abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_132862135


Welkom in de Vuurwapen-reeks!

Hier komen legale wapenbezitters, liefhebbers, nieuwsgierigen en zelfs anti's bij elkaar om het te hebben over vuurwapens, munitie, nieuwe ontwikkelingen, historische klassiekers, wetgeving, schietsport en andere verwante onderwerpen. Foto-materiaal en ordinair wapengeilen is gewoon toegestaan natuurlijk

Aub geen illegale onzin, en houd het beschaafd.

Vorige delen:

GC / Vuurwapens in beeld #10
GC / Vuurwapens in beeld #11
GC / Vuurwapens #12 - In woord, beeld en geluid!
GC / Vuurwapens #13 - In woord, beeld en geluid!
GC / Vuurwapens #14 - In woord, beeld en geluid!

Knallen maar.
  zondag 3 november 2013 @ 19:00:02 #2
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_132862176
En weer centraal ^O^
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_132862183
In thailand mogen 10 jarige jongetjes schieten :7 met een Shotgun. Maar ik heb toch maar met we glock geschoten.
pi_132862205
quote:
6s.gif Op zondag 3 november 2013 19:00 schreef tennis_jongen het volgende:
In thailand mogen 10 jarige jongetjes schieten :7 met een Shotgun. Maar ik heb toch maar met we glock geschoten.
Die kinderen mag je ook neuken daar. :+
pi_132862287
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2013 19:01 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Die kinderen mag je ook neuken daar. :+
En dan hopen dat meisjes geen piemol hebben :P

Maar het was tevens op een Olifanten rij ding. Dus gelukkig niet perongeluk op de olifant geschoten :')
pi_132862363
Toffe reeks. Wil hier als sportschutter wel ff meelezen :7
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_132950600
quote:
6s.gif Op zondag 3 november 2013 19:06 schreef bijdehand het volgende:
Toffe reeks. Wil hier als sportschutter wel ff meelezen :7
Nou, volgens mij is dit het meest trage centrale topic ooit. Verwacht niet teveel :)
pi_132950803
Ik merk het, maargoed ik heb ook geen haast :P

Weet iemand nog een mooi geweer, zwaar caliber, met vizier te koop voor een mooi prijsje? Heb nu een .22 enkelschots en wil toch eens wat anders proberen
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_133031988
quote:
6s.gif Op woensdag 6 november 2013 07:08 schreef bijdehand het volgende:
Ik merk het, maargoed ik heb ook geen haast :P

Weet iemand nog een mooi geweer, zwaar caliber, met vizier te koop voor een mooi prijsje? Heb nu een .22 enkelschots en wil toch eens wat anders proberen
Ligt eraan voor welke discipline je hem wilt gebruiken. Grendel/semi/hoe zwaar/wat voor vizier? En dat enkelschots .22, wat is dat voor ding?
pi_133129293
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 19:00 schreef kanovinnie het volgende:
En weer centraal ^O^
Hee, dankjewel! Tof.
Misschien heb ik het al eerder gesuggereerd, maar abonneer je hierop:

http://www.youtube.com/user/hickok45

Een echte ouwe Amerikaan met een hoop bullshit en gezeur maar wel degelijke informatie en er wordt veel geschoten door deze meesterschutter in zijn giga achtertuin.
pi_133134385
quote:
6s.gif Op woensdag 6 november 2013 07:08 schreef bijdehand het volgende:
Ik merk het, maargoed ik heb ook geen haast :P

Weet iemand nog een mooi geweer, zwaar caliber, met vizier te koop voor een mooi prijsje? Heb nu een .22 enkelschots en wil toch eens wat anders proberen
Probeer eens een Mauser 98k als je terugslag leuk vindt. Is ook niet echt duur.
pi_133325313
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 23:20 schreef FiveseveN het volgende:
Mauser 98k
Zoiets bedoel ik ja _O_ Ik hou van oudere wapens, of, anders gezegd, geen kunststof. Een groter kaliber dan .22, magazijntje er bij en dan nog een grendelwapen _O_ die zal ik eens proberen om tweedehands te verkrijgen :)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_133336744
Wat is jullie ervaring met het schoonmaken van .22 wapens? (in mijn geval een .22 SSP)

Mij is verteld dat het schoonmaken van de loop niet nodig is, mijn ervaring is echter dat het wapen na een X aantal 10/100 tal schoten qua aquratie achteruit gaat. Dan haal ik er een borstel + een viltje met schoonmaak (shooters choice) door en na een 5tal schoten gelost te hebben schiet hij weer als vanouds.
pi_133338595
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 09:33 schreef CamelNLD het volgende:
Wat is jullie ervaring met het schoonmaken van .22 wapens? (in mijn geval een .22 SSP)

Mij is verteld dat het schoonmaken van de loop niet nodig is, mijn ervaring is echter dat het wapen na een X aantal 10/100 tal schoten qua aquratie achteruit gaat. Dan haal ik er een borstel + een viltje met schoonmaak (shooters choice) door en na een 5tal schoten gelost te hebben schiet hij weer als vanouds.
Ik maak mijn wapens, ook mijn .22, na elke schietbeurt schoon.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_133445579
Dat doe ik eigenlijk alleen met de lange wapens
pi_133562047
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 09:33 schreef CamelNLD het volgende:
Wat is jullie ervaring met het schoonmaken van .22 wapens? (in mijn geval een .22 SSP)

Mij is verteld dat het schoonmaken van de loop niet nodig is, mijn ervaring is echter dat het wapen na een X aantal 10/100 tal schoten qua aquratie achteruit gaat. Dan haal ik er een borstel + een viltje met schoonmaak (shooters choice) door en na een 5tal schoten gelost te hebben schiet hij weer als vanouds.
Pompstok erin. Vanuit de kamer lapje bevestigen. Olie/oplosmiddel op lapje doen. Naar voren trekken. Presto.
Belangrijk is om ook de werking van de uittrekker te controleren. Die zorgt vaak voor problemen. Zorg dat die scherp is, desnoods bijvijlen en doe er ook een heel klein druppeltje olie op zodat die makkelijk om zijn scharnierpunt kan bewegen.

[ Bericht 1% gewijzigd door FiveseveN op 24-11-2013 00:34:25 ]
pi_133563204
Ik ga morgen ochtend even schieten met het schone wapen, morgen verslag.
pi_133708982
Hoi luitjes,

VOG aangevraagd na langdurig peinzen of ik bij een schietvereniging wou. Heb veel geschoten in the great US of A en vond het altijd heel erg leuk. Ben zelf ook een wandelende wapen-encyclopedie. Heb met een introductieavond meegedaan en het was echt geweldig. 10m, 25m, 50, en plate shooting... alles kwam voorbij.

Paar vraagjes voor jullie,

Hoe hebben jullie het precies gedaan qua sociale contacten? Kwamen jullie er alleen of met vrienden binnen? Wil zo graag mogelijk veel mensen daar kennen, want lijkt me een beetje ongemakkelijk als je daar altijd binnen komt zonder iemand te kennen.... (lone wolf?)

En kunnen jullie ook je reistijd aan mij vertellen? OV/Met de auto. Ik doe er dan zelf 20 minuten met de auto of 1 uur met het OV over. Is dit redelijk?

Goeie topicreeks, trouwens. Heb alles vanaf de 1e editie gelezen.... :@
pi_133734651
Zoveel edities zijn er ook niet om door te spitten. Ik ben samen met mijn (destijds vriendin) vrouw naar een vereniging gegaan en ben lid geworden. Kende er niemand maar dat veranderde al snel naar een groep vrienden die ik ook buiten het verenigingsleven zie.

Qua afstand is het voor mij 25 kilometer dus ongeveer een half uurtje met de auto, OV nooit geprobeerd en ook niet in de planning.

Bij welke vereniging ben je geweest?

(Ik heb nog niet geschoten met mijn SSP, zie mijn vorige post)
pi_140113073
Gisteren heb ik een aantal politiekogels opgegraven uit een kogelvanger. Het is me bekend dat het een soort stopkogels zijn. Ze slaan plat op een weerstand, hebben geen doordringend vermogen en vervormen nauwelijks wat dan ook de bedoeling is.
Maar het gekke is dat er een soort roze substantie in zit. Een soort plastic. Het is niet het groene "hoedje" dat er gelijk na het afvuren uit vliegt.
Ik heb er even aan geproefd als amateur-wetenschapper. Niets te merken.
Wat kan dat zijn?
Als je wilt kan ik er een macro-foto van maken.
  maandag 19 mei 2014 @ 00:46:07 #21
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_140117647
quote:
14s.gif Op donderdag 28 november 2013 13:49 schreef Scytec het volgende:
Hoi luitjes,

VOG aangevraagd na langdurig peinzen of ik bij een schietvereniging wou. Heb veel geschoten in the great US of A en vond het altijd heel erg leuk. Ben zelf ook een wandelende wapen-encyclopedie. Heb met een introductieavond meegedaan en het was echt geweldig. 10m, 25m, 50, en plate shooting... alles kwam voorbij.

Paar vraagjes voor jullie,

Hoe hebben jullie het precies gedaan qua sociale contacten? Kwamen jullie er alleen of met vrienden binnen? Wil zo graag mogelijk veel mensen daar kennen, want lijkt me een beetje ongemakkelijk als je daar altijd binnen komt zonder iemand te kennen.... (lone wolf?)

En kunnen jullie ook je reistijd aan mij vertellen? OV/Met de auto. Ik doe er dan zelf 20 minuten met de auto of 1 uur met het OV over. Is dit redelijk?

Goeie topicreeks, trouwens. Heb alles vanaf de 1e editie gelezen.... :@
Ik ging destijds met een vriend mee die al lid was. In mijn ervaring zijn het erg vriendelijke mensen en ik zou me eigenlijk niet druk maken. En twintig minuten met de auto klinkt al heel redelijk.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_141668072
Ah! ik ben er achter. Het is de nieuwe politiekogel voor het nieuwe politiepistool. Aan de hulzen kan je herkennen dat ze daaruit zijn afgeschoten.
Geen nieuws dus.
pi_141771430
Ik nen niet zo thuis in schietverenigingen, ik schiet zo af en toe voor mn werk.

Maar heb toch n vraag, mn schoonma wil mn zwager van 15 op n schietclub doen want dat vind ie mss wel leuk. Nu is de jongen autistisch en ik vind m totaal niet geschikt om met n wapen om te gaan. Daarnaast is mn schoonma zelf zo labiel als wat en ook die moet geen toegang tot n wapen hebben.

Dus mag n jongen van 15 bij een club? En als hij toegelaten word helpt het om bezwaar te maken bij de politie?
  dinsdag 15 juli 2014 @ 13:15:17 #24
179248 De_Nylon_Badmuts
cola saved my life
pi_142320701
Als 15 jarige kun je geen verlof aanvragen, minimaal 18 jaar moet je zijn, en misschien wel 21tegenwoordig
DNB
pi_142673543
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 17:33 schreef Bouke-p het volgende:
Ik nen niet zo thuis in schietverenigingen, ik schiet zo af en toe voor mn werk.

Maar heb toch n vraag, mn schoonma wil mn zwager van 15 op n schietclub doen want dat vind ie mss wel leuk. Nu is de jongen autistisch en ik vind m totaal niet geschikt om met n wapen om te gaan. Daarnaast is mn schoonma zelf zo labiel als wat en ook die moet geen toegang tot n wapen hebben.

Dus mag n jongen van 15 bij een club? En als hij toegelaten word helpt het om bezwaar te maken bij de politie?
Tjah, verlof mag pas vanaf 18 en met vuur schieten weet ik zo eigenlijk niet vanaf welke leeftijd (dat kan nog wel eens 16 zijn, alleen klein kaliber). Als hij echt zo is als dat jij beschrijf zou ik hem eens meenmen en misschien vind hij het helemaal wel niet leuk en anders probeer je hem daar te ontmoedigen door hem het meest verotte luchtwapen te geven.

Je zou het in een verder stadium ook kunnen aangeven bij de vereniging zelf zodat je zelf van de verantwoording af bent en de vereniging erover laat beslissen. Succes
pi_142684592
De vereniging kan toch ook tijdens te proefperiode besluiten dat hij niet geschikt is? Bij mijn vereniging wel iig. Als je de vereniging vertelt wat je hier zegt denk ik niet dat ze hem toelaten.
  zondag 27 juli 2014 @ 19:00:03 #27
179248 De_Nylon_Badmuts
cola saved my life
pi_142785857
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:10 schreef CamelNLD het volgende:

[..]

Tjah, verlof mag pas vanaf 18 en met vuur schieten weet ik zo eigenlijk niet vanaf welke leeftijd (dat kan nog wel eens 16 zijn, alleen klein kaliber). Als hij echt zo is als dat jij beschrijf zou ik hem eens meenmen en misschien vind hij het helemaal wel niet leuk en anders probeer je hem daar te ontmoedigen door hem het meest verotte luchtwapen te geven.

Je zou het in een verder stadium ook kunnen aangeven bij de vereniging zelf zodat je zelf van de verantwoording af bent en de vereniging erover laat beslissen. Succes
iedereen moet tegenwoordig met klein kaliber (.22) beginnen ongeacht leeftijd, zoals ik het begreep mag je pas na een jaar nadat je je verlof toegekend hebt gekregen overgaan op groter kaliber
DNB
pi_142801971
Nee dat is niet correct, je mag met groot kaliber schieten als je een jaar op een vereniging zit.
pi_142803592
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 02:59 schreef CamelNLD het volgende:
Nee dat is niet correct, je mag met groot kaliber schieten als je een jaar op een vereniging zit.
Een jaar op de vereniging of bedoel je dat je het wapenverlof een jaar moet hebben? Ik zat -godzijdank- net voor de invoering van de nieuwe regeling :+
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_142819401
quote:
99s.gif Op maandag 28 juli 2014 09:07 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Een jaar op de vereniging of bedoel je dat je het wapenverlof een jaar moet hebben? Ik zat -godzijdank- net voor de invoering van de nieuwe regeling :+
Een jaar lid zijn. Hoe kun je anders met groot kaliber trainen als je nog geen verlof hebt ;)
pi_142820767
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 17:35 schreef CamelNLD het volgende:

[..]

Een jaar lid zijn. Hoe kun je anders met groot kaliber trainen als je nog geen verlof hebt ;)
Toen ik nog geen verlof had heb ik wel een aantal keer met groot kaliber geschoten ;) Tegenwoordig moet je volgens mij eerst een jaar ofzo een klein kaliber hebben voordat je een groot kaliber mag aanschaffen [van horen zeggen].
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_142820917
quote:
99s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:19 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Toen ik nog geen verlof had heb ik wel een aantal keer met groot kaliber geschoten ;) Tegenwoordig moet je volgens mij eerst een jaar ofzo een klein kaliber hebben voordat je een groot kaliber mag aanschaffen [van horen zeggen].
Ja je eerste wapen mag alleen een wapen zijn waar je olympische disciplines mee kunt verschieten.
Semi kk pistool of een enkelschots kk geweer karabijn.
pi_142820945
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:24 schreef CamelNLD het volgende:

[..]

Ja je eerste wapen mag alleen een wapen zijn waar je olympische disciplines mee kunt verschieten.
Semi kk pistool of een enkelschots kk geweer karabijn.
Maar dat was eerst niet. Mijn eerste vuurwapen was een .357 S&W.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_142821276
Nope mijne was ook een 9mm
pi_142821501
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:39 schreef CamelNLD het volgende:
Nope mijne was ook een 9mm
Altijd in die veronderstelling geweest _O- misschien was het een clubregel... Ach ja, we mogen blij zijn dat we nog in de oude regeling zaten!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_142821676
quote:
99s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:47 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Altijd in die veronderstelling geweest _O- misschien was het een clubregel... Ach ja, we mogen blij zijn dat we nog in de oude regeling zaten!
Ach op zich valt het wel mee hoor. Je hebt alleen wat meer tijd. 7 van de 10 keer schiet ik toch met mijn SSP-e. En mijn .308 geweer heb ik net verkocht want dat werd me te duur.
pi_142821702
Ik ben overgins nog wel op zoek naar een leuke Glock voor erbij. Mocht iemand nog wat over hebben hoor ik het graag.
pi_142821716
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:53 schreef CamelNLD het volgende:

[..]

Ach op zich valt het wel mee hoor. Je hebt alleen wat meer tijd. 7 van de 10 keer schiet ik toch met mijn SSP-e. En mijn .308 geweer heb ik net verkocht want dat werd me te duur.
Ik heb pas nog een .22 geweer gekregen, maar ik schiet nog steeds met veel plezier met mijn .357 en mijn .44. Is inderdaad wel redelijk duur :(
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 29 juli 2014 @ 21:48:17 #39
179248 De_Nylon_Badmuts
cola saved my life
pi_142863561
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 02:59 schreef CamelNLD het volgende:
Nee dat is niet correct, je mag met groot kaliber schieten als je een jaar op een vereniging zit.
zoals het mij op de vereniging vertelt werd mag je, als je je eerste eigen vuurwapen gaat aanschaffen niks groter als .22 aanschaffen, wat van soort wapen maakt niet uit als het maar .22 is, dit is sinds 2013 zo vertelde ze mij

of dit nog steeds klopt weet ik niet, ik heb mijn aanvraag niet doorgezet, vond het teveel gedoe voor die paar uurtjes per maand
DNB
pi_142863785
De enige restrictie is dus dat het geen KK semi auto geweer/karabijn mag zijn.
pi_143654885
Wat voor wapen raad men aan voor de zombie apocalypse?
Niet met al te fancy shit komen, munitie moet uiteraard veelvoorkomend en voorradig zijn. Dank!
You are what music you listen to
pi_143655044
Een foto van jouw moeder schijnt zelfs Medusa te laten verstenen dus dat moet voldoende zijn voor een zombie apocalyps.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_143657070
Dat werkt helemaal niet op zombies gekkie. Nooit zombie films gekeken? Die moet je door hun hoofd schieten!
You are what music you listen to
pi_143819626
Ik zou voor een waterpistool gaan als ik jouw was.
pi_144014066
Misschien een stomme vraag, maar wat kost een lidmaatschap van een schietvereniging per jaar ongeveer? Minus de aanschaf van een wapen natuurlijk... En moet je eigenlijk het wapen thuis bewaren of kun je het bij een club ook bewaren?
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
pi_144014280
quote:
99s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 03:26 schreef bijdehand het volgende:
Een foto van jouw moeder schijnt zelfs Medusa te laten verstenen dus dat moet voldoende zijn voor een zombie apocalyps.
:D
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_144040048
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 09:11 schreef Hoplahopla het volgende:
Misschien een stomme vraag, maar wat kost een lidmaatschap van een schietvereniging per jaar ongeveer? Minus de aanschaf van een wapen natuurlijk... En moet je eigenlijk het wapen thuis bewaren of kun je het bij een club ook bewaren?
De contributie voor een volwassene bedraagt bij mijn vereniging ¤200,- exclusief verplicht lidmaatschap KNSA ¤37,50.
In verband met onderhoud (en natuurlijk om het ding te laten zien) is het wel zo handig om het wapen thuis te bewaren, maar dan moet je een redelijk stevige kluis aanschaffen die moet kunnen worden vastgezet.
pi_144041396
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 09:11 schreef Hoplahopla het volgende:
Misschien een stomme vraag, maar wat kost een lidmaatschap van een schietvereniging per jaar ongeveer? Minus de aanschaf van een wapen natuurlijk... En moet je eigenlijk het wapen thuis bewaren of kun je het bij een club ook bewaren?
Ga nou eerst maar eens op zo'n vereniging om te kijken of je 't überhaupt wat vindt. Het bezit van eigen vuurwapens is het eerste jaar niet aan de orde en als het een goede vereniging is, geven ze je geen goedkeuring voor je fatsoenlijk zevens kan schieten met het wapen van je keuze.

Tot die tijd gewoon met verenigingswapens schieten.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_145841117
Wordt er nog geschoten de laatste tijd? Het is gewoon te stil hier.
pi_145951995
Jawel hoor, maar ik denk dat de meesten van stiller op het interweb zijn geworden de laatste paar jaar ;)
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_146139971
Wie heeft er zin in een kleine fok competitie?

- groot / klein kaliber pistool 25m
- 1 kaart
- 10 schoten

Tot en met volgend weekend de tijd ( dus zondag 9 november 2359 )

Wel graag met foto.

Als er een beetje animo voor is zouden we het vaker kunnen doen met andere disciplines.
pi_146201206
quote:
6s.gif Op zaterdag 16 november 2013 20:14 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Zoiets bedoel ik ja _O_ Ik hou van oudere wapens, of, anders gezegd, geen kunststof. Een groter kaliber dan .22, magazijntje er bij en dan nog een grendelwapen _O_ die zal ik eens proberen om tweedehands te verkrijgen :)
Je kunt ook een M1 "Junglecarbine" kopen. Heel goedkoop, kek wapentje en er zijn competities bij verschillende verenigingen.
pi_146223150
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 03:54 schreef CamelNLD het volgende:
Wie heeft er zin in een kleine fok competitie?

- groot / klein kaliber pistool 25m
- 1 kaart
- 10 schoten

Tot en met volgend weekend de tijd ( dus zondag 9 november 2359 )

Wel graag met foto.

Als er een beetje animo voor is zouden we het vaker kunnen doen met andere disciplines.
Leuk idee, maar ik ben waardeloos met vuistwapens.
Als ik nog een paar patronen heb dan doe ik een paar schot met m'n peacemaker (verwacht geen goede resultaten :X )
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_146227391
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 23:31 schreef FiveseveN het volgende:

[..]

Je kunt ook een M1 "Junglecarbine" kopen. Heel goedkoop, kek wapentje en er zijn competities bij verschillende verenigingen.
Mijn vader heeft een M1 (staat er bij mij als gebruikswapen op), dus een M1 hoeft nog niet. Een mooi wapen uit de oorlog heeft mijn voorkeur :)

Tevens kort vraagje: weet iemand zo of de politie, wanneer ze je wapens en kluizen komen controleren, in een politieauto mogen komen? Dat was hier namelijk het geval, en dat vind ik niet fijn. Ze waren ook in uniform maar dat mag volgens mij wel.
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 03:54 schreef CamelNLD het volgende:
Wie heeft er zin in een kleine fok competitie?

- groot / klein kaliber pistool 25m
- 1 kaart
- 10 schoten

Tot en met volgend weekend de tijd ( dus zondag 9 november 2359 )

Wel graag met foto.

Als er een beetje animo voor is zouden we het vaker kunnen doen met andere disciplines.
Als ik deze week nog ga schieten dan maak ik een fotootje!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_146240365
Tot nu toe is er een top 3 :P
pi_146276555
quote:
99s.gif Op zondag 2 november 2014 20:28 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Mijn vader heeft een M1 (staat er bij mij als gebruikswapen op), dus een M1 hoeft nog niet. Een mooi wapen uit de oorlog heeft mijn voorkeur :)

Tevens kort vraagje: weet iemand zo of de politie, wanneer ze je wapens en kluizen komen controleren, in een politieauto mogen komen? Dat was hier namelijk het geval, en dat vind ik niet fijn. Ze waren ook in uniform maar dat mag volgens mij wel.

[..]

Als ik deze week nog ga schieten dan maak ik een fotootje!
De popo hoeft helemaal niet in uniform te verschijnen, dat is alleen maar intimidatie. Dat moet je niet voor lief nemen. Bij mij (Gooi- en Vechtstreek) komen ze gewoon in burger met meestal een burgerauto. Heel soms in uniform maar zonder pet. Bijna altijd alleen en hij/zij (soms met een stageloper) stelt zich netjes op. Gewoon redelijk gezellig. En die krijgt van mij ook nog een bakje koffie bij het invullen van de formulieren want er is voor hen ook maar werk.

[ Bericht 0% gewijzigd door FiveseveN op 04-11-2014 20:22:02 ]
pi_146390344
Wat boeit het uberhaupt dat de politie in uniform bij je aan de deur komt? Niemand zal de link leggen waarvoor ze komen hoor.
pi_147994142
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 01:14 schreef CamelNLD het volgende:
Wat boeit het uberhaupt dat de politie in uniform bij je aan de deur komt? Niemand zal de link leggen waarvoor ze komen hoor.
Valt wel op als ze me wekelijks ook nog een lange tas in de auto zien leggen, he ;) Tevens maakt het niet uit, als er politie aan de deur staat ben je of een tokkie of er val iets te halen. Staan ze er vaker ben je een ubertokkie of valt er echt iets leuks te halen. Vorige week stonden ze aan de deur bij mijn ouders, ze wilden mijn slaapkamer even zien (woon in het weekend nog bij hen). Sorry hoor, maar dat vind ik gewoon echt te ver gaan.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_148006999
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 december 2014 01:16 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Valt wel op als ze me wekelijks ook nog een lange tas in de auto zien leggen, he ;) Tevens maakt het niet uit, als er politie aan de deur staat ben je of een tokkie of er val iets te halen. Staan ze er vaker ben je een ubertokkie of valt er echt iets leuks te halen. Vorige week stonden ze aan de deur bij mijn ouders, ze wilden mijn slaapkamer even zien (woon in het weekend nog bij hen). Sorry hoor, maar dat vind ik gewoon echt te ver gaan.
Heb jij op internet iets aangeboden wat bij een wapen hoort wat je mogelijk al niet meer hebt? (bijvoorbeeld je hebt een geweer verkocht maar de riem heb je later te koop aangeboden?
pi_148076590
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 13:58 schreef CamelNLD het volgende:

[..]

Heb jij op internet iets aangeboden wat bij een wapen hoort wat je mogelijk al niet meer hebt? (bijvoorbeeld je hebt een geweer verkocht maar de riem heb je later te koop aangeboden?
Nee. Helemaal niks van dat. Alleen omdat ik onder de 27 ben (of 26...) wilden ze dat. Kom op zeg, dat is toch meer dan belachelijk? Laatst kwamen ze al langs voor een gesprek en heb al 2 controles gehad van m'n kluis en dergelijke.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_148091265
Dat zijn de strengere controles. Bovenstaande voorbeeld hoorde ik van een schutter die een riem van een fal te koop aanbod op een van de websites. Toen kwamen ze ook even kijken of de fal er zelf ook nog was. Die controles worden wel minder. Het is nu nog een hot item voor de politiek om zieltjes mee te winnen.
pi_148091377
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 13:11 schreef CamelNLD het volgende:
Dat zijn de strengere controles. Bovenstaande voorbeeld hoorde ik van een schutter die een riem van een fal te koop aanbod op een van de websites. Toen kwamen ze ook even kijken of de fal er zelf ook nog was. Die controles worden wel minder. Het is nu nog een hot item voor de politiek om zieltjes mee te winnen.
Nja, heb iig een WOB verzoek ingediend. Wil toch weleens weten wat ik nog meer kan verwachten. Dat pesten is niet leuk meer.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_148749462
Gister mijn MG2 opgehaald. Zie hier het eerste resultaat op 25m.

pi_148899261
quote:
99s.gif Op maandag 29 december 2014 13:14 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Nja, heb iig een WOB verzoek ingediend. Wil toch weleens weten wat ik nog meer kan verwachten. Dat pesten is niet leuk meer.
Laat me raden BW Eindhoven
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_149011220
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 07:56 schreef ClintOosthout het volgende:

[..]

Laat me raden BW Eindhoven
Ja _O- ervaring mee?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_149014521
Gelukkig niet, maar de verhalen die daar wegkomen....
Stelletje &^%&^ cowboys daar
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_149476497
Steyr AUG Z 100m.



[ Bericht 0% gewijzigd door FiveseveN op 08-02-2015 18:25:22 ]
pi_149478114
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 17:34 schreef ClintOosthout het volgende:
Gelukkig niet, maar de verhalen die daar wegkomen....
Stelletje &^%&^ cowboys daar
Binnen een half jaar denk ik in Nijmegen te gaan wonen, dus dan ben ik van die fascistenbende in Eindhoven verlost.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_149478415
Is t eigenlijk makkelijk lid worden bij een schietvereniging? Gezien de recent gebeurtenissen natuurlijk. Ik zoek er een omgeving Den Haag als iemand advies heeft ^O^
Zie!
pi_149488700
quote:
14s.gif Op zondag 8 februari 2015 17:46 schreef johnson555 het volgende:
Is t eigenlijk makkelijk lid worden bij een schietvereniging? Gezien de recent gebeurtenissen natuurlijk. Ik zoek er een omgeving Den Haag als iemand advies heeft ^O^
Ja, gewoon binnenlopen/bellen en vragen of je lid kan worden. :)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_149488877
quote:
99s.gif Op zondag 8 februari 2015 21:30 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ja, gewoon binnenlopen/bellen en vragen of je lid kan worden. :)
Ook dus een mogelijkheid om mee te doen aan sport schieten dan of?
Zie!
pi_149489235
quote:
14s.gif Op zondag 8 februari 2015 21:33 schreef johnson555 het volgende:

[..]

Ook dus een mogelijkheid om mee te doen aan sport schieten dan of?
Jazeker!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_149489740
quote:
99s.gif Op zondag 8 februari 2015 21:40 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Jazeker!
Is t dan toegestaan om in Nederland te oefenen met groot kaliber wapens (rifles)?
Ik meen dat automatisch niet is toegestaan maar semi-automatisch (single shot neem ik aan?) is wel toegestaan voor groot kaliber?
Zie!
pi_149490083
quote:
5s.gif Op zondag 8 februari 2015 21:51 schreef johnson555 het volgende:

[..]

Is t dan toegestaan om in Nederland te oefenen met groot kaliber wapens (rifles)?
Ik meen dat automatisch niet is toegestaan maar semi-automatisch (single shot neem ik aan?) is wel toegestaan voor groot kaliber?
Ja. Moet je wel een poosje lid zijn dacht ik.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_149495022
quote:
99s.gif Op zondag 8 februari 2015 21:59 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ja. Moet je wel een poosje lid zijn dacht ik.
Ja dat las ik idd, Maar jij ben ook lid neem ik aan?
Zie!
pi_149495964
quote:
3s.gif Op zondag 8 februari 2015 23:27 schreef johnson555 het volgende:

[..]

Ja dat las ik idd, Maar jij ben ook lid neem ik aan?
Anders komt de Gestapo niet controleren op mijn slaapkamer bij mijn ouders _O-

quote:
1s.gif Op zaterdag 27 december 2014 01:16 schreef bijdehand het volgende:
Vorige week stonden ze aan de deur bij mijn ouders, ze wilden mijn slaapkamer even zien (woon in het weekend nog bij hen). Sorry hoor, maar dat vind ik gewoon echt te ver gaan.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_149496852
quote:
99s.gif Op zondag 8 februari 2015 23:50 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Anders komt de Gestapo niet controleren op mijn slaapkamer bij mijn ouders _O-

[..]

Ah overheen gelezen en ja dat kon je verwachten met al die spannign
Zie!
pi_149499605
quote:
99s.gif Op maandag 9 februari 2015 00:20 schreef johnson555 het volgende:

[..]

Ah overheen gelezen en ja dat kon je verwachten met al die spannign
Ik vraag me dus af of dat mag. Klote symboolwetgeving.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_149512054
quote:
99s.gif Op maandag 9 februari 2015 08:51 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik vraag me dus af of dat mag. Klote symboolwetgeving.
tja onder t motto terrorismebestrijding mag alles
Zie!
pi_149522843
quote:
3s.gif Op maandag 9 februari 2015 16:46 schreef johnson555 het volgende:

[..]

tja onder t motto terrorismebestrijding mag alles
Nee hoor,

Onder het motto veiligheid.
Maar illegale wapens zijn lastig, daar moet ome Ivo z'n best voor doen.
Dus is het makkelijk om de legale wapenbezitter te pesten, die staan immers al geregistreerd.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_149522948
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 21:33 schreef ClintOosthout het volgende:

[..]

Nee hoor,

Onder het motto veiligheid.
Maar illegale wapens zijn lastig, daar moet ome Ivo z'n best voor doen.
Dus is het makkelijk om de legale wapenbezitter te pesten, die staan immers al geregistreerd.
Dit. Beter mensen pakken waarvan je weet dat ze wapens hebben, zodat je kan zeggen dat je iets doet. Hoef je ook minder te doen aan illegaal wapenbezit. :)

Wat denken ze nou, dat iemand die niet geflipt is met legale wapens iemand af gaat maken? _O-
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zondag 5 april 2015 @ 21:00:25 #82
40584 Bushmaster
Microschoft
pi_151399496
Goh er is hier weinig te doen zeg. Heeft iedereen de boel ingeleverd/verkocht?
Eigen brokjes eerst.
pi_151440232
Ik heb geen idee, maar het lijkt wel wat rustiger te worden. Terwijl er bij ons op de vereniging eigenlijk geen daling is. (Afgelopen jaar 30 nieuwe leden)

Ik zit je profiel door te bladeren, zit je ook bij de sv in Almelo?
pi_151465455
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 06:48 schreef CamelNLD het volgende:
Ik heb geen idee, maar het lijkt wel wat rustiger te worden. Terwijl er bij ons op de vereniging eigenlijk geen daling is. (Afgelopen jaar 30 nieuwe leden)

Ik zit je profiel door te bladeren, zit je ook bij de sv in Almelo?
Nee bij E&L in Enschede. Vanmorgen hoorde ik op Bijz. Wetten in Hengelo dat de leges voor nieuwe aanschaf komend jaar naar ¤125 per wapen gaan. Stukje ontmoediging van Opstelten's opvolger.
Eigen brokjes eerst.
pi_151474053
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 21:45 schreef Bushmaster het volgende:

[..]

Nee bij E&L in Enschede. Vanmorgen hoorde ik op Bijz. Wetten in Hengelo dat de leges voor nieuwe aanschaf komend jaar naar ¤125 per wapen gaan. Stukje ontmoediging van Opstelten's opvolger.
In de praktijk komt het erop neer dat het huidige tarief voor het verkrijgen en verlengen van een verlof, te weten ¤ 10,00, wordt verhoogd. Voor het verkrijgen van een verlof zal met ingang van 28 maart 2015 ¤ 65,00 moeten worden betaald en voor het verlengen van een verlof ¤ 30,00. Een wijziging op het verlof, zoals het bijschrijven of afschrijven van een vuurwapen, wordt met ¤ 15,00 belast.

http://www.knsa.nl/actueel_detail.asp?NieuwsID=468
pi_151476058
Okee da's duidelijk. Ik heb de circulaire nog niet gelezen.
Eigen brokjes eerst.
pi_151480726
Het is wel een forse verhoging maar ik snap het wel. In de tijd dat ik een verlof heb is het nog nooit verhoogd. Nu ga je wel krijgen dat de mensen wat beter nadenken voordat ze een impulsaankoop gaan doen.
pi_151500285
Maar ja voor die 5 euro doe je natuurlijk niet zo moeilijk en denk je minder na over de aankoop, dat klopt wel. Ik ken er, die maken er een hobby van om vaak van wapen te wisselen.
Eigen brokjes eerst.
pi_151516640
Ja precies. Gister was ik aan het schieten met mijn 3 a 4 maand oude MG2 begint deze te storen. Hij gooit de verschoten patroon er niet uit en ik had ook nog de pech dat hij er een achteraan lade waardoor hij een beetje vast kwam te zitten. Dit had ik al een keer eerder gehad maar toen eigenlijk niet veel aandacht aan besteed omdat ik toen goedkope meuk patronen verschoot.

Ik heb hem nu helemaal schoon gemaakt en in de olie gezet, hopelijk stoort ie nu niet meer.
pi_151517223
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 22:39 schreef Bushmaster het volgende:
Maar ja voor die 5 euro doe je natuurlijk niet zo moeilijk en denk je minder na over de aankoop, dat klopt wel. Ik ken er, die maken er een hobby van om vaak van wapen te wisselen.
Of van die mafkezen die een wapen bij laten schrijven, heel veel munitie kopen (om te verkopen) en vervolgens het wapen verkopen voor een habbekrats. :{
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_151517743
Ja maar dan heb je altijd van die wapens waar je eigenlijk qua schietsport geen koten aan hebt. Gewoon dom knallen.
pi_151518051
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 15:46 schreef CamelNLD het volgende:
Ja maar dan heb je altijd van die wapens waar je eigenlijk qua schietsport geen koten aan hebt. Gewoon dom knallen.
Ging meer over het feit dat ze hun wapen op die manier misbruiken. Ik ken een man die daardoor zijn vergunning kwijt is geraakt, de loser.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_151518499
Naja, geen medelijden mee.
pi_151527260
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 15:11 schreef CamelNLD het volgende:
Ja precies. Gister was ik aan het schieten met mijn 3 a 4 maand oude MG2 begint deze te storen. Hij gooit de verschoten patroon er niet uit en ik had ook nog de pech dat hij er een achteraan lade waardoor hij een beetje vast kwam te zitten. Dit had ik al een keer eerder gehad maar toen eigenlijk niet veel aandacht aan besteed omdat ik toen goedkope meuk patronen verschoot.

Ik heb hem nu helemaal schoon gemaakt en in de olie gezet, hopelijk stoort ie nu niet meer.
MG2? Zijn die geen (give or take) 70 jaar oud :?
Eigen brokjes eerst.
pi_151531998
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 20:40 schreef Bushmaster het volgende:

[..]

MG2? Zijn die geen (give or take) 70 jaar oud :?


Zo een
pi_151534604
Wow da's heel wat anders, nogal ergonomisch enzo. Is dat een Feinwerkbau? Ziet er kostbaar uit.
Eigen brokjes eerst.
pi_151539429
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 22:10 schreef CamelNLD het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Zo een
O wauw! Ik doe het nog steeds goed met mijn Ruger Super Blackhawk :9



Dat ding is langer dan een tabloid in de breedte _O-
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_151543508
Het merk is mg. Matchguns en model mg2. Laatste wedstrijd had ik 361 pt.
pi_151598373
Dat is het serieuzere roosjes melken begrijp ik. In mijn tak van sport gaat het meer om dynamische disciplines waarbij de totale tijden waarin men een parcours aflegt, er toe doen. De trefferscores bestaan uit A'tjes, B'tjes en C'tjes :) Dat werkt dus heel anders en met andere calibers. Ik zal eens wat foto's maken, ik ben dat niet zo gewend.
Eigen brokjes eerst.
pi_151600729
Ja klopt :) Ik heb een P226 voor MP en SP. Kan het kloppen dat ik een advertentie van je zag voorbij komen?
  maandag 13 april 2015 @ 13:10:04 #101
40584 Bushmaster
Microschoft
pi_151642830
Hm geen idee. Wat voor advertentie is dat?
Eigen brokjes eerst.
pi_151643633
Op vuwa
  maandag 13 april 2015 @ 21:39:08 #103
40584 Bushmaster
Microschoft
pi_151661310
Misschien de HK. Via vuwa heb ik em gekocht. Alsmede een cal. 16 zwartkruit geweer. Voor de kleiduiven :P
Eigen brokjes eerst.
pi_151661967
Heeft iemand hier vrijgestelde, antieke vuurwapens? :9 ben aan het kijken of ik er een kan kopen als ik het geld heb :)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_151679874
Nope, ik zat laatst wel te kijken naar een voorlaad revolver. uiteindelijk toch maar niet gedaan ivm het laadwerk. Daar toch niet zo'n zin in. Ik ben nu al te lui om zelf te herladen; laat staan zo'n zwartkruid revolver.
  dinsdag 14 april 2015 @ 20:36:45 #106
40584 Bushmaster
Microschoft
pi_151689949
Ja ik heb een Husqvarna dubbelloops achterlader in cal. 16. Zwartkruit. Van rond de eeuwwisseling.
De vorige :P



[ Bericht 30% gewijzigd door Bushmaster op 14-04-2015 21:10:24 ]
Eigen brokjes eerst.
pi_151857533
ml'/lmk
pi_151880154
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 13:54 schreef Chunees het volgende:
ml'/lmk
Mee eens
pi_151881068
Iemand al geschoten met de nieuwe HK SFP9 / VP9?

Zit eraan te denken er een te bestellen (na mijn verhuizing)

  dinsdag 21 april 2015 @ 23:15:47 #110
40584 Bushmaster
Microschoft
pi_151910863
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 13:54 schreef Chunees het volgende:
ml'/lmk
Ik ben een n00b. Wat betekent dat?
Eigen brokjes eerst.
  dinsdag 21 april 2015 @ 23:17:36 #111
40584 Bushmaster
Microschoft
pi_151910920
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 00:40 schreef CamelNLD het volgende:
Iemand al geschoten met de nieuwe HK SFP9 / VP9?

Zit eraan te denken er een te bestellen (na mijn verhuizing)

[ afbeelding ]
Ik ken deze nog niet. Lijkt me voort te vloeien uit de USP?
heeft wel zo'n enge Glock-achtige trekkerbeveiliging
Eigen brokjes eerst.
pi_151911977
Ja en de HK P30 etc. Dit zou nieuwe speler op de markt moeten zijn tegen de Glocks. Met een beetje geluk ook zo modbaar.
pi_152138799
Dat zijn pistolen zonder slagpin? Of heb ik dat verkeerd begrepen.
Eigen brokjes eerst.
pi_152141058
Ze hebben wel een slagpin. Het verschil is dat de ouderwetse slagpin wordt geslagen door de hamer en de nieuwe slagpin staar zelf op spanning dmv een veer; deze wordt dan door de sear losgelaten om tegen de patroon te slaan.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 20:41:22 #115
40584 Bushmaster
Microschoft
pi_152190692
Dus dan heb je geen hamer meer die naar achteren staat als ie gespannen is? Hoe zie je dat dan, of is het dan altijd double action?
Eigen brokjes eerst.
pi_152195106
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 21:54 schreef bijdehand het volgende:
Heeft iemand hier vrijgestelde, antieke vuurwapens? :9 ben aan het kijken of ik er een kan kopen als ik het geld heb :)
Drie voorlaadgeweren, een Martini-Henry karabijn, een Bulldogrevolver, een pinfire-revolver en nog wat diversen.
pi_152198100
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 20:41 schreef Bushmaster het volgende:
Dus dan heb je geen hamer meer die naar achteren staat als ie gespannen is? Hoe zie je dat dan, of is het dan altijd double action?
Klopt, je kunt het zien aan de trekker, die staat wat verder naar achteren als ie gespannen staat. Meestal hebben deze pistolen wel de veiligheid in de trekker zitten + val veiligheid.
  dinsdag 5 mei 2015 @ 13:45:50 #118
40584 Bushmaster
Microschoft
pi_152295632
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 00:03 schreef CamelNLD het volgende:

[..]

Klopt, je kunt het zien aan de trekker, die staat wat verder naar achteren als ie gespannen staat. Meestal hebben deze pistolen wel de veiligheid in de trekker zitten + val veiligheid.
Ja zo'n 'dubbele' trekker, waardoor o.a. de Glock het niet heeft gehaald bij de aanbesteding voor een nieuw politie dienstpistool dacht ik.
Eigen brokjes eerst.
  dinsdag 5 mei 2015 @ 17:44:07 #119
172274 CamelNLD
Pro User
pi_152303331
Glock is wel een mooi wapen maar vergeleken mee de concurrent is het al verouderd. Ik heb mijn ogen laten vallen op een HK SFP9 of de nieuwe M3A3 van Beretta.
  dinsdag 5 mei 2015 @ 22:25:43 #120
40584 Bushmaster
Microschoft
pi_152314802
Noem me ouderwets maar m'n HK mark 23 socom groept nog steeds perfect.
9mm vind ik te zenuwachtig.
Eigen brokjes eerst.
pi_152337705
Ik herlaad zelf niet, dan is 45 een beetje te duur om te verknallen.
  donderdag 7 mei 2015 @ 01:12:58 #122
40584 Bushmaster
Microschoft
pi_152355861
Ik heb het een tijdje volgehouden maar met de huidige prijzen voor N320 en 230 grains koppen win je er hooguit 30 euro per duizend stuks op. En de tijd die er in gaat zitten is het me niet meer waard. Plus een aantal geklapte houders met primers heeft me doen besluiten om ze voortaan maar te kopen. Btw. 9x19's zijn ook best aan de prijs tegenwoordig. Ik betaal graag zes Euro meer voor 50st., het karakter is niet te vergelijken.
Eigen brokjes eerst.
pi_152372356
Pistool kalibers (in mijn geval) is het herladen ook bijna niet rendabel. Ik heb ook nog een Remington 700 .223 en daar zou ik dan wel voor willen herladen. Puur om dan de eigen patroon te maken.

Gister mijn MG2 helemaal gedemonteerd en schoongemaakt. Hij feeden ging soms niet helemaal lekker. Wat voor olie gebruiken jullie?
  vrijdag 8 mei 2015 @ 18:05:31 #124
40584 Bushmaster
Microschoft
pi_152408406
Ik gebruik gewoon Shooters Choice. Ballistol stinkt me te veel.
.223 verschiet ik in m'n eh.. Bushmaster M4.
Voor een Remington 700 loont herladen zich, niet voor de M4
al heb ik er een Timney trekkergroep in zitten.
Eigen brokjes eerst.
  vrijdag 8 mei 2015 @ 18:17:43 #125
172274 CamelNLD
Pro User
pi_152408707
Balistol is ook een paardenmiddel, ik heb er een potje van staan maar gebruik het niet zo heel erg veel. Shooters choice heb ik ook maar dan als schoonmaak middel; werkt goed. Ik heb nu wat oude dunne olie gevonden wat ik destijds in mijn Glock gebruikte. Zondag kijken of hij nu wel goed feed.
pi_152444149
Voor mijn oude Luger (1929) gebruik ik gewoon kogellagervet, omdat er in de handleiding, die ik een paar jaar geleden van het net afhaalde, staat "invetten". Die is uit gewone staalsoorten gemaakt en heeft zeer geringe spelingen. De meeste moderne wapens, zoals de Glock, hebben hardverchroomde delen, een beetje dunne olie is prima en voldoende.
De laatste tijd maak ik de Glock maar zelden schoon maar als ik dat doe haal ik hem helemaal uit elkaar, tot op het bot en het laatste pinnetje. De meeste vervuiling komt van roet en dat koekt door de zuinige smering weinig aan. Het is net zoals een klok of horloge, spaarzaam smeren is het behoud.
Een jaar of wat geleden kon ik de gasaftapregeling van mijn Steyr AUG niet meer verdraaien, zo zat het ding vastgebakken door gebruik van goedkope Wolf-munitie. Alles geprobeerd, tot remmenreiniger aan toe. Vanaf de kamer volgespoten met die troep, het is extreem ontvettend, tot het er aan alle kanten uitliep. Dat gaf de doorslag.
Maar het ding bleef feilloos en nauwkeurig schieten, ondanks de extreme vervuiling!
Dus let een beetje op de munitie die je koopt.

[ Bericht 0% gewijzigd door FiveseveN op 09-05-2015 23:34:54 ]
pi_152445968


[ Bericht 100% gewijzigd door FiveseveN op 09-05-2015 23:33:39 ]
  maandag 11 mei 2015 @ 23:06:12 #128
40584 Bushmaster
Microschoft
pi_152508964
Meestal verschiet ik Prvi Partizan, Magtech of S&B, soms wat herladen spul van bekenden. Absoluut geen Bernaul. Die kun je met een magneet uit het water vissen :P
Eigen brokjes eerst.
pi_152515063
Waar kun je in het water schieten??? :P
  zaterdag 16 mei 2015 @ 10:00:16 #130
172433 ClintOosthout
maak mijn dag
pi_152644324
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 21:54 schreef bijdehand het volgende:
Heeft iemand hier vrijgestelde, antieke vuurwapens? :9 ben aan het kijken of ik er een kan kopen als ik het geld heb :)
Ik verzamel ze al een aantal jaar, mijn specialisatie ligt op jachtwapens, heb er zo'n 40, meeste hagel geweren en flobert in verschillende systemen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 20:36 schreef Bushmaster het volgende:
Ja ik heb een Husqvarna dubbelloops achterlader in cal. 16. Zwartkruit. Van rond de eeuwwisseling.
De vorige :P

[ afbeelding ]
Daar schiet je ook mee? zit eng veel speling op zo te zien :X

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 22:27 schreef FiveseveN het volgende:

[..]

Drie voorlaadgeweren, een Martini-Henry karabijn, een Bulldogrevolver, een pinfire-revolver en nog wat diversen.
In Nederland? Bulldog revolvers vallen niet onder art 18 hé ;)
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
  zaterdag 16 mei 2015 @ 20:58:22 #131
40584 Bushmaster
Microschoft
pi_152660284
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 10:00 schreef ClintOosthout het volgende:

[..]

Daar schiet je ook mee? zit eng veel speling op zo te zien :X

Zit een andere kolf op, ik ben er nog mee bezig.
In de huidige staat gaat dat maar een paar keer goed. ;)
Eigen brokjes eerst.
pi_152694543
@Clint: In Nederland? Bulldog revolvers vallen niet onder art 18 hé ;)

Het is een raar kaliber, meer dan 11 mm, valt onder:

-Overige niet meer in de handel verkrijgbare (zwartkruit)kalibers.

Om een indruk te krijgen:

http://www.littlegun.be/a(...)l%20ignacio%20gb.htm

Die van mij is niet zo mooi gegraveerd, wel een beetje, maar heeft een geschiedenis.
De cilinderas is namelijk verbogen, de loop is scheef uitgesleten en één kamer heeft een deuk zodat er geen patroon meer in past. Dat bewijst volgens mij dat het ding uit iemands hand is geschoten en daarna nog een aantal keren is afgevuurd.
  maandag 18 mei 2015 @ 14:19:13 #133
172433 ClintOosthout
maak mijn dag
pi_152712448
Het gaat er helaas niet om of de kalibers niet meer te krijgen zijn maar of de revolver door het beslissingsschema komt.

Een type Bulldog revolver komt er in praktijk bijna nooit doorheen omdat het bijna allemaal centraal vuur patronen zijn.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_152777119
Sommige dingen laat ik dan ook niet zien, zeker als het discussies kan gaan opleveren.
pi_157273194
weten de kenners hier om wat voor kogel het hier gaat?

http://112twente.nl/32903/
pi_157346718
Ja, die foto viel me ook al op. Het is m.i. 9mm en als ik de foto helemaal uitvergroot meen ik te zien dat het slaghoedje is aangetikt. Gek genoeg zit er wel een kop op de huls, maar die heeft niet de koperkleur van een volmantel en ook niet de kleur van een loden projectiel.
Het lijkt op oudere oefenmunitie uit de 70er - 80er jaren. Die heeft een plastic kop met groefjes waarlangs het gas kan passeren.
Ziet er zó uit:
http://www.directupload.net/file/d/2807/lr4den7t_jpg.htm

Modern spul (FX of simunition) ziet er zó uit:
https://de.wikipedia.org/wiki/FX-Patrone
pi_157354142
Wie zegt dat deze foto is genomen in Enschede, verslaggevers hebben nogal de neiging om er totaal geen verstand van te hebben.

Enschede ligt aan de Duitse grens met 100m over de grens een hele populaire wapenzaak waar ze knal patronen met dozen tegelijk verkopen. Helemaal nu er een asielzoekerscentrum komt pas naast een woonwagenkamp ^O^
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_157900426
Borchardt, de "vader" van de Luger. Forgotten weapons.

https://www.full30.com/embed/80ea81f8352bcfc0eeeb71d07ed8c31f
pi_165835249
Ik ben benieuwd of er gebruikers zijn die dit topic nog volgen.
Hier een poging:
Ik kreeg gisteren een foto van een bodemvondst gemaild. Vlak onder de oppervlakte van een tuin werden deze voorwerpen opgegraven. Het is bekend dat de woning in WO2 was gevorderd door de Duitsers.

https://drive.google.com/(...)U1B/view?usp=sharing

Het materiaal van de voorwerpen zijn door de afzender omschreven als "steen".
Ik vind ze eruit zien als antipersoneelsmijnen uit WO2 en heb de vinder dan ook aangeraden om ze erg voorzichtig te behandelen en te onderzoeken op aanwezigheid van metaal en/of cijfers en letters.
Wie kan er iets zinnigs over vertellen?
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 19:04:54 #140
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_165835265
Gasmaskerfilters?
pi_165838410
Nee, helaas. Ik schat de diameter (zie de tuintegels) op 14 cm.
pi_165841895
Is ondertussen op Facebook gezet en naar aanleiding daarvan heeft TV Noordholland gereageerd.
  zondag 9 oktober 2016 @ 00:19:05 #143
40584 Bushmaster
Microschoft
pi_165842800
Het lijken wel AP-mijnen? Ik heb een kameraad die zo kan vertellen wat dit is. (Drie jaar geleden hebben ze hem nog opgepakt met pantzerfausten, waar hij vorige week eindelijk voor is veroordeeld/berispt.)
Hij is niet zo digitaal aangelegd dus ik zal hem een printje tonen. Wordt vervolgd.
Eigen brokjes eerst.
pi_165927403
Ik heb het voorbij zien komen, ik weet vrij zeker dat het betonnen tegeltjes zijn om de wapening van beton hoog te houden.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_165928184
Sws geen mijnen, tenzij die van steen gemaakt werden
pi_165928781
Wat? Gecamoufleerde hinkelstenen? :P
Eigen brokjes eerst.
  donderdag 13 oktober 2016 @ 14:43:19 #147
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_165930839
Vond het hier wel passen.

Bleef gisteren bij m'n schoonouders slapen. Vond een presentje onder het kussen :D _O-

"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_165932730
Is dat zo'n plastic balletjes ding?
Iig. geen echte, op een echte staat niet zo groot P99 en Walther.
Keep is bij een echte ook verstelbaar.

Edit een alarm pistool dus. 9mmpak
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_165961036
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 11:26 schreef ClintOosthout het volgende:
Ik heb het voorbij zien komen, ik weet vrij zeker dat het betonnen tegeltjes zijn om de wapening van beton hoog te houden.
Dat is een goeie!!! Die dingen zijn dan ook liggend in een bepaald patroon gevonden.
Dankjewel, het moet de oplossing zijn.
pi_165970813
Inderdaad, op de tegeltjes waarvan de nok is afgebroken zie je enkel ruw beton.
Voortschrijdend inzicht.
O-)
Eigen brokjes eerst.
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:25:18 #151
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_165971063
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 16:16 schreef ClintOosthout het volgende:
Is dat zo'n plastic balletjes ding?
Iig. geen echte, op een echte staat niet zo groot P99 en Walther.
Keep is bij een echte ook verstelbaar.

Edit een alarm pistool dus. 9mmpak
Geen flauw idee. Huis van schoonvader ligt vol semi- en volautomatische vuurwapens dus ik ging er automatisch vanuit dat dit een echte was.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_165973455
Iemand ervaring met het aanvragen van een vergunning oid voor het onklaar maken van een vuurwapen?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_166038309
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 17:26 schreef bijdehand het volgende:
Iemand ervaring met het aanvragen van een vergunning oid voor het onklaar maken van een vuurwapen?
Bel Wagemakers even, die is volgens mij de enige die het momenteel aandurft.
http://wapenhandelwagemakers.nl/shop/index.php
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_166040337
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 16:13 schreef ClintOosthout het volgende:

[..]

Bel Wagemakers even, die is volgens mij de enige die het momenteel aandurft.
http://wapenhandelwagemakers.nl/shop/index.php
100 euro is geen geld :) heb een mooie revolver die klote schiet :o mag dus mooi aan de muur.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_166442920
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 17:53 schreef bijdehand het volgende:

[..]

100 euro is geen geld :) heb een mooie revolver die klote schiet :o mag dus mooi aan de muur.
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 17:53 schreef bijdehand het volgende:

[..]

100 euro is geen geld :) heb een mooie revolver die klote schiet :o mag dus mooi aan de muur.
Een revolver kan niet "klote schieten". Het ligt aan de schutter.
pi_166443941
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 23:40 schreef FiveseveN het volgende:

[..]


[..]

Een revolver kan niet "klote schieten". Het ligt aan de schutter.
Wat een onzin. Mooie zwartkruit, slaghoedjes vliegen er allemaal af bij elk schot. Als je dat niet klote vindt...
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_166463406
Eventueel knijp je die slaghoedjes even een beetje platter met een tangetje? Wat dacht je wat al die cowboys deden al hotsend op een hobbelend paard?
Beetje uitvindersmentaliteit aub.
pi_166468668
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2016 00:24 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Wat een onzin. Mooie zwartkruit, slaghoedjes vliegen er allemaal af bij elk schot. Als je dat niet klote vindt...
Zolang als ze maar afgaan. ;)
Eigen brokjes eerst.
  donderdag 19 januari 2017 @ 15:59:23 #159
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_168269765
Even een kick. Vrouwlief heeft de hobby weer opgepakt :D

"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_168270275
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 15:59 schreef Dven het volgende:
Even een kick. Vrouwlief heeft de hobby weer opgepakt :D

[ afbeelding ]
Da's een PPS toch? Tanfoglio op tafel?
pi_168270495
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 15:59 schreef Dven het volgende:
Even een kick. Vrouwlief heeft de hobby weer opgepakt :D

[ afbeelding ]
Is die in 9mm of in 7.62x25mm Tokarev?
Eigen brokjes eerst.
  donderdag 19 januari 2017 @ 17:13:40 #162
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_168271292
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 16:21 schreef Saind het volgende:

[..]

Da's een PPS toch? Tanfoglio op tafel?
Tanfoglio inderdaad, heeft haar vader hemel en aarde voor moeten verzetten om geïmporteerd te krijgen omdat er een importverbod was. Hij is er erg blij mee :Y
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 19 januari 2017 @ 17:34:50 #163
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_168271736
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 16:33 schreef Bushmaster het volgende:

[..]

Is die in 9mm of in 7.62x25mm Tokarev?
9
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_169293248
Bijna alle bedrijven die iets te maken hebben met metaalbewerking doen iets met de vervaardiging van wapens.

Husqvarna - jachtwapens
Merkel - idem
Pfaff - afvuurtafel V2-raket
Henschel - turbopomp Aggregat4 (V2)
Renault - mitrailleur
Skoda - zware kanonnen
BSA = Birmingham Small Arms

Ik weet er nog veel meer, maar doe eens suggesties.
pi_169324555
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 00:26 schreef Bushmaster het volgende:

[..]

Zolang als ze maar afgaan. ;)
Van mijn verlof af ja ;)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  maandag 6 maart 2017 @ 11:06:37 #166
40584 Bushmaster
Microschoft
pi_169326379
Toch heeft 't wel wat. Bij ons op de club zijn er drie met Uberti .44 army Colts (?) Prachtig hoeveel mist die dingen vormen. Een heerlijke dreun van traag kruit en niet te vergeten: kruitsnuiven voor de pyro-fan. Maar inderdaad, bij een ander op z'n verlof ;)
Eigen brokjes eerst.
pi_172257189
Kleine kick,

Is munitie van de vereniging van 9¤ voor 22. lr gangbaar of teveel? 14¤ voor 9mm , beide 50 stuks :)

Edit: zie mn eigen reacties van twee jaar terug :D :D ben inmiddels al een tijdje lid (8>

[ Bericht 47% gewijzigd door johnson555 op 07-07-2017 22:55:52 ]
Zie!
pi_172600687
Het is maar hoe je het bekijkt.
De vereniging pikt natuurlijk een graantje mee en dat is begrijpelijk.
Ze moeten allerlei munitie op voorraad hebben en dat kost geld en (kluis-)ruimte. Halflege doosjes worden op naam bewaard en weer tevoorschijn gehaald, dat kost tijd voor het telbureau.
De prijs die je noemt vind ik best redelijk.
Het kan natuurlijk altijd goedkoper, maar als iedereen zelf zijn/haar munitie rechtstreeks bij de wapenhandelaar koopt dan kan dat gevolgen hebben voor de contributie.
Bovendien kan je een zeperd oplopen met een grote partij munitie die niet naar wens is en dat is bij de vereniging zo goed als uitgesloten.

[ Bericht 2% gewijzigd door FiveseveN op 22-07-2017 18:43:29 ]
pi_172601151
En nee: Ik ben geen bestuurslid van een vereniging.
pi_172606564
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 22:42 schreef johnson555 het volgende:
Kleine kick,

Is munitie van de vereniging van 9¤ voor 22. lr gangbaar of teveel? 14¤ voor 9mm , beide 50 stuks :)

Edit: zie mn eigen reacties van twee jaar terug :D :D ben inmiddels al een tijdje lid (8>
Pfffff dat is wel geld zeg
Ben een paar jaar geleden gestopt met schieten, toen was 22lr nog 3,50 en dat vond ik veel..
pi_172612603
Thanks voor beiden, mag je trouwens eigen munitie meenemen naar de vereniging ? :+
Of wordt dat raar aangekeken?
Zie!
  zondag 23 juli 2017 @ 07:15:20 #172
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_172613291
Daarom je eigen munitie maken :P
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zondag 23 juli 2017 @ 08:37:12 #173
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_172613814
quote:
2s.gif Op zondag 23 juli 2017 03:12 schreef johnson555 het volgende:
Thanks voor beiden, mag je trouwens eigen munitie meenemen naar de vereniging ? :+
Of wordt dat raar aangekeken?
Bij ons doet bijna iedereen dat... alleen de mensen die het nog zelf niet mogen kopen kopen het vooral op de club.
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 07:15 schreef Dven het volgende:
Daarom je eigen munitie maken :P
})
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_172633062
quote:
2s.gif Op zondag 23 juli 2017 03:12 schreef johnson555 het volgende:
Thanks voor beiden, mag je trouwens eigen munitie meenemen naar de vereniging ? :+
Of wordt dat raar aangekeken?
Bij onze vereniging zitten veel ervaren schutters en die herladen allemaal. Vooral bij disciplines waar veel wordt geschoten zou het anders onbetaalbaar worden.
Ga ervan uit dat herladen ongeveer 1/3 kost t.o.v. fabrieksmunitie.
Zelf ga ik niet herladen, alhoewel ik er de ruimte en de inrichting (o.a. stalen werkbank) voor heb.
Je moet er erg nauwkeurig voor zijn. Dat ben ik ook, maar ik heb een niet te onderdrukken neiging tot experimenteren.

[ Bericht 0% gewijzigd door FiveseveN op 23-07-2017 23:25:40 ]
  donderdag 27 juli 2017 @ 11:35:40 #175
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_172709773
Dit weekend fijn testen met de familie :)

"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_172715920
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 23:00 schreef FiveseveN het volgende:

[..]

Bij onze vereniging zitten veel ervaren schutters en die herladen allemaal. Vooral bij disciplines waar veel wordt geschoten zou het anders onbetaalbaar worden.
Ga ervan uit dat herladen ongeveer 1/3 kost t.o.v. fabrieksmunitie.
Zelf ga ik niet herladen, alhoewel ik er de ruimte en de inrichting (o.a. stalen werkbank) voor heb.
Je moet er erg nauwkeurig voor zijn. Dat ben ik ook, maar ik heb een niet te onderdrukken neiging tot experimenteren.
Wat bedoel je precies met "herladen"? Ik denk dan zelf de kogels in de houder zetten :+ maar volgens mij heb jij het over je eigen munitie maken? _O_
Zie!
pi_172785835
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 11:35 schreef Dven het volgende:
Dit weekend fijn testen met de familie :)

[ afbeelding ]
Mooi hoor! Ik heb maar één Glock.... :'(
pi_172806531
quote:
Je had t over een stalen werkbank dus vandaar dat ik dacht dat je ze zelf maakte :)

Edit: dat bedoelde je ook volgens mij :|W
Zie!
pi_175308783
Eindelijk heb ik weer de goede munitie: Sellier&Bellot. 100 meter.

Na een paar pogingen om een host te vinden, deze:

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/922/C7sBgP.jpg (copy/paste deze link)

[ Bericht 5% gewijzigd door FiveseveN op 25-11-2017 23:10:35 ]
pi_175309181
Natuurlijk met de Steyr AUG. Perfect wapentje.
pi_177570540
Al jaren heb in interesse in de schietsport maar het kwam er nooit van, druk met werk, vrouw en kinderen.
Nu heb ik het minder druk met werk en ik ben een paar keer wezen schieten, net zo leuk als ik had gedacht :)
Maandag ga ik een VOG aanvragen.
pi_177575922
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 10:34 schreef vaginabeheerder het volgende:
Al jaren heb in interesse in de schietsport maar het kwam er nooit van, druk met werk, vrouw en kinderen.
Nu heb ik het minder druk met werk en ik ben een paar keer wezen schieten, net zo leuk als ik had gedacht :)
Maandag ga ik een VOG aanvragen.
Leuk!! Wat ga je schieten?
pi_177575982
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 14:32 schreef CamelNLD het volgende:

[..]

Leuk!! Wat ga je schieten?
Als beginner moet je met .22 beginnen begreep ik.
Ik wil in de toekomst wel met groot kaliber op lange afstand kunnen schieten maar dat spul is vrij duur zeg.
pi_177591841
Je kunt het zo duur maken als je zelf zou willen. Ik verschiet zelf het meeste .22 en lucht op 10 en 25 meter. Groot vind ik ook wel leuk, maar mijn resultaten zet ik met eerder genoemde.
pi_177611710
Welcome to the club!
Inderdaad, eerst leren schieten met KK. Ik weet niet of je ervaring hebt met luchtpistool/geweer. Het scheelt wel.
Kijk om je heen op de vereniging. Waar schieten ze mee? En vinden ze het leuk om je uit te leggen wat ze zo bevalt aan hun specifieke wapen?
Zo kom je tot een oordeel.
Zelf heb ik door de jaren heen een aantal wapens gekocht. Keulen en Aken zijn niet in één dag gebouwd, zo bekijk ik dat.
pi_177612424
Een algemene richtlijn:
Je wijsvinger heet niet voor niets zo. De Parabellum (Luger) is er voor gemaakt. Wijs naar het doel en je raakt het.
pi_177620314
Ja ik heb wel ervaring met een luchtbuks, toen ik 15 was had ik er al 1, toen mocht het nog :P
Ik heb al meerdere wapens geprobeerd, geweer, pistool en revolver.
Merken en types heb ik nog helemaal geen verstand van.
pi_177630555
Mooi. Naar mijn mening is de werking van de trekker, naast natuurlijk de richtmiddelen, het belangrijkste.
Het prettigste werkt de zgn. two-stage trekker. Daar zit een "hobbeltje" in de trekkerweg. Zelfs het afvuren van de zwaarste wapens, zoals een Desert Eagle .50, is relatief gezien een makkie.
We kijken even naar de trekkerweg van mijn wapens.
Glock17: Lange trekkerweg, vrij zwaar, ongeveer hetzelfde gevoel als het bedienen van een aansteker. Prima voor de discipline Militair Pistool. Weigert nooit, erg eenvoudig te demonteren. Er zit bij mij wel een stukje "blik" in dat de trekkerdruk vermindert van 4 naar 3 kilo.
Smith&Wesson .44 Magnum: Heel licht, alsof je moet niezen. Afgezien van de enorme terugslag is het gevoel echt "breken als een ijspegel". Dit wapen moet je hebben als je van spektakel houdt.
Parabellum 08: Dit pistool dateert uit 1929. Zoals eerder gezegd, wijzen is raken. Het oude "luchtbuksgevoel". Liefst subsonic-munitie gebruiken.
Steyr AUG-Z-geweer: Lange, zware trekkerweg. Je kunt dit ding echt niet per ongeluk afvuren, het is tenslotte een militair wapen. Maar na enige gewenning blijkt het een supernauwkeurig wapen te zijn waarmee ik (met natuurlijk de juiste munitie) op 100 meter veel tienen heb gescoord.
Ik wens je veel succes met het uitkiezen van je wapen. 8-)

[ Bericht 2% gewijzigd door FiveseveN op 05-03-2018 23:09:58 ]
pi_177821172
Is een .223 een klein kaliber?
M.a.w mag je na je eerste jaar schieten een .223 op verlof?
pi_177821763
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 18:31 schreef vaginabeheerder het volgende:
Is een .223 een klein kaliber?
M.a.w mag je na je eerste jaar schieten een .223 op verlof?
Helaas niet.
diameter is wel hetzelfde, maar er zit een beetje boel meer power achter.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_177822748
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 19:08 schreef ClintOosthout het volgende:

[..]

Helaas niet.
diameter is wel hetzelfde, maar er zit een beetje boel meer power achter.
Ok, bedankt.
pi_178213299
Nou ben ik aan het verbouwen thuis dus ik ben gelijk een plek voor een geweerkluis aan het zoeken.
Mag zo'n kluis in de kelder of is dat in het algemeen te vochtig voor de wapens en de munitie?
  zondag 8 april 2018 @ 10:25:15 #194
372149 VarkensHart
Het geweten van fokkend Nederl
pi_178381478
AIVD ingelicht vanwege toekomstige spreekillers
pi_178399490
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 14:54 schreef vaginabeheerder het volgende:
Nou ben ik aan het verbouwen thuis dus ik ben gelijk een plek voor een geweerkluis aan het zoeken.
Mag zo'n kluis in de kelder of is dat in het algemeen te vochtig voor de wapens en de munitie?
Mijn kluis staat in de kelder. Ontvochtiger erbij en niks aan de hand.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_178400394
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 05:04 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Mijn kluis staat in de kelder. Ontvochtiger erbij en niks aan de hand.
Ok bedankt.
Ik wil de kluis namelijk niet in het zicht hebben.
pi_178420171
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 06:42 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

Ok bedankt.
Ik wil de kluis namelijk niet in het zicht hebben.
Dat wilde ik ook niet. De kelder is dan perfect. Tot nu toe nergens last van iig :P
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 10 april 2018 @ 09:02:08 #198
254091 OllieNL
Big m*therfokker
pi_178421038
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 23:00 schreef FiveseveN het volgende:

[..]

Bij onze vereniging zitten veel ervaren schutters en die herladen allemaal. Vooral bij disciplines waar veel wordt geschoten zou het anders onbetaalbaar worden.
Ga ervan uit dat herladen ongeveer 1/3 kost t.o.v. fabrieksmunitie.
Zelf ga ik niet herladen, alhoewel ik er de ruimte en de inrichting (o.a. stalen werkbank) voor heb.
Je moet er erg nauwkeurig voor zijn. Dat ben ik ook, maar ik heb een niet te onderdrukken neiging tot experimenteren.
Herladen om de prijs is een hele slechte reden, dan kan het gevaarlijk worden. Je moet je er wel in willen verdiepen en er tijd in willen steken. :P
pi_178466639
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 09:02 schreef OllieNL het volgende:

[..]

Herladen om de prijs is een hele slechte reden, dan kan het gevaarlijk worden. Je moet je er wel in willen verdiepen en er tijd in willen steken. :P
Daarom zijn het ook ervaren schutters (geworden). :P
pi_179344807
Weet iemand wat de regelgeving is m.b.t. onklare munitie? Ik kan een clip kopen waarvan de patronen zijn afgevuurd waarna een nieuwe kogelpunt is aangebracht. Huls is doorboort. In België is dit conform wetgeving, is dat in NL ook?
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
pi_179365961
Volgens mij is dit duidelijk onklaar gemaakt en dus toegestaan.
pi_179365977
Politieagenten hebben hun vuurwapen in een holster die je niet zomaar loskrijgt. Is dit waar?

Zoja dat is toch gevaarlijk als een agent zijn vuurwapen snel nodig heeft?
pi_179375840
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 22:02 schreef PaintingOnWall het volgende:
Politieagenten hebben hun vuurwapen in een holster die je niet zomaar loskrijgt. Is dit waar?

Zoja dat is toch gevaarlijk als een agent zijn vuurwapen snel nodig heeft?
Klopt, je kunt het wapen niet zo eruit pakken. Je moet een extra handeling doen om hem los te krijgen. Of het gevaarlijk is; Nee denk het niet. Het is niet zo dat een agent 10 seconden bezig is om het wapen te pakken. Een getrainde agent pakt hem er met een vloeiende beweging zo uit.
pi_180891093
Ik heb een wapenkast gekocht.
Oud dingetje maar past perfect in m'n kelder.
Aangezien ik toch nog geen verlof heb ga ik hem op m'n gemak verven en tapijt aanbrengen.
Ik zou er ook graag verlichting in willen maken.
Hebben jullie wat ideeën voor mij over de verlichting?
pi_181409791
Waarom zou je er licht in willen?
pi_181409992
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 09:29 schreef vaginabeheerder het volgende:
Ik heb een wapenkast gekocht.
Oud dingetje maar past perfect in m'n kelder.
Aangezien ik toch nog geen verlof heb ga ik hem op m'n gemak verven en tapijt aanbrengen.
Ik zou er ook graag verlichting in willen maken.
Hebben jullie wat ideeën voor mij over de verlichting?
Ledstripje op batterijen.
Ik heb er een lampje van de action in zitten die reageert op beweging. Anders is het te donker in de kelder en zie ik amper iets.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_181411759
OK, ik begrijp het. Je heb ook van die ronde platte lampjes, meestal per drie stuks verpakt, met ieder drie ledjes, kosten geen drol.
pi_181416441
quote:
99s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 22:24 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ledstripje op batterijen.
Ik heb er een lampje van de action in zitten die reageert op beweging. Anders is het te donker in de kelder en zie ik amper iets.
Dan ga ik proberen een ledstripje te vinden die reageert op beweging.
Eerst de muren van m'n kelder maar gaan impregneren, het is nogal eens vochtig daar.
pi_185661030
Vanmiddag weer leuke scores. Een nieuwe tactiek geprobeerd.
Niet eindeloos richten, maar de Glock zomaar PATS. Ik denk dat ik met de discipline Militair Pistool wel kan scoren.
pi_185661120
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 00:03 schreef FiveseveN het volgende:
Vanmiddag weer leuke scores. Een nieuwe tactiek geprobeerd.
Niet eindeloos richten, maar de Glock zomaar PATS. Ik denk dat ik met de discipline Militair Pistool wel kan scoren.
Tanfoglio kopen en beginnen met action shooting ;)
pi_185661393
Ja! Ook leuk. Ik ben nu bezig met militair geweer/pistool.
pi_195784089
Even een klein schopje.

Ik ben sportschutster en mijn vrouw ook. Zij schiet met een .22 geweer, en ik met een Ruger Security Six .357 Magnum uit 1979, en een Ruger Vaquero in .45 Colt. Deze munitie herlaad ik zelf.

Maar mijn pride & joy is mijn Colt Walker .44 zwart kruit. Replica door Colt naar een model uit 1847

Deze revolver ziet eruit of hij al anderhalve eeuw oud is. Met azijn heb ik de blauwing verwijderd. Toen heb ik de onderdelen in de oven gelegd op 200 graden.
Op internet had ik een flesje gekocht waarmee je wapens een instant patina geeft. Elk onderdeel wat oud moest worden moest heet zijn en dan met de inhoud van dat flesje met een doekje alles inwrijven. Instant roest! Afspoelen met water en zeep, en goed afdrogen. Dan komt het polijsten. Neem een metalen schuursponsje en zo fijn mogelijk als het even kan. En poets de ergste roest losjes weg. Wat overblijft is een zacht roestige revolver die inderdaad eruit ziet alsof hij ruim 150 jaar oud is. Maar hij schiet als een nieuwe. *)
Het flesje:

[ Bericht 1% gewijzigd door Mrs.Redhair op 23-10-2020 13:15:11 ]
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')