abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_132988048
:P Moest een image-slider a-la bol.com namaken, wat een kloten werk is dat zeg.

Zoals hier; http://www.bol.com/nl/p/a(...)rt/9200000010372937/

Bovenste plaatje moet altijd "actief zijn" de rest inactief.
Wanneer het laatste plaatje is geladen moet het volgende plaatje weer de eerste zijn.
  donderdag 7 november 2013 @ 00:06:57 #52
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_132988404
Nou, dat ding van bol.com loopt iig maar matig op m'n iPad, ik hoop dat die van jou beter werkt.
pi_132988519
quote:
14s.gif Op donderdag 7 november 2013 00:06 schreef Tijn het volgende:
Nou, dat ding van bol.com loopt iig maar matig op m'n iPad, ik hoop dat die van jou beter werkt.
De animaties zijn wel een stuk soepeler dan bij bol en een grotere knop om op te klikken. :P
  donderdag 7 november 2013 @ 00:10:01 #54
166255 Maringo
Bèhèhèhèh
pi_132988531
Ik moest het (post)adres wijzigen van een klant op zijn site die niet door ons was gemaakt, maar wel bij ons gehost. Blijkt van heel die site de gehele opmaak in elke .html pagina te staan en alles, daadwerkelijk alles, absolute gepositioneerd. Zelfs de menu items stonden apart in divs gecentreerd. Niks genest ook, alle items los in de body tags.

Ik moest ff kotsen, maar zo lief als ik ben, heb ik het wel gedaan. O-)
Die volg topic-knop hè...
Op 02-06-2014 16:38 schreef Moeraskat
Je bent te goed voor de mensheid.
pi_132988762
quote:
2s.gif Op donderdag 7 november 2013 00:10 schreef Maringo het volgende:
Ik moest het (post)adres wijzigen van een klant op zijn site die niet door ons was gemaakt, maar wel bij ons gehost. Blijkt van heel die site de gehele opmaak in elke .html pagina te staan en alles, daadwerkelijk alles, absolute gepositioneerd. Zelfs de menu items stonden apart in divs gecentreerd. Niks genest ook, alle items los in de body tags.

Ik moest ff kotsen, maar zo lief als ik ben, heb ik het wel gedaan. O-)
Kom dit soort dingen ook nog regelmatig tegen, kan er altijd wel om lachen dat er ooit iemand is geweest die het zo wel "goed" vond.
  donderdag 7 november 2013 @ 08:19:14 #56
166255 Maringo
Bèhèhèhèh
pi_132992440
quote:
19s.gif Op donderdag 7 november 2013 00:16 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

Kom dit soort dingen ook nog regelmatig tegen, kan er altijd wel om lachen dat er ooit iemand is geweest die het zo wel "goed" vond.
"Ooit" wist het merendeel van de mensen niet beter. Maar deze site is ongeveer anderhalf jaar geleden gemaakt. Dat maakt het zo erg imo, dat er nog steeds mensen zijn die dit doen. En dan vergeet ik erbij te zeggen dat ook alles inline gestyled was en de gekleurde balkjes zijn plaatjes ipv background-color...
Die volg topic-knop hè...
Op 02-06-2014 16:38 schreef Moeraskat
Je bent te goed voor de mensheid.
  donderdag 7 november 2013 @ 08:28:53 #57
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_132992536
quote:
19s.gif Op donderdag 7 november 2013 00:16 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

Kom dit soort dingen ook nog regelmatig tegen, kan er altijd wel om lachen dat er ooit iemand is geweest die het zo wel "goed" vond.
1 van mijn voorgangers had er ook een handje van. Die was allergisch voor floats en positioneerde echt veel absolute. Ik heb mezelf vanaf dag 1 voorgenomen dat eerst ok te bouwen als ik t tegen kwam. Dat heb ik gedaan en geen spijt van gehad. Was elke keer maar een kwartiertje werk, maar die tijd verdiende ik bij elke fix terug.

Hij gebruikte destijds ook achtergrondafbeeldingen voor contentcontainers en voor complete headers. Dingen als vlaggetjes voor taalselectie zaten dus hard in een achtergrondafbeelding.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_132993443
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:28 schreef Catch22- het volgende:

[..]

1 van mijn voorgangers had er ook een handje van. Die was allergisch voor floats en positioneerde echt veel absolute. Ik heb mezelf vanaf dag 1 voorgenomen dat eerst ok te bouwen als ik t tegen kwam. Dat heb ik gedaan en geen spijt van gehad. Was elke keer maar een kwartiertje werk, maar die tijd verdiende ik bij elke fix terug.

Hij gebruikte destijds ook achtergrondafbeeldingen voor contentcontainers en voor complete headers. Dingen als vlaggetjes voor taalselectie zaten dus hard in een achtergrondafbeelding.
Scheelt wel HTTP-requests :7
  donderdag 7 november 2013 @ 09:24:03 #59
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_132993485
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:19 schreef Maringo het volgende:

[..]

"Ooit" wist het merendeel van de mensen niet beter. Maar deze site is ongeveer anderhalf jaar geleden gemaakt. Dat maakt het zo erg imo, dat er nog steeds mensen zijn die dit doen. En dan vergeet ik erbij te zeggen dat ook alles inline gestyled was en de gekleurde balkjes zijn plaatjes ipv background-color...
Is het niet met een generator gemaakt ofzo? Waarom zou iemand die met de hand code schrijft het op deze manier doen?
pi_132993516
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:19 schreef Maringo het volgende:

[..]

"Ooit" wist het merendeel van de mensen niet beter. Maar deze site is ongeveer anderhalf jaar geleden gemaakt. Dat maakt het zo erg imo, dat er nog steeds mensen zijn die dit doen. En dan vergeet ik erbij te zeggen dat ook alles inline gestyled was en de gekleurde balkjes zijn plaatjes ipv background-color...
Alle symptomen van een online website-builder... Gewoon alles absoluut positioneren dan ziet het er in iedere browser het zelfde uit.
  donderdag 7 november 2013 @ 09:51:28 #61
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_132994054
quote:
14s.gif Op donderdag 7 november 2013 09:26 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Alle symptomen van een online website-builder... Gewoon alles absoluut positioneren dan ziet het er in iedere browser het zelfde uit.
if only... :P
quote:
14s.gif Op donderdag 7 november 2013 09:22 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Scheelt wel HTTP-requests :7
Als het je daar om te doen is, kan je ook sprites gebruiken.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_132995511
quote:
11s.gif Op donderdag 7 november 2013 09:51 schreef Catch22- het volgende:

[..]

if only... :P
Meestal zit dat wel snor, maar je moet idd niet een punt of komma willen veranderen in de site daarna.
  donderdag 7 november 2013 @ 11:09:39 #63
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_132996393
quote:
14s.gif Op donderdag 7 november 2013 09:26 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Alle symptomen van een online website-builder
My thoughts exactly.
  donderdag 7 november 2013 @ 11:10:14 #64
166255 Maringo
Bèhèhèhèh
pi_132996416
quote:
5s.gif Op donderdag 7 november 2013 09:24 schreef Tijn het volgende:

[..]

Is het niet met een generator gemaakt ofzo? Waarom zou iemand die met de hand code schrijft het op deze manier doen?
Dat dacht ik dus ook, maar het lijkt toch copy/paste werk. Vanwege de niet consistente whitelines tussen de code. Ik denk dat de basis wel met een generator is gemaakt, maar het menu, de slider, een paar seperators en content is later toegevoegd.
Die volg topic-knop hè...
Op 02-06-2014 16:38 schreef Moeraskat
Je bent te goed voor de mensheid.
  donderdag 7 november 2013 @ 11:20:06 #65
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_132996784
quote:
2s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:10 schreef Maringo het volgende:

[..]

Dat dacht ik dus ook, maar het lijkt toch copy/paste werk. Vanwege de niet consistente whitelines tussen de code. Ik denk dat de basis wel met een generator is gemaakt, maar het menu, de slider, een paar seperators en content is later toegevoegd.
Kwaliteitje :')

Tsja, dit is wat je krijgt wanneer dingen alleen op hun looks worden beoordeeld.
pi_132997331
quote:
14s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:20 schreef Tijn het volgende:

[..]

Kwaliteitje :')

Tsja, dit is wat je krijgt wanneer dingen alleen op hun looks worden beoordeeld.
_O- Soms echt debiel ja, bij ons op het werk hebben ze een simpel opdrachtje aan een extern bedrijf gegeven. De opdracht was; maak een wie zijn we, wat doen, en met wie doen we het site.

Ze hebben een gedrocht gemaakt in Joomla die er in elke browser anders uit ziet, en die totaal niet responsive is en bijvoorbeeld op een mobiel er heel ranzig uit ziet.

De paar goede dingen die erin zitten zijn ook nog gemaakt door onze eigen designer, die het al aanzag komen en zelf wat suggesties had gestuurd naar ze.

We zitten dus nu met een 3e systeem dat volledig moet worden bijgehouden door iemand, en het zal een kwestie van tijd worden voordat ze dit vanuit het huidige beheersysteem willen doen.

Terwijl wij van te voren als webdevvers al aangegeven hebben dat je dit niet moet willen.
  zondag 10 november 2013 @ 14:24:48 #67
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_133108572
Een leukigheidje voor op de zondag middag. Hoeveel slechte CSS grappen kun je kwijt in een praatje van 8,5 minuut?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
pi_133122059
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 14:24 schreef BrainOverfloW het volgende:
Een leukigheidje voor op de zondag middag. Hoeveel slechte CSS grappen kun je kwijt in een praatje van 8,5 minuut?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Godverdomme _O_
pi_133337268
Ik ben al een tijdje aan het prutsen met een simpele CSS-vraag.
Op http://31.25.102.151/~popkoor/ heb ik een template draaien die ik wat aan het aanpassen ben. Zo wil ik het menu wat donkere letters geven. Zwart bijvoorbeeld.
Via Chrome heb ik achterhaald dat het element nav zou moeten heten. (nav-w heb ik ook geprobeerd). Ik heb geprobeerd om daar font-weight: bold; aan toe te voegen, zodat het vetgedrukt wordt. Dat werkte niet. Later dacht ik dat het misschien niet om bold gaat, maar om de kleur van het lettertype. Dat heb ik niet kunnen vinden.
Kunnen jullie me vertellen hoe ik die tekst zwart kan krijgen?

Ik heb exact hetzelfde probleem met de titel van elke pagina (bv. Kerstoptredens 2013). Daar krijg ik nog niet van achterhaald hoe ik daar de kleur van kan wijzigen. Ik vond wel rgba(0,0,0,0.9) in de code maar dat is zwart met een beetje opacity. (.item-page-title)
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  zondag 17 november 2013 @ 11:14:09 #70
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_133337805
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 10:35 schreef -J-D- het volgende:
Ik ben al een tijdje aan het prutsen met een simpele CSS-vraag.
Op http://31.25.102.151/~popkoor/ heb ik een template draaien die ik wat aan het aanpassen ben. Zo wil ik het menu wat donkere letters geven. Zwart bijvoorbeeld.
Via Chrome heb ik achterhaald dat het element nav zou moeten heten. (nav-w heb ik ook geprobeerd). Ik heb geprobeerd om daar font-weight: bold; aan toe te voegen, zodat het vetgedrukt wordt. Dat werkte niet. Later dacht ik dat het misschien niet om bold gaat, maar om de kleur van het lettertype. Dat heb ik niet kunnen vinden.
Kunnen jullie me vertellen hoe ik die tekst zwart kan krijgen?

Ik heb exact hetzelfde probleem met de titel van elke pagina (bv. Kerstoptredens 2013). Daar krijg ik nog niet van achterhaald hoe ik daar de kleur van kan wijzigen. Ik vond wel rgba(0,0,0,0.9) in de code maar dat is zwart met een beetje opacity. (.item-page-title)
Regel: 88
1#nav ul.menu > li > a {color: #999; text-decoration: none; text-shadow:none; border-width:1px; border-style:solid; border-color:transparent}

Zorgt voor je tekstopmaak van de menu items.

Regel: 91
1#nav ul.menu > .active > a:hover{color: #fff; text-decoration: none; background:url(../images/nav-a.png) 0 0 repeat-x; border:1px solid #ce3821}

Zorgt voor de opmaak van je actieve menu item (je huidige pagina).

De CSS is verder wel een aardige nachtmerrie vol met !importants, selectors van tig items lang en allerlei id selectors.

Begin eens met je eigen style.css te plaatsen na het laden van de twitter bootstrap css in je header. Dan overschrijven jouw stijlen die van boodstrapt ipv andersom en hoef je niet elke regel een !important mee te geven om ze te laten werken..
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
pi_133338124
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 11:14 schreef BrainOverfloW het volgende:

[..]

Regel: 88
[ code verwijderd ]

Zorgt voor je tekstopmaak van de menu items.

Regel: 91
[ code verwijderd ]

Zorgt voor de opmaak van je actieve menu item (je huidige pagina).

De CSS is verder wel een aardige nachtmerrie vol met !importants, selectors van tig items lang en allerlei id selectors.

Begin eens met je eigen style.css te plaatsen na het laden van de twitter bootstrap css in je header. Dan overschrijven jouw stijlen die van boodstrapt ipv andersom en hoef je niet elke regel een !important mee te geven om ze te laten werken..
Dank!
De kleur van de menu-items wijzigen is gelukt. Met de regel 91 ga ik nog aan de slag, aangezien ik de kleur nog niet mooi vind. Komt hopelijk goed.
Zie je ook hoe ik de kleur van de titel kan aanpassen van de pagina? (Kerstoptredens 2013)? Zou fijn zijn.

Ik weet dat mijn basiskennis van CSS nog te bescheiden is. Vandaar ik dat een template gebruikt heb, met helaas als gevolg dat er veel !important in staat. Hopelijk gun ik mezelf een keer de tijd om CSS grondig te leren vanaf de basis.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_133338793
als je rechtermuisknop -> element inspecteren doet, laat je browser dat gewoon zien.
  zondag 17 november 2013 @ 12:26:51 #73
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_133338978
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 11:33 schreef -J-D- het volgende:

[..]

Dank!
De kleur van de menu-items wijzigen is gelukt. Met de regel 91 ga ik nog aan de slag, aangezien ik de kleur nog niet mooi vind. Komt hopelijk goed.
Zie je ook hoe ik de kleur van de titel kan aanpassen van de pagina? (Kerstoptredens 2013)? Zou fijn zijn.

Ik weet dat mijn basiskennis van CSS nog te bescheiden is. Vandaar ik dat een template gebruikt heb, met helaas als gevolg dat er veel !important in staat. Hopelijk gun ik mezelf een keer de tijd om CSS grondig te leren vanaf de basis.
Zoals KomtTijd aangeeft. element inspecteren, dan zie je in de rechter kolom de stijlen van het element staan. De oranje kleur komt in dit geval van r.20, de zwarte schaduw er onder zit op r. 206 verstopt.

En voor als je betere CSS wilt leren, 30 Days to learn HTML & CSS :)
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
pi_133357711
jsfiddle

Zoals je ziet loopt de input text en input submit niet op 1 lijn. Dit komt door font-size: 18px; van input[type=text]

Zodra ik er 14px van maakt lopen ze wel op 1 lijn. Hoe kan ik 18px (of groter zelfs) gebruiken en de inputs toch op 1 lijn hebben?
  zondag 17 november 2013 @ 21:52:55 #75
230788 n8n
Pragmatisch
pi_133357822
WordPress weer eens geprobeerd maar christus te paard wat is dat smerig, om daadwerkelijk alles een div-tag. En dan als slogan Code is Poetry voeren, nog nooit zulke smerige html gezien. Anyway, weet iemand een gratis vrij spartaans cms voor een portfolio-website? Moet zoiets worden (maar dan met database): http://n8n.nl/lab/irene/
CSS en html gaan me prima af, php blijft het bij knippen en plakken met vingers de gekruisd :+
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')