abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_132836582
Nieuw deel, omdat laatste vol zat ;) ^O^

01: Bedrijfstak:
02: Functie:
03: Opleiding:
04: Leeftijd:
05: Aantal uren per week:
06: Aantal vakantiedagen:
07: 13e maand:
08: Bruto maand salaris:
09: Netto maand salaris:
10: Overuren betaald:
11: Werkervaring:
12: Goodies:
13: Tevreden?:
  zaterdag 2 november 2013 @ 21:38:07 #2
400409 DomineeGremdaat
Kent U die uitdrukking?
pi_132836780
100%
Kapitein Høken was een monster kearl
pi_132837256
Valt rentenieren ook onder 'salaris' of mag ik hier niet posten? :P
No amount of money ever bought a second of time.
  zaterdag 2 november 2013 @ 21:50:22 #4
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_132837305
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 21:49 schreef TigerXtrm het volgende:
Valt rentenieren ook onder 'salaris' of mag ik hier niet posten? :P
Bestaat dat "beroep" tegenwoordig nog wel? Bij de Rabobank is de rente even hoog als het percentage dat je aan vermogensbelasting moet betalen.
pi_132837461
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 21:50 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Bestaat dat "beroep" tegenwoordig nog wel? Bij de Rabobank...
... toen stopte ik met lezen.
  zaterdag 2 november 2013 @ 21:54:11 #6
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_132837485
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 21:53 schreef DezeBestaatVastNogNiet het volgende:

[..]

... toen stopte ik met lezen.
;)
pi_132837637
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 21:50 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Bestaat dat "beroep" tegenwoordig nog wel? Bij de Rabobank is de rente even hoog als het percentage dat je aan vermogensbelasting moet betalen.
Ik ben gezegend met een 10 jaar vaste spaarrekening met een rente van 3,5%, afgesloten vlak voor de 'crisis' uitbrak. Helaas is dat over een aantal jaar voorbij ;(
No amount of money ever bought a second of time.
pi_132838616
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 21:57 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Ik ben gezegend met een 10 jaar vaste spaarrekening met een rente van 3,5%, afgesloten vlak voor de 'crisis' uitbrak. Helaas is dat over een aantal jaar voorbij ;(
Ik heb nog iets van 5% voor een 1 jarig deposito gehad, toen meer aan rente gekregen dan ik nu krijg met het dubbele :'(
Oops wel beetje offtopic
pi_133048147
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 10:54 schreef Bajskorv het volgende:
Pfff, bonus discussies beginnen hier weer. Dit jaar hard erin gaan, waar ik normaal vrij relaxed ben. Benieuwd wat het op levert...
Heeft niet enorm veel opgeleverd, ben enkel de enige met een bonus die iets buiten de schaal ligt. Maar het verschil is niet schokkend, meer bedoeld als signaal, vermoed ik. En promotie, dus weer een nieuwe titel en salaris volgend jaar (maar ik wist al dat dat ging komen).
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  vrijdag 8 november 2013 @ 16:44:43 #10
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_133048825
Ik snap bonussen niet? Je doet je werk toch goed of doet het niet? Waarom ga je harder werken door een bonus, dat betekend dat je je werk normaal maar deels doet? Die mensen moeten ze gewoon een rotschop geven.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_133048839
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:28 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Heeft niet enorm veel opgeleverd, ben enkel de enige met een bonus die iets buiten de schaal ligt. Maar het verschil is niet schokkend, meer bedoeld als signaal, vermoed ik. En promotie, dus weer een nieuwe titel en salaris volgend jaar (maar ik wist al dat dat ging komen).
wat is je functietoets nu en straks als ik het vragen mag? En wat is het verschil qua werkzaamheden?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_133048854
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:44 schreef trigt013 het volgende:
Ik snap bonussen niet? Je doet je werk toch goed of doet het niet? Waarom ga je harder werken door een bonus, dat betekend dat je je werk normaal maar deels doet? Die mensen moeten ze gewoon een rotschop geven.
hij werkt in London ;)
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  vrijdag 8 november 2013 @ 16:46:44 #13
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_133048914
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:45 schreef komrad het volgende:

[..]

hij werkt in London ;)
Oh...in London doen mensen alleen hun werk als ze een extra financiële prikkel krijgen?
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_133048975
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:44 schreef trigt013 het volgende:
Ik snap bonussen niet? Je doet je werk toch goed of doet het niet? Waarom ga je harder werken door een bonus, dat betekend dat je je werk normaal maar deels doet? Die mensen moeten ze gewoon een rotschop geven.
Een bonus maakt de kosten structuur voor mijn baas gewoon flexibel. En daarnaast kun je inderdaad de beste performers wat beter belonen. Als je niet goed bent, ga je er sowieso uit inderdaad.

quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:45 schreef komrad het volgende:

wat is je functietoets nu en straks als ik het vragen mag? En wat is het verschil qua werkzaamheden?
Wat is een functietoets? Ik heb nooit in Nederland gewerkt, dus ben niet bekend met dat soort termen. Qua werk maak je meer een natuurlijke evolutie door, hoewel er nu door wat personeelswijzigingen wel een "step up" van mijn verwacht wordt. Ik was zeg maar de meeste senior persoon "in het team", ik moet nu meer leidingen gaan geven "aan het team".
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_133048983
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:46 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Oh...in London doen mensen alleen hun werk als ze een extra financiële prikkel krijgen?
of je het nu leuk vindt of niet, het werkt daar gewoon anders
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_133049045
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:48 schreef komrad het volgende:

[..]

of je het nu leuk vindt of niet, het werkt daar gewoon anders
Zou in Nederland ook zo moeten zijn. Heb je minder last van dure afkoopregelingen, etc. Trigt013 heeft wel gelijk, maar vergeet dat zo'n "rotschop" in Nederland lastig en duur is. In Engeland betaal je gewoon 0 bonus, dan is iemand al snel weg. En scheelt het jou weer een half jaarsalaris...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_133049059
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:47 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Een bonus maakt de kosten structuur voor mijn baas gewoon flexibel. En daarnaast kun je inderdaad de beste performers wat beter belonen. Als je niet goed bent, ga je er sowieso uit inderdaad.

[..]

Wat is een functietoets? Ik heb nooit in Nederland gewerkt, dus ben niet bekend met dat soort termen. Qua werk maak je meer een natuurlijke evolutie door, hoewel er nu door wat personeelswijzigingen wel een "step up" van mijn verwacht wordt. Ik was zeg maar de meeste senior persoon "in het team", ik moet nu meer leidingen gaan geven "aan het team".
ik bedoelde functietitel, dat begrijpt mijn telefoon blijkbaar niet en maakt er dan toets van
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_133049120
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:49 schreef komrad het volgende:

[..]

ik bedoelde functietitel, dat begrijpt mijn telefoon blijkbaar niet en maakt er dan toets van
Ah. Titel wordt iets compleet niets-zeggends. Denk aan "vice president" ofzo :')
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  vrijdag 8 november 2013 @ 16:51:56 #19
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_133049143
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:49 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Zou in Nederland ook zo moeten zijn. Heb je minder last van dure afkoopregelingen, etc. Trigt013 heeft wel gelijk, maar vergeet dat zo'n "rotschop" in Nederland lastig en duur is. In Engeland betaal je gewoon 0 bonus, dan is iemand al snel weg. En scheelt het jou weer een half jaarsalaris...
Detail is dat ik in de zorg sector werkt en dan is het in mijn ogen pervers als een bonus je meer zou prikkelen dan je zorg attitude. Bij een winst systeem zoals banken enzo kan het meer in beeld komen. Maar dan loop je het risico dat geld en persoonlijk gewin belangrijker worden dan bedrijfsbelang of klantenbelang.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_133049191
Wat ik verder wilde weten is wat jouw team en bedrijf doet, wat jullie business is. Je hebt wel eens vertelt dat je al een tijdje niet meer voor een IB werkt maar vroeg me dus af wat voor switch je gemaakt hebt
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_133049238
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:51 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Detail is dat ik in de zorg sector werkt en dan is het in mijn ogen pervers als een bonus je meer zou prikkelen dan je zorg attitude. Bij een winst systeem zoals banken enzo kan het meer in beeld komen. Maar dan loop je het risico dat geld en persoonlijk gewin belangrijker worden dan bedrijfsbelang of klantenbelang.
Absoluut. Tegelijkertijd zou het bijvoorbeeld in de zorg best interessant kunnen zijn als werknemers zouden delen in de winst van een ziekenhuis. Dat moet gebalanceerd zijn, maar enig oog voor efficientie en kosten op de werkvloer komt uiteindelijk ook het budget voor "echte zorg" ten goede. Liever dat, dan dat het door een of andere politicus hardhandig wordt ingevoerd.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_133049253
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:51 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Ah. Titel wordt iets compleet niets-zeggends. Denk aan "vice president" ofzo :')
sommige bedrijven hebben er daar toch honderden van en gaat het eigenlijk om de senior vice presidents?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_133049267
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:53 schreef komrad het volgende:
Wat ik verder wilde weten is wat jouw team en bedrijf doet, wat jullie business is. Je hebt wel eens vertelt dat je al een tijdje niet meer voor een IB werkt maar vroeg me dus af wat voor switch je gemaakt hebt
Ah, gesnapt. Is redelijk specifiek, dus zodoende vermeld ik het niet. Excuses daarvoor, ik weet dat het een beetje flauw is, zeker in dit topic.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  vrijdag 8 november 2013 @ 16:55:38 #24
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_133049281
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:54 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Absoluut. Tegelijkertijd zou het bijvoorbeeld in de zorg best interessant kunnen zijn als werknemers zouden delen in de winst van een ziekenhuis. Dat moet gebalanceerd zijn, maar enig oog voor efficientie en kosten op de werkvloer komt uiteindelijk ook het budget voor "echte zorg" ten goede. Liever dat, dan dat het door een of andere politicus hardhandig wordt ingevoerd.
Ziekenhuis zou altijd kosten dekkend moeten zijn wat word betaald door de overheid. Winst in een ziekenhuis is raar omdat dit altijd ten kostte gaan van betere of snellere zorg.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_133049359
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:55 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Ziekenhuis zou altijd kosten dekkend moeten zijn wat word betaald door de overheid. Winst in een ziekenhuis is raar omdat dit altijd ten kostte gaan van betere of snellere zorg.
de winst wordt wel gemaakt in de maatschappen :D
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')