abonnement bol.com Unibet Coolblue
  FOK!fotograaf donderdag 31 oktober 2013 @ 19:02:50 #1
159915 -Menn0-
MNO
pi_132768624

De hardstyle liefhebbers onder ons O+
Eric_thumb.jpgStewie.gifTwitter_photol.jpgUntitled-2.gifUntitled-6.gifcash%20klein.jpgfok_usericon1.gifavatar.gifRhSBQs_50.gifkrustyFok.jpgdj_party.gifbovendasboot.jpg2ecg8du.giffok.pngFOKApples.jpgsunshine.jpgWGAF.gif161372.giffok4.gifDSC00840.mini.jpg35085n7.jpg2hhdcup.pngrsz_baron.jpgWariokleur.jpg29fcpr4.jpg.pngr.png1077788_small.gifAlphaverb.jpgavatar_2.JPGMW2Ss.gifre3s.jpg16gilvn.jpgimagesCAVI210J.jpguitje.pngThleinnno.jpgAFCA%20(2).pngui.pngnoiconn.pngUI1.jpgafbeeldingfok.pngghost.jpg

Welkom! :W
Welkom in het FOK!-Hardstyle topic. Hét topic voor alle hardstyle liefhebbers onder ons. Discussiëren over de nieuwste platen, even vertellen wat je van die ene liveset vindt of gewoon lekker ouwehoeren over hardstyle en alles wat er bij komt kijken... hier is het aan de orde van de dag.

Newbies zijn altijd welkom en bij vragen helpen we graag! Er zijn veel ervaren hardstylers in dit topic te vinden dus meestal is er wel iemand die een antwoord heeft.

Wat is Hardstyle? :?
Hardstyle is een muziekgenre dat overeenkomsten vertoont met trance, hardcore en hardtrance. Hardstyle, ook wel hard dance, hard trance of hardbass in het buitenland genoemd, klinkt qua melodie en opbouw ongeveer als de moderne hardcore, maar is vaak ongeveer 30 BPM langzamer. Het gemiddelde tempo ligt tussen de 140 en de 160 beats per minuut. Vaak worden de nummers wel versneld afgespeeld door DJ's.

De sound is karakteristiek voor de stijl en kan omschreven worden als harde beats gecombineerd met erg aanwezige (in tegenstelling tot hardcore) melodielijnen. Veel hardcore-artiesten produceren ook hardstyle tracks, die vergelijkbaar klinken maar toegankelijker zijn. Hardstyle wordt in het Verenigd Koninkrijk vaak gecombineerd met hardhouse. In de rest van de wereld echter vindt men vaker de combinatie met hardtrance of hardcore.

Geschiedenis (8>
Hardstyle is ontstaan uit Duitse, Italiaanse, en Nederlandse hardhouse en Rave die zijn vermengd met invloeden van hardtrance en oldschool-hardcore rond 2000. De oorsprong vindt zijn plaats in Nederland, waar de eerste hardstyle evenementen werden gehouden op het einde van 1999, begin 2000.

Één van de sleutelfiguren in de ontwikkeling van de stijl is Dana van Dreven (met name onder Danamite), bekend onder haar hardstyle dj-alias Dana (Lady Dana voor hardcore). Later hielpen meer van haar collega's uit het hardcore-tijdperk, zoals Pavo, Darkraver, Luna (met name onder Straight On), Zany, DJ Isaac en The Prophet.

Bekende Feesten _O_


Bekende producers en DJ's~:)
*Digital Punk*Noisecontrollers
*Activator*DJ Stephanie*Pavo
*Alpha Twins*DJ Thera
*Alphaverb*Dj Titan*2-Sidez
*Alter Egosz*Donkey Rollers *Ran-D
*A-Lusion*Dozer (f.k.a. Tony)*Scope DJ
*Balistic*Dutch Master*Showtek
*Bass Modulators*Frequencerz*Slim Shore
*Francesco Zeta
*Beholder*Frontliner*Super Marco May
*B-Front*Geck-O*Tatanka
*Bioweapon*Technoboy
*Blutonium Boy*The Machine

*Brennan Heart*Headhunterz*The Pitcher
*Chris One*Intractable One*The Prophet
*Clive King*Isaac*The R3belz
*Crypsis*Jack of Sound*The Vision
*Da Tweekaz*Jones*Tuneboy
*Dana*Josh & Wesz*Toneshifterz
*Daniele Mondello*Kodex
*Davide Sonar*Kold Konexion*Wasted Penguinz
*D-Block & S-te-Fan*Luna*Wildstylez
*Deepack*Max B. Grant*Zany
*Degos & Re-Done*Max Enforcer*Zatox
*DHHD*Mind.Illusion*Zero Sanity

MC's ^O^
MC Da Syndrome
MC DV8
MC Jeff
MC Rems
MC Renegade
MC Ruffian
MC Villain

Hardstyle op Twitter oO<
DJ's & ProducersIsaacWildstylez
A-LusionJonesZany
Josh & Wesz
Alpha TwinsJowan van KorvenMC's
B-FrontKutskiDa Syndrome
BioweaponLow-EDV8
CrypsisLuna
D-Block + S-Te-FanNoisecontrollersOverig
DeepackPavoB2S
Digital PunkFusion Records
FrontlinerScope DJHardstyle.com
ShowtekScantraxx Records
HeadhunterzThe PitcherQ-Dance

Links ^O^
Partyflock
Wiki

Downloads/Fora
HarderState
HardTraxx
LSDB (Liveset Database)
MusicInControl
Screamer Hardstyle

Organisaties
Art of Dance
B2S
Bass Events
ID&T
Multigroove
Q-dance
UDC

Platenlabels
AVIO-Records
Fusion
M!d!fy
Q-dance
Rytmic Records
Saifam
Scantraxx
Seismic
Theracords
TiLLT Records

Luister NU! hardstyle *O*
Digitally Imported - winamp / Digitally Imported - wmp
FreshFM Alleen op de woens(Showtek-Bash)dag-avond
Q-Dance radio
HardStation.FM
b2s Radio
hardstyle.nu

Oude topics :z

Topicreeks: Hardstyle

[Hardstyle] Best of 2008
[Hardstyle] Best of 2009
[Hardstyle] Best of 2010

TT:



,,/
  donderdag 31 oktober 2013 @ 19:07:42 #2
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_132768775
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_132772125
_O_ _O_

vooral die toelichting dat er tijdens het produceren geen Duits bier is gedronken en geen worst is gevreten :D _O-
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_132773481
ik zat net in de auto naar huis, lekker muziekje erbij; was inmiddels bij de livesets van IQ 2009

AVIO live gehad, toe kwam de set van B-Front en die opende 4,5 jaar geleden dus met 2 Sidez - God :o die heb ik al een paar maanden niet gehoord, voor mij nog steeds één van de allervetste platen ooit!! O+ _O_ dus je kunt wel nagaan hoe ik "los" ik ging in de auto (en hoe hard de muziek stond) *O* :+ :9
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_132773598
iemand die die track trouwens in betere kwaliteit heeft dan YT??

(_/_)
(='.'=)
(")_(")
  FOK!fotograaf donderdag 31 oktober 2013 @ 21:19:36 #6
159915 -Menn0-
MNO
pi_132774620
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 21:02 schreef ReMcOrE het volgende:
iemand die die track trouwens in betere kwaliteit heeft dan YT??

_O_

Verdorie wat een muziek! Waarom maken/draaien ze dit soort muziek niet meer?! :'(
,,/
pi_132779050

Heerlijk nummer dit! Kon zo uit 2008 komen. Niet kazig, ook niet rawwwwwboiachtig
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_132779057
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 21:02 schreef ReMcOrE het volgende:
iemand die die track trouwens in betere kwaliteit heeft dan YT??

http://twojanuta.pl/mp3,25t8a,2-sidez-god.html

Ik kwam een of andere Poolse site tegen waar ie op staat. Hoe je hem daar af wilt krijgen moet je zelf maar uitzoeken, daar is mijn Pools te gebrekkig voor :P
What are you gonna do with that
You cheerio-bred, little motherfucker!
pi_132779188
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 22:50 schreef Neo-Mullen het volgende:

Heerlijk nummer dit! Kon zo uit 2008 komen. Niet kazig, ook niet rawwwwwboiachtig
Niet kazig? Die lui hebben al 4 van dat soort tracks op rij uitgepoept, begint júist kazig te worden vind ik.

What are you gonna do with that
You cheerio-bred, little motherfucker!
  FOK!fotograaf donderdag 31 oktober 2013 @ 22:58:45 #10
159915 -Menn0-
MNO
pi_132779308
,,/
pi_132779404
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 22:55 schreef slvrbld het volgende:

[..]

Niet kazig? Die lui hebben al 4 van dat soort tracks op rij uitgepoept, begint júist kazig te worden vind ik.

Je gaat me vertellen dat je nog nooit een producer hebt gezien die dit doet?
Bovendien heeft elk nummer toch wel z'n eigen charme en sfeer. Waarvan ik mijn voorbeeld het beste van vind :)

Daarnaast betekent kazig zoiets als zoetsappig, niet als in uitgemolken ;)
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_132779471
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 23:01 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Je gaat me vertellen dat je nog nooit een producer hebt gezien die dit doet?
Bovendien heeft elk nummer toch wel z'n eigen charme en sfeer. Waarvan ik mijn voorbeeld het beste van vind :)

Daarnaast betekent kazig zoiets als zoetsappig, niet als in uitgemolken ;)
Oh dat zeg ik verder niet, en ik vind het ook geen verkeerde plaatjes hoor. Maar in mijn boekje is kazig toch juist wel uitgemolken. Kaas wordt niet voor niets van melk gemaakt :D Kazige melodie is standaard, voorspelbaar, ongeïnspireerd. Dat vind ik het nu ook wel een beetje worden met deze reeks aan tracks. Zet er eentje op (nogmaals, vind het prima tracks) en je hebt ze allemaal gehoord :P
What are you gonna do with that
You cheerio-bred, little motherfucker!
pi_132779566
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 23:03 schreef slvrbld het volgende:

[..]

Oh dat zeg ik verder niet, en ik vind het ook geen verkeerde plaatjes hoor. Maar in mijn boekje is kazig toch juist wel uitgemolken. Kaas wordt niet voor niets van melk gemaakt :D Kazige melodie is standaard, voorspelbaar, ongeïnspireerd. Dat vind ik het nu ook wel een beetje worden met deze reeks aan tracks. Zet er eentje op (nogmaals, vind het prima tracks) en je hebt ze allemaal gehoord :P
Tis toch echt afgeleid van het Engelse cheesy, waar het zoetsappig betekent :P
Maar zo kan ik deze tracks niet noemen: geen gare vocals van een homofiele kerel, geen handjeklap melodieën, maar wel een trance achtig deuntje en bij de climax ineens een wat hardere melodie en flinke bassline.

I like _O_
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_132779754
Ik vind het zelf ook wel een geslaagde mix van hardstyle en house. DBSTF hebben bijvoorbeeld ook al zoiets uitgebracht een tijd geleden.

en hun volgende komt er ook alweer aan

edit: en als we dan toch bezig zijn
What are you gonna do with that
You cheerio-bred, little motherfucker!
pi_132779862
Sowieso DBSTF _O_ jammer dat ze in NL zo weinig geboekt worden tegenwoordig :{

Supernova _O_
Cuz I'm Mr. Brightside
  vrijdag 1 november 2013 @ 10:03:12 #16
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_132786917
DSBTF blijven helden!

En dat Rauw op je dak anthem..tjah..het gaat wel ver joh....vroeger maakte B-Front harde hardstyle maar dit is echt 3.0

Zaterdag Fusion. DBstf, Adaro, Bass Mods, Ran-D, B-Front.
Greetings brothers and sisters, let me welcome you to the council of the five eyes
27 en 28 april 2013 REBIRTH FESTIVAL - www.rebirth-festival.nl
Mijn party reviews
pi_132787535
Dat Radical Redemption gebeuren.. Ik vind het best wel bizar dat die vent meer facebook fans heeft dan B-Front, Adaro en een hoop meer in zo'n twee jaar tijd. Met name als je ziet dat de producties nou niet van een gigantisch hoog niveau zijn en het eigenlijk alleen maar gaat om zo hard mogelijk met zo veel mogelijk boze geluidjes...
Ik heb trouwens het Hard Bass anthem nog niet voorbij zien komen hier, dat is wel een prima anthem :).

En Der Rammachine: heerlijk over de top. Hardstyle mag hier en daar best wel eens wat minder serieus :).
Mixes onder de naam Khadber
pi_132789024
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 10:33 schreef ElDani het volgende:
Dat Radical Redemption gebeuren.. Ik vind het best wel bizar dat die vent meer facebook fans heeft dan B-Front, Adaro en een hoop meer in zo'n twee jaar tijd.
Waar men zich al niet druk om kan maken. RR is op tournee geweest in Midden Amerika waar zijn sound blijkbaar wel beviel. Ondanks dat ie daardoor veel facebook fans heeft weten te bemachtigen, betekent dat nog niet dat hij in Nederland beter bezocht wordt/populairder is dan een B-Front of Adaro. En dat weten de booking agencies ook wel.

Nog een fijn R3belz plaatje trouwens. Heerlijke melodie O+
What are you gonna do with that
You cheerio-bred, little motherfucker!
pi_132789738
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 11:39 schreef slvrbld het volgende:

[..]

Waar men zich al niet druk om kan maken. RR is op tournee geweest in Midden Amerika waar zijn sound blijkbaar wel beviel. Ondanks dat ie daardoor veel facebook fans heeft weten te bemachtigen, betekent dat nog niet dat hij in Nederland beter bezocht wordt/populairder is dan een B-Front of Adaro. En dat weten de booking agencies ook wel.

Nog een fijn R3belz plaatje trouwens. Heerlijke melodie O+
True, maar toch zie ik steeds meer radical op feestjes. Het zijn dan wel niet de grootste feestjes, maar hij staat er wel steeds. Tja, je moet klein beginnen en hij zal wel niet zo duur zijn dan denk ik?
pi_132789762
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 11:39 schreef slvrbld het volgende:
Nog een fijn R3belz plaatje trouwens. Heerlijke melodie O+
Wat een mega vet nummer _O_
Cuz I'm Mr. Brightside
  vrijdag 1 november 2013 @ 15:27:22 #21
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_132795203

HQ Full Album Mix - Wasted Pengunz - Wistfulness

1. Wasted Penguinz ft. Mattias Welin - Out of Reach [0:00]
2. Wasted Penguinz - Extension [3:00]
3. Wasted Penguinz - Those Were the Days [8:13]
4. Wasted Penguinz - Sydney [12:32]
5. Wasted Penguinz & Chris One - Wat [15:39]
6. Wasted Penguinz - Raindropz [18:30]
7. Wasted Penguinz - Almost There [21:43]
8. Wasted Penguinz - Florida [25:00]
9. Wasted Penguinz - Blinded [27:20]
10.Wasted Penguinz - Confined Thoughts [31:13]
11.Wasted Penguinz - Internation Departure [36:30]
12.Wasted Penguinz & Rebourne - Sorrow [40:30]
13.Wasted Penguinz - What [45:02]
14.Wasted Penguinz - Venice Beach [47:38]
15.Wasted Penguinz - Falling [51:51]
16.Wasted Penguinz - Endless [55:20]
17.Wasted Penguinz & Chris One - I Miss You [58:58]
18.Wasted Penguinz - Wistfulness [01:03:20]
19.Wasted Penguinz - You Can't Pull Me Down [01:08:02]
20.Wasted Penguinz - Everlasting (Outro) [01:12:20]

** Wasted Penguinz & ToneShifterz - Together [BLOCKED] **
pi_132795878
quote:
11s.gif Op vrijdag 1 november 2013 12:05 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Wat een mega vet nummer _O_
Zeg dat! Hij is fijn!
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_132796384
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 12:04 schreef Lamabal het volgende:

[..]

True, maar toch zie ik steeds meer radical op feestjes. Het zijn dan wel niet de grootste feestjes, maar hij staat er wel steeds. Tja, je moet klein beginnen en hij zal wel niet zo duur zijn dan denk ik?
Hij heeft wel de naamsbekendheid, ook onder het dagjesvolk. Denk dat het dan inderdaad een relatief grote naam voor relatief weinig geld is. En op feestjes doet ie het sowieso altijd wel goed vind ik. Niet voor een hele avond, maar wel voor een half uurtje tot een uur ergens op het eind een keer. Enthousiaste gast, mixt prima en draait opzich ook wel gevarieerd.
What are you gonna do with that
You cheerio-bred, little motherfucker!
pi_132796519
Oh noez, een anabolen johnny wil me in elkaar slaan nadat ik commentaar op hem had op PF :'(
Cuz I'm Mr. Brightside
  vrijdag 1 november 2013 @ 16:30:59 #25
371833 BlauweTijger
Doet tegen iedereen stoer
pi_132796944
^O^. OP

Wat vinden we van de FreaQshow line-up?

Ik vind het niet veel soeps.
En altijd het laatste woord.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')