het blok en kost de computer processor tijd. De moeilijkheidsgraad van dit algoritme wordt, door het bitcoin netwerk, zo afgesteld dat het bitcoin netwerk gemiddeld één blok per 10 minuten genereert. Dat betekent dus dat de kans de een computer de proof-of-work voor een blok vindt binnen deze tijd gelijk is aan (de processor kracht van de computer)/(processor kracht van het totale netwerk).

Blokken worden op het bitcoin netwerk in een blok-keten opgeslagen. Elk blok bevat een vingerafdruk van het vorige blok zodat het duidelijk is wat de volgorde van de blokken is. Indien een computer het blok van het proof-of-work vingerafdruk weet te voorzien, dan mag deze computer 25 bitcoins claimen en zend deze computer het blok naar alle andere computers op het bitcoin netwerk. Alle computers zullen dit blok accepteren en aan hun blok-keten toevoegen.

Elke computer weet dat dit de beste strategie is, want anders moet er een ander blok gecreëerd worden met een proof-of-work vingerafdruk en dat kost extra processor tijd. Het is beter om te gaan werken aan een volgend blok.

Het proof-of-work algoritme vereist dat computers processor arbeid moeten verrichten om blokken te creëren. Door de moeilijkheidsgraad te regelen kan ervoor gezorgd worden dat de hoeveelheid blokken per uur gemiddeld constant is, zelfs als het aantal computers in het netwerk toeneemt of afneemt.

Hoe wordt de bitcoin inflatie onder controle gehouden?
Bovenstaand proces wordt bitcoin mijnen genoemd. De software hiervoor is open-source en kan gedownload worden van Bitcoin P2P Cryptocurrency | Bitcoin. Deze software kan tevens gebruikt worden om je bitcoin rekening te bekijken en om bitcoins te versturen.

Deze software is zo geconfigureerd dat elke 4 jaar de belonging per blok voor het genereren van een blok gehalveerd wordt. Nu is de beloning 50 bitcoins, na 4 jaar 25 bitcoins, na 8 jaar 12,5 bitcoins, enzovoort. Dit zorgt ervoor dat er maximaal 21.000.000 bitcoins geproduceerd zullen worden.

Terwijl mensen investeren in bitcoin zal de prijs van bitcoin toenemen. Na verloop van tijd zal de aansporing voor computers om deel te nemen aan het bitcoin netwerk verplaatsen van de beloning per blok naar transactie vergoedingen. Computers kunnen transactie vergoedingen vragen voor het opnemen van een transactie in hun blok. Zo een vergoeding kan door de zender worden toegevoegd aan de transactie. Nu geld ook weer, dat de computer die de proof-of-work vind de vergoeding mag claimen.

Hoe start ik met bitcoin?
Ben je overtuigt van de bijzondere eigenschappen van bitcoin? Het is eenvoudig om met bitcoins te beginnen en een paar test bitcoins te verkrijgen. Ga naar de bitcoin website en download en installeer de bitcoin client.

Nadat je de bitcoin client hebt geïnstalleerd duurt het even voordat bitcoin alle blocks heeft opgehaald van het bitcoin netwerk.

Als de bitcoin client klaar is met het ophalen van alle blocks zullen je nieuwe bitcoins verschijnen in de bitcoin client. Voor de duidelijkheid, het is niet noodzakelijk om een bitcoin client te hebben draaien om bitcoins te ontvangen. De bitcoins worden door het netwerk aan een bitcoin adres toegekend. Alleen de persoon die de private sleutels heeft voor dit bitcoin adres zal ooit in staat zijn om deze bitcoins weer uit te geven. De private sleutels zijn opgeslagen in het wallet.dat bestand.

Een andere manier is een online wallet. Momenteel staat Blockchain.info goed bekend, maar vraag het even na in het topic voor recente informatie. Voordeel van een online wallet is dat je niet hoeft te wachten op het ophalen van de blockchain (kan een paar dagen duren op een oude laptop). Nadeel is dat het (veel) minder veilig is. Alleen voor kleine bedragen dus.

Bitcoins kopen en verkopen.
Vraag in het topic naar hoe je bitcoins momenteel het beste kan kopen/verkopen *G*.

Als je daar geen zin in hebt: op Bitonic.nl en Happycoins.nl kun je met iDeal Bitcoin kopen. Kijk even goed uit want goedkoop is het niet. Gebruik ze als je een klein bedrag wil uitgeven om mee te doen.

Goedkoper zijn de online exchanges. MtGox is de grootste. Vraag het even na om de meest recente informatie te hebben.

Grafiek van 12 juni, na de 'grote crash' van 25 naar 10 dollar. De eerste rally in Juli 2010 was ten gevolge van het slashdoteffect. Na deze boom is de wisselkoers van bitcoin een beetje ingestort, mede omdat er verschillende bugs zijn opgelost in de software. Echter bitcoin is duidelijk weer in trek. Voor een uitgebreide analyse van de bitcoin markt zie bitcoincharts.

Één van de concrete zaken die je kan doen met bitcoins is anoniem doneren. Andere zaken die gemakkelijk gemaakt worden door bitcoin is het maken van kleine betalingen. Dit principe wordt op dit moment al gebruikt om software ontwikkeling voor bitcoin te stimuleren op het bitcoin forum.

Bitcoin in meer detail
Wil je de werking van bitcoin in meer detail begrijpen, ga dan naar de bitcoin wiki. Ten slotte, voor nieuws over bitcoin zie: http://reddit.com/r/bitcoin
Als aller allerlaatste: http://www.thebitcoinchannel.com/

Voor meer uitleg over Bitcoin, zie het volgende artikel: http://anarchiel.com/stortplaats/toon/bitcoin_kan_je_niet_stelen_en_dat_is_onbetaalbaar

Koersverloop:

Logaritmisch:


Lineair:


3-maanden:


Bitcoinkoersen volgen:
Je kunt de koersen volgen op bitcoinwisdom. µ heeft een uitleg gemaakt hoe dat werkt:


Er zijn ook Bitcoin spin-offs, elk met hun eigen unieke kwaliteiten. Een lijst wordt bijgehouden hier: https://bitcointalk.org/index.php?topic=134179.0

"Attentie: De (computertechnische) praktijk van bitcoin mining wordt niet hier maar in DIG besproken." ?
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_133128939
Als dit bijvoorbeeld doorgevoerd wordt dan zal de koers van Bitcoins omhoog knallen:

http://www.rtlnieuws.nl/e(...)procent-op-spaargeld
  zondag 10 november 2013 @ 21:56:49 #3
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133129023
Gesprek uit het einde van het laatste topic:

quote:
7s.gif Op zondag 10 november 2013 21:23 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wat is er zo revolutionair aan de uitvinding van een digitale munt in plaats van een fysieke munt? Internet was een geheel nieuwe technologie. Ik wil nog niet zover gaan dat Bitcoin dat gaat evenaren.
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 21:33 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Er zitten best wel wat revolutionaire kanten aan, maar daarvoor ga je zelf maar inlezen.

Ik beweer niet dat Bitcoin hetzelfde is als het begin van het internet, al denk ik zeker wel dat het veel kan veranderen. Ik zeg ook niet (zoals sommigen dat wel zeggen) dat Bitcoins de Euro/Dollar gaan vervangen. Volgens mij kunnen beide systemen prima naast elkaar werken.

Sommige mensen zullen het dan eerder als travelcoin gebruiken. WikiLeaks en andere organisaties kunnen er ook voordeel bij hebben, bepaalde overheden kunnen niet besluiten dat iemand geen betalingen in Bitcoins meer mogen ontvangen. Zoals wel is voorgekomen bij WikiLeaks.

Ik snap niet zo goed dat volgens veel voor en tegenstanders Bitcoin of fiat geld moet "winnen", voor mij is het meer in het midden, ik zie voor allebei een bestaansrecht.

Ik zelf zou graag wat meer controle over mijn geld hebben en zou dus ook liefst zo veel mogelijk in BTC betalen in plaats van in Euro's.
quote:
7s.gif Op zondag 10 november 2013 21:38 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wat voor soort controle doel je dan op?
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 21:49 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Disclaimer: dit is maar een voorbeeld, er zijn 101 al dan niet geldige redenen om meer controle over je eigen geld te willen.

Ik ben er om te beginnen helemaal niet op tegen om belasting te betalen, belasting is nodig. We maken met zijn allen gebruik van dingen die betaald worden met belastingen.

Waar ik het niet mee eens ben zijn praktijken zoals ik Cyprus is gebeurt, nu kan iedereen wel zeggen dat dat hier niet zal gebeuren. Maar ik weet zeker dat niemand aan mijn Bitcoins komt als ik ze in mijn eigen wallet heb staan.

Verder heeft de bank waar ik mijn geld heb staan dat geld helemaal niet op voorraad. Dat betekent dat ik in sommige gevallen (die inderdaad niet vaak voorkomen) niet aan mijn eigen geld kan. Dat ik dan geen rente op krijg neem ik voor lief, dat is wat je betaald voor vrijheid.

Je bent tegenwoordig zo goed als verplicht in Nederland om een bankrekening te hebben, je kunt zelfs een daklozenuitkering niet cash krijgen. Zelfs zwervers hebben een pinpas.

Voorbeeldje uit de praktijk: de belastingdienst had een foutje gemaakt met een aangifte, gelijk geprobeerd dit recht te zetten. Voor zowel mij als de mensen bij de belastingdienst waarmee ik contact heb gehad was het duidelijk dat dit een misverstand moest zijn. Ondertussen hadden ze het (flinke) bedrag al van mijn rekening gehaald nog voordat ik mijn maandelijkse rekeningen had betaald, terug betalen heeft dik 2 maanden geduurd.

Als ik iets moet betalen, geen enkel probleem. Maar in gevallen zoals hierboven hou ik mijn eigen geld misschien liever in eigen beheer.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
  zondag 10 november 2013 @ 21:57:27 #4
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133129060
En ik dacht dat ik alles had gedaan, ben ik vergeten de TT te veranderen.. Iemand ideeën? Dan maak ik wel even een TR
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
  Moderator zondag 10 november 2013 @ 22:00:40 #5
257132 crew  Awsom
pi_133129256
To the ground!

:P
pi_133130050
Down the drain
  zondag 10 november 2013 @ 22:13:21 #7
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_133130154
Buy optie @ 275 USD geplaatst, kan ik met een gerust hart slapen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  zondag 10 november 2013 @ 22:16:25 #8
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133130351
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 22:13 schreef Scorpie het volgende:
Buy optie @ 275 USD geplaatst, kan ik met een gerust hart slapen.
Welke exchange?
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
  zondag 10 november 2013 @ 22:20:18 #9
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_133130666
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 22:16 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Welke exchange?
Mijn meuk staat nog bij mt gox :') nog geen tijd gehad om het weg te sluizen naar btc-e.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_133131981
Flink wat kooporders het laatste half uur maar er staan nog wat flinke blokken in de laat. Ik verwacht dat deze niet allemaal serieus zijn maar er staan om de koers te drukken.
pi_133132015
Misschien toch maar eens wat geld naar bitstamp schuiven, bij btc-e is het beetje vaag, en sepa minstens 500 EUR, da's me iets teveel om even te proberen hoe dat gaat
pi_133132554
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 21:49 schreef Maxbet het volgende:
Waar ik het niet mee eens ben zijn praktijken zoals ik Cyprus is gebeurt, nu kan iedereen wel zeggen dat dat hier niet zal gebeuren. Maar ik weet zeker dat niemand aan mijn Bitcoins komt als ik ze in mijn eigen wallet heb staan.

Verder heeft de bank waar ik mijn geld heb staan dat geld helemaal niet op voorraad. Dat betekent dat ik in sommige gevallen (die inderdaad niet vaak voorkomen) niet aan mijn eigen geld kan.
Maar vind je een scenario waarbij iedereen zijn vermorgen in een eigen wallet heeft staan echt realistisch dan?

Ik heb nu een halve bitcoin, en moet er niet aan denken duizenden euro's in mijn wallet te hebben. Er hoeft maar wat te gebeuren en je bent alles kwijt; het backuppen heb je geheel zelf in de hand, en één stomme fout kan je duizenden euro's kosten.
  zondag 10 november 2013 @ 22:50:17 #13
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_133132750
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 22:47 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

Maar vind je een scenario waarbij iedereen zijn vermorgen in een eigen wallet heeft staan echt realistisch dan?

Ik heb nu een halve bitcoin, en moet er niet aan denken duizenden euro's in mijn wallet te hebben. Er hoeft maar wat te gebeuren en je bent alles kwijt; het backuppen heb je geheel zelf in de hand, en één stomme fout kan je duizenden euro's kosten.
Online is ook bijna geen optie want hacks maken je bang.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_133132841
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 20:00 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Ben ik het inderdaad wel mee eens, en grapjas Bitpay lekker leuk dat wisselt toch meteen weer om naar euro's? Wat is de functie van die bitcoins dan?
Het verbaast me dat je deze vraag stelt. Heb je je uberhaupt wel verdiept in Bitcoins of is het echt niets meer dan een beetje beleggen en geld proberen te verdienen voor jou?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_133132883
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 22:50 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Online is ook bijna geen optie want hacks maken je bang.
Ja precies. En nu heb ik m'n wallet op een paar USB-sticks gezet, maar dat is net zo veilig als briefgeld thuis bewaren: je kan het kwijt raken, het kan gestolen worden, het kan in de brand vliegen.

En de gemiddelde Nederlander gaat sowieso ook geen tig kopieën van zijn wallet bewaren zolang er nog genoeg alternatieve betaalmiddelen zijn.
pi_133132900
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 22:47 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

Maar vind je een scenario waarbij iedereen zijn vermorgen in een eigen wallet heeft staan echt realistisch dan?

Ik heb nu een halve bitcoin, en moet er niet aan denken duizenden euro's in mijn wallet te hebben. Er hoeft maar wat te gebeuren en je bent alles kwijt; het backuppen heb je geheel zelf in de hand, en één stomme fout kan je duizenden euro's kosten.
Op dit moment lijkt me dat ook niet fijn. Maar goed, we zitten in de beginfase en er zullen nog wel wat betere veilige opslagmethodes komen.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_133133117
Dat zou wel een gat in de markt zijn als iemand hardware weet te ontwikkelen om simpel en veilig BTC op te slaan. Voor dit moment zou ik ook niet verder gaan dan een aantal BTC simpelweg vanwege het risico om het makkelijk kwijt te kunnen raken en exchanges etc. kunnen gehackt worden.
  zondag 10 november 2013 @ 23:02:32 #18
383099 Wouter_Drucker
Lid piratenpartij
pi_133133362
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 22:56 schreef WebBeestje het volgende:
Dat zou wel een gat in de markt zijn als iemand hardware weet te ontwikkelen om simpel en veilig BTC op te slaan. Voor dit moment zou ik ook niet verder gaan dan een aantal BTC simpelweg vanwege het risico om het makkelijk kwijt te kunnen raken en exchanges etc. kunnen gehackt worden.
Hardware wallet.
pi_133133503
Hoogste punt in de afgelopen 12 uur weer! Vannacht gaat de boel hopelijk weer flink oplopen ^O^
pi_133133846
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 23:04 schreef stripe het volgende:
Hoogste punt in de afgelopen 12 uur weer! Vannacht gaat de boel hopelijk weer flink oplopen ^O^


:D
  zondag 10 november 2013 @ 23:16:25 #21
383099 Wouter_Drucker
Lid piratenpartij
pi_133134237
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 23:10 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

:D
Haha mooi! _O_
pi_133134448
Hoe lang duurt het normaliter bij Bitstamp voordat je account is geverifieerd?
Wil op deze koers graag inkopen. 8-)
pi_133134768
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 23:21 schreef MxM het volgende:
Hoe lang duurt het normaliter bij Bitstamp voordat je account is geverifieerd?
Wil op deze koers graag inkopen. 8-)
1 Tot 2 dagen (werkdagen)
pi_133135478
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 22:52 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

Ja precies. En nu heb ik m'n wallet op een paar USB-sticks gezet, maar dat is net zo veilig als briefgeld thuis bewaren: je kan het kwijt raken, het kan gestolen worden, het kan in de brand vliegen.
Encryptie (dus gewoon een password op je wallet) en backups (ook online zodat het ook buitenshuis staat) en klaar.

Veiliger dan je geld op een bank zetten.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_133135479
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 22:51 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Het verbaast me dat je deze vraag stelt. Heb je je uberhaupt wel verdiept in Bitcoins of is het echt niets meer dan een beetje beleggen en geld proberen te verdienen voor jou?
Wat een kul, ik quote iemand die beweerde dat het grootste nadeel van bitcoins namelijk de volatiliteit omzeild kon worden met iets als Bitpay. Dus dat de verkoper geen valuta risico meer zou hebben. Maar wat helpt dat bij het inburgeren van BTC als betaalmiddel als de leverancier het meteen terugwisselt naar een normale valuta? Daar schieten we dan toch niets mee op. Maw een stabiele waarde voor een jaar dat is wat bitcoins nodig heeft en niet allemaal kekke exchanges of weet ik wat die je bitcoins meteen inwisselen naar euro's.

Ps. Zoals als vaker aangegeven heb ik een tijd terug voor een 10dollar p/s aan btc gekocht. Die zijn rond 225 van laats allemaal van de hand gedaan (en een gedeelte van de 200 van voor cyprus). Ik daytrade niet, heb ooit eens wijs gekocht en laatst iets minder wijs (te vroeg ja) verkocht. Verder ga ik niet meer instappen omdat ik niet geloof in bitcoins als algemeen geaccepteerd wettig betaalmiddel.
Iig. niet met een volatiele koers die omhoog en omlaag schiet.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_133135746
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 23:50 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Wat een kul, ik quote iemand die beweerde dat het grootste nadeel van bitcoins namelijk de volatiliteit omzeild kon worden met iets als Bitpay. Dus dat de verkoper geen valuta risico meer zou hebben. Maar wat helpt dat bij het inburgeren van BTC als betaalmiddel als de leverancier het meteen terugwisselt naar een normale valuta?
Heel simpel, de kosten zijn lager. Amazon betaalt jaarlijks honderden miljoenen aan de grote creditcardmaatschappijen aan kosten. Door gebruik te maken van BTC met Bitpay kunnen die kosten aanzienlijk omlaag worden gebracht. Amazon kan dan kosten besparen en om dat te bevorderen kunnen ze producten die betaald worden met BTC tegen een lagere prijs aanbieden.

De eerste stap van BTC is het zijn van een betaalmiddel en op dat gebied heeft het hele duidelijke voordelen tov de gangbare methodes. Wanneer BTC vervolgens wijdverbreid is dan zal de koers ook stabieler zijn en dan kan het ook meer gaan fungeren als een wereldvaluta. Of dat gebeurt hangt dus af van in hoeverre het betaalmiddel BTC doordringt in de gewone maatschappij.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_133135776
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 21:49 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Disclaimer: dit is maar een voorbeeld, er zijn 101 al dan niet geldige redenen om meer controle over je eigen geld te willen.

Ik ben er om te beginnen helemaal niet op tegen om belasting te betalen, belasting is nodig. We maken met zijn allen gebruik van dingen die betaald worden met belastingen.

Waar ik het niet mee eens ben zijn praktijken zoals ik Cyprus is gebeurt, nu kan iedereen wel zeggen dat dat hier niet zal gebeuren. Maar ik weet zeker dat niemand aan mijn Bitcoins komt als ik ze in mijn eigen wallet heb staan.

Verder heeft de bank waar ik mijn geld heb staan dat geld helemaal niet op voorraad. Dat betekent dat ik in sommige gevallen (die inderdaad niet vaak voorkomen) niet aan mijn eigen geld kan. Dat ik dan geen rente op krijg neem ik voor lief, dat is wat je betaald voor vrijheid.

Je bent tegenwoordig zo goed als verplicht in Nederland om een bankrekening te hebben, je kunt zelfs een daklozenuitkering niet cash krijgen. Zelfs zwervers hebben een pinpas.

Voorbeeldje uit de praktijk: de belastingdienst had een foutje gemaakt met een aangifte, gelijk geprobeerd dit recht te zetten. Voor zowel mij als de mensen bij de belastingdienst waarmee ik contact heb gehad was het duidelijk dat dit een misverstand moest zijn. Ondertussen hadden ze het (flinke) bedrag al van mijn rekening gehaald nog voordat ik mijn maandelijkse rekeningen had betaald, terug betalen heeft dik 2 maanden geduurd.

Als ik iets moet betalen, geen enkel probleem. Maar in gevallen zoals hierboven hou ik mijn eigen geld misschien liever in eigen beheer.
Maar even zonder ongein, als je bitcoins op een bitcoin bank zet heb je er ook geen "controle" meer over. Net zoals bij euro's. Dus als jij graag controle wilt, gebruik je pinpas om je spaargeld van de bank af te halen en leg het in een kluis? Dan heb je toch alsnog zelf alle controle die je wilt hebben?
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_133135921
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 23:59 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Heel simpel, de kosten zijn lager. Amazon betaalt jaarlijks honderden miljoenen aan de grote creditcardmaatschappijen aan kosten. Door gebruik te maken van BTC met Bitpay kunnen die kosten aanzienlijk omlaag worden gebracht. Amazon kan dan kosten besparen en om dat te bevorderen kunnen ze producten die betaald worden met BTC tegen een lagere prijs aanbieden.

De eerste stap van BTC is het zijn van een betaalmiddel en op dat gebied heeft het hele duidelijke voordelen tov de gangbare methodes. Wanneer BTC vervolgens wijdverbreid is dan zal de koers ook stabieler zijn en dan kan het ook meer gaan fungeren als een wereldvaluta. Of dat gebeurt hangt dus af van in hoeverre het betaalmiddel BTC doordringt in de gewone maatschappij.
De kosten zijn lager, maar hoe kom ik aan die bitcoins? Door ze in te wisselen, en dat kost toch alsnog geld? Zeker met een service als Bitpay er tussen. Kan me niet voorstellen dat dat minder dan 0,35-0,45ct per transactie kost toch voor klant en retailer samen? (iDeal tarief)
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_133136517
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 00:06 schreef tofastTG het volgende:

[..]

De kosten zijn lager, maar hoe kom ik aan die bitcoins? Door ze in te wisselen, en dat kost toch alsnog geld? Zeker met een service als Bitpay er tussen. Kan me niet voorstellen dat dat minder dan 0,35-0,45ct per transactie kost toch voor klant en retailer samen? (iDeal tarief)
Is 1% bij een gratis account of geen kosten vanaf 30$ per maand zonder beperkingen. Niet echt duur dus.
pi_133136545
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 00:29 schreef Stokkie_ het volgende:

[..]

Is 1% bij een gratis account of geen kosten vanaf 30$ per maand zonder beperkingen. Niet echt duur dus.
Aan de retailer kant ja, een iDeal transactie kost 35ct ofzo is dus ook niet echt duur. Zeker omdat de klant ook nog fee's betaald voor het wisselen naar bitcoin.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_133136582
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 00:06 schreef tofastTG het volgende:

[..]

De kosten zijn lager, maar hoe kom ik aan die bitcoins? Door ze in te wisselen, en dat kost toch alsnog geld? Zeker met een service als Bitpay er tussen. Kan me niet voorstellen dat dat minder dan 0,35-0,45ct per transactie kost toch voor klant en retailer samen? (iDeal tarief)
Ik weet niet precies wat de kosten van iDeal zijn, maar in Amerika wordt het meeste gedaan met creditcards. En bij veel bedrijven waar ik online bestel, kan ik niet met iDeal betalen. Ook als Amazon straks naar NL komt, dan kan het nog zijn dat ik bij Amazon in de UK, de US of in Duitsland bestel omdat ze daar bijv. een bepaald boek hebben dat ik wil.

Ik bestel regelmatig online bij bedrijven buiten NL en dan kan het alleen met creditcard worden betaald. En ik betaal zelf ook nog eens bij mijn bank om een creditcard in mijn bezit te hebben.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_133136631
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 00:31 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Aan de retailer kant ja, een iDeal transactie kost 35ct ofzo is dus ook niet echt duur. Zeker omdat de klant ook nog fee's betaald voor het wisselen naar bitcoin.
Als ik iets in dollars koop zit er ook marge op de wisselkoers dus dat gaat niet op
pi_133136634
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 00:32 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Ik weet niet precies wat de kosten van iDeal zijn, maar in Amerika wordt het meeste gedaan met creditcards. En bij veel bedrijven waar ik online bestel, kan ik niet met iDeal betalen. Ook als Amazon straks naar NL komt, dan kan het nog zijn dat ik bij Amazon in de UK, de US of in Duitsland bestel omdat ze daar bijv. een bepaald boek hebben dat ik wil.

Ik bestel regelmatig online bij bedrijven buiten NL en dan kan het alleen met creditcard worden betaald. En ik betaal zelf ook nog eens bij mijn bank om een creditcard in mijn bezit te hebben.
tijd om over te stappen op een prepaid cctje dan...
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_133136652
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 00:34 schreef tofastTG het volgende:

[..]

tijd om over te stappen op een prepaid cctje dan...
Wat ik daarvan heb begrepen is dat er ook kosten bij komen kijken.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_133136732
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 00:35 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Wat ik daarvan heb begrepen is dat er ook kosten bij komen kijken.
Ja maar overal komen kosten bij kijken, zelfs bij een bitcoin exchange is het niet? Punt blijft, een stabiele koers die niet omhoog en omlaag schiet dat is wat btc nodig heeft. En met al dat gehandel komt die koers er gewoon niet.

Btc zou wel eens een antonovje kunnen zijn. Je weet het nooit;

http://img.iex.nl/content/2013/columns/bvantonovI29_05.gif
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_133136816
BTC is gewoon nog te klein voor een stabiele koers maar dat zegt niet dat het niet groot kan worden. BTC heeft zo z'n voordelen dus het heeft zeker wel potentie. Zolang ik nog kan verdienen aan speculatie doe ik dat natuurlijk, daarbij is daytraden iets wat ik al bijna 10 jaar doe en leuk vind.
pi_133136861
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 00:43 schreef Stokkie_ het volgende:
BTC is gewoon nog te klein voor een stabiele koers maar dat zegt niet dat het niet groot kan worden. BTC heeft zo z'n voordelen dus het heeft zeker wel potentie. Zolang ik nog kan verdienen aan speculatie doe ik dat natuurlijk, daytraden is iets wat ik al bijna 10 jaar doe en leuk vind.
Natuurlijk dat moet iedereen ook zelf weten, heb zelf ook geen geld erin gestopt omdat ik dacht dat ik die btc's echt uit ging geven. Heb er dikke winst op gemaakt en heb er spijt van dat ik toen niet meer geld vrij heb gemaakt.
Maar, dit doet op het moment iedereen ooit gaat de munt nog eens keihard op zn plaat en dan pas is er toekomst.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
  maandag 11 november 2013 @ 00:47:20 #39
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_133136884
Deze koers slaat toch nergens meer op? Ik zou lekker cashen nu. Die koers gaat echt binnenkort weer hard naar beneden. De bitcoin is momenteel (nog) een puur speculatief instrument; er is simpelweg onvoldoende 'normale' activiteit (lees: de bitcoin economie is te klein) om deze koers te ondersteunen. De onderliggende waarde is er gewoon nog niet.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_133136946
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 00:39 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Ja maar overal komen kosten bij kijken, zelfs bij een bitcoin exchange is het niet? Punt blijft, een stabiele koers die niet omhoog en omlaag schiet dat is wat btc nodig heeft. En met al dat gehandel komt die koers er gewoon niet.

Btc zou wel eens een antonovje kunnen zijn. Je weet het nooit;

http://img.iex.nl/content/2013/columns/bvantonovI29_05.gif
Het grote voordeel van BTC is dat er geen betaalnetwerk onderhouden hoeft te worden en dat er niet ergens centraal tegen behoorlijke kosten een database moet zijn die alles bijhoudt. Andere betaalmethoden kunnen qua kosten gewoon niet op tegen BTC.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_133136956
quote:
7s.gif Op maandag 11 november 2013 00:47 schreef star_gazer het volgende:
Deze koers slaat toch nergens meer op? Ik zou lekker cashen nu. Die koers gaat echt binnenkort weer hard naar beneden. De bitcoin is momenteel (nog) een puur speculatief instrument; er is simpelweg onvoldoende 'normale' activiteit (lees: de bitcoin economie is te klein) om deze koers te ondersteunen. De onderliggende waarde is er gewoon nog niet.
Dat is ook mijn opinie, maar er zitten hier een aantal mensen in voor de zeer lange termijn, die moeten de coins ook gewoon aanhouden.
Verder vraag ik me af hoeveel mensen nog rond de 10/11 gekocht hebben en de coins nu nog in bezig hebben? Denk dat dat er weinig zijn die niet in de BTC's geloven.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_133137031
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 00:52 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Dat is ook mijn opinie, maar er zitten hier een aantal mensen in voor de zeer lange termijn, die moeten de coins ook gewoon aanhouden.
Verder vraag ik me af hoeveel mensen nog rond de 10/11 gekocht hebben en de coins nu nog in bezig hebben? Denk dat dat er weinig zijn die niet in de BTC's geloven.
Lijkt me dat die al meerdere malen in en uit gestapt zijn om maximale winst te behalen. Maar datzelfde geldt voor de mensen die er wel in geloven, waarom zou je dat niet doen? Verder wel een beetje een zinloze discussie dit..
pi_133137047
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 00:51 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Het grote voordeel van BTC is dat er geen betaalnetwerk onderhouden hoeft te worden en dat er niet ergens centraal tegen behoorlijke kosten een database moet zijn die alles bijhoudt. Andere betaalmethoden kunnen qua kosten gewoon niet op tegen BTC.
Nu nog niet nee, maar wat gaat het bedrijven allemaal kosten aan administratie als BTC's echt gangbaar zouden worden? Zie je het al voor je dat de overheid geld gaat wisselen op mt.Gox om uitkeringen te betalen? Of dat iedereen zijn belastingaanslag naar de wallet van de overheid overmaakt? En wat moet er gebeuren om transacties sneller te maken?

Ten slot:"A lot of people view Bitcoin as a replacement for conventional currencies, but I think that’s a mistake. Bitcoin is far more likely to serve niches that conventional currencies don’t serve well."
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_133137079
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 00:57 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Nu nog niet nee, maar wat gaat het bedrijven allemaal kosten aan administratie als BTC's echt gangbaar zouden worden?
In ieder geval niet meer dan ze nu betalen...
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_133137093
Dit vond ik zelf een van de beste lezingen over Bitcoin:

"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_133137098
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 00:56 schreef Stokkie_ het volgende:

[..]

Lijkt me dat die al meerdere malen in en uit gestapt zijn om maximale winst te behalen. Maar datzelfde geldt voor de mensen die er wel in geloven, waarom zou je dat niet doen? Verder wel een beetje een zinloze discussie dit..
Welke discussie? Mensen die erin geloven die gaan toch niet verkopen voor euro's om dan weer hetzelfde aantal coins terug te kopen? Er zijn mensen die btc's als de toekomst zien, dan ga je niet uitstappen lijkt me?
Moet verder ook iedereen zelf weten en was niet echt als discussiepunt bedoeld.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_133137150
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 00:59 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Dit vond ik zelf een van de beste lezingen over Bitcoin:

Van deze conferentie zijn wel meer zeer interessante lezingen te vinden en het feit dat de meeste nog maar zo'n 2000 keer zijn bekeken, doet mij vermoeden dat veel mensen niet heel diep de materie zijn ingedoken.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_133137207
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 00:59 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Welke discussie? Mensen die erin geloven die gaan toch niet verkopen voor euro's om dan weer hetzelfde aantal coins terug te kopen? Er zijn mensen die btc's als de toekomst zien, dan ga je niet uitstappen lijkt me?
Moet verder ook iedereen zelf weten en was niet echt als discussiepunt bedoeld.
Ja eh.. als je dat niet kan begrijpen moet je je misschien meer verdiepen in economie, handel en vrije markt. Vrijwel iedereen wil rijker worden, ook de mensen die er in geloven. Natuurlijk heb je ook mensen die er gewoon wat geld insteken en afwachten maar deze zullen hun geld wel in meerdere dingen geinvesteerd hebben dan alleen btc.
pi_133137324
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 01:06 schreef Stokkie_ het volgende:

[..]

Ja eh.. als je dat niet kan begrijpen moet je je misschien meer verdiepen in economie, handel en vrije markt. Vrijwel iedereen wil rijker worden, ook de mensen die er in geloven. Natuurlijk heb je ook mensen die er gewoon wat geld insteken en afwachten maar deze zullen hun geld wel in meerdere dingen geinvesteerd hebben dan alleen btc.
Joh, er zijn ook mensen die denken dat euro's over 10 jaar niet meer bestaan en dat BTC's alles heeft overgenomen. Dus waarom zou je dan alsnog gaan wisselen?
Snap dat dat lastig te begrijpen is als rationeel denkend mens, maar ik durf te wedden dat er echte bitcoinbelievers zijn die hun coins niet van de hand doen.
Snap overigens niet waarom je denkt dat ik dat niet kan begrijpen? Ik begrijp je hartstikke goed, ik zeg toch ook al zelf dat ik al mijn coins gewoon van de hand heb gedaan toen ik 22x meer ervoor kreeg dan toen ik ze kocht. Ik snap je helemaal, wil toch niet zeggen dat iedereen op die manier handelt?
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_133137589
Wat is de verwachte koers van bitcoin over precies een jaar, iemand die een idee hierover heeft, en waarop is dit idee gebaseerd?
  maandag 11 november 2013 @ 05:05:30 #51
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133138265
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 00:00 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Maar even zonder ongein, als je bitcoins op een bitcoin bank zet heb je er ook geen "controle" meer over. Net zoals bij euro's. Dus als jij graag controle wilt, gebruik je pinpas om je spaargeld van de bank af te halen en leg het in een kluis? Dan heb je toch alsnog zelf alle controle die je wilt hebben?
En daarom zet ik mijn Bitcoins niet op een Bitcoin bank, maar hou ik ze lekker zelf bij.

Als je een beetje naar de encryptie technieken kijkt die nu al beschikbaar zijn (laat staan over 5-10 jaar) zul je zien dat ik mijn coins net zo veilig of misschien wel veiliger weg kan zetten als de bank. Cash is leuk, maar Bitcoins zijn veel praktischer, zeker als je veel internationale trasacties doet zoals ik.

Verder wil ik helemaal niet spaargeld vanaf de bank omzetten, nu doe ik dat wel maar ideaal gezien wil ik geld binnenkrijgen in Bitcoins en helemaal niet omzetten naar Euro's. Heb ook geen Bitcoins terug geruild naar Euro's.

Het kan dat je er niet in geloofd dat Bitcoins een serieuze toekomst hebben, ik wel. Daarom ga ik ook voor alles wat ik doe Bitcoins accepteren.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_133138385
Nu snap ik iemands frustratie wat beter die eigenlijk te vroeg verkocht. Hoe lang komen BTC al regelmatig in het nieuws? Volgens mij pas sinds kort op bijvoorbeeld RTL boulevard en steeds vaker op NU.nl. Dat sommigen zeggen dat de koers nog eerst op zijn plaat moet gaan is denk ik eerder een wens dan een serieuze gedachte. Alles is uiteindelijk te herleiden naar vraag en aanbod en die vraag groeit harder dan het aanbod. In een van de vorige delen liet ik al weten dat ik me niet verbaas als BTC binnen een jaar $1000 noteert en ik denk er nog niet anders over.
  maandag 11 november 2013 @ 06:49:42 #53
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133138411
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 06:41 schreef WebBeestje het volgende:
Nu snap ik iemands frustratie wat beter die eigenlijk te vroeg verkocht. Hoe lang komen BTC al regelmatig in het nieuws? Volgens mij pas sinds kort op bijvoorbeeld RTL boulevard en steeds vaker op NU.nl. Dat sommigen zeggen dat de koers nog eerst op zijn plaat moet gaan is denk ik eerder een wens dan een serieuze gedachte. Alles is uiteindelijk te herleiden naar vraag en aanbod en die vraag groeit harder dan het aanbod. In een van de vorige delen liet ik al weten dat ik me niet verbaas als BTC binnen een jaar $1000 noteert en ik denk er nog niet anders over.
In Nederland sinds vlak voor de vorige crash in April, de stijging die je daar ziet loopt ongeveer gelijk met de media aandacht.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
  maandag 11 november 2013 @ 07:17:50 #54
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_133138500
Waarom zou de BTC niet voor de derde keer onderuit kunnen gaan ? Mensen die menen dat dat niet zou gebeuren zijn mijns inzien een beetje naïef.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_133138523
Mooi die volatiliteit :)
  maandag 11 november 2013 @ 07:59:56 #56
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133138740
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 07:17 schreef Scorpie het volgende:
Waarom zou de BTC niet voor de derde keer onderuit kunnen gaan ? Mensen die menen dat dat niet zou gebeuren zijn mijns inzien een beetje naïef.
Dat zou zeker kunnen, het kan ook nog 80 keer onderuit gaan, het kan zelfs helemaal instorten.

Toch denk ik dat ik er goed aan doe om wat spaargeld voor de lange termijn in Btc te zetten.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_133138777
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2013 07:59 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Dat zou zeker kunnen, het kan ook nog 80 keer onderuit gaan, het kan zelfs helemaal instorten.

Toch denk ik dat ik er goed aan doe om wat spaargeld voor de lange termijn in Btc te zetten.
Zo denk ik er ook over. Kan het wel een paar maanden tot jaren missen. De koers kan door massale acceptatie en vertrouwen doorstijgen op termijn.
pi_133139079
Wat is volgens jullie de makkelijkste manier om euro's op btc-e te krijgen?
  maandag 11 november 2013 @ 09:07:35 #59
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_133139341
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 08:46 schreef MxM het volgende:
Wat is volgens jullie de makkelijkste manier om euro's op btc-e te krijgen?
btc via bitonic en dan via wallet naar btc-e.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_133139450
quote:
99s.gif Op maandag 11 november 2013 09:07 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

btc via bitonic en dan via wallet naar btc-e.
Zelfde recept toegepast hier.

Vannacht all mijn BTC omgezet naar ¤, heb ik iig 'sell high' gedaan met mijn BTC van 2 jaar geleden.
De 'restjes' omgezet naar LTC.

Ben benieuwd. :)
pi_133139705
Na gisteravond niet meer onder de $310 geweest. :Y)
pi_133140224
Ze proberen door de $330 heen te gaan en dat zie ik vandaag nog wel lukken, volgende weerstand ligt dan op $350.
pi_133140418
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 01:40 schreef visjes_circle het volgende:
Wat is de verwachte koers van bitcoin over precies een jaar, iemand die een idee hierover heeft, en waarop is dit idee gebaseerd?
Dat kan $0 zijn en het kan $1,000,000.- zijn, en alles daartussen.
Niemand kan er ook maar íets zinnigs over zeggen.
pi_133140455
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 09:57 schreef WebBeestje het volgende:
Ze proberen door de $330 heen te gaan en dat zie ik vandaag nog wel lukken, volgende weerstand ligt dan op $350.
$330 is al gehaald op Bitstamp! Nu door naar $350
pi_133140479
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 10:11 schreef stripe het volgende:

[..]

$330 is al gehaald op Bitstamp! Nu door naar $350
Er moeten nog ongeveer 500 worden verhandeld op 330 en dan ligt de weg redelijk vrij naar 350.
pi_133141568
quote:
99s.gif Op maandag 11 november 2013 09:07 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

btc via bitonic en dan via wallet naar btc-e.
Is inderdaad ook een optie ja, zeker met de huidige koersen pak je je 'verlies' van kopen via bitonic zo weer terug.
pi_133142249
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 10:08 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

Dat kan $0 zijn en het kan $1,000,000.- zijn, en alles daartussen.
Niemand kan er ook maar íets zinnigs over zeggen.
Echt $0 zal het niet snel worden, aangezien ik zelf best alle BTC zou willen opkopen voor $50 gewoon voor de lol of uit historisch oogpunt en er zal vast wel iemand zijn die er dan $51 of meer voor overheeft. :P

Deze meneer (Hedgefondsmanager en investeringsadviseur) zegt dat $1,000,000 op lange termijn niet ondenkbaar is: http://www.zerohedge.com/(...)/2013/11/Bitcoin.pdf
pi_133142467
$1.000.000 lijkt mij uitgesloten met maximaal 21.000.000 BTC (?) want dat geeft een marktkapitalisatie van 21 biljoen dollar. Ik kijk eerst maar een jaar vooruit en verwacht dan wel de $1.000.

Hoe zeker is het eigenlijk dat BTC op een gegeven moment hun maximum aantal behaald of waar is daar meer over te lezen?
pi_133142718
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 11:31 schreef WebBeestje het volgende:
$1.000.000 lijkt mij uitgesloten met maximaal 21.000.000 BTC (?) want dat geeft een marktkapitalisatie van 21 biljoen dollar. Ik kijk eerst maar een jaar vooruit en verwacht dan wel de $1.000.
Hij heeft het over (zeer) lange termijn, in het geval dat bitcoin dezelfde waardevermeerdering doorloopt als goud dat heeft gedaan. Allemaal theoretisch uiteraard, want bitcoin moet dat wel "slagen" als munteenheid. De goudprijs is sinds de jaren '20 ook met 8750% gestegen ten opzichte van de dollar.
pi_133142778
Ook nog recent en met een duidelijk advies: koop Bitcoins.
pi_133142947
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 06:41 schreef WebBeestje het volgende:
Nu snap ik iemands frustratie wat beter die eigenlijk te vroeg verkocht. Hoe lang komen BTC al regelmatig in het nieuws? Volgens mij pas sinds kort op bijvoorbeeld RTL boulevard en steeds vaker op NU.nl. Dat sommigen zeggen dat de koers nog eerst op zijn plaat moet gaan is denk ik eerder een wens dan een serieuze gedachte. Alles is uiteindelijk te herleiden naar vraag en aanbod en die vraag groeit harder dan het aanbod. In een van de vorige delen liet ik al weten dat ik me niet verbaas als BTC binnen een jaar $1000 noteert en ik denk er nog niet anders over.
Frustratie haha? Waarom zou ik gefrustreerd zijn ik heb 22x meer eurotjes gekregen voor mij bitcoins dan ik ingelegd had. Dat zie ik nu niet meer zo snel gebeuren, en volgens mij ben jij daar gefrustreerd over en wil je koste wat kost bitcoins hier omhoog praten.
Ik ben overigens ook totaal niet gefrustreerd als je mij bedoelde. En dat de vraag groter is dan het aanbod is te danken aan een nieuwe aanwas van speculanten, volgens mij zijn er weinig mensen zoals Maxbet en jbl/tbl in dit topic die echt geloven in de munt.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_133143825
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 11:50 schreef tofastTG het volgende:
Waarom zou ik gefrustreerd zijn ik heb 22x meer eurotjes gekregen voor mij bitcoins dan ik ingelegd had.
Je valt in herhaling.
pi_133144150
Mis
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 10:11 schreef stripe het volgende:

[..]

$330 is al gehaald op Bitstamp! Nu door naar $350
Ik heb een Bitstamp account, maar ik ben wat huiverig om een deposit te doen. Daarvoor is verificatie vereist, en eigenlijk komt het er op neer dat ik identiteitsbewijzen en bankafschriften moet scannen en opsturen. Precies de documenten die identity fraud eenvoudig maken. Ik wil eigenlijk gewoon een btc adres waar ik coins naar kan sturen, zodat ik daar kan traden, maar dat lijkt niet mogelijk?
pi_133144284
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 12:35 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Mis

[..]

Ik heb een Bitstamp account, maar ik ben wat huiverig om een deposit te doen. Daarvoor is verificatie vereist, en eigenlijk komt het er op neer dat ik identiteitsbewijzen en bankafschriften moet scannen en opsturen. Precies de documenten die identity fraud eenvoudig maken. Ik wil eigenlijk gewoon een btc adres waar ik coins naar kan sturen, zodat ik daar kan traden, maar dat lijkt niet mogelijk?
Kon altijd wel volgens mij, je kan toch gewoon een account openen daar, BTC elders kopen (bitonic, happycoins, whatever), en die dan transferren naar je wallet op Bitstamp?
pi_133144301
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 12:21 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

Je valt in herhaling.
Dat kan, maar ik zie geen reden om ergens over gefrustreerd te zijn?
Als hij aanhaalt dat ik bepaalde frustraties zou hebben omdat ik te vroeg uitgestapt zou zijn mag ik toch wel zeggen hoe het zit?
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_133144318
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 12:35 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Mis

[..]

Ik heb een Bitstamp account, maar ik ben wat huiverig om een deposit te doen. Daarvoor is verificatie vereist, en eigenlijk komt het er op neer dat ik identiteitsbewijzen en bankafschriften moet scannen en opsturen. Precies de documenten die identity fraud eenvoudig maken. Ik wil eigenlijk gewoon een btc adres waar ik coins naar kan sturen, zodat ik daar kan traden, maar dat lijkt niet mogelijk?
Ik heb een scan van m'n ID kaart met daarop in flinke rode letters 'BITSTAMP'. Bankafschriften nooit gescanned, gewoon een foto genomen van de addressing van een belastingbrief (zonder inhoud van de brief).
pi_133144371
quote:
2s.gif Op maandag 11 november 2013 12:42 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Kon altijd wel volgens mij, je kan toch gewoon een account openen daar, BTC elders kopen (bitonic, happycoins, whatever), en die dan transferren naar je wallet op Bitstamp?
Als ik een BTC deposit wil doen krijg ik ook de melding dat ik mijn account eerst moet verifieren.

quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 12:44 schreef vincm het volgende:

[..]

Ik heb een scan van m'n ID kaart met daarop in flinke rode letters 'BITSTAMP'. Bankafschriften nooit gescanned, gewoon een foto genomen van de addressing van een belastingbrief (zonder inhoud van de brief).
Ook dat vind ik wat tricky. BTC adressen zijn anoniem, dus ik zit niet waarom ik voor een BTC deposit mijn identiteit moet verifieren. Ik blijf wel op BTC-E om te traden.

[ Bericht 36% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2013 12:49:39 ]
pi_133144388
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 12:47 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Als ik een BTC deposit wil doen krijg ik ook de melding dat ik mijn account eerst moet verifieren.
Hmm okee, dat was vroegah niet volgens mij
  maandag 11 november 2013 @ 12:48:33 #79
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_133144392
btc-e
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_133144528
quote:
15s.gif Op maandag 11 november 2013 12:48 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Hmm okee, dat was vroegah niet volgens mij
Zolang een BTC niet 1 miljoen dollar waard is maakt die verificatie mij niet uit. Scan van rijbewijs en kopie van de energierekening zijn zaterdag opgestuurd. Vroeg me wel iets af over Bitstamp, zij werken met dollars maar als ik euro's overmaak betaal je dan kosten voor het omzetten in dollars?
pi_133144688
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2013 12:54 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Zolang een BTC niet 1 miljoen dollar waard is maakt die verificatie mij niet uit. Scan van rijbewijs en kopie van de energierekening zijn zaterdag opgestuurd.
Het gaat me niet om de verificatie tbv de trading. Ik ben echter heel voorzichtig met het versturen van dit soort documenten als het niet echt nodig is, of aan partijen die je zelf niet kan controleren. Je moet er toch niet aan denken dat iemand met al die documenten aan de haal gaat en uit naam van anderen lekker de bloemetjes buiten gaat zetten.

quote:
Vroeg me wel iets af over Bitstamp, zij werken met dollars maar als ik euro's overmaak betaal je dan kosten voor het omzetten in dollars?
Nee, de conversie is kosteloos, althans dat zeggen ze zelf. Natuurlijk weet je nooit of dat echt zo is, want er wordt niet bij verteld welke wisselkoers ze hanteren. ;)

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2013 13:02:25 ]
pi_133144692
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2013 12:54 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Zolang een BTC niet 1 miljoen dollar waard is maakt die verificatie mij niet uit. Scan van rijbewijs en kopie van de energierekening zijn zaterdag opgestuurd. Vroeg me wel iets af over Bitstamp, zij werken met dollars maar als ik euro's overmaak betaal je dan kosten voor het omzetten in dollars?
Nee, ze gebruiken de koers op http://www.unicreditbank.(...)d_menu=&language=ENG om de euro's om te zetten naar dollars maar er wordt geen extra fee gerekend.
pi_133144731
Had zelf gehoopt dat LTC deze keer de 5 dollar zou aantikken, helaas maar tot ongeveer 4,4 gekomen?

Anyway, zal voor eind volgend jaar nog wel ergens rond de 10 dollar komen hoop ik toch stiekem.
Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken
pi_133146709
Zo. Gox withdrawal gecancelled. Verwachten we nog een dipje vandaag/vannacht of maar gewoon kopen en hopen dat de koers lekker blijft stijgen en deze faalactie me niet teveel kost?
pi_133147354
Sentiment lijkt te draaien, eens kijken of ik weer een ritje kan maken
pi_133147873
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 13:01 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Nee, ze gebruiken de koers op http://www.unicreditbank.(...)d_menu=&language=ENG om de euro's om te zetten naar dollars maar er wordt geen extra fee gerekend.
Bedankt voor de info, jammer dat iemand nog een order op $275 heeft staan ;)
pi_133148510
Van de ene weerstand van $330 inmiddels in de buurt van de volgende weerstand: $350.
pi_133148525
Hoerenzooi, nu moet ik ook geverified worden op Bitstamp, zelfs voordat je uberhaupt BTC mag storten
  Moderator maandag 11 november 2013 @ 15:17:47 #89
257132 crew  Awsom
pi_133148584
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 15:15 schreef WebBeestje het volgende:
Van de ene weerstand van $330 inmiddels in de buurt van de volgende weerstand: $350.
En jij berekent die weerstanden met je boerenverstand?
  maandag 11 november 2013 @ 15:23:28 #90
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_133148777
En we gaan weer up up up up
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 11 november 2013 @ 15:24:00 #91
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_133148804
quote:
9s.gif Op maandag 11 november 2013 14:13 schreef Loveless85 het volgende:
Zo. Gox withdrawal gecancelled. Verwachten we nog een dipje vandaag/vannacht of maar gewoon kopen en hopen dat de koers lekker blijft stijgen en deze faalactie me niet teveel kost?
KOPEN KOPEN KOPEN SKY IS THE LIMIT ALLES LOSSSSSSSSSSSS
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_133148843
quote:
7s.gif Op maandag 11 november 2013 15:24 schreef Scorpie het volgende:

[..]

KOPEN KOPEN KOPEN SKY IS THE LIMIT ALLES LOSSSSSSSSSSSS
BINNEN EEN MAAND NAAR $1,000,000
  maandag 11 november 2013 @ 15:28:26 #93
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_133148930
Op btc-e koersstijging van 255 dollar gisteravond tot 321 momenteel. Da's weer 66 dollar erbij in een tijdsbestek van nog geen 24 u.
pi_133149351
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 15:17 schreef Awsom het volgende:

[..]

En jij berekent die weerstanden met je boerenverstand?
Bekijk het orderboek dat heeft weinig met boerenverstand te maken en technische analyse werkt hierbij toch niet.
  maandag 11 november 2013 @ 15:42:17 #95
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_133149517
up up!
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_133149696
Is happycoins betrouwbaar?
  † In Memoriam † maandag 11 november 2013 @ 15:46:52 #97
230491 Zith
pls tip
pi_133149728
jah
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  maandag 11 november 2013 @ 15:48:59 #98
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_133149812
BTC-e: 326,808 dollar per BTC

Edit: 328,898 .. !
  maandag 11 november 2013 @ 15:49:12 #99
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_133149821
Lol, in 24 uur high: 347.19, low: 265.01 _O-
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  † In Memoriam † maandag 11 november 2013 @ 15:55:00 #100
230491 Zith
pls tip
pi_133150075
quote:
7s.gif Op maandag 11 november 2013 15:49 schreef Scorpie het volgende:
Lol, in 24 uur high: 347.19, low: 265.01 _O-
is correctie
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_133150077
quote:
7s.gif Op maandag 11 november 2013 15:49 schreef Scorpie het volgende:
Lol, in 24 uur high: 347.19, low: 265.01 _O-
Speculeer hier, speculeer daar. Speculeren doen wij allemaal!
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
  maandag 11 november 2013 @ 15:59:58 #102
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_133150238
Zo, Bitonic heeft weer een behoorlijke voorraad BTC; 300 ... !
pi_133150330
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 15:55 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Speculeer hier, speculeer daar. Speculeren doen wij allemaal!
Allemaal keiharde supporters joh
pi_133150566
China zit nu op ¥2267 = $372, dus ongeveer gelijk met de MtGox-koers.
pi_133151315
Lekker begin van de week zo! Is het wel vaker dat het weekend wat minder is ten opzichte van de week? Dat vermoeden heb ik een beetje... In ieder geval weer lekker winst gepakt vandaag. Tot nu steeds wat tientjes verdient aan BTC, maar alles bij elkaar opgeteld toch wel aardig.
pi_133151516
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 16:26 schreef stripe het volgende:
Lekker begin van de week zo! Is het wel vaker dat het weekend wat minder is ten opzichte van de week? Dat vermoeden heb ik een beetje... In ieder geval weer lekker winst gepakt vandaag. Tot nu steeds wat tientjes verdient aan BTC, maar alles bij elkaar opgeteld toch wel aardig.
Jup allinn gaan in het weekend en dan Dinsdag topdag weer verkopen! Gegarandeerde winst. (totdat het ooit een keer misgaat omdat iedereen dit probeert)
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_133151981
En die order op $275 blijft maar wachten ;)
pi_133152218
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 16:30 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Jup allinn gaan in het weekend en dan Dinsdag topdag weer verkopen! Gegarandeerde winst. (totdat het ooit een keer misgaat omdat iedereen dit probeert)
Ben je nou serieus of is dit een grap?
  † In Memoriam † maandag 11 november 2013 @ 16:49:43 #109
230491 Zith
pls tip
pi_133152240
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 16:30 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Jup allinn gaan in het weekend en dan Dinsdag topdag weer verkopen! Gegarandeerde winst. (totdat het ooit een keer misgaat omdat iedereen dit probeert)
Wat ga je toch lekker negatief in op iedereen. w/
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  † In Memoriam † maandag 11 november 2013 @ 16:51:27 #110
230491 Zith
pls tip
pi_133152302
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 16:49 schreef stripe het volgende:

[..]

Ben je nou serieus of is dit een grap?
Volgens deze grafieken was er vorige maand gemiddeld vrijdag een piek die weer afzwakt richting het weekend.

http://my-btc.info/bitcoin_analysis.php
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_133152363
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 16:51 schreef Zith het volgende:

[..]

Volgens deze grafieken was er vorige maand gemiddeld vrijdag een piek die weer afzwakt richting het weekend.

http://my-btc.info/bitcoin_analysis.php
Grappig. Ga een keer proberen daar op in te kopen
pi_133152507
quote:
10s.gif Op maandag 11 november 2013 16:49 schreef Zith het volgende:

[..]

Wat ga je toch lekker negatief in op iedereen. w/
Haha dit was sarcastisch bedoeld, en als waarschuwing.. deze tendens valt heel veel mensen op de laatste tijd. Dus nu op basis hiervan inkopen is winstgevend totdat teveel mensen het doen. :Y
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
  † In Memoriam † maandag 11 november 2013 @ 17:04:41 #113
230491 Zith
pls tip
pi_133152741
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 16:57 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Haha dit was sarcastisch bedoeld, en als waarschuwing.. deze tendens valt heel veel mensen op de laatste tijd. Dus nu op basis hiervan inkopen is winstgevend totdat teveel mensen het doen. :Y
Ik ben het helemaal met je eens dat resultaten van vroeger niets zeggen, zeker niet als dit bekende info is omdat er dan via arbitrage een balans wordt gevonden.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_133152871
Veel volume, weinig beweging. Ben benieuwd wie dr gaat winnen
  maandag 11 november 2013 @ 17:08:14 #115
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_133152879
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 16:26 schreef stripe het volgende:
Lekker begin van de week zo! Is het wel vaker dat het weekend wat minder is ten opzichte van de week? Dat vermoeden heb ik een beetje... In ieder geval weer lekker winst gepakt vandaag. Tot nu steeds wat tientjes verdient aan BTC, maar alles bij elkaar opgeteld toch wel aardig.
Gewoon all-in gaan vanavond, China gaat wakker worden BTC > 400 all time high dit dat alles.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_133153069
quote:
7s.gif Op maandag 11 november 2013 17:08 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Gewoon all-in gaan vanavond, China gaat wakker worden BTC > 400 all time high dit dat alles.
Gokje op z'n tijd..
pi_133153113
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 17:04 schreef Zith het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal met je eens dat resultaten van vroeger niets zeggen, zeker niet als dit bekende info is omdat er dan via arbitrage een balans wordt gevonden.
quote:
7s.gif Op maandag 11 november 2013 17:08 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Gewoon all-in gaan vanavond, China gaat wakker worden BTC > 400 all time high dit dat alles.
Punt is dat mensen dat hier vaak schijnen te vergeten, en er lustig op los kopen ivm. trends uit het verleden.
Daarom is iets als google trends eigenlijk ook vrij slecht te gebruiken als middel om te zeggen of de koers gaat stijgen of dalen.

quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 17:13 schreef stripe het volgende:

[..]

Gokje op z'n tijd..
En uiteindelijk is en blijft het gokken als je het doet voor winst op de korte termijn, dat vat je heel goed en mooi samen.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_133153463
Ik ben besmet met het cryptovirus :D

Heb mn eerste bitcoin gekocht op bitonic, wel een beetje duur, maar had hem gisteren op 295 verkocht, dus dat was toch mooi 60 euro winst. nu een mooi inkoopmoment afwachten. Wil de volgende batch kopen op BTCe met SEPA pay, iemand ervaringen mee? Leek me wel betrouwbaar.

Verder heb ik 3 USB eruptertjes minen, gewoon voor de lol en als leerproces. Geloof niet dat ik die ooit ga terugverdienen, maar daar ging ik ook niet vanuit.

En ben een beetje met litecoin aan het spelen, op een computer op het werk die toch altijd aan staat.

Is dit topic eigenlijk alleen voor bitcoin, of ook voor altcoins? Ik kwam curecoin tegen, start zaterdag, en daarbij wordt de rekenkracht (deels?) nuttig gemaakt door een soort folding@home berekeningen. Dat vind ik wel een goed idee, want eigenlijk vind ik het maar raar om al die rekenkracht te verspillen aan nutteloze hashing.
pi_133153807
Hier worden ook andere cryptocurrency besproken, voornamelijk litecoin. Dus waarom niet? :)

Al vraag ik me wel af waarom er nou allemaal alternatieven zijn gekomen (en grotendeels weer zijn gestorven)... Monkey sees monkey does, denk ik dan.
pi_133156475
Leesvoer: http://www.foxbusiness.co(...)ie-off-anytime-soon/

Was toch duidelijk vanochtend dat $350 de volgende weerstand zou zijn, vraagt iemand of dat met boerenverstand was bepaald lol :D
  maandag 11 november 2013 @ 19:02:19 #121
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_133156836
Bitcoinity op EUR is kapot.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_133157338
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 19:02 schreef Scorpie het volgende:
Bitcoinity op EUR is kapot.
MtGox BTCEUR is werkt hier wel..
జ్ఞ‌ా
pi_133157421
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 18:53 schreef WebBeestje het volgende:
Leesvoer: http://www.foxbusiness.co(...)ie-off-anytime-soon/

Was toch duidelijk vanochtend dat $350 de volgende weerstand zou zijn, vraagt iemand of dat met boerenverstand was bepaald lol :D
Ik vind dit soort beweringen wel grappig:

The market is now valued at around $4.0 billion, and the total virtual currencies market is set to grow another 14% to $55.4 billion by 2017, according to McAfee.

Alsof je ook maar iets zinnigs kunt zeggen over waar Bitcoin staat over 4 jaar. Begin jaren negentig dachten experts ook foutief dat mobiele telefoons een penetratie van 10% zouden hebben onder de bevolking rond het jaar 2000.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  maandag 11 november 2013 @ 19:28:02 #124
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133157744
Iemand hier wel eens happycoins.nl gebruikt? De fees zijn een stuk schappelijker dan op Bitonic..

Edit: Dat verschil valt nog behoorlijk tegen, had scheef gekeken. Alsnog geïnteresseerd in meer betrouwbare opties om met iDeal te betalen.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_133157872
http://www.pizza.be/ accepteert bitcoin.
జ్ఞ‌ా
pi_133158045
Nog een keer.

Poll: Hoe veel BTC heb jij?
0 - 0.24
0.25 - 0.49
0.50 - 0.99
1 - 2.49
2.5 - 4.99
5 - 9.99
10 - 19.99
20 - 20.99
30 - 49.99
50 - 74.99
75 - 99.99
100+

Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
జ్ఞ‌ా
  maandag 11 november 2013 @ 19:34:31 #127
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133158064
quote:
14s.gif Op maandag 11 november 2013 19:30 schreef µ het volgende:
http://www.pizza.be/ accepteert bitcoin.
Niet heel vreemd aangezien het gewoon hetzelfde bedrijf is als Thuisbezorgd.nl
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_133158094
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 19:34 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Niet heel vreemd aangezien het gewoon hetzelfde bedrijf is als Thuisbezorgd.nl
Niet vreemd, wel tof.
జ్ఞ‌ా
  maandag 11 november 2013 @ 19:40:29 #129
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133158355
Oh, en nog een vraagje.. Ik heb een aantal LTC gevonden in pools waar ik voorheen heb gemined, maar wil deze eigenlijk gewoon omzetten naar BTC maar dan zonder mijn identiteit te verifiëren en dergelijk.

Waar kan ik simpel en zonder gedoe mijn Litecoins aanbieden voor Bitcoins?
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_133158430
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 19:40 schreef Maxbet het volgende:
Oh, en nog een vraagje.. Ik heb een aantal LTC gevonden in pools waar ik voorheen heb gemined, maar wil deze eigenlijk gewoon omzetten naar BTC maar dan zonder mijn identiteit te verifiëren en dergelijk.

Waar kan ik simpel en zonder gedoe mijn Litecoins aanbieden voor Bitcoins?
BTC-e.
జ్ఞ‌ా
pi_133158456
Misschien wil iemand ze hier wel hebben. Hoeveel wil je er kwijt tegen welke prijs?
జ్ఞ‌ా
pi_133158660
quote:
14s.gif Op maandag 11 november 2013 19:30 schreef µ het volgende:
http://www.pizza.be/ accepteert bitcoin.
Logisch, eigenaar van die website/dat bedrijf is dezelfde als van www.thuisbezorgd.nl maar een paar dagen terug stond het er nog niet bij als betaalmiddel.
  maandag 11 november 2013 @ 19:48:36 #133
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_133158734
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 16:51 schreef Zith het volgende:

[..]

Volgens deze grafieken was er vorige maand gemiddeld vrijdag een piek die weer afzwakt richting het weekend.

http://my-btc.info/bitcoin_analysis.php
Volgens deze site binnen nu en drie uur wellicht een geringe daling van de BTC-koers. Waarschijnlijk echter te onbetrouwbare prognoses om ervan te profiteren.
  maandag 11 november 2013 @ 19:51:39 #134
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133158862
quote:
2s.gif Op maandag 11 november 2013 19:42 schreef µ het volgende:
Misschien wil iemand ze hier wel hebben. Hoeveel wil je er kwijt tegen welke prijs?
Ik heb er iets meer dan 27 in deze wallet, en gewoon marktprijs. Op mobiel is het een beetje rottig om de exacte prijs te zien. Zit zo op mijn desktop, als er iemand intresse heeft kan ik er dan op terug komen.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
  † In Memoriam † maandag 11 november 2013 @ 19:56:56 #135
230491 Zith
pls tip
pi_133159132
HIJ LOOPT WEER LEEEEG
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_133159363
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2013 19:51 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Ik heb er iets meer dan 27 in deze wallet, en gewoon marktprijs. Op mobiel is het een beetje rottig om de exacte prijs te zien. Zit zo op mijn desktop, als er iemand intresse heeft kan ik er dan op terug komen.
Marktprijs hangt af van de exchange waar je naar kijkt. Op BTC-E doen ze nu 0.0115 BTC
  maandag 11 november 2013 @ 20:01:51 #137
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_133159424
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 19:56 schreef Zith het volgende:
HIJ LOOPT WEER LEEEEG
SELL SELL SELL voordat ze niks meer waard zijn !!
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 11 november 2013 @ 20:04:00 #138
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133159537
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 20:00 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Marktprijs hangt af van de exchange waar je naar kijkt. Op BTC-E doen ze nu 0.0115 BTC
Ik bedoel inderdaad Btc-e ik zie hun prijzen wel als het meest reëel.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
  maandag 11 november 2013 @ 20:06:01 #139
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_133159636
Heb vanuit de duistere krochten van google nog wat interessante achtergrondinfo opgediept over het instorten van de waarde van FTC, WDC en PXC. Deze drie munteenheden zouden profiteren van een overkoepelende organisatie, opgezet door drie personen; ene Mike, John en Joeri. In juli werd de site (UNOCS) gelanceerd maar een paar maanden later liep de boel door onbekende redenen in de soep. Veel mensen verloren (een deel van) hun BTC, PXC, etc. waarbij Mike en John verdacht werden van oplichting. Mede-oprichter Joeri verloor o.a 9 a 10 BTC, heden ten dage goed voor circa 2500-2700 euro. Als ik het goed begrijp staan de oorspronkelijke oprichters van UNOCS nu lijnrecht tegenover elkaar en worden juridische stappen ondernomen.
pi_133159747
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2013 20:04 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Ik bedoel inderdaad Btc-e ik zie hun prijzen wel als het meest reëel.
Het is dat ik zwem in de LTC, anders had ik ze wel gewild.
  maandag 11 november 2013 @ 20:10:54 #141
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133159899
Ok, ik heb even de prijs opgezocht.

Ik verkoop 25 LTC, hiervoor wil ik 0.28975 BTC. Dit is exact de prijs die je er op dit moment ook voor op Btc-e zou betalen.

Ik wacht tot 21:00 en anders zet ik ze daar in de verkoop, bij intresse stuur maar even een DM.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_133160035
quote:
11s.gif Op maandag 11 november 2013 20:06 schreef MissionPhailed het volgende:
Heb vanuit de duistere krochten van google nog wat interessante achtergrondinfo opgediept over het instorten van de waarde van FTC, WDC en PXC. Deze drie munteenheden zouden profiteren van een overkoepelende organisatie, opgezet door drie personen; ene Mike, John en Joeri. In juli werd de site (UNOCS) gelanceerd maar een paar maanden later liep de boel door onbekende redenen in de soep. Veel mensen verloren (een deel van) hun BTC, PXC, etc. waarbij Mike en John verdacht werden van oplichting. Mede-oprichter Joeri verloor o.a 9 a 10 BTC, heden ten dage goed voor circa 2500-2700 euro. Als ik het goed begrijp staan de oorspronkelijke oprichters van UNOCS nu lijnrecht tegenover elkaar en worden juridische stappen ondernomen.
Ik las het vorige maand op coindesk;
http://www.coindesk.com/phenixcoin-ashes-developer-goes-awol/
  † In Memoriam † maandag 11 november 2013 @ 20:15:05 #143
230491 Zith
pls tip
pi_133160111
Daar gaan we weer :D
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  maandag 11 november 2013 @ 20:15:35 #144
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_133160132
Hij gaat weer hard naar beneden !!!!

:P
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_133160298
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2013 20:01 schreef Scorpie het volgende:

[..]

SELL SELL SELL voordat ze niks meer waard zijn !!
Lol en dat jij hopelijk ooit je order op $275 gevuld krijgt :'(
  maandag 11 november 2013 @ 20:18:55 #146
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133160365
Ik zit letterlijk klaar met mijn randomreader om in te kopen (deel wegzetten voor lange termijn en deel in een wallet zetten om uit te geven aand eten/games/webhosting) maar ik wou nog even de trend voor een half uurtje bekijken om te zorgen dat ik zo laag mogelijk inkoop.

Ja ook al zit ik er in voor de lange termijn, je zult me niet horen zeggen dat we daar niet met pieken en dalen zullen komen. En ook ik wil zo veel mogelijk BTC voor mijn Euro's.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
  † In Memoriam † maandag 11 november 2013 @ 20:20:14 #147
230491 Zith
pls tip
pi_133160457
Kopehh
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  maandag 11 november 2013 @ 20:21:15 #148
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133160525
Bitstamp lijkt in no-time weer terug omhoog te schieten naar 340
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
  maandag 11 november 2013 @ 20:21:35 #149
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_133160546
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2013 20:18 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Lol en dat jij hopelijk ooit je order op $275 gevuld krijgt :'(
Heb eieren voor mijn geld gekozen, voor 300 gekocht en 345 verkocht :9~
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_133160550
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2013 20:18 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Lol en dat jij hopelijk ooit je order op $275 gevuld krijgt :'(
Waarom val jij mensen altijd zo op de persoon af? Envy much?
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')