abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_132289624
Australië
Australië #2
Australië #3
Australië #4
Australië #6

Officiële landstaal: Engels
Hoofdstad: Canberra
Regeringsvorm: Parlementaire monarchie
Religie: Christelijk 75%
Oppervlakte: 7.741.220 km² (1% water)
Inwoners: 21,807,000 (2009)



Nuttige links

Department of immigration: alles over visa, paspoort en verblijfsvergunning.
Medicare Australia: volksverzekering waar je als nederlander gebruik van kunt maken.
Seek.com.au: banensite.
Gumtree: markplaats voor wonen, spullen, werk en diensten (aanrader voor backpackers).
Domain: appartementen en huizen. Huur en koop.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 11:46:31 #2
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_132289766
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 11:39 schreef kalinhos het volgende:
Je kan in principe wel gewoon werken op een tourist via, ligt ewl een beetje aan het soort werk wat je wil doen. Maar bv op een farm, of in de horeca, kan je wel redelijk makkelijk cash-in-hand baantjes krijgen. Ik heb in ieder geval zat mensen ontmoet die op een tourist visa zaten (mensen uit Spanje of Oostenrijk bv) en die gewoon gewerkt hebben in Australië
Het KAN wel, maar het MAG absoluut niet. Als ze erachter komen dat je gewerkt hebt en je wilt daarna het land weer in na weg te zijn geweest, kan dat wel eens problemen geven. Waarom zou je het riskeren? Neem dan een WHV, daar zijn ze voor!
pi_132290695
Klopt, en als Nederlander zou ik het ook niet gauw doen. Tenzij je bv al 1-2 jaar geweest bent en nog een keer terug wil is het ewl je enige optie. En als je uit Spanje of Oostenrijk komt kán je geen WHV aanvragen, dan kan je alleen maar tourist.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_132302255
Nu goed, in mijn geval ben ik toch niet van plan om te gaan werken. WHV werd me afgeraden omdat dat lastiger te verlengen is.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_132389537
Man, de branden rondom Sydney. Begint toch best wel erg te worden, en het gevaar is nog niet geweken.
Vanaf de Ilawarra tot aan Sydney een flinke rooklaag gedurende het grootste gedeelte van de dag, en die geur, bah!

Ziek hoe honderden levens verwoest worden door een "onschuldig" vuurtje aangestoken door 11 en 15-jarigen :(
pi_132391817
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 12:37 schreef Levitas het volgende:
Man, de branden rondom Sydney. Begint toch best wel erg te worden, en het gevaar is nog niet geweken.
Vanaf de Ilawarra tot aan Sydney een flinke rooklaag gedurende het grootste gedeelte van de dag, en die geur, bah!

Ziek hoe honderden levens verwoest worden door een "onschuldig" vuurtje aangestoken door 11 en 15-jarigen :(
Nou ja, het is natuurlijk wel zo dat wanneer je bosbranden blijft blussen ze op den duur steeds erger worden, omdat dood hout en dergelijke zich blijft ophopen. Áls het dan een keer mis gaat, is er geen houden meer aan.

Wel ziek inderdaad, hoe snel zoiets kan gaan. Het schijnt dat er over heel Sydney een donker oranje gloed hangt? Zou het op zich wel willen zien, maar het lijkt me bijzonder angstaanjagend inderdaad. Zeker als je ziet hoe groot die brand by Lithgow is vergeleken met Sydney.



Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_132417589
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 13:47 schreef BlackLining het volgende:
Het schijnt dat er over heel Sydney een donker oranje gloed hangt? Zou het op zich wel willen zien, maar het lijkt me bijzonder angstaanjagend inderdaad.
Dat was vorige week inderdaad zo. Nu is het voornamelijk grijs
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:45:31 #8
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_132428813
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 23:34 schreef Levitas het volgende:

[..]

Dat was vorige week inderdaad zo. Nu is het voornamelijk grijs
Dit was donderdag, maar volgens was mijn telefoon iets te dramatisch met de kleuren.

pi_132428960
Ai ziet er niet goed uit en voor morgen werd het nog erger verwacht ;(
Anoniem
pi_132643687
Is het normaal dat een Visa aanvraag langer dan 2 weken duurt?
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_132643853
Ligt er aan wat voor visa.
pi_132644011
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 01:44 schreef anarchitect het volgende:
Ligt er aan wat voor visa.
Elektronisch toeristenvisa voor 6 maanden.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_132644127
eVisitor?
pi_132644130
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
  maandag 28 oktober 2013 @ 05:42:02 #15
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_132644176
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 11:46 schreef OzBunyip het volgende:

[..]

Het KAN wel, maar het MAG absoluut niet. Als ze erachter komen dat je gewerkt hebt en je wilt daarna het land weer in na weg te zijn geweest, kan dat wel eens problemen geven. Waarom zou je het riskeren? Neem dan een WHV, daar zijn ze voor!
Dit. Ze trappen je er hier genadeloos uit. Maakt niet uit waar je vandaan komt. Ken zelf een Spaanse griet die een paar nachten in detentie heeft door mogen brengen omdat immigration verdachte SMSjes over werk op haar mobiel vond. Een vriend van me mocht haar bezoeken om d'r spullen te brengen en daarma mocht ze direct vertrekken.

Je mag ook gelijk 5 jaar niet terug komen.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_132663169
Lijkt mij dat je zo'n visa best snel goed kunt keuren, maar nog steeds niets. :{

Zal ik maar bellen?

Heb het over drie weken nodig.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
  maandag 28 oktober 2013 @ 21:42:21 #17
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_132673835
Misschien hebben ze dit topic gelezen, uh oh!
pi_132681186
Van de eVisitor web site:

If you do not receive an email from the department within 12 hours of lodging your application, use the Application details form on the department’s website to check the status of the application.

Al gedaan?
pi_132681259
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 01:20 schreef anarchitect het volgende:
Van de eVisitor web site:

If you do not receive an email from the department within 12 hours of lodging your application, use the Application details form on the department’s website to check the status of the application.

Al gedaan?
De site die jij hebt gequote is volgens mij een oudere versie:
"From 23 March 2013 this visa is no longer open to new applicants."

De huidige site met inlogsysteem geeft aan "In progress - The application has been received and is awaiting assessment."

Maar ja, dat is ook alles wat ik kan zien.

Bureaucratie :')
Er hoeft alleen iemand op een OK knopje te drukken.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_132681263
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 21:42 schreef OzBunyip het volgende:
Misschien hebben ze dit topic gelezen, uh oh!
En dan? :) Staat niets verkeerds in, toch? Of laten ze geen smurfen toe ofzo? :P
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 02:26:24 #21
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_132681531
*O* Ik heb eindelijk een case officer voor het eerste deel van mijn PR aanvraag *O*
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_132681654
Ik zou gaan bellen of e-mailen want 2 weken is veel te lang.
pi_132682701
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 02:26 schreef star_gazer het volgende:
*O* Ik heb eindelijk een case officer voor het eerste deel van mijn PR aanvraag *O*
*O*
pi_132704723
Beste FOK!ers,

Begin december vlieg ik richting Australië, Adelaide. Ik reis dan langs de oostkust richting Cairns.
Ik heb 6 maanden de tijd om te reizen, maar aangezien ik geen flauw idee heb hoelang ik het ga uithouden met mijn budget zit ik eraan te denken om ook nog wat maandjes Azië te pakken...

Zijn er hier toevallig ook mensen die in Australië hebben gebackpacked?
Ik reken nou op zo'n 1000¤ - 1250¤ uitgaven per maand, zou dit zo ongeveer kosten?
Gewoon low-budget reizen, slapen in hostels etc.

Nog even iets anders; Ik begin nou in Adelaide, maar ik zit te twijfelen om dit te veranderen in Melbourne... Is Adelaide de moeite waard of kan je beter in Melbourne beginnen?
Ik hoop namelijk zsm andere backpackers te ontmoeten. Ik heb sowieso graag mensen om mij heen, maar wellicht vind ik ook wel mensen waarmee ik verder kan reizen;)
pi_132711702
Adelaide zelf is m.i. niet de moeite waard. Het gebied tussen Adelaide en Melbourne weer wel, als je de Grampians en Great Ocean Road mee pakt.
pi_132754422
Bij toeval van de week een aflevering gezien waar die kok Anthony Bourdain Australië aandeed en een leuk restaurant bezocht die zeer interessant leek. Nog lieden die er zelf ook zijn geweest en er ervaringen meehebben?
pi_132845829
mij lijkt 1000-1250 euro per maand erg krap. tenminste, als je van plan bent af en toe een biertje te drinken wordt het moeilijk. een hostel zal je voor gemiddeld 25-30 $ per nacht krijgen, dus daar is al 800$ aan besteed in een maand. dan heb je nog geen boterham gekocht of een bus gepakt ergens naartoe..

ikzelf besteedde een kleine 1250 euro per maand in thailand, incl alles en elke dag (tja, het was een goede maand :p ) zuipen.

Hier is een vraagje voor andere aussis hier: 2 weken geleden had ik een boete gekregen voor wildplassen. ik vond het onterecht maargoed, 577$ aub. nou ben ik van plan om gewoon niet te betalen omdat ik na oud en nieuw wegga en niet zeker weet of ik nog terugkom..
iemand een idee hoe dat werkt?
pi_132850657
577 _O- de tering, echt zuinig zijn ze niet.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_132850848


[ Bericht 100% gewijzigd door Erasmus op 03-11-2013 13:50:15 ]
  zondag 3 november 2013 @ 14:09:08 #30
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_132851457
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 23:37 schreef Nic1 het volgende:
Adelaide zelf is m.i. niet de moeite waard. Het gebied tussen Adelaide en Melbourne weer wel, als je de Grampians en Great Ocean Road mee pakt.
Cape Otway is vet. Daar wemelt het van de wilde koala's :)
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  zondag 3 november 2013 @ 14:12:10 #31
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_132851578
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 08:16 schreef mothergoose het volgende:
mij lijkt 1000-1250 euro per maand erg krap. tenminste, als je van plan bent af en toe een biertje te drinken wordt het moeilijk. een hostel zal je voor gemiddeld 25-30 $ per nacht krijgen, dus daar is al 800$ aan besteed in een maand. dan heb je nog geen boterham gekocht of een bus gepakt ergens naartoe..

ikzelf besteedde een kleine 1250 euro per maand in thailand, incl alles en elke dag (tja, het was een goede maand :p ) zuipen.

Hier is een vraagje voor andere aussis hier: 2 weken geleden had ik een boete gekregen voor wildplassen. ik vond het onterecht maargoed, 577$ aub. nou ben ik van plan om gewoon niet te betalen omdat ik na oud en nieuw wegga en niet zeker weet of ik nog terugkom..
iemand een idee hoe dat werkt?
Boetes hier zijn inderdaad niet te zuinig. Niet betalen kan een probleem opleveren als je later nog een keer terug wilt. Gewoon betalen dus, vlegel o|O

[ Bericht 4% gewijzigd door star_gazer op 04-11-2013 02:18:43 ]
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  maandag 4 november 2013 @ 02:19:44 #32
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_132879875
PR NOMINATION: APPROVED *O*

Dit is de eerste helft van de PR (Permanent Residency) application. De tweede (moeilijke) helft begint nu, maar we voldoen aan alle voorwaarden, dus het gaat lukken!
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  maandag 4 november 2013 @ 03:17:19 #33
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_132880000
Ripper!! Gefeliciteerd :) Wat houdt de tweede helft in?
  maandag 4 november 2013 @ 03:41:13 #34
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_132880033
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 03:17 schreef OzBunyip het volgende:
Ripper!! Gefeliciteerd :) Wat houdt de tweede helft in?
De eigenlijke aanvraag. Het eerste deel is de bedrijfssponsorship. Die is nu goedgekeurd. Nu moeten mijn vriendin en ik onze documenten gaan insturen.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  maandag 4 november 2013 @ 03:46:29 #35
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_132880044
Ah ja, de paperassen. Zo lekker tijdverslindend. Succes ermee!
  maandag 4 november 2013 @ 03:52:59 #36
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_132880053
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 03:46 schreef OzBunyip het volgende:
Ah ja, de paperassen. Zo lekker tijdverslindend. Succes ermee!
Erg vervelend, maar het moet eenmaal. Vooral het bewijs voor onze relatie kost een hoop moeite... We hebben getuigschriften nodig van vrienden en kennissen om te kunnen bewijzen dat we een 'echte' relatie hebben. Daarnaast een uittreksel van de bank, bewijs van samenwonen, foto's, vliegtickets, filmkaartjes en ga zo maar door...
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_132882113
quote:
7s.gif Op maandag 4 november 2013 03:52 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Erg vervelend, maar het moet eenmaal. Vooral het bewijs voor onze relatie kost een hoop moeite... We hebben getuigschriften nodig van vrienden en kennissen om te kunnen bewijzen dat we een 'echte' relatie hebben. Daarnaast een uittreksel van de bank, bewijs van samenwonen, foto's, vliegtickets, filmkaartjes en ga zo maar door...
Pff, wat een gedoe.. Maar uiteindelijk is het het allemaal waard! Volgens mij is het "bewijzen" van een relatie al gauw goed hoor. Zeker als je foto's van jullie samen hebt die bijv. 5 jaar geleden genomen zijn tot nu. Het feit dat je samen een bankrekening deelt(?) zal ook wel een heel stuk dekken. Denk dat het voor jullie meer formaliteit is dan wat anders eigenlijk..
Gefeliciteerd in ieder geval met het "behalen" van het eerste deel en succes met het verzamelen van bewijsmateriaal!
pi_132902082
Hoe doen jullie de vliegreis richting Australië altijd?
Ik heb nu een tussenstop in Hong-Kong van 3 uurtjes, dus eigenlijk vlieg ik nu zowat ik ene keer door :{
Is dat een beetje te doen?

Ik heb een keer naar California, Amerika gevlogen, maar aan het einde van de rit was ik het eigenlijk al wel behoorlijk zat dat vliegen..
  maandag 4 november 2013 @ 22:21:29 #39
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_132908643
Altijd in een ruk door als het kan, werkt voor mij het beste. Ik wil het liefst zsm op m'n plek van bestemming zijn. Laatste keer heen en terug was via Changi Singapore met zo'n 3 uur tussenstop, ideaal.
pi_132911427
Ik vind 3 uur ideaal, net genoeg om even rond te lopen en wat te eten. Maar niet zo lang dat je echt zit te wachten. De reis is overigens prima te doen vind ik zelf. Het lijkt erg lang, maar vind het altijd snel voorbij gaan.
pi_132913529
ik had een 14 uur tussenstop in guangzhou. nou is dat niet echt the place to be, maar het hielp wel goed tegen de jetlag. vlucht a'dam-guangzhou helemaal geslapen, rondlopen daar, en de vlucht guangzhou-melbourne weer helemaal geslapen. ideaal.
pi_132913783
Gewoon lekker 3 uur bieren in de kroeg en met random mensen praten. Een leuker tijdverdrijf tijdens je vlucht kan je niet hebben.
  dinsdag 5 november 2013 @ 01:08:31 #43
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_132914366
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 november 2013 00:32 schreef o.us2.0 het volgende:
Gewoon lekker 3 uur bieren in de kroeg en met random mensen praten. Een leuker tijdverdrijf tijdens je vlucht kan je niet hebben.
Dit. Ik ga ook altijd aan het bier waar mogelijk. Ik ben altijd strontnerveus van vliegen, dus ik zuip mezelf altijd zo mak als een lammetje. Slaapt makkelijker ook :P

Wel lastig als je lokaal om 05:00 aankomt trouwens :')
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  dinsdag 5 november 2013 @ 04:41:02 #44
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_132915307
Melbourne cup time!

$25 op sea moon, $15 op dandino, $10 op fawkner.

Go horseys!
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_132915311
Hier op het werk allemaal opgedirkte dames en heren met jurkjes en hoedjes. In Brisbane :')
  dinsdag 5 november 2013 @ 05:40:55 #46
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_132915352
Wij in Sydney ook hoor. Luxe bedrijfslunch met rijkelijk vloeiend bier
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_132916269
Dat vind ik wel mooi aan Ozzies, dat ze zich zo kunnen laten gaan door wat kleinere sportevenementen. Vorig jaar was ook de football finale (ergens eind september) belangrijk in 't hele land, afgelopen maanden werden ze overal leip van het rugbyen tegen Engeland en nu weer wat paarderaces en het land staat op zijn kop.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  dinsdag 5 november 2013 @ 10:08:18 #48
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_132917167
Op mijn werk wordt er totaal geen aandacht aan geschonken, al houden mijn collega en ik wel met een schuin oog news.com.au in de gaten om te zien wie er gewonnen heeft. Meer voor de fun, want we hebben er beiden verder nul komma nul verstand van.

Maar idd, kalinhos, het heeft wel wat, dat enthousiasme, met State of Origin, de AFL Grand Final, straks cricket (is de Ashes dit jaar weer?) etc. etc.
pi_132917235
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 09:07 schreef kalinhos het volgende:
Dat vind ik wel mooi aan Ozzies, dat ze zich zo kunnen laten gaan door wat kleinere sportevenementen. Vorig jaar was ook de football finale (ergens eind september) belangrijk in 't hele land, afgelopen maanden werden ze overal leip van het rugbyen tegen Engeland en nu weer wat paarderaces en het land staat op zijn kop.
Kleine sportevenementen :D
pi_132917339
Cricket vond ik nog wel lachen. Maar ja, het zijn kleine evenementen dan, cricket daargelaten. Alles duurt maar 1 dag. Australian Open, WK, Olympische Spelen, Tour, dat vind ik grote evenementen.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_132991846
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 04:41 schreef star_gazer het volgende:
Melbourne cup time!

$25 op sea moon, $15 op dandino, $10 op fawkner.

Go horseys!
Ghehe, ik heb echt TO-TAAL niets met paardenraces; 0,0 verstand van. Toch, om er ook maar iets mee te doen, via Tomwaterhouse.com aan $20 op 4 verschillende paarden ingezet. Even een paar analyses erbij gepakt, 3x $6 op 3 "favorieten" ingezet en $2 op het paard met de slechtste odds.
Had $6 op Fiorentine, en die heeft dus gewonnen. Totaal $45 opgeleverd (-$20 = $25 winst :P). Het is niet veel, helemaal niet, maar het maakte het kijken naar de Melbourne Cup toch een beetje leuker..

Helaas moesten we gewoon doorwerken tijdens de Melbourne Cup, hoewel ik op m`n 2e scherm de livestream aan had staan en er niemand iets om gaf. Had een lunch ofzo met het bedrijf wel leuk gevonden, maar helaas..
pi_133155792
Pff, ik ga over een week of 3 richting Melbourne om daar te beginnen aan m'n trip richting Cairns.
Nou was ik van plan om met oud en nieuw in Sydney te zijn, maar nu ik net even wou kijken hoe duur een hostel dan zou kosten kom ik erachter dat alles, maar dan ook echt alles helemaal propvol zit geboekt :{ Dat had ik eigenlijk niet helemaal verwacht.

Hebben jullie toevallig nog ene geweldige ingeving hoe ik rond die tijd toch kan overnachten in Sydney?
  maandag 11 november 2013 @ 21:44:14 #53
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_133165299
Tenzij je kennissen of familie in Sydney hebt zal het erg lastig zo niet onmogelijk worden. Bijna alles is vol plus men vangt de hoofdprijs voor accommodatie. Een Iers meisje bij mij op het werk heeft het ook geprobeerd, maar het was simpelweg niet te betalen.
pi_133259787
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 21:44 schreef OzBunyip het volgende:
Tenzij je kennissen of familie in Sydney hebt zal het erg lastig zo niet onmogelijk worden. Bijna alles is vol plus men vangt de hoofdprijs voor accommodatie. Een Iers meisje bij mij op het werk heeft het ook geprobeerd, maar het was simpelweg niet te betalen.
Hmm, dat zal wel erg jammer zijn. Ik ben nu ook wat met andere Nederlanders aan het regelen om met z'n alle een appartement oid te huren. Hopelijk komt hier wat uit...

Maar is dit trouwens bij alle grote en kleine plaatsen langs de kust zo tijdens de Australische vakantie? Ik zou namelijk graag gewoon de dag van te voren een hostel in het volgende plaatsje willen boeken. Ik kan nu al wel gaan boeken, maar ik vind dat altijd vrij lastig met zo'n reis...
  donderdag 14 november 2013 @ 21:39:49 #55
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_133266951
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 18:53 schreef KawaZ het volgende:

[..]
Maar is dit trouwens bij alle grote en kleine plaatsen langs de kust zo tijdens de Australische vakantie? Ik zou namelijk graag gewoon de dag van te voren een hostel in het volgende plaatsje willen boeken. Ik kan nu al wel gaan boeken, maar ik vind dat altijd vrij lastig met zo'n reis...
Nee hoor, normaal gesproken kan je best een dag of twee vantevoren boeken. Maar idd door die vakantie kun je misschien beter zo gauw als je een idee van je route en schema hebt iets boeken.
pi_133505800
enig idee hoe dat met kerst zit? in bijv. omgeving goldcoast/brisbane?
  vrijdag 22 november 2013 @ 09:02:39 #57
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_133506766
Gold Coast zal met kerst ook wel lastig worden, het is een populaire vakantiebestemming.
pi_133794551
Deze al voorbij gekomen?

http://swdufanfilm.com/film/
  donderdag 5 december 2013 @ 03:59:54 #59
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_133933415
Doen jullie nog iets voor Sinterklaas? Ik heb wat speculaas op m'n bureau gezet. Vindt gretig aftrek bij de Aussies :P
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  donderdag 5 december 2013 @ 10:16:09 #60
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_133936314
Ik heb een kom vol kruidnoten bij de receptie gezet, vinden ze heerlijk! Twee collega's in het bijzonder kunnen er niet vanaf blijven, haha.

We vieren zaterdag Sinterklaas bij mijn Australische schoonouders, mijn schoonfamilie heeft het Sinterklaasfeest van harte 'geadopteerd', ze vinden het erg leuk. We doen gedichtjes en een klein cadeautje. En ik moet zeggen, ze hebben me verbaasd met hoe vindingrijk ze zijn, het zouden zo Hollanders kunnen zijn met hun plagende gedichten!
pi_134346209
Zijn er mensen die ervaring hebben met beleggen of iets dergelijks? Ik heb nog een rekening met ong 3.5K staan in Australie waar ik nu toch niets mee doe. Ik heb er eerst een spaarrekening bij geopend en toen kreeg ik een rentebedrag van wel 6 hele dollars :') Dus ik dacht kom laat ik van die 3,5 iets van 2,5 beleggen en kijken wat er gebeurd. In Nederland is het relatief makkelijk om te doen, hoe zit dat in Australie?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_136019589
Zo, schopje.

Ik kom, als ik het met werk geregeld krijg en zo, begin 2015 terug voor een maandje. Ik kan niet meer zonder. ;( Ben inmiddels een half jaar terug, maar het knaagt. Al weet ik niet of ik voorgoed terug zou kunnen.

Als dat het plan wordt dan gaat dat sowieso njg 2,5 jaar duren, want vriend gaat 2-jarige studie doen die gelukkig al een hele tijd op de skilled occupations list staat. :D Dat zou toch eens fijn zijn.
pi_136077253
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 19:41 schreef _Loki het volgende:
vriend gaat 2-jarige studie doen die gelukkig al een hele tijd op de skilled occupations list staat. :D Dat zou toch eens fijn zijn.
I deed hetzelfde.. ging naar nieuw zeeland en architectuur stond op de long term shortage list.. 4 jaar into the study en het is er nu afgehaald.. :(
pi_136082254
Aw shit, dat zou rot zijn :')
pi_136207485
Ik wil terug :'(
Anoniem
pi_136482662
wie niet ???
pi_136542032
Jullie wat meegekregen van de bush fires atm? Ik krijg van vrienden wel mee dat het weer flink dicht tegen Melbourne aan zit.
pi_137006012
Wat is een beetje een fatsoenlijk startsalaris voor een events & account manager in Sydney? Wat is een salaris waar je prima mee rond moet kunnen komen als je rondom Sydney woont (bij voorkeur ten zuiden van Sydney) en met een fatsoenlijk tweedehands autootje van en naar je werk vlakbij het vliegveld rijdt?

Het bedrijf waar ik mijn afstudeerstage heb gelopen, heeft me nu (voor de 2e keer) een vaste aanstelling aangeboden. Toen ik er vorig jaar zat, woonde ik in Wollongong bij familie, dus had ik geen kosten voor de huur, en ook geen auto met bijbehorende verzekeringen. Een inschatting maken is met mijn ervaring dus niet echt makkelijk.
Heb overigens een HBO diploma "bachelor of commerce" (international business & languages), voor wat het waard is.
  zaterdag 22 februari 2014 @ 09:47:23 #69
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_137006437
Gaaf, gaan ze je sponsoren voor een visum?

Ik heb geen flauw idee wat een beetje een normaal salaris is voor dat beroep en die regio,maar misschien helpt het om eens op Seek.com.au naar soortgelijke banen rondom Sydney te zoeken en kijken wat die voor salaris bieden.
pi_137006593
Wat bieden ze? Waar in Sydney ga je wonen? Weet je zeker dat je met de auto wilt commuten? Wat wil je aan huur spenderen?
pi_137009188
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 09:47 schreef OzBunyip het volgende:
Gaaf, gaan ze je sponsoren voor een visum?
Ze willen me sponsoren voor een visum. Ik heb het eerste aanbod afgeslagen. Nu bieden ze me deze functie omdat ze op zoek naar zijn naar een "second in command" voor hun vestiging in Sydney (tevens hoofdkantoor)
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 09:47 schreef OzBunyip het volgende:
misschien helpt het om eens op Seek.com.au naar soortgelijke banen rondom Sydney te zoeken en kijken wat die voor salaris bieden.
Daar had ik nog niet aan gedacht. Ga ik doen, thanks!
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 09:58 schreef anarchitect het volgende:
Wat bieden ze? Waar in Sydney ga je wonen? Weet je zeker dat je met de auto wilt commuten? Wat wil je aan huur spenderen?
Zie mijn antwoord op OzBunyip voor wat voor functie zij mij aanbieden. Ze willen me dus sponsoren.
Voordat ik het gesprek/ discussie inga, waar ongetwijfeld het salaris aan bod gaat komen, wil ik een idee hebben van wat ik precies kan verwachten/ eisen. Vandaar mijn vraag :)

ALS ik het aanbod aan zou nemen, zou ik ten zuiden van Sydney willen gaan wonen. De omgeving van Cronulla of Sutherland, misschien zelfs richting Bulli. Maroubra zou ook een goede optie zijn, qua locatie, maar dat zal ongetwijfeld een stuk duurder zijn. Ik zie in Cronulla appartementen vanaf $350 per week te huur staan (nu weet ik daar echter het fijne niet van).
Er is bij het bedrijf gratis parkeerplek voor personeel, ik heb in totaal 3 maanden de route (vanaf Wollongong, via Cronulla naar het bedrijf) elke dag met de auto gereden. Eigenlijk vrij weinig last gehad van het verkeer, dus dat is het probleem niet. Daarnaast zou ik regelmatig richting Wollongong gaan, en dan is een auto verdomde handig, aangezien de treinverbinding Sydney <-> Wollongong slecht is.
pi_137088321
En nu ik door heb gegeven dat ik op dit moment eigenlijk andere financiële prioriteiten heb dan m`n geld uit te geven aan vluchten, visa application costs en overige kosten om mijn leven daar op te zetten (denk aan de eerste maand huur + borg, installatiekosten van het één en ander, etc. etc.), komt het bedrijf met een "concreet" voorstel:

- Het bedrijf betaalt de helft van m`n vlucht als tegemoetkoming
- Het bedrijf betaalt eerste 4 weken van m`n woonvesting, zodat ik daarna huur van m`n salaris kan betalen
- Een voorstel van een slordige $54,000 voor het eerste jaar (inclusief bonussen, maar die zouden prima haalbaar moeten zijn en kan dus altijd veel meer zijn - Ik weet dat er zo iemand op ruim $65,000 uit is gekomen)
Het salaris komt dus neer op een $50,000 per jaar (minimaal) -> zo`n $4000 per maand (net geen $1000 per week)
Hoeveel tax gaat daar nog vanaf?

Om te kijken of het dan financieel haalbaar is om een beetje comfortabel te leven, heb ik een kleine schatting gemaakt van wat ik per week/ maand kwijt zou zijn aan vaste lasten. Is dit een beetje een reële schatting - Het lijkt wat weinig? (er zitten ook wat vragen in)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 24 februari 2014 @ 16:45:41 #73
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_137094938
Iemand hier die al een tijd in Brisbane woont of heeft gewoond?

Vandaag een interview gehad om mijn PhD te doen aan de University of Queensland. Uiteraard heb ik de positie nog niet binnen, maar ik was benieuwd hoe mensen het ervaren hebben om een langere tijd in Brisbane te wonen?

Het klinkt natuurlijk allemaal heel cool, Australie, maar ik hoor graag van mensen hoe zij de stad ervaren hebben, hoe de sfeer is en hoe het leven daar is? :)
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_137115775
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 13:24 schreef Levitas het volgende:
En nu ik door heb gegeven dat ik op dit moment eigenlijk andere financiële prioriteiten heb dan m`n geld uit te geven aan vluchten, visa application costs en overige kosten om mijn leven daar op te zetten (denk aan de eerste maand huur + borg, installatiekosten van het één en ander, etc. etc.), komt het bedrijf met een "concreet" voorstel:

- Het bedrijf betaalt de helft van m`n vlucht als tegemoetkoming
- Het bedrijf betaalt eerste 4 weken van m`n woonvesting, zodat ik daarna huur van m`n salaris kan betalen
- Een voorstel van een slordige $54,000 voor het eerste jaar (inclusief bonussen, maar die zouden prima haalbaar moeten zijn en kan dus altijd veel meer zijn - Ik weet dat er zo iemand op ruim $65,000 uit is gekomen)
Het salaris komt dus neer op een $50,000 per jaar (minimaal) -> zo`n $4000 per maand (net geen $1000 per week)
Hoeveel tax gaat daar nog vanaf?
50.000 is op zich geen hoog bedrag, maar ik kan niet inschatten of het marktconform is voor jou branch. Ik neem aan van wel. Er zal zo'n 20% aan belasting af gaan.
Is het +Super of Inc. Super? Als het incl. Super is, dan gaat er nog eens 9% van je salaris af. Dit wordt in je Super account gestort voor je pensioen.

Je schatting is denk ik wel juist. Je kunt eventueel nog besparen op je mobiel bellen door bijvoorbeeld Aldi Mobile te gebruiken ($35/mnd onbeperkt via Telstra). Volgens mij kun je geen medicare nemen zonder PR, dus je zult private healthcare moeten nemen. Geen idee hoeveel dat kost.
pi_137115869
ATO tax calculator (incl. Medicare Levy). Tax rates hier (excl. 1.5% Medicare Levy).

$50,000 excl. super per jaar = 4166 per maand, met de standaard calculator instellingen is dat $3,455 netto per maand.

Geen idee of het marktconform is maar het is zeker geen vetpot, al helemaal niet voor Sydney.
pi_137115879
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 16:45 schreef GotenSSJ het volgende:
Iemand hier die al een tijd in Brisbane woont of heeft gewoond?

Vandaag een interview gehad om mijn PhD te doen aan de University of Queensland. Uiteraard heb ik de positie nog niet binnen, maar ik was benieuwd hoe mensen het ervaren hebben om een langere tijd in Brisbane te wonen?

Het klinkt natuurlijk allemaal heel cool, Australie, maar ik hoor graag van mensen hoe zij de stad ervaren hebben, hoe de sfeer is en hoe het leven daar is? :)
Ik werk voor UQ (nog wel :') ). Prima wonen hoor, lekker weer, zeker dit jaar nog nauwelijks regen gehad en ook niet belachelijk heet. Geen idee wat je zoekt in een stad.
pi_137115982
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 13:24 schreef Levitas het volgende:

Appartment/ unit: $400 per week
Moet te doen zijn.
quote:
Basic utilities (gas, electricity, heating, water, garbage, etc. etc.) : $?? - Wat is een reële schatting?
Wij zitten op $100 verbruik per maand electra, $50 water per maand. Wij zitten ver onder het gemiddelde verbruik. Als huurder betaal je in QLD niet de sewerage, waste management and water access charges, maar dat kan in NSW anders zijn. Tenants NSW
quote:
Internet: $20 per week (kan vanaf $70 per maand bij Telstra ofzo)
$50/maand iiNet 250Gb + $20/maand home phone, Telstra is duur voor de hoeveelheid Gb's die je krijgt
quote:
Mobile phone plan: $15 per week ($60 per maand bij Telstra of Optus)
$35 bij Optus zonder contract, "No Contract SIM Only Plan"
quote:
Transport: $50 per week (openbaar vervoer vanuit Cronulla, dus duurste optie) of $70 per week auto verzekering + benzine
Geen idee, heb geen auto. Wij zitten 2km van de CBD: $45 per week aan buskaartjes :(
quote:
Groceries: $100 per week (???)
Maak daar maar $150 van, afhankelijk van hoe vaak je gaat lunchen, koffie halen, take away etc.

Dan nog de health verzekering en dan heb je de vaste lasten wel gehad.

Auto en huur = $$$ Daar moet je je besparing zien te vinden. Ik zou persoonlijk meer aan huur uitgeven en op een goed locatie zitten en met het OV naar werk gaan.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-02-2014 02:44:40 ]
pi_137116078
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 16:45 schreef GotenSSJ het volgende:
Het klinkt natuurlijk allemaal heel cool, Australie, maar ik hoor graag van mensen hoe zij de stad ervaren hebben, hoe de sfeer is en hoe het leven daar is? :)
Ik woon nu bijna een jaar in Brisbane en vind het een erg fijne stad om in te wonen. Het ligt eraan wat je belangrijk vind lijkt me.

Het weer is w.m.b. perfect. In de stad is genoeg te doen, en buiten de stad heb je met de SC en GC veel opties kwa strand en natuurparken.

[ Bericht 8% gewijzigd door Nic1 op 25-02-2014 02:53:16 ]
  dinsdag 25 februari 2014 @ 08:03:04 #79
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_137116771
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 02:21 schreef anarchitect het volgende:

[..]

Ik werk voor UQ (nog wel :') ). Prima wonen hoor, lekker weer, zeker dit jaar nog nauwelijks regen gehad en ook niet belachelijk heet. Geen idee wat je zoekt in een stad.
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 02:48 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Ik woon nu bijna een jaar in Brisbane en vind het een erg fijne stad om in te wonen. Het ligt eraan wat je belangrijk vind lijkt me.

Het weer is w.m.b. perfect. In de stad is genoeg te doen, en buiten de stad heb je met de SC en GC veel opties kwa strand en natuurparken.
Momenteel woon ik in Stockholm, en dat is niet echt wat ik zoek :') Koud en kil, het sociale aspect in het leven lijkt hier totaal verdwenen, de cafe's en bars sluiten om 12 uur/1 uur dat soort dingen.

Bedankt voor de antwoorden :)

Goed om te horen dat jullie het naar je zin hebben daar. :)
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_137117484
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 02:01 schreef Nic1 het volgende:
Volgens mij kun je geen medicare nemen zonder PR, dus je zult private healthcare moeten nemen. Geen idee hoeveel dat kost.
Medicare kan, als Nederlander, al met een working holiday visum. Medicare is prima. Maar, wat dekt dat, behalve bezoek aan de huisarts? Dekt dat ook de kosten als ik in het ziekenhuis beland??
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 02:01 schreef Nic1 het volgende:
Als het incl. Super is, dan gaat er nog eens 9% van je salaris af. Dit wordt in je Super account gestort voor je pensioen.
Het is incl. Super ja.
Via deze calculator kom ik op een kleine $3000 netto per maand uit (rond de $700 per week).
Als ik mijn schatting, incl. private health care en transport via OV bekijk, kom ik rond de $3000 per maand aan vaste lasten kwijt. Dat zou dus betekenen dat ik nét rond zou komen en geen gekken dingen zou moeten doen.

Met andere woorden. Het voorstel is IMO een lachertje :')
pi_137118616
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 09:12 schreef Levitas het volgende:
Met andere woorden. Het voorstel is IMO een lachertje :')
Tenzij dit een gangbaar salaris is voor jouw werkgebied. Dat weet ik niet. Voor dit geld zou ik het niet doen, tenzij je doel is om in Australie te leven. In dat geval aanpakken, PR visa aanvragen en een betere baan zoeken zodra je PR binnen is. Ik zou ook op seek.com kijken of er vergelijkbare banen zijn. Of onderhandelen en een tegenbod doen.
pi_137122094
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 10:12 schreef anarchitect het volgende:

[..]

Tenzij dit een gangbaar salaris is voor jouw werkgebied. Dat weet ik niet. Voor dit geld zou ik het niet doen, tenzij je doel is om in Australie te leven. In dat geval aanpakken, PR visa aanvragen en een betere baan zoeken zodra je PR binnen is. Ik zou ook op seek.com kijken of er vergelijkbare banen zijn. Of onderhandelen en een tegenbod doen.
Op seek.com.au kom ik al gauw op $60,000 + comms uit. Het aanbod wat ik heb ligt beduidend lager.
Ik zal nog wel even kijken wat er mogelijk is, maar mijn contactpersoon (tevens eigenaar van het bedrijf) kennende gaat dat niet veel hoger uitkomen.
pi_137122100
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 09:12 schreef Levitas het volgende:

[..]

Medicare kan, als Nederlander, al met een working holiday visum. Medicare is prima. Maar, wat dekt dat, behalve bezoek aan de huisarts? Dekt dat ook de kosten als ik in het ziekenhuis beland??
Is dat niet alleen als je in Nederland je verzekering houdt?

Hier zie ik dat namelijk niet staan: http://www.humanservices.(...)ty-for-medicare-card
pi_137122129
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 12:35 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Is dat niet alleen als je in Nederland je verzekering houdt?

Hier zie ik dat namelijk niet staan: http://www.humanservices.(...)ty-for-medicare-card
Hmm, dat is een goede ja. Ik weet dat Australië een "verdrag" heeft met Nederland, m.b.t Medicare. Maar op een WHV houd je meestal je NL verzekering aan inderdaad.
pi_137122218
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 12:36 schreef Levitas het volgende:

[..]

Hmm, dat is een goede ja. Ik weet dat Australië een "verdrag" heeft met Nederland, m.b.t Medicare. Maar op een WHV houd je meestal je NL verzekering aan inderdaad.
Ik ben bekend met dat verdrag, daar heb ik gebruik van gemaakt toen ik hier op vakantie was. Als je emigreert gelden mogelijk andere regels. Ik heb zelf de Australische nationaliteit, dus ben niet helemaal bekend met de verschillen tussen regels voor Australiers en niet-Australiers. :)
pi_137143283
Volgens deze link (scroll naar beneden) http://www.immi.gov.au/sk(...)-faq-visa-holder.htm is the reciprocal health care agreement van toepassing op 457 visum houders. Deze link lijkt dat te bevestigen: http://www.humanservices.(...)isitors-to-australia

Probleem is dat het restricted cover biedt, dus je moet uitzoeken wat dat betekent. Check xpdite.net want je bent niet de eerste in deze situatie.
pi_137175778
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 10:12 schreef anarchitect het volgende:
tenzij je doel is om in Australie te leven
Dat zou dan wel uiteindelijk m`n doel zijn ja. Het is niet zo dat ik erheen zou gaan voor een jaartje werken en dan weer naar NL om hier m`n leven weer op te pakken. Als ik de stap eenmaal zet om daarheen te gaan, dan wil ik daar ook wel een leven gaan opbouwen ja.
Natuurlijk zouden er scenarios zich voor kunnen doen dat ik na een jaar besluit om toch weer naar NL te gaan, maar laten we daar voor 't gemak even niet vanuit gaan

Waar ik nu mee zit. De functie is eigenlijk wel prima. Het bedrijf heeft een concurrent overgenomen en ze zoeken, naast de CEO van die concurrent, iemand die het team gaat leiden. Ik dus.
Vergelijkbare jobs (zonder verantwoordelijkheden) staan op seek.com.au met een base van tussen de $60,000 en $90,000 per jaar (incl Super). De base die me op dit moment wordt aangeboden ligt zo`n $20,000 tot $50,000 daaronder. Nu weet ik dat een hele hoop van de commissies met relatief gemak gehaald gaan worden, en ik zou met 90% zekerheid kunnen zeggen dat ik minimaal $50,000 (incl Super).
Is het normaal om op $10,000, of misschien zelfs $20,000 meer dan het originele voorstel in te zetten? :o
pi_137186682
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 21:11 schreef Levitas het volgende:

[..]

Is het normaal om op $10,000, of misschien zelfs $20,000 meer dan het originele voorstel in te zetten? :o
Je kunt het proberen. :)
Mij boden ze vorig jaar $60.000, ik deed een tegenbod van $80.000 en kreeg uiteindelijk $75.000. De lonen in Sydney zijn overigens wat hoger dan hier in Brisbane.
  donderdag 27 februari 2014 @ 08:50:25 #89
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_137189144
Het is inmiddels bijna maart en nog helemaal niets gehoord betreffende mijn PR aanvraag ;( schiet niet echt op...
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  donderdag 27 februari 2014 @ 08:54:46 #90
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_137189202
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 01:15 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Je kunt het proberen. :)
Mij boden ze vorig jaar $60.000, ik deed een tegenbod van $80.000 en kreeg uiteindelijk $75.000. De lonen in Sydney zijn overigens wat hoger dan hier in Brisbane.
dat had je me wel wat eerder mogen vertellen _O-

Ben begonnen op 60k in Sydney. Dat was nog met LAFHA belastingvoordeel (mooi was die tijd), dus het ging makkelijk. Op 60k kun je ook tegenwoordig wel overleven, maar het houdt weinig over en zinvol sparen kun je vergeten. Tenzij je naar het westen gaat, maar echt lekker wonen vind ik dat niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door star_gazer op 27-02-2014 09:02:33 ]
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_137194308
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 21:11 schreef Levitas het volgende:

Waar ik nu mee zit. De functie is eigenlijk wel prima. Het bedrijf heeft een concurrent overgenomen en ze zoeken, naast de CEO van die concurrent, iemand die het team gaat leiden. Ik dus.
Vergelijkbare jobs (zonder verantwoordelijkheden) staan op seek.com.au met een base van tussen de $60,000 en $90,000 per jaar (incl Super). De base die me op dit moment wordt aangeboden ligt zo`n $20,000 tot $50,000 daaronder. Nu weet ik dat een hele hoop van de commissies met relatief gemak gehaald gaan worden, en ik zou met 90% zekerheid kunnen zeggen dat ik minimaal $50,000 (incl Super).
Is het normaal om op $10,000, of misschien zelfs $20,000 meer dan het originele voorstel in te zetten? :o
Niet-gegarandeerd minimaal $50 incl. 9% super is echt geen vetpot in Sydney. Je gaat heel snel chagrijnig worden. "Base" is trouwens het salaris zonder super en bonussen etc.

Ik zou veel hoger inschieten. Zeker als je gewoon weet dat de markt beter betaalt. Of het moet natuurlijk een startup met potentieel of zo zijn, misschien dan wat aandelen regelen of zo. Of je moet graag in Australie wonen en het zien als een investering/offer terwijl je PR regelt en zodra die binnen is, en je een beter idee van de markt hebt, een betere betalende baan zoeken.
pi_137194391
Geen idee of LAFHA tegenwoordig nog de moeite/van toepassing is gezien recente wijzigingen.
pi_137195798
Zie dat architect nog steeds in de skilled occupation list staat. Verandert die lijst vaak? Ik wil namelijk niet het risico lopen dat ik nu de architectuur tak in stap en over 4 jaar te horen dat dat niet meer op de lijst staat voor een visum. En mocht dat niet meer op die lijst staan, is het dan zo goed als kansloos?
*Ik heb er dan wel al een studie opzitten in australie zelf, score je daar ook nog 'punten' mee?
Anoniem
  donderdag 27 februari 2014 @ 13:59:15 #94
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_137197754
Ik ben aangenomen als PhD student in Brisbane *O* Grote kans dus dat ik jullie vanaf September kan komen vergezellen :+

Vraag van mijn kant is, naar aanleiding van de discussie hierboven, hoe reeel het is dat je met een scholarship van $25.000 goed kan leven in Brisbane? Onder goed leven versta ik een normale kamer/fatsoenlijk eten en wellicht nog een biertje doen in het weekend etc. Normaal leventje dus. Momenteel woon ik dus in Stockholm, en heb ik aan een euro of 600/650 per maand genoeg, dan moet met 1300 euro per maand toch ook te overleven zijn in Brisbane of ben ik nu gek? :P

Ik schrik er een beetje van als mensen aangeven dat met $60.000 in Sydney wel te overleven valt maar het niet echt overhoudt.. :P
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_137198638
Congrats *O*
Anoniem
pi_137198759
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 13:59 schreef GotenSSJ het volgende:
Ik schrik er een beetje van als mensen aangeven dat met $60.000 in Sydney wel te overleven valt maar het niet echt overhoudt.. :P
Als student woon je natuurlijk iets goedkoper. :)

quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2014 13:02 schreef shaderon het volgende:
Zie dat architect nog steeds in de skilled occupation list staat. Verandert die lijst vaak? Ik wil namelijk niet het risico lopen dat ik nu de architectuur tak in stap en over 4 jaar te horen dat dat niet meer op de lijst staat voor een visum. En mocht dat niet meer op die lijst staan, is het dan zo goed als kansloos?

*Ik heb er dan wel al een studie opzitten in australie zelf, score je daar ook nog 'punten' mee?
De lijst veranderd wel, er is best kans dat in 4 jaar het verdwijnt. Je zou niet de eerste zijn die na een paar jaar ontdekt ineens geen kans meer te maken.
Afhankelijk van het niveau (bachelor, master, phd) krijg je punten voor je studie. Je zult even moeten kijken waar je nog meer allemaal punten voor krijgt en hoe je er voor staat.
pi_137210609
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 13:59 schreef GotenSSJ het volgende:
Ik ben aangenomen als PhD student in Brisbane *O* Grote kans dus dat ik jullie vanaf September kan komen vergezellen :+

Vraag van mijn kant is, naar aanleiding van de discussie hierboven, hoe reeel het is dat je met een scholarship van $25.000 goed kan leven in Brisbane? Onder goed leven versta ik een normale kamer/fatsoenlijk eten en wellicht nog een biertje doen in het weekend etc. Normaal leventje dus. Momenteel woon ik dus in Stockholm, en heb ik aan een euro of 600/650 per maand genoeg, dan moet met 1300 euro per maand toch ook te overleven zijn in Brisbane of ben ik nu gek? :P

Ik schrik er een beetje van als mensen aangeven dat met $60.000 in Sydney wel te overleven valt maar het niet echt overhoudt.. :P
Toen ik stage liep in Sydney, gaf ik maandelijks zo`n $1000 uit. En daarvan was $300 kost en inwoning bij familie (huur, boodschappen, etc.). Huurprijzen in hartje Sydney zijn zo`n $16000 per maand (voor een MINI kamertje), plus alles van ontbijt tot avondeten en snacks tot afwasmiddel en toiletpapier zeg maar.
pi_137219501
Leven in Brisbane is net zo duur als in Sydney. En soms duurder, bijvoorbeeld voor brandstof. Huizenprijzen zijn iets lager maar daar heb je als huurder niet veel aan.

Wordt een scholarship misschien onbelast? Doet UQ misschien iets voor PhD's mbt huisvesting? Een College misschien een optie?

Punt met St Lucia en alle campussen eigenlijk is dat het buiten het centrum is. Dus of dichter bij wonen en meer huur betalen of meer kwijt zijn aan OV.
  vrijdag 28 februari 2014 @ 09:22:19 #100
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_137229596
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 22:10 schreef anarchitect het volgende:
Leven in Brisbane is net zo duur als in Sydney. En soms duurder, bijvoorbeeld voor brandstof. Huizenprijzen zijn iets lager maar daar heb je als huurder niet veel aan.

Wordt een scholarship misschien onbelast? Doet UQ misschien iets voor PhD's mbt huisvesting? Een College misschien een optie?

Punt met St Lucia en alle campussen eigenlijk is dat het buiten het centrum is. Dus of dichter bij wonen en meer huur betalen of meer kwijt zijn aan OV.
Ik voel me nu wel ontzettend dom :') Maar de scholarschip (stipend) is inderdaad onbelast, daar had ik even niet bij stil gestaan. Over de huisvesting hebben we nog niet gepraat, dat komt allemaal binnenkort, maar daar zou inderdaad ook nog wel het een en ander geregeld kunnen worden.
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_137339479
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 01:15 schreef Nic1 het volgende:
Je kunt het proberen.
Mij boden ze vorig jaar $60.000, ik deed een tegenbod van $80.000 en kreeg uiteindelijk $75.000. De lonen in Sydney zijn overigens wat hoger dan hier in Brisbane.
Thanks. Geeft me toch wat vertrouwen om gewoon op een nette manier vrij bot te zijn en een stuk hoger in te zetten.
Uiteindelijk ingezet op $15k meer base dan het originele aanbod. Als ik uiteindelijk $7k - $10k meer krijg, zou ik - volgens mijn berekeningen - het eerste jaar oké kunnen overleven. Het tweede jaar zou het salaris al omhoog gaan en zou het dus comfortabeler worden.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 13:50:30 #102
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_137379343
Een vriendin van me is van de VS naar Australie verhuist en schrijft:

quote:
Interesting facts about Australia...there are no drive thru coffee shops, no drive thru banks and really no drive thru food places besides Mcdonalds and Burger King. There are a ton of white cockatoos and beautiful parrots always flying around. I haven't been able to find a package of corn tortillas anywhere
Weet iemand waar je in Sydney corn tortillas kan kopen? :D
reset
  dinsdag 4 maart 2014 @ 14:03:35 #103
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_137379851
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 13:50 schreef Individual het volgende:
Een vriendin van me is van de VS naar Australie verhuist en schrijft:

[..]

Weet iemand waar je in Sydney corn tortillas kan kopen? :D
Je hebt hier anders wel drive thru slijterijen :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 14:05:29 #104
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_137379918
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 10:51 schreef Levitas het volgende:

[..]

Thanks. Geeft me toch wat vertrouwen om gewoon op een nette manier vrij bot te zijn en een stuk hoger in te zetten.
Uiteindelijk ingezet op $15k meer base dan het originele aanbod. Als ik uiteindelijk $7k - $10k meer krijg, zou ik - volgens mijn berekeningen - het eerste jaar oké kunnen overleven. Het tweede jaar zou het salaris al omhoog gaan en zou het dus comfortabeler worden.
Ik vind aussies soms verrassend direct als op het zaken doen aankomt. Best verfrissend, omdat men met name op het gebied van feed-back over het algemeen redelijk krampachtig doet in het buitenland.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 14:07:44 #105
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_137379997
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 14:03 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Je hebt hier anders wel drive thru slijterijen :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Juist die zijn in 1998 gesloten in haar staat. :P

http://www.bhrcs.org/research/project14.htm
reset
  dinsdag 4 maart 2014 @ 14:30:57 #106
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_137380677
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 14:07 schreef Individual het volgende:

[..]

Juist die zijn in 1998 gesloten in haar staat. :P

http://www.bhrcs.org/research/project14.htm
Mooie tikfout in de eerste zin van dat artikel _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door star_gazer op 05-03-2014 03:43:49 ]
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 15:00:53 #107
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_137381617
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 14:30 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Mooi tikfout in de eerste zin van dat artikel _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D
reset
  dinsdag 22 april 2014 @ 09:01:02 #108
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_139137513
Permanent residency: GRANTED!

*O*

[ Bericht 2% gewijzigd door star_gazer op 23-04-2014 06:49:06 ]
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_139170757
Gefeliciteerd! :)
  woensdag 23 april 2014 @ 03:22:41 #110
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_139170781
Thanks :D Erg relaxed dat ik nu dus in principe voor altijd hier kan blijven :D

KINGSDAY FEESTEN IN SYDNEY

Als er nog mensen in Sydney naar de receptie van het consulaat willen: https://www.eventbrite.co(...)-tickets-10681184711

En de afterparty: https://www.eventbrite.co(...)y-tickets-5789924821

Het feest op zaterdag: http://www.eventbrite.com(...)27202?aff=ebtnebtckt

[ Bericht 6% gewijzigd door star_gazer op 23-04-2014 06:48:11 ]
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_139172936
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 09:01 schreef star_gazer het volgende:
Permanent residency: GRANTED!

*O*
Tof! Gefeliciteerd :)
  dinsdag 29 april 2014 @ 12:51:34 #112
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_139371377
Gefeliciteerd stargazer! Ga je voor citizenship, of hou je je Nederlandse paspoort?

Ik heb een paar weken geleden mijn citizenship test gedaan en ben geslaagd, dus over max. een half jaar mag ik mij een echte Aussie noemen. True blue met een vleugje oranje ;) Ik val onder de uitzonderingen (want met een Australier getrouwd) en kan dus mijn NL paspoort houden, anders had ik het niet gedaan. Nog ff en dan kan ik Australia Fair zingen!
  dinsdag 29 april 2014 @ 13:59:11 #113
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_139373704
Helaas zit citizenship er voor mij niet in; mijn vriendin is Japans en Japan doet ook niet aan een dubbel paspoort. Dus ook via haar gaat het niet lukken. ik ben niet bereid on mijn Nederlandse paspoort op te geven; ben er geboren en getogen!

Overigens vraag ik me wel af of Nederland er überhaupt achter komt als ik een Aussie paspoort aanneem. Ik wil het risico niet lopen, maar vraag het wel af of het niet "stiekem" mogelijk is.

Daarnaast vraag ik me wel af wat er gebeurt mochten we hier een kind krijgen.

Maargoed, PR is voorlopig goed genoeg :)
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_139376860
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 april 2014 13:59 schreef star_gazer het volgende:
Daarnaast vraag ik me wel af wat er gebeurt mochten we hier een kind krijgen.
Die krijgt in ieder geval de Australische en Nederlandse nationaliteit.
  woensdag 30 april 2014 @ 01:57:32 #115
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_139401237
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 15:30 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Die krijgt in ieder geval de Australische en Nederlandse nationaliteit.
Ook als geen van de ouders een Aussie is?
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_139403120
quote:
7s.gif Op woensdag 30 april 2014 01:57 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Ook als geen van de ouders een Aussie is?
Ja, Australie geeft ook de Australische nationaliteit aan kinderen geboren in Australie van ouders die PR hebben.
pi_139403227
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 13:50 schreef Individual het volgende:
Een vriendin van me is van de VS naar Australie verhuist en schrijft:

[..]

Weet iemand waar je in Sydney corn tortillas kan kopen? :D
Dit is echt heel laat, maar is dit en dit 't niet gewoon?
pi_139408676
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 april 2014 13:59 schreef star_gazer het volgende:
Daarnaast vraag ik me wel af wat er gebeurt mochten we hier een kind krijgen.

Die krijgt in ieder geval twee paspoorten: een Nederlandse en een Australische, net als mijn dochter (pa en ma hebben allebei alleen PR). Die van jou waarschijnlijk ook nog een Japanse.

Je moet bij het verlengen van je Nederlandse paspoort bewijs overleggen dat je een permanent resident in Australië bent. Dat kun je niet als je eenmaal citizen bent (geen visum sticker etc. meer). Nu Nederlandse paspoorten 10 jaar geldig zijn zou je er dus maximaal 10 jaar mee weg kunnen komen. Of tegen die tijd een paar maanden in Nederland vestigen, verlengen, en weer terug naar Australië. Dit is theorie, heb het niet verder uitgezocht.

Mooi paspoortaanvraagformulier trouwens. Steenkolen Engels.

Vanaf 2016 kun je alleen nog maar in Sydney en Canberra een nieuw paspoort aanvragen.
pi_139413012
Zo, ik kom in januari waarschijnlijk 4 weken terug om vrienden van m'n tijd daar op te zoeken etc. :D
1 werknemer van de 2 is akkoord, nu de andere nog.
  woensdag 30 april 2014 @ 16:49:22 #120
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_139417120
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 12:48 schreef anarchitect het volgende:

Vanaf 2016 kun je alleen nog maar in Sydney en Canberra een nieuw paspoort aanvragen.
Dat is ook matig als je in Perth woont :')
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  woensdag 30 april 2014 @ 16:50:16 #121
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_139417152
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 12:48 schreef anarchitect het volgende:

[..]

Die krijgt in ieder geval twee paspoorten: een Nederlandse en een Australische, net als mijn dochter (pa en ma hebben allebei alleen PR). Die van jou waarschijnlijk ook nog een Japanse.

Je moet bij het verlengen van je Nederlandse paspoort bewijs overleggen dat je een permanent resident in Australië bent. Dat kun je niet als je eenmaal citizen bent (geen visum sticker etc. meer). Nu Nederlandse paspoorten 10 jaar geldig zijn zou je er dus maximaal 10 jaar mee weg kunnen komen. Of tegen die tijd een paar maanden in Nederland vestigen, verlengen, en weer terug naar Australië. Dit is theorie, heb het niet verder uitgezocht.

Mooi paspoortaanvraagformulier trouwens. Steenkolen Engels.

Vanaf 2016 kun je alleen nog maar in Sydney en Canberra een nieuw paspoort aanvragen.
Dat van dat visum label vraag ik me dus af; je kunt nog gewoon een hard copy visum label kopen. Wordt je PR visum automatisch geannuleerd als je citizen bent?

Overigens; wat als je op vakantie gaat naar Nieuw-Zeeland en daar een nieuw NL paspoort aanvraagt? Dan heb je dus een visum voor NZ op je NL paspoort en zouden ze het paspoort in principe moeten afgeven.

[ Bericht 3% gewijzigd door star_gazer op 30-04-2014 16:55:31 ]
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  woensdag 30 april 2014 @ 16:50:55 #122
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_139417173
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 09:01 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Ja, Australie geeft ook de Australische nationaliteit aan kinderen geboren in Australie van ouders die PR hebben.
Jij bent zo'n mazzelpik geloof ik he :)
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  woensdag 30 april 2014 @ 17:30:12 #123
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_139418605
Overigens merk ik wel dat ik Aussie begin te worden; ik snap cricket redelijk tegenwoordig en vind het zowaar af ent oe leuk om naar te kijken. Laatst nog samen met een paar Aussies op het werk m'n lul uit m'n broek gelachen toen Nederland Engeland oprolde op het T20 wereldtoernooi _O- Daar waren de Pommies op het werk niet zo blij mee.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_139443863
quote:
7s.gif Op woensdag 30 april 2014 16:50 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Jij bent zo'n mazzelpik geloof ik he :)
Yep :)
pi_139446994
quote:
7s.gif Op woensdag 30 april 2014 16:50 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Dat van dat visum label vraag ik me dus af; je kunt nog gewoon een hard copy visum label kopen. Wordt je PR visum automatisch geannuleerd als je citizen bent?

Overigens; wat als je op vakantie gaat naar Nieuw-Zeeland en daar een nieuw NL paspoort aanvraagt? Dan heb je dus een visum voor NZ op je NL paspoort en zouden ze het paspoort in principe moeten afgeven.
Er staat een einddatum op je visumsticker. De NZ truuk werkt denk ik niet omdat je geen NZ PR bent, je hebt slechts aan vakantie visum. Dan zou je het op een gestolen/verloren paspoort moeten gooien. In dat geval zullen ze waarschijnlijk een bewijs van inschrijving in Nederland willen hebben. Die heb je niet, dus pech.
pi_139452611
Zonder een PR een paspoort krijgen kan voor zover ik weet enkel in een paar gemeenten in Nederland waar je als dakloze terecht kunt.
  vrijdag 2 mei 2014 @ 13:15:24 #127
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_139485335
quote:
7s.gif Op woensdag 30 april 2014 16:50 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Dat van dat visum label vraag ik me dus af; je kunt nog gewoon een hard copy visum label kopen. Wordt je PR visum automatisch geannuleerd als je citizen bent?
Je PR visum vervalt dan inderdaad, heb je niet nodig als citizen.
  zaterdag 3 mei 2014 @ 16:36:33 #128
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_139523346
De leukste Aussie en een van de grappigste comedians van deze tijd. ^O^
Ga deze maand naar een optreden van 'm. ^O^ ^O^ ^O^

  zondag 4 mei 2014 @ 17:12:19 #129
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_139553014
Nouja, voorlopig maar PR blijven.

Zal me ook in NL eens gaan uitschrijven :')
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_141528941
Een goedemiddag,

Ik zit al een poos met het plan in mijn hoofd om richting Oz te vertrekken en daar ook een bestaan op te bouwen.

Helaas is dit volgens mij niet zo makkelijk. Ik heb mijn havo diploma en heb mij vervolgstudie afgekapt en ben gaan werken. Ik heb nu opzich een prima baan, maar niks volgens de SOL lijst.

Zijn er volgens jullie nog andere manieren om Australië binnen te komen?
pi_141546241
Kun je er gaan studeren? Daarna is het lastig om te blijven, als je studievisum over is moet je ook echt weg, maar dan heb je misschien je working holiday nog over voor 2 jaar. Dan zit je voor een jaar of 6 goed.
pi_141548216
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 20:22 schreef _Loki het volgende:
Kun je er gaan studeren? Daarna is het lastig om te blijven, als je studievisum over is moet je ook echt weg, maar dan heb je misschien je working holiday nog over voor 2 jaar. Dan zit je voor een jaar of 6 goed.
Studeren is volgens mij niet te betalen, klopt dat?
WHV heb ik al gebruikt..
pi_141548930
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 20:51 schreef KawaZ het volgende:

[..]

Studeren is volgens mij niet te betalen, klopt dat?
WHV heb ik al gebruikt..
Het is duur, dat is zo. Ligt ook wel erg aan je studie en de locatie. Maar het blijft zeker duur.
Maar ik denk, dat als je WHV al gebruikt hebt, dat er verder weinig opties over blijven, tenzij je op afstand gesponsord kan worden.
pi_141549383
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 21:01 schreef _Loki het volgende:

[..]

Het is duur, dat is zo. Ligt ook wel erg aan je studie en de locatie. Maar het blijft zeker duur.
Maar ik denk, dat als je WHV al gebruikt hebt, dat er verder weinig opties over blijven, tenzij je op afstand gesponsord kan worden.
Heb je gelijk in denk ik. Stel dat ik voor een studie in Australië zou gaan sparen, wat ik best zou willen. Is er dan enige kans dat ik daar kan blijven wonen?

Want stel ik wordt na de studie meteen het land weer uitgegooid heeft het weinig nut gehad om zoveel geld erin te steken...
pi_141563177
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 21:08 schreef KawaZ het volgende:

[..]

Heb je gelijk in denk ik. Stel dat ik voor een studie in Australië zou gaan sparen, wat ik best zou willen. Is er dan enige kans dat ik daar kan blijven wonen?

Want stel ik wordt na de studie meteen het land weer uitgegooid heeft het weinig nut gehad om zoveel geld erin te steken...
dan heb je toch 4 (?) jaar van je leven een leuke tijd gehad?
  donderdag 26 juni 2014 @ 01:59:34 #136
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_141563358
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 20:51 schreef KawaZ het volgende:

[..]

Studeren is volgens mij niet te betalen, klopt dat?
WHV heb ik al gebruikt..
Je kan een goedkoop 'visa college' doen. Schijt opleidingen, maar zijn relatief goedkoop en worden door 'studenten' vooral gebruikt voor visa doeleinden.

Je mag op een studentenvisum helaas alleen maar part time (20uur/week) werken, dus je hebt wel een startkapitaaltje nodig.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_141589579
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 21:08 schreef KawaZ het volgende:

[..]

Heb je gelijk in denk ik. Stel dat ik voor een studie in Australië zou gaan sparen, wat ik best zou willen. Is er dan enige kans dat ik daar kan blijven wonen?

Want stel ik wordt na de studie meteen het land weer uitgegooid heeft het weinig nut gehad om zoveel geld erin te steken...
Ligt ook weer aan je richting denk ik. Als het een richting is waarbij de kans er is dat je gesponsord mag worden, dan kun je tegen het afstuderen aan zoeken naar een baan. Anders wordt het erg lastig, ze willen studenten na 4 jaar graag weg hebben.
But then again, je hebt dan wel 4 jaar erop zitten, dat is een flinke tijd!
pi_142048895
Valt er in Australië goed te studeren met een HAVO-diploma? En hoe verloopt het naturalisatieproces daar?
  maandag 15 december 2014 @ 02:05:30 #139
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_147592769
Zijn er hier mensen in de buurt van de gijzeling in Sydney?
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_147629002
quote:
5s.gif Op maandag 15 december 2014 02:05 schreef star_gazer het volgende:
Zijn er hier mensen in de buurt van de gijzeling in Sydney?
Vriendin van me zat in een gebouw in lock up tegenover Lindt =( haar facebook updates waren best heftig..

Heel wat anders, ik ben weer terug voor 3 weken (van de in totaal 4 weken op m'n tourist visa) en god het begint weer te kriebelen om te blijven...
  maandag 26 januari 2015 @ 12:43:39 #141
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_149070100
Happy 'Straya day allemaal.

Helaas takkeweer in Sydney, weinig gevierd eigenlijk ;(
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  maandag 26 januari 2015 @ 13:37:45 #142
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_149071633
quote:
7s.gif Op maandag 26 januari 2015 12:43 schreef star_gazer het volgende:
Happy 'Straya day allemaal.

Helaas takkeweer in Sydney, weinig gevierd eigenlijk ;(
Knetter heet in Brisbane, ook weinig aan gedaan. Beetje gewerkt :')
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  dinsdag 27 januari 2015 @ 10:47:36 #143
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_149098676
Heel de dag in de airco gezeten in Brisbane, mij te heet om buiten wat te doen. Zaterdag wel naar Moreton Island geweest om te snorkelen, dus toch geen verloren weekend in elk geval :)
pi_149099162
Moreton ben ik ook eens geweest, prima plek.

Toevallig vd week even 's avonds met Australië gebeld ivm het claimen van mijn superannuation. Valt me gelijk op hoe hartelijk de Aussies ook al weer zijn. "Thank you so much for calling us, and have a nice day" Ja eh, graag gedaan dat ik je gebeld heb natuurlijk :) Dat zou je in NL echt nooit meemaken.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_149501558
Iemand hier die zowel in Brisbane als in Melbourne heeft gewoond?

Mijn vriendin wil graag dat we ergens dit jaar naar Melbourne verhuizen, dus ik vraag me af hoe het verschilt. Vind het hier in Brisbane wel fijn wonen. :)
pi_149502353
5 jaar Melbourne. 3 jaar Brisbane and counting. Zou zo terug gaan naar Melbourne. Veel meer werk en geweldige stad. Brisbane is verder niet slecht of zo. Veel beter weer ondanks de zomers. Beetje kneuterig.
pi_149529189
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 11:08 schreef anarchitect het volgende:
5 jaar Melbourne. 3 jaar Brisbane and counting. Zou zo terug gaan naar Melbourne. Veel meer werk en geweldige stad. Brisbane is verder niet slecht of zo. Veel beter weer ondanks de zomers. Beetje kneuterig.
Ah bedankt, interessant om te horen. :)
  dinsdag 10 februari 2015 @ 23:44:41 #148
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_149558933
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 10:33 schreef Nic1 het volgende:
Iemand hier die zowel in Brisbane als in Melbourne heeft gewoond?

Mijn vriendin wil graag dat we ergens dit jaar naar Melbourne verhuizen, dus ik vraag me af hoe het verschilt. Vind het hier in Brisbane wel fijn wonen. :)
Ga je het weer niet missen? Melbourne is knetterkoud in de winter ~:)
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_149560898
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 23:44 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Ga je het weer niet missen? Melbourne is knetterkoud in de winter ~:)
Yep :'( :'( :'(

Het is nog niet zeker, en zal denk ik niet voor het eind van het jaar gebeuren. Het punt is dat mijn vriendin geen werk kan krijgen hier in Brisbane, en ze weet helemaal zeker dat het aan Brisbane ligt en als we maar in Melbourne zouden wonen zou alles beter zijn. Dus tja... ;) (zou natuurlijk kunnen, er is daar meer werk dan hier)

[ Bericht 2% gewijzigd door Nic1 op 11-02-2015 03:55:41 ]
pi_149570552
Beste,

Het leek mij wel handig om mijn post hier te plaatsen, dus vandaar.

Momenteel studeer ik HBO Werktuigbouwkunde, 3e jaar. Zojuist heb ik een buitenlandse stage afgerond en wil ik volgend jaar afstuderen in het buitenland. Hierbij heb ik gekozen voor Perth, Australië. Ook heb ik al plannen om hier te blijven wonen, mocht de baan/levensstijl/omgeving etc. mij bevallen.

De stage duurt van Februari 2016-Juli 2016.

Nu weet ik dat er de sites zijn, en ik ga ook zeker bedrijven opzoeken en mailen. Ik vroeg mij alleen af of er mensen met ervaringen van bedrijven, levensstijl, kosten etc. zijn over Perth?

Ik ben al eens eerder in Australië geweest en NZ voor zo'n 9,5 maand. Het is waar wat ze zeggen, als je er eenmaal geweest bent wil je niks anders ;)
een kromme plank is niet recht
  donderdag 12 februari 2015 @ 03:57:59 #151
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_149591978
Ik begin me meer en meer te ergeren aan die paspoortregel van Nederland.

Mijn baas is getrouwd met een half-Nederlandse. Ze spreekt geen woord Nederlands, is er nauwelijks geweest, maar heeft wel dubbel paspoort via haar ouders. Hun KINDEREN zijn nu dus OOK zowel Nederlands (kinderen van een nederlandse ouder) als Aussie.

Fijn voor hun hoor, daar niet van, maar hoe is het in vredesnaam mogelijk dat twee meisjes die nooit Nederlands zullen leren en hooguit een keer of twee in Amsterdam wiet komen roken wél een dubbel paspoort mogen en ik, geboren en getogen Hollander, mijn paspoort moet inleveren als ik Aussie zou worden!

Zo krom!!! :(
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  donderdag 12 februari 2015 @ 04:01:32 #152
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_149591989
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 14:21 schreef PlankHout het volgende:
Beste,

Het leek mij wel handig om mijn post hier te plaatsen, dus vandaar.

Momenteel studeer ik HBO Werktuigbouwkunde, 3e jaar. Zojuist heb ik een buitenlandse stage afgerond en wil ik volgend jaar afstuderen in het buitenland. Hierbij heb ik gekozen voor Perth, Australië. Ook heb ik al plannen om hier te blijven wonen, mocht de baan/levensstijl/omgeving etc. mij bevallen.

De stage duurt van Februari 2016-Juli 2016.

Nu weet ik dat er de sites zijn, en ik ga ook zeker bedrijven opzoeken en mailen. Ik vroeg mij alleen af of er mensen met ervaringen van bedrijven, levensstijl, kosten etc. zijn over Perth?

Ik ben al eens eerder in Australië geweest en NZ voor zo'n 9,5 maand. Het is waar wat ze zeggen, als je er eenmaal geweest bent wil je niks anders ;)
Perth is redelijk complex op het moment. Vanwege de mining boom is het er heel alng heel goed gegaan en de prijzen van levensonderhoud zijn daar als gevolg van de pan uitgerezen.

De mining boom is nu behoorlijk grof ten einde aan het komen (grondstofprijzen zijn ingestort), dus om eerlijk te zijn zou het me niets verbazen als de economie in WA (en Australië in zijn geheel) het behoorlijk zwaar gaat krijgen de komende jaren.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  zondag 15 februari 2015 @ 13:40:18 #153
317913 1-800-cop-shot
Armed Society = Polite Society
pi_149690884
quote:
13s.gif Op donderdag 12 februari 2015 03:57 schreef star_gazer het volgende:
Ik begin me meer en meer te ergeren aan die paspoortregel van Nederland.

Mijn baas is getrouwd met een half-Nederlandse. Ze spreekt geen woord Nederlands, is er nauwelijks geweest, maar heeft wel dubbel paspoort via haar ouders. Hun KINDEREN zijn nu dus OOK zowel Nederlands (kinderen van een nederlandse ouder) als Aussie.

Fijn voor hun hoor, daar niet van, maar hoe is het in vredesnaam mogelijk dat twee meisjes die nooit Nederlands zullen leren en hooguit een keer of twee in Amsterdam wiet komen roken wél een dubbel paspoort mogen en ik, geboren en getogen Hollander, mijn paspoort moet inleveren als ik Aussie zou worden!

Zo krom!!! :(
Ik heb hetzelfde probleem, NZ perm resident en NL paspoort. Maar ik zou mijn NL paspoort nooit opgeven, wil vrij de EU in en uit kunnen blijven reizen.
  maandag 16 februari 2015 @ 08:07:20 #154
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_149718270
quote:
1s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:40 schreef 1-800-cop-shot het volgende:

[..]

Ik heb hetzelfde probleem, NZ perm resident en NL paspoort. Maar ik zou mijn NL paspoort nooit opgeven, wil vrij de EU in en uit kunnen blijven reizen.
Zolang de EU nog bestaat :')
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  maandag 16 februari 2015 @ 08:30:44 #155
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_149718409
quote:
1s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:40 schreef 1-800-cop-shot het volgende:

[..]

Ik heb hetzelfde probleem, NZ perm resident en NL paspoort. Maar ik zou mijn NL paspoort nooit opgeven, wil vrij de EU in en uit kunnen blijven reizen.
Ik heb wel eens op een consulaat een NL paspoort aangevraagd bij iemand die geen NL sprak :D

Die kinderen van je baas zijn niet automatisch NL-er. Ze moeten dat actief vragen en die moeder is gewoon Nederlands. Half Nederlands bestaat niet.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 16 februari 2015 @ 08:48:01 #156
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_149718585
quote:
99s.gif Op maandag 16 februari 2015 08:30 schreef XL het volgende:

[..]

Ik heb wel eens op een consulaat een NL paspoort aangevraagd bij iemand die geen NL sprak :D

Die kinderen van je baas zijn niet automatisch NL-er. Ze moeten dat actief vragen en die moeder is gewoon Nederlands. Half Nederlands bestaat niet.
Je begrijpt wat ik bedoel. Genetisch is ze half-Nederlands. Ze heeft via haar Nederlandse moeder een Nederlands paspoort, maar spreekt de taal niet en is er hooguit een a twee keer geweest. En dat paspoort kan ze nu dus gewoon doorgeven aan haar (genetisch) kwart-Nederlandse kinderen, die hoogstwaarschijnlijk vrijwel niets van de taal of cultuur mee zullen krijgen. Ze hebben overigens al een paspoort.

Nogmaals, ik vind het fijn voor hun dat het kan. Maar ik vind het vreemd dat het voor mij niet kan. Ik heb de eerste 27 jaar van mijn leven in Nederland doorgebracht en woon nu 4 jaar in Australie. Ik voel met beide landen een band, spreek beide talen vloeiend en heb een praktisch nut voor beide paspoorten en nationaliteiten.

Maar toch ben ik, geboren en getogen Nederlander, blijkbaar een verrader die zijn paspoort maar in moet leveren als hij ook Australier wilt worden. En zij, twee kindjes die in hun leven hooguit een keer voor de coffeeshop langs zullen komen, zijn blijkbaar wel de Nederlandse nationaliteit waard.

Dat vind ik raar :(
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  maandag 16 februari 2015 @ 08:55:15 #157
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_149718678
quote:
7s.gif Op maandag 16 februari 2015 08:48 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Je begrijpt wat ik bedoel. Genetisch is ze half-Nederlands. Ze heeft via haar Nederlandse moeder een Nederlands paspoort, maar spreekt de taal niet en is er hooguit een a twee keer geweest. En dat paspoort kan ze nu dus gewoon doorgeven aan haar (genetisch) kwart-Nederlandse kinderen, die hoogstwaarschijnlijk vrijwel niets van de taal of cultuur mee zullen krijgen. Ze hebben overigens al een paspoort.

Nogmaals, ik vind het fijn voor hun dat het kan. Maar ik vind het vreemd dat het voor mij niet kan. Ik heb de eerste 27 jaar van mijn leven in Nederland doorgebracht en woon nu 4 jaar in Australie. Ik voel met beide landen een band, spreek beide talen vloeiend en heb een praktisch nut voor beide paspoorten en nationaliteiten. Maar toch ben ik blijkbaar een verrader die zijn paspoort maar in moet leveren.
Als Nederlanders een paspoortje erbij konden nemen en met de geboorte regel (geboren uit NLse mag NL worden) daarnaast... We zouden in een paar generaties de wereld overnemen. Nu ebt het nederlanderschap weg bij emigranten en dat is toch terecht?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_149820267
Gezellig, een Cat5
pi_149820563
quote:
99s.gif Op maandag 16 februari 2015 08:55 schreef XL het volgende:

[..]

Als Nederlanders een paspoortje erbij konden nemen en met de geboorte regel (geboren uit NLse mag NL worden) daarnaast... We zouden in een paar generaties de wereld overnemen. Nu ebt het nederlanderschap weg bij emigranten en dat is toch terecht?
Lees zijn post nog eens...
  vrijdag 20 februari 2015 @ 03:23:06 #160
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_149848213
Ja, m'n tuin lijkt wel een zwembad, heb net al bijna tot aan m'n knieen in het water gestaan om de drains te fixen... De regen lijkt nu wat afgevlakt te zijn dus hopelijk geeft dat genoeg tijd voor de bulk van het water om naar de weg te stromen. Alles goed waar jij zit anarchitect?
  vrijdag 20 februari 2015 @ 03:47:52 #161
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_149848241
Ik hoop niet dat de bananen nu weer $12 per kilo worden ;(
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_149848392
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 03:23 schreef OzBunyip het volgende:
Ja, m'n tuin lijkt wel een zwembad, heb net al bijna tot aan m'n knieen in het water gestaan om de drains te fixen... De regen lijkt nu wat afgevlakt te zijn dus hopelijk geeft dat genoeg tijd voor de bulk van het water om naar de weg te stromen. Alles goed waar jij zit anarchitect?
Wij zitten hoog in Paddington dus water is geen probleem. Als het dak het maar houdt. Wat we vandaag gezien hebben is nog niet eens de cycloon (of wat er van over blijft), is een op zichzelf staande storm :(
  woensdag 20 april 2016 @ 02:24:35 #163
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_161566641
Schopje danmaar! Iemand nog plannen voor koningsdag? En ANZAC day?
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  woensdag 20 april 2016 @ 03:16:03 #164
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_161566758
quote:
7s.gif Op woensdag 20 april 2016 02:24 schreef star_gazer het volgende:
Schopje danmaar! Iemand nog plannen voor koningsdag? En ANZAC day?
Brisbane heeft een koningsdag theme party in de Valley. Vorig jaar was best okay, ben benieuwd. :)
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  woensdag 20 april 2016 @ 13:25:23 #165
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_161573272
Neh, wij wonen sinds kort in Toowoomba, niet genoeg Nederlanders hier om zoiets te organiseren denk ik. Op ANZAC Day gaan we geocachen in de omgeving en op Labour Day naar Stanthorpe :)
pi_161725245
Ik ben sinds 5 dagen terug in NL pfff was ik maar gebleven in Aus.

[ Bericht 2% gewijzigd door mariov123 op 27-04-2016 17:04:08 ]
pi_162682877
Morgen citizenship test, ben benieuwd.///
pi_162727285
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 00:17 schreef Kontiki het volgende:
Morgen citizenship test, ben benieuwd.///
100% :)
  donderdag 17 augustus 2017 @ 08:41:56 #169
277627 Seven.
We are Borg.
pi_173201072
Kick. Hele vage plannen voor volgend jaar. Ergens. Misschien.
Resistance is futile.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 08:49:50 #170
277627 Seven.
We are Borg.
pi_173201190
Hey. Dit is het KAA topic, niet het TRV topic. :(
Resistance is futile.
  vrijdag 29 september 2017 @ 08:20:07 #171
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_174066959
Tjonge, wat is dat marriage equality referendum een zielige vertoning.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_174085287
Na de Britten bezitten Nederlanders de meeste grond in Queensland *)
pi_174085294
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 september 2017 08:20 schreef star_gazer het volgende:
Tjonge, wat is dat marriage equality referendum een zielige vertoning.
Krijg er nauwelijks iets van mee. Behalve dan homo's die in de stad protesteren en om de een of andere reden zich altijd debiel moeten gedragen.
  zaterdag 30 september 2017 @ 16:52:44 #174
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_174094411
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2017 02:34 schreef anarchitect het volgende:

[..]

Krijg er nauwelijks iets van mee. Behalve dan homo's die in de stad protesteren en om de een of andere reden zich altijd debiel moeten gedragen.
als Nederlander kan ik er simpelweg niet bij dat er überhaupt een maatschappelijke discussie nodig is om mensen gelijke rechten te geven. Valt echt goed op dat Australië ver achterloopt op sommige gebieden.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_174103917
Ik vind het als Nederlander anders prima dat we in Australië nog niet helemaal door politieke correctheid zijn overgenomen.
  zondag 1 oktober 2017 @ 17:50:48 #176
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_174118761
Sorry, maar ik vind de Australische federale politiek absoluut schandelijk. Het is altijd enkel en alleen maar op de man. "Leadership challenge" zus, scheldpartij zo. Het gaat bijna altijd over de persoon, nooit over de problemen.

Daarnaast is men ook behoorlijk corrupt: Australië heeft een van de meest diverse ecosystemen ter wereld, maar is vanwege de aanhoudende steenkool-lobby nog steeds per inwoner één van de top vervuilende landen ter wereld.

Ook de meer regionale politiek is behoorlijk corrupt. Kijk naar de "lockout laws" in NSW, die handig door de Casino lobby in stand worden gehouden. Of de medicinale cannabis, die via grote bedrijven en lucratieve contracten uitsluitend in pilletjes en potjes aangeboden gaat worden. Of de Greyhound races in NSW die eerst verboden zouden worden en daarna toch niet, omdat de premier "van gedachten was veranderd". Natuurlijk.

Ik neem het allemaal op de koop toe omdat geen enkel land perfect is, maar het ligt er wat mij betreft vrij dik bovenop dat Australië op politiek gebied gewoon een bananenland is.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  woensdag 6 december 2017 @ 11:04:35 #177
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_175524107
Net terug van een 1,5 week werk in Sydney. Zeer goed bevallen daar.

Ik zie Europa meer en meer als een verloren continent, dus mocht ik binnen 5 tot 10 jaar emigreren dan staat Australie in de top 3.

Kan mijn baan meenemen, dus dat scheelt een stuk.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_192530519
Some closure

Dit topic kan wel een schopje gebruiken...

We hebben zo'n twee jaar in Australie doorgebracht. Ik ga pogen om uiteen te zetten waarom we een punt achter het Australische avontuur hebben gezet. Zie het als een therapeutisch iets.

Australie, althans, het miniscule deel van Australie dat ik heb gezien, is een prachtig land, met enorm aardige en interessante mensen. Het is er schoon, behoorlijk veilig, met prachtige natuur - papegaaien, kaketoes, dolfijnen, haaien - en ongelofelijk lekker weer. Ik heb in mijn leven behoorlijk wat strand gezien, maar niets kan tippen aan de stranden die ik in Australie heb gezien. Als je er wel eens geweest bent, dan zul je ws. beamen dat het een regelrecht paradijsje is.

Maar Australie is zo afgrijselijk duur, dat je er scheel van wordt. Daarnaast word je links en rechts genaaid. De grootste naaiers zijn de Australische overheid, de gezondheidszorg, de scholen/universiteiten, je werkgever en last but not least verhuurders.

Verhuurders, en huiseigenaren die de markt verstoren met hun "beleggingen", ik kan ze wel schieten. Nergens ter wereld - en ik heb ondertussen meer van de wereld gezien dan me lief is - word je als huurder zo honds behandeld als in Australie. Er gaan verhalen rond dat je in grote steden zoals Sydney en Melbourne je verhuurder eens in de maand op de stoep kunt verwachten voor een huisinspectie. Heb je alles wel netjes schoon gehouden, en gebruik je geen drugs? Het wrange is dat huurcontracten het hebben over 'the right to a quiet enjoyment of the house", maar daar is natuurlijk geen sprake van als je constant met inspecties wordt geconfronteerd. Daar kun je zo'n verhuurder op wijzen, maar die doet dan net alsof z'n neus bloedt.

Op een dag belde de verhuurder met de mededling dat de eigenaar onze huurwoning wilde verkopen. Nu ben je niet helemaal rechteloos als huurder, en kunnen ze je niet zo maar op straat zetten, maar dat telefoontje kwam een maand voordat onze lease afliep. Lekker is dat, mooi op tijd ook.

En dan begint de ellende pas. Want die verhuurder gaat dan als een dolle die woning openstellen voor alles en iedereen die er in geinteresseerd is, en zit je als huurder met allerlei wildvreemden die zo nodig in je badkamer rond moeten neuzen. En als je dan eenmaal de woning leeg hebt gemaakt, dan komt er iemand langs die gaat kijken of er ergens krassen zijn, die er voorheen niet zaten. Bijna alles wordt namelijk op de foto gezet voordat je de woning huurt, met een rapport waarop alle schade is aangegeven, en daar moet je voor tekenen. Zie je iets over het hoofd, zoals bijvoorbeeld een kras in het aanrecht, dan kun je daar voor aansprakelijk worden gesteld, als je de huur opzegt. In het contract hebben ze het ook over 'normal wear and tear', maar dat betekent niets in Australie, want huizen bouwen kunnen ze niet. In de twee jaar dat we er gewoond hebben - in twee woningen - hebben we acht keer een loodgieter over de vloer gehad. En die nemen de tijd.

Als je niet van die praktijken bent gediend, dan kun je ook een huis kopen. Hahahaha, ben je helemaal betoeterd, nee natuurlijk kan dat niet, want huizen zijn zo afgrijselijk duur dat als je iets kan kopen, dat je dan al gauw een uur of langer onderweg bent naar je werk. En je kinderen kunnen dan naar een school waar ze tussen de tokkies zitten.

Werken in Australie. Had ik al gemeld dat je werkgever er op uit is om je te naaien? We hadden iedere maand een afdelingsvergadering, en toen ik eens links en rechts van me keek, naar al die uitgebluste en overspannen gezichten, toen dacht ik, nee, hier ga ik of heel snel heel erg oud worden, of kunnen ze me in overspannen toestand op komen halen. Het wordt tijd om iets anders te zoeken. Het grote probleem is dat Australiers niet kunnen organiseren, en in de praktijk komt niet kunnen organiseren neer op 'shit rolls down hill". Je bent dus constant dingen recht aan het zetten die je niet recht zou hoeven moeten te zetten. Haha, in combinatie met shit is dat rechtzetten misschien niet de juiste bewoording.

Ik werkte er op een universiteit en mijn collega's hadden het afgrijselijk druk. Als workaholic laat ik me niet zo snel afschrikken, maar op een bepaald moment zag ook ik door de bomen het bos niet meer. Je bent veel tijd kwijt met onnodig papierwerk, vooral op het gebied van health & safety. Australiers lusten pap van H&S. Dat is niet allemaal onzin: iemand moet verantwoordelijk worden gehouden voor een ongeluk, maar je kunt het ook overdrijven. Taken delegeren, mensen verantwoordelijkheid laten dragen, nee daar zijn ze niet mee bekend, Hoogleraren zijn daardoor dus voor een aankoop van een habbekrats een halve dag kwijt met het verzamelen van handtekeningen. Efficient is anders.

Ik had in mijn vorige baan een aardig idee in een wereldschokkend apparaat omgetoverd, maar kwam er gewoon niet aan toe om de juiste metingen te doen en om resultaten te analyseren. Het horrorscenario dat mijn grootste concurrenten met het idee aan de haal zouden gaan (we hebben ten slotte allemaal toegang tot dezelfde kennis en die concurrenten zijn echt niet dommer dan ik) begon steeds meer aan me te knagen. Get the fuck out of here Lyrebird, get the fuck out of here.

Gezondheidszorg. Een van onze koters had buikpijn. De dokter durfde er geen uitspraak over te doen (a raison de $70, waarvan de helft wordt vergoed door de verzekering) en verwees ons naar de ER. $1300 lichter (gek genoeg volledig gedekt door de verzekering), en een hele dag naar de haaien later konden de dokters van de ER ook niets vinden. Misschien maar goed ook. In een ander geval begreep een arts niet dat een van de kinderen een oorontsteking had die niet alleen aan de buitenkant van het trommelvlies zat, maar ook aan de binnenkant, zodat druppelen niet helpt. Betaal je wel voor, voor zo'n consult. En voor de druppels. Nee, onder de indruk ben ik niet, van de Australische gezondheidszorg. Moet je voor de lol eens iets tegen neusverkoudheid proberen te kopen, voor de kinderen. 'Onderzoek wijst uit dat niets helpt'. Dus ze hebben niets dat helpt.

Onderwijs. Net zoals de Australiers betalen wij de volle mep belasting, en dat is niet kinderachtig. Maar als visahouders krijg je wel een rekening van $4000/jaar als je kinderen naar school gaan. Ik vond het lager onderwijs wel aardig trouwens. Kinderen gaan in uniform naar school, en spreken de juf aan met Miss of Mrs so and so (achternaam). Die afstand en een focus op stil zitten en aandacht houden leidt MI tot leuke en beleefde kinderen. Geen slecht woord over de kinderen die ik gezien heb, en hetzelfde geldt voor onze studenten (alhoewel we in 'de stad' ook wel eens jongeren zagen die meer problemen met zich mee aan het torsen waren). Het curriculum was best aardig, met behoorlijk wat variatie.

Retail, uitgaan. Alles is zo duur, dat het plezier in iets leuks doen al snel vergald wordt door de prijzen die ze vragen. Nou helpt het niet dat de Australische dollar niks waard is; in de VS zou ik voor dezelfde baan meer verdienen, in Amerikaanse dollars dan in Australische dollar, wat al snel op een factor 2 neerkomt. De huur in een beetje Midwestern stadje ligt een factor 2 of 3 lager dan wat wij betaalden. Get the fuck out of here Lyrebird, get the fuck out of here.

Ik heb er veel geleerd, heb er genoten van de natuur. Ben er veel leuke en interessante mensen tegen het lijf gelopen. Mensen die een verhaal te vertellen hebben, mensen die geleefd hebben, mensen die een aparte en interessante kijk op de wereld hebben.

Ik mis ze. Het land mis ik niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lyrebird op 13-05-2020 04:31:13 ]
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')