abonnement Unibet Coolblue
pi_132923880
quote:
Peking wil Winterspelen 2022

De Chinese hoofdstad Peking en de wintersportplaats Zhangjiakou hebben zich kandidaat gesteld om de Olympische Winterspelen van 2022 te organiseren. Het Chinese Olympisch Comité heeft zondag een formele nominatie ingediend bij het Internationaal Olympisch Comité (IOC).

Zhangjiakou ligt in de bergen 160 kilometer ten noorden van Peking, dat in 2008 al de zomerspelen organiseerde.

Meer kandidaten
Naast Peking heeft ook het Kazachstaanse Almanty zich officieel kandidaat gesteld. Oslo (Noorwegen), München (Duitsland), Lviv (Oekraïne) en Quebec (Canada) hebben ook aangegeven zich kandidaat te willen stellen, maar moeten zich nog officieel melden bij het IOC.

De deadline voor de kandidaatstelling is 14 november. Het IOC kiest in 2015 de stad waar de Winterspelen van 2022 zullen plaatsvinden.

NOS
Ook Barcelona overweegt of overwoog zich kandidaat te stellen. _O-

Het zal München of Oslo wel worden, lijkt me zo.
pi_132923982
Wikipedia geeft het volgende lijstje.

http://en.wikipedia.org/wiki/2022_Winter_Olympics

Daar staat Barcelona onder previously interested. Hebben hun plannen dus niet doorgezet.

München houdt er een referendum over. Verder vermeldt dat Wiki artikel ook nog mogelijke kandidaturen van Nice, Krakow, Stockholm, Santiago de Chile, Sarajevo en een plaats in Roemenië.

Enige officiële is tot nu toe Alma-Ata.
pi_132924051
Alles uit Azië lijkt me sowieso kansloos vanwege 2018 en 2020.

Zal wel naar Europa gaan, want een Noord-Amerikaanse kandidatuur komt er waarschijnlijk niet. Quebec heeft volgens Wikipedia ook al afgezegd, in tegenstelling tot wat dat stuk van de NOS beweert.
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 5 november 2013 @ 14:16:01 #4
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_132924296
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 14:05 schreef Leatherface het volgende:
Wikipedia geeft het volgende lijstje.

http://en.wikipedia.org/wiki/2022_Winter_Olympics

Daar staat Barcelona onder previously interested. Hebben hun plannen dus niet doorgezet.

Barcelona kiest voor Winterspelen 2026
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 5 november 2013 @ 23:56:19 #5
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_132994594
In de Karpaten is het nog nooit geweest. Maar ik zit niet echt te wachten op Oekraïne als we net daarvoor al Rusland hebben gehad.

Doe nou maar gewoon Oslo of München. Het liefst dan nog die laatste. De Duitsers hebben sowieso al heel lang geen OS georganiseerd en het is lekker dichtbij.

2026 zal dan wel naar de VS gaan (Denver misschien, of Reno in Nevada), tenzij ze de Zomerspelen van 2024 krijgen. Maar ik weet niet welke Amerikaanse steden daarvoor in aanmerking komen. 2030 misschien in Azië (China of Kazachstan, gok ik)
  Trouwste user 2022 donderdag 7 november 2013 @ 11:23:53 #7
7889 tong80
Spleenheup
pi_132996970
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 14:01 schreef Leatherface het volgende:

Het zal München of Oslo wel worden, lijkt me zo.
Nee man. Die landen zijn te rijk en niet fascistisch en dictatoriaal genoeg.

Die spenderen geen steekpenningen.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 7 november 2013 @ 13:22:35 #8
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_133012761
Ook Krakau stelt zich kandidaat.

Polen is toch eigenlijk ook wel een land dat zoiets moet kunnen. Ze hebben daar in het Zuiden echte bergen en die Tatra is aan de Slowaakse kant al helemaal 2000+ meter hoog. Sinds dat EK is het wegennet ook aanzienlijk verbeterd, hoewel de treinverbindingen wel eens op de schop genomen mogen worden. Ik heb wel eens ruim drie uur in een boemeltreintje van Krakau naar een plaatsje aan de grens met Slowakije gezeten. Hemelsbreed was het geen grote afstand, maar de spoorwegen gingen allesbehalve in een rechte lijn.

Maar al met al wel een locatie met potentie, is het niet voor 2022 dan wel in een later stadium.
pi_133012879
De kandidatuur van München hangt af van een referendum komende zondag.

Ik ben wel voor, maar het woord is aan de Duitse belastingbetaler.
  Trouwste user 2022 donderdag 7 november 2013 @ 20:40:32 #11
7889 tong80
Spleenheup
pi_133019240
Kwa temperatuur natuurlijk Krakouw.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_133042912
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 20:40 schreef tong80 het volgende:
Kwa temperatuur natuurlijk Krakouw.

:P
;)
  Redactie Sport / Supervogel zondag 10 november 2013 @ 22:39:54 #13
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_133132126
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 18:22 schreef Leatherface het volgende:
De kandidatuur van München hangt af van een referendum komende zondag.

Ik ben wel voor, maar het woord is aan de Duitse belastingbetaler.
Geen Munchen dus.
Bevolking München stemt tegen Spelen 2022
pi_133135915
quote:
Yep. München had mij best een goede gaststad geleken, maar de democratie heeft gezegevierd in Duitsland.

Dan zal Oslo wel de beste papieren hebben nu.
  Moderator / Redactie Sport maandag 11 november 2013 @ 09:16:08 #15
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_133139463
Alleen van Stockholm kan eventueel nog een bid volgen. Van de rest zijn er geen indicaties dat er nog een aanmelding gaat volgen.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_133140848
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 09:16 schreef borisz het volgende:
Alleen van Stockholm kan eventueel nog een bid volgen. Van de rest zijn er geen indicaties dat er nog een aanmelding gaat volgen.
Ik denk het ook niet nee. Er werd voorheen ook nog gespeculeerd over Nice en Santiago de Chile, maar daar is weinig meer van vernomen. Barcelona gaat voor 2026 en ook lijkt er geen Noord-Amerikaanse kandidaat te komen.
pi_133140941
In het huidige veld lijkt me Oslo de uitgesproken favoriet.

Noorwegen heeft veel oliegeld, een goede staat van dienst qua organiseren van grote (winter)sportevenementen, een echte wintersportcultuur en redelijk veel goodwill in de wereld.

Krakau en Alma-Ata zullen ook wel met goede bids komen, maar die laatste heeft gewoon tegen dat het in Azië én de voormalige USSR ligt. Aan de andere kant, oliedollars....
pi_133141198
Een nadeel van Stockholm is dat het te ver van de bergen ligt die geschikt zijn voor alpine skiën.

Dat dorpje Ǻre, waar het WK skiën een paar jaar geleden was, ligt dik 550 km van Stockholm. Ik weet dat Vancouver en Turijn ook niet direct in de bergen liggen, maar dat waren afstanden van slechts zo'n 100 tot 150 kilometer. Stockholm naar Ǻre is gewoon een dag rijden als het tegenzit.

Oslo zal wel Lillehammer gebruiken voor het skiën en dat is ongeveer anderhalf uur.
pi_133141970
Jakoetsk lijkt mij wel een geschikte locatie. De spoorverbinding er naartoe is net een jaar klaar. En je hoeft er geen ijshal te bouwen. De Lena is toch dichtbevroren tot ver in april.
pi_133142564
Wat is eigenlijk het probleem om de Olympische Spelen op een locatie te houden waar het al een keer gehouden is? Stel het wordt Oslo, dan had je toch eigenlijk beter voor Lillehammer kunnen kiezen omdat daar al faciliteiten zijn.

quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 11:12 schreef Idisrom het volgende:
Jakoetsk lijkt mij wel een geschikte locatie. De spoorverbinding er naartoe is net een jaar klaar. En je hoeft er geen ijshal te bouwen. De Lena is toch dichtbevroren tot ver in april.
Gezellig, bikkelhard en kurkdroog ijs (glijdt dus voor geen meter) omdat het -40 is. ;)
  Moderator / Redactie Sport maandag 11 november 2013 @ 16:15:09 #21
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_133150868
Stockholm doet ook een bod. Dat maakt zes deelnemers. :)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_133151342
Zie Brasov staan bij de steden die interesse hebben. Zou wel een mooie keuze zijn, genoeg ski pistes in de omgeving en dit jaar al een goede test gehad met het European Youth Olympic Winter Festival. Infrastructuur voor toerisme en een groot gedeelte van de onderdelen is al aanwezig.
pi_133155242
quote:
7s.gif Op maandag 11 november 2013 11:35 schreef Kowloon het volgende:
Wat is eigenlijk het probleem om de Olympische Spelen op een locatie te houden waar het al een keer gehouden is? Stel het wordt Oslo, dan had je toch eigenlijk beter voor Lillehammer kunnen kiezen omdat daar al faciliteiten zijn.

[..]

Gezellig, bikkelhard en kurkdroog ijs (glijdt dus voor geen meter) omdat het -40 is. ;)
Lillehammer zou een logische optie zijn ja. Maar ze zullen wel Oslo hebben gekozen vanwege de appeal. Is toch de hoofdstad.
pi_133155297
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 16:15 schreef borisz het volgende:
Stockholm doet ook een bod. Dat maakt zes deelnemers. :)
Leuk. Zweden is eigenlijk het enige grote wintersportland dat nog nooit de OWS organiseerde. Okay, Finland ook, maar dat land kan het sowieso al niet alleen omdat er geen bergen liggen die hoog genoeg zijn voor een afdaling.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 11 november 2013 @ 20:37:14 #25
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_133161533
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 18:19 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Lillehammer zou een logische optie zijn ja. Maar ze zullen wel Oslo hebben gekozen vanwege de appeal. Is toch de hoofdstad.
mwah voelt toch wel dubbelop om in Oslo vanalles te bouwen terwijl op 2 uur rijden nog een half Olympisch complex ligt volgens mij.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_133163030
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 20:37 schreef rubbereend het volgende:

[..]

mwah voelt toch wel dubbelop om in Oslo vanalles te bouwen terwijl op 2 uur rijden nog een half Olympisch complex ligt volgens mij.
Waar, alhoewel een stad als Oslo natuurlijk sowieso al de nodige sportstadions heeft en congrescentra die tot tijdelijke sporthal zijn om te bouwen.

En laten we Holmenkollen niet vergeten. Is moeiteloos te gebruiken.

Een stad van het kaliber Oslo heeft van nature al veel goede infrastructuur. Het is geen Sotsji waar alles nieuw moet worden gebouwd.
pi_133248350
Vandaag sluit de deadline van inschrijving. Er zijn geen extra bids meer bijgekomen in de laatste twee dagen.

De kandidaten zijn dus als volgt:

-Almaty (Kazachstan)
-Beijing (China)
-Krakau (Polen)
-Lviv (Oekraïne)
-Oslo (Noorwegen)
-Stockholm (Zweden)
pi_133248422
Mijn voorkeur gaat in dit lijstje uit naar Stockholm. Zweden heeft als klassieke wintergrootmacht nog nooit de OWS mogen organiseren. Het is bovendien een mooie stad.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 14 november 2013 @ 13:11:04 #29
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_133249414
Ik wil eerst de plannen weleens zien want als Stockholm het skigebied echt op honderden kilometers heeft vind ik dat toch echt minder.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_133250109
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 13:11 schreef rubbereend het volgende:
Ik wil eerst de plannen weleens zien want als Stockholm het skigebied echt op honderden kilometers heeft vind ik dat toch echt minder.
Zal niet anders kunnen dan honderden kilometers uiteen. Stockholm ligt nu eenmaal op zeeniveau en in de nabije omtrek heb je nu eenmaal geen bergen van 1000 meter of hoger. De echt hoge bergen in Zweden liggen bij de Noorse grens, en dat is honderden kilometers rijden.

Het is een nadeel, maar er is ook veel positiefs te zeggen over een Zweedse OS. Het is een echt sportland, de infrastructuur is er goed, het land is welvarend en met de sfeer zal het ook wel snor zitten.

Waar ligt jouw voorkeur?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 14 november 2013 @ 13:35:10 #31
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_133250211
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 13:32 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Zal niet anders kunnen dan honderden kilometers uiteen. Stockholm ligt nu eenmaal op zeeniveau en in de nabije omtrek heb je nu eenmaal geen bergen van 1000 meter of hoger. De echt hoge bergen in Zweden liggen bij de Noorse grens, en dat is honderden kilometers rijden.

Het is een nadeel, maar er is ook veel positiefs te zeggen over een Zweedse OS. Het is een echt sportland, de infrastructuur is er goed, het land is welvarend en met de sfeer zal het ook wel snor zitten.

Waar ligt jouw voorkeur?
zoals ik al zei, ik wil eerst de plannen weleens zien. Alma Ata heeft natuurlijk ook wel wat sporthistorie
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_133250375
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 13:35 schreef rubbereend het volgende:

[..]

zoals ik al zei, ik wil eerst de plannen weleens zien. Alma Ata heeft natuurlijk ook wel wat sporthistorie
Alma Ata heeft met Medeo een gerenommeerde schaatshistorie. Maar het nadeel van Kazachstan vind ik dat Sochi al in 2014 aan de beurt (ook voormalige Sovet-Unie) en Pyeongchang is in 2018 de gastheer (ook in Azië).
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 14 november 2013 @ 13:47:53 #33
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_133250724
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 13:39 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Alma Ata heeft met Medeo een gerenommeerde schaatshistorie. Maar het nadeel van Kazachstan vind ik dat Sochi al in 2014 aan de beurt (ook voormalige Sovet-Unie) en Pyeongchang is in 2018 de gastheer (ook in Azië).
Sochi is gewoon Europa. En als de Spelen ook vaak zat twee keer in Europa konden achter elkaar kan het ook twee keer in Azië. Ik heb gewoon nog geen favoriet. Ik vind de kandidaatstelling van Oslo en Stockholm prachtig maar vind bij beide ook war rare dingen. Zoals bij Oslo op 2 uur rijden nog een half complex van de Spelen liggen die ook nog aardig gebruikt zullen worden en Stockholm de grote afstand tussen de onderdelen.

Als je compacte Spelen kan leveren vind ik dat gewoon mooier. Anders zijn het meer twee halve Spelen op grote afstand van elkaar. Hoever komt alles bij Beijing uit elkaar te liggen?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_133251111
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 13:47 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Sochi is gewoon Europa. En als de Spelen ook vaak zat twee keer in Europa konden achter elkaar kan het ook twee keer in Azië. Ik heb gewoon nog geen favoriet. Ik vind de kandidaatstelling van Oslo en Stockholm prachtig maar vind bij beide ook war rare dingen. Zoals bij Oslo op 2 uur rijden nog een half complex van de Spelen liggen die ook nog aardig gebruikt zullen worden en Stockholm de grote afstand tussen de onderdelen.

Als je compacte Spelen kan leveren vind ik dat gewoon mooier. Anders zijn het meer twee halve Spelen op grote afstand van elkaar. Hoever komt alles bij Beijing uit elkaar te liggen?
Azië heeft ook de Zomerspelen in 2020 hè? Als het Alma-Ata wordt, heb je drie keer achter elkaar Azië. Aan de andere kant is Kazachstan qua cultuur natuurlijk wel wat anders dan Korea en Japan. Pakken we echter cultuur als criterium, dan hebben we twee op drie Winterspelen in het 'Russische' cultuurgebied.

Overigens zie ik best wel iets in Alma-Ata. Kazachstan is economisch en sportief in opkomst en is al flink aan het oefenen met o.a. de Winter Universiade, de wereldtentoonstelling enzovoorts. Maar doe die OS dan in een later stadium.

Voor wat betreft de plannen van Stockholm. Ik dacht dat Ǻre, dat honderden kilometers verderop gelegen skidorp, alleen het alpine skiën zou houden. Biatlon, langlaufen enzovoorts zou gewoon in de directe omgeving van Stockholm georganiseerd worden. Dacht ik althans.

In dat geval valt het wel mee. Peking had ook de paardensport in Hong Kong. Los Angeles '84 zelfs voetbal in Boston.

Voor Noorwegen zou het inderdaad praktischer zijn om het gewoon allemaal in Lillehammer en Hamar te organiseren. Zweden had misschien ook beter Östersund als centrale plaats kunnen kiezen. Maar ja, dat zijn provinciestadjes. Stockholm en Oslo zijn natuurlijk internationaal vermaarde steden. :)

Misschien zijn Krakow en Lviv trouwens wel goede opties. Maar even kijken waar die mee op de proppen komen.

De plannen van Peking heb ik nog niet gezien.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 14 november 2013 @ 14:44:30 #35
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_133252467
Bij Krakow krijgen we zelfs 4 clusters, Krakow (met de ijshallen) zelf, Myślenice met de bobbaan op een half uur. Zakopane met langlaufen en gerelateerde onderdelen, schansspringen, freestyle skiën en snowboarden op 1,5 uur en het Alpine skiën in het Slowaakse Jasna op bijna 3 uur _O-

Nee dat lijkt me helemaal niks.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 14 november 2013 @ 14:48:23 #36
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_133252546
Beijing is het 2,5 uur van het Olympisch park (wat ze dan ongetwijfeld weer kunnen gebruiken) naar de bergen waar de rest is.

Bij Lviv liggen de bergclusters op 2 uur en een kwartier en op dik 2,5 uur rijden van Lviv
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_133258846
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 13:59 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Azië heeft ook de Zomerspelen in 2020 hè? Als het Alma-Ata wordt, heb je drie keer achter elkaar Azië. Aan de andere kant is Kazachstan qua cultuur natuurlijk wel wat anders dan Korea en Japan. Pakken we echter cultuur als criterium, dan hebben we twee op drie Winterspelen in het 'Russische' cultuurgebied.

Overigens zie ik best wel iets in Alma-Ata. Kazachstan is economisch en sportief in opkomst en is al flink aan het oefenen met o.a. de Winter Universiade, de wereldtentoonstelling enzovoorts. Maar doe die OS dan in een later stadium.

Voor wat betreft de plannen van Stockholm. Ik dacht dat Ǻre, dat honderden kilometers verderop gelegen skidorp, alleen het alpine skiën zou houden. Biatlon, langlaufen enzovoorts zou gewoon in de directe omgeving van Stockholm georganiseerd worden. Dacht ik althans.

In dat geval valt het wel mee. Peking had ook de paardensport in Hong Kong. Los Angeles '84 zelfs voetbal in Boston.

Voor Noorwegen zou het inderdaad praktischer zijn om het gewoon allemaal in Lillehammer en Hamar te organiseren. Zweden had misschien ook beter Östersund als centrale plaats kunnen kiezen. Maar ja, dat zijn provinciestadjes. Stockholm en Oslo zijn natuurlijk internationaal vermaarde steden. :)

Misschien zijn Krakow en Lviv trouwens wel goede opties. Maar even kijken waar die mee op de proppen komen.

De plannen van Peking heb ik nog niet gezien.
Ach als Albertville het kan organiseren in een niet al te ver verleden, dan moet Östersund toch ook wel kunnen. Nu is er wel een tendens dat de steden steeds groter moeten ja, maar ik zie eerlijk gezegd geen probleem is wat kleinere steden.

Even gecheckt. Albertville heeft 18.000 inwoners, Lillehammer 19.000 en Östersund zelfs 44.000.
pi_133259504
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 18:21 schreef TheArt het volgende:

[..]

Ach als Albertville het kan organiseren in een niet al te ver verleden, dan moet Östersund toch ook wel kunnen. Nu is er wel een tendens dat de steden steeds groter moeten ja, maar ik zie eerlijk gezegd geen probleem is wat kleinere steden.

Even gecheckt. Albertville heeft 18.000 inwoners, Lillehammer 19.000 en Östersund zelfs 44.000.
Ze zullen het technisch heus wel kunnen, maar ik bedoel qua aantrekkingskracht. Stockholm heeft een stuk meer cachet.

Net zoals Osaka of Fukuoka ook vast wel de Zomerspelen kunnen organiseren, maar Tokio simpelweg meer prestige geniet.
pi_133259543
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 14:48 schreef rubbereend het volgende:
Beijing is het 2,5 uur van het Olympisch park (wat ze dan ongetwijfeld weer kunnen gebruiken) naar de bergen waar de rest is.

Beijing zie ik niet zitten. Hebben net de Zomerspelen gehad. Dan liever een andere Chinese stad over een jaar of vijftien.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 14 november 2013 @ 21:22:07 #40
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_133266115
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 18:45 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Ze zullen het technisch heus wel kunnen, maar ik bedoel qua aantrekkingskracht. Stockholm heeft een stuk meer cachet.

Net zoals Osaka of Fukuoka ook vast wel de Zomerspelen kunnen organiseren, maar Tokio simpelweg meer prestige geniet.
Maar voor een wintersportoord is het cachet natuurlijk anders ten opzichte van winterspelen dan dat voor zomerspelen geldt.

quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 18:46 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Beijing zie ik niet zitten. Hebben net de Zomerspelen gehad. Dan liever een andere Chinese stad over een jaar of vijftien.
Ja ik vind dat ook vrij dicht op elkaar. Al vind ik het opzich niet eens zo'n slechte kandidatuur.

Ik heb nog geen favoriet
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 14 november 2013 @ 21:30:47 #41
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_133266541
En ter aanvulling, Oslo doet alles in Oslo behalve Alpine skiën en bobben. Dat is in Lillehammer.

Dat klinkt wel goed.

Stockholm doet alles in Stockholm en dat Alpine dingen Are, dat is wel dik 7 uur verder
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_135607060
insidethegames twitterde op vrijdag 17-01-2014 om 15:04:07 BREAKING: #Stockholm has pulled out of the race to host the 2022 Winter #Olympic Games. Story soon. #sweden reageer retweet
pi_135609764
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 16:21 schreef wimderon het volgende:
insidethegames twitterde op vrijdag 17-01-2014 om 15:04:07 BREAKING: #Stockholm has pulled out of the race to host the 2022 Winter #Olympic Games. Story soon. #sweden reageer retweet
Jammer, ik had het graag in Stockholm gezien.
pi_135609896
Misschien heeft Alma-Ata wel de meest compacte bid.

Oslo wil bepaalde dingen in Lillehammer houden en Krakow skiën zelfs in Slowakije. Alma-Ata ligt pal tegen de bergen aan.

Zou me niets verbazen als die Kazakken de beste beoordeling krijgen in de evaluatie. Dat is niet altijd doorslaggevend in de uiteindelijke keuze, maar toch.
pi_135611183
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 17:36 schreef Leatherface het volgende:
Misschien heeft Alma-Ata wel de meest compacte bid.

Oslo wil bepaalde dingen in Lillehammer houden en Krakow skiën zelfs in Slowakije. Alma-Ata ligt pal tegen de bergen aan.

Zou me niets verbazen als die Kazakken de beste beoordeling krijgen in de evaluatie. Dat is niet altijd doorslaggevend in de uiteindelijke keuze, maar toch.
Ik denk ook dat Alma Ata het gunstigst ligt tussen de bergen. ^O^
Het mag van mij daar wel gehouden worden.
pi_135611388
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 18:22 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Ik denk ook dat Alma Ata het gunstigst ligt tussen de bergen. ^O^
Het mag van mij daar wel gehouden worden.
Nu Stockholm is afgevallen heb ik geen uitgesproken voorkeur meer.

Misschien is Alma-Ata wel een mooie plek inderdaad. Nadeel is wel dat we dan drie keer achter keer Azië hebben. Maar soit, we hebben ook wel eens drie keer achter elkaar Europa gehad.
  vrijdag 17 januari 2014 @ 18:36:27 #47
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_135611676
Doe mij maar gewoon in Europa, vanwege tijdsverschil.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_135611740
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 18:36 schreef Szura het volgende:
Doe mij maar gewoon in Europa, vanwege tijdsverschil.
Het kan niet altijd in Europa zijn, alhoewel 2022 wel weer logisch zou zijn omdat Europa dan al een tijdje niet meer aan de beurt is geweest.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 18 januari 2014 @ 01:34:43 #49
862 Arcee
Look closer
pi_135630619
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 18:36 schreef Szura het volgende:
Doe mij maar gewoon in Europa, vanwege tijdsverschil.
Mij juist niet, ook vanwege tijdsverschil. 8-)
pi_135634198
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 01:34 schreef Arcee het volgende:

[..]

Mij juist niet, ook vanwege tijdsverschil. 8-)
Valt met Kazachstan eigenlijk wel mee. In Alma-Ata is het vijf uur later dan hier. Bijna alles is dan wel in de ochtend en middag te zien.
pi_135634221
En Medeo is natuurlijk een mythische baan.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 20 februari 2014 @ 15:35:53 #52
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_136931396
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 9 maart 2014 @ 22:16:50 #53
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_137563556
Ik denk dat Oekraïne met Lviv voorlopig weinig kans maakt :')
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Redactie Sport / Supervogel zondag 9 maart 2014 @ 22:18:33 #54
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_137563681
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 22:16 schreef rubbereend het volgende:
Ik denk dat Oekraïne met Lviv voorlopig weinig kans maakt :')
:D
pi_137564314
Ik ben voor Oslo, holmenkollen _O_ en kunnen ze het bislett niet tot leven wekken met een mobiele schaatsbaan? Nostalgie *O*
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 9 maart 2014 @ 22:30:03 #56
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_137564495
Oslo lijkt me huizenhoog favoriet
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_137564771
Dan is alleen nog de vraag wie de vlam ontsteekt? Daehlie of Bjorndahlen :P
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 9 maart 2014 @ 22:35:31 #58
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_137564843
Alma-Ata zou de openingsceremonie in Medeo willen houden _O_
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_137565626
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 22:35 schreef rubbereend het volgende:
Alma-Ata zou de openingsceremonie in Medeo willen houden _O_
met een nieuw ijsstadion zeker :'(
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 9 maart 2014 @ 22:50:03 #60
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_137565756
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 22:47 schreef komrad het volgende:

[..]

met een nieuw ijsstadion zeker :'(
met dak ja
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_137565949
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 22:50 schreef rubbereend het volgende:

[..]

met dak ja
dan moeten ze wel heel veel blowers installeren om het hele rondje rugwind te krijgen.

Maar OT: voor mij Oslo dus
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 9 maart 2014 @ 22:55:08 #62
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_137566097
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 22:53 schreef komrad het volgende:

[..]

dan moeten ze wel heel veel blowers installeren om het hele rondje rugwind te krijgen.

Maar OT: voor mij Oslo dus
Tis Oslo tegen drie keer Azië...... en Azië heeft al de twee voorgaande Spelen.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_137573475
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 22:55 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Tis Oslo tegen drie keer Azië...... en Azië heeft al de twee voorgaande Spelen.
Doe ook maar Oslo, ja. Nu Stockholm en München niet meer in de race zijn, ga ik ook voor Oslo.

Alma Ata lijkt me een prima plaats, maar in een later stadium. Niet zo kort achter Sotsji, Korea en Tokio.
  maandag 10 maart 2014 @ 22:44:18 #64
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_137601511
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 22:34 schreef komrad het volgende:
Dan is alleen nog de vraag wie de vlam ontsteekt? Daehlie of Bjorndahlen :P
Koss
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 1 mei 2014 @ 21:24:12 #65
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_139465863
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 1 mei 2014 @ 21:31:03 #66
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_139466285
Jammer dat er geen Zuid-Amerikaanse stad interesse heeft getoond. Dat zou ook wel 's leuk zijn.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 1 mei 2014 @ 21:33:44 #67
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_139466455
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 21:31 schreef Van_Poppel het volgende:
Jammer dat er geen Zuid-Amerikaanse stad interesse heeft getoond. Dat zou ook wel 's leuk zijn.
Ik denk dat ze bij het IOC wel even klaar zijn met Zuid-Amerika na de problemen met Brazilië nu.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 1 mei 2014 @ 21:37:40 #68
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_139466678
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 21:33 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Ik denk dat ze bij het IOC wel even klaar zijn met Zuid-Amerika na de problemen met Brazilië nu.
Ik vrees er ook voor...het is zelfs de vraag of ze alle stadions voor het WK afkrijgen...

Er is daar ook geen echte wintersportcultuur, terwijl er in de Andes genoeg mogelijkheden zouden moeten zijn.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 1 mei 2014 @ 21:50:23 #69
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_139467355
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 21:37 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Ik vrees er ook voor...het is zelfs de vraag of ze alle stadions voor het WK afkrijgen...

Er is daar ook geen echte wintersportcultuur, terwijl er in de Andes genoeg mogelijkheden zouden moeten zijn.
In Argentinië heb je wat skigebieden volgens mij, de Oranjes gaan er weleens heen. Maar dat land kan de Spelen voorlopig niet betalen. Dus dat gaat nog lang duren. 2026 misschien weer richten Noord-Amerika misschien
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Redactie Sport / Supervogel maandag 26 mei 2014 @ 12:39:50 #70
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_140385191
Ik ben voor Oslo! :)
leven zoals het leven is
pi_140386364
quote:
14s.gif Op maandag 26 mei 2014 12:39 schreef Pino112 het volgende:

[..]

En gestemd en daarna teruggetrokken:
Inwoners Krakau stemmen tegen kandidatuur Spelen
Tsja, zo wordt deze race (die aanvankelijk toch wel interessant leek met ook interesse van München en Stockholm) steeds magerder en magerder.

In München stemde de bevolking tegen, in Krakau nu ook. In Stockholm was de gemeenteraad het er niet mee eens. Lviv is natuurlijk geen serieuze kandidaat (meer). Zo houden we alleen olielanden Noorwegen en Kazachstan als opties over.
pi_140386474
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 21:50 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Dus dat gaat nog lang duren. 2026 misschien weer richten Noord-Amerika misschien
Denk het ook. 2022 Oslo (of misschien toch Alma-Ata, wie weet) en dan 2026 Denver of Tahoe. Als ten minste de Amerikanen er nog zin in hebben.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 mei 2014 @ 15:07:34 #74
426493 crew  PippenScottie
pi_140386663
Het is te prijzen dat via referenda de bevolking zich mag uitspreken over toewijzing van de OS, maar het is opvallend dat in een aantal Europese landen hierdoor de kandidatuur is teruggetrokken.

Het zou jammer zijn als we hierdoor geen Spelen in de regio meer krijgen.

Als ik de bids zie denk ik dat Kazachstan de Spelen krijgt. Het zal wel verkocht worden als de eerste OS in Centraal Azië.
pi_140386728
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 15:07 schreef PippenScottie het volgende:
Het is te prijzen dat via referenda de bevolking zich mag uitspreken over toewijzing van de OS, maar het is opvallend dat in een aantal Europese landen hierdoor de kandidatuur is teruggetrokken.

Het zou jammer zijn als we hierdoor geen Spelen in de regio meer krijgen.

Als ik de bids zie denk ik dat Kazachstan de Spelen krijgt. Het zal wel verkocht worden als de eerste OS in Centraal Azië.
Democratie zegeviert, maar blijkbaar is in de steden in kwestie onvoldoende animo voor de OS. Een knauw voor toekomstige Europese kandidaten, maar we zullen het moeten accepteren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leatherface op 26-05-2014 15:15:14 ]
pi_140386963
Ook de kandidatuur van Oslo raakt in het ongewisse trouwens.

http://www.gamesbids.com/(...)_bid/1216136912.html
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 mei 2014 @ 15:28:57 #77
426493 crew  PippenScottie
pi_140387394
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 15:09 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Democratie zegeviert, maar blijkbaar is in de steden in kwestie onvoldoende animo voor de OS. Een knauw voor toekomstige Europese kandidaten, maar we zullen het moeten accepteren.
En een dikke knauw voor het IOC ook trouwens. Hoe lullig is het als er twee kandidaatsteden zijn voor de OS?
Eentje in een door burgeroorlog verscheurd land, en eentje in een door petrodollars betaalde kunstmatige stad in een land waar de president al 23 jaar zit.
pi_140387590
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2014 15:28 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

En een dikke knauw voor het IOC ook trouwens. Hoe lullig is het als er twee kandidaatsteden zijn voor de OS?
Eentje in een door burgeroorlog verscheurd land, en eentje in een door petrodollars betaalde kunstmatige stad in een land waar de president al 23 jaar zit.
Die kunstmatige stad is Astana. ;) Alma-Ata bestaat wel al best lang.

China is ook nog in de race trouwens met Peking. Maar dat zal ook niet de gewenste keus zijn, aangezien wel al zoveel Azië gehad. Alleen als het echt niet anders kan.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 mei 2014 @ 15:42:33 #79
426493 crew  PippenScottie
pi_140387885
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 15:34 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Die kunstmatige stad is Astana. ;) Alma-Ata bestaat wel al best lang.

China is ook nog in de race trouwens met Peking. Maar dat zal ook niet de gewenste keus zijn, aangezien wel al zoveel Azië gehad. Alleen als het echt niet anders kan.
Shame on me...
Blijft staan dat Kazachstan geen toonbeeld van democratie is. Al is dat voor het IOC nooit een probleem geweest natuurlijk.
pi_140388042
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2014 15:42 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Shame on me...
Blijft staan dat Kazachstan geen toonbeeld van democratie is. Al is dat voor het IOC nooit een probleem geweest natuurlijk.
Dat is dan wel waar. Maar ja, als er geen andere keus is lijkt me Kazachstan wel een veilige optie. Ze hebben centen zat, infrastructuur zal vast geen probleem zijn. Daar zullen ze zich vast geen buil aan vallen.
pi_140465629
Het draagvlak onder de kandidatuur van Oslo lijkt ook helemaal weg te vallen.

http://deadspin.com/nobod(...)tm_medium=socialflow
pi_140467003
Dan maar naar Alma-Ata.
leven zoals het leven is
pi_140467752
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 13:54 schreef Jason22 het volgende:
Dan maar naar Alma-Ata.
Blijft niks anders over zo.

Los van de ethische discussie over of Kazachstan wel zo democratisch is, lijkt me Alma-Ata wel gewoon een capabele kandidaat. Geld zat en koud genoeg.
pi_140467784
Oslo is overigens nog niet definitief afgehaakt, maar één van de twee regeringspartijen heeft de steun voor het project opgezegd. Ook de lokale bevolking is niet onverdeeld voor.
pi_140467999
Ik vind
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 14:20 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Blijft niks anders over zo.

Los van de ethische discussie over of Kazachstan wel zo democratisch is, lijkt me Alma-Ata wel gewoon een capabele kandidaat. Geld zat en koud genoeg.
Ik vind alles prima, als het maar geen Peking wordt. :r
leven zoals het leven is
pi_140468256
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 14:26 schreef Jason22 het volgende:
Ik vind

[..]

Ik vind alles prima, als het maar geen Peking wordt. :r
Die kans wordt zo onderhand wel 50%.

Maar als het tussen Peking en Alma-Ata gaat, doe wat mij betreft dan maar die laatste.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 28 mei 2014 @ 15:18:47 #87
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_140469765
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 13:06 schreef Leatherface het volgende:
Het draagvlak onder de kandidatuur van Oslo lijkt ook helemaal weg te vallen.

http://deadspin.com/nobod(...)tm_medium=socialflow
Dat zou ik echt vreselijk vinden als het niet naar Oslo gaat. Ik bedoel, buiten de sport zijn er natuurlijk ergere dingen, maar binnen de sport zou ik het echt een van de grootste teleurstellingen ooit vinden.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 28 mei 2014 @ 15:19:40 #88
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_140469800
Trouwens over Zuid-Amerika, de halve wereldtop bij het alpineskiën en volgens mij ook wel langlaufen zit 's zomers regelmatig in Argentinië of Chili, bijvoorbeeld in Ushuia dacht ik.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_140470011
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 15:19 schreef heywoodu het volgende:
Trouwens over Zuid-Amerika, de halve wereldtop bij het alpineskiën en volgens mij ook wel langlaufen zit 's zomers regelmatig in Argentinië of Chili, bijvoorbeeld in Ushuia dacht ik.
Ja, maar dat houdt in dat je de winterspelen dan in juli of augustus moet houden. Valt moeilijk te verkopen.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 28 mei 2014 @ 15:26:33 #90
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_140470040
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 15:25 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Ja, maar dat houdt in dat je de winterspelen dan in juli of augustus moet houden. Valt moeilijk te verkopen.
_O- Scherp ja. Daar had ik niet aan gedacht maar heb je gelijk in natuurlijk.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_140474790
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 15:26 schreef heywoodu het volgende:

[..]

_O- Scherp ja. Daar had ik niet aan gedacht maar heb je gelijk in natuurlijk.
ik heb daar in principe geen probleem mee want anders zou het zuidelijk halfrond bijna geen kans hebben. Het is heel erg onpraktisch maar we gaan ook met 50 graden in een zandbak voetballen dus dan vind ik dit minder bezwaarlijk
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_140479217
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2014 17:35 schreef komrad het volgende:

[..]

ik heb daar in principe geen probleem mee want anders zou het zuidelijk halfrond bijna geen kans hebben. Het is heel erg onpraktisch maar we gaan ook met 50 graden in een zandbak voetballen dus dan vind ik dit minder bezwaarlijk
Ik zou er ook geen problemen mee hebben, maar ik betwijfel of de wintersporters zelf het willen.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 mei 2014 @ 20:15:32 #93
426493 crew  PippenScottie
pi_140481183
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 19:31 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Ik zou er ook geen problemen mee hebben, maar ik betwijfel of de wintersporters zelf het willen.
Sporters hebben niet zo gek veel te zeggen bij de toewijzing van de Olympische Spelen.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 28 mei 2014 @ 20:18:32 #94
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_140481322
Het lijkt me weinig aan eigenlijk...dan heb je maandenlang het hele winterseizoen gehad, dan moet je een paar maanden wachten en dan ineens even 2 weken alle wintersporten, waarna je weer een paar maanden moet wachten tot alles volop losbarst. Tenzij je alle World Cups van alle wintersporten dan ineens ook in onze zomer gaat houden, zodat je nog wel een seizoen hebt met de OS als hoogtepunt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 28 mei 2014 @ 20:33:54 #95
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_140482071
Dus we gaan met de OS drie keer achter elkaar naar Azië :')
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_140482115
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 20:33 schreef rubbereend het volgende:
Dus we gaan met de OS drie keer achter elkaar naar Azië :')
Als Oslo uit de race stapt wel ja.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 28 mei 2014 @ 20:38:32 #97
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_140482338
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 20:34 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Als Oslo uit de race stapt wel ja.
dat zou toch wel beroerd zijn
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_140482386
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 20:38 schreef rubbereend het volgende:

[..]

dat zou toch wel beroerd zijn
Dat is nog niet zeker, dat dat gebeurt. Maar 1 van de 2 Noorse regeringspartijen is tegen de OS in Oslo. Geen goed teken dus.
pi_140533470
http://nos.nl/artikel/654586-winterspelen-nee-dank-u.html

Volgens mij vergeet dit verhaal Oslo, want die zijn toch nog niet helemaal uit de race? Of heb ik iets gemist?
pi_140533613
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 11:29 schreef Leatherface het volgende:
http://nos.nl/artikel/654586-winterspelen-nee-dank-u.html

Volgens mij vergeet dit verhaal Oslo, want die zijn toch nog niet helemaal uit de race? Of heb ik iets gemist?
Ik denk dat de regering vindt dat Oslo zich terug moeten trekken

Geen Peking alsjeblieft want dan krijg je:

2018: Pyeongchang
2020: Tokio
2022: Peking

:N
leven zoals het leven is
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 30 mei 2014 @ 11:37:06 #101
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_140533643
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 11:36 schreef Jason22 het volgende:

[..]

Ik denk dat de regering vindt dat Oslo zich terug moeten trekken

Geen Peking alsjeblieft want dan krijg je:

2018: Pyeongchang
2020: Tokio
2022: Peking

:N
Bovendien zal men daar waarschijnlijk om nog minder sporten enthousiast zijn dan de Russen :{
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_140533778
De hoge kosten van Sotsji hebben toch een verkeerd precedent geschapen. Het schrikt mogelijke kandidaten af.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 30 mei 2014 @ 11:45:46 #103
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_140533866
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 11:42 schreef Leatherface het volgende:
De hoge kosten van Sotsji hebben toch een verkeerd precedent geschapen. Het schrikt mogelijke kandidaten af.
Terwijl steden juist nu zouden kunnen laten zien dat het niet allemaal achterlijk duur moet zijn.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_140533934
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 11:45 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Terwijl steden juist nu zouden kunnen laten zien dat het niet allemaal achterlijk duur moet zijn.
En Noorwegen al genoeg faciliteiten heeft die ze met een likje verf zo weer opnieuw kunnen gebruiken.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 30 mei 2014 @ 11:49:13 #105
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_140533945
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 11:48 schreef Leatherface het volgende:

[..]

En Noorwegen al genoeg faciliteiten heeft die ze met een likje verf zo weer opnieuw kunnen gebruiken.
En de meeste sporten daar toch volle tribunes trekken.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_140534181
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 11:49 schreef heywoodu het volgende:

[..]

En de meeste sporten daar toch volle tribunes trekken.
zeker, bv een volle holmenkollen heeft toch veel meer sfeer dan een nieuwe (halfvolle) accommodatie.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_140534194
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 11:49 schreef heywoodu het volgende:

[..]

En de meeste sporten daar toch volle tribunes trekken.
Om het humeur dan maar een beetje op te vijzelen een leuk liedje:

  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 30 mei 2014 @ 12:02:04 #108
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_140534273
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 11:57 schreef komrad het volgende:

[..]

zeker, bv een volle holmenkollen heeft toch veel meer sfeer dan een nieuwe (halfvolle) accommodatie.
:Y
Zelfs een lege Holmenkollen heeft al een bijzondere sfeer :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 30 mei 2014 @ 12:02:16 #109
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_140534276
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 11:58 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Om het humeur dan maar een beetje op te vijzelen een leuk liedje:

:D :D
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_140534739
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 12:02 schreef heywoodu het volgende:

[..]

:Y
Zelfs een lege Holmenkollen heeft al een bijzondere sfeer :P
bislett :P
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_143988160
De steun voor de kandidatuur van Oslo brokkelt steeds verder af. Slechts dertig procent van de Noren is voor, bleek uit een enquête.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 30 augustus 2014 @ 14:33:45 #112
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_143988182
:{

Jij ook al zin in een schitterend biatlontoernooi ergens in een stel Chinese of Kazachse bergen met 25 coaches, een stuk of 130 familieleden en 15 Chinezen die dachten dat hier de moguls waren langs het parcours? :)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_143988196
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 14:33 schreef heywoodu het volgende:
:{

Jij ook al zin in een schitterend biatlontoernooi ergens in een stel Chinese of Kazachse bergen? :)
Ik ben altijd in voor een biatlontoernooi, maar liever op een plek waar sfeer is.
pi_143988223
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 14:33 schreef heywoodu het volgende:
:{

Jij ook al zin in een schitterend biatlontoernooi ergens in een stel Chinese of Kazachse bergen met 25 coaches, een stuk of 130 familieleden en 15 Chinezen die dachten dat hier de moguls waren langs het parcours? :)
Het is een duur feestje. Als een land als Noorwegen het al niet meer wil, dan geeft dat toch te denken. :{
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 30 augustus 2014 @ 14:35:28 #115
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_143988227
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 14:34 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Ik ben altijd in voor een biatlontoernooi, maar liever op een plek waar sfeer is.
Kazachstan heeft bij het langlaufen tenminste nog Poltoranin waar wat publiek op af zou komen, maar goed, die is ook al bijna bejaard tegen die tijd.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_143988355
Een politiek besluit is er nog niet genomen trouwens in Noorwegen. Zal blijken of alle regeringspartijen er geld voor willen uittrekken.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 1 september 2014 @ 20:39:01 #117
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_144076447
Dus we gaan drie keer achter elkaar naar Azië? :')
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_144097765
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 20:39 schreef rubbereend het volgende:
Dus we gaan drie keer achter elkaar naar Azië? :')
Als er geen andere keus is zul je wel moeten he?
pi_144129681
Ik mag toch hopen dat het Oslo wordt
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 3 september 2014 @ 12:49:56 #120
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_144132480
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 11:17 schreef TheVulture het volgende:
Ik mag toch hopen dat het Oslo wordt
Ik heb nooit zo hard gehoopt dat een bepaalde stad de Spelen zou krijgen :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_144132864
Zit er niet in met slechts 30% steun. Het IOC moet toch een gaan nadenken over kosten en imago
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 3 september 2014 @ 13:46:34 #122
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_144134073
IOC heeft onlangs al eens gezegd dat helemaal niet zo duur hoeft te zijn. Relatief natuurlijk, 1-2 miljard euro.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_144137318
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 13:46 schreef heywoodu het volgende:
IOC heeft onlangs al eens gezegd dat helemaal niet zo duur hoeft te zijn. Relatief natuurlijk, 1-2 miljard euro.
dat zeggen ze wel maat de realiteit is anders. Om het nog maar niet te hebben over alle politiek
En dan heeft Rogge al heel veel goeds gedaan aan de politiek vh IOC
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 3 september 2014 @ 15:44:45 #124
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_144137728
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2014 15:31 schreef komrad het volgende:

[..]

dat zeggen ze wel maat de realiteit is anders. Om het nog maar niet te hebben over alle politiek
En dan heeft Rogge al heel veel goeds gedaan aan de politiek vh IOC
Het gaat er vooral ook om dat er natuurlijk niet teveel naar Sochi gekeken moet worden, dat was gewoon totaal buiten alle proporties.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_144139150
Sochi was inderdaad totaal bezopen wat daar allemaal aan geld is verspild.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_144140142
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 15:44 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Het gaat er vooral ook om dat er natuurlijk niet teveel naar Sochi gekeken moet worden, dat was gewoon totaal buiten alle proporties.
eens

Ik heb niet het idee dat het IOC zelf ook sober gaat doen om de kosten te drukken. Het is een grote parade aan bobo's die gefêteerd moeten worden op kosten van het organiserend land.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_144184045
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 15:44 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Het gaat er vooral ook om dat er natuurlijk niet teveel naar Sochi gekeken moet worden, dat was gewoon totaal buiten alle proporties.
Dat budget van 50 miljard heeft wel een verkeerd precedent veroorzaakt inderdaad. Nu zal Beijing ook niet goedkoop geweest zijn, maar Sotsji sloeg wat dat betreft alles.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 19:32:36 #128
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_145101885
danroan twitterde op woensdag 01-10-2014 om 19:14:45 Norwegian government fails to back Oslo'22 Winter Olympics bid amid concerns over financial cost. Leaves just Almaty & Beijing vying to host reageer retweet
Oslo haakt dus definitief af (?). Jammer zeg :{
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 1 oktober 2014 @ 19:34:42 #129
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_145101968
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_145102449
:'(
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_145102634
Erg jammer
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_145103490
Tsja, jammer. :{ Maar er was blijkbaar gewoon te weinig animo voor....

Dan maar Alma-Ata.
pi_145103561
Maar als Noorwegen al geen winterspelen meer wil organiseren... Geeft toch te denken.
pi_145103745
Boehoeeeeee
  woensdag 1 oktober 2014 @ 20:28:47 #135
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_145104141
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 20:13 schreef Leatherface het volgende:
Maar als Noorwegen al geen winterspelen meer wil organiseren... Geeft toch te denken.
Dit vooral.

Ze zouden het eigenlijk verplicht moeten rouleren over de continenten. Noord-Amerika, Europa en Azië om en om.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 oktober 2014 @ 20:36:44 #136
426493 crew  PippenScottie
pi_145104458
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 20:28 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Dit vooral.

Ze zouden het eigenlijk verplicht moeten rouleren over de continenten. Noord-Amerika, Europa en Azië om en om.
Dan moet er wel animo zijn.
Er is gewoon geen Europees land dat wil investeren in de OS (en aan de grillen van het IOC mee wil werken).
  woensdag 1 oktober 2014 @ 21:28:25 #137
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_145106712
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 20:36 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Dan moet er wel animo zijn.
Er is gewoon geen Europees land dat wil investeren in de OS (en aan de grillen van het IOC mee wil werken).
Tuurlijk is er wel animo. Ze zijn alleen bang veel geld uit te geven aan een goed bid, om vervolgens te verliezen van een land dat wel blind wil investeren. Er zijn in Europa genoeg plaatsen waar het gros van de faciliteiten er al zijn.
pi_145110210
Kak
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_145111404
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 21:28 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Tuurlijk is er wel animo. Ze zijn alleen bang veel geld uit te geven aan een goed bid, om vervolgens te verliezen van een land dat wel blind wil investeren. Er zijn in Europa genoeg plaatsen waar het gros van de faciliteiten er al zijn.
Deze eeuw:
Athene 2004, Turijn 2006 en Londen 2012 en dat is het wel tot 2024.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 23:03:29 #140
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_145111729
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 22:56 schreef Nober het volgende:

[..]

Deze eeuw:
Athene 2004, Turijn 2006 en Londen 2012 en dat is het wel tot 2024.
Wat is je punt?
pi_145111976
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 23:03 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Wat is je punt?
Dat ze dus niet willen investeren aangezien ze zich terugtrekken. Wil Nederland nog de OS binnenhalen in 2028?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 1 oktober 2014 @ 23:13:09 #142
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_145112206
Drie keer Azië achter elkaar :')

quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 23:08 schreef Nober het volgende:

[..]

Dat ze dus niet willen investeren aangezien ze zich terugtrekken. Wil Nederland nog de OS binnenhalen in 2028?
nee
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 1 oktober 2014 @ 23:17:21 #143
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_145112421
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 23:08 schreef Nober het volgende:

[..]

Dat ze dus niet willen investeren aangezien ze zich terugtrekken. Wil Nederland nog de OS binnenhalen in 2028?
Als er alleen maar concurrentie is van elkaar zal er echt wel genoeg interesse zijn. Dan is de druk om een heel ambitieus duur bid te hebben er niet.
pi_145118401
Ik vraag me af of we straks voor de Zomerspelen in 2024 een vergelijkbaar scenario krijgen. Dat de ene na de andere stad adios amigos zegt.
pi_145119469
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 10:02 schreef Leatherface het volgende:
Ik vraag me af of we straks voor de Zomerspelen in 2024 een vergelijkbaar scenario krijgen. Dat de ene na de andere stad adios amigos zegt.
Zijn al aardig wat steden afgehaakt maar in veel gevallen waren dat toch nooit serieuze bids geworden.

Met Parijs, Melbourne, Doha, Berlijn, LA o.a. heb je al een vrij sterk rijtje van steden die niet zomaar hun bid zullen opgeven.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 2 oktober 2014 @ 10:51:39 #146
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_145119525
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 10:49 schreef Ericr het volgende:

[..]

Zijn al aardig wat steden afgehaakt maar in veel gevallen waren dat toch nooit serieuze bids geworden.

Met Parijs, Melbourne, Doha, Berlijn, LA o.a. heb je al een vrij sterk rijtje van steden die niet zomaar hun bid zullen opgeven.
Maar daar heb je het al: Doha. Die zullen ongetwijfeld geen probleem hebben om het budget vijf keer zo groot te maken als al die andere steden..
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_145121467
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 10:51 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Maar daar heb je het al: Doha. Die zullen ongetwijfeld geen probleem hebben om het budget vijf keer zo groot te maken als al die andere steden..
Daar brandt het IOC de vingers niet aan.
  Redactie Sport donderdag 2 oktober 2014 @ 14:34:51 #148
109131 crew  sportfreak
pi_145126087
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 10:51 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Maar daar heb je het al: Doha. Die zullen ongetwijfeld geen probleem hebben om het budget vijf keer zo groot te maken als al die andere steden..
Doha is toch de hoofdstad van Qatar?

Krijgen we dan ook Zomerspelen in januari? Of gaan ze daar de 50km snelwandelen houden bij 45 graden?
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 2 oktober 2014 @ 14:35:42 #149
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_145126112
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 14:34 schreef sportfreak het volgende:

[..]

Doha is toch de hoofdstad van Qatar?

Krijgen we dan ook Zomerspelen in januari? Of gaan ze daar de 50km snelwandelen houden bij 45 graden?
Ze zullen wel een airco neerzetten om de stad af te koelen ofzo.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_145126340
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 23:13 schreef rubbereend het volgende:
Drie keer Azië achter elkaar :')
Nou ja, het is niet zo dat we nooit drie keer achtereen Europa hadden he?

Het IOC heeft niet bepaald de luxe dat het uit een lange lijst van kandidaten kan kiezen.
pi_145126903
In Alma-Ata hebben ze in ieder geval wel echte winters. En ze hoeven lang niet zo veel nieuw te bouwen als in Sotsji.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 2 oktober 2014 @ 15:08:03 #152
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_145126952
En schaatsen op Medeo is dan wel weer gaaf.

Ik hoop dan wel dat bandy als demonstratiesport aanwezig is :Y
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_145126998
quote:
14s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 15:08 schreef heywoodu het volgende:
En schaatsen op Medeo is dan wel weer gaaf.

Ik hoop dan wel dat bandy als demonstratiesport aanwezig is :Y
Laat ze het voordeel van de twijfel geven. Veel keus is er nu toch niet.
pi_145181930
De LA Times heeft het eisenpakket van de IOC-bonzen eens op een rijtje gezet.

http://www.latimes.com/sp(...)-20141003-story.html
pi_145181999
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:32 schreef Leatherface het volgende:
De LA Times heeft het eisenpakket van de IOC-bonzen eens op een rijtje gezet.

http://www.latimes.com/sp(...)-20141003-story.html
Met zulke eisen, en dan vooral deze:
quote:
Dedicated lanes on all roads where IOC members travel.
Zullen we geen OS meer in West-Europa hebben.
in a crowd you lose humanity
pi_145182020
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:36 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Met zulke eisen, en dan vooral deze:

[..]

Zullen we geen OS meer in West-Europa hebben.
Ik denk dat we dat de komende decennia wel op onze buik kunnen schrijven ja. :D
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 4 oktober 2014 @ 11:38:10 #157
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_145182038
De bar van het hotel dat extra laat open moet kan ik me voorstellen en is ook niet meer dan logisch voor zo'n evenement.

Fruit en cakejes van het seizoen :')
Alleen Coca-Cola in de minibar :')
Die exacte temperatuur :')
Per se allemaal een nieuwe Samsung-telefoon met Noors abonnement moeten hebben :')
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 4 oktober 2014 @ 11:38:58 #158
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_145182055
Oh ja en hoge IOC-leden die per se een ontmoeting met de koning moeten hebben met daarna een cocktailparty :')
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_145182121
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:38 schreef heywoodu het volgende:
met daarna een cocktailparty :')
Waar kan ik me opgeven als IOC-lid?

Dan wel de OS in een lekkere zonnige stad met een mooi strand. Ga ik na het 'zware werk' lekker tot mezelf komen met een White Russian op een strandstoel.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 4 oktober 2014 @ 11:42:53 #160
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_145182130
Overigens zijn sommige dingen natuurlijk ook niet helemaal onlogisch. Volgens mij worden die aparte rijbanen bijvoorbeeld ook gebruikt voor atleten?

En Samsung en Coca-Cola zijn ook gewoon sponsoren natuurlijk, terwijl die telefoons als het goed is niet weggegeven worden, maar in bruikleen zijn (tenzij iemand ervoor kiest om de telefoon zelf te betalen).
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 4 oktober 2014 @ 11:43:29 #161
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_145182137
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:42 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Waar kan ik me opgeven als IOC-lid?

Dan wel de OS in een lekkere zonnige stad met een mooi strand.
Almaty!
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_145182152
quote:
9s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:43 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Almaty!
Dan liever Astana. Daar hebben ze een indoor zwemparadijs met geïmporteerd zand uit de Malediven.
pi_145182186
quote:
9s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:43 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Almaty!
Ik stel wel als extra eis dat de livemuziek exclusief verzorgd wordt door Hubertus Zu Hohenlohe.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 4 oktober 2014 @ 11:46:58 #164
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_145182206
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:45 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Ik stel wel als extra eis dat de livemuziek exclusief verzorgd wordt door Hubertus Zu Hohenlohe.
Dat lijkt me niet meer dan redelijk, waarom zou je anders naar de Spelen willen :?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_145182237
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:46 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet meer dan redelijk, waarom zou je anders naar de Spelen willen :?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Winterspelen zonder Hubertus zijn als Petter Northug zonder pokerkaarten.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 4 oktober 2014 @ 11:49:47 #166
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_145182273
Als alpineskiën zonder Nepalees die op 25 minuten achterstand de finish van de slalom haalt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 4 oktober 2014 @ 11:51:06 #167
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_145182314
Of als langlaufen zonder gehoofddoekte Iraanse vrouwen die een kwartier inleveren op een race van nog geen half uur *O*
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_145182346
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:51 schreef heywoodu het volgende:
Of als langlaufen zonder gehoofddoekte Iraanse vrouwen die een kwartier inleveren op een race van nog geen half uur *O*
Als Miriam Gössner zonder forse cupmaat.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 4 oktober 2014 @ 11:52:34 #169
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_145182359
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:52 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Als Miriam Gössner zonder forse cupmaat.
Ik ben nu even een kwartiertje weg, doei
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_145184805
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:36 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Met zulke eisen, en dan vooral deze:

[..]

Zullen we geen OS meer in West-Europa hebben.
En terecht! Dit soort eisen zijn belachelijk.
pi_145187824
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 13:37 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

En terecht! Dit soort eisen zijn belachelijk.
Nou ja, dat van de olympische rijbanen snap ik dan nog wel, om het transport van atleten te versnellen.
  vrijdag 31 juli 2015 @ 07:44:19 #172
194695 franklop
Fran knock
pi_154783994
Vandaag de bekendmaking. Dan naar voor Almaty
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 31 juli 2015 @ 08:27:40 #173
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_154784313
Rond 11.30 als ik Richard Conway op Twitter mag geloven met Beijing als favoriet.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_154784525
We zullen inderdaad wel naar Beijing gaan
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Trouwste user 2022 vrijdag 31 juli 2015 @ 09:29:48 #175
7889 tong80
Spleenheup
pi_154785050
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 08:45 schreef TheVulture het volgende:
We zullen inderdaad wel naar Beijing gaan
Dit. Is allang een gelopen strijd. Op naar de vrijheid. Met het vuur van democratie en vrijheid voorop.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 31 juli 2015 @ 10:15:55 #176
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_154785860
Waarom is China de favoriet?

Almaty is een prachtige stad met geweldig mooie ski-oorden ten zuiden van de stad in de bergen. :)
Ik hoop echt dat Kazachstan wordt verkozen.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 31 juli 2015 @ 10:22:13 #177
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_154785985
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 10:15 schreef NaturalScience het volgende:
Waarom is China de favoriet?

Almaty is een prachtige stad met geweldig mooie ski-oorden ten zuiden van de stad in de bergen. :)
Ik hoop echt dat Kazachstan wordt verkozen.
Ik ook, met als enige reden het tijdsverschil. Vond de overige kandidaten beter.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  vrijdag 31 juli 2015 @ 10:31:55 #178
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_154786156
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 10:22 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik ook, met als enige reden het tijdsverschil. Vond de overige kandidaten beter.
Almaty is vanuit Europa ook veel sneller, goedkoper en beter te bereiken.

Vluchten vanuit Schiphol naar Almaty zijn doorgaans erg goedkoop en het visum is makkelijker te krijgen.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 31 juli 2015 @ 10:32:31 #179
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_154786164
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 10:15 schreef NaturalScience het volgende:
Waarom is China de favoriet?

IOC wilde heel graag naar Europa. Maar als die afhaken.....

Beijing is het minst slechte van de twee ondanks geen sneeuw lijkt de opinie te gaan worden van de stemmende IOC-leden.

Overigens stemmen slechts 85 leden vd 100 leden
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_154786167
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-u-vriendelijk.dhtml

Ik ben het niet vaak met Verbruggen eens maar hij heeft wel een punt. Ik was afgelopen voorjaar in Barcelona en daar profiteren ze na ruim 20 jaar ook nog steeds van de voorzieningen die voor de OS zijn aangelegd.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 31 juli 2015 @ 10:35:26 #181
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_154786221
quote:
Drama! There’s been some problem with the electronic tablets that the members are voting on, and the IOC “doesn’t feel comfortable with the integrity of the vote”.

So we’re going to have a written ballot instead!
http://www.theguardian.co(...)eijing-v-almaty-live
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Trouwste user 2022 vrijdag 31 juli 2015 @ 10:39:38 #182
7889 tong80
Spleenheup
pi_154786313
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 10:32 schreef TheVulture het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-u-vriendelijk.dhtml

Ik ben het niet vaak met Verbruggen eens maar hij heeft wel een punt. Ik was afgelopen voorjaar in Barcelona en daar profiteren ze na ruim 20 jaar ook nog steeds van de voorzieningen die voor de OS zijn aangelegd.
Montreol ?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 vrijdag 31 juli 2015 @ 10:40:37 #183
7889 tong80
Spleenheup
pi_154786332
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 10:15 schreef NaturalScience het volgende:
Waarom is China de favoriet?

Almaty is een prachtige stad met geweldig mooie ski-oorden ten zuiden van de stad in de bergen. :)
Ik hoop echt dat Kazachstan wordt verkozen.
qatar :)

Money rules the world.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 31 juli 2015 @ 10:47:06 #184
194695 franklop
Fran knock
pi_154786443
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 10:40 schreef tong80 het volgende:

[..]

qatar :)

Money rules the world.

:P
Toch heb ik het idee dat dat (tegenwoordig) minder is dan bij de FIFA...
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  vrijdag 31 juli 2015 @ 10:49:41 #185
202348 Susi
Temple of Love
pi_154786488
Doe maar Kazachstan, daar is nog winter.
  vrijdag 31 juli 2015 @ 10:51:00 #186
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_154786516
Alleen al vanwege de historie van de ijsbaan moet het natuurlijk Almaty worden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Trouwste user 2022 vrijdag 31 juli 2015 @ 10:51:48 #187
7889 tong80
Spleenheup
pi_154786533
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 10:51 schreef Janneke141 het volgende:
Alleen al vanwege de historie van de ijsbaan moet het natuurlijk Almaty worden.
Alma Ata _O_ Medeo _O_

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 31 juli 2015 @ 11:03:29 #188
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_154786762
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 10:49 schreef Susi het volgende:
Doe maar Kazachstan, daar is nog winter.
In Almaty niet echt hoor. Maar vlak onder de stad ligt een enorme bergketen vol met ski-oorden en schaatsbanen.
pi_154786827
Ik heb me er nog eens in verdiept maar Kazachstan heeft wel een mooier, traditioneler bid :Y
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Trouwste user 2022 vrijdag 31 juli 2015 @ 11:15:51 #190
7889 tong80
Spleenheup
pi_154787011
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 11:06 schreef TheVulture het volgende:
Ik heb me er nog eens in verdiept maar Kazachstan heeft wel een mooier, traditioneler bid :Y
Dacht je dat Griekenland de Verjaardag van de spelen kreeg ? Dat was Coca Cola. :)

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 31 juli 2015 @ 11:22:16 #191
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_154787158
iocmedia twitterde op vrijdag 31-07-2015 om 11:03:24 The Host City for the 2022 Winter Olympics is elected. Announcement Ceremony to start at 5:30PM #KLtime http://t.co/TjTk9ngtVu reageer retweet
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Trouwste user 2022 vrijdag 31 juli 2015 @ 11:23:27 #192
7889 tong80
Spleenheup
pi_154787186
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 11:22 schreef heywoodu het volgende:
iocmedia twitterde op vrijdag 31-07-2015 om 11:03:24 The Host City for the 2022 Winter Olympics is elected. Announcement Ceremony to start at 5:30PM #KLtime http://t.co/TjTk9ngtVu reageer retweet
Eurosport ?
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 31 juli 2015 @ 11:25:54 #193
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_154787238
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 11:23 schreef tong80 het volgende:

[..]

Eurosport ?
http://www.olympic.org/128th-ioc-session
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  vrijdag 31 juli 2015 @ 11:27:03 #194
202348 Susi
Temple of Love
pi_154787260
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 08:27 schreef borisz het volgende:
Rond 11.30 als ik Richard Conway op Twitter mag geloven met Beijing als favoriet.
Linkje staat in de tweet
pi_154787295
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 11:15 schreef tong80 het volgende:

[..]

Dacht je dat Griekenland de Verjaardag van de spelen kreeg ? Dat was Coca Cola. :)

:P
Ik maak me ook geen illusies verder :D
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  vrijdag 31 juli 2015 @ 11:36:20 #196
202348 Susi
Temple of Love
pi_154787515
Het begint.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 31 juli 2015 @ 11:36:23 #197
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_154787518
CNN is live
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 31 juli 2015 @ 11:37:54 #198
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_154787563
#TeamLausanne
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  vrijdag 31 juli 2015 @ 11:41:45 #199
202348 Susi
Temple of Love
pi_154787658
Ik dacht dat alle Europese bids zich hadden teruggetrokken?

Edit: Oh Youth.
  vrijdag 31 juli 2015 @ 11:42:17 #200
202348 Susi
Temple of Love
pi_154787675
Oh Zwitserland
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 31 juli 2015 @ 11:42:22 #201
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_154787681
quote:
11s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 11:41 schreef Susi het volgende:
Ik dacht dat alle Europese bids zich hadden teruggetrokken?
Dit is voor de Jeugd Olympische Winterspelen in 2020 :P

Lausanne vs Brasov dus
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 31 juli 2015 @ 11:45:04 #202
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_154787755
Lausanne *O* *O*
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_154787819
Bij de Guardian zijn ze ook niet al te positief: http://www.theguardian.co(...)-a-host-city-anymore
  vrijdag 31 juli 2015 @ 11:48:13 #204
202348 Susi
Temple of Love
pi_154787848
Ik lach me stuk om die kitscherige filmpjes
pi_154787851
Speelt het helemaal niet mee dat Beijing de OS 2008 al heeft gehad?
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 31 juli 2015 @ 11:48:32 #206
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_154787856
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 11:47 schreef NY_Giant het volgende:
Bij de Guardian zijn ze ook niet al te positief: http://www.theguardian.co(...)-a-host-city-anymore
Geen tijd om te lezen nu, maar het is jammer dat de grote massa niks meekrijgt van het feit dat de Spelen veel en veel goedkoper worden om te organiseren ;(
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 31 juli 2015 @ 11:48:51 #207
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_154787863
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 11:48 schreef Remzz het volgende:
Speelt het helemaal niet mee dat Beijing de OS 2008 al heeft gehad?
In positieve of negatieve zin?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_154787886
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 11:48 schreef heywoodu het volgende:

[..]

In positieve of negatieve zin?
Nou in de zin dat zo kort op elkaar niet helemaal eerlijk is voor andere landen.
pi_154787897
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 11:48 schreef Remzz het volgende:
Speelt het helemaal niet mee dat Beijing de OS 2008 al heeft gehad?
Op voorhand niet in de kansberekening maar ik kan me voorstellen dat veel IOC leden niet binnen 14 jaar twee keer naar Beijing willen
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 31 juli 2015 @ 11:51:19 #210
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_154787941
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 11:49 schreef Remzz het volgende:

[..]

Nou in de zin dat zo kort op elkaar niet helemaal eerlijk is voor andere landen.
Dat valt wel mee denk ik, dan hadden andere landen zich niet terug moeten trekken. Wat mij betreft moeten ze nu gewoon puur kijken naar Peking vs Almaty, zonder het feit dat Peking 14 jaar eerder al gaststad was (voor de Zomerspelen ipv Winterspelen ook nog).
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_154787983
Uit mijn vorige link:
quote:
“The Chinese don’t give a crud about the Winter Olympics,” Ruffolo said. “What they really, really, really want to do is host a World Cup. They put in a [Winter Olympics] bid because they were asked to do it. We need to think like the Chinese [in the US]. We need to put our efforts behind one city.”
Dat wordt dus ongetwijfeld weer erg sfeervol mocht het Beijing terechtkomen...
  vrijdag 31 juli 2015 @ 11:54:07 #212
202348 Susi
Temple of Love
pi_154788026
Almaty heeft een appel als logo?

Edit: Ah, Alma-Ata schijnt opa-appel te betekenen.
pi_154788042


Hup Hup *O*
pi_154788080
Ik wil gewoon weer een OWS met echte sneeuw en kou O+
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 31 juli 2015 @ 11:56:22 #215
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_154788091
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 11:56 schreef TheVulture het volgende:
Ik wil gewoon weer een OWS met echte sneeuw en kou O+
Oslo was zo mooi geweest ;(
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  vrijdag 31 juli 2015 @ 11:56:39 #216
202348 Susi
Temple of Love
pi_154788101
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 11:56 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Oslo was zo mooi geweest ;(
En goed te doen vanuit NL.
pi_154788111
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 11:56 schreef TheVulture het volgende:
Ik wil gewoon weer een OWS met echte sneeuw en kou O+
En een keer in een echt wintersportland. Noorwegen of Duitsland ofzo
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 31 juli 2015 @ 11:58:08 #218
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_154788135
Nou fantastisch
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_154788162
noooo :'(
pi_154788188
Kak, sfeerloze Chinese bende
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 31 juli 2015 @ 11:59:58 #221
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_154788190
:(
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 31 juli 2015 @ 12:00:01 #222
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_154788192
Beijing it is dus.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  vrijdag 31 juli 2015 @ 12:02:03 #223
202348 Susi
Temple of Love
pi_154788242
Nou, leuk hoor.
  vrijdag 31 juli 2015 @ 12:05:54 #224
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_154788339
Jammer dit.

Wat gaan ze daar nu doen trouwens, even een half miljoen chinezen verhuizen om een kunstmatige skipiste aan te leggen?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 31 juli 2015 @ 12:11:19 #225
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_154788467
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 12:05 schreef Janneke141 het volgende:
Jammer dit.

Wat gaan ze daar nu doen trouwens, even een half miljoen chinezen verhuizen om een kunstmatige skipiste aan te leggen?
Ze gaan gelukkig wel gewoon in de bergen skiën :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_154788515
Gezellig, 3x op rij de OS naar Azië..
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 31 juli 2015 @ 12:13:42 #227
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_154788530
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 12:13 schreef Marcoss het volgende:
Gezellig, 3x op rij de OS naar Azië..
Dat stond sowieso al vast :P
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_154788556
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 12:11 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ze gaan gelukkig wel gewoon in de bergen skiën :+
Maar daar sneeuwt het bijna nooit :')
pi_154788599
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 12:13 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat stond sowieso al vast :P
Ah, zie het ja, de macht van Vino is toch niet oneindig dus :D
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 31 juli 2015 @ 12:17:10 #230
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_154788619
44-40
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 31 juli 2015 @ 12:17:50 #231
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_154788641
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 12:17 schreef heywoodu het volgende:
44-40
Ik heb nu een hekel aan drie mensen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  vrijdag 31 juli 2015 @ 12:20:31 #232
202348 Susi
Temple of Love
pi_154788704
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 12:17 schreef heywoodu het volgende:
44-40
Pfoe, dat is wel close.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 31 juli 2015 @ 12:23:18 #233
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_154788770
Trouwens, Azië in 2026 lijkt me wel erg onrealistisch nu, dus geen goud voor eigen publiek voor Noriaki Kasai -O-
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  vrijdag 31 juli 2015 @ 12:27:26 #234
40566 Ericr
Livewrong
pi_154788867
Eerste stad met zowel zomerspelen als winterspelen.
pi_154789277
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 12:17 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik heb nu een hekel aan drie mensen.
Of de thuisblijvers, eigenlijk belachelijk dat de members bij dit soort beslissingen geen aanwezigheidsplicht hebben.
  vrijdag 31 juli 2015 @ 12:46:57 #236
300082 roos85
JUICHEN!
pi_154789313
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 12:17 schreef heywoodu het volgende:
44-40
Das nog vrij close geweest.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  vrijdag 31 juli 2015 @ 12:47:59 #237
14505 OProg
A Life in Music
pi_154789337
Heeft Erik van Muiswinkel weer iets om druk over te zijn.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_154789374
Jammer, had liever Almaty gezien.
pi_154789487
Het worden ook de meest kunstmatige Winterspelen. Nepsneeuw en gekloond ijs.

Hoe willen ze gaan bobsleëen dan? Gewoon eerste de beste bergweg omtoveren tot een kombaan? Ik geloof dat het iets van 500km reizen is van Bejing tot aan bergachtig gebied voor de bergsporten. Leuk hoor... Niet dat ik vóór Kazachstan was (waar Poetin waarschijnlijk weer een vinger in de pap had), maar indd Oslo, Duitsland of Zwitserland had ik leuker gevonden. Kan mij nog herinneren dat ik als kind op vakantie in Wallis was en Syon zich kandidaat had gesteld voor de OS, maar toen werd het volgens mij SaltLake die die strijd had gewonnen.
pi_154789716
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 12:53 schreef Meike26 het volgende:
Niet dat ik vóór Kazachstan was (waar Poetin waarschijnlijk weer een vinger in de pap had),
Maakt dat wat uit? Of welk verschil maakt het?
pi_154790039
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 13:01 schreef showtimer het volgende:

[..]

Maakt dat wat uit? Of welk verschil maakt het?
Nouja, iets met mensenrechten enzo ?? Of ben je dat nu al vergeten?

http://www.hrw.org/russias-olympian-abuses
pi_154790309
quote:
De Chinezen willen een deel van de accommodaties van de Spelen van 2008 hergebruiken. De sneeuwsporten in Peking worden gehouden in de bergen van Yanqing en Zhangjiakou, respectievelijk op 90 en 160 kilometer van de hoofdstad. De meeste stemgerechtigde leden van het IOC vonden dat op het 128e congres van het olympisch comité geen groot probleem.

Almaty leek als voordeel te hebben dat het aan de voet van het Tien Shan-gebergte ligt, waardoor er sprake kon zijn van compacte Spelen binnen een straal van 35 kilometer.

Peking was voor het IOC de meest veilige keus, ook al zal er veel kunstsneeuw nodig zijn om de bergen te bedekken. De stad heeft zeven jaar geleden bewezen Olympische Spelen te kunnen organiseren en heeft al een budget van 1,4 miljard euro vrijgemaakt.
pi_154790339
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 13:13 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Nouja, iets met mensenrechten enzo ?? Of ben je dat nu al vergeten?

http://www.hrw.org/russias-olympian-abuses
Ja, want in China zijn er alleen sneeuwproblemen? Kazachstan heeft volgens mij genoeg middelen om zijn eigen boontjes te doppen.
pi_154793089
Echte flopshow, met wederom een stad die de Spelen heeft waar het wintersport gebied verspreid op grote afstand van het centrum ligt. Kandidaten waren allebei vrij kut, maar nou ja, Beijing is helemaal wel matig.
Jack does it in real time...
pi_154793100
Gaan we nu 7 jaar lang geneuzel over mensenrechten krijgen?
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_154793240
Zeuren over 3 x Azië achter elkaar. :')
Ze moeten wel als Europa/Amerika het niet wil/kan organiseren. :')
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_154793274
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 14:53 schreef superniger het volgende:
Zeuren over 3 x Azië achter elkaar. :')
Ze moeten wel als Europa/Amerika het niet wil/kan organiseren. :')
Winterspelen in Afrika leek mij wel wat.
Jack does it in real time...
pi_154793457
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 14:49 schreef superniger het volgende:
Gaan we nu 7 jaar lang geneuzel over mensenrechten krijgen?
Gat in de markt voor de NOS nu ze de rechten kwijt zijn?
pi_154798907
Anticlimax.

Overigens zijn temperaturen rond het vriespunt wel gebruikelijk in Peking in februari. Maar dat maakt het nog geen wintersport-stad.
  vrijdag 31 juli 2015 @ 19:05:00 #250
202348 Susi
Temple of Love
pi_154799990
Volgens mij gaan we in de toekomst rouleren tussen China, Rusland en VAE.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 31 juli 2015 @ 20:00:31 #251
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_154801570
quote:
9s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 14:54 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Winterspelen in Afrika leek mij wel wat.
Zuid-Amerika _O_

Ik kreeg wat foto's van het trainingskamp van het Braziliaanse biatlon/langlaufteam uit Ushuaia (het zuiden van het zuiden van het zuiden van Argentinië), prima weertje voor de Spelen :D





Maar ja, dan is het hier dus zomer, dus dat zie ik nog niet zo snel gebeuren helaas.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 31 juli 2015 @ 20:05:38 #252
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_154801697
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 20:00 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Zuid-Amerika _O_

Ik kreeg wat foto's van het trainingskamp van het Braziliaanse biatlon/langlaufteam uit Ushuaia (het zuiden van het zuiden van het zuiden van Argentinië), prima weertje voor de Spelen :D

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Maar ja, dan is het hier dus zomer, dus dat zie ik nog niet zo snel gebeuren helaas.
Onze Oranjes gaan daar tegenwoordig ook wintersporten eens in de paar jaar volgens mij :D
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 31 juli 2015 @ 20:06:37 #253
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_154801719
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 20:05 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Onze Oranjes gaan daar tegenwoordig ook wintersporten eens in de paar jaar volgens mij :D
En terecht, dat is toch schitterend _O_

Als ik stinkend rijk was zou ik ook elke zomer naar Ushuaia gaan :Y
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  vrijdag 31 juli 2015 @ 20:06:48 #254
194695 franklop
Fran knock
pi_154801725
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 20:00 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Zuid-Amerika _O_

Ik kreeg wat foto's van het trainingskamp van het Braziliaanse biatlon/langlaufteam uit Ushuaia (het zuiden van het zuiden van het zuiden van Argentinië), prima weertje voor de Spelen :D

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Maar ja, dan is het hier dus zomer, dus dat zie ik nog niet zo snel gebeuren helaas.
had in 2022 prima gekund met het verplaatste WK.. al is dat qua seizoen wel lastig natuurlijk
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 31 juli 2015 @ 20:08:59 #255
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_154801793
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 12:13 schreef Marcoss het volgende:
Gezellig, 3x op rij de OS naar Azië..
dat was het sowieso geweest :D
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_154801809
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 20:08 schreef rubbereend het volgende:

[..]

dat was het sowieso geweest :D
Dat had ik eerder in het topic al gemerkt ;)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 31 juli 2015 @ 20:10:12 #257
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_154801824
Overigens mag wel gezegd worden dat de teruggang in budget ook wel heerlijk is. 3 miljard voor het geheel waarvan de helft voor infrastructuur. Dat is wel wat anders dan het schrikbedrag van Sochi
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 31 juli 2015 @ 20:10:28 #258
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_154801833
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 20:09 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Dat had ik eerder in het topic al gemerkt ;)
ik was nog aan het teruglezen _O-
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_154803385
quote:
9s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 14:54 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Winterspelen in Afrika leek mij wel wat.
Lesotho :Y
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 31 juli 2015 @ 21:03:49 #260
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_154803438
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 21:02 schreef wimderon het volgende:

[..]

Lesotho :Y
Ghana natuurlijk, de Snow Leopard is het hiermee eens :{w

Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_154803599
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 21:03 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ghana natuurlijk, de Snow Leopard is het hiermee eens :{w

[ afbeelding ]
Liggen daar bergen waar je kunt skiën dan?
  vrijdag 31 juli 2015 @ 21:10:19 #262
194695 franklop
Fran knock
pi_154803633
quote:
11s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 21:09 schreef wimderon het volgende:

[..]

Liggen daar bergen waar je kunt skiën dan?
daar huren ze thijs 'die berg komt er ' zonneveld voor in
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 31 juli 2015 @ 21:14:00 #263
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_154803745
quote:
11s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 21:09 schreef wimderon het volgende:

[..]

Liggen daar bergen waar je kunt skiën dan?
Dat hebben ze in China toch ook niet nodig.

Bij wijze van spreken dan.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_154838195
Overigens is China an sich niet zo'n rare plaats om de OWS te houden. Maar ze hebben toch vast wel steden waar het wel sneeuwt en die dichter bij de bergen liggen?

Maar ja, naamsbekendheid en eerder gebruikte accommodaties.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 2 augustus 2015 @ 17:01:47 #266
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_154844181
Als ze voor Almaty gekozen hadden, hadden ze een duidelijk en krachtig signaal afgegeven aan toekomstige steden. Dat het allemaal niet zo gek meer hoeft. Maar helaas.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')