Was pas nog 'in het nieuws':quote:Op zondag 3 november 2013 16:40 schreef Woods het volgende:
Hoeveel vlieguren maakt een piloot zo doorgaans in een jaar, en hoeveel daarvan worden er in een Simulator afgenomen?
1000 uur is omgerekend naar 40-urige werkweken 25 weken. Dat lijkt bijzonder weinig maar je moet wel bedenken dat dit dus vlieguren zijn. Feit dat werktijden nou niet echt 'gangbaar' zijn, tijdverschil, overnachtingen enz. enz. zijn niet meegerekend.quote:SCHIPHOL - Piloten in Europa zullen tijdens nachtvluchten niet langer dan 11 uur achter de stuurknuppel mogen zitten. Bovendien mogen ze niet meer dan 1000 uur in 1 jaar tijd vliegen. Dat zijn enkele van de nieuwe, strengere vliegtijden, waarmee het Europees Parlement (EP) woensdag toch instemde.
Een voorstel om de plannen van de Europese Commissie over de nieuwe vliegtijden af te wijzen, redde het woensdag in het EP in Straatsburg niet. De transportcommissie van het EU-parlement zag niets in de plannen, maar is nu teruggefloten door de collega’s. Inhoudelijk konden de Europarlementariërs niets veranderen aan de voorstellen.
De nieuwe regels zijn een doorn in het oog van veel piloten. Die lobbyden de afgelopen weken en dagen intensief om de Europarlementariërs op andere gedachten te brengen. Zij vinden de nieuwe regels te streng.
Europarlementariërs Dennis de Jong (SP), Peter van Dalen (ChristenUnie) en Marije Cornelissen (GroenLinks) snappen niets van het besluit van het EP. Ze wijzen er op dat piloten en cabinepersoneel nu al vaak oververmoeid zijn. Hun CDA-collega Corien Wortmann-Kool stelt dat vliegen in Europa juist veiliger wordt. „Bijna voor alle EU-landen betekent dit voorstel een aanzienlijke verbetering.”
Ten eerste is die 1000 uur niet strenger dan wat nu geldt, nu is het maximum 900 uur per jaar. Ten tweede is het probleem met deze nieuwe wet niet zozeer die 100 uur extra, maar de nieuwe maximale werktijd die je per dag mag maken. Onder bepaalde voorwaarden kan een piloot nu 22 uur wakker zijn als hij de laatste landing moet maken.quote:Op zondag 3 november 2013 16:58 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
1000 uur is omgerekend naar 40-urige werkweken 25 weken. Dat lijkt bijzonder weinig maar je moet wel bedenken dat dit dus vlieguren zijn. Feit dat werktijden nou niet echt 'gangbaar' zijn, tijdverschil, overnachtingen enz. enz. zijn niet meegerekend.
Deze eis van 1000 uur is dus strenger wat er nu is; wat nu geldt weet ik zo niet.
I stand correctedquote:Op zondag 3 november 2013 17:30 schreef The_stranger het volgende:
Ten eerste is die 1000 uur niet strenger dan wat nu geldt, nu is het maximum 900 uur per jaar.
Dat vindt ik inderdaad wel knap ja. Zoals pas met de storm hier. Kom je als piloot na een vlucht van aan half etmaal aan op Schiphol mag je 'm met zulk weer ook nog even aan de grond zetten...quote:Ten tweede is het probleem met deze nieuwe wet niet zozeer die 100 uur extra, maar de nieuwe maximale werktijd die je per dag mag maken. Onder bepaalde voorwaarden kan een piloot nu 22 uur wakker zijn als hij de laatste landing moet maken.
Probeer jij eens 22 uur wakker te blijven door de nacht en probeer dan eens een vrij lastige tak te volbrengen.
Ik heb even een blond moment; in het artikel hierboven staat dat ze niet langer dan 11 achter de knuppel mogen zitten en niet meer dan 1000 uur per jaar.quote:Helaas is deze wet tegen alle wetenschappelijke kennis in aangenomen, de Amerikanen en zelfs de Chinezen hebben deze verruiming afgewezen vanwege (on)veiligheid.
quote:The story of the thousands of people who design, build and test jet engines at Rolls-Royce's manufacturing plants across the UK, and the astonishing technology behind the engines.
Zowel de toon als de feiten van dat artikel zijn lichtelijk verkeerd.quote:Op zondag 3 november 2013 17:36 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
I stand corrected
[..]
Dat vindt ik inderdaad wel knap ja. Zoals pas met de storm hier. Kom je als piloot na een vlucht van aan half etmaal aan op Schiphol mag je 'm met zulk weer ook nog even aan de grond zetten...
[..]
Ik heb even een blond moment; in het artikel hierboven staat dat ze niet langer dan 11 achter de knuppel mogen zitten en niet meer dan 1000 uur per jaar.
De hele toon die daar gezet wordt is dat dit beide minder is dan nu het geval is. Maar die 1000 uur dus niet; en die 11 uur; hoe zit dat dan?
Wat is concreet nú het geval en wat is het geval als bovenstaande doorgaat?
Sorry, weet niet precies hoe dit zit.
Duidelijk!quote:Op maandag 4 november 2013 09:10 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Zowel de toon als de feiten van dat artikel zijn lichtelijk verkeerd.
Nu is het maximum in principe ook 11 uur, terwijl al jaren bekend is, uit wetenschappelijke hoek, dat 10 eigenlijk wel de limiet is. Let wel, dit gaat over vlieguren in de nacht (het maximum is afhankelijk van wanneer je begint). Onder bepaalde voorwaarden is dat nu te verlengen tot 11:45 , in de nieuwe regels wordt dat 12:30.
Er is vanuit de werknemers flink geprotesteerd om de huidige regels (tijdens de nacht) terug te brengen naar maximaal 10 uur, met als reden de vele wetenschappelijke onderzoeken. In plaats daarvan zijn de regels juist op punt iets verruimd. Begin je overdag je dienst, dan is het goed mogelijk dat je eerst 6 uur op reserve staat, dus wachtend op een telefoontje om daarna binnen een uur op je werk te verschijnen en dan een dienst te mogen doen van 16 uur. Dat is een stuk langer dan nu.
https://www.eurocockpit.b(...)t-safety-compromised
Volgens de papieren zou de lading bestaan uit 20 ton veren maar in werkelijkheid ging het om 20 ton loodquote:Op maandag 4 november 2013 15:18 schreef Sunri5e het volgende:
Een maand geleden gefilmd. Een MD83. Hij lijkt wel aan de baan vastgekleefd!
Dit had iedereen wel aan zien komen toch....?quote:Toekomst Groningen Airport Eelde is somber'
ASSEN -
Groningen Airport Eelde (GAE) zal waarschijnlijk nooit op eigen benen kunnen staan en kan niet overleven zonder blijvende overheidssteun. Dat concludeert de Noordelijke Rekenkamer in een maandag bekendgemaakt onderzoek naar de financiële situatie van het vliegveld.
Foto: ANP XTRA
Het achterland van 'Eelde' is dunbevolkt en er is een moordende concurrentie met andere luchthavens zoals Lelystad en Eindhoven. Die zijn bovendien door het Rijk aangewezen als overloopluchthaven voor Schiphol, GAE niet. „Dat vormt een reëel risico voor de nabije toekomst”, concludeert de Rekenkamer. Ook veel noordelijke reizigers laten het vliegveld links liggen en vliegen vanaf Schiphol of andere luchthavens.
De provincies Groningen en Drenthe, twee belangrijke aandeelhouders van GAE, bemoeien zich te weinig met het reilen en zeilen van het vliegveld, stelt de Rekenkamer verder vast. De provinciebesturen beroepen zich steeds op „gedateerde en rooskleurige toekomstverwachtingen” en „negeren de economische realiteit”. Ook de informatievoorziening aan Provinciale Staten van Groningen en Drenthe schiet tekort. Een debat over nut en noodzaak van een noordelijke luchthaven zijn de provinciebesturen de laatste jaren „structureel” uit de weg gegaan, aldus de Rekenkamer.
Groningen Airport Eelde kreeg in het voorjaar nog een verlengde start- en landingsbaan, na een juridische strijd van 35 jaar. Het vliegveld kan sindsdien grotere toestellen ontvangen en zou als gevolg daarvan meer vluchten naar verder gelegen bestemmingen kunnen uitvoeren. Daar is tot dusverre weinig van terechtgekomen. „De provincies negeren de sombere vooruitzichten”, aldus de Rekenkamer.
quote:Op maandag 4 november 2013 18:19 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Volgens de papieren zou de lading bestaan uit 20 ton veren maar in werkelijkheid ging het om 20 ton lood
Ja vind je het gek. Ik kan daar nog steeds alleen maar naar Allicante en Mallorca in de zomer of naar skipistes in de winter vliegen. Vieze chartervluchten.quote:Op maandag 4 november 2013 21:08 schreef Sunri5e het volgende:
Ook veel noordelijke reizigers laten het vliegveld links liggen en vliegen vanaf Schiphol of andere luchthavens.
Als er geld te verdienen is komen de transportfirma's vanzelf. Maar misschien willen er gewoon te weinig noorderlingen naar Londenquote:Op maandag 4 november 2013 22:49 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Ja vind je het gek. Ik kan daar nog steeds alleen maar naar Allicante en Mallorca in de zomer of naar skipistes in de winter vliegen. Vieze chartervluchten.
Als ze nou eindelijk eens vluchten naar Londen introduceren vind je mij niet meer terug op Schiphol hoor.
Post dan op z'n minst een plaatje ervan. Bijvoorbeeld onderstaande tijdens de wereldwijde grounding van alle 7X's:quote:Op maandag 4 november 2013 22:02 schreef BergGeit95 het volgende:
Nu we het toch over 3 motorigen hebben:
De falcon 7x met fly-by wire en EASy control system
Ik ben er bang voor ja. Toch te lage bevolkingsdichtheid kennelijk.quote:Op maandag 4 november 2013 22:53 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Als er geld te verdienen is komen de transportfirma's vanzelf. Maar misschien willen er gewoon te weinig noorderlingen naar Londen
Had eigenlijk een heel verhaal willen opdragen; maar ik hou het maar kort:quote:Op maandag 4 november 2013 21:08 schreef Sunri5e het volgende:
Dit had iedereen wel aan zien komen toch....?
Ja, ik heb daar ook wat over gehoord en dat lijkt me geweldig, kan ik m'n frequent flyer status aanhouden EN ik hoef geen RyanAir te vliegen.quote:Op maandag 4 november 2013 23:29 schreef Iemand91 het volgende:
Heb pas nog iemand van Eelde horen zeggen dat ze met BA bezig waren, dat kan misschien nog interessant zijn.
In (west) Europa wordt er vrij steng gecontroleerd op onderhoud. Een bekend gezegde in de luchtvaart is "als je denkt dat onderhoud duur is, probeer eens een ongeluk" (loopt beter in het Engels).quote:Op dinsdag 5 november 2013 12:25 schreef valentijn101 het volgende:
Hallo allemaal
Ik heb dit topic net ontdekt en lees dat er ook luchtvaartmedewerkers zijn. Ik heb al een tijdje een vraag.
Er komen steeds meer prijsvechters en ticketprijzen worden zo goedkoop mogelijk gehouden. Daarnaast worden toestellen steeds luxer (entertainment schermen in elke stoel e.d.) Nu vraag ik me af of maatschappijen tegenwoordig meer op onderhoud zijn gaan bezuinigen. Zo ja, gebeurt dit meer bij de budgetmaatschappijen tov de grote maatschappijen? Of is hier geen verschil in?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 50% gewijzigd door Iemand91 op 05-11-2013 16:18:37 ]
Wat trivia over deze foto:quote:Op dinsdag 5 november 2013 16:06 schreef Iemand91 het volgende:
Oh, en hier een 707,717,727,737,747,757,767 en 777 op een rij.
Wat 'klopt' hier niet aan?
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)33297.jpg]afbeelding[/url] ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |