abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † donderdag 14 november 2013 @ 17:46:25 #51
25682 2cv
Niet subtiel
pi_133257871
Kortsluiting. Een lampje lijkt wel wat op een zekering. Alleen geeft een zekering geen licht. Wanneer ze stuk zijn is (een stuk van) het stroomcircuit onderbroken. Een doorgebrand lampje kan dus niet de oorzaak zijn.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  donderdag 14 november 2013 @ 17:46:26 #52
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_133257873
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 17:41 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Leuk verhaal koop een dagboek. Of post nou eens voertuig info ik ben niet helderziend :(
ik was nog op tijd met mijn edit voordat jij postte ;)
hier schreef kensei: haha komen
hier schreef UnicornFarts: Ik weet dat SV heet is, Grielen heet is, maar van jou heb ik nog geen bewijs.
  donderdag 14 november 2013 @ 17:53:06 #53
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_133258048
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 17:46 schreef 2cv het volgende:
Kortsluiting. Een lampje lijkt wel wat op een zekering. Alleen geeft een zekering geen licht. Wanneer ze stuk zijn is (een stuk van) het stroomcircuit onderbroken. Een doorgebrand lampje kan dus niet de oorzaak zijn.
Dus het ligt echt aan een draadje? Het is onmogelijk dat er een bepaald lampje kapot is?
Sorry ik ben geen held met electriciteit.
hier schreef kensei: haha komen
hier schreef UnicornFarts: Ik weet dat SV heet is, Grielen heet is, maar van jou heb ik nog geen bewijs.
  † In Memoriam † donderdag 14 november 2013 @ 18:27:28 #54
25682 2cv
Niet subtiel
pi_133259028
Een draadje of een ander component (b.v. de computer). Een lampje kan het niet zijn.

Ergens heb je kortsluiting. En kortsluiting is als er ergens een verbinding is terwijl dat niet moet. Dan loopt de stroom in één keer van de + naar de -. Dan stroomt er zoveel stroom dat de draden heet worden en de bedrading zelfs in brand kan vliegen. Om dat te voorkomen heb je zekeringen: die worden ook heet, maar smelten dan door voor ze in brand vliegen. Dan is er geen contact meer van + naar - en is de kortsluiting opgelost. Uiteraard zal het component waar de draden naartoe gaan dan ook niet meer werken. Maar dat is minder erg dan brand.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_133259214
quote:
10s.gif Op donderdag 14 november 2013 17:46 schreef Grielen het volgende:

[..]

ik was nog op tijd met mijn edit voordat jij postte ;)
mobiel is traag :')

Hoe dan ook, ergens vanaf de zekering zit de sluiting. Als je niet vertrouwd bent met electronica zul je toch naar de garage moeten.
  maandag 25 november 2013 @ 05:14:33 #56
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_133599498
Mogguh, lief zijn voor elkaar, en niet zeiken.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_133601376
quote:
14s.gif Op maandag 25 november 2013 05:14 schreef Sounddragon het volgende:
Mogguh, lief zijn voor elkaar, en niet zeiken.
Is dit de nieuwe sc. :P
pi_133602614
quote:
15s.gif Op donderdag 14 november 2013 17:39 schreef Grielen het volgende:
Mijn zekering F4 van de stuurzekeringenbox knalt er telkens uit (20A). Volgens m'n garagehandleiding is dit de zekering voor "Light for: Multifunction screen, navigation, boot."

Houdt dit in dat er een lampje ergens is doorgebrand?
Of moet ik aan iets ergers denken (kabelbreuk, com2000 vervangen (¤250 :'( )

Oja:

Peugeot 206
bouwdag: 29 aug 2003
2.0 HDI 90 pk
Quiksilver hatchback
mét boordcomputer, zonder navigatie.
Is het inmiddels nog opgelost? Wat was het? Ik had je nog gevraagd gisteren of je niet beter op een franse auto forums kon vragen omdat daar natuurlijk veel meer 206 sleutelaars zitten die je probleem misschien sneller herkennen maar blijkbaar is dit "verboten".
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_133602664
Oh, waar ik oorspronkelijk eigenlijk voor kwam: is het waar als je je autoruiten met glassex en proppen krant schoonmaakt ipv doekjes dat je dan veel minder last hebt van condens?
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_133616447
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 10:58 schreef Kloonhommel het volgende:
Oh, waar ik oorspronkelijk eigenlijk voor kwam: is het waar als je je autoruiten met glassex en proppen krant schoonmaakt ipv doekjes dat je dan veel minder last hebt van condens?
Nee heeft alleen makkelijker droog te maken met krant
  maandag 25 november 2013 @ 21:11:41 #61
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_133623090
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 10:56 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Is het inmiddels nog opgelost? Wat was het? Ik had je nog gevraagd gisteren of je niet beter op een franse auto forums kon vragen omdat daar natuurlijk veel meer 206 sleutelaars zitten die je probleem misschien sneller herkennen maar blijkbaar is dit "verboten".
Het probleem heeft zich niet meer voorgedaan. Dus het is opgelost om in franse autotermen te blijven :P
hier schreef kensei: haha komen
hier schreef UnicornFarts: Ik weet dat SV heet is, Grielen heet is, maar van jou heb ik nog geen bewijs.
  woensdag 27 november 2013 @ 21:30:03 #62
34586 kepler
No bounce, no play
pi_133690403
Ik denk dat dit wel het goede topic is voor mijn vraag. Mijn koppeling is er vanavond mee opgehouden. Het gebeurde echt in 1 minuut, het pedaal ging steeds makkelijker en ik kon hem net op tijd aan de kant zetten voordat de koppeling er helemaal mee ophield. Er is nu niet meer mee te rijden.

Ik heb de remvloeistof gecheckt (ANWB zei dat de koppeling dit ook gebruikt?), maar die was nog vol. Mijn gevoel zegt dat er iets met de koppeling-leiding is, kan dit? Het is een redelijk oude auto (marktplaats waarde iets van 600-700 euro), dus ik benieuwd of dit een heel duur probleem is :D

Auto is een Mitsubishi Carisma uit 1998.

Grootste probleem is dat de ANWB mij niet wil/kan helpen, omdat PostNL blijkbaar mijn recente adreswijziging niet heeft doorgegeven aan de ANWB. Auto staat in Den Haag, mijn oude woonplaats en ik heb geen woonplaats service. Voor hulp vroegen ze 75 euro, nou dan laat ik hem wel ff staan daar en bel ik na mn adreswijziging weer voor hulp :P
The line is a dot to you!
  † In Memoriam † woensdag 27 november 2013 @ 21:34:27 #63
25682 2cv
Niet subtiel
pi_133690657
Het kan. Maar ik vermoed dat je master-cilinder heftig lek is. Niet je leiding.

Dat wordt dus het wereldrecord leren dubbel-klutsen verbeterenverpulveren en zonder koppeling naar huis rijden. Of de auto af laten slepen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_133690863
Koppelingscylinder lek?
  woensdag 27 november 2013 @ 21:40:55 #65
34586 kepler
No bounce, no play
pi_133691009
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 21:34 schreef 2cv het volgende:
Het kan. Maar ik vermoed dat je master-cilinder heftig lek is. Niet je leiding.

Dat wordt dus het wereldrecord leren dubbel-klutsen verbeterenverpulveren en zonder koppeling naar huis rijden. Of de auto af laten slepen.
Bedank voor je antwoord! Blijkbaar gebruikt dat dus geen remvloeistof? Anders was die wel leeg geweest neem ik aan? Klinkt wel als een een duur grapje...

Ik heb nu mijn adres gewijzigd bij de ANWB (ben met OV naar huis gegaan), dus morgen maar weer even bellen of ze me gelijk kunnen helpen of dat ik die acht dagen moet wachten...
The line is a dot to you!
  woensdag 27 november 2013 @ 21:47:35 #66
34586 kepler
No bounce, no play
pi_133691403
FF verder gezocht en als ik dit topic (http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=122106) zo lees, dan heeft mijn auto dus een apart reservoir voor koppelingsvloeistof en is het ook redelijk makkelijk te vervangen.

Ik wacht eerst wel even de ANWB af :D Bedankt voor jullie antwoord en als de auto het weer doet (of hij naar de sloop moet) laat ik het wel ff weten!
The line is a dot to you!
  † In Memoriam † woensdag 27 november 2013 @ 21:51:05 #67
25682 2cv
Niet subtiel
pi_133691609
quote:
2s.gif Op woensdag 27 november 2013 21:40 schreef kepler het volgende:

[..]

Bedank voor je antwoord! Blijkbaar gebruikt dat dus geen remvloeistof? Anders was die wel leeg geweest neem ik aan? Klinkt wel als een een duur grapje...

Ik heb nu mijn adres gewijzigd bij de ANWB (ben met OV naar huis gegaan), dus morgen maar weer even bellen of ze me gelijk kunnen helpen of dat ik die acht dagen moet wachten...
Ik VERMOED dat het een interne lekkage is. Dus dat je de zuiger wel indrukt, maar dat de vloeistof er langs/omheen stroomt. Daarmee zet je de vloeistof niet onder druk en heb je dis ook geen druk om de koppeling zelf te bedienen.

Gaat het pedaal ook moeilijk terug ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_133691743
Ik heb precies hetzelfde gehad met mijn Carisma. Hulpkoppelingcilinder revisiesetje a 20 eur bij de dealer en idd een potje remvloeistof. Vulling ervan is wel een ander reservoir, wellicht controleer je de verkeerde?
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_133691908
quote:
2s.gif Op woensdag 27 november 2013 21:30 schreef kepler het volgende:
Ik denk dat dit wel het goede topic is voor mijn vraag. Mijn koppeling is er vanavond mee opgehouden. Het gebeurde echt in 1 minuut, het pedaal ging steeds makkelijker en ik kon hem net op tijd aan de kant zetten voordat de koppeling er helemaal mee ophield. Er is nu niet meer mee te rijden.

Ik heb de remvloeistof gecheckt (ANWB zei dat de koppeling dit ook gebruikt?), maar die was nog vol. Mijn gevoel zegt dat er iets met de koppeling-leiding is, kan dit? Het is een redelijk oude auto (marktplaats waarde iets van 600-700 euro), dus ik benieuwd of dit een heel duur probleem is :D

Auto is een Mitsubishi Carisma uit 1998.

Grootste probleem is dat de ANWB mij niet wil/kan helpen, omdat PostNL blijkbaar mijn recente adreswijziging niet heeft doorgegeven aan de ANWB. Auto staat in Den Haag, mijn oude woonplaats en ik heb geen woonplaats service. Voor hulp vroegen ze 75 euro, nou dan laat ik hem wel ff staan daar en bel ik na mn adreswijziging weer voor hulp :P
Het klopt inderdaad dat het remvloeistof resorvoir ook gebruikt wordt voor de koppeling. Als deze nog netjes tussen min en max staat, is er in principe geen lekkage en is zeer waarschijnlijk de koppeling versleten.
  † In Memoriam † woensdag 27 november 2013 @ 21:57:02 #70
25682 2cv
Niet subtiel
pi_133692028
Je bedoelt dat het druklager door de vingers gevreten is ? Dan zou je vantevoren toch vanalles horen gillen ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_133692679
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 21:57 schreef 2cv het volgende:
Je bedoelt dat het druklager door de vingers gevreten is ? Dan zou je vantevoren toch vanalles horen gillen ?
Niet iedereen ( :') ) hoort dat, ook kan de drukgroep zijn aanlegdruk ( :+ ) kwijt zijn tgv slijtage.
  woensdag 27 november 2013 @ 22:10:24 #72
34586 kepler
No bounce, no play
pi_133692789
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 21:52 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ik heb precies hetzelfde gehad met mijn Carisma. Hulpkoppelingcilinder revisiesetje a 20 eur bij de dealer en idd een potje remvloeistof. Vulling ervan is wel een ander reservoir, wellicht controleer je de verkeerde?
Ah ok, ga ik daar maar ff achteraan. Ik heb het reservoir bovenin, aan de bestuurder kant gecheckt.

Maar is dus makkelijk zelf te doen?
The line is a dot to you!
  woensdag 27 november 2013 @ 22:11:37 #73
34586 kepler
No bounce, no play
pi_133692847
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 22:08 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Niet iedereen ( :') ) hoort dat, ook kan de drukgroep zijn aanlegdruk ( :+ ) kwijt zijn tgv slijtage.
Ik heb niks gehoord en hij deed het nog prima voor dit probleem :)
The line is a dot to you!
pi_133693378
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2013 22:10 schreef kepler het volgende:

[..]

Ah ok, ga ik daar maar ff achteraan. Ik heb het reservoir bovenin, aan de bestuurder kant gecheckt.

Maar is dus makkelijk zelf te doen?
Chuck zegt hierboven dat het hetzelfde potje is, ik kan het me anders herinneren maar begin nu toch te twijfelen. Ik kan morgen nog eens kijken onder de kap. In elk geval zag ik bij die cilinder dus lekkage en troep. Kwestie van het spul er uit draaien, schoonmaken, plunjer vervangen en er weer op. Ontluchten en hervullen en klaar! Mits je precies hetzelfde probleem hebt iig.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_133693475
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 22:22 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Chuck zegt hierboven dat het hetzelfde potje is, ik kan het me anders herinneren maar begin nu toch te twijfelen. Ik kan morgen nog eens kijken onder de kap. In elk geval zag ik bij die cilinder dus lekkage en troep. Kwestie van het spul er uit draaien, schoonmaken, plunjer vervangen en er weer op. Ontluchten en hervullen en klaar! Mits je precies hetzelfde probleem hebt iig.
Ik kan het in een zeldzaam geval ook een keer verkeerd hebben :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')