abonnement Unibet Coolblue
pi_132438468
Hallo,

Ik heb een spleet tussen mijn tanden, hij is er na twee tanden van mijn linkerkant, nogal opvallend. Ik stoor me er nogal aan. Was een jaar geleden bij de orthodontist geweest en volgens hem kon dit opgevuld worden door een beugel, de prijs was volgens hem klein, zo'n 1000 euro.

Heb gehoord van facings. Is dit geen mogelijkheid? Had namelijk een gevoel dat mijn orthodontist enkel op mijn geld uit was. Daarnaast staan al mijn andere tanden zeer recht, dus een beugel lijkt me teveel. Soms zie ik mensen die hun complete gebit laten verbouwen, maar voor een spleet is dus meteen een beugel nodig?!
pi_132438731
1000 euro om de boel netjes, op een verantwoorde manier, dicht te krijgen is niet duur in orthodontieland
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  Leukste jonkie 2022 dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:22:29 #3
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_132438756
Denken dat 1000 euro veel is voor zo'n behandeling :')
Je maintiendrai -XOXO-
pi_132438846
In Japan vinden ze dat geil.
Ohnee, alleen bij vrouwen.
Moeten zij weten
pi_132438858
1000 euro is geen hol voor een orthodontist joh
Nieuw is niet altijd beter.
pi_132438863
Ga voorbij aan de 1000 euro, zijn er andere mogelijkheden?
pi_132438950
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:26 schreef Gregor1994 het volgende:
Ga voorbij aan de 1000 euro, zijn er andere mogelijkheden?
Een stuk wit kauwgom ertussen plakken.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:31:43 #8
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_132439033
Beetje lijm ertussen smeren, kan dat jou nou schelen joh
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:36:17 #9
391391 Basxt
~~WhatsApp Groepsbeheerder~~
pi_132439202
:') :') :') :') :') :') :') :')
SOMEWHERE THERE IS A TREE, TIRELESSLY PRODUCING OXYGEN SO THAT YOU CAN STAY ALIVE. FIND IT AND APOLOGIZE.
pi_132439323
Geen normale antwoorden?
pi_132439408
Get the london look
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_132439541
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:42 schreef MilkTea het volgende:
Get the london look
_O- _O_
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_132440053
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:39 schreef Gregor1994 het volgende:
Geen normale antwoorden?
Nee, want er zijn geen andere zinvolle oplossingen.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_132440093
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 18:02 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Nee, want er zijn geen andere zinvolle oplossingen.
Maar waarvoor zijn facings dan?
pi_132440158
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 18:03 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Maar waarvoor zijn facings dan?
Een slechte, tijdelijke, oplossing
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_132440209
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 18:05 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Een slechte, tijdelijke, oplossing
Dan begin ik toch ergens te twijfelen. Heb zelf namelijk al twee jaar lang een beugel gehad, heb een spalkje achter mijn tanden gekregen, jammer genoeg alleen voor de voorste vier tanden.
pi_132445533
Ik heb altijd een spleetje tussen mn tanden gehad. Tandarts zei dat het bij mij niet nodig was om een beugel te nemen daarvoor. Dat zou cosmetisch zijn en niet medisch noodzakelijk. Dus fuck it, dat spleetje blijjft.

Chicks vinden het schattig. Als je zelf een chick bent, kijk dan ff naar Lara Stone. Die heeft het ook en verdient miljoenen met haar hoofd.

Doe wat je niet laten kunt, maar een spleetje tussen je handen is niet erg.

[edit] spleetje zit niet tussen je voortanden.
Ik heb zelf altijd het idee dat orthodontisten vaak op pieken uit zijn door cosmetische ingrepen aan te raden zijn die niet nodig zijn.

Denk dat het beste is als je met een tandarts overlegt wat je mogelijkheden zijn. Zij voeren de ingrepen can een orthodontist toch niet uit, dus hebben daar vrij weinig te winnen.

[ Bericht 16% gewijzigd door kaaspeer op 22-10-2013 20:44:37 ]
pi_132447039
Kunnen ze dat niet gewoon opvullen? Wie weet denk ik te makkelijk, hoor...
Maar zo had ik een spleet tussen mijn kiezen. Er vervelend. En die hebben ze opgevuld, zonder problemen.
Al kan ik me voorstellen dat het bij een tand sneller afbreekt... Toch.. als iemand een hoekje mist, dan zetten ze dat er ook gewoon aan. Waarom dan niet bij een spleetje?
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_132460889
quote:
3s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 20:35 schreef Natalie het volgende:
Kunnen ze dat niet gewoon opvullen? Wie weet denk ik te makkelijk, hoor...
Maar zo had ik een spleet tussen mijn kiezen. Er vervelend. En die hebben ze opgevuld, zonder problemen.
Al kan ik me voorstellen dat het bij een tand sneller afbreekt... Toch.. als iemand een hoekje mist, dan zetten ze dat er ook gewoon aan. Waarom dan niet bij een spleetje?
Ze konden het niet opvullen, omdat ik dan te brede voortanden zou krijgen. Dit punt snap ik niet helemaal, want hoe groeien je voortanden door zo'n vulling?

Zit te denken aan facings, alleen is dat altijd mogelijk? Op internet kan ik dat nergens vinden. Wellicht ervaringen hier? Wat mij voornamelijk stoort is dus dat men zijn hele gebit kan laten verbouwen, maar bij een spleetje lijkt het erg moeilijk te gaan. Het is echt enkel dat ene spleetje wat mij in de weg zit, een beugel is nogal overbodig gezien ik zowel een onder als bovenbeugel krijg.
pi_132464498
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 18:05 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Een slechte, tijdelijke, oplossing
Als je zuinig bent kan je daar echt wel 15 jaar mee door. Maar ik denk dat je verschil gaat zien met andere tanden.
pi_132464514
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 00:29 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Ze konden het niet opvullen, omdat ik dan te brede voortanden zou krijgen. Dit punt snap ik niet helemaal, want hoe groeien je voortanden door zo'n vulling?

Zit te denken aan facings, alleen is dat altijd mogelijk? Op internet kan ik dat nergens vinden. Wellicht ervaringen hier? Wat mij voornamelijk stoort is dus dat men zijn hele gebit kan laten verbouwen, maar bij een spleetje lijkt het erg moeilijk te gaan. Het is echt enkel dat ene spleetje wat mij in de weg zit, een beugel is nogal overbodig gezien ik zowel een onder als bovenbeugel krijg.
Website van je tandarts kijken, daar staat misschien wat over facings. Orthodontisen kunnen ook facings aanbieden.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 09:10:08 #22
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_132464549
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 00:29 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Ze konden het niet opvullen, omdat ik dan te brede voortanden zou krijgen. Dit punt snap ik niet helemaal, want hoe groeien je voortanden door zo'n vulling?

Zit te denken aan facings, alleen is dat altijd mogelijk? Op internet kan ik dat nergens vinden. Wellicht ervaringen hier? Wat mij voornamelijk stoort is dus dat men zijn hele gebit kan laten verbouwen, maar bij een spleetje lijkt het erg moeilijk te gaan. Het is echt enkel dat ene spleetje wat mij in de weg zit, een beugel is nogal overbodig gezien ik zowel een onder als bovenbeugel krijg.
Ze moeten zo'n tand toch breder maken om de spleet op te vullen?
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 09:17:17 #23
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_132464653
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:42 schreef MilkTea het volgende:
Get the london look


;)
Don't let my username fool you...
pi_132468502
Ik had zelf ook altijd vroeger een spleetje tussen mijn tanden en dat was niet leuk, bij mij was een spleet, je kon er zelfs bijna een patatje tussen steken, dus ik heb een beugel gehad, 2x eentje op mijn 14e en een op mijn 20e ongeveer en dat heeft echt wel geholpen.

Nu heb ik een draadje achter mijn tanden en ik heb geen spleet(je) meer tussen mijn tanden, dus ik ben er heel blij mee geweest. 2e keer voor een beugel gaan wou k echt zelf! En daar ben ik nog steeds dankbaar voor. De rest van mijn tanden hebben ook altijd netjes recht en naast elkaar gestaan alleen die 2 voortanden was niet mooi.

Als ik jou was zou ik gewoon voor een beugel gaan en daarna voor een draadje achter je tanden dan blijft dat bij elkaar.
Waarom altijd maar meteen de makkelijke weg kiezen? Als je wat langer nadenkt, kom je misschien tot een verstandigere conclusie..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')