ik was nog op tijd met mijn edit voordat jij posttequote:Op donderdag 14 november 2013 17:41 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Leuk verhaal koop een dagboek. Of post nou eens voertuig info ik ben niet helderziend
Dus het ligt echt aan een draadje? Het is onmogelijk dat er een bepaald lampje kapot is?quote:Op donderdag 14 november 2013 17:46 schreef 2cv het volgende:
Kortsluiting. Een lampje lijkt wel wat op een zekering. Alleen geeft een zekering geen licht. Wanneer ze stuk zijn is (een stuk van) het stroomcircuit onderbroken. Een doorgebrand lampje kan dus niet de oorzaak zijn.
mobiel is traagquote:Op donderdag 14 november 2013 17:46 schreef Grielen het volgende:
[..]
ik was nog op tijd met mijn edit voordat jij postte
Is dit de nieuwe sc.quote:Op maandag 25 november 2013 05:14 schreef Sounddragon het volgende:
Mogguh, lief zijn voor elkaar, en niet zeiken.
Is het inmiddels nog opgelost? Wat was het? Ik had je nog gevraagd gisteren of je niet beter op een franse auto forums kon vragen omdat daar natuurlijk veel meer 206 sleutelaars zitten die je probleem misschien sneller herkennen maar blijkbaar is dit "verboten".quote:Op donderdag 14 november 2013 17:39 schreef Grielen het volgende:
Mijn zekering F4 van de stuurzekeringenbox knalt er telkens uit (20A). Volgens m'n garagehandleiding is dit de zekering voor "Light for: Multifunction screen, navigation, boot."
Houdt dit in dat er een lampje ergens is doorgebrand?
Of moet ik aan iets ergers denken (kabelbreuk, com2000 vervangen (¤250 )
Oja:
Peugeot 206
bouwdag: 29 aug 2003
2.0 HDI 90 pk
Quiksilver hatchback
mét boordcomputer, zonder navigatie.
Nee heeft alleen makkelijker droog te maken met krantquote:Op maandag 25 november 2013 10:58 schreef Kloonhommel het volgende:
Oh, waar ik oorspronkelijk eigenlijk voor kwam: is het waar als je je autoruiten met glassex en proppen krant schoonmaakt ipv doekjes dat je dan veel minder last hebt van condens?
Het probleem heeft zich niet meer voorgedaan. Dus het is opgelost om in franse autotermen te blijvenquote:Op maandag 25 november 2013 10:56 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Is het inmiddels nog opgelost? Wat was het? Ik had je nog gevraagd gisteren of je niet beter op een franse auto forums kon vragen omdat daar natuurlijk veel meer 206 sleutelaars zitten die je probleem misschien sneller herkennen maar blijkbaar is dit "verboten".
Bedank voor je antwoord! Blijkbaar gebruikt dat dus geen remvloeistof? Anders was die wel leeg geweest neem ik aan? Klinkt wel als een een duur grapje...quote:Op woensdag 27 november 2013 21:34 schreef 2cv het volgende:
Het kan. Maar ik vermoed dat je master-cilinder heftig lek is. Niet je leiding.
Dat wordt dus het wereldrecord leren dubbel-klutsen verbeterenverpulveren en zonder koppeling naar huis rijden. Of de auto af laten slepen.
Ik VERMOED dat het een interne lekkage is. Dus dat je de zuiger wel indrukt, maar dat de vloeistof er langs/omheen stroomt. Daarmee zet je de vloeistof niet onder druk en heb je dis ook geen druk om de koppeling zelf te bedienen.quote:Op woensdag 27 november 2013 21:40 schreef kepler het volgende:
[..]
Bedank voor je antwoord! Blijkbaar gebruikt dat dus geen remvloeistof? Anders was die wel leeg geweest neem ik aan? Klinkt wel als een een duur grapje...
Ik heb nu mijn adres gewijzigd bij de ANWB (ben met OV naar huis gegaan), dus morgen maar weer even bellen of ze me gelijk kunnen helpen of dat ik die acht dagen moet wachten...
Het klopt inderdaad dat het remvloeistof resorvoir ook gebruikt wordt voor de koppeling. Als deze nog netjes tussen min en max staat, is er in principe geen lekkage en is zeer waarschijnlijk de koppeling versleten.quote:Op woensdag 27 november 2013 21:30 schreef kepler het volgende:
Ik denk dat dit wel het goede topic is voor mijn vraag. Mijn koppeling is er vanavond mee opgehouden. Het gebeurde echt in 1 minuut, het pedaal ging steeds makkelijker en ik kon hem net op tijd aan de kant zetten voordat de koppeling er helemaal mee ophield. Er is nu niet meer mee te rijden.
Ik heb de remvloeistof gecheckt (ANWB zei dat de koppeling dit ook gebruikt?), maar die was nog vol. Mijn gevoel zegt dat er iets met de koppeling-leiding is, kan dit? Het is een redelijk oude auto (marktplaats waarde iets van 600-700 euro), dus ik benieuwd of dit een heel duur probleem is
Auto is een Mitsubishi Carisma uit 1998.
Grootste probleem is dat de ANWB mij niet wil/kan helpen, omdat PostNL blijkbaar mijn recente adreswijziging niet heeft doorgegeven aan de ANWB. Auto staat in Den Haag, mijn oude woonplaats en ik heb geen woonplaats service. Voor hulp vroegen ze 75 euro, nou dan laat ik hem wel ff staan daar en bel ik na mn adreswijziging weer voor hulp
Niet iedereen ( ) hoort dat, ook kan de drukgroep zijn aanlegdruk ( ) kwijt zijn tgv slijtage.quote:Op woensdag 27 november 2013 21:57 schreef 2cv het volgende:
Je bedoelt dat het druklager door de vingers gevreten is ? Dan zou je vantevoren toch vanalles horen gillen ?
Ah ok, ga ik daar maar ff achteraan. Ik heb het reservoir bovenin, aan de bestuurder kant gecheckt.quote:Op woensdag 27 november 2013 21:52 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ik heb precies hetzelfde gehad met mijn Carisma. Hulpkoppelingcilinder revisiesetje a 20 eur bij de dealer en idd een potje remvloeistof. Vulling ervan is wel een ander reservoir, wellicht controleer je de verkeerde?
Ik heb niks gehoord en hij deed het nog prima voor dit probleemquote:Op woensdag 27 november 2013 22:08 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Niet iedereen ( ) hoort dat, ook kan de drukgroep zijn aanlegdruk ( ) kwijt zijn tgv slijtage.
Chuck zegt hierboven dat het hetzelfde potje is, ik kan het me anders herinneren maar begin nu toch te twijfelen. Ik kan morgen nog eens kijken onder de kap. In elk geval zag ik bij die cilinder dus lekkage en troep. Kwestie van het spul er uit draaien, schoonmaken, plunjer vervangen en er weer op. Ontluchten en hervullen en klaar! Mits je precies hetzelfde probleem hebt iig.quote:Op woensdag 27 november 2013 22:10 schreef kepler het volgende:
[..]
Ah ok, ga ik daar maar ff achteraan. Ik heb het reservoir bovenin, aan de bestuurder kant gecheckt.
Maar is dus makkelijk zelf te doen?
Ik kan het in een zeldzaam geval ook een keer verkeerd hebbenquote:Op woensdag 27 november 2013 22:22 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Chuck zegt hierboven dat het hetzelfde potje is, ik kan het me anders herinneren maar begin nu toch te twijfelen. Ik kan morgen nog eens kijken onder de kap. In elk geval zag ik bij die cilinder dus lekkage en troep. Kwestie van het spul er uit draaien, schoonmaken, plunjer vervangen en er weer op. Ontluchten en hervullen en klaar! Mits je precies hetzelfde probleem hebt iig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |