abonnement Unibet Coolblue
pi_133470204
Wie gaan volgens jullie de verrassingen van 2014 worden?
Djoko 'gewoon' op 1 uiteindelijk ? Of toch Rafa?
En welk talent gaat zich bewijzen volgend jaar? Donald Young? :')
U MAD?
pi_133470602
Joop Bos natuurlijk!
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_133470889
quote:
'Bad boy' Bernard Tomic zet de bloemetjes buiten

Bernard Tomic is nog altijd maar 21 jaar jong en nu al is de Kroatische Australiër uitgegroeid tot een van de meest controversiële tennissers van deze eeuw.


Dat zal er niet op beteren na zijn passage in de SinCity, een befaamde nachtclub in Surfers Paradise aan de Australische Gold Coast. Tomic liet zich daar in zijn bloot bovenlijf gretig en uitgebreid verwennen door een zeer schaarsgeklede dames. Het zal de reputatie van Tomic geen deugd doen, al zal dat de 'bad boy' van het Australische tennis worst wezen.

Winst tegen Djokovic
Begin dit seizoen versloeg Tomic nog Djokovic bij de Hopman Cup in Perth en daarna won hij zijn eerste ATP-toernooi in Sydney. Vervolgens stak zijn opvliegende karakter weer de kop op en bovendien escaleerden de problemen met zijn vader en gingen zijn prestaties steil bergaf. Tomic is weer afgegleden naar de 51ste plaats op de ATP-ranking. De aanloop naar het volgende tennisseizoen lijkt ook niet vlekkeloos te verlopen.
bron
pi_133470965
Tomic _O- _O-
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_133471214
quote:
7s.gif Op woensdag 20 november 2013 23:51 schreef Norrage het volgende:
Joop Bos natuurlijk!
Dat zou op zich geen verrassing zijn natuurlijk.
  donderdag 21 november 2013 @ 01:05:47 #132
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_133472444
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 23:39 schreef de_boswachter het volgende:
Wie gaan volgens jullie de verrassingen van 2014 worden?
Djoko 'gewoon' op 1 uiteindelijk ? Of toch Rafa?
Rafa heeft natuurlijk een wagonlading punten te verdedigen volgend jaar, op Wimbledon na dan. Het lijkt me zo dat Djokovic, als-ie een weer een béétje in goede doen is zoals aan het einde van dit jaar, die #1 positie weer zal kunnen gaan overnemen.
Waar ik ten zeerste op hoop, is dat Murray goed terugkomt. Ik las dat hij recentelijk weer gespot is op de trainingsbaan. Een beetje meer concurrentie in het tennis zal de sport goed doen, zowel in de bovenste echelons, als in de lagere regionen.
quote:
En welk talent gaat zich bewijzen volgend jaar? Donald Young? :')
HET grote probleem van het hedendaagse tennis.... hopelijk maakt er eindelijk eens een youngster - en dan bedoel ik nou niet per sé een Donald :') - een grote doorbraak. Komt er eindelijk eens een einde aan het feit dat je nu al jarenlang dezelfde spelers van te voren kunt inpoetsen voor de QFs, SFs en finales van zowat ieder fatsoenlijk toernooi.

Het is al jarenlang mijn hoop, maar ieder jaar weer - sinds ongeveer 2006 - word ik teleurgesteld.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_133478546
quote:
7s.gif Op woensdag 20 november 2013 23:51 schreef Norrage het volgende:
Joop Bos natuurlijk!
Joop Bos niet incalculeren voor een Grand Slam :')
U MAD?
pi_133478833
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 01:05 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

[..]

HET grote probleem van het hedendaagse tennis.... hopelijk maakt er eindelijk eens een youngster - en dan bedoel ik nou niet per sé een Donald :') - een grote doorbraak. Komt er eindelijk eens een einde aan het feit dat je nu al jarenlang dezelfde spelers van te voren kunt inpoetsen voor de QFs, SFs en finales van zowat ieder fatsoenlijk toernooi.

Het is al jarenlang mijn hoop, maar ieder jaar weer - sinds ongeveer 2006 - word ik teleurgesteld.
Nou Jano,Dimi en Raonic hebben toch gewoon een goed seizoen gehad?
pi_133480874
Sinds 2006?
2007 had Djokovic (Ferrer)
2008 Murray (beetje Del Potro)
2009 Soderling (Del Potro) ((super Davydenko))

Pas rond 2010 droogde het reservoir aan nieuwe talenten op.

quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 11:46 schreef Gruisman het volgende:

[..]

Nou Jano,Dimi en Raonic hebben toch gewoon een goed seizoen gehad?
Ligt er een beetje aan wat je van ze verwacht? Momenteel lijken ze eerder op weg de nieuwe Youzhny, Simon of Cilic te worden dan de nieuwe Tsonga, Berdych, Soderling, Ferrer of Del Potro, laat staan de nieuwe Murray/Djokovic en over de nieuwe Nadal/Federer zullen we maar niet beginnen.

Op hun leeftijd mag je veel meer verwachtte van jong talent, zelfs Cilic haalde rond zijn twintigste betere resultaten met een overtuigende overwinning op Nadal, een Murray upset in een slam, een (competitieve) semifinale op de AO met een titel ervoor en erna en van hem verwachten we inmiddels ook niet meer dan ergens tussen de 10 en 30 te zweven.

Raonic mag nog het meeste blij zijn met zijn seizoen, goede overwinning in Bangkok en finale in Canada, maar met 6-2 6-2 van Nadal op hardcourt in je thuisland verliezen als servebot in de finale is wel een teken van zwakte. :{

EDIT: Over Raonic gesproken, toernooien lijken zijn zieldodende tennis ( :P ) niet aan te kunnen, San Jose hield het drie jaar vol maar moest dit jaar stoppen, in Bangkok geven ze het na één jaar op, het toernooi verplaatst naar China.

[ Bericht 9% gewijzigd door VerdwaasdeVogel2 op 21-11-2013 13:52:17 ]
pi_133482591
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 23:39 schreef de_boswachter het volgende:
Wie gaan volgens jullie de verrassingen van 2014 worden?
Eind 2014:
Wawrinka in top 6.
Tomic in de top 20.
Jiri Vesely in de top 30.
Carreno Busta en Sock in top 50.
Thiem in top 70.
Pouille in top 150.
Khachanov en Quinzi in top 200.
Garin in top 250.

Wegzakkers:
Ferrer buiten de top 5, Tsonga buiten de top 10.

[ Bericht 1% gewijzigd door rhubarb op 21-11-2013 14:21:00 ]
pi_133483706
Bradley Klahn stond begin van dit seizoen rond plek 250, en is inmiddels de top 100 binnengedrongen. Nog vrij jonge (23 jaar) linkshandige Amerikaan met een dubbelhandige backhand die tot dusver ieder jaar progressie boekt. Stond begin 2012 nog +- 675, dus is goed bezig.
pi_133486076
Goed gespot, snel gestegen inderdaad onder de radar.
  donderdag 21 november 2013 @ 21:42:39 #139
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_133497934
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 13:01 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Sinds 2006?
2007 had Djokovic (Ferrer)
2008 Murray (beetje Del Potro)
2009 Soderling (Del Potro) ((super Davydenko))

Pas rond 2010 droogde het reservoir aan nieuwe talenten op.
Ik spotte Murray al in 2005 (Wimbledon) en weet nog heel goed dat ik tegen mijn vriend zei dat ik verwachtte dat die jongen heel groot zou worden. ;)
Je hebt wellicht gelijk inderdaad, 2006 was een beetje overdreven van mij.

quote:
Ligt er een beetje aan wat je van ze verwacht? Momenteel lijken ze eerder op weg de nieuwe Youzhny, Simon of Cilic te worden dan de nieuwe Tsonga, Berdych, Soderling, Ferrer of Del Potro, laat staan de nieuwe Murray/Djokovic en over de nieuwe Nadal/Federer zullen we maar niet beginnen.

Op hun leeftijd mag je veel meer verwachtte van jong talent, zelfs Cilic haalde rond zijn twintigste betere resultaten met een overtuigende overwinning op Nadal, een Murray upset in een slam, een (competitieve) semifinale op de AO met een titel ervoor en erna en van hem verwachten we inmiddels ook niet meer dan ergens tussen de 10 en 30 te zweven.
Dat is zo ongeveer wat ik bedoelde ja. Wellicht verwacht(te) ik te snel teveel van bepaalde talenten, zeker van een Dimitrov (misschien komt dat nog), en een Janowizc (viel toch een tikkie tegen dit seizoen) - en dan bijvoorbeeld een Dolgopolov, enorm talent, maar lijkt zich meer als de volgende exponent van het betere flierefluiten te ontpoppen. :{

quote:
Raonic mag nog het meeste blij zijn met zijn seizoen, goede overwinning in Bangkok en finale in Canada, maar met 6-2 6-2 van Nadal op hardcourt in je thuisland verliezen als servebot in de finale is wel een teken van zwakte. :{

EDIT: Over Raonic gesproken, toernooien lijken zijn zieldodende tennis ( :P ) niet aan te kunnen, San Jose hield het drie jaar vol maar moest dit jaar stoppen, in Bangkok geven ze het na één jaar op, het toernooi verplaatst naar China.
:P

En dan hebben we ook nog meneer Tomic. Nou moe, wat een aanwinst voor het tennis van de toekomst... meh.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  donderdag 21 november 2013 @ 22:19:33 #140
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_133499445
Zie dit filmpje vanaf 1.09:


Ligt het aan mij of had Nadals backhand toen meer 'weight' (weet niet hoe ik dat woord in deze context in het Nederlands moet vertalen) dan nu?

Fantastisch trouwens hoe hij dat punt afmaakt. _O_
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_133499494
De jeugd van tegenwoordig ;(
Wat een triest stel tennissers. En het aparte is, eigenlijk zijn die "talenten" allemaal al veel en veel ouder dan toen de toppers van nu waren doorgebroken. Berdych, Gasquet, Delpo incluus, die waren ook voor hun 20e al interessant.

Deze generatie is al bijna verloren. Misschien 1 laat-bloeiertje nog tussen, maar reken er maar niet op. Alleen Tomic is nog relatief jong, maar dat is zo'n kneus _O-

En ik denk niet dat er veel aan zit te komen. Ik weet niet of het nou aan de dominantie ligt van de top 4, of aan het feit dat het tennis in een absoluut dal zit ;(
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  donderdag 21 november 2013 @ 22:25:19 #142
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_133499713
quote:
7s.gif Op donderdag 21 november 2013 22:20 schreef Norrage het volgende:
De jeugd van tegenwoordig ;(
Wat een triest stel tennissers. En het aparte is, eigenlijk zijn die "talenten" allemaal al veel en veel ouder dan toen de toppers van nu waren doorgebroken. Berdych, Gasquet, Delpo incluus, die waren ook voor hun 20e al interessant.

Deze generatie is al bijna verloren. Misschien 1 laat-bloeiertje nog tussen, maar reken er maar niet op. Alleen Tomic is nog relatief jong, maar dat is zo'n kneus _O-

En ik denk niet dat er veel aan zit te komen. Ik weet niet of het nou aan de dominantie ligt van de top 4, of aan het feit dat het tennis in een absoluut dal zit ;(
Ben het er helemaal mee eens. Volgens mij is het trouwens het laatste, dat het tennis in een dal zit, want ik zie net als jij tussen de huidige nieuwkomers geen echte kampioenen a la Federer, Agassi, Nadal, Djokovic of Sampras. Maar het kan natuurlijk nog. Ook bij Federer duurde het een tijd voordat hij doorbrak. Dimitrov en Janovic lijken me dan het meest voor de hand te liggen.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_133500037
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 22:25 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ben het er helemaal mee eens. Volgens mij is het trouwens het laatste, dat het tennis in een dal zit, want ik zie net als jij tussen de huidige nieuwkomers geen echte kampioenen a la Federer, Agassi, Nadal, Djokovic of Sampras. Maar het kan natuurlijk nog. Ook bij Federer duurde het een tijd voordat hij doorbrak. Dimitrov en Janovic lijken me dan het meest voor de hand te liggen.
Dimi en Jano zijn ook al 23. Jano heeft nog geen 1 titel, Dimi heeft er net 1tje gehaald. Jano heeft gelukkig wel wat leuke resultaten behaald, Finale parijs, halve finale Wimbledon. Maar zelfs Federer had toch echt voor zijn 20e al noemenswaardige vergelijkbare resultaten behaald. Dat late doorbreken viel bij hem ook nog wel mee. Stond op zijn 20e al top 10 geloof ik. We waren toen gewoon verwend met een Hewitt, en later met een Nadal.

Eigenlijk was vooral iemand als Tsonga een laatbloeier. Die brak ook pas echt door op zijn 22e/23e...Maar hij had het excuus dat het door blessures kwam dat ie laat doorbrak. Jano en Dimi hebben dat excuus niet :')

De rivalries aan de top vergoeden veel. Het tennis blijft in leven door iconen als Fed, Rafa, Murray en Djoko...Dus waarschijnlijk is het tennis populairder dan het ooit geweest is...maar als je dan iets verder kijkt dan je neus lang is...dan is het echt drama....Goede tijden voor de neutrale sportkijker die alleen de GSs kijkt. Dieptepunten voor echte tennis-fans zoals wij :(
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  donderdag 21 november 2013 @ 22:34:48 #145
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_133500084
quote:
15s.gif Op donderdag 21 november 2013 22:27 schreef Nalbandian het volgende:

[..]

Janovic :')
Ja, ik moet toch wat.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  donderdag 21 november 2013 @ 22:38:13 #146
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_133500185
quote:
7s.gif Op donderdag 21 november 2013 22:33 schreef Norrage het volgende:

[..]

Dimi en Jano zijn ook al 23. Jano heeft nog geen 1 titel, Dimi heeft er net 1tje gehaald.
Dat schiet inderdaad niet echt op.
quote:
Jano heeft gelukkig wel wat leuke resultaten behaald, Finale parijs, halve finale Wimbledon. Maar zelfs Federer had toch echt voor zijn 20e al noemenswaardige vergelijkbare resultaten behaald. Dat late doorbreken viel bij hem ook nog wel mee. Stond op zijn 20e al top 10 geloof ik.
Klopt, maar het ging geloof ik vooral om het waarmaken van zijn potentieel qua GS-overwinningen.
quote:
Eigenlijk was vooral iemand als Tsonga een laatbloeier. Die brak ook pas echt door op zijn 22e/23e...Maar hij had het excuus dat het door blessures kwam dat ie laat doorbrak. Jano en Dimi hebben dat excuus niet :')
Nee, dacht trouwens dat Janovic jonger was - 23 is al best gevorderd voor tennisbegrippen, in de zin dat je dan toch wel je eerste grote resultaten zou mogen gaan boeken.
quote:
De rivalries aan de top vergoeden veel. Het tennis blijft in leven door iconen als Fed, Rafa, Murray en Djoko...
Vind je Murray een icoon?
quote:
Dus waarschijnlijk is het tennis populairder dan het ooit geweest is...maar als je dan iets verder kijkt dan je neus lang is...dan is het echt drama....Goede tijden voor de neutrale sportkijker die alleen de GSs kijkt. Dieptepunten voor echte tennis-fans zoals wij :(
Ja. Gelukkig zendt Sport1 de Masterstoernooien niet meer uit vanaf 2014 dus gaat het ook allemaal langs ons heen. ;)
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_133500243
Ja kan niet ontkennen dat Murray een icoon is. Niet het kaliber, Fed of Rafa, maar wel een icoon.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  donderdag 21 november 2013 @ 22:44:59 #148
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_133500420
quote:
7s.gif Op donderdag 21 november 2013 22:39 schreef Norrage het volgende:
Ja kan niet ontkennen dat Murray een icoon is. Niet het kaliber, Fed of Rafa, maar wel een icoon.
Ik bewijs hierbij het tegendeel, want ik ontken dat hij een icoon is. Hooguit vind ik zijn Wimbledonwinst historisch.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_133500628
Hij heeft geloof ik een grotere fan-schare dan Djokovic. Hij is het icoon voor de West-europese, en de Amerikaanse tenniswereld bij gebrek aan goede spelers uit die regionen. En hij is Engelstalig. En ook nog Olympisch goud. Ik denk dat hij echt heel groot is. Bij de top 20 bekendste sporters van de wereld?
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')