abonnement Unibet Coolblue
  Moderator vrijdag 8 november 2013 @ 13:23:18 #1
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_133041074
Welkom in het topic van de zorgverzekeringen 2014

Langzaamaan maken de zorgverzekeraars de prijzen voor hun basis- en aanvullende verzekeringen bekend voor 2013.

- Ben jij al aan het vergelijken of je volgend jaar elders goedkoper uit bent?
- Heb je je oog al laten vallen op de "lokkertjes" die verzekeraars inzetten?
- Weet je nog niet zeker welke dekking je moet nemen en waar?

Misschien dat we elkaar weer kunnen helpen voor aankomend jaar.

Handige sites:

Independer.nl
Verzekeringssite.nl
Zorgkiezer.nl
Geld.nl
Zorgpremiekorting.nl

Rijksoverheid:
Zorgverzekering
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:32:00 #2
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_133043632
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:23 schreef Renesite het volgende:

[..]

Waar ik naar kijk, misschien omdat het deels mijn werk is, is naar het achterliggende bedrijf. Ik las dat dat Achmea is.

wmb. dan prima. Al is het Action-verzekeringen. Care. Internetverzekeringen? Prima!
Achmea is risicodrager voor de schadeverzekeringen van de HEMA. Voor de zorgverzekering is dat Menzis:

quote:
A17 De Zorgverzekeraar
Menzis is de risicodrager van uw HEMA Zorgverzekering. Met Menzis wordt bedoeld Menzis Zorgverzekeraar N.V. als het om de Basisverzekering gaat en Menzis N.V. als het om de aanvullende verzekering of de tandartsverzekering gaat. De Coöperatie Menzis U.A. is enig aandeelhouder van Menzis Zorgverzekeraar N.V. en Menzis N.V. Doormhet afsluiten van de verzekering wordt u als verzekerde van de HEMA Zorgverzekering lid van de Coöperatie
Menzis U.A. Deze Coöperatie is gericht op het behartigen van de belangen van haar leden. De Coöperatie Menzis U.A., Menzis Zorgverzekeraar N.V. en Menzis N.V. hebben geen winstoogmerk.
Bron is de verzekeringsvoorwaarden: https://www.hemaverzekeri(...)rzekering%202014.pdf
pi_133044884
Overigens een vraag weet iemand een zorgverzekeraar die lasik vergoed?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator vrijdag 8 november 2013 @ 15:40:56 #4
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_133046251
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:32 schreef freako het volgende:

[..]

Achmea is risicodrager voor de schadeverzekeringen van de HEMA. Voor de zorgverzekering is dat Menzis:

[..]

Bron is de verzekeringsvoorwaarden: https://www.hemaverzekeri(...)rzekering%202014.pdf
Beiden grote companies.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_133046257
Ik ga voor ons beide het eigenrisico op max zetten (mijne was dat dit jaar al) en verder als we ergens weer wat cashback krijgen gaan we daarheen. We zitten nu via mijn werkgever (5% korting dacht ik) en zij krijgt via haar werkgever ook korting.
  vrijdag 8 november 2013 @ 16:01:51 #6
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_133047022
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:41 schreef DezeBestaatVastNogNiet het volgende:
Ik ga voor ons beide het eigenrisico op max zetten (mijne was dat dit jaar al) en verder als we ergens weer wat cashback krijgen gaan we daarheen. We zitten nu via mijn werkgever (5% korting dacht ik) en zij krijgt via haar werkgever ook korting.
idem.

Belachelijk trouwens dat ik meer moest gaan betalen afgelopen jaar omdat ik 30 ben geworden.
Zit bij Zilveren Kruis omdat ik daar een goede korting krijg. Begreep dat zij dit jaar het meeste in prijs dalen, dat komt dus goed uit. Waarschijnlijk gewoon blijven dus.
pi_133049488
Ben benieuwd wat promovendum gaat doen.. Heb nu 350 ER plus tandarts. Wil volgend jaar 860 ER en geen tandarts.. Hopelijk komen ze met een lage premie en hoef ik dus niet over te stappen.
pi_133050242
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 17:01 schreef Ace1 het volgende:
Ben benieuwd wat promovendum gaat doen.. Heb nu 350 ER plus tandarts. Wil volgend jaar 860 ER en geen tandarts.. Hopelijk komen ze met een lage premie en hoef ik dus niet over te stappen.
Waarom wil je niet overstappen als het alleen gaat over de basisverzekering die overal identiek hetzelfde is?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_133050615
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 17:24 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

de basisverzekering die overal identiek hetzelfde is?
Uh, nee.
sig verwijderd door FA
  Moderator vrijdag 8 november 2013 @ 17:44:52 #10
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_133050885
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 17:01 schreef Ace1 het volgende:
Ben benieuwd wat promovendum gaat doen.. Heb nu 350 ER plus tandarts. Wil volgend jaar 860 ER en geen tandarts.. Hopelijk komen ze met een lage premie en hoef ik dus niet over te stappen.
Ik heb dat vorig jaar gedaan. Overgestapt van VGZ met wat aanvullende shizzle, naar CZ 850 eigen risico.

Van 130 per maand terug naar 72.50 per maand :)

Heerlijk. Dit jaar enkel een keer een antibiotica kuurtje van 18.50 moeten lappen. Ik heb zo'n 700 euro bespaard.

Ik wacht tot de 19e, en stap dan weer over naar de allergoedkoopste met 860 eigen risico.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_133056279
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2013 17:36 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Uh, nee.
Qua prijs niet nee.

Voor mij is eigen risico verhogen geen goed plan.

Ik ga elk jaar wel n keertje naar t ziekenhuis om een paar dagen te logeren (niet uit vrije wil natuurlijk)
pi_133056681
Ik was al geen fan van de Interpolis (heb daar alle verzekeringen lopen behalve de zorg - maar ben bezig alles daar weg te halen ivm prijs/kwaliteit), maar hiermee slaan ze imo de plank een beetje mis:
quote:
Interpolis vindt dat zorg verzekeren anders kan. Daarom heeft de huisverzekeraar van de Rabobank de niet direct noodzakelijk zorgkosten uit haar polis geschrapt, zoals een bril en reisvaccinaties. Daar zijn andere kwaliteitsdekkingen voor in de plaats gekomen die mensen echt nodig hebben, zoals 100% dekking voor spoedeisende zorg in het buitenland. Zo verzekert u alleen wat u zelf niet kunt betalen.
Wat? 90% draagt een bril, niet noodzakelijk?? In plaats daarvan worden de spoedeisende kosten in het buitenland (die de meeste mensen ook via hun reisverzekering hebben) wel vergoed??

Tja zo kun je het ook brengen..... Dus: wil je dubbel verzekerd zijn, ga dan naar de Interpolis/Rabobank! ^O^

[ Bericht 2% gewijzigd door DezeBestaatVastNogNiet op 08-11-2013 20:27:34 ]
  vrijdag 8 november 2013 @ 20:43:29 #13
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_133057769
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:40 schreef Renesite het volgende:

[..]

Beiden grote companies.
Klopt ook wel maar het idee blijft raar.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_133061290
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 20:21 schreef DezeBestaatVastNogNiet het volgende:
Ik was al geen fan van de Interpolis (heb daar alle verzekeringen lopen behalve de zorg - maar ben bezig alles daar weg te halen ivm prijs/kwaliteit), maar hiermee slaan ze imo de plank een beetje mis:

[..]

Wat? 90% draagt een bril, niet noodzakelijk?? In plaats daarvan worden de spoedeisende kosten in het buitenland (die de meeste mensen ook via hun reisverzekering hebben) wel vergoed??

Tja zo kun je het ook brengen..... Dus: wil je dubbel verzekerd zijn, ga dan naar de Interpolis/Rabobank! ^O^
Bril is wel noodzakelijk, maar wel iets waarvan je weet dat je het nodig hebt. Dus waarom zou je dat dan verzekeren. Je kan dan veel beter gaan sparen voor een nieuwe.
Anders betaal je meer aan een 3e partij om als jij een bril wilt een klein bedragje uit te keren. Dat is duurder.

Net als een tandarts verzekering. Als jij elk jaar 2 keer naar de tandarts gaat en ongeveer een gaatje per jaar hebt dan is het helemaal niet zinnig om een tandartsverzekering te nemen.
Dat kun je beter zelf betalen.
  vrijdag 8 november 2013 @ 23:21:07 #15
168576 Idioteque
take the money and run
pi_133066313
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Overigens een vraag weet iemand een zorgverzekeraar die lasik vergoed?
Ik had afgelopen december gekozen voor de Univé fit & vrij pakket. Dit aanvullende pakket kost iets van 30 euro per maand en dan krijg je 1000 euro te besteden aan allerlei soorten zorg. Hier viel ooglaseren ook onder. Ik heb hierdoor 1000 euro kunnen declareren. Betekent wel dat je volledige 1000 euro dan verbruikt is voor het jaar
pi_133072153
Lijkt me lekker om te kunnen kiezen. Met de afgelopen jaren minimaal 30 fysio-/manuele therapiebehandelingen per jaar (alles volledig vergoed totnogtoe) durf ik niet van mijn maximaal aanvullend weg. Geen verzekeraar die me aanneemt.
Voordeel is dat mijn kind ook extreem goed verzekerd is.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  zaterdag 9 november 2013 @ 07:39:53 #17
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_133072292
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 21:45 schreef HarryP het volgende:

[..]

Net als een tandarts verzekering. Als jij elk jaar 2 keer naar de tandarts gaat en ongeveer een gaatje per jaar hebt dan is het helemaal niet zinnig om een tandartsverzekering te nemen.
Dat kun je beter zelf betalen.
Je verzekert je niet om 'minimaal het ingelegde geld eruit te halen' maar voor in het geval dat je een behandeling nodig hebt die je niet zelf kunt bekostigen (bijv. een of meerdere kronen). Zoals het woord verzekeren eigenlijk ook al aangeeft, anders had het wel investeren geheten.
pi_133072383
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2013 23:21 schreef Idioteque het volgende:

[..]

Ik had afgelopen december gekozen voor de Univé fit & vrij pakket. Dit aanvullende pakket kost iets van 30 euro per maand en dan krijg je 1000 euro te besteden aan allerlei soorten zorg. Hier viel ooglaseren ook onder. Ik heb hierdoor 1000 euro kunnen declareren. Betekent wel dat je volledige 1000 euro dan verbruikt is voor het jaar
Klinkt wel leuk ja! Volgen jaar is het alweer 38,50 zie ik. Per jaar ¤462 en dan krijg je potentieel 1000 als je iets heel duurs doet. Tandarts is Max 450.
  zaterdag 9 november 2013 @ 08:34:22 #19
401956 _Dido_
Remember me!
pi_133072537
Renesite, de OP moet nog even aangepast worden naar 2014 ;)
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_133073033
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 07:39 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Je verzekert je niet om 'minimaal het ingelegde geld eruit te halen' maar voor in het geval dat je een behandeling nodig hebt die je niet zelf kunt bekostigen (bijv. een of meerdere kronen). Zoals het woord verzekeren eigenlijk ook al aangeeft, anders had het wel investeren geheten.
Als je je verdiept in tandarstverzekeringen dan weet jij ook dat bv kronen bijna nooit helemaal vergoed worden, tenzij je de hoofdprijs betaald aan premie en een papiertje afgeeft dat je ze niet nodig hebt....

Tandartsverzekeringen zijn totaal overbodig voor een gemiddeld persoon, het is meer een gevoelskwestie en ene psychologisch iets, wat nog stamt uit het oude ziekenfonds van de jaren 80 en 90.

Z24 had een lijst van overbodige en dure verzekeringen voor de gemiddelde persoon een keer gemaakt en tandarstverzekering stond in de top 5. Waarvan de tandarstverzekering 1 van de duurste was in vergelijk wat je ervoor terug krijgt.
Vaak verzeker je je voor een bedrag van nog geen 75 euro en de premie is al hoger dan dat.
Kassa had er ook al een keer aandacht aan gegeven en kwam met rekenvoorbeelden dat het vaak niet lonend is om je ervoor te verzekeren. De kosten van een tandarts voor veelvoorkomende dingen zijn gewoon niet zo hoog.

[ Bericht 8% gewijzigd door sjorsie1982 op 09-11-2013 09:51:46 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_133074966
Bij De Friesland betaal je ¤99 per jaar voor ¤250 tandartskosten verzekerd per jaar.

De halfjaarlijkse controle kost ¤20. Als de 2e halfjaarlijkse controle incl rontgenfoto en tandsteenverwijderen is betaal je ¤62. Totaal ¤82, dus feitelijk ¤17 per jaar voor de resterende ¤150 verzekering.
pi_133075098
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2013 23:21 schreef Idioteque het volgende:

[..]

Ik had afgelopen december gekozen voor de Univé fit & vrij pakket. Dit aanvullende pakket kost iets van 30 euro per maand en dan krijg je 1000 euro te besteden aan allerlei soorten zorg. Hier viel ooglaseren ook onder. Ik heb hierdoor 1000 euro kunnen declareren. Betekent wel dat je volledige 1000 euro dan verbruikt is voor het jaar
En het laseren zelf koste?
¤2000?

Als het te offtopic is dm mij even over de procedures.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_133077699
Ik vraag mij af wat voor winst/voordeel het de Hema opleverd om bij de zorgverzekering ook 10% korting te bieden op bijna het hele assortiment? Ik vraag me af of ze achter het eetgedrag van mensen willen komen en dit door willen spelen aan de zorgverzekeraar? Zeker nu in veel Hema's ook een supermarkt zit.

Of kan dit ivm prive gegevens niet?
pi_133078383
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 07:39 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Je verzekert je niet om 'minimaal het ingelegde geld eruit te halen' maar voor in het geval dat je een behandeling nodig hebt die je niet zelf kunt bekostigen (bijv. een of meerdere kronen). Zoals het woord verzekeren eigenlijk ook al aangeeft, anders had het wel investeren geheten.
Gaat bij een zorgverzekering niet helemaal op, omdat dat in veel gevallen wel duidelijk is wat je nodig hebt, in elk geval vanuit de aanvullende pakketten.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_133078416
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 09:44 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Als je je verdiept in tandarstverzekeringen dan weet jij ook dat bv kronen bijna nooit helemaal vergoed worden, tenzij je de hoofdprijs betaald aan premie en een papiertje afgeeft dat je ze niet nodig hebt....

Tandartsverzekeringen zijn totaal overbodig voor een gemiddeld persoon, het is meer een gevoelskwestie en ene psychologisch iets, wat nog stamt uit het oude ziekenfonds van de jaren 80 en 90.

Z24 had een lijst van overbodige en dure verzekeringen voor de gemiddelde persoon een keer gemaakt en tandarstverzekering stond in de top 5. Waarvan de tandarstverzekering 1 van de duurste was in vergelijk wat je ervoor terug krijgt.
Vaak verzeker je je voor een bedrag van nog geen 75 euro en de premie is al hoger dan dat.
Kassa had er ook al een keer aandacht aan gegeven en kwam met rekenvoorbeelden dat het vaak niet lonend is om je ervoor te verzekeren. De kosten van een tandarts voor veelvoorkomende dingen zijn gewoon niet zo hoog.
Ik heb elk jaar nog baat gehad bij een tandverzekering juist vanwege al die kleine dingetjes.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_133079851
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 14:48 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Ik heb elk jaar nog baat gehad bij een tandverzekering juist vanwege al die kleine dingetjes.
Dan had je of een belachelijk goedkope verzekering of een ontzettend verrot gebit. Ik heb al jaren geen tandartsverzekering mee, 100 euro premie betalen voor max 225 euro vergoeding. En ik doe nog geen 30 euro per jaar aan kosten maken :')
pi_133080165
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 15:56 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Dan had je of een belachelijk goedkope verzekering of een ontzettend verrot gebit. Ik heb al jaren geen tandartsverzekering mee, 100 euro premie betalen voor max 225 euro vergoeding. En ik doe nog geen 30 euro per jaar aan kosten maken :')
Nou nou!

Ik heb geen max vergoeding ik krijg gewoon sommige dingen 100% en andere 80% vergoed en dit is alleen voor het simpele werk maar daar maak ik wel veel gebruik van sowieso 2 keer controle en wat gaatjes en foto's en tandsteen en schoonmaken elk jaar. Kronen enzo geen vergoeding maar dat dat zie ik ook nog niet aankomen.

Moet het precies nog even kijken voor dit jaar maar ik dacht iets van 200 euro premie en 400 vergoed gekregen. Maar al zou het ongeveer gelijk zijn dan nog is het de moeite waard omdat je dan niet ineens grote bedragen hoeft te betalen. (klopt ook niet helemaal omdat ik het bedrag ineens vooruit betaal maar je snapt m'n punt)

Maar het gaat er mij meer om dat hier vaak dingen als waarheden worden neer gezet terwijl het per persoon verschilt, en iedereen moet gewoon goed kijken hoe en wat en dan de beste keuze maken.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  zaterdag 9 november 2013 @ 16:20:27 #28
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_133080521
Je moet kijken welke zorgverzekering het meest bij jouw persoonlijke situatie past. Waarheid als een koe.
Isn't it ironic, don't you think
pi_133082112
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 16:20 schreef jcdragon het volgende:
Je moet kijken welke zorgverzekering het meest bij jouw persoonlijke situatie past. Waarheid als een koe.
alsof de verschillen zo groot zijn. Het blijft je geld weggeven.
pi_133082452
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 17:26 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

alsof de verschillen zo groot zijn. Het blijft je geld weggeven.
Hij doelt op wel of geen extra eigen risico en wel of geen aanvullend iets. Dat maakt wel degelijk een hoop verschil.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_133082702
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 17:37 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Hij doelt op wel of geen extra eigen risico en wel of geen aanvullend iets. Dat maakt wel degelijk een hoop verschil.
ja zo kan je het ook lezen :)
pi_133102125
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 16:06 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Nou nou!

Ik heb geen max vergoeding ik krijg gewoon sommige dingen 100% en andere 80% vergoed en dit is alleen voor het simpele werk maar daar maak ik wel veel gebruik van sowieso 2 keer controle en wat gaatjes en foto's en tandsteen en schoonmaken elk jaar. Kronen enzo geen vergoeding maar dat dat zie ik ook nog niet aankomen.

Moet het precies nog even kijken voor dit jaar maar ik dacht iets van 200 euro premie en 400 vergoed gekregen. Maar al zou het ongeveer gelijk zijn dan nog is het de moeite waard omdat je dan niet ineens grote bedragen hoeft te betalen. (klopt ook niet helemaal omdat ik het bedrag ineens vooruit betaal maar je snapt m'n punt)

Maar het gaat er mij meer om dat hier vaak dingen als waarheden worden neer gezet terwijl het per persoon verschilt, en iedereen moet gewoon goed kijken hoe en wat en dan de beste keuze maken.
Zo wil ik het ook. Het maakt mij niet zo veel uit hoe die verhouding premie/vergoeding is, hoewel als deze heel scheef is dan niet natuurlijk, maar ik wil gewoon niet opeens dat bedrag ophoesten als het zover is.
pi_133103205
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 09:45 schreef Mallet het volgende:

[..]

Zo wil ik het ook. Het maakt mij niet zo veel uit hoe die verhouding premie/vergoeding is, hoewel als deze heel scheef is dan niet natuurlijk, maar ik wil gewoon niet opeens dat bedrag ophoesten als het zover is.
Je kunt natuurlijk ook zelf geld sparen...

Anyway, ik heb mij nooit bekommerd om mijn zorgverzekering. Als ik er nu eens een berekening op loslaat kan mijn premie met ruim 60 euro per maand omlaag. Misschien toch wel de moeite waard :')
pi_133103733
quote:
10s.gif Op zondag 10 november 2013 11:02 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Je kunt natuurlijk ook zelf geld sparen...

Anyway, ik heb mij nooit bekommerd om mijn zorgverzekering. Als ik er nu eens een berekening op loslaat kan mijn premie met ruim 60 euro per maand omlaag. Misschien toch wel de moeite waard :')
Gewoon zorgen dat je volgend jaar 860 euro op een bankrekening hebt staan. Levert je nog rente (ok, lachertje momenteel) op.

Wat ik gedaan heb is het eigen risico + vrijwillig risico op een aparte spaarrekening gezet. Op 1 januari dit jaar zorg ik dat het aangevuld/afgeroomd is op het nieuwe bedrag (1720). Mochten wij hier beiden dus tot de max gaan dan is er niks aan de hand, maar hoe groot is die kans nu eenmaal als bijna dertiger en begin dertiger? Wij geven veel meer zorgkosten uit aan onze dochter, niet dat ze iets structureel heeft maar gewoon omdat je voor een ontstoken oor of griep wat sneller naar de huisarts/dokterspost gaat.
pi_133103861
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 11:29 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Gewoon zorgen dat je volgend jaar 860 euro op een bankrekening hebt staan. Levert je nog rente (ok, lachertje momenteel) op.

Wat ik gedaan heb is het eigen risico + vrijwillig risico op een aparte spaarrekening gezet. Op 1 januari dit jaar zorg ik dat het aangevuld/afgeroomd is op het nieuwe bedrag (1720). Mochten wij hier beiden dus tot de max gaan dan is er niks aan de hand, maar hoe groot is die kans nu eenmaal als bijna dertiger en begin dertiger? Wij geven veel meer zorgkosten uit aan onze dochter, niet dat ze iets structureel heeft maar gewoon omdat je voor een ontstoken oor of griep wat sneller naar de huisarts/dokterspost gaat.
Zoiets doen wij ook, alleen is onze spaarrekening altijd voldoende voor 2x max eigen risico te dragen. Dus het wordt niet "apart" gezet, maar gaat in het ergste geval (als wij beide meer dan 850e kosten maken) naar de zorgkosten ipv vakantie/aflossen hypotheek/whatever :).
pi_133103890
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 11:36 schreef DezeBestaatVastNogNiet het volgende:

[..]

Zoiets doen wij ook, alleen is onze spaarrekening altijd voldoende voor 2x max eigen risico te dragen. Dus het wordt niet "apart" gezet, maar gaat in het ergste geval (als wij beide meer dan 850e kosten maken) naar de zorgkosten ipv vakantie/aflossen hypotheek/whatever :).
Dat is het voordeel van MoneYou vind ik, je hebt 5 spaarrekeningen onder 1 account. Kan je de boel een beetje scheiden en overzichtelijk maken :)
pi_133103899
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 11:29 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Gewoon zorgen dat je volgend jaar 860 euro op een bankrekening hebt staan. Levert je nog rente (ok, lachertje momenteel) op.

Wat ik gedaan heb is het eigen risico + vrijwillig risico op een aparte spaarrekening gezet. Op 1 januari dit jaar zorg ik dat het aangevuld/afgeroomd is op het nieuwe bedrag (1720). Mochten wij hier beiden dus tot de max gaan dan is er niks aan de hand, maar hoe groot is die kans nu eenmaal als bijna dertiger en begin dertiger? Wij geven veel meer zorgkosten uit aan onze dochter, niet dat ze iets structureel heeft maar gewoon omdat je voor een ontstoken oor of griep wat sneller naar de huisarts/dokterspost gaat.
Ik bevind mij in de gelukkige positie dat ik een dergelijke post elke maand eigenlijk wel kan opvangen, dus zal het niet per se wegzetten. Ik vraag me nu alleen af waarom ik er nooit eerder naar heb gekeken, zelfs niet voorheen tijdens m'n studententijd.

Ik kan me inderdaad niet eens herinneren wanneer ik nou echte zorg nodig heb gehad, afgezien van de standaard tandartsbezoeken voor controle en heel sporadisch een huisarts. Denk dat ik wel bij De Friesland blijf, gaat m'n premie omlaag van EUR 124 naar EUR 66,95.
pi_133103951
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 11:37 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Dat is het voordeel van MoneYou vind ik, je hebt 5 spaarrekeningen onder 1 account. Kan je de boel een beetje scheiden en overzichtelijk maken :)
Dat had ik ook gedaan bij mijn bank (rabobank), die had ook zoiets geintroduceerd. Ik kreeg op een gegeven moment een melding "spaardoel bereikt", maar uiteindelijk gaat het toch naar 1 grote hoop. Als ik iets wil dan koop ik het, wat het ook is. En anders mijn vriendin wel (gisteren weer wat schoenen gekocht..... _O- ik heb nog wel bepaalde principes bij schoenen/kleding, maar zij totaal niet :P)

Ik vind het interessanter om de vaste lasten in kaart te brengen, zo heb ik een 2e creditcard er laatst uitgegooid (bankkosten weer iets lager), ANWB bleek ook nog te lopen, terwijl we een lease auto hebben, en we zijn nu bezig met tv/internet om te zetten naar meer voor minder :P. Maar dit zijn meer principe kwesties dan echte besparingen. Besparingen zitten in het eigen risico van de zorgverzekering (met enig risico dan wel).

[ Bericht 3% gewijzigd door DezeBestaatVastNogNiet op 10-11-2013 11:47:34 ]
pi_133104006
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 11:39 schreef DezeBestaatVastNogNiet het volgende:

[..]

Dat had ik ook gedaan bij mijn bank (rabobank), die had ook zoiets geintroduceerd. Ik kreeg op een gegeven moment een melding "spaardoel bereikt", maar uiteindelijk gaat het toch naar 1 grote hoop.

Ik vind het interessanter om de vaste lasten in kaart te brengen, zo heb ik een 2e creditcard er laatst uitgegooid (bankkosten weer iets lager), ANWB bleek ook nog te lopen, terwijl we een lease auto hebben, en we zijn nu bezig met tv/internet om te zetten naar meer voor minder :P. Maar dit zijn meer principe kwesties dan echte besparingen. Besparingen zitten in het eigen risico van de zorgverzekering (met enig risico dan wel).
Dat was precies de reden dat ik inderdaad nog eens naar m'n zorgverzekering keek. Ik heb m'n vaste lasten goed in beeld, en begon me eens af te vragen of ik niet eens m'n premie omlaag moest brengen :')
  zondag 10 november 2013 @ 11:47:28 #40
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_133104153
quote:
14s.gif Op zondag 10 november 2013 11:37 schreef Maharbal het volgende:

Ik kan me inderdaad niet eens herinneren wanneer ik nou echte zorg nodig heb gehad, afgezien van de standaard tandartsbezoeken voor controle en heel sporadisch een huisarts. Denk dat ik wel bij De Friesland blijf, gaat m'n premie omlaag van EUR 124 naar EUR 66,95.
^O^
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_133104254
Eerlijk gezegd vraag ik mij af of de verhouding hoogte eigen risico vs premie wel gezond is. Volgens mij gaat een heel groot deel voor de verzekeringsmaatschappij aan het eind van het jaar naar het potje "winst uit incidentele posten" :P. Andersom betekent dit dat voor een consument die nagenoeg weinig zorg nodig heeft het een "dure" onnodige verzekering is. Uitzonderingen zijn mensen die geen spaargeld hebben en/of weten dat ze jaarlijks boven de 850 euro zorgkosten zitten.
  zondag 10 november 2013 @ 11:52:52 #42
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_133104274
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 11:51 schreef DezeBestaatVastNogNiet het volgende:
Eerlijk gezegd vraag ik mij af of de verhouding hoogte eigen risico vs premie wel gezond is. Volgens mij gaat een heel groot deel voor de verzekeringsmaatschappij aan het eind van het jaar naar het potje "winst uit incidentele posten" :P. Andersom betekent dit dat voor een consument die nagenoeg weinig zorg nodig heeft het een "dure" onnodige verzekering is. Uitzonderingen zijn mensen die geen spaargeld hebben en/of weten dat ze jaarlijks boven de 850 euro zorgkosten zitten.
Hoebedoel je dat precies?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  zondag 10 november 2013 @ 12:17:20 #43
401956 _Dido_
Remember me!
pi_133104889
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 11:37 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Dat is het voordeel van MoneYou vind ik, je hebt 5 spaarrekeningen onder 1 account. Kan je de boel een beetje scheiden en overzichtelijk maken :)
oh dat is handig! Ga ik ook eens naar kijken. Ik zoek naar een manier om verschillende spaardoelen te scheiden (vakantie, vaste lasten huis, gewoon sparen etc)
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_133105369
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 11:29 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Wij geven veel meer zorgkosten uit aan onze dochter, niet dat ze iets structureel heeft maar gewoon omdat je voor een ontstoken oor of griep wat sneller naar de huisarts/dokterspost gaat.
Tot 18 jaar geen eigen risico, toch?
pi_133105671
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 12:34 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Tot 18 jaar geen eigen risico, toch?
Sowieso valt de huisarts niet onder het eigen risico. Snap niet dat mensen dat tegenwoordig nog steeds niet weten.
sig verwijderd door FA
pi_133106021
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 12:45 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Sowieso valt de huisarts niet onder het eigen risico. Snap niet dat mensen dat tegenwoordig nog steeds niet weten.
Het zal je verbazen hoeveel mensen totaal geen beeld van ons zorgstelsel hebben. Toen ik bij een (zorg)verzekeraar aan de telefoon zat moest ik om de haveklap uitleggen wat er wel/niet onder het eigen risico viel en ook wat het eigen risico überhaupt was. Daarnaast regelmatig discussies over de hoogte van het eigen risico.. Nee het was toch echt EUR 170,- en geen EUR 220,-.. Vrij vermoeiend.
pi_133106072
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 12:17 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

oh dat is handig! Ga ik ook eens naar kijken. Ik zoek naar een manier om verschillende spaardoelen te scheiden (vakantie, vaste lasten huis, gewoon sparen etc)
Echt een aanrader, rente is vaak ook nog aardig in vergelijking met andere banken. Je kan heel fijn spaardoelen instellen en laten berekenen wanneer je het bereikt etc.
pi_133106098
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 12:34 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Tot 18 jaar geen eigen risico, toch?
Klopt. En zoals gezegd huisarts is sowieso geen ER :)
pi_133106330
Bericht gekregen van mijn (onze) zorgverzekeraar en we zijn volgend jaar goedkoper uit dan de afgelopen jaren. Het gaat om wat tientjes,maar elke tientje is meegenomen zeg ik altijd. :s)
pi_133106880
quote:
6s.gif Op zondag 10 november 2013 13:09 schreef Iwanius het volgende:
Bericht gekregen van mijn (onze) zorgverzekeraar en we zijn volgend jaar goedkoper uit dan de afgelopen jaren. Het gaat om wat tientjes,maar elke tientje is meegenomen zeg ik altijd. :s)
Ja, da's nieuws. Álle verzekeraars hebben de premies verlaagd.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  zondag 10 november 2013 @ 14:05:08 #51
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_133107964
Ik zit te twijfelen om over te stappen naar de Hema. Maar als ik hun vergoedingenoverzicht kijk heb ik het idee dat er minder vergoed wordt dan bij een reguliere zorgverzekeraar.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_133108521
Je kan nog wachten totdat de rest ook zijn tarieven bekend maakt?

Anderzorg zal er waarschijnlijk qua prijs wel onder gaan zitten
pi_133122072
Wij wachten geduldig tot alle aanvullende verzekeringen ook bekend zijn. Nu met korting bij CZ. Volgend jaar komt er een kleine dus extra verzekeringen voor de bevalling in het ziekenhuis etc zijn wenselijk. Die dekking heeft mijn vriendin nu ook overigens dus wellicht lekker bij CZ blijven.

Ik check elk jaar de premies, tot vorig jaar gingen we voor de laagste premie (met verhoogd eigen risico) en geen aanvullende verzekeringen.
  zondag 10 november 2013 @ 21:41:02 #54
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_133127909
Ik ga naar de hema overstappen, ze vergoeden precies wat ik evt. nodig heb en 20/30 euro goedkoper dan dat ik nu heb. En die 10% korting bij de hema bespaart me ook nog eens tientallen euro's per jaar.
  zondag 10 november 2013 @ 21:47:46 #55
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_133128343
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 21:41 schreef kwiwi het volgende:
Ik ga naar de hema overstappen, ze vergoeden precies wat ik evt. nodig heb en 20/30 euro goedkoper dan dat ik nu heb. En die 10% korting bij de hema bespaart me ook nog eens tientallen euro's per jaar.
Zou nog wel even Anderzorg afwachten.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  Moderator zondag 10 november 2013 @ 22:02:57 #56
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_133129410
Geen haast, eind december kan ook nog hoor :)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 10 november 2013 @ 22:25:05 #57
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_133131075
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 21:47 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Zou nog wel even Anderzorg afwachten.
Ik keek eigenlijk uit nieuwsgierigheid naar die van de hema en die zag er goed genoeg uit. Ben niet echt iemand die alles gaat vergelijken, dit zal uberhaupt de eerste keer worden dat ik overstap :P
pi_133148998
Wanneer kun je een polisblad doorgaans thuis verwachten?

Ik vertrek vrijdag voor twee maanden naar Nieuw-Zeeland. Nu is het jammer dat nog niet alle premies bekend zijn en ik nog geen polisblad van mijn huidige verzekering heb ontvangen.
pi_133149320
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 15:30 schreef GuitarJJ het volgende:
Wanneer kun je een polisblad doorgaans thuis verwachten?

Ik vertrek vrijdag voor twee maanden naar Nieuw-Zeeland. Nu is het jammer dat nog niet alle premies bekend zijn en ik nog geen polisblad van mijn huidige verzekering heb ontvangen.
Polisblad krijg je vaak ongeveer op hetzelfde moment of paar dagen nadat premies bekend zijn geworden.
Maar de premies zijn normaliter hetzelfde als je ze online zou invullen. Daarnaast kun je tot 1 feb. overstappen, als je je huidige verzekering maar opzegt voor 1 jan.
maker van de enige échte vergelijkingssite voor zorgverzekeringen
pi_133150465
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 14:05 schreef Kentekenplaat het volgende:
Ik zit te twijfelen om over te stappen naar de Hema. Maar als ik hun vergoedingenoverzicht kijk heb ik het idee dat er minder vergoed wordt dan bij een reguliere zorgverzekeraar.
basisverzekering is overal hetzelfde..

Enkel de aanvullende verzekeringen maken het verschil. Ik gooi dit jaar mn aanvulling eruit, ik gebruik echt helemaal niets. Ik heb geen fysio nodig, heb geen bril, krijg geen baby's, hoef geen anticonceptie, geen reizen buiten europa…. Dus aanvullend is gewoon onzin voor mij.

Allen de tandarts twijfel ik over. Ik heb al jaren dat ik me verzeker tot 250 eu, maar ik kom 1x per jaar bij de tandarts en mn rekening is iets van 60 euro… Tja als hij dan een keertje wel een gaatje moet vullen, hoeveel zou dat dan kosten….
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Redactie Frontpage maandag 11 november 2013 @ 16:13:57 #61
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_133150814
Zoals ik het begrepen heb is de basisverzekering het minimale wat vergoed moet worden, maar kunnen verzekeraars er toch voor kiezen om die uit te breiden met bepaalde vergoedingen?
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  maandag 11 november 2013 @ 16:15:07 #62
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_133150865
Let er bij de basisverzekering wel op of je wel overal terecht kunt of dat je gebonden bent aan bepaalde aanbieders.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator maandag 11 november 2013 @ 16:18:38 #63
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_133151023
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 15:30 schreef GuitarJJ het volgende:
Wanneer kun je een polisblad doorgaans thuis verwachten?

Ik vertrek vrijdag voor twee maanden naar Nieuw-Zeeland. Nu is het jammer dat nog niet alle premies bekend zijn en ik nog geen polisblad van mijn huidige verzekering heb ontvangen.
online via digid op te vragen?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_133151050
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 16:15 schreef Lienekien het volgende:
Let er bij de basisverzekering wel op of je wel overal terecht kunt of dat je gebonden bent aan bepaalde aanbieders.
Daar kijk ik nu dus naar, het lijkt erop dat hema voor jou gaat bepalen waar je wel en niet een behandeling mag laten uitvoeren.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_133151833
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2013 16:18 schreef Renesite het volgende:

[..]

online via digid op te vragen?
Ik kwam er net achter dat je een polis bij Interpolis op de site van de Rabobank kunt inzien en/of wijzigen.

Maandbedrag gaat met 6 euro omlaag. Lijkt me een prima deal! :)
pi_133153326
Ik denk dat ik dit haar mijn aanvullende verzekering weer houd: ik heb zo ongeveer een abonnement op de fysio...

En de tandarts, tja. Dit jaar volledig gebruikt vanwege extra bezoeken door kaakproblemen...

En m'n eigen risico ook maar weer zo laag mogelijk ben ik bang.

Dat gaat me weer een hoop geld kosten :(
pi_133153535
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 17:19 schreef Nyota het volgende:
Ik denk dat ik dit haar mijn aanvullende verzekering weer houd: ik heb zo ongeveer een abonnement op de fysio...

En de tandarts, tja. Dit jaar volledig gebruikt vanwege extra bezoeken door kaakproblemen...

En m'n eigen risico ook maar weer zo laag mogelijk ben ik bang.

Dat gaat me weer een hoop geld kosten :(
Niet kosten, opleveren. Daar verzeker je je toch voor?
pi_133155903
FBTO: ¤ 88,50/maand (ER = ¤ 360,-/jaar)
pi_133156142
quote:
3s.gif Op maandag 11 november 2013 18:38 schreef Ron.Jeremy het volgende:
FBTO: ¤ 88,50/maand (ER = ¤ 360,-/jaar)
787,68 per jaar met 860 eigen risico en korting omdat je per jaar betaald.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_133156369
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 18:44 schreef rene90 het volgende:

[..]

787,68 per jaar met 860 eigen risico en korting omdat je per jaar betaald.
Dat is niet slecht. Ik heb dit jaar een aantal maal contact gehad met de klantenservice en daar was ik erg tevreden over; de kans is groot dat ik bij FBTO blijf.
pi_133156574
Bij FBTO ook in 2014 weer de mogelijkheid om modules per maand aan- of uit te zetten :Y
pi_133157216
quote:
7s.gif Op maandag 11 november 2013 18:55 schreef Ron.Jeremy het volgende:
Bij FBTO ook in 2014 weer de mogelijkheid om modules per maand aan- of uit te zetten :Y
Maar wel weer 6 maanden aan hebben staan voordat je kunt declareren?
sig verwijderd door FA
pi_133157531
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2013 17:25 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Niet kosten, opleveren. Daar verzeker je je toch voor?
Ja, maar baal er gewoon meer van dat mijn gezondheid een hoop geld kost :(
pi_133157774
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2013 19:22 schreef Nyota het volgende:

[..]

Ja, maar baal er gewoon meer van dat mijn gezondheid een hoop geld kost :(
Tsja zo heeft iedereen wel iets!
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_133158166
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2013 19:12 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Maar wel weer 6 maanden aan hebben staan voordat je kunt declareren?
Als je de tandmodule samen met de basisverzekering in jan. aanzet dan kun je hem meteen gebruiken. Bij de overige modules heb ik geen idee, gebruik ze niet.
pi_133158254
quote:
7s.gif Op maandag 11 november 2013 19:36 schreef Ron.Jeremy het volgende:

[..]

Als je de tandmodule samen met de basisverzekering in jan. aanzet dan kun je hem meteen gebruiken. Bij de overige modules heb ik geen idee, gebruik ze niet.
Ook als je al bij FBTO was verzekerd? Dat was eerst namelijk niet zo, geloof ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2013 19:41:39 ]
pi_133158322
quote:
7s.gif Op maandag 11 november 2013 19:36 schreef Ron.Jeremy het volgende:

[..]

Als je de tandmodule samen met de basisverzekering in jan. aanzet dan kun je hem meteen gebruiken. Bij de overige modules heb ik geen idee, gebruik ze niet.
Dat heb ik dit jaar idd ook gedaan en dan meteen in januari weer uitgezet. In 2014 verwacht ik pas in april te gaan, dus dan loont het niet om 'm 4 maanden aan te zetten.
sig verwijderd door FA
  maandag 11 november 2013 @ 20:15:02 #78
401956 _Dido_
Remember me!
pi_133160107
quote:
7s.gif Op maandag 11 november 2013 19:38 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ook als je al bij FBTO was verzekerd? Dat was eerst namelijk niet zo, geloof ik.
jawel, ik zit nu twee jaar bij FBTO en heb het dit jaar ook zo gedaan (in januari groot onderhoud, toen uitgezet).
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_133160204
quote:
7s.gif Op maandag 11 november 2013 19:38 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ook als je al bij FBTO was verzekerd? Dat was eerst namelijk niet zo, geloof ik.
Ja, ook als je dit jaar al bij FBTO bent verzekerd. Is al sinds een jaar of 2 zo geregeld.
pi_133160228
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2013 20:15 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

jawel, ik zit nu twee jaar bij FBTO en heb het dit jaar ook zo gedaan (in januari groot onderhoud, toen uitgezet).
quote:
7s.gif Op maandag 11 november 2013 20:16 schreef Ron.Jeremy het volgende:

[..]

Ja, ook als je dit jaar al bij FBTO bent verzekerd. Is al sinds een jaar of 2 zo geregeld.
Goed om te weten.
pi_133160245
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2013 19:39 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Dat heb ik dit jaar idd ook gedaan en dan meteen in januari weer uitgezet. In 2014 verwacht ik pas in april te gaan, dus dan loont het niet om 'm 4 maanden aan te zetten.
Daarom op 2 jan naar de tandarts voor de jaarlijkse controle :P
  maandag 11 november 2013 @ 20:18:39 #82
401956 _Dido_
Remember me!
pi_133160339
Ik heb trouwens inlays nodig ivm voetproblemen, dus ik zoek een verzekering met een goeie dekking voor podotherapie. Zag dat Anderzorg Jong een dekking heeft tot 200. Dat is wel interessant, aangezien ik dan ook meteen voor tandzorg verzekerd ben met een vergoeding van 75% per behandeling. Benieuwd wanneer de premie van Anderzorg bekend is.
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_133160352
quote:
7s.gif Op maandag 11 november 2013 20:16 schreef Ron.Jeremy het volgende:

[..]

Ja, ook als je dit jaar al bij FBTO bent verzekerd. Is al sinds een jaar of 2 zo geregeld.
Dat was dit jaar voor het eerst. Het jaar daarvoor kon je het nog 1 maand aanzetten en wel gewoon declareren (het hele jaar door).
sig verwijderd door FA
pi_133160655
Zoals het er nu uitziet, blijf ik bij FBTO.

Ik vind het wel vervelend dat je nu moet bellen indien je voor december nog een module aan of uit wilt zetten.
"The problem with common sense is that most people are morons."
pi_133160764
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 20:23 schreef Lolaatje het volgende:
Zoals het er nu uitziet, blijf ik bij FBTO.

Ik vind het wel vervelend dat je nu moet bellen indien je voor december nog een module aan of uit wilt zetten.
Waarom is dat niet online te regelen dan?
pi_133160886
quote:
7s.gif Op maandag 11 november 2013 20:25 schreef Ron.Jeremy het volgende:

[..]

Waarom is dat niet online te regelen dan?
Weet ik niet. Vorig jaar was het ook zo dat je dit vanaf (ergens in) november alleen nog telefonisch kon regelen.
"The problem with common sense is that most people are morons."
pi_133160977
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 20:27 schreef Lolaatje het volgende:

[..]

Weet ik niet. Vorig jaar was het ook zo dat je dit vanaf (ergens in) november alleen nog telefonisch kon regelen.
Uhmm, nee. Ik heb vorig jaar gewoon in december een module aangezet via de website, deze was actief in januari.
sig verwijderd door FA
pi_133161111
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 20:28 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Uhmm, nee. Ik heb vorig jaar gewoon in december een module aangezet via de website, deze was actief in januari.
Dat klopt, dat kan nu ook. Wil je echter voor de maand december zelf nog iets aan- of uitzetten dan moet je bellen.
"The problem with common sense is that most people are morons."
pi_133161163
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 20:30 schreef Lolaatje het volgende:

[..]

Dat klopt, dat kan nu ook. Wil je echter voor de maand december zelf nog iets aan- of uitzetten dan moet je bellen.
Dat klopt ook ja. Maar dat heeft sowieso geen zin voor een groot deel van de modules omdat ze 6 maanden aan moeten staan voor je kunt declareren.
sig verwijderd door FA
  maandag 11 november 2013 @ 20:32:35 #90
401956 _Dido_
Remember me!
pi_133161232
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 20:18 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Dat was dit jaar voor het eerst. Het jaar daarvoor kon je het nog 1 maand aanzetten en wel gewoon declareren (het hele jaar door).
niet voor de duurdere behandelingen.
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_133161369
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 20:31 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Dat klopt ook ja. Maar dat heeft sowieso geen zin voor een groot deel van de modules omdat ze 6 maanden aan moeten staan voor je kunt declareren.
Maar voor sommige modules (zoals degene die ik wil aanzetten) heeft het wel zin en ik vind het vervelend dat ik daarvoor nu moet gaan bellen :P
"The problem with common sense is that most people are morons."
  dinsdag 12 november 2013 @ 00:15:55 #92
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_133172706
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 16:13 schreef Etcetera het volgende:
Zoals ik het begrepen heb is de basisverzekering het minimale wat vergoed moet worden, maar kunnen verzekeraars er toch voor kiezen om die uit te breiden met bepaalde vergoedingen?
De basisverzekering vergoedt alle medisch noodzakelijke behandelingen en het pakket is wettelijk vastgesteld. Zijn dus allemaal gelijk. De idee dat het dus 'basis' is (hetgeen de suggestie wekt van 'minimaal' dus dat het niet voldoende is, oftewel, je verleidend tot het afsluiten van aanvullende verzekeringen, ook al heb je die niet nodig) klopt dus niet.

Kijk dus goed na wat je daadwerkelijk aan aanvullend verzekerde zorg verwacht nodig te hebben, en in hoeverre e.e.a. wordt vergoed in verhouding tot de betalen premie.

quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 16:15 schreef Lienekien het volgende:
Let er bij de basisverzekering wel op of je wel overal terecht kunt of dat je gebonden bent aan bepaalde aanbieders.
En dìt is dus wel belangrijk. Check dat dus na bij de aanbieder, zeker als je al 'loopt' bij een bepaalde behandelaar/ziekenhuis en je wilt daar graag blijven. :Y

Ik wacht nog eventjes af, tot alle verzekeraars hun premies en voorwaarden bekend hebben gemaakt.

[ Bericht 1% gewijzigd door HetKlusKonijn op 12-11-2013 00:43:58 ]
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  dinsdag 12 november 2013 @ 00:20:57 #93
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_133172870
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 12:59 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Klopt. En zoals gezegd huisarts is sowieso geen ER :)
Het consult bij de huisarts valt inderdaad niet onder het eigen risico, maar de door de huisarts voorgeschreven medicijnen (in bepaalde gevallen, bijvoorbeeld i.v.m. een eigen bijdrage) en/of (bloed e.a.)-onderzoeken dus wèl.

[ Bericht 1% gewijzigd door HetKlusKonijn op 12-11-2013 00:38:39 ]
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_133174494
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 19:28 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Tsja zo heeft iedereen wel iets!
Klopt, alleen als het op gezondheid aankomt, betaal je steeds meer.

Maar goed, andere discussie. Voor mij het doel de beste aanvullende verzekering te vinden :Y
pi_133174504
Menzis gaat naar 66 hoor ik net op radio :o.
sig verwijderd door FA
pi_133174594
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 06:34 schreef Ambrosius het volgende:
Menzis gaat naar 66 hoor ik net op radio :o.
Menzis of Anderzorg? Want dat is een onderdeel van Menzis. Maar wel mooie prijs.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_133174778
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2013 07:01 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Menzis of Anderzorg? Want dat is een onderdeel van Menzis. Maar wel mooie prijs.
Menzis. Zal AnderZorg dan nog lager gaan? ¤60 - ¤65? :o *O*
  dinsdag 12 november 2013 @ 08:02:13 #98
401956 _Dido_
Remember me!
pi_133174892
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 07:42 schreef QBay het volgende:

[..]

Menzis. Zal AnderZorg dan nog lager gaan? ¤60 - ¤65? :o *O*
ben benieuwd, hoop dat AnderZorg inclusief aanvullend dan rond de 100 uitkomt :)
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
  dinsdag 12 november 2013 @ 08:03:03 #99
401956 _Dido_
Remember me!
pi_133174898
Uiterlijk 19 november is alles bekend btw.
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_133175288
TakeCareNow gaat naar 64,87 met maximaal eigen risico.

[edit] bij betaling per jaar gaat daar nog 3% vanaf.

[ Bericht 37% gewijzigd door Ivo1985 op 12-11-2013 08:59:26 ]
  dinsdag 12 november 2013 @ 08:53:06 #101
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_133175347
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 06:34 schreef Ambrosius het volgende:
Menzis gaat naar 66 hoor ik net op radio :o.
¤66,50/mnd (¤774 bij jaarbetaling). Het is wel een verzekering waarbij volgens de website geen aanvullende verzekering bij afgesloten kan worden. De site van Menzis is echter een beetje krakkemikkig, dus de premieberekening werkt niet altijd.
pi_133175425
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 08:53 schreef freako het volgende:

[..]

¤66,50/mnd (¤774 bij jaarbetaling). Het is wel een verzekering waarbij volgens de website geen aanvullende verzekering bij afgesloten kan worden. De site van Menzis is echter een beetje krakkemikkig, dus de premieberekening werkt niet altijd.
Je kunt wel een aanvullende verzekering nemen, maar alleen "BudgetBewust" ofzo. Het punt met zowel de Budget BV als de Budget AV is dat je voor bepaalde behandelingen alleen een volledige vergoeding krijgt mits de zorgaanbieder het Menzis TopZorg label heeft.
  dinsdag 12 november 2013 @ 09:04:45 #103
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_133175515
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 08:59 schreef baggerbaas het volgende:

[..]

Je kunt wel een aanvullende verzekering nemen, maar alleen "BudgetBewust" ofzo. Het punt met zowel de Budget BV als de Budget AV is dat je voor bepaalde behandelingen alleen een volledige vergoeding krijgt mits de zorgaanbieder het Menzis TopZorg label heeft.
Ja, ik zie het nu staan op de homepage, dus dat zal wel kloppen. Bij de premieberekening staat er dan weer:
quote:
Met een aanvullende verzekering heeft u extra dekking voor bijvoorbeeld brillen en contactlenzen of fysiotherapie. De BudgetBasis verzekering is onze voordeligste basisverzekering. Het is echter niet mogelijk om hierbij een aanvullende verzekering te kiezen. Wilt u toch een aanvullende verzekering?
:'). Er gaat blijkbaar iets nog niet helemaal goed op die website.
pi_133175526
Qua betalingen is menzis wel snel trouwens, ook declareren en dergelijke gaan goed en is makkelijk via de website.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_133175678
CZ gewoon is niet echt voordelig met 71,92 per maand. CZ Direct is helaas nog niet bekend :(

Ik ben weer bezig in mijn sheet met daarin de belangrijkste punten (gecontracteerde huisarts, ziekenhuis en fysio) en een kort overzicht van belangrijke punten in een AV (fysio, anticonceptie, eigen bijdrage medicijnen en spoedeisende hulp buitenland).
pi_133177105
¤ 58,92 bij zilverenkruis studenten collectief en een eigen risico van 860 euro. Prima prijs!
  dinsdag 12 november 2013 @ 10:42:25 #107
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_133177125
Ondertussen al her en der aan het zoeken geweest, maar kom er maar niet uit wat ik nu het beste kan nemen met reuma :(
pi_133177214
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 november 2013 10:42 schreef lipjes het volgende:
Ondertussen al her en der aan het zoeken geweest, maar kom er maar niet uit wat ik nu het beste kan nemen met reuma :(
Reuma behandelingen vallen volgens mij gewoon volledig in het basispakket. Je moet alleen kijken of je behandelaar/arts/ziekenhuis een contract heeft met je verzekeraar.

Alleen als je fysiotherapie nodig denkt te hebben moet je goed gaan vergelijken tussen verzekeraars.
  dinsdag 12 november 2013 @ 10:49:39 #109
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_133177269
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 10:46 schreef Ludacriss het volgende:

[..]

Reuma behandelingen vallen volgens mij gewoon volledig in het basispakket. Je moet alleen kijken of je behandelaar/arts/ziekenhuis een contract heeft met je verzekeraar.

Alleen als je fysiotherapie nodig denkt te hebben moet je goed gaan vergelijken tussen verzekeraars.
Fysio heb ik op het moment wel, plus daarbij nog sporten met ondersteuning van een fysiotherapeut.
Medicatie zal ook gaan veranderen in de toekomst.
pi_133177586
Ik twijfel of ik nog een tandartsverzekering wil en/of van halfjaarlijkse controle naar een jaarlijkse controle ga. 2 van m'n verstandskiezen zijn er uit en hoewel ik als kind last had van gaatjes, verzorg ik mijn gebit nu heel goed. Geen tandartsverzekering meer i.c.m. een jaarlijkse i.p.v. maandelijkse betaling en overstappen naar Achmea scheelt me toch bijna 300 euro per jaar... Maar het idee dat ik minder keuze en minder vergoedingen krijg als ik het nodig heb is toch "eng" :P
pi_133177728
Als je geen 'vrije zorgkeuze' hebt, heb je dan ook kans dat je niet naar je eigen huisarts mag? Of is het dan zo dat wanneer je bepaalde onderzoeken moet je naar een bepaald ziekenhuis hiervoor moet?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_133181565
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 november 2013 10:42 schreef lipjes het volgende:
Ondertussen al her en der aan het zoeken geweest, maar kom er maar niet uit wat ik nu het beste kan nemen met reuma :(
http://www.nu.nl/binnenla(...)beperking-fysio.html
pi_133183030
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 11:08 schreef rene90 het volgende:
Als je geen 'vrije zorgkeuze' hebt, heb je dan ook kans dat je niet naar je eigen huisarts mag? Of is het dan zo dat wanneer je bepaalde onderzoeken moet je naar een bepaald ziekenhuis hiervoor moet?
Ik heb dit "slim" opgelost in mijn ogen.

Ik heb een Excel sheet gemaakt waarin ik per verzekeraar afvink of ze een contract hebben met:
1. Mijn huisarts
2. Mijn apotheek
3. Mijn ziekenhuis
4. Mijn fysio

Dan is aan het eind de keuze heel makkelijk wat mij betreft, als overal JA staat dan kan ik die verzekeraar nemen. Ziekenhuis moet je altijd met een korrel zout nemen, spoedeisend kan je altijd overal terecht. Alleen vooraf geplanned is het fijn als je een ziekenhuis nabij hebt wat mij betreft.
pi_133183352
Euhm,

Als je nou een verzekering hebt die 4x fysiotherapie vergoed, maar je hebt nog eigen risico, gaat t dan eerst van je eigen risico af, of vergoeden ze eerst die 4x?
pi_133183667
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 14:28 schreef JohnB52 het volgende:
Euhm,

Als je nou een verzekering hebt die 4x fysiotherapie vergoed, maar je hebt nog eigen risico, gaat t dan eerst van je eigen risico af, of vergoeden ze eerst die 4x?
Fysio zit pas in de basisverzekering vanaf de 21e keer. Vanaf dan gaat ook je eigen risico tellen. In de aanvullende verzekeringen kan je je over het algemeen verzekeren voor 4 tot 18 bezoeken. Die gaan dan natuurlijk niet van je ER.
  dinsdag 12 november 2013 @ 14:40:54 #116
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_133183719
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 14:15 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Ik heb dit "slim" opgelost in mijn ogen.

Ik heb een Excel sheet gemaakt waarin ik per verzekeraar afvink of ze een contract hebben met:
1. Mijn huisarts
2. Mijn apotheek
3. Mijn ziekenhuis
4. Mijn fysio
Zijn er verzekeraars die geen contract hebben met je huisarts of apotheek?
pi_133183814
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 14:40 schreef freako het volgende:

[..]

Zijn er verzekeraars die geen contract hebben met je huisarts of apotheek?
Menzis bijvoorbeeld niet, daar MOET je naar Mediq. Die hebben we niet in mijn woonplaats en buiten dat, mijn vrouw werkt bij een Boots Apotheek. Dus ik wil daar mijn medicijnen vandaan hebben :)

Huisarts is meestal wel geregeld.
pi_133183864
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 14:44 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Menzis bijvoorbeeld niet, daar MOET je naar Mediq. Die hebben we niet in mijn woonplaats en buiten dat, mijn vrouw werkt bij een Boots Apotheek. Dus ik wil daar mijn medicijnen vandaan hebben :)

Huisarts is meestal wel geregeld.
Voor huisartsenzorg gelden toch vaste tarieven? Dan is er toch ook geen contract nodig?
pi_133183891
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 14:46 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Voor huisartsenzorg gelden toch vaste tarieven? Dan is er toch ook geen contract nodig?
Het is heel simpel, bij niet gecontracteerde zorg krijg je bij Menzis maar 50% terug. Dus nee, het is niet nodig. Maar dan heb je zelf een probleem.

Edit: Sorry, 60%:
van de Menzis site:
quote:
Basisverzekering:
Gecontracteerd: 100%, inclusief laboratoriumkosten

Niet-gecontracteerd: conform gecontracteerde zorg, gemaximeerd tot 60% van geldende tarieven
pi_133183949
En nog een stuk uitgebreider op de Menzis site:
quote:
oor huisartsenzorg gaat u naar de huisarts. In de avond, nacht, of in het weekend kunt u voor huisartsenzorg bij acute, spoedeisende problemen die niet kunnen wachten tot de volgende werkdag naar de huisartsenpost of naar de dienstdoende huisarts.

Huisartsenzorg kan ook worden verleend door een hulpverlener die onder de medische verantwoordelijkheid van een huisarts werkt. Bijvoorbeeld een doktersassistente, nurse practitioner, praktijkondersteuner of door een zorgaanbieder waarmee Menzis afspraken heeft gemaakt over huisartsenzorg en een overeenkomst heeft gesloten.

In de Zorgvinder vindt u een overzicht van de zorgaanbieders die met Menzis een overeenkomst hebben gesloten. Als u kiest voor een zorgaanbieder die geen overeenkomst met Menzis heeft gesloten, krijgt u de kosten vergoed tot een maximumbedrag per behandeling. Als er een Nederlands wettelijk tarief geldt, krijgt u 60% van dat tarief vergoed. Als er geen Nederlands wettelijk tarief geldt, krijgt u een vergoeding van 60% van het tarief dat Menzis gemiddeld voor die behandeling heeft gecontracteerd.
Bron: http://www.menzis.nl/web/(...)57-983F-4E188619E0EE
  dinsdag 12 november 2013 @ 14:54:16 #121
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_133184379
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 14:47 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Het is heel simpel, bij niet gecontracteerde zorg krijg je bij Menzis maar 50% terug. Dus nee, het is niet nodig. Maar dan heb je zelf een probleem.

Edit: Sorry, 60%:
van de Menzis site:

[..]

Ik bedoelde dat een zorgverzekeraar geen lagere tarieven kan afdwingen door slechts een aantal goedkoop werkende huisartsen te contracteren, want er gelden standaardtarieven. Het kan wel zijn dat er in de contracten iets staat opgenomen over het doorverwijsbeleid van huisartsen. Daarmee valt uiteraard wel geld te besparen.
pi_133184413
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 15:02 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Ik bedoelde dat een zorgverzekeraar geen lagere tarieven kan afdwingen door slechts een aantal goedkoop werkende huisartsen te contracteren, want er gelden standaardtarieven. Het kan wel zijn dat er in de contracten iets staat opgenomen over het doorverwijsbeleid van huisartsen. Daarmee valt uiteraard wel geld te besparen.
Ze dwingen via deze constructie toch gewoon een tariefverlaging van 40% af? Als ze geen enkele huisarts zouden contracteren dan zou je nog maar 60% terugkrijgen.
pi_133184720
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 15:03 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Ze dwingen via deze constructie toch gewoon een tariefverlaging van 40% af? Als ze geen enkele huisarts zouden contracteren dan zou je nog maar 60% terugkrijgen.
Menzis dwingt een eigen bijdrage af van de zorgvragers op deze manier en dat bespaart Menzis geld. De tarieven die de huisarts hanteert voor zijn/haar werk niet lager.

Als ik kijk hoe weinig zorgverleners in mijn regio door Menzis zijn gecontracteerd, dan ben ik trouwens niet verbaasd dat ze een lage premie kunnen hanteren. Voor bijna alles moet je zelf bijbetalen.
pi_133184905
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 15:13 schreef lyolyrc het volgende:
ners in mijn regio door Menzis zijn gecontracteerd, dan ben ik trouwens niet verbaasd dat ze een lage premie kunnen hanteren. Voor bijn
Voor mij om diverse redenen een no-go dat Menzin. Zoals gezegd ben ik geen voorstander van Mediq, maar ik ben nog een veel grotere tegenstander van medicijnen bestellen op internet. En het klein aantal contracten is ook zorgwekkend, al moet daarbij gezegd worden dat het nog kan komen. Op 19 november moeten ze de contracten allemaal rond hebben, pas dan heb je een definitief overzicht.
pi_133187572
Wat is nu de goedkoopste zorgverzekeraar? Ik heb gehoord dat alle prijzen bekend zijn sinds vandaag via RTL Nieuws. Maar als ik dan op een vergelijker voor 2014 kijk (link) dan zie ik nog veel prijzen op onbekend staan.
  dinsdag 12 november 2013 @ 16:36:24 #127
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_133187889
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 16:30 schreef ndss het volgende:
Wat is nu de goedkoopste zorgverzekeraar? Ik heb gehoord dat alle prijzen bekend zijn sinds vandaag via RTL Nieuws. Maar als ik dan op een vergelijker voor 2014 kijk (link) dan zie ik nog veel prijzen op onbekend staan.
Nog lang niet alle premies zijn bekend. Verzekeraars hebben daarvoor nog tot 19 november de tijd.
pi_133188560
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 14:39 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Fysio zit pas in de basisverzekering vanaf de 21e keer. Vanaf dan gaat ook je eigen risico tellen. In de aanvullende verzekeringen kan je je over het algemeen verzekeren voor 4 tot 18 bezoeken. Die gaan dan natuurlijk niet van je ER.
Dus niet eerst je eigen risico, en daarna die fysiotherapie?

Duidelijk!
pi_133189286
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2013 16:52 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Dus niet eerst je eigen risico, en daarna die fysiotherapie?

Duidelijk!
Opzich is het heel eenvoudig, ER geldt voor de basisverzekering (muv huisarts, kraamzorg en nog paar dingen). Aanvullend heb je geen ER.

Als je 25 fysio behandeling hebt en je zou je maximaal verzekeren dan zou je bijvoorbeeld dit krijgen:
Behandeling 1 - 18: Betaald door aanvullende verzekering
Behandeling 19-20: Volledig uit eigen zak betalen
Behandeling 21-25: Behandeling komt uit basisverzekering, daar geldt een ER dus de eerste 360 of 860 moet je zelf betalen.

Stel dat een fysio behandeling 30 euro per keer kost dan heb je met een verplicht ER na 12 behandeling (dus effectief behandeling vanaf behandeling 33) pas weer volledige vergoeding en zijn dus behandeling 19 tot en met 32 volledig voor je eigen rekening. Heb je je ER naar 860 verhoogd dan heb je het zelfs over 29 behandelingen, dus pas vanaf behandeling 50 zit het dan in je verzekering.

Goed nadenken dus wat je wil verzekeren ;)
  Moderator dinsdag 12 november 2013 @ 18:38:36 #130
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_133191379
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_133192517
quote:
Simpel, kado betekend geen korting en je bind je voor 2 jaar. Altijd fijn als ze volgend jaar de premie 30 euro per maand ophogen :P
  Moderator dinsdag 12 november 2013 @ 19:29:30 #132
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_133193022
Oooh twee jaar. Heb t nig niet op internet gezien
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Redactie Frontpage dinsdag 12 november 2013 @ 20:08:18 #133
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_133194834
Goed, ik betaal 480 euro tandartsverzekering met vergoeding van 80 procent, maak op jaar basis 650 op (dit jaar) dus 170 euro verdiend.

Maar je wint nooit meer dan 520 per jaar dus
pi_133194983
Met 56/57 euro de maand is op dit moment Zilveren Kruis de goedkoopste verzekeraar. Iemand nog goedkoper gevonden?
pi_133195616
Is er eigenlijk een zorgaanbieder waarbij je de eigen risico kan afkopen?
pi_133195772
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 november 2013 20:25 schreef admiraal_anaal het volgende:
Is er eigenlijk een zorgaanbieder waarbij je de eigen risico kan afkopen?
Ja voor 30 euro per maand O+
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_133195800
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 20:28 schreef rene90 het volgende:

[..]

Ja voor 30 euro per maand O+
Whut :D :')
pi_133195906
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 20:28 schreef rene90 het volgende:

[..]

Ja voor 30 euro per maand O+
pi_133195964
:') oke
Dacht als het 10/20 euro is dan wil ik het wel doen want gebruik toch ieder jaar mijn eigen risico maar 30 euro _O-
pi_133196030
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 november 2013 20:33 schreef admiraal_anaal het volgende:
:') oke
Dacht als het 10/20 euro is dan wil ik het wel doen want gebruik toch ieder jaar mijn eigen risico maar 30 euro _O-
12*30=360 euro, en het eigen risico is...
pi_133196062
quote:
12s.gif Op dinsdag 12 november 2013 20:35 schreef Sloggi het volgende:

[..]

12*30=360 euro, en het eigen risico is...
Ja dat weet ik wel, maar geen voordeel dus als ik het afkoop
pi_133196134
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 november 2013 20:36 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Ja dat weet ik wel, maar geen voordeel dus als ik het afkoop
Anders deed iedereen dat wel die zeker wist dat 'ie het ging gebruiken..
sig verwijderd door FA
  dinsdag 12 november 2013 @ 20:51:24 #143
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_133196575
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 10:41 schreef Ludacriss het volgende:
¤ 58,92 bij zilverenkruis studenten collectief en een eigen risico van 860 euro. Prima prijs!
Waar zie je dat?
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_133196683
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 20:51 schreef TC03 het volgende:

[..]

Waar zie je dat?
zilverenkruis.nl gewoon.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  dinsdag 12 november 2013 @ 20:58:29 #145
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_133196879
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 20:54 schreef rene90 het volgende:

[..]

zilverenkruis.nl gewoon.
Oh ja, moest even zoeken naar het studenten collectief. Lekker heur.

Weet iemand of ik kan achterhalen wat mijn zorgtoeslag wordt in 2014?
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_133197285
Op toeslagen.nl
pi_133201417
Hoe zat het nou ook al weer met bv kiezen trekken of een kaakgewrichtsbehandeling die niet door een tandarts wordt uitgevoerd maar bv door een kaakchirug of een tandarts-gnatholoog in een ziekenhuis?
Is dat onderdeel van de basisverzekering? Verbaasd me namelijk wat tandartsen soms zelf doen en dat anderen je doorverwijzen. In het ene geval kan het dus tot hoge kosten voor jezelf leiden, in het andere geval niet (afgezonderd van je eigen risico dan natuurlijk)
pi_133201490
Kaakchirurg = Basisverzekering
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_133203036
Zilverenkruis. Eigen risico op hoog. En daarmee wat minder premie betalen.
En de afgelopen jaren geen gebruik gemaakt van de zorg.
Mijn vrouw heeft de standaard 360 eigen risico, want die zit elk jaar tegen de grens.

Het viel me overigens op bij het aanpassen van mijn verzekering, dat ik een "abonnement" hebt op mijn huisarts. Alleen maar om ingeschreven te staan, want verder kom ik daar (gelukkig) nooit..
Logisch maar ook bijzonder, toch +64 euro die de zorgverzekering overmaakt naar de huisarts.
pi_133203956
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 00:20 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Het consult bij de huisarts valt inderdaad niet onder het eigen risico, maar de door de huisarts voorgeschreven medicijnen (in bepaalde gevallen, bijvoorbeeld i.v.m. een eigen bijdrage) en/of (bloed e.a.)-onderzoeken dus wèl.
Kan ik me daarvoor nog aanvullend verzekeren?

"Vergoeding eigen bijdrage van geregistreerde medicijnen
100%, max. ¤ 250,- p.jr. (vergoeding eigen bijdrage)"

Zoiets?
Begin net te kijken, ben mijn korting bij Unive kwijt, dus maar eens overstappen denk ik.

Binnenkort maar eens uitgebreid in verdiepen.
pi_133208518
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 23:22 schreef HarryP het volgende:
Zilverenkruis. Eigen risico op hoog. En daarmee wat minder premie betalen.
En de afgelopen jaren geen gebruik gemaakt van de zorg.
Mijn vrouw heeft de standaard 360 eigen risico, want die zit elk jaar tegen de grens.

Het viel me overigens op bij het aanpassen van mijn verzekering, dat ik een "abonnement" hebt op mijn huisarts. Alleen maar om ingeschreven te staan, want verder kom ik daar (gelukkig) nooit..
Logisch maar ook bijzonder, toch +64 euro die de zorgverzekering overmaakt naar de huisarts.
Klopt inderdaad, dat zag ik een tijd geleden ook. Zo hebben wij nu ook een abo bij de verloskundige. Zijn standaard bedragen per maand. Ik verbaasde me daar eerst ook over.
pi_133208550
Wat ik me afvraag:

Wij zitten nu bij CZ met een aanvullende verzekering die eigen bijdrage kraamzorg, prenatale screening etc vergoed. We ontvangen ook een kraampakket, deze moet je voor de 7 maanden zwangerschap aanvragen. Dat hebben we netjes gedaan, MAAR wat nou als we 01-01 weggaan bij CZ. Bij alle verzekeringen moet je dat kraampakket voor de 7 maanden zwangerschap aanvragen. Wij zitten op de grens (03-01 is mijn vriendin 7 maanden zwanger).

Hetzelfde met kraamzorg waar we ons via CZ bij hebben ingeschreven. Dat moet voor de 4 maanden zwangerschap...

Kraampakket en standaard kraamzorg zit in het basispakket overigens.

Moeten we dat opnieuw aanvragen als we overstappen? Wordt dat automatisch overgedragen? Iemand een idee?
pi_133208819
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 08:30 schreef exode het volgende:
Wat ik me afvraag:

Wij zitten nu bij CZ met een aanvullende verzekering die eigen bijdrage kraamzorg, prenatale screening etc vergoed. We ontvangen ook een kraampakket, deze moet je voor de 7 maanden zwangerschap aanvragen. Dat hebben we netjes gedaan, MAAR wat nou als we 01-01 weggaan bij CZ. Bij alle verzekeringen moet je dat kraampakket voor de 7 maanden zwangerschap aanvragen. Wij zitten op de grens (03-01 is mijn vriendin 7 maanden zwanger).

Hetzelfde met kraamzorg waar we ons via CZ bij hebben ingeschreven. Dat moet voor de 4 maanden zwangerschap...

Kraampakket en standaard kraamzorg zit in het basispakket overigens.

Moeten we dat opnieuw aanvragen als we overstappen? Wordt dat automatisch overgedragen? Iemand een idee?
Geen idee, maar de grotere vraag is: wil je die stress en waarom zou je die stress op je hals halen? CZ hoort niet bij de dure verzekeraars.
Ik zou het vrouwtje lekker daar laten zitten nog een jaar en eventueel zelf overstappen naar iets anders.

Misschien een optie die minder stress oplevert: bel is met CZ wat er gebeurd als je naar CZ Direct over zou stappen.
pi_133208860
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 23:22 schreef HarryP het volgende:
Het viel me overigens op bij het aanpassen van mijn verzekering, dat ik een "abonnement" hebt op mijn huisarts. Alleen maar om ingeschreven te staan, want verder kom ik daar (gelukkig) nooit..
Logisch maar ook bijzonder, toch +64 euro die de zorgverzekering overmaakt naar de huisarts.
Lijkt me niet zo vreemd, huisarts heeft er ook gewoon werk aan. Ze houden je dossier bij en worden ook geïnformeerd als je iets overkomt (bijvoorbeeld plotseling ziekenhuisbezoek).

Zonder die vaste kosten zou een huisarts amper praktijk kunnen voeren omdat hij dan heel hard moet gaan concurreren en misschien wel onzinbehandelingen/afspraken gaat maken om maar een paar euro op te halen.

Nee, die paar euro voor de huisarts zijn goed besteed wat mij betreft.
pi_133208870
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 08:26 schreef exode het volgende:

[..]

Klopt inderdaad, dat zag ik een tijd geleden ook. Zo hebben wij nu ook een abo bij de verloskundige. Zijn standaard bedragen per maand. Ik verbaasde me daar eerst ook over.
Ik weet niet bij welke oplichters bende jullie lopen, maar ik heb nog nooit gehoord van een abo bij een verloskundige.
pi_133208891
Iemand al gevonden wie er allemaal orthodontie boven de 21 jr vergoed?
Bomen-bos.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_133209292
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 12:57 schreef Mallet het volgende:

[..]

Het zal je verbazen hoeveel mensen totaal geen beeld van ons zorgstelsel hebben. Toen ik bij een (zorg)verzekeraar aan de telefoon zat moest ik om de haveklap uitleggen wat er wel/niet onder het eigen risico viel en ook wat het eigen risico überhaupt was. Daarnaast regelmatig discussies over de hoogte van het eigen risico.. Nee het was toch echt EUR 170,- en geen EUR 220,-.. Vrij vermoeiend.
Heb idd hetzelfde gehad toen ik op de klantenservice van een zorgverzekeraar werkte. En zelfs mensen die nog bellen waarom ze nog geen no-claim terug hadden gekregen.. 3 jaar na afschaffing 8)7
pi_133209311
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 09:03 schreef Ml-etje het volgende:
Iemand al gevonden wie er allemaal orthodontie boven de 21 jr vergoed?
Bomen-bos.
Je moet eerst wachten tot alle bomen gegroeid zijn (ofwel, 19 nov kan je dat pas vergelijken).
pi_133209517
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 09:01 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Ik weet niet bij welke oplichters bende jullie lopen, maar ik heb nog nooit gehoord van een abo bij een verloskundige.
Wij betalen nu toch echt een (klein) bedrag per maand aan de verloskundige. (dat zie ik in het declaratie overzicht staan). Niet zo raar, we zitten er 2 x per maand.
pi_133209558
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 08:58 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Geen idee, maar de grotere vraag is: wil je die stress en waarom zou je die stress op je hals halen? CZ hoort niet bij de dure verzekeraars.
Ik zou het vrouwtje lekker daar laten zitten nog een jaar en eventueel zelf overstappen naar iets anders.

Misschien een optie die minder stress oplevert: bel is met CZ wat er gebeurd als je naar CZ Direct over zou stappen.
De kans is ook groot, maar dan blijf ik ook lekker zitten, de collectieve korting gaat via mijn werkgever namelijk.

Anderzorg en FBTO worden het sowieso niet. Ik wacht het 'aanbod' van CZ voor 2014 even af. Het enige wat me bij CZ tegenstaat is dat we ons niet 100% kunnen verzekeren voor de kosten die er zeker aan komen in 2014. Pech zou je denken, want dat hebben veel mensen, klopt maar de kosten waar ik het over heb zitten bij andere verzekeraars soms wel in de aanvullende pakketten. Het wordt een leuke berekening dit keer. Maar ach....het houdt je van de straat ;)
pi_133210779
Ohra met 'sterk' aanvullend gaat me via independer 1086 per jaar kosten, is uiteindelijk nog minder dan de hema bv, denk dat ik dat doe :)
pi_133211020
15 nov komt besured trouwens met de premies
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_133214728
Tsjonge, ik geef bij Independer aan wat ik in de aanvullende verzekering nodig heb (o.a. ¤1000 fysiotherapie, ¤500 huidtherapie, ¤300 alternatief), geeft hij vgz via United Consumers als beste optie, maar dat is een Fit&Vrij pakket met ¤1000 totaal voor fysio, huidterapie, alternatief etc samen. Daar heb ik dus helemaal niks aan.

[ Bericht 1% gewijzigd door Doedezemaar op 13-11-2013 13:17:24 ]
  woensdag 13 november 2013 @ 14:45:38 #164
3542 Gia
User under construction
pi_133217868
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 09:44 schreef exode het volgende:

Wij betalen nu toch echt een (klein) bedrag per maand aan de verloskundige. (dat zie ik in het declaratie overzicht staan). Niet zo raar, we zitten er 2 x per maand.
Is dat niet je eigen risico?
Ik krijg oedeemtherapie volledig vergoed, als ik het eigen risico betaald heb.

Nu maakt dat voor mij niet zoveel uit, ik ben het toch elk jaar kwijt.

Of wellicht heeft je verloskundige geen contract met CZ.

http://www.cz.nl/vergoedi(...)-specialist-huisarts
pi_133218339
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 14:45 schreef Gia het volgende:

[..]

Is dat niet je eigen risico?
Ik krijg oedeemtherapie volledig vergoed, als ik het eigen risico betaald heb.

Nu maakt dat voor mij niet zoveel uit, ik ben het toch elk jaar kwijt.

Of wellicht heeft je verloskundige geen contract met CZ.

http://www.cz.nl/vergoedi(...)-specialist-huisarts

Nee want wij betalen het niet, CZ betaalt het. Het staat net zoals het abo op de huisarts tussen de declaraties. Ik heb zelf nog nooit een rekening gezien van de verloskundige.
  woensdag 13 november 2013 @ 15:19:23 #166
3542 Gia
User under construction
pi_133219109
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 14:57 schreef exode het volgende:

[..]

Nee want wij betalen het niet, CZ betaalt het. Het staat net zoals het abo op de huisarts tussen de declaraties. Ik heb zelf nog nooit een rekening gezien van de verloskundige.
Dan snap ik je niet. Je zei dat jullie een bedragje aan de verloskundige betalen, en nu zeg je dat CZ het betaalt. Dan is het toch prima!
pi_133225263
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 10:51 schreef rene90 het volgende:
15 nov komt besured trouwens met de premies
En daar ga je braaf op zitten wachten? :?
pi_133225639
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 13:11 schreef Doedezemaar het volgende:
Tsjonge, ik geef bij Independer aan wat ik in de aanvullende verzekering nodig heb (o.a. ¤1000 fysiotherapie, ¤500 huidtherapie, ¤300 alternatief), geeft hij vgz via United Consumers als beste optie, maar dat is een Fit&Vrij pakket met ¤1000 totaal voor fysio, huidterapie, alternatief etc samen. Daar heb ik dus helemaal niks aan.
Dan ga je naar wijzig dekking en stel het zelf in.
  woensdag 13 november 2013 @ 18:46:35 #169
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_133225832
quote:
15s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:29 schreef Iwanius het volgende:

[..]

En daar ga je braaf op zitten wachten? :?
Ja, althans ik wacht op Anderzorg.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_133227664
Zilveren kruis heeft de actie 75 retour als je nieuwe klant bent... maar dat ben ik nu niet meer. Weet iemand of meerdere verzekeraars zo'n actie hebben?
  woensdag 13 november 2013 @ 19:48:54 #171
401956 _Dido_
Remember me!
pi_133228027
quote:
15s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:29 schreef Iwanius het volgende:

[..]

En daar ga je braaf op zitten wachten? :?
waarom zou je niet wachten tot alle premies bekend zijn?
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_133228126
Ik ga dit topic maar even ontvolgen. Anders denk ik steeds dat ik shit moet gaan regelen, terwijl de premies nog niet eens bekend zijn :+.
జ్ఞ‌ా
  woensdag 13 november 2013 @ 19:53:41 #173
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_133228233
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 19:48 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

waarom zou je niet wachten tot alle premies bekend zijn?
Lijkt me niet meer dan normaal.
Ik wacht zelf nog op de premies/voorwaarden van Promovendum en aanverwante aanbieders (National Academic enz.) die *niet* zijn opgenomen in de voor de hand liggende vergelijkingssites.

Zeer tevreden over Promovendum het afgelopen jaar, als ze met een goede premie komen èn je houdt een goede vrije keuze t.a.v. ziekenhuizen/huisartsen/behandelaars, dan blijf ik daar voor 2014.

[ Bericht 7% gewijzigd door HetKlusKonijn op 13-11-2013 20:11:46 ]
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_133228847
Hoe werk het met zilveren kruis met die kortingen. Mijn vriendin werkt bij een hogeschool, maar wil niet per jaar betalen. Kan ik gewoon wel haar korting pakken?
  woensdag 13 november 2013 @ 20:07:30 #175
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_133228848
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 23:43 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Kan ik me daarvoor nog aanvullend verzekeren?

"Vergoeding eigen bijdrage van geregistreerde medicijnen
100%, max. ¤ 250,- p.jr. (vergoeding eigen bijdrage)"

Zoiets?
Om het je eerlijk te zeggen: ik heb geen idee, want ik heb geen aanvullende verzekeringen nodig en heb ze dus ook niet, maar het lijkt me dat je e.e.a. inderdaad wel apart kunt verzekeren.
Reken dan vooral ook na of het voor jou voordelig is om die aanvullende verzekering af te sluiten of niet, want als het 'alleen' maar gaat om die eigen bijdrage voor medicijnen, dan lijkt me dat nogal twijfelachtig - betaal je niet meer aan premies dan dat je zou betalen voor die eigen bijdragen? En waar ga je nog meer aan meebetalen, of je er nu gebruik van maakt of niet?
Uitzoeken dus! :)

quote:
Begin net te kijken, ben mijn korting bij Unive kwijt, dus maar eens overstappen denk ik.

Binnenkort maar eens uitgebreid in verdiepen.
Zeker doen. :Y
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  woensdag 13 november 2013 @ 20:30:46 #176
401956 _Dido_
Remember me!
pi_133229760
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 09:03 schreef Ml-etje het volgende:
Iemand al gevonden wie er allemaal orthodontie boven de 21 jr vergoed?
Bomen-bos.
Anderzorg. Maar pas na een jaar.
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
  woensdag 13 november 2013 @ 20:40:34 #177
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_133230164
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 20:07 schreef brulaap112 het volgende:
Hoe werk het met zilveren kruis met die kortingen. Mijn vriendin werkt bij een hogeschool, maar wil niet per jaar betalen. Kan ik gewoon wel haar korting pakken?
Voor zover ik weet is de zorgverzekering volledig geïndividualiseerd, dus ik denk van niet.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_133237969
Ik ga maar weer zelf een heleboel verzekeraars af, van die vergelijkingssites word ik niet wijzer. VGZ schijnt wel korting voor INGklanten aan te bieden, maar dat stelt niks voor als je het vergelijkt met hun speciale verzekering die ze 2 jaar hadden en de korting geldt voor alle aanvullende verzekeringen behalve voor diegene die ik nodig heb ivm veel fysiotherapie. Ik zoek nog even verder, Zilveren Kruis is misschien wel een kandidaat.
pi_133240702
Ik denk dat ik dit jaar weer voor TakeCareNow ga. De premie komt uit op 64,87 en ook 50 gratis condooms :s)
  donderdag 14 november 2013 @ 00:23:11 #180
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_133240722
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 23:17 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik ga maar weer zelf een heleboel verzekeraars af, van die vergelijkingssites word ik niet wijzer
Veel, zo niet alle van die vergelijkingssites, bieden geen volledig overzicht, en in sommige gevallen zijn ze zelfs in bezit van een bepaalde verzekerings-grootboer (b.v. independer - volledig eigendom van Achmea).

De "Wij van WC-eend-constructie", inderdaad. :')
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  donderdag 14 november 2013 @ 00:27:12 #181
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_133240809
Ik ga voor het eerst overstappen dit jaar, het liefst zo goedkoop mogelijk en met een flink eigen risico. Heb er sinds mijn vroege jeugd toch nooit gebruik van gemaakt :+.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 14 november 2013 @ 00:52:10 #182
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_133241185
quote:
14s.gif Op donderdag 14 november 2013 00:27 schreef Fir3fly het volgende:
Ik ga voor het eerst overstappen dit jaar, het liefst zo goedkoop mogelijk en met een flink eigen risico. Heb er sinds mijn vroege jeugd toch nooit gebruik van gemaakt :+.
Strak plan, zeker als je er nog nooit gebruik van gemaakt hebt, en ook niet verwacht dat je in de nabije toekomst een beroep moet doen op de zorgverzekering + dat je uiteraard wel een behoorlijk spaarpotje hebt opgebouwd voor àls je toch onvermoede kosten blijkt te hebben. ;)

Als dat zo is staat niks je in de weg om te gaan voor de goedkoopste basisverzekering met het hoogst mogelijke eigen risico en laat je alle aanvullende verzekeringen lekker achterwege.
Check nog wel eventjes of je verzekeraar met alle behandelaars een contract hebben afgesloten, in geval je een voorkeur hebt mbt deze behandelaars.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_133241217
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 00:23 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Veel, zo niet alle van die vergelijkingssites, bieden geen volledig overzicht, en in sommige gevallen zijn ze zelfs in bezit van een bepaalde verzekerings-grootboer (b.v. independer - volledig eigendom van Achmea).

De "Wij van WC-eend-constructie", inderdaad. :')
Toch bieden die websites vaak wel degelijk lagere premies dan de verzekeraars op hun eigen websites. Maar ze geven inderdaad niet altijd een volledig beeld.
  donderdag 14 november 2013 @ 00:56:49 #184
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_133241245
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 00:52 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Strak plan, zeker als je er nog nooit gebruik van gemaakt hebt, en ook niet verwacht dat je in de nabije toekomst een beroep moet doen op de zorgverzekering + dat je uiteraard wel een behoorlijk spaarpotje hebt opgebouwd voor àls je toch onvermoede kosten blijkt te hebben. ;)

Als dat zo is staat niks je in de weg om te gaan voor de goedkoopste basisverzekering met het hoogst mogelijke eigen risico en laat je alle aanvullende verzekeringen lekker achterwege.
Check nog wel eventjes of je verzekeraar met alle behandelaars een contract hebben afgesloten, in geval je een voorkeur hebt mbt deze behandelaars.
Behandelaars? Is dat tandarts enzo?

Ik weet er echt helemaal niets vanaf, nooit gebruik van gemaakt dus er ook nooit in verdiept :@ :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 14 november 2013 @ 01:03:15 #185
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_133241339
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 00:54 schreef NY_Giant het volgende:
Toch bieden die websites vaak wel degelijk lagere premies dan de verzekeraars op hun eigen websites. Maar ze geven inderdaad niet altijd een volledig beeld.
Ik heb mij een aantal jaren laten naaien door Achmea voor een basisverzekering van maar liefst 108,= euro per maand. Totdat ik eindelijk over mijn koudwatervrees heen kwam, en ontdekte dat ik bij een concurrent precies dezelfde verzekering ook kon krijgen voor 92,= euro per maand.

Ik heb nog nooit de premies van prima verzekeraars als Promovendum en National Academic zien verschijnen op de reguliere vergelijkingssites. Ik vraag mij af waarom, of beter uitgedrukt, waarom niet.
Trek uw conclusies. ;)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  donderdag 14 november 2013 @ 01:08:58 #186
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_133241432
quote:
11s.gif Op donderdag 14 november 2013 00:56 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Behandelaars? Is dat tandarts enzo?

Ik weet er echt helemaal niets vanaf, nooit gebruik van gemaakt dus er ook nooit in verdiept :@ :').
Tandarts valt sowieso in de aanvullende verzekering, kaakchirurgische ingrepen uitgezonderd - die vallen dus juist weer in de basisverzekering, (na, uiteraard, aftrek van het eigen risico).

Als je bijna nooit gebruik maakt van tandheelkundige hulp, vraag je dan echt stevig af of je je daar wel (aanvullend) voor zou moeten verzekeren. Mijn idee is dat het waarschijnlijk veel verstandiger is om daar zelf voor te sparen.
Ik betaal mijn tandarts al zo'n 12 jaar contant uit eigen zak - ongeveer 35 euro per jaar. Geen verzekering die daar tegenop kan.

Let wel, dit ook op aanbeveling van mijn tandarts, die mij vertelde dat ik een ijzersterk gebit heb.
Maar niks staat eenieder in de weg om zelf te vragen aan de tandarts, wat de prognose is voor hun gebit, en of het zin heeft om een aanvullende tandarts-verzekering af te sluiten.

Als je twijfelt over het al dan niet afsluiten van een tandartsverzekering, vraag het dus na bij je tandarts, of eea wel zinvol is!

[ Bericht 4% gewijzigd door HetKlusKonijn op 14-11-2013 01:20:14 ]
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_133241591
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 01:03 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Ik heb mij een aantal jaren laten naaien door Achmea voor een basisverzekering van maar liefst 108,= euro per maand. Totdat ik eindelijk over mijn koudwatervrees heen kwam, en ontdekte dat ik bij een concurrent precies dezelfde verzekering ook kon krijgen voor 92,= euro per maand.

Ik heb nog nooit de premies van prima verzekeraars als Promovendum en National Academic zien verschijnen op vergelijkingssites. Ik vraag mij af waarom, of beter uitgedrukt, waarom niet.
Trek uw conclusies. ;)
Dat kan kloppen ja, maar in feite zei ik precies hetzelfde. Het beeld dat vergelijkingssites geven is niet helemaal volledig. Maar de premies van verzekeraars die wel worden doorgegeven zijn soms toch echt een stukje lager dan op de websites van die verzekeraars zelf. Wanneer je een verzekering wilt die wel in hun overzicht staat, kun je hem in sommige gevallen dus beter via zo'n vergelijkingssite afsluiten dan via de verzekeraar zelf.

Om een voorbeeld te geven. De prima jongerenverzekering TakeCareNow! (Agis) kost met het lage eigen risico van ¤ 360 inclusief het laagste aanvullende pakket op hun eigen website ¤ 91,20 per maand. Via independer.nl komt de premie op ¤ 87,53 per maand. (Bij het hoge eigen risico gaat het respectievelijk om ¤ 70,37 en ¤ 66,70). Als je de hele premie in een keer betaalt worden deze bedragen nog 3% lager.

Het loont dus sowieso om op zijn minst even te kijken op zo'n vergelijkingssite. Daarna kun je altijd nog de niet vermelde verzekeringen zelf opzoeken en vergelijken met de rest.
  donderdag 14 november 2013 @ 01:28:59 #188
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_133241667
^^ Ik ben het grotendeels met je eens, ik wou alleen aanvullen dat je je als consument niet helemaal moet blindstaren op het aanbod van de gegevens die op dit moment beschikbaar zijn via de reguliere vergelijkingssites. :)
En dat je wellicht nog een beetje verder moet snuffelen om echt de beste deal te regelen. ;)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_133241710
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 01:28 schreef HetKlusKonijn het volgende:
^^ Ik ben het grotendeels met je eens, ik wou alleen aanvullen dat je je als consument niet helemaal moet blindstaren op het aanbod van de gegevens die op dit moment beschikbaar zijn via de reguliere vergelijkingssites. :)
En dat je wellicht nog een beetje verder moet snuffelen om echt de beste deal te regelen. ;)
Ja, dat klopt. Het is een proces van vergelijken en voorwaarden uitpluizen op zowel vergelijkingssites als de websites van verzekeraars zelf. En dat kun je inderdaad beter doen als alle premies bekend zijn!
  donderdag 14 november 2013 @ 01:34:03 #190
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_133241728
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 01:08 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Tandarts valt sowieso in de aanvullende verzekering, kaakchirurgische ingrepen uitgezonderd - die vallen dus juist weer in de basisverzekering, (na, uiteraard, aftrek van het eigen risico).

Als je bijna nooit gebruik maakt van tandheelkundige hulp, vraag je dan echt stevig af of je je daar wel (aanvullend) voor zou moeten verzekeren. Mijn idee is dat het waarschijnlijk veel verstandiger is om daar zelf voor te sparen.
Ik betaal mijn tandarts al zo'n 12 jaar contant uit eigen zak - ongeveer 35 euro per jaar. Geen verzekering die daar tegenop kan.

Let wel, dit ook op aanbeveling van mijn tandarts, die mij vertelde dat ik een ijzersterk gebit heb.
Maar niks staat eenieder in de weg om zelf te vragen aan de tandarts, wat de prognose is voor hun gebit, en of het zin heeft om een aanvullende tandarts-verzekering af te sluiten.

Als je twijfelt over het al dan niet afsluiten van een tandartsverzekering, vraag het dus na bij je tandarts, of eea wel zinvol is!
Tandarts gaat er dus uit. Dank je.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 14 november 2013 @ 01:39:11 #191
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_133241779
quote:
14s.gif Op donderdag 14 november 2013 01:34 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Tandarts gaat er dus uit. Dank je.
Zoek echt goed uit wat voor jou het beste is! :)
Ik betaal mijn tandarts dus al jarenlang uit mijn eigen spaarpotje, maar uiteraard is dat voor iedereen anders.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  donderdag 14 november 2013 @ 01:41:34 #192
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_133241800
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 01:39 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Zoek echt goed uit wat voor jou het beste is!
Ik ben in de afgelopen 10 jaar denk ik twee keer naar de huisarts geweest... waarvan een keer omdat ik bang was dat ik malaria had ( :') ). Het enige waar ik misschien over na moet denken is iets van fysiotherapie omdat ik een zwakke rug heb en weer meer ga sporten... Even kijken welke daar het beste pakket van aanbiedt :Y.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 14 november 2013 @ 01:48:35 #193
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_133241856
quote:
14s.gif Op donderdag 14 november 2013 01:41 schreef Fir3fly het volgende:
Ik ben in de afgelopen 10 jaar denk ik twee keer naar de huisarts geweest... waarvan een keer omdat ik bang was dat ik malaria had ( :') ). Het enige waar ik misschien over na moet denken is iets van fysiotherapie omdat ik een zwakke rug heb en weer meer ga sporten... Even kijken welke daar het beste pakket van aanbiedt :Y.
Deze poster geeft hier wel goed inzicht in, qua fysiotherapie bedoel ik:
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 17:18 schreef Tha_Duck het volgende:
Opzich is het heel eenvoudig, ER geldt voor de basisverzekering (muv huisarts, kraamzorg en nog paar dingen). Aanvullend heb je geen ER.

Als je 25 fysio behandeling hebt en je zou je maximaal verzekeren dan zou je bijvoorbeeld dit krijgen:
Behandeling 1 - 18: Betaald door aanvullende verzekering
Behandeling 19-20: Volledig uit eigen zak betalen
Behandeling 21-25: Behandeling komt uit basisverzekering, daar geldt een ER dus de eerste 360 of 860 moet je zelf betalen.

Stel dat een fysio behandeling 30 euro per keer kost dan heb je met een verplicht ER na 12 behandeling (dus effectief behandeling vanaf behandeling 33) pas weer volledige vergoeding en zijn dus behandeling 19 tot en met 32 volledig voor je eigen rekening. Heb je je ER naar 860 verhoogd dan heb je het zelfs over 29 behandelingen, dus pas vanaf behandeling 50 zit het dan in je verzekering.

Goed nadenken dus wat je wil verzekeren ;)
:)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  donderdag 14 november 2013 @ 06:33:38 #194
327807 Mariposas
יה&#14
pi_133242951
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 14:39 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Fysio zit pas in de basisverzekering vanaf de 21e keer. Vanaf dan gaat ook je eigen risico tellen. In de aanvullende verzekeringen kan je je over het algemeen verzekeren voor 4 tot 18 bezoeken. Die gaan dan natuurlijk niet van je ER.
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 01:48 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Deze poster geeft hier wel goed inzicht in, qua fysiotherapie bedoel ik:

[..]

:)
Wacht even, deze post is niet helemaal juist. Je krijgt alleen een vergoeding vanuit de basisverzekering als je behandeld wordt voor een chronische aandoening die voorkomt op bijlage 1 van Besluit Zorgverzekering (ook wel bekend als Lijst Borst)! Je hebt een verwijzing nodig van je (huis)arts. Voor de meeste mensen die met wat klachten naar de fysiotherapeut gaan is er dus uitsluitend vergoeding vanuit de aanvullende verzekering mogelijk.

Zie ook hier voor een uitleg: http://www.rijksoverheid.(...)het-basispakket.html

[ Bericht 6% gewijzigd door Mariposas op 14-11-2013 06:34:33 (Toevoeging Rijksoverheid.) ]
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_133243372
quote:
11s.gif Op donderdag 14 november 2013 06:33 schreef Mariposas het volgende:

[..]

[..]

Wacht even, deze post is niet helemaal juist. Je krijgt alleen een vergoeding vanuit de basisverzekering als je behandeld wordt voor een chronische aandoening die voorkomt op bijlage 1 van Besluit Zorgverzekering (ook wel bekend als Lijst Borst)! Je hebt een verwijzing nodig van je (huis)arts. Voor de meeste mensen die met wat klachten naar de fysiotherapeut gaan is er dus uitsluitend vergoeding vanuit de aanvullende verzekering mogelijk.

Zie ook hier voor een uitleg: http://www.rijksoverheid.(...)het-basispakket.html
Klopt als een zwerende vinger. Ik ben er vanuit gegaan dat het chronisch was, anders ga je geen 50 keer per jaar :)
pi_133243949
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 20:30 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Anderzorg. Maar pas na een jaar.
Dat wordt hem dan niet :)

Ik zoek verder, het is nog best een uitdaging als je de boot gemist hebt voor je 21ste en je wil nu wel aan de orthodontie.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_133244025
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 09:07 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Dat wordt hem dan niet :)

Ik zoek verder, het is nog best een uitdaging als je de boot gemist hebt voor je 21ste en je wil nu wel aan de orthodontie.
Ik weet niet wat het 'probleem' is, maar OMFT wil als behandeling vaak al heel goede resultaten bieden als de stand van de tanden veroorzaakt is door bijvoorbeeld verkeerd 'mondgedrag' (open mond, duimzuigen) enz... Bezoek daarvoor een logopedist. :) (basisverzekering --> eigen risico, trouwens)
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_133244155
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 01:08 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]
Let wel, dit ook op aanbeveling van mijn tandarts, die mij vertelde dat ik een ijzersterk gebit heb.
Maar niks staat eenieder in de weg om zelf te vragen aan de tandarts, wat de prognose is voor hun gebit, en of het zin heeft om een aanvullende tandarts-verzekering af te sluiten.

Als je twijfelt over het al dan niet afsluiten van een tandartsverzekering, vraag het dus na bij je tandarts, of eea wel zinvol is!
Inderdaad. Bij mij valt de beslissing de andere kant op: wel verzekeren dus. Mijn tandarts kon in een oogopslag zien wat ik de afgelopen jaren heb moeten betalen, en omdat daar af en toe een kroon tussen zat, raadde hij mij aan de tandartskosten wél te verzekeren. Ik stap komend jaar over naar een ¤ 500 dekking tandartskosten. Dat was ¤ 5 per maand duurder dan de ¤ 250 dekking.
pi_133244198
quote:
14s.gif Op donderdag 14 november 2013 09:12 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ik weet niet wat het 'probleem' is, maar OMFT wil als behandeling vaak al heel goede resultaten bieden als de stand van de tanden veroorzaakt is door bijvoorbeeld verkeerd 'mondgedrag' (open mond, duimzuigen) enz... Bezoek daarvoor een logopedist. :) (basisverzekering --> eigen risico, trouwens)
Goed plan om dat als aanvullend te doen ja :Y dank je voor de tip!

Maar eerst moet de boel ook rechtgezet.

Ik kom bij OZF Achmea uit.

16,50 voor Tandroyaal

Tand Royaal

Consulten, een second opinion, mondhygiëne, vullingen en extracties (trekken van tanden en kiezen) vergoeden wij voor 100%. Er geldt geen maximum vergoeding per kalenderjaar.
Alle overige behandelingen vergoeden wij voor 80%. Er geldt geen maximum vergoeding per kalenderjaar.

Voor kronen, bruggen, inlays en implantaten vergoeden wij 80% tot maximaal ¤ 750,- per persoon per kalenderjaar.

Voor orthodontie (beugel) vergoeden wij 80% tot maximaal ¤ 2.000,- voor de totale duur van de aanvullende verzekering tot de 22-jarige leeftijd.

Op deze aanvullende tandheelkundige verzekering zijn acceptatierichtlijnen van toepassing.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iemand het addertje? Ik vind hem zo snel niet :) Het lijkt wel to good to be true..

[ Bericht 0% gewijzigd door Ml-etje op 14-11-2013 10:10:49 ]
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_133244216
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 09:25 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Goed plan om dat als aanvullend te doen ja :Y dank je voor de tip!

Maar eerst moet de boel ook rechtgezet.

Het gebeurt vóór een orthodontische behandeling (als het zin heeft). Het zorgt voor een kortere orthodontische behandeling én het zorgt ervoor dat de resultaten ook blijvend zijn. Als de oorzaak verkeerd mondgedrag is, zullen je tanden weer langzaam 'terugzakken, als je geen OMFT-behandeling hebt gedaan. :)
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_133244242
quote:
14s.gif Op donderdag 14 november 2013 09:26 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Het gebeurt vóór een orthodontische behandeling (als het zin heeft). Het zorgt voor een kortere orthodontische behandeling én het zorgt ervoor dat de resultaten ook blijvend zijn. Als de oorzaak verkeerd mondgedrag is, zullen je tanden weer langzaam 'terugzakken, als je geen OMFT-behandeling hebt gedaan. :)
Heb het zelf ook gehad (en sta er nu dus niet bij stil).
Vooraf een consult bij een logopedist(e) is denk ik handig?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_133244261
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 09:28 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Heb het zelf ook gehad (en sta er nu dus niet bij stil).
Vooraf een consult bij een logopedist(e) is denk ik handig?
Lijkt me wel. Moet je soms een verwijzing van je huisarts voor hebben (niet elke logopedist doet aan directe verwijzing) en niet elke logopedist doet aan OMFT (dure cursus en dure meetapparatuur).
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_133244369
quote:
14s.gif Op donderdag 14 november 2013 09:30 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Lijkt me wel. Moet je soms een verwijzing van je huisarts voor hebben (niet elke logopedist doet aan directe verwijzing) en niet elke logopedist doet aan OMFT (dure cursus en dure meetapparatuur).
Hmm eens zien of ik dat dit jaar kan fiksen, thnks Five!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_133244648
Mochten mensen al bij takecarenow zitten / hierheen willen gaan, schaf dan even een CJP pas aan. Die kost 15 euro en dan heb je 3% korting op de premie van takecarenow. Wat automatisch meer is dan 15 euro. Plus dan krijg je een gift card van 15 euro bij america today, en natuurlijk kortingen bij films / theater en dergelijke.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_133244660
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 15:19 schreef Gia het volgende:

[..]

Dan snap ik je niet. Je zei dat jullie een bedragje aan de verloskundige betalen, en nu zeg je dat CZ het betaalt. Dan is het toch prima!
Dat is inderdaad een communicatieprobleembje tussen ons. CZ betaalt het inderdaad, net zoals de huisarts. :) Het voelt als wij....want wij betalen CZ ;)
pi_133246403
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 08:11 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Klopt als een zwerende vinger. Ik ben er vanuit gegaan dat het chronisch was, anders ga je geen 50 keer per jaar :)
Ik heb een chronische aandoening waarvoor ik vaak fysiotherapie nodig heb, maar die staat niet op die ontzettend beperkte lijst. Zelfs 'gewoon' reuma staat er niet meer op.
pi_133248048
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 11:18 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Ik heb een chronische aandoening waarvoor ik vaak fysiotherapie nodig heb, maar die staat niet op die ontzettend beperkte lijst. Zelfs 'gewoon' reuma staat er niet meer op.
Nee, klopt. Die lijst met chronische aandoeningen waarbij fysiotherapie vanaf de 21e behandeling uit het basispakket vergoed wordt stelt weinig voor. Voor de meeste mensen blijft een aanvullende verzekering hiervoor dus onvermijdelijk.
pi_133249938
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 09:54 schreef rene90 het volgende:
Mochten mensen al bij takecarenow zitten / hierheen willen gaan, schaf dan even een CJP pas aan. Die kost 15 euro en dan heb je 3% korting op de premie van takecarenow. Wat automatisch meer is dan 15 euro. Plus dan krijg je een gift card van 15 euro bij america today, en natuurlijk kortingen bij films / theater en dergelijke.
goeie!

Al ben ik eigenlijk niet blij met al die collectieven en kortingen die ze overal hanteren.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_133251840
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 09:54 schreef rene90 het volgende:
Mochten mensen al bij takecarenow zitten / hierheen willen gaan, schaf dan even een CJP pas aan. Die kost 15 euro en dan heb je 3% korting op de premie van takecarenow. Wat automatisch meer is dan 15 euro. Plus dan krijg je een gift card van 15 euro bij america today, en natuurlijk kortingen bij films / theater en dergelijke.
als je lid bent van facebook krijg je wel de korting op de aanvullende verzekering, maar niet de korting op de basispremie

takecarenow is op dit moment enkel de goedkoopste met 500.- vrijwillig eigenrisico (PNOzorg met vrije zorgkeuze). UMC zorgverzekering is de goedkoopste zonder eigen risico (wat je op bv zorgkiezer niet kunt ziet, he F-H :X )

uiteraard geen (collectiviteits)kortingen meegenomen, want dat is voor iedereen anders :)
maker van de enige échte vergelijkingssite voor zorgverzekeringen
pi_133252024
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 09:25 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Goed plan om dat als aanvullend te doen ja :Y dank je voor de tip!

Maar eerst moet de boel ook rechtgezet.

Ik kom bij OZF Achmea uit.

16,50 voor Tandroyaal

Tand Royaal

Consulten, een second opinion, mondhygiëne, vullingen en extracties (trekken van tanden en kiezen) vergoeden wij voor 100%. Er geldt geen maximum vergoeding per kalenderjaar.
Alle overige behandelingen vergoeden wij voor 80%. Er geldt geen maximum vergoeding per kalenderjaar.

Voor kronen, bruggen, inlays en implantaten vergoeden wij 80% tot maximaal ¤ 750,- per persoon per kalenderjaar.

Voor orthodontie (beugel) vergoeden wij 80% tot maximaal ¤ 2.000,- voor de totale duur van de aanvullende verzekering tot de 22-jarige leeftijd.

Op deze aanvullende tandheelkundige verzekering zijn acceptatierichtlijnen van toepassing.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iemand het addertje? Ik vind hem zo snel niet :) Het lijkt wel to good to be true..
Iemand?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  donderdag 14 november 2013 @ 14:43:16 #211
327807 Mariposas
יה&#14
pi_133252427
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 11:18 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Ik heb een chronische aandoening waarvoor ik vaak fysiotherapie nodig heb, maar die staat niet op die ontzettend beperkte lijst. Zelfs 'gewoon' reuma staat er niet meer op.
Die lijst wordt steeds meer uitgekleed. Reumatoïde artritis of chronische reuma zijn per 2012 van de lijst gehaald.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_133252441
quote:
11s.gif Op donderdag 14 november 2013 14:26 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Iemand?
Toeslagen als je 30+ bent:

copy-paste van mijn eigen site:

Let op: leeftijdsgebonden toeslag:
30-44jr: 5,50 pm
45-64jr: 8,80 pm
>65jr: 7,70 pm

edit:
en natuurlijk de acceptatie richtlijnen, maar die had je zelf al genoteerd. Wat ik altijd ironisch vind, voor een dure tandarts verzekering zijn acceptatie richtlijnen, of je wel een goed gebit hebt (dwz ieder jaar naar tandarts). maar dan heb je zo'n dure verzekering vaak niet nodig.

[ Bericht 19% gewijzigd door AngryAngel op 14-11-2013 14:48:57 ]
maker van de enige échte vergelijkingssite voor zorgverzekeringen
pi_133253174
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 14:43 schreef AngryAngel het volgende:

en natuurlijk de acceptatie richtlijnen, maar die had je zelf al genoteerd. Wat ik altijd ironisch vind, voor een dure tandarts verzekering zijn acceptatie richtlijnen, of je wel een goed gebit hebt (dwz ieder jaar naar tandarts). maar dan heb je zo'n dure verzekering vaak niet nodig.
Mijn gebit was altijd prima, nooit echt gaatjes of problemen. Ooit eentje gehad, toen in November 2012 3x een wortelkanaalbehandeling en uiteindelijk bij de endodontoloog uitgekomen vanwege een ander gaatje. Wist niet eens dat dat bestond. Toen hoorde ik ook voor het eerst dat ik een kroon had moeten hebben op het andere gaatje wat ik heb gehad een stuk of 8 jaren geleden (die ook uitliep op een wortel kanaalbehandeling). Top verzekering via FBTO gedaan, kroon in Januari erop laten zetten en in Feb. weer uitgezet.

An sich kan het dus wel dat je de lul bent en met een goed gebit opeens ¤1000 mag gaan dokken. Niet zo tof was dat. PIjn was ook niet zo tof.

Dit jaar ga ik gewoon weer de hoogste neerzetten, en dan in Jan. op controle. Zodra alles goed gaat, zet ik hem weer lekker naar beneden.
pi_133254254
Voor de mensen die zich hier niet van bewust zijn:

"Independer waarschuwt voor goedkope polissen grote verzekeraars"

Toch wel netjes dat Independer waarschuwt voor polissen van het bedrijf dat nota bene voor een groot deel eigenaar is van Independer.
pi_133255143
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 14:43 schreef AngryAngel het volgende:

[..]

Toeslagen als je 30+ bent:

copy-paste van mijn eigen site:

Let op: leeftijdsgebonden toeslag:
30-44jr: 5,50 pm
45-64jr: 8,80 pm
>65jr: 7,70 pm

edit:
en natuurlijk de acceptatie richtlijnen, maar die had je zelf al genoteerd. Wat ik altijd ironisch vind, voor een dure tandarts verzekering zijn acceptatie richtlijnen, of je wel een goed gebit hebt (dwz ieder jaar naar tandarts). maar dan heb je zo'n dure verzekering vaak niet nodig.
Ok, jonger dan 30 dus dat probleem speelt nog niet.
Orthodontie is bekend maar verder geen bekende klachten. Daar zoek je die verzekering ook voor uit ;)

Denk dat deze het gunstigste is voor orthodontie boven de 21.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_133265963
quote:
11s.gif Op donderdag 14 november 2013 14:26 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Iemand?
Ik vind het bedrag voor implantaten behoorlijk laag. Ik hoorde vandaag van mijn tandarts wat dat moet kosten. Dat is beduidend meer.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  donderdag 14 november 2013 @ 21:27:59 #217
401956 _Dido_
Remember me!
pi_133266388
Is er trouwens een verzekeraar die meer dan 200 euro vergoedt voor podotherapie? (behalve Anderzorg in een aanvullende verzekering?).
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_133266651
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 21:27 schreef _Dido_ het volgende:
Is er trouwens een verzekeraar die meer dan 200 euro vergoedt voor podotherapie? (behalve Anderzorg in een aanvullende verzekering?).
https://www.podotherapie.(...)id=148523&HTTPSHASH= geeft een heel rijtje. De eerste die ik aanklikte (Avitae/ASR) gaf 500 in een aanvullend pakket. (is voor 2013, maar geeft vast een indicatie)
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_133267223
Morgen wordt de premie van Besured / Promovendum / National Academic bekend gemaakt. Ben benieuwd.
pi_133267383
Grmmppfff zoek je je de hele dag suf, is het tot 22 jr :')

Het moet boven 22 jr zijn orthodontie...lezen is een vak
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_133267480
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 21:51 schreef Ml-etje het volgende:
Grmmppfff zoek je je de hele dag suf, is het tot 22 jr :')

Het moet boven 22 jr zijn orthodontie...lezen is een vak
Dat stond ook in je eigen stukje, maar ik vond dat zo logisch dat ik het niet wilde zeggen.... Ik dacht dat je dat wel gezien had :@
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  donderdag 14 november 2013 @ 21:53:35 #222
401956 _Dido_
Remember me!
pi_133267496
quote:
14s.gif Op donderdag 14 november 2013 21:33 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

https://www.podotherapie.(...)id=148523&HTTPSHASH= geeft een heel rijtje. De eerste die ik aanklikte (Avitae/ASR) gaf 500 in een aanvullend pakket. (is voor 2013, maar geeft vast een indicatie)
Top, thanks!
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_133268612
quote:
14s.gif Op donderdag 14 november 2013 21:53 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat stond ook in je eigen stukje, maar ik vond dat zo logisch dat ik het niet wilde zeggen.... Ik dacht dat je dat wel gezien had :@
:D nee dus :')
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_133272686
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 21:18 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Ik vind het bedrag voor implantaten behoorlijk laag. Ik hoorde vandaag van mijn tandarts wat dat moet kosten. Dat is beduidend meer.
Voor die maximale vergoeding heb je inderdaad nog lang geen implantaten met kronen of kunstgebit er op...

Eén implantaat met kroon kostte mij al beduidend meer.
pi_133273751
56.18 (674.19 op jaarbasis/12) bij Zilveren Kruis is het goedkoopste voor mij. Toevallig is het voor mij dichstbijzijnde ziekenhuis een gecontracteerde zorginstelling.

Ik verwacht volgend jaar geen zorg nodig te hebben, behalve 1x kaakchirurg voor 1 verstandskies. Moet nog uitzoeken wat dat precies kost (kan de NzA-tarieven 2014 niet vinden/geen wijs uit worden). Dat zal +- 400 euro aan kosten zijn dus dat zit maar iets boven de 360 eigen risico die je toch al hebt.

Dit jaar is toch wel het lastigste jaar om een keuze te maken. Voorheen gewoon max eigen risico en kijken naar prijs ;)
  vrijdag 15 november 2013 @ 01:04:43 #226
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_133274758
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 21:47 schreef Mallet het volgende:
Morgen wordt de premie van Besured / Promovendum / National Academic bekend gemaakt. Ben benieuwd.
Ik heb vorige week nog een mailtje gestuurd naar Promovendum, of hun vrije keuze in zorgverleners gehandhaafd blijft in 2014. Vandaag een bevestigend mailtje terug gehad. :)

Nu maar afwachten of de premies ook okee blijven/zijn, in dat geval blijf ik lekker met m'n basisverzekering bij Promovendum, want prima ervaringen ermee dit jaar. :Y
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  vrijdag 15 november 2013 @ 01:12:51 #227
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_133274867
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 09:21 schreef zwarteweduwe het volgende:

[..]

Inderdaad. Bij mij valt de beslissing de andere kant op: wel verzekeren dus. Mijn tandarts kon in een oogopslag zien wat ik de afgelopen jaren heb moeten betalen, en omdat daar af en toe een kroon tussen zat, raadde hij mij aan de tandartskosten wél te verzekeren. Ik stap komend jaar over naar een ¤ 500 dekking tandartskosten. Dat was ¤ 5 per maand duurder dan de ¤ 250 dekking.
Correcte tandarts, geeft in ieder geval de informatie waar je je beslissing op kunt baseren voor het komende jaar om je al dan niet bij te verzekeren. "Zó 'heurt' het", inderdaad. :)

Ik baal ervan dat mijn tandarts dit jaar met pensioen gaat, na een prima behandelings-'relatie' van meer dan 30 jaar. Smeerde me nooit overbodige behandelingen aan, en kwam in het schaarse geval dat er wèl echt iets aan de hand was (10 jaar geleden, gebroken kies, ik hield de brokken nog in mijn hand), altijd met een goedkopere oplossing aan, die dan ook nog bleek te werken. Ik ga meneer Wortel (ja zo heette hij echt) missen... geweldige vent en ik hoop dat zijn opvolgers dezelfde filosofie t.a.v. 'alleen-behandelen-indien-ècht-nodig-en-zoek-altijd-naar-goedkopere-alternatieven' in acht zullen blijven houden. :)

[ Bericht 2% gewijzigd door HetKlusKonijn op 15-11-2013 01:20:43 ]
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_133276812
Premie van Besured is bekend. 81,25 EUR, geen verhoogd ER mogelijk, vrijze zorgkeuze.

Jammer dat ER verhogen niet mogelijk is. Ga nu denk ik toch weg bij Besured.
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_133276876
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 08:52 schreef Black-Death het volgende:
Premie van Besured is bekend. 81,25 EUR, geen verhoogd ER mogelijk, vrijze zorgkeuze.

Jammer dat ER verhogen niet mogelijk is. Ga nu denk ik toch weg bij Besured.
Ook geen korting bij een jaarbetaling.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_133276899
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 08:57 schreef rene90 het volgende:

[..]

Ook geen korting bij een jaarbetaling.
Klopt. Kan dat bij Promovendum eigenlijk wel?
Want die is met max eigen risico 66,90 EUR

Wel weer jammer btw dat Promovendum geen vrije zorgkeuze heeft (althans niet alles wordt vergoed bij niet-gecontracteerde zorgverleners.)

Ik vind bijvoorbeeld mijn tandarts bij geen enkele zorgzoeker.

[ Bericht 5% gewijzigd door Black-Death op 15-11-2013 10:32:41 ]
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_133279384
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 08:59 schreef Black-Death het volgende:

[..]

Klopt. Kan dat bij Promovendum eigenlijk wel?
Want die is met max eigen risico 66,90 EUR

Wel weer jammer btw dat Promovendum geen vrije zorgkeuze heeft (althans niet alles wordt vergoed bij niet-gecontracteerde zorgverleners.)

Ik vind bijvoorbeeld mijn tandarts bij geen enkele zorgzoeker.

Er staat bij veel websites dat ze het nog kunnen aanpassen de zorgverleners.

Anders misschien PNO een optie? Vrij zorgkeuze en met hoogste ER 774,53 per jaar. Tandarts kost 10.50 per maand voor 100% 250 euro vergoed.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_133279455
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 11:22 schreef rene90 het volgende:

[..]

Er staat bij veel websites dat ze het nog kunnen aanpassen de zorgverleners.

Anders misschien PNO een optie? Vrij zorgkeuze en met hoogste ER 774,53 per jaar. Tandarts kost 10.50 per maand voor 100% 250 euro vergoed.
Plus een korting als je voor een volledig jaar betaald.
Bedankt voor de tip, deze verzekeraar kende ik helemaal niet. Iemand ervaring ermee hier?

Edit: overigens is De Friesland voor mij dan alsnog de goedkoopste, icm tandartsverzekering.
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_133281491
National Academic inderdaad vandaag bij de post gekregen. Premies 81.25 zonder verhoogd eigen risico en met vrije zorgkeuze.

Moet even kijken of de voorwaarden veranderd zijn, maar waarschijnlijk blijf ik dit jaar weer bij NA
pi_133281844
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2013 19:22 schreef Nyota het volgende:

[..]

Ja, maar baal er gewoon meer van dat mijn gezondheid een hoop geld kost :(
Wij ook!
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_133281983
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 00:18 schreef Bucketlist het volgende:

Ik verwacht volgend jaar geen zorg nodig te hebben, behalve 1x kaakchirurg voor 1 verstandskies. Moet nog uitzoeken wat dat precies kost (kan de NzA-tarieven 2014 niet vinden/geen wijs uit worden). Dat zal +- 400 euro aan kosten zijn dus dat zit maar iets boven de 360 eigen risico die je toch al hebt.

Mij werd laatst verteld dat de kosten tussen de 200-250 voor één kies liggen. Wel door een ziekenhuis zelf, maar aangezien ik de rekening nog niet binnen heb weet ik niet of het ook klopt. :)

Wordt nog lastig om een goede zorgverzekering te kiezen. Ik heb dit jaar (want verstandskiezen) toevallig kosten van de kaakchirurg, maar dat is toch hopelijk over volgend jaar... (ik heb er dan ook geen meer over :+ ) PNO ziet er goed uit, dat wel. :)
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_133282195
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 13:16 schreef Omentuva het volgende:

[..]

Mij werd laatst verteld dat de kosten tussen de 200-250 voor één kies liggen. Wel door een ziekenhuis zelf, maar aangezien ik de rekening nog niet binnen heb weet ik niet of het ook klopt. :)

Wordt nog lastig om een goede zorgverzekering te kiezen. Ik heb dit jaar (want verstandskiezen) toevallig kosten van de kaakchirurg, maar dat is toch hopelijk over volgend jaar... (ik heb er dan ook geen meer over :+ ) PNO ziet er goed uit, dat wel. :)
ik heb eind 2012 bij de kaakchirurg 3 verstandskiezen laten trekken (1 complexe, 2 simpele extracties). kreeg (vorige week }:| ) de rekening, ¤ 220,-
maker van de enige échte vergelijkingssite voor zorgverzekeringen
  vrijdag 15 november 2013 @ 13:29:07 #237
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_133282315
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 15:07 schreef kahlie het volgende:

[..]

Top verzekering via FBTO gedaan, kroon in Januari erop laten zetten en in Feb. weer uitgezet.

Eigenlijk is dat helemaal nix dat dat kan, al snap ik dat je het doet.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  vrijdag 15 november 2013 @ 13:43:25 #238
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_133282812
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 08:59 schreef Black-Death het volgende:

[..]

Klopt. Kan dat bij Promovendum eigenlijk wel?
Vorig jaar in ieder geval niet, zal ze voor het komende jaar wel eventjes hierover bellen.

quote:
Wel weer jammer btw dat Promovendum geen vrije zorgkeuze heeft (althans niet alles wordt vergoed bij niet-gecontracteerde zorgverleners.)
Ik heb zojuist een mail in de bus gehad dat er dus wèl vrije zorgkeuze is. Dat je bij niet-gecontracteerde zorgverleners moet bijbetalen is bij iedere zorgverzekering zo, toch?

Ik ga hun lijst van gecontracteerden natuurlijk nog wel eventjes checken. ;)

quote:
Ik vind bijvoorbeeld mijn tandarts bij geen enkele zorgzoeker.
Vraag het hem zelf?
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_133283001
Zojuist inderdaad per post Promovendumpasjes gekregen. Twee brieven...

quote:
Promovendum heeft met ¤66,90 voor het vierde jaar op rij de voordeligste zorgverzekering van Nederland
en de andere:

quote:
Promovendum heeft met ¤75,90 voor het vierde jaar op rij de voordeligste zorgverzekering van Nederland
Duidelijk, much?
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_133283464
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 22:14 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

:D nee dus :')
Promovendum heeft in haar Excellentpakket orthodontie vanaf 18 jaar zitten. Maximaal 1135 euro, met een premie van 50 euro per maand.(de aanvullende dekking, uiteraard)

Dit ter info :)
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_133283652
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 november 2013 13:49 schreef Five_Horizons het volgende:
Zojuist inderdaad per post Promovendumpasjes gekregen. Twee brieven...

[..]

en de andere:

[..]

Duidelijk, much?
Huh hoe kan dit dan?

Edit: overigens lees ik op meerdere websites berichten van deze strekking:
quote:
Voor tandheelkundige zorg (mondzorg), met uitzondering van de kaakchirurg, en voor huisartsenzorg geldt voor niet-gecontracteerde zorgverleners een volledige vergoeding van de geldende tarieven in Nederland.
. (Bron: defriesland.nl).

Aangezien mijn tandarts de 'gewone' tarieven hanteert, zal dit dus altijd vergoed worden. Begrijp ik dat goed?
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
  vrijdag 15 november 2013 @ 14:11:26 #242
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_133283757
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 november 2013 13:49 schreef Five_Horizons het volgende:
Zojuist inderdaad per post Promovendumpasjes gekregen. Twee brieven...

[..]

en de andere:

[..]

Duidelijk, much?
:? :? :?
Gaat het om twee verschillende verhoogd eigen risico's en zijn ze vergeten die te vermelden?
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  vrijdag 15 november 2013 @ 14:13:25 #243
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_133283823
Bij Besured kan je toch ook gewoon verzekeren als je geen student bent?
Komt voor mij namelijk wel goedkoop uit met aanvullend en tandarts!

Zitten er daar nog addertjes waar ik op moet letten?
pi_133283859
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 14:13 schreef gcjoel het volgende:
Bij Besured kan je toch ook gewoon verzekeren als je geen student bent?
Komt voor mij namelijk wel goedkoop uit met aanvullend en tandarts!

Zitten er daar nog addertjes waar ik op moet letten?
Ik heb in 2013 Besured, heb geen addertjes onder het gras gezien. Ben erg tevreden, ook snel qua declaraties, maar volgend jaar stap ik over omdat andere toch net iets goedkoper zijn.

Edit: Besured is ook voor young professionals inderdaad (laten we hier geen discussie starten over die term aub :') )
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_133283875
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 november 2013 13:49 schreef Five_Horizons het volgende:
Zojuist inderdaad per post Promovendumpasjes gekregen. Twee brieven...

[..]

en de andere:

[..]

Duidelijk, much?
de ene is de normale verzekering,

de andere de studentenverzekering.
maker van de enige échte vergelijkingssite voor zorgverzekeringen
pi_133283898
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 14:15 schreef AngryAngel het volgende:

[..]

de ene is de normale verzekering,

de andere de studentenverzekering.
En wat verklaart het verschil in prijs dan?
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_133283906
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 14:15 schreef AngryAngel het volgende:

[..]

de ene is de normale verzekering,

de andere de studentenverzekering.
Nope. Er zit gewoon, zoals KK meldde, verschil in het eigen risico.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_133283934
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 november 2013 14:16 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Nope. Er zit gewoon, zoals KK meldde, verschil in het eigen risico.
Maar het prijsverschil is nog geen tientje. Dus het verschil in vrijwillig ER zal niet de maximale 500 EUR zijn. Beetje vreemd vind ik dat dan, om zo te promoten
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_133283950
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 november 2013 14:16 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Nope. Er zit gewoon, zoals KK meldde, verschil in het eigen risico.
klopt, haal twee verzekeringen door elkaar

de studentenverzekering heeft geen vrijwillig eigenrisico.
is hetzelfde als de verzekeringen van Besured en National academic (student)
maker van de enige échte vergelijkingssite voor zorgverzekeringen
pi_133283965
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 14:17 schreef Black-Death het volgende:

[..]

Maar het prijsverschil is nog geen tientje. Dus het verschil in vrijwillig ER zal niet de maximale 500 EUR zijn. Beetje vreemd vind ik dat dan, om zo te promoten
Nee, per 100 euro scheelt het 3 euro aan premie :) (er zit dus een verschil van 300 euro in het eigen risico)
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  vrijdag 15 november 2013 @ 14:22:00 #251
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_133284062
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 14:14 schreef Black-Death het volgende:

[..]

Ik heb in 2013 Besured, heb geen addertjes onder het gras gezien. Ben erg tevreden, ook snel qua declaraties, maar volgend jaar stap ik over omdat andere toch net iets goedkoper zijn.

Edit: Besured is ook voor young professionals inderdaad (laten we hier geen discussie starten over die term aub :') )
OK top, bedankt!
pi_133284176
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 14:22 schreef gcjoel het volgende:

[..]

OK top, bedankt!
Heb Besured nu al 2 jaar en ben zeer tevreden. ze hebben zelfs dit jaar (eindelijk!) mogelijk gemaakt declaraties online in te voeren.
In principe de zelfde verzekering als de Promovendum en National Academic studentenverzekeringen. De onderliggende verzekeraar is VGZ
maker van de enige échte vergelijkingssite voor zorgverzekeringen
  vrijdag 15 november 2013 @ 14:39:26 #253
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_133284508
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 14:26 schreef AngryAngel het volgende:

[..]

Heb Besured nu al 2 jaar en ben zeer tevreden. ze hebben zelfs dit jaar (eindelijk!) mogelijk gemaakt declaraties online in te voeren.
In principe de zelfde verzekering als de Promovendum en National Academic studentenverzekeringen. De onderliggende verzekeraar is VGZ
Het zijn inderdaad min-of-meer dezelfde verzekeringen. Ook bij Promovendum is het dit jaar mogelijk geworden om declaraties online in te voeren, lijkt me geen toeval. ;)

Ik ga gewoon voor de goedkoopste van de drie, vooropgesteld dat hun lijstje gecontracteerde zorgaanbieders ongeveer-of-helemaal hetzelfde is.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  vrijdag 15 november 2013 @ 16:52:41 #254
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_133288601
Mijn premie voor volgend jaar per maand: 65,68 *O* (Collectieve korting via Detacheringsbureau, bij CZ, eigen risico op maximale bedrag, want ik ben nooit ziek).
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_133288839
premie collectief CZ (via werkgever)

basis 87.27, standaard ER.

Tandarts 19,85 (zéér ruimte ortho vergoeding)

Aanvullende 16.36

Veel goedkoper kom ik niet icm die zeer ruimte ortho vergoeding..
pi_133288957
Ik ben al dagen dit topic aan het volgen :') maar ik denk dat ik gewoon lekker bij AGIS blijf.
pi_133290323
Alleen de premies van CZdirect nog en dan zijn we er zo'n beetje wel.
pi_133290623
Ik blijf denk ik bij Zekur.
pi_133290651
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 17:52 schreef NY_Giant het volgende:
Alleen de premies van CZdirect nog en dan zijn we er zo'n beetje wel.
Anderzorg ook nog.
pi_133290953
Ik heb zelf zo'n gevoel dat CZ Direct geïntegreerd gaat worden met CZ zelf, omdat op de site van CZ Direct helemaal niet wordt gemeld wanneer de premie voor 2014 bekend wordt gemaakt.

Overstappen naar CZ zelf zou ik ook geen probleem vinden. Via een collectiviteit kan ik me via CZ zelf voor een premie van ¤ 63,59 per maand verzekeren. :o
pi_133292482
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 18:04 schreef tralalala het volgende:

[..]

Anderzorg ook nog.
en oa. ook nog bewuzt, youcare, ditzo dus we moeten er nog een paar :)
maker van de enige échte vergelijkingssite voor zorgverzekeringen
pi_133293970
Youcare is maar een jaar goedkoopste geweest.
pi_133294871
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 november 2013 14:02 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Promovendum heeft in haar Excellentpakket orthodontie vanaf 18 jaar zitten. Maximaal 1135 euro, met een premie van 50 euro per maand.(de aanvullende dekking, uiteraard)

Dit ter info :)
^O^ ik ben woensdag vrij dan ga ik mooi op zoek, thnx voor de tip!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_133295469
Irritant dat CZ direct nog niet beschikbaar is, zit momenteel daar en wil volgend jaar maximaal eigen risico nemen en de aanvullende tandartsverzekering te laten vervallen. Premie is nu 107 euro, natura polis (basisverzekering) + aanvullende tandartsverzekering. Hoop hier toch 40 euro of meer af te halen per maand.

Hoe duur kost het eigenlijk als je een tand breekt en deze gefixed moet worden? Das eigenlijk de enige reden waarom ik die hele tandartsverzekering heb. De afgelopen 10 jaar geen gaatje meer gehad.
pi_133295536
Ik blijf lekker bij promovendum.. 66,90 euro per maand :)

kleine berekening ervanuit gaan dat je per maand betaalt

66.90 x 12 = 802.80 per jaar (volledig ER)
81.90 x 12 = 982.80 per jaar (minimaal ER)

802.80 + 860 = 1662.80 per jaar (volledig ER + dat ook daadwerkelijk gebruiken)
982.80 + 360 = 1342.80 per jaar (minimaal ER + dat ook daadwerkelijk gebruiken)
-------------------------------- -
320 euro extra per jaar als je volledig ER gebruikt.
180 euro "winst" als je geen ER gebruikt

[ Bericht 32% gewijzigd door Ace1 op 15-11-2013 21:05:11 ]
pi_133297367
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 01:12 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]
Ik ga meneer Wortel (ja zo heette hij echt) (...)
Mijn tandarts heet Croon...
  vrijdag 15 november 2013 @ 21:19:11 #267
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_133298258
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 21:01 schreef zwarteweduwe het volgende:

[..]

Mijn tandarts heet Croon...
:D
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_133298530
Of uroloog Plasman.
sig verwijderd door FA
  vrijdag 15 november 2013 @ 21:29:38 #269
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_133298833
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 20:23 schreef Ace1 het volgende:
Ik blijf lekker bij promovendum.. 66,90 euro per maand :)

kleine berekening ervanuit gaan dat je per maand betaalt

66.90 x 12 = 802.80 per jaar (volledig ER)
81.90 x 12 = 982.80 per jaar (minimaal ER)

802.80 + 860 = 1662.80 per jaar (volledig ER + dat ook daadwerkelijk gebruiken)
982.80 + 360 = 1342.80 per jaar (minimaal ER + dat ook daadwerkelijk gebruiken)
-------------------------------- -
320 euro extra per jaar als je volledig ER gebruikt.
180 euro "winst" als je geen ER gebruikt
Ziet er prima uit inderdaad en ik heb het afgelopen jaar goede ervaringen gehad met Promovendum en de kans is dus groot dat ik daar ook blijf 'hangen' voor 2014.

Helaas is het opschroeven van het ER voor mij geen optie (wegens chronisch patiënt en helaas grootverbruiker van door de huisarts voorgeschreven astma-medicatie), maar ik ga zéker mijn vriend - op mijn aanraden vorig jaar eveneens overgestapt naar Promovendum - eens eventjes aanbevelen om zijn ER op het maximum te zetten.
Vorig jaar heftig van z'n racefiets gedonderd, gebroken heup, maar ik neem aan dat hij dit grapje niet nog eens gaat uithalen. ;)

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 21:24 schreef Ambrosius het volgende:
Of uroloog Plasman.
:D :D :D
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  vrijdag 15 november 2013 @ 21:34:13 #270
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_133299083
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  vrijdag 15 november 2013 @ 21:37:00 #271
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_133299236
quote:
Haha. Dat is de winnaar hier. :D
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_133299756
Gaan jullie naar een verzekering waar je vrije zorgkeuze hebt? Ik zit in Amsterdam en mijn vaste huisarts staat er wel onder. En houdt 'spoedeisende' hulp ook in dat je gevallen bent op je arm en je dus naar alle ziekenhuizen kan, of gaan ze dan weer mierenneuken en moet je echt in de ambulance liggen :')?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  vrijdag 15 november 2013 @ 21:51:28 #273
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_133300055
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 21:46 schreef rene90 het volgende:
Gaan jullie naar een verzekering waar je vrije zorgkeuze hebt? Ik zit in Amsterdam en mijn vaste huisarts staat er wel onder. En houdt 'spoedeisende' hulp ook in dat je gevallen bent op je arm en je dus naar alle ziekenhuizen kan, of gaan ze dan weer mierenneuken en moet je echt in de ambulance liggen :')?
Natuurlijk check ik de lijst van gecontracteerde zorgverleners, maar mijn ervaring (ja, heb het afgelopen jaar ook één keer moeten aankloppen bij de huisartsenpost wegens een spoedje in het weekend), dat je bij èchte spoed geen probleem zult ervaren. Ze zullen je niet wegsturen of zo...

Blijkt het niet te gaan om 'spoed' maar iets dat ook afgehandeld had kunnen worden bij de HA op maandagochtend, tsja - ik heb daar geen ervaring mee. Heb wel een hoop snotneuzen/in de vinger gesneden-gevallen gezien bij die spoedafdeling destijds, waarvan ik mij het gehalte 'spoed' inderdaad afvroeg. :')

Uiteraard betaal je een dergelijke behandeling/consult sowieso van je eigen risico, want niet je eigen HA - da's dan jammer, maar staat ook duidelijk vermeld in de voorwaarden van je verzekering.

[ Bericht 0% gewijzigd door HetKlusKonijn op 15-11-2013 23:01:46 ]
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_133300333
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 21:51 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Natuurlijk check ik de lijst van gecontracteerde zorgverleners, maar mijn ervaring (ja, heb het afgelopen jaar ook één keer moeten aankloppen bij de huisartsenpost wegens een spoedje in het weekend), dat je bij èchte spoed geen probleem zult ervaren. Ze zullen je niet wegsturen of zo...

Blijkt het niet te gaan om 'spoed' maar iets dat ook afgehandeld had kunnen worden bij de HA op maandagochtend, tsja - ik heb daar geen ervaring mee. Heb wel een hoop snotneuzen gezien bij die spoedafdeling destijds, waarvan ik mij het gehalte 'spoed' inderdaad afvroeg. :')
Uiteraard betaal je een dergelijke behandeling sowieso van je eigen risico.
Oké, ik zag namelijk die PNO zorg die wel een vrije zorgkeuze had voor een prima premie, dus zat daar wat over te twijfelen nog.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  vrijdag 15 november 2013 @ 22:34:37 #275
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_133302672
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 21:55 schreef rene90 het volgende:

[..]

Oké, ik zag namelijk die PNO zorg die wel een vrije zorgkeuze had voor een prima premie, dus zat daar wat over te twijfelen nog.
Lijkt me niks mis mee, als die verzekeraar 1) een redelijke premie biedt, en 2) overeenkomt met je eigen wensen en verwachtingen die je zelf hebt t.a.v. je te in 2014 te consumeren zorg. :)

[ Bericht 4% gewijzigd door HetKlusKonijn op 15-11-2013 22:59:17 ]
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_133310738
Ik ga mezelf zo aanmelden voor Promovendum. Wettelijk eigen risico en de laagste tandverzekering. De Beter Af Selectief Polis die ik nu heb van Zilveren Kruis die wordt wel erg uitgekleed. Daarnaast is het ziekenhuis in mijn woonplaats niet gecontracteerd. Zelf met collectief via werkgever is ZK duurder. Moet wel zeggen dat de online mogelijkheden van ZK prima waren. Ben blij dat Promovendum e.d. daar ook wat vorderingen in maken.
  zaterdag 16 november 2013 @ 09:25:52 #277
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_133310983
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 november 2013 08:51 schreef Mallet het volgende:
Ik ga mezelf zo aanmelden voor Promovendum. Wettelijk eigen risico en de laagste tandverzekering. De Beter Af Selectief Polis die ik nu heb van Zilveren Kruis die wordt wel erg uitgekleed. Daarnaast is het ziekenhuis in mijn woonplaats niet gecontracteerd. Zelf met collectief via werkgever is ZK duurder. Moet wel zeggen dat de online mogelijkheden van ZK prima waren. Ben blij dat Promovendum e.d. daar ook wat vorderingen in maken.
Waarom wacht je de rest niet nog even af? Sowieso Anderzorg is als het goed is interessant.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_133311038
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 09:25 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Waarom wacht je de rest niet nog even af? Sowieso Anderzorg is als het goed is interessant.
Ik acht de kans niet heel groot dat Anderzorg goedkoper uitkomt. Ik ben er al eens eerder verzekerd geweest, was ik niet zo tevreden over. Anderzorg duurt vast niet lang meer voordat ze de premie bekend maken. Als het nu echt een betere aanbieding is kan ik altijd nog switchen.
pi_133311633
Voor mij komt NPOzorg er als beste (goedkoop + vrije zorgkeuze) uit. Het maximale ER is hierbij echter ¤500,- of kijk ik nou ergens overheen?
pi_133311659
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 november 2013 10:26 schreef Ebbao het volgende:
Voor mij komt NPOzorg er als beste (goedkoop + vrije zorgkeuze) uit. Het maximale ER is hierbij echter ¤500,- of kijk ik nou ergens overheen?
Zal wel 500 vrijwillig en 360 verplicht zijn.
sig verwijderd door FA
  Moderator zaterdag 16 november 2013 @ 10:37:20 #281
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_133311782
Als ik bij Zilveren Kruis beperkt wil moet ik vanuit Groningen naar Stadskanaal of naar Heerenveen :'( :D :'(
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_133313093
Ik kom bij CZ met alleen basisverzekering, hoogst eigen risico en collectiviteitskorting van m'n werk (10%) op 729,36 euro in een keer betalen voor het hele jaar (60,78 euro p/m)! Dit is wel met beperkte zorgkeuze, maar ik heb nog niet uitgezocht of al mijn zorgverleners er tussen staan. Dit is in ieder geval al ongeveer 110 euro minder dan ik bij Anderzorg betaalde vorig jaar. Ben dus zeer benieuwd met wat voor premies Anderzorg en bijvoorbeeld Youcare komen anders is dit volgens mij de goedkoopste optie voor mij.

Ik zie me ook nog wel voor me, omdat ze bij Anderzorg en Youcare tot het laatste moment wachten met bekend maken, dat ze hun premie toch nog wat verder omlaag doen op het laatste moment.
Great spirits have always found violent opposition from mediocrities
pi_133314841
Wat is nu eigenlijk het grootste nadeel van de beperkte zorgkeuze? Ik woon in een grote stad en maak nu geen gebruik van zorg. Ik kan via mijn werk de goedkoopste zilveren kruis verzekering met 360 euro eigen risico krijgen voor 78 euro per maand, maar deze heeft wel beperkte zorgkeuze. Volgens mij is dat het goedkoopste wat ik kan krijgen met dit eigen risico. Dit verhogen is niet interessant voor me omdat ik verwacht volgend jaar een routinematige operatie te moeten.
pi_133315001
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 12:58 schreef tumske het volgende:
Wat is nu eigenlijk het grootste nadeel van de beperkte zorgkeuze? Ik woon in een grote stad en maak nu geen gebruik van zorg. Ik kan via mijn werk de goedkoopste zilveren kruis verzekering met 360 euro eigen risico krijgen voor 78 euro per maand, maar deze heeft wel beperkte zorgkeuze. Volgens mij is dat het goedkoopste wat ik kan krijgen met dit eigen risico. Dit verhogen is niet interessant voor me omdat ik verwacht volgend jaar een routinematige operatie te moeten.
Er hoeft geen nadeel voor jou te zijn. Bij de verzekering waar jij het nu over hebt is bijvoorbeeld mijn ziekenhuis in mijn woonplaats niet gecontracteerd. Ik ben echt nog nooit naar het ziekenhuis geweest voor behandeling, maar de kans bestaat dat ik misschien verstandskiezen bij de kaakchirurg moet laten verwijderen. Ik heb dan geen zin om 30min te rijden voordat ik bij het gecontracteerde ziekenhuis ben. Als je ziekenhuis gecontracteerd is, lijkt mij zo'n beperkte zorgkeuze geen enkel probleem.
pi_133315812
Goh...
Wij van WC-Eend adviseren... WC-Eend... :(
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)rzekeraars-voorrang/

exact de reden waarom ik mijn vergelijkingssite heb gemaakt
maker van de enige échte vergelijkingssite voor zorgverzekeringen
  Moderator zaterdag 16 november 2013 @ 13:37:41 #286
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_133315996
blijft weer besured
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_133316016
Een vrij domme vergelijking. Ze adviseren immers geen WC-eend(Achmea). Ze zijn een tussenpersoon. Niets geheims aan.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_133316389
Vorig jaar mijn tandverzekering laten vallen en jaarlijkse controle uit eigen zak betaald.
Ik denk dat ik dit jaar ook maar mijn aanvullende verzekering laat vervallen.
Het zit me wel een beetje dwars dat alleen basis zo pauperig is maar ik gebruik de aanvullende echt nooit.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_133316428
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 21:37 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Haha. Dat is de winnaar hier. :D
Baas boven baas!
pi_133316559
quote:
leuk, maar van tits vind ik beter
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_133316744
Weer even ontopic:

Dit jaar zat ik bij Zorg en Zekerheid met volledig eigen risico. Moest afgelopen jaar naar de Huisartsenpost in het weekend, Min verbazing was groot toen ik merkte dat Zorg en Zekerheid dat betaalde en ik geen eigen risico kwijt was (was ook later terug te vinden in de voorwaarden dat zij, ondanks dat het vrijwillig eigen risico was, het gewoon vergoedde).
Is dat bij de meeste verzekeraars zo of is dit een uitzonderingspositie? Anders is dit voor mij zeker iets om mee te nemen, als de premie maar een euro zou verschillen..
pi_133317109
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 13:28 schreef AngryAngel het volgende:
Goh...
Wij van WC-Eend adviseren... WC-Eend... :(
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)rzekeraars-voorrang/

exact de reden waarom ik mijn vergelijkingssite heb gemaakt
Ja moet je je site wel updaten, exact de reden waarom je vergelijkingssite klote is.
pi_133317154
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 november 2013 13:38 schreef Five_Horizons het volgende:
Een vrij domme vergelijking. Ze adviseren immers geen WC-eend(Achmea). Ze zijn een tussenpersoon. Niets geheims aan.
het gaat niet om dat zij een tussenpersoon zijn, het gaat om dat zij pretenderen een onafhankelijke vergelijkingssite te zijn die de beste verzekering aanbiedt toont voor de consument.

maar zij bieden aan wat voor hun het beste is. (hence wc-eend)

dus je hebt de vergelijking niet eens begrepen. denk eerst eens na voordat je iets of iemand dom noemt.
maker van de enige échte vergelijkingssite voor zorgverzekeringen
pi_133317232
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 14:24 schreef xminator het volgende:

[..]

Ja moet je je site wel updaten, exact de reden waarom je vergelijkingssite klote is.
wat mist er dan nog? anderzorg, bewuzt, ditzo, czdirect, ik-zorg en youcare hebben premies niet bekent gemaakt. aevitea en izz moeten vergoedingsoverzichten nog geven.

de uitgangspunt van mijn site is dat mensen simpel kunnen vergelijken, zonder prive-gegevens te moeten invoeren en alle verzekeraars te tonen. bij elke aanvullende verzekering zit het vergoedingsoverzicht bij zodat mensen kunnen kijken wat specifiek wel en niet vergoedt wordt.
maker van de enige échte vergelijkingssite voor zorgverzekeringen
pi_133317484
Ik dacht ik neem de proef op de som om de betrouwbaarheid van je gegevens te testen, heb zilveren kruis achmea geselecteerd op basis van:



Vervolgens naar zilverenkruis gegaan om de prijs te berekenen:


Verrek, het kost via zilveren kruis zelf 66,67 en via jouw site 75,12. Oftewel je gegevens kloppen niet, dus zal ik je site als niet betrouwbaar schatten.
pi_133317515
Het idee is leuk maar als je gegevens niet kloppen is het vrij nutteloos. Vind je niet?
pi_133317621
Wat bedoelen ze precies met planbare ziekenhuiszorg bij de Selectief polis van Zilveren Kruis? In mijn stad is namelijk een ander ziekenhuis gecontracteerd dan waar ik normaal heen ga. Worden consulten hier dan ook niet vergoedt?
pi_133317747
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 14:37 schreef xminator het volgende:
Ik dacht ik neem de proef op de som om de betrouwbaarheid van je gegevens te testen, heb zilveren kruis achmea geselecteerd op basis van:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Vervolgens naar zilverenkruis gegaan om de prijs te berekenen:
[ afbeelding ]

Verrek, het kost via zilveren kruis zelf 66,67 en via jouw site 75,12. Oftewel je gegevens kloppen niet, dus zal ik je site als niet betrouwbaar schatten.
nm je hebt gelijk, basispremie is verkeerd, wordt nu gefixed
maker van de enige échte vergelijkingssite voor zorgverzekeringen
pi_133317791
[quote]0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 14:48 schreef AngryAngel het volgende:

[..]

nm.
je hebt gelijk basis premie is verkeerd. wordt nu geixed
maker van de enige échte vergelijkingssite voor zorgverzekeringen
pi_133317804
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 14:48 schreef AngryAngel het volgende:

[..]

ik denk dat je een collectiviteitskorting hebt gebruikt
[ afbeelding ]

alle verzekeraars zijn zonder collectiviteitskorting, aangezien dit voor iedereen anders is
Jij selecteert nu de verkeerde basisverzekering. Bovendien klopt het dan nog steeds niet want het bedrag op je printscreen = 79,12 en op je site = 75,12.
pi_133317832
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 14:09 schreef elby1988 het volgende:
Weer even ontopic:

Dit jaar zat ik bij Zorg en Zekerheid met volledig eigen risico. Moest afgelopen jaar naar de Huisartsenpost in het weekend, Min verbazing was groot toen ik merkte dat Zorg en Zekerheid dat betaalde en ik geen eigen risico kwijt was (was ook later terug te vinden in de voorwaarden dat zij, ondanks dat het vrijwillig eigen risico was, het gewoon vergoedde).
Is dat bij de meeste verzekeraars zo of is dit een uitzonderingspositie?
Huisartsenpost valt (net als de gewone huisarts) sowieso niet onder het eigen risico (vrijwillig of verplicht maakt niet uit), dus er is hier niet sprake van een uitzonderingspositie, maar gewoon afhandeling volgens de regels :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')