abonnement Unibet Coolblue
pi_132354936



perry.jpg mondje.gif krea.jpg 2mc7vx2.gif 123.jpg --H-I-M--.jpg kip.gif m8z21d%5B1%5D.gif Nol2.jpeg 3ester60.jpg
aa.gif sunshine.jpg tekentje.jpg herman.jpg BB.gif maria.jpg omgonoz.gifpudelrechtsklein.jpg263em82.jpg
Kermit.jpgeld1.gif


















- Alg kun je makkelijk en veilig van je ruiten schrapen met een oud bank/id pasje
- Heb je een lege bak vol kalk zitten, gebruik dan 'PH-Min' om de kalk makkelijk en veilig te verwijderen.
- Tape de slangen van je pomp in met zwarte tape om alg in de slangen te voorkomen.
- Verduister de kamer als je foto's maakt van je aquarium.



Vorige delen:
001 | 002 | 003 | 004 | 005 | 006 | 007 | 008 | 009 | 010
011 | 012 | 013 | 014 | 015 | 016 | 017 | 018 | 019 | 020
021 | 022 | 023 | 024 | 025 | 026 | 027 | 028 | 029 | 030
031 | 032 | 033 | 034 | 035 | 036 | 037 | 038 | 039 | 040
041 | 042 | 043 | 044 | 045 | 046 | 047 | 048 | 049 | 050
051 | 052 | 053 | 054 | 055[/url[/sub]

[sub]Wil jij ook met afbeelding in de OP? Klik [url=http://wiki.fok.nl/index.php/Gebruiker:Faithfulness]hier
.
De Openingspost is hier te vinden.

Spel Aan!
  Moderator zondag 20 oktober 2013 @ 20:05:52 #2
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_132369370
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 12:13 schreef Aloria het volgende:

[..]

Zoals hier boven al gezegd word, doe het aub niet !!!
Ook niet met stenen !! Als je dan toch bang bent knip het piepschuim in de vorm van de steen maar geen complete platen erin !!! ( of smeer kit uit op de bodem )

Ik ken mensen waar hun hele bak overhoop gehaald werd omdat de drijfkracht van die platen zo zwaar is, zodra die omhoog komen kun je gedag tegen je bak zeggen . ( alles overhoop)
Ik heb vroeger wel piepschuim stukjes gebruikt, maar de laatste tijd alleen maar zand en mijn grootste bak was van hout daar had ik helemaal niks onder en toch ruim 200 a 300 kilo steen erin. ;) ( foto staat op pagina 1 eerste post )

- Dus, kleine stukje piepschuim onder de steen zelf als je het echt niet vertrouwt
- bodem goed schoon daarna stenen stapelen.
- dik laag zand dan pas stenen ( als je geen zand gravende vissen hebt )
- betonplex aquarium kopen en je hebt nergens meer last van _O_
- stenen vast kitten aan elkaar en aan de bodem,
- kit op de bodem uitsmeren zodat je een rubberen laagje krijgt en je stenen niet wegglijden !
( ken heel veel mensen die het zo doen )

als je aquarium waterpas staat en je hebt een piepschuimen plaat onder je aquarium ( dus het aquarium zelf staat erop) en je steen weegt niet zwaarder dan 5 a 10 kilo hoef je je echt geen zorgen te maken als hij stabiel staat ;)

Als je grote stukken steen wil stapelen zoals in mijn oude bak, doe dan vooral de wiebeltest, bouw de stenen zoals jij wil en wiebel dan met de losse stenen, als die strak staat en er zit geen beweging in, durf ik voor 98% te zeggen dat het niet zal vallen, zo heb ik 10 tallen bakken gestapeld en nog nooit een kapot aquarium gehad.
Oké. Duidelijk. Bedankt voor het advies. Het lijkt er niet op dat ik mega veel (zware) stenen ga plaatsen. Heb slechts een bakkie van 120.

quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 12:48 schreef Rickario het volgende:

[..]

Lijkt me onzin. Als je een Polystyreen plaatje gebruikt van een aantal mm op de bodem van je aquarium zal je niks gebeuren. Daarnaast weegt je bodemmateriaal weeg al snel een kilo of 5a10.
Harsen is ook niet nodig aangezien polystyreen geen giftige stoffen/gassen afgeeft. Dus gewoon een dun plaatje polystyreen op de bodem om erger te voorkomen.
Oh, mijn bodem gaat zeker tegen de 50 kilo wegen. Ik heb 2 zakken van 20kg zand, waarvan ik zeker denk dat ze op zullen gaan. Ik ga namelijk een terras vormen in mijn aquarium. Tevens komen er nog wat stenen en ander decoratie materiaal bij, waarbij het gewicht zeker zal oplopen.

5 of 10 kg verwacht ik bij een 60 liter bakkie.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_132369662
quote:
14s.gif Op zondag 20 oktober 2013 20:05 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Oké. Duidelijk. Bedankt voor het advies. Het lijkt er niet op dat ik mega veel (zware) stenen ga plaatsen. Heb slechts een bakkie van 120.

[..]

Oh, mijn bodem gaat zeker tegen de 50 kilo wegen. Ik heb 2 zakken van 20kg zand, waarvan ik zeker denk dat ze op zullen gaan. Ik ga namelijk een terras vormen in mijn aquarium. Tevens komen er nog wat stenen en ander decoratie materiaal bij, waarbij het gewicht zeker zal oplopen.

5 of 10 kg verwacht ik bij een 60 liter bakkie.
Voor zand heb je geen piepschuim nodig, die paar stenen heb je ook echt geen piepschuim voor nodig. Gewoon je terasjes bouwen en het steen op het zand plaatsen beetje heen en weer wiebelen dat de stenen goed in het zand zitten en klaar. ;)

Wel onder het aquarium een piepschuimen plaatje plaatsen, dan komt het helemaal goed. suc6 ben benieuwd naar de foto's ^O^

Koop bij wildkamp filterzand ! die slibt niet dicht ;) ( gebruik ik nu altijd )
  Moderator zondag 20 oktober 2013 @ 20:13:10 #4
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_132369699
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 20:12 schreef Aloria het volgende:

[..]

Voor zand heb je geen piepschuim nodig, die paar stenen heb je ook echt geen piepschuim voor nodig. Gewoon je terasjes bouwen en het steen op het zand plaatsen beetje heen en weer wiebelen dat de stenen goed in het zand zitten en klaar. ;)

Wel onder het aquarium een piepschuimen plaatje plaatsen, dan komt het helemaal goed. suc6 ben benieuwd naar de foto's ^O^
Waarom onder het aquarium piepschuim plaatsen? En hoe dik dient dit te zijn?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Moderator zondag 20 oktober 2013 @ 20:14:22 #5
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_132369755
Oh, en ik weet niet of ik geheel tevreden ben over de kleur van de tegellijm. Kan ik het nog verven met een bepaalde soort verf die niet schadelijk is voor de leefomgeving?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_132369782
quote:
7s.gif Op zondag 20 oktober 2013 20:13 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Waarom onder het aquarium piepschuim plaatsen? En hoe dik dient dit te zijn?
Als je aquariumkastje niet helemaal waterpas staat of er zit een zandkorreltje onder je aquarium kan de bodem scheuren. Door het piepschuim kun je deze onregelmatigheden eruit halen omdat het aquarium mooi kan inzakken ;)
  Moderator zondag 20 oktober 2013 @ 20:20:06 #7
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_132370057
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 20:14 schreef Aloria het volgende:

[..]

Als je aquariumkastje niet helemaal waterpas staat of er zit een zandkorreltje onder je aquarium kan de bodem scheuren. Door het piepschuim kun je deze onregelmatigheden eruit halen omdat het aquarium mooi kan inzakken ;)
Oh, nou ja hij staat 99% waterpas. Ik had ooit de pootjes in laten korten omdat de vloer van mijn oude huis niet waterpas was. Maar in mijn nieuwe huis is mijn vloer wel waterpas. Dit heb ik opgelost door tafelonderzetters onder mijn pootjes van mijn aquarium te zetten :)

Foto's volgen zeker zodra de want er in zit. Maar ik twijfel nog over de kleur. Ik wil het liefst een diepgrijze achterwand. Zodat de kleuren van mijn vissen straks nog beter tot hun recht zullen komen :)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_132370396
quote:
7s.gif Op zondag 20 oktober 2013 20:20 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Oh, nou ja hij staat 99% waterpas. Ik had ooit de pootjes in laten korten omdat de vloer van mijn oude huis niet waterpas was. Maar in mijn nieuwe huis is mijn vloer wel waterpas. Dit heb ik opgelost door tafelonderzetters onder mijn pootjes van mijn aquarium te zetten :)

Foto's volgen zeker zodra de want er in zit. Maar ik twijfel nog over de kleur. Ik wil het liefst een diepgrijze achterwand. Zodat de kleuren van mijn vissen straks nog beter tot hun recht zullen komen :)
Maak dan een hele mooie diepbruine achterwant met mooie stukken natuurlijk hout die eruit steken. ( als je echt alleen om de kleur van de vissen gaat, zwart grind ) Van wit zand worden veel vissen lichter van kleur. ;)

( of wat nog mooier is, donkerbruine achterwand met uitstekende stukken hout en dan zwarte of erg donkere stenen bodem met zand eronder voor de planten als je die wil hebben. *; )
  Moderator zondag 20 oktober 2013 @ 20:29:46 #9
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_132370540
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 20:26 schreef Aloria het volgende:

[..]

Maak dan een hele mooie diepbruine achterwant met mooie stukken natuurlijk hout die eruit steken. ( als je echt alleen om de kleur van de vissen gaat, zwart grind ) Van wit zand worden veel vissen lichter van kleur. ;)

( of wat nog mooier is, donkerbruine achterwand met uitstekende stukken hout en dan zwarte of erg donkere stenen bodem met zand eronder voor de planten als je die wil hebben. *; )
Ja, ik wil heel graag planten. Dat is ook een reden waarom ik weer een gezelschapsbak opstart. Bij Cichliden ontbreekt het met voor mijn gevoel aan de ruimte en aan het feit dat ze geen planten nodig hebben.

Ik hou van planten in een aquarium. Ze maken het voor mij "af" zeg maar :)

Zijn er trouwens nog ergens foto's te bewonderen van jouw 750 literbak uit de OP?

En wat voor bak is dat trouwens, op maat gemaakt?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_132370936
quote:
7s.gif Op zondag 20 oktober 2013 20:29 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Ja, ik wil heel graag planten. Dat is ook een reden waarom ik weer een gezelschapsbak opstart. Bij Cichliden ontbreekt het met voor mijn gevoel aan de ruimte en aan het feit dat ze geen planten nodig hebben.

Ik hou van planten in een aquarium. Ze maken het voor mij "af" zeg maar :)

Zijn er trouwens nog ergens foto's te bewonderen van jouw 750 literbak uit de OP?

En wat voor bak is dat trouwens, op maat gemaakt?
Deze bak heb ik niet meer, hij was te groot heb nu een paludarium

http://www.aquaforum.nl/u(...)umber=1220389&page=1

Dit is mijn topic op het aquarium forum.

Dit is mijn palu

http://www.aquaforum.nl/u(...)28624&gonew=1#UNREAD

Dwerg cichliden kun je gewoon planten houden hoor, ik heb een trio apistogramma borelli gehad in een vol beplant aquarium net zo als apistogramma ramirezi oftewel dwergcichliden, die kun je zo in een beplante bak gooien hoor. ;)

Maar inderdaad bij de grotere soorten zit je eigenlijk alleen met hout en steen ( hardscape ) je moet er van houden. ;)
pi_132381565
Die OP mag ook wel eens ge-update worden wat foto's betreft...

Wat een mooi topic van je Aloria! Maar nu heb ik nog steeds geen foto's gezien van je beesten of ik kijk er overheen...

Mijn bak lekt nog steeds contant druppelsgewijs door. Is geen lekker gevoel maar ja, ik heb geen andere bak (de reserve-bak heb ik lek gestoten sukkel die ik ben :') ..).
Ik heb gezocht naar een andere bak van minstens dezelfde grootte (110×50×50) voor ¤ betaalbaar maar kon niet echt iets vinden. Had al half en half besloten er noodgedwongen mee te stoppen (ik heb het niet breed genoeg om er weer even een paar honderd euro tegenaan te gooien) toen mijn broertje met een vage kennis op de proppen kwam die zijn bak (van dezelfde afmetingen) te koop heeft staan voor ¤ betaalbaar. Onder voorbehoud gekocht gisteravond, vandeweek eens kijken of het wat is. Ik hoop het wel natuurlijk :)
pi_132383753
quote:
14s.gif Op maandag 21 oktober 2013 00:17 schreef Nemephis het volgende:
Die OP mag ook wel eens ge-update worden wat foto's betreft...

Ik heb topics geleden al aangegeven dat ik er in ieder geval geen tijd meer voor heb, dus als je je geroepen voelt... ;)

Ik heb geen aquarium meer.
Je raekt an de dinge geweun.
  maandag 21 oktober 2013 @ 11:52:40 #13
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_132388252
Hmm ik heb ineens heel veel last van alg op het glas.
Een tijd lang is het heel goed gegaan. Het was er wel een beetje (jammer genoeg staat het aquarium aan het einde van de middag even in de zon), maar dat kon je er zo af vegen. Net alsof het stof was.

Nu ineens binnen een week zit er echt een dikke laag op die er bijna niet meer af te krijgen is.

Nu ben ik sinds een week of 2 gestopt met easycarbo. Zou het daar in kunnen zitten?
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_132388285
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 11:52 schreef Komakie het volgende:
Hmm ik heb ineens heel veel last van alg op het glas.
Een tijd lang is het heel goed gegaan. Het was er wel een beetje (jammer genoeg staat het aquarium aan het einde van de middag even in de zon), maar dat kon je er zo af vegen. Net alsof het stof was.

Nu ineens binnen een week zit er echt een dikke laag op die er bijna niet meer af te krijgen is.

Nu ben ik sinds een week of 2 gestopt met easycarbo. Zou het daar in kunnen zitten?
Dat kan, je kan als de zon op het aquarium komt te staan gewoon doeken erover gooien? Dat helpt ook een enorm stuk.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_132388415
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 11:52 schreef Komakie het volgende:
Hmm ik heb ineens heel veel last van alg op het glas.
Een tijd lang is het heel goed gegaan. Het was er wel een beetje (jammer genoeg staat het aquarium aan het einde van de middag even in de zon), maar dat kon je er zo af vegen. Net alsof het stof was.

Nu ineens binnen een week zit er echt een dikke laag op die er bijna niet meer af te krijgen is.

Nu ben ik sinds een week of 2 gestopt met easycarbo. Zou het daar in kunnen zitten?
Koop stanley mesjes ( niet het handvat alleen de mesjes ), haal je zelfs de kalk algen van een zee aquarium makkelijk van je ramen mee af ;) Wel voorzichtig want je kunt er lelijke diepe krassen mee maken ;( .

Ps over mijn dieren klopt, ik krijg die krabben maar niet op de foto zag er gister 1 achter een orchidee zitten ja 2 pootjes, beesten zijn zo snel en erg angstig. :')
  Moderator maandag 21 oktober 2013 @ 12:08:44 #16
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_132388713
quote:
14s.gif Op maandag 21 oktober 2013 00:17 schreef Nemephis het volgende:
Die OP mag ook wel eens ge-update worden wat foto's betreft...

Wat een mooi topic van je Aloria! Maar nu heb ik nog steeds geen foto's gezien van je beesten of ik kijk er overheen...

Mijn bak lekt nog steeds contant druppelsgewijs door. Is geen lekker gevoel maar ja, ik heb geen andere bak (de reserve-bak heb ik lek gestoten sukkel die ik ben :') ..).
Ik heb gezocht naar een andere bak van minstens dezelfde grootte (110×50×50) voor ¤ betaalbaar maar kon niet echt iets vinden. Had al half en half besloten er noodgedwongen mee te stoppen (ik heb het niet breed genoeg om er weer even een paar honderd euro tegenaan te gooien) toen mijn broertje met een vage kennis op de proppen kwam die zijn bak (van dezelfde afmetingen) te koop heeft staan voor ¤ betaalbaar. Onder voorbehoud gekocht gisteravond, vandeweek eens kijken of het wat is. Ik hoop het wel natuurlijk :)
Goed idee m.b.t. de OP. Ik hoop dat ik straks met foto's van mijn nieuwe opgestarte aquarium het juiste voorzetje kan geven voor andere om maar weer eens wat actuele foto's van hun aquaria te posten :)

Vandaag even kijken hoe mijn platen zijn opgedroogd en dan wordt het thuis passen en meten. Wanneer ze goed passen gaan ze morgen weer mee naar de zaak om daar in de epoxy te zetten. Dan kunnen ze een week uitharden en dan kan ik ze eindelijk in mijn aquarium plaatsen. :)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  maandag 21 oktober 2013 @ 13:01:18 #17
191846 makkie88
Zo moeilijk is het niet
pi_132390098
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 11:58 schreef Aloria het volgende:

[..]

Koop stanley mesjes ( niet het handvat alleen de mesjes ), haal je zelfs de kalk algen van een zee aquarium makkelijk van je ramen mee af ;) Wel voorzichtig want je kunt er lelijke diepe krassen mee maken ;( .

Ps over mijn dieren klopt, ik krijg die krabben maar niet op de foto zag er gister 1 achter een orchidee zitten ja 2 pootjes, beesten zijn zo snel en erg angstig. :')
Ik gebruik altijd een pasje (pinpasje-> AH bonuspas) alles komt er direct mee van t ruitje ;-)
  maandag 21 oktober 2013 @ 13:22:41 #18
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_132390790
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 11:53 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat kan, je kan als de zon op het aquarium komt te staan gewoon doeken erover gooien? Dat helpt ook een enorm stuk.
Klopt ook wel. Eigenlijk zou ik de hoek waar de zon op staat ook dicht kunnen gooien. Het schijnt via een zijkant naar binnen, dus als die dicht zit is het al veel minder en het voordeel is dat ik daar niet tegen aan kijk.

Alleen vind ik het wel apart dat het zo snel ineens "mis" gaat.

Over die stanley mesjes: Ik heb een goed krabbertje om de ruiten schoon te maken, maar ik wil het liever niet gebruiken natuurlijk...
Deze heb ik: Werkt perfect. Zeker als je niet de krabber hoeft te gebruiken kun je zonder natte handen te krijgen je aquarium mooi schoon houden :)

Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_132391189
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 13:22 schreef Komakie het volgende:

[..]

Klopt ook wel. Eigenlijk zou ik de hoek waar de zon op staat ook dicht kunnen gooien. Het schijnt via een zijkant naar binnen, dus als die dicht zit is het al veel minder en het voordeel is dat ik daar niet tegen aan kijk.

Alleen vind ik het wel apart dat het zo snel ineens "mis" gaat.

Over die stanley mesjes: Ik heb een goed krabbertje om de ruiten schoon te maken, maar ik wil het liever niet gebruiken natuurlijk...
Deze heb ik: Werkt perfect. Zeker als je niet de krabber hoeft te gebruiken kun je zonder natte handen te krijgen je aquarium mooi schoon houden :)

[ afbeelding ]
J heeft ook een nare alg in zn bak, een soort laag over de hele bodem. Bak is nu 2 weken terug helemaal leeggehaald, alle planten eruit, bak helemaal schoon en nieuw water erin. Nu hangt er eigenlijk de hele dag een doek over en een paar uur per dag niet en de lichten aan voor de planten... En nu gaat het eindelijk de goede kant op.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 21 oktober 2013 @ 14:19:22 #20
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_132393074
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 13:32 schreef Ticootje het volgende:

[..]

J heeft ook een nare alg in zn bak, een soort laag over de hele bodem. Bak is nu 2 weken terug helemaal leeggehaald, alle planten eruit, bak helemaal schoon en nieuw water erin. Nu hangt er eigenlijk de hele dag een doek over en een paar uur per dag niet en de lichten aan voor de planten... En nu gaat het eindelijk de goede kant op.
Blauw alg? Beetje kleverig spul??? Vervelend spul.

Btw je icoon.... best irritant.... maar dat ter zijde :P
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_132393523
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 14:19 schreef Komakie het volgende:

[..]

Blauw alg? Beetje kleverig spul??? Vervelend spul.

Btw je icoon.... best irritant.... maar dat ter zijde :P
J is degene met verstand van zaken. Ik heb geen idee van wat soort alg.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_132393700
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 14:19 schreef Komakie het volgende:

[..]

Blauw alg? Beetje kleverig spul??? Vervelend spul.

Btw je icoon.... best irritant.... maar dat ter zijde :P
ik ben er niet uit wat voor alg.

het is een soort groene deken als je het aanraakt lost het op als een soort stof.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  maandag 21 oktober 2013 @ 15:20:22 #23
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_132395597
Mijn Cupcake'je is dood... En ik vind het echt heel erg.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_132395802
quote:
15s.gif Op maandag 21 oktober 2013 14:35 schreef Joene het volgende:

[..]

ik ben er niet uit wat voor alg.

het is een soort groene deken als je het aanraakt lost het op als een soort stof.
Blauwalg dus. Blauw alg is ook groenig. Is een teken van teveel afvalstoffen in het water. Een paar dagen het licht uit laten helpt wel maar je moet de bron aanpakken. Teveel voedingsstoffen in het water door overbezetting, ondermaatste filtering of de bodem is dichtgeslagen. Met dat laatste zou je ook rotte plekken tegenkomen in de bodem met een putlucht wat vrijkomt als je in de bodem woelt.
pi_132395852
quote:
9s.gif Op maandag 21 oktober 2013 15:20 schreef Samzz het volgende:
Mijn Cupcake'je is dood... En ik vind het echt heel erg.
Ik volg het topic niet zo heel goed, dus wie is Cupcake'je?
  maandag 21 oktober 2013 @ 15:31:41 #26
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_132395982
quote:
7s.gif Op maandag 21 oktober 2013 15:28 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Ik volg het topic niet zo heel goed, dus wie is Cupcake'je?
Mijn kogelvis ;(. Toen ik het aquarium zojuist ging schoonmaken vond ik hem.

Het klinkt denk ik heel stom dat ik het zo erg vind dat ie dood is, maar hij was wel echt m'n 'vriendje', kwam altijd naar de ruit om naar me te kijken, ik voerde hem uit mijn hand (letterlijk) en nu is ie dood :(.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_132396087
Tevens wat foto's van mijn laatste bakken die ik erg mis.


Discus bak 130*60*60 eigenbouw


Zuid-Oost Azie bakje
100*40*40


Koppeltje Discus waarvan meerdere nesten groot gebracht.
pi_132396112
quote:
7s.gif Op maandag 21 oktober 2013 15:26 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Blauwalg dus. Blauw alg is ook groenig. Is een teken van teveel afvalstoffen in het water. Een paar dagen het licht uit laten helpt wel maar je moet de bron aanpakken. Teveel voedingsstoffen in het water door overbezetting, ondermaatste filtering of de bodem is dichtgeslagen. Met dat laatste zou je ook rotte plekken tegenkomen in de bodem met een putlucht wat vrijkomt als je in de bodem woelt.
Laatste sowieso niet het geval .

Filterering 600L op 180L bak , dus 3,5x per uur lijkt me ook voldoende.

Overbezetting is ook niet aan de orde...

ik ben echt nog op zoek naar een oorzaak.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_132396136
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 15:31 schreef Samzz het volgende:

[..]

Mijn kogelvis ;(. Toen ik het aquarium zojuist ging schoonmaken vond ik hem.

Het klinkt denk ik heel stom dat ik het zo erg vind dat ie dood is, maar hij was wel echt m'n 'vriendje', kwam altijd naar de ruit om naar me te kijken, ik voerde hem uit mijn hand (letterlijk) en nu is ie dood :(.
Kogelvisjes hebben niet zo'n grote levens verwachting. Zijn eigenlijk ook brakwater vissen. Toch blijven het leuke vissen om te zien qua vorm en gedrag.
pi_132396162
http://www.aquascaping-blog.com/blauwalg

Blackout methode maar doen
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_132396252
quote:
8s.gif Op maandag 21 oktober 2013 15:37 schreef Joene het volgende:
http://www.aquascaping-blog.com/blauwalg

Blackout methode maar doen
Na de verversing gaat het al onwijs beter?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_132396282
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 15:39 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Na de verversing gaat het al onwijs beter?
ja we wachten het ook wel ff af.

Maar als het heel erg terugkomt , doe ik die blackout methode :)
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_132396293
en ff een nitraat testje
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_132396345
quote:
8s.gif Op maandag 21 oktober 2013 15:35 schreef Joene het volgende:

[..]

Laatste sowieso niet het geval .

Filterering 600L op 180L bak , dus 3,5x per uur lijkt me ook voldoende.

Overbezetting is ook niet aan de orde...

ik ben echt nog op zoek naar een oorzaak.
Filtering lijkt mij in orde zo te zien. Overbezetting: Dit kan heel snel gaan. Hoeveel cm vis op liter inhoud? En welke soorten vis?
Verlichting: Hangt er een Grolux tl boven? Zoja, direct verwijderen! Grolux bevordert de plantengroei idd, maar ook algengroei!

quote:
8s.gif Op maandag 21 oktober 2013 15:37 schreef Joene het volgende:
http://www.aquascaping-blog.com/blauwalg

Blackout methode maar doen
Maar daarmee sluit je de bron niet mee uit. De methode werkt wel maar enkel voor een week, daarna komt de alg weer net zo hard terug.
pi_132396408
quote:
7s.gif Op maandag 21 oktober 2013 15:42 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Filtering lijkt mij in orde zo te zien. Overbezetting: Dit kan heel snel gaan. Hoeveel cm vis op liter inhoud? En welke soorten vis?
Verlichting: Hangt er een Grolux tl boven? Zoja, direct verwijderen! Grolux bevordert de plantengroei idd, maar ook algengroei!

[..]

Maar daarmee sluit je de bron niet mee uit. De methode werkt wel maar enkel voor een week, daarna komt de alg weer net zo hard terug.
Alleen tetraatjes en 25 visjes dus echt niet aan de orde.

2x t5 , tropicolor en en natural. (beide juwel) reflectors omgekeerd.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_132396413
quote:
7s.gif Op maandag 21 oktober 2013 15:42 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Filtering lijkt mij in orde zo te zien. Overbezetting: Dit kan heel snel gaan. Hoeveel cm vis op liter inhoud? En welke soorten vis?
Verlichting: Hangt er een Grolux tl boven? Zoja, direct verwijderen! Grolux bevordert de plantengroei idd, maar ook algengroei!

[..]

Maar daarmee sluit je de bron niet mee uit. De methode werkt wel maar enkel voor een week, daarna komt de alg weer net zo hard terug.
Er zitten 5 rouw tetra's in, 9 kadinalen en 10 neons.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 21 oktober 2013 @ 15:43:57 #37
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_132396417
quote:
7s.gif Op maandag 21 oktober 2013 15:36 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Kogelvisjes hebben niet zo'n grote levens verwachting. Zijn eigenlijk ook brakwater vissen. Toch blijven het leuke vissen om te zien qua vorm en gedrag.
Ach wat een onzin. Ik heb een zoetwaterkogelvis en hem dus ook keurig in een voor hem geschikte omgeving gehouden.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_132396440
Voorlopig denk ik dat het komt door indirect licht door het woonkamer raam. Gezien ik met dezelfde setup op andere locatie in huis dit verschijnsel niet had.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_132396464
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 15:43 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Er zitten 5 rouw tetra's in, 9 kadinalen en 10 neons.
24 visjes dus :)
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_132396510
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 15:43 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ach wat een onzin. Ik heb een zoetwaterkogelvis en hem dus ook keurig in een voor hem geschikte omgeving gehouden.
Ik zeg ook niet dat jij geen geschikte leefomgeving voor de kogelvis hebt gecreerd. ;)
Kogelvisjes houden het gewoon niet zolang uit in echt zoetwater. Het blijven brakwater vissen.
pi_132396523
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 15:43 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Er zitten 5 rouw tetra's in, 9 kadinalen en 10 neons.
En de inhoud van de bak is? 180 liter.

Moet kunnen, nog plek over zelfs!
Verlichting kan ook veel doen. De bak een meter verplaatsen kan al resultaten geven stom genoeg.
Dan eerst de verduistering toepassen, wil dat niet lukken dan toch de bak verplaatsen.
  maandag 21 oktober 2013 @ 15:47:26 #42
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_132396543
quote:
7s.gif Op maandag 21 oktober 2013 15:46 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat jij geen geschikte leefomgeving voor de kogelvis hebt gecreerd. ;)
Kogelvisjes houden het gewoon niet zolang uit in echt zoetwater. Het blijven brakwater vissen.
Niet waar. De C. travancoricus is een ZOETWATERvis. Die overleeft het dus NIET in brak water.

Misschien is dit nieuw voor je, maar je hebt zoet-, brak- en zoutwater kogelvissen.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_132396580
quote:
7s.gif Op maandag 21 oktober 2013 15:46 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

En de inhoud van de bak is?
180.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_132396595
quote:
7s.gif Op maandag 21 oktober 2013 15:46 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

En de inhoud van de bak is?
24 visjes is gewoon echt wel de max , ook al is max van 6cm per vis.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_132396621
Maar goed bodem , plus achterwand etc , neemt ook ruimte in dus ik had ingezet op 160L over houden.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_132396670
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 15:47 schreef Samzz het volgende:

[..]

Niet waar. De C. travancoricus is een ZOETWATERvis. Die overleeft het dus NIET in brak water.

Misschien is dit nieuw voor je, maar je hebt zoet-, brak- en zoutwater kogelvissen.
Dan was die gewoon aan het eind van zijn leven blijkbaar.
  maandag 21 oktober 2013 @ 15:51:37 #47
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_132396707
quote:
7s.gif Op maandag 21 oktober 2013 15:50 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Dan was die gewoon aan het eind van zijn leven blijkbaar.
I guess.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_132396756
quote:
7s.gif Op maandag 21 oktober 2013 15:46 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

En de inhoud van de bak is? 180 liter.

Moet kunnen, nog plek over zelfs!
Verlichting kan ook veel doen. De bak een meter verplaatsen kan al resultaten geven stom genoeg.
Dan eerst de verduistering toepassen, wil dat niet lukken dan toch de bak verplaatsen.
Het vermoeden is dan ook lichtinval... :(

En dat is kut, want dan moet de bak dus verplaatst worden, dat niet een leuk klusje... :(
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_132396771
quote:
8s.gif Op maandag 21 oktober 2013 15:45 schreef Joene het volgende:

[..]

24 visjes dus :)
Je vergat het sterfgeval en de geboorte...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_132396794
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 15:53 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Je vergat het sterfgeval en de geboorte...
Het sterfgeval zit nu op de bank in mijn huis :D
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_132396802
Sorry slechte grap.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_132396806
quote:
10s.gif Op maandag 21 oktober 2013 15:53 schreef Joene het volgende:

[..]

Het sterfgeval zit nu op de bank in mijn huis :D
Je aquarium donker te maken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_132396870
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 15:54 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Je aquarium donker te maken.
Dat wel.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_132397173
En ach, ik kom hier dan wel plompverloren aankakken maar ik zal mijn historie effe neerzetten.

Op mijn elfde levensjaar begon ik met goudvissen. Niet in een kommetje maar in een echte aquarium. Daarna de bekende guppies, zwaarddragers en platy's.
Vervolgens een bakje van 60*30*30 volledig ingericht als kleine amazone bak. Hier heb ik ook mee gedaan met de landelijke keuring en als 6e geeindigd tussen de 2-3 meter bakken.

Daarna kwam de meterbak. Die was ingericht in Z-O Azie bak met diverse wildvang exemplaren zoals de knor gouramie, blanke gourami, Epiplatys dageti en de Rasbora hengeli.

Daarna omgezet naar Tangajika bak om vervolgens over te stappen op een grotere bak.

Een aquarium van 130*60*60 met Discus. Meerdere nesten groot gebracht maar wel veel problemen gehad met blauwalg door de Discus. Veel hart voeren is niet goed voor het milieu.

Daarna geswitcht naar Malawi. Maar dat is niet echt mijn ding, de bak vol stouwen met cichlide's om maar vechtpartijen te voorkomen :N

Al met al iets meer dan 20 jaar ervaring met daarbij landelijke huiskeuringen via de vereniging. Veel winnende topbakken gezien in die tijd en zoveel winnende topbakken zien aftakelen.

Helaas bezit ik nu geen bak meer aangezien ik ook de ruimte er momenteel niet voor heb, maar de ervaring blijft mij nog bij. En het is een kwestie van tijd tot er weer een mooie bak in de kamer staat. :7
pi_132398399
quote:
7s.gif Op maandag 21 oktober 2013 16:03 schreef Gummiebeer het volgende:
En ach, ik kom hier dan wel plompverloren aankakken maar ik zal mijn historie effe neerzetten.

Op mijn elfde levensjaar begon ik met goudvissen. Niet in een kommetje maar in een echte aquarium. Daarna de bekende guppies, zwaarddragers en platy's.
Vervolgens een bakje van 60*30*30 volledig ingericht als kleine amazone bak. Hier heb ik ook mee gedaan met de landelijke keuring en als 6e geeindigd tussen de 2-3 meter bakken.

Daarna kwam de meterbak. Die was ingericht in Z-O Azie bak met diverse wildvang exemplaren zoals de knor gouramie, blanke gourami, Epiplatys dageti en de Rasbora hengeli.

Daarna omgezet naar Tangajika bak om vervolgens over te stappen op een grotere bak.

Een aquarium van 130*60*60 met Discus. Meerdere nesten groot gebracht maar wel veel problemen gehad met blauwalg door de Discus. Veel hart voeren is niet goed voor het milieu.

Daarna geswitcht naar Malawi. Maar dat is niet echt mijn ding, de bak vol stouwen met cichlide's om maar vechtpartijen te voorkomen :N

Al met al iets meer dan 20 jaar ervaring met daarbij landelijke huiskeuringen via de vereniging. Veel winnende topbakken gezien in die tijd en zoveel winnende topbakken zien aftakelen.

Helaas bezit ik nu geen bak meer aangezien ik ook de ruimte er momenteel niet voor heb, maar de ervaring blijft mij nog bij. En het is een kwestie van tijd tot er weer een mooie bak in de kamer staat. :7
Diverse wildvang waar onder de Rasbora hengeli _O- Rara hoe ze die gevangen hebben.. :')

Ben ooit ook eens zo begonnen, maar nooit aan verenigingen mee gedaan.. Het is net als bij fietsen, je verleerd het nooit als het eenmaal in de vingers zit.. Heb ook al geruime tijd geen bak meer.. Wil wel weer beginnen maar dan een beetje anders. Ik ben al een tijdje over dit concept aan het brainstormen. Een open bak met moerasbeplanting, lijkt me bezonder mooi en hoeft helemaal niet moeilijk te zijn..

Deze man heeft het mooi voor elkaar. ^O^
http://www.aquascaping-bl(...)ium-chocolate-puddle
  Moderator maandag 21 oktober 2013 @ 16:56:27 #56
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_132399101
Weer even een update :

Ik heb vandaag de platen die ik voor de 2e keer bewerkt heb met tegellijm onder een pallet vandaan gehaald op mn werk. Daar hebben ze zo'n 60 uur gelegen omdat de platen een beetje krom trokken.

Heel veel heeft dat niet geholpen omdat ze nu nog steeds een beetje krom staan.

Anyway, over de 2e keer bewerken ben ik absoluut niet tevreden. Dit is volkomen mijn eigen schuld. Omdat ik de tegellijm er de 2e keer véél te dik heb opgesmeerd.

Desalniettemin heb ik de platen mee naar huis genomen om ze even te passen in mijn aquarium. Gelukkig passen ze perfect. Zij het met een naad die niet te voorkomen is....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vraagje aan de experts, hoe kan ik die naad het beste wegwerken? Ik kan hem niet uit 1 geheel maken, want Juwel heeft een "prachtige" brug gemaakt aan de bovenkant van het aquarium.

Anyway, ik ga morgen nieuwe platen snijden/branden/tegellijmen en met de 2e keer iets minder gulzig te werk.

Hebben jullie nog tips? Dan met name over die naad? Ik ga ook de inkepingen anders maken, zoals in het vorige topic al gezegd werd, ziet het er erg "blokkerig" uit. En ik neem dit zeker mee in het ontwerp dat ik morgen maak :)

Tips suggesties zijn van harte welkom :)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_132399118
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 16:36 schreef Watuntrik het volgende:

[..]

Diverse wildvang waar onder de Rasbora hengeli _O- Rara hoe ze die gevangen hebben.. :')
Ben ooit ook eens zo begonnen, maar nooit aan verenigingen mee gedaan.. Het is net als bij fietsen, je verleerd het nooit als het eenmaal in de vingers zit.. Heb ook al geruime tijd geen bak meer.. Wil wel weer beginnen maar dan een beetje anders. Ik ben al een tijdje over dit concept aan het brainstormen. Een open bak met moerasbeplanting, lijkt me bezonder mooi en hoeft helemaal niet moeilijk te zijn..

Deze man heeft het mooi voor elkaar. ^O^
http://www.aquascaping-bl(...)ium-chocolate-puddle
Ik heb werkelijk geen idee betreft de Rasbora. Ik kreeg ze mee als bijvang met de knor gourami uit Thailand. Net wat je zegt, het is als fietsen, verleren doe je het niet meer.
Ik ben er wel achter dat ik meer een specifiek biotoop wil neerzetten dus niet alles door elkaar.
  maandag 21 oktober 2013 @ 17:29:52 #58
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_132400256
quote:
7s.gif Op maandag 21 oktober 2013 16:56 schreef onlogisch het volgende:
Weer even een update :

Ik heb vandaag de platen die ik voor de 2e keer bewerkt heb met tegellijm onder een pallet vandaan gehaald op mn werk. Daar hebben ze zo'n 60 uur gelegen omdat de platen een beetje krom trokken.

Heel veel heeft dat niet geholpen omdat ze nu nog steeds een beetje krom staan.

Anyway, over de 2e keer bewerken ben ik absoluut niet tevreden. Dit is volkomen mijn eigen schuld. Omdat ik de tegellijm er de 2e keer véél te dik heb opgesmeerd.

Desalniettemin heb ik de platen mee naar huis genomen om ze even te passen in mijn aquarium. Gelukkig passen ze perfect. Zij het met een naad die niet te voorkomen is....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vraagje aan de experts, hoe kan ik die naad het beste wegwerken? Ik kan hem niet uit 1 geheel maken, want Juwel heeft een "prachtige" brug gemaakt aan de bovenkant van het aquarium.

Anyway, ik ga morgen nieuwe platen snijden/branden/tegellijmen en met de 2e keer iets minder gulzig te werk.

Hebben jullie nog tips? Dan met name over die naad? Ik ga ook de inkepingen anders maken, zoals in het vorige topic al gezegd werd, ziet het er erg "blokkerig" uit. En ik neem dit zeker mee in het ontwerp dat ik morgen maak :)

Tips suggesties zijn van harte welkom :)
Je zou de platen zo kunnen maken dat je ze in het aquarium als het ware 'in elkaar kunt klikken' :). Zodat de ene plaat in de andere overloopt.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  Moderator maandag 21 oktober 2013 @ 17:32:34 #59
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_132400356
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 17:29 schreef Samzz het volgende:

[..]

Je zou de platen zo kunnen maken dat je ze in het aquarium als het ware 'in elkaar kunt klikken' :). Zodat de ene plaat in de andere overloopt.
Een goede tip, thanks :) Maar ik blijf dan met die vervelende brug zitten aan de bovenkant van het aquarium. Maargoed, morgen maar eens kijken of ik de platen op een dusdanige manier kan snijden :7
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_132401540
quote:
7s.gif Op maandag 21 oktober 2013 16:56 schreef onlogisch het volgende:
Weer even een update :

Ik heb vandaag de platen die ik voor de 2e keer bewerkt heb met tegellijm onder een pallet vandaan gehaald op mn werk. Daar hebben ze zo'n 60 uur gelegen omdat de platen een beetje krom trokken.

Heel veel heeft dat niet geholpen omdat ze nu nog steeds een beetje krom staan.

Anyway, over de 2e keer bewerken ben ik absoluut niet tevreden. Dit is volkomen mijn eigen schuld. Omdat ik de tegellijm er de 2e keer véél te dik heb opgesmeerd.

Desalniettemin heb ik de platen mee naar huis genomen om ze even te passen in mijn aquarium. Gelukkig passen ze perfect. Zij het met een naad die niet te voorkomen is....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vraagje aan de experts, hoe kan ik die naad het beste wegwerken? Ik kan hem niet uit 1 geheel maken, want Juwel heeft een "prachtige" brug gemaakt aan de bovenkant van het aquarium.

Anyway, ik ga morgen nieuwe platen snijden/branden/tegellijmen en met de 2e keer iets minder gulzig te werk.

Hebben jullie nog tips? Dan met name over die naad? Ik ga ook de inkepingen anders maken, zoals in het vorige topic al gezegd werd, ziet het er erg "blokkerig" uit. En ik neem dit zeker mee in het ontwerp dat ik morgen maak :)

Tips suggesties zijn van harte welkom :)
Je kunt er eventueel een strook overheen plakken en deze vooral langs de kanten afbranden zodat het geheel wat speelser wordt en een overlapping krijgt. Je zou ook op vlakke stukken weer wat stukjes tempex op kunnen plakken en inbranden om wat meer diepte te creëren. Kijk anders eens op youtube daar staan legio filmpjes wet betreft achtergronden maken met dit materiaal en hoe een natuurlijke kleur en structuur aan te brengen. :)

Lizardlandscapes maken mooie duidelijke tutorials. :) dit gaat dan meer over terariums maar de basis blijft gelijk..

[ Bericht 11% gewijzigd door Watuntrik op 21-10-2013 18:21:20 ]
  Moderator woensdag 23 oktober 2013 @ 18:54:17 #61
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_132483422
Hallo :W

Ik heb ondertussen niet stil gezeten. Ik heb de afgelopen dagen een nieuwe achterwand gemaakt en ik ben hier een stuk meer tevreden over.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb dezelfde handelingen weer uitgevoerd, behoudens de 2e keer te gulzig met tegellijm omgegaan. Dit heb ik ingeruild voor acryl verf op water basis. Ze liggen nu te drogen. Wanneer dit morgen goed is opgedroogd dan ga ik ze insmeren met epoxy hars en laat ik ze een week uitharden.

Her & der las ik dat 1 dag voldoende zou zijn, maar hier werd gezegd dat een week toch wel noodzakelijk was. Het risico wil ik niet lopen dat ik ook deze nu ga verknallen dus ik laat ze een week drogen :P

Ik ben tevreden over het resultaat en dan met name over de kleur :)

Overigens ga ik nog aankijken hoe de naad, waar ik het eerder over had, zich aandoet. Wanneer dit niet naar wens is ga ik daar een strook van 4 centimeter heen plakken.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  woensdag 23 oktober 2013 @ 19:09:49 #62
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_132484029


Mijn nieuwe dametje, 1 cm 'groot', hondsbrutaal en ze draagt de naam Chocolate Chip Cookie. Afgekort Cookie :D.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_132484187
quote:
14s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 18:54 schreef onlogisch het volgende:
Hallo :W

Ik heb ondertussen niet stil gezeten. Ik heb de afgelopen dagen een nieuwe achterwand gemaakt en ik ben hier een stuk meer tevreden over.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb dezelfde handelingen weer uitgevoerd, behoudens de 2e keer te gulzig met tegellijm omgegaan. Dit heb ik ingeruild voor acryl verf op water basis. Ze liggen nu te drogen. Wanneer dit morgen goed is opgedroogd dan ga ik ze insmeren met epoxy hars en laat ik ze een week uitharden.

Her & der las ik dat 1 dag voldoende zou zijn, maar hier werd gezegd dat een week toch wel noodzakelijk was. Het risico wil ik niet lopen dat ik ook deze nu ga verknallen dus ik laat ze een week drogen :P

Ik ben tevreden over het resultaat en dan met name over de kleur :)

Overigens ga ik nog aankijken hoe de naad, waar ik het eerder over had, zich aandoet. Wanneer dit niet naar wens is ga ik daar een strook van 4 centimeter heen plakken.
Waarom houd je vlakke delen? Ziet er nu nog wat onnatuurlijk uit..
  Moderator woensdag 23 oktober 2013 @ 19:16:39 #64
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_132484311
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 19:13 schreef Rickario het volgende:

[..]

Waarom houd je vlakke delen? Ziet er nu nog wat onnatuurlijk uit..
De "vlakke delen" verdwijnen sowieso aan de onderkant, dat gedeelte wordt volledig bedekt door zand. Aan de bovenkant heb je wellicht een punt (het midden niet, naar komt straks nog een strook van 4 cm overheen. Hoe dat er exact uit gaat ziet weet ik nog niet) daar zal ik later nog naar kijken als hij in mijn aquarium past.

Het inmeten ga ik morgen doen.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_132484457
Afgelopen weekend eens bij verschillende viswinkels langsgegaan voor informatie. Damn wat is het slecht gesteld met de service van die winkels. Je moet tijden wachten en vervolgens word je afgescheept met allemaal onzin.

Ik: Bij een cichliden bak, wat kun je daar het beste op de bodem gebruiken? Zand toch?
Verkoper: Nee je moet geen zand op de bodem doen. Je moet dit nemen: Gemalen steen.
Ik: Ehm....is zand geen gemalen steen?
Verkoper: Ga je nu bijdehand zitten doen? Ik heb misschien niet gestudeerd. En ik ben daarom maar een simpele viswinkel begonnen. Maar ga me niet vertellen dat ik niet weet wat ik verkoop.
ik: oh...ok :')

Ik: Op het internet lees je veel dat je een Cichlidenbak een beetje moet overbevolken om ruzies te voorkomen. Klopt dit?
Verkoper: Och ben je er zo een. Op het internet kan iedereen wel wat zeggen. Je moet juist weinig cichliden in een bak doen als je geen ruzie wil.
Ik: oh ok..

Nee. daar ga ik maar niks kopen :')
  Moderator woensdag 23 oktober 2013 @ 19:22:28 #66
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_132484571
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 19:19 schreef Rickario het volgende:
Afgelopen weekend eens bij verschillende viswinkels langsgegaan voor informatie. Damn wat is het slecht gesteld met de service van die winkels. Je moet tijden wachten en vervolgens word je afgescheept met allemaal onzin.

Ik: Bij een cichliden bak, wat kun je daar het beste op de bodem gebruiken? Zand toch?
Verkoper: Nee je moet geen zand op de bodem doen. Je moet dit nemen: Gemalen steen.
Ik: Ehm....is zand geen gemalen steen?
Verkoper: Ga je nu bijdehand zitten doen? Ik heb misschien niet gestudeerd. En ik ben daarom maar een simpele viswinkel begonnen. Maar ga me niet vertellen dat ik niet weet wat ik verkoop.
ik: oh...ok :')

Ik: Op het internet lees je veel dat je een Cichlidenbak een beetje moet overbevolken om ruzies te voorkomen. Klopt dit?
Verkoper: Och ben je er zo een. Op het internet kan iedereen wel wat zeggen. Je moet juist weinig cichliden in een bak doen als je geen ruzie wil.
Ik: oh ok..

Nee. daar ga ik maar niks kopen :')
Waarom zou je je bak overbevolken? Dat levert toch ruimte gebrek op en dus eerder kans op conflicten? Of zie ik het nu verkeerd?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_132484708
quote:
7s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 19:22 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Waarom zou je je bak overbevolken? Dat levert toch ruimte gebrek op en dus eerder kans op conflicten? Of zie ik het nu verkeerd?
Ik vraag me ook nog steeds af wat juist is aangezien het mij ook wat onlogisch in de oren klinkt. Maar het schijnt dat je een Cichlidenbak beter een klein beetje kunt overbevolken aangezien Cichliden territoriale agressieve visjes zijn. Bij meer vissen wordt de agressie wat beter verdeelt naar wat schijnt..
  woensdag 23 oktober 2013 @ 19:40:39 #68
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_132485493
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 19:25 schreef Rickario het volgende:

[..]

Ik vraag me ook nog steeds af wat juist is aangezien het mij ook wat onlogisch in de oren klinkt. Maar het schijnt dat je een Cichlidenbak beter een klein beetje kunt overbevolken aangezien Cichliden territoriale agressieve visjes zijn. Bij meer vissen wordt de agressie wat beter verdeelt naar wat schijnt..
In dat opzicht zijn een aantal dingen belangrijk.
Het ligt aan het soort cichliden wat je neemt en de samenstelling.
Over het algemeen is het niet handig om meerdere mannetjes bij elkaar te houden.
Op het moment dat je jonkies krijgt en daar zitten mannetjes tussen maakt dat weer niet zo heel veel uit aangezien de vissen bij elkaar opgroeien.

Te weinig vissen is ook niet goed. Dan kunnen ze agressief worden. Op het moment dat er meer vis in de bak zit kiezen de agressievere versies niet zo makkelijk 1 vis uit en gaan ze niet elke keer achter dezelfde aan wat voor minder stress in een bak zorgt.

Overbevolken is nooit goed, maar het mag best een beetje druk zijn in de bak.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 23 oktober 2013 @ 21:43:55 #69
131755 joekeloekes
Mijn hond is de liefste
pi_132492385
De bak heeft nu 4 weken gedraaid, 3 weken leeg en ruim een week met 8 corydora panda erin. De nitriet was iets gestegen, maar niet schokkend, en inmiddels weer gedaald. Tijd voor gezinsuitbreiding dus.

Gister naar Romberg geweest is Delft. Leuke winkel en ik heb er wel wat van mijn gading kunnen vinden.

Ik heb de boel uitgebreid met:
- 1 koppel rode dwerg gourami
- 6 rasbora_maculata, hele kleine visjes
- 2 rugstreep waaierhand garnalen

Ik wil er binnenkort nog circa 10 rasbora galaxy bij hebben. Ook dat zijn hele kleine visjes, dus het wordt niet direct overbelast.

De bak begint nu echt gezellig te worden. Vooral het schroemp schroemp van die garnalen kan ik uren naar kijken :)

Hier kun je even meekijken:
http://joekeloekes.nl/effe/waai2.mp4
de vreemde geluidjes zijn de nagels van mijn blafbeest op het laminaat :)
Volg mijn Zweedse avonturen op www.zwederlander.nl
  woensdag 23 oktober 2013 @ 22:11:42 #70
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_132494249
Pareldanio... Het zijn geen rasbora's maar danio's. En ze worden zo'n 2 tot 3 cm (mijn grootste is 3 cm), vind je het niet te druk worden met twee scholenvissen?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  woensdag 23 oktober 2013 @ 22:52:19 #71
131755 joekeloekes
Mijn hond is de liefste
pi_132496742
Ze zwemmen niet als school, zowel de panda's als de dwerg rasbora's scharrelen overal rond. Er is aardig wat activiteit in de bak, maar het is dus alles door elkaar.

Overigens sta ik open voor ideetjes. Ik heb flink gezocht en nog niet echt iets anders kunnen vinden dat leuk zou zijn in de bak. Ik wil geen plantenslopers, geen gejaag in de bak, en een beetje meer kleur erin zou leuk zijn. Welke visjes passen daarbij?
Volg mijn Zweedse avonturen op www.zwederlander.nl
  woensdag 23 oktober 2013 @ 22:54:27 #72
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_132496871
Oké, ik ken ze alleen maar als zijnde samenscholend... Rasbora brigittae? Pareldanio's geven ook wel kleur, trouwens. Erg mooie visjes.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  woensdag 23 oktober 2013 @ 23:20:46 #73
131755 joekeloekes
Mijn hond is de liefste
pi_132498276
Wel mooi visje, maar ook wel heel klein, ze zijn nog iets kleiner dan de maculata die ik nu erin heb. Qua planten heb ik ook al lekker variatie, heb er totaal 9 soorten instaan, verschillende kleuren groen en rood. Daar ben ik erg tevreden mee en alles groeit erg goed. Ook nog geen spoor van alg gezien, en als ik al mijn visjes zie grazen dan zie ik alg ook niet snel uitbreken.

Ik heb in elk geval geen haast en niks staat vast, ik ga in elk geval die brigittae eens in het echt bekijken en wie weet wat ik nog tegenkomen.

Over een maandje als alles lekker stabiel is wil ik in elk geval wel wat garnalen erbij, crystal reds denk ik.
Volg mijn Zweedse avonturen op www.zwederlander.nl
pi_132498700
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 21:43 schreef joekeloekes het volgende:
De bak heeft nu 4 weken gedraaid, 3 weken leeg en ruim een week met 8 corydora panda erin. De nitriet was iets gestegen, maar niet schokkend, en inmiddels weer gedaald. Tijd voor gezinsuitbreiding dus.

Gister naar Romberg geweest is Delft. Leuke winkel en ik heb er wel wat van mijn gading kunnen vinden.

Ik heb de boel uitgebreid met:
- 1 koppel rode dwerg gourami
- 6 rasbora_maculata, hele kleine visjes
- 2 rugstreep waaierhand garnalen

Ik wil er binnenkort nog circa 10 rasbora galaxy bij hebben. Ook dat zijn hele kleine visjes, dus het wordt niet direct overbelast.

De bak begint nu echt gezellig te worden. Vooral het schroemp schroemp van die garnalen kan ik uren naar kijken :)

Hier kun je even meekijken:
http://joekeloekes.nl/effe/waai2.mp4
de vreemde geluidjes zijn de nagels van mijn blafbeest op het laminaat :)
Kun je niet beter je scholende rasbora_maculata uitbreiden met zo'n 10 stuks?
pi_132502874
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 23:29 schreef Rickario het volgende:

[..]

Kun je niet beter je scholende rasbora_maculata uitbreiden met zo'n 10 stuks?
Ja dat is wel beter want 10 rasbora galaxy's is erg weinig, het is een visje dat in scholen leeft namelijk.
  donderdag 24 oktober 2013 @ 18:07:13 #76
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_132519923
Ik meld me weer. Garnalenbakje is verkast naar een vriendin. Inmiddels ben ik op zoek naar een nieuwe bak, ben verhuisd in de tussentijd en de plek is er. Om maar niet te spreken over de juiste ondervloer :')
Ben me weer lekker aan het inlezen, MP aan het afstruinen. Wat een prijsverschillen zeg!
In elk geval ga ik van een Aqua 40 van 27 liter naar een bakje van 80/100 cm. Omdat manlief er niet kapot van is niet al te duur. Betaal het wel zelf maar om de vrede te bewaren :P
Wat er sowieso in moet komen zijn Corydorasjes en ik denk ook een koppeltje dwerggourami's.
Dan nog 1 of 2 schooltjes, wat algeneters en wat garnaaltjes. Dat is het ruwe idee. Ik ga eens even teruglezen over jullie bakken! :D
L'Enfer, c'est les autres.
pi_132522151
Zo, na anderhalve maand zopnder leven te hebben gestaan, gister hout erin gezet, en vandaag visjes en planten



15x vuurtetra's en 2 'goude' siamese algeneters (en die hebben het erg druk momenteel :P )
  Moderator donderdag 24 oktober 2013 @ 20:20:53 #78
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_132525281
Hoi :W

Vandaag even de platen van het werk opgehaald en in het aquarium geplaatst. Past allemaal goed (meten = weten :P )

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben er zelf zeer tevreden over. Alleen zit ik te verzinnen over de naad in het midden. Hoe ik dat op ga lossen. Een stukje eroverheen plakken, dmv een dunne strook piepschuim zie ik eerlijk gezegd niet zo zitten. Misschien de naad helemaal vol kitten? Een nepplant er tegenaan?

Suggesties zijn welkom :)

Morgen op het gemak even de 3 platen bewerken met epoxy hars en dan een week uit laten harden :)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  donderdag 24 oktober 2013 @ 22:06:30 #79
307755 Draai_kont
Nee heb je, ja kun je krijgen.
pi_132530401
Waarom ben je in de diepte gaan werken, en niet in de hoogte als ik vragen mag?
Als je in de hoogte werkt, komt het 3d effect sterker naar voren. (ipv inbranden (diepte), stukken piepschuim erop plakken (hoogte) :)
Op woensdag 18 augustus 2010 15:37 schreef Schenkstroop het volgende:
Als een vrouw zich als een eikel gedraagt mag je dr als een eikel behandelen. gelijke rechten enzo.
  Moderator donderdag 24 oktober 2013 @ 22:40:39 #80
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_132532075
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 22:06 schreef Draai_kont het volgende:
Waarom ben je in de diepte gaan werken, en niet in de hoogte als ik vragen mag?
Als je in de hoogte werkt, komt het 3d effect sterker naar voren. (ipv inbranden (diepte), stukken piepschuim erop plakken (hoogte) :)
Onervarenheid.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_132549652
Weet iemand van jullie wat een flappenset is?
Ben met een buitenlander aan het onderhandelen over een bak en dat zou niet goed zijn.
Ondanks Google'n is het me nog niet duidelijk wat dat nou is. Kan iemand dat toelichten?..

edit: laat maar, ik weet het al: Het gaat om het kleine klepje in de grote bovenklep :s)

Als het goed is heb ik een bak van 1.50m gekocht die niet lekt :D *O*

[ Bericht 43% gewijzigd door Nemephis op 25-10-2013 15:32:45 ]
  Moderator vrijdag 25 oktober 2013 @ 22:53:29 #82
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_132568207
Vandaag de epoxyhars er opgesmeerd. Ziet er goed uit al zeg ik het zelf. Nu een weekje uitharden en dan eindelijk het achterwandje erin :)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:41:34 #83
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_132580470
Ik vind veel verkopers op MP nog wel erg veel geld vragen voor bakken met krasjes e.d.
Heb nu gemaild voor een Rio 180 met ronde ruit en meubel voor 100, dat vind ik schappelijk.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_132580709
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 13:41 schreef Maria2.0 het volgende:
Ik vind veel verkopers op MP nog wel erg veel geld vragen voor bakken met krasjes e.d.
Heb nu gemaild voor een Rio 180 met ronde ruit en meubel voor 100, dat vind ik schappelijk.
Een vision dus :)
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:52:17 #85
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_132580730
Ja klopt :)
L'Enfer, c'est les autres.
pi_132580867
Mjn broertje had een vage kennis die z'n bak wilde verkopen, maar die reageerde niet op telefoon en whatsapp - dus heb ik een andere bak gezocht.
Nu hangt 'ie naar ruim anderhalve week ineens aan de lijn dat ik vanavond kan komen. Ik geef netjes aan dat ik al een andere bak heb gevonden. Barst die gast in een scheldbui uit waaruit ik kon opmaken dat 'ie speciaal voor mij de bak al heeft leeg gehaald :') _O-

Ik heb net gebeld met die andere verkoper, leuk gesprek gehad, kwam betrouwbaar over. Ik ga er vanavond heen om hopelijk een grote bak te kopen *O*
Wordt nog leuk om dat ding naar boven te slepen, ik woon in een flat zonder lift. Gelukkig niet bovenin :D

Helaas is er spoed bij het overzetten van de vissen anders had ik er een mooie achterwand bij gemaakt: De posts van Onlogisch (what's in a name) zijn leerzaam als je zoiets zou willen ^O^
Ik ga er maar weer een poster achter plakken.

Ik ben van plan om het overzetten zo aan te pakken, graag suggesties wat beter/slimmer kan:
• eerst zoveel mogelijk water van de oude naar de nieuwe bak over te hevelen
• planten uit oude bak halen, in emmer water doen
• eerste ronde vissen vangen en in emmer doen
• bodembedekking en schuilplaatsen van oude naar nieuwe bak
• tweede ronde vissen vangen en in emmer doen
• nieuwe bak inrichten en minstens een uur tot rust laten komen met pompen op 100%
• vissen uit emmer in nieuwe bak
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 14:38:09 #87
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_132581709
Hm, je zet een ad op MP met vraagprijs 100 euro en mailt dan terug met vraagprijs 130?
Jammer, zal wel een vanafprijs zijn geweest dan, maar toch.
L'Enfer, c'est les autres.
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 17:41:07 #88
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_132586529
Wie heeft er trouwens ervaring met het houden van garnalen in een grotere bak, samen met vissen? Ik weet dat vissen nog weleens van garnalen snoepen en vind dat geen probleem, zolang niet mijn hele bestand wordt uitgeroeid. Ik wil gaan voor een snelkwekende soort zoals de white pearl.
Is het slim om de garnalen eerst de tijd te geven te kweken voor je bepaalde vissoorten introduceert? Cory's zullen ze wel met rust laten, dus bijvoorbeeld eerst de cory's en garnalen en daarna pas Gourami's? Of is het sowieso gedoemd te mislukken?
L'Enfer, c'est les autres.
pi_132586918
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 17:41 schreef Maria2.0 het volgende:
Wie heeft er trouwens ervaring met het houden van garnalen in een grotere bak, samen met vissen? Ik weet dat vissen nog weleens van garnalen snoepen en vind dat geen probleem, zolang niet mijn hele bestand wordt uitgeroeid. Ik wil gaan voor een snelkwekende soort zoals de white pearl.
Is het slim om de garnalen eerst de tijd te geven te kweken voor je bepaalde vissoorten introduceert? Cory's zullen ze wel met rust laten, dus bijvoorbeeld eerst de cory's en garnalen en daarna pas Gourami's? Of is het sowieso gedoemd te mislukken?
Met een goede beplanting ben je al een heel eind, wil je gewoon garnalen kan je bijv. ook grotere garnalen nemen zoals waaierhand. Ook leuk om te zien.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 17:57:01 #90
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_132586968
Ja waaierhandjes zijn leuk, een vriendin van me had ze. Ik vind echter de kweek ook wel leuk dus vandaar dat ik dacht aan WP's.
Ik wil geen enorm beplante bak maar zal met de plantkeus wel rekening houden met babygarnalen en inderdaad voldoende plantjes erin zetten.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_132587098
Ik heb vuurgarnaaltjes samen met vissen, dat gaat prima. Als een vis te dichtbij komt schiet zo'n garnaaltje met een noodgang weg, die laten zich niet zomaar opeten.
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 18:03:36 #92
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_132587133
Top! Ik vind het toch wel erg leuk om er wat garnaaltjes bij te hebben dus dat moet dan wel lukken denk ik. Thanks!
L'Enfer, c'est les autres.
  Moderator zaterdag 26 oktober 2013 @ 18:51:35 #93
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_132588459
Ik wil straks zo'n blauwe garnaal in mijn gezelschapsbak. Gaat dat? Ik hoor dat garnalen echte slopers zijn m.b.t. je planten?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 18:52:43 #94
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_132588492
Blauwe garnaal?
Ik heb CR's gehad en die sloopten niet.
L'Enfer, c'est les autres.
  Moderator zaterdag 26 oktober 2013 @ 18:53:15 #95
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_132588506
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 18:52 schreef Maria2.0 het volgende:
Blauwe garnaal?
Ik heb CR's gehad en die sloopten niet.
CR's? :@

Ik ben niet zo thuis in de benamingen :@
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 18:57:52 #96
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_132588630
Crystal Red.
L'Enfer, c'est les autres.
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 20:18:40 #97
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_132591565
quote:
5s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 18:51 schreef onlogisch het volgende:
Ik wil straks zo'n blauwe garnaal in mijn gezelschapsbak. Gaat dat? Ik hoor dat garnalen echte slopers zijn m.b.t. je planten?
Garnalen slopen niet. Kreeften wel.

Welke blauwe garnaal wil je? Aura blue, tijger blauw, babaulti blauw of blue pearl?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  Moderator zaterdag 26 oktober 2013 @ 20:23:17 #98
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_132591796
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 20:18 schreef Samzz het volgende:

[..]

Garnalen slopen niet. Kreeften wel.

Welke blauwe garnaal wil je? Aura blue, tijger blauw, babaulti blauw of blue pearl?
Sorry, ik denk dat ik toch een kreeft bedoel :')

Ik wil er 1 die zo'n 10 cm wordt. Of heb je die ook in garnaal vorm? :@
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_132591916
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 20:23 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Sorry, ik denk dat ik toch een kreeft bedoel :')

Ik wil er 1 die zo'n 10 cm wordt. Of heb je die ook in garnaal vorm? :@
Ik denk dat je de florida kreeft bedoelt. Zijn onwijs mooi maar staan bekend als slopers!!
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 20:27:11 #100
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_132591974
Ja kreeften slopen wel inderdaad!
L'Enfer, c'est les autres.
  Moderator zaterdag 26 oktober 2013 @ 21:09:16 #101
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_132593851
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 20:25 schreef soapie het volgende:

[..]

Ik denk dat je de florida kreeft bedoelt. Zijn onwijs mooi maar staan bekend als slopers!!
Aha :) Oké. Nou ja erg vervelend dat ze bekend staan als slopers. Want ik vind het prachtig mooie diertjes om te zien.

Ik neem aan dat met name je planten het moeten ontgelden? En wat zijn de tips daartegen?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_132594049
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 21:09 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Aha :) Oké. Nou ja erg vervelend dat ze bekend staan als slopers. Want ik vind het prachtig mooie diertjes om te zien.

Ik neem aan dat met name je planten het moeten ontgelden? En wat zijn de tips daartegen?
tegen dat de Kreeft je planten sloopt? Geen Kreeft nemen of geen planten :P of alleen drijfplanten.

CPO kreeftjes schijnen trouwens niet zo te slopen en zijn kleiner. Die zou ik dan eerder nemen.
  Moderator zaterdag 26 oktober 2013 @ 21:26:20 #103
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_132594598
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 21:13 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

tegen dat de Kreeft je planten sloopt? Geen Kreeft nemen of geen planten :P of alleen drijfplanten.

CPO kreeftjes schijnen trouwens niet zo te slopen en zijn kleiner. Die zou ik dan eerder nemen.
hehe. Jammer :) Ik hou van beide. Zowel kreeft als planten. Naja, zal een keuze moeten maken denk ik. Geen zin om iedere week nieuwe planten te moeten aanschaffen :')
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_132600725
Ik zag bij de dierenwinkel kleine kreeftjes, geen idee welk merk maar ik vond het hele leuke beestjes. Oranje, centimeter of drie, vier groot, alles d'r op en d'r an :P

Ik heb vanavond een andere bak gekocht. Het stel waar ik 'm kocht kende ik nog van vroeger, die kwamen dagelijks in de videotheek waar ik destijds werkte. Grappig, klein wereldje weer.
Ze hadden een klein kapitaal aan aquariu in huis staan, o.a. een Juwel Vision van 1.50m met bolle voorkant: Wat een prachtbak is dat! Als het schip met geld nog eens komt...

Maar ikzelf mag helemaal niet klagen, en mijn vissen nog veel minder: Heb een bak gekocht die weer een slag groter is dan wat ik had dus mijn vissen hebben voorlopig weer genoeg lebensraum :D
Het water is nu nog wat troebel, ik zal morgenavond wat foto's maken.
pi_132607322
Net even gecheckt, het ziet er prima uit - mega-ultra-3D-deluxe! *O*



I.t.t. mijn oude bak is het glas .. glashelder. Dat valt me nu pas echt op... oude bak zit vol met krasjes.


Oh en hij lekt niet.
Me happy :)
En de visjes zien er ook happy en levendig uit al ben ik wel een paar mannetjesgarnalen kwijt..
  zondag 27 oktober 2013 @ 08:12:06 #106
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_132607763
CPO'tjes.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_132607793
quote:
14s.gif Op zondag 27 oktober 2013 06:32 schreef Nemephis het volgende:
Net even gecheckt, het ziet er prima uit - mega-ultra-3D-deluxe! *O*

[ afbeelding ]

I.t.t. mijn oude bak is het glas .. glashelder. Dat valt me nu pas echt op... oude bak zit vol met krasjes.
[ afbeelding ]

Oh en hij lekt niet.
Me happy :)
En de visjes zien er ook happy en levendig uit al ben ik wel een paar mannetjesgarnalen kwijt.. [ afbeelding ]
heel mooi aquarium!
nee echt niet !
  zondag 27 oktober 2013 @ 09:47:40 #108
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_132608638
Mooie bak! Welke maat is dit?
Ik ga zo even kijken op de aquariumbeurs, is hier letterlijk om de hoek (2 minuten lopen) dus als het niks is ben ik zo weer terug :P
L'Enfer, c'est les autres.
  Moderator zondag 27 oktober 2013 @ 09:57:50 #109
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_132608786
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 09:47 schreef Maria2.0 het volgende:
Mooie bak! Welke maat is dit?
Ik ga zo even kijken op de aquariumbeurs, is hier letterlijk om de hoek (2 minuten lopen) dus als het niks is ben ik zo weer terug :P
Waar is dat?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  zondag 27 oktober 2013 @ 10:00:39 #110
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_132608828
Vianen, sporthal Helsdingen.
L'Enfer, c'est les autres.
  zondag 27 oktober 2013 @ 13:02:53 #111
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_132613667
Nou, dat was niet veel :P
L'Enfer, c'est les autres.
  zondag 27 oktober 2013 @ 17:12:15 #112
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_132623033
Zojuist een tweedehands Juwel Panorama 80 op de kop getikt. Nou is hij al wat ouder, wel netjes onderhouden maar is het slim om opnieuw te kitten?
L'Enfer, c'est les autres.
  zondag 27 oktober 2013 @ 20:00:35 #113
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_132630011



Ik moet nog even flink aan de poets maar dit is hem! Tof he? O+
Verkoper begon tegen mijn man aan te kletsen over de vissen maar mijn man heeft er echt niks mee, die ziet het ding liever weer gaan :P
In elk geval was de verkoper ervaren en verkoper op vissenafdeling van een bouwmarkt dus dat scheelt alweer, ik weet hem te vinden als er iets mis is :D
L'Enfer, c'est les autres.
pi_132630330
Heeft hij lang droog gestaan? Dan is het belangrijk om goed de kit randen na te kijken. Een verkoper van vissen bij een bouwmarkt vertrouw ik trouwens echt niet. :')
  zondag 27 oktober 2013 @ 20:08:51 #115
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_132630378
Hehehehe nouja, hij heeft hem zelf gebruikt. Niet lang droog gestaan, nu nog vochtig. Manlief en ik hebben samen even gekeken en de kitranden zien er wel solide uit.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_132630509
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 20:07 schreef Dragonberry het volgende:
Heeft hij lang droog gestaan? Dan is het belangrijk om goed de kit randen na te kijken. Een verkoper van vissen bij een bouwmarkt vertrouw ik trouwens echt niet. :')
Ik sowieso bijzonder weinig vertrouwen in het personeel in viswinkels :')
  zondag 27 oktober 2013 @ 20:14:00 #117
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_132630580
Ik bedoelde dus meer dat ik hem weet te vinden als er iets mis is :P
Verder bestel ik eigenlijk liever online qua materiaal en plantjes en ik neem het liefst dieren af van hobbyisten.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_132632246
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 20:00 schreef Maria2.0 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ik moet nog even flink aan de poets maar dit is hem! Tof he? O+
Verkoper begon tegen mijn man aan te kletsen over de vissen maar mijn man heeft er echt niks mee, die ziet het ding liever weer gaan :P
In elk geval was de verkoper ervaren en verkoper op vissenafdeling van een bouwmarkt dus dat scheelt alweer, ik weet hem te vinden als er iets mis is :D
prima aquarium
nee echt niet !
  zondag 27 oktober 2013 @ 20:47:16 #119
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_132632434
Dank!
De interne kolom is er inmiddels uit, ik vind dat echt te lelijk. Er komt een externe pomp.
Morgen even een flinke poetsbeurt en kijken voor een pomp. Denk een Eheim.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_132632787
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 20:47 schreef Maria2.0 het volgende:
Dank!
De interne kolom is er inmiddels uit, ik vind dat echt te lelijk. Er komt een externe pomp.
Morgen even een flinke poetsbeurt en kijken voor een pomp. Denk een Eheim.
Ik vind losse slangen in een aquarium+verwarming eigenlijk storender dan zo'n kolom :@
pi_132632980
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 20:47 schreef Maria2.0 het volgende:
Dank!
De interne kolom is er inmiddels uit, ik vind dat echt te lelijk. Er komt een externe pomp.
Morgen even een flinke poetsbeurt en kijken voor een pomp. Denk een Eheim.
ik heb mijn kolom ook verwijderd op aandringen van mijn vrouw :D
nee echt niet !
pi_132633051
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2013 20:55 schreef HighVolume het volgende:

[..]

ik heb mijn kolom ook verwijderd op aandringen van mijn vrouw :D
Ik hou me maar even in :')
  zondag 27 oktober 2013 @ 21:00:28 #123
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_132633317
:D
Nee ik vond het echt niks en er zat troep achter. Dat moet schoon :P
L'Enfer, c'est les autres.
  zondag 27 oktober 2013 @ 22:03:07 #124
107792 Hexley
the Platypus
pi_132637339
Het is alleen maar een extra risico op lekkage, van die buitenboord pompen ik moet dus niets hebben. :)
pi_132638414
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 09:47 schreef Maria2.0 het volgende:
Mooie bak! Welke maat is dit?
Eén meter vijftig lang, vijftig cm diep en 60cm hoog, 450 liter: Enorm dus, naar mijn maatstaven.
Het onderkastje is lelijk en grijs, daar wil ik nog plakplastic overheen plakken.

quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 22:03 schreef Hexley het volgende:
Het is alleen maar een extra risico op lekkage, van die buitenboord pompen ik moet dus niets hebben. :)
Ja zo denk ik er ook wel over: wat niet uit de bak gaat kan ook niet lekken..
  zondag 27 oktober 2013 @ 23:41:28 #126
107792 Hexley
the Platypus
pi_132641781
Net maar eens de schakelklokken op tijd gezet, achterlijke zomer en wintertijd ook,.... :r
pi_132641925
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 23:41 schreef Hexley het volgende:
Net maar eens de schakelklokken op tijd gezet, achterlijke zomer en wintertijd ook,.... :r
O ja nu je het zegt.. :@

Voorntje en Myxocyprinus Asiaticus


[ Bericht 5% gewijzigd door Nemephis op 28-10-2013 01:19:13 ]
  maandag 28 oktober 2013 @ 01:27:17 #128
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_132643729
Vanmiddag mijn filter maar eens schoon gemaakt.
Ik heb dat ding bijna een half jaar zo goed als niet aan geraakt. Viel me nog mee hoe vies hij was. :)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 28 oktober 2013 @ 07:36:36 #129
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_132644501
Hmm. Maar er zijn wel kleinere interne alternatieven toch?
L'Enfer, c'est les autres.
  maandag 28 oktober 2013 @ 13:07:44 #130
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_132652431
quote:
2s.gif Op zondag 27 oktober 2013 22:20 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Eén meter vijftig lang, vijftig cm diep en 60cm hoog, 450 liter: Enorm dus, naar mijn maatstaven.
Het onderkastje is lelijk en grijs, daar wil ik nog plakplastic overheen plakken.

[..]

Ja zo denk ik er ook wel over: wat niet uit de bak gaat kan ook niet lekken..
Nog nooit problemen mee gehad.
Daarnaast is het een kwestie van goed aansluiten...
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_132654997
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 13:07 schreef Komakie het volgende:

[..]

Nog nooit problemen mee gehad.
Daarnaast is het een kwestie van goed aansluiten...
Ik geloof best dat het iets gevoelsmatigs is, mijn onderbuik-gevoel.. maar ik stoor me dan ook niet aan een pomp in de hoek van de bak.

Had gisteren nog een mailtje met pica's naar de verkoper van m'n bak gestuurd, krijg ik net een vriendelijke doch bezorgd mailtje terug dat ik een beste jongen ben maar als de sodemieter iets moet doen aan die ene pomp, da's veel te weinig. Dierenwelzijn FTW.

Mailtje teruggestuurd dat die tweede pomp geen reflectie van de eerste is maar echt een tweede pomp :s)

Ik ga vanavond een fotocamera kopen, hopelijk strakkies mooie foto's van de nieuwe bak maken *O*
  maandag 28 oktober 2013 @ 14:33:40 #132
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_132655529
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 23:41 schreef Hexley het volgende:
Net maar eens de schakelklokken op tijd gezet, achterlijke zomer en wintertijd ook,.... :r
Oh, dat moet ik ook nog doen... Die hele zomer- naar wintertijd is volledig aan me voorbij gegaan :').
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  maandag 28 oktober 2013 @ 14:41:25 #133
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_132655820
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 20:23 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Sorry, ik denk dat ik toch een kreeft bedoel :')

Ik wil er 1 die zo'n 10 cm wordt. Of heb je die ook in garnaal vorm? :@
Neem een mantis shrimp _O-!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er zijn ook garnalen die groot worden, de Atya gabonensis, Atyoida Pilipes en de Atyopsis Moluccensis, bijvoorbeeld. Die worden resp. 14 cm, 7 á 8 cm en 8 tot 12 cm ongeveer :).

Voordeel (of nadeel...) is dat deze dieren zich niet voort planten in aquaria. Laat ik het anders stellen, de eitjes komen uit, maar de larven gaan redelijk snel dood. Ze overleven enkel in brak water en er is nog geen kweeksucces bekend.

Je kunt ook kijken naar de Lanchesterigarnaal, echt bijzonder mooie garnalen, de vrouwen worden zo'n 5 tot 8 cm, de mannen zo'n 10 cm. De kameleongarnaal is ook nog een optie, de man wordt zo'n 15 cm inclusief scharen.

Als je een gezellige garnaal wilt, dan zou ik voor de Lanchesterigarnaal gaan (Macrobrachium Lanchesteri). Ze zijn wel lastig te krijgen, schijnt.

[ Bericht 10% gewijzigd door Samzz op 28-10-2013 14:47:01 ]
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_132657188
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 20:23 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Sorry, ik denk dat ik toch een kreeft bedoel :')

Ik wil er 1 die zo'n 10 cm wordt. Of heb je die ook in garnaal vorm? :@
pacifische poetsgarnaal.


Heeft alleen wel zout water nodig :')
pi_132659094
Ik zou graag eens wat willen kweken met mijn visjes. Volgens mij heb ik in m'n gezelschapsbak twee soorten waarmee dit zou moeten kunnen: microrasbora kobutai, en corydoras pygmaeus. M'n vuurneons daar zal het lastiger mee gaan.

Maar visjes vermeerderen is helemaal nieuw voor me (behalve guppen dan, maar da's geen kunst). Wie weet wat voor methode het best zou zijn om te volgen? Ik hoef niet heel veel jongen, maar af en toe wat kleintjes zou leuk zijn. Het simpelst lijkt mij om te zorgen dat ze eitjes gaan leggen in de gezelschapsbak. En dan de eitjes zien te vinden, en opkweken in een klein bakje dat in de grote bak drijft. Maar hoe zorg ik dat ze eitjes krijgen? Of zou ik echt een apart aquarium moeten gaan inrichten, en hierin kweekpaartjes isoleren?

Verder zwemmen er in m'n bak nog een paar ancistrussen. Moet ik bang zijn dat deze alle eitjes opgegeten hebben, voordat ik ze uberhaupt kan vinden? Tot nu toe heb ik in elk geval nog nooit eitjes in m'n bak ontdekt.

Ik hoop dat jullie me wat tips kunnen geven!
[i]Sometimes we live
no particular way
but our own[/i]
  maandag 28 oktober 2013 @ 16:24:02 #136
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_132659318
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 15:23 schreef Rickario het volgende:

[..]

pacifische poetsgarnaal.

[ afbeelding ]
Heeft alleen wel zout water nodig :')
Mooi beestje, maar die lange voelsprieten vind ik er ook wat eng uit zien :P
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 28 oktober 2013 @ 16:49:25 #137
131755 joekeloekes
Mijn hond is de liefste
pi_132660348
Ook lange voelsprieten, maar niet eng
http://joekeloekes.nl/effe/waai4.mp4

Heel leuke beestjes, ik heb er nu 2, en die lopen de hele dag een beetje rond te scharrelen door de bak. Ze zijn totaal niet schuw, wassen al het zand en klauteren wat door planten om die te poetsen. Ze slopen in elk geval niets en het zijn ook geen gravers. Ik heb ze nu een week, 1 is er gister verveld, dus die was een dag pleite. De andere gaat zo te zien heel binnenkort vervellen.
Volg mijn Zweedse avonturen op www.zwederlander.nl
  maandag 28 oktober 2013 @ 17:15:25 #138
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_132661344
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 16:49 schreef joekeloekes het volgende:
Ook lange voelsprieten, maar niet eng
http://joekeloekes.nl/effe/waai4.mp4

Heel leuke beestjes, ik heb er nu 2, en die lopen de hele dag een beetje rond te scharrelen door de bak. Ze zijn totaal niet schuw, wassen al het zand en klauteren wat door planten om die te poetsen. Ze slopen in elk geval niets en het zijn ook geen gravers. Ik heb ze nu een week, 1 is er gister verveld, dus die was een dag pleite. De andere gaat zo te zien heel binnenkort vervellen.
De Atyopsis Moluccensis, oftewel Molukken waaierhandgarnaal. Dat 'graven' in het zand is niet zo'n heel best teken, eigenlijk moet je voor die dieren heel erg fijn zand hebben op de bodem omdat anders de waaiers beschadigen. Wat voer je ze?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  Moderator maandag 28 oktober 2013 @ 17:29:01 #139
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_132661762
Hoi :W

Ik wil vanavond mijn achterwand vast gaan kitten. Hij ligt momenteel 3 dagen te drogen. Ik wil hem er enkel vast in zetten zodat de kit ook kan drogen. Er gaat nog geen water in. Daar wacht ik zeker nog 4 dagen mee.

Ik ben alleen op een last-minute probleem gestuit. Een probleem dat ik al eerder had moeten tackelen en gezien had moeten hebben. Daar is het nu te laat voor nu de epoxy er overheen zit.

Het probleem zit 'm in het volgende :

De rechter achterwand, daar heb ik een stukje uit moeten halen ivm de "brug" die in het midden van de RIO 240 zit. Deze brug zit exact in het midden om te voorkomen dat de ruiten "naar binnen zouden kunnen zakken". Gewoon een versteviging dus. Dat had ik uit de hoek moeten zagen wat ik ook gedaan heb. Echter, bij de rechterwand heb ik me erop verkeken . Ook na het inmeten na het verven heb ik dit niet (goed genoeg) geconstateerd. Erg zonde dus.


Wat ik nu wil doen is het volgende :
Zie de spoilers :

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het probleem zit 'm in de 2 gemarkeerde stukken. Aangezien ik zo'n hark ben geweest om de rechterplaat niet geheel uit te meten, en te verzuimen dit bij het inpassen na het verven goed op te merken, veroorzaakt dit dus een probleem. De naad is hierdoor duidelijk zichtbaar, en de achterwand staat gewoon een beetje scheef.

Hoe ik het op wil lossen is het volgende te doen :

Een stukje verder wegzagen aan de bovenkant. Slechts een centimeter, of een halve centimeter. Dat is voldoende en daarmee zal de complete achterwand goed wegzakken en de naad hopelijk een stuk minder zijn.

Dat brengt wel 1 probleem met zich mee, namelijk een stukje van een paar cm2 die niet bedekt zijn door de epoxy hars. Het is vervelend dat dat gedeelte nog net onder het maximale waterniveau komt.

Opnieuw een stukje epoxy harsen gaat niet. Om er zeker van te zijn dat ik het goed zou mengen (was mijn eerste keer werken met epoxy hars) heb ik alles gebruikt aangezien de mengverhouding 1 op 2 was. En dat had ik precies besteld, 500gr harder 1kg epoxy hars.

Wat is jullie advies in deze? Ik zelf zat er aan te denken om het gedeelte wat straks "open ligt" vol te spuiten met de speciale aquarium kit die ik uit de speciaalzaak heb?

Ik hoor het graag, thanks :)

[ Bericht 0% gewijzigd door onlogisch op 28-10-2013 17:34:04 ]
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  maandag 28 oktober 2013 @ 18:00:54 #140
131755 joekeloekes
Mijn hond is de liefste
pi_132662789
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 17:15 schreef Samzz het volgende:

[..]

De Atyopsis Moluccensis, oftewel Molukken waaierhandgarnaal. Dat 'graven' in het zand is niet zo'n heel best teken, eigenlijk moet je voor die dieren heel erg fijn zand hebben op de bodem omdat anders de waaiers beschadigen. Wat voer je ze?
Ik heb geen speciaal voer voor ze, ze lopen overal een beetje te poetsen, ik neem aan dat ze daar hun eten mee binnenkrijgen. Ze zitten ook regelmatig met hun wappers in de stroming te waaieren. Ik wrijf gewoon vlokvoer heel fijn, daarvan zweeft dan een deel in het water, voor zover de vissen het niet kapen.

Ik heb heel fijn grind, meer een soort grof zand, met allemaal ronde korrels. Dat heb ik gedaan zodat de baarddraden van de corydoras niet beschadigen, en die vermaken zich zo te zien ook prima op die bodem.
Volg mijn Zweedse avonturen op www.zwederlander.nl
  maandag 28 oktober 2013 @ 18:46:26 #141
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_132664447
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 18:00 schreef joekeloekes het volgende:

[..]

Ik heb geen speciaal voer voor ze, ze lopen overal een beetje te poetsen, ik neem aan dat ze daar hun eten mee binnenkrijgen. Ze zitten ook regelmatig met hun wappers in de stroming te waaieren. Ik wrijf gewoon vlokvoer heel fijn, daarvan zweeft dan een deel in het water, voor zover de vissen het niet kapen.

Ik heb heel fijn grind, meer een soort grof zand, met allemaal ronde korrels. Dat heb ik gedaan zodat de baarddraden van de corydoras niet beschadigen, en die vermaken zich zo te zien ook prima op die bodem.
Ja, dat zie ik. Met dat waaieren filteren ze inderdaad voedseldeeltjes uit het water. Nu zijn de waaierhandjes van de waaierhandgarnalen wel vele malen delicater dan de baarddraden van corydoras en dat graven in grove korrels is niet echt goed ervoor. Je zou eventueel stofvoer bij kunnen geven, maar als het op fijngemalen vlokvoer ook goed gaat, why change.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  maandag 28 oktober 2013 @ 18:56:52 #142
131755 joekeloekes
Mijn hond is de liefste
pi_132664912
Ik gooi ook om de dag een pil erin, de corys gaan daar enthousiast omheen rommelen en dat stoft ook flink. De garnalen komen dan ook die omgeving stofzuigen. Ik vermoed dat ze daar dus aardigw at van binnenkrijgen.

Mijn vader heeft al jaren een paar van die garnalen en voert alleen vlokvoer en heel af en toe levend voer. Die beesten doen het er goed op. Mijn bak is nieuw, dus er is nog minder rommel van nature aanwezig, maar ik voer elke dag. Ik ga het wel wat scherper in de gaten houden in elk geval.
Volg mijn Zweedse avonturen op www.zwederlander.nl
  maandag 28 oktober 2013 @ 19:13:32 #143
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_132665720
Waaierhandjes zijn leuk! En zeker de Afrikaanse waaierhand vind ik echt mooi.
Ik moet een nieuwe garnaal gaan zoeken, wilde WP maar heb een lichte zandbodem dus dat wordt hem niet. Bakje is bijna klaar voor de opstart. 6 plantjes (wat kaal nog!), zand, halve bak is vol water en de rest+pomp gaat er zo in. Spannend!
Nog even wat plantjes bijbestellen en een mooi stukje hout en dan ben ik voorlopig wel tevreden denk ik.
L'Enfer, c'est les autres.
  Moderator maandag 28 oktober 2013 @ 19:18:15 #144
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_132665909
Nou ja, dernet met een vriend toch maar de platen gemonteerd. Ik heb er idd een klein stukje afgezaagd, en dat blijft waarschijnlijk boven water :)



Nu maar even laten drogen en eind van de week voor het eerst water er in :)

Het heeft wel wat moeite gekost maar ik ben best trots op het resultaat :)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  maandag 28 oktober 2013 @ 19:22:32 #145
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_132666090
Jaaa, Atya gabonensis is tof O+. Ik zit net toevallig een kweekverslag te lezen, stammend van januari 2013. Voor zover ik weet de enige die het gelukt is te kweken met de Atya gabonensis. Particulier, that is.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  Moderator maandag 28 oktober 2013 @ 19:27:08 #146
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_132666278
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 14:41 schreef Samzz het volgende:

[..]

Neem een mantis shrimp _O-!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er zijn ook garnalen die groot worden, de Atya gabonensis, Atyoida Pilipes en de Atyopsis Moluccensis, bijvoorbeeld. Die worden resp. 14 cm, 7 á 8 cm en 8 tot 12 cm ongeveer :).

Voordeel (of nadeel...) is dat deze dieren zich niet voort planten in aquaria. Laat ik het anders stellen, de eitjes komen uit, maar de larven gaan redelijk snel dood. Ze overleven enkel in brak water en er is nog geen kweeksucces bekend.

Je kunt ook kijken naar de Lanchesterigarnaal, echt bijzonder mooie garnalen, de vrouwen worden zo'n 5 tot 8 cm, de mannen zo'n 10 cm. De kameleongarnaal is ook nog een optie, de man wordt zo'n 15 cm inclusief scharen.

Als je een gezellige garnaal wilt, dan zou ik voor de Lanchesterigarnaal gaan (Macrobrachium Lanchesteri). Ze zijn wel lastig te krijgen, schijnt.
Lol, wat is er mis met zo'n mantis shrimp? :D

Ik wil er graag één met een zéér felle kleur :)
Die blauwe die ik zag voldoet daaraan :P Alleen het moet wel gaan in mn bak straks i.c.m. planten en andere bewoners :)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  maandag 28 oktober 2013 @ 19:28:32 #147
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_132666322
Die Mantisdingen zijn zoutwater en fakking eng :P
Wel echt waanzinnig mooi trouwens, ken iemand van een ander forum die ze heeft.
L'Enfer, c'est les autres.
  Moderator maandag 28 oktober 2013 @ 19:33:55 #148
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_132666539
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 19:28 schreef Maria2.0 het volgende:
Die Mantisdingen zijn zoutwater en fakking eng :P
Wel echt waanzinnig mooi trouwens, ken iemand van een ander forum die ze heeft.
Aha :)

Zoutwater is een no go idd :P Ik vind ze niet eng om te zien, eerder fascinerend :)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  maandag 28 oktober 2013 @ 19:40:02 #149
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_132666809
Ik vind ze ook niet eng om te zien maar ik zou toch minder graag mijn handje in een aquarium met zo'n garnaaltje erin laten zakken :P
L'Enfer, c'est les autres.
  maandag 28 oktober 2013 @ 19:46:24 #150
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_132667125
quote:
7s.gif Op maandag 28 oktober 2013 19:27 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Lol, wat is er mis met zo'n mantis shrimp? :D

Ik wil er graag één met een zéér felle kleur :)
Die blauwe die ik zag voldoet daaraan :P Alleen het moet wel gaan in mn bak straks i.c.m. planten en andere bewoners :)
Ten eerste, zout water :P. Ten tweede, agressief... Ten derde, als ze je pakken heb je auw. Ten vierde... Als je geen stevig aquarium hebt en ze tikken iets te hard op je glas, dan heb je een probleem :P.

Het zijn prachtige dieren, maar ze worden echt huge!

Blauwe kreeften zijn wel tof, maar als je hele inrichting eraan gaat, dan is dat niet wat. Je kan eens kijken naar de blauwe Atya gabonensis variant, is wel lastiger te krijgen. Overigens bestaan er ook felblauwe garnalen, alleen worden die niet zo groot als de gabonensis of een kreeft.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  maandag 28 oktober 2013 @ 19:52:30 #151
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_132667517
Op beurzen is die wel goed te krijgen. Mijn vriendin heeft er op het Vivarium 2 jaar geleden 2 gekocht en ik zag ze gisteren ook op de beurs.
Maar weet niet wanneer er weer een beurs is. Ze zijn wel echt leuk en vrij groot!

Ik hoorde overigens op de beurs dat de zebrakreeft je vissen en planten met rust zou laten. Of dat waar is weet ik niet maar ze zijn mooi dus wellicht de moeite waard om in te lezen?
L'Enfer, c'est les autres.
pi_132668618


"zeg, je zwemt in me beeld! "
  maandag 28 oktober 2013 @ 22:45:20 #153
107792 Hexley
the Platypus
pi_132677004
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 16:18 schreef naamdrager het volgende:
Ik zou graag eens wat willen kweken met mijn visjes. Volgens mij heb ik in m'n gezelschapsbak twee soorten waarmee dit zou moeten kunnen: microrasbora kobutai, en corydoras pygmaeus. M'n vuurneons daar zal het lastiger mee gaan.

Maar visjes vermeerderen is helemaal nieuw voor me (behalve guppen dan, maar da's geen kunst). Wie weet wat voor methode het best zou zijn om te volgen? Ik hoef niet heel veel jongen, maar af en toe wat kleintjes zou leuk zijn. Het simpelst lijkt mij om te zorgen dat ze eitjes gaan leggen in de gezelschapsbak. En dan de eitjes zien te vinden, en opkweken in een klein bakje dat in de grote bak drijft. Maar hoe zorg ik dat ze eitjes krijgen? Of zou ik echt een apart aquarium moeten gaan inrichten, en hierin kweekpaartjes isoleren?

Verder zwemmen er in m'n bak nog een paar ancistrussen. Moet ik bang zijn dat deze alle eitjes opgegeten hebben, voordat ik ze uberhaupt kan vinden? Tot nu toe heb ik in elk geval nog nooit eitjes in m'n bak ontdekt.

Ik hoop dat jullie me wat tips kunnen geven!
Ik heb wel een zwangere vuurneon gehad, die een paar eitjes gelegd heeft en daarna met de rest is dood gegaan. Niet echt een succes dus, waarschijnlijk konden ze er niet uit of zo en een tijdje daarvoor waren er al een aantal vuurneons dood gegaan aan een of andere ziekte. Nou heb ik er nog maar twee over en is de vuurneon meer een uitloop model bij mij.

Maar ik had laatst jongen, even wat oude quote's:

quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 21:37 schreef Hexley het volgende:
* Hexley heeft een stuk of 25 kleine ancistrus gold albino's,... *O*

:P
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 10:06 schreef Komakie het volgende:

[..]

Hoe krijg je dat voor elkaar?
Leven die in een bak met andere soorten vis, of zijn ze apart gezet?
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 11:12 schreef Hexley het volgende:

[..]

De ouders leven in een gezelschapsbak, maar de moeder had een deel van de eitjes op een nogal vreemde plek gelegd en die heb ik in zo'n guppy kweekbakje gedaan. Gisteren is een groot deel van de eitjes uitgekomen en nu zitten de kleintjes alleen in een kleine bak.

De moeder vis heeft volgens mij ook wat eitjes in een halve kokosnoot gelegd of zo en dat zwom dus eventjes tussen de rest van de vissen. Maar de meeste daarvan zijn nu wel opgegeten door de sherrybarbelen, ik zie er in ieder geval geen eentje meer.
Het resultaat hiervan is dat geen eentje het "half ei half visje" stadium heeft overleefd. :'( :(

Een alternatief plan was een groter aquarium dan dat eerste bakje, incl. planten, vuurgarnalen en de ouders. Op de ouders na had ik het tweede aquarium (60 cm) er al draaiende staan, nou is voor kweken 60 cm wel voldoende. Alleen dat gesleep met de ouders zat me toch een beetje dwars, ipv de ancistrus gold albino's heb ik mijn sherrybarbelen in die bak gezet. Blijkbaar werkt dat beter, ik heb net de tweede groep (15 a 20) jongen in mijn "hoofd aquarium" zitten en dat zijn al "echte" visjes. Dus gewoon kleine kopietjes van pappa en mamma,... :P

Naast pappa en mamma zitten er in die bak nog wat verschillende soorten
tetra's en garnalen, mannetjes guppen, plus wat corydoras en dat gaat tot nu aardig goed. :Y
pi_132681443
Ik heb baby-vuurgarnaaltjes, ze zijn drie millimeter groot of zo, je ziet ze bijna niet. Als je goed kijkt zie je er af en toe eentje. O+
Ik krijg ze alleen niet op de foto ;(











  dinsdag 29 oktober 2013 @ 19:03:00 #155
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_132698399


Niet slecht voor een beginnertje toch? O+
Eheim 2211 gekocht, wat een zaligheid zeg, die hoor je echt niet.
Stukkie hout heeft in het echt een diepe groef, leuk plekje voor garnaaltjes om te poetsen. Voldoende open plek voor de cory's en het enige wat er tzt nog in moet is eventueel drijfplanten als ik besluit om voor gourami's te gaan.
L'Enfer, c'est les autres.
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 19:22:48 #156
170585 peterzx9r
buiten honger thuis eten
pi_132699310
Netje
ik vandaag mn bak op de schop gegooid alles verandert
Morgen nog wat verse plantjes erin en dan ff foto maaken
sorry voor mn taal ik ben dyslectisch
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 22:37:04 #157
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_132709086
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 19:03 schreef Maria2.0 het volgende:
[ afbeelding ]

Niet slecht voor een beginnertje toch? O+
Eheim 2211 gekocht, wat een zaligheid zeg, die hoor je echt niet.
Stukkie hout heeft in het echt een diepe groef, leuk plekje voor garnaaltjes om te poetsen. Voldoende open plek voor de cory's en het enige wat er tzt nog in moet is eventueel drijfplanten als ik besluit om voor gourami's te gaan.
Eheim heeft erg fijne filters, inderdaad :D.

Ik vind de bak wel wat kaal, eigenlijk... Vooral op de voorgrond is het erg kaal. Maar goed, je planten moeten natuurlijk nog aanslaan. Wel had ik geprobeerd meer planten aan de achterwand te zetten. Ik vind het stuk hout heel gaaf, zelf zou ik deze meer naar het midden hebben gezet en de planten daar omheen hebben gegroepeerd :).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_132713532
Och, geef het wat tijd dat de planten gaan groeien, dan lijkt het alweer heel anders. Benieuwd hoe het er over drie maand uit ziet.

Ik heb nog wat plantjes verplaatst zodat het meer een 'eiland' in het midden is, er stonden nog een paar plantjes wat verdwaald aan de zijkant ergens. De waas van het vullen is helemaal weggetrokken:


En nog een foto van een stuntgarnaal :P
  woensdag 30 oktober 2013 @ 01:36:37 #159
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_132713937
Dat zeg ik toch? De planten moeten nog aanslaan en dus gaan groeien. Alsnog is de voorgrond naar mijn smaak te leeg. Maar dat is dus smaak.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_132714050
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 01:36 schreef Samzz het volgende:
Dat zeg ik toch? De planten moeten nog aanslaan en dus gaan groeien. Alsnog is de voorgrond naar mijn smaak te leeg. Maar dat is dus smaak.
Wat zeg je? :P

Over smaak valt niet te twisten. Misschien ziet het er wel heul mooi uit met visjes erin.
pi_132717498
Hoe houden jullie een zandbodem schoon? Ik overweeg voor m'n axolotl een laag zand over de bodem te leggen (nu zit er foam neprots op de bodem gekit) maar ik 'stofzuig' regelmatig de bodem met een hevelslang omdat hij veel poept en over de bodem loopt. Is het zand zwaar genoeg om daarbij te blijven liggen? Ik wil fijn zwart zand gebruiken zonder scherpe randjes i.v.m. inslikken.
pi_132717621
quote:
2s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 00:49 schreef Nemephis het volgende:
Och, geef het wat tijd dat de planten gaan groeien, dan lijkt het alweer heel anders. Benieuwd hoe het er over drie maand uit ziet.

Ik heb nog wat plantjes verplaatst zodat het meer een 'eiland' in het midden is, er stonden nog een paar plantjes wat verdwaald aan de zijkant ergens. De waas van het vullen is helemaal weggetrokken:
[ afbeelding ]

En nog een foto van een stuntgarnaal :P
[ afbeelding ]
Ziet er echt verdomde mooi uit, kan ik je ook inhuren haha? Wat voor licht heb je er boven hangen?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  woensdag 30 oktober 2013 @ 11:20:09 #163
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_132718170
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 10:48 schreef frumslegnulk het volgende:
Hoe houden jullie een zandbodem schoon? Ik overweeg voor m'n axolotl een laag zand over de bodem te leggen (nu zit er foam neprots op de bodem gekit) maar ik 'stofzuig' regelmatig de bodem met een hevelslang omdat hij veel poept en over de bodem loopt. Is het zand zwaar genoeg om daarbij te blijven liggen? Ik wil fijn zwart zand gebruiken zonder scherpe randjes i.v.m. inslikken.
Toch voorzichtig afhevelen.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  Moderator woensdag 30 oktober 2013 @ 12:08:26 #164
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_132719899
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 11:20 schreef Komakie het volgende:

[..]

Toch voorzichtig afhevelen.
Wat wordt er bedoeld met afhevelen? :@
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  woensdag 30 oktober 2013 @ 12:59:10 #165
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_132721575
quote:
5s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 12:08 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Wat wordt er bedoeld met afhevelen? :@
Je softzuigt de bodem met een hevelslang en je weet niet wat afhevelen is :?
Gewoon opzuigen bedoel ik ;)

Desnoods kun je al het water inclusief vuil en zand nog in een emmer laten lopen en op dan de viezigheid er tussenuit halen.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_132722362
Neem een PET-fles, en snij die vlak boven de onderkant schuin af. Bevestig over de bovenkant heen een hevelslang (eventueel met kraantje zodat je de doorstroomsnelheid zelf kan bepalen) Door het grote oppervlak van de fles heb je niet zo snel dat het zand met het vuil wordt meegezogen.
Op die manier maakte ik altijd mijn goudvissenbak schoon, werkt prima.
pi_132722872
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 10:54 schreef rene90 het volgende:

[..]

Ziet er echt verdomde mooi uit, kan ik je ook inhuren haha? Wat voor licht heb je er boven hangen?
Thanks, ben er zelf ook erg blij mee. Origineel is het niet, ik heb een mooie bak die ik op YouTube heb gezien nagemaakt, Nature's Chaos door James Findley. Het had nog mooier gekund maar dan had ik meer tijd moeten hebben om de nieuwe bak in te richten - had ik niet, haast, oude bak lekte.

Er hangen nu twee merkloze TL-lampen van 1200mm boven. Er staat helemaal niks op, ook niet wat het wattage is.. misschien zit dat onder de afdekkapjes ervan. Wil ze binnenkort nog wel vervangen.

De huidige klep is waardeloos, een brede stevige balk (waar ook de TL's in zitten) in het midden en twee slappe plastic flappen aan weerszijden. Ik ben bang dat mijn kat er een keer opspringt en er zo doorheen zakt, dat moet hoe dan ook voorkomen worden, wil niet dat het beest verzuipt natuurlijk.
Ik vraag me af of de oude bak nog te verkopen is (als terrarium) omdat er zoveel krasjes in 't glas zitten, anders kan ik het deksel met verlichting daarvan uit elkaar slopen en inbouwen in nieuwe klep, de lampen die daarin zitten zijn nog maar een paar maand oud.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 15:05:04 #168
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_132725484
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 01:36 schreef Samzz het volgende:
Dat zeg ik toch? De planten moeten nog aanslaan en dus gaan groeien. Alsnog is de voorgrond naar mijn smaak te leeg. Maar dat is dus smaak.
Ik laat het even zo, zie vanzelf of het aanslaat en ik heb nog tijd zat om te veranderen ;)
Ik wil eigenlijk nog wel wat grasjes op de voorgrond maar ik heb een bak op kamertemperatuur dus niet alles kan.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_132725601
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 15:05 schreef Maria2.0 het volgende:

[..]

Ik laat het even zo, zie vanzelf of het aanslaat en ik heb nog tijd zat om te veranderen ;)
Ik wil eigenlijk nog wel wat grasjes op de voorgrond maar ik heb een bak op kamertemperatuur dus niet alles kan.
Ik ook, koude bak en gras/bodembedekkers die niet echt aanslaan. Is er misschien iemand die de gouden tip heeft qua bodembedekkers die bij lagere temperaturen goed groeien?
  woensdag 30 oktober 2013 @ 15:23:04 #170
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_132726100
Wat heb jij qua visbestand in je bak?
Het valt mij alles mee hoeveel soorten er toch nog op kamertemperatuur gehouden kunnen worden!
L'Enfer, c'est les autres.
pi_132726172
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 15:23 schreef Maria2.0 het volgende:
Wat heb jij qua visbestand in je bak?
Het valt mij alles mee hoeveel soorten er toch nog op kamertemperatuur gehouden kunnen worden!
Hangt er natuurlijk ook vanaf wat je kamer temperatuur is. Hier is het altijd 19c. Bij mijn oma 25c :')
  woensdag 30 oktober 2013 @ 15:26:36 #172
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_132726244
Haha ja, nou een graad of 18 á 20 hier.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_132726249
Ik heb 20 Galaxy Rabora's, vier Myxocyprinus Asiaticus, een voorntje en een stuk of twintig vuurgarnaaltjes. Er zou nog veel meer in de bak passen maar daar heb ik geen behoefte aan. De temperatuur van het water is 19 graden.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 15:28:35 #174
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_132726332
Leuk! Ik vind die Galaxy's geweldig, die overweeg ik als schooltje. Hier is de planning om er 10 Cory Panda's in te zetten, een nog nader te bepalen soort garnaal en dan een schooltje en een koppeltje eyecatchers. Eventueel nog 2 kleine algeneters. Ik wil ook niet teveel vis hebben.
L'Enfer, c'est les autres.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 15:58:47 #175
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_132727497
Hemelse pareldanio's... De Celestichthys margaritatus is een danio, geen rasbora.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  woensdag 30 oktober 2013 @ 19:58:00 #176
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_132735410
Net even wat plantvoeding, voer en Catappa leaves besteld :P
Je moet wat als je tegen een leeg aquarium aankijkt ;(
L'Enfer, c'est les autres.
pi_132739932
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 15:58 schreef Samzz het volgende:
Hemelse pareldanio's... De Celestichthys margaritatus is een danio, geen rasbora.
Je hebt gelijk - waar wat geleerd ^O^
Maar wat is dan het verschil tussen danio's en rasbora?

Op deze site lees ik:
quote:
De barbelen gebruiken vooral de onderste laag van het aquarium. Rasbora’s zwemmen veel in de middelste laag en danio’s vindt u vooral boven in de bak.
De mijne zitten voornamelijk in de middelste laag, amper bovenin.
  donderdag 31 oktober 2013 @ 00:01:22 #178
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_132747099
quote:
2s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 21:17 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Je hebt gelijk - waar wat geleerd ^O^
Maar wat is dan het verschil tussen danio's en rasbora?

Op deze site lees ik:

[..]

De mijne zitten voornamelijk in de middelste laag, amper bovenin.
Pareldanio's zijn dan ook middenlaag vissen, die van mij zitten ook nauwelijks bovenin het aquarium, dit komt omdat ze van nature in poeltjes leven die niet meer dan 30 cm diep zijn :).

Wat exact het verschil is tussen een pareldanio en een rasbora is toch wel de lichaamsvorm en de vinnen. Leg maar eens een afbeelding van een Boraras brigittae naast een Celestichthys margaritatus, ze zijn toch aardig verschillend van vorm, terwijl de Boraras brigittae qua vorm exact hetzelfde is als bijvoorbeeld de Boraras maculatus.

Hoewel de vissen wel allemaal tot de familie Cyprinidae behoren, zijn het toch andere geslachten :).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_132748586
Dat ze uit poeltjes van 30cm diep in Birma komen wist ik. Hij was bijna uitgestorven in het wild omdat het zo'n populaire aquariumvis is, maar gelukkig worden ze nu voor aquaria gefokt.

Dank voor je uitleg verder! ^O^ Het een stuk duidelijker geworden.
Boraras brigittae (micro rasbora):


Celestichthys margaritatus (hemelse pareldanio):


Boraras maculatus (dwerg rasbora):
  donderdag 31 oktober 2013 @ 09:41:31 #180
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_132751310
Ik vind de Danio's overall in elk geval een stuk mooier dan de Rasbora's.

Mijn Eheim is zo stil dat ik elke keer controleer of hij nog wel werkt :')
L'Enfer, c'est les autres.
  donderdag 31 oktober 2013 @ 11:55:38 #181
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_132754718
Ze zijn wel heel erg klein... :D

Ik zit nog te bedenken dat ik stiekem nog wel een garnalenbakje wil hebben ofzo. Iets met klein spul.
Als ik ga verhuizen in een hoekje misschien ofzo :P
Hoewel er nog geen directe verhuisplannen zijn... Dus zal nog wel ff duren...
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  Moderator donderdag 31 oktober 2013 @ 12:12:34 #182
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_132755271
Hoi.

Ik ga vanavond voor het eerst water in mijn aquarium gooien nadat ik afgelopen maandag de achterwand heb geplaatst. Nu lees ik op verschillende sites veel over "over kool filteren". Dit schijnt goed te zijn om allerlei toxische deeltjes uit je bak te filteren en, aangezien ik mijn eigen achterwand heb gemaakt met epxoy etc, dit daardoor noodzakelijk is.

Nu vraag ik mij het volgende af :

Ik heb mijn pomp klaar staan. En ik heb een zakje kool. Is de hoeveelheid kool die je normaal met je blauwe en witte filters plaatst, voldoende? Of moet ik, waar normaal de blauwe filter & witte filters zitten, nu ook allemaal kool filters plaatsen? Dan wordt het namelijk een dure grap :')

Huidige situatie filters van onder naar boven :

blauw
blauw
kool
wit

Dus : Kan iemand mij de bedoeling, en dan metname de hoeveelheid en zo uitleggen m.b.t. "over kool filteren"?

Bij voorbaat dank :)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  donderdag 31 oktober 2013 @ 12:17:58 #183
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_132755422
Wat voor pomp heb je? Ik filter over kool, in mijn kleine bakje ook. Water wordt er helder van vind ik.
In mijn kleine bakje zat een uitsparing in de spons waar kool in kon.
Nu in mijn Eheim heb ik grove spons onder, kool, filterwatten en bovenaan fijne spons.
L'Enfer, c'est les autres.
  Moderator donderdag 31 oktober 2013 @ 12:28:39 #184
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_132755664
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 12:17 schreef Maria2.0 het volgende:
Wat voor pomp heb je? Ik filter over kool, in mijn kleine bakje ook. Water wordt er helder van vind ik.
In mijn kleine bakje zat een uitsparing in de spons waar kool in kon.
Nu in mijn Eheim heb ik grove spons onder, kool, filterwatten en bovenaan fijne spons.
Ik heb een aqua pro 3.

Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_132756982
1 van mijn krabbetjes, deze is paars maar heb ook rode er tussen zitten.

pi_132757013
quote:
5s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 12:12 schreef onlogisch het volgende:
Hoi.

Ik ga vanavond voor het eerst water in mijn aquarium gooien nadat ik afgelopen maandag de achterwand heb geplaatst. Nu lees ik op verschillende sites veel over "over kool filteren". Dit schijnt goed te zijn om allerlei toxische deeltjes uit je bak te filteren en, aangezien ik mijn eigen achterwand heb gemaakt met epxoy etc, dit daardoor noodzakelijk is.

Nu vraag ik mij het volgende af :

Ik heb mijn pomp klaar staan. En ik heb een zakje kool. Is de hoeveelheid kool die je normaal met je blauwe en witte filters plaatst, voldoende? Of moet ik, waar normaal de blauwe filter & witte filters zitten, nu ook allemaal kool filters plaatsen? Dan wordt het namelijk een dure grap :')

Huidige situatie filters van onder naar boven :

blauw
blauw
kool
wit

Dus : Kan iemand mij de bedoeling, en dan metname de hoeveelheid en zo uitleggen m.b.t. "over kool filteren"?

Bij voorbaat dank :)
Epoxy hars is niet giftig als je het goed hebt laten drogen minstens 7 dagen. Over kool filteren hoeft dus niet. ;)

Wat wel belangrijk is zijn de plekken voor je bacterien, dus meer biologisch filtermateriaal dan wat anders. Veel bioballen of van die keramische pijpjes

Wat ik zou doen onderop 1 blauwe filtermat daarna 50 tot 60% keramische pijpjes dan weer een blauwe mat plus op het aller hoogste witte filterwatten. ( om makkelijker te verschonen doe je de filterwatten dus boven op.

Tip koop keramische pijpjes niet in de aquarium winkel maar op de vijverafdeling bij bijv de intratuin. ( scheel heel veel geld ) ;)

( of als je in noord brabant woont raad ik je aan alles bij aquabeek te kopen, maak er een leuke dag van want je kunt er uren je ogen uitkijken en is goedkoop )

[ Bericht 9% gewijzigd door Aloria op 31-10-2013 13:29:15 ]
  donderdag 31 oktober 2013 @ 13:39:41 #187
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_132757560
Ja, ik ga toch maar vuurgarnalen houden. Heb een lichte bodem dus WP's vallen af. CR's heb ik gehad maar die wilden niet kweken bij mij (PH was te hoog denk ik) en nouja, dan zijn vuurtjes wel een leuke keus denk ik.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_132757760
Misschien wist je het al maar zorg wel voor Javamos als je vuurgarnalen neemt, hebben ze nodig om jonge garnaaltjes te maken.
Ik heb er nog geen moment spijt van gehad dat ik ze in huis heb gehaald, leuke beestjes om te zien!
  donderdag 31 oktober 2013 @ 13:49:51 #189
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_132757874
Klopt, ik heb al 2 plukjes javamos op het hout gebonden! Moet eigenlijk nog wat extra hebben. Mosbal heb ik ook.
L'Enfer, c'est les autres.
  donderdag 31 oktober 2013 @ 14:31:25 #190
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_132759332
Javamos hebben ze niet nodig om te kweken, hoor. Ze waarderen het wel :).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  donderdag 31 oktober 2013 @ 14:39:30 #191
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_132759611
Precies en vanwege de ruimte in mijn bak heb ik net even 2 stenen met javamos erop gescoord en een Blyxa Japonica. Verder komt er niks in want ik wil mijn Cory's voldoende ruimte geven om te grondelen.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_132761874
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 14:31 schreef Samzz het volgende:
Javamos hebben ze niet nodig om te kweken, hoor. Ze waarderen het wel :).
Oh dat dacht ik.. dat vertelde de mevrouw waar ik ze van gekocht heb, van haar kreeg ik ook Javamos mee omdat ik dat nog niet had. Voortaan ook maar IRL om 'bron' vragen bij info :s)
Los daarvan vind ik Javamos wel mooi om te zien.

edit: het staat wel op deze site, en zo zijn er meer.. :?
  donderdag 31 oktober 2013 @ 15:51:28 #193
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_132762015
Wat ik weet is dat ze vanzelf zwanger worden maar dat de kleintjes graag schuilen in het mos tot ze wat groter zijn. Dus voor het zwanger worden is het niet nodig, voor het overleven van de meesten wel.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_132762106
Ja zo had ik het ook begrepen. Technisch gezien is Javamos dus geen voorwaarde voor jonkies maar wel als je wilt dat ze blijven leven ^O^
  Moderator donderdag 31 oktober 2013 @ 17:13:11 #195
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_132765193
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 13:21 schreef Aloria het volgende:

[..]

Epoxy hars is niet giftig als je het goed hebt laten drogen minstens 7 dagen. Over kool filteren hoeft dus niet. ;)

Wat wel belangrijk is zijn de plekken voor je bacterien, dus meer biologisch filtermateriaal dan wat anders. Veel bioballen of van die keramische pijpjes

Wat ik zou doen onderop 1 blauwe filtermat daarna 50 tot 60% keramische pijpjes dan weer een blauwe mat plus op het aller hoogste witte filterwatten. ( om makkelijker te verschonen doe je de filterwatten dus boven op.

Tip koop keramische pijpjes niet in de aquarium winkel maar op de vijverafdeling bij bijv de intratuin. ( scheel heel veel geld ) ;)

( of als je in noord brabant woont raad ik je aan alles bij aquabeek te kopen, maak er een leuke dag van want je kunt er uren je ogen uitkijken en is goedkoop )
Het heeft nu 6 dagen uit kunnen harden. Ik begrijp dat epoxy niet giftig is, dat was het hele idee achter die laag (i.c.m. de hardheid zodat vissen er niks af kunnen schrapen) maar ik heb natuurlijk, zij het op waterbasis, wel een verflaag aangebracht.

Op andere fora lees ik dat ik een week lang over kool moet filteren en iedere dag de helft van het water moet verversen, maar jij geeft een ander advies.

Nu twijfel ik geen moment aan je kundigheid, maar nu ik 2 verschillende verhalen lees, weet ik niet wat te doen :{

Want hoe lang adviseer je jouw manier uit te voeren alvorens echt te beginnen met het daadwerkelijk inrichten van de bak?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_132767330
quote:
7s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 17:13 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Het heeft nu 6 dagen uit kunnen harden. Ik begrijp dat epoxy niet giftig is, dat was het hele idee achter die laag (i.c.m. de hardheid zodat vissen er niks af kunnen schrapen) maar ik heb natuurlijk, zij het op waterbasis, wel een verflaag aangebracht.

Op andere fora lees ik dat ik een week lang over kool moet filteren en iedere dag de helft van het water moet verversen, maar jij geeft een ander advies.

Nu twijfel ik geen moment aan je kundigheid, maar nu ik 2 verschillende verhalen lees, weet ik niet wat te doen :{

Want hoe lang adviseer je jouw manier uit te voeren alvorens echt te beginnen met het daadwerkelijk inrichten van de bak?
Ik hoop toch wel de verflaag onder de epoxy hars !
Dan inderdaad een weekje laten indraaien / spoelen ( man man 50% elke dag wisselen er zit toch geen vis in wat dood kan gaan ). Daarna al het water eruit mikken en helemaal opnieuw beginnen met schoon water en dan echt beginnen met inrichten en indraaien. Dus plantjes,stenen en hout erin met een handjevol guppen en 3 weken wachten ;)

Je mag zelf weten als je kool wil gebruiken ja of nee, maar dit is alleen om echt medicijnen uit het water te halen en schadelijke stoffen. Maar als je epoxy genoeg tijd gehad heeft om te drogen laat die geen schadelijke stoffen meer vrij. Ik vind kool zelf duur en onhandig ( als je korrels pakt)

Het is veel belangrijker de droogtijd in de gaten te houden dan schoon te spoelen, als het namelijk niet droog genoeg is zal je water gaan stinken en je achterwand schimmelen, zelf meegemaakt had te veel epoxy en maar 7 dagen droog tijd had iets van 3 weken moeten wachten. Dus ik haal nu altijd 3 weken aan. Maar dat is voor jezelf ;)
pi_132767711
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 18:20 schreef Aloria het volgende:
Ik hoop toch wel de verflaag onder de epoxy hars !
Moderne watergedragen verf geeft geen chemische rommel af en laat ook niet los door water.

Kan me Onlogisch' verwarring wel voorstellen, op elke website en forum staan worden weer andere dingen aangeraden die elkaar soms behoorlijk tegenspreken.
  Moderator donderdag 31 oktober 2013 @ 18:36:39 #198
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_132767805
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 18:20 schreef Aloria het volgende:

[..]

Ik hoop toch wel de verflaag onder de epoxy hars !
Dan inderdaad een weekje laten indraaien / spoelen ( man man 50% elke dag wisselen er zit toch geen vis in wat dood kan gaan ). Daarna al het water eruit mikken en helemaal opnieuw beginnen met schoon water en dan echt beginnen met inrichten en indraaien. Dus plantjes,stenen en hout erin met een handjevol guppen en 3 weken wachten ;)

Je mag zelf weten als je kool wil gebruiken ja of nee, maar dit is alleen om echt medicijnen uit het water te halen en schadelijke stoffen. Maar als je epoxy genoeg tijd gehad heeft om te drogen laat die geen schadelijke stoffen meer vrij. Ik vind kool zelf duur en onhandig ( als je korrels pakt)

Het is veel belangrijker de droogtijd in de gaten te houden dan schoon te spoelen, als het namelijk niet droog genoeg is zal je water gaan stinken en je achterwand schimmelen, zelf meegemaakt had te veel epoxy en maar 7 dagen droog tijd had iets van 3 weken moeten wachten. Dus ik haal nu altijd 3 weken aan. Maar dat is voor jezelf ;)
Bedankt voor je post.

Geduld heb ik er zeker wel voor. E zit geen mega dikke laag op of zo. Gewoon een goede epoxy laag en (uiteraard ;) ) de verflaag onder de epoxy laag :)

Maar dan doe ik het toch wel zo, weekje laten draaien en dan (30%? per dag) vervangen? En na een week compleet leeg en dan inrichten :)

Mits de waterwaarden goed zijn uiteraard :)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Moderator donderdag 31 oktober 2013 @ 18:38:28 #199
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_132767861
quote:
2s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 18:33 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Moderne watergedragen verf geeft geen chemische rommel af en laat ook niet los door water.

Kan me Onlogisch' verwarring wel voorstellen, op elke website en forum staan worden weer andere dingen aangeraden die elkaar soms behoorlijk tegenspreken.
Ja, dat is wel iets waar ik tegen aan liep. Ik heb 0 ervaring met het maken van een eigen achterwand totdat ik het besloot te gaan doen. Uiteraard ga je je dan inlezen en is het vervelend/verwarrend dat je compleet tegenstrijdige dingen tegen komt.

Maar goed, al doende leert men :) Zolang de toekomstige bewoners er straks maar niet te dupe van zijn.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  donderdag 31 oktober 2013 @ 19:09:13 #200
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_132768817
De beste info haal je van Engelse en Duitse sites :D.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  Moderator donderdag 31 oktober 2013 @ 22:39:35 #201
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_132778604
Zo. Zojuist is het water er voor de eerste keer ingegaan. Geen troebel of bruin achtig water hier, zoals vaker op verschillende websites te lezen is na het maken van een eigen achterwand. Geen idee of dat een goed of slecht teken is, maar mijn water is kraakhelder.

Gelukkig deed mn pomp het in 1 keer :D ding heeft toch 3.5 jaar stil gestaan.

Ik ben benieuwd hoe mijn waardes zullen zijn over een paar dagen :)

ik filter momenteel over kool met witte watten. Eens kijken of dat wat brengt :)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_132783538
Altijd een emotioneel moment, de geboorte van je eerste :P


  vrijdag 1 november 2013 @ 03:04:37 #203
107792 Hexley
the Platypus
pi_132784421
Een Celestichthys margaritatus :7
  vrijdag 1 november 2013 @ 09:19:44 #205
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_132785990
Awwwww, lief! Daar komt hier ook een schooltje van *O*
L'Enfer, c'est les autres.
pi_132790468
Hij is echt ieniemie, kreeg 'm bijna niet op de foto, temeer daar de Hemelse Pareldanio's (zie, ik wen al aan de nieuwe naam!) geen moment stil zitten.

Ook nog deze foto geschoten, ben blij met nieuwe fotocamera-speeltje :)

  vrijdag 1 november 2013 @ 13:47:40 #207
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_132792431
Ahw, baby visjes O+.

Mijn danio's zijn hoog bejaard inmiddels :'). Ik ben op zoek naar andere visjes voor als mijn groep dood is. Heel mooi visje gevonden, maar in het wild is deze zwaar bedreigd, tegen het uitsterven aan. Nou, daar werk ik niet aan mee :).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_132792673
Krijgen je Danio's geen kindertjes dan?

Goed dat je geen bedreigde diersoort wilt.
Wat dat betreft zou ik wel meer openheid van dierenwinkels willen waar hun de vissen nu vandaan halen. Toen ik mijn danio's kocht is mij verzekerd dat ze van een Duitse kweker kwamen, maar laatst kwam een andere medewerker ineens met een heel ander verhaal waardoor je toch gaat twijfelen.
pi_132793613
Ik denk dat ik inmiddels maar langzaam aan van het idee afstap om zelf een aquarium te bouwen. Er zitten toch nog wel aardig wat haken en ogen aan. En aangezien ik bijna afgestudeerd ben kan ik de werkplaats van de universiteit ook niet meer gebruiken ;( En om nu spullen te laten maken ipv het zelf te doen maakt het allemaal wel erg duur.

Maar inmiddels gelukkig wel een aquarium gevonden dat mij qua vormgeving aanspreekt. Binnenkort maar eens kijken hoe de afwerking en het materiaal gebruik is. Iemand toevallig bekend met de aquaria van Ciano?

Ik heb de Ciano Emotions 120 op het oog (120x61x37)
[img]http://i1326.photobucket.com/albums/u649/feiko_b/IMG_1383_zps4c786251.jpg
[/img]

Qua vissen zit ik er aan te denken om er een Saulosi speciaalbak er van te maken. Zoiets als dit maar dan minder bevolkt :)
pi_132793884
Wat heeft die gast dat irritant gefilmd! Maar wel mooie vissen.

Die bak uit je plaatje is mooi strak met dat kastje eronder.

Je kan ook een aquarium deels van hout maken, dat scheelt aanzienlijk in de kosten.
Als ik ooit nog eens naar een groter huis verhuis wil ik zelf een grote bak maken, boden, een zijwand en de achterwand uit hout, de rest glas.
pi_132794073
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 november 2013 14:42 schreef Nemephis het volgende:
Wat heeft die gast dat irritant gefilmd! Maar wel mooie vissen.

Die bak uit je plaatje is mooi strak met dat kastje eronder.

Je kan ook een aquarium deels van hout maken, dat scheelt aanzienlijk in de kosten.
Als ik ooit nog eens naar een groter huis verhuis wil ik zelf een grote bak maken, boden, een zijwand en de achterwand uit hout, de rest glas.
Mwoa, het glas is het probleem niet. Een standaard volglas aquarium is gemakkelijk te krijgen voor een redelijke prijs. Meer dat ik niet gemakkelijk toegang heb tot freesmachines, zetbanken enz om het onderstel/kap/filterafscherming te maken
  vrijdag 1 november 2013 @ 15:36:48 #212
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_132795484
Wat zeggen jullie: Pseudomugil Gertrudae als scholenvisje of Danio Margaritatus (of hoe dat beest na 163 keer wisselen ook heet)?
L'Enfer, c'est les autres.
pi_132795607
Danio
nee echt niet !
pi_132796252
Ik heb net een filmpje gemaakt van Popo de axolotl die een stukje kabeljauw eet.... en ook bijna de voertang :')

  vrijdag 1 november 2013 @ 16:08:57 #215
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_132796338
Haha! Ik vind Mudkipz echt zo leuk! Mijn bak is te klein, anders had ik er ook eentje gewild O+
L'Enfer, c'est les autres.
pi_132796419
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 16:05 schreef frumslegnulk het volgende:
Ik heb net een filmpje gemaakt van Popo de axolotl die een stukje kabeljauw eet.... en ook bijna de voertang :')

Wat een vreselijk leuk beestje!
  vrijdag 1 november 2013 @ 17:34:37 #217
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_132798675
Hier heb ik een andere opvatting over indraaien van aquaria in de test. Schijnbaar is Nederland één van de weinige landen waar wordt aanbevolen een bak minstens 3 weken leeg te laten draaien. Andere landen, zoals Amerika, laten de bak 1 á 2 dagen staan en beginnen dan langzaam met het toevoegen van een visbestand. Vissen kunnen namelijk wel tegen nitriet en als je weinig vissen hebt op voldoende liter zou je bak sneller de piek krijgen en de vissen zouden er geen hinder van ondervinden.
Dus we're putting this myth to the test. Dostojevski, Tolstoj, Freud, Sartre en Guido (die laatste is van mijn man en uiteraard oranje :') ) zijn de 5 mannelijke guppen die sinds vandaag de bak bevolken.
Oh en ik zag ook al 2 poelslakjes.
L'Enfer, c'est les autres.
  vrijdag 1 november 2013 @ 20:34:10 #218
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_132804260
Leeg indraaien is ook dom. Ammoniak heb je nodig.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  vrijdag 1 november 2013 @ 22:13:30 #219
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_132808272
Ik heb een bak een keer maar een paar dagen laten indraaien en ik heb weinig anders dan problemen met die bak gehad. Onder andere veel en vaak last van blauw alg gehad.

2 keer een bak "gewoon" laten indraaien en draaien als een zonnetje.
Noem mij dus "old fashioned" of noem het onzin, maar ik laat de bak gewoon lekker een paar weken zonder vis indraaien om daarna rustig een vissenbestand toe te voegen.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  zaterdag 2 november 2013 @ 10:40:24 #220
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_132818059
Ik ben erg benieuwd. Ik heb een bakje paar weken laten indraaien leeg en daar had ik veel alg. Nu is het even wachten, ik zie het wel. Voor beide methodes is iets te zeggen natuurlijk.
L'Enfer, c'est les autres.
  zaterdag 2 november 2013 @ 12:15:54 #221
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_132819744
En vreten dat die guppen doen haha! Zal eens kijken of ik ze zo op de kiek kan zetten. Zijn geen speciaaltjes ofzo, gewoon dierenwinkelguppen. Maar erg actief, leuk.
L'Enfer, c'est les autres.
  zaterdag 2 november 2013 @ 20:45:24 #222
307755 Draai_kont
Nee heb je, ja kun je krijgen.
pi_132834331
Ik laat mijn bakken slechts 24 uur indraaien op kraanwater met Sera Nitrivec toegevoegd, er kan na deze 24 uur al meteen een aantal vissen worden ingebracht in de bak.
Is bij mij altijd al perfect gegaan, nooit een dode vis of iets dergelijks.
Het is niet nodig om de bak weken te laten indraaien. :)
Op woensdag 18 augustus 2010 15:37 schreef Schenkstroop het volgende:
Als een vrouw zich als een eikel gedraagt mag je dr als een eikel behandelen. gelijke rechten enzo.
  zondag 3 november 2013 @ 01:42:51 #223
107792 Hexley
the Platypus
pi_132844264
En je kunt het ook met "tweedehands water" uit een ander aquarium doen. :)
pi_132845868
Ik zie het nut eigenlijk niet van indraaien zonder vissen, je wilt immers een compleet systeem in balans, daar horen die vissen ook bij. Water uit de oude bak gebruiken (als die er is) zorgt ervoor dat die balans er eerder is.
Tenzij het gaat om een nieuwe bak, of net afgekit of net achterwand erin, dan vind ik het juist wel erg zinvol omdat je gifstoffen eerst uit het water wilt hebben.

Verschillende fases van algen krijg je toch wel in een nieuw ingerichte bak maar dat zie ik juist als een goed teken dat alles zich aan het ontwikkelen is (...of niet..).

Wel weer leuk om te lezen hoe iedereen hier zijn eigen kijk op heeft :)
pi_132846674
Het wel of niet wachten op het stabiliseren van het biotoop in de bak is zeer afhankelijk van de gebruikte grondstoffen. Deze grondstoffen kunnen een zware impact hebben op de waterkwaliteit. Deze kan zelfs schommelen met pieken en dalen door externe invloeden als licht en of temperatuur.
Gebruik je bv een substraat waar veel organische (mest)stoffen in verwerkt zijn dan zullen de eerste weken door een explosie van bacteriologische processen bepaalde waardes onaanvaardbaar gaan pieken. Soms zelfs zo erg dat een paar weken dagelijkse waterverversing nodig is om het weer stabiel te krijgen. Dit is dan een extreem voorbeeld, maar ook het gebruik van een stuk veenkienhout kan extreme gevolgen hebben en de zuurgraad explosief laten stijgen of bepaald gesteende deze laten dalen.

Daarom is het belangrijk om een bak eerst zonder visjes een tijdje in (quarantaine) de gaten te houden en dagelijks te meten (is weten) wat er nu precies gebeurd met de water kwaliteit. In een zulk klein biotoop als een aquarium kun je binnen een paar dagen soms zelfs uren door hele kleine invloeden zeer schommelende effecten hebben, hoe kleiner het biotoop hoe desastreuzer deze effecten kunnen zijn. Daarom is het ook heel erg belangrijk dat je je eerst goed inleest en informatie vergaard over de gewenste materialen en grondstoffen. En dan is er nog de geluksfactor dat er ook werkelijk dat in de verpakking zit wat er op staat. Er zijn namelijk voorbeelden zat dat een stuk hout verkocht als veenkienhout of mangrove etc. in het aquarium na een paar weken gaat schimmelen of rotten.

Nu kun je natuurlijk altijd geluk hebben en of de boel proberen te bespoedigen met chemische additieven om een biotoop sneller te stabiliseren. En zulk geval moet je heel erg goed weten wat je doet en welke soort levende wezens je erbij op het spel zet. Het gaat tien keer goed maar misschien ook een keer fout en die ene keer is eigenlijk een keer teveel.

Zie het ook eens een keer van de andere kant ;) je speelt immer voor god in je kleine bakkie. Draai de rollen eens om en stel je voor dat jij op goed geluk een kamertje wordt gestopt en men dan achteraf gaat bekijken hoe je het doet. En jij als mens bent ook best wel weerbaar en kun je ook wel enige tijd onder niet ideale omstandigheden redelijk overleven ook al voel je daarbij niet al te best. En zolang je nog redelijk beweegt neemt de observator aan dat het wel snor zal zitten. En op die feedback volgens geobserveerd gedrag gaat men dan de omstandigheden misschien aanpassen. En plots! Oh kijk!? *; Ze hapt naar lucht! Wat zou het toch zijn? -O-

Als je dan toch voor god wil spelen.. Doe het dan godverdomme met alle respect.

Succes.. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Watuntrik op 03-11-2013 10:34:13 ]
pi_132847560
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 10:23 schreef Watuntrik het volgende:
Het wel of niet wachten op het stabiliseren van het biotoop in de bak is zeer afhankelijk van de gebruikte grondstoffen. Deze grondstoffen kunnen een zware impact hebben op de waterkwaliteit. Deze kan zelfs schommelen met pieken en dalen door externe invloeden als licht en of temperatuur.
Gebruik je bv een substraat waar veel organische (mest)stoffen in verwerkt zijn dan zullen de eerste weken door een explosie van bacteriologische processen bepaalde waardes onaanvaardbaar gaan pieken. Soms zelfs zo erg dat een paar weken dagelijkse waterverversing nodig is om het weer stabiel te krijgen. Dit is dan een extreem voorbeeld, maar ook het gebruik van een stuk veenkienhout kan extreme gevolgen hebben en de zuurgraad explosief laten stijgen of bepaald gesteende deze laten dalen.

Daarom is het belangrijk om een bak eerst zonder visjes een tijdje in (quarantaine) de gaten te houden en dagelijks te meten (is weten) wat er nu precies gebeurd met de water kwaliteit. In een zulk klein biotoop als een aquarium kun je binnen een paar dagen soms zelfs uren door hele kleine invloeden zeer schommelende effecten hebben, hoe kleiner het biotoop hoe desastreuzer deze effecten kunnen zijn. Daarom is het ook heel erg belangrijk dat je je eerst goed inleest en informatie vergaard over de gewenste materialen en grondstoffen. En dan is er nog de geluksfactor dat er ook werkelijk dat in de verpakking zit wat er op staat. Er zijn namelijk voorbeelden zat dat een stuk hout verkocht als veenkienhout of mangrove etc. in het aquarium na een paar weken gaat schimmelen of rotten.

Nu kun je natuurlijk altijd geluk hebben en of de boel proberen te bespoedigen met chemische additieven om een biotoop sneller te stabiliseren. En zulk geval moet je heel erg goed weten wat je doet en welke soort levende wezens je erbij op het spel zet. Het gaat tien keer goed maar misschien ook een keer fout en die ene keer is eigenlijk een keer teveel.

Zie het ook eens een keer van de andere kant ;) je speelt immer voor god in je kleine bakkie. Draai de rollen eens om en stel je voor dat jij op goed geluk een kamertje wordt gestopt en men dan achteraf gaat bekijken hoe je het doet. En jij als mens bent ook best wel weerbaar en kun je ook wel enige tijd onder niet ideale omstandigheden redelijk overleven ook al voel je daarbij niet al te best. En zolang je nog redelijk beweegt neemt de observator aan dat het wel snor zal zitten. En op die feedback volgens geobserveerd gedrag gaat men dan de omstandigheden misschien aanpassen. En plots! Oh kijk!? *; Ze hapt naar lucht! Wat zou het toch zijn? -O-

Als je dan toch voor god wil spelen.. Doe het dan godverdomme met alle respect.

Succes.. :)
Amen!! ^O^
  Moderator zondag 3 november 2013 @ 12:18:20 #227
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_132848720
Binnenkort is het zover; ik hoop binnen twee á drie maanden toch eens te gaan kijken naar een ander aquarium. Als we dit project afgerond hebben dan is het de bedoeling dat in ons huis een aquarium komt te staan.

Mijn huidige (zoetwater)aquarium is nodig aan vervanging toe, de bak is alweer een jaar of 6 oud en blijkt helaas niet meer helemaal waterdicht te zijn. Die bak heeft een afmeting van 60x40x40.

De afmeting van de nieuwe bak (ook weer zoetwater) zou iets moeten worden van 100 cm of 110 cm breed x 40 cm diep x 40 cm hoog.

Zijn er eigenlijk bepaalde merken die goede kwaliteit aquariums in hun assortiment hebben ?
Het liefst heb ik een aquarium met een lichtkap die ik als het ware omhoog kan klappen en die dan ook vanzelf open blijft staan.

Mijn huidige bak heeft dat niet, die heeft gewoon een losse kunststof plaat boven op het aquarium liggen waar de verlichting weer aan gemonteerd is. Met als gevolg dat je iedere keer als je in het aquarium wilt werken je de volledige lichtkap bijna moet verwijderen omdat je anders niet fatsoenlijk kunt werken.

Met als gevolg dat je weer niks kunt zien :')

En ik merk ook dat aquarium meubels die er te krijgen zijn steeds moderner en strakker worden; iets wat helemaal niet past bij ons huis/inrichting.. -O-

Kortom tips zijn welkom !
  zondag 3 november 2013 @ 13:57:02 #228
131755 joekeloekes
Mijn hond is de liefste
pi_132851044
Ik heb een tijdje jouw topic gevolgd en heb respect voor je aanpak van dat project. Als er iemand is die het vakmanschap heeft om zelf iets moois te bouwen, dan denk ik dat jij dat bent :)

Waarom laat je niet een glasbak plakken in de maten die je wilt, en bouw je er zelf een mooi passend meubel omheen, inclusief scharnierende lichtbak?

Voedertijd: http://joekeloekes.nl/effe/vis4.mp4

[ Bericht 12% gewijzigd door joekeloekes op 03-11-2013 21:28:56 ]
Volg mijn Zweedse avonturen op www.zwederlander.nl
  Moderator zondag 3 november 2013 @ 21:30:36 #229
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_132869501
Mijn water werd toch wat troebel na een dag. Ik heb het zojuist even ververst en nu ziet het er weer helder uit. Vd week maar eens een testkitje halen. Maar voorlopig blijf ik nog dagelijks water verversen. Ik hoop op die manier zo veel mogelijk schadelijke stoffen uit mijn nieuwe achterwand te krijgen.

Als alles goed gaat volgend weekend leeg laten lopen en inrichten :)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  maandag 4 november 2013 @ 01:32:36 #230
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_132879573
Deze reeks staat nog in mijn actives maar man wat ben ik blij dat ik van dat aquarium af ben. :D!

Succes met modderen en meten. Vissen horen in de natuur of op je bord. Good luck!
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  maandag 4 november 2013 @ 09:11:14 #231
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_132881113
quote:
14s.gif Op maandag 4 november 2013 01:32 schreef Staal het volgende:
Deze reeks staat nog in mijn actives maar man wat ben ik blij dat ik van dat aquarium af ben. :D!

Succes met modderen en meten. Vissen horen in de natuur of op je bord. Good luck!
^O^
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  Moderator woensdag 6 november 2013 @ 21:45:32 #232
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_132981071
Hallo :W

Even weer een update van mij.

Ik heb er gisteren een stuk kienhout ingelegd, eerst uitgekookt en daarna in mijn aquarium geplaatst. Het gaf gelukkig niet af en mijn water blijft kraakhelder. Alleen mijn glas lijkt een beetje dof. Morgen even zo'n schraapmesje halen en daarmee het glas even schoon maken :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, ook nog een vraag omtrent het uitspuitstuk. Die zat vroeger altijd klem op de achterruit met van die zuignapjes. Aangezien ik een eigen achterwand heb, blijven die zuignapjes niet zitten ivm de oneffenheid van de achterwand. Ik wil dit ook niet vast lijmen of zo, maar heeft één van jullie daar toevallig een handige oplossing voor? Nu blaast ie alles naar het midden van mijn bak, wat ik straks toch wel wil voorkomen.

Ondertussen ook begonnen met het uitwassen van mijn zand. Morgen ga ik mijn bak inrichten. Na het werk even wat plantjes halen, gelukkig is er nu een uitverkoop dus dat komt mooi uit :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu lees ik alleen wel veel over een "plantenplan". Wat moet ik me daarbij voorstellen, en hoe zal ik zoiets aanpakken? Ik heb een Rio 240. Natuurlijk is het smaak afhankelijk hoeveel planten ik er in ga zetten, maar kan iemand misschien zo'n "plantenplan" nader toelichten?

Alvast bedankt :)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Moderator woensdag 6 november 2013 @ 21:58:33 #233
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_132981978
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 13:57 schreef joekeloekes het volgende:
Ik heb een tijdje jouw topic gevolgd en heb respect voor je aanpak van dat project. Als er iemand is die het vakmanschap heeft om zelf iets moois te bouwen, dan denk ik dat jij dat bent :)

Waarom laat je niet een glasbak plakken in de maten die je wilt, en bouw je er zelf een mooi passend meubel omheen, inclusief scharnierende lichtbak?

Voedertijd: http://joekeloekes.nl/effe/vis4.mp4
Mwah, grootste reden is een gebrek aan tijd. :)
Na twee jaar klussen samen met mijn vader ben ik er eigenlijk wel klaar mee, en ik wil daarom geen maanden besteden aan het maken van een aquarium inclusief meubel.

Het liefst koop ik gewoon een mooie bak met meubel waarin ik een fabrieks-achterwand monteer :)
pi_132995043
Zou ik er nog 2 dwerggourami's bij kunnen doen? Ik vind die felblauwe ZO mooi!

heb een 60L bak met 15 vuurtetra's en 2 siamese algenetertjes.
pi_133004988
quote:
7s.gif Op woensdag 6 november 2013 21:45 schreef onlogisch het volgende:
Hallo :W

Even weer een update van mij.
* knip *
Leuk om je voortgang te volgen. Ben nu ook achtergronden aan het ontwerpen, en bedankt voor het werk dat ik me daarmee op de hals haal hè :P

Ik weet geen antwoord op je vraag over plantenplan.
Wat ikzelf gedaan heb is via meerdere websites (zodat je ervan kan uitgaan dat de info klopt) info over waterplanten uitzoeken zodat je uiteindelijk met een lijstje in de hand naar de dierenwinkel kan gaan. Op die manier heb ik een aantal Aziatische planten bij elkaar gesprokkeld die een mooi totaalplaatje geven.
Wat is het thema van jouw bak?

Heb nog wat geoefend met de nieuwe cam de afgelopen dagen.
Hemelse pareldanio's eten bijna alles wat voor hun neus voorbij komt, ook bloedwormen:


Deze jongens doen het het allerbeste, om de zoveel tijd moet je een aantal uit de bak halen anders worden het er teveel:


Het voorntje wordt steeds minder schuw.


Meneer vuurgarnaal


Myxocyprinus asiaticus


Hemelse pareldanio's






[ Bericht 9% gewijzigd door Nemephis op 07-11-2013 16:21:04 ]
pi_133011701
The maximum size reached by this fish is 1.35 m

Dat is een behoorlijk beest! Wat voor bak heb jij !
  donderdag 7 november 2013 @ 18:12:37 #237
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_133012509
quote:
2s.gif Op donderdag 7 november 2013 17:46 schreef Markster het volgende:
The maximum size reached by this fish is 1.35 m

Dat is een behoorlijk beest! Wat voor bak heb jij !
Zullen we er 80 tot 90 cm van maken :D? Maar inderdaad, heb je een mega bak, minimaal 250 cm, voor nodig.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_133039534
quote:
7s.gif Op woensdag 6 november 2013 21:45 schreef onlogisch het volgende:

Nu lees ik alleen wel veel over een "plantenplan". Wat moet ik me daarbij voorstellen, en hoe zal ik zoiets aanpakken? Ik heb een Rio 240. Natuurlijk is het smaak afhankelijk hoeveel planten ik er in ga zetten, maar kan iemand misschien zo'n "plantenplan" nader toelichten?

Alvast bedankt :)
Het is natuurlijk meer dan smaakafhankelijk en ook plantensoorten hebben hun specifieke wensen en verzorging nodig. Je zult er rekening mee moeten houden hoe groot een plant wordt en of hij gemakkelijk te snoeien is. Ook zal je het plantenbestand moeten aanpassen aan de hoeveelheid licht je gaat plaatsen boven de bak. Er zijn lichtbehoeftige soorten en minder lichtbehoeftige soorten. Hiermee gaat ook een behoefte aan voeding en substraatinhoud mee gepaard. :) Hier op deze site staat zowat alles wat je over aquariumplanten moet weten.

http://www.tropica.com/en/home.aspx

Bij het kopje Layouts kun je heel veel voorbeelden vinden over hoe je welke soorten met elkaar te combineren om tot een mooie inrichting te komen. Je kan bij het zoeken filteren op moeilijkheidsgraad.
  Moderator vrijdag 8 november 2013 @ 12:39:38 #239
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_133039680
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 12:34 schreef Watuntrik het volgende:

[..]

Het is natuurlijk meer dan smaakafhankelijk en ook plantensoorten hebben hun specifieke wensen en verzorging nodig. Je zult er rekening mee moeten houden hoe groot een plant wordt en of hij gemakkelijk te snoeien is. Ook zal je het plantenbestand moeten aanpassen aan de hoeveelheid licht je gaat plaatsen boven de bak. Er zijn lichtbehoeftige soorten en minder lichtbehoeftige soorten. Hiermee gaat ook een behoefte aan voeding en substraatinhoud mee gepaard. :) Hier op deze site staat zowat alles wat je over aquariumplanten moet weten.

http://www.tropica.com/en/home.aspx

Bij het kopje Layouts kun je heel veel voorbeelden vinden over hoe je welke soorten met elkaar te combineren om tot een mooie inrichting te komen. Je kan bij het zoeken filteren op moeilijkheidsgraad.
Dank! ^O^
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  vrijdag 8 november 2013 @ 13:13:05 #240
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_133040723
Ik heb voor mijn bak specifiek gezocht naar planten die weinig licht nodig hebben, ik heb planten gekozen die snel groeien, maar ook langzame groeiers, planten die makkelijk te stekken zijn.

Cryptocoryne O+. Ik heb al een aantal mooie stekken van mijn usteriana :). Nog wel klein, maar ze groeien hard.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_133042058
quote:
7s.gif Op woensdag 6 november 2013 21:45 schreef onlogisch het volgende:
Hallo :W

Nu lees ik alleen wel veel over een "plantenplan". Wat moet ik me daarbij voorstellen, en hoe zal ik zoiets aanpakken? Ik heb een Rio 240. Natuurlijk is het smaak afhankelijk hoeveel planten ik er in ga zetten, maar kan iemand misschien zo'n "plantenplan" nader toelichten?

Alvast bedankt :)
Wij hadden voordat we de bak gingen vullen de bodem van de bak op schaal getekend en in die tekening aangegeven waar we hoge, waar we lage en waar we middelhoge plantjes wilden hebben. Achtergrond- midden en voorgrondzone zeg maar. Vervolgens hebben we in een aquariumboek allemaal Z-A plantjes uitgezocht, wat namen opgeschreven en voor advies naar een aquariumspeciaalzaak gegaan. De eigenaar heeft ons toen geholpen met het beoordelen van ons beplantingsschema. Voordeel is dat we nu nog steeds goed weten welk platje waar staat waardoor we makkelijk dingen kunnen opzoeken.

Onze killersnails zijn kwijt. Nouja, we hadden er een maandje geleden 4 gekocht, Eentje daarvan zag ik laatst alleen nog maar het lege huisje van en een andere is gewoon onvindbaar.

Helaas vragen de winkels hier in de buurt zo'n beetje de hoofdprijs voor Helena's. Vier euro per stuk is geen uitzondering.

Iemand misschien wat Helena's over?
pi_133045269
Kun je via Marktplaats niks vinden? Daar heb ik de vuurgarnaaltjes ook vandaan: In de winkel 2 euro per stuk, via MP een fractie daarvan.
  vrijdag 8 november 2013 @ 16:13:59 #243
307755 Draai_kont
Nee heb je, ja kun je krijgen.
pi_133047498
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:51 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Wij hadden voordat we de bak gingen vullen de bodem van de bak op schaal getekend en in die tekening aangegeven waar we hoge, waar we lage en waar we middelhoge plantjes wilden hebben. Achtergrond- midden en voorgrondzone zeg maar. Vervolgens hebben we in een aquariumboek allemaal Z-A plantjes uitgezocht, wat namen opgeschreven en voor advies naar een aquariumspeciaalzaak gegaan. De eigenaar heeft ons toen geholpen met het beoordelen van ons beplantingsschema. Voordeel is dat we nu nog steeds goed weten welk platje waar staat waardoor we makkelijk dingen kunnen opzoeken.

Onze killersnails zijn kwijt. Nouja, we hadden er een maandje geleden 4 gekocht, Eentje daarvan zag ik laatst alleen nog maar het lege huisje van en een andere is gewoon onvindbaar.

Helaas vragen de winkels hier in de buurt zo'n beetje de hoofdprijs voor Helena's. Vier euro per stuk is geen uitzondering.

Iemand misschien wat Helena's over?
De helena's zitten waarschijnlijk gewoon onder de bodembedekking verscholen. Ze zijn bij mij tenminste als het donker wordt pas actief. Overdag is hij of zij soms nergens te bekennen.
Op woensdag 18 augustus 2010 15:37 schreef Schenkstroop het volgende:
Als een vrouw zich als een eikel gedraagt mag je dr als een eikel behandelen. gelijke rechten enzo.
  Moderator vrijdag 8 november 2013 @ 17:38:48 #244
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_133050692
Zo. Het begin is er :)



Eerst de bak helemaal leeg gemaakt, en vervolgens het zand erin.



Vervolgens de planten er gewoon los in gezet, en wachten totdat de "mist" gaat dalen :')




Gelukkig, een paar uur later was het al een stuk minder :)



Terrasje neemt ook goede vormen aan :) Hier heb ik overigens vanmiddag zwart grind voor gehaald. Heel fijn grind. Ik ga het terras vanavond bedekken met zwart grind. Ik hoop dat dat een mooi effect zal geven :) Het enige waar ik bang voor ben is dat tussen de naden het e.e.a. aan zwart grind naar beneden zal zakken. Iemand suggesties om dat op een slimme manier tegen te gaan?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_133050875
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 november 2013 17:38 schreef onlogisch het volgende:
Iemand suggesties om dat op een slimme manier tegen te gaan?
Stukjes plastic op maat knippen om een afscheiding van te maken, aan de achterkant tegen de stenen aan zetten.
  Moderator vrijdag 8 november 2013 @ 17:46:13 #246
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_133050927
Is het trouwens een absolute no-go om er cichliden in te zetten als je planten hebt? En dan bedoel ik eigenlijk dwergcichliden. Ik wil o.a. graag een koppeltje kersenbuiken erin :)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_133053403
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 november 2013 17:46 schreef onlogisch het volgende:
Is het trouwens een absolute no-go om er cichliden in te zetten als je planten hebt? En dan bedoel ik eigenlijk dwergcichliden. Ik wil o.a. graag een koppeltje kersenbuiken erin :)
Tuurlijk kun je die erin houden, zet een halve kokosnoot of 2 op zijn kop in je bakje en het zullen vissen zijn die je bak compleet met rust laten. Tenzij ze jongen hebben, dan wil je GEEN bijvissen hebben. ( planten laten ze 100% met rust)

Oh en het zijn net guppen jongen zullen er komen en je raakt ze met de straatstenen niet kwijt.

Maar ze zijn leuk om naar te kijken ;)
pi_133053409
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 november 2013 17:46 schreef onlogisch het volgende:
Is het trouwens een absolute no-go om er cichliden in te zetten als je planten hebt? En dan bedoel ik eigenlijk dwergcichliden. Ik wil o.a. graag een koppeltje kersenbuiken erin :)
:) Cichliden is een soort van de baarsachtigen die wereldwijd voorkomen in landen rond de evenaar. Er zijn dus een massa aan verschillende soorten. Eigenlijk is het beste om een biotoop aquarium in te richten, w.w.z. dat je het aquarium zo natuurgetrouw mogelijk inricht zoals de vissen in de natuur ook leven. Dus dat je planten en vissen enkel combineert die in dezelfde wateren leven. Dan zit je zowat altijd in de goede richting wat betreft de algemene eisen van de soorten onderling.

Sommige cichliden vooral de Afrikaanse families leven in meren of wateren die van nature weinig beplanting kennen. Dus dan zal deze vis in een inrichting ook niet echt beplanting verlangen om zich thuis te voelen en zo kun je dan kiezen voor een rotsachtige inrichting zonder planten. Ook zijn bepaalde soorten erg agressief onderling. Kunnen onderling gevechten aan gaan en stuiven dan wild door het aquarium. Juist de beplanting moet het dan vaak ontgelden en wordt dan losgerukt. Maar wanneer je de juiste keuzes maakt kunnen bij alle cichliden ook planten zetten. Het zijn immers jagers en leven in het wild overwegend van levend aas, dus de planten zullen ze niet op eten. ;)

Kersenbuik (ook een afrikaan) is geen probleem met beplanting en een koppeltje is heel leuk. Vooral wanneer je ergens een beschut holletje maakt zullen ze snel gaan broeden. En dat wordt dan een heel mooi schouwspel om te observeren. Vrouwtje zal zich een tijdje in het holletje verschuilen terwijl het mannetje de wacht houd en alles wegjaagt wat in de buurt durft te komen. En op een dag komt mama dan naar buiten omringt door een zwerm kleine paarsachtige zwart gespikkelde babykersenbuikjes om zich heen. De hele groep zwemt dan een beetje robotisch schokkend door het aquarium terwijl de vader alles er omheen wegjaagt. Tegen het vallen van de avond neemt mama zoveel kleintjes in haar muil als ze maar kan om ze het holletje in te brengen om ze daar uit te spugen en weer andere te halen. Sommige eigenwijze baby's zullen dan weer het holletje uitzwemmen en zo zal mama en papa even bezig blijven. Voor dat je het weet heb je er dus teveel want ze broeden erg fanatiek. Je zou er voor kunnen kiezen om er bv een koppeltje maanvisjes bij te houden, dan zal het onderlinge broed niet zo snel overleven en gewoon langzaam aan opgepeuzeld worden. :)

Maanvisjes ook een cichlide bv leven in Zuid-Amerika en die verlangen juist veel beplanting omdat ze zich in het wild daar nu eenmaal ook graag ophouden ze leggen daar hun eieren en zoeken er beschutting. Het zijn net snoekjes, ze verschuilen zich opportunistisch in de bosjes om een nietsvermoedend voorbij zwemmend lekker hapje te kunnen vangen. Maar echt jagen doen ze niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Watuntrik op 08-11-2013 19:14:49 ]
pi_133064506
Vorige week heb ik 10 kegelvlekjes gekocht, ze hebben het hele aquarium (voorlopig) nog voor zichzelf (110 liter) Ik heb pas sinds kort een aquarium dus weet nog niet precies wat normaal gedrag voor ze is. Ze lijken het prima naar hun zin te hebben maar het viel mij op dat, toen ik vanavond het glas aan de binnenkant algvrij had geschrobd, ze allemaal zeer actief werden! Ze hebben 2 uur lang geprobeerd tegen de stroom van de filterpomp in te zwemmen. Ze deden dit trouwens ook toen ik ze er net een uurtje in had zitten en een paar dagen later ook toen ik het water voor het eerst ververste en dit bewerkt had met een scheutje easy-life. Lijkt me dat dit gewoon speelgedrag is, toch? Of toch blinde paniek? :'(
pi_133065888
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:13 schreef Draai_kont het volgende:

[..]

De helena's zitten waarschijnlijk gewoon onder de bodembedekking verscholen. Ze zijn bij mij tenminste als het donker wordt pas actief. Overdag is hij of zij soms nergens te bekennen.
dat zou dan met 1tje het geval kunnen zijn. De andere is toch echt niet meer dan een leeg huisje.
pi_133072326
V&A / [TK] Juwel 12oL aquarium met meubel en toebehoren
Ons aquarium gaat eruit. Iemand interesse?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 10 november 2013 @ 00:13:06 #252
131755 joekeloekes
Mijn hond is de liefste
pi_133096575
Vandaag ging alles dat met dieren te maken had stuk. Vanmorgen eerst de hond kapot, dus een tripje naar de dierenarts. Toen ik met een gerepareerde hond thuiskwam was de postbode er met mijn nieuwe aquarium plantjes, joepieee :)

Kwartiertje later, KLIK, de schakelklok van het aquarium. Normaal volgt dan FLOEP FLOEP maar vandaag was het BBRR KRRR GRRR PFFF SHHH...

De lichtkap van mijn 2 maanden oude juwel rekord800 was toen alleen nog kap, zonder licht :(

Wat ermee gerommeld en hij was dus echt kapot. De winkel gebeld en gelukkig hadden ze een nieuwe op voorraad. Dat werd dus een tripje naar Barendrecht. Kap omgeruild voor een nieuwe en ze ruilden ook gelijk mijn buizen om voor nieuwe, zonder kosten. Best netjes dus. Heb ook een mooi blauw nachtlampje gekocht.

Thuis de nieuwe kap erop gezet en het nachtlampje erin gemonteerd. Sensor even afgeregeld, en als nu het licht uitgaat dan floepen de leds aan. Ik ben dus weer helemaal blij. Ook de nieuwe plantjes een plekje gegeven, dus ik hoop dat ik weer even vooruit kan nu.
Volg mijn Zweedse avonturen op www.zwederlander.nl
  woensdag 13 november 2013 @ 17:06:30 #253
170585 peterzx9r
buiten honger thuis eten
pi_133222640
Heb je een foto van de nachtverl ben erg benieuwd
sorry voor mn taal ik ben dyslectisch
pi_133264523
Haaaaaaalloooooooo :)
Na jaren een bescheiden bakje te hebben gehad zit ik nu al tijd zonder, maar heb het perfecte excuus bedacht om er weer mee te beginnen! Huis wordt droog in winter, baby krijgt droge huid, dus we overwegen een bevochtiger. Et voila, een mooi aquarium kan lucht bevochtigen en een aquarium zijn in 1!

Alleen de maat kan ik gewoon niets bij vinden: ik zou een bak van 45x90x60 tot 80.
Vooral dat laatste, ik heb ruimte in de hoogte genoeg, dus een leuke hogere bak geeft een mooi raam het waterleven in. Iemand een suggestie waar ik zoiets kam vinden ipv laten maken (=duur).
pi_133278762
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 20:46 schreef NiGeLaToR het volgende:
Haaaaaaalloooooooo :)
Na jaren een bescheiden bakje te hebben gehad zit ik nu al tijd zonder, maar heb het perfecte excuus bedacht om er weer mee te beginnen! Huis wordt droog in winter, baby krijgt droge huid, dus we overwegen een bevochtiger. Et voila, een mooi aquarium kan lucht bevochtigen en een aquarium zijn in 1!

Alleen de maat kan ik gewoon niets bij vinden: ik zou een bak van 45x90x60 tot 80.
Vooral dat laatste, ik heb ruimte in de hoogte genoeg, dus een leuke hogere bak geeft een mooi raam het waterleven in. Iemand een suggestie waar ik zoiets kam vinden ipv laten maken (=duur).
Laten maken valt best mee is niet zo duur.. Zelf maken kan ook, is niet zo moeilijk :). Staan filmpjes van op youtube hoe je volglasbak moet kitten. Calculators voor glasdikte van aquarium vind je ook online. Net zo als aquariumbouwers zich online aanbieden, maar de verzendkosten schrikken dan het meest af..

Denk dat je met zulke afwijkende maten er niet onderuit komt om het te laten maken of zelf moet doen. :)
  FOK!fotograaf vrijdag 15 november 2013 @ 15:15:24 #256
13368 NiGeLaToR
pi_133285649
Diepte van de bak is sowieso een denkding, want als ie 80 hoog is kom je niet zo makkelijk bij de bodem.
Zelf maken kan ik wel, maar wordt niets qua tijd. Zal wellicht ook een meubel moeten maken.

Het is wel een standaardmaat voor een terrarium had ik al ontdekt, maar wil liever vissies :P
  vrijdag 15 november 2013 @ 16:13:00 #257
170585 peterzx9r
buiten honger thuis eten
pi_133287319
mijne is 80 hoog heb veel plantenproblemen omdat het licht niet diep genoeg kom
sorry voor mn taal ik ben dyslectisch
  FOK!fotograaf vrijdag 15 november 2013 @ 19:00:47 #258
13368 NiGeLaToR
pi_133292172
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 16:13 schreef peterzx9r het volgende:
mijne is 80 hoog heb veel plantenproblemen omdat het licht niet diep genoeg kom
Diepzeebak maken? Planten op etage tegen achterwand en bodem vrij houden voor diepzeebeesten :P net als tijdens het duiken :+

Lamp halverwege lukt natuurlijk niet. Max 60 hoog beter? En hoe maak je schoon?
  vrijdag 15 november 2013 @ 19:34:56 #259
170585 peterzx9r
buiten honger thuis eten
pi_133293459
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2013 19:00 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Diepzeebak maken? Planten op etage tegen achterwand en bodem vrij houden voor diepzeebeesten :P net als tijdens het duiken :+

Lamp halverwege lukt natuurlijk niet. Max 60 hoog beter? En hoe maak je schoon?
bijna zwemmend het is nog een hoekbak ook dus met veel moeite
maar ik vind hem wel mooi
sorry voor mn taal ik ben dyslectisch
  vrijdag 15 november 2013 @ 19:35:40 #260
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_133293508
Reuzevallisneria en anubias kunnen prima groeien in zo'n diepe bak, met kleine plantjes komt je toch niet meer aan de bodem op 80CM

ADM / Aquatlantis heeft een paar hoge smalle bakken en tegenwoordig zijn er ook hogere Eheim kubus modellen
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  vrijdag 15 november 2013 @ 20:17:15 #261
170585 peterzx9r
buiten honger thuis eten
pi_133295238
die heb ik ook in mn bak gaat redelijk goed idd
sorry voor mn taal ik ben dyslectisch
  zaterdag 16 november 2013 @ 10:27:42 #262
170585 peterzx9r
buiten honger thuis eten
pi_133311648
Hoe en welke tyden hebben jullie de verlichting aan
sorry voor mn taal ik ben dyslectisch
  FOK!fotograaf zaterdag 16 november 2013 @ 10:53:42 #263
13368 NiGeLaToR
  zaterdag 16 november 2013 @ 12:13:26 #264
170585 peterzx9r
buiten honger thuis eten
pi_133313474
nhe niet mijn smaak
sorry voor mn taal ik ben dyslectisch
  FOK!fotograaf zaterdag 16 november 2013 @ 14:14:06 #265
13368 NiGeLaToR
pi_133316846
Ach, hij staat ook niet in ene in mijn woonkamer, maar vind het concept wel gaaf. Nadelen te over, dus blijf gewoon zoeken/kijken :)
pi_133319076
Hoi, zou er hier iemand geïnteresseerd zijn in 25 potjes artemio mix van JBL? 8 pakketjes zijn nog geseald per drie, misschien nog te verkopen? Destijds gekocht omdat we dachten met kleine axolotls aan de slag te gaan maar dat is er nooit van gekomen.

Af te halen in Eindhoven voor een lekker koffiepakketje of een flesje lekkere port (ik noem maar iets geks). Wel slechts tht 10/2014. Ik kom de hele partij aan de straatstenen niet kwijt en ik heb geen zin om ze per stuk te gaan verkopen - misschien dat iemand met contacten meer geluk heeft met doorverkopen.
pi_133320169
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 10:27 schreef peterzx9r het volgende:
Hoe en welke tyden hebben jullie de verlichting aan
smorgens 11 uur aan, savonds 10 uur weer uit.
  zaterdag 16 november 2013 @ 21:15:26 #268
170585 peterzx9r
buiten honger thuis eten
pi_133327132
En dan geen alg enzo
sorry voor mn taal ik ben dyslectisch
pi_133337746
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 21:15 schreef peterzx9r het volgende:
En dan geen alg enzo
Nope, heb 2 algenetertjes die aardig hun werk doen :P Heb wel wat hoor, maar niet aan me planten / ramen.
Zal zo even nieuwe foto maken
  zondag 17 november 2013 @ 11:32:09 #270
170585 peterzx9r
buiten honger thuis eten
pi_133338093
ben benieuwd
sorry voor mn taal ik ben dyslectisch
  maandag 18 november 2013 @ 19:11:28 #271
415912 Planga
They say an end can be a start
pi_133384182
Goedenavond, in de zomer ben ik voornamelijk bezig met mijn plantjes maar deze hobby mis ik in de winter.

Ik heb vroeger diverse aquaria gehad voornamelijk instapmaatjes. Door verhuizingen hiermee gestopt. Nu begint het weer te kriebelen nadat ik bij een vriend in Rotterdam een paar mooie bakken met garnalen / guppen heb gezien.

Iemand een leuke aanbieding op het oog? Wat ik zoek: bak van zo'n 40 liter, pompje, licht (liefst zonder deksel), thermostaat heb ik nog. Over de soorten ben ik niet uit, wellicht een koppeltje gourami's aangevuld met guppen.

Jullie kijk op het bovenstaande?
Leef in het moment. Gisteren en morgen zijn een illusie.
  maandag 18 november 2013 @ 19:15:16 #272
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_133384324
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 19:11 schreef Planga het volgende:
Goedenavond, in de zomer ben ik voornamelijk bezig met mijn plantjes maar deze hobby mis ik in de winter.

Ik heb vroeger diverse aquaria gehad voornamelijk instapmaatjes. Door verhuizingen hiermee gestopt. Nu begint het weer te kriebelen nadat ik bij een vriend in Rotterdam een paar mooie bakken met garnalen / guppen heb gezien.

Iemand een leuke aanbieding op het oog? Wat ik zoek: bak van zo'n 40 liter, pompje, licht (liefst zonder deksel), thermostaat heb ik nog. Over de soorten ben ik niet uit, wellicht een koppeltje gourami's aangevuld met guppen.

Jullie kijk op het bovenstaande?
40 liter is te klein voor de vissen die je wilt.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  maandag 18 november 2013 @ 19:24:22 #273
415912 Planga
They say an end can be a start
pi_133384635
quote:
14s.gif Op maandag 18 november 2013 19:15 schreef Samzz het volgende:

[..]

40 liter is te klein voor de vissen die je wilt.
Oke enkel guppen met garnalen wel mogelijk? :)
Leef in het moment. Gisteren en morgen zijn een illusie.
  maandag 18 november 2013 @ 19:31:56 #274
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_133384986
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 19:24 schreef Planga het volgende:

[..]

Oke enkel guppen met garnalen wel mogelijk? :)
Op zich wel. Bedenk je echter dat guppen kweken als de ziekte en met 40 liter heb je niet onbeperkt ruimte :).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  maandag 18 november 2013 @ 20:18:14 #275
415912 Planga
They say an end can be a start
pi_133387595
Ik ga morgen eens naar de Hornbach / Intratuin voor een leuk basic bakje.
Leef in het moment. Gisteren en morgen zijn een illusie.
  maandag 18 november 2013 @ 20:21:03 #276
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_133387754
Laat je nooit adviseren in dergelijke winkels, gewoon als tip. Dan kun je beter naar een LFS gaan, informatie die je krijgt opschrijven (zo ook de vissen die je leuk vindt) en onderzoek doen op internet :).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  dinsdag 19 november 2013 @ 08:55:34 #277
415912 Planga
They say an end can be a start
pi_133403165
Ik weet goed wat ik zelf wil.

Zojuist een lijstje opgesteld:

- Aquarium
- Thermostraat*
- Binnenfilter
- Netje*
- Shuurspons*
- Grind (zwart, fijn)
- Voer*
- Vissen
- Hevelslang*
- Plantjes
- Thermometer*
- Tijdklok*
- Stekkerblok

Vergeet ik nog niets. Met een sterretjes heb ik al in bezit. Ik verwacht vandaag of morgen een aquarium te kopen, hoe lang is de ideale tijd om te wachten voor er visjes in gaan?
Leef in het moment. Gisteren en morgen zijn een illusie.
pi_133407919
vulling voor je filter? mocht dat er niet bijzitten
pi_133408115
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 08:55 schreef Planga het volgende:

hoe lang is de ideale tijd om te wachten voor er visjes in gaan?
Zou toch wel 2 a 3 weken wachten met visjes.
pi_133419266
quote:
2s.gif Op zondag 17 november 2013 11:10 schreef Markster het volgende:

[..]

Nope, heb 2 algenetertjes die aardig hun werk doen :P Heb wel wat hoor, maar niet aan me planten / ramen.
Zal zo even nieuwe foto maken
wat voor algemeter heb jij erin zitten?

Ik had namelijk een siamees, alleen die gedroeg zich vrij agressief tegenover mn calico die toch behoorlijk groter is.
  dinsdag 19 november 2013 @ 20:45:46 #281
170585 peterzx9r
buiten honger thuis eten
pi_133423595
Wie heb er tips tegen baardalg
sorry voor mn taal ik ben dyslectisch
  dinsdag 19 november 2013 @ 20:55:21 #282
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_133424123
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2013 19:07 schreef Vinz0r het volgende:

[..]

wat voor algemeter heb jij erin zitten?

Ik had namelijk een siamees, alleen die gedroeg zich vrij agressief tegenover mn calico die toch behoorlijk groter is.
Heb je nu serieus een siamees samen gehouden met een sluierstaart? Overigens is dat wat jij beschrijft heel normaal gedrag voor aan Siamees, het zijn geen schatjes.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  woensdag 20 november 2013 @ 09:35:15 #283
415912 Planga
They say an end can be a start
pi_133438117
Update: Gisteren een Superfish Aqua 30 gratis op kunnen halen. Thermostaat erbij. Geen filter of tl-balkje erbij.

Ik heb inmiddels een 11 watt lampje besteld en een filter. In totaal zo'n 22 euro kwijt inclusief verzending.

Bak inmiddels flink gespoeld. Zie onderstaande foto's, wat is dat voor lampje? Kan deze onderwater geplaatst worden?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ga voor 1 man gup op 2 vrouwen houden, aangevuld met corydoras of een algeneter. Als planten ga ik voor Cryptorines, Javamos en Faliseneria aangevuld met kienhout. Een lekker rustig pakje dus.
Leef in het moment. Gisteren en morgen zijn een illusie.
  woensdag 20 november 2013 @ 11:45:41 #284
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_133441092
De bak is te klein voor de vissen die je wilt.

De bak is zo'n 25 liter bruto, haal daar de aantallen liters die je kwijt bent aan inrichting en zand vanaf en je houdt netto zo'n 20 liter over. Dat is te klein voor guppen, algeneters en al helemaal voor corydoras.

Garnalen kun je er prima in houden.

[ Bericht 75% gewijzigd door Samzz op 20-11-2013 11:50:42 ]
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  woensdag 20 november 2013 @ 12:43:50 #285
307755 Draai_kont
Nee heb je, ja kun je krijgen.
pi_133442701
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 09:35 schreef Planga het volgende:
Update: Gisteren een Superfish Aqua 30 gratis op kunnen halen. Thermostaat erbij. Geen filter of tl-balkje erbij.

Ik heb inmiddels een 11 watt lampje besteld en een filter. In totaal zo'n 22 euro kwijt inclusief verzending.

Bak inmiddels flink gespoeld. Zie onderstaande foto's, wat is dat voor lampje? Kan deze onderwater geplaatst worden?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ga voor 1 man gup op 2 vrouwen houden, aangevuld met corydoras of een algeneter. Als planten ga ik voor Cryptorines, Javamos en Faliseneria aangevuld met kienhout. Een lekker rustig pakje dus.
Dat zwarte lampje kan inderdaad onder water. Is een LED lampje.
Ben bang voor elektrocutie van de lampfitting die in de kap zit, normaal gesproken zit er in de kap een waterdichte TL bak.
Op woensdag 18 augustus 2010 15:37 schreef Schenkstroop het volgende:
Als een vrouw zich als een eikel gedraagt mag je dr als een eikel behandelen. gelijke rechten enzo.
pi_133445186
Mijn chinese algenetertje is ineens (gister niks aan de hand) voor de helft wit geworden. Is hij bezig dood te gaan?? Iemand een idee wat het kan zijn?
  woensdag 20 november 2013 @ 14:00:18 #287
415912 Planga
They say an end can be a start
pi_133445266
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 12:43 schreef Draai_kont het volgende:

[..]

Dat zwarte lampje kan inderdaad onder water. Is een LED lampje.
Ben bang voor elektrocutie van de lampfitting die in de kap zit, normaal gesproken zit er in de kap een waterdichte TL bak.
Ah jammer mocht dat zo zijn ga ik aan een externe lamp denken welke ik aan de achterkant kan klemmen.
Leef in het moment. Gisteren en morgen zijn een illusie.
  woensdag 20 november 2013 @ 14:23:33 #288
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_133446094
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 13:58 schreef soapie het volgende:
Mijn chinese algenetertje is ineens (gister niks aan de hand) voor de helft wit geworden. Is hij bezig dood te gaan?? Iemand een idee wat het kan zijn?
Heb je een foto?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_133446343
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 13:58 schreef soapie het volgende:
Mijn chinese algenetertje is ineens (gister niks aan de hand) voor de helft wit geworden. Is hij bezig dood te gaan?? Iemand een idee wat het kan zijn?
Kan het een stress-reactie zijn? Mijn Myxocyprinussen slaan wit uit als ze erg gestressd zijn namelijk.

Maar foto inderdaad, en wat voor vis is het precies?
pi_133446657


Zo hoort ie te zijn.

Zo is hij nu..



Sorry voor slechte kwaliteit foto
  woensdag 20 november 2013 @ 14:49:56 #291
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_133446996
Is de vis echt enkel wit, of zie je ook bloeduitstortingen? Hoe is het gedrag?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_133447170
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 14:49 schreef Samzz het volgende:
Is de vis echt enkel wit, of zie je ook bloeduitstortingen? Hoe is het gedrag?
Alleen half wit, staart (en ogen) zien er normaal uit... Hij zit al sinds ik vanmorgen keek op de zelfde plek.
  woensdag 20 november 2013 @ 15:04:43 #293
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_133447530
Ik denk in de richting van een bacteriële infectie. Maar welke... Is de huid echt wit, of is het een soort van wittige slijmlaag op de huid?

Het lijkt mij trouwens een Gastromyzon scitulus? Of iig een Gastromyzon soort.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_133447637
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 15:04 schreef Samzz het volgende:
Ik denk in de richting van een bacteriële infectie. Maar welke... Is de huid echt wit, of is het een soort van wittige slijmlaag op de huid?

Het lijkt mij trouwens een Gastromyzon scitulus? Of iig een Gastromyzon soort.
Huid is wit, geen slijm.
pi_133447859
Het is trouwens deze: Beaufortia leveretti (zo is hij verkocht)
  woensdag 20 november 2013 @ 15:31:50 #296
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_133448629
Dat is geen Beaufortia leveretti. Eerder een Gastromyzon scitulus (ik heb 'm ook ;)). Maar dat doet er verder weinig toe.

Ga maar uit van een bacteriële infectie, die zijn in principe goed te behandelen. Echter kan het ook wat ernstigers zijn, TBC bijvoorbeeld, dus als je zieke vissen hebt, altijd voorzichtig handelen zodat je zelf niet besmet kunt raken.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_133449617
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 15:31 schreef Samzz het volgende:
Dat is geen Beaufortia leveretti. Eerder een Gastromyzon scitulus (ik heb 'm ook ;)). Maar dat doet er verder weinig toe.

Ga maar uit van een bacteriële infectie, die zijn in principe goed te behandelen. Echter kan het ook wat ernstigers zijn, TBC bijvoorbeeld, dus als je zieke vissen hebt, altijd voorzichtig handelen zodat je zelf niet besmet kunt raken.
Thanks, ik ga morgen even naar de dierenwinkel!
  woensdag 20 november 2013 @ 16:43:55 #298
415912 Planga
They say an end can be a start
pi_133451888
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 11:45 schreef Samzz het volgende:
De bak is te klein voor de vissen die je wilt.

De bak is zo'n 25 liter bruto, haal daar de aantallen liters die je kwijt bent aan inrichting en zand vanaf en je houdt netto zo'n 20 liter over. Dat is te klein voor guppen, algeneters en al helemaal voor corydoras.

Garnalen kun je er prima in houden.
Geen guppen? Heb in het verleden zo'n 10 guppen gehouden in een bak van 10 liter netto. Ging uitstekend.

Ga voor 3 endlers, verder nog een bodemvis of garnaaltjes.
Leef in het moment. Gisteren en morgen zijn een illusie.
pi_133452012
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 16:43 schreef Planga het volgende:

[..]

Geen guppen? Heb in het verleden zo'n 10 guppen gehouden in een bak van 10 liter netto. Ging uitstekend.

Ga voor 3 endlers, verder nog een bodemvis of garnaaltjes.
Groot verschil tussen prima en goed. Maja.
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_133452333
In mijn bak is het nu -30 graden....lijkt me toch niet helemaal goed.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_133452779
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 16:54 schreef rene90 het volgende:
In mijn bak is het nu -30 graden....lijkt me toch niet helemaal goed.
Kan je ijsvissen!
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')