abonnement Unibet Coolblue
pi_133211390
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 00:25 schreef Sunri5e het volgende:
Waarom doen ze de 'oude' 380 er al weer uit?
Zo'n kist wordt nog steeds doorontwikkeld. Dus de kisten die nu (of over een paar jaar) zijn alweer beter/efficiënter etc. dan wat bij Emirates rondvliegt. Er zouden ook nieuwe versies komen (de A380-900 en een vrachtversie) maar die plannen zijn vooralsnog vooruitgeschoven.

Na zo'n 12 jaar wil Emirates weer nieuwe kisten (ze leasen overigens), hun oudste partij komt uit 2008/2009 en dat is zo'n 5 jaar geleden. Duurt dus nog wel een paar jaar maar het is al wel iets wat beide partijen (Emirates/Airbus) al weten.

Dan is het interessant om te kijken waar die 'oude' A380 kisten blijven; grote kans dat ze veelal naar de schroot gaan.
De markt voor zo'n mega-toestel is nu eenmaal klein en maatschappijen die een A380 kunnen verantwoorden hebben ze meestal al.
Misschien nog enkele naar maatschappijen als Corsair o.i.d. die ze volproppen met stoelen maar dat is het ook wel gok ik.
pi_133213675
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 11:06 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Zo'n kist wordt nog steeds doorontwikkeld. Dus de kisten die nu (of over een paar jaar) zijn alweer beter/efficiënter etc. dan wat bij Emirates rondvliegt. Er zouden ook nieuwe versies komen (de A380-900 en een vrachtversie) maar die plannen zijn vooralsnog vooruitgeschoven.

Na zo'n 12 jaar wil Emirates weer nieuwe kisten (ze leasen overigens), hun oudste partij komt uit 2008/2009 en dat is zo'n 5 jaar geleden. Duurt dus nog wel een paar jaar maar het is al wel iets wat beide partijen (Emirates/Airbus) al weten.

Dan is het interessant om te kijken waar die 'oude' A380 kisten blijven; grote kans dat ze veelal naar de schroot gaan.
De markt voor zo'n mega-toestel is nu eenmaal klein en maatschappijen die een A380 kunnen verantwoorden hebben ze meestal al.
Misschien nog enkele naar maatschappijen als Corsair o.i.d. die ze volproppen met stoelen maar dat is het ook wel gok ik.
Vergeet ook niet de onderhoudskosten. Na een X aantal jaar (weet de getallen niet precies) moet een vliegtuig een bepaalde grote beurt hebben. Kan best dat er rond de 13 jaar een dermate grote beurt staat gepland dat het goedkoper is ze door te verkopen en gloednieuwe toestellen aan te schaffen.

Ryanair deed/doet dat met succes, ze verdienen soms zelfs op hun tweedehandsjes...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_133215052
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 12:35 schreef The_stranger het volgende:
Vergeet ook niet de onderhoudskosten. Na een X aantal jaar (weet de getallen niet precies) moet een vliegtuig een bepaalde grote beurt hebben. Kan best dat er rond de 13 jaar een dermate grote beurt staat gepland dat het goedkoper is ze door te verkopen en gloednieuwe toestellen aan te schaffen.

Ryanair deed/doet dat met succes, ze verdienen soms zelfs op hun tweedehandsjes...
Ze hebben inderdaad A, B, C en D-checks waarbij de D-check het groots/duurst is.
Als ze kisten weg doen die zo'n 12 jaar oud zijn zullen deze dus waarschijnlijk maar zo'n 2 D-checks hebben gehad en gaan ze weg voordat ze een derde nodig hebben; zou een reden kunnen zijn inderdaad. Een van de vele redenen om te vernieuwen.

Maar Emirates doet aan lease, dus ik weet zo ook niet wie precies deze kosten betaald.

Lijkt me best apart, over een jaar of 5-8 de eerste A380's op de schroot te zien...
pi_133221134
Ook leuk:

DDA verhuist terug van Lelystad naar Schiphol-Oost
quote:
SCHIPHOL-OOST - DDA Classic Airlines keert terug van Lelystad Airport naar Schiphol-Oost. De beide DC-3 Dakota’s van de historische luchtvaartmaatschappij hebben onderdak gekregen in Hangar 10 op Schiphol-Oost, waar KLM onderhoud uitvoert aan Boeing 737’s. De Technische Dienst was al verhuisd, de overige afdelingen volgen in de week van 11 november
week.

DDA Class Airlines, ofwel de Dutch Dakota Association, had jarenlang haar thuisbasis op Schiphol-Oost. Vanwege een fusie met Luchtvaart-Themapark Aviodrome werd verhuisd naar Lelystad Airport. Het museum ging in 2011 echter failliet, waardoor de samenwerking werd beëindigd. Bijna twee jaar later wordt Schiphol-Oost weer de basis voor alle DDA-activiteiten.

De verhuizing naar KLM-Hangar 10 is geen toeval, want de luchtvaartmaatschappij steunt DDA Classic Airlines al jaren. Onlangs is deze samenwerking weer voor twee jaar verlengd. Eén van beide DDA-Dakota's is voorzien van een historisch KLM-kleurenschema uit de jaren zestig. Het toestel wordt door KLM regelmatig ingezet voor promotiedoeleinden in heel Europa.

De tweede Dakota heeft een historisch Martin’s Air Charter (Martinair) kleurenschema. Dit vliegtuig staat sinds vorig jaar met een defecte motor aan de grond. Om een nieuwe motor aan te schaffen is vorig jaar een fundraising actie gestart, waarmee inmiddels de helft van het benodigde budget is binnengehaald. Volgens DDA Classic Airlines wordt de PH-DDZ in ere hersteld "zodra de exploitatie het toelaat".

DDA Classic Airlines heeft nog twee vliegtuigen, een nog te restaureren DC-2 en een DC-4 Skymaster, die al jaren in Zuid-Afrika staat. Voor beide toestellen wordt een koper gezocht. "Er is belangstelling, maar wij kunnen nog niet zeggen welke partijen daarbij zijn betrokken", zegt Anneke van den Berg van DDA Classic Airlines.
Krijgen we dit spul ook vaker/makkelijker te zien, hangar 10 dus vanaf panoramaterras te zien.

  woensdag 13 november 2013 @ 19:28:24 #180
285853 PH-KCD
Beroemde 99.999.999ste poster
pi_133227205
Strontmaatschappij, die Emirates. Concurreert alle bestaande maatschappijen kapot met hun ultravloot aan long haul toestellen met schijtprijzen, allemaal gefinancierd door lokale olieindustrie. Bah.
pi_133227813
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 19:28 schreef PH-KCD het volgende:
Strontmaatschappij, die Emirates. Concurreert alle bestaande maatschappijen kapot met hun ultravloot aan long haul toestellen met schijtprijzen, allemaal gefinancierd door lokale olieindustrie. Bah.
Die olie raakt een keer op, om die reden proberen ze Dubai nu tot een toeristische trekpleister te maken en de airport zo groot mogelijk te laten worden. Zodat ze daar straks op kunnen teren :)

Dat van DDA vind ik wel heel gaaf inderdaad! Hoop echt dat er binnenkort eindelijk eens een geldschieter komt om de nieuwe motor voor de PH-DDZ te bekostigen. Die staat daar nu zo treurig in Hangar 10 :'(
pi_133235726
Wat is er dan met die motor gebeurd dat ie niet te repareren is?
Wie dit leest is gek
pi_133236685
Gescheurde cilinder
pi_133238509
Hagelstorm (AF443 vanuit Rio gisteren):

Edit: foutje.





Bron: Airliners.net / avherald

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 14-11-2013 10:54:23 ]
  woensdag 13 november 2013 @ 23:44:48 #185
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_133239390
Wow aardige schade.
  donderdag 14 november 2013 @ 02:17:37 #186
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_133242107
Dat wil wel als je met 900 per uur door zo'n bui.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  donderdag 14 november 2013 @ 08:06:28 #187
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_133243338
Hij lijkt wel gezandstraald
pi_133243389
Wat gebeurt er nu met zo n schade? Kapot raam vervangen en hop vliegen met die handel (lakwerk komt later wel) of meteen er uit, alles vervangen/ herstellen en dan pas weer inzetten?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_133243421
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 23:27 schreef Iemand91 het volgende:
Hagelstorm (AF447 vanuit Rio gisteren):

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Bron: Airliners.net / avherald
Dat vluchtnummer lijkt wel vervloekt ;)
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  donderdag 14 november 2013 @ 08:28:54 #190
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_133243495
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 23:27 schreef Iemand91 het volgende:
Hagelstorm (AF447 vanuit Rio gisteren):
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 08:19 schreef The_stranger het volgende:
Dat vluchtnummer lijkt wel vervloekt ;)
Sacre bleu! Zelfs de fransen flikken het niet om door te blijven vliegen op zo'n nummer. Dit was AF443
pi_133243559
Ha, ik dacht al, had altijd het idee dat vluchtnummers na een ongeluk niet hergebruikt werden?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_133245911
Oeps, foutje. Was in verwarring, 443, 447, 744. Typefout is snel gemaakt.
pi_133245941
Morgen eindelijk in de 777 _O_ Na 4 keer 767 nu dan eindelijk het echte werk :P
Hopen dat er binnenkort ook nog een 747 in zit, maar dat denk ik niet. MD-11 ga ik nooit meemaken vrees ik ;(
pi_133247462
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2013 08:14 schreef valentijn101 het volgende:
Wat gebeurt er nu met zo n schade? Kapot raam vervangen en hop vliegen met die handel (lakwerk komt later wel) of meteen er uit, alles vervangen/ herstellen en dan pas weer inzetten?
In de Aircraft Maintenance Manuals staan bepaalde procedures omschreven die gevolgd moeten worden bij bijzondere omstandigheden zoals landing met hot brakes, blikseminslag, maar ook bijvoorbeeld een hagelbui als deze. De kist wordt dan op allerlei punten gecontroleerd. Er zit dus aardig wat werk aan voordat ie weer mag vliegen.
pi_133247621
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 10:58 schreef Piles het volgende:
Morgen eindelijk in de 777 _O_ Na 4 keer 767 nu dan eindelijk het echte werk :P
Hopen dat er binnenkort ook nog een 747 in zit, maar dat denk ik niet. MD-11 ga ik nooit meemaken vrees ik ;(
Waar ga je heen? :9

En de MD11; die vliegt afhankelijk van datum naar Montreal, Dubai, San Francisco of Toronto.
(incidentele vluchten niet meegerekend).

Allerlaatste MD11 vlucht is of vanuit Montreal of vanuit Toronto op 25 oktober 2014.
pi_133247755
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 12:10 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Waar ga je heen? :9
Houston, met United :)
En daarna nog verder met een 737 :O
quote:
En de MD11; die vliegt afhankelijk van datum naar Montreal, Dubai, San Francisco of Toronto.
(incidentele vluchten niet meegerekend).

Allerlaatste MD11 vlucht is of vanuit Montreal of vanuit Toronto op 25 oktober 2014.
Dat zeg ik, ga ik niet meemaken vrees ik -O-
pi_133265132
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 12:15 schreef Piles het volgende:
Houston, met United :)
En daarna nog verder met een 737 :O
Tof, veel plezier.
quote:
Dat zeg ik, ga ik niet meemaken vrees ik -O-
Ticket kopen en vliegen hè ;)

En Ultimate Airport Dubai weer op NG (21:00 - 22:00 uur):
quote:
Manager Khalil helpt een gezin dat op de terminal is gestrand, terwijl controller Nargis een lading vlees van de woestijnhitte redt.
pi_133323891
Niet alleen de laatste pax-MD11 gaan eruit; ook de laatste DC10-pax gaat eruit:
In februari afscheidsvluchten DC-10 met Biman Bangladesh.

Je kunt ook nog met speciale afscheidsvluchten mee, o.a. boven Birmingham.

Dit (S2-ACP; zie foto) is de laatste DC10 die pax vervoert, de vorige was ook van hen en die is ook onlangs met 'pensioen' gegaan. Deze DC10 is 14 jaar ouder dan de oudste MD11 van KLM (PH-KCA)


Verder is er een kind geboren aan boord van een Airbus A330-200 (PH-AOF) van KLM op weg naar Calgary. Tussenstop gemaakt in Yellowknife:



In other news:
- druppel op gloeiende plaat
- Iemand sprong boven de Oceaan uit het vliegtuig; zal wel zelfmoord zijn...
- Je mag straks extra betalen voor entertainment bij Transavia (althans dat lijkt er gezien de tekst heel erg te gebeuren)
- En niet alleen in Nederland last van de mist; in Seoul is een helikopter een gebouw ingevlogen:





En omdat ze gewoon :9~ zijn hier 2 filmpjes:
pi_133338632
Emirates gaat nog maar eens vijftig A380's bestellen. _O-
  zondag 17 november 2013 @ 13:56:01 #200
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_133341089
En 150 777x. Bizarre aantallen. Die A380s zijn de komende 10 jaar nog niet afgeschreven lijkt me. Wat ze met ruim 140 a380s en zo'n 300 777s moeten? Natuurlijk zullen de A330s etc wel weggaan, maar dan nog zijn bizarre hoeveelheden widebodys.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')