Dat heeft mijn 'moderne' auto ook allemaal niet, en ik heb het nog nooit ook maar één seconde gemist.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 13:09 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Mwa: ik moet de eerste W124/126 nog tegenkomen met 6 airbags, ESP, 5-sterren NCAP, klimaatregeling, USB-audio, bluetooth telefoongedoe, CV+ab etc, etc. Gr, een Japanse Euro-5 rijder.
Allemaal dingen die je kunt missen als je zelf een beetje op het verkeer kunt letten ipv denken dat je in een kart zit en de weg een racebaan is met beperkte rijervaring.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 13:09 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Mwa: ik moet de eerste W124/126 nog tegenkomen met 6 airbags, ESP, 5-sterren NCAP, klimaatregeling, USB-audio, bluetooth telefoongedoe, CV+ab etc, etc. Gr, een Japanse Euro-5 rijder.
BS: het verkeer heb je alles behalve zelf helemaal in de hand. Prima dat je dat niet wilt, maar ga niet zeggen dat ESP, airbags en een goede contructie zaken zijn die je kunt missen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 14:59 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Allemaal dingen die je kunt missen als je zelf een beetje op het verkeer kunt letten ipv denken dat je in een kart zit en de weg een racebaan is met beperkte rijervaring.
Ik heb zelfs de radio uitstaan om naar de motor van mijn auto te kunnen luisteren.
Oh, dat zeg ik meteen, zaken als afstand houden, alert blijven, netjes in de buurt van maximum snelheid zitten, met name met druk verkeer, voorkomt 80% van elk soort ongeluk.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:01 schreef CarbonC het volgende:
[..]
BS: het verkeer heb je alles behalve zelf helemaal in de hand. Prima dat je dat niet wilt, maar ga niet zeggen dat ESP, airbags en een goede contructie zaken zijn die je kunt missen.
ESP. Maar als een dronken tokkie zich frontaal tegen je aanzet maak je toch minder kans op blessures in een relatief veilige auto.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:05 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Oh, dat zeg ik meteen, zaken als afstand houden, alert blijven, netjes in de buurt van maximum snelheid zitten, met name met druk verkeer, voorkomt 80% van elk soort ongeluk.
Al jouw opgenoemde zaken zijn om een ongeval op te kunnen vangen, niet om er 1 te voorkomen.
Ik blijf het zeggen, wil je een ongeval met autorijden totaal voorkomen, rij dan geen auto, er zitten altijd risico's aan verbonden.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:06 schreef CarbonC het volgende:
[..]
ESP. Maar als een dronken tokkie zich frontaal tegen je aanzet maak je toch minder kans op blessures in een relatief veilige auto.
Je bedoelt dat je de veiligheidsvoordelen van moderne auto's bagateliseert omdat je graag in je oude gebakje wil blijven rijden.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:14 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Ik blijf het zeggen, wil je een ongeval met autorijden totaal voorkomen, rij dan geen auto, er zitten altijd risico's aan verbonden.
Voor de rest kun je door gewoon op te letten genoeg voorkomen.
Als je mij probeert te overtuigen van jouw gelijk, doe dat dan eens asjeblieft niet, ik ben helaas net iets slimmer en ervarener dan de gemiddelde 19-jarige fokker om me met non-argumenten te laten overtuigen.
Als jij in je huis je elektrische installatie correct aanlegt, de apparaten netjes verdeelt over je huis, en bewust bent van het gebruik ervan, heb je 0,0 procent kans op een kortsluiting, dan hoef je geen overspanningsbeveiliging te gebruiken met allerlei soorten digitale gadgets in een kast achter een dikke deur om brand te voorkomen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:16 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Je bedoelt dat je de veiligheidsvoordelen van moderne auto's bagateliseert omdat je graag in je oude gebakje wil blijven rijden.
Het verschil is dat thuis niemand anders aan je electrische installatie zit en je op de weg wel met allerlei externe factoren (mensen die niet kunnen rijden etc.) te maken hebt die je voor een significant deel niet kunt ontwijken door goed te rijden. M.a.w.: je vergelijking gaat mank.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:24 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Als jij in je huis je elektrische installatie correct aanlegt, de apparaten netjes verdeelt over je huis, en bewust bent van het gebruik ervan, heb je 0,0 procent kans op een kortsluiting, dan hoef je geen overspanningsbeveiliging te gebruiken met allerlei soorten digitale gadgets in een kast achter een dikke deur om brand te voorkomen.
Zo is dat ook met elke auto vanaf 1955+
Zorg dat je je auto mechanisch en elektrisch kan vertrouwen en je kunt bij elke situatie steeds weer vol vertrouwen het maximale uit je voertuig halen wanneer gevaar optreedt.
Dit heeft niet met oude gebakjes te maken, dit heeft te maken met het feit dat de auto bepaalde kwaliteiten van de bestuurder overneemt, en dat mijnheer carbon, dat is absoluut nergens voor nodig als je een beetje zelfbewust bent.
Ik heb nu al 3 keer een vergelijking gemaakt, 3 keer ervan zoek je naar irrelevante afwijkingen en veroordeelt het nu al voor de 2de keer, sorry, je moet nog veel leren als discussiepartner, het is vooral veel schreeuw en weinig wol met jou.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:27 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Het verschil is dat thuis niemand anders aan je electrische installatie zit en je op de weg wel met allerlei externe factoren (mensen die niet kunnen rijden etc.) te maken hebt die je voor een significant deel niet kunt ontwijken door goed te rijden. M.a.w.: je vergelijking gaat mank.
Daarom is er dus AEBquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:05 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Al jouw opgenoemde zaken zijn om een ongeval op te kunnen vangen, niet om er 1 te voorkomen.
Goede begrafenis verzekering?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:27 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ik zit toch echt liever in mijn W123 als ik word aangereden dan in een gloednieuwe Kia Picanto / Fiat Panda / Chevrolet Spark / Dacia Sandero / iedere andere willekeurige < ¤10.000 auto die op maandagochtend in elkaar is gezet...
Neuh, van een crappy begrafenis heb ik zelf namelijk geen last.quote:
Belastingplan wordt wel besproken, ik weet niet wanneer de vrijstelling op de agenda staat.quote:Op maandag 4 november 2013 11:25 schreef valek het volgende:
Nog niets nieuws onder de zon? Heeft de 1ste kamer het nu al goed of afgekeurd?
Tx.. Duidelijk. 't zal 'm wel gaan worden gok ik. Gelukkig heb ik een benzine oldtimer en stalling.quote:Op dinsdag 5 november 2013 08:04 schreef powerflux het volgende:
http://www.oudevolvo.nl/b(...)n/#wetgevingsoverleg
Wat houden politici zichzelf toch lekker bezig he! Enig vooruit plannen en tijdig wetgeving wijzigen zit er niet in...quote:Op dinsdag 5 november 2013 08:04 schreef powerflux het volgende:
http://www.oudevolvo.nl/b(...)n/#wetgevingsoverleg
Als je goed leest in de berichten van de afgelopen tijd krijgen we waarschijnlijk komend voorjaar een keuzeformulier. Dit betekent dat in jan en feb '14 nog gewoon de oude regeling geldt en dus niet gestald hoeft te worden.quote:Op dinsdag 5 november 2013 11:05 schreef YoshiBignose het volgende:
Maar wanneer gaat die zooi in dan, moet ik komende winter al stallen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |