abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 14 januari 2014 @ 23:07:09 #201
277627 Seven.
We are Borg.
pi_135502799
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 23:04 schreef MartijnUK het volgende:

[..]

Hmm als je voor je huur een sortcode & account nummer moet invullen heb je dan toch een probleem?
Eerste huur en borg cash voldoen zal wel niet helpen? Bankrekening van zijn vriendin gebruiken misschien?

Ik ging samenwonen met mijn vriend op zijn adres dus dat probleem heb ik nooit gehad.
Resistance is futile.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 23:10:45 #202
277627 Seven.
We are Borg.
pi_135503031
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 18:43 schreef Sautor het volgende:
Ja hiero. Zowel mijn stageplek, als baan, heb ik gekregen door gewoon een sollicitatie te sturen. Voor stage was een open sollicitatie, mijn baan heb ik gekregen door gewoon te reageren op een vacature die ze toevallig open hadden staan (en perfect in mijn straatje paste) en zo binnen gekomen. Geen hulp gehad van wie dan ook. Een keer heen en weer gevlogen van een interview en dat was het.
Was je toen al in Engeland of was dat vanuit Nederland?
Resistance is futile.
pi_135503565
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 23:10 schreef Seven. het volgende:

[..]

Was je toen al in Engeland of was dat vanuit Nederland?
Zowel stage, als baan, gewoon vanuit Nederland geregeld. Beide keren 1x heen en weer gevlogen voor een sollicitatie (zonder eerst te skypen etc) en dat was voldoende.
pi_135503634
Ik heb destijds ook een stage via een online applicatie en interviews in Londen gekregen, waaruit ook mijn eerste baan volgde.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  dinsdag 14 januari 2014 @ 23:22:39 #205
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_135503761
Heb hier eerst stage gelopen voor school en vervolgens bij hetzelfde hotel een vast contract gekregen en voor het openen van een bankrekening had ik aan mijn paspoort en een brief van mijn werk genoeg bij lloyds.
  woensdag 15 januari 2014 @ 10:06:40 #206
219405 Sgas
In vino veritas
pi_135510867
Inderdaad, ik ben hier gekomen nadat in online gesolliciteerd had. Bij Lloyds (TSB) had ik genoeg aan mijn paspoort en een brief van mijn werkgever. Ik heb een week in een hotel gezeten en binnen die week heb ik alles geregeld mbt huren, registreren etc. Dat is nu al weer 2 jaar geleden, maar het online solliciteren werkt goed. Sinds 3 maanden bezig bij m'n nieuwe werkgever.
Progress happens when oppression becomes inconvenient for the ruling class
It used to be illegal for women to remarry when their husbands died. And then one day, a really hot woman's husband died.
And there was progress
pi_135511369
Duidelijke antwoorden allemaal, bedankt daarvoor! Heb nu een beetje helder in welke volgorde ik de stappen het beste kan ondernemen.

Nogmaals erg bedankt :)
Learn the rules like a pro so you can break them as the master.
  woensdag 15 januari 2014 @ 11:06:20 #208
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_135512523
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 23:05 schreef Seven. het volgende:

Zonder NI nummer kun je ook werken, ik kreeg de mijne pas toen ik al dik 6 maanden aan het werk was.
Ik heb 7 jaar zonder NI nummer gewerkt. Had er 1 verzonnen en gekeken of ik niet teveel belasting betaalde. Mijn accountant heeft me er toen toch een laten aanvragen anders had ik het nooit gedaan.
reset
pi_135512833
NI nummer is zo aangevraagd en als een werkgever die bij een sollicitatie vraagt is dat gewoon standaard/routine en kun je gewoon zeggen dat je die aanvraagt zodra je de baan accepteert.
Ja doei.
pi_135643330
Nog even een vraagje: Het is me intussen vrij duidelijk geworden dat ik naar Birmingham wil trekken. Nu heb ik op verschillende sites mooie studio's gezien in het centrum van Birmingham voor rond de 600/650 pond per maand. Is dit een beetje een schappelijke prijs? Kan namelijk net zo goed een hotel betrekken net buiten het centrum voor 400 pond per maand. Zou dan een Travelodge of iets in die richting kunnen zijn. Dit zou ik natuurlijk geen maanden achtereen willen, maar is dit misschien een betere optie als je naar Engeland gaat zonder dat je daar al een baan hebt?
Learn the rules like a pro so you can break them as the master.
pi_135643636
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 16:07 schreef Joost992 het volgende:
Nog even een vraagje: Het is me intussen vrij duidelijk geworden dat ik naar Birmingham wil trekken. Nu heb ik op verschillende sites mooie studio's gezien in het centrum van Birmingham voor rond de 600/650 pond per maand. Is dit een beetje een schappelijke prijs? Kan namelijk net zo goed een hotel betrekken net buiten het centrum voor 400 pond per maand. Zou dan een Travelodge of iets in die richting kunnen zijn. Dit zou ik natuurlijk geen maanden achtereen willen, maar is dit misschien een betere optie als je naar Engeland gaat zonder dat je daar al een baan hebt?
Beetje afhankelijk van je spaarpot natuurlijk ;)
Maar kijk bij die appartementen wel even naar de opzegtermijn. Als je er minimaal een jaar moet zitten en je in de tussentijd geen baan vindt is het een duur grapje natuurlijk.
  zaterdag 18 januari 2014 @ 16:21:37 #212
111528 Viajero
Who dares wins
pi_135643787
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 16:15 schreef Operc het volgende:

[..]

Beetje afhankelijk van je spaarpot natuurlijk ;)
Maar kijk bij die appartementen wel even naar de opzegtermijn. Als je er minimaal een jaar moet zitten en je in de tussentijd geen baan vindt is het een duur grapje natuurlijk.
En zaken als Council Tax, gas water licht, TV licence.. ik zou toch wel liever in een appartement in het centrum zitten, zeker op het begin. Makkelijker om de stad en de mensen te leren kennen dan in een hotel aan de rand.

Birmingham ken ik verder niet. Alles buiten de M25 is eng... :P
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_135643814
quote:
Beetje afhankelijk van je spaarpot natuurlijk
Maar kijk bij die appartementen wel even naar de opzegtermijn. Als je er minimaal een jaar moet zitten en je in de tussentijd geen baan vindt is het een duur grapje natuurlijk.
Haha, uiteraard! :) Daar zit ik niet over in, verdien op dit moment niet onaardig en ben sowieso niet van plan voor de zomer te verkassen, dus heb ook nog even tijd om te sparen. Opzegtermijn is wel een goede, had ik inderdaad even niet bij stilgestaan. Zag het zo 1, 2, 3 ook niet staan. Wel dat er een borg van om en nabij 1000 pond gevraagd werd, maar dat is vrij normaal voor wat ik begreep.

Bedoeling is om me er definitief te vestigen dus zal er op den duur ook een baan moeten krijgen. Mijn voorkeur gaat natuurlijk uit naar het vinden van een baan, een paar keer op en neer voor de gesprekken en dan pas de definitieve move, maar ook een paar weekjes gaan om daar actief en plaatselijk te solliciteren kan ook. Heb via http://listentotaxman.com/index.php een berekening gemaakt van wat ik per maand over zou houden in mijn sector en daarmee moet ik in staat zijn een studio te kunnen betalen. Maargoed, moet inderdaad wel eerst een baan hebben :')

Even een kort vraagje over die studio's: De ene keer zie ik alles terug in 1 ruimte (bed, keuken, zithoek, etc). Maar ik zie ook ''studio's voorbij komen met meerdere kamers. Of zelfs hele panden die als studio door moeten gaan. Is dit dan een zogeheten shared accomedation of heb je dan een heel pand tot je beschikking? Zoveel ruimte heb ik namelijk ook weer niet nodig :')
Learn the rules like a pro so you can break them as the master.
pi_135644001
quote:
Makkelijker om de stad en de mensen te leren kennen dan in een hotel aan de rand.
Het hotel wat ik voor ogen had was niet echt aan de rand van de stad, maar in Sheldon. Rustige wijk op ongeveer 45 minuten van hartje Birmingham.

quote:
Birmingham ken ik verder niet. Alles buiten de M25 is eng... :P
Birmingham is wel een leuke plek. Ten eerste woont mn vriendin er, (hehe :$ ) en ten tweede kun je er alles vinden, vergelijbaar met Londen eigenlijk, alleen wat minder groot. Je hebt natuurlijk wel de wat mindere wijken, met name rondom het St.Andrews (stadion van Birmingham City FC), maar met name de wijken rondom het vliegveld zijn wel in orde. Noordelijk in Birmingham ben ik eigenlijk niet geweest, dus daarover kan ik nog niet oordelen haha.
Learn the rules like a pro so you can break them as the master.
  zaterdag 18 januari 2014 @ 16:38:28 #215
111528 Viajero
Who dares wins
pi_135644355
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 16:27 schreef Joost992 het volgende:

[..]

Het hotel wat ik voor ogen had was niet echt aan de rand van de stad, maar in Sheldon. Rustige wijk op ongeveer 45 minuten van hartje Birmingham.

[..]

Birmingham is wel een leuke plek. Ten eerste woont mn vriendin er, (hehe :$ ) en ten tweede kun je er alles vinden, vergelijbaar met Londen eigenlijk, alleen wat minder groot. Je hebt natuurlijk wel de wat mindere wijken, met name rondom het St.Andrews (stadion van Birmingham City FC), maar met name de wijken rondom het vliegveld zijn wel in orde. Noordelijk in Birmingham ben ik eigenlijk niet geweest, dus daarover kan ik nog niet oordelen haha.
Klinkt goed. Veel succes en veel plezier! ^O^
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_135644388
quote:
Klinkt goed. Veel succes en veel plezier! ^O^
Cheers! Gaat goed komen! :)
Learn the rules like a pro so you can break them as the master.
pi_135649109
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 16:22 schreef Joost992 het volgende:

[..]

Haha, uiteraard! :) Daar zit ik niet over in, verdien op dit moment niet onaardig en ben sowieso niet van plan voor de zomer te verkassen, dus heb ook nog even tijd om te sparen. Opzegtermijn is wel een goede, had ik inderdaad even niet bij stilgestaan. Zag het zo 1, 2, 3 ook niet staan. Wel dat er een borg van om en nabij 1000 pond gevraagd werd, maar dat is vrij normaal voor wat ik begreep.

Bedoeling is om me er definitief te vestigen dus zal er op den duur ook een baan moeten krijgen. Mijn voorkeur gaat natuurlijk uit naar het vinden van een baan, een paar keer op en neer voor de gesprekken en dan pas de definitieve move, maar ook een paar weekjes gaan om daar actief en plaatselijk te solliciteren kan ook. Heb via http://listentotaxman.com/index.php een berekening gemaakt van wat ik per maand over zou houden in mijn sector en daarmee moet ik in staat zijn een studio te kunnen betalen. Maargoed, moet inderdaad wel eerst een baan hebben :')
In welke sector ben je werkzaam en wat voor baan zoek je? (En kun je niet tijdelijk bij je vriendin inwonen voor een paar weken tot je een baan gevonden hebt?)
pi_135652108
quote:
In welke sector ben je werkzaam en wat voor baan zoek je? (En kun je niet tijdelijk bij je vriendin inwonen voor een paar weken tot je een baan gevonden hebt?)
Zit in, zoals het in het Engels zo mooi heet, ''finance'', en heb ook Marketing ervaring. Maar heb ook gezocht op banen waar het spreken van Nederlands een vereiste is en die zijn er ook redelijk goed te vinden. Niet dat mijn Engels slecht is, maar het is altijd prettig om een beetje te kunnen combineren met de taal die je gewend ben. Engels als voertaal zou me verder ook niks uitmaken, vandaar dat ik in beide richtingen zoek.

Ja, daar dacht ik zelf ook aan, ze is nu bezig haar Uni af te ronden, dus wil haar niet al te veel in de weg lopen. Zal het komend weekend even overleggen, dan ga ik die kant weer uit :)
Learn the rules like a pro so you can break them as the master.
pi_135653870
@ Operc,

Ben nog geen week lid, dus kan geen DM's versturen :') Maar om even inhoudelijk te reageren, heb geen master. Afgeronde HBO opleiding :)
Learn the rules like a pro so you can break them as the master.
pi_135669474
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 20:46 schreef Joost992 het volgende:
@ Operc,

Ben nog geen week lid, dus kan geen DM's versturen :') Maar om even inhoudelijk te reageren, heb geen master. Afgeronde HBO opleiding :)
Helder. Succes met het vinden van een baan. :)
pi_135669570
quote:
Helder. Succes met het vinden van een baan. :)
Merci! Ben dit forum van deel 1 tot en met deel 20 aan het doorspitten en kom voldoende informatie tegen. Ben nu bij deeltje 15 en heb gelezen dat o.a. jij ook in de UK zit. Klopt dit nog steeds? :) Lees uiteenlopende verhalen over online solliciteren vanuit NL. Hoe heb jij dit geregeld? Ik heb mijn CV in de Engelse opmaak gezet en opgebouwd zoals ze het daar gewend zijn en op de ''grootste'' vacaturesites gezet. totajobs, reed, monster onder andere. Ook heb ik inhoudelijk op vacatures gereageerd inclusief cover letter.

Dus als je nog tips hebt.. Hehe :@
Learn the rules like a pro so you can break them as the master.
  zondag 19 januari 2014 @ 12:41:04 #222
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_135671048
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 11:40 schreef Joost992 het volgende:

[..]

Merci! Ben dit forum van deel 1 tot en met deel 20 aan het doorspitten en kom voldoende informatie tegen.
Dat zijn maar 6000 posts. :D

Net pagina 1 van het eerste topic bekeken. Leuk.

Hiervoor (voor KAA) was er ook een topic in C&H voor de kaaskoppen in het buitenland.
reset
pi_135674655
quote:
Dat zijn maar 6000 posts. :D

Net pagina 1 van het eerste topic bekeken. Leuk.

Hiervoor (voor KAA) was er ook een topic in C&H voor de kaaskoppen in het buitenland.
Het zijn er inderdaad niet weinig, haha! Ben er ook al even mee bezig, don't get me wrong ;) Maar er staat gewoon erg veel interessante informatie in die van toepassing is op mijn situatie. Erg leerzaam en nuttig dus :)
Learn the rules like a pro so you can break them as the master.
pi_135676774
Gut, ik lees ook zoveel dingen in die oude topics waar ik me totaal niet in kan vinden! :D Of nou ja, waar ik me totaal niet aan kan ergeren bijvoorbeeld. Ja, shedloads of chavs en tienermoeders, en daar verbaas ik me nog elke dag over, maar het doet mijn woongenot hier niet verminderen ofzo. Je gaat om met de mensen die je leuk vindt, en niet met 'de rest'. Zo moeilijk is 't allemaal niet!

En net twee vriendinnen uit Hull uitgezwaaid. Goeie herinneringen aan Hull, nog steeds, vooral rondom de universiteit. Leuk ook we om te zien hoe SeLang niet van plan was om lang in de VK te blijven in 2007! :D
Ja doei.
pi_135677307
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 11:40 schreef Joost992 het volgende:

[..]

Merci! Ben dit forum van deel 1 tot en met deel 20 aan het doorspitten en kom voldoende informatie tegen. Ben nu bij deeltje 15 en heb gelezen dat o.a. jij ook in de UK zit. Klopt dit nog steeds? :) Lees uiteenlopende verhalen over online solliciteren vanuit NL. Hoe heb jij dit geregeld? Ik heb mijn CV in de Engelse opmaak gezet en opgebouwd zoals ze het daar gewend zijn en op de ''grootste'' vacaturesites gezet. totajobs, reed, monster onder andere. Ook heb ik inhoudelijk op vacatures gereageerd inclusief cover letter.

Dus als je nog tips hebt.. Hehe :@
Verschil met jouw situatie is dat ik naar de UK gaan op de koop toe nam omdat ik een toffe vacature vond, in plaats van andersom. Dat maakt het solliciteren mogelijk iets anders. Algemene sollictatietips: neem contact op n.a.v. een vacature voordat je een brief schrijft zodat je een beetje kunt polsen wat ze nu precies willen. Vervolgens een brief schrijven waarin je zet waarom je geschikt bent en waarom je de baan wil. De rest volgt vanzelf. :)

quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 15:00 schreef motorbloempje het volgende:
Gut, ik lees ook zoveel dingen in die oude topics waar ik me totaal niet in kan vinden! :D Of nou ja, waar ik me totaal niet aan kan ergeren bijvoorbeeld. Ja, shedloads of chavs en tienermoeders, en daar verbaas ik me nog elke dag over, maar het doet mijn woongenot hier niet verminderen ofzo. Je gaat om met de mensen die je leuk vindt, en niet met 'de rest'. Zo moeilijk is 't allemaal niet!

En net twee vriendinnen uit Hull uitgezwaaid. Goeie herinneringen aan Hull, nog steeds, vooral rondom de universiteit. Leuk ook we om te zien hoe SeLang niet van plan was om lang in de VK te blijven in 2007! :D
Nu krijg ik ook zin om die topics door te lezen :D
Maar even uitstellen tot een verloren uurtje. :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')