abonnement Unibet Coolblue
pi_132799251
Welkom in het topic voor vragen en discussie over Google Adsense en aanverwante services en diensten.

Google Adsense is een internet-advertentiemakelaar, eigendom van Google. De dienst biedt webmasters de mogelijkheid geld te verdienen met hun website door relevante advertenties op de website te plaatsen. Tot de mogelijke advertentieformaten behoren banners, tekstuele links en zoekvensters. De webmaster krijgt telkens een geldbedrag (enkele eurocenten tot tientallen euro's) wanneer een bezoeker de link naar de andere website volgt.
Google Adsense is afhankelijk van Google Adwords, dat bedrijven in staat stelt hun advertenties via het AdSense-netwerk te verspreiden.

:7 Hét IRC-kanaal

- IRC AdSense kanaal

:7 Handige sites

- Webmaster World

:7 Handige relevante reeksen op Fok!

- Topicreeks: Google Adsense
- Topicreeks: Algemeen Wordpress topic
- Topicreeks: HTML, CSS, JS voor dummies
- Topicreeks: PHP/(My)SQL voor dummies
- Topicreeks: Javascript voor dummies

:7 Interessante artikelen

- What is SEO? Aanrader voor basisbegrippen en dergelijke!
- http://www.webpublishingb(...)ee-online-dating.htm
- http://www.webpublishingb(...)ner-markus-frind.htm
Heb je een interessant artikel? Geef dit door aan JortK! of de TS

Deze OP staat hier: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Google_Adsense_%26_dergelijke
met dank aan JortK

Ons uit eindelijke doel


Deze OP staat hier: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Google_Adsense_%26_dergelijke
met dank aan JortK

Dit is niet het show-hier-je-analytics-stats-of-hoe-snel-is-mijn-website-geindexeerd-topic..
pi_132799549
8-) :7 *)
Facts don't care about your feelings
pi_132806869
Luie teringhonden klopt wel, niemand wilde een volgende deel openen :')
  vrijdag 1 november 2013 @ 21:45:06 #4
340341 Blester
Membre très utile
pi_132807037
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 21:40 schreef JDx het volgende:
Luie teringhonden klopt wel, niemand wilde een volgende deel openen :')
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_132816942
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 21:40 schreef JDx het volgende:
Luie teringhonden klopt wel, niemand wilde een volgende deel openen :')
Ik snap hem niet? Heb toch een nieuw topic aangemaakt? ;(
pi_132817444
Ja dat was de vorige keer, toen opende je geen nieuw topic... maar je leert ervan gelukkig :P
Facts don't care about your feelings
pi_132818300
Tshot Op donderdag 31 oktober 2013
-----
15:31 schreefWebBeestje het volgende:Ik ben eigenlijk al langer op zoek naar iemand die samen mijn project verder kan/wil uitbouwen want ik ben er van overtuigd dat er nog meer potentieel in zit. Ik dacht aan een oproep plaatsen bij Sitedeals maar dan komt er waarschijnlijk ook volk op af die ik juist niet wil aantrekken. Misschien is hier iemand te vinden of weet iemand van jullie iemand. Het is de financiële sector (beurs) en meer info kan ik wel geven in een DM.
-----
In wat voor opzicht moet het project verder uitgebreid worden? Wat moet deze partner kunnen wat jij zelf niet kan en wat staat er tegenover? Iets meer info graag.
-----
Met name commercieel beter aanpakken zoals vaste adverteerders kunnen vinden. Als dan ook nog wat content er bij kan komen en eventueel wat input van verbeteringen dan is het helemaal mooi. Er staat natuurlijk een vergoeding tegenover maar die hangt af van wat er aan inkomsten verder verbeterd.
pi_132884141
Of er wordt hier te veel geld binnen geharkt, of dit topic bloed een betje dood :)
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_132888907
Ik heb wat unieke content geschreven de laatste dagen, nu wil ik 1 of meerdere website opzetten.
Welke host kunnen jullie mij aanraden? Waar ik het liefst ook een domeinnaam kan kopen zonder mijn gegevens op whois.

En op welke manier raden jullie content posten aan? Elke dag 10% of in een keer de 100%?

Bedankt alvast.
'"Nyke Daenerys Jelmāzmo hen Targārio Lentrot, hen Valyrio Uēpo ānogār iksan. Valyrio muño ēngos ñuhys issa."
  maandag 4 november 2013 @ 16:19:46 #10
340341 Blester
Membre très utile
pi_132892454
quote:
2s.gif Op maandag 4 november 2013 11:53 schreef RanTheMan het volgende:
Of er wordt hier te veel geld binnen geharkt, of dit topic bloed een betje dood :)
Start een discussie zou ik zeggen, dan gaan de posts altijd snel :P
~ Love comes unseen; we only see it go
  maandag 4 november 2013 @ 16:22:52 #11
340341 Blester
Membre très utile
pi_132892567
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 14:35 schreef benx het volgende:
Ik heb wat unieke content geschreven de laatste dagen, nu wil ik 1 of meerdere website opzetten.
Welke host kunnen jullie mij aanraden? Waar ik het liefst ook een domeinnaam kan kopen zonder mijn gegevens op whois.

En op welke manier raden jullie content posten aan? Elke dag 10% of in een keer de 100%?

Bedankt alvast.
Waarom zou je eigenlijk je gegevens niet in de WhoIS willen hebben? Voor adult en gambling domeinen snap ik het nog wel redelijk, maar verder.. Wat heb je te verbergen zou ik zeggen.

Wat ik meestal zou is 90% tot 100% in een keer plaatsen, geeft in het begin sowieso een flinke boost in de resultaten (zeker bij nieuwe domeinnamen vind ik dat altijd lekker), maar later zwakt het dan wat af. Vanaf dat moment begin je dan met flinke linkbuilding (uiteraard in het begin ook al enkele linkjes uitzetten). Dit is uiteraard niet de beste manier, maar ik zoek het niet om elke dag een paar artikels te gaan plaatsen. Als je genoeg tijd hebt, dan kun je rustig aan gaan plaatsen inderdaad, zorgt voor een iets stabieler begin.
~ Love comes unseen; we only see it go
  maandag 4 november 2013 @ 19:17:39 #12
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_132898578
Ook weer aanwezig. De laatste update heeft me goed gedaan, me twee grootste sites weer op #1 :s)
pi_132920105
quote:
2s.gif Op maandag 4 november 2013 11:53 schreef RanTheMan het volgende:
Of er wordt hier te veel geld binnen geharkt, of dit topic bloed een betje dood :)
Is inderdaad minder dan voorheen op dit topic, o.a. Jdx was een smaakmaker met veel bijdrages.

Die scorekaart lijkt nergens op, doe ik een aantal weken niks zie ik de bolletjes van 3-2-5 naar 5-4-5 gaan en nu weer 2-3-5. Verder merk ik ook dat de laatste tijd Adsense niet meer lekker meeloopt, zo blijf je een tijd op dezelfde inkomsten en views staan en een uur later is er plots veel meer bijgekomen. In ieder geval lig ik op schema voor weer een record maand ;)
pi_132920904
Zo eindelijk eens een 120day trial van Moz Analytics gepakt. Duurt enkele dagen om mijn websites volledig te analyseren. Maar ik zie wel al een hele leuke relevante backlink van een 90+ DA website.

Is een domein + website die een ruim half jaar draait met adsense 3k paginaweergaves en een pagina CTR 12-15% met maandelijkse uitschieters naar 20-25% interessant? Of is dat te hoog dat het vermoedelijk de Google regelgeving overtreed?

[ Bericht 38% gewijzigd door Schnitzels op 05-11-2013 16:26:02 ]
- Met zuidelijke groet -
pi_133023195
Het topic loopt niet echt meer, morgen lazy Friday en weer aan sites werken?
  donderdag 7 november 2013 @ 22:47:16 #16
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_133025907
Ik heb al maanden geen tijd om aan kleine websites te werken. :'(
Heb er nog 3 op de plank liggen om ooit wat mee te gaan doen.

Gelukkig hebben mijn rommelmarkten het goed gedaan afgelopen maand. Alleen de afgelopen 2 dagen is mijn cpc weer eens de helft maar waard. -O-
pi_133026365
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 12:33 schreef De-Hamster het volgende:
Is een domein + website die een ruim half jaar draait met adsense 3k paginaweergaves en een pagina CTR 12-15% met maandelijkse uitschieters naar 20-25% interessant? Of is dat te hoog dat het vermoedelijk de Google regelgeving overtreed?
Het kan natuurlijk altijd: een sterke niche, artikelen die vooral aansturen op "sealing the deal" met daarbij zeer relevante advertenties, ik noem maar een voorbeeld. Maar kijk liever naar de eigenschappen van de site die deze cijfers kunnen verklaren (en wees sceptisch als je die eigenschappen niet ziet). Ik houd het zelf liever bij feiten. Als ik dit zou kopen, zou ik in ieder geval Analytics en mogelijk andere gegevens willen zien die inzicht geven in het gebruik van de site.

Of vraag gewoon eens aan de eigenaar waarom hij denkt dat ie zulke cijfers heeft? Als ie geheimzinnig doet, is het verdacht.
pi_133033488
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 22:56 schreef LuieDonder het volgende:

[..]

Het kan natuurlijk altijd: een sterke niche, artikelen die vooral aansturen op "sealing the deal" met daarbij zeer relevante advertenties, ik noem maar een voorbeeld. Maar kijk liever naar de eigenschappen van de site die deze cijfers kunnen verklaren (en wees sceptisch als je die eigenschappen niet ziet). Ik houd het zelf liever bij feiten. Als ik dit zou kopen, zou ik in ieder geval Analytics en mogelijk andere gegevens willen zien die inzicht geven in het gebruik van de site.

Of vraag gewoon eens aan de eigenaar waarom hij denkt dat ie zulke cijfers heeft? Als ie geheimzinnig doet, is het verdacht.
Dat was ook direct het wantrouwende, hij heeft geen analytics. Ben bang dat dit niks interessants gaat zijn, jammer.
- Met zuidelijke groet -
pi_133033578
Je hebt geen URL? Die CTR doet vermoeden dat er inderdaad iets niet in orde is met bijvoorbeeld plaatsing van banners.
pi_133033925
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 08:48 schreef WebBeestje het volgende:
Je hebt geen URL? Die CTR doet vermoeden dat er inderdaad iets niet in orde is met bijvoorbeeld plaatsing van banners.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is inmiddels verkocht voor 500 euro :%
- Met zuidelijke groet -
pi_133033985
Ik zie wat nieuws als aanbeveling, een specifiek benoemd advertentieblok is uitgelicht door Adsense met enkele verbeteringen voor de kleuren van dat blok :)
pi_133035082
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 09:09 schreef De-Hamster het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is inmiddels verkocht voor 500 euro :%
Ik denk dat je blij mag zijn dat jij m niet gekocht heeft. 170 zoekopdrachten op tickets brazilie per maand en de site staat op pagina 4. Er zou wel wat longtail op zn artikelen binnen kunnen komen maar 3k per maand zie ik echt niet gebeuren.
pi_133035731
Als ik onlogische cijfers zie dan haak ik sowieso al af. Zitten echt veel sites op sitedeals met bedragen die ik echt niet geloof en ook al is het waar, dan waarschijnlijk niet consistent.
Facts don't care about your feelings
pi_133035923
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 10:36 schreef YoshiBignose het volgende:
Als ik onlogische cijfers zie dan haak ik sowieso al af. Zitten echt veel sites op sitedeals met bedragen die ik echt niet geloof en ook al is het waar, dan waarschijnlijk niet consistent.
Ja is ook zo, helaas is Sitedeals een van de weinig actieve sites in Nederland waar domeinnamen/websites worden aangeboden.

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 10:05 schreef Stokkie_ het volgende:

[..]

Ik denk dat je blij mag zijn dat jij m niet gekocht heeft. 170 zoekopdrachten op tickets brazilie per maand en de site staat op pagina 4. Er zou wel wat longtail op zn artikelen binnen kunnen komen maar 3k per maand zie ik echt niet gebeuren.
Het was voor mij gewoon interessant omdat de website slecht geoptimaliseerd was en we een zomer krijgen met een enorme boom op Brazilie, daarmee wilde ik even scoren en dan gewoon on hold laten staan.
- Met zuidelijke groet -
  Moderator vrijdag 8 november 2013 @ 15:08:37 #25
42184 crew  DaMart
pi_133045047
Het is best treurig als je ziet dat een van je video's op Youtube binnen 8 maanden bijna een miljoen keer bekeken is, maar je er geen advertenties bij mag zetten :X -O- :').
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  vrijdag 8 november 2013 @ 21:20:41 #26
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_133059771
Tja dan zal er wel beeld of geluid in zitten wat auteursrechtelijk beschermd is?

Ik haat het dat je Google+ moet hebben om een reactie op yt te zetten. Van tientallen comments per week naar hooguit 1 per werk. Well done, Google!
  Moderator vrijdag 8 november 2013 @ 21:35:55 #27
42184 crew  DaMart
pi_133060632
Ja, fragment van een tv-serie :P.

Kreeg net wederom een mail van iemand van media.net, die graag willen adverteren op mijn website. Was hun vorige mail uit september helemaal vergeten te beantwoorden :') :@.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_133062695
Twaalfvingerige Indiër zoekt baan als typist http://nu.nl/opmerkelijk/(...)baan-als-typist.html via @NUnl

Ik dacht gelijk aan Blester :D
pi_133115033
Lekkere CTR tot nu toe, wat in combinatie met een aardige CPC resulteert in het feit dat alle kosten voor deze maand er al uit zijn. Wordt een recordmaand als dit doorzet. Kan ik dadelijk mooi een backup-harde schijf financieren met de gemaakte winst 8-).

YouTube doet 't tot nu toe wat minder. Vorige maand was een recordmaand volgens de statistieken. Ben benieuwd hoeveel daar van over blijft en daadwerkelijk bij het saldo wordt bijgeschreven :').
Get stoned
  maandag 11 november 2013 @ 22:46:23 #30
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_133168660
Ah YT inkomsten zijn bekend. 14% er af, nouja, is acceptabel.
Maar met de Google+-verplichting geen reacties meer onder videos. Echt foute keus van Google geweest.
  maandag 11 november 2013 @ 22:49:55 #31
340341 Blester
Membre très utile
pi_133168823
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 22:08 schreef WebBeestje het volgende:
Twaalfvingerige Indiër zoekt baan als typist http://nu.nl/opmerkelijk/(...)baan-als-typist.html via @NUnl

Ik dacht gelijk aan Blester :D
:D Not me.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_133175195
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2013 22:49 schreef Blester het volgende:

[..]

:D Not me.
Had gekund ;) misschien moeten wij hem gaan inhuren om teksten te typen want de lonen in India zijn niet zo hoog.

Even ontopic over Adsense, ik heb niet te klagen want sinds midden oktober zit er weer een mooie verbetering in met de CPC. Op dit moment ziet het er naar uit dat deze maand (ondanks 1 dag korter dan oktober) toch ongeveer 10% hoger zal gaan uitkomen dan de recordmaand die ik in oktober had.
  dinsdag 12 november 2013 @ 19:24:08 #33
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_133192826
Ik heb 0 kliks, vandaag, gister... kijk ik op mijn site en zie ik ook alleen maar baggerreclames die geen reet hebben te maken met het onderwerp.. af en toe een paar. Vaag...

Edit: het trok toch nog bij.

[ Bericht 10% gewijzigd door JK op 13-11-2013 07:07:26 ]
  woensdag 13 november 2013 @ 10:48:19 #34
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_133210933
Dames en heren, heb nog een semi 'blog' site te koop. In de laatste maanden amper nieuwe post gedaan maar toch rond de 60 gemiddelde bezoekers per dag. afgelopen 30 dagen 6,73e verdient. Staat ook een hoop info op waar de site op gevonden word. Dus bloggen is niet perse noodzakelijk. en geen tijd.
Mag weg voor weinig wegens geld nodig . Telt ook voor 3 twitter accounts.PM mij voo rmeer info. Page rank 1

ook nog 3 twitter accounts in de aanbieding
pi_133245529
Wilde iemand AdKliks nog proberen? Ik ga volgende week beginnen adverteerders mailen. Vroege instappers krijgen levenslang een lagere staffel + dat ik het nog zo ga maken dat je 50% krijgt van de winst van adverteerders die via jou binnen komen.

Yoshi en WebBeestje:
http://mijn.adkliks.nl/

Is nu iets uitgebreider geworden (stats op basis van site/advertentie_id komt ook snel).

DM even als je het nog verder wil proberen.

PS. het hoeft niet op je grootste site, liever niet zelfs, probeer het gewoon even op een site met een paar bezoekers per dag.

Of 1 klein verstopt bannertje op een grote site, zodat ik ook even kan kijken of hij het trekt met veel views. Het kan immers naast je max van 3 AdSense banners.
pi_133247407
Ik wil het best proberen maar ik heb geen adverteerder op dit moment, kan het voor een test ook een eigen banner zijn?
pi_133248029
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 12:01 schreef WebBeestje het volgende:
Ik wil het best proberen maar ik heb geen adverteerder op dit moment, kan het voor een test ook een eigen banner zijn?
Plaats maar eens een advertentie, verschijnen vanzelf advertenties. Kliks krijg je ook gewoon geld voor, net als AdSense.

Functie komt binnenkort dat mensen kunnen klikken: adverteer hier en dan kunnen ze zich aanmelden om bijvoorbeeld expliciet op jouw site te adverteren.

Verder vragen kan via PM/DM, wil het hier niet teveel spammen verder :)
pi_133248499
Vet @JDx! Ik zal het binnenkort proberen.

Ik ga misschien een site overnemen waar al jaren niets aan is gedaan, maar de inkomsten zijn nog wel stabiel gebleven. Ik zou natuurlijk het liefst 10 à 12 keer de maandelijkse inkomsten betalen maar dan zegt die eigenaar natuurlijk dat hij hem dan nog wel een jaartje extra in de lucht houdt. Dus hoeveel keer de maandelijkse inkomsten is reëel als je er vanuit gaat dat die inkomsten zonder moeite al enkele jaren stabiel zijn?

Alvast bedankt!
pi_133253094
Even los van AdSense, bestaat er eigenlijk een goed Nederlands alternatief voor Kickstarter? Kan het zo niet vinden.

Laat maar, zijn er gigantisch veel van.

[ Bericht 18% gewijzigd door JDx op 14-11-2013 15:38:03 (fail) ]
pi_133254169
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 12:43 schreef jeronald het volgende:
Ik ga misschien een site overnemen waar al jaren niets aan is gedaan, maar de inkomsten zijn nog wel stabiel gebleven. Ik zou natuurlijk het liefst 10 à 12 keer de maandelijkse inkomsten betalen maar dan zegt die eigenaar natuurlijk dat hij hem dan nog wel een jaartje extra in de lucht houdt. Dus hoeveel keer de maandelijkse inkomsten is reëel als je er vanuit gaat dat die inkomsten zonder moeite al enkele jaren stabiel zijn?
Ik heb voor nu maar ff 14 keer de maandinkomsten geboden om z'n reactie af te wachten.

Ik hoop dat hij niet meeleest op dit forum :D
pi_133254229
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 15:42 schreef jeronald het volgende:

[..]

Ik heb voor nu maar ff 14 keer de maandinkomsten geboden om z'n reactie af te wachten.

Ik hoop dat hij niet meeleest op dit forum :D
Ik zou persoonlijk mijn sites ook niet weg doen voor 1 jaar inkomsten. Maar andere gelukszoekers doen ze weg voor 6 maanden. Om maar snel geld binnen te harken. Ik kijk liever naar de lange termijn.

Tenzij ik geld nodig heb natuurlijk.
  donderdag 14 november 2013 @ 17:11:02 #42
340341 Blester
Membre très utile
pi_133256993
Hmmm, vreemd dit.. Een nieuwe website van mij haalt op dit moment een CTR van +-40%, de plaatsing is gewoon normaal zoals toegestaan en helemaal niets speciaals ofzo verder. Maargoed, niet veel te klagen zo :P
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_133257077
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 17:11 schreef Blester het volgende:
Hmmm, vreemd dit.. Een nieuwe website van mij haalt op dit moment een CTR van +-40%, de plaatsing is gewoon normaal zoals toegestaan en helemaal niets speciaals ofzo verder. Maargoed, niet veel te klagen zo :P
Leuk als je ook zegt hoe of wat of een screenshot, zodat we er iets aan hebben :P
  donderdag 14 november 2013 @ 18:09:55 #44
340341 Blester
Membre très utile
pi_133258519
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 17:13 schreef JDx het volgende:

[..]

Leuk als je ook zegt hoe of wat of een screenshot, zodat we er iets aan hebben :P
Ik geef toch aan hoe of wat? Screenshot van de website gaan we maar even niet doen hé :) Plaatsing gewoon redelijk normaal, 1 grote banner boven content, 1 grote banner sidebar en 1 grote banner onder de content. Nog niet echt aan optimalisatie gedaan van de banners.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_133258559
Je had gewoon 5 bezoekers waarvan er twee op een banner klikten ;)
  donderdag 14 november 2013 @ 18:15:08 #46
340341 Blester
Membre très utile
pi_133258654
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 18:11 schreef WebBeestje het volgende:
Je had gewoon 5 bezoekers waarvan er twee op een banner klikten ;)
Was het maar zo'n feest :D Nee, startende website met +- 150 unieke bezoekers per dag. CTR is nu al +- een week rond de 40% zo te zien.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_133259384
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 18:11 schreef WebBeestje het volgende:
Je had gewoon 5 bezoekers waarvan er twee op een banner klikten ;)
Denk dat de meeste dat wel willen dat 2 van de 5 bezoekers klikte.
Belde ik nu nog op, dat ik morgen niet meer kwam werken :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_133259633
Bij 20% zou ik al adios tegen mijn werkgever zeggen, even rekenen bij 10% en bij 5% ook :D
  donderdag 14 november 2013 @ 19:25:09 #49
340341 Blester
Membre très utile
pi_133261087
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 18:49 schreef WebBeestje het volgende:
Bij 20% zou ik al adios tegen mijn werkgever zeggen, even rekenen bij 10% en bij 5% ook :D
Was het maar bij alle websites zo'n feest. Maar bezoekers van deze website zoeken waarschijnlijk naast de informatie die ze daar kunnen vinden ook nog iets extra's, dat zou het dan moeten verklaren..
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_133263427
Ik merk trouwens wel, dat de kliks minder zijn, maar de bedragen hoger als ik kijk naar vorig jaar.
Dus eind van de streep zit ik alsnog gewoon.

Ga van het weekend nog eens kijken of ik wat beter kan positioneren e.d.
pi_133277868
http://www.nu.nl/internet(...)ebsite-van-jaar.html

Hmmm, zo boeiend is die site niet, mijn vriendin leert Nederlands en daar zijn echt 100en sites van, vraag me af waarom deze site nou juist zo goed is.

Staat ook flink AdSense op.
pi_133279750
Website van het Jaar is ook flink te manipuleren als je veel e-mailadressen/personen hebt die je kunt overhalen om voor jou te stemmen in jouw categorie. Lijkt me een weinig competitieve categorie.
- Met zuidelijke groet -
  vrijdag 15 november 2013 @ 11:43:17 #53
131603 Afwazig
Serious business
pi_133279816
Hoef je inderdaad niet veel waarde aan te hechten. Net zoals de radioring oid. Gewoon kwestie van veel stemmen werven.
  vrijdag 15 november 2013 @ 11:51:46 #54
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_133279991
Hoe de neuk kan je als jury zoiets nou accepteren als winnaar? 8)7 :')
  vrijdag 15 november 2013 @ 18:49:34 #55
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_133291830
Haha, 101.000 actieve gebruikers op die site, maar wel 864.000 stemmen binnengehaald. Ja hoor! :+
Had ook nog nooit van die site gehoord, maar ik kan dan ook niet spellen en wil het ook niet beter kunnen. :P

Sowieso is dat hele 'website van het jaar kruik' een beetje onzin. Het doodt de tijd een beetje.

Ook vraagt ie naast Adsense nog om donaties. Volgens mij werkt dat totaal niet.
Als je verder kijkt naar wat voor sites hij nog meer maakt, doet me dat echt een beetje denken aan de FrontPage-tijd...

offtopic; Ik heb weer eens IE11 gedownload, werkt totaal niet samen met de huidige template die ik op Fok! gebruik... dan maar in compatibiliteitsmodus. Ik ga liever weer terug naar IE9 ofzo. Of gewoon verder met Firefox en Chrome.

[ Bericht 15% gewijzigd door JK op 15-11-2013 19:00:53 ]
pi_133303463
Ik ben eigenlijk benieuwd wat bij jullie de best lopende site aan maandelijkse inkomsten geeft. Ik hoef geen exact bedrag te weten maar meer iets als:

0 - 50 ->
50 - 100 ->
100 - 250 ->
250 - 500 ->
500 - 750 ->
Etc.
  vrijdag 15 november 2013 @ 23:20:39 #57
340341 Blester
Membre très utile
pi_133304812
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 10:04 schreef JDx het volgende:
http://www.nu.nl/internet(...)ebsite-van-jaar.html

Hmmm, zo boeiend is die site niet, mijn vriendin leert Nederlands en daar zijn echt 100en sites van, vraag me af waarom deze site nou juist zo goed is.

Staat ook flink AdSense op.
Hadden ze nog beter de website van Genootschap OnzeTaal als website van het jaar kunnen maken, die geven werkelijk over de gehele Nederlandse taal advies.
~ Love comes unseen; we only see it go
  zondag 17 november 2013 @ 18:07:06 #58
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_133348389
Iemand echt goede ervaringen met een hosting partij zoals Antagonist? Ben namelijk op zoek naar een tweede hoster om sites te hosten. :)

Ervaringen zijn welkom!
pi_133348445
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 22:48 schreef WebBeestje het volgende:
Ik ben eigenlijk benieuwd wat bij jullie de best lopende site aan maandelijkse inkomsten geeft. Ik hoef geen exact bedrag te weten maar meer iets als:

0 - 50 ->
50 - 100 ->
100 - 250 ->
250 - 500 ->
500 - 750 ->
Etc.
Begin dan eerst zelf :P
Facts don't care about your feelings
  zondag 17 november 2013 @ 21:42:20 #60
340341 Blester
Membre très utile
pi_133357146
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 18:09 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Begin dan eerst zelf :P
Dit inderdaad.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_133357385
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 22:48 schreef WebBeestje het volgende:
Ik ben eigenlijk benieuwd wat bij jullie de best lopende site aan maandelijkse inkomsten geeft. Ik hoef geen exact bedrag te weten maar meer iets als:

0 - 50 ->
50 - 100 ->
100 - 250 ->
250 - 500 ->
500 - 750 -> Runfun (deze maand waarschijnlijk stapje hoger)
Etc.
pi_133368372
Mijn beste adsense site is ook tussen de 500 - 750.
Facts don't care about your feelings
  Moderator maandag 18 november 2013 @ 09:00:02 #63
42184 crew  DaMart
pi_133368498
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 22:48 schreef WebBeestje het volgende:
Ik ben eigenlijk benieuwd wat bij jullie de best lopende site aan maandelijkse inkomsten geeft. Ik hoef geen exact bedrag te weten maar meer iets als:

0 - 50 -> Hier vallen alle 8 mijn Adsensesites in. De meeste vooral richting het begin van deze bandbreedte
50 - 100 ->
100 - 250 ->
250 - 500 ->
500 - 750 ->
Etc.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_133407643
Hebben jullie ervaringen met AdWords?

Ik wil voor mijn nieuwe project adverteren op een aantal zoekwoorden, echter vind ik AdWords er erg uitgebreid uit zien, dus moet er nog een keer tijd voor vrij maken.

Is het makkelijk te achterhalen hoeveel kliks je op een bepaalde zoekwoorden kan verwachten met een bepaald budget?
pi_133408222
Ik heb het eens geprobeerd maar snap er niets van haha, je kan zoveel dingen instellen. Je moet je er echt in verdiepen en de juiste keywords weten te bemachtigen om het optimaal te laten werken. Anders loop je er zo op leeg...
Facts don't care about your feelings
pi_133408278
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 12:56 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik heb het eens geprobeerd maar snap er niets van haha, je kan zoveel dingen instellen. Je moet je er echt in verdiepen en de juiste keywords weten te bemachtigen om het optimaal te laten werken. Anders loop je er zo op leeg...
Ja, heel veel instellingen, teveel knopjes.

Bedrijf hiervoor inhuren zal wel weer te duur zijn.
pi_133410028
Ik heb me nog nooit verdiept in http://www.sitedeals.nl/websites/ ,staan hier echt websites die de moeite waard zijn om over te nemen? Ik kan moeilijk geloven dat mensen websites voor 750 euro weg doen waar gemiddeld 300 euro per maand uit voort vloeit.
pi_133410070
Natuurlijk zijn er websites die de moeite waard zijn om over te nemen, maar net als alle andere verkoopsites zullen mensen altijd overdrijven. Controleer daarom altijd alle statistieken zorgvuldig en neem de meeste dingen met een korreltje zout. Het beste is natuurlijk als jij denkt dat je de website kunt verbeteren en optimaliseren.
Facts don't care about your feelings
pi_133411675
quote:
Is het makkelijk te achterhalen hoeveel kliks je op een bepaalde zoekwoorden kan verwachten met een bepaald budget?
Met de keyword planner (zit in adwords) kun je een redelijk beeld krijgen, maar als je echte informatie wilt is het gewoon een kwestie van je CPC instellen en kijken wat het keyword doet. Als je (te) laag inzet, word je gewoon niet getoond dus als je niet te hoog begint, kun je zonder al teveel kosten een redelijk beeld krijgen.

De keyword planner gebruikt alleen historische informatie om een schatting van de cijfers te maken, maar het aantal kliks is nu juist datgene wat 100% afhangt van hoe je je advertenties opstelt. Dus als jij een slechte advertentie opstelt, zul je minder kliks krijgen, ook al lijkt het in de keyword planner goed.

[ Bericht 19% gewijzigd door LuieDonder op 19-11-2013 14:55:57 ]
pi_133412902
@xaban06 kan je niet gewoon een strak dagbudget instellen? Dan kan je een veilig testen.
  dinsdag 19 november 2013 @ 15:37:16 #71
340341 Blester
Membre très utile
pi_133412969
Dit is ook vreemd, zojuist een mail ontvangen voor een linkruil die in de toekomst is verzonden? :') Datum van ontvangst stond op 20-11-2013, bleef ook steeds boven alle inkomende mails staan :')
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_133413338
Heb ik ook weleens, of dat ze van 4 maanden geleden zijn. Zijn vaak spam mails :P
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 19 november 2013 @ 15:54:04 #73
340341 Blester
Membre très utile
pi_133413536
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 15:48 schreef YoshiBignose het volgende:
Heb ik ook weleens, of dat ze van 4 maanden geleden zijn. Zijn vaak spam mails :P
Dat van 4 maanden ofzo geleden heb ik ook regelmatig inderdaad, zijn ze even in de spamfilter blijven hangen. Maar een mail vanuit de toekomst? :D Nee, dat heb ik nog nooit gehad.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_133415019
Grappig trouwens dat je er over begint, krijg nu net een mailtje van 04-02-2004 :D
Facts don't care about your feelings
pi_133415235
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 15:35 schreef jeronald het volgende:
@xaban06 kan je niet gewoon een strak dagbudget instellen? Dan kan je een veilig testen.
Zou het niet weten, misschien kan dat. Maar geen zin om een dagbudget 20 euro in te stellen en maar 4 kliks hebben, dat is dan 5 euro per klik :D
  dinsdag 19 november 2013 @ 16:49:21 #76
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_133415327
Zo net een domeinnaam verkocht voor 200 euro. Gaat nog steeds lekker in domeinnamenland. Nu bezig met reality blog (show begint in januari dagelijks). Laat de bezoekers maar weer komen (10.000 per maand net als Secret Story). Gebruik nu de adsense van een vriend (ivm ban uit 2011) :-(
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_133415434
Razor :D
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 19 november 2013 @ 17:58:11 #78
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_133417336
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 16:52 schreef YoshiBignose het volgende:
Razor :D
Ik leef nog :-)
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_133417826
Ik kreeg zojuist de mogelijkheid de nieuwe startpagina van Adsense te proberen. Ik vind het er opzich wel strak uit zien, alleen jammer dat het aantal klikken, de CTR, CPC en YouTube-gegevens van de huidige dag nu niet meer zonder verder te klikken te bekijken zijn. Beter dat ze er widgets van maken en je 't alsnog zelf kunt toevoegen, want ik snap niet waarom men altijd functionaliteit verwijdert als er iets zogenaamd 'verbeterd' moet worden :').
Get stoned
pi_133419340
Ik heb ook die nieuwe startpagina, ziet er strak uit. Gaat trouwens ook een erg goede maand worden als het zo door blijft zetten 8-)
Facts don't care about your feelings
pi_133419507
Hier hetzelfde. Heb al 22% meer dan dezelfde dag vorige maand :D.
Get stoned
pi_133437342
Ik verbaas me ook, vorige maand al een topmaand met ongeveer 15% meer dan het vorige record maar deze maand is hard op weg om nog eens 15% meer op te brengen.
pi_133438689
+62% tot nu toe (vergeleken met zelfde dag vorige maand) maar dat is goed verklaarbaar door nieuwe sites en betere serps door linkbuilding in oktober
pi_133441125
Ben ook blij met de nieuwe homepage, geeft een aantal dingen direct weer die ik zelf regelmatig opzocht.

Alleen jammer dat het aantal kliks van vandaag niet weergegeven wordt, of kijk ik er overheen?
  woensdag 20 november 2013 @ 12:52:45 #85
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_133442988
Ik mis op de nieuwe pagina de link om direct naar de analytics te gaan. Of ik keek er over heen. Tot die tijd mooi de oude pagina...
  woensdag 20 november 2013 @ 17:22:48 #86
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_133453370
Mijn vierde bezwaarschrift net ingediend bij Adsense (september 2011 gesloten vanwege ongeldige activiteiten). Het hele internet afgespeurd het is bij sommige gelukt na jaren om hun account weer terug te krijgen. Keep my fingers crossed...

Tot op de dag van vandaag nooit een duidelijke reden ontvangen. Het zijn in elk geval geen ongeldige kliks geweest.

Hallo,

Met dit bericht bevestigen we dat we uw bezwaar hebben ontvangen.

We zullen uw bezwaar zo spoedig mogelijk behandelen, maar vanwege het grote aantal e-mails dat we ontvangen, kan dit minstens een week duren. Als u al eerder een bezwaar voor dit account heeft ingediend, krijgt u wellicht geen antwoord op dit of toekomstige bezwaarschriften.

Als u bezwaar heeft gemaakt tegen het beëindigen van uw AdSense-account, houdt dit niet automatisch in dat het account opnieuw wordt geactiveerd.

Ga naar https://www.google.com/adsense/support/bin/answer.py?answer=57153 als u vragen heeft over accounts die zijn uitgeschakeld vanwege ongeldige activiteit.

Hartelijk dank voor uw geduld en begrip.

Met vriendelijke groet,

Het Google AdSense-team
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_133453995
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 17:22 schreef Razor21 het volgende:
Mijn vierde bezwaarschrift net ingediend bij Adsense (september 2011 gesloten vanwege ongeldige activiteiten). Het hele internet afgespeurd het is bij sommige gelukt na jaren om hun account weer terug te krijgen. Keep my fingers crossed...

Tot op de dag van vandaag nooit een duidelijke reden ontvangen. Het zijn in elk geval geen ongeldige kliks geweest.

Hallo,

Met dit bericht bevestigen we dat we uw bezwaar hebben ontvangen.

We zullen uw bezwaar zo spoedig mogelijk behandelen, maar vanwege het grote aantal e-mails dat we ontvangen, kan dit minstens een week duren. Als u al eerder een bezwaar voor dit account heeft ingediend, krijgt u wellicht geen antwoord op dit of toekomstige bezwaarschriften.

Als u bezwaar heeft gemaakt tegen het beëindigen van uw AdSense-account, houdt dit niet automatisch in dat het account opnieuw wordt geactiveerd.

Ga naar https://www.google.com/adsense/support/bin/answer.py?answer=57153 als u vragen heeft over accounts die zijn uitgeschakeld vanwege ongeldige activiteit.

Hartelijk dank voor uw geduld en begrip.

Met vriendelijke groet,

Het Google AdSense-team
En op naam van je vriendin ofzo dan? Wij hebben ivm belasting 2 accounts.

Eerst geef je haar een ander adres, zodat ze het niet weigeren vanwege adres, daarna verander je het adres omdat je de pincode nooit hebt ontvangen, vraag de code opnieuw aan op je eigen adres en klaar.
pi_133457495
Hij gebruikt gewoon adsense van een vriend.. tja kan ook maar geeft misschien wat problemen als het om veel geld gaat en de facturen dus in de boekhouding van je bedrijf moeten.
Facts don't care about your feelings
  woensdag 20 november 2013 @ 19:36:41 #89
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_133458162
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 19:20 schreef YoshiBignose het volgende:
Hij gebruikt gewoon adsense van een vriend.. tja kan ook maar geeft misschien wat problemen als het om veel geld gaat en de facturen dus in de boekhouding van je bedrijf moeten.
We doen 70/30 dus ik krijg 70 procent van de opbrengst in ruil voor zijn adsense. En hij helpt mij ook content te schrijven. Dus ben wel even geholpen. Tot op heden gaat het altijd goed.
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
  woensdag 20 november 2013 @ 20:27:14 #90
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_133460795
Zo weer twee uurtjes linkbuilden erop zitten... nu afwachten wat het gaat uithalen :)
  woensdag 20 november 2013 @ 20:36:05 #91
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_133461247
Trouwens ook wel leuk om te melden is dat mijn hoofdsite na een tijdlang door het putje te zijn gegaan dankzij compleet nieuwe content weer terug is in de top 5 op het belangrijkste keyword :s)
  donderdag 21 november 2013 @ 01:40:20 #92
59269 Drakire
May Lyssa aid you
pi_133472812
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 18:07 schreef JortK het volgende:
Iemand echt goede ervaringen met een hosting partij zoals Antagonist? Ben namelijk op zoek naar een tweede hoster om sites te hosten. :)

Ervaringen zijn welkom!
Ik host altijd bij antagonist maar vond de pakketten om meerdere domeinen te hosten toch wel prijzig, toen kwam ik uit bij Versio.
Ik heb nu even om het te testen het goedkoopste pakket genomen 0.50ct per maand 1500mb schijfruimte, 20gb dataverkeer en ik kan er 25 domeinnamen op hosten!

Tot nu toe niets dan lof, ik blijf het even proberen maar ik verwacht dat ik op de lange termijn over ga op het grootste pakket en mijn hosting bij antagonist opzeg.
pi_133477324
Ik kan nu ook bitcoins accepteren, wat ik ermee kan weet ik nog niet :P

Echt zware kost, om het echt te begrijpen, hoe het werkt.
pi_133482434
AdKliks draait trouwens, naast mij, is jeronald de enige actieve tester, maar alle statistieken werken, databases lopen goed en views worden ook goed bijgehouden.

Wel een lage CTR nog van gemiddeld 0,13% maar dat kan komen door een gebrek aan diversiteit in advertenties, technisch draait het iig. Nu maar eens zoeken naar meer bedrijven die het willen proberen.

Mocht je iemand kennen met een webshop oid, dan wil ik je wel gratis tegoed geven.
  donderdag 21 november 2013 @ 14:14:09 #95
340341 Blester
Membre très utile
pi_133482749
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 14:03 schreef JDx het volgende:
AdKliks draait trouwens, naast mij, is jeronald de enige actieve tester, maar alle statistieken werken, databases lopen goed en views worden ook goed bijgehouden.

Wel een lage CTR nog van gemiddeld 0,13% maar dat kan komen door een gebrek aan diversiteit in advertenties, technisch draait het iig. Nu maar eens zoeken naar meer bedrijven die het willen proberen.

Mocht je iemand kennen met een webshop oid, dan wil ik je wel gratis tegoed geven.
Als er geen publishers zijn is het natuurlijk nog niet echt interessant voor bedrijven :)
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_133484038
Huh ik dacht dat ik de ad ook op een site had neergezet maar kan het niet meer vinden... zal binnenkort wel even plaatsen.
Facts don't care about your feelings
pi_133486455
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 14:53 schreef YoshiBignose het volgende:
Huh ik dacht dat ik de ad ook op een site had neergezet maar kan het niet meer vinden... zal binnenkort wel even plaatsen.
Ja op je vloeibare eten site (cryptisch he), maar die heeft 1 bezoeker per 2 dagen ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 14:14 schreef Blester het volgende:

[..]

Als er geen publishers zijn is het natuurlijk nog niet echt interessant voor bedrijven :)
Zit momenteel over de 1000 advertentieweergave's per dag, heb het ook op m'n eigen sites staan ofcourse.

Maar ze vertrouwen het nog niet helemaal, denk vooral dat de teksten met uitleg enzo nog niet goed zijn, daar ben ik erg slecht in, maar eens iemand voor contacten.
pi_133489427
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 16:16 schreef JDx het volgende:

[..]

Ja op je vloeibare eten site (cryptisch he), maar die heeft 1 bezoeker per 2 dagen ;)

[..]

Zit momenteel over de 1000 advertentieweergave's per dag, heb het ook op m'n eigen sites staan ofcourse.

Maar ze vertrouwen het nog niet helemaal, denk vooral dat de teksten met uitleg enzo nog niet goed zijn, daar ben ik erg slecht in, maar eens iemand voor contacten.
Waarom zouden ze de overstap maken? Zou ik namelijk ook niet zomaar doen, wat heb jij meer te bieden?
pi_133490431
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 16:16 schreef JDx het volgende:

[..]

Ja op je vloeibare eten site (cryptisch he), maar die heeft 1 bezoeker per 2 dagen ;)

Tja haha, had meer bezoekers maar ineens een penalty ofzo denk ik want toen helemaal verdwenen.
Facts don't care about your feelings
  donderdag 21 november 2013 @ 20:23:20 #100
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_133494342
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 19:36 schreef Razor21 het volgende:

[..]

We doen 70/30 dus ik krijg 70 procent van de opbrengst in ruil voor zijn adsense. En hij helpt mij ook content te schrijven. Dus ben wel even geholpen. Tot op heden gaat het altijd goed.
En hoe doe je het qua belastingaangifte? Het geld komt toch op één rekening binnen...
  donderdag 21 november 2013 @ 20:54:42 #101
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_133495868
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 20:23 schreef JK het volgende:

[..]

En hoe doe je het qua belastingaangifte? Het geld komt toch op één rekening binnen...
Nooit gedaan.
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_133495891
Nice ;)
Facts don't care about your feelings
pi_133496295
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2013 20:54 schreef Razor21 het volgende:

[..]

Nooit gedaan.
Welkom weer :D

Maar, wat als je nu heibel krijgt met je vriend? of wat dan ook? Vind het persoonlijk altijd maar lastige dingen zoiets.
En aangezien je vaak wel succes uit een site weet te halen, lijkt het me knap klote als door een simpel iets jullie vriendschap naar de klote gaat, en je kunt fluiten naar je centen.
Misschien vergezocht, maar wel mogelijk.
Nu hopen dat Google goed gezind is, en je account weer actief zet :P
  donderdag 21 november 2013 @ 21:15:58 #104
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_133496779
quote:
4s.gif Op donderdag 21 november 2013 21:04 schreef fotostarter het volgende:

[..]

Welkom weer :D

Maar, wat als je nu heibel krijgt met je vriend? of wat dan ook? Vind het persoonlijk altijd maar lastige dingen zoiets.
En aangezien je vaak wel succes uit een site weet te halen, lijkt het me knap klote als door een simpel iets jullie vriendschap naar de klote gaat, en je kunt fluiten naar je centen.
Misschien vergezocht, maar wel mogelijk.
Nu hopen dat Google goed gezind is, en je account weer actief zet :P
Blij om weer terug te zijn. Gaat al ruim 1.5 jaar goed met die vriend en tevens collega.

Kan niet wachten tot 2014 dan gaat mijn blog echt goed lopen.
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_133498610
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2013 17:56 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Waarom zouden ze de overstap maken? Zou ik namelijk ook niet zomaar doen, wat heb jij meer te bieden?
Tot nu toe heb ik natuurlijk geen beter systeem, ik heb niet de beschikking over de Google database die zegt welke site over welk onderwerp het gaat, daar heb ik wel een oplossing voor (automatisch systeem die de beste ads kiest bij elke site), maar dat gaat pas werken als het loopt.

Momenteel is het voordeel voor adverteerders, minder concurrentie en dus veel schappelijkere CPC's. Verder blijft het pay per click, dus alleen mensen met interesse klikken en een bezoeker is een bezoeker, maakt niet uit via welk systeem ze komen, alleen ben ik goedkoper.

Voor publishers is de CPC nog redelijk hoog, omdat de commissie veel lager is.

Bij AdSense zal iemand gemiddeld 42 cent betalen (gemiddelde van de afgelopen jaren) voor een klik en een publisher 28 cent ontvangen, bij mij zal een klik gemiddeld 30 cent kosten en een publisher 26 cent ontvangen.

Bovendien krijgen de eerste 50-100 klanten gratis 25 euro om te adverteren (ja dat gaat me 1000-2000 euro kosten, maar ik wil gewoon dat mensen inzien dat ze meer krijgen voor minder).

Ik heb dit idee gewoon al jaren en nooit uitgevoerd, het idee dat ik dit nu technisch helemaal alleen heb opgezet is me ook al heel veel waard, betekend dat ik eigenlijk elk idee van een dynamische site uit kan voeren. En heb er nu al heel veel van geleerd.

Ook wil ik nog wat extra dingen toevoegen als bijvoorbeeld een hoek advertentie (paginahoek) en meescrollende ads toestaan e.d. en sta open voor input van gebruikers.
pi_133504516
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 22:00 schreef JDx het volgende:

[..]

Tot nu toe heb ik natuurlijk geen beter systeem, ik heb niet de beschikking over de Google database die zegt welke site over welk onderwerp het gaat, daar heb ik wel een oplossing voor (automatisch systeem die de beste ads kiest bij elke site), maar dat gaat pas werken als het loopt.

Momenteel is het voordeel voor adverteerders, minder concurrentie en dus veel schappelijkere CPC's. Verder blijft het pay per click, dus alleen mensen met interesse klikken en een bezoeker is een bezoeker, maakt niet uit via welk systeem ze komen, alleen ben ik goedkoper.

Voor publishers is de CPC nog redelijk hoog, omdat de commissie veel lager is.

Bij AdSense zal iemand gemiddeld 42 cent betalen (gemiddelde van de afgelopen jaren) voor een klik en een publisher 28 cent ontvangen, bij mij zal een klik gemiddeld 30 cent kosten en een publisher 26 cent ontvangen.

Bovendien krijgen de eerste 50-100 klanten gratis 25 euro om te adverteren (ja dat gaat me 1000-2000 euro kosten, maar ik wil gewoon dat mensen inzien dat ze meer krijgen voor minder).

Ik heb dit idee gewoon al jaren en nooit uitgevoerd, het idee dat ik dit nu technisch helemaal alleen heb opgezet is me ook al heel veel waard, betekend dat ik eigenlijk elk idee van een dynamische site uit kan voeren. En heb er nu al heel veel van geleerd.

Ook wil ik nog wat extra dingen toevoegen als bijvoorbeeld een hoek advertentie (paginahoek) en meescrollende ads toestaan e.d. en sta open voor input van gebruikers.
Netjes dat je zoiets hebt kunnen bouwen, zal veel tijd ingezeten hebben, maar ik stel ik heb een website over apen en ik wil bezoekers. Publishers bij jouw kunnen advertenties plaatsen op hun websites, worden mijn ads dan alleen getoond als de website inhoudelijk over apen gaat? Dat is namelijk vrij belangrijk.

Heb je een systeem gebouwd welke dubbele kliks tegengaat?
pi_133504671
Ik ben trouwens met een project bezig, gericht op sport, voornamelijk voetbal. Iemand bekend met deze branche? Veel bezoekers? Makkelijk ranken?
pi_133506475
Ja, veel concurrentie, qua voetbal nieuws is het bij voorbaat kansloos daar heb je een paar grote spelers. Hele specifieke onderwerpen moet je naar kijken...
Facts don't care about your feelings
pi_133508739
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 01:01 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Netjes dat je zoiets hebt kunnen bouwen, zal veel tijd ingezeten hebben, maar ik stel ik heb een website over apen en ik wil bezoekers. Publishers bij jouw kunnen advertenties plaatsen op hun websites, worden mijn ads dan alleen getoond als de website inhoudelijk over apen gaat? Dat is namelijk vrij belangrijk.

Heb je een systeem gebouwd welke dubbele kliks tegengaat?
Dubbele kliks, kliks op zelfde ad van zelfde computer, kliks op eigen ads, enorm veel kliks in 1x, ip skimmer, echt allerlei shit ingebouwd om misbruik tegen te gaan.

Nee dat dus nog niet, want daar heb ik gewoon nog geen groot genoeg netwerk voor. Maar dat doen alle andere aanbieders zoals m4n, zanox, etc ook niet. Daar moet je categorie kiezen enzo, dat wil ik straks automatiseren, maar dan heb wel eerst data nodig.
pi_133508788
Ik zal binnenkort nog wel op meer plaatsen toevoegen dan.
Facts don't care about your feelings
pi_133510057
Ik zal vanavond even mijn Adsense en Adkliks blok van plaats verwisselen om te kijken of het de crt dan wat hoger wordt. Eerst nog ff m'n verslag voor school afmaken.

Trouwens mooie domeinnaam.

Wat betreft publishers is er denk wel een grote markt als je bekijkt hoeveel mensen op zoek zijn naar een Adsense alternatief.

Als bedrijf zou ik het ook wel willen testen, je kan makkelijk bekijken of je meer verdient aan bezoekers via adsense of adkliks, dus waarom zou je het niet testen, zeker als je de eerste ¤ 25,- gratis krijgt :-). Wat voor bedrijven benader je? Bedrijven die nu via adsense werken of gewoon allerlei? Ik denk dat als je een bericht op SD plaatst er best wat mensen het willen proberen.
pi_133510488
Ik dacht dat ik nog een site had om adclicks te testen maar zie dat deze op 01-12 verloopt (penalty, ga ik niet verlengen), beetje zinloos dus. Voor de rest alleen maar US sites maar dat is niet jou markt denk ik? En eigenlijk wil ik de inkomsten daar ook niet missen.
pi_133510941
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 12:12 schreef Stokkie_ het volgende:
Ik dacht dat ik nog een site had om adclicks te testen maar zie dat deze op 01-12 verloopt (penalty, ga ik niet verlengen), beetje zinloos dus. Voor de rest alleen maar US sites maar dat is niet jou markt denk ik? En eigenlijk wil ik de inkomsten daar ook niet missen.
Dat begrijp ik helemaal :)

Tot nu toe alleen nog bedrijven benaderd die al AdSense gebruiken, veelal mensen die geen zin hebben om het ook maar te proberen volgens mij.

Beetje als overstappen van energie aanbieder, voor die paar euro blijf ik wel bij deze, zit nu goed, weet dat deze goed is.
pi_133511445
zijn bij jullie de inkomsten ook aanzienlijk gestegen vergeleken met name de zomermaanden ?
pi_133512979
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 12:30 schreef JDx het volgende:
Tot nu toe alleen nog bedrijven benaderd die al AdSense gebruiken, veelal mensen die geen zin hebben om het ook maar te proberen volgens mij.
Misschien toch eens een oproepje op SD proberen dan, al moet je niet leeglopen aan welkomsttegoeden om iedereen te zien vertrekken als dat op is ;-).
pi_133513037
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 13:41 schreef jeronald het volgende:

[..]

Misschien toch eens een oproepje op SD proberen dan, al moet je niet leeglopen aan welkomsttegoeden om iedereen te zien vertrekken als dat op is ;-).
Ja ik wil het liefst een beetje via via mensen benaderen om mee te beginnen.
pi_133513078
quote:
5s.gif Op vrijdag 22 november 2013 12:51 schreef Triggershot het volgende:
zijn bij jullie de inkomsten ook aanzienlijk gestegen vergeleken met name de zomermaanden ?
Ja. Maar dat komt voornamelijk door een stijging van bezoekers.
Facts don't care about your feelings
pi_133517203
KOM OP!!!!

We hebben op 22-nov-2013 een betaling aan u voor uw Google AdSense-inkomsten verricht. De betaling is verzonden en u ontvangt deze binnenkort.
Facts don't care about your feelings
pi_133524778
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 16:03 schreef YoshiBignose het volgende:
KOM OP!!!!

We hebben op 22-nov-2013 een betaling aan u voor uw Google AdSense-inkomsten verricht. De betaling is verzonden en u ontvangt deze binnenkort.
Kreeg ik ook ja maar als je in adsense kijkt staat er bij mij de 23e
  vrijdag 22 november 2013 @ 20:50:29 #120
340341 Blester
Membre très utile
pi_133527153
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 12:12 schreef Stokkie_ het volgende:
Ik dacht dat ik nog een site had om adclicks te testen maar zie dat deze op 01-12 verloopt (penalty, ga ik niet verlengen), beetje zinloos dus. Voor de rest alleen maar US sites maar dat is niet jou markt denk ik? En eigenlijk wil ik de inkomsten daar ook niet missen.
Bij een penalty drop jij de domeinnaam + website? :D
~ Love comes unseen; we only see it go
  vrijdag 22 november 2013 @ 20:52:02 #121
340341 Blester
Membre très utile
pi_133527240
Affiliate inkomsten worden ook binnen niet al te lange tijd uitbetaald, ben flink aan het uitbreiden naar affiliate en het begint zeker zijn vruchten af te werpen nu ondertussen.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_133527315
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 20:50 schreef Blester het volgende:

[..]

Bij een penalty drop jij de domeinnaam + website? :D
Ja bij deze wel. Ik heb ook geen zin om er nog wat aan te doen, was een kansloos beginners projectje :) Te veel werk voor weinig opbrengsten
  vrijdag 22 november 2013 @ 21:58:27 #123
340341 Blester
Membre très utile
pi_133530365
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 20:53 schreef Stokkie_ het volgende:

[..]

Ja bij deze wel. Ik heb ook geen zin om er nog wat aan te doen, was een kansloos beginners projectje :) Te veel werk voor weinig opbrengsten
Geen mogelijkheden met affiliate ofzo?
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_133530591
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2013 21:58 schreef Blester het volgende:

[..]

Geen mogelijkheden met affiliate ofzo?
Nee, heeft nu organisch iets van 0-5 bezoekers per dag en een CTR van niks. De competitie is hoog (woningmarkt) en ik kreeg voornamelijk bezoekers door social news als Nujij maar ik ben niet iemand die elke dag een bericht gaat posten voor een paar honderd bezoekers (als het mee zit).

Na een berg baggerlinks had ik op een gegeven moment goede rankings op wat keywords maar dat is nu al iets van 8 maanden voorbij na een google update, heb geen herstel gezien. Ik weet wel dat disavow mogelijk is maar dan zou ik geen rankings meer hebben, net als nu.

[ Bericht 0% gewijzigd door Stokkie_ op 22-11-2013 22:09:50 ]
  zaterdag 23 november 2013 @ 12:00:57 #125
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_133542371
Zucht wederom afgewezen mijn bezwaar :

Ze willen maar niet aangeven wat ik mogelijk fout heb gedaan in 2011. Dus wees gewaarschuwd. Een Adsense ban is echt for lifetime!

Hallo,

Hartelijk dank voor uw bezwaarschrift. We zijn blij met de extra gegevens die u ons heeft verstrekt en met uw interesse in het AdSense-programma in het algemeen. Helaas hebben onze specialisten na zorgvuldig nieuw onderzoek van uw accountgegevens en uw feedback moeten vaststellen dat we de toegang tot uw AdSense-account niet kunnen herstellen.

Nadat we eenmaal over uw bezwaar hebben beslist, worden verdere bezwaren mogelijk niet meer in behandeling genomen en ontvangt u van ons waarschijnlijk geen verder bericht. AdSense-uitgevers met een account dat is uitgeschakeld als gevolg van een schending van onze Algemene Voorwaarden, komen in de toekomst niet meer in aanmerking voor deelname aan AdSense. Daarom kunt u geen nieuwe accounts meer openen.

Bovendien ontvangen accounts die zijn uitgeschakeld vanwege ongeldige klikactiviteit geen verdere betalingen en geen hernieuwde betaling van een vorige betaling. Uw openstaande saldo en het aandeel van de inkomsten dat Google zou ontvangen, worden volledig terugbetaald aan de betreffende adverteerders. Hartelijk dank voor uw begrip.

We begrijpen dat u meer informatie wilt over uw accountactiviteiten. Met het oog op de bescherming van onze speciale detectiesystemen kunnen we onze uitgevers echter geen details geven over hun accountactiviteiten.

Met vriendelijke groet,

Het Google AdSense-team
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_133542519
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:00 schreef Razor21 het volgende:
Zucht wederom afgewezen mijn bezwaar :

Ze willen maar niet aangeven wat ik mogelijk fout heb gedaan in 2011. Dus wees gewaarschuwd. Een Adsense ban is echt for lifetime!

Hallo,

Hartelijk dank voor uw bezwaarschrift. We zijn blij met de extra gegevens die u ons heeft verstrekt en met uw interesse in het AdSense-programma in het algemeen. Helaas hebben onze specialisten na zorgvuldig nieuw onderzoek van uw accountgegevens en uw feedback moeten vaststellen dat we de toegang tot uw AdSense-account niet kunnen herstellen.

Nadat we eenmaal over uw bezwaar hebben beslist, worden verdere bezwaren mogelijk niet meer in behandeling genomen en ontvangt u van ons waarschijnlijk geen verder bericht. AdSense-uitgevers met een account dat is uitgeschakeld als gevolg van een schending van onze Algemene Voorwaarden, komen in de toekomst niet meer in aanmerking voor deelname aan AdSense. Daarom kunt u geen nieuwe accounts meer openen.

Bovendien ontvangen accounts die zijn uitgeschakeld vanwege ongeldige klikactiviteit geen verdere betalingen en geen hernieuwde betaling van een vorige betaling. Uw openstaande saldo en het aandeel van de inkomsten dat Google zou ontvangen, worden volledig terugbetaald aan de betreffende adverteerders. Hartelijk dank voor uw begrip.

We begrijpen dat u meer informatie wilt over uw accountactiviteiten. Met het oog op de bescherming van onze speciale detectiesystemen kunnen we onze uitgevers echter geen details geven over hun accountactiviteiten.

Met vriendelijke groet,

Het Google AdSense-team
Kan je geen account openen op een ander adres met een nieuwe bankrekening en vervolgens je adres wijzigen?
  zaterdag 23 november 2013 @ 12:12:55 #127
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_133542536
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:11 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Kan je geen account openen op een ander adres met een nieuwe bankrekening en vervolgens je adres wijzigen?
Al geprobeerd. Alleen als ik een nieuwe wil openen op een ander adres dan krijg je meteen Google+ etc erbij en dat wil ik niet.

Vind het wel best gebruik die van mijn collega nog wel zolang nodig is.
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
  zaterdag 23 november 2013 @ 12:15:23 #128
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_133542586
Hoort hier niet helemaal thuis, maar kijk uit voor een nieuwe domain scam (gisteren ontvangen) :

Hello!

My client is a businessman from Emirates (UAE). He is very interested in buying your aircosysteem.com.

Please respond and specify a desired price in the subject line.

My client has $240,000 usd for 60-70 domain names. He is very interested in financial, shopping, adult, gambling, mobile phones and weight loss related domains.

Please let us know your preferred payment method (PayPal, Western Union, escrow etc.). If this is your first time domain sale I may help you with the sale/transfer process.

Are you a member of domain seller communities/forums? Probably, we know each other under some nicknames?

Regards,

Ralf Hetzner

Switzerland
Bern
Langmauerweg 17
Phone: 031 311 45 61
***************************
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
  zaterdag 23 november 2013 @ 12:18:16 #129
340341 Blester
Membre très utile
pi_133542630
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:15 schreef Razor21 het volgende:
Hoort hier niet helemaal thuis, maar kijk uit voor een nieuwe domain scam (gisteren ontvangen) :

Hello!

My client is a businessman from Emirates (UAE). He is very interested in buying your aircosysteem.com.

Please respond and specify a desired price in the subject line.

My client has $240,000 usd for 60-70 domain names. He is very interested in financial, shopping, adult, gambling, mobile phones and weight loss related domains.

Please let us know your preferred payment method (PayPal, Western Union, escrow etc.). If this is your first time domain sale I may help you with the sale/transfer process.

Are you a member of domain seller communities/forums? Probably, we know each other under some nicknames?

Regards,

Ralf Hetzner

Switzerland
Bern
Langmauerweg 17
Phone: 031 311 45 61
***************************
Ik krijg tegenwoordig ook dagelijks van dit soort mailtjes binnen, om ziek van te worden :')
~ Love comes unseen; we only see it go
  zaterdag 23 november 2013 @ 18:11:16 #130
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_133549629
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2013 20:54 schreef Razor21 het volgende:

[..]

Nooit gedaan.
Dat is ook een oplossing, gewoon niets opgeven aan de belasting. :+
Nouja, zit jij ook niet mee, maar die vriend van je. Geen probleem dus. :)
pi_133550080
Ach bij Razor verbaast me niets meer :D
Facts don't care about your feelings
  zondag 24 november 2013 @ 19:56:15 #132
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_133584212
Foutje.

[ Bericht 94% gewijzigd door Razor21 op 24-11-2013 20:30:19 (laat maar) ]
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_133594442
Zit sinds vandaag al (ruim) boven m'n oude maandrecord van twee maanden terug. Lekker, zo met nog bijna een week te gaan :P. Door tijdgebrek kan ik amper wat nuttigs aan de websites doen, maar door een gemiddelde CTR die in 1,5 jaar tijd nog nooit zo hoog geweest is, lost 't zichzelf dus prima op :').
Get stoned
pi_133605975
Kreeg ik een mail maar ik ben bang dat het bod lang niet in de buurt zal komen van wat ik in gedachten heb:

Geachte heer/mevrouw,

Ik stuur u dit bericht omdat ik zou willen vragen of u misschien eventueel ook
interesse zou hebben om dit website te verkopen?

Ik ben namelijk zeer geinteresseerd voor een overname en kan daar uiteraard een leuk
bod voor doen.

Alvast bedankt voor uw reactie!

Edit: inmiddels ook een bod van 12 maanden omzet. Daar zal de website niet voor verkocht worden want in bezoekersaantallen en inkomsten blijft een sterke stijging zitten en er is meer uit te halen wanneer er vaste adverteerders zijn. Op voor een tegenvoorstel :)

[ Bericht 29% gewijzigd door WebBeestje op 25-11-2013 13:17:58 ]
pi_133607765
dit website :')

Dat kun je toch ook niet serieus nemen.
Get stoned
pi_133611135
Hij is ook niet erg zeker van z'n zaak, gezien zijn eerste zin.

Ik zou willen vragen of u misschien eventueel ook interesse zou hebben.... wtf :')
Facts don't care about your feelings
pi_133613164
De tweede mail was ook niet echt je van het :D van de andere kant, waarom verkopen terwijl ik tot het moment dat ik pensioen ga er bruto 3,5 ton aan kan verdienen als de inkomsten dit niveau behouden.
pi_133613911
Ja maar dat is natuurlijk een onzinnige vergelijking. Ten eerste weet je nooit of de inkomsten gelijk gaan blijven, zeker niet voor 30 jaar ofzo. Ten tweede kost het je ook tijd. De meeste mensen kunnen wel 3.5 ton verdienen als ze hun full time baan blijven aanhouden.

Maar goed, als jij een stijgende lijn ziet dan zou ik het ook zeker niet voor 12x het maandbedrag verkopen. Ik heb laatst ook een bod op een domein+site gedaan omdat ik er wel potentie in zag, bleek hij er ruim 150k per jaar aan inkomsten aan te verdienen. Tja :D
Facts don't care about your feelings
pi_133617382
Ik bedoelde meer dat het best makkelijk geld verdienen is een ook nog een hobby. Als de inkomsten en bezoekers ook nog blijven stijgen en verder geen reden is om te moeten verkopen dan is het makkelijk om jaren zo door te gaan.
  maandag 25 november 2013 @ 19:40:15 #140
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_133619321
Yep me too, maar direct door naar de lopende rekening voor de huur :P
Facts don't care about your feelings
pi_133619736
Ben er achter gekomen dat het een domeinnaamhandelaar is, mijn domeinnaam is niet zo bijzonder maar daarnaast doet hij ook wat met affiliates, etc. en dat is wel mogelijk interessant. What ever alleen voor een erg goed bod wil ik er over na denken.
  maandag 25 november 2013 @ 20:17:32 #143
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_133620705
Bezig met een niche website (1 uur bezig) begin is er. Nog 6 pagina's vol schrijven en dan Adsense erop (3600 zoekopdrachten per maand exact). Heb het exacte zoekwoord als domein (.info). Bedacht het vanavond ineens.

Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_133621034
Tering wat bezielt iedereen tegenwoordig met al die eten/recepten domeinen. Ik zie echt de belachelijkste dingen langs komen... Dit soort shit:

http://www.aspergeskoken.eu/
http://varkenshaas.org/
http://eikoken.eu/

Vorig jaar had ik er ook een paar geregistreerd, toen was er wat minder concurrentie en kon je vrij gemakkelijk ranken, maar het levert weinig op. Je zou denken dat de gemiddelde huisvrouw wel op die ads klikt maar ja. Ik had toen 3 recepten sites gemaakt en uiteindelijk is er eentje (eigenlijk diegene waarvan ik het minst had verwacht) die echt succesvol is met zo'n 500 bezoekers per dag. En zelfs dat schiet niet op qua inkomsten, maar dat komt ook door die bagger affiliates.

En jij moet concurreren met deze?:

http://biefstukbakken.eu/
www.biefstukbakken.com/
Facts don't care about your feelings
  maandag 25 november 2013 @ 20:39:45 #145
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_133621695
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 20:24 schreef YoshiBignose het volgende:
Tering wat bezielt iedereen tegenwoordig met al die eten/recepten domeinen. Ik zie echt de belachelijkste dingen langs komen... Dit soort shit:

http://www.aspergeskoken.eu/
http://varkenshaas.org/
http://eikoken.eu/

Vorig jaar had ik er ook een paar geregistreerd, toen was er wat minder concurrentie en kon je vrij gemakkelijk ranken, maar het levert weinig op. Je zou denken dat de gemiddelde huisvrouw wel op die ads klikt maar ja. Ik had toen 3 recepten sites gemaakt en uiteindelijk is er eentje (eigenlijk diegene waarvan ik het minst had verwacht) die echt succesvol is met zo'n 500 bezoekers per dag. En zelfs dat schiet niet op qua inkomsten, maar dat komt ook door die bagger affiliates.

En jij moet concurreren met deze?:

http://biefstukbakken.eu/
www.biefstukbakken.com/
Het is het proberen waard. Google maar eens enkel op het woord Biefstuk. Qua seo stellen bovengenoemde weinig voor als ik hun site bekijk. En het ging er mij ook om dat ik nu eens een goed keyword als domeinnaam heb. Gewoon een echt bestaand woord. Voor mij een uitdaging in elk geval.

Maar op langer termijn wil ik de naam (en site) doorverkopen. Kijk maar eens wat er op DNjournal allemaal verkocht wordt aan (belachelijke) namen bij het jaar of weekoverzicht :-)
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
  maandag 25 november 2013 @ 21:20:37 #146
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_133623492
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 20:24 schreef YoshiBignose het volgende:
Tering wat bezielt iedereen tegenwoordig met al die eten/recepten domeinen. Ik zie echt de belachelijkste dingen langs komen...
Tsja, de echte hippe man is tegenwoordig gastroseksueel he.
pi_133631542
Binnen een paar weken is mijn prijs vergelijking website af.

Ik zit er aan te denken om via AdWords te adverteren op product modellen, een voorbeeld is: UE40F6200

Ik denk dat de concurrentie op zulke woorden laag is, kan ik dat ergens controleren?

Wat zijn nog meer goede kanalen om te adverteren?

Wellicht een actie opzetten via Facebook? Dat ze een waardebon kunnen winnen oid? Iemand hier ervaring mee?
pi_133634033
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 00:48 schreef xaban06 het volgende:
Binnen een paar weken is mijn prijs vergelijking website af.

Ik zit er aan te denken om via AdWords te adverteren op product modellen, een voorbeeld is: UE40F6200

Ik denk dat de concurrentie op zulke woorden laag is, kan ik dat ergens controleren?

Wat zijn nog meer goede kanalen om te adverteren?

Wellicht een actie opzetten via Facebook? Dat ze een waardebon kunnen winnen oid? Iemand hier ervaring mee?
Wat ik soms doe is een bedrijf benaderen om in ruil voor gratis publiciteit iets beschikbaar te stellen. Kost je dan niks en je kunt een netwerk opbouwen met relaties.
pi_133634348
Had gisteren een klikje van ¤ 6,28, volgens mij de hoogste die ik ooit gehad heb :)
pi_133636243
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 09:19 schreef Stokkie_ het volgende:
Had gisteren een klikje van ¤ 6,28, volgens mij de hoogste die ik ooit gehad heb :)
Dat is inderdaad hoog, voor mij zijn ze moeilijk te meten want ik heb ook redelijk wat inkomsten uit CPM en Adsense verdeeld dat over de klikjes dus dat geeft een vertekend beeld.
  dinsdag 26 november 2013 @ 13:51:24 #151
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_133641297


Die nieuwe aanbevelingen zijn echt fantastisch. Een tijdje geleden was de aanbeveling om die 1e juist veranderen van 300x250 naar 336x280 en die 2e pagina ziet er bijna het zelfde uit :')
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  dinsdag 26 november 2013 @ 16:06:22 #152
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_133644992
LOL zo makkelijk zou het kunnen gaan. Naam gisteren gekocht (geen bezoekers / inkomsten nog) en nu al iemand die 150 euro wil geven. Zou kunnen zeggen makkelijk verdiend binnen 24 uur , maar ga niet akkoord.

Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
  dinsdag 26 november 2013 @ 20:05:07 #153
131603 Afwazig
Serious business
pi_133652587
:D :D :D
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 26 november 2013 @ 20:21:49 #155
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_133652857
Doe ik bewust. Sitedeals wordt razendsnel geindexeerd. Dus als je je website in de titel noemt dan sta ik meteen op pagina 1 (inclusief naam) in Google en dat wil ik niet.

Even terugkomend op een eerdere vraag over Facebook / Twitter acties. Zelf doe ik dit altijd. Vaak in ruil voor een dienst en dan plaats ik een banner. Ben nu met een actie (nog opzetten) bezig dat men een chefkok aan huis kan winnen (gaat biefstuk bakken hoe verrassend) hahaha.

Dit helpt enorm met het aantal likes of followers. Gewoon bedrijven uit je branche (waarover je site gaat) mailen met een leuk voorstel. En dit dan als prijs weggeven.

Net deze pagina op FB gemaakt : https://www.facebook.com/pages/Biefstukinfo/555047347909914 gaat als een speer dat vleesdomein :D :D :D

Heb nu een budget van 8 euro ingesteld om pagina te promoten (20 tot 40 likes per dag). We zullen zien.

[ Bericht 2% gewijzigd door Razor21 op 26-11-2013 20:31:16 ]
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
  dinsdag 26 november 2013 @ 22:38:07 #156
340341 Blester
Membre très utile
pi_133660263
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 16:06 schreef Razor21 het volgende:
LOL zo makkelijk zou het kunnen gaan. Naam gisteren gekocht (geen bezoekers / inkomsten nog) en nu al iemand die 150 euro wil geven. Zou kunnen zeggen makkelijk verdiend binnen 24 uur , maar ga niet akkoord.

[ afbeelding ]
Daar 150 euro voor geven :D :D
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_133660462
Haha Facebook marketing, net een contest geopend en sta op diverse CG sites met NVus, wel geniaal hoeveel artists uit heel de wereld mee willen doen:
http://www.nvus.nl/en/201(...)ntest-free-3d-model/

In een paar dagen van 750 naar 872 likes.

Hier bijv:
http://www.evermotion.org/ (4e headline, The Hague Apartment Contest)

En hier bijv:
https://www.facebook.com/(...)340826235518?fref=ts (10 bericht ongeveer)
pi_133663634
Ik kijk vanaf mijn smartphone dus kan de bron niet bekijken maar hoeveel ads staan hier, is dit Adsense?

http://www.juridischforum.be/forum/viewtopic.php?f=16&t=46757
  woensdag 27 november 2013 @ 09:01:53 #159
340341 Blester
Membre très utile
pi_133667690
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 23:52 schreef WebBeestje het volgende:
Ik kijk vanaf mijn smartphone dus kan de bron niet bekijken maar hoeveel ads staan hier, is dit Adsense?

http://www.juridischforum.be/forum/viewtopic.php?f=16&t=46757
Staan er 3 op. Ken het bedrijf hierachter toevallig ook.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_133667696
Ja dat is adsense, ik zie er 5. Er staan er eigenlijk nog veel meer, maar die worden automatisch niet weergeven.
Facts don't care about your feelings
  Moderator woensdag 27 november 2013 @ 09:03:54 #161
42184 crew  DaMart
pi_133667716
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 09:02 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja dat is adsense, ik zie er 5. Er staan er eigenlijk nog veel meer, maar die worden automatisch niet weergeven.
Vijf banners en één blok met links, zie ik.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  woensdag 27 november 2013 @ 09:04:20 #162
340341 Blester
Membre très utile
pi_133667720
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 09:02 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja dat is adsense, ik zie er 5. Er staan er eigenlijk nog veel meer, maar die worden automatisch niet weergeven.
Oh wat, je hebt gelijk. Zit weer eens niet op te letten :')
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_133667742
Ik kon het nu ook bekijken maar in de bron staan iets van 12 728x90 banners lol. Ik had het idee dat er meer afbeeldingbanners worden vertoond dan standaard.
pi_133668377
Haha jezus, wel een baas trouwens, net van school en nu al 100K bezitten.

Vraag me eigenlijk af hoe het zit met bitcoins, stel ik maak 200 euro van 50 euro.

Betaal je dan belasting over die 150 euro winst? Dan zou je toch eigenlijk ook geld terug moeten krijgen als je je 50 euro verspeeld?
  woensdag 27 november 2013 @ 09:49:45 #165
340341 Blester
Membre très utile
pi_133668411
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 09:47 schreef JDx het volgende:
Haha jezus, wel een baas trouwens, net van school en nu al 100K bezitten.

Vraag me eigenlijk af hoe het zit met bitcoins, stel ik maak 200 euro van 50 euro.

Betaal je dan belasting over die 150 euro winst? Dan zou je toch eigenlijk ook geld terug moeten krijgen als je je 50 euro verspeeld?
Je bent aardig laat met de bitcoins, is nu niet meer de moeite waard (of de markt moet in een keer instorten) ;)
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_133668442
Bitcoins is gewoon box 3. Ik had er 12 op $70 gekocht.... helaas niet gewacht tot nu haha dan had ik een mooi zakcentje. Verkocht rond de $140 ;(
Facts don't care about your feelings
pi_133668496
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 09:49 schreef Blester het volgende:

[..]

Je bent aardig laat met de bitcoins, is nu niet meer de moeite waard (of de markt moet in een keer instorten) ;)
Ben vorige week begonnen met 5 euro heb nu 12 euro, je kan ook handelen in Litecoins, Namecoins, etc ;)

Gewoon om te kijken wat het is, hoe het werkt enzo. Of ik er iets mee kan, met een dynamische site ofzo.
  woensdag 27 november 2013 @ 10:06:56 #168
340341 Blester
Membre très utile
pi_133668745
Betwijfel trouwens of bitcoins nog wel 100% legaal zijn, er zijn banken die dergelijke transacties sinds kort in ieder geval al blokkeren.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_133670898
Logisch dat banken zulke transacties gaan blokkeren, het is voor hun een grote concurrent. Maar dat heeft niets te maken met legaal of illegaal. Bitcoins zijn gewoon legaal want het is gewoon een valuta.
Facts don't care about your feelings
pi_133671525
In de VS en Duitsland is het ook erkend als een geldig betaalmiddel.

Maar over Adsense, algemeen is het advies voor tekstbanners dat de standaard instelling het beste zou zijn maar ik heb juist een contrast ten opzichte van mijn layout op de website. Blauwe website, rode teksten in de banner en lichtgele achtergrond. Heeft één van jullie interesse om te kijken of ik nog iets kan verbeteren? Dan stuur ik in een dm de url :)
pi_133671538
Nee
Facts don't care about your feelings
pi_133675045
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 12:08 schreef WebBeestje het volgende:
In de VS en Duitsland is het ook erkend als een geldig betaalmiddel.

Maar over Adsense, algemeen is het advies voor tekstbanners dat de standaard instelling het beste zou zijn maar ik heb juist een contrast ten opzichte van mijn layout op de website. Blauwe website, rode teksten in de banner en lichtgele achtergrond. Heeft één van jullie interesse om te kijken of ik nog iets kan verbeteren? Dan stuur ik in een dm de url :)
Heb je een bron waarin wordt bevestigd dat het in de vs een officiële valuta is? De US Federal Elections Commission geeft onlangs nog aangegeven dat zij bitcoin niet als een valuta zien.
pi_133675484
quote:
Je bent aardig laat met de bitcoins, is nu niet meer de moeite waard
Dat dachten mensen ook toen hij 200 dollar waard werd. En toen hij 500 dollar waard werd. En toen 1000. Er is geen theoretisch maximum voor de waarde van Bitcoin, hij kan nog wel 10000 of 100000 waard worden. Maar dus ook 100, 10 of 0,1. Het is onmogelijk om te zeggen of dit een goed of slecht moment is om in te stappen.

Je kunt het handel noemen, maar het is gewoon een gokspel. Leuk voor de fun en wie weet heb je mazzel, maar het is hetzelfde als 1000 krasloten kopen. Mijn advies: ga gewoon echte waarde creëren, ook al is dat 1000 woorden schrijven over een biefstuk :P
pi_133676908
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2013 14:26 schreef _superboer_ het volgende:

[..]

Heb je een bron waarin wordt bevestigd dat het in de vs een officiële valuta is? De US Federal Elections Commission geeft onlangs nog aangegeven dat zij bitcoin niet als een valuta zien.
http://www.nu.nl/internet(...)em-betaalmiddel.html
pi_133689674
Zo maar eens een forum geopend op m'n best lopende site, had ik al véél eerder moeten doen denk ik.. Wel nieuw voor mij dus ben benieuwd hoe het gaat lopen, denk dat ik maar start met een soort teaser posts om reacties uit te lokken. Met 5-10k pageviews per dag moet het toch wel iets gaan worden.
  donderdag 28 november 2013 @ 07:31:13 #176
340341 Blester
Membre très utile
pi_133701433
Hoe heet die Wordpress plugin ook alweer om die affiliate links wat mooier te maken? Normaal heb ik daar best wel schijt aan maar bij dit projectje is het beter om er wat mooiere linkjes van te maken.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_133701858
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 21:17 schreef Stokkie_ het volgende:
Zo maar eens een forum geopend op m'n best lopende site, had ik al véél eerder moeten doen denk ik.. Wel nieuw voor mij dus ben benieuwd hoe het gaat lopen, denk dat ik maar start met een soort teaser posts om reacties uit te lokken. Met 5-10k pageviews per dag moet het toch wel iets gaan worden.
Kost wel wat tijd soms met onderhouden maar als het eenmaal loopt dan neemt de content vanzelf toe.

Die persoon die interesse had in mijn project wilde de maandelijkse inkomsten weten maar nadat ik die zo ongeveer had doorgegeven heb ik niks meer vernomen :') die dacht zeker dat het om een paar tientjes per maand ging :')
pi_133705886
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 07:31 schreef Blester het volgende:
Hoe heet die Wordpress plugin ook alweer om die affiliate links wat mooier te maken? Normaal heb ik daar best wel schijt aan maar bij dit projectje is het beter om er wat mooiere linkjes van te maken.
Deze werkt wel aardig: http://wordpress.org/plugins/alc/
pi_133706543
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 11:58 schreef Stokkie_ het volgende:

[..]

Deze werkt wel aardig: http://wordpress.org/plugins/alc/
Oh en let wel op dat het niet tegen de TOS is, o.a. bij amazon mag dit niet.
pi_133753994
Vorige maand al ongeveer 15% boven het vorige record en inmiddels weer 15% boven het record van vorige maand :D
  vrijdag 29 november 2013 @ 22:19:28 #181
340341 Blester
Membre très utile
pi_133758800
Begin toch wel steeds meer een sport in dat affiliate te zien. Ben op dit moment flink wat grote nieuwe affiliate websites aan het opzetten met wat nieuwe premium domeinnamen die ik bemachtigd heb. Hebben jullie niet ook de neiging om meer met affiliate te gaan doen naast AdSense? Al is het maar als back-up? Veel adverteerders bieden wel treurige vergoedingen maar als je het slim aanpakt, juiste adverteerders zoekt (met hogere vergoeding) en flinke conversieoptimalisatie doet, dan blijft het leuk verdienen.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_133760942
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 22:19 schreef Blester het volgende:
Begin toch wel steeds meer een sport in dat affiliate te zien. Ben op dit moment flink wat grote nieuwe affiliate websites aan het opzetten met wat nieuwe premium domeinnamen die ik bemachtigd heb. Hebben jullie niet ook de neiging om meer met affiliate te gaan doen naast AdSense? Al is het maar als back-up? Veel adverteerders bieden wel treurige vergoedingen maar als je het slim aanpakt, juiste adverteerders zoekt (met hogere vergoeding) en flinke conversieoptimalisatie doet, dan blijft het leuk verdienen.
Mijn collega is gestopt met werken en is nu fulltime affiliate ondernemer :)
pi_133767611
Ik kan wel merken dat het black friday is, erg weinig verkeer uit de US vandaag..

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 22:19 schreef Blester het volgende:
Begin toch wel steeds meer een sport in dat affiliate te zien. Ben op dit moment flink wat grote nieuwe affiliate websites aan het opzetten met wat nieuwe premium domeinnamen die ik bemachtigd heb. Hebben jullie niet ook de neiging om meer met affiliate te gaan doen naast AdSense? Al is het maar als back-up? Veel adverteerders bieden wel treurige vergoedingen maar als je het slim aanpakt, juiste adverteerders zoekt (met hogere vergoeding) en flinke conversieoptimalisatie doet, dan blijft het leuk verdienen.
Ik mix op de meeste sites, werkt voor mij prima. Ik weet niet wat jij treurige vergoedingen vindt? Bij amazon begin ik op 4% wat hoger wordt naarmate je meer verkoopt. Meestal haal ik de 6,5%, een enkele keer 7% en dit geldt dan over alle artikelen die je in de hele maand verkocht hebt. (met uitzondering op elektronica = max 4%)

Clickbank kan ook leuk zijn, 50-75% commissie alleen zijn dat niet echt mijn soort artikelen. Met een advertiser als 7search kan je ze echter wel regelmatig voor 0.05$ per click adverteren, hoge conversie heb je dan niet nodig.
pi_133768845
Bij mij schiet die zooi nog steeds niet op. 2000 kliks in november, goed voor ¤13.

Anderzijds heb ik in met een andere site in 500 kliks ¤46 verdiend, dus dat gaat al een beetje de goede kant op. Maar ja voor een CPC van 10 cent hoef je me ook weer niet wakker te maken...
Facts don't care about your feelings
pi_133768865
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 09:44 schreef YoshiBignose het volgende:
Bij mij schiet die zooi nog steeds niet op. 2000 kliks in november, goed voor ¤13.

Anderzijds heb ik in met een andere site in 500 kliks ¤46 verdiend, dus dat gaat al een beetje de goede kant op. Maar ja voor een CPC van 10 cent hoef je me ook weer niet wakker te maken...
Ex collega haalt 100-150 per sale binnen, ligt echt aan je markt en aan je bezoekers :)
pi_133768988
Ja maar als dat hypotheken ofzo zijn dan moet je wel een hele grote site hebben wil je er meerdere per dag binnen halen. Ik stuur 2000 potentiële klanten door in een maand, dat niemand dan koopt op die baggersite ligt maar aan hun. Ze hebben me ook al gemaild wat we kunnen doen om de conversie te verhogen.
Facts don't care about your feelings
  zaterdag 30 november 2013 @ 10:29:00 #187
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_133769260
Even voor mijn duidelijkheid dit is toch enkel het Adsense / affiliate reeks? Of mochten we het in deze reeks ook over SEO etc hebben? Weet even niet meer of daar toen een andere reeks voor is gemaakt.

Persoonlijk vind ik het wel handig om bovenstaande zaken in één reeks te hebben voor het overzicht. Of denken jullie er anders over?

ps : 16 euro uitgegeven via Facebook (8 euro per dag) nu 40 likes op die biefstukpagina ( :') )
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_133769294
Komt genoeg SEO langs idd, hier wordt het tenminste gelezen.
Facts don't care about your feelings
  zaterdag 30 november 2013 @ 10:39:33 #189
340341 Blester
Membre très utile
pi_133769374
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 10:29 schreef Razor21 het volgende:
Even voor mijn duidelijkheid dit is toch enkel het Adsense / affiliate reeks? Of mochten we het in deze reeks ook over SEO etc hebben? Weet even niet meer of daar toen een andere reeks voor is gemaakt.

Persoonlijk vind ik het wel handig om bovenstaande zaken in één reeks te hebben voor het overzicht. Of denken jullie er anders over?

ps : 16 euro uitgegeven via Facebook (8 euro per dag) nu 40 likes op die biefstukpagina ( :') )
Mag gewoon met SEO komen hier hoor :)

16 euro uitgeven voor 40 likes? Lekker geld verneuken zo te lezen.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_133769394
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 10:39 schreef Blester het volgende:

[..]

Mag gewoon met SEO komen hier hoor :)

16 euro uitgeven voor 40 likes? Lekker geld verneuken zo te lezen.
inderdaad. Had je beter biefstuk voor kunnen kopen :)
  zaterdag 30 november 2013 @ 10:43:33 #191
340341 Blester
Membre très utile
pi_133769426
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2013 10:41 schreef fotostarter het volgende:

[..]

inderdaad. Had je beter biefstuk voor kunnen kopen :)
Daar had je inderdaad een flink stukje biefstuk voor gehad :P
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_133769441
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 10:43 schreef Blester het volgende:

[..]

Daar had je inderdaad een flink stukje biefstuk voor gehad :P
Niet in een restaurant.
Facts don't care about your feelings
  zaterdag 30 november 2013 @ 10:47:32 #193
340341 Blester
Membre très utile
pi_133769465
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 10:45 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Niet in een restaurant.
Wel bij de slager :D
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_133770459
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 10:29 schreef Razor21 het volgende:
Even voor mijn duidelijkheid dit is toch enkel het Adsense / affiliate reeks? Of mochten we het in deze reeks ook over SEO etc hebben? Weet even niet meer of daar toen een andere reeks voor is gemaakt.

Persoonlijk vind ik het wel handig om bovenstaande zaken in één reeks te hebben voor het overzicht. Of denken jullie er anders over?

ps : 16 euro uitgegeven via Facebook (8 euro per dag) nu 40 likes op die biefstukpagina ( :') )
Heb zelf ook slechte ervarginen met adverteren op facebook, is echt belachelijk duur
  zaterdag 30 november 2013 @ 13:00:24 #195
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_133771944
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 10:39 schreef Blester het volgende:

[..]

Mag gewoon met SEO komen hier hoor :)

16 euro uitgeven voor 40 likes? Lekker geld verneuken zo te lezen.
Ach het was het proberen eens waard :-)
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_133790558
Moet toch zeggen dat ik behoorlijk blij ben met infolinks de laatste 3 weken, ik wou het weghalen maar de RPM ligt de laatste tijd rond de 0,40-0,60$ wat het toch een leuke bron van inkomsten maakt. Mogelijk heeft het iets te maken met black friday (had een record op amazon gisteren ondanks weinig bezoekers) maar toch.. Ik ga er wel vanuit dat het op NL content vrijwel niks oplevert, heb alleen geen sites om dat te testen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Stokkie_ op 01-12-2013 00:21:11 ]
  zondag 1 december 2013 @ 00:24:54 #197
340341 Blester
Membre très utile
pi_133790857
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 13:00 schreef Razor21 het volgende:

[..]

Ach het was het proberen eens waard :-)
Een ervaring rijker :D
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_133798414
Ja weer een mooi maandje, vrijwel zelfde als vorige maand maar je hoort mij niet klagen. De verhouding wordt wel wat beter m.a.w. kleinere sites beginnen een beetje te groeien. 60% komt nu van 1 site. Altijd beter als het een beetje gespreid is.
Facts don't care about your feelings
  Moderator zondag 1 december 2013 @ 12:13:04 #199
42184 crew  DaMart
pi_133798607
Afgelopen maand was mijn beste maand tot nu toe. Je kan merken dat het het einde van het jaar is, want een kerstgerelateerde website genereert nu ook weer inkomsten :D.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  zondag 1 december 2013 @ 17:15:43 #200
340341 Blester
Membre très utile
pi_133810545
Wat een mensen heb je toch.. :') Een aantal maanden geleden heb ik een erg grote website met veel bezoekers en inkomsten verkocht aan een particulier (uiteraard voor een enorm mooi bedrag), zat ook verder veel tijd in de website. Nu dacht ik net, laat ik toch eens even gaan kijken hoe het er met die website voorstaat. Kerel heeft er een standaard wordpress website op gezet, alle meta & titles verneukt (hele indexatie is nu verkeerd), vrijwel alle posities daardoor binnen Google kwijt (van positie 1 naar positie 11 op hoofdzoekwoord), bomvol met AdSense advertenties (veel teveel).

Dan denk ik toch wel echt: waarom koop je zo'n website dan?

Vind het in ieder geval erg zonde hoe mensen met dit soort dingen omgaan, ondanks dat de website niet meer van mij is en het mij niets zou moeten boeien.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_133813210
Inderdaad redelijk wat prutsers in dit wereldje. Iemand met veel interesse wilde in eerste instantie 12 maandomzetten voor mijn project als bod doen. Hij wist nog niet eens de maandomzet :) Toen ik liet weten geen interesse te hebben in verkoop laat staan een bod van 12 maandomzetten liet hij weten nog meer te willen bieden maar toen pas wilde hij de maandomzet weten :') Een reactie gegeven en niks meer vernomen, die schrok zich blijkbaar kapot en dacht dat de maandomzet enkele tientjes was :')
pi_133813418
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 17:15 schreef Blester het volgende:
Wat een mensen heb je toch.. :') Een aantal maanden geleden heb ik een erg grote website met veel bezoekers en inkomsten verkocht aan een particulier (uiteraard voor een enorm mooi bedrag), zat ook verder veel tijd in de website. Nu dacht ik net, laat ik toch eens even gaan kijken hoe het er met die website voorstaat. Kerel heeft er een standaard wordpress website op gezet, alle meta & titles verneukt (hele indexatie is nu verkeerd), vrijwel alle posities daardoor binnen Google kwijt (van positie 1 naar positie 11 op hoofdzoekwoord), bomvol met AdSense advertenties (veel teveel).

Dan denk ik toch wel echt: waarom koop je zo'n website dan?

Vind het in ieder geval erg zonde hoe mensen met dit soort dingen omgaan, ondanks dat de website niet meer van mij is en het mij niets zou moeten boeien.
Zelfde als met die site van razor. Site liep volgens hem erg goed. Als je er nu kijkt ziet die er totaal uitgestorven uit
  zondag 1 december 2013 @ 19:00:44 #203
340341 Blester
Membre très utile
pi_133814041
quote:
4s.gif Op zondag 1 december 2013 18:44 schreef fotostarter het volgende:

[..]

Zelfde als met die site van razor. Site liep volgens hem erg goed. Als je er nu kijkt ziet die er totaal uitgestorven uit
Ik merk het helaas wel vaker bij websites als ik ze verkoop, mensen kopen blijkbaar graag websites maar kunnen er zelf blijkbaar uiteindelijk niets van. Zonde van het werk dat in de website zit, maar ach, toch voor een leuk bedrag kunnen verkopen.
~ Love comes unseen; we only see it go
  maandag 2 december 2013 @ 17:12:11 #204
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_133847119
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 17:15 schreef Blester het volgende:
Wat een mensen heb je toch.. :') Een aantal maanden geleden heb ik een erg grote website met veel bezoekers en inkomsten verkocht aan een particulier (uiteraard voor een enorm mooi bedrag), zat ook verder veel tijd in de website. Nu dacht ik net, laat ik toch eens even gaan kijken hoe het er met die website voorstaat. Kerel heeft er een standaard wordpress website op gezet, alle meta & titles verneukt (hele indexatie is nu verkeerd), vrijwel alle posities daardoor binnen Google kwijt (van positie 1 naar positie 11 op hoofdzoekwoord), bomvol met AdSense advertenties (veel teveel).

Dan denk ik toch wel echt: waarom koop je zo'n website dan?

Vind het in ieder geval erg zonde hoe mensen met dit soort dingen omgaan, ondanks dat de website niet meer van mij is en het mij niets zou moeten boeien.
Herkenbaar. Datzelfde heb ik met Tvpremiere en Datditkaninnederland.
Helemaal verneukt en amper nog berichten posten.
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_133878298
Mijn prijs vergelijking website is zo goed als af *O*

Producten worden automatisch toegevoegd, plaatjes worden automatisch resized *O*

Nu nog de puntjes op de i :)
pi_133884365
Link :P
Facts don't care about your feelings
pi_133887629
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 19:12 schreef YoshiBignose het volgende:
Link :P
Die deel jij toch ook niet hier? :)
pi_133903408
Ik las hier al eens dat iemand Infolinks gebruikt maar hebben er nog meer ervaring hiermee? Iets meer info staat o.a. hier:

http://plazilla.com/zijn-er-alternatieven-voor-google-adsense

Is Infolinks ook mogelijk voor Nederlandstalige websites?

[ Bericht 10% gewijzigd door WebBeestje op 04-12-2013 11:50:34 ]
pi_133903881
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 11:40 schreef WebBeestje het volgende:
Ik las hier al eens dat iemand Infolinks gebruikt maar hebben er nog meer ervaring hiermee? Iets meer info staat o.a. hier:

http://plazilla.com/zijn-er-alternatieven-voor-google-adsense

Is Infolinks ook mogelijk voor Nederlandstalige websites?
Is helaas alleen voor engels en spaans: http://www.infolinks.com/(...)es-infolinks-support
pi_133905553
Jammer want op zich is het wel een mooie/leuke manier om advertenties aan bezoekers te tonen.
  woensdag 4 december 2013 @ 16:44:58 #211
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_133913014
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 12:53 schreef WebBeestje het volgende:
Jammer want op zich is het wel een mooie/leuke manier om advertenties aan bezoekers te tonen.
Wat is het verschil precies met Adsense dan?
Overal verstand van.
pi_133919525
Infolinks plaatst tekstlinkjes automatisch in stukken tekst, dan wel gericht op keywords die in de tekst staan. Kortom van bepaalde woorden maakt Infolinks advertentielinkjes.
  donderdag 5 december 2013 @ 11:08:42 #213
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_133937613
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 19:57 schreef WebBeestje het volgende:
Infolinks plaatst tekstlinkjes automatisch in stukken tekst, dan wel gericht op keywords die in de tekst staan. Kortom van bepaalde woorden maakt Infolinks advertentielinkjes.
En straks durven bezoekers nergens meer op te klikken want krijgen ze weer al die advertentiemeuk, onbedoeld?
Overal verstand van.
pi_133939061
Oh dat vind ik zo irritant, zal dat nooit installeren op m'n sites, uit principe.
Facts don't care about your feelings
pi_133942152
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 12:09 schreef YoshiBignose het volgende:
Oh dat vind ik zo irritant, zal dat nooit installeren op m'n sites, uit principe.
Sites zien er ook altijd spammerig uit.
pi_133942198
Mijn sites niet :P
Facts don't care about your feelings
pi_133971193
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 11:08 schreef macondo het volgende:

[..]

En straks durven bezoekers nergens meer op te klikken want krijgen ze weer al die advertentiemeuk, onbedoeld?
Het verschil is wel duidelijk zichtbaar, het heeft bij mij ook geen verschil gemaakt op de ctr voor affiliate links.
pi_133977724
Geheel onverwacht, maar ik las net dat Google zojuist een pagerank update heeft uitgevoerd. Zo maar is kijken hoe dat uitpakt voor mn websites.

Hoe heeft het uitgepakt voor jullie?

Edit:

Website 1: PR3 naar PR3
Website 2: PR3 naar PR3
Website 3: PR0 naar PR3
Website 4: PR0 naar PR3
Website 5: PR0 naar PR3
Website 6: PR0 naar PR0

De laatste website heeft deze week pas zijn meeste links gekregen dus denk dat die daarom nog op PR0 is gebleven.

[ Bericht 45% gewijzigd door Mike144 op 06-12-2013 13:56:43 ]
pi_133978872
Wow,

NVus van 1 naar 2 (dacht wel meer met al die links ernaartoe)
Welcome at Home van N/A naar 1
NVusDesigns International van 0 naar 0
Alle andere 1 gebleven.

quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2013 13:50 schreef Mike144 het volgende:
Geheel onverwacht, maar ik las net dat Google zojuist een pagerank update heeft uitgevoerd. Zo maar is kijken hoe dat uitpakt voor mn websites.

Hoe heeft het uitgepakt voor jullie?

Edit:

Website 1: PR3 naar PR3
Website 2: PR3 naar PR3
Website 3: PR0 naar PR3
Website 4: PR0 naar PR3
Website 5: PR0 naar PR3
Website 6: PR0 naar PR0

De laatste website heeft deze week pas zijn meeste links gekregen dus denk dat die daarom nog op PR0 is gebleven.
Blijf het wel knap vinden, PR3... er wordt vanaf tientallen fora naar mijn site verwezen, maar die zullen allemaal no-follow zijn? Verder wordt mijn pagina massaal gedeeld op FB.

[ Bericht 7% gewijzigd door JDx op 06-12-2013 14:31:27 ]
pi_133979079
Oh tof! Paar nieuwe sites naar PR2 en eentje zelfs naar PR3. Al m'n bestaande sites zijn hetzelfde gebleven, maar in ieder geval iets beter voor het linkbuilden bij de nieuwe sites.
Facts don't care about your feelings
  Moderator vrijdag 6 december 2013 @ 14:38:57 #221
42184 crew  DaMart
pi_133979350
Mijn belangrijkste site is PR2 gebleven, verder alles PR0 of PR1 gebleven. Alleen 1 site is van PR2 naar PR1 en eentje van PR0 naar PR1 gegaan.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  vrijdag 6 december 2013 @ 15:24:30 #222
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_133980983
Kwam deze vandaag nog tegen. :s)

Ontkracht: 10 SEO-mythes anno 2014
  vrijdag 6 december 2013 @ 16:13:12 #223
340341 Blester
Membre très utile
pi_133982836
Hmm... stuk of 20 PR4 gekregen, stuk of 35 PR3, ongeveer 10 een PR 5, 2 een PR 6, ook nog heel veel PR 1 en PR 2. Helaas enkele van mijn oude PR5's naar PR4/ PR 3 gegaan.

Verder van een website waar ik echt van had verwacht dat die een PR 4/ PR 5 ging krijgen heeft een PR 2 gekregen :') Dat snap ik echt totaal niet. Maar verder niet heel veel te klagen, kwam alleen veel te onverwachts. Sommige websites waren er nog niet klaar voor.
~ Love comes unseen; we only see it go
  vrijdag 6 december 2013 @ 16:22:27 #224
340341 Blester
Membre très utile
pi_133983203
LOL, een website van mij met 1 backlink en 1000 woorden unieke content heeft ook een PR 4 gekregen :')

Een website met 89 backlinks van verschillende IP's en +- 4000 woorden unieke content een PR 2...

~ Love comes unseen; we only see it go
pi_133983745
PR6, wtf? Ik werk al 4 jaar aan 1 site en post elke dag en heb PR2.
  vrijdag 6 december 2013 @ 16:39:44 #226
340341 Blester
Membre très utile
pi_133983979
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 16:34 schreef JDx het volgende:
PR6, wtf? Ik werk al 4 jaar aan 1 site en post elke dag en heb PR2.
Ik probeer ook een logica te ontdekken, snap er nu in ieder geval nog geen kut van. Ik hoor bericht dat Google meer op content heeft gelet, maar een site met 1 backlink en 1000 woorden content een PR 4 geven..? :P
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_133986370
http://searchenginewatch.(...)n-Time-for-Christmas

Verklaart alleen niet de PR4 van Blester :) Zelf 1 van N/A naar 2 waar ik wel meer had verwacht, de rest weinig beweging.
  vrijdag 6 december 2013 @ 17:29:28 #228
340341 Blester
Membre très utile
pi_133986690
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 17:23 schreef Stokkie_ het volgende:
http://searchenginewatch.(...)n-Time-for-Christmas

Verklaart alleen niet de PR4 van Blester :) Zelf 1 van N/A naar 2 waar ik wel meer had verwacht, de rest weinig beweging.
Ik vind het maar een vreemde update, maar ik heb niet veel te klagen. Maar met +- 10 websites gezakt in de pagerank met maximaal 2 punten, toch wel een beetje eer voor al het werk dus :P
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_133990892
Wat is nou precies een adsense website een affiliate website? Wat is het verschil? Waarin verschillen zij qua inkomsten? En wanneer is je adsense/affiliate site goed?

Heb zitten lezen en zoeken, maar vond het niet duidelijk.
pi_133994317
Kende zo'n website die kreeg 2 links ofzo van overheidssites en daarmee een PR7 tja... is inderdaad bullshit dan, je moet ook nooit alleen naar PR kijken.

Een adsense website heeft gewoon reclameblokken, je ontvangt geld per klik. Een affiliate website heeft ook reclameblokken of bijv. tekstlinks naar sites met producten/diensten en bij afname krijg jij een vergoeding.
Facts don't care about your feelings
pi_133997066
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 20:16 schreef YoshiBignose het volgende:
Kende zo'n website die kreeg 2 links ofzo van overheidssites en daarmee een PR7 tja... is inderdaad bullshit dan, je moet ook nooit alleen naar PR kijken.

Een adsense website heeft gewoon reclameblokken, je ontvangt geld per klik. Een affiliate website heeft ook reclameblokken of bijv. tekstlinks naar sites met producten/diensten en bij afname krijg jij een vergoeding.
Die affiliate snap ik niet..
pi_133997234
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2013 21:11 schreef BroodjeKebab het volgende:

[..]

Die affiliate snap ik niet..
Als ik een affilatiebanner heb van Mercedes, en jij koopt via het klikken op die banner een dikke AMG, dan krijg ik een sleutelhanger,
pi_133998231
quote:
4s.gif Op vrijdag 6 december 2013 21:14 schreef fotostarter het volgende:

[..]

Als ik een affilatiebanner heb van Mercedes, en jij koopt via het klikken op die banner een dikke AMG, dan krijg ik een sleutelhanger,
Maar hoe weten ze dan dat het product gekocht is door die klik?

En wat voor sites kun je maken voor affilatie? Want je moet met bedrijven toch contact opnemen om te kunnen afspreken voor affilaties?
pi_133998852
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2013 21:33 schreef BroodjeKebab het volgende:

[..]

Maar hoe weten ze dan dat het product gekocht is door die klik?

En wat voor sites kun je maken voor affilatie? Want je moet met bedrijven toch contact opnemen om te kunnen afspreken voor affilaties?
Tradetracker, daisycon, zanox etc
pi_133999764
Mijn verkeersborden zijn ook compleet weg van de top, nu op 8 ofzo, maar mijn kledingmerken en merkkleding zijn terug en ook parfum merken zijn hoog, erg vaag.

Want zeg nou zelf, al die sites zijn crappy :')
pi_133999837
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2013 21:47 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Tradetracker, daisycon, zanox etc
Dank! Ik zit te denken aan een site over auto's.. iemand ideeën?
  vrijdag 6 december 2013 @ 22:28:47 #237
340341 Blester
Membre très utile
pi_134000893
quote:
4s.gif Op vrijdag 6 december 2013 21:14 schreef fotostarter het volgende:

[..]

Als ik een affilatiebanner heb van Mercedes, en jij koopt via het klikken op die banner een dikke AMG, dan krijg ik een sleutelhanger,
Als je geluk hebt krijg je er wel twee :D
~ Love comes unseen; we only see it go
  vrijdag 6 december 2013 @ 22:29:44 #238
340341 Blester
Membre très utile
pi_134000941
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2013 22:06 schreef BroodjeKebab het volgende:

[..]

Dank! Ik zit te denken aan een site over auto's.. iemand ideeën?
Autoverzekering affiliate? Autobanden? Ga zo maar even door.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_134001189
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2013 22:29 schreef Blester het volgende:

[..]

Autoverzekering affiliate? Autobanden? Ga zo maar even door.
Moet het nog specifiker dan?

Ik snap die affiliate nog steeds niet eerlijk gezegd? Wat moet ik erbij voorstellen? Een homepage waar ik dus zet : "koop 1 van deze producten?" ( even ter illusie)
  vrijdag 6 december 2013 @ 22:55:57 #240
340341 Blester
Membre très utile
pi_134002282
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2013 22:34 schreef BroodjeKebab het volgende:

[..]

Moet het nog specifiker dan?

Ik snap die affiliate nog steeds niet eerlijk gezegd? Wat moet ik erbij voorstellen? Een homepage waar ik dus zet : "koop 1 van deze producten?" ( even ter illusie)
Bekijk eens de volgende website: http://www.alljordans.nl/jordansbestellen/

Je kunt banners plaatsen, maar ook deeplinks naar specifieke producten plaatsen. Als de bezoeker via jouw link naar de webwinkel (adverteerder) gaat en daar binnen 24 uur (meestal) en op hetzelfde IP adres een product koopt, dan krijg jij een percentage van de verkoopprijs van dit product. Vergoedingen zijn afhankelijk van het product, vergoedingen voor elektronica liggen bijvoorbeeld vaak rond de twee tot drie procent, terwijl de vergoedingen voor kleding e.d. op kunnen lopen tot 10 procent. Om dergelijke links te kunnen plaatsen, moet je jezelf aanmelden bij bedrijven als Daisycon, Tradetracker en M4N. Deze bedrijven nemen de rol van tussenpersoon op zich, zij zorgen dus voor het aantrekken van de adverteerders, waarna jij als publisher een media daarvoor aan kunt melden. De adverteerder stelt promotiemateriaal beschikbaar nadat je voor een campagne bent goedgekeurd. Betaling vindt plaats door de tussenpartijen (bijvoorbeeld Daisycon). Er zijn ook bedrijven zoals Wehkamp die geen gebruik maken van een tussenpartij, daar kun je jezelf dus direct aanmelden.

Voor zover even de beknopte uitleg, zit niet op een computer dus kon het niet echt uitgebreider toelichten.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_134003026
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2013 22:55 schreef Blester het volgende:

[..]

Bekijk eens de volgende website: http://www.alljordans.nl/jordansbestellen/

Je kunt banners plaatsen, maar ook deeplinks naar specifieke producten plaatsen. Als de bezoeker via jouw link naar de webwinkel (adverteerder) gaat en daar binnen 24 uur (meestal) en op hetzelfde IP adres een product koopt, dan krijg jij een percentage van de verkoopprijs van dit product. Vergoedingen zijn afhankelijk van het product, vergoedingen voor elektronica liggen bijvoorbeeld vaak rond de twee tot drie procent, terwijl de vergoedingen voor kleding e.d. op kunnen lopen tot 10 procent. Om dergelijke links te kunnen plaatsen, moet je jezelf aanmelden bij bedrijven als Daisycon, Tradetracker en M4N. Deze bedrijven nemen de rol van tussenpersoon op zich, zij zorgen dus voor het aantrekken van de adverteerders, waarna jij als publisher een media daarvoor aan kunt melden. De adverteerder stelt promotiemateriaal beschikbaar nadat je voor een campagne bent goedgekeurd. Betaling vindt plaats door de tussenpartijen (bijvoorbeeld Daisycon). Er zijn ook bedrijven zoals Wehkamp die geen gebruik maken van een tussenpartij, daar kun je jezelf dus direct aanmelden.

Voor zover even de beknopte uitleg, zit niet op een computer dus kon het niet echt uitgebreider toelichten.
Dus wat ik eigenlijk moet doen is een webshop maken? Alleen dan zonder betalingen etc. maar welke doorlinkt?

Dus ik heb een webshop als bol.com gemaakt en ik dump een paar laptops HP en ASUS en als iemand klikt op et product HP model1, dat die dan doorgelinkt wordt naar de aankoop van de HP model1 op de site van HP ?
pi_134004054
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2013 22:34 schreef BroodjeKebab het volgende:

[..]

Moet het nog specifiker dan?

Ik snap die affiliate nog steeds niet eerlijk gezegd? Wat moet ik erbij voorstellen? Een homepage waar ik dus zet : "koop 1 van deze producten?" ( even ter illusie)
Nee, jij maakt een website over een product, dat kan van alles zijn.

Pak bijvoorbeeld autoverzekeringen. Dan maak jij een website over autoverzekeringen waar bezoekers prijzen kunnen vergelijken, vervolgens klikken ze op de link, ze worden doorgestuurd naar de verzekeraar, sluiten een verzekering af. Jij krijgt geld omdat je ze een klant hebt gebracht.
  vrijdag 6 december 2013 @ 23:36:39 #243
340341 Blester
Membre très utile
pi_134004090
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 23:12 schreef BroodjeKebab het volgende:

[..]

Dus wat ik eigenlijk moet doen is een webshop maken? Alleen dan zonder betalingen etc. maar welke doorlinkt?

Dus ik heb een webshop als bol.com gemaakt en ik dump een paar laptops HP en ASUS en als iemand klikt op et product HP model1, dat die dan doorgelinkt wordt naar de aankoop van de HP model1 op de site van HP ?
Hoeft niet, je kunt ook gewoon heel veel informatie over het product plaatsen in combinatie met banners en tekstlinks die doorverwijzen. Je krijgt een vergoeding per verkoop of per lead. HP heeft overigens zeer waarschijnlijk geen affiliate mogelijkheden en Bol.com heeft een eigen programma (met diep trieste vergoedingen).
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_134004643
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 23:36 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Nee, jij maakt een website over een product, dat kan van alles zijn.

Pak bijvoorbeeld autoverzekeringen. Dan maak jij een website over autoverzekeringen waar bezoekers prijzen kunnen vergelijken, vervolgens klikken ze op de link, ze worden doorgestuurd naar de verzekeraar, sluiten een verzekering af. Jij krijgt geld omdat je ze een klant hebt gebracht.
Aha duideljjk. Het is in principe gewoon doorlinken met of objectieve of positieve bericht over het product.

Maar ik vind lastig om een niche ofzo te vinden.

Heel veel dingen hebben al sterke marktleiders zoals vergelijkingssites 'independer' etc.
pi_134004761
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2013 23:49 schreef BroodjeKebab het volgende:

[..]

Aha duideljjk. Het is in principe gewoon doorlinken met of objectieve of positieve bericht over het product.

Maar ik vind lastig om een niche ofzo te vinden.

Heel veel dingen hebben al sterke marktleiders zoals vergelijkingssites 'independer' etc.
Al pak je 0.5% van Independer hark je al heel veel binnen :)
pi_134004995
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2013 23:52 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Al pak je 0.5% van Independer hark je al heel veel binnen :)
Hoe bedoel je? Het is toch heel lastig. Ik bedoel ik kan wel cms gebruiken en hostings opzetten , plugins, maaf zelf scripts schrijven en zelf in programmeertalen schrijven, waaronder php, html, css kan ik niet. Ik kan ze wel bewerken, maar maken niet. Zeg maar. En van java helemaal niks.

Dus daar heb ik al een grote achterstand wat betreft de grote sites? Kan ik al wel mensen krijgen met mijn magento of joomlaa bijv.

Ik mis de doorzettingsvermogen en het geloof in websites.. ik wil het, maar vind het toch kansloos omdat er al meerdere zijn, maar toch..

Van alles wat im bedacht had bestaat alles al

*veilingen van games
*vakantiereviews
*computerhardware vergelijken
*films reviewen etc.
  zaterdag 7 december 2013 @ 00:17:19 #247
340341 Blester
Membre très utile
pi_134005798
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2013 23:58 schreef BroodjeKebab het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? Het is toch heel lastig. Ik bedoel ik kan wel cms gebruiken en hostings opzetten , plugins, maaf zelf scripts schrijven en zelf in programmeertalen schrijven, waaronder php, html, css kan ik niet. Ik kan ze wel bewerken, maar maken niet. Zeg maar. En van java helemaal niks.

Dus daar heb ik al een grote achterstand wat betreft de grote sites? Kan ik al wel mensen krijgen met mijn magento of joomlaa bijv.

Ik mis de doorzettingsvermogen en het geloof in websites.. ik wil het, maar vind het toch kansloos omdat er al meerdere zijn, maar toch..

Van alles wat im bedacht had bestaat alles al

*veilingen van games
*vakantiereviews
*computerhardware vergelijken
*films reviewen etc.
Met zulke motivatie zou ik niet eens beginnen ;)
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_134005895
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2013 00:17 schreef Blester het volgende:

[..]

Met zulke motivatie zou ik niet eens beginnen ;)
Daarmee bedoel je mijn onzekere instelling wb.Websites?
pi_134006665
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2013 23:58 schreef BroodjeKebab het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? Het is toch heel lastig. Ik bedoel ik kan wel cms gebruiken en hostings opzetten , plugins, maaf zelf scripts schrijven en zelf in programmeertalen schrijven, waaronder php, html, css kan ik niet. Ik kan ze wel bewerken, maar maken niet. Zeg maar. En van java helemaal niks.

Dus daar heb ik al een grote achterstand wat betreft de grote sites? Kan ik al wel mensen krijgen met mijn magento of joomlaa bijv.

Ik mis de doorzettingsvermogen en het geloof in websites.. ik wil het, maar vind het toch kansloos omdat er al meerdere zijn, maar toch..

Van alles wat im bedacht had bestaat alles al

*veilingen van games
*vakantiereviews
*computerhardware vergelijken
*films reviewen etc.
Het lijkt erop als je er niet in gelooft dat je zult slagen, als je de geloof niet hebt dan moet je er ook niet aan beginnen :)
pi_134006786
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 00:40 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Het lijkt erop als je er niet in gelooft dat je zult slagen, als je de geloof niet hebt dan moet je er ook niet aan beginnen :)
Inderdaad. Die geloof probeer ik hier te zoeken.. :P

En wat ondersteuning qua ideeën en om mij meer geloof te geven.
pi_134006837
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2013 00:44 schreef BroodjeKebab het volgende:

[..]

Inderdaad. Die geloof probeer ik hier te zoeken.. :P

En wat ondersteuning qua ideeën en om mij meer geloof te geven.
Ideeën zal je hier niet vinden ;)

Het is moeilijk om tussen de grotere spelers te komen, maar zoals ik al zei, mijn oud collega is gestopt met werken bij mijn werkgever en richt zich nu volledig op websites. Hij zit in de verzekeringen branche en harkt dus voldoende binnen om er van te leven.
pi_134007010
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 00:45 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Ideeën zal je hier niet vinden ;)

Het is moeilijk om tussen de grotere spelers te komen, maar zoals ik al zei, mijn oud collega is gestopt met werken bij mijn werkgever en richt zich nu volledig op websites. Hij zit in de verzekeringen branche en harkt dus voldoende binnen om er van te leven.
Ik bedoel ideeën om een idee te vinden. :P
pi_134010242
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2013 22:28 schreef Blester het volgende:

[..]

Als je geluk hebt krijg je er wel twee :D
Delen we de winst :)
pi_134010245
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2013 00:44 schreef BroodjeKebab het volgende:

[..]

Inderdaad. Die geloof probeer ik hier te zoeken.. :P

En wat ondersteuning qua ideeën en om mij meer geloof te geven.
Probeer dan eerst eens iets kleins.
Domein en hosting heb je voor een paar euro per jaar. Ga daar eerst mee aan de slag, en kijk hoe het uitpakt.
pi_134010881
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2013 00:50 schreef BroodjeKebab het volgende:

[..]

Ik bedoel ideeën om een idee te vinden. :P
Er zijn genoeg ideeen te bedenken, broodje kebab misschien? Je zal alleen moeten leren wat wel kans heeft en wat niet. Dit doe je door o.a. veel te lezen over het onderwerp en door simpelweg gewoon uit te proberen. Vervolgens kan je conclusies trekken uit de resultaten.

Er is ook geen makkelijke manier om even snel geld te verdienen, als dat het geval was, zat heel fok wel in dit topic. Verder heeft iedereen hier ook z'n eigen methode en die gaan ze echt niet volledig uitleggen hier. Vindt iets dat werkt en schaal het op, er is genoeg te vinden in dit topic en op diverse andere sites om een goede start te maken.
  zaterdag 7 december 2013 @ 09:47:46 #257
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_134010927
Mijn CTR op YouTube is de afgelopen week verdubbeld. Watskebeurt?
Als het aan blijft, hoor je mij niet klagen. Misschien extra goeie reclames voor de feestdagen?
pi_134013650
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 09:41 schreef Stokkie_ het volgende:

[..]

Er zijn genoeg ideeen te bedenken, broodje kebab misschien? Je zal alleen moeten leren wat wel kans heeft en wat niet. Dit doe je door o.a. veel te lezen over het onderwerp en door simpelweg gewoon uit te proberen. Vervolgens kan je conclusies trekken uit de resultaten.

Er is ook geen makkelijke manier om even snel geld te verdienen, als dat het geval was, zat heel fok wel in dit topic. Verder heeft iedereen hier ook z'n eigen methode en die gaan ze echt niet volledig uitleggen hier. Vindt iets dat werkt en schaal het op, er is genoeg te vinden in dit topic en op diverse andere sites om een goede start te maken.
Ik wil best risico nemen, maar mijn vraag is stel ik koop een domain, kun je hem doorlinken naar een gratis host? Dus de host is bv. Site.broodjekebab.tu.com en dat ik vervolgens een broodjekebab.nl domain koop en hem linkt naar de hostingsite.

En ben je verplicht om een jaar het domain te houden? Stel je betaalt een bedrag voor het domain (jaarlijks of maandelijks?) Kun je na de betaling elk moment ermee stoppen en het domain sluiten, zodat ik niet meer hoef te betalen volgende maand/jaar?
pi_134014304
Tering als je zo armzalig bent hou dan maar op of maak een .tk domein :')
Facts don't care about your feelings
pi_134015289
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 13:18 schreef YoshiBignose het volgende:
Tering als je zo armzalig bent hou dan maar op of maak een .tk domein :')
Armzalig? Ik ben alleen benieuwd, als iets niet werkt, waarom zou ik er dan voor gaan betalen nog steeds?
pi_134015836
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 14:00 schreef BroodjeKebab het volgende:

[..]

Armzalig? Ik ben alleen benieuwd, als iets niet werkt, waarom zou ik er dan voor gaan betalen nog steeds?
Omdat je gratis hosting niet kunt vergelijken met betaalde hosting. Je gaat toch ook niet met een mes proberen een boom om te zagen om vervolgens te concluderen dat bomen omzagen niks voor je is..
pi_134021307
Welke CMS is geschikt voor affiliatie websites?

[ Bericht 25% gewijzigd door SpekIap op 07-12-2013 17:58:44 ]
pi_134022979
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 17:45 schreef SpekIap het volgende:
Welke CMS is geschikt voor affiliatie websites?
Leuke eerste post ;)

Zo goed als alle.. het gaat er meer om welk cms jij goed mee bent
pi_134023130
Blijkbaar blijft een van mijn .nl domeinen werken zonder te hoeven betalen? Ik had hem geannuleerd en hij zou verlopen moeten zijn maar hij doet het nog steeds.. Lees wel dat nl domeinen in quarantaine blijven maar lijkt me niet dat ie dan nog moet werken..
pi_134023293
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 19:01 schreef Stokkie_ het volgende:

[..]

Leuke eerste post ;)

Zo goed als alle.. het gaat er meer om welk cms jij goed mee bent
Ik heb ervaring met Joomla, Drupal en Wordpress. Ik zoek een CMS welke goede en gratis affiliatie themes/templates heeft. Bovendien ben ik van plan om een gratis hosting te gebruiken (000webhost) en een .NL domain te huren, welke ik vervolgens ga doorlinken naar mijn gratis hosting (000webhost).

Eerder heb ik wel eens sites gemaakt met een CMS. Dat pakte goed uit, maar met affiliate websites heb ik geen ervaring. Heb je daar een speciale template voor nodig?

Met het doorlinken van producten naar de site van de leverancier/adverteerder heb ik ook geen idee hoe dat zou kunnen, want met Ecommerce plugins lukt dat niet volgens mij, aangezien deze plugins ervan uit gaan dat ik het product zelf verkoop.
pi_134023488
Hmm we hebben een broodje kebab en een speklap, maar goed..

Standaard themes heb ik nooit wat aan gehad dus je zal zelf links moeten plaatsen of widgets moeten plaatsen/maken. Links doen het bij mij overigens véél beter dan widgets/plaatjes
pi_134023696
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 19:21 schreef Stokkie_ het volgende:
Hmm we hebben een broodje kebab en een speklap, maar goed..

Standaard themes heb ik nooit wat aan gehad dus je zal zelf links moeten plaatsen of widgets moeten plaatsen/maken. Links doen het bij mij overigens véél beter dan widgets/plaatjes
Dit is geen kloon.

Wat bedoel je precies met je tweede alinea? Ik heb namelijk op Wordpress een paar Ecommerce plugins gevonden, maar als je daar producten aan toevoegt, dan krijgen de bezoekers de mogelijkheid om bij af te rekenen en kunnen ze producten toevoegen aan hun virtuele winkelwagentje, terwijl de bedoeling is om ze door te linken.
pi_134023713
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 19:27 schreef SpekIap het volgende:

[..]

Dit is geen kloon.

Wat bedoel je precies met je tweede alinea?
Als ik dat nog moet uitleggen verwijs ik je naar google..
pi_134023719
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 19:28 schreef Stokkie_ het volgende:

[..]

Als ik dat nog moet uitleggen verwijs ik je naar google..
Zie mijn edit. Ik weet wat je bedoelt, maar als jij geen widgets/plaatjes toevoegt, zet je dan stug een link neer zoals: http://forum.fok.nl/
pi_134023746
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 19:28 schreef SpekIap het volgende:

[..]

Zie mijn edit.
Je kennis is écht te laag, neem een domein en ga wat experimenteren
pi_134023780
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 19:29 schreef Stokkie_ het volgende:

[..]

Je kennis is écht te laag, neem een domein en ga wat experimenteren
Kennis aflezen van een vraag. :')

Toch bedankt voor je tijd en moeite dan maar. :)
pi_134023787
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 19:28 schreef SpekIap het volgende:

[..]

Zie mijn edit. Ik weet wat je bedoelt, maar als jij geen widgets/plaatjes toevoegt, zet je dan stug een link neer zoals: http://forum.fok.nl/
Een plaatje trekt gewoon niet veel aandacht, lees je eens in op copywriting en daarmee kan je mensen op je link laten klikken omdat ze het willen
pi_134023837
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 19:31 schreef Stokkie_ het volgende:

[..]

Een plaatje trekt gewoon niet veel aandacht, lees je eens in op copywriting en daarmee kan je mensen op je link laten klikken omdat ze het willen
Jij hebt dus een reviewwebsite, waar jij de lezer probeert te overtuigen om het product te kopen als ik het goed begrijp?
pi_134023892
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 19:32 schreef SpekIap het volgende:

[..]

Jij hebt dus een reviewwebsite, waar jij de lezer probeert te overtuigen om het product te kopen als ik het goed begrijp?
Bijvoorbeeld maar fake reviews zijn in de US niet toegestaan in ieder geval. Weet niet hoe dat in nederland zit
pi_134023930
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 19:34 schreef Stokkie_ het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld maar fake reviews zijn in de US niet toegestaan in ieder geval. Weet niet hoe dat in nederland zit
Dan is het toch al bij voorbaat kansloos? Je inkomen is Y en de verkochte producten via de link zijn X, dus je moet toch wel subjectief een review schrijven.... Daarom lijkt het mij een slecht idee.
  zaterdag 7 december 2013 @ 19:37:33 #276
340341 Blester
Membre très utile
pi_134024014
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2013 12:52 schreef BroodjeKebab het volgende:

[..]

Ik wil best risico nemen, maar mijn vraag is stel ik koop een domain, kun je hem doorlinken naar een gratis host? Dus de host is bv. Site.broodjekebab.tu.com en dat ik vervolgens een broodjekebab.nl domain koop en hem linkt naar de hostingsite.

En ben je verplicht om een jaar het domain te houden? Stel je betaalt een bedrag voor het domain (jaarlijks of maandelijks?) Kun je na de betaling elk moment ermee stoppen en het domain sluiten, zodat ik niet meer hoef te betalen volgende maand/jaar?
Risico? :D

.NL domeintje 3 á 4 euro per jaar en hosting heb je al vanaf ¤6 per jaar, die prima zijn voor beginnende websites. ¤10 per jaar, nog geen euro per maand. Waarom zou je dan gratis hosting willen? :D

Maar inderdaad, als je ¤10 een risico vindt, dan kun je er beter niet aan beginnen.
~ Love comes unseen; we only see it go
  zaterdag 7 december 2013 @ 19:38:41 #277
340341 Blester
Membre très utile
pi_134024059
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 19:07 schreef Stokkie_ het volgende:
Blijkbaar blijft een van mijn .nl domeinen werken zonder te hoeven betalen? Ik had hem geannuleerd en hij zou verlopen moeten zijn maar hij doet het nog steeds.. Lees wel dat nl domeinen in quarantaine blijven maar lijkt me niet dat ie dan nog moet werken..
Registrar stuurt op de verloopdatum bericht naar SIDN voor het verwijderen van de domeinnaam, kan wel een weekje duren voordat SIDN de domeinnaam uit het register haalt, tot die tijd kun jij er nog gebruik van maken.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_134024080
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 19:38 schreef Blester het volgende:

[..]

Registrar stuurt op de verloopdatum bericht naar SIDN voor het verwijderen van de domeinnaam, kan wel een weekje duren voordat SIDN de domeinnaam uit het register haalt, tot die tijd kun jij er nog gebruik van maken.
Ok thks
  zaterdag 7 december 2013 @ 19:40:08 #279
340341 Blester
Membre très utile
pi_134024108
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 19:13 schreef SpekIap het volgende:

[..]

Ik heb ervaring met Joomla, Drupal en Wordpress. Ik zoek een CMS welke goede en gratis affiliatie themes/templates heeft. Bovendien ben ik van plan om een gratis hosting te gebruiken (000webhost) en een .NL domain te huren, welke ik vervolgens ga doorlinken naar mijn gratis hosting (000webhost).

Eerder heb ik wel eens sites gemaakt met een CMS. Dat pakte goed uit, maar met affiliate websites heb ik geen ervaring. Heb je daar een speciale template voor nodig?

Met het doorlinken van producten naar de site van de leverancier/adverteerder heb ik ook geen idee hoe dat zou kunnen, want met Ecommerce plugins lukt dat niet volgens mij, aangezien deze plugins ervan uit gaan dat ik het product zelf verkoop.
Ook al gratis hosting? :D Met precies dezelfde vragen als Broodjekebab? Seems legit to me..
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_134024150
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 19:40 schreef Blester het volgende:

[..]

Ook al gratis hosting? :D Met precies dezelfde vragen als Broodjekebab? Seems legit to me..
Het verschil is dat ik hem als test-hosting gebruik en na installatie overzet tot betaalde host.
  zaterdag 7 december 2013 @ 19:42:22 #281
340341 Blester
Membre très utile
pi_134024190
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 19:41 schreef SpekIap het volgende:

[..]

Het verschil is dat ik hem als test-hosting gebruik en na installatie overzet tot betaalde host.
Waarom geef je niet gewoon ¤6 uit voor een startershosting? Willen wel allemaal geld verdienen maar een investering van een paar euro is al teveel :D :D :D _O-
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_134026238
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 19:42 schreef Blester het volgende:

[..]

Waarom geef je niet gewoon ¤6 uit voor een startershosting? Willen wel allemaal geld verdienen maar een investering van een paar euro is al teveel :D :D :D _O-
Wat ik mij afvraag, buiten het gratis domein of hosting na ofzo..--> Wat maakt een affiliatiewebsite goed? Stel nou dat ik een affiliatiewebsite maak welke gespecialiseerd is in schoenen (webwinkel). Bij een klik op een product wordt de bezoeker doorgelinkt naar de site van de adverteerder (bijv. Zalando). Mijn vraag: waarom zouden ze via mij naar Zalando gaan i.p.v. direct naar Zalando? Eigenlijk is heel die affiliatiemarketing best een flutidee als je het zo bekijkt toch?

Wat maakt het goed eigenlijk? De template? Domeinnaam?
  zaterdag 7 december 2013 @ 20:33:27 #283
340341 Blester
Membre très utile
pi_134026377
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 20:30 schreef SpekIap het volgende:

[..]

Wat ik mij afvraag, buiten het gratis domein of hosting na ofzo..--> Wat maakt een affiliatiewebsite goed? Stel nou dat ik een affiliatiewebsite maak welke gespecialiseerd is in schoenen (webwinkel). Bij een klik op een product wordt de bezoeker doorgelinkt naar de site van de adverteerder (bijv. Zalando). Mijn vraag: waarom zouden ze via mij naar Zalando gaan i.p.v. direct naar Zalando? Eigenlijk is heel die affiliatiemarketing best een flutidee als je het zo bekijkt toch?

Wat maakt het goed eigenlijk? De template? Domeinnaam?
Jezus.... Doe a.u.b. eerst eens research wat affiliate is en bekijk wat voorbeeldwebsites, ik beantwoord normaal gesproken elke vraag zeer uitgebreid maar ik heb dit gister gewoon precies uitgelegd 2 pagina's terug. Ik ga niet weer een heel verhaal lopen typen, misschien dat iemand anders in dit topic er wel zin in heeft. Als je zelf wat research hebt gedaan en nog vragen hebt, dan wil ik deze gerust beantwoorden.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_134027259
Ja echt wat komen al die retards hier opeens doen. Doe ff mod report pffff

[ Bericht 0% gewijzigd door YoshiBignose op 08-12-2013 01:04:12 ]
Facts don't care about your feelings
pi_134028618
Wat een idioten hier :')
pi_134038362
quote:
Eigenlijk is heel die affiliatiemarketing best een flutidee als je het zo bekijkt toch?
Flutidee is misschien een beetje extreem, maar het is zeker waar dat affiliate marketing voor de meeste bedrijven nou niet meteen het belangrijkste marketingkanaal is. Eerst komen de TV-reclames, de foldertjes, de adwords (in willekeurige volgorde :) ), dan misschien nog de display (i.e. advertenties op andere sites) en wat kortingscouponnetjes, om dan die laatste paar procent omzet te halen stampen ze ook nog een affiliate-programma uit de grond (of sluiten zich erbij aan).

Conclusie: je vecht om de kruimels, en omdat het relatief laagdrempelig is vecht je met een hoop andere mensen om die kruimels.

Nu is het zo dat (zoals hierboven al eens gezegd) 0.0x procent van de totale omzet van bijvoorbeeld een Independer, Bol, Wehkamp alsnog een groot bedrag is, dus er is nog best iets te verdelen. Maar het is in de meeste gevallen hard werken en veel sites maken voordat je er een noemenswaardig bedrag aan overhoudt, omdat je marges meestal maar een paar procent zijn. Daar staat tegenover dat je geen voorraad aan hoeft te houden, praktisch geen klantcommunicatie hoeft te doen, geen retouren en garantie. Logisch dus dat de percentages laag zijn.

quote:
Mijn vraag: waarom zouden ze via mij naar Zalando gaan i.p.v. direct naar Zalando?
De echte vraag is: waarom zou Zalando klanten via affiliate-kanalen binnen laten komen in plaats van ze direct te benaderen?
Het antwoord is: om als affiliate enige kans van slagen te hebben om beter te scoren dan Zalando, moet je je richten op de stukjes van de markt waar Zalando zelf niet echt brood in ziet. Zie daar de reden waarom ze het zelf niet doen.

Hoe doe je dat? Je richt je bijv. op heel specifieke producten uit het assortiment of je lokt verkeer naar je pagina met een "smoes" (oftewel: content die niet meteen met de aankoop van het product te maken heeft) en overtuigt je bezoekers om via jouw site bij Zalando terecht te komen voor dat product.
Zalando meent dat die paar procent affiliate-commissie minder geld is dan wat het ze anders zou kosten om eigen SEO te doen danwel Adwords in te kopen. In de regel komt het erop neer dat dat soort werk dus gedaan wordt door mensen die genoegen nemen met een uurloon dat ver onder dat van een Adwords- danwel SEO-specialist ligt :P

Het is voornamelijk goudkoorts. Een enkeling is er goed in, een enkeling wint gewoon de jackpot, voor het merendeel zijn de verdiensten tientjeswerk.
Er goed in zijn betekent 2 dingen: 1) je bent in staat om die hoekjes te zien waar jij wel wat kunt verdienen maar waar het voor de aanbieder zelf niet interessant is en 2) je kunt met weinig moeite en in hoog tempo sites bouwen, want laten doen voor 6-7 tientjes per uur is onmogelijk met zulke marges.

Ik zie eigenlijk 2 keer een nee.

[ Bericht 17% gewijzigd door LuieDonder op 08-12-2013 01:49:11 ]
pi_134041905
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 01:30 schreef LuieDonder het volgende:

[..]

Flutidee is misschien een beetje extreem, maar het is zeker waar dat affiliate marketing voor de meeste bedrijven nou niet meteen het belangrijkste marketingkanaal is. Eerst komen de TV-reclames, de foldertjes, de adwords (in willekeurige volgorde :) ), dan misschien nog de display (i.e. advertenties op andere sites) en wat kortingscouponnetjes, om dan die laatste paar procent omzet te halen stampen ze ook nog een affiliate-programma uit de grond (of sluiten zich erbij aan).
Ja, maar er zijn verschillende branches waar affiliate vaak wel 1 van de grootste vormen van marketing is, voornamelijk in de gokwereld. Maar daar praat je ook niet over 5% maar meer rond de 35% :P
Facts don't care about your feelings
pi_134042007
quote:
A Request For Your Help

Saturday 7th of December 2013 07:58:35 PM

MIJN NAAM

Dear MIJN NAAM:

We have discovered that a company we hired to help promote our website canny.com.au
have used a variety of questionable techniques to secure links to our website.
These links were placed purely for SEO purposes, with the intention of manipulating
search rankings.

It appears that there may be links like this that have been placed on your site.

The presence of these links is harmful to our site's good standing with search
engines, and unfortunately, retaining them may also be potentially harmful to your
own website's reputation.

We would ask that you please remove any links on your site that link to canny.com.au.

So far as we are aware, there are (or have been) links at these URLs:
http://www.nvusdesigns.co(...)wthorn-in-australia/


We would greatly appreciate your help with resolving this problem.

You can also let us know once the links to canny.com.au have been removed either by
return email, or using the link below.

If you need any more information from us, please email me and I will be happy to
assist.

We apologize for any inconvenience this has caused you and do appreciate your help.

Sincerely,

Simon Dortmans

The following url will allow you to let us know that the links were removed. This
url is
provided only for ease of use. If you are not comfortable with clicking a link
please email us back and let us know it is done.
http://www.rmoov.com/doma(...)4b92568da60107394659

If you believe this email has come to you in error please click the link above and
report it.
WTF is dat nou weer... was gewoon een post over een gebouw dat zij gemaakt hebben en in de post stond een link naar het architecten bureau.

Heb de hele post maar gewist voor de zekerheid.

Heb niet geklikt op de laatste link trouwens, vertrouw dat voor geen meter.
pi_134042047
Nee ik ken dat wel. Kreeg laatst ook een mailtje van iemand waar ik ooit een linkruil mee deed of ik de link wilde verwijderen want ze hadden een penalty gekregen en wisten niet waar het vandaan kwam...

http://www.rmoov.com
Facts don't care about your feelings
pi_134042155
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 10:54 schreef YoshiBignose het volgende:
Nee ik ken dat wel. Kreeg laatst ook een mailtje van iemand waar ik ooit een linkruil mee deed of ik de link wilde verwijderen want ze hadden een penalty gekregen en wisten niet waar het vandaan kwam...

http://www.rmoov.com
Wat een bullshit, die link stond niet in de comments ofzo, gewoon in de post zelf.
pi_134042181
Ja maakt toch niet uit? Blijkbaar denken ze dat jij slechte PR afgeeft :P maar ja misschien hebben ze 1000en backlinks en sturen ze gewoon iedereen een mailtje.
Facts don't care about your feelings
pi_134042540
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 11:04 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja maakt toch niet uit? Blijkbaar denken ze dat jij slechte PR afgeeft :P maar ja misschien hebben ze 1000en backlinks en sturen ze gewoon iedereen een mailtje.
Als je een site kan verneuken door een link te plaatsen dan kan iedereen dat misbruiken ja. Waarschijnlijk hebben ze dat gewoon standaard naar alle blogs gestuurd idd.
  zondag 8 december 2013 @ 11:45:39 #293
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_134042837
Wacht ff, die eppo's hebben als advies gekregen om hun SEO te verbeteren om maar alle backlinks te laten verwijderen? :')
pi_134045033
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 11:45 schreef ursel het volgende:
Wacht ff, die eppo's hebben als advies gekregen om hun SEO te verbeteren om maar alle backlinks te laten verwijderen? :')
Google geeft tegenwoordig penalties voor bagger links dus je ziet nu veel 'bad link cleanup services'. Waarom de blog van JDx als slecht wordt aangemerkt weet ik niet
pi_134045515
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 13:15 schreef Stokkie_ het volgende:

[..]

Google geeft tegenwoordig penalties voor bagger links dus je ziet nu veel 'bad link cleanup services'. Waarom de blog van JDx als slecht wordt aangemerkt weet ik niet
Hoe kan dat nou, dan zou ik dus op een baggersite links kunnen plaatsen en iemands SEO ermee verneuken? Beetje krom lijkt mij.
  zondag 8 december 2013 @ 14:25:28 #296
340341 Blester
Membre très utile
pi_134047408
Misschien kun je ze er eens op wijzen dat er tegenwoordig een mooie tool voor is binnen Google webmasters :D Scheelt ze heel wat mailwerk..
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_134047568
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 13:31 schreef JDx het volgende:

[..]

Hoe kan dat nou, dan zou ik dus op een baggersite links kunnen plaatsen en iemands SEO ermee verneuken? Beetje krom lijkt mij.
Helaas wel ja, zeker op nieuwere sites. Fiverr staat ook al vol met blog comment spam services met als omschrijving 'might hurt your rankings'
pi_134066627
Is iemand bekend met Stackthatmoney forum? Kost 99$ per maand (je kunt bijvoorbeeld een of twee maanden doen en alle info eruit halen, wordt op internationale fora sterk aanbevolen)?

Het gaat om 'traffic buying' en ' conversion testing' volgens veel van die Affiliate guru sites. Doen jullie daar ook aan?

Ik schijf niche kwaliteitscontent op een blog en mijn doel is nu om er binnen niet te lang een paar euro per dag mee te verdienen. Het is nog bijna niks inderdaad , maar moet nu ook geduld hebben. Ik ga guest posts doen en dergelijke, veel link en connectie-bouwen.

Het lijkt me niet makkelijk om er echt goed in te worden maar denk wel dat ik bepaalde talenten heb en ben gemotiveerd om er (part time) mee bezig te blijven.

Is het de moeite waard om lekker door te gaan of zonde van de tijd?
pi_134070888
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 22:58 schreef jakosi het volgende:
Is iemand bekend met Stackthatmoney forum? Kost 99$ per maand (je kunt bijvoorbeeld een of twee maanden doen en alle info eruit halen, wordt op internationale fora sterk aanbevolen)?

Het gaat om 'traffic buying' en ' conversion testing' volgens veel van die Affiliate guru sites. Doen jullie daar ook aan?

Ik schijf niche kwaliteitscontent op een blog en mijn doel is nu om er binnen niet te lang een paar euro per dag mee te verdienen. Het is nog bijna niks inderdaad , maar moet nu ook geduld hebben. Ik ga guest posts doen en dergelijke, veel link en connectie-bouwen.

Het lijkt me niet makkelijk om er echt goed in te worden maar denk wel dat ik bepaalde talenten heb en ben gemotiveerd om er (part time) mee bezig te blijven.

Is het de moeite waard om lekker door te gaan of zonde van de tijd?
Er zal vast goede info op staan maar een blackhatworld zet bijv. ook alle wso's van warriorforum gratis online. De info die je kan krijgen is vaak niks mis mee maar het zijn ook wel dingen die je eigenlijk zelf al wist. Ik zou niet betalen voor dat soort info.

Traffic buying zou ik niet doen overigens. Tenzij het dmv een ad provider is.
  maandag 9 december 2013 @ 10:51:33 #300
131603 Afwazig
Serious business
pi_134074946
Je hebt een disavow linktool. Waarom mensen mailen?
  maandag 9 december 2013 @ 18:51:38 #301
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')