abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 25 maart 2014 @ 21:20:16 #226
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_138171533
Nou, van het weekend naar Jersey Boys geweest. Was wel aardig, maar ik had toch op meer gehoopt.
Eigenlijk is het (in mijn ogen) meer een toneelstuk, dat over de 4 Seasons gaat, en waarin ook nummers van de 4 Seasons te horen zijn. Maar de nummers hebben verder niet echt interactie met het verhaal. Goed gezongen hoor, dat wel, maar 't is niet mijn soort musical.

Daarnaast zat ik me ook nog te ergeren aan het publiek. Er werd erg veel gekucht, en zelfs door sommige mensen gepraat. Zo erg heb ik het in tijden niet meer meegemaakt in het theater... :{
  woensdag 26 maart 2014 @ 15:09:11 #227
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_138192999
quote:
15s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 21:20 schreef Twoflower het volgende:
Nou, van het weekend naar Jersey Boys geweest. Was wel aardig, maar ik had toch op meer gehoopt.
Eigenlijk is het (in mijn ogen) meer een toneelstuk, dat over de 4 Seasons gaat, en waarin ook nummers van de 4 Seasons te horen zijn. Maar de nummers hebben verder niet echt interactie met het verhaal. Goed gezongen hoor, dat wel, maar 't is niet mijn soort musical.

Daarnaast zat ik me ook nog te ergeren aan het publiek. Er werd erg veel gekucht, en zelfs door sommige mensen gepraat. Zo erg heb ik het in tijden niet meer meegemaakt in het theater... :{
Is dat bij een jukebox musical niet bijna altijd t geval?
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  woensdag 26 maart 2014 @ 16:33:14 #228
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_138195625
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 15:09 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Is dat bij een jukebox musical niet bijna altijd t geval?
Nou, zoveel heb ik er niet gezien. Mamma Mia hebben ze echt het verhaal om de nummers heen geschreven. Van We Will Rock You weet ik het eigenlijk niet. (Nooit gezien, trok me niet.)

Maar misschien hoopte ik ook gewoon te veel. Bij de Verlinde-shows over Wim Sonneveld en Ramses had ik er niet zo'n last van...
  woensdag 26 maart 2014 @ 16:54:24 #229
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_138196317
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 15:09 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Is dat bij een jukebox musical niet bijna altijd t geval?
Yup. Daarom vind ik ze ook verfoeilijk, en niets met musical van doen hebben, maar puur met money-making producers die een snelle manier zien om nog even gauw wat centen uit het Nederlandse 'publiek', die niet verder kunnen kijken dan hun neus lang is, te wurmen. Gooi wat liedjes op een hoop, flans er een niemendalletje omheen, niet persé context gericht, kassa. En dat publiek, oliedom als het is, denkt zeer cultureel bezig te zijn. Maar een musical als Notre Dame de Paris vinden ze te langdradig :')

Ik heb nog nooit een cent betaald aan dergelijke sfeerloze wangedrochten.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  woensdag 26 maart 2014 @ 16:59:46 #230
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_138196494
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 16:54 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Yup. Daarom vind ik ze ook verfoeilijk, en niets met musical van doen hebben, maar puur met money-making producers die een snelle manier zien om nog even gauw wat centen uit het Nederlandse 'publiek', die niet verder kunnen kijken dan hun neus lang is, te wurmen. Gooi wat liedjes op een hoop, flans er een niemendalletje omheen, niet persé context gericht, kassa. En dat publiek, oliedom als het is, denkt zeer cultureel bezig te zijn. Maar een musical als Notre Dame de Paris vinden ze te langdradig :')

Ik heb nog nooit een cent betaald aan dergelijke sfeerloze wangedrochten.
Sowieso, denken dat je met naar een musical gaan cultureel bezig bent..... ;) >:)

*rent weg*
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  woensdag 26 maart 2014 @ 18:17:04 #231
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_138198956
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 16:59 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Sowieso, denken dat je met naar een musical gaan cultureel bezig bent..... ;) >:)
:D
Toch wel, mijn beste, als het maar een fatsoenlijke musical is. Of opera.
quote:
*rent weg*
Niet nodig hoor. Ook jij hebt recht op je mening ;)
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  woensdag 26 maart 2014 @ 22:51:30 #232
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_138211349
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 16:33 schreef Twoflower het volgende:

[..]

Nou, zoveel heb ik er niet gezien. Mamma Mia hebben ze echt het verhaal om de nummers heen geschreven. Van We Will Rock You weet ik het eigenlijk niet. (Nooit gezien, trok me niet.)

Maar misschien hoopte ik ook gewoon te veel. Bij de Verlinde-shows over Wim Sonneveld en Ramses had ik er niet zo'n last van...
Wwry was gruwelijk random. Zorro was ook kut. Ik vond alleen mamma mia goed met bestaande muziek.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 5 april 2014 @ 09:13:44 #233
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_138532463
Goh, ik ben wel benieuwd. http://www.musicalworld.nl/artikel/1418_repetitie_interviews/ Maar de show wordt blijkbaar maar 100 minuten....
  zaterdag 5 april 2014 @ 09:23:37 #234
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_138532551
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 16:33 schreef Twoflower het volgende:

[..]

Van We Will Rock You weet ik het eigenlijk niet. (Nooit gezien, trok me niet.)
Die heb ik in Edinburgh gezien omdat we tegenover het theater in het hotel zaten en toen de gelegenheid maar gebruikt hebben, na flink wat twijfel. Die twijfel was terecht, zelfs in het Engels met de originele songteksten was het verschrikkelijk.
Totaal onsamenhangend verhaal in de toekomst waarbij het verboden is om naar rockmuziek te luisteren. Tsja, je moet toch wat...
  zaterdag 5 april 2014 @ 18:21:01 #235
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_138543431
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 09:13 schreef Twoflower het volgende:
Goh, ik ben wel benieuwd. http://www.musicalworld.nl/artikel/1418_repetitie_interviews/ Maar de show wordt blijkbaar maar 100 minuten....
Heb ik op 23 februari al een uitgebreide post aan besteed in dit topic, maar blijkbaar had niemand interesse. Ga jij erheen? 100 Minuten is niet extreem kort hoor. Meestal duurt een theatervoorstelling voor de pauze een goeie 75 minuten en na de pauze nog 45 tot 50 minuten.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  zaterdag 5 april 2014 @ 19:29:52 #236
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_138545662
Sonneveld was prachtig. En Tony blijft een geweldige kerel.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 5 april 2014 @ 23:56:06 #237
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_138556865
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 19:29 schreef wonderer het volgende:
Sonneveld was prachtig. En Tony blijft een geweldige kerel.
:Y on both accounts.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  zaterdag 5 april 2014 @ 23:57:24 #238
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_138556904
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 april 2014 23:56 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

:Y on both accounts.
Hij vond me een lekker ding 8-)

Maar het was echt goed, Sonneveld schemerde er vaak echt doorheen, en ze hadden allemaal zo veel plezier op de planken. Mooie stemmen. Mooie mensen. En ik vond de vorm waarin het verhaal verteld werd heel goed gevonden.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 6 april 2014 @ 12:44:07 #239
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_138565243
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 23:57 schreef wonderer het volgende:

[..]

Hij vond me een lekker ding 8-)

Maar het was echt goed, Sonneveld schemerde er vaak echt doorheen, en ze hadden allemaal zo veel plezier op de planken. Mooie stemmen. Mooie mensen. En ik vond de vorm waarin het verhaal verteld werd heel goed gevonden.
Ben ik helemaal met je eens, ik vond het ook geweldig. En Teuntje leek er af en toe griezelig veel op. Vooral bij de wat stillere nummers.

Ik ben heel benieuwd naar de première van War Horse, op 30 mei in Carré. Ik ben totaal gefascineerd geraakt door de puppeteers. Meesterlijk werk, wat ze doen. Heb de Britse verzie gezien, en ik vond met name het visuele gedeelte erg aantrekkelijk. Om iets wat relatief eenvoudig in een film te bewerkstelligen is over te brengen naar het theater, waar het lang zo eenvoudig niet is, en het op deze manier in te vullen vind ik fantastisch. Het muzikale gedeelte gaat wel, ben er niet helemaal kapot van. Alleen de 'Folk Song' vond ik helemaal te gek.

Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  zondag 6 april 2014 @ 12:53:54 #240
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_138565559
Ik voel me ook semi verplicht naar Warhorse te gaan nu ik samen met de understudy van de hoofdrol speel, maar dan wil ik wel weten wanneer hij speelt. Neem aan dat dat vaste dagen zijn meestal en niet alleen als de hoofdrol een verkoudheidje heeft toch? (Zal t m maar eens vragen)

En in juli naar soldaat van oranje. Toch maar eens zien waar iedereen zo over roept qua spektakel.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  zondag 6 april 2014 @ 14:24:15 #241
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_138568846
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 12:53 schreef Ang3l het volgende:
Ik voel me ook semi verplicht naar Warhorse te gaan nu ik samen met de understudy van de hoofdrol speel, maar dan wil ik wel weten wanneer hij speelt. Neem aan dat dat vaste dagen zijn meestal en niet alleen als de hoofdrol een verkoudheidje heeft toch? (Zal t m maar eens vragen)

En in juli naar soldaat van oranje. Toch maar eens zien waar iedereen zo over roept qua spektakel.
Understudies hebben in Nederland geloof ik niet echt vaste dagen, hoewel dat per voorstelling weer anders kan zijn. Je kunt het hem allicht vragen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 26 april 2014 @ 21:55:58 #242
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_139287590
Ik ben donderdag naar Putting it together geweest. Erg mooie voorstelling. Verbazend hoe snel sommige teksten werden gezongen, ik wist niet dat dat mogelijk was. Het was echt een Sondheim show. :)
Ik geloof dat ze in ieder geval nog in het DeLaMar moeten spelen. Als je kunt, en een liefhebber van Sondheim bent, dan zou ik zeker gaan. Met o.a. Porgy Franssen, Paul Groot en Brigitte Heitzer.

http://www.puttingittogether.nl/
  zaterdag 26 april 2014 @ 22:19:57 #243
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_139288344
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 april 2014 21:55 schreef Twoflower het volgende:
Ik ben donderdag naar Putting it together geweest. Erg mooie voorstelling. Verbazend hoe snel sommige teksten werden gezongen, ik wist niet dat dat mogelijk was. Het was echt een Sondheim show. :)
Ik geloof dat ze in ieder geval nog in het DeLaMar moeten spelen. Als je kunt, en een liefhebber van Sondheim bent, dan zou ik zeker gaan. Met o.a. Porgy Franssen, Paul Groot en Brigitte Heitzer.

http://www.puttingittogether.nl/
Oh wat leuk!!!! Nou ben ik jaloers! Ben in Ierland nog nergens een Sondheim musical tegengekomen. En ik kan er niet even speciaal voor naar Nederland reizen nu. Zou heel graag gaan..
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  maandag 28 april 2014 @ 13:41:16 #244
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_139339079
ik zou graag naar ''Moeder ik wil bij de Revue'' gaan, komt alleen in Beatrix Theater in Utrecht.. Met Jon van Eerd, Simone Kleinsma en meerdere..
  maandag 28 april 2014 @ 14:03:12 #245
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_139339709
Ik wil ook wel. Zit te twijfelen of ik zal vroegboeken (dat kan voor het eerst in acht jaar of zo :')) of gewoon zoals normaal gesproken last minute ga.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 1 mei 2014 @ 09:04:51 #246
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_139443308
Zo, de eerste grote naam voor Billy Elliot is bekend. Pia gaat Mrs Wilkinson spelen. http://www.nu.nl/cultuur-(...)in-billy-elliot.html
  donderdag 1 mei 2014 @ 09:30:43 #247
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_139443760
Oh! Dat zie ik wel zitten. Ik wist helemaal niet dat Billy Elliot naar Nederland zou komen. Is er al mee over bekend, wie de regie en de vertaling gaan doen en dergelijke?

Mm, Martine Bijl voor vertaling. Kan erger ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 1 mei 2014 @ 09:36:21 #248
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_139443848
quote:
14s.gif Op donderdag 1 mei 2014 09:04 schreef Twoflower het volgende:
Zo, de eerste grote naam voor Billy Elliot is bekend. Pia gaat Mrs Wilkinson spelen. http://www.nu.nl/cultuur-(...)in-billy-elliot.html
Ik had het al gehoord ja, erg jammer. Zoveel talent en dan kiezen ze weer voor die schel-stemmige ueber-vibrato-tante. In de wandelgangen werd gesproken over Simone, Chantal of Pia. Nou, Simone was al gecast voor MIWBDR, en Chantal is verlengd voor HGIM, dus kon je het al op je vingers natellen.

Een kennis van mij opperde, jaren geleden al, dat Lenette van Dongen een prima Mrs. WIlkinson zou zijn, mocht Billy Elliot ooit naar Nederland komen. En sinds ik dat hoorde heeft het me niet meer losgelaten, en ben ik het met haar eens. Schitterende stem, en een klassieke balletopleiding genoten.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  donderdag 1 mei 2014 @ 09:45:06 #249
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_139443987
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 09:36 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Ik had het al gehoord ja, erg jammer. Zoveel talent en dan kiezen ze weer voor die schel-stemmige ueber-vibrato-tante. In de wandelgangen werd gesproken over Simone, Chantal of Pia. Nou, Simone was al gecast voor MIWBDR, en Chantal is verlengd voor HGIM, dus kon je het al op je vingers natellen.

Een kennis van mij opperde, jaren geleden al, dat Lenette van Dongen een prima Mrs. WIlkinson zou zijn, mocht Billy Elliot ooit naar Nederland komen. En sinds ik dat hoorde heeft het me niet meer losgelaten, en ben ik het met haar eens. Schitterende stem, en een klassieke balletopleiding genoten.
Pia is wel (ook) een danser, dat helpt. Maar nu je het zo zegt, Lenette van Dongen is wel erg geschikt ja.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 1 mei 2014 @ 09:56:01 #250
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_139444171
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 09:45 schreef wonderer het volgende:

[..]

Pia is wel (ook) een danser, dat helpt.
I know, maar die rotstem, daar kan ik gewoon na al die jaren nog steeds niet naar luisteren. Kil, schel en teveel vibrato. Not my cup of tea.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')