abonnement Unibet Coolblue
pi_133481761
quote:
6s.gif Op donderdag 21 november 2013 10:11 schreef Iwanius het volgende:
Daarbij hebben westerse vliegtuigmaatschappijen jarenlang de dienst uitgemaakt in de vliegwereld. Dat men nu flink wat concurrentie krijgt is alleen maar een zegen.
Nu concurrentie?

Die concurrentie is er al jaren. En wat denk je als maatschappijen als KLM, BA, Lufthansa de nek omgedraaid worden en wij dus afhankelijk worden van die MO-maatschappijen? Denk je echt dat het voordelig voor je uit gaat valllen dan? Om nog niet te spreken over de 10-duizenden banen die op de tocht komen te staan. Niet alleen bij de maatschappijen zélf maar ook bij andere bedrijven die in deze sector zitten.

En je moet je eens gaan verdiepen op welke manier Emirates opereert; als KLM dat zou doen was de wereld te klein.

quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 12:26 schreef OEM het volgende:
Een 747 dreamlifter is geland op een verkeerd vliegveld en kan niet meer weg omdat de startbaan te kort is.

http://www.kwch.com/news/(...)oma90hz/-/index.html
http://www.nu.nl/opmerkel(...)korte-startbaan.html
Ouch.

Maar hij kan wel weg hoor. Die lengte heeft hij nodig bij MTOW; gooi er een paar ton peut in (en dus niet MTOW) en je kunt weg hoor.

[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 21-11-2013 13:44:13 ]
  donderdag 21 november 2013 @ 13:39:27 #227
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_133481784
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 13:07 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Tsja, hij zal er toch weg moeten. Ter plekker demonteren dan maar ? :P
En dan een andere Dreamlifter deze onderdelen op laten halen ;)
pi_133483863
quote:
10s.gif Op donderdag 21 november 2013 00:05 schreef Iemand91 het volgende:
Nog een briljante advertising van BA:

[..]

[ afbeelding ]

En langs een snelweg:
[ afbeelding ]
Die is leuk. Mooie sluipreclame ook voor FlightAware of welke tracker dit ook mag zijn.
  donderdag 21 november 2013 @ 17:10:22 #229
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_133488097
Zoals we al eens eerder besproken hebben.... In Eelde zit geen toekomst en hebben ze flink wat geld over de balk gegooid met die baanverlenging. Zelfs een leek kon/kan zien dat dit nooit rendabel zou worden.

quote:
Omwonenden willen dat Eelde 'groene luchthaven' wordt

EELDE - De Vereniging Omwonenden Luchthaven Eelde (VOLE) heeft er geen vertrouwen in dat Groningen Eelde Airport commercieel winstgevend te exploiteren is. Dit schrijft RTV Drenthe. Volgens de vereniging is de regio het beste af door de commerciële luchtvaart helemaal te schrappen. Dat schrijft ze in een open brief aan de aandeelhouders van de luchthaven.

VOLE beroept zich op een onderzoek waaruit blijkt dat slechts vier procent van de reizigers uit het noorden gebruik maakt van Eelde en dat commerciële luchtvaart nooit winstgevend zal kunnen zijn. De vereniging denkt dat het beter is om Eelde alleen te gebruiken voor hulpdiensten, luchttaxi’s en privé-vliegtuigen van het bedrijfsleven. Het vliegveld zou ook gebruikt kunnen worden voor zonnepanelen of een andere groene toepassing.
Als ze in Twente maar niet zo'n zelfde kant opgaan.
pi_133488139
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 12:26 schreef OEM het volgende:
Een 747 dreamlifter is geland op een verkeerd vliegveld en kan mag niet meer weg omdat de startbaan te kort is.

http://www.kwch.com/news/(...)oma90hz/-/index.html
http://www.nu.nl/opmerkel(...)korte-startbaan.html
Fixed that for you :P
pi_133492287
Voor wie het live wil volgen: hier een livefeed. Zou rond middaguur moeten vertrekken en het is nu half 1 daar dus zou elk moment kunnen gebeuren.

EDIT: hoor die vrouw net zeggen dat ze om 1 uur zouden moeten vertrekken, met zo'n 10 minuten dus.

[ Bericht 17% gewijzigd door Iemand91 op 21-11-2013 19:50:41 ]
pi_133494135
En weg! :)
pi_133494245
Wat een gelul om niets. 'has just one shot deal' (eh...).

Ding weeg momenteel net zoveel als elk andere 747 (leeggewicht is nagenoeg gelijk), en die baanlengte waar ze het de hele tijd over hebben geldt voor MTOW. (wat 180 ton meer is).
Maar ja, Amerikanen hč.

En maar zeuren dat ze allemaal piloten zijn (Cessna dus...)

Oh, en vertrokken met baan over...
pi_133495289
Over een minuut of 17 weer op NG: Ultimate Airport Dubai (21:00 - 22:00 uur)
quote:
David Robson ontvangt enkele temperamentvolle VIP's, terwijl dispatcher Nizel een probleem heeft: een gloednieuwe A380 is verdwenen.
  vrijdag 22 november 2013 @ 01:32:29 #235
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_133505001
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 20:43 schreef Iemand91 het volgende:
Over een minuut of 17 weer op NG: Ultimate Airport Dubai (21:00 - 22:00 uur)

[..]

Hoe is het afgelopen met die A380 :P
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  vrijdag 22 november 2013 @ 06:42:06 #236
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_133505930
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 01:32 schreef Woods het volgende:

[..]

Hoe is het afgelopen met die A380 :P
Op het aller-laatste-moment kwam het ding toch naar de gate en hoewel het lang spannend bleef omdat er een kwartier vertraging dreigde kon met een uiterste inspanning van de hele schoonmaakploeg het gloednieuwe vliegtuig nog net op tijd gestofzuigd zijn.
Wie dit leest is gek
pi_133508042
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 13:38 schreef Iemand91 het volgende:

Nu concurrentie?

Die concurrentie is er al jaren. En wat denk je als maatschappijen als KLM, BA, Lufthansa de nek omgedraaid worden en wij dus afhankelijk worden van die MO-maatschappijen?
Je klinkt alsof je een doemscenario mij (ons) wilt aanpraten alsof alles bij ons zo zaligmakend is.
Misschien wat handiger eens wat meer over je eigen grenzen te kijken?

quote:
Denk je echt dat het voordelig voor je uit gaat valllen dan? Om nog niet te spreken over de 10-duizenden banen die op de tocht komen te staan. Niet alleen bij de maatschappijen zélf maar ook bij andere bedrijven die in deze sector zitten.

En je moet je eens gaan verdiepen op welke manier Emirates opereert; als KLM dat zou doen was de wereld te klein.

Het enige waar ik als passagier in geďnteresseerd ben is dat ik waar voor mijn geld krijg ,iets dat ik teveel vaak bij bepaalde westerse vliegtuigmaatschappijen zoals dus eerder genoemde KLM zie ontbreken.Het is allemaal zo magertjes..i.v.g.de "overvloed"die je bij bijvoorbeeld krijgt wanneer je met Emirates vliegt.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-11-2013 10:16:30 ]
pi_133508286
Ik ben vooral benieuwd naar wat Emirates en z'n soortgenoten doen.

Ik dacht dat ze vooral een enorm voordeel hadden doordat brandstof voor hun goedkoper is dan, hmm, water.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_133508421
Qatar Airways gaat nu eindelijk op Schiphol vliegen.

quote:
Having announced its plans to serve Edinburgh earlier today, anna.aero can exclusively reveal that Qatar Airways is also looking to add three more destinations to its route portfolio next year: Prague and Amsterdam in Europe and also Rio de Janeiro — no doubt just in time for next year’s World Cup in Brazil (Doha is set to be the World Cup city in 2022).

Launching on 28 May with a five times weekly 787 service (Scotland’s first scheduled Dreamliner service), Edinburgh is perhaps the most significant launch as its represents the first of the MEB3 airlines (Middle East Big 3 airlines = Emirates, Etihad Airways and Qatar Airways) to make the decision to start services at Scotland’s capital city (Emirates flies double-daily with 777-300s into Glasgow). And when the carrier launches passenger flights to Amsterdam, it will have completed the MEB3 set — with all three airlines then offering services.
bron
pi_133509532
BoIssarghini twitterde op vrijdag 22-11-2013 om 11:20:00 Lufthansa 22nov2013 spotted at Brussels Airport. Lufthansa back to the future! From BRU to FRA http://t.co/nS38OTN0PC reageer retweet
Abracadabra, tapate guarra!
pi_133510149
quote:
15s.gif Op vrijdag 22 november 2013 10:15 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Je klinkt alsof je een doemscenario mij (ons) wilt aanpraten alsof alles bij ons zo zaligmakend is.
Misschien wat handiger eens wat meer over je eigen grenzen te kijken?

[..]

Het enige waar ik als passagier in geďnteresseerd ben is dat ik waar voor mijn geld krijg ,iets dat ik teveel vaak bij bepaalde westerse vliegtuigmaatschappijen zoals dus eerder genoemde KLM zie ontbreken.Het is allemaal zo magertjes..i.v.g.de "overvloed"die je bij bijvoorbeeld krijgt wanneer je met Emirates vliegt.
Probleem is wel dat je niet alleen passagier bent, maar ook Nederlander. En wat denk je dat er gebeurt als Schiphol zijn hub functie overgenomen ziet worden door Dubai en KLM (maar dat geldt voor elke (West) Europese luchtvaartmaatschappij) failliet gaat omdat beide niet kunnen concurreren met een land waarin een heleboel sociale zekerheden niet bestaan en dus de loonkosten fors lager zij en het land letterlijk gebouwd is op (halve) slavernij?

Duurt even, maar uiteindelijk heeft de ongelijke strijd met het MO meer invloed op je leven dan alleen lagere ticket prijzen nu..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_133511869
quote:
99s.gif Op vrijdag 22 november 2013 06:42 schreef Nieuwschierig het volgende:
Op het aller-laatste-moment kwam het ding toch naar de gate en hoewel het lang spannend bleef omdat er een kwartier vertraging dreigde kon met een uiterste inspanning van de hele schoonmaakploeg het gloednieuwe vliegtuig nog net op tijd gestofzuigd zijn.
Zoals altijd bij Discovery/Geographic Channel :')

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 11:58 schreef The_stranger het volgende:
Probleem is wel dat je niet alleen passagier bent, maar ook Nederlander. En wat denk je dat er gebeurt als Schiphol zijn hub functie overgenomen ziet worden door Dubai en KLM (maar dat geldt voor elke (West) Europese luchtvaartmaatschappij) failliet gaat omdat beide niet kunnen concurreren met een land waarin een heleboel sociale zekerheden niet bestaan en dus de loonkosten fors lager zij en het land letterlijk gebouwd is op (halve) slavernij?

Duurt even, maar uiteindelijk heeft de ongelijke strijd met het MO meer invloed op je leven dan alleen lagere ticket prijzen nu..
Dit dus.

Een maatschappij die zo even 150 A380 en 150 777x (+ 50 opties) toestellen aanschaft (hoewel lease) is geen gezonde concurrentie die zowel de vliegmaatschappijen als consument ten goede komt.

Vind je het ook niet een beetje raar dat Emirates (gevolgd door Ethihad en Qatar) als enige maatschappij dergelijke bedragen stukslaat? En heb je toevallig ook het laatste nieuws vanuit Qatar gehoord hoe daar de praktijk is?

[ Bericht 5% gewijzigd door Iemand91 op 22-11-2013 14:13:01 ]
pi_133513555
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 11:58 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Probleem is wel dat je niet alleen passagier bent, maar ook Nederlander. En wat denk je dat er gebeurt als Schiphol zijn hub functie overgenomen ziet worden door Dubai en KLM (maar dat geldt voor elke (West) Europese luchtvaartmaatschappij) failliet gaat omdat beide niet kunnen concurreren met een land waarin een heleboel sociale zekerheden niet bestaan en dus de loonkosten fors lager zij en het land letterlijk gebouwd is op (halve) slavernij?
Dát zou nog eens een hoop mogelijkheden bieden voor de GA in het Nederlandse luchtruim *O*

Die oliestaten zijn niet gek, die investeren iedere cent in het aanboren van nieuwe industriën en inkomstenbronnen (vooral toerisme), zodat ze ook als de olie straks op is, nog wat hebben om hun economie draaiende te houden. De enige manier om daar wat tegen te doen is geen olie meer kopen. Hang je huis vol met zonnepanelen en koop een Tesla. Ohnee want dan steun je weer het ongezonde chinese imperium op edelmetalen. Toch maar paard en wagen dan.
  vrijdag 22 november 2013 @ 19:41:22 #244
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_133524239
quote:
Vlucht Surinam Airways gestaakt om steekvlam

PARAMARIBO, 21 nov – De Surinaamse Luchtvaart Maatschappij, SLM, heeft de vlucht van Paramaribo naar Amsterdam van woensdag uitgesteld. Volgens de maatschappij werd tijdens de vlucht van Amsterdam naar Paramaribo een steekvlam in de motor (FOTO) waargenomen in de motor van het gehuurde vliegtuig. Ook was een knal te horen.

De daarop volgende vlucht is niet uitgevoerd omdat de maatschappij het vliegtuig wilde inspecteren.Het euvel betreft de rechtermotor van het ingehuurde toestel van Euro Atlantic Airways. “Voorlopige rapportage van onze SLM-crew die ook aan boord was van de ingehuurde vlucht, is dat er een knal is gehoord en een steekvlam werd waargenomen bij de uitlaat van de rechtermotor, na het opstijgen van het toestel”, meldt de vliegmaatschappij.

Achteraf deelde de gezagvoerder de passagiers mee dat zijn instrumentarium geen onveilige situatie aangaf. De vlucht is verder zonder incidenten verlopen en volgens schema en op tijd op de luchthaven te Zanderij afgerond. Toch is Euro Atlantic Airways gevraagd om een uitgebreide rapportage. “De SLM draagt veiligheid te allen tijde hoog in haar vaandel”, wordt nog gemeld. Getracht wordt de passagiers zo snel mogelijk alternatieven te bieden.
Hier de foto's en een uitgebreider verhaal:

http://avherald.com/h?article=46bcdcc9&opt=0

Vreemd dat ze niet zijn omgekeerd en gewoon de plas overgevlogen zijn.
  vrijdag 22 november 2013 @ 23:39:51 #245
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_133534893
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 19:41 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Hier de foto's en een uitgebreider verhaal:

http://avherald.com/h?article=46bcdcc9&opt=0

Vreemd dat ze niet zijn omgekeerd en gewoon de plas overgevlogen zijn.
Volgens een reactie op het artikel had de motor al vaker kuren, dus de bemanning zal het wel gezien hebben als iets dat er bij hoorde.
Wie dit leest is gek
  vrijdag 22 november 2013 @ 23:40:05 #246
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_133534903
dubbelt :{
Wie dit leest is gek
pi_133537357
Bij vliegtuigen mag dit niet gezien worden als "normaal". Vind het zelf ook erg vreemd dat terwijl het toestel amper de luchthaven heeft verlaten niet gewoon wordt besloten om terug te keren.

Geen Surinam Airways voor mij.
  zaterdag 23 november 2013 @ 10:37:30 #248
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_133541210
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 00:41 schreef blingbling11 het volgende:
Bij vliegtuigen mag dit niet gezien worden als "normaal". Vind het zelf ook erg vreemd dat terwijl het toestel amper de luchthaven heeft verlaten niet gewoon wordt besloten om terug te keren.

Geen Surinam Airways voor mij.
Het was een ingehuurde 767 kist he? Surinam vliegt zelf met een A340 dus de bemanning op de 767 was niet van Surinam zelf. Je kunt er dus beter voor zorgen dat je niet meer met een Euro Atlantic Airways kist vliegt.
pi_133541265
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 10:37 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Het was een ingehuurde 767 kist he? Surinam vliegt zelf met een A340 dus de bemanning op de 767 was niet van Surinam zelf. Je kunt er dus beter voor zorgen dat je niet meer met een Euro Atlantic Airways kist vliegt.
Das nog best een uitdaging. Die kunnen overal opduiken :P
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  zaterdag 23 november 2013 @ 13:08:18 #250
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_133543381
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 00:41 schreef blingbling11 het volgende:
Bij vliegtuigen mag dit niet gezien worden als "normaal". Vind het zelf ook erg vreemd dat terwijl het toestel amper de luchthaven heeft verlaten niet gewoon wordt besloten om terug te keren.
Beetje googelen leert dat dit "normaal" is. Vrij vertaald is de procedure: gas los, langzaam weer gas geven, en als alles normaal is, doorvliegen.

Hoe ga je aan je manager uitleggen dat je met een normaal functionerende kist weer in Amsterdam staat?

[ Bericht 0% gewijzigd door OEM op 23-11-2013 13:16:08 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')