quote:Op donderdag 7 november 2013 15:50 schreef jitzzzze het volgende:
Fijn dat we je hebben kunnen helpen
* jitzzzze schouderklopje geeft aan daNpy
luchtvochtigheids sensor gok ik zomaarquote:Op donderdag 7 november 2013 18:05 schreef daNpy het volgende:
[..]
Zojuist naar huis gereden en wederom bij een instelling van 20 graden, 4 blokjes draaisnelheid van de ventilator.
Voor de grap heb ik de airco maar eens aangezet. Na enkele minuten was de ventilator gezakt naar 2 blokjes.
De auto was dus op temperatuur. Prima, geen herrie aan mn kop, lekker temperatuurtje, niks aan het handje.
Airco uit dus.
En na enkele minuten wederom 4 blokjes van de windmachine.
Airco weer aan, en het zakt weer in. Airco weer uit, en hij gaat weer blazen.
Wat zijn dit voor geintjes? Je gaat mij echt niet vertellen dat er luchtconditionering of koeling nodig is om een auto te verwarmen. Of méér te verwarmen dan zonder.
Of dat de auto in het tijdsbestek van enkele minuten afkoelt van 20 naar 10 graden.
Sensor kapot? Kan... maar wat maakt dan dat de airco aan of uit zorgt dat de sensor het wel of niet goed doet
Fout in het algorithme?
Zit die erin dan?quote:Op donderdag 7 november 2013 18:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
luchtvochtigheids sensor gok ik zomaar
Een airco is in principe domweg een luchtontvochtiger, dus ik gok van welquote:Op donderdag 7 november 2013 18:25 schreef daNpy het volgende:
[..]
Zit die erin dan?
Dat zou een logische verklaring kunnen zijn.
Thnx man.quote:
Inderdaad maar is het ook een geregelde luchtontvochtiger?quote:Op donderdag 7 november 2013 18:27 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Een airco is in principe domweg een luchtontvochtiger, dus ik gok van wel
Maar wat verwacht je dan? Stel je niet zo aan zeg Je stelt een vraag waar maar één antwoord op mogelijk is; je wilt van je auto af, maar hem niet demonteren. Dan moet je hem dus in zijn geheel verkopen.quote:Op donderdag 7 november 2013 16:08 schreef Nadinarama het volgende:
[..]
Zoek wel effe verder, bedankt voor de nuttige bijdrage.
Juist ja! Wat ik zeg, een nuttige bijdrage *Gaapt*quote:Op donderdag 7 november 2013 18:58 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Maar wat verwacht je dan? Stel je niet zo aan zeg Je stelt een vraag waar maar één antwoord op mogelijk is; je wilt van je auto af, maar hem niet demonteren. Dan moet je hem dus in zijn geheel verkopen.
Laten stralen en spuiten is een optie als je het zelf niet wil doen.quote:Op vrijdag 8 november 2013 09:10 schreef jitzzzze het volgende:
Tijd voor weer iets serieus': heb onlangs een setje Style 32 15" overgenomen van iemand die ik wil gaan gebruiken voor de winterbanden. Ze zijn een keer overgespoten in het verleden, maar het was blijkbaar een haastklus want echt mooi is het niet
De velgen zelf zijn nog in prima conditie, recht enzo, maar ze zien er niet uit. Hoe kan ik dat weer rechttrekken?
Een paar opties:
- plastidippen; komt tegenwoordig ook in metallic zilver.
- Lakken; bij Schmiedmann kan je de OEM kleur bestellen in een spuitbusje; origineel BMW.
Bij beide opties zal er nog een glanslaag (plastidip) of blanke laag (lakken) overheen moeten?
Nou vind ik het niet erg om er wat tijd in te steken, maar het hoeft ook geen kunstwerk te worden. Dus wat zouden jullie doen? Ik heb weinig trek om uren lang te steken in de voorbereiding als oude verf strippen, ontvetten, etc.
Maar wat is er kostentechnisch handig? Een bus kost al snel 2 tientjes of meer.
Als ik er iets aan ga doen, dan doe ik het zelf. Uitbesteden is het niet waard. Die ruimte binnen is het probleem niet, dat gaat wel lukken. Of ik doe het van de zomer; heb er niet zo'n haast mee.quote:Op vrijdag 8 november 2013 10:21 schreef daNpy het volgende:
[..]
Laten stralen en spuiten is een optie als je het zelf niet wil doen.
Anders gewoon schuren en zelf spuiten. Maar dat had je beter 2 weken terug kunnen doen toen de temperatuur nog wat hoger was. (Mits je nu over een goede ruimte beschikt van ca 21 graden).
Daar neig ik ook naar, metallic silver wordt het dan. Dan maar geen OEM kleurquote:Op vrijdag 8 november 2013 13:32 schreef Piet__Piraat het volgende:
http://www.plastidip.nl/
Kies je kleur. Met twee of drie bussen moet je een heel eind komen. Ben je voor vier tientjes incl. verzending klaar.
Gewoon Motip velgenspray is prima.quote:Op vrijdag 8 november 2013 12:10 schreef jitzzzze het volgende:
OEM lak en plastidip zijn 2 tientjes per bus.
Misschien maar eens op zoek gaan naar iets wat niet oem is.
Weet niet, was gewoon een mogelijkheid. Heb er geen ervaring mee.quote:Op vrijdag 8 november 2013 18:05 schreef daNpy het volgende:
[..]
Gewoon Motip velgenspray is prima.
Waarom zou je plastidip willen? Dat is pas echt zooi volgens mij.
ET20 velg op ET47 naaf geeft een velg die 27mm verder naar buiten staat.quote:Op vrijdag 8 november 2013 13:43 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Daar neig ik ook naar, metallic silver wordt het dan. Dan maar geen OEM kleur
Maar even iets anders hé? Ik kom er net achter dat de style 32's die ik heb van een E39 afkomen. Dat is op zich niet erg, maar wel dat ze een ET waarde van 20 hebben. En de E36 heeft ET waarde van 42 of 47 heeft.
Maar ze zijn wel met een ET waarde van 20 geleverd op de E36. Natuurlijk kan ik ze er wel onder schroeven, maar krijg je dan niet een heel verkeerd rijgedrag o.i.d.?
En ja, ze komen onder een E36 vandaan.
Omdat als je het verneukt je het er af kan halenquote:Op vrijdag 8 november 2013 18:05 schreef daNpy het volgende:
[..]
Gewoon Motip velgenspray is prima.
Waarom zou je plastidip willen? Dat is pas echt zooi volgens mij.
Maar heb je dan meer kans op technische problemen? Of valt dat wel mee?quote:Op vrijdag 8 november 2013 18:06 schreef daNpy het volgende:
[..]
ET20 velg op ET47 naaf geeft een velg die 27mm verder naar buiten staat.
Nadelig effect is dat de auto "aan de velg" hangt omdat hart velg en hart naaf niet meer overeenkomen. Of je dat erg vind is een mening. Ik zou het niet willen (zeker niet aan de voorzijde), 25mm is aardig wat.
Dat is wel heel lelijk.quote:Op vrijdag 8 november 2013 19:29 schreef Hyperdude het volgende:
27 mm is aardig wat.
Zoveel meer is dit ook niet.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dunno, dat lees ik wel meer maar niemand die weet of het echt zo is.quote:Op vrijdag 8 november 2013 19:44 schreef Hyperdude het volgende:
Smaken verschillen
Of zijn lagers het leuk vinden?
[ afbeelding ]
Dacht dat het juist meer schade achterliet omdat het moeilijk te verwijderen is?quote:Op vrijdag 8 november 2013 18:45 schreef Andyy het volgende:
[..]
Omdat als je het verneukt je het er af kan halen
Idd wel wat breedquote:Op vrijdag 8 november 2013 19:29 schreef Hyperdude het volgende:
27 mm is aardig wat.
Zoveel meer is dit ook niet.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat vinden je lagers echt niet leuk. En het slijtagepatroon van je banden ook niet.quote:Op vrijdag 8 november 2013 19:46 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dunno, dat lees ik wel meer maar niemand die weet of het echt zo is.
Dus er zou eigenlijk een spacer tussen moeten?quote:Op vrijdag 8 november 2013 19:47 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dat vinden je lagers echt niet leuk. En het slijtagepatroon van je banden ook niet.
Sturen wordt er ook niet beter van.
Waardoor de velgen nog verder naar buiten gaan staan?quote:Op vrijdag 8 november 2013 19:48 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dus er zou eigenlijk een spacer tussen moeten?
Je wielen staan toch te ver naar buiten?quote:Op vrijdag 8 november 2013 19:48 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dus er zou eigenlijk een spacer tussen moeten?
Oh ja, zo zat het in elkaar Haal het altijd door elkaar.quote:Op vrijdag 8 november 2013 19:58 schreef daNpy het volgende:
ET staat voor "Einpress Tiefe"
Oftewel, hoe diep de aanleg van de velg tov het midden van de velg zit.
20 is lager dan 47, dus de aanleg is 27mm minder diep, maw komt de velg verder naar buiten.
[ afbeelding ]
WAT?quote:Op vrijdag 8 november 2013 19:44 schreef Hyperdude het volgende:
Hier staan de voorwielen aardig ver naar buiten voor de Quattro-aandrijving
Dan zijn we het eensquote:Op vrijdag 8 november 2013 20:19 schreef Hyperdude het volgende:
Wat heeft Pi er nu weer mee te maken?
Dat een wiel rond is, begrijp ik ook nog wel
3.141592653589793238462643383279502884197169399375105820974944592307816406286208998628034825342117067982148086513282306647093844609550582231725359408128481117450284102701938521105559644622948954930381964428810975665933446128475648233786783165271201909145648566923460348610454326648213393607260249141273724587006606315588174881520920962829254091715364367892590360011330530548820466521384146951941511609...
Misschien iets heel stoms, maar ik had dezelfde klacht dat hij te hard blaast met een pokke herrie.quote:Op donderdag 7 november 2013 18:05 schreef daNpy het volgende:
[..]
Zojuist naar huis gereden en wederom bij een instelling van 20 graden, 4 blokjes draaisnelheid van de ventilator.
Voor de grap heb ik de airco maar eens aangezet. Na enkele minuten was de ventilator gezakt naar 2 blokjes.
De auto was dus op temperatuur. Prima, geen herrie aan mn kop, lekker temperatuurtje, niks aan het handje.
Airco uit dus.
En na enkele minuten wederom 4 blokjes van de windmachine.
Airco weer aan, en het zakt weer in. Airco weer uit, en hij gaat weer blazen.
Wat zijn dit voor geintjes? Je gaat mij echt niet vertellen dat er luchtconditionering of koeling nodig is om een auto te verwarmen. Of méér te verwarmen dan zonder.
Of dat de auto in het tijdsbestek van enkele minuten afkoelt van 20 naar 10 graden.
Sensor kapot? Kan... maar wat maakt dan dat de airco aan of uit zorgt dat de sensor het wel of niet goed doet
Fout in het algorithme?
Bonusvraag; heb ook nog een setje liggen met ET35. Gezien de standaardwaarde van 42 voor "BMW stalen" velgen zou dat net aan kunnen toch? Is maar 7mm afwijking.quote:Op vrijdag 8 november 2013 19:58 schreef daNpy het volgende:
ET staat voor "Einpress Tiefe"
Oftewel, hoe diep de aanleg van de velg tov het midden van de velg zit.
20 is lager dan 47, dus de aanleg is 27mm minder diep, maw komt de velg verder naar buiten.
[ afbeelding ]
Ik wil op mn daily alleen nog maar OEM. Dus ET 34 = ET34. En geen 28 of 42quote:Op zaterdag 9 november 2013 22:26 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Bonusvraag; heb ook nog een setje liggen met ET35. Gezien de standaardwaarde van 42 voor "BMW stalen" velgen zou dat net aan kunnen toch? Is maar 7mm afwijking.
Heb de auto ook gekocht op die velgen en er al heel wat km mee afgelegd. Maar niet OEM dus wilde ik ze ruilen.
Ik deel je voorkeur, maar soms moet je het even doen met het spul wat je voorhanden hebtquote:Op zondag 10 november 2013 00:31 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik wil op mn daily alleen nog maar OEM. Dus ET 34 = ET34. En geen 28 of 42
Maar dat is mijn mening/voorkeur
Geen ideequote:Op zondag 10 november 2013 16:32 schreef Andyy het volgende:
Als ze voor verder naar buiten staan heb je ook later onderstuur omdat de spoorbreedte iets toe is genomen?
Dan is er een oplossing: weinig rijden en van 't weekend verder kijken.quote:Op zondag 10 november 2013 16:39 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ooo oo...
Ik had een tikkend geluid bij vaste toerentallen... Dacht dat het de disa was... Vervangen.. zelfde geluid..
Maar wordt steeds erger.. Nog is goed geluisterd... Lijkt op de distributie ketting .... Fuck.. En ik kan geen vrij nemen deze week..
Jep. Al vind ik wel dat je aan de eerste serie X5 de leeftijd inmiddels wel echt af begint te zien. En de X5 is gewoon een SUV net als de ML en dergelijke. De X6 straalt ook nog lekker dat 'ik heb schijt aan jullie'-image uit.quote:Op maandag 11 november 2013 08:12 schreef LoggedIn het volgende:
De x5/6 zijn juist super gaaf Niet bepaald de uitgelezen auto voor kronkelende bergweggetjes, maar voor dagelijks verkeer en lange afstanden zijn ze fantastisch
Ja, de oude vind ik niet zo mooi meer, maar de E70, in het wit..quote:Op maandag 11 november 2013 09:04 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Jep. Al vind ik wel dat je aan de eerste serie X5 de leeftijd inmiddels wel echt af begint te zien. En de X5 is gewoon een SUV net als de ML en dergelijke. De X6 straalt ook nog lekker dat 'ik heb schijt aan jullie'-image uit.
Aso-bakken.quote:Op maandag 11 november 2013 09:04 schreef Piet__Piraat het volgende:
... De X6 straalt ook nog lekker dat 'ik heb schijt aan jullie'-image uit.
Nou, het is me pas vanavond echt opgevallen. Zal wel meevallen. Komende week rustig remmen, en volgende week maar eens het spul openmaken.quote:
Je voelt het heel goed in het stuur als ie aanloopt, trillen als een malle. En dan gaat ie weer los. Even remmen en weer vast. Dus het moet gewoon vies/roest zijn, of er zit wat tussen.quote:Op maandag 11 november 2013 19:32 schreef Piet__Piraat het volgende:
En op blijven letten dat ie niet aan blijft lopen. Dat had ik een tijd terug... velg loeiheet ondertussen. Rustig mee naar huis gereden en de volgende ochtend alles al los gehaald. Kon er zelf niets mee dus daarna al snel naar de garage. Duur geintje.
Precies, en kan met de koppeling/terugschakelen bijna tot stilstand komen vanaf elke snelheid. Niet harder dan 90/100 rijden en het komt wel goed.quote:Op maandag 11 november 2013 19:42 schreef Piet__Piraat het volgende:
Oh dan valt het mee. Die van mij was vastgeroest maar kreeg ik niet echt los. Auto trok wat naar links en verbruik steeg ook 20%. Niet te lang mee doorgereden dus
ja, dat is theoretisch mogelijk ja. Maar voor mijn wagen is het economisch niet de moeite waard om een nieuwe remklauw te kopen.quote:Op dinsdag 12 november 2013 07:31 schreef spectrumanalyser het volgende:
is er geen kans dat je met een tweedehands remklauw op termijn weer hetzelfde probleem krijgt? ik had vorig jaar een remklauw die vast bleef zetten, heb er een nieuwe voor in de plaats gemonteerd. remmen, daar wil je niet op besparen.
Dat is maar net afhankelijk van je rijstijlquote:Op vrijdag 15 november 2013 16:41 schreef maart78 het volgende:
Vandaag de winterbandjes er weer onder gelegd, 5mm dus nog goed voor een half jaartje
Het is natuurlijk ook niet zo dat je onder de vier mm er helemaal niets meer aan hebt. Zet de beste twee op je achterwielen en je komt de winter prima door.quote:Op vrijdag 15 november 2013 16:49 schreef maart78 het volgende:
Ik hoop het zoniet jammer volgend jaar vervang ik ze pas
Hmm, dan is het inderdaad wel een beetje afgelopenquote:Op vrijdag 15 november 2013 16:49 schreef mitchelll0181 het volgende:
GVD... Hij is Terminaal
Drijfstang lager eruit en waarschijnlijk ook krukas..
BOEHOEEEEEEEE
Dat is klote. Bij die km-stand is het ook niet meer rendabel om er een ruilblok in te lepelen.quote:Op vrijdag 15 november 2013 16:49 schreef mitchelll0181 het volgende:
GVD... Hij is Terminaal
Drijfstang lager eruit en waarschijnlijk ook krukas..
BOEHOEEEEEEEE
Het kan een poging zijn. Niet geschoten is altijd mis en op het totale budget maakt die 60 euro ook niet meer uit.quote:Op vrijdag 15 november 2013 17:01 schreef mitchelll0181 het volgende:
Mijn grote vriend otto ( bmw specialist in hoogvliet ) super vent!!!
Zegt dat in 80% vd gevallen de krukas ook beschadigd is en alleen de lagerschalen vervangen zal dus maar 50 km goed gaan.. Dus tja...
Kan et proberen.. 60 euro.. Nieuwe schalen..
Dat dus . Ik heb volgens mij nog een krappe 5mm op de achterbanden. Dus dat red ik ongeveer een maand .quote:Op vrijdag 15 november 2013 16:45 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat is maar net afhankelijk van je rijstijl
Dat zijn wel heel weinig km's. Wel frappant dat ie na een jaar in bezit al weggaat, dat zet me aan het denken. Een speciale auto als deze met deze tellerstand zoek je bewust; die gaan meestal niet na zo'n korte tijd al weg.quote:Op donderdag 14 november 2013 19:52 schreef Hyperdude het volgende:
Kent iemand deze boys?
Kareltrans te Zwaag. Doet, zo te zien, vnl. in exportbakken.
Staat een blauwe M3 met minder dan 50K kms.
Is het de moeite daar eens te gaan kijken?
advert:
http://www.exportwagen.eu(...)rs=185&CurrentCar=11
Had 'm gevonden via mobile.de
[ afbeelding ]
Doen, what could possibly go wrong?quote:Op zaterdag 16 november 2013 08:54 schreef mitchelll0181 het volgende:
http://link.marktplaats.nl/739683069
Jetcars .... ? Haha
Ik ga dr ff bij kijken!quote:Op zaterdag 16 november 2013 08:55 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Doen, what could possibly go wrong?
Anders kan je altijd nog deze kopen: http://link.marktplaats.nl/735240247quote:Op zaterdag 16 november 2013 09:09 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Ik ga dr ff bij kijken!
Hahaha
Ben wel benieuwd
Ja, mooi he? Neem nou dit wonder der techniek: http://link.marktplaats.nl/732603739quote:Op zaterdag 16 november 2013 09:15 schreef mitchelll0181 het volgende:
lol
Wat een auto's staan daar joh..
Ik bedoel maar, er is weinig mis met een 440. Heb er zelf ook één gehadquote:Op zaterdag 16 november 2013 09:30 schreef Hyperdude het volgende:
En de laatste 3 jaar gestald in een droge en verwarmde opslag?
[ afbeelding ]
Lijkt mij die 440 een betere gok.
Koopt Hollandsche waar.
Makkie dan; die APK.quote:Op zaterdag 16 november 2013 09:36 schreef jitzzzze het volgende:
Op die Scenic ontbreekt ook gewoon een complete ruitenwisserarm
De eis spreekt alleen maar over een goed werkende installatie die de bestuurder voldoende uitzicht moet geven. Dat is nogal een rekbare uitleg, wat de een goed vind hoeft de ander dus niet goed te vinden.quote:
Ideale Carbagerunner .quote:Op zaterdag 16 november 2013 09:19 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ja, mooi he? Neem nou dit wonder der techniek: http://link.marktplaats.nl/732603739
Gezien de kleurstelling en algehele staat niet eens zo'n heel gekke prijs, maar dan dit zinnetje in de advertentie: "meerprijs velgen 50".
Hoe kan je nou het gore lef hebben om dit te vragen aan je potentiële klanten?
Ja, staat bij alle advertenties van ze. Voor mij al een reden om er niet heen te gaan, als ze al goed bekend stonden that isquote:Op zaterdag 16 november 2013 09:48 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ideale Carbagerunner .
En volgens mij staat die 'meerprijs velgen' bij veel advertenties. Gewoon een makkelijke prijsverhoger.
Naar Jet wil je inderdaad sowieso niet, maar aan zulke advertenties heb ik ook een hekel. Ik wil gewoon de prijs weten waarvoor je het product aanbiedt. Ik wil geen losse toevoegingen voor garantie, afleverkosten en kontkrab-kosten.quote:Op zaterdag 16 november 2013 09:50 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ja, staat bij alle advertenties van ze. Voor mij al een reden om er niet heen te gaan, als ze al goed bekend stonden that is
Ik haak sowieso al af als er afleverings/rijklaar-kosten in beeld komen. Alleen reparaties zijn bespreekbaar, maar ook minimaal.quote:Op zaterdag 16 november 2013 09:57 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Naar Jet wil je inderdaad sowieso niet, maar aan zulke advertenties heb ik ook een hekel. Ik wil gewoon de prijs weten waarvoor je het product aanbiedt. Ik wil geen losse toevoegingen voor garantie, afleverkosten en kontkrab-kosten.
quote:Op zaterdag 16 november 2013 09:58 schreef Hyperdude het volgende:
Ook ideaal als low-budget Rallymonster
[ afbeelding ]
Die laatste alinea
Ik ook. Daar ben ik niet van gediend en het is ook gewoon bullshit. Je krijgt voor vierhonderd euro een halve tank brandstof en opgepompte bandjes als je geluk hebt. Ja, doei. Oplazeren.quote:Op zaterdag 16 november 2013 10:00 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik haak sowieso al af als er afleverings/rijklaar-kosten in beeld komen. Alleen reparaties zijn bespreekbaar, maar ook minimaal.
Precies, ik zoek naar de totaalprijs. En daar kunnen we het dan over hebben, en ik wil bij de handelaar kunnen overschrijven. Ik heb geen zin in gezamenlijke tripjes naar het postkantoor.quote:Op zaterdag 16 november 2013 10:25 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik ook. Daar ben ik niet van gediend en het is ook gewoon bullshit. Je krijgt voor vierhonderd euro een halve tank brandstof en opgepompte bandjes als je geluk hebt. Ja, doei. Oplazeren.
Als ik ergens naar wil gaan kijken, wil ik weten wat het kost en daarover onderhandelen. Ik wil niet weten wat het zou kunnen kosten, maar waaraan ik nog anderhalf duizend euro moet bijleggen om echt onder de streep te weten hoe of wat.
Of de prijs moet fantastisch goed zijn, echt 500 euro minder dan concurrenten. Maar meestal zie je een aantrekkelijke prijs waardoor men netjes scoort in de aanbodrubrieken, maar dan ineens 800 euro prijsverhoging ivm garantie en aflevering. Waarna ze ineens knap duur zijn.
bedankt voor je reactie! de plaat op die foto is van me oude spiegelquote:Op zaterdag 16 november 2013 13:03 schreef jitzzzze het volgende:
Je kan hem toch gewoon passen op je auto? Er zijn maar twee opties; hij past of hij past niet. Past ie niet dan heb je een voetplaat van een cabrio/coupe.
Ah, vandaar. Je moet gewoon zoeken naar een spiegel voor een sedan/touring. Die zijn hetzelfde, maar bedenk je wel dat je zonder linkerbuitenspiegel niet de weg op magquote:Op zaterdag 16 november 2013 13:04 schreef aadspagaat het volgende:
[..]
bedankt voor je reactie! de plaat of die foto is van me oude spiegel
nee dat weet ikquote:Op zaterdag 16 november 2013 13:05 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ah, vandaar. Je moet gewoon zoeken naar een spiegel voor een sedan/touring. Die zijn hetzelfde, maar bedenk je wel dat je zonder linkerbuitenspiegel niet de weg op mag
Niet bij de hand, ze liggen ver weg. Heb er 1 van zwart plastic en 1 die zwart gelakt is; dat is direct de reden waarom ik twee andere gekocht hebquote:Op zaterdag 16 november 2013 13:08 schreef aadspagaat het volgende:
[..]
nee dat weet ik
heb je fototje van het setje wat jij hebt liggen? ik heb eventueel wel interesse
oke, nou rij ik niet zo heel veel op de snelweg dus dat is niet echt een probleem. ik heb zeker interesse, in alleen de linker dan weet je wel nog of het zo een zelfde bevestingsplaat betreft en waar woon je? (voor eventueel ophalen)quote:Op zaterdag 16 november 2013 13:11 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Niet bij de hand, ze liggen ver weg. Heb er 1 van zwart plastic en 1 die zwart gelakt is; dat is direct de reden waarom ik twee andere gekocht heb
Technisch zijn ze prima, alleen de linker wilde in harde wind een beetje trillen op de snelweg (bij meer dan 6bft). Zet je spiegelglas wel over, want er zitten twee vergrotende glazen in. Maar de verwarming doet het nog wel. Vraagprijs? 15 euro het stuk ex verzenden.
Ze passen zeker, want heb hier een touring staanquote:Op zaterdag 16 november 2013 13:16 schreef aadspagaat het volgende:
[..]
oke, nou rij ik niet zo heel veel op de snelweg dus dat is niet echt een probleem. ik heb zeker interesse, in alleen de linker dan weet je wel nog of het zo een zelfde bevestingsplaat betreft en waar woon je? (voor eventueel ophalen)
Zonde dat het tegenwoordig dus slechter werkt dan bij de eerdere modellen. In m'n E46 werkt het prima.quote:Op maandag 18 november 2013 01:10 schreef leolinedance het volgende:
The door mirror heating is controlled dependent on the outside temperature and whether the wipers are switched on.
With auto wipers switched off:
Below 5°C = 100% continuous heating
Above 5°C = 0% heating
With auto wipers switched on:
Below 5°C = 100% continuous heating
From 5 to 10°C = 75% heating
From 10 to 15°C = 50% heating
From 15 to 20°C = 25% heating
Above 20°C = 0% heating
Nopes!quote:Op maandag 18 november 2013 09:50 schreef jitzzzze het volgende:
Vervangende klauw gevonden, klauwen hoef je niet per as te vervangen toch?
Het is toch niet moeilijker dan remklauw van de houder schroeven, remslang losdraaien, blokjes overzetten, alles weer terug meubelen en dan het hele remsysteem ontluchten?quote:
Lijkt mij inderdaad gewoon de goede volgorde .quote:Op maandag 18 november 2013 10:26 schreef jitzzzze het volgende:
Het is toch niet moeilijker dan remklauw van de houder schroeven, remslang losdraaien, blokjes overzetten, alles weer terug meubelen en dan het hele remsysteem ontluchten?
Je hoeft alleen de rem te ontluchten die je wisselt.quote:Op maandag 18 november 2013 10:26 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Het is toch niet moeilijker dan remklauw van de houder schroeven, remslang losdraaien, blokjes overzetten, alles weer terug meubelen en dan het hele remsysteem ontluchten?
Of moet je alle vloeistof vervangen? Of ontlucht je alleen de rem die je los gehaald hebt?
Ik weet wel hoe alles moet, maar niet welke stapjes ik moet uitvoeren. Wil niet teveel doen maar ook zeker niet te weinig
Hiero idem.quote:Op maandag 18 november 2013 08:14 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Zonde dat het tegenwoordig dus slechter werkt dan bij de eerdere modellen. In m'n E46 werkt het prima.
Denk het. Vind het vreemd dat de automatische wissers niet standaard aan staan bij het starten van de auto.quote:Op maandag 18 november 2013 19:29 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Hiero idem.
Ben ik de enige die de automatische wissers 95% van de tijd aan heb staan?
Ik heb geen automagische wissersquote:Op maandag 18 november 2013 19:29 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Hiero idem.
Ben ik de enige die de automatische wissers 95% van de tijd aan heb staan?
Dat wil je niet als het vriestquote:Op maandag 18 november 2013 19:39 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Denk het. Vind het vreemd dat de automatische wissers niet standaard aan staan bij het starten van de auto.
Bouw daar dan een temperatuurregeling in, en niet in de verwarming van de buitenspiegelsquote:
heb ik met me oude auto een x gehadquote:
Deuken in het spruitstuk welquote:Op dinsdag 19 november 2013 18:12 schreef maart78 het volgende:
blok is nog goed en makkelijk uit te bouwen
Nice! Veel rijplezier ermeequote:Op woensdag 20 november 2013 16:29 schreef aadspagaat het volgende:
thanx nog jitzzze!!
[ afbeelding ]
Topquote:
Ook remmen als vanouds ja Alsof er nooit wat stuk geweest is.quote:Op donderdag 21 november 2013 21:21 schreef Hyperdude het volgende:
Remmen als vanouds lijkt mij in dit geval van meer belang.
Maar hopelijk heb je het lek nu boven water.
Hebben ze daar een Mini afdeling?quote:Op vrijdag 22 november 2013 14:52 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dan zou ik naar Van Poelgeest gaan
Ja, bij de vestiging in Amstelveen zeker.quote:Op vrijdag 22 november 2013 14:57 schreef Andyy het volgende:
[..]
Hebben ze daar een Mini afdeling?
Wil wel een propere leenauto krijgen dan (325i E90 bij Hans Severs gekregen ooit)
quote:
Leuk ja, ik kwam ze ook nog tegen. Een oude 2002 erbij en een mooie 911 voorop. Allebei onder de modder, dus goed gebruiktquote:Op zaterdag 23 november 2013 11:17 schreef StateOfMind het volgende:
Was net mijn hond aan het uitlaten in de uiterwaarden, kom ik midden in een oldtimer rallye terecht (Star Rallye 2013)
Deed ook een schitterende 2002 Touring mee. Werd goed de modderige bochten door gesmeten
Mooi man
Was de Star Rallye zag ik. Totaal rit van 550 kilometer, allemaal vandaag. Erg leuk om te zien dat men die oldtimers gewoon gebruikte waar ze voor bedoeld zijn: rijden.quote:Op zaterdag 23 november 2013 19:37 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Leuk ja, ik kwam ze ook nog tegen. Een oude 2002 erbij en een mooie 911 voorop. Allebei onder de modder, dus goed gebruikt
Nope, kwam toevallig drie auto's tegen op een heel klein stukje van het traject. Maar da's een beste rit op één dag in van die klassiekers. Gaaf hoor!quote:Op zaterdag 23 november 2013 19:46 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Was de Star Rallye zag ik. Totaal rit van 550 kilometer, allemaal vandaag. Erg leuk om te zien dat men die oldtimers gewoon gebruikte waar ze voor bedoeld zijn: rijden.
Heb jij ook die donkerblauwe Lancia Fulvia ( ) gezien?
Ik kwam ze ook bij toeval tegen met de hond uit laten en heb het naderhand even opgezocht op internet..quote:Op zaterdag 23 november 2013 19:51 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Nope, kwam toevallig drie auto's tegen op een heel klein stukje van het traject. Maar da's een beste rit op één dag in van die klassiekers. Gaaf hoor!
Ik welquote:Op zondag 24 november 2013 17:16 schreef Matty___ het volgende:
Echt met zo een 2002 (of elke 15+jaar oude auto )kan ik totaal niets. Wordt er niet warm of koud van.
dan heb je nog nooit in een leuke oude auto gereden.quote:Op zondag 24 november 2013 17:16 schreef Matty___ het volgende:
Echt met zo een 2002 (of elke 15+jaar oude auto )kan ik totaal niets. Wordt er niet warm of koud van.
Ooit op zo een racedag met een E36 325i gereden (wel alles veel directer zeker de motor) dat was leuk maar vind mij E90 uit 2011mooier (zeker van de voorkant) dan zo een oude E36.quote:Op zondag 24 november 2013 20:08 schreef Catch22- het volgende:
[..]
dan heb je nog nooit in een leuke oude auto gereden.
Ik zou zo weer een e30 willen. Als ze niet zo zouden roesten.
Blijft moeilijk vergelijken maar die E36 straalt meer kracht en meer BMW uit maar de E90 zal ongetwijfeld een stuk prettiger rijdenquote:Op maandag 25 november 2013 11:04 schreef Matty___ het volgende:
[..]
Ooit op zo een racedag met een E36 325i gereden (wel alles veel directer zeker de motor) dat was leuk maar vind mij E90 uit 2011mooier (zeker van de voorkant) dan zo een oude E36.
Ligt wel beetje aan de foto:quote:Op maandag 25 november 2013 11:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
Blijft moeilijk vergelijken maar die E36 straalt meer kracht en meer BMW uit maar de E90 zal ongetwijfeld een stuk prettiger rijden
Hier zou ik niet graag meer mee willen rijden, dit design heeft in mijn ogen echt z'n tijd gehad. Ik moet er wel bijzeggen dat ik met deze generatie ook niet gereden heb, alleen met die erna, dus mss ontbreekt er een stukje nostalgiequote:Op maandag 25 november 2013 11:59 schreef Matty___ het volgende:
[..]
Ligt wel beetje aan de foto:
[ afbeelding ]
kloptquote:Op maandag 25 november 2013 11:59 schreef Matty___ het volgende:
[..]
Ligt wel beetje aan de foto:
[ afbeelding ]
Ben ik niet met je eens. De kont wel, al zijn de nieuwe achterlichten beter dan de oude. Jammer dat de touring niet gelift is. Maar de neus is er wel flink van opgeknapt met de nieuwe koplampen vind ik, stuk frisser.quote:
Vind de non-facelift ook wat oubolliger aandoen als de facelift.quote:
Aanrader hoor Wel een executive pakketje ofzo erbij nemen anders is ie wel erg kaal...quote:Op maandag 25 november 2013 12:16 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Hier zou ik niet graag meer mee willen rijden, dit design heeft in mijn ogen echt z'n tijd gehad. Ik moet er wel bijzeggen dat ik met deze generatie ook niet gereden heb, alleen met die erna, dus mss ontbreekt er een stukje nostalgie
De E90 kan nog prima mee, hoewel die in verhouding wel een erg "lieve" indruk maakt. Het lieft zou ik gewoon in de nieuwe rijden (F30)
quote:Op maandag 25 november 2013 20:48 schreef daNpy het volgende:
[..]
Vind de non-facelift ook wat oubolliger aandoen als de facelift.
Maarja de E46 is natuurlijk ook een wat verouderd model
Ook deze is na facelift net wat mooierquote:
Klopt maar ook ietsje duurderquote:Op maandag 25 november 2013 21:57 schreef Matty___ het volgende:
[..]
Ook deze is na facelift net wat mooier
Goedkoop is het nooitquote:
O RLY?quote:
Ideale handvatten toch?quote:Op maandag 25 november 2013 22:09 schreef Hyperdude het volgende:
Waarom hebben die auto's vangrails op het dak?
Heb een M52B28 voor je liggen.quote:Op dinsdag 26 november 2013 12:40 schreef mitchelll0181 het volgende:
Nee hoor!
Wachten tot er een leuk motortje op MP staat. Ga hem gewoon schorsen
Lekker motortje overbouwen
bijnaquote:Op dinsdag 26 november 2013 18:16 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ach, dat kan een wannabee monteur als jij toch best alleen?
Kan toch gewoon aan de straat jonguh! Met assteuntjes en een peuk op de lip, half uurtje werk.quote:
Dat is toch iets waar ik een motor takel voor zou regelen.. Is echt niet goed voor je rugquote:Op dinsdag 26 november 2013 22:47 schreef daNpy het volgende:
Gewoon met 2 man over de zijschermen tillen, wat weegt zo'n motorblok nou helemaal?
Kan nog wel een jaartje mee, niks meequote:
Kun je die zelf een beetje reinigen normaal gesproken? Is er een goedje dat je erin kan mikken ofzo?quote:Op donderdag 28 november 2013 19:17 schreef mitchelll0181 het volgende:
Hahahahaha omg
Ok ok ik weet dat ik niet meer mag posten hier maar fuck it,
Die hyundai hield heel erg in... Zoeken zoeken zoeken... Soms is het niet zo ingewikkeld...
Er komt amper lucht uit de uitlaat.. Hahahahaa pfff kat dicht
Doet mij denken aan dit topic: PTA / 5 meter haar in uitlaatquote:Op zaterdag 30 november 2013 12:03 schreef mitchelll0181 het volgende:
Houston, we found the problem hahaha
wat een briljant topic was dat zegquote:Op zaterdag 30 november 2013 15:49 schreef Anne het volgende:
[..]
Doet mij denken aan dit topic: PTA / 5 meter haar in uitlaat
Zijn 323's snel?quote:Op zaterdag 30 november 2013 17:44 schreef mitchelll0181 het volgende:
Maarre damn... Dat ding is snel! Wtf... K denk dat ik een 323 aardig bijhoud...
In 1982 welquote:
Alpenlanden?quote:Op dinsdag 3 december 2013 19:02 schreef Andyy het volgende:
Heuj, weten jullie leuke plekken om heen te rijden in de vakantie?
Wilde eerst naar Zweden, maar is toch net iets te duur qua brandstof
Pre's zijn natuurlijk sneeuw, leuke wegen en niet idioot druk
Vrees dan voor veel wintersporters eigenlijk. Ga tussen kerst en oudjaar een aantal dagen wegquote:
nee. Zijn alleen testautosquote:Op maandag 9 december 2013 20:20 schreef D. het volgende:
Ik stel mijn vraag even hier omdat hier de 'kenners' zitten:
Is de i3 al officieel uit? Zag 'm daarstraks nl. rijden en het oogde nogal futuristisch
Het ligt er heel erg aan hoe er gechipt wordt.quote:Op maandag 9 december 2013 19:59 schreef Hyperdude het volgende:
Iemand enige kennis over chippen ed. en de negatieve gevolgen daarvan?
Afgelopen weekend een 2011 535iT "getest". Volgens verkoper was het ding nooit gechipt geweest.
Zit wat te googlen ed; maar vlgns. mij heb je als toekomstig eigenaar van zo'n tweedehands gebakkie weinig mogelijkheden om te checken of er gechipt is of niet?
Neem aan dat de gemiddelde BMW-coureur geen nee zegt tegen een schep extra vermogen "voor weinig"? Grootse deel van de turboblokken zal dan wel een chippie hebben gehad vermoed ik.
Gratis foto BMW-brommert :
[ afbeelding ]
Bij mij zitten ze er al een week onder, rijdt wel heel anders met 16" dan 18"quote:Op dinsdag 10 december 2013 08:49 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik wacht nog even rustig af, gezien het weer. Rond de kerst heb ik toch tijd zat om de boel te verwisselen, dus het kan altijd nog last-minute
Die tijd heb ik dus niet, dus zet ze er maar onderquote:Op dinsdag 10 december 2013 08:49 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik wacht nog even rustig af, gezien het weer. Rond de kerst heb ik toch tijd zat om de boel te verwisselen, dus het kan altijd nog last-minute
uhhh volgensmij moet de " maat niets uitmaken in het rijgedrag.... De totale diameter is als het goed is gelijk.... De breedte en het type band maakt dan weer we verschil...quote:Op dinsdag 10 december 2013 09:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
Bij mij zitten ze er al een week onder, rijdt wel heel anders met 16" dan 18"
Juist wel. Een 18 inch met dezelfde diameter als een 16 inch heeft veel minder rubber om de velgquote:Op dinsdag 10 december 2013 09:21 schreef boegschroef het volgende:
[..]
uhhh volgensmij moet de " maat niets uitmaken in het rijgedrag.... De totale diameter is als het goed is gelijk.... De breedte en het type band maakt dan weer we verschil...
Dit dus en in bochten "rolt" hij meer naar buitenquote:Op dinsdag 10 december 2013 09:22 schreef rival het volgende:
[..]
Juist wel. Een 18 inch met dezelfde diameter als een 16 inch heeft veel minder rubber om de velg
Hij zal nu dus comfortabeler rijden....
Ja de wegligging zal er niet beter op zijn geworden.... (tenzij hij nu veel beter rubber heeft natuurlijk)quote:Op dinsdag 10 december 2013 09:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dit dus en in bochten "rolt" hij meer naar buiten
Ik dacht dus dat je altijd wel 'spoorloos' kon chippen. Ik ga eens informeren bij mijn garagist.quote:Op maandag 9 december 2013 23:19 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
...
Bij de nieuwere modellen moet een dealer kunnen uitlezen wat er in de loop van de tijd aan het motormanagement veranderd is. Dan weet je hoe of wat. Als iemand erover liegt zou ik 'm al snel laten staan.
Denk dat de gemiddelde 535iofd toch wel wat vaker dan 5% gekieteld wordt.quote:Overigens is chippen bij de meerderheid van de mensen niet zo bekend en doen velen het niet ivm garantie, leasebak, kosten etc. Naar mijn idee is misschien hooguit 5% van het NL wagenpark gechipt (en dan heb ik het over goed chipbare auto's, vooral turbo's dus).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |