abonnement Unibet Coolblue
  maandag 18 november 2013 @ 00:24:09 #251
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_133365043
Binnen Best is safe, geen smartlap ^O^
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_133368390
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 22:44 schreef Nielsch het volgende:
Vandaag naar de intocht geweest en voor het eerst wat gedronken in Lebowski. Zag er wel grappig uit.
De intoch vond ik maar kut; ik ben naar de weerdsluis gegaan omdat het om de hoek is, maar man wat is dat slecht georganiseerd zeg...

Na best lang wachten voor die kleintjes, nog een lang verhaal over weet ik veel wat, een welkomstwoord van de Aleid, en een toespraak van Sinterklaas zelf, en al die tijd geen piet aan land te zien. Als je die nou gewoon door het publiek laat lopen....

Volgend jaar ga ik gewoon ergens langs de route bij een café zitten; veel relaxter voor mij :D

Nou ja mijn dochter vond het allemaal prachtig, dus dat zat wel goed.
pi_133368424
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 08:46 schreef zatoichi het volgende:

[..]

De intoch vond ik maar kut; ik ben naar de weerdsluis gegaan omdat het om de hoek is, maar man wat is dat slecht georganiseerd zeg...

Na best lang wachten voor die kleintjes, nog een lang verhaal over weet ik veel wat, een welkomstwoord van de Aleid, en een toespraak van Sinterklaas zelf, en al die tijd geen piet aan land te zien. Als je die nou gewoon door het publiek laat lopen....

Volgend jaar ga ik gewoon ergens langs de route bij een café zitten; veel relaxter voor mij :D

Nou ja mijn dochter vond het allemaal prachtig, dus dat zat wel goed.
Omdat mijn vrouw 6 maanden zwanger is en niet meer lang kan staan zijn we gaan lunchen bij de Oude Muntkelder. Extra feest voor de kinderen natuurlijk; pannenkoeken. Toen de pannenkoek op was kwam net de botenstoet langs dus zijn we buiten gaan kijken; genoeg mensen voor een sfeertje en niet te druk. Daarna naar de Dikke Dries gelopen en daar rustig wat gedronken totdat de optocht langs het Oudkerkhof kwam. Onderweg naar de Dikke Dries nog snoep gekregen van Zwarte Pieten op de Neude. Nadat de optocht voorbij was naar het Janskerkhof gelopen en daar met dochter op mijn schouders naar de podiumacts gekeken totdat Sinterklaas wegging. Mijn vrouw was ondertussen wat gaan drinken in 't Gras van de Buren. Heerlijk relaxed allemaal.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nielsch op 18-11-2013 10:56:12 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 18 november 2013 @ 09:34:55 #254
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_133368872
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2013 23:57 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Kon ik vantevoren al niet. Echt steeds minder cafés die niet mee doen hè... De Bastaard, Olivier, Het Gras, Florin, Oude Pothuis. Welke nog meer?
Volgens mij is de lijst met kroegen net zo groot als in andere jaren. Zeker voor kroegen die normaal geen volle bak hebben is het perfect, die krijgen me toch een omzet.

Was in Boslucht, Oudaen en Weerdzicht. Helemaal te gek! Daarna uiteraard nog even afgesloten in de Hofman. :+
Gourmetten of steengrillen?
  maandag 18 november 2013 @ 10:52:54 #255
8369 speknek
Another day another slay
pi_133370075
Weerdzicht :D. Dat is inderdaad de tent voor smartlappen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_133370131
Boslucht :D

Zo fris ruikt het daar ook weer niet hoor.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_133370235
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 november 2013 18:30 schreef d4v1d het volgende:
Waar gokken jullie dat de tour de france allemaal langs gaat komen? Ik ben benieuwd wat ze van plan zijn met die grote bouwput :')
Ik heb mn hoofd er ook al over zitten breken, want je wilt natuurlijk wel het mooiste wat utrecht te bieden heeft laten zien. En dat is de binnenstad, maar over de keitjes door smalle straatjes jakkeren doen ze echt niet in de tour, dat is iets voor de Giro d'Italia...
Veel hangt af van hoe de eerste rit eruit zal zien: een etappe of een proloog?

Een vriend van me zit in de organisatie, en werkt bij de fietskoeriers utrecht, dus die weet de mooie plekjes wel. Toen de giro in Utrecht was, was hij ook mede verantwoordelijk voor de route.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_133370390
Denk dat ze wel waat klinkers en keien gaan meepakken rondom het Domplein, Kromme Nieuwegracht, Trans en dergelijke.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_133371426
Of ze gaan gewoon weer de Leidsche Rijn ;)
pi_133372483
Gewoon zoals de champs elysees, keihard koersen op nieuwegracht, onder de domtoren door en de oude gracht, en dat gewoon 50 keer!
pi_133373910
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 23:43 schreef Gesloten het volgende:
Bij de Lebowski is het personeel kut en traag.

Ik vind ze daar helemaal niet kut en traag. En daarbij het kan nooit zo traag zijn als in café Ledig Erf...
In dog years I'm dead
pi_133374008
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 13:32 schreef Alisande het volgende:

[..]

Ik vind ze daar helemaal niet kut en traag. En daarbij het kan nooit zo traag zijn als in café Ledig Erf...
Zo de tering hee, ja daar is het personeel echt alleen maar met zichzelf bezig. Beetje geinen en lollen achter de bar terwijl het hele fucking terras volzit en wil bestellen. Komt er af en toe zo'n figuurtje naar buiten om snel wat drankjes uit te delen om vervolgens snel weer met het hoofd naar beneden naar binnen te lopen, terug naar de collega's om het eigen privégesprek door te zetten.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Forum Admin dinsdag 19 november 2013 @ 09:08:18 #263
232445 crew  Specularium
pi_133403301
quote:
Olivier in Utrecht wint Café Top 100

Belgisch biercafé Olivier in Utrecht mag zich komend jaar het beste café van Nederland noemen. Het bedrijf werd maandagavond 18 november gehuldigd als de nieuwe nummer één in de Misset Horeca Café Top 100.

Tijdens een feestelijke uitreiking in Het Hulstkamp Gebouw in Rotterdam is de Misset Horeca Café Top 100 onthuld. Olivier in Utrecht, er zit ook een zaak in Leiden, steeg voor het derde jaar op rij, van plek 25, via 11 naar de bovenste plaats op het ereschavot. De jury: 'Een café in de puurste zin van het woord waar iedereen zich thuis voelt. Dit is een ontmoetingsplaats die je elke keer weer verlokt tot een langer verblijf dan je eigenlijk gepland had.'

Kennis
In dit Belgisch Biercafé is het niet vreemd dat het accent op bier ligt. Zeven varianten zijn er vast op de tap. Daarnaast zijn er drie wisseltaps en een kaart met ook nog eens ruim zestig varianten. Opvallend is de productkennis bij alle medewerkers. Die is groot. Iedereen weet hier van wanten dankzij de regelmatige cursussen die worden gegeven. Investeren in personeel loont.

Complimenten
Zeven jaar na de opening is Olivier niet meer weg te denken uit het Utrechtse uitgaansleven. De bedrijfsvoering staat als een huis en is in die zeven jaar verder bijgeslepen. Het zorgt voor complimenten in het juryrapport waar de snelheid, service, gastvrijheid en de productkennis worden geroemd.
  dinsdag 19 november 2013 @ 09:20:27 #264
8369 speknek
Another day another slay
pi_133403467
Ben het er niet mee oneens. Vaak te druk en door de akoestiek hoor je mensen verder dan een halve meter niet meer, maar afgezien daarvan een zeer fijn café.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_133404570
Zeker; je krijgt ook goed advies van het barpersoneel als je een leuk biertje wil drinken.
  dinsdag 19 november 2013 @ 10:27:27 #266
8369 speknek
Another day another slay
pi_133404684
Sowieso moet elk café waar je kunt beginnen met een Delirium Tremens, als hoofdmaal een Pauwel Kwak nemen en als toetje een Barbar drinken, op één eindigen natuurlijk.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_133404703
Mwah, Olivier staat qua bier aanbod ver onder De Rat, Dorstige herten en Belgie. Als liefhebber kan je beter daar terecht en het personeel heeft daar ook écht verstand van wat ze verkopen. De kaart van Olivier beperkt zich tot een klein segment Belgische speciaalbiertjes, je zal er geen geuze op terugvinden, geen IPA's van Amerikaanse of Engelse microbreweries etc.

Het is wel een stuk groter en fancier dan de kroegen die ik noem, maar Olivier tot de beste kroeg uitroepen op basis van hun aanbod en kennis dat vind ik onterecht.
  dinsdag 19 november 2013 @ 10:31:35 #268
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_133404770
Ik vind de Olivier ook een hele fijne kroeg. Personeel daar is ook niet alleen 'kundig', maar ook gewoon heel relaxed. Maken een geintje, kun je tenminste nog eens mee ouwehoeren.

Ik kom er graag.
Gourmetten of steengrillen?
  dinsdag 19 november 2013 @ 10:36:58 #269
8369 speknek
Another day another slay
pi_133404877
België nee man, dertig supermarktpilsen op de kaart. Kun je kiezen tussen Grimbergen of Palm. Vind ik altijd zo'n sof. Loop ik liever door naar Bert's Bierhuis en drink ik het op straat op, zit je ook niet tussen de muffige altos. De Rat of Dorstige Herten zou ik niet weten.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 19 november 2013 @ 12:01:15 #270
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_133406927
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 10:28 schreef thewallsareshifting het volgende:
Mwah, Olivier staat qua bier aanbod ver onder De Rat, Dorstige herten en Belgie. Als liefhebber kan je beter daar terecht en het personeel heeft daar ook écht verstand van wat ze verkopen. De kaart van Olivier beperkt zich tot een klein segment Belgische speciaalbiertjes, je zal er geen geuze op terugvinden, geen IPA's van Amerikaanse of Engelse microbreweries etc.

Het is wel een stuk groter en fancier dan de kroegen die ik noem, maar Olivier tot de beste kroeg uitroepen op basis van hun aanbod en kennis dat vind ik onterecht.
Helemaal mee eens, ben er ooit 1x geweest hadden ze Westmalle tripel en Hoegaarden Witbier aan dezelfde koeling hangen |:( |:( toen was de productkennis nihil en het eten was er duur en niet lekker dus :W
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 19 november 2013 @ 12:03:58 #271
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_133407003
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 10:36 schreef speknek het volgende:
België nee man, dertig supermarktpilsen op de kaart. Kun je kiezen tussen Grimbergen of Palm. Vind ik altijd zo'n sof. Loop ik liever door naar Bert's Bierhuis en drink ik het op straat op, zit je ook niet tussen de muffige altos. De Rat of Dorstige Herten zou ik niet weten.
Duidelijk wat jouw smaak is, die deel ik niet met je, ik vind cafe België een toptent, origineel en niet zo'n cliché-formule van een keten waartoe Oliver bij hoort.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 19 november 2013 @ 12:13:40 #272
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_133407237
Het is natuurlijk wel zo dat het publiek in Kafe Belgie niet echt van de persoonlijke hygiene is. In de zomer zitten er altijd kanslozen buiten (figuur in geel Jezus-shirt, vrouwen met dreadlocks, cup A en geen bh aan) en het is er binnen gewoon een beetje schmutzig.

Niks mis mee op z'n tijd, natuurlijk. Maar de Olivier is toch wel iets netter/beter.
Gourmetten of steengrillen?
pi_133408821
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 10:36 schreef speknek het volgende:
België nee man, dertig supermarktpilsen op de kaart. Kun je kiezen tussen Grimbergen of Palm. Vind ik altijd zo'n sof. Loop ik liever door naar Bert's Bierhuis en drink ik het op straat op, zit je ook niet tussen de muffige altos. De Rat of Dorstige Herten zou ik niet weten.
Ehm, ik weet niet wanneer jij er voor het laatst geweest bent maar Belgie heeft nog steeds de meest uitgebreide aanbod qua speciaalbier in heel Utrecht (minstens 200, en geen supermarktbieren). Je kan daar vrijwel alles terugvinden. Het muffige alto-gehalte is idd wel vrij hoog :')
pi_133408917
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 12:13 schreef Silenus het volgende:
Het is natuurlijk wel zo dat het publiek in Kafe Belgie niet echt van de persoonlijke hygiene is. In de zomer zitten er altijd kanslozen buiten (figuur in geel Jezus-shirt, vrouwen met dreadlocks, cup A en geen bh aan) en het is er binnen gewoon een beetje schmutzig.

Niks mis mee op z'n tijd, natuurlijk. Maar de Olivier is toch wel iets netter/beter.
Zeker dat Olivier netter is qua publiek maar ik voel me eerder thuis in een tent als Belgie eerlijk gezegd :P En nee, ik ben geen vieze alto. Vind Olivier net wat te hip en te duur vooral ook. Kundig is het personeel niet in mijn optiek (qua kennis). Bij die andere biertenten heb je echt liefhebbers werken, die zelf in het buitenland op zoek gaan naar obscuur spul enzo. Niet je standaard horeca-personeel dat er een cursusje bij heeft gevolgd.

De dorstige herten is wmb het beste biercafe als het zowel op aanbod als service aankomt, wekelijks mooie nieuwe dingen van de tap, zeer nette bedingen die met goede adviezen komen etc. Enige nadeel is dat het superklein is helaas. En ze gaan vroeg dicht.
pi_133408953
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 10:28 schreef thewallsareshifting het volgende:
Mwah, Olivier staat qua bier aanbod ver onder De Rat, Dorstige herten en Belgie. Als liefhebber kan je beter daar terecht en het personeel heeft daar ook écht verstand van wat ze verkopen. De kaart van Olivier beperkt zich tot een klein segment Belgische speciaalbiertjes, je zal er geen geuze op terugvinden, geen IPA's van Amerikaanse of Engelse microbreweries etc.

Het is wel een stuk groter en fancier dan de kroegen die ik noem, maar Olivier tot de beste kroeg uitroepen op basis van hun aanbod en kennis dat vind ik onterecht.
De ambiance en het interieur zullen ook zeker meespelen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')