abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 19 november 2013 @ 19:51:03 #251
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_133420964
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 19:50 schreef powerflux het volgende:

[..]

Wat gaf de sloop er nog voor dan dat dat aantrekkerlijker was dan op de 2e hands markt zetten?
Veel te weinig, maar daar ging het mij niet om. Principe kwestie.
  dinsdag 19 november 2013 @ 20:01:55 #252
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_133421443
En het volgende kan er natuurlijk ook wel bij:

quote:
Tweede Kamer stemt in met hogere accijns diesel en LPG

Een meerderheid van de Tweede Kamer heeft vandaag ingestemd met het Belastingplan 2014 en daarmee met circa 1 miljard euro lastenverhoging voor autorijdend Nederland. Accijnzen gaan omhoog, motorrijtuigenbelasting (MRB) gaat omhoog en de aanschafbelasting (BPM) gaat omhoog.

VVD, PvdA, D66, SGP en ChristenUnie sloten in oktober een akkoord over de begroting voor 2014 en spraken daarin af dat de voorgenomen accijnsverhoging van 3 en 7 cent per liter op diesel en LPG per 1 januari ongemoeid zou blijven, evenals de inmiddels jaarlijkse inflatiecorrectie op de accijnzen van alle brandstoffen (en bovenop al die verhogingen komt ook nog 21 procent BTW). Daarnaast gaven de partijen fiat voor het deels schrappen van MRB-vrijstellingen voor oldtimers en werd de MRB-compensatie voor zuinige auto's teruggedraaid. Als klap op de vuurpijl besloten de vijf partijen om vanaf 1 januari 2015 de BPM op zuinige auto's flink te verhogen. Samen met allerlei andere maatregelen is de automobilist voor zo'n 1 miljard euro extra aan de beurt, bovenop de circa 20 miljard die reeds op jaarbasis aan de schatkist wordt afgedragen.

Desastreus
CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt diende een amendement in en stelde voor de accijnsverhoging voor diesel terug te draaien, mede omdat deze desastreuze gevolgen gaat hebben voor pomphouders in de grensstreek. Diesel wordt immers duurder dan in België en Duitsland en transporteurs zullen hun vrachtwagens in het buitenland gaan voltanken, met honderden liters tegelijk. Het prijsverschil voor benzine bedraagt door het Nederlandse accijnsbeleid al sinds jaar en dag tussen de 15 en 20 cent per liter, waardoor geen enkele particulier meer bij een pomp aan de Nederlandse kant van de grens tankt. Ook tabak, drank en de wekelijkse boodschappen worden bij de Zuider- en Oosterburen ingeslagen. Belgische en Duitse ondernemers (en hun ministers van Financiën) zijn de lachende derde, terwijl Nederlandse ondernemers hun zaak moeten sluiten. VVD, PvdA, D66, SGP en ChristenUnie, die samen tevens een meerderheid in de Eerste Kamer vertegenwoordigen, hebben hiervoor echter hun ogen gesloten. Medio december buigt de Eerste Kamer zich ook nog over het Belastingplan 2014.
Bovag

:r
pi_133421649
Wat een compleet bord voor de kop zeg, ongelofelijk.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  dinsdag 19 november 2013 @ 20:11:29 #254
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_133421885
quote:
13s.gif Op dinsdag 19 november 2013 20:01 schreef AchJa het volgende:
En het volgende kan er natuurlijk ook wel bij:

[..]

Bovag

:r
Voor de diesel- en LPG-oldtimers zal dit weinig uitmaken omdat die massaal geëxporteerd/gesloopt/teruggebouwd zullen worden.
  dinsdag 19 november 2013 @ 20:13:16 #255
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_133421961
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 19:51 schreef AchJa het volgende:

[..]

Veel te weinig, maar daar ging het mij niet om. Principe kwestie.
Uit principe een rijdende MB W123 naar de sloop brengen omdat je er anders belasting voor zou moeten betalen? Jouw principe is dat je duidelijk wilt maken dat je de auto reed vanwege de belastingvrijstelling i.p.v. uit liefhebberij?
  dinsdag 19 november 2013 @ 20:15:13 #256
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_133422055
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 20:13 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Uit principe een rijdende MB W123 naar de sloop brengen omdat je er anders belasting voor zou moeten betalen? Jouw principe is dat je duidelijk wilt maken dat je de auto reed vanwege de belastingvrijstelling i.p.v. uit liefhebberij?
Neen, uit principe omdat ik het de regering niet gun dat er iemand eventueel wel belasting over gaat betalen.
pi_133422096
Ligt het nu aan mij of is het kamerdebat van vandaag niet veel nieuws onder de zon? Er komt geen overgangsregeling, andere plannen blijven als waar we al op gerekend hadden.

Had ook geen overgangsregeling verwacht. Te veel gedoe.
  dinsdag 19 november 2013 @ 20:24:51 #258
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_133422509
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 20:15 schreef AchJa het volgende:

[..]

Neen, uit principe omdat ik het de regering niet gun dat er iemand eventueel wel belasting over gaat betalen.
Hmm, daar heb je een punt. Toch zou ik het niet over mijn hart kunnen verkrijgen geloof ik...
pi_133423319
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 20:16 schreef Nucky het volgende:
Ligt het nu aan mij of is het kamerdebat van vandaag niet veel nieuws onder de zon? Er komt geen overgangsregeling, andere plannen blijven als waar we al op gerekend hadden.

Had ook geen overgangsregeling verwacht. Te veel gedoe.
Je suggereert dat iedereen nu het volle pond moet betalen?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_133423690
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 19:15 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Maar wat betekent dit op korte termijn, nog specifieker, voor januari en februari 2014? Want ik wil eigenlijk weer een oldtimer kopen.
Voor januari en februari 2014 hoeft de oldtimer op benzine (die in de overgangsregeling valt) nog niet geschorst te worden. De bezitters van oldtimers op benzine ontvangen in maart een brief van de belastingdienst waarin staat hoe men gebruik kan gaan maken van deze overgangsregeling. Voor 2014 geldt dus dat er alleen in december de oldtimer van straat moet verdwijnen, voor 2015 en later geldt dus wel gewoon de "ophokplicht" voor de maanden januari, februari en december.
pi_133423865
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 20:15 schreef AchJa het volgende:

[..]

Neen, uit principe omdat ik het de regering niet gun dat er iemand eventueel wel belasting over gaat betalen.
En wat komt ervoor in de plaats? Juist ja: een belastingplichtige auto. En daarmee worden die ingeschatte opbrengsten "die tegen zouden vallen" alsnog binnengehaald. :P

Hier in de buurt stond een belastingvrije S-klasse, die is een paar weken terug ingeruild voor een S80. Als meer mensen met een belastingvrij slagschip dat doen, dan worden die opbrengsten alsnog gehaald vermoed ik. :+
  dinsdag 19 november 2013 @ 20:54:52 #262
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_133424099
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 20:50 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

En wat komt ervoor in de plaats? Juist ja: een belastingplichtige auto. En daarmee worden die ingeschatte opbrengsten "die tegen zouden vallen" alsnog binnengehaald. :P
Die had ik al. Als je ff terugleest kun je zien dat ik van twee naar 1 auto ben gegaan. ;)

Ergo: De W123 betaalt geen belasting, worden geen onderdelen meer voor gehaald, wordt niet meer mee getankt voor de leuke ritten, wordt geen onderhoud meer aan gepleegd etc.

Weekers kan in mijn geval rekenen tot hij een ons weegt maar het levert hem minder op.
pi_133424787
Maar je gaat daardoor wel automatisch meer rijden in je eerste auto, wat dus betekent dat die meer accijnzen zal gaan afdragen aan de schatkist. ;)
  dinsdag 19 november 2013 @ 21:12:12 #264
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_133425056
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 21:07 schreef Bart-Willem het volgende:
Maar je gaat daardoor wel automatisch meer rijden in je eerste auto, wat dus betekent dat die meer accijnzen zal gaan afdragen aan de schatkist. ;)
Niet als de 123 vooral hobbymatig werd gebruikt natuurlijk.
  dinsdag 19 november 2013 @ 21:16:56 #265
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_133425355
Inderdaad, in een klassiekerpuzzelrit ga je echt niet deelnemen in een 107 ofzo :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 19 november 2013 @ 21:17:13 #266
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_133425371
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 21:07 schreef Bart-Willem het volgende:
Maar je gaat daardoor wel automatisch meer rijden in je eerste auto, wat dus betekent dat die meer accijnzen zal gaan afdragen aan de schatkist. ;)
Nee. Maar blijf dat vooral geloven, jij rekent je ook al rijk.
  dinsdag 19 november 2013 @ 21:20:12 #267
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_133425604
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 21:16 schreef daNpy het volgende:
Inderdaad, in een klassiekerpuzzelrit ga je echt niet deelnemen in een 107 ofzo :')
Of in het weekend ff een stuk voor de lol toeren etc. Dat ga je ook echt doen in de auto waar je de rest van de week al in zit... :')
  dinsdag 19 november 2013 @ 21:32:32 #268
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_133426320
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 21:07 schreef Bart-Willem het volgende:
Maar je gaat daardoor wel automatisch meer rijden in je eerste auto, wat dus betekent dat die meer accijnzen zal gaan afdragen aan de schatkist. ;)
Ik tank elke week in Poppel, van mij mogen ze vandaag nog kapotvallen in Den Haag :W
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
pi_133426419
Ik denk dat als ik mijn 96 nu weg zou doen, dat het niet bepaald voordeel oplevert voor de overheid - zelfs al zou ik hetzelfde aantal kilometers 'overhevelen' naar mijn dagelijkse auto. Het zal bij een ieder op een andere manier liggen, maar bij mij zouden ze enkel verliezen :P

Voor de rest; /care. De mensen die voldoende van hun auto houden vinden wel een manier om hem te houden. De mensen die er dagelijks in willen rijden zullen hopelijk wel inzien dat met regelmatig gebruik het niet onredelijk is daar gewoon voor belast te worden.
  dinsdag 19 november 2013 @ 21:34:25 #270
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_133426422
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 november 2013 21:32 schreef dion_v_k het volgende:

[..]

Ik tank elke week in Poppel, van mij mogen ze vandaag nog kapotvallen in Den Haag :W
Ik ga het ook eens uitrekenen... Inclusief boodschappen moet ik een heel eind kunnen komen denk ik (ongeveer 90km van de Duitse grens).
pi_133426674
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2013 20:41 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Je suggereert dat iedereen nu het volle pond moet betalen?
Nou, eigenlijk snap ik niet helemaal wat er nu besloten is. Is onderstaand nog van toepassing?

pi_133430714
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 21:16 schreef daNpy het volgende:
Inderdaad, in een klassiekerpuzzelrit ga je echt niet deelnemen in een 107 ofzo :')
Hahaa! Wat dacht je hier van? De http://www.citybugclub.nl/!! Word mischien binnenkort errug populair on ex oldtimer op diesel bezitters die toch weer 't club gevoel willen hebben.. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door virl3 op 19-11-2013 22:53:21 ]
Dit is een Signature....
pi_133432155
Gaat get nou nog door de regeling??
pi_133432482
Ja, de overgangsregeling gaat door. Dat stukje van Geenstijl zet veel mensen op het verkeerde been, maar de overgangsregeling is gewoon intact gebleven.
pi_133434409
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 20:47 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Voor januari en februari 2014 hoeft de oldtimer op benzine (die in de overgangsregeling valt) nog niet geschorst te worden. De bezitters van oldtimers op benzine ontvangen in maart een brief van de belastingdienst waarin staat hoe men gebruik kan gaan maken van deze overgangsregeling. Voor 2014 geldt dus dat er alleen in december de oldtimer van straat moet verdwijnen, voor 2015 en later geldt dus wel gewoon de "ophokplicht" voor de maanden januari, februari en december.
Maar moet gas er dan wel uit? En waar heb je dit vandaan?
History became legend, legend became myth.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')