http://www.marktplaats.nl(...)c624&previousPage=lrquote:Zelfs na 2013 is deze auto voor 75% wegenbelastingvrij.
Zo heb ik hem gekocht, en zo kan jij hem ook maken door de plastidip simpel te verwijderen en met een doekje thinner over de achterlichten heen gaan..quote:
TGF by BBS velgen..quote:
Deze brief kan niet bestaan volgens elk van de 3 regelingen. Overigens ben je de 2e met een '88er en zo'n brief waar ik van heb gehoord. Heel bizar!quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:51 schreef Dimitri_ het volgende:
Oké.. Ik kreeg dus vandaag de vrijstellingbrief voor mijn januari '88er.
[ link | afbeelding ]
Hoe moet ik dit nu intepreteren? Blij met een dode mus omdat het toch gaat veranderen?
de nieuwe regelingen bestaan nog niet, want ze zijn nog niet behandeld. De brief krijg je omdat nu de oude regeling nog geldt.quote:Op maandag 21 oktober 2013 07:28 schreef powerflux het volgende:
[..]
Deze brief kan niet bestaan volgens elk van de 3 regelingen. Overigens ben je de 2e met een '88er en zo'n brief waar ik van heb gehoord. Heel bizar!
Dat weet ik, goed lezen. ik zeg alle 3 de regelingen. Dat betekent: de huidige, de vorige én de nieuwe.quote:Op maandag 21 oktober 2013 08:07 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
de nieuwe regelingen bestaan nog niet, want ze zijn nog niet behandeld. De brief krijg je omdat nu de oude regeling nog geldt.
Verrek, nu je het zegt.... Ik wist het ergens wel maar realiseerde het me niet toen hier over de brief verteld werd. Dikke FAAL van de belastingdienst dus.quote:Op maandag 21 oktober 2013 08:35 schreef powerflux het volgende:
[..]
Dat weet ik, goed lezen. ik zeg alle 3 de regelingen. Dat betekent: de huidige, de vorige én de nieuwe.
- in de huidige regeling zou een 88'er pas in 2015 belastingvrij worden, niet 2014 De tabel was als volgt
1988 = 27jaar (2015)
1989 = 28jaar (2017)
1990 = 29jaar (2019)
1991 = 30jaar (2021)
en dan vanaf 30 jaar vrij
Dus 2014 en dan belastingvrij komt uit de lucht vallen
Nou ja, in tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 20:37 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
En dan nog een heffing voor gas en diesel.
Ik vind het nog steeds een goede regeling.
Klopt absoluut. Maar het is het minst slechtste alternatief t.o.v. de oude regeling.quote:Op maandag 21 oktober 2013 23:01 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Nou ja, in tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
je moet het ook vanuit het pluche van het binnenhof bezien natuurlijk.. Een lastenverzwaring voor ons, is voor hen een lastenverlichting (denken ze). Dat die hele regeling waarschijnlijk op termijn en over de gehele linie gezien veel meer kost als hij oplevert komen ze over een jaartje of wat pas achterquote:Op maandag 21 oktober 2013 23:01 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Nou ja, in tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
Dit las ik ook ergens, ik heb net een toekomstige klassieker gekocht, gaat deze ook in 2017 onder het kwarttarief vallen?quote:Op maandag 21 oktober 2013 08:35 schreef powerflux het volgende:
[..]
Dat weet ik, goed lezen. ik zeg alle 3 de regelingen. Dat betekent: de huidige, de vorige én de nieuwe.
- in de huidige regeling zou een 88'er pas in 2015 belastingvrij worden, niet 2014 De tabel was als volgt
1988 = 27jaar (2015)
1989 = 28jaar (2017)
1990 = 29jaar (2019)
1991 = 30jaar (2021)
en dan vanaf 30 jaar vrij
- In de regeling daarvoor had hij al dit jaar belastingvrij geweest moeten zijn, want hij was in 2013 al 25 jaar.
en voor de compleetheid
- in de nieuwe regeling, mits deze wordt aangenomen, was de 88er in ieder geval niet vrijgesteld geweest.
Dus 2014 en dan belastingvrij komt uit de lucht vallen
jup heb een auto uit 2-1-1987quote:Op maandag 21 oktober 2013 00:12 schreef Turquaz52 het volgende:
Hoe zit het nu precies met een auto van september 87? is gewoon belastingvrij toch? En volgend jaar kwart tarief toch?
nee 1987 wel. 1988 moet tot 40 jaar wachtenquote:Op maandag 21 oktober 2013 00:35 schreef NoBody122 het volgende:
Die Golf van mij is 3 maanden jonger (april 1988) dan die van Dimitri_; benieuwd of ik over 3 maanden ook zo'n brief krijg
bouwjaar na 1987 dan moet je 100% betalen tot dat hij 40 jaar is. (bij de regeling die ze nu willen invoeren)quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:52 schreef IJsblock het volgende:
[..]
Dit las ik ook ergens, ik heb net een toekomstige klassieker gekocht, gaat deze ook in 2017 onder het kwarttarief vallen?
Het lijkt me logisch dat de auto's die over een x-aantal jaar 40 worden, ook vrijstelling krijgen van mrb.
hij is teminste eerlijk er staan genoeg diesel en lpg wagens met blijvend belasting vrijquote:Op zondag 20 oktober 2013 22:56 schreef CafeRoker het volgende:
Dit pareltje wil ik toch met jullie delen
[..]
http://www.marktplaats.nl(...)c624&previousPage=lr
Damn....nou ja, enige voordeel is wel dat ik hem als klassieker voor 60 euro per jaar heb kunnen verzekeren en hem alleen als hobby auto gebruik.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:16 schreef T42 het volgende:
[..]
jup heb een auto uit 2-1-1987
[..]
nee 1987 wel. 1988 moet tot 40 jaar wachten
[..]
bouwjaar na 1987 dan moet je 100% betalen tot dat hij 40 jaar is. (bij de regeling die ze nu willen invoeren)
Ja, echt tenenkrommend af en toe.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:20 schreef T42 het volgende:
[..]
hij is teminste eerlijk er staan genoeg diesel en lpg wagens met blijvend belasting vrij
Ja precies, en die 3 maanden betaald je vrouw het normale tarief, terwijl jij de rest van het jaar op kwarttarief zit. Lijkt me een prima loophole om met belastingkorting het hele jaar te rijden.quote:Op zondag 20 oktober 2013 16:01 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
ja. Je kunt de maanden niet zelf uitkiezen, dat is altijd dec t/m feb.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |