quote:Op woensdag 20 november 2013 10:17 schreef Nucky het volgende:
Strekking: Uitstel tot 1 januari 2015 van de wijzigingen in het Belastingplan 2014 wat betreft de beperking van de vrijstelling MRB voor oldtimers.
Kanttekeningen: Het voorstel zoals opgenomen in het Belastingplan 2014 is een adequaat compromis dat op verzoek van uw Kamer, op basis van een door uw Kamer verleend mandaat en in nauw overleg met de oldtimerbranche is overeengekomen. Een jaar uitstel wijzigt de structurele gevolgen voor bijvoorbeeld diesel- en LPG-oldtimers niet maar kost wel ¤ 123 miljoen in 2014. Het amendement voorziet niet in een dekking. Het jaar 2014 kent overigens enkele versoepelingen. Zo mag bijvoorbeeld in de maanden januari en februari van 2014 nog onbeperkt gebruik worden gemaakt van de weg.
Dus die overgangsregeling voor benzine's komt er dus toch?quote:Op woensdag 20 november 2013 10:17 schreef Nucky het volgende:
Hier de passage m.b.t. oldimers in het debat over amandementen op het Belastingplan 2014 afgelopen maandag 18 november:
Amendement Klein inzake de oldtimervrijstelling (Kamerstuk 33 752, nr. 49) Bron
Strekking: Uitstel tot 1 januari 2015 van de wijzigingen in het Belastingplan 2014 wat betreft de beperking van de vrijstelling MRB voor oldtimers.
Kanttekeningen: Het voorstel zoals opgenomen in het Belastingplan 2014 is een adequaat compromis dat op verzoek van uw Kamer, op basis van een door uw Kamer verleend mandaat en in nauw overleg met de oldtimerbranche is overeengekomen. Een jaar uitstel wijzigt de structurele gevolgen voor bijvoorbeeld diesel- en LPG-oldtimers niet maar kost wel ¤ 123 miljoen in 2014. Het amendement voorziet niet in een dekking. Het jaar 2014 kent overigens enkele versoepelingen. Zo mag bijvoorbeeld in de maanden januari en februari van 2014 nog onbeperkt gebruik worden gemaakt van de weg.
Oordeel: Ontraden.
Er verandert dus structureel niets aan wat we allemaal al wisten. En je mag in 2014 in januari en februari nog wel de weg op. (zou je willen met je oldtimer). Dit is en blijft het dus:
[ afbeelding ]
Capiche?
Het is maar hoe je 'overgangsregeling' definieert. 'Overgangsregeling' doet vermoeden dat het een regeling tussen twee andere regelingen in is.quote:Op woensdag 20 november 2013 16:16 schreef dion_v_k het volgende:
[..]
Dus die overgangsregeling voor benzine's komt er dus toch?
Ze snappen het zelf ook niet meer.quote:Op woensdag 20 november 2013 17:13 schreef daNpy het volgende:
De huidige overgangsregeling van 25 -> 30 jaar is nog bezig
Heel Nederland is er strontziek van alleen daar in Den Haag vermaken ze zich met de dag meerquote:Op woensdag 20 november 2013 21:18 schreef marcooooow het volgende:
Ik ben wel zó strontziek van die oldtimer kwestie.
Het zijn letterlijk allemaal nutteloze regelgevingen om de begroting maar sluitend te krijgen. Wel opvallen dat ze daar zo open over zijn in de regering.quote:Op donderdag 21 november 2013 00:50 schreef dion_v_k het volgende:
[..]
Heel Nederland is er strontziek van alleen daar in Den Haag vermaken ze zich met de dag meer
1 ding scheelt in de winter denk je niet meer aan hemquote:Op maandag 25 november 2013 23:15 schreef Hyperdude het volgende:
Nu moet ik bij iedere W126 die ik zie, aan deze kneus denken.
top je weet dat je de regering veel meer had kunnen pesten met 45km registratie?quote:Op dinsdag 19 november 2013 19:13 schreef AchJa het volgende:
[..]
Update:
Ik heb hem daadwerkelijk naar de sloop gereden, hij gaat of naar Marokko oid of het worden een berg onderdelen. Het gaat gewoon niet gebeuren dat die bak nog een cent belasting oplevert.
systeem + controle kost zowiezo al meer dan wat het opbrengt volgens de rekenkamerquote:Op dinsdag 26 november 2013 08:26 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik ben zo benieuwd hoeveel geld de regering aan mijn 2CV van 32 jaar oud overhoudt Kwarttarief op een auto van 560 kilogram. Dat komt neer op een knaak per maand. Die ik, uiteraard, per acceptgiro betaal.
Wedden dat het meer kost dan het oplevert
uhm jah dat doe ikquote:Op dinsdag 19 november 2013 21:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Of in het weekend ff een stuk voor de lol toeren etc. Dat ga je ook echt doen in de auto waar je de rest van de week al in zit...
andere landen hebben belasting op brandstof en dan nog zijn ze goedkoper???quote:Op woensdag 20 november 2013 02:22 schreef Turquaz52 het volgende:
Heb de mijne net op tijd omgebouwd dan.. En op tijd de Benz niet omgebouwd naar LPG..
*fieuw*
oh ja, brandstof mag van mij part 2 euro de liter kosten, zo kun je zien hoe SCHANDALIG de overheid is. Ik tank toch hier lekker over de grens voor 1.45/1.50 de liter Super95 of V-Power voor 1.55. Maar heb wel te doen met mensen die niet in de buurt van Duitsland wonen..
Daarom verwacht ik ook dat het allemaal wel los zal gaan lopen, met een beetje geluk duurt het 3 maandenquote:Op dinsdag 26 november 2013 10:08 schreef T42 het volgende:
[..]
systeem + controle kost zowiezo al meer dan wat het opbrengt volgens de rekenkamer
net gestart ze hebben niet eens het geduld dat te testenquote:Op woensdag 20 november 2013 17:13 schreef daNpy het volgende:
De huidige overgangsregeling van 25 -> 30 jaar is nog bezig
Gevaarlijke zware vervuilende auto's die belastingvrij rondrijden... Ik kan er geen medelijden mee hebben als ze meer mogen gaan betalen, of een andere hobby mogen gaan zoeken.quote:Op dinsdag 26 november 2013 09:49 schreef Nucky het volgende:
Leuk maar treurig artikel in de Kampioen van deze maand:
http://www.anwb.nl/kampio(...)n-oldtimer-bezitters
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |