linkje?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 17:24 schreef Bart-Willem het volgende:
Dat gerucht is bullshit. Wel hebben degenen die gebruik gaan maken van de overgangsregeling geen ophokplicht voor januari en februari. Dus je krijgt komend jaar 2 maanden "cadeau". Zo simpel is het, laat je niets wijsmaken door handelaren die graag nog hun voorraad willen slijten door spookverhalen rond te strooien.
Weekers heeft zelf ook aangegeven dat de ophokplicht voor de benzine-oldtimers tussen 26 en 39 jaar oud voor komende januari en februari niet zal gelden.
Heeft 'ie aangegeven bij BNR Autoshow of Tros Autoshow, 1 van de 2. Even terugluisteren dus.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 17:52 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
linkje?
Het lijkt me een beetje onzinnig om je dan wel te verplichten om hem in December te stallen, maar dan weer niet in Jan-Feb.. Dan verplicht je mensen om voor één maand ander vervoer te regelen, dan kan je net zo goed die andere 2 er ook bij doen. Beetje een dooie mus verhaal imo.
Ik weet nog steeds niet zeker of ik nou per volgende maand ineens een barrel moet gaan kopen voor 3 maanden, of dat ik nog een wintertje door kan met de Niksan, en volgend jaar mijn plan kan trekken.
Het lijkt me dat ze dat nu niet meer kunnen maken tegenover de mensen die in dezelfde situatie zitten.
oftewel; deze winter kan ik gewoon doorrijden, ik moet alleen per 1-1-'14 kwarttarief gaan lappen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 18:12 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Heeft 'ie aangegeven bij BNR Autoshow of Tros Autoshow, 1 van de 2. Even terugluisteren dus.
En goed lezen: het gaat enkel om 2014. De ophokplicht geldt voor dec-jan-feb. Maar omdat december 2013 nog geen ophokplicht kent en de regeling snel wordt ingevoerd heeft Weekers (en/of de Belastingdienst) ervoor gekozen om de ophokplicht voor alleen jan-feb 2014 te laten vervallen. Vanaf dec 2014 geldt de ophokplicht dus voor alle wintermaanden (dus dec-jan-feb).
psies, dan heb ik nog mooi een jaar de tijd om iets anders te gaan verzinnen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 18:01 schreef Ivo1985 het volgende:
December 2013 gelden sowieso nog de oude regels, dus als we Jan+Feb 2014 'cadeau' krijgen, hoeft je auto deze winter nog helemaal niet de stalling in.
Zjuust.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 18:56 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
oftewel; deze winter kan ik gewoon doorrijden, ik moet alleen per 1-1-'14 kwarttarief gaan lappen.
Pppffff, jij bent snel met je aannames zeg. Ik heb al een oldtimer dus ga er geen kopen. En tevens is die handelaar een neef van mij. Die wint werkelijk niets met onzin verkopen naar mij toe.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 17:24 schreef Bart-Willem het volgende:
Dat gerucht is bullshit. Wel hebben degenen die gebruik gaan maken van de overgangsregeling geen ophokplicht voor januari en februari. Dus je krijgt komend jaar 2 maanden "cadeau". Zo simpel is het, laat je niets wijsmaken door handelaren die graag nog hun voorraad willen slijten door spookverhalen rond te strooien.
Weekers heeft zelf ook aangegeven dat de ophokplicht voor de benzine-oldtimers tussen 26 en 39 jaar oud voor komende januari en februari niet zal gelden.
Sja, ik kreeg afgelopen week een mooie MB 230 op LPG aangeboden voor een prikkie, maar ik ga hem mooi laten staan, want je bent straks de Sjaak; moet er inderdaad uit dan, of je gaat de dikke vette hoofdprijs betalen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 19:56 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ik zou het nu toch wel fijn vinden als er snel duidelijkheid komt. Het ophokken / stil laten staan is voor mij geen probleem, maar ik wil wel graag weten of ik nog voor 01-01-2014 iets moet regelen m.b.t. het verwijderen van mijn LPG-installatie.
Gezien de geringe kilometers die ik rijd (ca. 5000 km per jaar) is het voordeliger voor mij om de installatie te laten verwijderen. Het verwijderen is op zich geen probleem natuurlijk, maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat ik niet de enige zal zijn die deze klus geklaard wil hebben.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 20:13 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Sja, ik kreeg afgelopen week een mooie MB 230 op LPG aangeboden voor een prikkie, maar ik ga hem mooi laten staan, want je bent straks de Sjaak; moet er inderdaad uit dan, of je gaat de dikke vette hoofdprijs betalen.
Kan je prima zelf doen. Of laten doen door iedere willekeurige garage. Geen oldtimerboer voor nodig.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 20:29 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Gezien de geringe kilometers die ik rijd (ca. 5000 km per jaar) is het voordeliger voor mij om de installatie te laten verwijderen. Het verwijderen is op zich geen probleem natuurlijk, maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat ik niet de enige zal zijn die deze klus geklaard wil hebben.
Gaat het toch dringen worden bij de oldtimerboer.
Ik kan dat absoluut niet zelf. En ik wilde het sowieso combineren met kleppenstellen/grote beurt, en dat laat ik altijd door mijn vaste oldtimerboer doen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 20:32 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Kan je prima zelf doen. Of laten doen door iedere willekeurige garage. Geen oldtimerboer voor nodig.
Zal best, maar met name handelaren roepen nu wat mensen willen horen. Daar heb ik afgelopen tijd teveel rare verhalen van gehoord, tot aan "ze snappen het bij de Belastingdienst niet en sturen daarom alle personeelsleden op cursus en daarom wordt de regeling een jaar uitgesteld". Bovendien: wat is het nut om het pas in april in te voeren? Belastingplannen worden voor een geheel jaar bepaald, niet voor kwartalen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 19:46 schreef valek het volgende:
[..]
Pppffff, jij bent snel met je aannames zeg. Ik heb al een oldtimer dus ga er geen kopen. En tevens is die handelaar een neef van mij. Die wint werkelijk niets met onzin verkopen naar mij toe.
Ik ben toch echt een oldtimerliefhebber, ondanks de LPG-installatie. Ik snap niet dat mensen maar blijven volhouden dat die combinatie niet mogelijk is.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 22:35 schreef einszweiachtung het volgende:
Laten we eerlijk zijn de echte Oldtimer fans rijden toch Benzine, op een Amerikaan op LPG daargelaten. Het is gewoon mensen zoeken altijd wat om onder hun lasten uit te komen, eerst waren het de grijze platen daarna die oldtimers Mercedes 200 met LPG tank en dalijk die 25km voertuigen. Het is jammer maar helaas
Het eerste jaar dat ik de auto had reed ik er meer dan 5.000 km mee. Omdat het belastingtechnisch niets uitmaakt(e) en ik de aanschaf van de installatie er binnen 1,5 jaar volledig uithad, heb ik voor LPG gekozen. Het scheelt flink in de co2-uitstoot en per saldo ga ik er niet op achteruit. Win-winsituatie dus.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:24 schreef daNpy het volgende:
Waarom ligt er voor die 5000km dan toch LPG in?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |