abonnement Unibet Coolblue
pi_136300344
3 miljoen weggegooid, raad stemt voor aanleg nutteloos fietspad

[ Bericht 50% gewijzigd door Soohr op 03-02-2014 20:51:26 ]
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 3 februari 2014 @ 20:52:38 #177
147316 crew  DJMO
#trut
pi_136300861
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2014 20:42 schreef Soohr het volgende:
3 miljoen weggegooid, raad stemt voor aanleg nutteloos fietspad
zolang woon ik hier nog niet, en ben ook niet bekend met de huidige situatie op de bewuste locate, maar wat is er precies nutteloos aan een fietspad?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_136300929
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 20:33 schreef DJMO het volgende:

[..]

stel je verkiesbaar :7
Weet je hoeveel uur werk dat in de week is?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 3 februari 2014 @ 20:56:14 #179
147316 crew  DJMO
#trut
pi_136301043
quote:
10s.gif Op maandag 3 februari 2014 20:53 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Weet je hoeveel uur werk dat in de week is?
ik heb ooit, in een grijs en ver verleden, zijdelings met de politiek te maken gehad. Ja, ik weet dat er (veel) tijd in (kan gaan) zit(ten), maar ik heb nog altijd de volgende stelregel: als je niet bereid bent om er iets aan te willen veranderen, moet je ook niet klagen over de situatie. ;)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_136301235
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 19:49 schreef Soohr het volgende:
Zit nu bij de raadsvergadering met een waarschijnlijk tevergeefse hoop dat er toch geen nieuw fietspad bij de zeswielen komt,
Maar wat een droeftoetershow is een lokale raadsvergadering.
er ligt er al een aan de andere kant van de sloot..
pi_136301442
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 20:56 schreef DJMO het volgende:

[..]

ik heb ooit, in een grijs en ver verleden, zijdelings met de politiek te maken gehad. Ja, ik weet dat er (veel) tijd in (kan gaan) zit(ten), maar ik heb nog altijd de volgende stelregel: als je niet bereid bent om er iets aan te willen veranderen, moet je ook niet klagen over de situatie. ;)
Misschien moet je zelf eerst maar eens ervaren hoeveel tijd er in gaat zitten als je daadwerkelijk actief bent binnen de gemeentepolitiek DJMO; dan pas een oordeel vellen. Ik doe dat inmiddels pas een jaar of 6.

:')
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 3 februari 2014 @ 21:03:25 #182
147316 crew  DJMO
#trut
pi_136301475
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2014 20:59 schreef lynda het volgende:

[..]

er ligt er al een aan de andere kant van de sloot..
even op maps gekeken, en ik kan me zo voorstellen waarom de keuze voor een tweede fietspad is gemaakt. Om de fietsers die halverwege die sloot aan de overkant moeten zijn, maar daarvoor eerst een heel stuk door moeten om vervolgens een heel stuk terug moeten aan de andere kant tegemoet te komen. Ik vind het persoonlijk geen overbodige luxe .
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_136301845
wel een hele minuut extra fietsen :') Zo hey wat een stuk. En ja dat weet ik maar al te goed want ik woonde er vlakbij vier jaar geleden.
pi_136302000
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 21:03 schreef DJMO het volgende:

[..]

even op maps gekeken, en ik kan me zo voorstellen waarom de keuze voor een tweede fietspad is gemaakt. Om de fietsers die halverwege die sloot aan de overkant moeten zijn, maar daarvoor eerst een heel stuk door moeten om vervolgens een heel stuk terug moeten aan de andere kant tegemoet te komen. Ik vind het persoonlijk geen overbodige luxe .
Je kan nu gewoon op de weg fietsen, je komt altijd bij 1 van de bruggen uit als je het fietspad op wilt, dus voor omrijden is dit plan er niet.

De gemeente heeft de zeswielen als "radiaal" bestempelt, waarbij 1 van de kenmerken is dat snel verkeer van langzaam verkeer gescheiden moet zijn.
Dat is nu niet het geval en straks wel.

Dit lijkt veiliger, echter door het aanleggen van dat fietspad die aan de zuidkant niet aansluit op een doorgaande fiersroute krijg je veel meer oversteekacties van fietsers dan nu het geval is terwijl de auto's veel harder gaan rijden.

Daarnaast wordt het behoorlijk gevaarlijk om in en uit de auto te stappen als de auto's met 60-70 per uur langsrazen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 3 februari 2014 @ 21:14:52 #185
147316 crew  DJMO
#trut
pi_136302212
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 21:09 schreef lynda het volgende:
wel een hele minuut extra fietsen :') Zo hey wat een stuk. En ja dat weet ik maar al te goed want ik woonde er vlakbij vier jaar geleden.
ik baseer mijn mening ook alleen maar op wat ik maps zag. Ik ken de situatie terplaatse niet. (ben ook overigens niet van plan om me daar in te gaan verdiepen, mijn pakkie an niet ;) )
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_136302328
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 21:14 schreef DJMO het volgende:

[..]

ik baseer mijn mening ook alleen maar op wat ik maps zag. Ik ken de situatie terplaatse niet. (ben ook overigens niet van plan om me daar in te gaan verdiepen, mijn pakkie an niet ;) )
doe er dan ook geen uitspraken over :+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 3 februari 2014 @ 21:16:54 #187
147316 crew  DJMO
#trut
pi_136302348
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2014 21:16 schreef lynda het volgende:

[..]

doe er dan ook geen uitspraken over :+
:6 :P
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_136302882
quote:
17s.gif Op maandag 3 februari 2014 21:03 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Misschien moet je zelf eerst maar eens ervaren hoeveel tijd er in gaat zitten als je daadwerkelijk actief bent binnen de gemeentepolitiek DJMO; dan pas een oordeel vellen. Ik doe dat inmiddels pas een jaar of 6.

:')
Ik heb het ook een jaartje gedaan als fractieassistent, maar er ging mij uiteindelijk teveel tijd in zitten. 1 avond fractievergadering, stukken voorbereiden, ondersteundende dingen, 1 à 2x per maand commissievergadering, bijeenkomsten. En dan was ik niet eens zo heel actief :P

Oh, en dat fietspad: ik vond het altijd al belachelijk dat fietsers aan die kant van de weg gingen fietsen, want het is echt 50 meter om om langs de andere kant te gaan. Een "verboden voor fietsers" bord was m.i. beter geweest.

En nu weer terug naar m'n hardloophok :W
pi_136303018
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2014 21:25 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Ik heb het ook een jaartje gedaan als fractieassistent, maar er ging mij uiteindelijk teveel tijd in zitten. 1 avond fractievergadering, stukken voorbereiden, ondersteundende dingen, 1 à 2x per maand commissievergadering, bijeenkomsten. En dan was ik niet eens zo heel actief :P
Ja daarom; laat maar :D. Iets met werk en andere leuke dingen. Heb ik eindelijk een fijne bank, heb ik amper tijd om erop te kunnen zitten. Doe nu gewoon de dingen die ik echt leuk vind binnen een partij en dat kost ook al aardig wat tijd.
  maandag 3 februari 2014 @ 21:29:55 #190
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_136303135
Waar zijn die plannen in te zien? Ik rijd met regelmaat daar
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
pi_136303325
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2014 21:29 schreef FritsFlits het volgende:
Waar zijn die plannen in te zien? Ik rijd met regelmaat daar
http://www.alkmaar.nl/370(...)_projecten-Zeswielen

Daar is wel een en ander te vinden.
  maandag 3 februari 2014 @ 21:34:49 #192
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_136303408
Oh ja, dat fietspad. Belachelijk. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_136303480
T kost ook maar een paar miljoen. Fietspad van goud.
  maandag 3 februari 2014 @ 21:37:09 #194
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_136303538
Een van de talentjes van Alkmaar, geld verspillen aan verkeerssituaties omgooien. O+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_136303983
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 21:37 schreef IJsdraakje het volgende:
Een van de talentjes van Alkmaar, geld verspillen aan verkeerssituaties omgooien. O+
Als ze nou eens nuttige dingen omgooien. Of controleren. Een van die leuke is de combinatie van zebrapad-bergerhout en als fietser over willen steken van centrumkant de rotonde op :'). Ook een bron van ergernis voor andere weggebruikers als auto en bus geloof ik...

Ter illustraaaaazie:


Moet je eens rond 17:00 proberen :')
pi_136308822
Of je stapt van je fiets af en loopt over het zebrapad ;)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_136309109
Fietsen zodat ik kan gaan lopen, goed plan :P
pi_136312734
Als ze al eens een oplossing voor dat punt gaan bedenken draaien ze het toch na een X aantal jaar weer terug.
pi_136312786
quote:
17s.gif Op maandag 3 februari 2014 23:33 schreef douche-eendje het volgende:
Fietsen zodat ik kan gaan lopen, goed plan :P
Ben je wel sneller naar de overkant (want voorrang) dan wanneer je wacht totdat je er eindelijk eens tussendoor kan rollen.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_136317315
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 06:44 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Ben je wel sneller naar de overkant (want voorrang) dan wanneer je wacht totdat je er eindelijk eens tussendoor kan rollen.
dan moeten ze je er wel tussen laten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')