abonnement Unibet Coolblue
pi_132257026
Even een vraagje van deze kant...

In een beschikking van de rechter staat dat de ex-man van mijn vriendin elke maand vooraf de gehele kinderalimentatie moet voldoen.
Er is sprake van co-ouderschap waarbij de kinderen week om week bij de ouders verblijven.
Nu heeft haar ex-man het volgende bedacht:
Elke week dat de kinderen bij mijn vriendin verblijven (dus 2 keer per maand) stort hij de helft van het bedrag op haar rekening.

Dit is uiteraard in strijd met de uitspraak van de rechter.
Mijn vriendin heeft al contact gehad met haar advocaat en met het Landelijk Bureau Inning Onderhoudsbijdragen (LBIO), maar het blijkt dat deze niets kunnen doen tegen zijn manier van betalen.

Dit is toch raar?! Als een rechter zegt dat er iets op een bepaalde manier dient te gebeuren, hoe kan het dan dat iemand zonder gevolgen deze uitspraak naast zich kan neerleggen??

Heeft iemand een idee of er een manier bestaat om de ex-man toch te bewegen tot naleving van de beschikking?

OH.. BTW.. Van de week om week regeling is niet veel terug te zien aangezien de kinderen al geruime tijd bij mijn vriendin verblijven omdat haar ex-man "geen tijd voor ze had".

Alvast bedankt voor de reacties.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 12:39:46 #2
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_132257178
Ik zou me meer afvragen of je echt voor dit detail je opnieuw al het gedoe van een rechtbank op de hals wil halen. Ze krijgt haar geld toch gewoon? De kinderen zijn ook gebaat bij rust, niet nog een conflict tussen de ouders.
Ook geen sig dus
pi_132257233
Het lijkt me al kwalijk genoeg dat die beste man zijn hardverdiende geld aan dat mens moet geven (en dan maar hopen dat zij het aan hun kind uitgeeft).
pi_132257238
Okay dus in plaats van 1 keer per maand betaald hij 2 keer. Wat is nu precies het probleem?
"I know," said Jane. "It's the most charming thing about humans. You are all so sure that the lesser animals are bleeding with envy because they didn't have the good fortune to be born homo sapiens."
pi_132257246
wat is precies het probleem?
hij betaald en afgesproken bedrag. alleen niet in 1x maar in 2x.

is er een reden dat het bedrag in 1x betaald moet worden?

of is dit gewoon meer klieren?
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_132257266
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 12:41 schreef KwisatzHaderach het volgende:
Okay dus in plaats van 1 keer per maand betaald hij 2 keer. Wat is nu precies het probleem?
Dat die vrouw nu met hun kinderen zit opgescheept denk ik.
pi_132257365
Het klieren zit hem aan de kant van haar ex-man.

De enige reden waarom hij co-ouderschap wil is omdat hij het liefst niets zou willen betalen aan haar.
Zoals ik al eerder meldde, de kinderen zijn nagenoeg de hele maand september (en nu een groot deel van oktober) bij haar geweest.
De man heeft A) niet betaald zoals opgelegd door de rechter en
B) Heeft voor een x aantal weken nu goedkope oppas voor de kinderen omdat hij geen alimentatie betaald voor de weken dat hij ze zou moeten hebben, maar heeft gedumpt bij haar.

quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 12:41 schreef gianni61 het volgende:
wat is precies het probleem?
hij betaald en afgesproken bedrag. alleen niet in 1x maar in 2x.

is er een reden dat het bedrag in 1x betaald moet worden?

of is dit gewoon meer klieren?
pi_132257425
Ach.. Hij heeft nu een goedkope oppas doordat hij niet betaald voor zijn kinderen.

Het is niet kind, maar kinderen

Ze heeft nu zelf bijna niets te eten en dus spring ik bij omdat al het geld opgaat aan de kinderen waar niet voor betaald wordt.

quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 12:41 schreef GroningseGast het volgende:
Het lijkt me al kwalijk genoeg dat die beste man zijn hardverdiende geld aan dat mens moet geven (en dan maar hopen dat zij het aan hun kind uitgeeft).
  donderdag 17 oktober 2013 @ 12:48:08 #10
54932 J.J.McKay
............................
pi_132257442
Ik zou er niet teveel om zeuren, ze krijgt het geld toch?
Pas als hij niet over de brug komt, kan ze pas gaan klagen en evt. advocaat/deurwaarder/LBIO inschakelen.

Tis kinderachtig van hem om dit zo te doen, heeft hij daar een reden voor gegeven?

Dat hij de afspraken niet nakomt mbt het co-ouderschap, zou een reden kunnen zijn om de afspraken te herzien en dus nieuwe afspraken maken.
In theorie kan zij haar kinderen daar voor de deur zetten wanneer hij voor ze moet zorgen en weer weggaan, practisch is dat alleen niet erg wijs.
het leuke en gezellige broertje van Sanger :D
pi_132257443
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 12:41 schreef KwisatzHaderach het volgende:
Okay dus in plaats van 1 keer per maand betaald hij 2 keer. Wat is nu precies het probleem?
Omdat de kinderen niet week om week bij haar zijn, maar inmiddels al 6 weken achtereen.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 12:48:38 #12
24604 KwisatzHaderach
There are no facts
pi_132257458
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 12:45 schreef dateq het volgende:
B) Heeft voor een x aantal weken nu goedkope oppas voor de kinderen omdat hij geen alimentatie betaald voor de weken dat hij ze zou moeten hebben, maar heeft gedumpt bij haar.
Dat hij in 2 keer betaald ipv 1 doet er niet echt toe lijkt me. Maar als hij aan het eind van de maand te weinig heeft betaald dan moet hij dat gewoon alsnog doen. Daar is het LBIO toch voor? Als ik dat aan het LBIO zou voorleggen zou ik iig zo veel mogelijk achterwege laten dat hij in 2 keer betaald ipv 1, dat vertroebeld het gesprek alleen maar.
"I know," said Jane. "It's the most charming thing about humans. You are all so sure that the lesser animals are bleeding with envy because they didn't have the good fortune to be born homo sapiens."
  donderdag 17 oktober 2013 @ 12:49:11 #13
24604 KwisatzHaderach
There are no facts
pi_132257475
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 12:48 schreef dateq het volgende:

[..]

Omdat de kinderen niet week om week bij haar zijn, maar inmiddels al 6 weken achtereen.
Wil ze de kinderen niet dan? Gewoon op de bus zetten dan.
"I know," said Jane. "It's the most charming thing about humans. You are all so sure that the lesser animals are bleeding with envy because they didn't have the good fortune to be born homo sapiens."
pi_132257518
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 12:49 schreef KwisatzHaderach het volgende:

[..]

Wil ze de kinderen niet dan? Gewoon op de bus zetten dan.
Natuurlijk wil ze de kinderen wel, maar als meneer zo'n ophef maakt over dat hij perse co-ouderschap wilt, dan is het niet de bedoeling dat hij ze 6 weken bij haar laat en vervolgens maar voor 3 weken betaald.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 12:54:35 #15
24604 KwisatzHaderach
There are no facts
pi_132257649
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 12:50 schreef dateq het volgende:

[..]

Natuurlijk wil ze de kinderen wel, maar als meneer zo'n ophef maakt over dat hij perse co-ouderschap wilt, dan is het niet de bedoeling dat hij ze 6 weken bij haar laat en vervolgens maar voor 3 weken betaald.
Maar dat heeft toch niets met elkaar te maken? De rechter heeft bepaald dat hij per maand een bedrag moet bepalen.

Hoeveel boekingen hij daarvoor nodig heeft, hoe vaak de kinderen bij wie zijn en wanneer doet er gewoon niet toe. Als hij aan het eind van de maand te weinig heeft betaald, is dat het enige dat telt.
"I know," said Jane. "It's the most charming thing about humans. You are all so sure that the lesser animals are bleeding with envy because they didn't have the good fortune to be born homo sapiens."
pi_132257657
Misschien is het een idee om het co-ouderschap te veranderen in een meer realistische bezoeksregeling. Dan zou ik eerst wel even rustig gaan praten met de ex over waarom hij zich niet houdt aan het co-ouderschap en of dat niet om een tijdelijke situatie gaat.
Maar als het niet om een tijdelijke situatie gaat en hij gewoon de kinderen niet meer om de week wil dan lijkt het me logisch om de regeling te veranderen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_132257675
Ten eerste heeft het oppas probleem hier niks mee te maken, dit moet je niet meerekenen in het alimentatieprobleem.

Het alimentatieprobleem bestaat niet, Want hij betaald nu genoeg elke maand toch? De advocaat kan hier ook niks mee dus gewoon laten zitten.

Met de kinderen mag de vader doen wat hij wil, hij mag ze dus ook gewoon naar de oppas sturen. Dat het niet goed verdeeld is is wel een fout. Maar uit dit verhaal kan ik niet opmaken van wie.
I never forget a face, but in your case I’d be glad to make an exception.
pi_132257713
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 12:54 schreef KwisatzHaderach het volgende:

[..]

Maar dat heeft toch niets met elkaar te maken? De rechter heeft bepaald dat hij per maand een bedrag moet bepalen.

Hoeveel boekingen hij daarvoor nodig heeft, hoe vaak de kinderen bij wie zijn en wanneer doet er gewoon niet toe. Als hij aan het eind van de maand te weinig heeft betaald, is dat het enige dat telt.
Dat doet er wel toe, hoeveel kinderalimentatie je moet betalen hangt af van hoe de zorgplicht is verdeeld. Doe je het 50/50 dan betaal je maar weinig alimentatie, of zelfs niets in sommige gevallen.
Is de zorgplicht anders, dus dat nu de moeder de gehele zorgplicht draagt, dan zou de alimentatie hoger moeten zijn, zij heeft immers ook meer kosten dan.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 12:56:48 #19
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_132257715
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 12:54 schreef KwisatzHaderach het volgende:

[..]

Maar dat heeft toch niets met elkaar te maken? De rechter heeft bepaald dat hij per maand een bedrag moet bepalen.

Hoeveel boekingen hij daarvoor nodig heeft, hoe vaak de kinderen bij wie zijn en wanneer doet er gewoon niet toe. Als hij aan het eind van de maand te weinig heeft betaald, is dat het enige dat telt.
Het eerste is gebaseerd op het tweede....!
pi_132257747
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 12:55 schreef superpark het volgende:
Ten eerste heeft het oppas probleem hier niks mee te maken, dit moet je niet meerekenen in het alimentatieprobleem.

Het alimentatieprobleem bestaat niet, Want hij betaald nu genoeg elke maand toch? De advocaat kan hier ook niks mee dus gewoon laten zitten.

Met de kinderen mag de vader doen wat hij wil, hij mag ze dus ook gewoon naar de oppas sturen.
De oppas is de moeder in deze, het gaat om de kinderen niet ophalen ipv naar een oppas sturen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 12:58:59 #21
24604 KwisatzHaderach
There are no facts
pi_132257782
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 12:56 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat doet er wel toe, hoeveel kinderalimentatie je moet betalen hangt af van hoe de zorgplicht is verdeeld. Doe je het 50/50 dan betaal je maar weinig alimentatie, of zelfs niets in sommige gevallen.
Is de zorgplicht anders, dus dat nu de moeder de gehele zorgplicht draagt, dan zou de alimentatie hoger moeten zijn, zij heeft immers ook meer kosten dan.
Maar die verdeling is toch al gemaakt bij de scheiding? Of is die volgens de beschikking die er nu ligt variabel, afhankelijk van waar de kinderen zijn?
"I know," said Jane. "It's the most charming thing about humans. You are all so sure that the lesser animals are bleeding with envy because they didn't have the good fortune to be born homo sapiens."
  donderdag 17 oktober 2013 @ 12:59:48 #22
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_132257797
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 12:58 schreef KwisatzHaderach het volgende:

[..]

Maar die verdeling is toch al gemaakt bij de scheiding? Of is die volgens de beschikking die er nu ligt variabel, afhankelijk van waar de kinderen zijn?
Die verdeling is inderdaad gemaakt bij de scheiding, maar wordt dus niet nageleefd door de vader.
pi_132257804
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 12:56 schreef CruellaDeVil het volgende:

[..]

Het eerste is gebaseerd op het tweede....!
Dan zit dus de fout bij de verdeling van de kinderen over bepaalde tijd en niet bij de alimentatie
I never forget a face, but in your case I’d be glad to make an exception.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 13:01:00 #24
24604 KwisatzHaderach
There are no facts
pi_132257834
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 12:59 schreef CruellaDeVil het volgende:

[..]

Die verdeling is inderdaad gemaakt bij de scheiding, maar wordt dus niet nageleefd door de vader.
Nou dan, dan maakt het nu toch niet uit hoeveel weken de kinderen op dit moment bij wie zijn?
"I know," said Jane. "It's the most charming thing about humans. You are all so sure that the lesser animals are bleeding with envy because they didn't have the good fortune to be born homo sapiens."
pi_132257840
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 12:58 schreef KwisatzHaderach het volgende:

[..]

Maar die verdeling is toch al gemaakt bij de scheiding? Of is die volgens de beschikking die er nu ligt variabel, afhankelijk van waar de kinderen zijn?
In princiepe is dat vastgelegd, maar dat kan wel veranderd worden als de situatie veranderd.

In dit geval is het zo dat als de vader geen co-ouderschap meer wil in de praktijk dat het dan wel verstandig is die regeling aan te passen en om te zetten in een bezoeksregeling die meer past bij de werkelijkheid. Is ook voor de kinderen beter, die weten dan beter waar ze aan toe zijn, maar ook wordt de alimentatie dan aangepast aan de werkelijke situatie.

Dat wil zeggen, als de vader geen co-ouderschap meer wil en dit geen tijdelijke situatie door omstandigheden is.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 13:01:32 #26
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_132257850
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:01 schreef KwisatzHaderach het volgende:

[..]

Nou dan, dan maakt het nu toch niet uit hoeveel weken de kinderen op dit moment bij wie zijn?
:|W
pi_132257869
Altijd gezellig als nieuwe partners geld ruiken.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 13:02:21 #28
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_132257874
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 12:59 schreef superpark het volgende:

[..]

Dan zit dus de fout bij de verdeling van de kinderen over bepaalde tijd en niet bij de alimentatie
Ik zou zeggen in de praktijk zit de fout bij beide, technisch gezien inderdaad enkel bij de verdeling van de kinderen.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 13:02:39 #29
24604 KwisatzHaderach
There are no facts
pi_132257883
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:01 schreef erodome het volgende:

[..]

In princiepe is dat vastgelegd, maar dat kan wel veranderd worden als de situatie veranderd.

In dit geval is het zo dat als de vader geen co-ouderschap meer wil in de praktijk dat het dan wel verstandig is die regeling aan te passen en om te zetten in een bezoeksregeling die meer past bij de werkelijkheid.
Dat is nu helemaal niet aan de orde. Het probleem nu is dat de vader vindt dat dat scenario wat jij beschrijft al gebeurd is. Maar als hij dat wil moet hij naar de rechter. Of eerst naar de moeder. Tot die tijd moet hij bestaande afspraken nakomen.
"I know," said Jane. "It's the most charming thing about humans. You are all so sure that the lesser animals are bleeding with envy because they didn't have the good fortune to be born homo sapiens."
  donderdag 17 oktober 2013 @ 13:02:52 #30
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_132257889
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:02 schreef LittleLady het volgende:
Altijd gezellig als nieuwe partners geld ruiken.
Altijd gezellig die gefrustreerde reacties wanneer het om alimentatie gaat. :D
pi_132257911
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:02 schreef KwisatzHaderach het volgende:

[..]

Dat is nu helemaal niet aan de orde. Het probleem nu is dat de vader vindt dat dat scenario wat jij beschrijft al gebeurd is. Maar als hij dat wil moet hij naar de rechter. Of eerst naar de moeder. Tot die tijd moet hij bestaande afspraken nakomen.
Ja, maar daar hoort ook de zorgplicht bij. Alleen is dat in de praktijk wat lastiger dan dat geld, want je zet niet zomaar kinderen bij iemand op de stoep die ze niet wil hebben of er zelfs gewoon niet is.

Al met al is de eerste stap hier communicatie tussen de ex-partners. Eerst eens even uitvissen wat er precies aan de hand is en of dit gewoon normaal opgelost kan worden.
Niet te snel het zien als "pesterij" van de ander, maar een open gesprek aangaan met het belang van de kinderen voorop.
Die kinderen hebben recht op hun vader en moeder, hebben recht op duidelijkheid wanneer ze bij wie zijn. Maar ook is het niet eerlijk als 1 van de ouders de zorgplicht op zijn/haar nek krijgt, maar niet de ondersteuning die daarbij hoort.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_132257975
Sorry allemaal..

Ik ben vergeten te vermelden dat het hier om een voorlopige voorziening gaat omdat de vader in eerste instantie de kinderen helemaal niet wilde meegeven (vanwege het moeten betalen).
De vrouw heeft dus via een voorlopige voorziening het voor elkaar weten te krijgen dat de kinderen in ieder geval week om week bij haar zouden zijn.
Echter, nu dat de voorlopige voorziening is uitgesproken en dat meneer 300+ euro moet betalen en er aan een voorlopige voorziening niet te toornen valt (zo begrijp ik). Heeft hij zo iets van:
"Mooi! Ik moet dan wel 300+ euri betalen, maar als de kinderen meer bij haar zijn dan betaal ik lekker niets extras. "
Dat van het in gedeeltes betalen terwijl door de rechter is gezegd dat hij het gehele bedrag voorafgaand de maand moet voldoen, is gewoon een extra treiterijtje van zijn kant.

Dit is niet het enige wat er zich heeft afgespeeld in de afgelopen maanden. Zo is de man ook constant zielig aan het doen tegen de kinderen en ze geestelijk te belasten. Dus mijn vriendin vond het voor de kinderen niet erg dat ze al die tijd bij haar zijn, maar dan moet er natuurlijk wel betaald worden. Nu moet zij in haar eentje de complete zorgen (-300 euri/maand) op zich nemen.

In mijn ogen klopt het gewoon niet.
Hoe kan iemand nu gewoon straffeloos een beslissing van de rechter naast zich neerleggen en er zelf een draai aangeven?
pi_132258024
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:02 schreef LittleLady het volgende:
Altijd gezellig als nieuwe partners geld ruiken.
Ben je wel lekker? Ik zeg net dat ik zelf bijspring omdat mijn vriendin het anders niet redt door de kosten van de kinderen die niet gedragen worden.
Lees eerst eens voor je een dergelijke opmerking plaatst svp
  donderdag 17 oktober 2013 @ 13:08:01 #34
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_132258043
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 12:50 schreef dateq het volgende:

[..]

Natuurlijk wil ze de kinderen wel, maar als meneer zo'n ophef maakt over dat hij perse co-ouderschap wilt, dan is het niet de bedoeling dat hij ze 6 weken bij haar laat en vervolgens maar voor 3 weken betaald.
Betaald hij de helft dan?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_132258061
Ook als het de fout is van de ex-man van je vriendin, zolang hij uiteindelijk wel betaald is het eigenlijk verder zinloos er iets aan te willen doen en ook op je erover op te gaan winden.

sowieso zou ik jou als buitenstaander daar gewoon zoveel mogelijk buiten houden en waar er problemen zijn, jouw vriendin en har ex-man het zo veel mogelijk privaat en besloten laten oplossen, ook zodat de kinderen er verder weinig van meekrijgen..

Kinderen kunnen juist sterk te lijden hebben van ruzies tussen ex-partners die zelf vaak dan onbemerkt de kinderen een bepaalde loyaliteit gaan opdringen, rondom die ruzie die de ex-partners uiteindelijk met elkaar hebben.

Hoezeer je vriendin verder ook morel in haar recht staat, moet je afwegen of het enig nut heeft dat 'recht' te willen halen.

Wat ze mogelijk wel kan pogen te doen is een constructief gesprek aangaan rondom de omgangsregeling en duidelijk te maken dat het voor de kinderen wel zo prettig is als die met enige regelmaar ook hun vader kunnen zien.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 17 oktober 2013 @ 13:08:42 #36
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_132258075
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 12:55 schreef superpark het volgende:
Ten eerste heeft het oppas probleem hier niks mee te maken, dit moet je niet meerekenen in het alimentatieprobleem.

Het alimentatieprobleem bestaat niet, Want hij betaald nu genoeg elke maand toch? De advocaat kan hier ook niks mee dus gewoon laten zitten.
Tenzij het bedrag aan alimentatie is verlaagd vanwege het co-ouderschap :)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_132258092
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:07 schreef dateq het volgende:

[..]

Ben je wel lekker? Ik zeg net dat ik zelf bijspring omdat mijn vriendin het anders niet redt door de kosten van de kinderen die niet gedragen worden.
Lees eerst eens voor je een dergelijke opmerking plaatst svp
Ja die vrouw ruikt wel centjes goed van haar, je eist geld van je ex wat dus zoals je zelf zei in twee keer word betaald, vervolgens doe je zielig bij de nieuwe partner en die gaat ook lekker mee betalen
pi_132258108
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:03 schreef erodome het volgende:

[..]

Ja, maar daar hoort ook de zorgplicht bij. Alleen is dat in de praktijk wat lastiger dan dat geld, want je zet niet zomaar kinderen bij iemand op de stoep die ze niet wil hebben of er zelfs gewoon niet is.

Al met al is de eerste stap hier communicatie tussen de ex-partners. Eerst eens even uitvissen wat er precies aan de hand is en of dit gewoon normaal opgelost kan worden.
Niet te snel het zien als "pesterij" van de ander, maar een open gesprek aangaan met het belang van de kinderen voorop.
Die kinderen hebben recht op hun vader en moeder, hebben recht op duidelijkheid wanneer ze bij wie zijn. Maar ook is het niet eerlijk als 1 van de ouders de zorgplicht op zijn/haar nek krijgt, maar niet de ondersteuning die daarbij hoort.
Die communicatie is duidelijk een probleem. Zo is er door de rechter gezegd dat er een mediatie traject dient plaats te vinden.. Echter.. Deze is door de man stopgezet omdat hij het te veel geld vond kosten (Na 2 gesprekken! ) De man verdient alleen 4000+ netto per maand en gaat liever van het geld naar het buitenland of koopt vliegtickets voor zijn nieuwe vriendin om naar Nederland te komen.
pi_132258137
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:08 schreef sanger het volgende:

[..]

Betaald hij de helft dan?
Nee.. Ik heb het nu over de 6 weken totaal dat ze bij hem hadden moeten zijn.
pi_132258181
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:10 schreef dateq het volgende:

[..]

Nee.. Ik heb het nu over de 6 weken totaal dat ze bij hem hadden moeten zijn.
En waarom maak jij je daar druk om?

Als mijn ex zou aangeven geen tijd te hebben voor de kinderen, dan toch lekker niet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_132258196
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:09 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Ja die vrouw ruikt wel centjes goed van haar, je eist geld van je ex wat dus zoals je zelf zei in twee keer word betaald, vervolgens doe je zielig bij de nieuwe partner en die gaat ook lekker mee betalen
Ze ontvangt helemaal geen partneralimentatie, alleen kinderalimentatie.
Weet je.. Aan mensen zoals jij heb ik geen zin om nog een keer een uitleg te geven.. Lees nog eens het hele topic door en neem een cursus begrijpend lezen. Zal je goed van pas komen.
pi_132258213
Ik vind het sowieso al raar dat als er volledig co ouderschap is dat er evengoed betaald moet worden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_132258235
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:11 schreef Ticootje het volgende:

[..]

En waarom maak jij je daar druk om?

Als mijn ex zou aangeven geen tijd te hebben voor de kinderen, dan toch lekker niet.
Ik maak me niet druk. Ik begon het topic met de vraag hoe het kan dat in Nederland een rechter een beslissing kan doen en dat dan vervolgens degene die de beschikking heeft opgelegd gekregen er rustig zijn kont mee kan afvegen.
pi_132258248
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:09 schreef dateq het volgende:

[..]

Die communicatie is duidelijk een probleem. Zo is er door de rechter gezegd dat er een mediatie traject dient plaats te vinden.. Echter.. Deze is door de man stopgezet omdat hij het te veel geld vond kosten (Na 2 gesprekken! ) De man verdient alleen 4000+ netto per maand en gaat liever van het geld naar het buitenland of koopt vliegtickets voor zijn nieuwe vriendin om naar Nederland te komen.
Waar hij zijn geld aan uitgeeft is zijn zaak, zolang hij maar aan zijn verplichtingen voldoet.
Probeer niet in de val te lopen je druk te gaan maken om wat hij verder met zijn leven doet, hou het echt bij het belang van de kinderen, dat is het enige wat ze nog delen.

Ik zou toch echt proberen een open gesprek aan te gaan(tussen ex man en ex vrouw, jij niet erbij), echt enkel en alleen over de kinderen en de rest geheel weglaten. Co-ouderschap is een zeer goed streven, probeer daar vanuit te gaan, dus dat hij weer zijn zorgplicht op zich neemt, dat is belangrijker dan welk geld dan ook.
Maak je niet te druk om dat in 2 keer betalen, maar mocht hij de zorgplicht blijven verzaken, zorg dan voor een herziening van de bezoeksregeling. Weer alleen in het belang van de kinderen, want die hebben recht op duidelijkheid, geen teleurstelling dat het weer niet doorgaat dat ze naar papa gaan.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_132258262
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:13 schreef dateq het volgende:

[..]

Ik maak me niet druk. Ik begon het topic met de vraag hoe het kan dat in Nederland een rechter een beslissing kan doen en dat dan vervolgens degene die de beschikking heeft opgelegd gekregen er rustig zijn kont mee kan afvegen.
Omdat het precies binnen de grenzen past. Je dient die maand te betalen en dat inningsbureau kan pas wat doen met meer dan x maanden achterstand..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_132258276
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:12 schreef Ticootje het volgende:
Ik vind het sowieso al raar dat als er volledig co ouderschap is dat er evengoed betaald moet worden.
Als het inkomen is verdeeld met een factor 4:1 dan lijkt me dat kinderalimentatie niet een raar iets.

Het hele uitgangspunt van kinderalimentatie is dat de kinderen het na de scheiding net zo goed (financieel) gezien hebben als ervoor.
Of vind jij het normaal dat kinderen de ene week droog brood krijgen en de andere week biefstuk?
  donderdag 17 oktober 2013 @ 13:16:35 #47
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_132258324
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:14 schreef erodome het volgende:
geen teleurstelling dat het weer niet doorgaat dat ze naar papa gaan.
Pff, hoe leg je aan je kinderen uit dat het wéér niet gaat gebeuren... ;(
pi_132258340
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:14 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Omdat het precies binnen de grenzen past. Je dient die maand te betalen en dat inningsbureau kan pas wat doen met meer dan x maanden achterstand..
De tekst:

De rechtbank sommeert de man dat deze voorafgaand elke maand een bedrag van X Euro in zijn geheel voldoet aan de vrouw

Wat hij nu doet valt niet binnen die grenzen volgens mij...
pi_132258349
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:15 schreef dateq het volgende:

[..]

Als het inkomen is verdeeld met een factor 4:1 dan lijkt me dat kinderalimentatie niet een raar iets.

Het hele uitgangspunt van kinderalimentatie is dat de kinderen het na de scheiding net zo goed (financieel) gezien hebben als ervoor.
Of vind jij het normaal dat kinderen de ene week droog brood krijgen en de andere week biefstuk?
De vraag is, vreten ze droog brood? Genoeg gezinnen die het met minder moeten doen ja. Kinderalimentatie zijn ook meestal zulke bedragen dat ik zeg, dat kost het helemaal niet om je kinderen te voeden en te kleden. Het is waarschijnlijk een leuk zakcentje voor je vriendin, die ze ook gewoon krijgt betaald, alleen in 2x...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_132258369
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:17 schreef dateq het volgende:

[..]

De tekst:

De rechtbank sommeert de man dat deze voorafgaand elke maand een bedrag van X Euro in zijn geheel voldoet aan de vrouw

Wat hij nu doet valt niet binnen die grenzen volgens mij...
Wel binnen de grenzen dat je de betaling kan afdwingen aan instanties.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_132258397
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:16 schreef CruellaDeVil het volgende:

[..]

Pff, hoe leg je aan je kinderen uit dat het wéér niet gaat gebeuren... ;(
Ja, is echt zielig.

Ik begrijp ook niet zo goed waarom er zo ingezoomd wordt op dat geld dat in 2 keer betaald wordt ipv op dit.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_132258431
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:17 schreef Ticootje het volgende:

[..]

De vraag is, vreten ze droog brood? Genoeg gezinnen die het met minder moeten doen ja. Kinderalimentatie zijn ook meestal zulke bedragen dat ik zeg, dat kost het helemaal niet om je kinderen te voeden en te kleden. Het is waarschijnlijk een leuk zakcentje voor je vriendin, die ze ook gewoon krijgt betaald, alleen in 2x...
Het gaat natuurlijk niet alleen om eten.. Ook om kleding en dergelijke.
Kinderalimentatie wordt betaald naar inkomen.. Dus als de man 4000 Euri verdient en zij 1000 dan is het totaal dat er in het gezin ter beschikking was 5000 Euro. Daar komt een levensstandaard bij waar de kinderen mee vertrouwd zijn.
pi_132258461
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:20 schreef dateq het volgende:

[..]

Het gaat natuurlijk niet alleen om eten.. Ook om kleding en dergelijke.
Kinderalimentatie wordt betaald naar inkomen.. Dus als de man 4000 Euri verdient en zij 1000 dan is het totaal dat er in het gezin ter beschikking was 5000 Euro. Daar komt een levensstandaard bij waar de kinderen mee vertrouwd zijn.
En hoe je het went of keert, kan bij beiden die standaard niet worden voortgezet. Zo is het leven.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_132258465
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:19 schreef erodome het volgende:

[..]

Ja, is echt zielig.

Ik begrijp ook niet zo goed waarom er zo ingezoomd wordt op dat geld dat in 2 keer betaald wordt ipv op dit.
Omdat er voor die omgangsregeling al een aanpassing op de voorlopige voorziening is aangevraagd. Ik verbaas me gewoon over het feit dat je je blijkbaar niet aan de letter van de rechter hoeft te houden
  donderdag 17 oktober 2013 @ 13:22:31 #55
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_132258516
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:21 schreef dateq het volgende:

[..]

Omdat er voor die omgangsregeling al een aanpassing op de voorlopige voorziening is aangevraagd. Ik verbaas me gewoon over het feit dat je je blijkbaar niet aan de letter van de rechter hoeft te houden
Mja, maar wat moeten wij met die verbazing die je nu al meermaals hebt uitgesproken?
pi_132258573
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:21 schreef Ticootje het volgende:

[..]

En hoe je het went of keert, kan bij beiden die standaard niet worden voortgezet. Zo is het leven.
Daar zit je fout. Kijk.. Als er ten tijde van het huwelijk 750 Euro voor de kinderen beschikbaar was, dan dient dit na de scheiding ook zo te blijven (volgens het recht) Datgene wat de vrouw tekort komt (door haar lagere inkomen) dient door de vader te worden gecompenseerd.
Hetzelfde (maar dan andersom) zou gelden als de vrouw degene was die meer verdiende als de man. Dan zou zei de man moeten betalen
pi_132258609
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:22 schreef CruellaDeVil het volgende:

[..]

Mja, maar wat moeten wij met die verbazing die je nu al meermaals hebt uitgesproken?
Weet ik het.. Ik dacht dat er mensen hier zouden zijn die weten welke weg ze moet bewandelen om de man te laten houden aan de uitspraak van de rechter.

Alles wat er omheen bij is gekomen is door mensen die meer wilden weten en door alimentatiebashers
pi_132258655
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:23 schreef dateq het volgende:

[..]

Daar zit je fout. Kijk.. Als er ten tijde van het huwelijk 750 Euro voor de kinderen beschikbaar was, dan dient dit na de scheiding ook zo te blijven (volgens het recht) Datgene wat de vrouw tekort komt (door haar lagere inkomen) dient door de vader te worden gecompenseerd.
Hetzelfde (maar dan andersom) zou gelden als de vrouw degene was die meer verdiende als de man. Dan zou zei de man moeten betalen
750 euro om je kinderen te voeren en te kleden... Maak dat lekker een ander wijs... Dat ben je niet aan kinderen kwijt. Het is en blijft gewoon een zakcentje voor degene die het ontvangt. Want als je vroeger biefstuk vrat kun je dat nu zelf niet meer betalen... Maar voor je kinderen wel.. Dus geef je je kinderen dan biefstuk en vreet je zelf een gehaktbal? Nee, er blijft immers zat over om zelf ook lekker een biefstuk te eten.
Je hebt samen kinderen, en dus betaal je gewoon samen wat de kinderen daadwerkelijk kosten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 13:27:54 #59
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_132258698
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:25 schreef dateq het volgende:

[..]

Weet ik het.. Ik dacht dat er mensen hier zouden zijn die weten welke weg ze moet bewandelen om de man te laten houden aan de uitspraak van de rechter.
Ik begrijp wat het doel van dit topic is, maar die constante verbazing, dat constante "Dat dit kan in Nederland!", tsja.

quote:
Alles wat er omheen bij is gekomen is door mensen die meer wilden weten en door alimentatiebashers
Ik ben het niet met ze eens, maar door zelf op de emotionele tour te gaan geef je ze natuurlijk extra gas.

Ik denk dat je meer aan dit topic zult hebben als je het zakelijker houdt dan je nu doet.
pi_132258767
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:27 schreef CruellaDeVil het volgende:

[..]

Ik begrijp wat het doel van dit topic is, maar die constante verbazing, dat constante "Dat dit kan in Nederland!", tsja.

[..]

Ik ben het niet met ze eens, maar door zelf op de emotionele tour te gaan geef je ze natuurlijk extra gas.

Ik denk dat je meer aan dit topic zult hebben als je het zakelijker houdt dan je nu doet.
True :)
pi_132258786
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:29 schreef dateq het volgende:

[..]

True :)
Topic mag wat mij betreft ook dicht. Slotje graag
  donderdag 17 oktober 2013 @ 13:30:53 #62
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_132258812
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:23 schreef dateq het volgende:

[..]

Daar zit je fout. Kijk.. Als er ten tijde van het huwelijk 750 Euro voor de kinderen beschikbaar was, dan dient dit na de scheiding ook zo te blijven (volgens het recht) Datgene wat de vrouw tekort komt (door haar lagere inkomen) dient door de vader te worden gecompenseerd.
Hetzelfde (maar dan andersom) zou gelden als de vrouw degene was die meer verdiende als de man. Dan zou zei de man moeten betalen
Wonen jullie nu samen? Want hij kan natuurlijk ook een herberekening aan gaan vragen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 13:31:17 #63
24604 KwisatzHaderach
There are no facts
pi_132258824
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:26 schreef Ticootje het volgende:

[..]

750 euro om je kinderen te voeren en te kleden... Maak dat lekker een ander wijs... Dat ben je niet aan kinderen kwijt. Het is en blijft gewoon een zakcentje voor degene die het ontvangt.
Alimentatie heeft niet alleen te maken met wat je nodig hebt. Die wet is een overblijfsel uit de tijd dat het vanzelfsprekend was dat de man werkte en een carrière opbouwde terwijl de vrouw thuis bleef en geen carrière kon opbouwen. Daardoor kwam de man financieel altijd heel erg veel beter uit dan de vrouw en dat werd op deze manier gecompenseerd. Immers, als de vrouw ook kans had gehad om net als haar man een carrière op te bouwen, had ze ook heel veel meer geld gehad na de scheiding.

Inmiddels is de wereld een beetje veranderd maar zijn de carrierekeuzes nog steeds niet helemaal gelijk verdeeld.
"I know," said Jane. "It's the most charming thing about humans. You are all so sure that the lesser animals are bleeding with envy because they didn't have the good fortune to be born homo sapiens."
pi_132258856
quote:
7s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:30 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wonen jullie nu samen? Want hij kan natuurlijk ook een herberekening aan gaan vragen.
Heu?
Bedoel je dat ik zou moeten meebetalen aan haar en zíjn kinderen? Dat zou toch wel heel vreemd zijn.
Komt nog bij dat ik zelf ook kinderen heb en wat dat betreft mij wel netjes aan de afspraken hou :)
pi_132258880
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:31 schreef KwisatzHaderach het volgende:

[..]

Alimentatie heeft niet alleen te maken met wat je nodig hebt. Die wet is een overblijfsel uit de tijd dat het vanzelfsprekend was dat de man werkte en een carrière opbouwde terwijl de vrouw thuis bleef en geen carrière kon opbouwen. Daardoor kwam de man financieel altijd heel erg veel beter uit dan de vrouw en dat werd op deze manier gecompenseerd. Immers, als de vrouw ook kans had gehad om net als haar man een carrière op te bouwen, had ze ook heel veel meer geld gehad na de scheiding.

Inmiddels is de wereld een beetje veranderd maar zijn de carrierekeuzes nog steeds niet helemaal gelijk verdeeld.
Maar waar jij het nu over hebt is partneralimentatie.. Dat vervalt trouwens sowieso als je gaat samenwonen
pi_132258900
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:31 schreef KwisatzHaderach het volgende:

[..]

Alimentatie heeft niet alleen te maken met wat je nodig hebt. Die wet is een overblijfsel uit de tijd dat het vanzelfsprekend was dat de man werkte en een carrière opbouwde terwijl de vrouw thuis bleef en geen carrière kon opbouwen. Daardoor kwam de man financieel altijd heel erg veel beter uit dan de vrouw en dat werd op deze manier gecompenseerd. Immers, als de vrouw ook kans had gehad om net als haar man een carrière op te bouwen, had ze ook heel veel meer geld gehad na de scheiding.

Inmiddels is de wereld een beetje veranderd maar zijn de carrierekeuzes nog steeds niet helemaal gelijk verdeeld.
Het is dusdanig veranderd, dat vrouwen meestal ook prima kunnen rondkomen met hun salaris en de verschillende potjes, toeslagen ed... En dan nog wordt er onwijs een onbehoorlijk hoog bedrag bij de man gelegd. Volkomen onterecht. Als je een coouderschap hebt, zorg je 50/50 voor de kinderen en dus draag je ook gewoon 50/50 de kosten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_132258942
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:15 schreef dateq het volgende:

[..]

Als het inkomen is verdeeld met een factor 4:1 dan lijkt me dat kinderalimentatie niet een raar iets.

Het hele uitgangspunt van kinderalimentatie is dat de kinderen het na de scheiding net zo goed (financieel) gezien hebben als ervoor.
Of vind jij het normaal dat kinderen de ene week droog brood krijgen en de andere week biefstuk?
Misschien moet ze dan maar naar een budgetcoach, want blijkbaar kan ze niet met geld omgaan
  donderdag 17 oktober 2013 @ 13:37:00 #68
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_132259033
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:32 schreef dateq het volgende:

[..]

Heu?
Bedoel je dat ik zou moeten meebetalen aan haar en zíjn kinderen? Dat zou toch wel heel vreemd zijn.
Komt nog bij dat ik zelf ook kinderen heb en wat dat betreft mij wel netjes aan de afspraken hou :)
http://www.echtscheidings(...)weer-gaat-samenwone/
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 13:39:55 #69
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_132259153
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:34 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Misschien moet ze dan maar naar een budgetcoach, want blijkbaar kan ze niet met geld omgaan
Gezien jouw grote mond mogen we concluderen dat jij geen alimentatie ontvangt van je ex? :)
pi_132259180
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:39 schreef CruellaDeVil het volgende:

[..]

Gezien jouw grote mond mogen we concluderen dat jij geen alimentatie ontvangt van je ex? :)
Ik niet in elk geval.

Compleet belachelijk.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 13:41:18 #71
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_132259193
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:32 schreef dateq het volgende:

[..]

Heu?
Bedoel je dat ik zou moeten meebetalen aan haar en zíjn kinderen? Dat zou toch wel heel vreemd zijn.
Nee, maar de financiële situatie waarop de rechter zijn besluit heeft gebaseerd kan veranderd zijn omdat je nu samenwoont met haar en de woonlasten gedeeld worden.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_132259243
In vechtscheidingen zijn geen winnaars alleen maar verliezers. Ik snap niet dat zo vaak kinderen gebruikt worden als wapen tegen de ander en zoals het hier omschreven wordt is het een klassieke vechtscheiding. Zeggen dat kinderen centraal staan maar stiekem gaat het allang en breed niet meer om de kinderen maar elkaars leven zo zuur mogelijk maken.

Maak je niet druk over of hij het in 1 of 2 keer betaald. Kennelijk maakt hij zich zorgen dat het geld niet gebruikt wordt voor zijn kinderen maar om moeders inkomsten aan te vullen en probeert hij dit op deze manier nog enigszins tegen te gaan. En logisch, voor moeders is er partneralimentatie. Als hij 2x per maand vooraf betaald houdt hij zich nog steeds aan de uitspraak v/d rechter. LBIO komt pas in actie als er een flink poosje niet betaald is.
pi_132259336
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:43 schreef teckna het volgende:
In vechtscheidingen zijn geen winnaars alleen maar verliezers. Ik snap niet dat zo vaak kinderen gebruikt worden als wapen tegen de ander en zoals het hier omschreven wordt is het een klassieke vechtscheiding. Zeggen dat kinderen centraal staan maar stiekem gaat het allang en breed niet meer om de kinderen maar elkaars leven zo zuur mogelijk maken.

Maak je niet druk over of hij het in 1 of 2 keer betaald. Kennelijk maakt hij zich zorgen dat het geld niet gebruikt wordt voor zijn kinderen maar om moeders inkomsten aan te vullen en probeert hij dit op deze manier nog enigszins tegen te gaan. En logisch, voor moeders is er partneralimentatie. Als hij 2x per maand vooraf betaald houdt hij zich nog steeds aan de uitspraak v/d rechter. LBIO komt pas in actie als er een flink poosje niet betaald is.
Goed punt.

Maar hij betaald niet 2x per maand vooraf..
Zie het zo:

De kinderen zijn de eerste week van de maand bij hem
Dan bij haar en ergens in die week betaald hij de eerste helft.
Dan zijn de kinderen weer bij hem (1 keer tot nu toe gebeurd)
de laatste week zijn de kinderen bij haar en betaald hij weer ergens halverwege die week
pi_132259406
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:39 schreef CruellaDeVil het volgende:

[..]

Gezien jouw grote mond mogen we concluderen dat jij geen alimentatie ontvangt van je ex? :)
Mijn man is overleden en als je je kind de eene week lekker biefstuk geeft en de andere week droog brood omdat het geld op is doe je iets gigantisch verkeerd, geef het kind dan de eene week lekker hamlapje en de andere week lekker balletje gehakt heeft het elke week goed te eten.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 13:50:02 #75
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_132259464
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:48 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Mijn man is overleden
Gecondoleerd.

quote:
en als je je kind de eene week lekker biefstuk geeft en de andere week droog brood omdat het geld op is doe je iets gigantisch verkeerd, geef het kind dan de eene week lekker hamlapje en de andere week lekker balletje gehakt heeft het elke week goed te eten.
Droog brood bij de moeder, biefstuk bij de vader. Zo vatte ik die post althans op.
pi_132259527
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:50 schreef CruellaDeVil het volgende:

[..]

Gecondoleerd.

[..]

Droog brood bij de moeder, biefstuk bij de vader. Zo vatte ik die post althans op.
Dank je.. Iemand die het begreep :)

Vandaar al eerder mijn opmerking over een cursus begrijpend lezen :P
pi_132259918
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:50 schreef CruellaDeVil het volgende:

[..]

Gecondoleerd.

[..]

Droog brood bij de moeder, biefstuk bij de vader. Zo vatte ik die post althans op.
De kinderen eten geen droog brood bij de moeder zonder de alimentatie... Die woont immers ook alweer samen met TS..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 14:04:52 #78
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_132260012
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:40 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik niet in elk geval.

Compleet belachelijk.
Partneralimentatie, mee eens. Kinderalimentatie in meeste gevallen vind ik logisch :)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 14:07:14 #79
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_132260101
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:02 schreef Ticootje het volgende:

[..]

De kinderen eten geen droog brood bij de moeder zonder de alimentatie... Die woont immers ook alweer samen met TS..
Maar TS laat overduidelijk merken dat hij niet van plan is voor haar en de kinderen te betalen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 14:09:55 #80
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_132260207
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:02 schreef Ticootje het volgende:

[..]

De kinderen eten geen droog brood bij de moeder zonder de alimentatie... Die woont immers ook alweer samen met TS..
Je sais, het was mijn post niet. :)

Ik vind dat hele verschijnsel van de nieuwe inwonende vriend(in) die nergens toe verplicht zou zijn m.b.t de met hem samenwonende kinderen echter wel vreemd inderdaad. Dan heb ik het vooral over de morele kant van het verhaal. Je kiest immers voor een partner mét kinderen. Natuurlijk wil dat niet zeggen dat jij dan (financiëel) de andere ouder vervangt, maar om nou te doen alsof je uiteindelijk niets met die kinderen te maken hebt...
pi_132260292
Het is ook een soort belachelijke houding... Als er dan een kind van beiden komt trekt hij zn eigen kind mee de speelgoedzaak in en kies maar uit, en de 2 kinderen die niet van hem zijn betaald ze zelf maar? :')
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 14:12:09 #82
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_132260306
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:09 schreef CruellaDeVil het volgende:

[..]

Je sais, het was mijn post niet. :)

Ik vind dat hele verschijnsel van de nieuwe inwonende vriend(in) die nergens toe verplicht zou zijn m.b.t de met hem samenwonende kinderen echter wel vreemd inderdaad. Dan heb ik het vooral over de morele kant van het verhaal. Je kiest immers voor een partner mét kinderen. Natuurlijk wil dat niet zeggen dat jij dan (financiëel) de andere ouder vervangt, maar om nou te doen alsof je uiteindelijk niets met die kinderen te maken hebt...
Wel de lusten, niet de lasten voor TS.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_132260333
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:04 schreef sanger het volgende:

[..]

Partneralimentatie, mee eens. Kinderalimentatie in meeste gevallen vind ik logisch :)
In gevallen waarbij de kinderen echt vaker bij de andere ouder zijn ja.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 14:12:49 #84
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_132260334
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:11 schreef Ticootje het volgende:
Het is ook een soort belachelijke houding... Als er dan een kind van beiden komt trekt hij zn eigen kind mee de speelgoedzaak in en kies maar uit, en de 2 kinderen die niet van hem zijn betaald ze zelf maar? :')
Nee niet zelf, dat moet de pappa van die kinderen doen natuurlijk ;)

totaal offtopic, maar jij bent toch ook niet zo lang geleden gescheiden?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_132260416
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:11 schreef Ticootje het volgende:
Het is ook een soort belachelijke houding... Als er dan een kind van beiden komt trekt hij zn eigen kind mee de speelgoedzaak in en kies maar uit, en de 2 kinderen die niet van hem zijn betaald ze zelf maar? :')
Zo doe ik het toch ook :P
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_132260433
quote:
10s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:12 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nee niet zelf, dat moet de pappa van die kinderen doen natuurlijk ;)

totaal offtopic, maar jij bent toch ook niet zo lang geleden gescheiden?
De papieren zijn vorig jaar getekend, maar ik ben nu 2 jaar weg bij mijn ex. Mijn kinderen zijn 50/50 bij papa en mama. Hij heeft 1 kind ingeschreven en ik ook, zo delen we de kinderbijslag dus en nemen we elk voor het ingeschrven kind de kosten van de opvang op ons. Kleding en dergelijke kopen we gewoon beiden... Dus wat blijft er dan nog over wat zo enorm veel geld zou kosten waarvoor er 1 van ons zou moeten betalen aan de ander?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 14:15:51 #87
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_132260450
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:15 schreef Ticootje het volgende:

[..]

De papieren zijn vorig jaar getekend, maar ik ben nu 2 jaar weg bij mijn ex. Mijn kinderen zijn 50/50 bij papa en mama. Hij heeft 1 kind ingeschreven en ik ook, zo delen we de kinderbijslag dus en nemen we elk voor het ingeschrven kind de kosten van de opvang op ons. Kleding en dergelijke kopen we gewoon beiden... Dus wat blijft er dan nog over wat zo enorm veel geld zou kosten?
Haat en nijd jegens de ander ;)
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_132260508
quote:
7s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:15 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Haat en nijd jegens de ander ;)
Ja dat dus. En ik zeg dus niet dat er tussen ons niet een hoop frustratie zit, maar wat hebben de kinderen eraan als we elkaar gaan dwarsliggen. We zijn beleefd tegen elkaar en zadelen de kinderen dus niet op met onze gevoelens.. Dat is nergens voor nodig, hoe je het ook went of keert had ik het voor de kinderen wel gewoon anders gewild.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 14:18:18 #89
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_132260526
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:17 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja dat dus. En ik zeg dus niet dat er tussen ons niet een hoop frustratie zit, maar wat hebben de kinderen eraan als we elkaar gaan dwarsliggen. We zijn beleefd tegen elkaar en zadelen de kinderen dus niet op met onze gevoelens.. Dat is nergens voor nodig, hoe je het ook went of keert had ik het voor de kinderen wel gewoon anders gewild.
TS kan er nog wel wat van leren, samen met zijn nieuwe partner volgens mij.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_132260679
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:32 schreef dateq het volgende:

[..]

Heu?
Bedoel je dat ik zou moeten meebetalen aan haar en zíjn kinderen? Dat zou toch wel heel vreemd zijn.

Lijkt mij vanzelfsprekend eigenlijk!
  donderdag 17 oktober 2013 @ 14:24:05 #91
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_132260739
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:11 schreef Ticootje het volgende:
Het is ook een soort belachelijke houding... Als er dan een kind van beiden komt trekt hij zn eigen kind mee de speelgoedzaak in en kies maar uit, en de 2 kinderen die niet van hem zijn betaald ze zelf maar? :')
Oh houd maar op! Ik heb vroeger bij een vriendin meegekregen hoe walgelijk dat soort situaties kunnen zijn. Gescheiden ouders, biologische broers en zussen al het huis uit en zij zat dus als enige niet-gezamelijk kind tussen twee 'nieuwe gezinnen' in. Elke week weer naar de andere stiefouder die totaal niet op 'dat bewijs van het verleden' zat te wachten en dat was te merken ook. :r
pi_132260744
Mar goed, om dan even op TS zn vraag of OP in te gaan:

Als de ex van je vriendin inderdaad zo weinig tijd heeft, kan je vriendin als eerste eens met hem om tafel om een andere regeling te treffen die beter schikt. Zo blijven de kinderen ook niet in onzekerheid en als jullie de kinderen een betere stabiele omgeving kunnen bieden is het misschien zo slecht niet om een traditionele 1x in de 14 dagen bod te doen.

En dan is het overigens ook volledig terecht dat hij gewoon allimentatie moet betalen, immers in de 4 of 5 dagen die hij ze per maand dan heeft maakt hij amper kosten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_132260785
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:22 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Lijkt mij vanzelfsprekend eigenlijk!
Nee, gewoon rekeningen gescheiden houden, je gaat toch niet dokken voor andersmans kinderen... Ook de boodschappen goed nagaan wat de kinderen eten en wat je zelf gebruikt... En dat achteraf ook even verrekenen. :')
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_132260814
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:24 schreef CruellaDeVil het volgende:

[..]

Oh houd maar op! Ik heb vroeger bij een vriendin meegekregen hoe walgelijk dat soort situaties kunnen zijn. Gescheiden ouders, biologische broers en zussen al het huis uit en zij zat dus als enige niet-gezamelijk kind tussen twee 'nieuwe gezinnen' in. Elke week weer naar de andere stiefouder die totaal niet op 'dat bewijs van het verleden' zat te wachten en dat was te merken ook. :r
:'(

Dat is heel sneu zeg...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_132260826
Gelukkig lijkt het erop dat de partneralimentatie in de toekomst veranderd gaat worden. Kinderalimentatie is een ander verhaal.. Heel vervelend wat hij doet, maar als hij echt wil pesten dan is hij slimmer als hij steeds < maand te laat betaalt (ja, ook stam+t geldt bij vervoeging van het werkwoord betalen). LBIO kan pas na opschorting van langer dan een maand actie ondernemen.
Waarom zegt de advocaat eigenlijk dat ze geen zaak aanhangig kan maken? Gezien haar financiele positie is procederen voor haar vast een schijntje.

Verder is het een aanrader voor de ouders om de aflevering van Zembla over vechtscheidingen te kijken.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 14:27:12 #96
54932 J.J.McKay
............................
pi_132260850
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:15 schreef Ticootje het volgende:

[..]
Kleding en dergelijke kopen we gewoon beiden... Dus wat blijft er dan nog over wat zo enorm veel geld zou kosten waarvoor er 1 van ons zou moeten betalen aan de ander?
Daar zit t m.
Ik heb ook twee stiefkinderen en die wonen gewoon bij ons, komen niets te kort maar hun vader denkt dat het leven bij alimentatie ophoudt.
Er bestaan geen extra kosten zoals uitzonderlijke zorgkosten, studiekosten e.d.
Dat soort kosten zijn niet meegenomen in de bepaling van de alimentatie, omdat deze niet op voorhand bekend zijn.

Zal mij verder een zorg zijn, maar de situatie is niet altijd zo goed geregeld zoals jij het hebt gedaan.
het leuke en gezellige broertje van Sanger :D
pi_132260855
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:32 schreef dateq het volgende:

[..]

Heu?
Bedoel je dat ik zou moeten meebetalen aan haar en zíjn kinderen? Dat zou toch wel heel vreemd zijn.
Een schoolvoorbeeld van eigen belangen voorop stellen tegenover de belangen van de kinderen. Altijd maar wijzen op andermans plichten.

Als ik hoor hoe Ticootje het aangepakt heeft denk ik dikke pluim, zo kan het ook. Belangen van de kinderen voorop aan persoonlijke meningsverschillen en frustraties.

Als ik hoor hoe TS, Vriendin TS en Ex vriendin TS met elkaar in de clinch liggen denk ik enkel arme kindertjes die hiertussen moeten zitten. En waarschijnlijk continue te horen krijgen hoe slecht iedereen wel niet is.

Filmptip; What maisie knew.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 14:28:37 #98
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_132260900
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:27 schreef teckna het volgende:
Als ik hoor hoe Ticootje het aangepakt heeft denk ik dikke pluim, zo kan het ook.
Zeker. ^O^
pi_132260906
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:27 schreef J.J.McKay het volgende:

[..]

Daar zit t m.
Ik heb ook twee stiefkinderen en die wonen gewoon bij ons, komen niets te kort maar hun vader denkt dat het leven bij alimentatie ophoudt.
Er bestaan geen extra kosten zoals uitzonderlijke zorgkosten, studiekosten e.d.
Dat soort kosten zijn niet meegenomen in de bepaling van de alimentatie, omdat deze niet op voorhand bekend zijn.

Zal mij verder een zorg zijn, maar de situatie is niet altijd zo goed geregeld zoals jij het hebt gedaan.
Dan trekt hij dus gewoon zn handen van zn verantwoordelijkheid af.. Dat heeft niets te maken of er wel of niet alimentatie wordt betaald, maar gewoon met het feit dat het blijkbaar een egoistische eikel is.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 14:30:22 #100
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_132260960
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:28 schreef CruellaDeVil het volgende:

[..]

Zeker. ^O^
Ticootje rocks :@
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_132260987
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:28 schreef CruellaDeVil het volgende:

[..]

Zeker. ^O^
Ik hoef geen pluimen in mn reet, als ik het allemaal zo goed zou doen dan was ik niet gescheiden... Hoe goed je het ook regelt, ik zie mn meiden gewoon vaak met verdriet omdat ze niet papa en mama tegelijk bij zich hebben. Dat is een behoorlijke prijs die ik betaal voor mn eigen geluk.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 14:33:15 #102
54932 J.J.McKay
............................
pi_132261082
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:28 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dan trekt hij dus gewoon zn handen van zn verantwoordelijkheid af.. Dat heeft niets te maken of er wel of niet alimentatie wordt betaald, maar gewoon met het feit dat het blijkbaar een egoistische eikel is.
Helemaal mee eens!
Maar voor een moeder die het financieel moeilijk heeft, kan het een groot probleem zijn als er extra kosten komen en vaders geeft niet thuis.

In dit geval snap ik best dat moeders gaat klagen vanwege het niet naleven van de regeling en dat dit haar (extra) geld gaat kosten. Elke advocaat zou hierop moeten springen om een goede regeling eruit te slepen...
het leuke en gezellige broertje van Sanger :D
  donderdag 17 oktober 2013 @ 14:33:23 #103
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_132261085
quote:
13s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:30 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik hoef geen pluimen in mn reet
Steek deze er dan ook niet in. ;)
  donderdag 17 oktober 2013 @ 14:35:50 #104
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_132261170
quote:
13s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:30 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik hoef geen pluimen in mn reet, als ik het allemaal zo goed zou doen dan was ik niet gescheiden... Hoe goed je het ook regelt, ik zie mn meiden gewoon vaak met verdriet omdat ze niet papa en mama tegelijk bij zich hebben. Dat is een behoorlijke prijs die ik betaal voor mn eigen geluk.
Dan nog heb je het beter geregeld dan de gemiddelde echtscheiding. Daar mag je best wel een beetje trots op zijn, ondanks dat je het anders voor je zag toen je trouwde.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_132261178
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:27 schreef J.J.McKay het volgende:

[..]

Daar zit t m.
Ik heb ook twee stiefkinderen en die wonen gewoon bij ons, komen niets te kort maar hun vader denkt dat het leven bij alimentatie ophoudt.
Er bestaan geen extra kosten zoals uitzonderlijke zorgkosten, studiekosten e.d.
Dat soort kosten zijn niet meegenomen in de bepaling van de alimentatie, omdat deze niet op voorhand bekend zijn.

Zal mij verder een zorg zijn, maar de situatie is niet altijd zo goed geregeld zoals jij het hebt gedaan.
Nu ben ik dat met je eens. Maar om een omngekeerd voorbeeld te geven:

mijn ex gooide laatst naar mijn hoofd dat de kinderalimentatie die ik betaal niet de kosten van mijn zoon dekken (overig lang verhaal even achterwege latende).

Echter

Dat is niet gek als zij zonder mijn akkoord op een internationale school zet, en hem elke dag met de auto brengt en haalt.

Het is ook hoe je met de situatie na de scheiding omgaat en hoe je de extra kosten indeelt.
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
  donderdag 17 oktober 2013 @ 14:36:42 #106
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_132261194
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:12 schreef Ticootje het volgende:

[..]

In gevallen waarbij de kinderen echt vaker bij de andere ouder zijn ja.
Wat de meest gebruikelijk eomgangsregeling is imo.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_132261297
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:36 schreef sanger het volgende:

[..]

Wat de meest gebruikelijk eomgangsregeling is imo.
Tegenwoordig is de meest gebruikelijke toch co ouderschap, mits dat mogelijk is... Er moeten echt wel factoren zijn die co ouderschap onmogelijk maken als je wil een traditionele regeling treffen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_132261327
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:36 schreef Ordos20 het volgende:

[..]

Nu ben ik dat met je eens. Maar om een omngekeerd voorbeeld te geven:

mijn ex gooide laatst naar mijn hoofd dat de kinderalimentatie die ik betaal niet de kosten van mijn zoon dekken (overig lang verhaal even achterwege latende).

Echter

Dat is niet gek als zij zonder mijn akkoord op een internationale school zet, en hem elke dag met de auto brengt en haalt.

Het is ook hoe je met de situatie na de scheiding omgaat en hoe je de extra kosten indeelt.
Dit is bij ons dan ook afgedekt... Dat soort uitgaven dienen besproken te worden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 14:47:35 #109
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_132261566
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:36 schreef Ordos20 het volgende:

[..]

Nu ben ik dat met je eens. Maar om een omngekeerd voorbeeld te geven:

mijn ex gooide laatst naar mijn hoofd dat de kinderalimentatie die ik betaal niet de kosten van mijn zoon dekken (overig lang verhaal even achterwege latende).

Echter

Dat is niet gek als zij zonder mijn akkoord op een internationale school zet, en hem elke dag met de auto brengt en haalt.

Het is ook hoe je met de situatie na de scheiding omgaat en hoe je de extra kosten indeelt.
En daarvoor zijn er berekeningen die uitgaan van een gemiddelde per kind per maand. Dus als een moeder extra zuinig weet te leven dan houdt ze over, wilt ze luxe leven dan kopmt ze tekort.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 14:49:16 #110
54932 J.J.McKay
............................
pi_132261641
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:40 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dit is bij ons dan ook afgedekt... Dat soort uitgaven dienen besproken te worden.
En wat als jouw ex dat niet bespreekt?
Wat jij dat hebt, is een gentlemen's agreement en dat zou moeten werken, maar in de praktijk zijn exen niet zo lief voor elkaar, zeker niet als het geld kost :-P
het leuke en gezellige broertje van Sanger :D
pi_132261642
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:47 schreef sanger het volgende:

[..]

En daarvoor zijn er berekeningen die uitgaan van een gemiddelde per kind per maand. Dus als een moeder extra zuinig weet te leven dan houdt ze over, wilt ze luxe leven dan kopmt ze tekort.
Kijk en dat is dus belachelijk.. Dat geld wordt betaald om de kinderen te onderhouden, niet als extraatje. Klaar.
Als de moeder zuinig leeft, dan is er blijkbaar dus minder geld nodig voor de kinderen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_132261645
Waarom moet er hemelsnaam geld betaald worden, als de kinderen 50/50 verdeeld worden :?
pi_132261667
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:40 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dit is bij ons dan ook afgedekt... Dat soort uitgaven dienen besproken te worden.
Het is altijd mooi als twee ex-partners op gelijke voet met elkaar kunnen praten over belangrijke zaken.

Helaas (en dat vindt ik heel jammer) heb ik een vechtscheiding meegemaakt (waar ik ook niet eerlijke zaken uitgehaald heb, actie en reactie). Wel met alle mach mijn kleintje buiten alles geprobeerd te houden. Zo onder andere niet meer met mijn ex de overdracht bij de deur doen want dat werd toch ruzie en daar moest die kleine niks mee. En zelf het huis verlaten om ruzie te vermijden.

Maar met mij wordt niks besproken. Nu weet ik dat er bij haar een dik kapitaal (via de familie) achter de deur staat. Ik betaal de afgesproken zaken en ben altijd blij als ik mijn kleintje weer kan zien (6 uur in de twee weken, als ik de reiskosten kan betalen!! want ik mag halen en brengen!) heel erg blij. Maar ik maak mij geen illusie, en voor buitengewone uitgaven moet ze het echt zelf uitzoeken.

Ik wacht tot hij oud genoeg is om zelf de zaken met mij uit te zoeken en dan los ik alles wel met hem direct op.
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
  donderdag 17 oktober 2013 @ 14:50:44 #114
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_132261686
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:49 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Kijk en dat is dus belachelijk.. Dat geld wordt betaald om de kinderen te onderhouden, niet als extraatje. Klaar.
Als de moeder zuinig leeft, dan is er blijkbaar dus minder geld nodig voor de kinderen.
Dus ji verwacht dat bij iedere echtscheidingszaak de rechtbank gaat kijken naar het exacte levenspatroon van de verzorgende ouder? Ik vind het heel begrijpelijk dat er met gemiddelde bedragen wordt gewerkt eerlijk gezegd....
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 14:50:56 #115
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_132261697
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:49 schreef jatochneetoch het volgende:
Waarom moet er hemelsnaam geld betaald worden, als de kinderen 50/50 verdeeld worden :?
Omdat de wetgeving dat zo heeft bepaald....
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 14:51:39 #116
54932 J.J.McKay
............................
pi_132261724
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:49 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Kijk en dat is dus belachelijk.. Dat geld wordt betaald om de kinderen te onderhouden, niet als extraatje. Klaar.
Als de moeder zuinig leeft, dan is er blijkbaar dus minder geld nodig voor de kinderen.
Wat ben jij zuur...

Bij de berekening wordt rekening gehouden met gemiddelde levensstandaarden enz.
Maar wat nu als moeder niet bij AH/Lidl dr groente en brood haalt maar zelf verbouwt en bakt en dit goedkoper uitpakt dan halen in de super. Moet ze dan gekort worden omdat ze zuinig is?
het leuke en gezellige broertje van Sanger :D
pi_132261742
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:49 schreef J.J.McKay het volgende:

[..]

En wat als jouw ex dat niet bespreekt?
Wat jij dat hebt, is een gentlemen's agreement en dat zou moeten werken, maar in de praktijk zijn exen niet zo lief voor elkaar, zeker niet als het geld kost :-P
Als hij voor 1 van de kinderen een hele grote uitgave doet zonder te bespreken om te delen? Dan betaal ik dus niet de helft, zo simpel is het. Behalve als het een noodzakelijke uitgave is waar hij voor komt te staan en niet kan overleggen, of waar overleg zinloos is omdat het gewoon betaald moet worden.

Maar als hij een auto wilt kopen voor de kinderen moet hij dat lekker doen, maar daar betaal ik niet aan mee.

Als er op de school Jen wordt bepaald dat er opeens 100 eu bijdrage moet worden betaald, omdat er een continurooster is (ik zeg stel, want dat is niet zo) dan betaal ik daar gewoon 50 eu van.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_132261798
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:51 schreef J.J.McKay het volgende:

[..]

Wat ben jij zuur...

Bij de berekening wordt rekening gehouden met gemiddelde levensstandaarden enz.
Maar wat nu als moeder niet bij AH/Lidl dr groente en brood haalt maar zelf verbouwt en bakt en dit goedkoper uitpakt dan halen in de super. Moet ze dan gekort worden omdat ze zuinig is?
De moeder wordt niet gekort, het is immers geen geld voor haar.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_132261843
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:50 schreef sanger het volgende:

[..]

Dus ji verwacht dat bij iedere echtscheidingszaak de rechtbank gaat kijken naar het exacte levenspatroon van de verzorgende ouder? Ik vind het heel begrijpelijk dat er met gemiddelde bedragen wordt gewerkt eerlijk gezegd....
Die bedragen liggen echt ver voorbij de werkelijkheid. 300 tot 400 eu per kind per maand heb ik het over he? Is dat eerlijk? Dat je je ex laat krom liggen...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 14:57:31 #120
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132261910
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:55 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Die bedragen liggen echt ver voorbij de werkelijkheid. 300 tot 400 eu per kind per maand heb ik het over he? Is dat eerlijk? Dat je je ex laat krom liggen...
Dat ligt er toch aan wat het inkomen van die ex is?

Een echte FOK!ker met ¤ 5.000 netto per maand ligt echt niet krom van 2 x ¤ 350,=
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_132261932
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat ligt er toch aan wat het inkomen van die ex is?

Een echte FOK!ker met ¤ 5.000 netto per maand ligt echt niet krom van 2 x ¤ 350,=
Dat is waar..

Het is fok...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_132262302
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:51 schreef J.J.McKay het volgende:

[..]

Wat ben jij zuur...

Bij de berekening wordt rekening gehouden met gemiddelde levensstandaarden enz.
Maar wat nu als moeder niet bij AH/Lidl dr groente en brood haalt maar zelf verbouwt en bakt en dit goedkoper uitpakt dan halen in de super. Moet ze dan gekort worden omdat ze zuinig is?
Eigenlijk zou ze dan zelf moeten zeggen, he ik heb dat geld niet nodig voor de kinderen, hou het maar, of zullen we iets leuks doen voor de kinderen van dat geld(in overleg).

In erg veel gevallen is dat alimentatiegeld een rib uit het lijf van degene die dat moet betalen, als jij het dan ruim genoeg hebt om normaal te kunnen leven(het geld niet nodig hebt voor de kinderen) gun die ander dan ook zijn leven.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_132262346
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:10 schreef erodome het volgende:

[..]

Eigenlijk zou ze dan zelf moeten zeggen, he ik heb dat geld niet nodig voor de kinderen, hou het maar, of zullen we iets leuks doen voor de kinderen van dat geld(in overleg).

In erg veel gevallen is dat alimentatiegeld een rib uit het lijf van degene die dat moet betalen, als jij het dan ruim genoeg hebt om normaal te kunnen leven(het geld niet nodig hebt voor de kinderen) gun die ander dan ook zijn leven.
Dat dus.

Overleg dan dat het op de spaarrekeningen van de kinderen komt ofzo.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 15:19:45 #124
54932 J.J.McKay
............................
pi_132262594
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:55 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Die bedragen liggen echt ver voorbij de werkelijkheid. 300 tot 400 eu per kind per maand heb ik het over he? Is dat eerlijk? Dat je je ex laat krom liggen...
Daar zijn vaste staffels voor, hangt volledig af van het gezamelijk inkomen, hoe deze verdeeld is enz.
Er zijn weinig ouders die 300-400 euro per kind per maand krijgen of betalen.
het leuke en gezellige broertje van Sanger :D
pi_132262664
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:19 schreef J.J.McKay het volgende:

[..]

Daar zijn vaste staffels voor, hangt volledig af van het gezamelijk inkomen, hoe deze verdeeld is enz.
Er zijn weinig ouders die 300-400 euro per kind per maand krijgen of betalen.
Okay ik ben nieuwsgierig, wat is normaal?
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
  donderdag 17 oktober 2013 @ 15:22:38 #126
54932 J.J.McKay
............................
pi_132262703
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:10 schreef erodome het volgende:

[..]

Eigenlijk zou ze dan zelf moeten zeggen, he ik heb dat geld niet nodig voor de kinderen, hou het maar, of zullen we iets leuks doen voor de kinderen van dat geld(in overleg).

In erg veel gevallen is dat alimentatiegeld een rib uit het lijf van degene die dat moet betalen, als jij het dan ruim genoeg hebt om normaal te kunnen leven(het geld niet nodig hebt voor de kinderen) gun die ander dan ook zijn leven.
Dus een buffer aanmaken voor duurdere uitgaven, schoeisel, kleding e.d. mag niet? T geldt hoeft niet direct op?
Bovendien is het voor veel mensen een moeilijke rekensom om de vaste lasten toe te rekenen aan de kinderen en die rekening moet ook betaald worden?
het leuke en gezellige broertje van Sanger :D
pi_132262773
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:22 schreef J.J.McKay het volgende:

[..]

Dus een buffer aanmaken voor duurdere uitgaven, schoeisel, kleding e.d. mag niet? T geldt hoeft niet direct op?
Bovendien is het voor veel mensen een moeilijke rekensom om de vaste lasten toe te rekenen aan de kinderen en die rekening moet ook betaald worden?
Het geld moet worden besteed aan de kinderen. That's all, hoe ze dat doet zal me een rotzorg zijn. Helaas zie ik het net even tevaak dat de kinderallimentatie voor een aanzienlijk deel gewoon een leuke extra is voor mama. En daar is het niet voor bedoeld.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 15:24:29 #128
54932 J.J.McKay
............................
pi_132262781
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:21 schreef Ordos20 het volgende:

[..]

Okay ik ben nieuwsgierig, wat is normaal?
Er is geen ' normaal' . Het hangt van te veel variabele factoren af.
Ik ken iemand die betaaldt 1700 euro per maand voor twee kinderen en mag ze nauwelijks zien.
Ik ken ook iemand die ontvangt 350 euro voor ook twee kinderen.
het leuke en gezellige broertje van Sanger :D
pi_132262794
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:22 schreef J.J.McKay het volgende:

[..]

Dus een buffer aanmaken voor duurdere uitgaven, schoeisel, kleding e.d. mag niet? T geldt hoeft niet direct op?
Bovendien is het voor veel mensen een moeilijke rekensom om de vaste lasten toe te rekenen aan de kinderen en die rekening moet ook betaald worden?
Dat zeg ik toch niet, schoeisel, kleding e.d. hoort gewoon bij wat je nodig hebt om voor de kinderen te zorgen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 15:24:59 #130
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132262804
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:21 schreef Ordos20 het volgende:

[..]

Okay ik ben nieuwsgierig, wat is normaal?
Dat ligt aan de inkomens van beide ouders in combinatie met de zorg die ze voor de kinderen hebben.

Ga hier je gang: http://www.alimentatiewij(...)ntatie-behoefte.html
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_132262829
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:24 schreef J.J.McKay het volgende:

[..]

Er is geen ' normaal' . Het hangt van te veel variabele factoren af.
Ik ken iemand die betaald 1700 euro per maand voor twee kinderen en mag ze nauwelijks zien.
Ik ken ook iemand die ontvangt 350 euro voor ook twee kinderen.
Het is dan ook geen kijk en luistergeld...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 15:27:15 #132
54932 J.J.McKay
............................
pi_132262878
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:25 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Het is dan ook geen kijk en luistergeld...
Jeetje, jij bent echt zuur...

Ik bedoel daarmee te zeggen dat hij een melkkoe voor zn ex is.
Hij mag enkel betalen maar heeft geen enkele inspraak in de opvoeding van hun beider kinderen.
het leuke en gezellige broertje van Sanger :D
pi_132262900
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:27 schreef J.J.McKay het volgende:

[..]

Jeetje, jij bent echt zuur...

Ik bedoel daarmee te zeggen dat hij een melkkoe voor zn ex is.
Hij mag enkel betalen maar heeft geen enkele inspraak in de opvoeding van hun beider kinderen.
Ik ben niet zuur, ik ben realistisch...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 15:29:33 #134
54932 J.J.McKay
............................
pi_132262964
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:27 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik ben niet zuur, ik ben realistisch...
Negatief realistsich dan...
Of je moet je omgeving aanpassen als je alleen maar alimentatie misbruikers ziet.

Je kan ook denken dan moeders hard werkt voor de extra centen zodat ze leuke dingen kan doen.
Van 300 euro per maand (per kind) wordt je echt niet rijk hoor, als je verder niets doet.
het leuke en gezellige broertje van Sanger :D
  donderdag 17 oktober 2013 @ 15:30:12 #135
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132262990
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:27 schreef J.J.McKay het volgende:

[..]

Jeetje, jij bent echt zuur...

Ik bedoel daarmee te zeggen dat hij een melkkoe voor zn ex is.
Hij mag enkel betalen maar heeft geen enkele inspraak in de opvoeding van hun beider kinderen.
Voor er een alimentatie van ¤ 1.700 wordt toegewezen in combinatie met een zeer beperkte bezoekregeling moet er behoorlijk wat aan de hand zijn.

Daarbij moet je inkomen wel heel gigantisch zijn als je ¤ 1.700 aan kinderalimentatie voor 2 kinderen moet betalen.

Zelfs bij ¤ 7.000 netto per maand, een partner zonder inkomen en geen omgang kom je maar op de ¤ 1.081 te betalen kinderalimentatie....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_132263049
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:29 schreef J.J.McKay het volgende:

[..]

Negatief realistsich dan...
Of je moet je omgeving aanpassen als je alleen maar alimentatie misbruikers ziet.

Je kan ook denken dan moeders hard werkt voor de extra centen zodat ze leuke dingen kan doen.
Van 300 euro per maand (per kind) wordt je echt niet rijk hoor, als je verder niets doet.
Je wordt geacht samen voor kinderen te zorgen, dus zeg dat hij 3/4 betaald... Je kunt mij werkelijk waar niet wijsmaken dat je 400 euro kwijt bent aan een kind per maand. Zeker niet als moeder die elk centje kan gebruiken. Die lopen altijd goed binnen met toeslagen en potje hier, kortingpas daar.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 15:32:48 #137
54932 J.J.McKay
............................
pi_132263092
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:30 schreef Leandra het volgende:

[..]

Voor er een alimentatie van ¤ 1.700 wordt toegewezen in combinatie met een zeer beperkte bezoekregeling moet er behoorlijk wat aan de hand zijn.

Daarbij moet je inkomen wel heel gigantisch zijn als je ¤ 1.700 aan kinderalimentatie voor 2 kinderen moet betalen.
Dat inkomen heeft ie :-D
Alleen zijn ex is na het uitspreken van de scheiding (en de voorwaarden daarvan) naar de andere kant van NL verhuisd met als gevolg dat hij de kinderen nauwelijks ziet.
het leuke en gezellige broertje van Sanger :D
  donderdag 17 oktober 2013 @ 15:36:46 #138
54932 J.J.McKay
............................
pi_132263232
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:31 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Je wordt geacht samen voor kinderen te zorgen, dus zeg dat hij 3/4 betaald... Je kunt mij werkelijk waar niet wijsmaken dat je 400 euro kwijt bent aan een kind per maand. Zeker niet als moeder die elk centje kan gebruiken. Die lopen altijd goed binnen met toeslagen en potje hier, kortingpas daar.
3/4 van wat?

Beginnen we met de huur, sociaal ben je netto 350-450 euro kwijt. Vaste lasten zoals verzekeringen, GWL enz, 250 euro. Das al gauw 600 euro. Alleen voor een dak boven het hoofd.
Deel alles door 3 (1 moeder, 2 kids), das 200 per persoon.
Eten en drinken, schoolkosten, kleding. Tel t maar op.
Over opvang enz nog maar niet te spreken...

Ik denk dat je er zo aan komt hoor.
het leuke en gezellige broertje van Sanger :D
pi_132263302
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:36 schreef J.J.McKay het volgende:

[..]

3/4 van wat?

Beginnen we met de huur, sociaal ben je netto 350-450 euro kwijt. Vaste lasten zoals verzekeringen, GWL enz, 250 euro. Das al gauw 600 euro. Alleen voor een dak boven het hoofd.
Deel alles door 3 (1 moeder, 2 kids), das 200 per persoon.
Eten en drinken, schoolkosten, kleding. Tel t maar op.
Over opvang enz nog maar niet te spreken...

Ik denk dat je er zo aan komt hoor.
Laten we dan de toeslagen erbij halen?
huurtoeslag, kindertoeslag, zorgtoeslag en kinderopvangtoeslag. Tel alles bij elkaar op en ik denk dat ze zo 400 tot een maandsalaris aan toeslagen binnenhaalt.
Dan de kortingen, pas van de gemeente, kinderkorting van de belasting.

Hou iemand anders voor de gek..Echt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 15:42:18 #140
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132263405
Die toeslagen en kortingen lopen hard af naar beneden als moeder niet in de bijstand zit maar gewoon werkt en minimaal het minimumloon verdient, laat staan als ze wat meer verdient.

Iemand krijgt geen toeslagen, kortingen en andere ellende alleen omdat ze een alleenstaande ouder is, behalve dan alleenstaandeoudertoeslag :+

Maar als we dat meetellen dan tellen we zijn HRA ook mee als inkomen...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 17 oktober 2013 @ 15:43:22 #141
54932 J.J.McKay
............................
pi_132263436
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:39 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Laten we dan de toeslagen erbij halen?
huurtoeslag, kindertoeslag, zorgtoeslag en kinderopvangtoeslag. Tel alles bij elkaar op en ik denk dat ze zo 400 tot een maandsalaris aan toeslagen binnenhaalt.
Dan de kortingen, pas van de gemeente, kinderkorting van de belasting.

Hou iemand anders voor de gek..Echt.
De huur- en zorgtoeslag heb ik net verwerkt, zie het woord NETTO.
Ondanks al die toeslagen, krijg je het niet cadeau? Dit zijn tegemoetkomingen in de kosten zodat je niet hoeft te bedelen. Niemand die jou geld toestopt omdat je gescheiden bent zodat je ruim kunt leven.
En het verschil tussen 400 en een maandsalaris is nogal groot...

En nogmaals, wat ben jij zuur. Wij kunnen er niets aan doen dat jij het anders ervaart of het niet eens bent met de wetgeving in deze.
het leuke en gezellige broertje van Sanger :D
pi_132263496
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:43 schreef J.J.McKay het volgende:

[..]

De huur- en zorgtoeslag heb ik net verwerkt, zie het woord NETTO.
Ondanks al die toeslagen, krijg je het niet cadeau? Dit zijn tegemoetkomingen in de kosten zodat je niet hoeft te bedelen. Niemand die jou geld toestopt omdat je gescheiden bent zodat je ruim kunt leven.
En het verschil tussen 400 en een maandsalaris is nogal groot...

En nogmaals, wat ben jij zuur. Wij kunnen er niets aan doen dat jij het anders ervaart of het niet eens bent met de wetgeving in deze.
Ja, maar de kinderopvangtoeslag maakt nodig een verschil he :')
Als ze dr kinderen 4 dagen naar de opvang stuurt of 1 ochtend bij een gastouder...

En je houdt wel van het woordje zuur he?

Maar nogmaals, ik ben realistisch. Als de moeder daadwerkelijk het hele bedrag ten behoeve van haar kinderen besteed is er niets aan de hand. Als het centen zijn om haar eigen gaten mee te dichten, dan leeft ze gewoon boven haar stand.

Zo simpel is het.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 15:46:04 #143
54932 J.J.McKay
............................
pi_132263539
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:44 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja, maar de kinderopvangtoeslag maakt nodig een verschil he :')
Als ze dr kinderen 4 dagen naar de opvang stuurt of 1 ochtend bij een gastouder...
Dan ben je nog een hoop geld kwijt. Je krijgt geen geld toe als je je kinderen naar de opvang brengt.
Heb jij wel enig ideee waar je over praat?
het leuke en gezellige broertje van Sanger :D
pi_132263692
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:46 schreef J.J.McKay het volgende:

[..]

Dan ben je nog een hoop geld kwijt. Je krijgt geen geld toe als je je kinderen naar de opvang brengt.
Heb jij wel enig ideee waar je over praat?
:')___!

Nee inderdaad. Ik ben niet zelf gescheiden, heb niet zelf een huis te betalen zonder toeslag, breng niet 2 kinderen naar de opvang, betaal niet de zwemlessen van mijn dochter, zonder korting...

Echt het leven zou zoveel makkelijker zijn als mensen wat minder zelfmedelij hebben en tevreden zijn met wat ze hebben en niet ongelukkig worden van wat ze allemaal nog meer willen hebben.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 15:50:54 #145
54932 J.J.McKay
............................
pi_132263738
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:44 schreef Ticootje het volgende:

[..]

En je houdt wel van het woordje zuur he?

Maar nogmaals, ik ben realistisch. Als de moeder daadwerkelijk het hele bedrag ten behoeve van haar kinderen besteed is er niets aan de hand. Als het centen zijn om haar eigen gaten mee te dichten, dan leeft ze gewoon boven haar stand.

Zo simpel is het.
Niet stiekem wat toevoegen aan je post :-P

Als jij dat realistisch noemt..prima.
Jij roept hier maar te pas en te onpas dat alimentatieontvangers boeven zijn die het gebruiken om er wereldreizen van te maken.
Terwijl de echte realiteit is, dat veel (alleenstaande) mensen het geld nodig hebben om rond te komen.
Maar je mag gerust je eigen realiteit hanteren hoor.
het leuke en gezellige broertje van Sanger :D
pi_132263805
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:50 schreef J.J.McKay het volgende:

[..]

Niet stiekem wat toevoegen aan je post :-P

Als jij dat realistisch noemt..prima.
Jij roept hier maar te pas en te onpas dat alimentatieontvangers boeven zijn die het gebruiken om er wereldreizen van te maken.
Terwijl de echte realiteit is, dat veel (alleenstaande) mensen het geld nodig hebben om rond te komen.
Maar je mag gerust je eigen realiteit hanteren hoor.
Nee ik roep dat de bedragen die doorgaans worden toegekend niet stroken met wat kinderen in werkelijkheid kosten en dat de alimentatie dus een leuk centje is voor moeders waar vaders voor krom liggen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 15:52:28 #147
54932 J.J.McKay
............................
pi_132263814
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:49 schreef Ticootje het volgende:

[..]

:')___!

Nee inderdaad. Ik ben niet zelf gescheiden, heb niet zelf een huis te betalen zonder toeslag, breng niet 2 kinderen naar de opvang, betaal niet de zwemlessen van mijn dochter, zonder korting...

Echt het leven zou zoveel makkelijker zijn als mensen wat minder zelfmedelij hebben en tevreden zijn met wat ze hebben en niet ongelukkig worden van wat ze allemaal nog meer willen hebben.
En de reden dat jij geen gebruik kan maken van de toeslagen en kortingen is...?

Want voor een alimentatieontvanger loop je jezelf aardig te bashen.
het leuke en gezellige broertje van Sanger :D
pi_132263862
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:52 schreef J.J.McKay het volgende:

[..]

En de reden dat jij geen gebruik kan maken van de toeslagen en kortingen is...?

Want voor een alimentatieontvanger loop je jezelf aardig te bashen.
Voor sociale huur zijn wachtlijsten, in mijn gemeente jaren.. Ik huur dus particulier en zit boven de grens. Kortingen van de gemeente heb ik geen recht op.

En ik ontvang geen alimentatie.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 15:54:04 #149
54932 J.J.McKay
............................
pi_132263874
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:52 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nee ik roep dat de bedragen die doorgaans worden toegekend niet stroken met wat kinderen in werkelijkheid kosten en dat de alimentatie dus een leuk centje is voor moeders waar vaders voor krom liggen.
Personen die veel beter geschoold zijn dan jij en ik hebben dit berekend, dus er zal enige vorm van waarheid in zitten. ;-)
het leuke en gezellige broertje van Sanger :D
pi_132263889
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:54 schreef J.J.McKay het volgende:

[..]

Personen die veel beter geschoold zijn dan jij en ik hebben dit berekend, dus er zal enige vorm van waarheid in zitten. ;-)
Dat betwijfel ik.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 15:56:01 #151
54932 J.J.McKay
............................
pi_132263937
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:53 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Voor sociale huur zijn wachtlijsten, in mijn gemeente jaren.. Ik huur dus particulier en zit boven de grens. Kortingen van de gemeente heb ik geen recht op.

En ik ontvang geen alimentatie.
Dat is een keuze, er zijn zat gemeenten waar je geen wachtlijsten hebt.
En als je geen recht hebt op kortingen, is jouw inkomen volgens de norm blijkbaar voldoende om het te redden.

Dit verklaart wel jouw zure bom-gehalte.
het leuke en gezellige broertje van Sanger :D
  donderdag 17 oktober 2013 @ 15:57:05 #152
54932 J.J.McKay
............................
pi_132263977
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:54 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik.
Start een politieke partij en neem dit als speerpunt?
Of accepteer de realiteit en loop niet zo te zeiken.
Of vertrek naar een land waar het volgens jou wel allemaal 'eerlijk' is.
het leuke en gezellige broertje van Sanger :D
pi_132264002
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:56 schreef J.J.McKay het volgende:

[..]

Dat is een keuze, er zijn zat gemeenten war je geen wachtlijsten hebt.
En als je geen recht hebt op kortingen, is jouw inkomen volgens de norm blijkbaar voldoende om het te redden.

Dit verklaart wel jouw zure bom-gehalte.
Nee dat bewijst gewoon dat je als je enigszins je best doet om in je eigen inkomen te voorzien het niet nodig is om je ex partner financieel helemaal naar de klote te helpen door de meest debiele vormen van alimentatie te eisen.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 15:58:29 #154
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132264040
De werkelijke kosten van een kind verschillen nogal, afhankelijk van de gezinssituatie....

Djoewie, Angelina en Le'bron van Priscilla de bijstandsmoeder kosten per kind nou eenmaal veel minder dan Flip en Annelotte van Frederik en Charlotte 6 keer modaal.

Dus als Frederik en Charlotte uit elkaar gaan, dan zal er voor Flip en Annelotte waarschijnlijk meer alimentatie betaald worden dan waar Priscilla met haar 3 kinderen van moet rondkomen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 17 oktober 2013 @ 15:58:30 #155
54932 J.J.McKay
............................
pi_132264042
quote:
14s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:57 schreef Joene het volgende:

[..]

Nee dat bewijst gewoon dat je als je enigszins je best doet om in je eigen inkomen te voorzien het niet nodig is om je ex partner financieel helemaal naar de klote te helpen door de meest debiele vormen van alimentatie te eisen.
Je kan eisen wat je wil, maar er zijn vaste staffels voor de alimentatie.
Dus als je 2000 eist en je hebt recht op 200, krijg je toch echt 200.
het leuke en gezellige broertje van Sanger :D
pi_132264069
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:58 schreef J.J.McKay het volgende:

[..]

Je kan eisen wat je wil, maar er zijn vaste staffels voor de alimentatie.
Dus als je 2000 eist en je hebt recht op 200, krijg je toch echt 200.
Klopt maar , even realistisch gezien zijn de bedragen die betaald worden ruimschoots voldoende.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_132264071
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:56 schreef J.J.McKay het volgende:

[..]

Dat is een keuze, er zijn zat gemeenten war je geen wachtlijsten hebt.
En als je geen recht hebt op kortingen, is jouw inkomen volgens de norm blijkbaar voldoende om het te redden.

Dit verklaart wel jouw zure bom-gehalte.
Maar die kortingen en toeslagen maken het ook voor mensen met een minder inkomen dus mogelijk dat er gewoon kan worden rondgekomen. Dus hoe je het ook went of keert, niet kunnen rondkomen als je dus een normaal bedrag ontvang voor de kinderen heeft niets te maken met inkomen, maar leven naar wat je te besteden hebt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 16:01:24 #158
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_132264182
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:55 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Die bedragen liggen echt ver voorbij de werkelijkheid. 300 tot 400 eu per kind per maand heb ik het over he? Is dat eerlijk? Dat je je ex laat krom liggen...
Ik ken de bedragen inmiddels wel, zie mijn eigen topic :')
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 16:03:23 #159
54932 J.J.McKay
............................
pi_132264250
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:59 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Maar die kortingen en toeslagen maken het ook voor mensen met een minder inkomen dus mogelijk dat er gewoon kan worden rondgekomen. Dus hoe je het ook went of keert, niet kunnen rondkomen als je dus een normaal bedrag ontvang voor de kinderen heeft niets te maken met inkomen, maar leven naar wat je te besteden hebt.
Vooral niet ingaan op wat ik zeg :-P

Hoe je het ook wenD of keert, in de situatie van de TS ontvang de moeder een minmaal bedrag aan onderhoudskosten omdat ze de kinderen 50% zou hebben maar in de praktijk blijkt dat ze alleen voor hen zorgt. Dan kan het zo zijn dat je niet uitkomt met inkomsten en uitgaven.
het leuke en gezellige broertje van Sanger :D
pi_132264284
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:03 schreef J.J.McKay het volgende:

[..]

Vooral niet ingaan op wat ik zeg :-P

Hoe je het ook wenD of keert, in de situatie van de TS ontvang de moeder een minmaal bedrag aan onderhoudskosten omdat ze de kinderen 50% zou hebben maar in de praktijk blijkt dat ze alleen voor hen zorgt. Dan kan het zo zijn dat je niet uitkomt met inkomsten en uitgaven.
Nee de OP heeft het nu alleen over dat het irritant is dat de vader in 2x betaald. Niet of het wel of niet voldoende is.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 16:04:35 #161
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_132264298
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:36 schreef J.J.McKay het volgende:

[..]

3/4 van wat?

Beginnen we met de huur, sociaal ben je netto 350-450 euro kwijt. Vaste lasten zoals verzekeringen, GWL enz, 250 euro. Das al gauw 600 euro. Alleen voor een dak boven het hoofd.
Deel alles door 3 (1 moeder, 2 kids), das 200 per persoon.
Eten en drinken, schoolkosten, kleding. Tel t maar op.
Over opvang enz nog maar niet te spreken...

Ik denk dat je er zo aan komt hoor.
Zo moet je alleen niet rekenen he broertje.... Dat dak boven haar hoofd is toch wel nodig, dus leidt hoogstens tot wat hogere kosten die aan de kinderen toe te rekenen zijn (ivm wellicht groter huis).
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 16:04:40 #162
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132264302
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_132264320
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:04 schreef Leandra het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier hou ik van.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 16:06:23 #164
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132264359
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:04 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nee de OP heeft het nu alleen over dat het irritant is dat de vader in 2x betaald. Niet of het wel of niet voldoende is.
Dat komt later.... want vader komt z'n zorgplicht niet na, terwijl die zorgplicht wel meegerekend was bij het vaststellen van de hoogte van de kinderalimentatie.

Overigens zou de alimentatie niet ineens verdubbelen als vader bij het vaststellen van het bedrag al geen kosten voor de zorg in mindering had kunnen brengen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_132264441
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat komt later.... want vader komt z'n zorgplicht niet na, terwijl die zorgplicht wel meegerekend was bij het vaststellen van de hoogte van de kinderalimentatie.

Overigens zou de alimentatie niet ineens verdubbelen als vader bij het vaststellen van het bedrag al geen kosten voor de zorg in mindering had kunnen brengen.
Ik vind het veel schokkender dat de vader zegt geen tijd te hebben voor de kinderen dan dat hij de alimentatie in 2x betaald.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 16:09:16 #166
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_132264447
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:52 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nee ik roep dat de bedragen die doorgaans worden toegekend niet stroken met wat kinderen in werkelijkheid kosten en dat de alimentatie dus een leuk centje is voor moeders waar vaders voor krom liggen.
Dus kun je stellen dat de behoefte per kind (TREMA-norm heet dat toch), die ten grondslag ligt aan de berekening van de alimentatie, niet strookt met de realiteit.... en daar kan ik me goed in vinden. In mijn gevalbetreft de behoefte ca. 23% van het netto gezinsinkomen. No way dat mijn kinderen dat daadwerkelijk kosten per maand :D
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 16:09:40 #167
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_132264460
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:03 schreef J.J.McKay het volgende:
wenD
wenDT :')
pi_132264471
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:09 schreef sanger het volgende:

[..]

Dus kun je stellen dat de behoefte per kind (TREMA-norm heet dat toch), die ten grondslag ligt aan de berekening van de alimentatie, niet strookt met de realiteit.... en daar kan ik me goed in vinden. In mijn gevalbetreft de behoefte ca. 23% van het netto gezinsinkomen. No way dat mijn kinderen dat daadwerkelijk kosten per maand :D
Dank je... Dat is echt het enige wat ik zeg.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 16:11:41 #169
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132264536
Volgens de gegevens van TS, gezinsinkomen van voorheen ¤ 5.000 waarvan ¤ 4.000 afkomstig van vader en ¤ 1.000 afkomstig van moeder, twee kinderen, en dan gok ik even leeftijden 3 en 6.
Ik heb met nettoloon gerekend, niet met NBI.

Bij om de week bij de andere ouder zou dat ¤ 680 kinderalimentatie per maand zijn, door vader aan moeder te betalen.
Bij helemaal geen omgang zou dat ¤ 1.065 worden.
Bij om het weekend zou het ¤ 900 worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 17 oktober 2013 @ 16:13:05 #170
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132264595
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:08 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik vind het veel schokkender dat de vader zegt geen tijd te hebben voor de kinderen dan dat hij de alimentatie in 2x betaald.
Dat sowieso, het feit dat hij te beroerd is om voor z'n eigen kinderen te zorgen maakt hem echt een hufter, z'n spelletje met de alimentatiebetaling is peanuts.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_132264607
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:11 schreef Leandra het volgende:
Volgens de gegevens van TS, gezinsinkomen van voorheen ¤ 5.000 waarvan ¤ 4.000 afkomstig van vader en ¤ 1.000 afkomstig van moeder, twee kinderen, en dan gok ik even leeftijden 3 en 6.
Ik heb met nettoloon gerekend, niet met NBI.

Bij om de week bij de andere ouder zou dat ¤ 680 alimentatie per maand zijn, door vader aan moeder te betalen.
Bij helemaal geen omgang zou dat ¤ 1.065 worden.
Bij om het weekend zou het ¤ 900 worden.
680 eu voor 2 weken per maand, EXTRA om uit te geven aan de kinderen... Damn.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 16:13:54 #172
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_132264623
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:11 schreef Leandra het volgende:
Volgens de gegevens van TS, gezinsinkomen van voorheen ¤ 5.000 waarvan ¤ 4.000 afkomstig van vader en ¤ 1.000 afkomstig van moeder, twee kinderen, en dan gok ik even leeftijden 3 en 6.
Ik heb met nettoloon gerekend, niet met NBI.

Bij om de week bij de andere ouder zou dat ¤ 680 alimentatie per maand zijn, door vader aan moeder te betalen.
Bij helemaal geen omgang zou dat ¤ 1.065 worden.
Bij om het weekend zou het ¤ 900 worden.
Het is alleen jammer dat je bij die berekeningen online nog geen rekening kunt houden met co-ouderschap. Je kunt tot maximaal 3 dagen zorg kiezen....
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_132264652
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:13 schreef sanger het volgende:

[..]

Het is alleen jammer dat je bij die berekeningen online nog geen rekening kunt houden met co-ouderschap. Je kunt tot maximaal 3 dagen zorg kiezen....
Das toch dicht bij coouderschap? Qua berekening zal die halve dag weinig uitmaken toch?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 16:15:16 #174
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_132264671
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:13 schreef Ticootje het volgende:

[..]

680 eu voor 2 weken per maand, EXTRA om uit te geven aan de kinderen... Damn.
In mijn geval komt er ook een behoorlijk hoog bedrag uit terwijl de kinderen 60% van de tijd bij mij zullen zijn...
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 16:16:44 #175
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132264734
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:13 schreef Ticootje het volgende:

[..]

680 eu voor 2 weken per maand, EXTRA om uit te geven aan de kinderen... Damn.
4.000 netto vs 1.000 netto.... ze hoeven bij moeder toch niet in Zeeman te lopen terwijl ze bij vader nog in McGregor kunnen lopen en altijd in McGregor gelopen hebben?
Ze hoeven toch geen Arie de knaller vlees bij moeder te eten terwijl ze hun hele leven vlees van biologische huppelkoeien hebben gehad en dat bij vader ook nog krijgen?

Het gaat om de levensstandaard van het kind, die dient in stand te blijven.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 17 oktober 2013 @ 16:17:40 #176
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132264763
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:15 schreef sanger het volgende:

[..]

In mijn geval komt er ook een behoorlijk hoog bedrag uit terwijl de kinderen 60% van de tijd bij mij zullen zijn...
Maar niet als je ze ook bij jou inschrijft....
En ook niet als je ze over jullie verdeelt en daarmee beiden de belastingtechnische voordelen als alleenstaande ouder gebruikt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 17 oktober 2013 @ 16:18:20 #177
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132264792
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:13 schreef sanger het volgende:

[..]

Het is alleen jammer dat je bij die berekeningen online nog geen rekening kunt houden met co-ouderschap. Je kunt tot maximaal 3 dagen zorg kiezen....
Ik heb net om de week gekozen bij die berekening, maar dat leverde hetzelfde bedrag aan alimentatie op als 3 dagen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_132264818
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

4.000 netto vs 1.000 netto.... ze hoeven bij moeder toch niet in Zeeman te lopen terwijl ze bij vader nog in McGregor kunnen lopen en altijd in McGregor gelopen hebben?
Ze hoeven toch geen Arie de knaller vlees bij moeder te eten terwijl ze hun hele leven vlees van biologische huppelkoeien hebben gehad en dat bij vader ook nog krijgen?

Het gaat om de levensstandaard van het kind, die dient in stand te blijven.
Dus de moeder eet dan 2 weken biologische blije koeien en 2 weken een speklap in de aanbieding? Wat denk jij?
Voor 680 eu, per maand.. Die moeder met haar 1000 eutjes inkomen wordt ook door de overheid nog flink gesteund. En er is niets mis met zeeman :(
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_132264847
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:17 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar niet als je ze ook bij jou inschrijft....
En ook niet als je ze over jullie verdeelt en daarmee beiden de belastingtechnische voordelen als alleenstaande ouder gebruikt.
Dat is sowieso een onwijze aanrader.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 16:21:39 #180
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_132264910
quote:
14s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:14 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Das toch dicht bij coouderschap? Qua berekening zal die halve dag weinig uitmaken toch?
Maar ze zullen effectief 60% bij mij zijn, en dat is dus eigenlijk 4,2 dagen. Verschil is dus nog meer.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 16:22:15 #181
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132264933
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:19 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dus de moeder eet dan 2 weken biologische blije koeien en 2 weken een speklap in de aanbieding? Wat denk jij?
Voor 680 eu, per maand.. Die moeder met haar 1000 eutjes inkomen wordt ook door de overheid nog flink gesteund. En er is niets mis met zeeman :(
Er kan wel niets mis zijn met Zeeman, maar de normen zijn gebaseerd op het doel de kinderen zo min mogelijk de laten lijden onder de scheiding, in ieder geval niet financieel en wat daar mee samenhangt.

Dus Zeeman kan prima zijn, maar voor McGregorkindjes mag dat niet nodig zijn, of dat papa mama lekker kan pesten door de kinderen bij hem wel dure kleren, schoenen, speelgoed en weet ik veel wat te laten hebben terwijl mama dat zelfs niet zou kunnen bieden als ze 60 uur per week zou werken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_132264953
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:08 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik vind het veel schokkender dat de vader zegt geen tijd te hebben voor de kinderen dan dat hij de alimentatie in 2x betaald.
Mee eens.
Het gaat hier over een vader die eerst de volledige zorg voor de kinderen wilde, dat is een co-ouderschap geworden en nu heeft hij ze al weken niet gezien.
Dat vind ik pas echt zorgelijk, mijn prioriteit zou dan ook liggen bij de relatie kinderen/vader weer op gang krijgen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_132264955
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:21 schreef sanger het volgende:

[..]

Maar ze zullen effectief 60% bij mij zijn, en dat is dus eigenlijk 4,2 dagen. Verschil is dus nog meer.
Er is nog niets getekend toch? Ik zou toch even overleggen met een goede advocaat hoe je dit wat netter kan regelen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 16:23:18 #184
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_132264987
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

4.000 netto vs 1.000 netto.... ze hoeven bij moeder toch niet in Zeeman te lopen terwijl ze bij vader nog in McGregor kunnen lopen en altijd in McGregor gelopen hebben?
Ze hoeven toch geen Arie de knaller vlees bij moeder te eten terwijl ze hun hele leven vlees van biologische huppelkoeien hebben gehad en dat bij vader ook nog krijgen?

Het gaat om de levensstandaard van het kind, die dient in stand te blijven.
Klopt, maar met een nettosalaris van het gezin (voor scheiding) van pak hem beet ¤ 3500 kun je mij niet wijsmaken dat hiervan ruim 815 aan de kinderen als extra kosten wordt besteed, En dat is wel wat de behoefte is volgens verschillende berekeningsites.....
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_132264992
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:22 schreef Leandra het volgende:

[..]

Er kan wel niets mis zijn met Zeeman, maar de normen zijn gebaseerd op het doel de kinderen zo min mogelijk de laten lijden onder de scheiding, in ieder geval niet financieel en wat daar mee samenhangt.

Dus Zeeman kan prima zijn, maar voor McGregorkindjes mag dat niet nodig zijn, of dat papa mama lekker kan pesten door de kinderen bij hem wel dure kleren, schoenen, speelgoed en weet ik veel wat te laten hebben terwijl mama dat zelfs niet zou kunnen bieden als ze 60 uur per week zou werken.
Daar heb je gelijk in.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 16:24:01 #186
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_132265014
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:17 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar niet als je ze ook bij jou inschrijft....
En ook niet als je ze over jullie verdeelt en daarmee beiden de belastingtechnische voordelen als alleenstaande ouder gebruikt.
Online kun je dus geen berekening maken waarbij 1 van de kids bij mij, en de andere bij haar ingeschreven worden (ik heb die site nog niet kunnen vinden in ieder geval).
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_132265045
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:24 schreef sanger het volgende:

[..]

Online kun je dus geen berekening maken waarbij 1 van de kids bij mij, en de andere bij haar ingeschreven worden (ik heb die site nog niet kunnen vinden in ieder geval).
Het gaat niet om inschrijving, maar de tijd die ze bij elke ouder zijn.. Het inschrijven is puur een belastingtruukje.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 16:25:01 #188
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_132265059
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:19 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat is sowieso een onwijze aanrader.
I know :)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 16:26:26 #189
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132265109
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:21 schreef sanger het volgende:

[..]

Maar ze zullen effectief 60% bij mij zijn, en dat is dus eigenlijk 4,2 dagen. Verschil is dus nog meer.
Dan wonen de kinderen dus bij jou en maar 3 dagen bij je ex..... maar dat bedrag bleef gelijk.

Maar ik zal die berekening ook even doen op basis van de gegevens van TS ;)

De oude gegevens:
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:11 schreef Leandra het volgende:
Volgens de gegevens van TS, gezinsinkomen van voorheen ¤ 5.000 waarvan ¤ 4.000 afkomstig van vader en ¤ 1.000 afkomstig van moeder, twee kinderen, en dan gok ik even leeftijden 3 en 6.
Ik heb met nettoloon gerekend, niet met NBI.

Bij om de week bij de andere ouder zou dat ¤ 680 kinderalimentatie per maand zijn, door vader aan moeder te betalen.
Bij helemaal geen omgang zou dat ¤ 1.065 worden.
Bij om het weekend zou het ¤ 900 worden.
En nu hetzelfde verhaal terwijl de kinderen bij vader wonen:

Bij om de week bij de andere ouder zou dat ¤ 0 kinderalimentatie per maand zijn, door moeder aan vader te betalen.
Bij helemaal geen omgang zou dat ¤ 38 worden.
Bij om het weekend zou het ¤ 0 worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 17 oktober 2013 @ 16:27:12 #190
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_132265140
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:22 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Er is nog niets getekend toch? Ik zou toch even overleggen met een goede advocaat hoe je dit wat netter kan regelen.
Gaat ook nog gebeuren :Y
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 16:28:11 #191
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_132265169
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:24 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Het gaat niet om inschrijving, maar de tijd die ze bij elke ouder zijn.. Het inschrijven is puur een belastingtruukje.
Voor de berekening telt het wel mee :) Als ik namelijk kies voor het geval dat ze bij haar wonen dan moet ik betalen, kies ik voor de optie dat ze bij mij wonen dan hoef ik niks te betalen (en zij ook niet).
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 16:32:02 #192
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132265289
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:23 schreef sanger het volgende:

[..]

Klopt, maar met een nettosalaris van het gezin (voor scheiding) van pak hem beet ¤ 3500 kun je mij niet wijsmaken dat hiervan ruim 815 aan de kinderen als extra kosten wordt besteed, En dat is wel wat de behoefte is volgens verschillende berekeningsites.....
Nee, maar sommige dingen zijn ook heel simpel te verklaren; stel ik woon in m'n uppie in een flinke woning en ben de hele dag thuis, dan kost die woning X aan elektra en gas en water.
Dan komen er ineens een meneer en 2 kinderen bij mij in huis wonen, dan kost die woning meer aan elektra, gas en water, en dan moet ik het totaalplaatje dus eigenlijk door 4 delen.... want dat kost het per persoon, terwijl het niets uitmaakt of mijn huis alleen voor mij of voor nog 3 mensen verwarmd wordt, qua douchen en de was en dergelijke maakt het wel uit, maar als m'n vaatwasser alleen voor mijn bordje draait zijn het mijn kosten, als de vaatwasser diezelfde cyclus voor 4 man draait zijn het onze kosten.

En nou zullen de kosten per kind vast niet helemaal zo gedeeld zijn, maar ik denk wel dat het gedeeltelijk zo werkt dat men niet alleen naar de meerkosten kijkt, maar ook naar de gedeelde kosten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 17 oktober 2013 @ 16:33:01 #193
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132265322
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:28 schreef sanger het volgende:

[..]

Voor de berekening telt het wel mee :) Als ik namelijk kies voor het geval dat ze bij haar wonen dan moet ik betalen, kies ik voor de optie dat ze bij mij wonen dan hoef ik niks te betalen (en zij ook niet).
Als ze 60% van de tijd bij jou zijn zouden ze sowieso bij jou moeten wonen.... je woont immers daar waar je de meeste tijd bent.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_132281911
Interresant topic.

- De Trema normen zijn inderdaad van God los, er is geen enkel raakvlak met de realiteit.
- Vaak procedeert de vrouw bij een alimentatiezaak via een toevoeging, dus een kleine eigen bijdrage, de man financieel helemaal kapot. (Paar duizend euro aan een advocaat is niks, en als de uitspraak haar niet bevalt, gaat ze gewoon voor 90,- weer in hoger beroep.)
- Heeft de man geen of een lager inkomen dan voorheen, dan verzint de rechtbank/het Hof wel een inkomen voor je. Noemen ze 'verdiencapaciteit'. (Kennelijk zorgt dat beroep voor een drastisch verminderd vermogen tussen het scheiden (pun intended :') ) van fictie en realiteit.)
- Het kind is vrijwel altijd de dupe van dit soort gevechten die in de rechtszaal worden uitgevochten, is het niet direct, dan is het wel op latere leeftijd, als na zijn overlijden blijkt dat papa toch niet in gemeenschap van goederen was getrouwd. (Die heeft uiteraard zijn bezittingen veilig uit de buurt van deurwaarders gestald)

OW, enne:
- Nieuwe vriendjes die zich menen te mogen bemoeien met de alimentatie tussen hun nieuwe vriendin en haar ex (of met de kinderen in het algemeen), moet je gewoon de allereerste keer gelijk aan zijn oorlel vastpakken, omlaag trekken en met zijn neus op de grond duwen. Niet mee bemoeien. Gewoon niet doen. Dat helpt meestal wel.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_132283472
De kosten van kinderen nemen ook toe met hun leeftijd. Voor het busabonnement om je twaalfjarige op z'n nieuwe school te krijgen kun je zo ¤1000 per jaar kwijt zijn. Die normen zijn gebaseerd op gemiddelden over de hele periode dat je de zorg voor hen hebt, dus in elk geval tot hun 18e.

Als je drie kinderen alledrie voor de scheiding een eigen paard hebben incl lessen en kleding, zeg ¤350 per paard/kind per maand, moeten ze dat dan opgeven vanwege de scheiding of is het misschien niet zo gek dat de kinderalimentatie berekend wordt obv het inkomen ttv de scheiding?
Het is niet zo gek dat kinderen uit rijkere gezinnen een grotere alimentatiebehoefte hebben dan die uit armere gezinnen. :)

[ Bericht 47% gewijzigd door poemojn op 18-10-2013 00:29:56 ]
pi_132284425
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 00:21 schreef poemojn het volgende:
Het is niet zo gek dat kinderen uit rijkere gezinnen een grotere alimentatiebehoefte hebben dan die uit armere gezinnen. :)
Je weet ook dat als een kind 6 maanden is als de ouders scheiden, en er toevallig een gezinsinkomen is van 4000,- netto, dat dat kind dat volgens de Trema normen kennelijk zou moeten beseffen?
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_132285967
De ouders, ja.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 10:22:14 #198
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_132287821
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 00:21 schreef poemojn het volgende:
De kosten van kinderen nemen ook toe met hun leeftijd. Voor het busabonnement om je twaalfjarige op z'n nieuwe school te krijgen kun je zo ¤1000 per jaar kwijt zijn. Die normen zijn gebaseerd op gemiddelden over de hele periode dat je de zorg voor hen hebt, dus in elk geval tot hun 18e.

Als je drie kinderen alledrie voor de scheiding een eigen paard hebben incl lessen en kleding, zeg ¤350 per paard/kind per maand, moeten ze dat dan opgeven vanwege de scheiding of is het misschien niet zo gek dat de kinderalimentatie berekend wordt obv het inkomen ttv de scheiding?
Het is niet zo gek dat kinderen uit rijkere gezinnen een grotere alimentatiebehoefte hebben dan die uit armere gezinnen. :)
Maar de alimentatiebehoefte die wordt gesteld is wel absurd hoog imo.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_132289295
Als een kind gemiddeld een ton kost tot z'n 18e heb je het over ¤462 per kind per maand.
Ik denk dat kinderen veel verborgen kosten met zich meebrengen.
http://www.aegon.nl/parti(...)en-kind-rekenmodule/ werkt niet op mijn tablet maar heel misschien is het een leuke link :)
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 11:33:38 #200
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_132289427
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 11:28 schreef poemojn het volgende:
Als een kind gemiddeld een ton kost tot z'n 18e heb je het over ¤462 per kind per maand.
Ik denk dat kinderen veel verborgen kosten met zich meebrengen.
Zeker als ze in de berekening uitgaan van lasten die de ouder sowieso al zou maken, ook als er geen kinderen zouden zijn.....
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_132289532
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:20 schreef dateq het volgende:

[..]

Het gaat natuurlijk niet alleen om eten.. Ook om kleding en dergelijke.
Kinderalimentatie wordt betaald naar inkomen.. Dus als de man 4000 Euri verdient en zij 1000 dan is het totaal dat er in het gezin ter beschikking was 5000 Euro. Daar komt een levensstandaard bij waar de kinderen mee vertrouwd zijn.
Wordt er echt op die manier naar gekeken? Belachelijk, alsof het leven niet dynamisch is.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 12:38:11 #202
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_132291517
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 11:37 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Wordt er echt op die manier naar gekeken? Belachelijk, alsof het leven niet dynamisch is.
Jep :) Er wordt een netto besteedbaar inkomen per gezin bepaald, zoals dat was voor de scheiding. Hiervan is een deel wat besteedt werd aan de kinderen (in mijn geval ruim 23%). Dat is de behoefte aan totale bijdrage in onderhoud van kinderen (oftewel kinderalimentatiebehoefte).

Vervolgens wordt er naar de draagkracht per ouder gekeken en wordt dit bedrag over beide ouders verdeeld. De verdeelsleutel weet ik niet :)

In mijn geval kwam het er op neer dat haar draagkracht ¤ 50 is, dus zou ik opdraaien voor het resterende bedrag :)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_132299866
De bedragen in heel het alimentatie-recht zijn van god los. Gemiddelde kosten? Maak dat de kat wijs.

Het gaat om serieuze bedragen, Netto!
Met mijn netto inkomen van plm 2600 euro kan ik bij 40/60 co-ouderschap (40 voor mij) 500 euro alimentatie betalen; De kosten van kleding, sport, etc. worden daarnaast gedeeld (50/50) en is exclusief kinderopvang. De volledige alimentatie (100% bij haar) zou neerkomen op 850-950 euro per maand. Dat zij meer kon gaan werken (nu een echte dag vrij, geen werk, geen kids) deed niet ter sprake...

En dan hoor je 'waar er twee vechten, twee schuld'; in mijn geval nonsens: gewoon een ander gozer... (en ik maar werken) 'Je moet gewoon betalen voor je kinderen'; tuurlijk, ze zullen niets tekort komen, maar inzage in haar uitgaven aan de kinderen heb ik en krijg ik niet en een gedeelde 'kinderrekening' was onbespreekbaar.

Daarbij komt ook nog eens dat ik mij zeer meewerkend op moet stellen; zo niet dan kan ik het co-ouderschap in mijn **** steken en zie ik mijn kindjes 1x per twee weken. Probeer maar eens 850 euro per maand aan (netto) kinderkosten te verzinnen, zonder buitensporigheden die je je in een normaal doorsnee gezin ook niet kan veroorloven...

Het hele alimentatievraagstuk gaat pas leven als je er mee te maken krijgt. Als je het niet hebt meegemaakt blijft het de ver van mijn bed show. En het zal allemaal wel meevallen.

Als je het meemaakt, dan pas kom je erachter dat je als 'meestverdienende' op basis van 'bijstandsniveau en een heel klein beetje' keihard door de mangel wordt gehaald.

De belangen van de man: Draagkracht op basis van bijstandsniveauplus
De belangen van de vrouw (zowel partner als kinderalimentatie): Behoefte op basis van de situatie hoe het was.
Er wordt gemeten met twee maten... en het is niet eerlijk.

En dan kan de minstverdienende vaak ook nog 'gratis' blijven procederen... Een mediator of een advocaatje kost een man al gauw 150 tot 175 per uur.... en dat gaat héél hard kan ik je vertellen.

Het zou goed zijn als er in het TremaNorm-team een paar 'ervaringsdeskundigen' zouden zitten...
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 17:18:02 #204
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_132299950
Ik kan hier wel mijn hele ervaring neer typen maar dan ben ik zeker een uur bezig.
Wat ik wel kwijt wil is dat het hele
Systeem voor geen kanten deugd en stamt uit het jaar 0 waar vrouwen nog afhankelijk waren van hun man. Tijd om die wetten terug te draaien naar de standaard van nu. Vrouwen werken tegenwoordig ook.

Ik ben in 2 jaar tijd ¤10.000,-- kwijt aan advocaten/gerechtskosten los van de alimentatie voor de kinderen. En in hoger beroep gewoon genaaid door de rechter. Er staan notabene gewoon onwaarheden in de beschikking. Zaken die ik nooit heb gezegd en zeker niet heb toegegeven.

Maarja.... Hoger dan hogerberoep is er niet. Zou in cassatie kunnen maar dat doet niets af aan de uitspraak.

Met andere woorden ben gekontragt door 3 rechters en gefistfucked door mijn ex.
Kan wel makkelijk schijten nu vooral omdat er weinig overblijft voor eten. :{

Maar toch krijgen ze mij niet klein. Geeft mij energie om harder te werken.
pi_132306400
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 17:15 schreef TGO het volgende:
De belangen van de man: Draagkracht op basis van bijstandsniveauplus
De belangen van de vrouw (zowel partner als kinderalimentatie): Behoefte op basis van de situatie hoe het was.
Er wordt gemeten met twee maten... en het is niet eerlijk.
Dat is inderdaad de spijker op zijn kop. :Y

Vanuit de situatie van de man wordt er gerekend vanuit ongeveer bijstandsniveau (alles daarboven kan hij missen), en vanuit de vrouw een zo min mogelijke daling van hoe het was (Alles t.o.v. vroeger kan ze niet missen). Waardoor vaak de vrouw ver en ver boven het leefniveau van de man uitkomt, en tevens ook nog eens straffeloos kan treiteren en zieken met het bezoekrecht.

Maar wel als maatschappij iedere keer massaal verontwaardigd reageren als een vader de toekomst totaal niet meer ziet zitten, en er een familiedrama plaatsvindt. En dat is uiteraard niet goed te praten, maar als je als maatschappij die situaties kweekt, moet je niet zeiken als ze daadwerkelijk ontkiemen.

NB: Zou zo'n rechter nou s nachts in bed liggen met het onrealistische idee dat hij/zij recht heeft gesproken, of zou er wellicht af en toe een neonlampje gaan branden die aangeeft dat je op zo'n manier je geld niet zou moeten willen verdienen? Ik vrees het eerste.

[ Bericht 5% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 18-10-2013 21:18:49 ]
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_132327944
Touche @ TGO en @ bijvlagenzinvol.

Je wordt als meestverdienende met het wetboek ik de hand, volkomen legaal, kapotgemaakt.

En dan wordt er gekeken naar verdiencapaciteit; alleen bij de betaler. Of de minstverdienende meer kan werken doet er niet toe; dit is ook totaal geen incentive om meer te gaan werken.

Je wordt gewoon geplukt.
En ik geloofde het voor 2012 ook niet, dat het zo werkte...
Groeten, BB
pi_132328712
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 17:13 schreef bredabounce het volgende:
Touche @ TGO en @ bijvlagenzinvol.

Je wordt als meestverdienende met het wetboek ik de hand, volkomen legaal, kapotgemaakt.

En dan wordt er gekeken naar verdiencapaciteit; alleen bij de betaler. Of de minstverdienende meer kan werken doet er niet toe; dit is ook totaal geen incentive om meer te gaan werken.

Je wordt gewoon geplukt.
En ik geloofde het voor 2012 ook niet, dat het zo werkte...
Verdiencapaciteit wordt wel degelijk rekening mee gehouden. Moet wel door de wederpartij worden gesteld.


Ohja en TS: ik denk a) dat jij het verhaal maar van 1 kant hoort
B) de voorlopige voorziening maar voor de duur vd echtscheidingsprocedure geldt, dus als het toch niet werkt zo, de advocaten daar werk van moeten maken.
C) betalen een werkwoord is waarbij je stam +t hebt in de tegenwoordige tijd
pi_132328793
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 20:50 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat is inderdaad de spijker op zijn kop. :Y

Vanuit de situatie van de man wordt er gerekend vanuit ongeveer bijstandsniveau (alles daarboven kan hij missen), en vanuit de vrouw een zo min mogelijke daling van hoe het was (Alles t.o.v. vroeger kan ze niet missen). Waardoor vaak de vrouw ver en ver boven het leefniveau van de man uitkomt, en tevens ook nog eens straffeloos kan treiteren en zieken met het bezoekrecht.

Maar wel als maatschappij iedere keer massaal verontwaardigd reageren als een vader de toekomst totaal niet meer ziet zitten, en er een familiedrama plaatsvindt. En dat is uiteraard niet goed te praten, maar als je als maatschappij die situaties kweekt, moet je niet zeiken als ze daadwerkelijk ontkiemen.

NB: Zou zo'n rechter nou s nachts in bed liggen met het onrealistische idee dat hij/zij recht heeft gesproken, of zou er wellicht af en toe een neonlampje gaan branden die aangeeft dat je op zo'n manier je geld niet zou moeten willen verdienen? Ik vrees het eerste.
Wat een onzin. Lees de nieuwe richtlijn alimentatie (gold voorheen ook). Bij partneralimentatie dient een jusvergelijking gemaakt te worden in de situatie die jij schetst, zodat de ontvanger er onder aan de streep niet financieel beter uitkomt dan de betaler.
pi_132330238
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 17:40 schreef Sandersson het volgende:
Wat een onzin. Lees de nieuwe richtlijn alimentatie (gold voorheen ook). Bij partneralimentatie dient een jusvergelijking gemaakt te worden in de situatie die jij schetst, zodat de ontvanger er onder aan de streep niet financieel beter uitkomt dan de betaler.
Je haalt de theorie en de praktijk door elkaar. ;)
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_132331329
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 18:27 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Je haalt de theorie en de praktijk door elkaar. ;)
Ik werk in de praktijk en jij gok ik van niet. Dus wellicht ben je beinvloed door de wilde verhalen die vaak worden verteld over alimentatie.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 19:17:42 #211
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132331784
Die hele "oehoe, mannen zijn zielig, want als ze alimentatie moeten betalen houden ze niks meer over" discussie hoort hier sowieso niet thuis, TS heeft een vraag, en al dat gejankzak over hoe vreeslijk oneerlijk de normen (!!!) wel niet zijn doet er niet toe bij het beantwoorden van de vraag.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_132335960
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 19:06 schreef Sandersson het volgende:
Ik werk in de praktijk en jij gok ik van niet. Dus wellicht ben je beinvloed door de wilde verhalen die vaak worden verteld over alimentatie.
:') (Jij begint ineens over partneralimentatie terwijl het topic daar niet over gaat)

quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 19:17 schreef Leandra het volgende:
Die hele "oehoe, mannen zijn zielig, want als ze alimentatie moeten betalen houden ze niks meer over" discussie hoort hier sowieso niet thuis, TS heeft een vraag, en al dat gejankzak over hoe vreeslijk oneerlijk de normen (!!!) wel niet zijn doet er niet toe bij het beantwoorden van de vraag.
TS is al 2 dagen en 6 uur niet eens online geweest, dus die zal zijn antwoord al wel hebben, maar vooruit, zijn vraag:

quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 12:34 schreef dateq het volgende:
Dit is toch raar?! Als een rechter zegt dat er iets op een bepaalde manier dient te gebeuren, hoe kan het dan dat iemand zonder gevolgen deze uitspraak naast zich kan neerleggen??

Heeft iemand een idee of er een manier bestaat om de ex-man toch te bewegen tot naleving van de beschikking?
Als er niet wordt voldaan aan een beschikking is het vaak geen kwestie van niet willen, maar zijn de beschikkingen dermate onrealistisch, dat er niet eens aan kan worden voldaan, OF ,als er wel sprake is van niet willen, is het als je een klein beetje handig bent niet zo heel ingewikkeld om de uitspraak naast je neer te leggen.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')