abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † zondag 3 november 2013 @ 19:16:27 #1
37843 lady-wrb
kortaf
pi_132862644


quote:
Voorgaande topics:
Klik hier voor alle IKEA topics in K&W. Er is ook een topic beschikbaar in CUL :9
IKEA services
Of je nu financiering nodig hebt of hulp bij het monteren: IKEA biedt je een volledig pakket aan services. Zo kan je je aankopen laten verzamelen en thuis bezorgen, of kan je je meubels ook laten monteren. En met de IKEA Betaalservice kan je je aankopen op een later tijdstip of in termijnen betalen.

Verzamel- & transportservice * Transportservice * Aanhangwagenverhuur * Meubelmontageservice


Keukenmontageservice * Betaalservice * Matras retour- & recycleservice * Terugbrengen & ruilen


Garantie * Voor kinderen

Heb je verder nog vragen, ga dan naar de klantenservice.

quote:
Openingstijden
Maandag t/m vrijdag: van 10 - 21 uur.
Zaterdag: van 9 - 20 uur. IKEA Amsterdam en Delft zijn geopend van 10 - 20 uur.
Zondag: IKEA Amsterdam en IKEA Delft zijn elke zondag geopend van 10 - 18 uur. IKEA Breda is elke zondag geopend van 11 - 17 uur. IKEA Haarlem is elke zondag geopend van 12 - 18 uur.

Ook andere vestigingen zijn regelmatig op zondag open, kijk voor het gehele overzicht op:
Openingstijden IKEA
quote:

Anna staat iedere dag voor je klaar!
Vragen?
En als Anna het niet weet, vraag je Anna naar <<chat>>. Wanneer er medewerkers beschikbaar zijn kun je het hen via een chat vragen. Of stel je vraag hier!
quote:
Nieuwe catalogus
De nieuwe catalogus wordt nu door Nederland verspreid. Vanaf 27 augustus kun je er één aanvragen via de website. Je kunt de catalogus hier bekijken.
pi_132862877
Hmm, nu zie ik op de site dat de Dinera-serie wel een rechthoekig bord heeft, maar die heeft maar 1 grootte. Trouwens ook niet gezien in IKEA-Duiven terwijl ze wel op zoek zijn.

Ik doelde op de Myndig-serie die alleen in het wit is ;(
pi_132862937
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 18:18 schreef kort het volgende:
Is het heel erg als er PARAGRAF ipv PUNKT wordt gebruikt op zachte vloeren?
Het zou kunnen gebeuren dat er pluisjes van het tapijt achter de de rubberen rand gaan zitten waardoor het wieltje kan blokkeren.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_132863038
Leuk die discussie over de wokbrander trouwens! :D
Vooral omdat Nederlanders veelal roerbakken in plaats van wokken en dus inderdaad meer pitten gebruiken dan bij 'wokken' normaal gesproken nodig zou zijn ;)
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_132864028
We hebben nu soms met het wokken/roerbakken al een probleem op de 4-pits. Alleen de kleinste pannen kunnen ernaast, dus dan alleen klein pitje achter over voor koken van bijv mie.
Met een 5 pits verwacht ik iets meer ruimte, ik zal de cm eens meenemen om afstand van hart wokpit - hart andere pitten te vergelijken met wat we nu hebben.
Ik zie in ieder geval 1 grote pit het verst van de wokpit af, dus dat is een fatsoenlijke plek voor de gewone kookpan..

We hebben ook maar besloten om een nieuwe magnetron in te zetten boven de oven. De oude hapert soms, en als we dan toch bezig zijn, dan maar gelijk goed :P
pi_132864152
Leuk die marsepein vormpjes. Iemand het al uitgeprobeerd?? In ieder geval (over)morgen maar even naar Ikea!
  † In Memoriam † zondag 3 november 2013 @ 19:56:41 #7
37843 lady-wrb
kortaf
pi_132864241
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 19:54 schreef soapie het volgende:
Leuk die marsepein vormpjes. Iemand het al uitgeprobeerd?? In ieder geval (over)morgen maar even naar Ikea!
troel geloof ik.
ik heb ze liggen, maar ik heb ze nog niet geprobeerd.
ik heb vandaag een kilo kruidnootjesdeeg verwerkt tot kruidnootjes, dus die moeten eerst op.
pi_132864393
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 19:54 schreef soapie het volgende:
Leuk die marsepein vormpjes. Iemand het al uitgeprobeerd?? In ieder geval (over)morgen maar even naar Ikea!
Ja werkt heel makkelijk!
(niet de vorm invetten, is niet nodig. is mijn ervaring)

Met chocolade ook trouwens. Het is alleen een beetje aftasten hoeveel chocolade er precies in moet... Ik heb een paar keer gehad dat het hele vormpje, inclusief de buitenkant, onder de chocolade zaten :')
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_132865186
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 20:00 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Ja werkt heel makkelijk!
(niet de vorm invetten, is niet nodig. is mijn ervaring)

Met chocolade ook trouwens. Het is alleen een beetje aftasten hoeveel chocolade er precies in moet... Ik heb een paar keer gehad dat het hele vormpje, inclusief de buitenkant, onder de chocolade zaten :')
Top, op naar Ikea!
  † In Memoriam † zondag 3 november 2013 @ 20:51:48 #10
37843 lady-wrb
kortaf
pi_132866751
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 20:00 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Ja werkt heel makkelijk!
(niet de vorm invetten, is niet nodig. is mijn ervaring)

Met chocolade ook trouwens. Het is alleen een beetje aftasten hoeveel chocolade er precies in moet... Ik heb een paar keer gehad dat het hele vormpje, inclusief de buitenkant, onder de chocolade zaten :')
wat voor chocola gebruik jij?
pi_132867174
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 20:51 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

wat voor chocola gebruik jij?
Ik heb het eerst geprobeerd met eenvoudige AH Basic repen :')
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  † In Memoriam † zondag 3 november 2013 @ 20:58:07 #12
37843 lady-wrb
kortaf
pi_132867194
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 20:57 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Ik heb het eerst geprobeerd met eenvoudige AH Basic repen :')
en ging dat?
pi_132867227
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 20:58 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

en ging dat?
Ja dat ging eigenlijk best heel goed. Alleen smelt het chocolaatje best snel als je het in de handen hebt.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  † In Memoriam † zondag 3 november 2013 @ 21:02:33 #14
37843 lady-wrb
kortaf
pi_132867499
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 20:58 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Ja dat ging eigenlijk best heel goed. Alleen smelt het chocolaatje best snel als je het in de handen hebt.
je moet ook eerst tempereren. dan blijft je chocola stabiel en blijft het glanzen
pi_132867597
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 21:02 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

je moet ook eerst tempereren. dan blijft je chocola stabiel en blijft het glanzen
Ja dat dacht ik al :P

Maar dit was ook gewoon om eerst even te proberen. En dan is een chocoladereep van een 35ct of zo best ok ;)
Moet maar eens even opzoeken hoe dat hele temperen moet. Als dat gaat zoals bij HHB dan laat maar :')
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  † In Memoriam † zondag 3 november 2013 @ 21:06:14 #16
37843 lady-wrb
kortaf
pi_132867722
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 21:04 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Ja dat dacht ik al :P

Maar dit was ook gewoon om eerst even te proberen. En dan is een chocoladereep van een 35ct of zo best ok ;)
Moet maar eens even opzoeken hoe dat hele temperen moet. Als dat gaat zoals bij HHB dan laat maar :')
dat kan je op de moeilijke manier doen door de chocola op een koud oppervlak uit te smeren en zo in temperatuur te verlagen.
ik doe het vaak simpeler: ik doe kleine stukjes ongesmolten chocola bij de warme chocola en laat die erin smelten. werkt ook prima
pi_132867991
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 19:28 schreef Bartjebart het volgende:
Leuk die discussie over de wokbrander trouwens! :D
Vooral omdat Nederlanders veelal roerbakken in plaats van wokken en dus inderdaad meer pitten gebruiken dan bij 'wokken' normaal gesproken nodig zou zijn ;)
bij enkel wokken is het ook geen probleem, dan heb je alleen de wokbrander nodig.
maar bij meerdere gerechten werkt het gewoon niet. of ik doe gewoon teveel tegelijk :P
pi_132868003
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 21:06 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

dat kan je op de moeilijke manier doen door de chocola op een koud oppervlak uit te smeren en zo in temperatuur te verlagen.
ik doe het vaak simpeler: ik doe kleine stukjes ongesmolten chocola bij de warme chocola en laat die erin smelten. werkt ook prima
Serieus zo simpel? :')

Waarom dan zo moeilijk doen bij HHB? :')

Maar als ik dus heel fanatiek met mijn marietje chocolade gesmolten heb dan moet ik er dus blokjes ongesmolten chocolade erbij doen en dan blijft de chocolade harder?

[ Bericht 16% gewijzigd door Bartjebart op 03-11-2013 21:18:44 ]
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_132868024
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 21:11 schreef loecje het volgende:

[..]

bij enkel wokken is het ook geen probleem, dan heb je alleen de wokbrander nodig.
maar bij meerdere gerechten werkt het gewoon niet. of ik doe gewoon teveel tegelijk :P
Nou ja "echt" wokken houdt in dat je alles in 1 pan gooit en verder geen pannen gebruikt voor groenten, sausjes etc. :P
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_132868085
dat zeg ik toch? met alleen wokken is het geen probleem ;)
pi_132868103
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 21:11 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Nou ja "echt" wokken houdt in dat je alles in 1 pan gooit en verder geen pannen gebruikt voor groenten, sausjes etc. :P
En de rijst dan :6
pi_132868143
noodles O+

rijst kook je eerst en laat je uitdampen. in tussentijd kan je wokken.
pi_132868433
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 21:12 schreef loecje het volgende:
dat zeg ik toch? met alleen wokken is het geen probleem ;)
Oh ik las het een beetje verkeerd volgens mij :@

Maar waarom zou je meerdere gerechten bereiden? :?
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2013 21:12 schreef computergirl het volgende:

[..]

En de rijst dan :6
Meewokken ;)
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_132868613
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 21:17 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Oh ik las het een beetje verkeerd volgens mij :@

Maar waarom zou je meerdere gerechten bereiden? :?

mensen die komen eten (type: "lust ik niet") of meerdere gangen.
of het stoofvlees van de volgende dag op het vuur...

soms is een wokbrander ook wel handig voor gewoon koken, zodat je 5 pitten kan gebruiken. iets wat bij mijn huidige kookplaat niet werkt omdat de pitten te dicht op elkaar zitten.

[ Bericht 1% gewijzigd door loecje op 03-11-2013 21:27:20 ]
pi_132869134
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 21:20 schreef loecje het volgende:

[..]

mensen die komen eten (type: "lust ik niet") of meerdere gangen.
of het stoofvlees van de volgende dag op het vuur...

soms is een wokbrander ook wel handig voor gewoon koken, zodat je 5 pitten kan gebruiken. iets wat bij mijn huidige kookplaat niet werkt omdat de pitten te dicht op elkaar zitten.
Oh op die manier ;)
Gewoon eten wat de pot schaft :P
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_132869516
Zelfs simpel aardappel groente vlees, is hier soms met kaassaus voor de broccoli, en jus los van het vlees (bij schnitzel ofzo). Dan heb je al een pit te weinig. Nu lost zich dat makkelijk op, door even de kaassaus snel uit een pakje te schudden na het koken van de broccoli.
Of roerbakgroente+gegrilde kip+satesaus+rijst+gebakken ei. Dan de rijst van te voren koken, al lukt dat tijdtechnisch niet altijd..
Dus als de optie van 5 pit is er, neem ik die lekker aan ;)
pi_132869551
dat geldt hier normaal gesproken ook. maar voor bepaald bezoek helaas niet.
ik vertik het dan om telkens hetzelfde aardappel prakje te eten dus dan maar 2 maaltijden maken. dan is een wokmaaltijd ideaal om ff snel erbij te hebben.

maargoed ook dat komt gelukkig niet vaak voor. alleen is de frustratie simpel op te lossen met een bredere kookplaat en de wokbrander aan de zijkant ipv in het midden.

ooit als we genoeg gespaard hebben *droomt nog even verder* :) alleen wil ik dan wel weer graag de oven onder de kookplaat, en dat kan bij deze kookplaat weer niet.
pi_132869683
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 21:31 schreef loecje het volgende:
ooit als we genoeg gespaard hebben *droomt nog even verder* :) alleen wil ik dan wel weer graag de oven onder de kookplaat, en dat kan bij deze kookplaat weer niet.
Die staat ook op ons lijstje..
En daarom doen we de oven nu van onder naar de rechter hoge kast. Kan de magnetron er gelijk ook boven..
pi_132870217
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 21:31 schreef loecje het volgende:
dat geldt hier normaal gesproken ook. maar voor bepaald bezoek helaas niet.
ik vertik het dan om telkens hetzelfde aardappel prakje te eten dus dan maar 2 maaltijden maken. dan is een wokmaaltijd ideaal om ff snel erbij te hebben.

maargoed ook dat komt gelukkig niet vaak voor. alleen is de frustratie simpel op te lossen met een bredere kookplaat en de wokbrander aan de zijkant ipv in het midden.

ooit als we genoeg gespaard hebben *droomt nog even verder* :) alleen wil ik dan wel weer graag de oven onder de kookplaat, en dat kan bij deze kookplaat weer niet.
Waar heb je je oven nu dan?
Ik zit al fanatiek een keuken te ontwerpen voor mijn huis hier als ik dat ooit zou kunnen kopen en wil dan graag de oven juist op hoogte hebben...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_132870667
ik ben dat zo gewend, de oven zit nu ook onder de kookplaat. de combi zit sinds kort op hoogt en ik kan daar nog niet aan wennen.

maar hier hebben we dus wel een 70cm kookplaat op een 60cm ovenkastje. de kookplaat steekt iets uit over de naastgelegen kastjes. waarom kan dat bij de ikea niet?

edit: oven + combi past ook niet in een hoge kast zie ik. daar mag ik alleen een oven + magnetron plaatsen.
pi_132871399
Dat ligt aan deze kookplaat. Die met de 5e pit in het midden past wel. Die is ook 5 cm smaller..
pi_132871478
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 21:47 schreef loecje het volgende:
ik ben dat zo gewend, de oven zit nu ook onder de kookplaat. de combi zit sinds kort op hoogt en ik kan daar nog niet aan wennen.

maar hier hebben we dus wel een 70cm kookplaat op een 60cm ovenkastje. de kookplaat steekt iets uit over de naastgelegen kastjes. waarom kan dat bij de ikea niet?

edit: oven + combi past ook niet in een hoge kast zie ik. daar mag ik alleen een oven + magnetron plaatsen.
Ah oke :P

De uitsparingsmaat van deze kookplaat is breder dan een 60cm brede kast. Dit houdt in dat het "mechanisme" van de kookplaat in die breedte in het werkblad steekt. En aangezien dat gedeelte onder het werkblad uitsteekt past dat niet.

En de oven/combimagnetron combinatie in een hoge kast gaat niet ivm de totale hoogte van beide apparaten ten opzichte van de fronten/deuren mogelijkheden. IKEA heeft een hele tijd een oven van 57cm hoog verkocht puur om deze combinatie te maken. Maar dit werd zeer weinig gedaan. Bij METOD lijkt dit wel weer te kunnen overigens.

[ Bericht 6% gewijzigd door Bartjebart op 03-11-2013 23:24:58 ]
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_132871639
dan heb ik nog een paar jaar om te wennen aan een hoge oven mocht het een ikea keuken worden.
pi_132875616
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 19:26 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Het zou kunnen gebeuren dat er pluisjes van het tapijt achter de de rubberen rand gaan zitten waardoor het wieltje kan blokkeren.
Het kan de vloer dus niet beschadigen?
pi_132875937
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 23:08 schreef kort het volgende:

[..]

Het kan de vloer dus niet beschadigen?
Ja wellicht op den duur wel als de wielen blokkeren.
Maar waarom niet 6.- euro uitgeven voor een setje goede wielen?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_132875982
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 23:14 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Ja wellicht op den duur wel als de wielen blokkeren.
Maar waarom niet 6.- euro uitgeven voor een setje goede wielen?
Arme student enzulks ;( Ik heb nu PARAGRAF wielen eronder zitten. Twee jaar geleden speciaal ervoor gekocht, the irony :')
pi_132876088
Ik zou gewoon wachten op metod keukeb eigenlijk
pi_132876510
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 23:17 schreef friekin_ het volgende:
Ik zou gewoon wachten op metod keukeb eigenlijk
Ik mis op bepaalde vlakken toch echt een aantal dingen bij METOD en ben ook bang dat hier pas naar gekeken gaat worden wanneer METOD Europabreed gelanceerd is en loopt.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_132876541
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 23:15 schreef kort het volgende:

[..]

Arme student enzulks ;( Ik heb nu PARAGRAF wielen eronder zitten. Twee jaar geleden speciaal ervoor gekocht, the irony :')
Omdat je twee jaar geleden nog op een harde vloer zat? :P

Edit: Wat heb je dan met de oude wielen gedaan?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  † In Memoriam † maandag 4 november 2013 @ 07:47:32 #40
37843 lady-wrb
kortaf
pi_132880435
ik wil overigens nooit meer een ikea oven :)
pi_132883585
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 23:27 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Omdat je twee jaar geleden nog op een harde vloer zat? :P

Edit: Wat heb je dan met de oude wielen gedaan?
Correct, en die heb ik weggegooid _O-
pi_132901711
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 07:47 schreef lady-wrb het volgende:
ik wil overigens nooit meer een ikea oven :)
ehm, waarom niet dan?
  † In Memoriam † maandag 4 november 2013 @ 22:20:56 #43
37843 lady-wrb
kortaf
pi_132908610
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 20:13 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

ehm, waarom niet dan?
ik vind hem erg onnauwkeurig. de temperatuur op de instelknop komt niet overeen met de temperatuur van de oven zelf (de oven wordt veel heter dan volgens de instelknop, waardoor ik nu altijd met een oventhermometer werk om dat in de gaten te houden) en heel basaal misschien: er zit geen alarmsignaal op als de tijd om is. dus ik heb er ook nog een kookwekker bij.
dat vond ik zoiets stoms dat ik zelfs nog in de winkel gevraagd heb of dat bij mijn oven kapot was maar het zit er gewoon niet op :{
en alle opdrukken waren binnen een jaar weggepoetst bij het schoonmaken.
nu weet ik wel welke knop bij welke gaspit hoor, maar het is raar en als je om een oplossing komt vragen, wijst iedereen naar elkaar.
ik ben een tijdlang heen en weer gepingpongd tussen de service afdeling, de keuken afdeling en whirlpool en niemand deed wat behalve doorverwijzen.
als mijn oven de geest geeft, koop ik een eche oven en niet meer zo'n blokhutexemplaar als deze
pi_132909026
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 22:20 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

ik vind hem erg onnauwkeurig. de temperatuur op de instelknop komt niet overeen met de temperatuur van de oven zelf (de oven wordt veel heter dan volgens de instelknop, waardoor ik nu altijd met een oventhermometer werk om dat in de gaten te houden) en heel basaal misschien: er zit geen alarmsignaal op als de tijd om is. dus ik heb er ook nog een kookwekker bij.
dat vond ik zoiets stoms dat ik zelfs nog in de winkel gevraagd heb of dat bij mijn oven kapot was maar het zit er gewoon niet op :{
en alle opdrukken waren binnen een jaar weggepoetst bij het schoonmaken.
nu weet ik wel welke knop bij welke gaspit hoor, maar het is raar en als je om een oplossing komt vragen, wijst iedereen naar elkaar.
ik ben een tijdlang heen en weer gepingpongd tussen de service afdeling, de keuken afdeling en whirlpool en niemand deed wat behalve doorverwijzen.
als mijn oven de geest geeft, koop ik een eche oven en niet meer zo'n blokhutexemplaar als deze
Mijn oven geeft wel een alarmpje als de kooktijd voorbij is :?
Maar geeft dat ding wisselende temperatuurverschillen dan?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_132909039
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 11:28 schreef kort het volgende:

[..]

Correct, en die heb ik weggegooid _O-
Oeps :P
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_132909059
Ik heb dan wel geen ikea oven, maar ook een waarop ik een functie mis: alarmpje die aangeeft dat je oven op temperatuur is!
  † In Memoriam † maandag 4 november 2013 @ 22:37:23 #47
37843 lady-wrb
kortaf
pi_132909360
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 22:29 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Mijn oven geeft wel een alarmpje als de kooktijd voorbij is :?
Maar geeft dat ding wisselende temperatuurverschillen dan?
bij mij zit het er echt niet op. bij alle ovens van dit type, want we hebben het in de winkel nagekeken.
nu ben ik er ondertussen wel aan gewend om te goochelen met kookwekkers en oventhermometers, maar het zou zoveel makkelijker moeten kunnen
pi_132910061
maakt het dan uit of de kookwekker op de oven zit, of er los naast ligt (of erop met een magneetje)?
een oven gaat niet uit als de wekker gaat zoals bij een combi.
pi_132910354
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 22:52 schreef loecje het volgende:
maakt het dan uit of de kookwekker op de oven zit, of er los naast ligt (of erop met een magneetje)?
een oven gaat niet uit als de wekker gaat zoals bij een combi.
Gaat niet een oven vanzelf uit als de tijd om is? Wat onhandig.
pi_132910430
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 22:58 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Gaat niet een oven vanzelf uit als de tijd om is? Wat onhandig.
Ik heb nog nooit een oven gehad die dat deed. Magnetrons wel. Ovens niet.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_132910505
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 22:59 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit een oven gehad die dat deed. Magnetrons wel. Ovens niet.
Dan ga ik nog jaren verder met mijn stokoude griloven.
Hij eindigt met een pingetje en een hittepoefje zodat je het ook ruikt dat hij klaar is.
pi_132910544
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 23:01 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Dan ga ik nog jaren verder met mijn stokoude griloven.
Hij eindigt met een pingetje en een hittepoefje zodat je het ook ruikt dat hij klaar is.
Maar als je echt gaat bakken moet hij soms helemaal nog niet uit de tijd op is is. Dan wil je zelf bepalen wanneer het klaar is. Dat is regelmatig niet perse wanneer de wekker vindt dat het klaar is.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_132910641
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 23:02 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Maar als je echt gaat bakken moet hij soms helemaal nog niet uit de tijd op is is. Dan wil je zelf bepalen wanneer het klaar is. Dat is regelmatig niet perse wanneer de wekker vindt dat het klaar is.
Soms stel ik tegen het einde de tijdknop wat verder - omdat het korter kan of omdat het langer moet.
pi_132910706
op jou manier moet je daarnaast nog weer een kookwekker pakken voor de echte tijd.
dan is het dus helemaal niet onhandig dat een oven aan blijft ;)
pi_132913760
Mocht iemand een SOLSTA in de koopjeshoek bij Delft of Barendrecht vinden graag even melden O+
  dinsdag 5 november 2013 @ 09:22:20 #56
319308 Tink89
To live is to dance
pi_132916494
Ik roep nog maar een keer voor een koopjeshoekexemplaar van de frostig inbouwdiepvries... O-)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_132918479
Mijn oven gaat uit als de tijd om is. Maar dat is geen Ikea oven. En 5 min van te voren een piep met de tekst bereiding bijna klaar controleer oid.
pi_132925987
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 23:06 schreef loecje het volgende:
op jou manier moet je daarnaast nog weer een kookwekker pakken voor de echte tijd.
dan is het dus helemaal niet onhandig dat een oven aan blijft ;)
Wat bedoel je?
pi_132926068
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 15:09 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Wat bedoel je?
je zet de combi langer dan de baktijd aangeeft.
dan heb je dus nog een kookwekker nodig zodat je op tijd gaat kijken.
pi_132926128
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 15:11 schreef loecje het volgende:

[..]

je zet de combi langer dan de baktijd aangeeft.
dan heb je dus nog een kookwekker nodig zodat je op tijd gaat kijken.
Ben bang van niet. Daarom doe ik zelden recepten waar het op de minuut aan komt.
pi_132926182
dan snap ik ook niet waarom je de tijdklok verder instelt dan de benodigde baktijd...
  dinsdag 5 november 2013 @ 15:19:18 #62
319308 Tink89
To live is to dance
pi_132926338
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 15:14 schreef loecje het volgende:
dan snap ik ook niet waarom je de tijdklok verder instelt dan de benodigde baktijd...
Dit.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_132938716
Zo, keuken besteld.. Incluus oven en magnetron. Erger dan wat we nu hebben kan het niet worden :P
pi_132950473
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 15:14 schreef loecje het volgende:
dan snap ik ook niet waarom je de tijdklok verder instelt dan de benodigde baktijd...
Dat is hoogstens 10 minuten en als de tijd om is, moet het nog even in de vorm blijven staan. Een uur later komen is natuurlijk wel fout.
pi_132964733
Iemand van jullie toevallig een lijst tegengekomen op internet waarop bekend is in welke landen wanneer de nieuwe Metod keukens uitkomen?
Ik wil rond begin/midden 2014 namelijk Metod keuken aanschaffen, maar dan wel in Polen.

Waarom Polen? Omdat me dat in totaal ongeveer 3.500 euro scheelt en ik woon in Zweden en Polen is maar 200km rijden en dan de ferry...

In Zweden is die al uit, in polen nog niet...
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
pi_132965044
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 15:56 schreef Virus3000 het volgende:
Iemand van jullie toevallig een lijst tegengekomen op internet waarop bekend is in welke landen wanneer de nieuwe Metod keukens uitkomen?
Ik wil rond begin/midden 2014 namelijk Metod keuken aanschaffen, maar dan wel in Polen.

Waarom Polen? Omdat me dat in totaal ongeveer 3.500 euro scheelt en ik woon in Zweden en Polen is maar 200km rijden en dan de ferry...

In Zweden is die al uit, in polen nog niet...
Er zit 3500.- verschil tussen een keuken uit Polen en een keuken uit Zweden?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_132965208
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 16:03 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Er zit 3500.- verschil tussen een keuken uit Polen en een keuken uit Zweden?
Het verschil is ongeveer 40-50 procent ja. En garantie geldt in zweedse ikea zelf dus helemaal top.

Gaat wel over grote keuken incl witgoed etc.
Polen is gewoon echt goedkoop voor zulke dingen en bouwmaterialen.

Sommige dingen zijn 8x goedkoper...
En wat drank mee terug nemen en kosten zijn er dubbel zo dik uit..
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
  † In Memoriam † woensdag 6 november 2013 @ 16:13:42 #68
37843 lady-wrb
kortaf
pi_132965522
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 22:58 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Gaat niet een oven vanzelf uit als de tijd om is? Wat onhandig.
ja natuurlijk wel, maar als je geen alarm hebt, is die oven niet meteen koud, dus je gerecht gaart nog even lekker door :')
en dat is dus niet de bedoeling
  † In Memoriam † woensdag 6 november 2013 @ 16:15:15 #69
37843 lady-wrb
kortaf
pi_132965589
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 23:06 schreef loecje het volgende:
op jou manier moet je daarnaast nog weer een kookwekker pakken voor de echte tijd.
dan is het dus helemaal niet onhandig dat een oven aan blijft ;)
hier is het soms dat de oven bepaalt dat het wel genoeg geweest is.
heel vervelend als dat in werkelijkheid nog niet zo is.
  † In Memoriam † woensdag 6 november 2013 @ 16:15:50 #70
37843 lady-wrb
kortaf
pi_132965619
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 11:08 schreef ferrari_rood het volgende:
Mijn oven gaat uit als de tijd om is. Maar dat is geen Ikea oven. En 5 min van te voren een piep met de tekst bereiding bijna klaar controleer oid.
jouw oven snapt het! O+
pi_132965649
Zoveel verschil? Dat is wel heel veel.

Dat van die garantie is ook wel opvallend trouwens. Als ik in Duitsland een elektrisch apparaat koop dan moet ik hier wel de servicedienst contacteren, maar om het apparaat weer in te ruilen moet ik naar Duitsland.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_132965835
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 16:16 schreef Bartjebart het volgende:
Zoveel verschil? Dat is wel heel veel.

Dat van die garantie is ook wel opvallend trouwens. Als ik in Duitsland een elektrisch apparaat koop dan moet ik hier wel de servicedienst contacteren, maar om het apparaat weer in te ruilen moet ik naar Duitsland.
Heb de informatie van Zweeds forum.

Maar zal regelmatig wel eens naar polen gaan voor leuk shoppen.
Ze hebben enorme doe het zelf winkels tegen fractie van de prijs. Ook van de bekende merken
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
pi_132966023
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2013 16:19 schreef Virus3000 het volgende:

[..]

Heb de informatie van Zweeds forum.

Maar zal regelmatig wel eens naar polen gaan voor leuk shoppen.
Ze hebben enorme doe het zelf winkels tegen fractie van de prijs. Ook van de bekende merken
Het zou best zo kunnen zijn dat Zweedse vestigingen dat doen, maar het lijkt me raar. Jij koopt voor 100 kronen een front in Polen, er is wat mis mee en krijgt voor 200 kronen een front uit Zweden ervoor terug.

Hoe zit het daar met omruilen dan? In Nederland geldt de regel dat je bij het retourneren van een in Duitsland gekocht product altijd de laagste prijs terug krijgt. Of dat nou de Duitse of de Nederlandse prijs is.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_132966168
kent iemand deze koffietafel? Is een ikea PS, neem van een aantal jaren terug. Ik kan hem tweedehands voor 20 euro kopen, alleen vind de poten erg lelijk. Zouden die eronder af kunnen, en nieuwe poten eronder?




Verder, ik neem aan dat dit feneer (hoe spel je dat??) is. Is het te doen om dat te schuren en te verven?
  † In Memoriam † woensdag 6 november 2013 @ 16:28:27 #75
37843 lady-wrb
kortaf
pi_132966288
fineer

als het echt houtfineer is kan je het licht opschuren, ontvetten, gronden en schilderen
is het kunststof moet je licht opschuren, ontvetten primer en dan schilderen

ik vind die poten echt spuuglelijk :X maar met andere poten denk ik ook
kan je het ding niet zonder poten tegen de muur bevestigen?
pi_132970894
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 16:28 schreef lady-wrb het volgende:

ik vind die poten echt spuuglelijk :X maar met andere poten denk ik ook
kan je het ding niet zonder poten tegen de muur bevestigen?
Het is een salontafel ;)
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_132971172
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 16:15 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

jouw oven snapt het! O+
idd maar daar is de prijs ook na.
hiervoor wel een ikea oven en kookplaat gehad. binnen een jaar kon ik niet meer lezen welke knop bij welke pit hoorde.
  † In Memoriam † woensdag 6 november 2013 @ 18:26:37 #78
37843 lady-wrb
kortaf
pi_132971339
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 18:13 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Het is een salontafel ;)
eerlijk? nou ja van die grote steigerwielen eronder dan maar
  † In Memoriam † woensdag 6 november 2013 @ 18:28:47 #79
37843 lady-wrb
kortaf
pi_132971426
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 18:21 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

idd maar daar is de prijs ook na.
hiervoor wel een ikea oven en kookplaat gehad. binnen een jaar kon ik niet meer lezen welke knop bij welke pit hoorde.
dat houdt het koken wel spannend :Y
ik steek nog wel eens iets aan dat op een gaspit ligt :@

mijn ikea snijplank is plaatselijk een beetje weggesmolten bijvoorbeeld en ik heb een keer de krant die klaarlag voor de buren aangestoken.
pi_132972793
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 16:28 schreef lady-wrb het volgende:
fineer

als het echt houtfineer is kan je het licht opschuren, ontvetten, gronden en schilderen
is het kunststof moet je licht opschuren, ontvetten primer en dan schilderen

ik vind die poten echt spuuglelijk :X maar met andere poten denk ik ook
kan je het ding niet zonder poten tegen de muur bevestigen?
Ik dacht zoiegs eronder

  † In Memoriam † woensdag 6 november 2013 @ 19:20:47 #81
37843 lady-wrb
kortaf
pi_132973415
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2013 19:08 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ik dacht zoiegs eronder

[ afbeelding ]
zou kunnen. maar heb je hem nou in het bruin of het wit?
en wordt het niet een heel duur tafeltje als je het over moet schilderen en er ook nog eens nieuwe poten onder moet zetten?
pi_132974846
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 19:20 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

zou kunnen. maar heb je hem nou in het bruin of het wit?
en wordt het niet een heel duur tafeltje als je het over moet schilderen en er ook nog eens nieuwe poten onder moet zetten?
Heb hem nog niet. Twijfel er ook nog aan. Kan nergens een handleiding vinden, en weet dus niet of die lelijke poten er wat makkelijk af kunnen, en dacht dat hier te vragen...
  † In Memoriam † woensdag 6 november 2013 @ 19:54:18 #83
37843 lady-wrb
kortaf
pi_132975019
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2013 19:50 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Heb hem nog niet. Twijfel er ook nog aan. Kan nergens een handleiding vinden, en weet dus niet of die lelijke poten er wat makkelijk af kunnen, en dacht dat hier te vragen...
het is ikea he, natuurlijk kan dat uit elkaar :) zal wel een inbussleutel bijhoren :+
pi_132976984
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2013 19:50 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Heb hem nog niet. Twijfel er ook nog aan. Kan nergens een handleiding vinden, en weet dus niet of die lelijke poten er wat makkelijk af kunnen, en dacht dat hier te vragen...
Dan vraag je het toch aan een van de aanbieders op Marktplaats? Die hoeven alleen even eronder te kijken
pi_132977147
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2013 19:50 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Heb hem nog niet. Twijfel er ook nog aan. Kan nergens een handleiding vinden, en weet dus niet of die lelijke poten er wat makkelijk af kunnen, en dacht dat hier te vragen...
Ja dat ding kan uit elkaar. No way dat IKEA een meubel als dat zo zou gaan verkopen :P
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  woensdag 6 november 2013 @ 22:56:52 #86
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_132985348
Heeft iemand een foto, of wil die maken, van een Godmorgen wastafelkastje die afgebouwd is. Graag een foto van binnen, met de water toe en afvoer. Ik kom er namelijk net achter dat het dwarsbalkje aan de achterkant van het kastje precies voor mijn wateraansluiting loopt. En aangezien ik alles op standaard hoogtes heb zitten, moet dat vaker voorkomen lijkt me.
pi_132993632
Klopt het dat de TUPPLUR rolgordijnen niet meer verkocht worden?
Worry is a misuse of imagination
  donderdag 7 november 2013 @ 10:36:12 #88
319308 Tink89
To live is to dance
pi_132995156
quote:
9s.gif Op donderdag 7 november 2013 09:33 schreef Probability het volgende:
Klopt het dat de TUPPLUR rolgordijnen niet meer verkocht worden?
Is een nieuwe voor gekomen, die zonder trekkoord werkt. Waren in Breda tijdelijk op. Heb nog twee witte in 80 breed liggen, nieuw in de doos. Als je die zoekt, wil ik ze best aan je doorverkopen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_132995202
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 10:36 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Is een nieuwe voor gekomen, die zonder trekkoord werkt. Waren in Breda tijdelijk op. Heb nog twee witte in 80 breed liggen, nieuw in de doos. Als je die zoekt, wil ik ze best aan je doorverkopen.
Heb je een linkje naar die nieuwe?
2x80 is helaas te klein..
Worry is a misuse of imagination
  donderdag 7 november 2013 @ 11:04:25 #90
319308 Tink89
To live is to dance
pi_132996164
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 10:37 schreef Probability het volgende:

[..]

Heb je een linkje naar die nieuwe?
2x80 is helaas te klein..
Nee, want ik zie dat ze niet op de website staan. Ze heten gewoon hetzelfde, namelijk.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_133030345
Gaan de Favorit pannen eruit bij ikea ?
Was vandaag bij ikea en zag dat ze minder keus hadden als tijdje geleden en ook op de site staan er nog maar paar pannen van favorit serie.

Grillpan is er bijvoorbeeld al niet meer.
Maar ook losse koekenpannen zijn niet meer in assortiment. (hadden ze volgens mij in 3 maten?)
pi_133053005
Ik lees net een stuk in het Parool over IKEA 35 jaar in nederland is.
Er zijn een aantal bedrijven die hoezen verkopen voor de stoelen en banken, maar er is ook een bedrijf dat pootjes verkoopt: www.prettypegs.com
En handgrepen , pootjes en frontjes voor oa de keukens: www.superfront.com
Geen idee over de prijzen maar misschien leuk om inspiratie op te doen
  zaterdag 9 november 2013 @ 11:42:13 #93
70559 singha
Singhalicious
pi_133074585
Vandaag 20% korting op het laminaat bij Ikea Hengelo. Het leek wel alsof het gratis was zo'n gedrang.

Maar wel mooi 36 pakken Golv en 8 pakken tundra gescoord. Toch maar mooi EUR 220 minder uit gegeven.
When the flag drops, the bullshit stops
  † In Memoriam † zaterdag 9 november 2013 @ 12:15:46 #94
37843 lady-wrb
kortaf
pi_133075097
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 november 2013 11:42 schreef singha het volgende:
Vandaag 20% korting op het laminaat bij Ikea Hengelo. Het leek wel alsof het gratis was zo'n gedrang.

Maar wel mooi 36 pakken Golv en 8 pakken tundra gescoord. Toch maar mooi EUR 220 minder uit gegeven.
dat is mooi meegenomen! letterlijk en figuurlijk :D
  zaterdag 9 november 2013 @ 12:31:08 #95
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_133075322
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 10:36 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Is een nieuwe voor gekomen, die zonder trekkoord werkt. Waren in Breda tijdelijk op. Heb nog twee witte in 80 breed liggen, nieuw in de doos. Als je die zoekt, wil ik ze best aan je doorverkopen.
Na wat gepruts heb ik nu een voorkeur voor de nieuwe, zonder trekkoord. Geen gepiep meer als je aan het koord trekt, en met een kleine rukbeweging alles makkelijk naar beneden en naar boven te krijgen.

Je bent wel de sjaak als je hem 'lockt' op de onderste stand, omdat je dan op een stoel/krukje moet staan om het mechaniek aan de bovenkant weer aan de praat te krijgen.
Confidence through competence
pi_133077358
Vanaf volgende maand eindelijk weer mijn eigen plekje *O*

Hoe is de kwaliteit / prijs verhouding qua bedden bij Ikea? Aangezien het niet extreem duur is en er redelijk veel keuze is.

Voor 400 euro heb je al een 2 persoonsbed, maar ben benieuwd naar de kwaliteit. Iemand ervaring?
  zaterdag 9 november 2013 @ 17:23:37 #97
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_133082033
Ik ben superblij met mijn 2x80 Halberg matrassen in een 160 Nordli :)
Confidence through competence
pi_133082120
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 november 2013 11:42 schreef singha het volgende:
Vandaag 20% korting op het laminaat bij Ikea Hengelo. Het leek wel alsof het gratis was zo'n gedrang.

Maar wel mooi 36 pakken Golv en 8 pakken tundra gescoord. Toch maar mooi EUR 220 minder uit gegeven.
Hengelo had de afgelopen dagen sowieso goede aanbiedingen ivm de heropening ^O^.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  zondag 10 november 2013 @ 02:55:51 #99
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_133100352
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 13:56 schreef Rogan het volgende:
Vanaf volgende maand eindelijk weer mijn eigen plekje *O*

Hoe is de kwaliteit / prijs verhouding qua bedden bij Ikea? Aangezien het niet extreem duur is en er redelijk veel keuze is.

Voor 400 euro heb je al een 2 persoonsbed, maar ben benieuwd naar de kwaliteit. Iemand ervaring?
Ik heb zelf uitstekende ervaringen met de matrassen, bedbodems en bed-ombouwen van IKEA, maar ik ben dan ook iemand van nauwelijks 50 kilo zonder enige rugklachten en dergelijke. Mijn vriend is wat steviger, maar we hebben twee losse matrassen, en als die van hem begint door te liggen, dan wordt-ie gewoon vervangen door een nieuwe. Kost je de kop niet. ;)

Wat bedoel je precies met de kwaliteit van de bedden? Matrassen? bedbodems? ombouw?
Mijn mening: good-value-for-money, zo lang je de allergoedkoopste troep maar vermijdt. Het duurdere IKEA-spul is naar mijn mening echt prima. ^O^
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  zondag 10 november 2013 @ 07:10:10 #100
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133101503
Ja, dat is eigenlijk een beetje wat voor de meeste producten van Ikea geldt; hoe duurder de variant die je kiest, hoe beter de prijs-kwaliteitverhouding.

Dus iets van ¤ 50 is ook ¤ 50 waard, datzelfde in de ¤ 100 variant is ¤ 110 waard en datzelfde in de ¤ 200 variant is ¤ 250 waard.

Zeker met de duurdere items kan de concurrentie niet dezelfde kwaliteit voor dezelfde prijs leveren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_133103264
Een vraagje. Mijn moeder adviseert bij de IKEA een duurder matras te kopen en een goedkope lattenbodem, omdat ze zo'n dure lattenbodem had, maar omdat hij rond liep rolde ze elke keer naar het midden toe. Toen heeft ze van de ikea de allergoedkoopste lattenbodem gekregen en dat werkte prima, maar als je online leest over bedden is een lattenbodem heel belangrijk. Help?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 10 november 2013 @ 11:07:09 #102
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_133103280
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 11:05 schreef RenRen- het volgende:
Een vraagje. Mijn moeder adviseert bij de IKEA een duurder matras te kopen en een goedkope lattenbodem, omdat ze zo'n dure lattenbodem had, maar omdat hij rond liep rolde ze elke keer naar het midden toe. Toen heeft ze van de ikea de allergoedkoopste lattenbodem gekregen en dat werkte prima, maar als je online leest over bedden is een lattenbodem heel belangrijk. Help?
hier de latten die iets bol lopen. In combi met een goede matras.
Anders heb je t gevoel op een plank te liggen vin dik
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  Moderator zondag 10 november 2013 @ 11:18:24 #103
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_133103525
Hoe gaat dat eigenlijk in ze werk als je bij de IKEA wat wilt ruilen ?
Afgelopen week hebben we namelijk wat zaken aangeschaft die achteraf toch niet helemaal passen op de manier die we zouden willen.

Ik neem natuurlijk de producten mee en de kassabon ?
Moet je dan bij de kassa in de winkel zijn of bij de klantenservice ?

En dan krijg ik gewoon mijn geld terug ? Of werkt dat bij ikea met tegoedbonnen ?

:@
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 10 november 2013 @ 11:19:22 #104
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_133103545
Klantenservice, en ik kreeg laatst een tegoed kaart maar dat was voor een product wat later kapot gegaan was
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_133103609
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 11:05 schreef RenRen- het volgende:
Een vraagje. Mijn moeder adviseert bij de IKEA een duurder matras te kopen en een goedkope lattenbodem, omdat ze zo'n dure lattenbodem had, maar omdat hij rond liep rolde ze elke keer naar het midden toe. Toen heeft ze van de ikea de allergoedkoopste lattenbodem gekregen en dat werkte prima, maar als je online leest over bedden is een lattenbodem heel belangrijk. Help?
Bij de bolle lattenbodems kan je meestal de sterke van de boog instellen.
pi_133103717
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 11:23 schreef loecje het volgende:

[..]

Bij de bolle lattenbodems kan je meestal de sterke van de boog instellen.
Dat had ze al gedaan, het was echt een rolfestijn. :') en ze heeft ook echt supergoede matrassen. Misschien kan ik het proberen met de duurdere, als het niet werkt kan ik altijd terug...
pi_133103773
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 02:55 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Ik heb zelf uitstekende ervaringen met de matrassen, bedbodems en bed-ombouwen van IKEA, maar ik ben dan ook iemand van nauwelijks 50 kilo zonder enige rugklachten en dergelijke. Mijn vriend is wat steviger, maar we hebben twee losse matrassen, en als die van hem begint door te liggen, dan wordt-ie gewoon vervangen door een nieuwe. Kost je de kop niet. ;)

Wat bedoel je precies met de kwaliteit van de bedden? Matrassen? bedbodems? ombouw?
Mijn mening: good-value-for-money, zo lang je de allergoedkoopste troep maar vermijdt. Het duurdere IKEA-spul is naar mijn mening echt prima. ^O^
Het is absoluut niet duur, ik zal sowieso niet snel voor het goedkoopste kiezen. Ik ben van plan om er eens langs te gaan en zelf even te gaan liggen enzo.

Ik was benieuwd naar de kwaliteit van de matrassen, er zal ongetwijfeld een verschil zitten tussen een matras van 100 euro en 1 van 250.

Maar het is misschien verstandig om er zelf heen te gaan en te testen. Daarnaast moet ik nog wat spulletjes hebben voor mijn inrichting.
pi_133103800
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 11:18 schreef Vonkenboer het volgende:
Hoe gaat dat eigenlijk in ze werk als je bij de IKEA wat wilt ruilen ?
Afgelopen week hebben we namelijk wat zaken aangeschaft die achteraf toch niet helemaal passen op de manier die we zouden willen.

Ik neem natuurlijk de producten mee en de kassabon ?
Moet je dan bij de kassa in de winkel zijn of bij de klantenservice ?

En dan krijg ik gewoon mijn geld terug ? Of werkt dat bij ikea met tegoedbonnen ?

:@
Je gaat met je producten in de originele verpakking naar de klantenservice. Wanneer je binnen de 90 dagen bent ontvang je gewoon je geld terug mits het product niet gemonteerd is geweest. Verpakking ernstig kapot of product gemonteerd gehad of na de 90 dagen maar met IKEA Familykaart krijg je een tegoedpas.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_133103824
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 11:28 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Dat had ze al gedaan, het was echt een rolfestijn. :') en ze heeft ook echt supergoede matrassen. Misschien kan ik het proberen met de duurdere, als het niet werkt kan ik altijd terug...
Had ze dan de middenbalk en de zijlatten in het bedframe wel op dezelfde hoogte hangen? Want zo extreem is de bolling in een lattenbodem niet dat het een skischans creëert is mijn ervaring..
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_133103963
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 11:34 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Had ze dan de middenbalk en de zijlatten in het bedframe wel op dezelfde hoogte hangen? Want zo extreem is de bolling in een lattenbodem niet dat het een skischans creëert is mijn ervaring..
Het is al een jaar, misschien twee geleden, ik weet het niet :o Maar als niemand anders hier dit ervaren heeft, was het misschien wel een fout van haar of fabrieksfout ofzo
  Moderator zondag 10 november 2013 @ 11:48:37 #111
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_133104175
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 11:32 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Je gaat met je producten in de originele verpakking naar de klantenservice. Wanneer je binnen de 90 dagen bent ontvang je gewoon je geld terug mits het product niet gemonteerd is geweest. Verpakking ernstig kapot of product gemonteerd gehad of na de 90 dagen maar met IKEA Familykaart krijg je een tegoedpas.
Ik heb geen Familypas dus in theorie zou ik gewoon mijn geld terug moeten krijgen :)
pi_133104389
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 11:48 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Ik heb geen Familypas dus in theorie zou ik gewoon mijn geld terug moeten krijgen :)
Je krijgt altijd je geld terug.

Maar iets kan je maar 90 dagen na aankoop terugbrengen, tenzij je een familycard hebt, dan kan het wel, maar krijg je een tegoedpas.
  Moderator zondag 10 november 2013 @ 11:58:27 #113
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_133104412
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 11:57 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Je krijgt altijd je geld terug.

Maar iets kan je maar 90 dagen na aankoop terugbrengen, tenzij je een familycard hebt.
Ah, op die fiets ;)

Wat dat betreft zit ik nog ruim binnen de 90 dagen; vorige week donderdag pas gehaald maar het blijkt niet te passen. :)
  zondag 10 november 2013 @ 12:50:52 #114
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_133105818
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 11:31 schreef Rogan het volgende:

[..]

Het is absoluut niet duur, ik zal sowieso niet snel voor het goedkoopste kiezen. Ik ben van plan om er eens langs te gaan en zelf even te gaan liggen enzo.
Het probleem is dat met een paar minuutjes liggen op matrassen in de winkel, je geen èchte indicatie krijgt van wat je het prettigst vindt (sterker nog, als je moe bent, dan liggen alle matrassen lekker...) maar gelukkig heeft IKEA ook hier weer een oplossing voor: blijkt de matras toch niet te bevallen thuis, dan mag je 'm binnen 90 dagen retourneren. :)

http://www.ikea.com/nl/nl(...)/bedroom/Mattresses/
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_133106975
[quote]0s.gif Op zondag 10 november 2013 11:48 schreef Vonkenboer het volgende:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 11:32 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Je gaat met je producten in de originele verpakking naar de klantenservice. Wanneer je binnen de 90 dagen bent ontvang je gewoon je geld terug mits het product niet gemonteerd is geweest. Verpakking ernstig kapot of product gemonteerd gehad of na de 90 dagen maar met IKEA Familykaart krijg je een tegoedpas.

Ik heb geen Familypas dus in theorie zou ik gewoon mijn geld terug moeten krijgen :)

2. Wat kost het lidmaatschap van IKEA FAMILY?

Lid worden van IKEA FAMILY is helemaal gratis.
Jeroentje.
  Moderator zondag 10 november 2013 @ 13:38:55 #116
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_133107126
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 13:34 schreef jpajs het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op zondag 10 november 2013 11:48 schreef Vonkenboer het volgende:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 11:32 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Je gaat met je producten in de originele verpakking naar de klantenservice. Wanneer je binnen de 90 dagen bent ontvang je gewoon je geld terug mits het product niet gemonteerd is geweest. Verpakking ernstig kapot of product gemonteerd gehad of na de 90 dagen maar met IKEA Familykaart krijg je een tegoedpas.

Ik heb geen Familypas dus in theorie zou ik gewoon mijn geld terug moeten krijgen :)

2. Wat kost het lidmaatschap van IKEA FAMILY?

Lid worden van IKEA FAMILY is helemaal gratis.


Zo vaak kom ik niet bij de IKEA; en ik heb al pasjes genoeg van diverse andere bedrijven waar ik statistisch veel vaker kom dan de IKEA :Y
pi_133107472
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 13:38 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Zo vaak kom ik niet bij de IKEA; en ik heb al pasjes genoeg van diverse andere bedrijven waar ik statistisch veel vaker kom dan de IKEA :Y
Als echte Hollander gaan we toch voor gratis. Dat slaan we niet af en je krijgt meer voordelen ook in het restaurant. ^O^
Jeroentje.
  zondag 10 november 2013 @ 13:51:31 #118
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_133107513
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 13:50 schreef jpajs het volgende:

[..]

Als echte Hollander gaan we toch voor gratis. Dat slaan we niet af en je krijgt meer voordelen ook in het restaurant. ^O^
Gratis koffie! *O*
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  † In Memoriam † zondag 10 november 2013 @ 13:52:31 #119
37843 lady-wrb
kortaf
pi_133107538
aangezien onder de 1 persoons malm geen laden passen, hebben we nu maar een tweedehands rakke aangeschaft. deze heeft betere afmetingen dan de malm. het hoofdeind van de malm is voor het mooi iets te hoog (moet onder de schuine kant van de slaapkamer)
zowel zoon als ik zijn blij! (hij want er zit een verstelbare lattenbodem bij en ik omdat het een koopje was :) )
  † In Memoriam † zondag 10 november 2013 @ 13:53:44 #120
37843 lady-wrb
kortaf
pi_133107574
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 13:50 schreef jpajs het volgende:

[..]

Als echte Hollander gaan we toch voor gratis. Dat slaan we niet af en je krijgt meer voordelen ook in het restaurant. ^O^
die gore gratis koffie bedoel je? :X
het schijnt echt goede kwaliteit te zijn, maar ik krijg het niet weg.
de chocoladetaart daarintegen :~
  Moderator zondag 10 november 2013 @ 13:54:20 #121
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_133107589
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 13:50 schreef jpajs het volgende:

[..]

Als echte Hollander gaan we toch voor gratis. Dat slaan we niet af en je krijgt meer voordelen ook in het restaurant. ^O^
Ik heb een tyfushekel aan vierentwinghonderdendriepasjes van vierentwintighonderdendrie bedrijven in mijn portemonnee waar ik mij ooi al eens een pas heb laten aansmeren.

Nee, dank u :)
pi_133107629
Je hoeft m niet altijd in je portemonnee te doen :-)
  † In Memoriam † zondag 10 november 2013 @ 14:03:57 #123
37843 lady-wrb
kortaf
pi_133107920
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 13:54 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Ik heb een tyfushekel aan vierentwinghonderdendriepasjes van vierentwintighonderdendrie bedrijven in mijn portemonnee waar ik mij ooi al eens een pas heb laten aansmeren.

Nee, dank u :)
ik pak ze altijd wel aan :@
altijd handig bij plamuren
pi_133108592
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 11:58 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Ah, op die fiets ;)

Wat dat betreft zit ik nog ruim binnen de 90 dagen; vorige week donderdag pas gehaald maar het blijkt niet te passen. :)
maar al wel uit de verpakking gehaald en/of in elkaar gezet?
  Moderator zondag 10 november 2013 @ 17:29:19 #125
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_133115111
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 14:25 schreef loecje het volgende:

[..]

maar al wel uit de verpakking gehaald en/of in elkaar gezet?
Nee, het zit allemaal nog in de verpakking.
pi_133115201
Klote rookmelders.
Rotding gaat vaak af als ik aan het eten maken ben (ik doe dat met hoog vuur en snel dus al snel wat blauwe lucht; hoewel de rookmelder in de gang hangt) maar nu ook al random.
Vannacht ook al om 4 uur wakker gemaakt. |:(
pi_133117297
Hoe is het met de batterij?
pi_133154408
Weet iemand iets over dat er laminaat uit het assortiment van Ikea gaat verdwijnen? Wij waren gister in de Ikea in Son en daar stond bij verschillende soorten laminaat (oa tundra) dat deze binnenkort niet meer leverbaar is.
pi_133156323
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 18:29 schreef computergirl het volgende:
Hoe is het met de batterij?
Doorgemeten en nagenoeg vol.
Heeft nu zo'n 2 dagen met batterij in de keuken gelegen en is niet afgegaan. Raar.

Maar goed, rookmelder staan er om bekend dat ze onregelmatig onnodig afgaan...
pi_133157142
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 17:53 schreef tieske88 het volgende:
Weet iemand iets over dat er laminaat uit het assortiment van Ikea gaat verdwijnen? Wij waren gister in de Ikea in Son en daar stond bij verschillende soorten laminaat (oa tundra) dat deze binnenkort niet meer leverbaar is.
In het zelfbedieningsmagazijn of op de afdeling vloeren?

Stond er specifiek bij dat het laminaat niet meer leverbaar zou zijn? Dat vind ik niks voor IKEA eigenlijk. Meestal staat er dan "gewoon" OP=OP!.

Maar ansich verbaast het me niet. Deze patronen zijn er nu een jaar of twee en het zou goed kunnen dat IKEA vindt dat het tijd is voor een aantal nieuwe patronen.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_133180294
Weet iemand toevallig of bedframe Fjellse (éénpersoonsbed) eruit gaat? Hij is echt bij geen enkele ikea meer op voorraad :{

Deze: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40180565/
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_133183115
Ben op zoek naar een paneel van 120 bij 60 cm. Word een paneel boven de kastjes. In kleur van de LILLÅNGEN badkamer kasten zwartbruin. Mag eventueel in twee delen. Kleur redelijk bijpassend. Vond wel de FRAMSTÅ in zwartbruin maar die lijkt op de site veel donkerder.



[ Bericht 4% gewijzigd door jpajs op 12-11-2013 14:56:10 ]
Jeroentje.
  woensdag 13 november 2013 @ 23:25:39 #133
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_133238398
Ik had eigenlijk echt zo'n Besta-set moeten kopen toen die in de aanbieding was, bedenk ik me nu ;(
Ach ja, lege muur is ook mooi.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_133242863
quote:
9s.gif Op woensdag 13 november 2013 23:25 schreef MacorgaZ het volgende:
Ik had eigenlijk echt zo'n Besta-set moeten kopen toen die in de aanbieding was, bedenk ik me nu ;(
Ach ja, lege muur is ook mooi.
Mooi van IKEA aanbiedingen. Die komen altijd wel een keertje terug :Y
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_133243530
Kwam op de site van IKEA Hackers het volgende filmpje tegen. Vraag mij eigenlijk af wat je allemaal van IKEA in beeld krijgt.

Tafelbladen, aanrechtbladen, bedden, RVS bakken (in de muur), gootsteen. Leuke zou zijn als jullie aanvullen met de merknamen er bij.
Volgens mij is het een gigantisch lijstje op een paar kubieke meter.

Jeroentje.
pi_133246650
Volgens mij valt het nog wel mee eigenlijk. Ik zie vooral NUMERÄR eiken werkbladen, SULTAN LADE lattenbodems, ORDNING vergiet, GRUNDTAL haakjes, BLECKA haakjes, IKEA STOCKHOLM salontafel, FORHOJA bestekbakken, EKBY BJARNUM planken waar laden van gemaakt zijn, RATIONELL VARIERA afvalbak, BURKEN voorraadbus, TORSBY glazen tafelblad. De lampen/lampenkappen, handgrepen, consoles onder de spoelbak zijn ook van IKEA maar daar weet ik zo de naam niet van :+
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_133255280
Droom jij ook over IKEA, bartjebart?
:D
pi_133255360
quote:
10s.gif Op donderdag 14 november 2013 16:16 schreef computergirl het volgende:
Droom jij ook over IKEA, bartjebart?
:D
Laatst wel dat ik daar nog/weer werkte :')
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_133257557
Ik hoorde op de Belgische radio reclame van Ikea dat ze mosselen hadden, met frieten, volgens mij voor ¤5,-

Zouden we dat hier in Nederland ook krijgen? Of is dat echt weer voor die bourgondiërs :(

http://www.ikea.com/ms/nl(...)ws-en-promoties.html

Ik heb nog een peper- en zoutstelletje nodig :+

[ Bericht 18% gewijzigd door Resistor op 14-11-2013 17:39:54 ]
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_133324840
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 17:32 schreef Resistor het volgende:
Ik hoorde op de Belgische radio reclame van Ikea dat ze mosselen hadden, met frieten, volgens mij voor ¤5,-

Zouden we dat hier in Nederland ook krijgen? Of is dat echt weer voor die bourgondiërs :(

http://www.ikea.com/ms/nl(...)ws-en-promoties.html

Ik heb nog een peper- en zoutstelletje nodig :+
Ik ben er bang voor. Maar je zou op de lokale vestigingspagina kunnen kijken of ze het aanbieden.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_133324847
Hoe dramatisch kun je het maken :')
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_133325617
Speciale 35 jaar IKEA Nederland aanbiedingen:

zaterdag 23 & zondag 24 november
35% voordeel op de KLIPPAN 2-zitsbank in naturel, zwart,, wit of rood.

maandag 25 november
MASKROS hanglamp van 49.95 voor 35.-

dinsdag 26 november
35% voordeel op alle hoogglans EXPEDIT kasten in de maat 79x39x149cm.

woensdag 27 november
35% voordeel op al het pluchen speelgoed & op de HUSET poppenmeubels.
(ook hiervan gaat 1.- naar Unicef volgens mij)

donderdag 28 november
6 HEDERLIG wijnglazen voor 4.-

vrijdag 29 november
35% voordeel op de HEMNES bedbank.

zaterdag 30 november en zondag 1 december
35% voordeel op IVAR
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_133325755
Is het mogelijk onder een Malm kastje wielen te monteren, wellicht heeft iemand hier dat al gedaan?
Het lijkt alsof de onderkant niet gelijk loopt zo te zien?

pi_133325851
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 20:28 schreef Jippo het volgende:
Is het mogelijk onder een Malm kastje wielen te monteren, wellicht heeft iemand hier dat al gedaan?
Het lijkt alsof de onderkant niet gelijk loopt zo te zien?

[ afbeelding ]
Ik zou even de montageinstructie bekijken...

De kast heeft een plint. Onder de onderste lade zit de bodemplank en die is van spaanplaat. In principe moet dit wel kunnen. Maar of dit uiteindelijk constructietechnisch gezien verstandig is, is ook afhankelijk van wat je er allemaal in gaat doen en erop gaat zetten.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_133326035
Dankje, ik heb de motagehandleiding bekeken maar kan niet vinden of achter de plint holle ruimte is en een wiel dus achter die plint zou 'verdwijnen' als het ware.

Al bedenk ik me nu dat ik natuurlijk ook een plankje (of twee) onder dat spaanplaat kan monteren of verlijmen dat vult al weer op... Denk dat er in elk geval ook een wieltje in het midden zou moeten komen.
pi_133326147
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 20:37 schreef Jippo het volgende:
Dankje, ik heb de motagehandleiding bekeken maar kan niet vinden of achter de plint holle ruimte is en een wiel dus achter die plint zou 'verdwijnen' als het ware.

Al bedenk ik me nu dat ik natuurlijk ook een plankje (of twee) onder dat spaanplaat kan monteren of verlijmen dat vult al weer op... Denk dat er in elk geval ook een wieltje in het midden zou moeten komen.
Oh wacht ik zei het verkeerd :@
Er zit geen bodemplaat in de MALM kast. Alleen een klein balkje aan de achterkant.
Zie plaatje 7 op bladzijde 12. Die twee gearceerde latten zitten onderaan aan de achterkant. De rest is dus open.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_133326317
Fucky! Ik had het dus ook niet gezien, okee dan is de Malm dus niet geschikt!

Bedankt voor het meedenken, echt fijn.
  PR/Manusje van alles zaterdag 16 november 2013 @ 21:06:59 #148
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_133326844
Tot welke etage bezorgt de bezorgdienst? Als er geen trap aanwezig is.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_133327079
quote:
11s.gif Op zaterdag 16 november 2013 21:06 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Tot welke etage bezorgt de bezorgdienst? Als er geen trap aanwezig is.
Daar zit volgens mij geen maximum aan.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_133327334
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 21:13 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Daar zit volgens mij geen maximum aan.
We bezorgen t/m de 4e verdieping. Woon je hoger en is er geen lift, houd er dan rekening mee dat je voor de volgende verdiepingen het vervoer zelf regelt.

Daarnaast zijn er een paar dingen die we willen weten over je adres om een vlotte bezorging van je bestelling te kunnen garanderen. Lees deze korte handleiding en neem contact met ons op als je vermoedt dat onze vrachtwagens mogelijk problemen ondervinden als ze bij jou iets komen bezorgen. Je hoeft je overigens geen zorgen te maken. We vinden altijd wel een manier om je bestelling te bezorgen, maar om de bezorging meteen goed te laten verlopen, is het beter ons tijdig te informeren over mogelijke leverbeperkingen in jouw buurt. Neem contact met ons op als je twijfelt. We adviseren je graag.
http://www.ikea.com/ms/nl_NL/webwinkel/bezorgen.html#termijn
pi_133327616
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 november 2013 21:22 schreef computergirl het volgende:

[..]

We bezorgen t/m de 4e verdieping. Woon je hoger en is er geen lift, houd er dan rekening mee dat je voor de volgende verdiepingen het vervoer zelf regelt.

Daarnaast zijn er een paar dingen die we willen weten over je adres om een vlotte bezorging van je bestelling te kunnen garanderen. Lees deze korte handleiding en neem contact met ons op als je vermoedt dat onze vrachtwagens mogelijk problemen ondervinden als ze bij jou iets komen bezorgen. Je hoeft je overigens geen zorgen te maken. We vinden altijd wel een manier om je bestelling te bezorgen, maar om de bezorging meteen goed te laten verlopen, is het beter ons tijdig te informeren over mogelijke leverbeperkingen in jouw buurt. Neem contact met ons op als je twijfelt. We adviseren je graag.
http://www.ikea.com/ms/nl_NL/webwinkel/bezorgen.html#termijn
Eh? Ja?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_133334722
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 november 2013 21:22 schreef computergirl het volgende:

[..]

We bezorgen t/m de 4e verdieping. Woon je hoger en is er geen lift, houd er dan rekening mee dat je voor de volgende verdiepingen het vervoer zelf regelt.

Daarnaast zijn er een paar dingen die we willen weten over je adres om een vlotte bezorging van je bestelling te kunnen garanderen. Lees deze korte handleiding en neem contact met ons op als je vermoedt dat onze vrachtwagens mogelijk problemen ondervinden als ze bij jou iets komen bezorgen. Je hoeft je overigens geen zorgen te maken. We vinden altijd wel een manier om je bestelling te bezorgen, maar om de bezorging meteen goed te laten verlopen, is het beter ons tijdig te informeren over mogelijke leverbeperkingen in jouw buurt. Neem contact met ons op als je twijfelt. We adviseren je graag.
http://www.ikea.com/ms/nl_NL/webwinkel/bezorgen.html#termijn
Als er geen trap is, dan zou ik met de lift gaan ;)
pi_133334756
Wij hebben hier 2 Anaboda ladekasten staan, wit, met 3 lades.

Door alle zooi van mijn vrouw vallen de meeste bodems er uit, behalve bij mijn lade, want daar zit niet zo,veel in.

Iemand een idee hoe ik dat kan verstevigen?

Ik dacht zelf er aan om de bodem te verstevigen, door er latjes onder of boven (of beide) te zetten, en zo de bodem te fixeren?

Tips zijn welkom!
pi_133335203
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 02:01 schreef JohnB52 het volgende:
Wij hebben hier 2 Anaboda ladekasten staan, wit, met 3 lades.

Door alle zooi van mijn vrouw vallen de meeste bodems er uit, behalve bij mijn lade, want daar zit niet zo,veel in.

Iemand een idee hoe ik dat kan verstevigen?

Ik dacht zelf er aan om de bodem te verstevigen, door er latjes onder of boven (of beide) te zetten, en zo de bodem te fixeren?

Tips zijn welkom!
IKEA levert met bredere laden een soort metalen beugel mee die je onder de lade schroeft. In de montageinstructie van MALM een paar posts eerder zijn die ook gebruikt. Je zou kunnen proberen of IKEA die dingen bij de klantenservice heeft liggen of aan de hand daarvan geinspireerd aan de knutsel gaan :P
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_133336735
Ik zie het, maar weet niet of dat gaat werken? Die lade word ook al door de rails ondersteund.

Ik zie bij die instructie trouwens op pagina 18 dat degene die aan het timmeren is, 2 linker handen heeft :P
  zondag 17 november 2013 @ 09:56:25 #156
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133336905
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 09:30 schreef JohnB52 het volgende:
Ik zie bij die instructie trouwens op pagina 18 dat degene die aan het timmeren is, 2 linker handen heeft :P
:D _O-
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_133345852
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 09:30 schreef JohnB52 het volgende:
Ik zie het, maar weet niet of dat gaat werken? Die lade word ook al door de rails ondersteund.

Ik zie bij die instructie trouwens op pagina 18 dat degene die aan het timmeren is, 2 linker handen heeft :P
Het zijn twee rechterhanden (die overigens ook prima aan twee verschillende personen kunnen toebehoren, zeker gezien de stand van beide armen)
pi_133346164
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 16:41 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Het zijn twee rechterhanden (die overigens ook prima aan twee verschillende personen kunnen toebehoren, zeker gezien de stand van beide armen)
Sorry ik bedoel stap 18 :-)
pi_133346242
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2013 16:50 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Sorry ik bedoel stap 18 :-)
Dat zijn inderdaad wel twee linkerhanden. Maar als je naar stap 17 kijkt zie je zelfs 3 handen, dus twee personen.

Hoe dan ook, ik kan me voorstellen dat je het al twee handen van dezelfde persoon ziet. ;)
pi_133368816
Gisteren koekjes gebakken van het kant&klare peperkoekdeeg (http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80250165/). Dat is echt makkelijk te verwerken zeg. Zelfs dat kan ikea ;)

Nog 2 nachten slapen tot de keuken komt :P
  maandag 18 november 2013 @ 16:04:02 #161
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_133378415
Ik heb op marktplaats een aantal aneboda ladenkastjes gekocht. Kunnen de pootjes onder die kastjes uit zodat je minder ruimte in de auto nodig hebt?
pi_133378614
montagehandleiding : http://www.ikea.com/ms/nl(...)geplan_A94903307.pdf

als ik het zo zie komen de platen van de zijkant op het schroefgat van de poten.
  † In Memoriam † maandag 18 november 2013 @ 16:12:13 #163
37843 lady-wrb
kortaf
pi_133378644
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2013 09:30 schreef Deepfreeze het volgende:
Gisteren koekjes gebakken van het kant&klare peperkoekdeeg (http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80250165/). Dat is echt makkelijk te verwerken zeg. Zelfs dat kan ikea ;)

Nog 2 nachten slapen tot de keuken komt :P
plakt het niet zoals normaal peperkoekdeeg?
maar is het ook nog een beetje te eten?
  maandag 18 november 2013 @ 16:25:13 #164
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_133379095
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 16:10 schreef loecje het volgende:
montagehandleiding : http://www.ikea.com/ms/nl(...)geplan_A94903307.pdf

als ik het zo zie komen de platen van de zijkant op het schroefgat van de poten.
Inderdaad, dat wordt het dan niet... Misschien verstandig om dan toch de aanhanger mee te nemen, het zijn 4 kastjes dus dat past waarschijnlijk niet in onze auto.
Bedankt voor de hulp. :)
pi_133379813
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 16:12 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

plakt het niet zoals normaal peperkoekdeeg?
maar is het ook nog een beetje te eten?
Ik kon het zo op het aanrecht rollen, en dat ging goed. Normaal wel iets van bloem nodig, nu niet.

Eetbaarheid.. Het is behoorlijk kruidig, lekker naar mijn smaak. Ik had ze alleen misschien iets langer moeten bakken, nu nog wat zacht aan de binnenkant, maar dat is ook wel weer lekker..

De keuken staat voor woensdag 11 uur in de planner *O*
pi_133379842
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_133384410
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2013 09:30 schreef Deepfreeze het volgende:
Gisteren koekjes gebakken van het kant&klare peperkoekdeeg (http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80250165/). Dat is echt makkelijk te verwerken zeg. Zelfs dat kan ikea ;)

Jammer is nu overal uitverkocht. Ik hoop dat het weer binnenkomt.
pi_133384711
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 19:18 schreef soapie het volgende:

[..]

Jammer is nu overal uitverkocht. Ik hoop dat het weer binnenkomt.
De voorraden van de Swedish Food Market zijn niet op internet te bekijken... De kans is erg groot dat het product gewoon in de koelingen ligt :)
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_133385027
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 19:26 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

De voorraden van de Swedish Food Market zijn niet op internet te bekijken... De kans is erg groot dat het product gewoon in de koelingen ligt :)
^O^ Dan van de week maar eens gaan kijken!
  maandag 18 november 2013 @ 20:21:24 #171
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_133387778
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_133388109
quote:
_O-

Al geprobeerd :') :@
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_133388142
quote:
Go Bart *O*
pi_133388360
-O-
  Redactie Frontpage dinsdag 19 november 2013 @ 00:00:45 #175
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_133399600
Over winnen gesproken, iemand toevallig al prijs gehad bij Ikea Breda? Je kreeg daar een aantal weken terug een pasje vanwege het 10 jarig bestaan in Breda.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  dinsdag 19 november 2013 @ 08:10:50 #176
319308 Tink89
To live is to dance
pi_133402729
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 00:00 schreef LTVDK het volgende:
Over winnen gesproken, iemand toevallig al prijs gehad bij Ikea Breda? Je kreeg daar een aantal weken terug een pasje vanwege het 10 jarig bestaan in Breda.
Dat pasje heb ik dan toch echt gemist... Kreeg je het ook als je zelfscande? Was er wel in de feestweek.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_133402873
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 20:27 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

_O-

Al geprobeerd :') :@
Makkie!
pi_133416054
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2013 08:25 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Makkie!
Had je ze alle 35 goed?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_133418604
Geen idee, dat krijg je toch niet te zien? Sommige moest ik echt gokken. Geen zin om op te gaan zoeken, en dat is ook niet eerlijk.
  Redactie Frontpage dinsdag 19 november 2013 @ 19:53:21 #180
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_133421056
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 08:10 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Dat pasje heb ik dan toch echt gemist... Kreeg je het ook als je zelfscande? Was er wel in de feestweek.
Was een groen pasje wat je bij de kassa kreeg (zat op een papiertje), ook bij de zelfscankassa (daar ga ik meestal ook). Ik heb er zelfs drie gehad, die week was precies toen ik ging verhuizen dus ik ben daar (te) vaak geweest eigenlijk. Ik ga morgen even kijken wat ik heb gewonnen, prijs is een waardebon tussen de ¤5,- en ¤1000,-.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  woensdag 20 november 2013 @ 00:59:14 #181
168576 Idioteque
take the money and run
pi_133435176
Edit: domme vraag...

[ Bericht 45% gewijzigd door Idioteque op 20-11-2013 21:22:12 ]
pi_133436949
Ik had er 27 goed in de test.
pi_133447603
Ik meende een tijdje geleden een stoel op de ikeasite te hebben gezien voor op de slaapkamer, die je ook handig als kledingophanger kunt gebruiken door de hoge achterkant. Maar nu kan ik 'm niet meer terugvinden. Iemand een idee welke 't zou kunnen zijn?

Edit: gevonden!! :) (alhoewel ie in m'n hoofd mooier was :( )


RÅGRUND (Stoel met handdoekenrek)
Stond bij badkameraccesoires, dus niet heel makkelijk te vinden.




[ Bericht 28% gewijzigd door ArtemisQ op 20-11-2013 15:23:05 ]
pi_133449706
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 18:45 schreef JohnB52 het volgende:
Geen idee, dat krijg je toch niet te zien? Sommige moest ik echt gokken. Geen zin om op te gaan zoeken, en dat is ook niet eerlijk.
Ja hoor, aan het eind krijg je te zien hoeveel van de 35 vragen je goed had :P
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_133451681
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 15:06 schreef ArtemisQ het volgende:
Ik meende een tijdje geleden een stoel op de ikeasite te hebben gezien voor op de slaapkamer, die je ook handig als kledingophanger kunt gebruiken door de hoge achterkant. Maar nu kan ik 'm niet meer terugvinden. Iemand een idee welke 't zou kunnen zijn?

Edit: gevonden!! :) (alhoewel ie in m'n hoofd mooier was :( )

RÅGRUND (Stoel met handdoekenrek)
Stond bij badkameraccesoires, dus niet heel makkelijk te vinden.

[ afbeelding ]

het idee is idd super voor de slaapkamer. de uitwerking alleen wat minder...
ik heb zoiets verder ook nog niet kunnen vinden.
pi_133476303
Even een kleine opmerking. Die ballen gehakt van de IKEA zijn echt een partij lekker. :9~
Ja,ik heb er vanmorgen vroeg wat gegeten naast mijn bord Brinta en mok thee!
pi_133476603
quote:
6s.gif Op donderdag 21 november 2013 10:17 schreef Iwanius het volgende:
Even een kleine opmerking. Die ballen gehakt van de IKEA zijn echt een partij lekker. :9~
Ja,ik heb er vanmorgen vroeg wat gegeten naast mijn bord Brinta en mok thee!
Ik vind ze niet te pruimen
Na een week loop je ze nog op te boeren, zo ranzig zijn ze :@
pi_133489164
Mijn vriend had gelezen dat aanstaande dinsdag de Expedit in de aanbieding is... Is dit filiaalgebonden? En zijn er meer van zulk aanbiedingen?
pi_133491032
Kan je zelf niet op ikea.nl kijken?


http://www.ikea.com/nl/nl/store/delft/activities#35jaar
pi_133498971
quote:
Ik kijk er iedere dag, maar dit had ik niet gezien. Maar bedankt.

In een andere browser staat het wel. De ikeasite is nogal kapot in mijn Firefox
pi_133512392
Ik heb twee vraagjes waarop ik het antwoord niet kan vinden op de site (had ook gebeld maar de wachttijd was heel erg lang dus maar opgehangen).

- Ik ben Ikea Family lid en heb twee kortingsvouchers, een voor mijn verjaardag afgelopen week van 10,- en een voor het 35 jarig bestaan in Nederland van 20,- Kan ik deze tegelijkertijd inleveren? Ik ga aan het minimumbedrag komen bijelkaar van 250,-

- Ik wil deze Besta bovenkastjes kopen http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S49923883/
zijn deze bovenkastjes ook geschikt om met het druk en open beslag te openen? Ze staan namelijk niet bij aanvullende produkten maar het lijkt me vreemd als het niet zou kunnen...

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90256336/
pi_133512854
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 13:25 schreef Jippo het volgende:
Ik heb twee vraagjes waarop ik het antwoord niet kan vinden op de site (had ook gebeld maar de wachttijd was heel erg lang dus maar opgehangen).

- Ik ben Ikea Family lid en heb twee kortingsvouchers, een voor mijn verjaardag afgelopen week van 10,- en een voor het 35 jarig bestaan in Nederland van 20,- Kan ik deze tegelijkertijd inleveren? Ik ga aan het minimumbedrag komen bijelkaar van 250,-

- Ik wil deze Besta bovenkastjes kopen http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S49923883/
zijn deze bovenkastjes ook geschikt om met het druk en open beslag te openen? Ze staan namelijk niet bij aanvullende produkten maar het lijkt me vreemd als het niet zou kunnen...

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90256336/
1: ja dat kan, anders apart afrekenen.


2: dat staat er wel bij. Klik maar op productomschrijving --> apart verkrijgbaar
pi_133512871
de meeste bonnen kunnen niet worden gebruikt in combi met andere acties (zie voorwaarden van de bon)
in 2 delen afrekenen. dan kan je de bonnen sowieso inleveren.
pi_133524647
Bedankt. Manlief staat nu in de Ikea... blijkt de bon van 20 euro vanaf morgen pas geldig.... Uiteraard geen coulance met een paar uur eerder die korting geven. Erg jammer. :-(
pi_133524785
Nou, dan morgen terug brengen en weer opnieuw kopen...
pi_133525196
Ik vind het geen service, maar goed... Jammer genoeg hebben wij geen zeeen van tijd om dat te doen.
pi_133525231
Het is ook mijn fout was zo gefixeerd op die ene week dat de voucher geldig is dat ik niet naar de startdatum heb gekeken.
pi_133525310
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 20:05 schreef Jippo het volgende:
Ik vind het geen service, maar goed... Jammer genoeg hebben wij geen zeeen van tijd om dat te doen.
Geen service? Ik ken geen bedrijf dat een dag eerder al bijvoorbeeld aanbiedingen voor die prijs verkoopt... :?

En er staat toch gewoon een looptijd op de voucher? Oh dat gaf je ook al aan ;)
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_133525780
Echt niet? ik ken die bedrijven wel!

Zeker als het om twee uur verschil gaat en je een flinke aankoop doet willen sommige winkels dan nog wel eens de hand over het hart strijken, zeker als het duidelijk om een onschuldig misverstand gaat.

Ikea is uiteraard niets verplicht, maar soms kan zo'n gebaar een goede reclame zijn. Nu ga ik 'zeuren' dat ze flauw doen over twee uurtjes en 20 euro, voor zo'n bedrijf als Ikea een lachertje uiteraard.
pi_133531251
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 20:18 schreef Jippo het volgende:
Echt niet? ik ken die bedrijven wel!

Zeker als het om twee uur verschil gaat en je een flinke aankoop doet willen sommige winkels dan nog wel eens de hand over het hart strijken, zeker als het duidelijk om een onschuldig misverstand gaat.

Ikea is uiteraard niets verplicht, maar soms kan zo'n gebaar een goede reclame zijn. Nu ga ik 'zeuren' dat ze flauw doen over twee uurtjes en 20 euro, voor zo'n bedrijf als Ikea een lachertje uiteraard.
flinke aankoop. dan mag je bij ikea wel heel wat uitgeven wil dat bestempeld worden als 'een flinke aankoop'. en als je zoveel kan uitgeven, ach dan is die 20euro voor jou ook een lachertje.
pi_133541133
Heb even contact gezocht met Ikea en ze gaan er wat aan doen, heel netjes dus. :)
pi_133541936
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 november 2013 21:59 schreef Iemand91 het volgende:
Katten en Ikea; dat moet het wel goed doen hier:
Wat zullen de muizen geschrokken zijn :Y
pi_133562678


weet iemand hoe dat blauwe ding heet?
Ik kan hem niet vinden op de site ;(

Gevonden, had eroverheen gekeken :')
#TeamMiley
pi_133566739
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 00:41 schreef arachide. het volgende:
Gevonden, had eroverheen gekeken :')
Fijn dat je ook even meld hoe dat ding heet. O-)
Jeroentje.
  zondag 24 november 2013 @ 12:22:27 #206
256666 leeell
I know you're lonely
pi_133569489
Beste Ikea-Kenners,

tijdens het demonteren / opnieuw monteren van de Dombas kast (verhuizing) zijn de zijkanten waar de duvels/schroeven in gaan afgebroken / gescheurd. Kunnen we deze plank afzonderlijk bestellen ?
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_133569652
Over service gesproken. Afgelopen week een Vidja staande lamp en 2x Vidja tafelmodel lamp gekocht.
Gisteren die tafelmodellen terug gebracht want ik wilde toch een andere kleur. Bleek dat de kassamedewerker 3x die staande lamp had aangeslagen en ik eigenlijk 40 euro te veel had betaald. Ik had natuurlijk geen bewijs dat ik maar 1x die staande lamp had gekocht, maar toch kreeg ik het geld van 2 staande lampen terug.

Erg netjes :)
  zondag 24 november 2013 @ 16:29:12 #208
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_133577397
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 november 2013 21:59 schreef Iemand91 het volgende:
Katten en Ikea; dat moet het wel goed doen hier:
Awwww, wat leuk!!! :D O+
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_133583366
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 20:24 schreef Bartjebart het volgende:
Speciale 35 jaar IKEA Nederland aanbiedingen:

zaterdag 23 & zondag 24 november
35% voordeel op de KLIPPAN 2-zitsbank in naturel, zwart,, wit of rood.

maandag 25 november
MASKROS hanglamp van 49.95 voor 35.-

dinsdag 26 november
35% voordeel op alle hoogglans EXPEDIT kasten in de maat 79x39x149cm.

woensdag 27 november
35% voordeel op al het pluchen speelgoed & op de HUSET poppenmeubels.
(ook hiervan gaat 1.- naar Unicef volgens mij)

donderdag 28 november
6 HEDERLIG wijnglazen voor 4.-

vrijdag 29 november
35% voordeel op de HEMNES bedbank.

zaterdag 30 november en zondag 1 december
35% voordeel op IVAR
Hemnes bedbank willen we al een tijdje. Is dit overal of alleen online?
pi_133583582
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2013 19:35 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Hemnes bedbank willen we al een tijdje. Is dit overal of alleen online?
Overal (en volgens mij ook online)
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_133585726
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 08:11 schreef jpajs het volgende:

[..]

Fijn dat je ook even meld hoe dat ding heet. O-)
Ikea ps 2012, iets in die richting
#TeamMiley
pi_133591191
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2013 20:30 schreef arachide. het volgende:

[..]

Ikea ps 2012, iets in die richting
He bedankt,

IKEA PS 2012 Salontafel in donkerturkoois of wit.

Jeroentje.
pi_133618215
Dit lijkt een landelijke actie te zijn:
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_133638988
Ik heb sinds enkele maanden een Malkolm bureaustoel, sinds dag 1 werkt de schommelfunctie niet, begint nu wel te irriteren, dus garantie? Maar de bon ben ik kwijt :D zijn er andere opties om garantie te claimen?
  dinsdag 26 november 2013 @ 12:40:55 #215
319308 Tink89
To live is to dance
pi_133639252
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 12:31 schreef xaban06 het volgende:
Ik heb sinds enkele maanden een Malkolm bureaustoel, sinds dag 1 werkt de schommelfunctie niet, begint nu wel te irriteren, dus garantie? Maar de bon ben ik kwijt :D zijn er andere opties om garantie te claimen?
Bankafschrift als je gepind hebt.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_133647856
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 12:31 schreef xaban06 het volgende:
Ik heb sinds enkele maanden een Malkolm bureaustoel, sinds dag 1 werkt de schommelfunctie niet, begint nu wel te irriteren, dus garantie? Maar de bon ben ik kwijt :D zijn er andere opties om garantie te claimen?
Als IKEA heel erg volgens de regels wil zijn dan ben je ruim te laat hiermee.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_133647964
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 17:49 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Als IKEA heel erg volgens de regels wil zijn dan ben je ruim te laat hiermee.
Ook met bon?
pi_133648008
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2013 17:52 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Ook met bon?
Ja want de verkoopvoorwaarden stellen dat je bij gebreken dit binnen een paar dagen na constatering moet melden.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_133659603
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 17:54 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Ja want de verkoopvoorwaarden stellen dat je bij gebreken dit binnen een paar dagen na constatering moet melden.
Ja, leuk, maar volgens de wet heb ik toch gewoon garantie? En anders kan ik toch gewoon zeggen dat het pas sinds paar dagen niet meer werkt?
pi_133661722
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 22:28 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Ja, leuk, maar volgens de wet heb ik toch gewoon garantie? En anders kan ik toch gewoon zeggen dat het pas sinds paar dagen niet meer werkt?
Je kunt het altijd proberen. :)

Natuurlijk heb je garantie, maar bij een gebrek kan het zo zijn dat door het niet functioneren er iets anders eerder/anders slijt en daar valt dan geen garantie op omdat je daar te lang mee hebt gewacht. Maar nogmaals, probeer het gewoon en ga met de stoel terug naar de winkel.
(al klinkt dat makkelijker dan dat het is tenzij je een grote auto hebt ;) )
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_133662533
Die stoel heeft toch ook wieltjes?

Doe je er wat langer over, maargoed, je komt er wel ;)
pi_133663138
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 23:23 schreef JohnB52 het volgende:
Die stoel heeft toch ook wieltjes?

Doe je er wat langer over, maargoed, je komt er wel ;)
:D!
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_133663224
slijtage van de wieltjes valt dan niet onder de garantie.
pi_133663264
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 23:40 schreef loecje het volgende:
slijtage van de wieltjes valt dan niet onder de garantie.
Die zijn maar 6.- ;)
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_133673595
HIPP HIPP HURRA
In de periode van woensdag 20 november t/m vrijdag 13 december 2013, of zolang de voorraad strekt, ontvangt elke betalende klant een waardebon bij de kassa van de IKEA woonwarenhuizen.

Van zaterdag 14 t/m zondag 22 december 2013 krijg je bij inlevering van deze waardebon én op vertoon van je IKEA FAMILY kaart bij de kassa 10.- euro cadeau bij een minimale besteding van 50.- euro.
pi_133674573
Is de deur/wandhanger Tjusig ook geschikt voor opdekdeuren?



[ Bericht 6% gewijzigd door Teslynd op 27-11-2013 14:44:55 ]
pi_133676813
Ik kan de nieuwe onderdelen voor de treinbaan niet op de ikea site vinden. (de wissel en de brug). Ze waren er iig niet in Groningen. Enig idee wanneer ze weer binnenkomen?
pi_133676991
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 14:11 schreef Teslynd het volgende:
Is de deur/wandhanger Tjusig ook geschikt voor opdekdeuren?

[ afbeelding ]
Dat denk ik niet,

Zou wel kunnen, als je de deur aanpast, of die hanger er half aan ophangt.
pi_133701346
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2013 15:35 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Dat denk ik niet,

Zou wel kunnen, als je de deur aanpast, of die hanger er half aan ophangt.
Of je zou losse haken moeten kunnen kopen om iets groters mee aan opdekdeuren op te kunnen hangen.
pi_133810424
Vraag! Waren er voorheen keukenkastdeuren van 78 cm hoog bij ikea? Of zjjn die er nooit geweest?
pi_133810475
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 17:12 schreef friekin_ het volgende:
Vraag! Waren er voorheen keukenkastdeuren van 78 cm hoog bij ikea? Of zjjn die er nooit geweest?
78cm? Niet in de FAKTUM tijd voor zover ik weet. Misschien pre-FAKTUM.

Hoezo?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_133810521
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 17:13 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

78cm? Niet in de FAKTUM tijd voor zover ik weet. Misschien pre-FAKTUM.

Hoezo?
Omdat ik twijfel of de keuken in ons nieuwe huis wel IKEA is. Had gehoopt dat ik enkel de kastdeuren kon vervangen :(
pi_133810799
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 17:14 schreef friekin_ het volgende:

[..]

Omdat ik twijfel of de keuken in ons nieuwe huis wel IKEA is. Had gehoopt dat ik enkel de kastdeuren kon vervangen :(
Eh ik ben er dan bang voor ;)
78cm deuren zou ook inhouden dat de basiselementen hoger geweest zouden moeten zijn en zo. En dat is in de afgelopen 12 jaar niet gewijzigd.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_133810852
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 17:23 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Eh ik ben er dan bang voor ;)
78cm deuren zou ook inhouden dat de basiselementen hoger geweest zouden moeten zijn en zo. En dat is in de afgelopen 12 jaar niet gewijzigd.
Blegh. Dan maar doorzoeken. Dikke -1.
pi_133810887
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 17:25 schreef friekin_ het volgende:

[..]

Blegh. Dan maar doorzoeken. Dikke -1.
Wat is er mis met de kastdeurtjes?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_133810946
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 17:26 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Wat is er mis met de kastdeurtjes?
Ze zijn amateuristisch geverfd, en de grepen zijn 'verzonken'. Behoorlijk lelijk. En ik vind het raar, aanrechtblad is wel typisch ikea.. Maar de opstelling van de keuken is ideaal en er is geen budget voor een nieuwe keuken.
pi_133810972
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 17:27 schreef friekin_ het volgende:

[..]

Ze zijn amateuristisch geverfd, en de grepen zijn 'verzonken'. Behoorlijk lelijk. En ik vind het raar, aanrechtblad is wel typisch ikea.. Maar de opstelling van de keuken is ideaal en er is geen budget voor een nieuwe keuken.
Heb je een fotootje?
(het zou natuurlijk wel zo kunnen zijn dat men alleen het blad vervangen heeft)
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_133811010
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 17:28 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Heb je een fototje?
Beter dan deze kan ik niet vinden :P


Het blauw van de deuren (voorheen) schijnt in het echt nogal door.
pi_133811106
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 17:30 schreef friekin_ het volgende:

[..]

Beter dan deze kan ik niet vinden :P

[ afbeelding ]
Het blauw van de deuren (voorheen) schijnt in het echt nogal door.
Wat je zou kunnen doen is de deuren beplakken met hoogglans folie.
Voor zover ik weet heeft IKEA nooit zulke deuren met verzonken handgrepen verkocht (is ook niet echt wat een gemiddelde klant zelf kan doen thuis) en heeft IKEA nooit een 4-ladenkast gehad.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_133811222
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 17:32 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Wat je zou kunnen doen is de deuren beplakken met hoogglans folie.
Voor zover ik weet heeft IKEA nooit zulke deuren met verzonken handgrepen verkocht (is ook niet echt wat een gemiddelde klant zelf kan doen thuis) en heeft IKEA nooit een 4-ladenkast gehad.
Oke, thanks! Dan gaan we idd die kant maar op ;)
pi_133818318
Mijn dag stond in het teken van Ikea vandaag :P vanmorgen geweest voor oa awasborstels en snijplankjes, nu 2 lack kasten ophalen via marktplaats.
pi_133819907
Zeg, bartjebart, weet jij hoe de muziek in de ikeainfo geregeld word? Ik woon in Zweden, en hoor hier regelmatig Nederlandse muziek in de ikea. Vandaag ging het wel heel ver, met sinterklaasliedjes die gespeeld werden..
pi_133820273
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 21:03 schreef Jagärtrut het volgende:
Zeg, bartjebart, weet jij hoe de muziek in de ikeainfo geregeld word? Ik woon in Zweden, en hoor hier regelmatig Nederlandse muziek in de ikea. Vandaag ging het wel heel ver, met sinterklaasliedjes die gespeeld werden..
:D _O- w/ 8)7
pi_133820280
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 21:03 schreef Jagärtrut het volgende:
Zeg, bartjebart, weet jij hoe de muziek in de ikeainfo geregeld word? Ik woon in Zweden, en hoor hier regelmatig Nederlandse muziek in de ikea. Vandaag ging het wel heel ver, met sinterklaasliedjes die gespeeld werden..
Dat is raar! Maar heb ik al wel eens vaker gehoord trouwens...

Geen idee :P
Volgens mij werkt het voor de IKEA winkel als een soort radiozender en gaat volgens mij 's nachts ook gewoon door. Wellicht dat er "ergens" internationaal een foutje gemaakt is en Zweden "aangesloten" is op de Nederlandse radio? :P
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_133820388
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 21:11 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Dat is raar! Maar heb ik al wel eens vaker gehoord trouwens...

Geen idee :P
Volgens mij werkt het voor de IKEA winkel als een soort radiozender en gaat volgens mij 's nachts ook gewoon door. Wellicht dat er "ergens" internationaal een foutje gemaakt is en Zweden "aangesloten" is op de Nederlandse radio? :P
Tis al heel lang zo. Heb Bløf wel eens voorbij horen komen, en a da en de munnik...echt gek!
pi_133820508
En dan ben jij de enige die loopt mee te hummen? _O-

# Bumarechten :?
pi_133820756
quote:
1s.gif Op zondag 1 december 2013 21:13 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Tis al heel lang zo. Heb Bløf wel eens voorbij horen komen, en a da en de munnik...echt gek!
Heb het eerder gehoord wat betreft de Sinterklaasliedjes.
Maar ik heb nog nooit liedjes gehoord in het Fins, Russisch of Bulgaars of zo :') :?
(welke winkel gaat het om? Helsingborg?)
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_133823597
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 21:20 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Heb het eerder gehoord wat betreft de Sinterklaasliedjes.
Maar ik heb nog nooit liedjes gehoord in het Fins, Russisch of Bulgaars of zo :') :?
(welke winkel gaat het om? Helsingborg?)
Nee, Uppsala. Maar, zou je die andere talen wel herkennen? Muziek staat vaak zo zacht dat i'm echt m'n best moet doen om te luisteren. Vaak hoorik eennederlands woord, en ga danbeter luisteren..
pi_133824999
quote:
1s.gif Op zondag 1 december 2013 22:06 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Nee, Uppsala. Maar, zou je die andere talen wel herkennen? Muziek staat vaak zo zacht dat i'm echt m'n best moet doen om te luisteren. Vaak hoorik eennederlands woord, en ga danbeter luisteren..
In Hengelo stond de muziek op een goed verstaanbaar niveau. En ik kon me op een gegeven moment van andere geluiden "afsluiten" en bezig zijn met mijn werk en de radio goed volgen. Heb regelmatig mee zitten neuriën met liedjes, tot het gênante aan toe :@
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  maandag 2 december 2013 @ 00:19:06 #250
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_133830105
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 12:31 schreef xaban06 het volgende:
Ik heb sinds enkele maanden een Malkolm bureaustoel, sinds dag 1 werkt de schommelfunctie niet, begint nu wel te irriteren, dus garantie? Maar de bon ben ik kwijt :D zijn er andere opties om garantie te claimen?
Je weet dat je eerst aan de hendel moet trekken?
Confidence through competence
  maandag 2 december 2013 @ 00:25:39 #251
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_133830327
Weet iemand toevallig of de verduisterende rolgordijnen (Tupplur) nog weer terug komen in het assortiment, of een vervanger daarvoor?
KuikenGuppy
  maandag 2 december 2013 @ 10:51:00 #252
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_133835873
Iemand een idee hoe die schuine "toonplanken" waarop tijdschriften/boeken liggen in het billy assortiment heten, die ze in de winkel wel hebben maar online niet te vinden zijn?
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_133848081
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 10:51 schreef Skull-splitter het volgende:
Iemand een idee hoe die schuine "toonplanken" waarop tijdschriften/boeken liggen in het billy assortiment heten, die ze in de winkel wel hebben maar online niet te vinden zijn?
Welke planken in BILLY? :?

Hadden ze in de winkel planken schuin in de BILLY hangen?
Ze verkochten dit wel een tijdje als een soort strip die je vooraan de plank hing:


BESTA had ook een tijdschriftenplank maar die lijkt ook uit het assortiment te zijn.

[ Bericht 34% gewijzigd door Bartjebart op 02-12-2013 17:56:52 ]
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_133848336
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 10:51 schreef Skull-splitter het volgende:
Iemand een idee hoe die schuine "toonplanken" waarop tijdschriften/boeken liggen in het billy assortiment heten, die ze in de winkel wel hebben maar online niet te vinden zijn?
inreda tijdschriftenplank? zit volgens mij ook niet meer in het assortiment
pi_133848337
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 00:25 schreef Burdie het volgende:
Weet iemand toevallig of de verduisterende rolgordijnen (Tupplur) nog weer terug komen in het assortiment, of een vervanger daarvoor?
Volgens mij las ik op facebook dat dit nog wel een paar maanden kon gaan duren.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  maandag 2 december 2013 @ 17:59:21 #256
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_133848394
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 17:57 schreef loecje het volgende:

[..]

inreda tijdschriftenplank? zit volgens mij ook niet meer in het assortiment
Why?! :'( dat wordt dan maar IKEA-hacken :(
We wilde zo'n boekenhoek maken in een nis met Billy-kasten, maar dan ook een paar stellingen schuin maken zodat we boeken op display konden leggen.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_133848427
marktplaats heeft er nog een paar, misschien toevallig in de buurt?
pi_133848502
INREDA is het vriendje van BESTA. Die passen niet in BILLY helaas...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  maandag 2 december 2013 @ 18:04:08 #259
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_133848563
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 18:00 schreef loecje het volgende:
marktplaats heeft er nog een paar, misschien toevallig in de buurt?
De kast is er voorlopig nog niet :D Maar ergens strips op maken kan ik zelf ook wel ;)
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  maandag 2 december 2013 @ 22:25:56 #260
349633 SiIk
Echt zijde
pi_133860313
Even spammen omdat jullie allemaal vaak bij de Ikea komen :P
FHF / [GEZ] Ikea waardebonnen
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
pi_133914066
Hehe, ik heb 6 NORDMYRA stoelen voor 15 euro op de kop getikt _O_
pi_133914100
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 17:15 schreef friekin_ het volgende:
Hehe, ik heb 6 NORDMYRA stoelen voor 15 euro op de kop getikt _O_
Marktplaats? :P
Goeie deal! Ga je ze schilderen?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_133914133
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 17:16 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Marktplaats? :P
Goeie deal! Ga je ze schilderen?
Was wel de bedoeling. Spuiten denk ik. O+
Jep, MP. Ik had er eerst 6 voor 100 euro gevonden, en toen nog meer geluk. :D
pi_133914163
6 voor 100 is al een mooie deal trouwens :P
6 voor 15 is echt belachelijk goedkoop. Die dingen zijn/waren nieuw 35.- ;) (tegenwoordig zelfs 39.-) (dat die nog steeds verkocht worden trouwens :o )
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_133914193
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 17:18 schreef Bartjebart het volgende:
6 voor 100 is al een mooie deal trouwens :P
6 voor 15 is echt belachelijk goedkoop. Die dingen zijn/waren nieuw 35.- ;) (tegenwoordig zelfs 39.-) (dat die nog steeds verkocht worden trouwens :o )
39 euro :P
Weet ik. Zijn er ook erg blij mee.
pi_133914214
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 17:19 schreef friekin_ het volgende:

[..]

39 euro :P
Weet ik. Zijn er ook erg blij mee.
Bespaart ons 225 euro _O-
pi_133951614
Heeft er iemand ervaring met de paneelgordijnen van de ikea? Wij hadden het idee om een muur te gaan plaatsen, alleen is dat ingrijpender voor eventuele verkoop dan een paneelgordijnen wand. Blijft het een beetje toonbaar na een jaar of 4?
pi_133953249
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 17:57 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Volgens mij las ik op facebook dat dit nog wel een paar maanden kon gaan duren.
Waarom zijn ze uberhaupt nu uit het assortiment dan? Wij hebben twee van die dingen (en nog 1 nieuw in de doos) en zijn er niet altijd heel enthousiast over :o

Dus vroeg me af of ze uitverkocht waren of dat er een foutje mee is.

Edit: zelf even gegoogled en zijn dus blijkbaar problemen met de springveer. Die ervaren wij inderdaad ook soms. Soms wil die niet omhoog, of niet op de juiste stand naar beneden. Dus maar even kijken wat we doen als ze weer gefixed zijn en op voorraad zijn.

[ Bericht 13% gewijzigd door Yashaaaaa op 05-12-2013 19:30:47 ]
  donderdag 5 december 2013 @ 22:18:37 #269
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_133961928
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 18:59 schreef Yashaaaaa het volgende:

[..]

Waarom zijn ze uberhaupt nu uit het assortiment dan? Wij hebben twee van die dingen (en nog 1 nieuw in de doos) en zijn er niet altijd heel enthousiast over :o

Dus vroeg me af of ze uitverkocht waren of dat er een foutje mee is.

Edit: zelf even gegoogled en zijn dus blijkbaar problemen met de springveer. Die ervaren wij inderdaad ook soms. Soms wil die niet omhoog, of niet op de juiste stand naar beneden. Dus maar even kijken wat we doen als ze weer gefixed zijn en op voorraad zijn.
Ik snapte mijn TUPPLUR eerst ook niet, zeker omdat ik eerst een TUPPLUR met touw had.

Het enige irritante vind ik dat de springveer op z'n max een manueel zetje nodig heeft om alles weer op te rollen. Niet handig, want een TUPPLUR hangt natuurlijk erg hoog.
Confidence through competence
pi_133962577
Bij ons hangt hij niet zo hoog hoor :) Sowieso is ie altijd zo'n 20-30 centimeter uitgerold, hoort dat?
  donderdag 5 december 2013 @ 22:32:38 #271
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_133962598
Bij mij 2 meter. :P wat heb je anders aan een rolgordijn :P
Confidence through competence
  donderdag 5 december 2013 @ 22:34:40 #272
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133962673
quote:
2s.gif Op donderdag 5 december 2013 18:09 schreef Pvoesss het volgende:
Heeft er iemand ervaring met de paneelgordijnen van de ikea? Wij hadden het idee om een muur te gaan plaatsen, alleen is dat ingrijpender voor eventuele verkoop dan een paneelgordijnen wand. Blijft het een beetje toonbaar na een jaar of 4?

Nou, mijn enige ervaring is eigenlijk dat ik ze mogelijk als gordijnen wilde gaan gebruiken, en zelfs met het voordeel van de halve hoogte (per paneel kon ik er 2 panelen uithalen), vond dat het best wel heel duur per raam uitkwam..... en ze daarom niet gekocht heb.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_133962755
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 22:32 schreef Stereotomy het volgende:
Bij mij 2 meter. :P wat heb je anders aan een rolgordijn :P
Ik bedoel eigenlijk dat hij in "opgerolde staat" nog steeds 20-30 centimeter flap heeft. Dus hij rolt niet tot helemaal bovenaan op.
  donderdag 5 december 2013 @ 22:44:49 #274
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_133963158
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 22:36 schreef Yashaaaaa het volgende:

[..]

Ik bedoel eigenlijk dat hij in "opgerolde staat" nog steeds 20-30 centimeter flap heeft. Dus hij rolt niet tot helemaal bovenaan op.
neu okee, dat doet ie van mij ook niet :)

Mja, ook weer zoiets: de ouwe tupplur kon dat uiteraard wel :)
Confidence through competence
  donderdag 5 december 2013 @ 23:53:26 #275
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_133966937
Ik heb hier tupplur hangen die idd helemaal opgerold kan worden. Er zit ook geen veer in :?.
Ik baal er echt van, want het was het enige echt brede rolgordijn wat ze in het assortiment hadden. Vergeleken met andere winkels zijn ze ook echt goedkoop.
Die paar maanden kunnen voor ons keukenraam wel wachten, maar aan de babykamer zit wel een soort van deadline :P. Het wordt dit jaar niet meer zeker?
KuikenGuppy
pi_133971160
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 22:36 schreef Yashaaaaa het volgende:

[..]

Ik bedoel eigenlijk dat hij in "opgerolde staat" nog steeds 20-30 centimeter flap heeft. Dus hij rolt niet tot helemaal bovenaan op.
Dan heb je hem niet helemaal opgerold tussen de houdertjes gezet, even eruit halen en opnieuw doen :Y Ik heb er hier ook twee hangen, maar ik vind het een rotsysteem, ik ben elke keer bang dat dat stomme ding niet pakt en wegschiet...
pi_133971247
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 22:34 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou, mijn enige ervaring is eigenlijk dat ik ze mogelijk als gordijnen wilde gaan gebruiken, en zelfs met het voordeel van de halve hoogte (per paneel kon ik er 2 panelen uithalen), vond dat het best wel heel duur per raam uitkwam..... en ze daarom niet gekocht heb.
Duur wel ja! Maar een muurtje bouwen is ook aardig wat geld. Zeker gezien ons plafond 2.80 hoog is. :D
  vrijdag 6 december 2013 @ 09:20:41 #278
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133971969
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 december 2013 08:18 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Duur wel ja! Maar een muurtje bouwen is ook aardig wat geld. Zeker gezien ons plafond 2.80 hoog is. :D
Dat is waar, ik had even uit het oog verloren dat het een alternatief voor een muurtje was :@
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_133971994
Hehehe maakt niet uit. De personen die het muurtje voor weinig gingen doen kunnen niet.
En ik heb geen zin meer om te wachten dus ik zocht een toonbare oplossing.
Een gewoon gordijn oogt een stuk slordiger imho
  vrijdag 6 december 2013 @ 09:24:20 #280
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133972020
Ja dat is waar, plus dat je weer relatief goedkoop kunt afwisselen als je het patroon zat bent :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_133973001
Een vriendin van me had ze in haar studio strak om haar bed hangen, zag er altijd wel netjes uit :) Ze heeft er uiteindelijk maar een jaar gewoond volgens mij, dus geen idee of ze jaren mee gaan. Ze had wel wat moeite met het ophangen, omdat ze natuurlijk precies aan een stalen balk moesten ;)
  vrijdag 6 december 2013 @ 11:09:47 #282
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133973811
Je hangt ze toch gewoon aan een rail?
De Kvartal in het geval van Ikea panelen....

Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 6 december 2013 @ 11:15:53 #283
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_133973958
Ik heb er al een jaar of vijf één in de meterkast hangen. Intussen begint die wel een beetje rafelig te worden aan de randjes (en dan hangt 'ie in de meterkast he, hij wordt hooguit 4x per jaar even opzij gedaan). Maar kijk eens hoe ze in de winkel erbij hangen, die worden dagelijks door honderden handen betast ;).
KuikenGuppy
  vrijdag 6 december 2013 @ 11:19:02 #284
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133974028
Je weet alleen niet hoe snel ze in de winkel vervangen worden.... als dat wekelijks is dan zegt het nog weinig.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 6 december 2013 @ 11:24:29 #285
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_133974143
Puntje :).
KuikenGuppy
pi_133995520
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 17:57 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Volgens mij las ik op facebook dat dit nog wel een paar maanden kon gaan duren.
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 23:53 schreef Burdie het volgende:
Ik heb hier tupplur hangen die idd helemaal opgerold kan worden. Er zit ook geen veer in :?.
Ik baal er echt van, want het was het enige echt brede rolgordijn wat ze in het assortiment hadden. Vergeleken met andere winkels zijn ze ook echt goedkoop.
Die paar maanden kunnen voor ons keukenraam wel wachten, maar aan de babykamer zit wel een soort van deadline :P. Het wordt dit jaar niet meer zeker?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_134010918
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 11:09 schreef Leandra het volgende:
Je hangt ze toch gewoon aan een rail?
De Kvartal in het geval van Ikea panelen....

[ afbeelding ]
Ja, maar daarvoor moet je wel gaten kunnen boren ;)
  zaterdag 7 december 2013 @ 14:43:46 #288
417510 79mauz
Aetate Fruere
pi_134016226
Sinds afgelopen week heb ik hier 2 Klippan banken staan. Het heeft veel moeite gekost om ze heel deze kant op te laten komen. 3 banken waren tijdens transport beschadigd geraakt. Uiteindelijk 2 banken onbeschadigd thuis geleverd.
Maar tijdens het zitten op deze banken, merk ik duidelijk een verschil tussen de 2 banken. De een is best zacht en de ander een stuk stugger. Kan het zo zijn dat er verschillen zitten in de banken? Hopelijk heeft dit geen gevolgen voor de duurzaamheid van mijn bank.

[ Bericht 0% gewijzigd door 79mauz op 07-12-2013 18:08:30 ]
pi_134016429
Ik neem aan dat ¤1 kerstboom-actie bekend is hier?
Zo niet; een tip.

(Kerstboom à ¤20 maar een tegoedbon van Ikea van ¤19)

[ Bericht 25% gewijzigd door Iemand91 op 07-12-2013 20:52:18 ]
pi_134026818
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 14:43 schreef 79mauz het volgende:
Sinds afgelopen week heb ik hier 2 Klippan banken staan. Het heeft veel moeite gekost om ze heel deze kant op te laten komen. 3 banken waren tijdens transport beschadigd geraakt. Uiteindelijk 2 banken onbeschadigd thuis geleverd.
Maar tijdens het zitten op deze banken, merk ik duidelijk een verschil tussen de 2 banken. De een is best zacht en de ander een stuk stugger. Kan het zo zijn dat er verschillen zitten in de banken? Hopelijk heeft dit geen gevolgen voor de duurzaamheid van mijn bank.
Ik zou de vraag bij ikea voorleggen, kan ook via twitter @ikeahelpt
pi_134026923
Nog even een update mbt de klacht over het loslatende folie van de godmorgon kasten.

Omdat ik niet alles in de auto kan krijgen (had alles laten bezorgen, toen ik het kocht) om het terug te brengen, hoef ik nu niet de spullen naar de ikea te brengen, maar komen ze het ophalen, en nemen de vervangende spullen mee naar ons :-)
  zaterdag 7 december 2013 @ 21:20:51 #292
417510 79mauz
Aetate Fruere
pi_134028593
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2013 20:43 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Ik zou de vraag bij ikea voorleggen, kan ook via twitter @ikeahelpt
Ik heb vanmiddag met de klantenservice gebeld en er is een melding van gemaakt. Ben benieuwd.
pi_134029101
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 14:43 schreef 79mauz het volgende:
Sinds afgelopen week heb ik hier 2 Klippan banken staan. Het heeft veel moeite gekost om ze heel deze kant op te laten komen. 3 banken waren tijdens transport beschadigd geraakt. Uiteindelijk 2 banken onbeschadigd thuis geleverd.
Maar tijdens het zitten op deze banken, merk ik duidelijk een verschil tussen de 2 banken. De een is best zacht en de ander een stuk stugger. Kan het zo zijn dat er verschillen zitten in de banken? Hopelijk heeft dit geen gevolgen voor de duurzaamheid van mijn bank.
Ik weet uit de praktijk dat in fabrieken nog wel eens creatief omgegaan wordt met schuimdichtheid. Hebben ze nog een blokkie SG35 staan, gaat het ook nog wel eens onder het met en als SG45 in de bank. En helaas is SG40 ook geen SG40.

Net zoiets als MDF van de GPK en MDF van de timmerhandel. Beide MDF, maar toch anders.
Laat die handjes wapperen!
  zaterdag 7 december 2013 @ 21:32:58 #294
417510 79mauz
Aetate Fruere
pi_134029276
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 21:29 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

Ik weet uit de praktijk dat in fabrieken nog wel eens creatief omgegaan wordt met schuimdichtheid. Hebben ze nog een blokkie SG35 staan, gaat het ook nog wel eens onder het met en als SG45 in de bank. En helaas is SG40 ook geen SG40.

Net zoiets als MDF van de GPK en MDF van de timmerhandel. Beide MDF, maar toch anders.
Maar moet ik me zorgen maken over de duurzaamheid van mijn bank?
pi_134029426
Valt niets nuttigs over te zeggen. Als het alleen een andere dichtheid/gewicht is dan is er weinig aan de hand. Is het ander schuim, dan gaat het anders inklinken.

Hoe dan ook is het niet goed.
Laat die handjes wapperen!
  zaterdag 7 december 2013 @ 21:40:10 #296
417510 79mauz
Aetate Fruere
pi_134029593
Bedankt voor je reactie. Ik wacht de reactie van ikea af en anders mogen ze deze omwisselen voor de 4e keer.
pi_134041261
Als je iets hebt gekocht met je Family Card dan is de termijn waarin je het terug kan brengen langer toch? Hoe veel langer?
  zondag 8 december 2013 @ 09:54:51 #298
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_134041402
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 09:37 schreef Dot. het volgende:
Als je iets hebt gekocht met je Family Card dan is de termijn waarin je het terug kan brengen langer toch? Hoe veel langer?
Staat op je bonnetje, uit mijn hoofd dacht ik 90 dagen.
KuikenGuppy
pi_134041430
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2013 09:54 schreef Burdie het volgende:

[..]

Staat op je bonnetje, uit mijn hoofd dacht ik 90 dagen.
Ik zie het nu idd :@ Nog twee weekjes dus :)
pi_134042424
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 09:37 schreef Dot. het volgende:
Als je iets hebt gekocht met je Family Card dan is de termijn waarin je het terug kan brengen langer toch? Hoe veel langer?
Je had je antwoord veel sneller, en correct gehad, als je de moeite had genomen om hier te kijken:


http://www.ikea.com/ms/nl_NL/ikea_family/services.html
pi_134042469
Dicht!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')