abonnement Unibet Coolblue
pi_133117095


Welkom in dit centrale backpacktopic *O*

Dit topic is speciaal bedoeld voor backpackers / beginnende backpackers, en voor iedereen die leuke verhalen en tips wilt lezen.

Wat is nou precies de bedoeling van dit topic?
de bedoeling van dit topic is om alle backpackers bij elkaar te brengen. Dit kunnen de ervaren globetrotters zijn, maar ook de onervaren backpackers, en zelfs mensen die voor de 1e x gaan backpacken en eens willen weten wat het inhoudt.

Daarnaast kunnen de backpackers hier een halve slowchat houden, en ervaringen uitwisselen etc.

Klinkt leuk, maar wat is nou precies backpacken?
Rugzaktoerisme (Engels: backpacking) is een vorm van reizen, waarbij met name jongeren met een rugzak of backpack de wijde wereld intrekken. Vaak zijn de reizen van langere duur en wordt slechts korte tijd op een vaste locatie verbleven. Rugzaktoeristen reizen meestal met een beperkt budget en liften of gebruiken het openbaar vervoer. Vaak verblijven rugzaktoeristen in een jeugdherberg of goedkope hotels. Deze toeristen maken vaak gebruik van specifieke reisgidsen, zoals de Lonely Planet, de Rough Guide, Let's Go, de Trotter of de Footprint. Dit kan alleen, of met meerdere mensen.

Meet de backpackers: (wil je ook in de OP? stuur dan even een PM naar de TS)
• Lemans24
• AldoTheApache
• Boterbartje
• Corckscrew
• okiokinl
• Farenji
• Augustus_Thijs
• Bombshell
• Goodbye
• Fok-it


handige links:
http://backpacken.beginthier.nl/
• backtrackers.nl
• backpackers.startpagina.nl
• Backpacken.nu
• Backpacken.be
• Bever.nl
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_133117284
Ik wil volgend jaar zomer heel graag op motorvakantie, ( Als de plannen goed gaan ;) ) dat is ook een soort backpacken! En daar heb ik heel veel zin in. Alleen willen we dan meer gebruik maken van campings. Pas als het echt slecht weer wordt kunnen we een hotel/hostel/pension zoeken. En je zit natuurlijk met een motor die je niet overal achter kan laten :)
Yeah bitch ! Magnets !
pi_133118192
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 18:29 schreef Plienn het volgende:
Ik wil volgend jaar zomer heel graag op motorvakantie, ( Als de plannen goed gaan ;) ) dat is ook een soort backpacken! En daar heb ik heel veel zin in. Alleen willen we dan meer gebruik maken van campings. Pas als het echt slecht weer wordt kunnen we een hotel/hostel/pension zoeken. En je zit natuurlijk met een motor die je niet overal achter kan laten :)
Super toch? Lekker tentje opzetten en buiten koken, genieten. Met een motor heb je het voordeel dat je wat zwaardere en dus goedkopere spullen mee kan nemen, en meer spullen. Dus dat is ook nog eens fijn! :)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_133118369
quote:
7s.gif Op zondag 10 november 2013 18:59 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Super toch? Lekker tentje opzetten en buiten koken, genieten. Met een motor heb je het voordeel dat je wat zwaardere en dus goedkopere spullen mee kan nemen, en meer spullen. Dus dat is ook nog eens fijn! :)
Ja hoor ik vind kamperen leuker dan een hotel! En inderdaad, gewoon je bagage goed verdelen. Ik twijfel over wat voor luchtbed er mee moet. Matjes wegen niks, maar als je dan toch iets meer/zwaarder mee kan dragen is een luchtbed toch ietsje fijner.. En dan 1 of twee persoons.

Het lijkt me gewoon heerlijk, motor rijden én kamperen/rondtrekken.
Yeah bitch ! Magnets !
pi_133121215
Morgen vliegen naar Bangkok :D
  zondag 10 november 2013 @ 22:36:18 #6
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133131911
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 19:05 schreef Plienn het volgende:

[..]

Ja hoor ik vind kamperen leuker dan een hotel! En inderdaad, gewoon je bagage goed verdelen. Ik twijfel over wat voor luchtbed er mee moet. Matjes wegen niks, maar als je dan toch iets meer/zwaarder mee kan dragen is een luchtbed toch ietsje fijner.. En dan 1 of twee persoons.

Het lijkt me gewoon heerlijk, motor rijden én kamperen/rondtrekken.
Een luxe matje is wel veel warmer dan een gewoon luchtbed. Dat laatste is alleen voor comfort.
Kamperen is inderdaad de ultieme manier van backpacken, ook al heb ik dat alleen ervaren per OV en te voet.
  zondag 10 november 2013 @ 22:45:12 #7
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133132437
Even een vraagje voor iemand anders:
Waar in Thailand is het niet zo extreem druk tussen kerst en oud&nieuw? En is reserveren in deze periode noodzakelijk of kun je ook op de bonnefooi naar bv Bangkok, Koh Chang, Chiang Mai of Kao Yai?
pi_133137151
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 22:36 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Een luxe matje is wel veel warmer dan een gewoon luchtbed. Dat laatste is alleen voor comfort.
Kamperen is inderdaad de ultieme manier van backpacken, ook al heb ik dat alleen ervaren per OV en te voet.
Dit.

Luxe matjes, maar dat zijn trouwens ook dure matjes á 150 euro oid, zijn gevoerd met synthetisch of dons waardoor ze geen koud van de grond doorlaten. Dit is zeker wel belangrijk voor winter/herfst/lente, maar in de zomer voldoet een standaard kruidvat luchtbed ook ;)
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 22:45 schreef Lemans24 het volgende:
Even een vraagje voor iemand anders:
Waar in Thailand is het niet zo extreem druk tussen kerst en oud&nieuw? En is reserveren in deze periode noodzakelijk of kun je ook op de bonnefooi naar bv Bangkok, Koh Chang, Chiang Mai of Kao Yai?
Koh phangan is niet druk

:P
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  maandag 11 november 2013 @ 01:30:18 #9
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133137490
Koh Phanghan is niet druk met kerst en oud & nieuw? Ben je serieus? Aangezien hier die full moon party's worden gehouden, waar zeker NIET naar gezocht wordt.

En die matjes heb je ook al voor wat minder geld, met name de 'normale' Thermarest matjes.
Ik kreeg mijne (wel synthetisch gevuld) trouwens gratis bij aankoop van een tentje :)
pi_133144363
Angkor heeft indruk gemaakt, morgen nog een keer heen. Net overigens een hagedis in m'n hotelkamer gezien. :')
pi_133144408
Zo, bezig met de laatste voorbereidingen. Apparaten opladen, kopieën maken, nummers in telefoon zetten...

Vrijdag is het zover! *O*
pi_133144437
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 12:47 schreef TvhN het volgende:
Angkor heeft indruk gemaakt, morgen nog een keer heen. Net overigens een hagedis in m'n hotelkamer gezien. :')
Ow die heb ik al zo vaak in mijn hotelkamer gezien _O-

liever dat dan spinnen, bedwantsen, krokodillen, muggen, beren, haaien :P
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  maandag 11 november 2013 @ 12:59:51 #13
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133144659
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 12:47 schreef TvhN het volgende:
Angkor heeft indruk gemaakt, morgen nog een keer heen. Net overigens een hagedis in m'n hotelkamer gezien. :')
Azië is geen Azië zonder gekko's hè!
Liefst een tokeh...
pi_133145105
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2013 12:59 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Azië is geen Azië zonder gekko's hè!
Liefst een tokeh...
Gezien jij al veel landen hebt bezocht: welk land heeft op jou het meeste indruk gemaakt?
  Beste/leukste mod 2022 maandag 11 november 2013 @ 13:49:01 #15
319979 Fok-it
All is well
pi_133145937
quote:
10s.gif Op zondag 10 november 2013 20:11 schreef Xeor het volgende:
Morgen vliegen naar Bangkok :D
Veel plezier man _O_ Hoe was je vlucht?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  maandag 11 november 2013 @ 14:53:04 #16
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133147833
quote:
14s.gif Op maandag 11 november 2013 13:20 schreef TvhN het volgende:

[..]

Gezien jij al veel landen hebt bezocht: welk land heeft op jou het meeste indruk gemaakt?
1. Mexico
2. Filipijnen
3. Laos
4. Colombia
5. Bolivia
pi_133153893
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 22:36 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Een luxe matje is wel veel warmer dan een gewoon luchtbed. Dat laatste is alleen voor comfort.
Kamperen is inderdaad de ultieme manier van backpacken, ook al heb ik dat alleen ervaren per OV en te voet.
Ohja? En wat versta je dan onder '' Luxe'' ? :)
Yeah bitch ! Magnets !
pi_133154524
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 01:30 schreef Lemans24 het volgende:
Koh Phanghan is niet druk met kerst en oud & nieuw? Ben je serieus? Aangezien hier die full moon party's worden gehouden, waar zeker NIET naar gezocht wordt.

En die matjes heb je ook al voor wat minder geld, met name de 'normale' Thermarest matjes.
Ik kreeg mijne (wel synthetisch gevuld) trouwens gratis bij aankoop van een tentje :)
Natuurlijk ben ik niet serieus, zie ook de ' :P '.
Jezus, beetje sarcasme snapt men op FOK ook neit echt he.. (vandaar wellicht zolderkamerautisten :P)

Naja, thermarest is wel goedkoper maar vaak lomper etc. Exped bevalt mij prima.. maar thermarest heeft ook mooi spul. Test het spul wel even, sommige kraken heel erg.
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 12:47 schreef TvhN het volgende:
Angkor heeft indruk gemaakt, morgen nog een keer heen. Net overigens een hagedis in m'n hotelkamer gezien. :')
^O^
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  maandag 11 november 2013 @ 18:01:08 #20
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133154635
quote:
7s.gif Op maandag 11 november 2013 17:57 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Natuurlijk ben ik niet serieus, zie ook de ' :P '.
Jezus, beetje sarcasme snapt men op FOK ook neit echt he.. (vandaar wellicht zolderkamerautisten :P)
Ik ben nooit op Phanghan geweest, ik hoor verhalen over een verlaten 'achterkant', over maar een paar dagen per maand chaos, weet ik veel wat je dan bedoelt met een :P Ben je Tong80 ofzo?
Voor ironie (want sarcasme is heel wat anders) hebben we de ;) , al een paar decennia.
  maandag 11 november 2013 @ 18:05:29 #21
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133154761
quote:
7s.gif Op maandag 11 november 2013 17:57 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Naja, thermarest is wel goedkoper maar vaak lomper etc. Exped bevalt mij prima.. maar thermarest heeft ook mooi spul. Test het spul wel even, sommige kraken heel erg.

Ik heb de Exped Synmat UL, prima ding, licht en supercomfortabel, alleen een ramp om weer op te bergen. Voor dagelijks op- en afbreken gebruik ik liever m'n ouder Thermarest matje. Voor een paar dagen op dezelfde plek gaat de Exped mee.

Die Exped mat kreeg ik dus gratis bij m'n tentje, er was namelijk goed te onderhandelen met Outdorado deze lente en zomer. Outdorado is nu failliet... (de website is althans 'wegens omstandigheden' al dagen onbereikbaar')
pi_133155166
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 18:01 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ik ben nooit op Phanghan geweest, ik hoor verhalen over een verlaten 'achterkant', over maar een paar dagen per maand chaos, weet ik veel wat je dan bedoelt met een :P Ben je Tong80 ofzo?
Voor ironie (want sarcasme is heel wat anders) hebben we de ;) , al een paar decennia.
Nah het is algemeen bekend onder backpackers dat de oud en nieuw versie van full moon de grootste is van het hele jaar. Ruim 50.000 mensen dan.

En het was sarcasme ;)
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 18:05 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ik heb de Exped Synmat UL, prima ding, licht en supercomfortabel, alleen een ramp om weer op te bergen. Voor dagelijks op- en afbreken gebruik ik liever m'n ouder Thermarest matje. Voor een paar dagen op dezelfde plek gaat de Exped mee.

Die Exped mat kreeg ik dus gratis bij m'n tentje, er was namelijk goed te onderhandelen met Outdorado deze lente en zomer. Outdorado is nu failliet... (de website is althans 'wegens omstandigheden' al dagen onbereikbaar')
Oh, ik heb een Exped Synmat 7M pump en het ding bergt op als een zonnetje. Echt binnen no-time in het hoesje, nooit geen gepruts mee. Ik ben er zooo blij mee. En ding is ook heerlijk warm, kraakt niet en vrij ruim :)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  maandag 11 november 2013 @ 18:26:49 #23
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133155474
quote:
7s.gif Op maandag 11 november 2013 18:17 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Nah het is algemeen bekend onder backpackers dat de oud en nieuw versie van full moon de grootste is van het hele jaar. Ruim 50.000 mensen dan.

En het was sarcasme ;)

Ik heb helemaal niks met fullmoon-gerelateerde zaken, dus wist dat niet. En what about de rest van Phanghan en de rest van Thailand? De vraag was namelijk serieus.

En het was geen sarcasme. Sarcasme is altijd enigszins kwetsend bedoeld, dat kan dit onmogelijk geweest zijn. Het was puur ironie.

quote:
Ironie is bedekte, milde spot. Men zegt bijvoorbeeld het tegenovergestelde van wat men bedoelt.

Sarcasme is sterker: bijtende spot.
  maandag 11 november 2013 @ 18:27:36 #24
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133155498
quote:
7s.gif Op maandag 11 november 2013 18:17 schreef Boterbartje het volgende:

Oh, ik heb een Exped Synmat 7M pump en het ding bergt op als een zonnetje. Echt binnen no-time in het hoesje, nooit geen gepruts mee. Ik ben er zooo blij mee. En ding is ook heerlijk warm, kraakt niet en vrij ruim :)
Hoe krijg je hem leeg? Ik ben maar aan het rollen en wrijven, duurt echt een kwartier.
pi_133155746
Pff, ik ga over een week of 3 richting Melbourne om daar te beginnen aan m'n trip richting Cairns.
Nou was ik van plan om met oud en nieuw in Sydney te zijn, maar nu ik net even wou kijken hoe duur een hostel dan zou kosten kom ik erachter dat alles, maar dan ook echt alles helemaal propvol zit geboekt :{ Dat had ik eigenlijk niet helemaal verwacht.

Hebben jullie toevallig nog ene geweldige ingeving hoe ik rond die tijd toch kan overnachten in Sydney?
pi_133156600
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 18:26 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ik heb helemaal niks met fullmoon-gerelateerde zaken, dus wist dat niet. En what about de rest van Phanghan en de rest van Thailand? De vraag was namelijk serieus.

En het was geen sarcasme. Sarcasme is altijd enigszins kwetsend bedoeld, dat kan dit onmogelijk geweest zijn. Het was puur ironie.

[..]

:') :') :')
Gast dat was echt sarcasme... sowieso als je dat soort shit op moet zoeken dan klopt er iets niet.
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 18:27 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Hoe krijg je hem leeg? Ik ben maar aan het rollen en wrijven, duurt echt een kwartier.
Gewoon ventiel los, aan de andere kant oprollen tot de helft zodat er wat lucht uit is, dan in 3 luik oprollen met het ventiel wel zichtbaar en in een keer door oprollen en gelijk compleet leeg en klaar om in te pakken ;)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  maandag 11 november 2013 @ 19:01:31 #27
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133156804
quote:
7s.gif Op maandag 11 november 2013 18:56 schreef Boterbartje het volgende:

:') :') :')
Gast dat was echt sarcasme... sowieso als je dat soort shit op moet zoeken dan klopt er iets niet.

[..]
Ik zoek het op voor jou, mijn best boterbartje :6
De meeste Nederlanders weten het verschil niet tussen ironie en sarcasme, maar zeggen dat Koh Phanghan rustig is rond oud & nieuw is niets meer dan lichte ironie. Wat is daar in vredesnaam sarcastisch aan?
pi_133158509
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 18:34 schreef KawaZ het volgende:
Pff, ik ga over een week of 3 richting Melbourne om daar te beginnen aan m'n trip richting Cairns.
Nou was ik van plan om met oud en nieuw in Sydney te zijn, maar nu ik net even wou kijken hoe duur een hostel dan zou kosten kom ik erachter dat alles, maar dan ook echt alles helemaal propvol zit geboekt :{ Dat had ik eigenlijk niet helemaal verwacht.

Hebben jullie toevallig nog ene geweldige ingeving hoe ik rond die tijd toch kan overnachten in Sydney?
Beter zoeken ;)
Als ik op hostelworld kijk, zie ik al 8 hostels die plaats hebben rond oud en nieuw.
http://www.hostelworld.co(...)8&date_to=2014-01-04

Voorwaarden zijn wel zwaar kut, minimaal een week of langer boeken en de prijzen zijn 3 keer over de kop gegaan, maar dat is oud en nieuw in Sydney, piek van het hoogseizoen.
Uit ervaring weet ik verder dat als alles op internet vol zit, dit in de praktijk lang niet altijd zo is, en er zijn ook altijd hostels die niet op bepaalde boekingssites staan.
pi_133158972
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 19:01 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ik zoek het op voor jou, mijn best boterbartje :6
De meeste Nederlanders weten het verschil niet tussen ironie en sarcasme, maar zeggen dat Koh Phanghan rustig is rond oud & nieuw is niets meer dan lichte ironie. Wat is daar in vredesnaam sarcastisch aan?
Nah jongen, flikker gewoon op te zeiken: ik heb toch gelijk. Bij deze houd de discussie ook op, ik heb geen zin om met dat gekanker dit topic vol te spammen. Gr gr.

In ander nieuws; lonely planet great journeys gekocht om eens lekker te lekkerbekken :D
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  Beste/leukste mod 2022 maandag 11 november 2013 @ 19:59:57 #30
319979 Fok-it
All is well
pi_133159319
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met sites als Wimdu en Airbnb? :)
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_133159775
Airbnb naar volle tevredenheid gebruikt, heb alleen gebruikt van aanbieders die al goede recensies hadden
Don't trust anyone else!
Trust me!
  maandag 11 november 2013 @ 20:31:02 #32
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133161129
quote:
7s.gif Op maandag 11 november 2013 19:53 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Nah jongen, flikker gewoon op te zeiken: ik heb toch gelijk. Bij deze houd de discussie ook op, ik heb geen zin om met dat gekanker dit topic vol te spammen. Gr gr.
Lekker taalgebruik, Bartje!
  maandag 11 november 2013 @ 20:33:10 #33
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133161277
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 19:59 schreef Fok-it het volgende:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met sites als Wimdu en Airbnb? :)
Vandaag voor het eerst geprobeerd te boeken, voor een appartement in Berlijn. De eerste poging werd geweigerd, omdat ze het appartement aan familie had beloofd. Is toen ook van de site gehaald, maar eerder niet. De tweede poging, voor een appartement in de buurt en via hetzelfde bureautje (want echt particulier is bijna niks, lijkt het) loopt nu nog. Ik ben benieuwd.
  Beste/leukste mod 2022 maandag 11 november 2013 @ 22:11:22 #34
319979 Fok-it
All is well
pi_133166870
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 20:08 schreef groggy het volgende:
Airbnb naar volle tevredenheid gebruikt, heb alleen gebruikt van aanbieders die al goede recensies hadden
Mag ik ook weten waar?
Ik wil het namelijk gebruiken in de USA volgend jaar. Toch een stuk goedkoper alternatief dan de stikdure hostels/hotels daar.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_133166930
Mallorca
Don't trust anyone else!
Trust me!
  Beste/leukste mod 2022 maandag 11 november 2013 @ 22:23:17 #36
319979 Fok-it
All is well
pi_133167503
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 22:12 schreef groggy het volgende:
Mallorca
En moet je de verhuurder eerst contacteren of kan je gewoon boeken wanneer het vrij is? Want daar hoor ik ook verschillende verhalen over
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_133167554
Ik informeerde eerst bij de verhuurder of accommodatie vrij was, op basis daarvan boekte ik
Don't trust anyone else!
Trust me!
  maandag 11 november 2013 @ 22:45:33 #38
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133168622
Omdat het overduidelijk commercieel was, heb ik gelijk geboekt. Als het op de site staat, ga ik er vanuit dat het vrij is namelijk.
pi_133170679
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 14:53 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

1. Mexico
2. Filipijnen
3. Laos
4. Colombia
5. Bolivia
Mexico ja? _O_

Is het een ramp als het meest noordelijke puntje Mexico City is? :@ of mis ik dan hele coole dingen? :@
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  maandag 11 november 2013 @ 23:53:44 #40
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133171770
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 23:30 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Mexico ja? _O_

Is het een ramp als het meest noordelijke puntje Mexico City is? :@ of mis ik dan hele coole dingen? :@
Voor mij was het noordelijkste bezochte puntje Zacatecas en verder Jalisco nog ten oosten van Mexico City. Ik heb Yucatan niet eens gedaan, maar wel zo'n beetje alles richting zuid-oost. Was allemaal fantastisch!
  dinsdag 12 november 2013 @ 14:31:43 #41
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133183435
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 22:45 schreef Lemans24 het volgende:
Omdat het overduidelijk commercieel was, heb ik gelijk geboekt. Als het op de site staat, ga ik er vanuit dat het vrij is namelijk.
En zo blijkt het dus niet te werken op AIrbnb...
Het appartement dat ik gisteren geboekt heb, is een dag later ineens ook al bezet. Er is gewoon iemand ingezet die een week wilde huren, ipv drie dagen. En dat zonder een reactie van de verhuurder.
Ik geef het op met dat commerciële bureautje, ik ga wel op zoek naar echte particulieren op Airbnb.
pi_133183578
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 23:53 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Voor mij was het noordelijkste bezochte puntje Zacatecas en verder Jalisco nog ten oosten van Mexico City. Ik heb Yucatan niet eens gedaan, maar wel zo'n beetje alles richting zuid-oost. Was allemaal fantastisch!
:D

en hoe deed je het met hostels? Gewoon bij aankomst zoeken, net als dat ik in India deed? :@ En heb je wel nachtbussen genomen of ivm veiligheid alleen maar overdag? :@
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  dinsdag 12 november 2013 @ 14:38:35 #43
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133183642
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 14:36 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

:D

en hoe deed je het met hostels? Gewoon bij aankomst zoeken, net als dat ik in India deed? :@ En heb je wel nachtbussen genomen of ivm veiligheid alleen maar overdag? :@
Ik heb nooit nachtbussen genomen, want dat was vanwege de relatief beperkt afstanden niet nodig. maar wel avondbussen, dus met aankomst tegen middernacht. Dit was echter in 2007, dus ik weet niet hoe de veiligheidssituatie nu precies is.
Hostels altijd ter plekke gevonden, met uitzondering van de eerste paar dagen.
pi_133183715
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 14:38 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ik heb nooit nachtbussen genomen, want dat was vanwege de relatief beperkt afstanden niet nodig. maar wel avondbussen, dus met aankomst tegen middernacht. Dit was echter in 2007, dus ik weet niet hoe de veiligheidssituatie nu precies is.
Hostels altijd ter plekke gevonden, met uitzondering van de eerste paar dagen.
hmm aankomst tegen middernacht? en dan in het donker een hotel zoeken? :o In india zou ik dit nog wel durven, maar niet in mexico :@

En heb jij toevallig ergens zeeturtles gespot, en/of een te gek nationaal park? :D
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  Beste/leukste mod 2022 dinsdag 12 november 2013 @ 14:45:49 #45
319979 Fok-it
All is well
pi_133183851
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 14:31 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

En zo blijkt het dus niet te werken op AIrbnb...
Het appartement dat ik gisteren geboekt heb, is een dag later ineens ook al bezet. Er is gewoon iemand ingezet die een week wilde huren, ipv drie dagen. En dat zonder een reactie van de verhuurder.
Ik geef het op met dat commerciële bureautje, ik ga wel op zoek naar echte particulieren op Airbnb.
Schiet lekker op dan.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  dinsdag 12 november 2013 @ 16:26:32 #46
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133187354
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 november 2013 14:40 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

hmm aankomst tegen middernacht? en dan in het donker een hotel zoeken? :o In india zou ik dit nog wel durven, maar niet in mexico :@

En heb jij toevallig ergens zeeturtles gespot, en/of een te gek nationaal park? :D
Geen probleem juist in Mexico, in tegenstelling tot Guatemala.

De natuur is altijd dicht bij de steden, echte nationale parken heb ik daar nauwelijks bezocht. Sumidero, Palenque, Lagos de Montebello, al weet ik niet zo snel of dat NP zijn.
  dinsdag 12 november 2013 @ 16:27:53 #47
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133187415
quote:
15s.gif Op dinsdag 12 november 2013 14:45 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Schiet lekker op dan.
De reacties van echte particulieren zijn veel en veel sneller. Niet allemaal beantwoorden ze mijn vragen 1 op 1, maar er zijn in ieder geval kansen op huur nu.
pi_133243793
Iemand hier die eens in Toronto en omgeving is geweest? Zo ja, wat vond je van dit gebied?
pi_133243849
Maandagavond trouwens weer naar Nederland. Dat wordt denk ik weer wennen. :') Zo snel mogelijk de volgende reis boeken.
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 14 november 2013 @ 16:03:24 #50
319979 Fok-it
All is well
pi_133254800
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 08:57 schreef TvhN het volgende:
Iemand hier die eens in Toronto en omgeving is geweest? Zo ja, wat vond je van dit gebied?
Ik neem Toronto misschien mee als ik volgend jaar naar Amerika ga. :)

Route uitstippelen is toch stuk lastiger dan in Thailand vind ik :+ zoveel wat ik wil zien.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_133258992
Iemand hier toevallig wel eens in Australië tijdens hun feestdagen gereisd (langs de oostkust)?
Ik vraag me namelijk af of ik gewoon de dag van te voren hostels kan boeken of dat ik nu al m'n hele reis moet uitstippelen (wat ik eigenlijk niet wil)...
  donderdag 14 november 2013 @ 22:23:33 #52
405616 BlueJeans
I'm feelin' eletric
pi_133269053
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 18:26 schreef KawaZ het volgende:
Iemand hier toevallig wel eens in Australië tijdens hun feestdagen gereisd (langs de oostkust)?
Ik vraag me namelijk af of ik gewoon de dag van te voren hostels kan boeken of dat ik nu al m'n hele reis moet uitstippelen (wat ik eigenlijk niet wil)...
Ik denk als je naar Sydney gaat tijdens feestdagen dat je dan wel ruim van tevoren moet reserveren. Ik ben zelf in Australië (Sydney) geweest van 27dec tot 6jan. Maar ik was geen backpacker, ik was daar op vakantie maar zat daar wel in één Hostel. Toen ik daar was, was het druk bij de receptie gedurende de tijd vlakbij de feestdagen: veel backpackers die een kamer wilde. Soms werden ze weggestuurd want dan was het al vol.
Want ik wil gezellig met je neutronenbommenstickers op m'n nieuwe tas gaan plakken!
pi_133269216
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 22:23 schreef BlueJeans het volgende:

[..]

Ik denk als je naar Sydney gaat tijdens feestdagen dat je dan wel ruim van tevoren moet reserveren. Ik ben zelf in Australië (Sydney) geweest van 27dec tot 6jan. Maar ik was geen backpacker, ik was daar op vakantie maar zat daar wel in één Hostel. Toen ik daar was, was het druk bij de receptie gedurende de tijd vlakbij de feestdagen: veel backpackers die een kamer wilde. Soms werden ze weggestuurd want dan was het al vol.
Klopt, Sydney is bijna onmogelijk. Maar ik doel meer op de wat kleine plaatsen.
Ik reis dus de oostkust langs richting Cairns, maar bij zo'n reis is het nogal lastig om nu al alles te gaan zitten boeken. Het liefst doe ik dat altijd gewoon 1 of 2 dagen van te voren.
Maar ik vraag mij dus af of dat gaat werken tussen kerst en eind januari (Australische vakantie)...
pi_133270789
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 18:26 schreef KawaZ het volgende:
Iemand hier toevallig wel eens in Australië tijdens hun feestdagen gereisd (langs de oostkust)?
Ik vraag me namelijk af of ik gewoon de dag van te voren hostels kan boeken of dat ik nu al m'n hele reis moet uitstippelen (wat ik eigenlijk niet wil)...
Ik vertrek morgen naar NZ en zit met de feestdagen in Australië (Sydney). Ik moet zeggen, het was een hel om daar een betaalbare hostel te vinden voor korte tijd. De meeste hostels:
- zaten vol;
- waren enorm prijzig; of
- waren alleen voor een lange minimumperiode (bijv. 14 dagen) te boeken.

Uiteindelijk met geluk iets voor 50 euro per nacht kunnen vinden (studentencomplex dat leeg staat i.v.m. schoolvakanties), met eigen kamer.

edit: dit was in september/oktober. Lijkt me toch verstandig om snel eens iets op te zoeken mocht je in een populaire stad willen zitten. Kijk anders ook eens naar B&B.
pi_133271567
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 23:04 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Ik vertrek morgen naar NZ en zit met de feestdagen in Australië (Sydney). Ik moet zeggen, het was een hel om daar een betaalbare hostel te vinden voor korte tijd. De meeste hostels:
- zaten vol;
- waren enorm prijzig; of
- waren alleen voor een lange minimumperiode (bijv. 14 dagen) te boeken.

Uiteindelijk met geluk iets voor 50 euro per nacht kunnen vinden (studentencomplex dat leeg staat i.v.m. schoolvakanties), met eigen kamer.

edit: dit was in september/oktober. Lijkt me toch verstandig om snel eens iets op te zoeken mocht je in een populaire stad willen zitten. Kijk anders ook eens naar B&B.
Zegt dus net dat ze niet in een populaire stad zit :')
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_133291678
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 23:04 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Ik vertrek morgen naar NZ en zit met de feestdagen in Australië (Sydney). Ik moet zeggen, het was een hel om daar een betaalbare hostel te vinden voor korte tijd. De meeste hostels:
- zaten vol;
- waren enorm prijzig; of
- waren alleen voor een lange minimumperiode (bijv. 14 dagen) te boeken.

Uiteindelijk met geluk iets voor 50 euro per nacht kunnen vinden (studentencomplex dat leeg staat i.v.m. schoolvakanties), met eigen kamer.

edit: dit was in september/oktober. Lijkt me toch verstandig om snel eens iets op te zoeken mocht je in een populaire stad willen zitten. Kijk anders ook eens naar B&B.
Is daar heel toevallig nog plek? O-) Ik zou toch wel graag met oud en nieuw in Sydney willen zitten, al is dat best lastig...
  vrijdag 15 november 2013 @ 20:17:18 #57
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133295239
quote:
7s.gif Op donderdag 14 november 2013 23:21 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Zegt dus net dat ze niet in een populaire stad zit :')
Nou, blijkbaar toch wel ;)
pi_133313257
Waar kan ik het beste mijn backpack en schoenen halen? Bever winkels lijken goed maar ik hoor ook dat ze erg prijzig zijn... Zijn er andere winkels met ruim assortiment?
  zaterdag 16 november 2013 @ 15:30:17 #59
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133318701
Alle outdoorspullen zijn duur in Nederland.
Outdorado was goedkoper, maar is helaas onlangs failliet gegaan.

Wacht op aanbiedingen bij Bever. Verder Carl Denig en Zwerver buitensport.
pi_133323721
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2013 20:17 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Nou, blijkbaar toch wel ;)
Gast kanker nou eens op met die betweterige gezeik van jou. Ze zegt ná mijn post dat ze wel graag in Sydney wil zitten maar daarvoor zegt ze expliciet dat ze niet in een populaire stad zit. Waar slaat in godsnaam jouw post op? Geeft zo'n trapje na je een grote e-pik? Kneusje, bah wat vervelend.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_133323755
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 12:05 schreef Levis het volgende:
Waar kan ik het beste mijn backpack en schoenen halen? Bever winkels lijken goed maar ik hoor ook dat ze erg prijzig zijn... Zijn er andere winkels met ruim assortiment?
Bever is super winkel en je krijgt ook erg goed advies + uitleg + passen dus dat is het zeker wel waard. Daarnaast is het duur omdat ze vrijwel alleen A-merken voeren van goede kwaliteit. Als jij goede schoenen/tas haalt kun je daar jaaaaaaaaaren mee vooruit. Mijn vader heeft zijn nomad backpack van 30 jaar geleden nog steeds, still going strong haha.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_133323791
Dude, leer jouw gedrag is onder controle te hebben....
Don't trust anyone else!
Trust me!
  Beste/leukste mod 2022 zaterdag 16 november 2013 @ 19:50:21 #63
319979 Fok-it
All is well
pi_133324567
Ik ben het eens met Boterbartje overigens. Lemans je komt echt te vaak te arrogant en betweterig over, dat je veel ervaring en kennis hebt blablab hoef je nog niet de hele tijd zo uit de hoogte te doen. Is een behoorlijke sfeerverpester.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Moderator zaterdag 16 november 2013 @ 21:59:32 #64
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_133328500
Laten we het weer gewoon over backpacken gaan hebben. Dus zonder gezuig en gescheld.

Al vind ik zuigen en schelden wel passen bij backpacken. B-).
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_133344526
Wat vinden jullie van deze rugzak als daypack voor in Nieuw-Zeeland?

http://www.cameranu.nl/nl(...)red/h72_31754_272404

Deze neem ik dus mee op dagtochten. Ruimte voor mijn camera én ruimte voor wat extra kleding en wat eten.

Voor meerdaagse tochten zal ik hem wel op mijn buik moeten dragen... Daar heb ik mijn twijfels over. Wordt dit te groot/zwaar om mee te nemen?

Tevens vroeg ik me af wat voor eten jullie meenemen op langere tochten. Blik bonen of zoiets? :Y)
  zondag 17 november 2013 @ 19:45:58 #66
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_133351046
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 16:03 schreef Levis het volgende:
Wat vinden jullie van deze rugzak als daypack voor in Nieuw-Zeeland?

http://www.cameranu.nl/nl(...)red/h72_31754_272404

Deze neem ik dus mee op dagtochten. Ruimte voor mijn camera én ruimte voor wat extra kleding en wat eten.

Voor meerdaagse tochten zal ik hem wel op mijn buik moeten dragen... Daar heb ik mijn twijfels over. Wordt dit te groot/zwaar om mee te nemen?

Tevens vroeg ik me af wat voor eten jullie meenemen op langere tochten. Blik bonen of zoiets? :Y)
Adventurefood van Bever (vooral goulash) is prima te doen :) Maar dat is enkel wanneer ik met brandertje wegben, backpack als in reizen etc. gewoon in restaurantjes en anders paar kitkat's, broodjes of flesje water in je tas mee. Je kan in elke supermarkt wel sandwiches halen (van die driehoekdingen) en zakjes chips/koekjes :)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  zondag 17 november 2013 @ 22:42:16 #67
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133360883
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 november 2013 19:23 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Gast kanker nou eens op met die betweterige gezeik van jou. Ze zegt ná mijn post dat ze wel graag in Sydney wil zitten maar daarvoor zegt ze expliciet dat ze niet in een populaire stad zit. Waar slaat in godsnaam jouw post op? Geeft zo'n trapje na je een grote e-pik? Kneusje, bah wat vervelend.
Juist omdat je zo agressief reageert, gaf ik je dat trapje na. Om te kijken of je netjes blijft of wéér zo opgefokt doet. Solliciteer je naar een ban? Want ik krijg er geen grote E-pik van, ik vind gewoon dat je je nogal vervelend opstelt de laatste tijd. En ja, dat resulteert erin dat ik ook wat vervelend doe.
Zullen we naar beiden ons leven beteren en weer normaal gaan doen?
  zondag 17 november 2013 @ 22:45:53 #68
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133361080
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 19:50 schreef Fok-it het volgende:
Ik ben het eens met Boterbartje overigens. Lemans je komt echt te vaak te arrogant en betweterig over, dat je veel ervaring en kennis hebt blablab hoef je nog niet de hele tijd zo uit de hoogte te doen. Is een behoorlijke sfeerverpester.
Alleen naar hem, af en toe. Waar ik dus mee stop nu.
Heb weinig ervaring in een groot deel van Azië, dus betweterig hoef ik daar niet over te doen. Vind alleen dat ik net zo goed mag zeggen dat iets niét leuk is, als dat een ander zegt dat het wél leuk is.
  zondag 17 november 2013 @ 22:46:31 #69
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_133361110
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2013 22:42 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Juist omdat je zo agressief reageert, gaf ik je dat trapje na. Om te kijken of je netjes blijft of wéér zo opgefokt doet. Solliciteer je naar een ban? Want ik krijg er geen grote E-pik van, ik vind gewoon dat je je nogal vervelend opstelt de laatste tijd. En ja, dat resulteert erin dat ik ook wat vervelend doe.
Zullen we naar beiden ons leven beteren en weer normaal gaan doen?
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 19:50 schreef Fok-it het volgende:
Ik ben het eens met Boterbartje overigens. Lemans je komt echt te vaak te arrogant en betweterig over, dat je veel ervaring en kennis hebt blablab hoef je nog niet de hele tijd zo uit de hoogte te doen. Is een behoorlijke sfeerverpester.
Je bent gewoon een arrogante pisvent die hele tijd zo elitair loopt te doen met 'kijk mij bijzonder goed zijn'. Ik heb vrij weinig met van die achterlijke autisten zoals jij en laat dat ook merken dan. Maar zoals je hierboven kan zien heeft UIO_AMS gezegd dat we het over backpacken zouden hebben en tóch ga je weer door. Kap gewoon, je bent echt een schijtirritante mongool en verpest dit topic. Gr gr.

[ Bericht 0% gewijzigd door Boterbartje op 18-11-2013 00:26:15 ]
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  zondag 17 november 2013 @ 22:51:05 #70
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133361352
quote:
7s.gif Op zondag 17 november 2013 22:46 schreef Boterbartje het volgende:

[..]


[..]

Maar zoals je hierboven kan zien heet UIO_AMS gezegd dat we het over backpacken zouden hebben en tóch ga je weer door.
Ik reageer op volgorde van posting en had dat nog niet gelezen.

Verder héb ik ook gezegd dat ik wil stoppen, doe jij dat dan ook gewoon.

verder in de TRV slowchat...

[ Bericht 3% gewijzigd door Lemans24 op 18-11-2013 00:51:26 ]
pi_133368121
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 18:43 schreef KawaZ het volgende:

[..]

Is daar heel toevallig nog plek? O-) Ik zou toch wel graag met oud en nieuw in Sydney willen zitten, al is dat best lastig...
Je kunt het proberen. Zoek op CLV smart stays Sydney East :)
pi_133384338
Apart dat er in zo'n chille gemeenschap (backpackers) toch zo'n ruzie om niks kan ontstaan.

Rustig aan mensen:)
  maandag 18 november 2013 @ 23:38:32 #73
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133398757
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 19:16 schreef Mr.West het volgende:
Apart dat er in zo'n chille gemeenschap (backpackers) toch zo'n ruzie om niks kan ontstaan.

Rustig aan mensen:)
Het is al voorbij.
Lekker de huid vol laten schelden, leuk hoor zo'n forum ;)
pi_133400193
Enige mensen ervaring met noorderlicht in de buurt van Tromso? Of met mooie hikingtrails van ong 1 week/ 150-200 km in Ijsland?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_133401560
Ughh, het is wel weer wennen om terug te gaan naar het werkend leven na maanden backpacken..
pi_133404518
Over 46 dagen zit ik in het vliegtuig naar Zuid Afrika. Het wordt mijn eerste backpackreis en ik begin het stiekem steeds spannender te vinden. Het is maar voor vier weken en dit is mijn planning:

04-01: Vertrek uit Amsterdam
05-01: Aankomst in Johannesburg
06-01: Vertrek naar de Northern Drakensbergen
08-01: Van Northern Drakensbergen naar Durban
09-01: Van Durban naar Umtenweni
11-01: Van Umtentweni naar Coffee Bay
14-01: Van Coffee Bay naar Chintsa
16-01: Van Chintsa naar Port Elisabeth
18-01: Van Port Elisabeth naar Jeffrey’s Bay
21-01: Van Jeffrey’s Bay naar Plettenberg Bay
24-01: Van Plettenberg Bay naar Oudtshoorn
26-01: Van Oudtshoorn naar Kaapstad
31-01: Van Kaapstad naar London naar Amsterdam

Zijn er mensen die ook in Zuid Afrika zijn geweest en dingen voor me hebben die ik echt moet doen of gezien moet hebben?
Lieutenant General Omar Bradley
"I have returned many times to honour the valiant men who died…every man who set foot on Omaha Beach was a hero."
pi_133444204
En ik ben weer in Nederland. Al met al een ontzettend toffe reis gehad. Kan niet wachten op de volgende!
  Beste/leukste mod 2022 woensdag 20 november 2013 @ 13:35:04 #78
319979 Fok-it
All is well
pi_133444265
quote:
9s.gif Op woensdag 20 november 2013 13:33 schreef TvhN het volgende:
En ik ben weer in Nederland. Al met al een ontzettend toffe reis gehad. Kan niet wachten op de volgende!
_O_

Wat is het tofste wat je hebt gezien/gedaan? :)
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_133444663
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 13:35 schreef Fok-it het volgende:

[..]

_O_

Wat is het tofste wat je hebt gezien/gedaan? :)
Ik kan echt niet kiezen; vond heel veel enorm tof. De excursies (mountainbiken, nationaal park bezoeken etc.) bij Chiang Mai, de Birma-spoorlijn (+ geweldige omgeving), city tour 's avonds door Singapore, Angkor in Cambodja en zo kan ik nog wel doorgaan... Alleen Bangkok vond ik iets minder, maar ook dat was een ervaring.
  Beste/leukste mod 2022 woensdag 20 november 2013 @ 13:47:58 #80
319979 Fok-it
All is well
pi_133444742
quote:
10s.gif Op woensdag 20 november 2013 13:45 schreef TvhN het volgende:

[..]

Ik kan echt niet kiezen; vond heel veel enorm tof. De excursies (mountainbiken, nationaal park bezoeken etc.) bij Chiang Mai, de Birma-spoorlijn (+ geweldige omgeving), city tour 's avonds door Singapore, Angkor in Cambodja en zo kan ik nog wel doorgaan... Alleen Bangkok vond ik iets minder, maar ook dat was een ervaring.
Sounds good :D
Wel verrassend dat je de Birma-spoorlijn noemt, ik vond dat echt totaal niet bijzonder :P Echt te toeristisch gewoon, sowieso Kanachaburi het minste gedeelte van Thailand, met uitzondering van de Erawan watervallen dan, die waren wel tof _O_
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_133444754
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 13:47 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Sounds good :D
Wel verrassend dat je de Birma-spoorlijn noemt, ik vond dat echt totaal niet bijzonder :P Echt te toeristisch gewoon, sowieso Kanachaburi het minste gedeelte van Thailand, met uitzondering van de Erawan watervallen dan, die waren wel tof _O_
Told you so :D
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  Beste/leukste mod 2022 woensdag 20 november 2013 @ 14:02:03 #82
319979 Fok-it
All is well
pi_133445331
quote:
10s.gif Op woensdag 20 november 2013 13:48 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Told you so :D
Soberso :7 Heb jij alles al geregeld voor Mejico? :D
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_133445832
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 14:02 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Soberso :7 Heb jij alles al geregeld voor Mejico? :D
Ik heb mijn vliegtickets :P Nu nog een hotel voor de Mexico Stad :D
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_133459652
Ik heb dus budget en tijd over voor nog een (kortere) reis. Duur: 2-3 weken. Ik twijfel tussen: Japan (begin december) of vakantie Zuid-Europa (7-10 dagen Madeira of Azoren o.i.d.) + daarna stedentrip en nog wat sparen voor een reis naar een deel van Canada en VS in april 2014 (i.v.m. het klimaat daar).

Nadeel optie 1: ik heb net een reis gemaakt door Zuidoost-Azië. Ik weet dat Japan nogal verschilt ten opzichte van bijvoorbeeld Thailand, maar ik wil (spoedig) ook graag eens naar de andere kant van de wereld. Als ik voor deze trip kies, gaat dat laatste waarschijnlijk niet snel gebeuren.

Nadeel optie 2: ik verwacht medio april 2014 een baan te hebben + eventueel weer uit huis ben, waardoor ik bang ben toch niet te zullen gaan.. Daarnaast duurt het nog wel even, terwijl ik nu de tijd heb.

Lastig. :')
  woensdag 20 november 2013 @ 20:08:01 #85
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133459788
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 20:05 schreef TvhN het volgende:
Ik heb dus budget en tijd over voor nog een (kortere) reis. Duur: 2-3 weken. Ik twijfel tussen: Japan (begin december) of vakantie Zuid-Europa (7-10 dagen Madeira of Azoren o.i.d.) + daarna stedentrip en nog wat sparen voor een reis naar een deel van Canada en VS in april 2014 (i.v.m. het klimaat daar).

Nadeel optie 1: ik heb net een reis gemaakt door Zuidoost-Azië. Ik weet dat Japan nogal verschilt ten opzichte van bijvoorbeeld Thailand, maar ik wil (spoedig) ook graag eens naar de andere kant van de wereld. Als ik voor deze trip kies, gaat dat laatste waarschijnlijk niet snel gebeuren.

Nadeel optie 2: ik verwacht medio april 2014 een baan te hebben + eventueel weer uit huis ben, waardoor ik bang ben toch niet te zullen gaan.. Daarnaast duurt het nog wel even, terwijl ik nu de tijd heb.

Lastig. :')
Is in december naar het westen (bijvoorbeeld Colombia) geen optie?
Het klimaat in Japan is ook niet optimaal dan.
pi_133459989
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 20:08 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Is in december naar het westen (bijvoorbeeld Colombia) geen optie?
Het klimaat in Japan is ook niet optimaal dan.
Ik wil sowieso naar een wat 'moderner' land, wat dat betreft is Colombia sowieso geen optie. Dat komt een andere keer wel weer.
  Beste/leukste mod 2022 woensdag 20 november 2013 @ 20:21:56 #87
319979 Fok-it
All is well
pi_133460539
Je zou maar geld teveel hebben TvhN :(

Japan is een aardig prijzig land. Denk dat ook qua klimaat Zuid-Europa een betere optie is.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  woensdag 20 november 2013 @ 20:22:35 #88
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133460566
quote:
7s.gif Op woensdag 20 november 2013 20:11 schreef TvhN het volgende:

[..]

Ik wil sowieso naar een wat 'moderner' land, wat dat betreft is Colombia sowieso geen optie. Dat komt een andere keer wel weer.
Argentinië of Chili dan? Als je geen Azië wilt, maar wel redelijk ontwikkeld en een goed klimaat in december, zijn er niet heel veel opties, denk ik. Naast zuidelijk Zuid Amerika heb je nog Australië, Nieuw Zeeland, Zuid Afrika en het Caribisch gebied. Plus misschien nog wat kleine eilandjes her en der.
pi_133460656
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 20:21 schreef Fok-it het volgende:
Je zou maar geld teveel hebben TvhN :(
Dat valt wel mee. Ik zou eerst twee maanden door Zuidoost-Azië reizen, dat is een maand geworden. Daarnaast is het qua kosten ook meegevallen.
pi_133461167
Qua weer maakt het mij niet veel uit, als het er maar niet zo koud is als in bijvoorbeeld een groot deel van Canada. Zuid-Amerika is voorlopig geen optie, dat komt een andere keer.
pi_133468800
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 20:34 schreef TvhN het volgende:
Qua weer maakt het mij niet veel uit, als het er maar niet zo koud is als in bijvoorbeeld een groot deel van Canada. Zuid-Amerika is voorlopig geen optie, dat komt een andere keer.
Chili is gewoon super tof, jammer dat je dat niet als optie ziet. Is daar lekker zomer en zulks.

Nieuw zeeland/fiji?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_133474628
Hey mensen, ik overweeg komend jaar naar de zuidelijke Kaukasus te gaan (Armenië, Georgie en Azerbeidzjan). Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben/het aanraden? Ik open er bewust nog geen topic over omdat ik nog aan het oriënteren ben. (alternatief: Kyrchystan, Tajikistan en Kazachstan)

thx alvast ^O^
pi_133481329
quote:
7s.gif Op woensdag 20 november 2013 23:07 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Chili is gewoon super tof, jammer dat je dat niet als optie ziet. Is daar lekker zomer en zulks.

Nieuw zeeland/fiji?
Nogmaals: het weer maakt mij niet heel veel uit. Goed weer is uiteraard een voordeel, maar voor mij niet het belangrijkste. Nieuw-Zeeland vind ik voor een reis van 2-3 weken te ver. Waarschijnlijk wordt het toch Japan.
pi_133481501
quote:
12s.gif Op donderdag 21 november 2013 13:19 schreef TvhN het volgende:

[..]

Nogmaals: het weer maakt mij niet heel veel uit. Goed weer is uiteraard een voordeel, maar voor mij niet het belangrijkste. Nieuw-Zeeland vind ik voor een reis van 2-3 weken te ver. Waarschijnlijk wordt het toch Japan.
Gewoon doen trouwens, ben alleen in Tokyo geweest maar ik was echt geïntrigeerd door Japan. Prachtig land!!

Eventueel te overwegen: China. Is ook in de aanbieding bij klm voor 550 euro. Prachtig land en zulks
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  donderdag 21 november 2013 @ 13:41:59 #95
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133481870
quote:
12s.gif Op donderdag 21 november 2013 13:19 schreef TvhN het volgende:

[..]

Waarschijnlijk wordt het toch Japan.
En over een paar weken al, gaaf!
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 21 november 2013 @ 13:45:00 #96
319979 Fok-it
All is well
pi_133481952
quote:
5s.gif Op donderdag 21 november 2013 08:49 schreef krapula het volgende:
Hey mensen, ik overweeg komend jaar naar de zuidelijke Kaukasus te gaan (Armenië, Georgie en Azerbeidzjan). Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben/het aanraden? Ik open er bewust nog geen topic over omdat ik nog aan het oriënteren ben. (alternatief: Kyrchystan, Tajikistan en Kazachstan)

thx alvast ^O^
Ik geloof niet dat er veel mensen zijn die daar ervaring mee hebben. Wellicht zou je op andere reisfora eens kunnen navragen? aroundtheglobe en wereldwijzer hebben een goed en uitgebreid forum :)
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  donderdag 21 november 2013 @ 13:48:41 #97
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133482051
Er is recent een topic gepost met een enquête over Armenië. Daarin reageerden verschillende mensen dat ze er geweest zijn.

TRV / Thesis enquête over de bestemming Armenië
pi_133482213
Thanks voor de reacties, ik ga ffies verder zoeken. :)
  Moderator donderdag 21 november 2013 @ 14:29:16 #99
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_133483199
quote:
5s.gif Op donderdag 21 november 2013 08:49 schreef krapula het volgende:
Hey mensen, ik overweeg komend jaar naar de zuidelijke Kaukasus te gaan (Armenië, Georgie en Azerbeidzjan). Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben/het aanraden? Ik open er bewust nog geen topic over omdat ik nog aan het oriënteren ben. (alternatief: Kyrchystan, Tajikistan en Kazachstan)

thx alvast ^O^
We hebben trouwens ook een oud-topic over de -stan landen: TRV / De Stan-landen
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_133490657
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 13:41 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

En over een paar weken al, gaaf!
quote:
7s.gif Op donderdag 21 november 2013 13:27 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Gewoon doen trouwens, ben alleen in Tokyo geweest maar ik was echt geïntrigeerd door Japan. Prachtig land!!

Eventueel te overwegen: China. Is ook in de aanbieding bij klm voor 550 euro. Prachtig land en zulks
Het is Japan geworden (2,5 weken), bedankt voor alle reacties!
  donderdag 21 november 2013 @ 18:48:16 #101
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133490694
quote:
14s.gif Op donderdag 21 november 2013 18:46 schreef TvhN het volgende:

[..]

[..]

Het is Japan geworden (2,5 weken), bedankt voor alle reacties!
Met welke maatschappij ga je?
pi_133491040
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 18:48 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Met welke maatschappij ga je?
KLM.
  donderdag 21 november 2013 @ 19:22:35 #103
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133491853
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 18:59 schreef TvhN het volgende:

[..]

KLM.
Kies je altijd voor directe vluchten?
Ik vind het altijd lastig kiezen tussen bijvoorbeeld 500 euro voor een vlucht met een overstap van 12 uur of 750 euro voor een directe vlucht. Dan kies ik toch vrijwel altijd voor de goedkope vlucht. Maar op een reis van 2,5 weken is die overstap natuurlijk wel substantieel en is direct zeker beter.
pi_133491952
Al is 12uur normaal gesproken ook wel een prima interval om even de stad in te gaan.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 21 november 2013 @ 19:26:10 #105
319979 Fok-it
All is well
pi_133491967
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 18:59 schreef TvhN het volgende:

[..]

KLM.
Netjes hoor _O_
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_133492034
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 19:22 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Kies je altijd voor directe vluchten?
Ik vind het altijd lastig kiezen tussen bijvoorbeeld 500 euro voor een vlucht met een overstap van 12 uur of 750 euro voor een directe vlucht. Dan kies ik toch vrijwel altijd voor de goedkope vlucht. Maar op een reis van 2,5 weken is die overstap natuurlijk wel substantieel en is direct zeker beter.
Ja, vind het een lastige keuze, maar kies vaak toch voor een directe vlucht.
pi_133492095
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 19:26 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Netjes hoor _O_
Stoel gekozen bij het gangpad. Kuala Lumpur -> Amsterdam had ik dus de middelste stoel en dat is me niet echt bevallen; ik kan vaak niet slapen en het is irritant als je naar de wc moet en je de persoon die naast je zit daarvoor wakker moet maken.
  donderdag 21 november 2013 @ 19:30:52 #108
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133492120
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 19:25 schreef kalinhos het volgende:
Al is 12uur normaal gesproken ook wel een prima interval om even de stad in te gaan.
Wat in dit geval Istanbul zou zijn, van 5:00 tot 17:00...
Heb even met skyscanner zitten spelen ;)
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 21 november 2013 @ 19:31:10 #109
319979 Fok-it
All is well
pi_133492129
quote:
14s.gif Op donderdag 21 november 2013 19:30 schreef TvhN het volgende:

[..]

Stoel gekozen bij het gangpad. Kuala Lumpur -> Amsterdam had ik dus de middelste stoel en dat is me niet echt bevallen; ik kan vaak niet slapen en het is irritant als je naar de wc moet en je de persoon die naast je zit daarvoor wakker moet maken.
Ja heb ik ook..Ik slaap echt niet in vliegtuigen :P altijd gangpad :)

Heb je al beetje globale route in je hoofd? :D
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_133492150
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 19:30 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Wat in dit geval Istanbul zou zijn, van 5:00 tot 17:00...
Heb even met skyscanner zitten spelen ;)
Grappig dat je met die 750 euro kwam, dat betaal ik dus voor de ticket.
  donderdag 21 november 2013 @ 19:32:40 #111
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133492176
quote:
14s.gif Op donderdag 21 november 2013 19:30 schreef TvhN het volgende:

[..]

Stoel gekozen bij het gangpad. Kuala Lumpur -> Amsterdam had ik dus de middelste stoel en dat is me niet echt bevallen; ik kan vaak niet slapen en het is irritant als je naar de wc moet en je de persoon die naast je zit daarvoor wakker moet maken.
Ik had twee jaar geleden op de terugweg een plek aan de raamkant bij de nooduitgang. Dat is met Mayasian Airlines af te raden, want daar zit je met je voeten tegen een deel van de airco aan. IJskoud en alsnog krap.
Ik zit bij voorkeur aan het raam, hoef toch niet naar de WC.
pi_133492187
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 19:31 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Ja heb ik ook..Ik slaap echt niet in vliegtuigen :P altijd gangpad :)

Heb je al beetje globale route in je hoofd? :D
Nog niet, in ieder geval dus Tokyo en omgeving. Daarnaast wil ik sowieso naar Kyoto.
  donderdag 21 november 2013 @ 19:33:50 #113
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133492226
quote:
12s.gif Op donderdag 21 november 2013 19:31 schreef TvhN het volgende:

[..]

Grappig dat je met die 750 euro kwam, dat betaal ik dus voor de ticket.
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 19:30 schreef Lemans24 het volgende:
Heb even met skyscanner zitten spelen
pi_133497070
quote:
14s.gif Op donderdag 21 november 2013 18:46 schreef TvhN het volgende:

[..]

[..]

Het is Japan geworden (2,5 weken), bedankt voor alle reacties!
Ik ging in Tokyo naar de WC in een random fastfood keten en waar je in Nederland zo'n stalen cel-wc'tje krijgt, kreeg ik daar zo'n volautomatisch ding met allerlei knoppen. Het was super eng en het spoot ook water _O_
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_133506817
quote:
14s.gif Op donderdag 21 november 2013 14:29 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

We hebben trouwens ook een oud-topic over de -stan landen: TRV / De Stan-landen
Die was ik inderdaad al tegengekomen! ^O^
Binnenkort maar even inlezen, keuze maken en daarna die topics volspammen. :)
  Moderator vrijdag 22 november 2013 @ 11:03:25 #116
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_133508963
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 09:07 schreef krapula het volgende:
Die was ik inderdaad al tegengekomen! ^O^
Binnenkort maar even inlezen, keuze maken en daarna die topics volspammen. :)
Dan zal ik hem even ontlocken. Na zoveel tijd van inactiviteit is reageren niet meer mogelijk. Ik zal hem even een boost geven.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_133509070
Ahhh, wist niet dat dat uberhaupt mogelijk was. Ik was al begonnen mensen lastig te vallen.
  Moderator vrijdag 22 november 2013 @ 11:17:26 #118
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_133509282
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 11:08 schreef krapula het volgende:
Ahhh, wist niet dat dat uberhaupt mogelijk was. Ik was al begonnen mensen lastig te vallen.
Topic is unlocked. Mensen lastig vallen is nooit nodig. :P
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_133675347
Vinden jullie het ook altijd al spannend zo'n 2 weken van tevoren? :@
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_133676105
Dag backpackers!

In januari ga ik voor het eerst backpacken! Ik vlieg naar Hanoi, Vietnam en dan ga ik zo'n drie maanden in mn eentje Vietnam, Cambodja, Loas en/of Thailand verkennen. Ik reis graag, maar ben altijd van de stedentrips geweest, dus dit wordt wel totaal iets anders. Wel fucking veel zin in :D

Ik heb een vraag over camera's. Ik fotografeer zelf heel graag, en heb een behoorlijke goede, maar ook prijzige en opzichtige camera+lens. Het liefst wil ik deze natuurlijk wel meenemen (juist nu!), maar ik heb toch mijn twijfels. Heeft iemand hier ervaring met het meenemen van een flinke spiegelreflexcamera (voor de kenners: Canon 5D) tijdens het reizen? Ik ben bang dat ie gejat wordt, die kans lijkt me redelijk groot in drie maanden tijd. De financiele waarde van dat ding is niet het issue, maar voornamelijk de foto's zelf natuurlijk.

Thoughts? :).
pi_133676287
quote:
6s.gif Op woensdag 27 november 2013 15:03 schreef Hammet het volgende:
Dag backpackers!

In januari ga ik voor het eerst backpacken! Ik vlieg naar Hanoi, Vietnam en dan ga ik zo'n drie maanden in mn eentje Vietnam, Cambodja, Loas en/of Thailand verkennen. Ik reis graag, maar ben altijd van de stedentrips geweest, dus dit wordt wel totaal iets anders. Wel fucking veel zin in :D

Ik heb een vraag over camera's. Ik fotografeer zelf heel graag, en heb een behoorlijke goede, maar ook prijzige en opzichtige camera+lens. Het liefst wil ik deze natuurlijk wel meenemen (juist nu!), maar ik heb toch mijn twijfels. Heeft iemand hier ervaring met het meenemen van een flinke spiegelreflexcamera (voor de kenners: Canon 5D) tijdens het reizen? Ik ben bang dat ie gejat wordt, die kans lijkt me redelijk groot in drie maanden tijd. De financiele waarde van dat ding is niet het issue, maar voornamelijk de foto's zelf natuurlijk.

Thoughts? :).
Vriend van me heeft ongeveer een jaar door China/z-o Azië gereisd met een Nikon D300 met +/- ¤5000 euro aan lenzen. Het handigste is om het in een onopvallende dagpack mee te nemen ipv een opzichtige cameratas. Daarnaast foto's regelmatig backuppen en eventueel online zetten.
pi_133676353
Volgende plannen zijn weer in de maak! Zodra er weer genoeg geld op de bankrekening staat een paar maanden zuid/midden Amerika. :)
pi_133702530
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 15:13 schreef ElDinosaur het volgende:
Volgende plannen zijn weer in de maak! Zodra er weer genoeg geld op de bankrekening staat een paar maanden zuid/midden Amerika. :)
Ik zal wel hier wat stukjes over mexico posten :)

straks de backpack inpakken :7
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_133703336
Gaaf, hoor. Ben benieuwd naar de updates!
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 28 november 2013 @ 10:31:52 #125
78918 SeLang
Black swans matter
pi_133703902
quote:
6s.gif Op woensdag 27 november 2013 15:03 schreef Hammet het volgende:
Dag backpackers!

In januari ga ik voor het eerst backpacken! Ik vlieg naar Hanoi, Vietnam en dan ga ik zo'n drie maanden in mn eentje Vietnam, Cambodja, Loas en/of Thailand verkennen. Ik reis graag, maar ben altijd van de stedentrips geweest, dus dit wordt wel totaal iets anders. Wel fucking veel zin in :D

Ik heb een vraag over camera's. Ik fotografeer zelf heel graag, en heb een behoorlijke goede, maar ook prijzige en opzichtige camera+lens. Het liefst wil ik deze natuurlijk wel meenemen (juist nu!), maar ik heb toch mijn twijfels. Heeft iemand hier ervaring met het meenemen van een flinke spiegelreflexcamera (voor de kenners: Canon 5D) tijdens het reizen? Ik ben bang dat ie gejat wordt, die kans lijkt me redelijk groot in drie maanden tijd. De financiele waarde van dat ding is niet het issue, maar voornamelijk de foto's zelf natuurlijk.

Thoughts? :).
Er lopen wel meer mensen met dikke camera's rond hoor. En bovendien is het niet bepaald het meest criminele deel van de wereld. Ik zou me er geen zorgen over maken, gewoon normaal op je spullen letten is genoeg :)

Ik heb zelf ook in 2 maanden in m'n uppie een rondje Vietnam/ Laos/ Cambodja gedaan. Zonder big-ass camera maar met een klein 3,2 megapixel pocketcameraatje. Twee maanden was krap dus die 3 maanden van jou klinkt prima!

Als het je interesseert, hier mijn reisverslag:
TRV / [Reisverslag] Vietnam + Laos + Cambodja
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_133704493
Ik reis ook altijd met mijn camera, maar ik heb ook twijfels over mexico :') gewoon om de nek laten hangen of wordt die dan al helemaal gejat? :@
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_133709029
quote:
10s.gif Op donderdag 28 november 2013 09:21 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Ik zal wel hier wat stukjes over mexico posten :)

straks de backpack inpakken :7
Graag! Nog geen idee waar ik precies heenga, alle ervaringen zijn welkom. :)
pi_133709092
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2013 13:51 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Graag! Nog geen idee waar ik precies heenga, alle ervaringen zijn welkom. :)
ik heb mijn 1e week al een beetje gepland, kijk er maar eens na ;)

ik begin in Mexico Stad, 2/3 dagen
dan een dagtocht naar teotihuacan (mayatempels)
en dan een dagtocht naar taxco en cuarnavaca (cuernavaca zijn weer tempels, en taxo is een koloniaal zilvermijnstad)
en daarna ga ik naar oaxaca city
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  donderdag 28 november 2013 @ 15:21:23 #129
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133711318
Vergeet Guanajuato niet, Aldo!
Nu ben ik niet in Taxo en Cuernavaca geweest, maar een mooier Mexicaans stadje dan Guanajuato kan er nauwelijks zijn.
  donderdag 28 november 2013 @ 15:23:09 #130
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133711357
quote:
11s.gif Op donderdag 28 november 2013 11:00 schreef AldoTheApache het volgende:
Ik reis ook altijd met mijn camera, maar ik heb ook twijfels over mexico :') gewoon om de nek laten hangen of wordt die dan al helemaal gejat? :@
Nee, in Latijns Amerika liever niet altijd om je nek laten hangen (wat in Zuidoost Azië inderdaad wel kan).
Goed opletten waar je bent, soms is mogelijk, vaak ook niet. Markten en de metro zijn geen handige plekken om je dikke camera om je nek te hangen, een tempel als Teotihuacan wel. Oh, dat zijn natuurlijk géén Mayatempels ;)
pi_133712003
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 10:31 schreef SeLang het volgende:

[..]

Als het je interesseert, hier mijn reisverslag:
TRV / [Reisverslag] Vietnam + Laos + Cambodja
Erg tof om te lezen. _O_
pi_133715243
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2013 15:10 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Vriend van me heeft ongeveer een jaar door China/z-o Azië gereisd met een Nikon D300 met +/- ¤5000 euro aan lenzen. Het handigste is om het in een onopvallende dagpack mee te nemen ipv een opzichtige cameratas. Daarnaast foto's regelmatig backuppen en eventueel online zetten.
Ik had inderdaad al bedacht mn cameratas thuis te laten, ik hoef niet te adverteren dat ik dure spullen bij me heb. Online backuppen gaat mss niet altijd even vlot daar? Het gaat om vele GBs natuurlijk. Verder had ik bedacht de fotos op DVD's te branden en evt naar huis te posten.

quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 10:31 schreef SeLang het volgende:

[..]

Er lopen wel meer mensen met dikke camera's rond hoor. En bovendien is het niet bepaald het meest criminele deel van de wereld. Ik zou me er geen zorgen over maken, gewoon normaal op je spullen letten is genoeg :)
Mjah, mss ben ik wat paranoia :P. Ik heb gewoon nog totaal geen ervaring hiermee.
quote:
Ik heb zelf ook in 2 maanden in m'n uppie een rondje Vietnam/ Laos/ Cambodja gedaan. Zonder big-ass camera maar met een klein 3,2 megapixel pocketcameraatje. Twee maanden was krap dus die 3 maanden van jou klinkt prima!

Als het je interesseert, hier mijn reisverslag:
TRV / [Reisverslag] Vietnam + Laos + Cambodja
Thanks, ga ik zeker even lezen!
  donderdag 28 november 2013 @ 19:43:50 #133
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133718901
quote:
7s.gif Op donderdag 28 november 2013 17:49 schreef Hammet het volgende:

[..]

Ik had inderdaad al bedacht mn cameratas thuis te laten, ik hoef niet te adverteren dat ik dure spullen bij me heb. Online backuppen gaat mss niet altijd even vlot daar? Het gaat om vele GBs natuurlijk. Verder had ik bedacht de fotos op DVD's te branden en evt naar huis te posten.
Dat was ik de laatste reis ook van plan, en heb ik zelfs op andere reizen altijd gedaan.
Totdat ik van iemand de tip kreeg om te backuppen op USB-stick. Die dingen zijn tegenwoordig goedkoop en hebben een enorme opslagcapaciteit. Het bleek veel sneller en makkelijker te zijn uiteindelijk, want je hebt inderdaad niet altijd een goede internetverbinding. En DVD's zijn wel altijd te branden, maar zoveel past daar niet op.
pi_133728895
quote:
7s.gif Op donderdag 28 november 2013 17:49 schreef Hammet het volgende:

[..]

Ik had inderdaad al bedacht mn cameratas thuis te laten, ik hoef niet te adverteren dat ik dure spullen bij me heb. Online backuppen gaat mss niet altijd even vlot daar? Het gaat om vele GBs natuurlijk. Verder had ik bedacht de fotos op DVD's te branden en evt naar huis te posten.

[..]

Mjah, mss ben ik wat paranoia :P. Ik heb gewoon nog totaal geen ervaring hiermee.

[..]

Thanks, ga ik zeker even lezen!
RAW's backuppen op een externe hdd of USB stick. JPEGS online zetten, mocht er dan iets gebeuren heb je altijd die files nog. Niet ideaal, maar beter dan niets!
  donderdag 28 november 2013 @ 23:09:46 #135
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133729228
Gewoon die USB stick naar huis sturen en pas deleten van geheugenkaartjes als het is aangekomen.
Uploaden ben ik mee gestopt, duurt veel te lang als je in de rimboe zit.
pi_133729691
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2013 15:23 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Nee, in Latijns Amerika liever niet altijd om je nek laten hangen (wat in Zuidoost Azië inderdaad wel kan).
Goed opletten waar je bent, soms is mogelijk, vaak ook niet. Markten en de metro zijn geen handige plekken om je dikke camera om je nek te hangen, een tempel als Teotihuacan wel. Oh, dat zijn natuurlijk géén Mayatempels ;)
Nee ok, maar op een markt neem ik altijd veel foto's :@

maar als je gewoon in de stad rondloopt? :@
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  donderdag 28 november 2013 @ 23:43:02 #137
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133730806
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 23:19 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Nee ok, maar op een markt neem ik altijd veel foto's :@

maar als je gewoon in de stad rondloopt? :@
Tja, met een kleine camera in je zak, die je er dan zo nu en dan uithaalt, kun je op markten en in steden natuurlijk wel foto's maken.
Maar jij hebt het over een DSLR constant om je nek/schouder, toch? Dat is helaas een uitnodiging voor een overvaller of snatcher in de meeste steden in Latijns Amerika. Gebruik je gezond verstand en haal die camera tevoorschijn als het kan, maar loop er niet mee te koop.

Maar ook in Europa loop je meestal liever niet al te opzichtig met een DSLR rond, midden in de steden. Er kan heel wat meer dan in Latijns Amerika, maar voorzichtig moet je altijd zijn, lijkt me.

In Azië is het heel normaal, daar kun je zelfs met een DSLR op markten en midden tussen de mensen in arme wijken gaan lopen, zonder je bedreigt te voelen. Ze willen waarschijnlijk met je op de foto. Zou je in Latijns Amerika zo rond gaan lopen, komt er in het beste geval iemand je waarschuwen dat je dat beter niet kunt doen ;)
pi_133731006
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2013 15:23 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Nee, in Latijns Amerika liever niet altijd om je nek laten hangen (wat in Zuidoost Azië inderdaad wel kan).
Goed opletten waar je bent, soms is mogelijk, vaak ook niet. Markten en de metro zijn geen handige plekken om je dikke camera om je nek te hangen, een tempel als Teotihuacan wel. Oh, dat zijn natuurlijk géén Mayatempels ;)
Dit, en ook in later post's waar je hetzelfde herhaalt is complete onzin. Je profileert latijns amerika net als een of andere ghetto :')

Je kan daar prima met je camera om je nek door de stad wandelen hoor. Sowieso probeer eens een camera te jatten die om je nek zit.. dan gaan ze echt wel voor je broekzak hoor. Altijd verstandig om je hand op je camera te houden in dingen als metro, bus maar latijns amerika geen camera om je nek hangen? Jezus wat een onzin :')
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  donderdag 28 november 2013 @ 23:55:00 #139
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133731303
quote:
7s.gif Op donderdag 28 november 2013 23:47 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Dit, en ook in later post's waar je hetzelfde herhaalt is complete onzin. Je profileert latijns amerika net als een of andere ghetto :')

Je kan daar prima met je camera om je nek door de stad wandelen hoor. Sowieso probeer eens een camera te jatten die om je nek zit.. dan gaan ze echt wel voor je broekzak hoor. Altijd verstandig om je hand op je camera te houden in dingen als metro, bus maar latijns amerika geen camera om je nek hangen? Jezus wat een onzin :')
Ik ben er een jaar geweest, met alleen een compactcamera en ben nooit bestolen. Want ik was blijkbaar voorzichtig genoeg.
Wel heb ik letterlijk tientallen verhalen gehoord, uit de eerste hand, van mensen die wel bestolen zijn. Vaak op hardhandige wijze. Met name in Quito en Lima overigens.
Natuurlijk is het geen ghetto, maar onzin is het ook zeker niet, om te waarschuwen tegen onvoorzichtigheid met een dure camera.

En nee, ikzelf zou in Latijns Amerikaanse steden geen DSLR om m'n nek hangen. Maar een ander mag dat natuurlijk best. Net als een portemonnee in je kontzak doen in Nederland. Kan best, maar is niet verstandig.
pi_133731412
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 23:55 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ik ben er een jaar geweest, met alleen een compactcamera en ben nooit bestolen. Want ik was blijkbaar voorzichtig genoeg.
Wel heb ik letterlijk tientallen verhalen gehoord, uit de eerste hand, van mensen die wel bestolen zijn. Vaak op hardhandige wijze. Met name in Quito en Lima overigens.
Natuurlijk is het geen ghetto, maar onzin is het ook zeker niet, om te waarschuwen tegen onvoorzichtigheid met een dure camera.

En nee, ikzelf zou in Latijns Amerikaanse steden geen DSLR om m'n nek hangen. Maar een ander mag dat natuurlijk best. Net als een portemonnee in je kontzak doen in Nederland. Kan best, maar is niet verstandig.
In Nederland kun je sowieso wel een portemonnee in je kontzak doen, in Latijns Amerika moet je wel opletten in bepaalde situaties zoals voornamelijk metro. Maar om te zeggen dat Latijns Amerika onveilig voor camera's is? Oh jezus zeg wat overdreven. Misschien wat hoger in Zuid-amerika en centraal-amerika maar argentinie, brazilie, chilie, uruguay etc? niets aan het handje.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  vrijdag 29 november 2013 @ 00:02:14 #141
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133731565
quote:
7s.gif Op donderdag 28 november 2013 23:57 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

In Nederland kun je sowieso wel een portemonnee in je kontzak doen, in Latijns Amerika moet je wel opletten in bepaalde situaties zoals voornamelijk metro. Maar om te zeggen dat Latijns Amerika onveilig voor camera's is? Oh jezus zeg wat overdreven. Misschien wat hoger in Zuid-amerika en centraal-amerika maar argentinie, brazilie, chilie, uruguay etc? niets aan het handje.
Nee, in het zuiden niet, ik generaliseer te veel. Aldo gaat naar Mexico. Laat ik dan zeggen, van Mexico tot Bolivia extra opletten, daaronder is het als in Europa.
Ach, als je daar rondloopt, spreekt het voor zich, er is altijd wel een bezorgd iemand die je waarschuwt als je de verkeerde wijk ingaat of iets doet wat niet handig is.

Zet je tas niet op de grond, als je er wat uitpakt, in ieder geval. Zo is eens iemand die ik sprak, drie camera's in één keer kwijtgeraakt |:(
  vrijdag 29 november 2013 @ 00:03:26 #142
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_133731597
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 00:02 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Nee, in het zuiden niet, ik generaliseer te veel. Aldo gaat naar Mexico. Laat ik dan zeggen, van Mexico tot Bolivia extra opletten, daaronder is het als in Europa.
Ach, als je daar rondloopt, spreekt het voor zich, er is altijd wel een bezorgd iemand die je waarschuwt als je de verkeerde wijk ingaat of iets doet wat niet handig is.

Zet je tas niet op de grond, als je er wat uitpakt, in ieder geval. Zo is eens iemand die ik sprak, drie camera's in één keer kwijtgeraakt |:(
Nah, het is immer zo dat je op moet letten waar je heen gaat. In ZO azie heb je ook wel plekken waar je niet wil komen maar ook in grote westerse steden, zoals bijvoorbeeld NY waar je 's avonds niet in bronx wil lopen. gr gr
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_133731602
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 00:02 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Nee, in het zuiden niet, ik generaliseer te veel. Aldo gaat naar Mexico. Laat ik dan zeggen, van Mexico tot Bolivia extra opletten, daaronder is het als in Europa.
Ach, als je daar rondloopt, spreekt het voor zich, er is altijd wel een bezorgd iemand die je waarschuwt als je de verkeerde wijk ingaat of iets doet wat niet handig is.

Zet je tas niet op de grond, als je er wat uitpakt, in ieder geval. Zo is eens iemand die ik sprak, drie camera's in één keer kwijtgeraakt |:(
Ik moet dus ineens heel erg goed gaan oppassen -O-
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  vrijdag 29 november 2013 @ 00:04:25 #144
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133731627
quote:
11s.gif Op vrijdag 29 november 2013 00:03 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Ik moet dus ineens heel erg goed gaan oppassen -O-
Zoals BoterBartje zegt: dat moet je altijd.
pi_133731653
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 00:04 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Zoals BoterBartje zegt: dat moet je altijd.
Nou goed, in India ben ik een sloppenwijk in geweest, maar dat zal ik in Mexico maar niet doen _O-
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  vrijdag 29 november 2013 @ 00:05:46 #146
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133731670
quote:
12s.gif Op vrijdag 29 november 2013 00:05 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Nou goed, in India ben ik een sloppenwijk in geweest, maar dat zal ik in Mexico maar niet doen _O-
Wat voor camera heb je nou?
pi_133731677
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 00:05 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Wat voor camera heb je nou?
Samsung NX10 ofzo, zo'n systeemcamera
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  vrijdag 29 november 2013 @ 00:10:25 #148
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133731799
quote:
15s.gif Op vrijdag 29 november 2013 00:06 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Samsung NX10 ofzo, zo'n systeemcamera
Dat is geen grote DSLR, valt allemaal wel mee dus.
Dacht dat je met een 5D ofzo met telelens ging, ofwel 5000 euro om je nek ;)

Gewoon je verstand gebruiken, spreekt voor zich, ook daar!
pi_133731822
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 00:10 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Dat is geen grote DSLR, valt allemaal wel mee dus.
Dacht dat je met een 5D ofzo met telelens ging, ofwel 5000 euro om je nek ;)

Gewoon je verstand gebruiken, spreekt voor zich, ook daar!
Nee joh _O- ik ben een arm studentje _O-
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  vrijdag 29 november 2013 @ 00:51:37 #150
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_133732720
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 november 2013 00:11 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Nee joh _O- ik ben een arm studentje _O-
En een systeemcamera is ook lekker compact ;)
Boter heeft zelf een nex-5, erg blij mee _O_
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_133734777
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 november 2013 00:51 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

En een systeemcamera is ook lekker compact ;)
Boter heeft zelf een nex-5, erg blij mee _O_
Nou, zo compact is die van mij niet hoor _O- Ik draag hem atijd gewoon om de nek

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 29 november 2013 @ 09:25:54 #152
78918 SeLang
Black swans matter
pi_133735531
Lemans24 heeft helemaal gelijk wat betreft Latijns Amerika. Dat is echt wel andere koek dan Azië. Vooral plekken als Guatemala, Peru en Colombia. Ik ben zelf ook nog nooit beroofd of bestolen maar ik ben zoveel mensen tegengekomen die zijn bestolen en beroofd in Latijns Amerika, sommigen zelfs met veel geweld. Je moet daar echt niet met dure spullen gaan lopen rondwapperen.

Overigens is er nog een ander argument tegen een grote dure camera: het is meer intrusief. Niet iedereen houdt ervan om een grote camera in z'n gezicht geduwd te krijgen. Een klein cameraatje dat in je broekzak past en waarvan men aanvankelijk nieteens ziet dat je hem hebt kun je in een ninja-actie tevoorschijn halen -klik!- en weer opbergen terwijl veel mensen het nieteens merken. Low profile, je bent iets minder de toerist. Levert een betere reiservaring imo.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 29 november 2013 @ 23:31:39 #153
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_133761887
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 november 2013 09:25 schreef SeLang het volgende:
Lemans24 heeft helemaal gelijk wat betreft Latijns Amerika. Dat is echt wel andere koek dan Azië. Vooral plekken als Guatemala, Peru en Colombia. Ik ben zelf ook nog nooit beroofd of bestolen maar ik ben zoveel mensen tegengekomen die zijn bestolen en beroofd in Latijns Amerika, sommigen zelfs met veel geweld. Je moet daar echt niet met dure spullen gaan lopen rondwapperen.

Overigens is er nog een ander argument tegen een grote dure camera: het is meer intrusief. Niet iedereen houdt ervan om een grote camera in z'n gezicht geduwd te krijgen. Een klein cameraatje dat in je broekzak past en waarvan men aanvankelijk nieteens ziet dat je hem hebt kun je in een ninja-actie tevoorschijn halen -klik!- en weer opbergen terwijl veel mensen het nieteens merken. Low profile, je bent iets minder de toerist. Levert een betere reiservaring imo.
Niet eens met eerste deel van je verhaal, complete bullshit zelfs. Tweede deel kan ik mij wel in vinden, maar SLR heeft gewoon betere kwaliteit en een kleine DSLR zou het verschil met een systeem/goede compact ook niet zo maken qua beleving voor het te fotograferen object. Een dikke telelens natuurlijk wel.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_133762027
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 november 2013 23:31 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Niet eens met eerste deel van je verhaal, complete bullshit zelfs. Tweede deel kan ik mij wel in vinden, maar SLR heeft gewoon betere kwaliteit en een kleine DSLR zou het verschil met een systeem/goede compact ook niet zo maken qua beleving voor het te fotograferen object. Een dikke telelens natuurlijk wel.
volgens mij ben jij er nog nooit geweest, dus ik hecht meer waarde aan de 'ervaren' reizigers :@

quote:
2s.gif Op vrijdag 29 november 2013 09:25 schreef SeLang het volgende:
Lemans24 heeft helemaal gelijk wat betreft Latijns Amerika. Dat is echt wel andere koek dan Azië. Vooral plekken als Guatemala, Peru en Colombia. Ik ben zelf ook nog nooit beroofd of bestolen maar ik ben zoveel mensen tegengekomen die zijn bestolen en beroofd in Latijns Amerika, sommigen zelfs met veel geweld. Je moet daar echt niet met dure spullen gaan lopen rondwapperen.

Overigens is er nog een ander argument tegen een grote dure camera: het is meer intrusief. Niet iedereen houdt ervan om een grote camera in z'n gezicht geduwd te krijgen. Een klein cameraatje dat in je broekzak past en waarvan men aanvankelijk nieteens ziet dat je hem hebt kun je in een ninja-actie tevoorschijn halen -klik!- en weer opbergen terwijl veel mensen het nieteens merken. Low profile, je bent iets minder de toerist. Levert een betere reiservaring imo.
-O- Maar gewoon in de tas, en alleen eruit als ik foto's maak? en dan altijd de camera in de hand vasthouden terwijl dat ding om de nek zit? :@
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  vrijdag 29 november 2013 @ 23:39:13 #155
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_133762220
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 23:34 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

volgens mij ben jij er nog nooit geweest, dus ik hecht meer waarde aan de 'ervaren' reizigers :@

[..]

-O- Maar gewoon in de tas, en alleen eruit als ik foto's maak? en dan altijd de camera in de hand vasthouden terwijl dat ding om de nek zit? :@
Volgens mij ben ik er nog nooit geweest? Mexico niet nee, maar onder Latijns-Amerika valt veel meer dan enkel mexico en ik ben denk ik zo bij elkaar bijna 5 jaar in Zuid-Amerika geweest als ik alles zo op tel. Tsjongejonge.. als jij ook al begint met dit soort reacties. Dat die lemans een arrogante kneus is die z'n mening als de enige waarheid presenteert, prima.. maar is dit topic nou echt kapot?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  zaterdag 30 november 2013 @ 02:07:20 #156
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133767010
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 november 2013 23:31 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Niet eens met eerste deel van je verhaal, complete bullshit zelfs.
SeLang praat geen bullshit, die is overal geweest. :D
Daarnaast kan ik het beamen, in Midden Amerika, Colombia, Ecuador en Peru moet je oppassen waar je je camera hangt. Maar ik val in herhaling.

Heb jij er trouwens gewoond? Want 5 jaar daar geweest zijn is lang!
edit: Chili dus. Rijkste land van Zuid-Amerika, natuurlijk is het daar veilig.

[ Bericht 4% gewijzigd door Lemans24 op 30-11-2013 02:35:19 ]
  zaterdag 30 november 2013 @ 02:08:48 #157
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133767029
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 november 2013 23:39 schreef Boterbartje het volgende:

[..]
Dat die lemans een arrogante kneus is die z'n mening als de enige waarheid presenteert, prima.. maar is dit topic nou echt kapot?
Kappen
  zaterdag 30 november 2013 @ 02:24:20 #158
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133767202
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 23:34 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

-O- Maar gewoon in de tas, en alleen eruit als ik foto's maak? en dan altijd de camera in de hand vasthouden terwijl dat ding om de nek zit? :@
Natuurlijk kan dat. Tijdens eerdere reizen moest je de situatie toch ook wel inschatten? Soms kun je met je camera op je buik rondlopen en vrolijk plaatjes schieten, soms lijkt het onveilig en hou je hem in je tas. Een klein compact-cameraatje in je zak, zoals SeLang beschrijft, is inderdaad wel handig. Kan ook naast je grotere camera, dan maak je zeker meer foto's!
pi_133768249
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 02:07 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

SeLang praat geen bullshit, die is overal geweest. :D
Daarnaast kan ik het beamen, in Midden Amerika, Colombia, Ecuador en Peru moet je oppassen waar je je camera hangt. Maar ik val in herhaling.

Heb jij er trouwens gewoond? Want 5 jaar daar geweest zijn is lang!
edit: Chili dus. Rijkste land van Zuid-Amerika, natuurlijk is het daar veilig.
Jup 4 jaar, chili, santiago. Maar goed, ook daar heb je de plekjes waar je liever niet 's nachts een zeepje laat vallen en in de metro hebben ze wel eens de kontzak van m'n vaders broek van onder losgesneden en portemonnee gejat.

Desalniettemin ben ik ook in Peru geweest, ik vind het complete onzin dat je op moet passen met je camera. Gaat hartstikke prima.
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 02:08 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Kappen
nou nou, krijg ik nu een bevel van de almachtige Lemans? De man die alles weet? dé evaringsdeskundige van 'latijns-amerika' waar je niet met een camera kunt rondlopen?

:')
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 30 november 2013 @ 08:41:50 #160
78918 SeLang
Black swans matter
pi_133768459
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 23:34 schreef AldoTheApache het volgende:

-O- Maar gewoon in de tas, en alleen eruit als ik foto's maak? en dan altijd de camera in de hand vasthouden terwijl dat ding om de nek zit? :@
Ik zeg alleen dat je moet oppassen. Vrienden van mij (stelletje) zijn met veel geweld beroofd door een bende en die zijn helemaal kaalgeplukt - zelfs hun schoenen werden uitgetrokken en meegenomen! Verwacht ook niet dat iemand je dan te hulp komt want iedereen is bang.

Dit is een extreem verhaal maar je wilt niet weten van hoeveel mensen de spullen zijn gejat terwijl die in een tas lagen op de stoel naast ze in de bus. Die keken een seconde de andere kant op en dan wordt die tas uit het raam gegooid naar een handlanger die ermee wegrent. Dat gebeurt binnen een seconde en niemand heeft natuurlijk iets gezien...

Ik kwam in Colombia net over de grens ook een keer een motorrijder tegen (Duitser) die even 1 minuut een winkel in was gegaan en heel naïef dacht dat daarna z'n tassen met bagage nog op z'n motor zouden zitten. :D

Maar goed, er hoeft niets te gebeuren (ik heb zelf ook nooit iets naars meegemaakt) maar wees op je hoede, dit is geen zuidoost Azië.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_133768527
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 02:24 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Natuurlijk kan dat. Tijdens eerdere reizen moest je de situatie toch ook wel inschatten? Soms kun je met je camera op je buik rondlopen en vrolijk plaatjes schieten, soms lijkt het onveilig en hou je hem in je tas. Een klein compact-cameraatje in je zak, zoals SeLang beschrijft, is inderdaad wel handig. Kan ook naast je grotere camera, dan maak je zeker meer foto's!
Ik heb me tot nu toe nergens onveilig gevoeld :@ Dus dat ligt of aan mij, of aan de landen ;)
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  Moderator zaterdag 30 november 2013 @ 10:31:38 #162
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_133769289
In Quito is ooit een camera van mij gestolen. En een Engelse vriend van mij heeft daar een gebroken kaak overgehouden aan een overval nadat we een avondje waren wezen stappen. Hij liep van mijn woning, waar we uit de taxi waren gestapt, de 200 meter naar zijn woning en werd door een groepje gasten volledig in elkaar gebeukt nadat hij al zijn portemonnee en horloge had afgestaan. En dit was in een goede wijk. In mijn ogen is Zuid Amerika een stuk gevaarlijker dan Azië waar ik me nooit onveilig voelde.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zaterdag 30 november 2013 @ 21:45:34 #163
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133785542
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 november 2013 07:23 schreef Boterbartje het volgende:

Lemans? De man die alles weet? dé evaringsdeskundige van 'latijns-amerika'

Dank je!
;)
  zaterdag 30 november 2013 @ 21:51:09 #164
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133785768
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 november 2013 10:31 schreef UIO_AMS het volgende:
In Quito is ooit een camera van mij gestolen. En een Engelse vriend van mij heeft daar een gebroken kaak overgehouden aan een overval nadat we een avondje waren wezen stappen. Hij liep van mijn woning, waar we uit de taxi waren gestapt, de 200 meter naar zijn woning en werd door een groepje gasten volledig in elkaar gebeukt nadat hij al zijn portemonnee en horloge had afgestaan. En dit was in een goede wijk. In mijn ogen is Zuid Amerika een stuk gevaarlijker dan Azië waar ik me nooit onveilig voelde.
Over Quito hoorde ik destijds (2007) in Ecuador al veel van dergelijke verhalen en ook vorig jaar weer, toen ik in Colombia was. En zelfs in Azië, vertelden mensen spontaan over overvallen die ze in Quito hadden meegemaakt. Het lijkt wel of het in die stad steeds gevaarlijker wordt. En je hoort er in Nederland verder zo weinig over. Vreemd.

Over Mexico hoor je wel veel, helaas negatief nieuws, dus daar kan het haast alleen maar meevallen. Ik ben erg benieuwd wat de ervaringen van Aldo zullen zijn! Het is in ieder geval een prachtig land.
pi_133785874
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 21:45 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Dank je!
;)
:')
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  zaterdag 30 november 2013 @ 21:55:17 #166
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133785936
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 november 2013 21:53 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

:')
Inkoppertje, jouw favo smiley.
pi_133834282
SeLang, jouw reisverslag was geweldig. Ik ben net terug van een georganiseerde rondreis door Nepal, maar redelijk wat dagen ook alleen op pad gegaan wat voor mij de beslissing om eens echt te gaan backpacken nu wel makkelijker heeft gemaakt. Wil sowieso terug naar Nepal om Poon Hill te doen, dus daar ga ik nu maar eens over nadenken.
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 2 december 2013 @ 09:41:46 #168
78918 SeLang
Black swans matter
pi_133834530
quote:
14s.gif Op maandag 2 december 2013 09:28 schreef douche-eendje het volgende:
SeLang, jouw reisverslag was geweldig. Ik ben net terug van een georganiseerde rondreis door Nepal, maar redelijk wat dagen ook alleen op pad gegaan wat voor mij de beslissing om eens echt te gaan backpacken nu wel makkelijker heeft gemaakt. Wil sowieso terug naar Nepal om Poon Hill te doen, dus daar ga ik nu maar eens over nadenken.
Poon Hill ligt op de route van de Ghorepani trek die ik heb beschreven in het verslag (de eerste trek van 4 dagen). Toen ik er was zat Poon Hill helaas in de regen/ mist dus ik heb niks van de uitzichten gezien. Je kunt dat inderdaad prima zelf doen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_133837069
Over 2 weken ben ik eindelijk afgestudeerd en start in februari met een baan. Dus ik heb besloten om 1,5 maand alleen te gaan backpacken! Ook meteen een goed excuus om met de kerstdagen niet bij mijn ouders te zitten.

Idee is om een goedkoop ticket naar Bangkok te boeken en dan in 6 weken door Thailand, Laos en Vietnam te reizen. Iemand die een soortgelijke reis heeft gedaan? Tips zijn welkom.
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_133837441
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 11:38 schreef MaxC het volgende:
Over 2 weken ben ik eindelijk afgestudeerd en start in februari met een baan. Dus ik heb besloten om 1,5 maand alleen te gaan backpacken! Ook meteen een goed excuus om met de kerstdagen niet bij mijn ouders te zitten.

Idee is om een goedkoop ticket naar Bangkok te boeken en dan in 6 weken door Thailand, Laos en Vietnam te reizen. Iemand die een soortgelijke reis heeft gedaan? Tips zijn welkom.
Prima keuze! In Thailand zou ik sowieso Chiang Mai en Kanchanaburi (o.a. Birma-spoorlijn) bezoeken. Vanuit Chiang Mai kan je overigens ook eenvoudig naar Laos. Met betrekking tot Laos en Vietnam kan ik je niet helpen (heb zelf vervolgens Singapore -> Cambodja -> paar dagen Kuala Lumpur gedaan).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_133837636
Sterker nog, ik voetbal er nog steeds ;)
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_133837813
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 11:58 schreef MaxC het volgende:
Sterker nog, ik voetbal er nog steeds ;)
Uitwedstrijden bij The Knickerbockers. _O_
pi_133838107
quote:
17s.gif Op maandag 2 december 2013 12:03 schreef TvhN het volgende:

[..]

Uitwedstrijden bij The Knickerbockers. _O_
Beetje off-topic maar zijn inderdaad meer teams die het geweldig vinden. Als je 4e klasse of lager speelt moet je kijken of je met je team met Knockerbicker mee kan doen. Echt een episch weekend :P
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_133838702
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 11:38 schreef MaxC het volgende:
Over 2 weken ben ik eindelijk afgestudeerd en start in februari met een baan. Dus ik heb besloten om 1,5 maand alleen te gaan backpacken! Ook meteen een goed excuus om met de kerstdagen niet bij mijn ouders te zitten.

Idee is om een goedkoop ticket naar Bangkok te boeken en dan in 6 weken door Thailand, Laos en Vietnam te reizen. Iemand die een soortgelijke reis heeft gedaan? Tips zijn welkom.
Ik heb het volgende in ongeveer 5 weken gedaan:

Ik ben in Chiang Mai gestart (dus maar 4 dagen Thailand), daarna met Stray door Laos gereisd (noord - zuid, deze route ), en vervolgens alleen van zuid naar noord door Vietnam (Ho Chi Minh - Da Lat - Nha Trang - Hoi An - Ha Long Bay - Hanoi).

Hoogtepunten: Chiang Mai, Luang Prabang, Vang Vieng, Da Lat en Hoi An. Minder vond ik Pakse, Ho Chi Minh en Hanoi. Maar dat is persoonlijk natuurlijk, ik hou er van om in de natuur te zitten. :)
pi_133853263
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 11:38 schreef MaxC het volgende:
Over 2 weken ben ik eindelijk afgestudeerd en start in februari met een baan. Dus ik heb besloten om 1,5 maand alleen te gaan backpacken! Ook meteen een goed excuus om met de kerstdagen niet bij mijn ouders te zitten.

Idee is om een goedkoop ticket naar Bangkok te boeken en dan in 6 weken door Thailand, Laos en Vietnam te reizen. Iemand die een soortgelijke reis heeft gedaan? Tips zijn welkom.
Ik heb afgelopen zomer in 4 weken een rondje thailand, cambodja, laos gedaan. Grofweg Bangkok - Siem Reap, Phnom Penh, Kampot, Don Det, Vientiane, Vang Vieng, Luang Prabang, Luang Namtha, Bangkok.

Laos was absolute hoogtepunt. Cambodja vond ik Angkor heel gaaf, verder ook goede tijd gehad hoor, maar zou er nooit meer terug naartoe gaan. Laos kom ik nog wel een keer :)
  woensdag 4 december 2013 @ 22:49:04 #176
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133927822
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 20:06 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]
Laos was absolute hoogtepunt. Cambodja vond ik Angkor heel gaaf, verder ook goede tijd gehad hoor, maar zou er nooit meer terug naartoe gaan. Laos kom ik nog wel een keer :)
Helemaal eens met Laos, geweldig land!
En dat ik Angkor Watt nu al twee keer heb overgeslagen, voelt weer wat minder erg, na zo'n opmerking. Dank je ;)
(komt nog wel een keer...)

Oh, er wordt momenteel op TV al gewaarschuwd voor de veiligheid in Brazilië tijdens het WK: laat alles in je hotel, doe niks in je broekzakken, alleen wat kleingeld meenemen, dan is er niks aan de hand.
Ging specifiek over Salvador trouwens.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 5 december 2013 @ 07:55:40 #177
78918 SeLang
Black swans matter
pi_133934416
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 22:49 schreef Lemans24 het volgende:

En dat ik Angkor Watt nu al twee keer heb overgeslagen,
Die houding had ik eerst ook, maar ik vond dat ik Angkor Wat niet links kon laten liggen als ik toch in Cambodja was.... Het bleek veel leuker/ mooier te zijn dan ik had verwacht. Het is een vrij groot gebied en als je een fiets huurt dan kun je daar zelf rondfietsen van tempelsite naar tempelsite in een mooie omgeving. Ik heb 3 dagen rondgefietst tussen de tempels (en die tijd heb je ook echt nodig als je het recht wilt doen). Als je niet zelf fietst is de ervaring wel een stuk minder denk ik.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 5 december 2013 @ 13:37:57 #178
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133941836
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 07:55 schreef SeLang het volgende:

[..]

Die houding had ik eerst ook, maar ik vond dat ik Angkor Wat niet links kon laten liggen als ik toch in Cambodja was.... Het bleek veel leuker/ mooier te zijn dan ik had verwacht. Het is een vrij groot gebied en als je een fiets huurt dan kun je daar zelf rondfietsen van tempelsite naar tempelsite in een mooie omgeving. Ik heb 3 dagen rondgefietst tussen de tempels (en die tijd heb je ook echt nodig als je het recht wilt doen). Als je niet zelf fietst is de ervaring wel een stuk minder denk ik.
Weet ik, maar ik ben nooit in Cambodja geweest. Het was beide keren de keuze 'van Thailand naar Angkor voor een paar dagen, of ergens anders heen' En dan was het met slecht weer niet zo moeilijk kiezen.
Zoals ik zei, komt nog wel een keer.
pi_134016600
Morgen naar Japan! *O*
pi_134016635
quote:
6s.gif Op zaterdag 7 december 2013 14:57 schreef TvhN het volgende:
Morgen naar Japan! *O*
Veel plezier!
pi_134016702
*meldt*

Zou met een vriendinnetje ongeveer twee maanden naar Azië, maar ze krijgt waarschijnlijk een baan en dan gaat de pret niet door. Nu maar even kijken hoe ik het inricht, want dat ik wil reizen, is wel zeker! :)
pi_134016764
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2013 14:58 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Veel plezier!
Dankje, jij straks ook en nog bedankt voor jouw tips!

Heb overigens uiteindelijk wel een Japan Rail Pass aangeschaft.
  Beste/leukste mod 2022 zaterdag 7 december 2013 @ 15:04:03 #183
319979 Fok-it
All is well
pi_134016789
quote:
6s.gif Op zaterdag 7 december 2013 14:57 schreef TvhN het volgende:
Morgen naar Japan! *O*
Have fun :D ben erg benieuwd naar je ervaringen.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_134016791
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 15:00 schreef Ansu het volgende:
*meldt*

Zou met een vriendinnetje ongeveer twee maanden naar Azië, maar ze krijgt waarschijnlijk een baan en dan gaat de pret niet door. Nu maar even kijken hoe ik het inricht, want dat ik wil reizen, is wel zeker! :)
Alleen backpacken in Zuidoost-Azië kan prima, je ontmoet er (normaal gesproken) veel andere backpackers.
pi_134016806
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2013 15:04 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Have fun :D ben erg benieuwd naar je ervaringen.
Dankje, zal het hier vermelden!
  zaterdag 7 december 2013 @ 21:03:06 #186
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_134027731
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 15:00 schreef Ansu het volgende:
*meldt*

Zou met een vriendinnetje ongeveer twee maanden naar Azië, maar ze krijgt waarschijnlijk een baan en dan gaat de pret niet door. Nu maar even kijken hoe ik het inricht, want dat ik wil reizen, is wel zeker! :)
Heeft ze ook waardeloos geregeld dan, ze kan toch zeggen dat ze over twee maanden begint? Graag of niet hoor, ze had het immers nog genoeg geld.
pi_134030797
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2013 21:03 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Heeft ze ook waardeloos geregeld dan, ze kan toch zeggen dat ze over twee maanden begint? Graag of niet hoor, ze had het immers nog genoeg geld.
Nee, het duurt nog even: gaat om reizen in de zomer. Ze heeft maar 4 weken vakantie voor het hele jaar dus dat is dan gewoon lastig.
  zaterdag 7 december 2013 @ 22:36:46 #188
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_134031891
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 22:13 schreef Ansu het volgende:

[..]

Nee, het duurt nog even: gaat om reizen in de zomer. Ze heeft maar 4 weken vakantie voor het hele jaar dus dat is dan gewoon lastig.
Ik zou die hele baan dan niet aannemen. Maar goed, ik hecht dan ook 0,0 waarde aan carrière e.d. Snel effe geld en dan reizen boven alles, veel leuker!

Maar (iets meer) serieus: ze reist toch wel een paar weekjes met je mee?
pi_134032876
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2013 22:36 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ik zou die hele baan dan niet aannemen. Maar goed, ik hecht dan ook 0,0 waarde aan carrière e.d. Snel effe geld en dan reizen boven alles, veel leuker!

Maar (iets meer) serieus: ze reist toch wel een paar weekjes met je mee?
Dat weten we nog niet, het zou wel een optie zijn maar eerst even afwachten hoe het gaat met d'r baan. Ik denk wel dat dat iig een mogelijke optie is, en dan ga ik zelf gewoon eerder/later :)

En het is helaas niet voor iedereen een optie om een baan af te slaan, ze is afgestudeerd in een vrij krappe sector en alle werkervaring is gewoon belangrijk. Dus ik snap haar ook wel, 't gaat niet zoals gepland maar er moet ook maar brood op de plank komen natuurlijk :)
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 8 december 2013 @ 08:02:24 #190
78918 SeLang
Black swans matter
pi_134040929
Werken is voor mietjuhs
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 8 december 2013 @ 09:36:39 #191
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_134041255
quote:
6s.gif Op zondag 8 december 2013 08:02 schreef SeLang het volgende:
Werken is voor mietjuhs
Dat was m'n korte antwoord geweest.
  zondag 8 december 2013 @ 12:53:28 #192
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_134044494
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2013 09:36 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Dat was m'n korte antwoord geweest.
Hard hoor ^O^

Ik snap de keuze wél, als je een erg goede baan kan krijgen kan dat plannen veranderen.. het gaat hier natuurlijk niet om een 'vakkenvullen bij de AH' situatie.

Reizen kan trouwens altijd nog.. al wordt het wat lastiger naarmate je ouder wordt ivm verplichtingen zoals hypotheek en koters.. en op je 60ste in een hostel liggen en 's avonds zuipen is ook wat minder denk ik..

[ Bericht 11% gewijzigd door Boterbartje op 08-12-2013 15:07:52 ]
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  zondag 8 december 2013 @ 12:55:42 #193
416082 pahlawan
cool guys dont look at explosi
pi_134044561
quote:
7s.gif Op zondag 8 december 2013 12:53 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Hard hoor ^O^

ik vind jou echt cool _O_ :Y *O*
pi_134048140
Blij met mijn nieuwe aankoop: Osprey Aether 70 ^O^
  zondag 8 december 2013 @ 15:09:11 #195
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_134048811
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 14:47 schreef Levis het volgende:
Blij met mijn nieuwe aankoop: Osprey Aether 70 ^O^
Mooi tasje dat ;)
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 12:55 schreef pahlawan het volgende:

[..]

ik vind jou echt cool _O_ :Y *O*
dankje hoor, gr gr :*
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_134059110
Iemand ervaring met backpacken door griekenland?
Sappig !!
  zondag 8 december 2013 @ 21:51:10 #197
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_134063283
quote:
7s.gif Op zondag 8 december 2013 12:53 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Reizen kan trouwens altijd nog.. al wordt het wat lastiger naarmate je ouder wordt ivm verplichtingen zoals hypotheek en koters..
Die hoef ik beide dan ook niet. Verder eens hier, natuurlijk: reizen kan altijd nog, zal altijd nog, gaat altijd nog gebeuren!
  zondag 8 december 2013 @ 21:57:36 #198
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_134063541
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2013 21:51 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Die hoef ik beide dan ook niet. Verder eens hier, natuurlijk: reizen kan altijd nog, zal altijd nog, gaat altijd nog gebeuren!
Wees maar niet bang ;) :P
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 9 december 2013 @ 08:04:52 #199
78918 SeLang
Black swans matter
pi_134072244
Ook toen ik nog werkte heb ik heel veel gereisd. Zeker als je in een land als Nederland woont is dat mogelijk. Gewoon je 25 vakantiedagen per jaar goed benutten, evenals de officiële feestdagen (kerst, hemelvaart, pasen, etc) en ik nam elk jaar het maximaal toegestane aantal onbetaald verlof dagen op (14 stuks). Bij elkaar kon ik per jaar dus >40 werkdagen (=8 weken) op reis. De meeste jaren ben ik toen 2x of 3x op reis geweest. Jaarlijks één lange reis en één of twee kortere (meestal 5 + 3 weken of 3,5 + 2,5 + 2 weken, zo'n soort verdeling). Dat is duur met vliegtuigkosten e.d. maar als je werkt dan heb je toch geld zat.

Nu ik niet meer werk limiteer ik mijn reizen trouwens op maximaal 2 maanden per stuk, domweg omdat ik na 2 maanden doodop ben. Ik heb na een mooie reis ook tijd nodig om het allemaal te laten inzinken en ik vind het zonde om mezelf die tijd niet te geven. Ik zie trouwens bij mensen die veel langer op reis zijn dat ze na een paar maanden ook verzadigd zijn en steeds minder gaan doen. Die hangen dan de hele dag een beetje rond in het hostel.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_134072486
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 14:47 schreef Levis het volgende:
Blij met mijn nieuwe aankoop: Osprey Aether 70 ^O^
Ik zie hier enorm veel Ospreys is Nieuw-Zeeland! Heb zelf een daypack van Osprey en ben er erg tevreden over :) ^O^
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 9 december 2013 @ 09:10:41 #201
78918 SeLang
Black swans matter
pi_134072878
Hier nog steeds een ruim 20 jaar oude Nomad rugzak :D. Al mijn reizen heb ik met deze rugzak gedaan dus ik ben eraan gehecht. Inmiddels zo lek als een mandje maar hij draagt lekker en bovenal: hij is legergroen dus niet zo flashy als die rugzakken van tegenwoordig. Goed voor in de natuur en zo'n oud en vies uitziend ding trekt minder gespuis aan dan een flashy glimmende nieuwe rugzak.



Gevuld met tent, slaapzak, matrasje, kookstel, benzine, pannetjes en kleding etc voor 1 maand :D

[ Bericht 11% gewijzigd door SeLang op 09-12-2013 09:17:37 ]
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_134074651
Hoe is jullie ervaring met je duikbrevet halen in Azie? (Filipijnen om precies te zijn?) Zijn er dingen waar je op moet letten? Zal ik hier al zo'n heel arrangement boeken inclusief overnachtingen of liever daar kijken tot je iets tegen komt wat er een beetje betrouwbaar uit ziet?
  maandag 9 december 2013 @ 11:08:05 #203
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_134075346
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 09:10 schreef SeLang het volgende:
Hier nog steeds een ruim 20 jaar oude Nomad rugzak :D. Al mijn reizen heb ik met deze rugzak gedaan dus ik ben eraan gehecht. Inmiddels zo lek als een mandje maar hij draagt lekker en bovenal: hij is legergroen dus niet zo flashy als die rugzakken van tegenwoordig. Goed voor in de natuur en zo'n oud en vies uitziend ding trekt minder gespuis aan dan een flashy glimmende nieuwe rugzak.

[ afbeelding ]

Gevuld met tent, slaapzak, matrasje, kookstel, benzine, pannetjes en kleding etc voor 1 maand :D
Die fjallraven tassen zijn anders ook leger groen en hartstikke prima. Kijk daar eens na als je een nieuwe tas zoekt ;)
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 10:40 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Hoe is jullie ervaring met je duikbrevet halen in Azie? (Filipijnen om precies te zijn?) Zijn er dingen waar je op moet letten? Zal ik hier al zo'n heel arrangement boeken inclusief overnachtingen of liever daar kijken tot je iets tegen komt wat er een beetje betrouwbaar uit ziet?
Meestal worden die dingen gerunt door europeanen. Ik heb zelf bij een tent gedoken met allemaal britse en ierse instructeurs, en 's avonds dan ook samen op z'n brits zuipen. Dat was wel tof!
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_134088670
Hallo FOK-backpackers,

Ik ben van plan om volgend jaar, voor ongeveer 10 maanden samen met een maat van mij, door Australië te gaan reizen en werken en vervolgens daarna door naar Zuidoost-Azië te gaan om daar een half jaar te gaan reizen en zijn familie te bezoeken.

Ik heb een aantal vragen:

Ik draag lenzen en ik vraag me af of in dit geval maandlenzen of daglenzen moet meenemen. Iemand hier ervaring mee voor zo'n lange periode?

En hoe gaat het reizen in Australië per openbaar vervoer? Is dat redelijk flexibel?

We hebben ook nog geen idee of we een retourticket of een enkele ticket moeten nemen. Iemand die weet wat hier de beste optie voor is? Ons beginpunt is ook nog niet bekend, maar ons lijkt Melbourne de beste optie. Wel had ik een ticket gezien op http://www.australianbackpackers.nl/tickets waarbij er een extra retourvlucht naar NZ bij zit, dit lijkt ons wel wat. Maar dat moet goedkoper kunnen denken wij, of toch niet?

Alvast heel erg bedankt voor de info! :D
  maandag 9 december 2013 @ 18:53:01 #205
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_134088956
Osprey ^O^
Heb een trekking rugzak, een travelpack en een wandel-dagtugzak van ze, prima spul.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lemans24 op 09-12-2013 20:04:54 ]
  maandag 9 december 2013 @ 19:02:15 #206
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_134089244
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 18:53 schreef Lemans24 het volgende:
k, een travelpack en een wandel-dagtugzak van ze, prima sp
Noh met jouw zegen moet het helemaal goed gaan! :D
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 9 december 2013 @ 19:02:40 #207
78918 SeLang
Black swans matter
pi_134089269
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 18:44 schreef Dedmer het volgende:

Ik draag lenzen en ik vraag me af of in dit geval maandlenzen of daglenzen moet meenemen. Iemand hier ervaring mee voor zo'n lange periode?
Ik ben nooit veel langer dan 2 maanden weggeweest kwa backpacken maar ik draag maandlenzen en dat gaat prima. Over het algemeen gaan ze bij mij zelfs langer mee dan thuis omdat je de hele dag buiten bent in de frisse lucht en meer met je ogen knippert (denk ik). Maar het hangt wel van de omgeving af. In stoffige droge gebieden is de levensduur korter dus als je in Australië de woestijnen in gaat dan moet je ze misschien vaker wisselen. In tropische landen met hoge luchtvochtigheid gaan ze bij mij bijna altijd langer mee dan een maand.

Wat ik altijd doe is een paar pakjes extra meenemen just in case... Je wilt je reis niet verpesten met lenzen die niet lekker zitten. Maar overschakelen op daglenzen is overbodig (en in mijn geval niet praktisch aangezien ik vrij dure torische lenzen heb).
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_134091850
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 19:02 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik ben nooit veel langer dan 2 maanden weggeweest kwa backpacken maar ik draag maandlenzen en dat gaat prima. Over het algemeen gaan ze bij mij zelfs langer mee dan thuis omdat je de hele dag buiten bent in de frisse lucht en meer met je ogen knippert (denk ik). Maar het hangt wel van de omgeving af. In stoffige droge gebieden is de levensduur korter dus als je in Australië de woestijnen in gaat dan moet je ze misschien vaker wisselen. In tropische landen met hoge luchtvochtigheid gaan ze bij mij bijna altijd langer mee dan een maand.

Wat ik altijd doe is een paar pakjes extra meenemen just in case... Je wilt je reis niet verpesten met lenzen die niet lekker zitten. Maar overschakelen op daglenzen is overbodig (en in mijn geval niet praktisch aangezien ik vrij dure torische lenzen heb).
Beetje offtopic, maar toch, ben jij nou extreem vroeg met pensioen of enorm fit voor je leeftijd, aangezien je post dat je niet meer werkt maar nog wel gaat backpacken? :P
  maandag 9 december 2013 @ 20:04:16 #209
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_134092186
quote:
7s.gif Op maandag 9 december 2013 19:02 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Noh met jouw zegen moet het helemaal goed gaan! :D
Ik lees in het topic ineens veel mensen die Osprey hebben, dus doe ook even een duit in het zakje. Leuk hè, dat we tegenwoordig zo lekker positief naar elkaar zijn ;)

Nadeel is wel dat de 'handvatten' op de runners van de rits afbreken. Die zijn echter makkelijk te vervangen.
  maandag 9 december 2013 @ 20:05:51 #210
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_134092276
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 19:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Beetje offtopic, maar toch, ben jij nou extreem vroeg met pensioen of enorm fit voor je leeftijd, aangezien je post dat je niet meer werkt maar nog wel gaat backpacken? :P
SeLang is de droom van iedere werkende!
Gewoon stoppen met werken zodra het kan _O_
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 9 december 2013 @ 20:24:55 #211
78918 SeLang
Black swans matter
pi_134093259
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 19:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Beetje offtopic, maar toch, ben jij nou extreem vroeg met pensioen of enorm fit voor je leeftijd, aangezien je post dat je niet meer werkt maar nog wel gaat backpacken? :P
Ik ben extreem vroeg met pensioen (sinds m'n 39-ste) en fit voor mijn leeftijd :P
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 9 december 2013 @ 20:26:48 #212
78918 SeLang
Black swans matter
pi_134093353
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 20:04 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ik lees in het topic ineens veel mensen die Osprey hebben, dus doe ook even een duit in het zakje. Leuk hè, dat we tegenwoordig zo lekker positief naar elkaar zijn ;)

Zal ik maar meedoen dan? Ik vind het ook mooie rugzakken. Ik zat er al naar te kijken voor als m'n Nomad echt niet meer te gebruiken is.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_134093742
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 20:24 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik ben extreem vroeg met pensioen (sinds m'n 39-ste) en fit voor mijn leeftijd :P
Baas _O_
pi_134108769
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 18:44 schreef Dedmer het volgende:
Hallo FOK-backpackers,

Ik ben van plan om volgend jaar, voor ongeveer 10 maanden samen met een maat van mij, door Australië te gaan reizen en werken en vervolgens daarna door naar Zuidoost-Azië te gaan om daar een half jaar te gaan reizen en zijn familie te bezoeken.

Ik heb een aantal vragen:

Ik draag lenzen en ik vraag me af of in dit geval maandlenzen of daglenzen moet meenemen. Iemand hier ervaring mee voor zo'n lange periode?

En hoe gaat het reizen in Australië per openbaar vervoer? Is dat redelijk flexibel?

We hebben ook nog geen idee of we een retourticket of een enkele ticket moeten nemen. Iemand die weet wat hier de beste optie voor is? Ons beginpunt is ook nog niet bekend, maar ons lijkt Melbourne de beste optie. Wel had ik een ticket gezien op http://www.australianbackpackers.nl/tickets waarbij er een extra retourvlucht naar NZ bij zit, dit lijkt ons wel wat. Maar dat moet goedkoper kunnen denken wij, of toch niet?

Alvast heel erg bedankt voor de info! :D
Ik heb altijd gewoon een hele grote lading Kruidvat-maandlenzen meegenomen, en er dan een beetje goed voor zorgen zodat ze eventueel wat langer meekunnen.

In Australië heb ik prima met de Greyhound gereisd. Maar als je van plan bent daar voor een langere tijd te blijven en te werken, zou ik gewoon een auto kopen. In Sydney heb je zelfs een speciale backpacker-automarkt.

Jetstar heeft doorgaans vrij goedkope vluchten van Australië naar Nieuw-Zeeland, dus ik zou hun prijzen even vergelijken met die je eerder gezien hebt.

Veel plezier! :)
  dinsdag 10 december 2013 @ 14:32:32 #215
62913 Blik
The one and Only!
pi_134116058
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 10:40 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Hoe is jullie ervaring met je duikbrevet halen in Azie? (Filipijnen om precies te zijn?) Zijn er dingen waar je op moet letten? Zal ik hier al zo'n heel arrangement boeken inclusief overnachtingen of liever daar kijken tot je iets tegen komt wat er een beetje betrouwbaar uit ziet?
Ik zou kijken naar iets betrouwbaars als je daar bent, met duiken moet je ook wel voor een beetje kwaliteit en veiligheid kiezen en niet voor de allergoedkoopste prijs.

Let op hoe de duikschool over komt, hoe ze omgaan met materiaal, hoe ziet het materiaal eruit (tanks zijn altijd geschaafd, kijk meer naar de BCD's e.d.), etc.
pi_134118485
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 14:32 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik zou kijken naar iets betrouwbaars als je daar bent, met duiken moet je ook wel voor een beetje kwaliteit en veiligheid kiezen en niet voor de allergoedkoopste prijs.

Let op hoe de duikschool over komt, hoe ze omgaan met materiaal, hoe ziet het materiaal eruit (tanks zijn altijd geschaafd, kijk meer naar de BCD's e.d.), etc.
Dank!

Zijn zulke dingen ook over te onderhandelen? :P
  dinsdag 10 december 2013 @ 18:06:12 #217
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_134122786
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 15:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Dank!

Zijn zulke dingen ook over te onderhandelen? :P
Ja, zeker voor losse duiken is ter plaatse vaak wel wat af te dingen, als je meerdere dagen duikt.
Pakketten met cursussen zijn waarschijnlijkst goedkoper als je van tevoren (via email) al onderhandelt met de duikschool. Van tevoren boeken heeft natuurlijk ook hun voorkeur. (voor jou is het echter alleen echt gunstig als je een permit moet hebben, o.i.d.)

Want ook als je gewoon komt aanlopen en een cursus plus wat losse duiken bestelt, is er vast wel wat van de prijs af te praten. En je hebt dan het voordeel dat je kunt gaan shoppen en vergelijken.
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 10 december 2013 @ 19:20:49 #218
78918 SeLang
Black swans matter
pi_134125302
Net 3 weken terug en ik zit alweer na te denken over mijn volgende reis :P

Ik ben van plan om in de periode maart-april opnieuw naar Nepal te gaan en dan wil ik een lange trek doen (in m'n uppie): van Jiri naar Everest Basecamp en terug. Die trek zou zo'n 4-5 weken moeten duren en ik trek er dan waarschijnlijk 6-7 weken voor uit zodat ik marge heb voor slecht weer, daytrips en vogeltjes kijken. En in de tijd die ik eventueel overhoud weet ik nog wel een paar bestemmingen in de laaglanden (tijgers spotten e.d....).

Ik heb er alweer helemaal zin in! Moet prachtig zijn, de Himalaya in lentebloei!
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_134131605
Gaaf Selang! Ik ga voor nu even voor 2015, terug naar nepal. Tijgers is mij niet gelukt te spotten. Slechts 2 neushoorns op 1 dag en een luipaard! :)
Voor nu ga ik eerst nog wat meer aan mn conditie werken, volgend jaar nog een andere reis maken en dan.... ;)
  dinsdag 10 december 2013 @ 21:55:54 #220
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_134132291
Ik wil nog een poging wagen de hele GR11 te lopen.

Alleen moet ik nog steeds bedenken waar ik geld vandaan ga halen, zonder ooit nog aan een kantoorbaan in loondienst te beginnen.
pi_134138776
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 21:55 schreef Lemans24 het volgende:
Ik wil nog een poging wagen de hele GR11 te lopen.

Alleen moet ik nog steeds bedenken waar ik geld vandaan ga halen, zonder ooit nog aan een kantoorbaan in loondienst te beginnen.
Bitcoins. 1 goede gok maken met veel geld..
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  woensdag 11 december 2013 @ 10:46:33 #222
62913 Blik
The one and Only!
pi_134143068
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 december 2013 19:20 schreef SeLang het volgende:
Net 3 weken terug en ik zit alweer na te denken over mijn volgende reis :P

Ik ben van plan om in de periode maart-april opnieuw naar Nepal te gaan en dan wil ik een lange trek doen (in m'n uppie): van Jiri naar Everest Basecamp en terug. Die trek zou zo'n 4-5 weken moeten duren en ik trek er dan waarschijnlijk 6-7 weken voor uit zodat ik marge heb voor slecht weer, daytrips en vogeltjes kijken. En in de tijd die ik eventueel overhoud weet ik nog wel een paar bestemmingen in de laaglanden (tijgers spotten e.d....).

Ik heb er alweer helemaal zin in! Moet prachtig zijn, de Himalaya in lentebloei!
Maart april is over het algemeen toch juist een goede tijd om te gaan met relatief lage kans op noodweer?
  woensdag 11 december 2013 @ 10:47:52 #223
62913 Blik
The one and Only!
pi_134143103
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 15:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Dank!

Zijn zulke dingen ook over te onderhandelen? :P
Uiteraard kun je onderhandelen, helemaal als je wat meer afneemt dan een standaard pakket
pi_134147257
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 december 2013 19:20 schreef SeLang het volgende:
Net 3 weken terug en ik zit alweer na te denken over mijn volgende reis :P

Ik ben van plan om in de periode maart-april opnieuw naar Nepal te gaan en dan wil ik een lange trek doen (in m'n uppie): van Jiri naar Everest Basecamp en terug. Die trek zou zo'n 4-5 weken moeten duren en ik trek er dan waarschijnlijk 6-7 weken voor uit zodat ik marge heb voor slecht weer, daytrips en vogeltjes kijken. En in de tijd die ik eventueel overhoud weet ik nog wel een paar bestemmingen in de laaglanden (tijgers spotten e.d....).

Ik heb er alweer helemaal zin in! Moet prachtig zijn, de Himalaya in lentebloei!
Lijkt me erg cool. Wil ook een trip maken naar Nepal en dat combineren met India.
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 11 december 2013 @ 18:06:10 #225
78918 SeLang
Black swans matter
pi_134157154
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:46 schreef Blik het volgende:

[..]

Maart april is over het algemeen toch juist een goede tijd om te gaan met relatief lage kans op noodweer?
Lage kans maar niet uitgesloten. Als het een keer flink sneeuwt dan kun je een paar dagen vast komen te zitten. Je kunt ook ziek worden of je een paar dagen minder lekker voelen. Kan zomaar gebeuren op een trek van ~4-5 weken.

Hoe dan ook is het heerlijk om alles niet strak te plannen zodat je tijd genoeg hebt als je ergens om wat voor reden dan ook langer wilt blijven. Op de vorige trek ben ik ook lang op één plek blijven hangen omdat het zo mooi was en ik dan meer daytrips kon doen. Het was een stuk minder leuk geweest als ik een deadline had moeten halen.

Op de vorige trek kwam ik trouwens ook mensen tegen die door noodweer een dagje verloren en daardoor bepaalde dingen niet meer konden doen. Dat is echt zonde.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 11 december 2013 @ 18:11:02 #226
78918 SeLang
Black swans matter
pi_134157254
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 13:16 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Lijkt me erg cool. Wil ook een trip maken naar Nepal en dat combineren met India.
Cool :Y Zie mijn reisverslag :D
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_134195643
Laatste avond in Nederland *G*
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  Moderator donderdag 12 december 2013 @ 19:58:15 #228
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_134199990
quote:
14s.gif Op donderdag 12 december 2013 17:57 schreef AldoTheApache het volgende:
Laatste avond in Nederland *G*
Veel plezier!
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_134211643
quote:
14s.gif Op donderdag 12 december 2013 17:57 schreef AldoTheApache het volgende:
Laatste avond in Nederland *G*
Veeeeeel plezierrrrrrrrrrr
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  vrijdag 13 december 2013 @ 00:07:38 #230
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_134212941
quote:
14s.gif Op donderdag 12 december 2013 17:57 schreef AldoTheApache het volgende:
Laatste avond in Nederland *G*
En dan eerste ochtend in Mexico!
pi_134214576
quote:
14s.gif Op donderdag 12 december 2013 17:57 schreef AldoTheApache het volgende:
Laatste avond in Nederland *G*
Veel plezier!
pi_134246711
Nog 1.5 week :o

Inmiddels wel hele reis zo'n beetje gepland. Met de kanttekening dat we in de Filipijnen weinig vaste momenten hebben staan.

Eerste kerstdag vliegen naar Tokyo. Dan een volle week Tokyo, via Nagano naar Osaka. In Osaka vliegen we de 8e door naar Manila.

In Manila eerst even naar boven naar de bergen/rijstplateus. Daarna eilandhoppen van Manila naar het zuiden, o.a. via Mindoro, Coron, El Nido en Palawan. Vanaf Palawan op 5 februari naar Manila naar Nederland terug.

Best wel zin in :P
pi_134257289
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 22:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Nog 1.5 week :o

Inmiddels wel hele reis zo'n beetje gepland. Met de kanttekening dat we in de Filipijnen weinig vaste momenten hebben staan.

Eerste kerstdag vliegen naar Tokyo. Dan een volle week Tokyo, via Nagano naar Osaka. In Osaka vliegen we de 8e door naar Manila.

In Manila eerst even naar boven naar de bergen/rijstplateus. Daarna eilandhoppen van Manila naar het zuiden, o.a. via Mindoro, Coron, El Nido en Palawan. Vanaf Palawan op 5 februari naar Manila naar Nederland terug.

Best wel zin in :P
Nice!

Groet vanuit Kyoto.
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 16 december 2013 @ 17:13:16 #234
78918 SeLang
Black swans matter
pi_134334150
Vlucht geboekt naar Kathmandu
Heen: 2 maart
Terug: 14 april

*O*
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_134649545
Wow weer een mooi reisje! Have fun. Ben benieuwd naar het reisverslag:)
  dinsdag 24 december 2013 @ 14:34:33 #236
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_134651047
quote:
6s.gif Op maandag 16 december 2013 17:13 schreef SeLang het volgende:
Vlucht geboekt naar Kathmandu
Heen: 2 maart
Terug: 14 april

*O*
Zo niet jij!
- twee keer achter elkaar hetzelfde land
- geen twee maanden

:D
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 24 december 2013 @ 14:50:48 #237
78918 SeLang
Black swans matter
pi_134651710
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2013 14:34 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Zo niet jij!
- twee keer achter elkaar hetzelfde land
- geen twee maanden

:D
Het zegt wel iets over hoe tof die vorige reis was. En ja, 6 weken maar...ik krijg alweer bijna spijt dat ik niet langer ga :{. Maar ik wil ook eigenlijk begin juni alweer gaan kamperen in eigen land (UK) en dan ligt het wel erg dicht op elkaar.

Btw, Nepal is echt iets voor jou! Perfect voor zelfstandig hiken zonder gidsen e.d. door fantastisch landschap en voor heel weinig geld.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_134652104
Nou ik zal maar even wat posten vanuit mexico :)

DF overleefd en viel reuze mee! Mooie stad veel musea veel kerken en veel taco's ow en een stel aztekenruines:9

Hierna ben ik naar oaxaca gegaan. Meer toeristisch maar met 2 dagtochten was ik daar niet heel veel. Wel een mooi stadje hoor.

Zit nu in Puerto Escondido. Straks minn 1e surfles in dit geweldige dorpje.

Op het program: san cristobal, palenque, campeche, merida n cancun.

Geweldig land :D
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  woensdag 25 december 2013 @ 03:28:02 #239
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_134677042
Wat waren die excursies? Monte Alban natuurlijk en verder Yagul enzo?
Heb ik daar gedaan en was beide idd bijna leuker dan de stad zelf. Al heb ik daar ook nog een weekje Spaanse les gevolgd, ook erg leuk. En er is een prachtig klooster in de stad.

Puerto Escondido ben ik nooit geweest, maar ziet er altijd erg mooi uit op de foto's. Veel plezier!
pi_134739388
Nog een weekje! Zuid Afrika *O*!
Lieutenant General Omar Bradley
"I have returned many times to honour the valiant men who died…every man who set foot on Omaha Beach was a hero."
pi_134865082
Vandaag was mijn laatste dagje in Nieuw-Zeeland, morgen vlieg ik naar Sydney.

Alhoewel ik uitkijk naar (de stranden van en NYE in) Sydney, ga ik het mooie landschap van Nieuw-Zeeland wel missen! :Y

En volgende week na twee maandjes weggeweest weer terug naar huis...
pi_134928857
Vraagje aan de hikers. Ik heb een super mooie Osprey Backpack van 70 liter gekocht. De heupband is echter (iets) te groot! Als ik de riemen strak heb aangetrokken zit er geen ruimte meer tussen beide kanten van de band en kunnen de riemen niet nog verder worden aangetrokken.

Op internet las ik dat er ongeveer 7.5/15 cm ruimte moet zitten tussen beide kanten van de heupband. Dit is nu dus niet het geval! Hij zit echter wel strak! Mijn vraag: moet ik nog op zoek naar een nieuwe heupband?

[ Bericht 0% gewijzigd door Levis op 31-12-2013 16:31:28 ]
pi_134969120
Dag ervaren reizigers,

Meer ervaring dan kamperen met pa en moe in diverse landen in Europa heb ik niet, maar ik heb toch het plan opgevat om dit jaar zomervakantie in mijn eentje op vakantie te gaan. Ik weet alleen niet precies wat ik wil doen (nou, ik weet precies wat ik wil doen, maar kan dat niet betalen, dus wil nu iets anders vinden ;) ). Ik zat zelf te denken aan rondje Ierland of Zweden. Ierland omdat a) Iers tof is, b) bergen tof zijn, c) beschaving en zo. Aangezien het mijn eerste keer is en ik altijd in zeven sloten tegelijk loop, ben ik wat Zweden betreft enigszins bang om na een maand ergens in de wildernis dood teruggevonden te worden.

Zweden, omdat a) bergen tof zijn, b) kanoën vet is en c) altijd al naar Scandinavie gewild. Oh ja, en wildkamperen is toegestaan. In beide landen ben ik nog nooit geweest. Ik wil graag backpacken omdat het me de meest vrije manier is van vakantie vieren. Cultuur en natuur staan bovenaan, steden hoeft niet precies.

Zijn er mensen die hier een mening over hebben, advies kunnen geven of me dingen kunnen af- danwel aanraden? Ik ben dus compleet noob, maar wil nu echt wel graag weg. In juli studeer ik (hopelijk, cross my fingers) af, dus ik ben enigszins gebonden aan hoogseizoen.

Alvast dank :D
pi_135110626
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 15:55 schreef Levis het volgende:
Vraagje aan de hikers. Ik heb een super mooie Osprey Backpack van 70 liter gekocht. De heupband is echter (iets) te groot! Als ik de riemen strak heb aangetrokken zit er geen ruimte meer tussen beide kanten van de band en kunnen de riemen niet nog verder worden aangetrokken.

Op internet las ik dat er ongeveer 7.5/15 cm ruimte moet zitten tussen beide kanten van de heupband. Dit is nu dus niet het geval! Hij zit echter wel strak! Mijn vraag: moet ik nog op zoek naar een nieuwe heupband?
Iemand?
pi_135946258
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 18:11 schreef Levis het volgende:

[..]

Iemand?
osprey tassen kunnen ze op jouw maat maken dmv warmte. Bel eens naar de winkel waar je hem hebt gekocht of ze dat voor je kunnen doen :)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 26 januari 2014 @ 00:22:28 #246
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_135947487
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 23:47 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

osprey tassen kunnen ze op jouw maat maken dmv warmte. Bel eens naar de winkel waar je hem hebt gekocht of ze dat voor je kunnen doen :)
Met sommige Ospreys kan dat, in ieder geval de Aether en de Ariel, maar misschien zijn er nog meer modellen inmiddels.
pi_135947756
Ik heb sinds vandaag ook n 70 l aether, je zou me bijna verliefd kunnen noemens _O- sinds ik die had gepast voelden alle andere bagger, wat een pasvorm _O_
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 26 januari 2014 @ 08:14:42 #248
78918 SeLang
Black swans matter
pi_135951726
Wat een mietjuhs zijn wij toch ook eigenlijk :D

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_135952947
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 08:14 schreef SeLang het volgende:
Wat een mietjuhs zijn wij toch ook eigenlijk :D

[ afbeelding ]
je zal maar n koelkast nodig hebben _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_135954143
Yes, in juli vertrek ik met een vriendinnetje voor twee maanden richting Azie! Nu nog even sparen en beslissen waar we heen willen. Eindigen iig in relaxmode op Bali, is de bedoeling. :)
  zondag 26 januari 2014 @ 20:32:23 #251
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_135976110
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 11:17 schreef Ansu het volgende:
vriendinnetje voor twee maanden richting Azie! Nu nog even sparen en beslissen waar we heen willen. Eindigen iig in relaxmode op Bali, is de bed
^O^
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_136242715
Ik heb voor mijn backpackavontuur een backpack gekregen van mijn oude buurman. Hij had hem voor één vakantie gebruikt en daarna niet meer. Hij wist alleen niet meer waar en wanneer hij hem had gekocht, en wat voor merk het was. Nu is er geen labeltje of iets te bekennen binnen of buiten die hele backpack, behalve dit logo:



Misschien dat iemand weet welk merk het is zodat ik wat informatie kan vinden. Die 78 lijkt me niet de inhoud, gezien hij een stuk kleiner is. Maar ik weet dus niet hoeveel inhoud de tas heeft.

Google Goggles leverder niks op. :P

Hopelijk weten jullie iets.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_136394862
Gisteren thuis gekomen van 6 weken backpacken door Japan en de Filipijnen. Japan was gaaf, maar dat wist ik al want was niet de eerste keer :P

M'n gevoelens over de Filipijnen zijn gemengd. De natuur en dan vooral de stranden en het duiken is werkelijk fantastisch. De mensen buiten de steden/toeristenplekken zijn aardig, behulpzaam en spreken bijna allemaal Engels.

Het eten is ronduit ranzig though. Werkelijk waar een paar dingen op m'n bord gehad die zum kotzen waren. En dat was dan nog niet eens balut. Worstjes bakken ze met suiker. Ondanks al het verse fruit krijg je fruitdrank uit blik, koffie is altijd instant, noodles zetten ze een bak instant opwarm noodles op tafel.. :') Dus het was al snel over op pizzas en friet ipv zoals gewoonlijk genieten van het Aziatische eten..

De steden zelf vallen ook heel erg tegen. Enerzijds door de stuitende armoede en rotzooi, veel erger dan in bv Laos nog, anderzijds voor een Westerse toerist misschien weinig interessant vanwege het christendom. Geen tempels, weinig bijzondere bouwwerken. Het "hoogtepunt" is de plaatselijke mall.

En dan nog het sektoerisme :') Op sommige plekken zoals Alona Beach in Panlao zaten we regelmatig als enige normale stel in het restaurant. Voor de rest alleen 50+ westerse PAUPERS met plaatselijke schoonheden in de leeftijd tussen de 12 en 20. Ronduit sneu.

Het reizen smaakte toch weer naar meer. Nu plannen maken voor een half jaar tot jaar wereldreis :o
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 6 februari 2014 @ 12:55:41 #254
319979 Fok-it
All is well
pi_136398156
Jezus Knut waar haal je de tijd en het geld vandaan? :P na 6 weken reizen meteen plannen voor een wereldreis :+

Maar 12 tot 20? Lijkt me heel sterk. Komt het niet doordat ze misschien jong lijken? Zoals bijna alle asians :+
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_136407965
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 11:11 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Gisteren thuis gekomen van 6 weken backpacken door Japan en de Filipijnen. Japan was gaaf, maar dat wist ik al want was niet de eerste keer :P

M'n gevoelens over de Filipijnen zijn gemengd. De natuur en dan vooral de stranden en het duiken is werkelijk fantastisch. De mensen buiten de steden/toeristenplekken zijn aardig, behulpzaam en spreken bijna allemaal Engels.

Het eten is ronduit ranzig though. Werkelijk waar een paar dingen op m'n bord gehad die zum kotzen waren. En dat was dan nog niet eens balut. Worstjes bakken ze met suiker. Ondanks al het verse fruit krijg je fruitdrank uit blik, koffie is altijd instant, noodles zetten ze een bak instant opwarm noodles op tafel.. :') Dus het was al snel over op pizzas en friet ipv zoals gewoonlijk genieten van het Aziatische eten..

De steden zelf vallen ook heel erg tegen. Enerzijds door de stuitende armoede en rotzooi, veel erger dan in bv Laos nog, anderzijds voor een Westerse toerist misschien weinig interessant vanwege het christendom. Geen tempels, weinig bijzondere bouwwerken. Het "hoogtepunt" is de plaatselijke mall.

En dan nog het sektoerisme :') Op sommige plekken zoals Alona Beach in Panlao zaten we regelmatig als enige normale stel in het restaurant. Voor de rest alleen 50+ westerse PAUPERS met plaatselijke schoonheden in de leeftijd tussen de 12 en 20. Ronduit sneu.

Het reizen smaakte toch weer naar meer. Nu plannen maken voor een half jaar tot jaar wereldreis :o
Gaaf. Waar ben je in Japan geweest? Dat sekstoerisme is inderdaad kansloos.

quote:
Jezus Knut waar haal je de tijd en het geld vandaan?
Haha, inderdaad. Ik ben jaloers.
pi_136407976
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 12:55 schreef Fok-it het volgende:
Jezus Knut waar haal je de tijd en het geld vandaan? :P na 6 weken reizen meteen plannen voor een wereldreis :+

Maar 12 tot 20? Lijkt me heel sterk. Komt het niet doordat ze misschien jong lijken? Zoals bijna alle asians :+
Heb jij al plannen voor dit jaar?
pi_136408101
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 12:55 schreef Fok-it het volgende:
Jezus Knut waar haal je de tijd en het geld vandaan? :P na 6 weken reizen meteen plannen voor een wereldreis :+

Maar 12 tot 20? Lijkt me heel sterk. Komt het niet doordat ze misschien jong lijken? Zoals bijna alle asians :+
Plannen kost geen geld ;) En tijd zat als je je baan opzegt.. Maar het duurt nog wel even hoor. Denk over 1.5 tot 2 jaar.

quote:
14s.gif Op donderdag 6 februari 2014 17:50 schreef TvhN het volgende:

[..]

Gaaf. Waar ben je in Japan geweest? Dat sekstoerisme is inderdaad kansloos.

.
Natuurlijk weer naar Tokyo :) Daarna via Nagano en Matsumoto naar Osaka, waarvandaan we naar Manila vlogen.
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 6 februari 2014 @ 20:37:24 #258
319979 Fok-it
All is well
pi_136414735
quote:
14s.gif Op donderdag 6 februari 2014 17:51 schreef TvhN het volgende:

[..]

Heb jij al plannen voor dit jaar?
New york staat voor augustus en dat wordt aardig duur dus denk geen backpackreis dit jaar, wel onwijs tof natuurlijk :D en als het lekker weer wordt nog een citytripje over tijdje :Y
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_136448524
quote:
Wereldreis Anne (26) eindigt met fatale buscrash Filipijnen

De Nederlandse vrouw die vanochtend om het leven is gekomen bij een busongeluk in de Filipijnen kwam uit het Brabantse Vorstenbosch. Anne van de Ven (26) was bezig met een reis rond de wereld. Haar reisgenote Annemiek Verwegen uit Tilburg ligt zwaargewond in het ziekenhuis.

'Verschrikkelijk nieuws. Anne was een fantastische meid. Ze schreef supermooie en uitgebreide reisverhalen,' zegt Gerda van Kessel uit Uden aangeslagen.

'Als een dochter'
De Udense had naar eigen zeggen een speciale band met de verongelukte twintiger. 'Anne was als een dochter voor mij omdat ik zelf geen dochters heb,' zegt ze vechtend tegen de tranen.

Anne van de Ven zegde haar baan als onderwijzeres op een basisschool in Boekel op om de wereld rond te reizen. Na een tijd met haar zus door Latijns Amerika, Azië en China te hebben gereisd, vertrok ze in augustus vorig jaar in haar eentje naar Thailand. De afgelopen maanden trok ze met haar rugzak door Maleisië, Borneo en Indonesië.

'Intens genieten'
Haar laatste reisverslag dateert van eind januari. Daarin vertelt Van de Ven enthousiast dat haar 'jaarvisum' voor Australië geregeld was en dat ze er vanaf eind februari wilde gaan rondtrekken. 'Maar eerst ga ik intens genieten in de Filipijnen met de prachtige Annemiek aan mijn zij.'

Dat 'intens genieten' in de Filipijnen heeft nauwelijks twee weken geduurd. Een busongeluk maakte vanochtend een abrupt einde aan het leven en de wereldreis van Anne van de Ven.

Veertien doden
Met haar kwamen ook een Canadese toerist en 12 Filipino's om het leven. De bus waarin ze zaten, stortte omstreeks half acht plaatselijke tijd in een 500 meter diep ravijn bij Bontoc, de hoofdstad van de Mountain Province op het eiland Luzon.

Volgens de politie waren de weersomstandigheden goed en wordt onderzocht of het busongeluk voortvloeide uit een technisch mankement of uit een fout van de bestuurder. Die laatste raakte gewond. Net als Van de Vens reisgenote Annemiek Verwegen en 30 medepassagiers. Ze werden overgebracht naar het ziekenhuis in Brontoc. Over de toestand van de Nederlandse is niets bekend.

Verwegen groeide op in Uden maar woont in Tilburg. Ze werkt in Den Bosch bij vastgoedbeheer FMT. 'Wij zijn op de hoogte van de gebeurtenissen maar mogen niets zeggen,' verklaarde een woordvoerster tegenover het AD.

Het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag wil alleen kwijt dat een Nederlandse vrouw om het leven kwam bij het busongeluk en dat een andere Nederlandse gewond in het ziekenhuis ligt. 'De families zijn op de hoogte gebracht,' aldus een woordvoerder.

Bron: ad.nl
Verschrikkelijk. :{
pi_136449731
quote:
13s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 19:38 schreef TvhN het volgende:

[..]

Verschrikkelijk. :{
Erg triest om te lezen. Was een mooie reis waar ze mee bezig was ook.
Het kan overal gebeuren zo'n ongeluk maar soms zat ik ook niet heel erg lekker in die bussen. Zeker niet wanneer de uitgang geblokkeerd wordt door spullen die worden meegnomen ed.
pi_136449928
Rijstijl van buschauffeurs was ook echt bizar daar. Reed ik zelf 60-70 op t brommertje, komt er ineens een volgeladen bus voorbij geraast met zeker dubbele snelheid die vlak voor m'n neus op de verkeerde weghelft een blinde binnenbocht induikt :X Ben blij dat wij vooral boten en vliegtuigen hebben gepakt.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 20:44:24 #262
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_136450698
Meer de manier waarop die mensen daar rijden, dan maakt een geblokkeerde nooduitgang niet meer uit als je frontaal op een vrachtwagen jaagt of een ravijn in, oei oei.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  zondag 9 februari 2014 @ 09:15:51 #263
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_136495259
Bontoc, daar ligt de hoogste weg van de Filipijnen. Zie het zo voor met die bus. Heftig...
  zondag 9 februari 2014 @ 17:03:04 #264
181031 Boomfluisteraar
Alleen vrouwelijke bomen a.u.b
pi_136511578
Beste mensen,

Vraagje. We willen met 2 personen graag naar Zuid Italie backpacken (met tent). We zijn dus op zoek naar een aantal leuke campings, liefst niet te groot en goed bereikbaar met het openbaar vervoer. Tips?
pi_136513037
quote:
13s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 19:38 schreef TvhN het volgende:

[..]

Verschrikkelijk. :{
denk dat iedereen die reist wel eens bang is om zon nieuwsberichtje te worden :{
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 9 februari 2014 @ 18:47:09 #266
78918 SeLang
Black swans matter
pi_136515847
quote:
7s.gif Op zondag 9 februari 2014 17:03 schreef Boomfluisteraar het volgende:
Beste mensen,

Vraagje. We willen met 2 personen graag naar Zuid Italie backpacken (met tent). We zijn dus op zoek naar een aantal leuke campings, liefst niet te groot en goed bereikbaar met het openbaar vervoer. Tips?
In Zuid Europa heb je vaak familiecampings (stampvol met caravans) en dat is niet zo leuk. Maar mijn herinnering van lang geleden (jaren '90 :') ):

In Rome is camping Nomentano een klassieker. Ik heb er een stuk of 8 keer gestaan. Stoffige boel maar was altijd erg gezellig (typische interrail camping met veel kleine tentjes). Je moet wel lang met de bus (45 minuten ofzo vanaf station Termini) inclusief overstappen, maar dat heb je nu eenmaal met een grote stad.

Er was een leuke camping dicht bij Pompei aan de voet van de Vesuvius, dicht bij treinstation Ercolano. Weet ik weinig meer van, behalve dat het rustig was en er liep een kat met 3 poten! Maar dicht bij Pompei dus en redelijk dicht bij Vesuvius (naar de top gelift en terug gelopen).

Op Sicilië gestaan op een camping bij Taormina. S'morgens klom je dan over de rotsen naar beneden voor een ochtend zwempartij om wakker te worden. Steile wandeling omhoog en dan kom je bij het (leuke) plaatsje zelf.

Ook Sicilië: camping Nettuno bij Agrigento (met Griekse tempels). Camping is bij het strand. Heb het daar erg gezellig gehad.

Syracusa: naam camping vergeten maar er is er eentje buiten de stad. Ik heb het altijd gelopen naar de stad maar dat is een uur ofzo. Er ging ook bus maar soms moet je kiezen tussen een uur wachten of een uur lopen en dan ga ik lopen. Camping was zo'n familiecamping dus weinig aan, maar Syracusa is natuurlijk tof.

Palermo: Ook een camping net buiten de stad (naam vergeten). Was een saaie familiecamping.

Alles is per bus/ trein bereikbaar want ik ben daar ook alleen maar met backpack geweest. Maar het is dus allemaal lang geleden dus ik weet nieteens of al die campings nog bestaan.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_136517488
Jij bent ook overal geweest he selang _O_
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 9 februari 2014 @ 19:39:15 #268
181031 Boomfluisteraar
Alleen vrouwelijke bomen a.u.b
pi_136518211
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 18:47 schreef SeLang het volgende:

[..]

In Zuid Europa heb je vaak familiecampings (stampvol met caravans) en dat is niet zo leuk. Maar mijn herinnering van lang geleden (jaren '90 :') ):

In Rome is camping Nomentano een klassieker. Ik heb er een stuk of 8 keer gestaan. Stoffige boel maar was altijd erg gezellig (typische interrail camping met veel kleine tentjes). Je moet wel lang met de bus (45 minuten ofzo vanaf station Termini) inclusief overstappen, maar dat heb je nu eenmaal met een grote stad.

Er was een leuke camping dicht bij Pompei aan de voet van de Vesuvius, dicht bij treinstation Ercolano. Weet ik weinig meer van, behalve dat het rustig was en er liep een kat met 3 poten! Maar dicht bij Pompei dus en redelijk dicht bij Vesuvius (naar de top gelift en terug gelopen).

Op Sicilië gestaan op een camping bij Taormina. S'morgens klom je dan over de rotsen naar beneden voor een ochtend zwempartij om wakker te worden. Steile wandeling omhoog en dan kom je bij het (leuke) plaatsje zelf.

Ook Sicilië: camping Nettuno bij Agrigento (met Griekse tempels). Camping is bij het strand. Heb het daar erg gezellig gehad.

Syracusa: naam camping vergeten maar er is er eentje buiten de stad. Ik heb het altijd gelopen naar de stad maar dat is een uur ofzo. Er ging ook bus maar soms moet je kiezen tussen een uur wachten of een uur lopen en dan ga ik lopen. Camping was zo'n familiecamping dus weinig aan, maar Syracusa is natuurlijk tof.

Palermo: Ook een camping net buiten de stad (naam vergeten). Was een saaie familiecamping.

Alles is per bus/ trein bereikbaar want ik ben daar ook alleen maar met backpack geweest. Maar het is dus allemaal lang geleden dus ik weet nieteens of al die campings nog bestaan.
Thnx! Ik ga eens googlen aan de hand van je tips.
pi_136735722
Backpackers!

Ik ben zojuist begonnen aan mijn eerste solo-reis ooit, zit voor drie maanden in ZO-Azie. Momenteel in Vietnam. Ik had het plan om na Vietnam naar Cambodja, Laos en Thailand te gaan, in die volgorde. Maar het lijkt erop dat de plannen nu al wijzigen, en ik heb een vraag over visa.

Ik overweeg om na Vietnam naar Thailand te gaan om daar een vriend te ontmoeten, en daarna pas Cambodja en Laos. Echter vertrekt mijn vliegtuig over drie maanden vanuit Bangkok, dus moet ik opnieuw Thailand in. Is dat een probleem als ik al eerder een visum-on-arrival heb gehad, of gaat dat prima? Ik heb het proberen op te zoeken, maar van google werd ik niet veel wijzer.

Bedankt!
  zaterdag 15 februari 2014 @ 14:28:57 #270
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_136735774
Geen enkel probleem. Overland krijg je 15 dagen, per vliegtuig 30.
pi_136735872
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 14:28 schreef Lemans24 het volgende:
Geen enkel probleem. Overland krijg je 15 dagen, per vliegtuig 30.
Dankje!
pi_136736140
Hoe ervaarden jullie trouwens je eerste keer solo-reizen? Ik heb het namelijk behoorlijk zwaar. Ik dacht dat ik het wel zou kunnen maar ik vind het echt heftig. Ik heb me zelden zo klote gevoeld, en bij de gedachte dat ik dit nog drie maanden moet volhouden knalt mijn hartslag direct naar 120 :'). Heb ook al overwogen om het nog een week aan te zien en desnoods gewoon een ticket terug naar huis te boeken :/

Ik voel me nogal een knurft, ik zou dit gewoon moeten kunnen, maar ik loop continu rond met een bizar angstig gevoel. Ik heb vooral moeite met aansluiting vinden bij andere backpackers, wat het klote en eenzame gevoel natuurlijk versterkt, waardoor ik me nog meer als een sociale hork gedraag, etc etc..
  zaterdag 15 februari 2014 @ 15:23:15 #273
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_136737848
Even wennen, dan gaat het vast goedkomen.
Of niet, en dan ben je gewoon geen hostel-type. Ga dan lekker je eigen gang en praat vooral met locals. Wat dat betreft is de Filipijnen misschien beter voor je. Thailand is wellicht te in-your-face backpacker.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 15 februari 2014 @ 15:55:57 #274
78918 SeLang
Black swans matter
pi_136739245
Ik moet wel zeggen dat het sociale aspect nu een stuk minder leuk is dan vroeger. Ik zie daar meerdere redenen voor.

De eerste reden is dat de gemiddelde "backpacker" vroeger een ander type was. Het waren toen overwegend de wat meer ondernemende en avontuurlijke types die niet bang waren voor nieuwe dingen (en nieuwe mensen) en gewoon op de bonnefooi reisden zonder reserveringen. Door internet e.d. is dat allemaal veranderd, want nu is een groot deel van de mensen die je tegenkomt eigenlijk gewoon "koffer volk" dat zeg 15 jaar geleden nog een georganiseerde reis zou hebben geboekt maar nu alles zelf boekt via de iPad e.d. Dat zijn dus niet de avonturiers van vroeger en die staan gemiddeld wat minder open voor nieuwe mensen en nieuwe ervaringen.

Het tweede aspect is (weer) internet, iPads en mobiele telefoons. Vroeger was je s'avonds gewoon aangewezen op de mensen om je heen, dus mensen zochten meer contact met elkaar. Tegenwoordig zie je s'avonds overal schermpjes oplichten. Mensen posten status op Facebook, chatten met hun vrienden thuis ipv de mensen om hun heen in het exotische land waar ze zijn. En als ze wel met iemand zitten te praten dan gaat na een tijdje meestal de telefoon want dan belt moeder op om te informeren of ze het niet koud hebben en of ze wel gezond eten. Met andere woorden: mensen gaan na een dagje de toerist uithangen s'avonds gewoon terug naar huis naar hun veilige vertrouwde kringetje. Niet fysiek maar wel met hun geest.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 15 februari 2014 @ 16:22:04 #275
78918 SeLang
Black swans matter
pi_136740622
quote:
15s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 14:38 schreef Hammet het volgende:
Ik heb me zelden zo klote gevoeld,
Dat is natuurlijk echt kut voor iets dat een prachtige ervaring zou moeten zijn.

Ikzelf reis altijd solo (sinds begin jaren '90) en mijn eerste twee solo reizen (Israël en Egypte) waren wel de moeilijkste. Maar dat had niets met het sociale aspect te maken maar met het feit dat ik geen reisgids mee had a la Lonely Planet en dus geen flauw idee had waar ik moest zijn, welke bussen, waar hostels zijn en wat die ongeveer kosten, etc. Dus alles zelf ter plekke zelf ontdekken. In die tijd sliep ik meestal in dorms en daar ontmoet je wel veel mensen. Daarmee vormde je dan een groepje om ergens te gaan wandelen of naar een bepaalde bezienswaardigheid te gaan. En ook s'avonds ergens gaan eten of uitgaan. Dat was altijd wel tof.

In met name Latijns Amerika had ik ook altijd wel veel contact met lokale bevolking (Azië leent zich daar een stuk minder voor - gesloten cultuur, behalve Filipijnen). Ook diverse vriendinnetjes gehad in Latijns Amerika. Die kwam ik dan gewoon ergens tegen (in restaurantje, een reisbureau tijdens het boeken van een excursie, etc) en die vroeg ik dan mee uit. Echt leuke herinneringen aan.

Maar op zich ben ik nogal een Einzelganger en ik prefereer meestal om dingen alleen te doen. Ik ben andere mensen altijd heel snel weer zat en dan verzin ik een excuus en ben weer fijn in m'n eentje :P. Tegenwoordig trek ik minder met anderen op dan vroeger en dat is denk ik een combinatie van wat ik één post geleden schreef en het feit dat ik het zelf minder opzoek en ook vrijwel nooit meer in dorms slaap, tenzij ik echt geen andere keuze heb.

Ik denk ook dat sommige mensen hier meer voor geschikt zijn dan anderen. Maar probeer er iets van te maken en alle begin is moeilijk! Het zijn wel schitterende landen die je beschrijft en allemaal met een levendige backpacker scene, als je daarnaar op zoek bent. Maar misschien kun je ook proberen om het alleen zijn juist te omarmen en je meer te richten op de landen zelf en alles wat er om je heen gebeurt. Mijn eigen ervaring is dat ik het meeste zie en het meeste beleef als ik alleen ben. Met andere mensen kan wel gezellig zijn maar je "verspilt" energie aan de interactie met die mensen en met het gezamelijk gezellig doen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_136768498
Krijgen jullie op den duur ook geen afkeer om in hostels te verblijven en mensen te ontmoeten tijdens langere reizen. Heb tot dusver twee citytrips, een keer twee weken en een keer drie maanden alleen rondgereisd. En tijdens die drie maanden krijg je na een tijd ook een afkeer van hostels en de mensen die er verblijven, al goed dat ik de laatste maand met mijn huidige vriend alleen heb rondgereisd. :)
  zondag 16 februari 2014 @ 13:54:15 #277
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_136768984
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 13:39 schreef ehouse het volgende:
Krijgen jullie op den duur ook geen afkeer om in hostels te verblijven en mensen te ontmoeten tijdens langere reizen. Heb tot dusver twee citytrips, een keer twee weken en een keer drie maanden alleen rondgereisd. En tijdens die drie maanden krijg je na een tijd ook een afkeer van hostels en de mensen die er verblijven, al goed dat ik de laatste maand met mijn huidige vriend alleen heb rondgereisd. :)
Steeds dezelfde verhalen, steeds die jonge broekies, steeds die langharige betweters, steeds weer dezelfde hostelergernissen? ;)
Ja, daarom doe ik naast backpacken ook aan kamperen.
En het is soms een verademing om even met een vriend/vriendin te reizen en hotels te boeken.
  zondag 16 februari 2014 @ 19:08:19 #278
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_136783264
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 16:22 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk echt kut voor iets dat een prachtige ervaring zou moeten zijn.

Ikzelf reis altijd solo (sinds begin jaren '90) en mijn eerste twee solo reizen (Israël en Egypte) waren wel de moeilijkste. Maar dat had niets met het sociale aspect te maken maar met het feit dat ik geen reisgids mee had a la Lonely Planet en dus geen flauw idee had waar ik moest zijn, welke bussen, waar hostels zijn en wat die ongeveer kosten, etc. Dus alles zelf ter plekke zelf ontdekken. In die tijd sliep ik meestal in dorms en daar ontmoet je wel veel mensen. Daarmee vormde je dan een groepje om ergens te gaan wandelen of naar een bepaalde bezienswaardigheid te gaan. En ook s'avonds ergens gaan eten of uitgaan. Dat was altijd wel tof.

In met name Latijns Amerika had ik ook altijd wel veel contact met lokale bevolking (Azië leent zich daar een stuk minder voor - gesloten cultuur, behalve Filipijnen). Ook diverse vriendinnetjes gehad in Latijns Amerika. Die kwam ik dan gewoon ergens tegen (in restaurantje, een reisbureau tijdens het boeken van een excursie, etc) en die vroeg ik dan mee uit. Echt leuke herinneringen aan.

Maar op zich ben ik nogal een Einzelganger en ik prefereer meestal om dingen alleen te doen. Ik ben andere mensen altijd heel snel weer zat en dan verzin ik een excuus en ben weer fijn in m'n eentje :P. Tegenwoordig trek ik minder met anderen op dan vroeger en dat is denk ik een combinatie van wat ik één post geleden schreef en het feit dat ik het zelf minder opzoek en ook vrijwel nooit meer in dorms slaap, tenzij ik echt geen andere keuze heb.

Ik denk ook dat sommige mensen hier meer voor geschikt zijn dan anderen. Maar probeer er iets van te maken en alle begin is moeilijk! Het zijn wel schitterende landen die je beschrijft en allemaal met een levendige backpacker scene, als je daarnaar op zoek bent. Maar misschien kun je ook proberen om het alleen zijn juist te omarmen en je meer te richten op de landen zelf en alles wat er om je heen gebeurt. Mijn eigen ervaring is dat ik het meeste zie en het meeste beleef als ik alleen ben. Met andere mensen kan wel gezellig zijn maar je "verspilt" energie aan de interactie met die mensen en met het gezamelijk gezellig doen.
Ik ben het trouwens wel eens met jouw visie; te veel internet, te weinig interactie. Maar je moet er ook wel een beetje het type voor zijn en er loopt inderdaad veel koffer volk rond.

Zelf geniet ik de laatste paar keer meer van hiken icm kamperen, maar backpacken in azie is ook chill icm hostels; ik had toen wel laptop/telefoon mee waar de eerste voor backup van foto's en kijken van series was en die 2e als wekker en nood. Was ook niet zo'n fan van constant op internet zitten, behalve op vliegvelden.. daar is het gewoon chill.

Maar je kan 'het avontuur' wel vinden samen met de 'avonturiers' maar dan moet je gewoon buiten de gebaande paden of de voorgestelde routes uit bijv. de lonely planet gaan. Toeristische trekpleisters trekken noueenmaal koffervolk aan. Zo had ik afgelopen december een hele groep van Harvard Business School tijdens Torres del Paine W -trail.. inclusief overdreven amerikaans geschreeuw en 'YOU'VE GOT WIFI HERE' terwijl je niet eens telefoonbereik hebt. Zucht :P
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 16 februari 2014 @ 19:17:37 #279
78918 SeLang
Black swans matter
pi_136783650
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 13:39 schreef ehouse het volgende:
Krijgen jullie op den duur ook geen afkeer om in hostels te verblijven en mensen te ontmoeten tijdens langere reizen. Heb tot dusver twee citytrips, een keer twee weken en een keer drie maanden alleen rondgereisd. En tijdens die drie maanden krijg je na een tijd ook een afkeer van hostels en de mensen die er verblijven, al goed dat ik de laatste maand met mijn huidige vriend alleen heb rondgereisd. :)
Ik vermijd hostels met "coole" backpackers altijd, al was het maar vanwege het lawaai. Ikzelf sta meestal vroeg op en ga dus ook redelijk vroeg naar bed. En het hostel is alleen om te slapen/wassen dus behalve dat breng ik er weinig tijd door. Ik heb inderdaad ook de schurft aan van die types die de hele dag een beetje liggen rond te hangen.

Dat gezegd hebbende, je komt ook weleens leuke mensen tegen hoor. In een bepaald guesthouse in Sri Lanka zaten we elke avonds vogel lijsten te vergelijken ("wat heb jij gezien wat ik nog niet heb gezien?"). De dorm in Mulu NP in Borneo was ook een goede vibe ("wie gaat er met me mee voor een nachtwandeling door de jungle?"). In Bako NP heb ik toevallig een keer een kamer gedeeld met een van de auteurs van Lonely Planet. Gingen we smorgens vroeg samen beestjes spotten in de mangroves. Dat soort dingen heb ik wel erg leuke herinneringen aan.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_136808505
Misschien ben ik zelf wel koffer-volk :P

Bedankt voor de reacties. Het zal wel wennen zijn, ik ga er even doorheen bijten en voorlopig nog geen ticket terugboeken :)

Of ik zelf een hostel-type ben of niet, weet ik eigenlijk niet, ik moet dat nog even uitvinden denk ik. Ik denk dat het probleem was dat ik even in een shock-toestand terechtkwam door de overdaad aan het onbekende. Ik was bij aankomst echt op duizend manieren uit mijn comfortzone, en dat in een chaotische stad als Hanoi, dus het werd me allemaal even teveel. De realisatie dat ik toch echt alleen was voor de komende maanden, aan de andere kant van de wereld, genereerde even flink wat paniekaanvallen bij mij.

Ik ben nu naar Cat Ba Island gevlucht om even op adem, heb voor mezelf een kamer geboekt waar ik veel tijd heb genomen om te lezen en te mediteren. Vandaag heb ik via het hostel een prachtige hike door Cat Ba National Park gemaakt, en een boottocht door Ha Long Bay. Echt prachtig, en wat mensen om me heen om wat heen en weer te kletsen was ook wel prettig.

Ik voel me echt een stuk chiller. Over twee dagen ga ik terug naar Hanoi, om het nogmaals te proberen in het hostelbarretje wat contacten te leggen en wat mensen te vinden om mee naar het zuiden te reizen. Mocht dat niet werken, dan ga ik wel alleen en probeer ik het nogmaals in Hue (of niet :P)
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 17 februari 2014 @ 15:57:23 #281
78918 SeLang
Black swans matter
pi_136815024
Hanoi is eigenlijk wel een erg makkelijke stad wat betreft contacten want je hebt daar echt een backpacker ghetto. En ook veel van die nachtbussen van noord naar zuid (en omgekeerd) worden puur door toeristen bevolkt. Zelf vind ik dat juist niks maar als je contacten zoekt met andere westerlingen dan kan dat wel heel erg makkelijk.

En "koffer volk" is overigens niet denigrerend bedoeld (ja, ik weet dat het wel zo klinkt) maar ik wou ermee aangeven dat het een groep mensen is die vaak een andere reiservaring nastreeft dan de old school backpackers.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 17 februari 2014 @ 19:01:58 #282
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_136821367
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 15:57 schreef SeLang het volgende:
Hanoi is eigenlijk wel een erg makkelijke stad wat betreft contacten want je hebt daar echt een backpacker ghetto. En ook veel van die nachtbussen van noord naar zuid (en omgekeerd) worden puur door toeristen bevolkt. Zelf vind ik dat juist niks maar als je contacten zoekt met andere westerlingen dan kan dat wel heel erg makkelijk.

En "koffer volk" is overigens niet denigrerend bedoeld (ja, ik weet dat het wel zo klinkt) maar ik wou ermee aangeven dat het een groep mensen is die vaak een andere reiservaring nastreeft dan de old school backpackers.
Het komt ook wel een beetje omdat 'backpacken' een dingetje wordt waarbij mensen tegenwoordig zeggen 'ja ik wil reizen'. Geen idee wat ze willen, maar ze zijn jong en ze 'willen reizen'.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_136821380
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 13:39 schreef ehouse het volgende:
Krijgen jullie op den duur ook geen afkeer om in hostels te verblijven en mensen te ontmoeten tijdens langere reizen. Heb tot dusver twee citytrips, een keer twee weken en een keer drie maanden alleen rondgereisd. En tijdens die drie maanden krijg je na een tijd ook een afkeer van hostels en de mensen die er verblijven, al goed dat ik de laatste maand met mijn huidige vriend alleen heb rondgereisd. :)
Ja _O-

ik begon na een tijd maar verhalen over mezelf te verzinnen :') met beroepen enzo :') _O-
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  maandag 17 februari 2014 @ 19:06:34 #284
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_136821507
quote:
10s.gif Op maandag 17 februari 2014 19:02 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Ja _O-

ik begon na een tijd maar verhalen over mezelf te verzinnen :') met beroepen enzo :') _O-
Ik had inderdaad het idee dat sommige mensen dingen uit hun duim zuigen ;) Het is ook niet alsof het echt wat uitmaakt of het echt is of niet, natuurlijk...
pi_136821530
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2014 19:06 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ik had inderdaad het idee dat sommige mensen dingen uit hun duim zuigen ;) Het is ook niet alsof het echt wat uitmaakt of het echt is of niet, natuurlijk...
Mensen die je maar 1 dag ziet niet inderdaad, maar ik erger me eraan om elke dag weer mezelf voor te stellen :') Dus als ik mensen niet echt aardig vond kwam er een zuigverhaal ja _O-

Maar, dat is het nadeel van backpacken in toeristische landen denk ik
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  maandag 17 februari 2014 @ 19:34:45 #286
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_136822541
quote:
10s.gif Op maandag 17 februari 2014 19:07 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Mensen die je maar 1 dag ziet niet inderdaad, maar ik erger me eraan om elke dag weer mezelf voor te stellen :') Dus als ik mensen niet echt aardig vond kwam er een zuigverhaal ja _O-

Maar, dat is het nadeel van backpacken in toeristische landen denk ik
Tssh, of het voordeel.
Ik liep maandje terug in torres del paine national park, valt m'n brander in 300 stukken uit elkaar in de middle of nowhere. Gelukkig mag je niet wildkamperen en sta je dus met 30 tot 50 tentjes op het zelfde 'no service' kampeer plekje bij campamento italiano en kook je samen in een klein hokje zodat er geen bosbranden ontstaan.. branders genoeg om te lenen!

Al ben ik wel voorstander van wildkamperen en lekker je eigen ding doen, het was wel gezellig :)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_136988119
Ik ga dit jaar misschien naar de VS en/of Canada. Nu las ik op diverse sites dat het over het algemeen niet aan te raden is om in deze landen met het openbaar vervoer te reizen; o.a. de verbindingen zijn beperkt, je komt lang niet overal. Dit is voor mij een belangrijk element, aangezien ik geen rijbewijs heb. Een groepsreis boeken kan natuurlijk ook, maar dat zie ik (nog) niet zo zitten.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
  Beste/leukste mod 2022 vrijdag 21 februari 2014 @ 20:21:13 #288
319979 Fok-it
All is well
pi_136988385
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 20:16 schreef TvhN het volgende:
Ik ga dit jaar misschien naar de VS en/of Canada. Nu las ik op diverse sites dat het over het algemeen niet aan te raden is om in deze landen met het openbaar vervoer te reizen; o.a. de verbindingen zijn beperkt, je komt lang niet overal. Dit is voor mij een belangrijk element, aangezien ik geen rijbewijs heb. Een groepsreis boeken kan natuurlijk ook, maar dat zie ik (nog) niet zo zitten.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Treinen is prima te doen hoor. Het enige probleem is dat je dan wel alleen de steden hebt.. Voor natuurgebieden en parken zul je dan denk ik met de bus moeten. Het is allemaal wat duurder, dat wel.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_137038274
Of zoek naar andere backpackers. Ongetwijfeld kun je mensen vinden met soortgelijke plannen en kun je zo (deels) samen reizen.
Pain is temporary, pride is forever
pi_137048253
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 17:54 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Plannen kost geen geld ;) En tijd zat als je je baan opzegt.. Maar het duurt nog wel even hoor. Denk over 1.5 tot 2 jaar.

[..]

Natuurlijk weer naar Tokyo :) Daarna via Nagano en Matsumoto naar Osaka, waarvandaan we naar Manila vlogen.
En hoe doe je dat dan met je woning? Of woon je niet op jezelf? Ik zou zelf ook wel weer graag voor een lange tijd willen reizen maar daar komt toch een hoop geregel bij kijken. En als je terug bent moet je weer op zoek naar een baan wat ook niet makkelijk is (of je moet onbetaald verlof aanvragen bij je baas). Voorlopig voor mij blijft het maar bij max 3 weken een grote reis maken denk ik:)
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 23 februari 2014 @ 16:56:14 #291
78918 SeLang
Black swans matter
pi_137054080
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 14:37 schreef arsenalforever het volgende:

[..]

En hoe doe je dat dan met je woning?
Opzeggen
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 23 februari 2014 @ 18:42:30 #292
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_137059167
Gewoon (legale) onderhuur. En werk, ach, je vind wel wat. Als je voor langere tijd gaat reizen, heb je waarschijnlijk geld, dus als het goed is, ook een buffer bij terugkomst.
Het geld om een halfjaar werkloosheid te overbruggen, zou ik op z'n minst dan ook incalculeren.
Meerdere keren zelf gedaan, uiteraard.

Overigens, regelmatig een paar maanden of een jaar er tussenuit gaan, is níet bedoeld voor carrièretijgers. Maar die zie je dan ook nauwelijks langdurig reizen ;)
Eigen bazen, mensen met zeer flexibel werk, leeraren, studenten, vroeggepensioneerden, mensen tussen twee banen (al dan niet al gevonden), die zie je wel veel.
  zondag 23 februari 2014 @ 18:43:11 #293
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_137059203
dubbel

[ Bericht 98% gewijzigd door Lemans24 op 23-02-2014 18:50:33 ]
pi_137061832
Ik hou gewoon mn huis en baan aan. Ik spaar mn ADV dagen op, na 3 jaar kan ik dan samen met mn vakantiedagen van dat jaar toch 12 weken weg. Heb ook wel eens een paar maanden onbetaald verlof genomen maar toen huurde ik goedkoop, nu een behoorlijke hypotheek dus is niet echt een optie meer.
pi_137063831
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 14:37 schreef arsenalforever het volgende:

[..]

En hoe doe je dat dan met je woning? Of woon je niet op jezelf? Ik zou zelf ook wel weer graag voor een lange tijd willen reizen maar daar komt toch een hoop geregel bij kijken. En als je terug bent moet je weer op zoek naar een baan wat ook niet makkelijk is (of je moet onbetaald verlof aanvragen bij je baas). Voorlopig voor mij blijft het maar bij max 3 weken een grote reis maken denk ik:)
Onderverhuren. Ik woon op een goede plek daarvoor, moet weinig moeite kosten om iemand te vinden. Zeker voor een periode van een jaar.
pi_137069562
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 18:42 schreef Lemans24 het volgende:
Gewoon (legale) onderhuur. En werk, ach, je vind wel wat. Als je voor langere tijd gaat reizen, heb je waarschijnlijk geld, dus als het goed is, ook een buffer bij terugkomst.
Het geld om een halfjaar werkloosheid te overbruggen, zou ik op z'n minst dan ook incalculeren.
Meerdere keren zelf gedaan, uiteraard.

Overigens, regelmatig een paar maanden of een jaar er tussenuit gaan, is níet bedoeld voor carrièretijgers. Maar die zie je dan ook nauwelijks langdurig reizen ;)
Eigen bazen, mensen met zeer flexibel werk, leeraren, studenten, vroeggepensioneerden, mensen tussen twee banen (al dan niet al gevonden), die zie je wel veel.
Bedoel je met legale onderhuur dat je wooncorporatie een huurder gaat zoeken of moet je daar zelf achteraan gaan? Ja je hebt gelijk dat je genoeg moet sparen en niet alleen voor de reis zelf idd.
Hoe reageren werkgevers bij jou als je er steeds weer tussenuit gaat? Ik heb zelf nooit lang bij dezelfde werkgever gewerkt omdat ik ook steeds weer ging reizen (toen woonde ik nog thuis). Als je weer gaat solliciteren zie je ze soms wel twijfelen en willen ze een verklaring waarom je steeds weer weg wil. Ben zelf dan ook geen carrieretijger:)
pi_137111774
_O_ Zojuist een retourtje naar Bangkok geboekt van begin juli tot eind augustus. O+
pi_137156223
Mooi tripje! Veel plezier.

Ik wil in de zomer ongeveer een maand gaan rondreizen door Oost-Europa. Ben er nog redelijk onbekend in, dus zijn er mensen die tips hebben qua steden en beziendwaardigheden en vervoersmiddelen (trein/bus/vliegtuig).

Bedankt alvast:)
  zondag 23 maart 2014 @ 23:34:01 #299
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_138099452
Hallo mensen, mensen! Is hier nog leven in de brouwerij?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_138101047
Vanaf volgende maand dingen gaan voorbereiden en inlezen qua prikken, landen waar we heen willen, rugzak kopen etc _O_
  maandag 24 maart 2014 @ 00:34:10 #301
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_138101656
Vol
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')