abonnement Unibet Coolblue
pi_133021449
En dat baseer je op de foutieve berekeningen vol met aannames van Autobelangen?

Mensen blijven toch wel autorijden. Hier in de buurt zie je belastingvrije S-klasses omgeruild worden voor S80's en andere flinke joekels van auto's (inzake: men was ruimte gewend, en men wil die ruimte behouden). Dat soort vervangingen heeft Autobelangen geen rekening mee gehouden, maar de rekenmodellen van de overheid houden daar wel rekening mee. :P
pi_133031471
Ik wil een 77er S-Klasse vervangen door een 87'er BMW 750i :)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_133052451
Zou zoiets nu echt nog verkocht gaan worden voor een prijs die ook maar een beetje in de buurt van de vraagprijs ligt?

http://www.marktplaats.nl(...)c624&previousPage=lr

2000 euro voor een jetta 2


edit: dafuq, 2500 voor een matgerolde jetta 1

http://www.marktplaats.nl(...)c624&previousPage=lr
pi_133053592
VW tuners. apart volk.
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_133055006
Dat puntje 'stallen' is wel vervelend: waarom mag je wagen niet gewoon die maanden stil staan aan de straat?
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_133055564
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 19:40 schreef wormtrein het volgende:
Dat puntje 'stallen' is wel vervelend: waarom mag je wagen niet gewoon die maanden stil staan aan de straat?
Omdat de regeling dan niks oplevert natuurlijk. Of je stalt de auto of je betaald het volle tarief.
pi_133055676
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2013 19:54 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Omdat de regeling dan niks oplevert natuurlijk. Of je stalt de auto of je betaald het volle tarief.
Stallen levert de overheid toch niets op? Niet-stallers die niet anders kúnnen worden zo wel gedwongen te verkopen of te gaan betalen, dat wel. Maar dat heeft helemaal niets met het principe 'oldtimer rijden' te maken, en dat is toch wel smerig.
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_133055692
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 19:40 schreef wormtrein het volgende:
Dat puntje 'stallen' is wel vervelend: waarom mag je wagen niet gewoon die maanden stil staan aan de straat?
Alsof die hele regeling überhaupt is afgestemd op het gemak van de oldtimerliefhebbers.

Geld is het motief, nu ook grif toegegeven door Dhr. Weekers.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_133057589
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 19:57 schreef wormtrein het volgende:

[..]

Stallen levert de overheid toch niets op? Niet-stallers die niet anders kúnnen worden zo wel gedwongen te verkopen of te gaan betalen, dat wel. Maar dat heeft helemaal niets met het principe 'oldtimer rijden' te maken, en dat is toch wel smerig.
Een echte oldtimer liefhebber stalt zijn auto toch wel in de wintermaanden. Dus wat dat betreft slaan ze de spijker op zijn kop. De mensen die voor weinig geld proberen een auto te rijden hebben nu terecht pech.
pi_133073001
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2013 20:40 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Een echte oldtimer liefhebber
Dit vind ik zo'n rotargument. Ik heb en had alleen maar oldtimers maar een overdekte stalling zit er echt niet in.
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_133075314
Met sommige oldtimers heb ik ook in de winter gereden. Nee, ze worden er niet beter van maar als je alles goed bijhoud dan is het niet zo erg. Al heb ik ook oldtimers die beslist een half jaar per jaar stilstaan.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zaterdag 9 november 2013 @ 12:47:20 #162
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_133075621
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 09:42 schreef powerflux het volgende:

[..]

Dit vind ik zo'n rotargument. Ik heb en had alleen maar oldtimers maar een overdekte stalling zit er echt niet in.
Maakt je dat wel een liefhebber dan?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zaterdag 9 november 2013 @ 13:02:43 #163
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_133075996
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2013 20:40 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Een echte oldtimer liefhebber stalt zijn auto toch wel in de wintermaanden. Dus wat dat betreft slaan ze de spijker op zijn kop. De mensen die voor weinig geld proberen een auto te rijden hebben nu terecht pech.
dat is kul. Je kunt ook een liefhebber zijn en geen garage hebben. Waarom zou je je auto niet aan de straat mogen zetten. Het is en blijft gewoon een bezuinigingsmaatregel (die niets op gaat leveren)
  zaterdag 9 november 2013 @ 13:34:43 #164
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_133076867
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 19:40 schreef wormtrein het volgende:
Dat puntje 'stallen' is wel vervelend: waarom mag je wagen niet gewoon die maanden stil staan aan de straat?
Lees dat stukje effe in die link die geplaatst werd; dat maakt controle op het daadwerkelijk 'stil' staan zo goed als onmogelijk. ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 9 november 2013 @ 13:37:39 #165
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_133076958
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 12:47 schreef daNpy het volgende:

[..]

Maakt je dat wel een liefhebber dan?
Heel veel liefhebbers, hebben hun hobby zó lief, dat ze er het liefst dagelijks in/op rijden.. da's toch niet zo moeilijk te begrijpen? Als je een auto of motor in goede staat wilt houden zal het ding regelmatig moeten rijden, juist als je hem niet ergens lekker binnen kunt zetten.

Niet iedereen woont zo riant dat ze een eigen oprit met garage hebben.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_133085733
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 november 2013 13:34 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Lees dat stukje effe in die link die geplaatst werd; dat maakt controle op het daadwerkelijk 'stil' staan zo goed als onmogelijk. ;)
Er zit geen verschil met een auto die de garage in en weer uit rijdt.
  zaterdag 9 november 2013 @ 20:00:18 #167
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_133087126
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 19:21 schreef CafeRoker het volgende:
die
quote:
Een valide punt, maar waaruit wel blijkt dat ook Bashir de strijd lijkt op te geven en zich neerlegt bij de uitkomsten. Wel doet hij nog een poging om benzineauto’s die gebruikmaken van de overgangsregeling in de wintermaanden op de weg te mogen parkeren.

Weekers herhaalt hierbij de alinea uit de schriftelijke antwoorden en geeft aan dat het daarmee niet meer te handhaven is. Of zoals hij in de schriftelijke antwoorden vermeldde:

[quote][quote]Zowel de heer Bashir als de heer Omtzigt vragen waarom oldtimers die onder de overgangsregeling vallen niet gewoon op de weg geparkeerd mogen worden in de wintermaanden. De bedoeling van de overgangsregeling is om oldtimers die niet dagelijks gebruik maken van de weg te ontzien. Om dit “niet dagelijks gebruik van de weg maken” handen en voeten te geven, is in het compromis met de oldtimerbranche gekozen voor de voorwaarde dat in de maanden januari, februari en december geen gebruik van de weg wordt gemaakt. Ook parkeren is gebruik maken van de weg. In de wintermaanden staan veel oldtimers – om deze zoveel mogelijk in goede staat te houden – in een garage of schuur. Oldtimerbezitters die nu nog geen onderdak voor hun oldtimer in deze wintermaanden hebben, krijgen hiervoor de tijd tot 1 december 2014. In de maanden januari en februari 2014 is het parkeren en rijden op de weg nog wel toegestaan onder de overgangsregeling.

Bij het niet gebruik maken van de weg is aangesloten bij de bestaande schorsingsregeling. Bij de schorsingsregeling mag, zowel rijdend als stilstaand, geen gebruik van de weg worden gemaakt. De handhaving van de schorsingregeling vindt dan ook plaats door zowel geparkeerde als rijdende auto’s met automatische nummerplaatherkenning te controleren.

A ls zou worden toegestaan dat oldtimers die onder de overgangsregeling vallen op de weg geparkeerd mogen worden in de maanden januari, februari en december van het kalenderjaar, wordt de handhaving van de overgangsregeling buitengewoon lastig. Handhaving kan dan namelijk uitsluitend plaatsvinden door te constateren dat een auto rijdend is aangetroffen op de weg. Indien bijvoorbeeld geconstateerd zou worden dat een auto op 1 januari op een andere plek geparkeerd staat dan op 2 januari, is dit nog geen bewijs dat er met de auto is gereden. De handhaving wordt dan ook ernstig bemoeilijkt als parkeren op de weg onder de overgangsregeling wordt toegestaan. Daarnaast kan zo’n afwijking uitstralingseffecten hebben naar de bestaande schorsingsregeling ook in de Wegenverkeerswet die ook relevant is voor de MRB.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_133089935
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 november 2013 20:00 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

[..]

Ja, dat heb ik gelezen. Hun punt is dat je niet kunt zien of ze verplaatst zijn. Ik bedenk me nu ik dit tik dat het ook om de bestemming gaat. Terwijl ik m'n vorige post tikte ging ik er van uit dat hij thuis voor de deur stond, en dat het ze dwars zat dat het niet aan te tonen zou zijn dat hij gereden had als hij de dag erna 10 meter verderop stond. Deze situatie maakt namelijk geen verschil met steeds weer in de garage zetten na gebruik. Maar het verschil is inderdaad wel dat je hem nu ook niet op je bestemming op de straat zou kunnen laten staan.
  zaterdag 9 november 2013 @ 21:15:44 #169
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_133090197
Ze kunnen je ook ergens onderweg kentekenscannen, dan ben je ook gewoon de sjaak. of een parkeerprent oplopen, of een andere overtreding begaan; door rood, of aanhouden voor een kapot lampje.

Hun redenatie is idd dat het gewoon niet te handhaven is ook al zou hij verplaatst zijn. De enige discussievrije manier is gewoon 100% van de straat met die auto, en als je alsnog gespot wordt, heb je óf de volle mep betaald, óf je hebt een deftig probleem :)

En wat ze ook nog aanhalen; als ze dit soort overwinterings perikelen eenamaal toestaan, wordt de gewoon geschorste auto weer een discussiepunt; "ja, maar zij mogen het oooooook" (insert zeikstemmetje) ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_133094085
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2013 20:40 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Een echte oldtimer liefhebber stalt zijn auto toch wel in de wintermaanden. Dus wat dat betreft slaan ze de spijker op zijn kop. De mensen die voor weinig geld proberen een auto te rijden hebben nu terecht pech.
Ik heb mijn oldtimer om te rijden. Stalling in mijn wijk begint vanaf 100 euro per maand voor een vochtige en tochtige garagebox zonder elektra.

Voor 1200 euro per jaar kan ik elke 5 jaar héél veel doen aan roestpreventie en plaatwerkherstel. Dus stal ik voorlopig gewoon buiten op de openbare weg, tot zich de mogelijkheid voordoet om direct aan huis te stallen.

Kortom, je argument snijdt geen hout, want zonder binnenstalling ben ik beter in de gelegenheid om mijn oldtimer in een goede conditie te houden dan met binnenstalling.

Nu kan ik natuurlijk ook mijn oldtimer ergens in een grote stalling ver buiten de bewoonde wereld zetten, zo'n (voormalige) boerenschuur. Maar dat maakt het gebruik van mijn oldtimer er niet makkelijker en aantrekkelijker op. En als liefhebber wil ik graag regelmatig tot vaak kunnen rijden. Ver van huis stallen is dus geen optie voor een échte liefhebber!
  zondag 10 november 2013 @ 00:33:57 #171
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_133097325
Ik ben wel wat meer dan 100 per maand kwijt voor het binnen stallen van mijn voertuigen.
Maar dat 100x liever als aan de straat :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_133101731
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 23:05 schreef Ivo1985 het volgende:
En als liefhebber wil ik graag regelmatig tot vaak kunnen rijden
terecht dan om wegenbelasting te betalen zou ik zeggen
pi_133102350
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 08:43 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

terecht dan om wegenbelasting te betalen zou ik zeggen
Dat wil ik op zich ook niet ontkennen. Zeker niet als je géén 'moderne' auto hebt zou ik het heel redelijk vinden om in elk geval voor de eerste oldtimer in je bezit de volle wegenbelasting te moeten betalen.

Ik wil met mijn betoog alleen wel ontkennen dat het binnen of buiten stallen NIETS te maken heeft met wel of geen liefhebber zijn, maar slechts met de mogelijkheden die je hebt. In stedelijk gebied is een garage aan huis of garagebox haast niet te betalen en aan een auto die 10 km buiten de stad gestald staat om maar mooi te blijven heb je niks.

Als je af en toe naar een oldtimer wil kijken die vooral mooi is, kun je beter een museumjaarkaart kopen. Kun je lekker op zondagmiddag in een automuseum bij oldtimers in perfecte staat gaan staan kwijlen.
pi_133106155
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 november 2013 13:34 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Lees dat stukje effe in die link die geplaatst werd; dat maakt controle op het daadwerkelijk 'stil' staan zo goed als onmogelijk. ;)
Waar ik tot vorige week woonde wordt zéér intensief gecontroleerd door de gemeente (Eindhoven, naast Winkelcentrum Woensel omdat het klootjesvolk weigert 50 cent te betalen bij het parkeerterrein van WoensXL zelf). Alle kentekens worden gescanned, men maakt tig foto's en de gemeente zit zich nog te beramen wat men eventueel gaat doen (bijv. parkeervergunningen invoeren). Needless to say dat geparkeerde oldtimers bij de nieuwe regeling ook nog eens extra gecontroleerd worden aangezien de systemen/camera's van gemeentes, politie, RDW, douane en Belastingdienst aan elkaar gekoppeld zijn (en dat weet ik weer van de politie zelf). Het is dus enorm makkelijk te controleren.

Daarnaast: je hoeft maar 1 vervelende buurman te hebben die een melding doet dat een oldtimer een paar maanden staat te verpieteren op straat en je hebt al een ambtenaar op de stoep staan. :')

Voor de overgangsregeling/kwarttarief geldt gewoon hetzelfde als bij geschorste voertuigen: die mogen niet op de openbare weg rijden en dus ook niet op openbare parkeerplaatsen geparkeerd staan. Eigen inrit of stalling is dan een goede oplossing.
pi_133106322
Elke politieauto heeft ook een kentekenscanner. Ik ben wel eens aangehouden omdat in hun systeem stond dat mijn oldtimer gestald was, terwijl hij al 1 maand uit de schorsing/stalling was.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')