Omdat de regeling dan niks oplevert natuurlijk. Of je stalt de auto of je betaald het volle tarief.quote:Op vrijdag 8 november 2013 19:40 schreef wormtrein het volgende:
Dat puntje 'stallen' is wel vervelend: waarom mag je wagen niet gewoon die maanden stil staan aan de straat?
Stallen levert de overheid toch niets op? Niet-stallers die niet anders kúnnen worden zo wel gedwongen te verkopen of te gaan betalen, dat wel. Maar dat heeft helemaal niets met het principe 'oldtimer rijden' te maken, en dat is toch wel smerig.quote:Op vrijdag 8 november 2013 19:54 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Omdat de regeling dan niks oplevert natuurlijk. Of je stalt de auto of je betaald het volle tarief.
Alsof die hele regeling überhaupt is afgestemd op het gemak van de oldtimerliefhebbers.quote:Op vrijdag 8 november 2013 19:40 schreef wormtrein het volgende:
Dat puntje 'stallen' is wel vervelend: waarom mag je wagen niet gewoon die maanden stil staan aan de straat?
Een echte oldtimer liefhebber stalt zijn auto toch wel in de wintermaanden. Dus wat dat betreft slaan ze de spijker op zijn kop. De mensen die voor weinig geld proberen een auto te rijden hebben nu terecht pech.quote:Op vrijdag 8 november 2013 19:57 schreef wormtrein het volgende:
[..]
Stallen levert de overheid toch niets op? Niet-stallers die niet anders kúnnen worden zo wel gedwongen te verkopen of te gaan betalen, dat wel. Maar dat heeft helemaal niets met het principe 'oldtimer rijden' te maken, en dat is toch wel smerig.
Dit vind ik zo'n rotargument. Ik heb en had alleen maar oldtimers maar een overdekte stalling zit er echt niet in.quote:
Maakt je dat wel een liefhebber dan?quote:Op zaterdag 9 november 2013 09:42 schreef powerflux het volgende:
[..]
Dit vind ik zo'n rotargument. Ik heb en had alleen maar oldtimers maar een overdekte stalling zit er echt niet in.
dat is kul. Je kunt ook een liefhebber zijn en geen garage hebben. Waarom zou je je auto niet aan de straat mogen zetten. Het is en blijft gewoon een bezuinigingsmaatregel (die niets op gaat leveren)quote:Op vrijdag 8 november 2013 20:40 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Een echte oldtimer liefhebber stalt zijn auto toch wel in de wintermaanden. Dus wat dat betreft slaan ze de spijker op zijn kop. De mensen die voor weinig geld proberen een auto te rijden hebben nu terecht pech.
Lees dat stukje effe in die link die geplaatst werd; dat maakt controle op het daadwerkelijk 'stil' staan zo goed als onmogelijk.quote:Op vrijdag 8 november 2013 19:40 schreef wormtrein het volgende:
Dat puntje 'stallen' is wel vervelend: waarom mag je wagen niet gewoon die maanden stil staan aan de straat?
Heel veel liefhebbers, hebben hun hobby zó lief, dat ze er het liefst dagelijks in/op rijden.. da's toch niet zo moeilijk te begrijpen? Als je een auto of motor in goede staat wilt houden zal het ding regelmatig moeten rijden, juist als je hem niet ergens lekker binnen kunt zetten.quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:47 schreef daNpy het volgende:
[..]
Maakt je dat wel een liefhebber dan?
Er zit geen verschil met een auto die de garage in en weer uit rijdt.quote:Op zaterdag 9 november 2013 13:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Lees dat stukje effe in die link die geplaatst werd; dat maakt controle op het daadwerkelijk 'stil' staan zo goed als onmogelijk.
quote:
quote:Een valide punt, maar waaruit wel blijkt dat ook Bashir de strijd lijkt op te geven en zich neerlegt bij de uitkomsten. Wel doet hij nog een poging om benzineauto’s die gebruikmaken van de overgangsregeling in de wintermaanden op de weg te mogen parkeren.
Weekers herhaalt hierbij de alinea uit de schriftelijke antwoorden en geeft aan dat het daarmee niet meer te handhaven is. Of zoals hij in de schriftelijke antwoorden vermeldde:
[quote][quote]Zowel de heer Bashir als de heer Omtzigt vragen waarom oldtimers die onder de overgangsregeling vallen niet gewoon op de weg geparkeerd mogen worden in de wintermaanden. De bedoeling van de overgangsregeling is om oldtimers die niet dagelijks gebruik maken van de weg te ontzien. Om dit “niet dagelijks gebruik van de weg maken” handen en voeten te geven, is in het compromis met de oldtimerbranche gekozen voor de voorwaarde dat in de maanden januari, februari en december geen gebruik van de weg wordt gemaakt. Ook parkeren is gebruik maken van de weg. In de wintermaanden staan veel oldtimers – om deze zoveel mogelijk in goede staat te houden – in een garage of schuur. Oldtimerbezitters die nu nog geen onderdak voor hun oldtimer in deze wintermaanden hebben, krijgen hiervoor de tijd tot 1 december 2014. In de maanden januari en februari 2014 is het parkeren en rijden op de weg nog wel toegestaan onder de overgangsregeling.
Bij het niet gebruik maken van de weg is aangesloten bij de bestaande schorsingsregeling. Bij de schorsingsregeling mag, zowel rijdend als stilstaand, geen gebruik van de weg worden gemaakt. De handhaving van de schorsingregeling vindt dan ook plaats door zowel geparkeerde als rijdende auto’s met automatische nummerplaatherkenning te controleren.
A ls zou worden toegestaan dat oldtimers die onder de overgangsregeling vallen op de weg geparkeerd mogen worden in de maanden januari, februari en december van het kalenderjaar, wordt de handhaving van de overgangsregeling buitengewoon lastig. Handhaving kan dan namelijk uitsluitend plaatsvinden door te constateren dat een auto rijdend is aangetroffen op de weg. Indien bijvoorbeeld geconstateerd zou worden dat een auto op 1 januari op een andere plek geparkeerd staat dan op 2 januari, is dit nog geen bewijs dat er met de auto is gereden. De handhaving wordt dan ook ernstig bemoeilijkt als parkeren op de weg onder de overgangsregeling wordt toegestaan. Daarnaast kan zo’n afwijking uitstralingseffecten hebben naar de bestaande schorsingsregeling ook in de Wegenverkeerswet die ook relevant is voor de MRB.
Ja, dat heb ik gelezen. Hun punt is dat je niet kunt zien of ze verplaatst zijn. Ik bedenk me nu ik dit tik dat het ook om de bestemming gaat. Terwijl ik m'n vorige post tikte ging ik er van uit dat hij thuis voor de deur stond, en dat het ze dwars zat dat het niet aan te tonen zou zijn dat hij gereden had als hij de dag erna 10 meter verderop stond. Deze situatie maakt namelijk geen verschil met steeds weer in de garage zetten na gebruik. Maar het verschil is inderdaad wel dat je hem nu ook niet op je bestemming op de straat zou kunnen laten staan.quote:
Ik heb mijn oldtimer om te rijden. Stalling in mijn wijk begint vanaf 100 euro per maand voor een vochtige en tochtige garagebox zonder elektra.quote:Op vrijdag 8 november 2013 20:40 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Een echte oldtimer liefhebber stalt zijn auto toch wel in de wintermaanden. Dus wat dat betreft slaan ze de spijker op zijn kop. De mensen die voor weinig geld proberen een auto te rijden hebben nu terecht pech.
terecht dan om wegenbelasting te betalen zou ik zeggenquote:Op zaterdag 9 november 2013 23:05 schreef Ivo1985 het volgende:
En als liefhebber wil ik graag regelmatig tot vaak kunnen rijden
Dat wil ik op zich ook niet ontkennen. Zeker niet als je géén 'moderne' auto hebt zou ik het heel redelijk vinden om in elk geval voor de eerste oldtimer in je bezit de volle wegenbelasting te moeten betalen.quote:Op zondag 10 november 2013 08:43 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
terecht dan om wegenbelasting te betalen zou ik zeggen
Waar ik tot vorige week woonde wordt zéér intensief gecontroleerd door de gemeente (Eindhoven, naast Winkelcentrum Woensel omdat het klootjesvolk weigert 50 cent te betalen bij het parkeerterrein van WoensXL zelf). Alle kentekens worden gescanned, men maakt tig foto's en de gemeente zit zich nog te beramen wat men eventueel gaat doen (bijv. parkeervergunningen invoeren). Needless to say dat geparkeerde oldtimers bij de nieuwe regeling ook nog eens extra gecontroleerd worden aangezien de systemen/camera's van gemeentes, politie, RDW, douane en Belastingdienst aan elkaar gekoppeld zijn (en dat weet ik weer van de politie zelf). Het is dus enorm makkelijk te controleren.quote:Op zaterdag 9 november 2013 13:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Lees dat stukje effe in die link die geplaatst werd; dat maakt controle op het daadwerkelijk 'stil' staan zo goed als onmogelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |