abonnement Unibet Coolblue
pi_133487084
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 16:30 schreef warhamstr het volgende:
Kerosine maakt constructie staal niet warm genoeg om te smelten/verzwakken, Helemaal niet als zo'n balk in het beton zit. De hoeveelheid kerosine toen aanwezig is niet genoeg om zoveel energie om te genereren.
Een gebouw is niet berekend op dit soort dingen. Een aantal kolommen er tussenuit en het is al snel gedaan met zo'n gebouw.
★★★
pi_133487151
Nee, een gebouw kan compleet kaal branden, hoe verder het afbrand hoe lichter de constructie word. Beton kan verpulveren kolommen kunnen knikken maar de core blijft overeind.
  donderdag 21 november 2013 @ 16:43:47 #103
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_133487343
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 16:37 schreef warhamstr het volgende:
Nee, een gebouw kan compleet kaal branden, hoe verder het afbrand hoe lichter de constructie word. Beton kan verpulveren kolommen kunnen knikken maar de core blijft overeind.
ben ik het mee eens, maar denk zelf dat vliegtuig dus dwars door die kollomen is geknald.
Plus de constructie van deze gebouwen was ook erg afwijkend van andere gebrouwen die op dusdanige manier in de fik hebben gestaan.
jij denkt dat ze explosieven of termiet hebben gebruikt ???
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_133487425
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 16:37 schreef warhamstr het volgende:
Nee, een gebouw kan compleet kaal branden, hoe verder het afbrand hoe lichter de constructie word. Beton kan verpulveren kolommen kunnen knikken maar de core blijft overeind.
Ik snap je niet. Dat een gebouw compleet kaal kan branden, ja. Dat de sterkte afneemt van een contructie, ja. Maar jij beweert dat een gebouw niet in kan storten als de constructie deels wegvalt?
★★★
pi_133487484
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 16:43 schreef theguyver het volgende:

[..]

ben ik het mee eens, maar denk zelf dat vliegtuig dus dwars door die kollomen is geknald.
Plus de constructie van deze gebouwen was ook erg afwijkend van andere gebrouwen die op dusdanige manier in de fik hebben gestaan.
jij denkt dat ze explosieven of termiet hebben gebruikt ???
Er zijn 'verhalen' van brandweer mensen die vloeibaar materiaal van de trappen af zagen stromen (vloeibaar staal, magma achtig) Daar is gigantische energie voor nodig, energie die niet vrij komt bij een open kerosine brand. Dus jah, een verklaring daarvoor zou oa thermiet kunnen zijn.
pi_133487519
quote:
7s.gif Op donderdag 21 november 2013 16:46 schreef ajacied4lf het volgende:

[..]

Ik snap je niet. Dat een gebouw compleet kaal kan branden, ja. Dat de sterkte afneemt van een contructie, ja. Maar jij beweert dat een gebouw niet in kan storten als de constructie deels wegvalt?
Als jij elke steun pilaar in een gebouw doorhakt lazert het spul in elkaar natuurlijk. Maar als dat de oorzaak was hadden deze torens direct na impact op wankelen gestaan en ingestort.
  donderdag 21 november 2013 @ 16:50:41 #107
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_133487548
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 16:48 schreef warhamstr het volgende:

[..]

Er zijn 'verhalen' van brandweer mensen die vloeibaar materiaal van de trappen af zagen stromen (vloeibaar staal, magma achtig) Daar is gigantische energie voor nodig, energie die niet vrij komt bij een open kerosine brand. Dus jah, een verklaring daarvoor zou oa thermiet kunnen zijn.
Oke interessant, heb ik niet eerder gehoord of gelezen..
Heb je Youtubje of andere bron?
:)
Er staat nog een vraag voor u open!!
  donderdag 21 november 2013 @ 16:53:47 #109
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_133487640
quote:
Thnx ^O^ ff wachten tot ik thuis ben.
Btw word het ook in een docu ergens naar voren geschoven?
ken er veel maar dit over mogelijk smeltend staal heb ik niet eerder gehoord.
Wat ik wel weet is dat de sprinkler systeem door de impact niet reageerden, althans grote mogelijkheid, zie 1 van de vorige forums.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_133487875
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 16:48 schreef warhamstr het volgende:

[..]

Er zijn 'verhalen' van brandweer mensen die vloeibaar materiaal van de trappen af zagen stromen (vloeibaar staal, magma achtig) Daar is gigantische energie voor nodig, energie die niet vrij komt bij een open kerosine brand. Dus jah, een verklaring daarvoor zou oa thermiet kunnen zijn.
Staal smelt bij 1500 graden, dus magma / vloeibaar staal in natuurlijk onzin. Een brand met vliegtuigbrandstof kom je op zo'n 800 / 900 graden. Dat is toch wel een temperatuur waarbij de sterkte van staal afneemt.

★★★
pi_133487936
Met een aansteker krijg je een speld ook roodgloeiend dat snap ik, maar dat relatief kleine vuur bovenin die toren kan die constructie niet zover aangetast hebben. Zeker niet zo ver dat het staal stromend van de trappen af komt ;)
pi_133488144
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 17:03 schreef warhamstr het volgende:
Met een aansteker krijg je een speld ook roodgloeiend dat snap ik, maar dat relatief kleine vuur bovenin die toren kan die constructie niet zover aangetast hebben.
Hoe hoog zou de temperatuur oplopen bij zo'n brand?

quote:
Zeker niet zo ver dat het staal stromend van de trappen af komt ;)
Geloof dit ook niet. Staal zal inderdaad niet vloeiend worden.
★★★
pi_133488450
quote:
David Ray Griffin schreef zeer kritisch maar terecht in zijn boek "11 september. Onderzoek naar feiten":"Volgens een verklaring die kort na 11 september bij een groot publiek bekend werd, werd het instorten van de noordelijke en zuidelijke torens veroorzaakt doordat de hitte van de branden die werden gevoed door de brandstof, de stalen kolommen van het gebouw deed smelten. Inmiddels is men het er echter in het algemeen over eens dat de branden bij lange na niet heet genoeg kunnen zijn geweest. Om staal te kunnen doen smelten is een temperatuur nodig van zo'n 1500 celsius die alleen door een bepaald apparaat, zoals een oxyacetyline-brander, kan worden opgewekt. Een koolwaterstofbrand zoals op basis van geraffineerde kerosine - vliegtuigbrandstof - wordt bij lange niet zo heet. Thomas Eagar, hoogleraar in materiaaltechnieken en technische systemen aan het MIT, legt uit dat de maximaal haalbare temperatuur van een open vuur, dat wordt gevoed door koolwaterstoffen, tussen de 870 celsius en 925 celsius ligt. Bovendien waren de WTC - branden heel brandstofrijk - wat blijkt uit het feit dat er veel zwarte rook vanaf kwam - en werden ze daardoor niet eens erg heet voor een koolwaterstofbrand. Waarschijnlijk slechts zo'n 650 celsius tot 700 celsius.
'slechts' 650 celsius tot 700 celsius, dat doet behoorlijk veel met een stalen constructie.
★★★
pi_133488592
:)
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  donderdag 21 november 2013 @ 17:47:29 #116
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_133489182
quote:
7s.gif Op donderdag 21 november 2013 17:23 schreef ajacied4lf het volgende:

[..]

'slechts' 650 celsius tot 700 celsius, dat doet behoorlijk veel met een stalen constructie.
Klopt, lijkt me eerder dat vervormd en buigt en aan elkaar smelt.
Zoals dat kruis in filmpje.
Branden waren er nog tot 8 weken er na, vraag me af wat er nog brande.
Staal volledig vloeibaar... hmm misschien een andere metaal aluminium ijszer er staat genoeg in zo'n gebouw he, kabelgoten archiefkasten etc.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_133489386
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 17:47 schreef theguyver het volgende:

[..]

Klopt, lijkt me eerder dat vervormd en buigt en aan elkaar smelt.
Zoals dat kruis in filmpje.
Branden waren er nog tot 8 weken er na, vraag me af wat er nog brande.
Staal volledig vloeibaar... hmm misschien een andere metaal aluminium ijszer er staat genoeg in zo'n gebouw he, kabelgoten archiefkasten etc.
Nee, juist met aan elkaar smelten heb je veel meer warmte nodig, anders vloeit de warmte weg in de andere balk. Aluminium is niet echt roodgloeiend en is ook heel snel weer gestold. Tin vloeit zilverkleurig en koper smelt al helemaal niet.

Staal verzwakt wel als het warm word.
  donderdag 21 november 2013 @ 18:10:55 #118
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_133489818
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 17:55 schreef warhamstr het volgende:

[..]

Nee, juist met aan elkaar smelten heb je veel meer warmte nodig, anders vloeit de warmte weg in de andere balk. Aluminium is niet echt roodgloeiend en is ook heel snel weer gestold. Tin vloeit zilverkleurig en koper smelt al helemaal niet.

Staal verzwakt wel als het warm word.
ben geen metaal expert maar dit filmpje verklaar ook dat veel pilaren al gesneuveld waren bij impact en de hitte die daarna vrij kwam brandende kerozine etc.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  donderdag 21 november 2013 @ 18:11:45 #119
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_133489834
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 16:48 schreef warhamstr het volgende:

[..]

Er zijn 'verhalen' van brandweer mensen die vloeibaar materiaal van de trappen af zagen stromen (vloeibaar staal, magma achtig) Daar is gigantische energie voor nodig, energie die niet vrij komt bij een open kerosine brand. Dus jah, een verklaring daarvoor zou oa thermiet kunnen zijn.
Hoe weten die brandweermannen zo zeker dat het staal was?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_133489893
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 18:11 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Hoe weten die brandweermannen zo zeker dat het staal was?
Dit dus. Zo makkelijk is dat niet te bepalen.

quote:
Er is geen bewijs dat enig gesmolten staal of ijzer is aangetroffen in de gebouwen van het WTC.
★★★
pi_133490188
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 18:11 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Hoe weten die brandweermannen zo zeker dat het staal was?
Scherp !
pi_133490299
Verder blijven het allemaal een beetje "ik roep maar wat" argumenten. Koosje zegt dit in een filmpje dus dat moet maar waar zijn, dat verhaal.

Ik ben nou weleens benieuwd of er ook maar een grijntje van ECHT bewijs aanwezig is wat betreft de bewering dat 9/11 door de overheid of door welke instantie dan ook is geregeld. Dus niet "ja maar dat kan niet want.." of "het moet wel dat...". Nee, gewoon, keihard bewijs dat er iets niet klopt.

Andersom zou je namelijk kunnen stellen dat het wel erg vreemd is dat ondanks al die verschillende analyses, speculaties en wantrouwen nooit enig vast bewijs geleverd is dat het zo zou moeten zijn als de conspiracy-mensjes ons willen doen geloven.
Conscience do cost.
pi_133496298
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 18:11 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Hoe weten die brandweermannen zo zeker dat het staal was?
Noem een ander materiaal dat roodgloeiend naar beneden kan stromen?
  donderdag 21 november 2013 @ 23:03:33 #124
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_133501093
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 21:04 schreef warhamstr het volgende:

[..]

Noem een ander materiaal dat roodgloeiend naar beneden kan stromen?
Aluminium bijvoorbeeld.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_133509790
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 17:55 schreef warhamstr het volgende:

[..]

Nee, juist met aan elkaar smelten heb je veel meer warmte nodig, anders vloeit de warmte weg in de andere balk. Aluminium is niet echt roodgloeiend en is ook heel snel weer gestold. Tin vloeit zilverkleurig en koper smelt al helemaal niet.

Staal verzwakt wel als het warm word.
Jaren terug was ik ook bezig met veel verschillende discussies over alle aspecten van 911.
Dan kwam ik wat ik denk is t dichtste bij het waarheid van 911.

http://www.septemberclues.info/

imo alle beelden van 911 zijn in 'n studio/op 'n computer gemaakt.
Moeillijk te geloven dat weet ik. Ik geef gewoon info door dan misschien hoef je niet om je tijd te verspillen met discussies over wat is (IMO) 'n CGI film.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')