abonnement Unibet Coolblue
  maandag 9 oktober 2000 @ 01:40:58 #1
2926 Havoc
Rippin' Away
pi_385347
Hier kunnen jullie weer verder met het analyseren van onze geflipte bewoners
I'm getting too old for this....
  maandag 9 oktober 2000 @ 10:27:54 #2
909 Num
Núm dus!
pi_385509
Havoc, je hebt de verkeerde link in de Voer voor psychologen 2000 (VVP) deel 1 gezet. Je linkt nu naar de streamverslagen ipv naar VVP deel 2. Maar ja dat maakt ook niet zoveel uit.

VVP 1 zal nu wel snel naar beneden zakken maar als je het nog eens wilt na lezen, dit is de link naar VVP 1 http://www.fokforum.nl/showtopic/18656/11

Iedereen die in VVP heeft gepost: bedankt

  maandag 9 oktober 2000 @ 10:39:52 #3
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_385516
Even wat wetenswaardigheden van het laatste etmaal in de streams :

Robin en Koos geven aan geen vrienden over te houden onder de bewoners van het huis.

Koos en Robin vinden Annet er ordinair uitzien.
Robin zegt later dat Koos er uit ziet als een oude lul, waar Koos niet bij is.

Jolanda en Leo kwamen aanvankelijk niet door de psychologische test.

Dees deed mee in ' Liefde op het eerste gezicht ".

Koos ergert zich aan een aantal bewoners.
Specifiek aan 1 persoon.
En iedereen aanbid deze persoon...
Wie ??

Georgie zegt dat Robin niet zijn type is ; te bot !


Genoeg voer weer voor verdere discussies.

[Dit bericht is gewijzigd door Harry op 09-10-2000 10:40]

Het komt goed.... En anders maar niet.
  Moderator maandag 9 oktober 2000 @ 11:05:55 #4
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_385530
quote:
Op 09 oktober 2000 10:39 schreef Harry het volgende:
Robin zegt later dat Koos er uit ziet als een oude lul, waar Koos niet bij is.
Even ter verdediging van Robin: dit klopt, maar even later zegt hij het ook gewoon tegen Koos. En in het gesprek in de tuin nam hij ook niet bepaald een blad voor de mond tegenover Koos.

Ik vond het juist wel klasse van Robin. Nadat hij Annet samen met Koos letterlijk van top tot teen had afgebrand, tot en met de ringen aan haar vingers, kwam hij er op terug tegenover Annet. Misschien is het niet zo aardig om daar zo tegenover Annet tegen te beginnen, maar het is in ieder geval wel eerlijk.
Ook kun je Robin niet van berekenend gedrag beschuldigen, want je speelt met vuur als je mensen gaat aanpakken op hun uiterlijk: daar scoor je nominaties mee. Annet nomineert Robin de volgende keer, daar durf ik wel een wedje op te zetten.
De manier waarop Annet eerst tegen Robin zeid dat ze dit soort 'open gesprekken' zo waardeerde, maar daarna met Georgie meezanikte over die botte Robin, dat was behoorlijk stijlloos. Maar goed, Annet lult met iedereen mee waar ze mee praat. (" Ja. ja, ja ja. Ja. Heb ik ook, ja. Inderdaad. Precies zo. Ja, ja.")

quote:
Koos ergert zich aan een aantal bewoners.
Specifiek aan 1 persoon.
En iedereen aanbid deze persoon...
Wie ??
Dit moet Georgie wel zijn. Koos heeft hem voor twee punten genomineerd en G. is in het huis de popie-jopie.

Nog iets anders: Miranda blijft zichzelf maar dociel opstellen. Dat je dat de eerste paar dagen doet, OK, maar ze houdt dit nu al meer dan een week vol. Zou ze echt zo zijn, of is dit haar overlevings-strategie?

Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_385533
Quote:
----------------------------------------
Harry - maandag 9 oktober 2000 10:39
Koos ergert zich aan een aantal bewoners. Specifiek aan 1 persoon. En iedereen aanbid deze persoon... Wie ??
-----------------------------------------
Even gegraven in Koos’ oude officieele nominaties:

21 september- “Koos: 2 punten voor Georgie en 1 punt voor Bianca”

5 oktober- “Koos: 2 voor Georgie en 1 voor Miranda”

De aanbeden winnaar is.... Georgie!!!

  maandag 9 oktober 2000 @ 11:23:27 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_385546
Koos is volgens mij gewoon jaloers.

Hij heeft toch op een gegeven moment ook gezegd dat
hij had gedacht een prominentere rol in te nemen in de groep.
Hij is volgens mij jaloers op de ongedwongen manier waarop Georgie met iedereen omgaat. Georgie doet er niet overdreven zijn best voor, maar iedereen lijkt hem idd wel te mogen.

***
  maandag 9 oktober 2000 @ 12:18:59 #7
2926 Havoc
Rippin' Away
pi_385603
Link in het 1e deel van voer voor de psychologen is nu aangepast en verwijst naar het goede topic
I'm getting too old for this....
pi_386404
quote:
Op 09 oktober 2000 11:05 schreef Gert het volgende:

Nog iets anders: Miranda blijft zichzelf maar dociel opstellen. Dat je dat de eerste paar dagen doet, OK, maar ze houdt dit nu al meer dan een week vol. Zou ze echt zo zijn, of is dit haar overlevings-strategie?


Dociel

do·´ciel (bn.)

1 gedwee
(van Dale)

pi_387381
quote:
Op 09 oktober 2000 20:55 schreef Brock het volgende:
Dociel
1 gedwee
(van Dale)
Volgens mij heeft Miranda de moed opgegeven, op de BB teletekst werd er ook al aandacht aan gewijd dat ze zich terugtrok en haar taken niet deed en dat dat de andere bewoners irriteerde. Door niet echt haar best te doen hoeft ze zich niet zo rot te voelen als ze eruit moet. Als ze wel haar best doet en het NL publiek blijkt het nix te vinden dan worden natuurlijk wel de poten onder je stoel vandaan gezaagd. Zo heel erg stevig lijkt ze me niet, dus ze kiest ervoor om zich van te voren in te dekken
I am but mad north-north-west; when the wind is southerly I know a hawk from a handsaw.
  dinsdag 10 oktober 2000 @ 14:03:04 #10
6076 Gorilla
The cat, not the monkey.
pi_387408
Quote van Gert:
Ik vond het juist wel klasse van Robin. Nadat hij Annet samen met Koos letterlijk van top tot teen had afgebrand, tot en met de ringen aan haar vingers, kwam hij er op terug tegenover Annet. Misschien is het niet zo aardig om daar zo tegenover Annet tegen te beginnen, maar het is in ieder geval wel eerlijk.
Ook kun je Robin niet van berekenend gedrag beschuldigen, want je speelt met vuur als je mensen gaat aanpakken op hun uiterlijk: daar scoor je nominaties mee. _____________________________________________

Sorry Gert, ik ben het niet met je eens. Wat Robin deed was voorspelbaar (en niet zonder trots kan ik melden dat ik het zag aankomen): Hij wilde Koos voor het blok zetten tegenover Annet. Het ging ongeveer zo: Robin tegen Annet (Koos is er nog niet bij): Koos en ik hadden het net over je uiterlijk, en Koos vroeg zich af waarom je lang haar hebt .... (etc), Koos komt erbij en wordt door Robin voor de leeuwen geworpen: Ik zeg net tegen Annet dat jij haar lange haar niet mooi vind ... (etc).

Koos tuinde er gelukkig niet in, maar ik ben er van overtuigd dat Robin de situatie zo probeerde te manipuleren dat Koos zich in een hoek gedrukt zou voelen omdat hij zou moeten verantwoorden waarom ie over Annet's uiterlijk roddelde. Dat het anders liep komt meer door Koos' klasse dan door die van Robin.

  Moderator dinsdag 10 oktober 2000 @ 15:32:24 #11
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_387551
Het was voorspelbaar, omdat Robin zelf al aangekondigd had dat-ie dit ging doen! Letterlijk zei hij eerder op de avond tegen Koos dat het "wel leuk zou zijn om eens Annet te vragen waarom ze van die lange haren heeft. Daarna: "Dat soort dingen interesseren me wel."

Toen hij bij Annet zat, voegde hij de daad bij het woord. Toegegeven, hij drukte zich wel een beetje lullig uit, met z'n "Koos vraagt zich af waarom.. enz". Het was karaktervoller geweest als hij Koos er helemaal buiten had gelaten.
De reden waarom ik de actie OK vond, is omdat het niet bij roddelen bleef, maar dat het voorwerp van gesprek ook werd ingelicht hierover.

Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  woensdag 11 oktober 2000 @ 00:43:11 #12
1723 zeeuws jongetje
inmiddels ouwe lul
pi_388869
quote:
Op 10 oktober 2000 13:44 schreef Minky het volgende:
Volgens mij heeft Miranda de moed opgegeven, op de BB teletekst werd er ook al aandacht aan gewijd dat ze zich terugtrok en haar taken niet deed en dat dat de andere bewoners irriteerde. Door niet echt haar best te doen hoeft ze zich niet zo rot te voelen als ze eruit moet. Als ze wel haar best doet en het NL publiek blijkt het nix te vinden dan worden natuurlijk wel de poten onder je stoel vandaan gezaagd. Zo heel erg stevig lijkt ze me niet, dus ze kiest ervoor om zich van te voren in te dekken
Er werd ook ergens gezegd dat Miranda nog steeds niet gedouched had in al die dagen. Dat lijkt me voor de medebewoners ook niet zo fijn..

  woensdag 11 oktober 2000 @ 00:51:47 #13
3498 Barb
Graduated Fool
pi_388882
quote:
Op 11 oktober 2000 00:43 schreef zeeuws jongetje het volgende:
Er werd ook ergens gezegd dat Miranda nog steeds niet gedouched had in al die dagen. Dat lijkt me voor de medebewoners ook niet zo fijn..


Oww, ik had juist begrepen dat ze alle dagen warm had gedouched. Bij haar introductiefilmpje gaf ze ook al aan dat ze moeite zou krijgen met niet elke dag warm kunnen douchen.

Eerder schreef iemand dat ze helemaal haar "best" niet meer doet in het huis, dat ze nergens aan mee doet. Zou ze het al opgegeven hebben voor zichzelf/ En wat als dan blijkt dat ze mag blijven donderdag? Hoe gaat ze daarmee om. Of is het dan uitstel van executie.

When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
pi_388911
Ze doet heel normaal mee. Niemand blijft meters bij haar uit de buurt. Haar haren zien er ook niet vies uit. Het bericht dat ze zich nog geen 1 x heeft gedouched komt van de Veronicasite. Daar voert men campagne als zou ze 'vies' zijn. Dit natuurlijk om Koos smakelijker te laten overkomen bij de kiezende kijker. (Koos is veel interessanter.
Over Koos is het laatste nog niet gezegd) Miranda wordt nu door Veronica als een passieve luie viespeuk afgeschilderd. Ze zat trouwens vanavond op de streams schouder aan schouder met Hieke de Engelse vlag te naaien en Ferdie kwam ook nog even om dr heen hangen. De kijkers zelf kunnen haar hygiene niet controleren. Haar vermeende 'smerigheid' zal wel liggen in haar opmerking bij het betreden van het huis een hekel te hebben aan koud douchen. Daarmee was de mythe/sfeer geschapen.
pi_388993
quote:
Op 11 oktober 2000 01:07 schreef Lurky het volgende:
Ze doet heel normaal mee. Niemand blijft meters bij haar uit de buurt. Haar haren zien er ook niet vies uit. Het bericht dat ze zich nog geen 1 x heeft gedouched komt van de Veronicasite. Daar voert men campagne als zou ze 'vies' zijn. (..)
De andere bewoners hebben het (zoals Barb al aanhaalde) inderdaad gehad over het douchemuntjes verbruik van Miranda. Ze maakt zeker regelmatig gebruik van de douche. Zelf heeft ze wel gezegd dat ze buiten d'r haar vaker wast (ik geloof elke dag, maar dat weet ik niet zeker) dan in BB. Om nou te zeggen dat ze daarom een viespeuk is....

Kom zelf niet op de BBsite van VOO dus heb hun stukjes niet gelezen. Maar ik sluit me aan bij Lurky, het is stemmingmakerij.

Sometimes, to be silent is to be most eloquent
pi_389246
Hier volgt de anti-douche-hoax over Miranda
quote:
--------------------------------------------
Veronicasite maandag 9 oktober
http://media.veronica.nl/artikelen/bigbrotherarchief/25231
Mantelpak Miranda stinkt? Dikke kans op! In de anderhalve week dat ze in het huis zit heeft ze nog geen één keer onder de douche gestaan. Gadver! Lekkere directiesecretaresse is dat. Ook haar haren hebben al enige tijd geen water meer gevoeld. Dat wordt voor de bewoners een stuk van het weekbudget investeren in potpourri en wierook om de stank te verdrijven.

Het vervelende is dat ze ook niet van plan is zich (koud) te douchen. Zij wacht tot donderdag, want dan kan ze naar eigen zeggen lekker onder een warme douche stappen. Ze is er namelijk van overtuigd dat donderdag voor haar het Big Brother doek hard naar beneden gaat vallen. Erg voorbarig. Maar voor de bewoners klaart dan ieder geval de lucht op. Nou oké, ze stinkt, maar verder doet ze niets wezenlijks in het huis. Ze leest en daar houdt het bij op. Ze wil niet weten hoe dingen werken, zoals brood bakken, want redeneert ze, ik ben toch donderdag weg. JA HALLO! Er is al iemand in het huis die zijn poten niet uitsteekt: Koos. Maar hij mag dat. Koos is here to stay!

Kliklink: [Miranda moet duidelijk even langs het badhuis]
(Een link naar een bedrijf voor badkamerinrichting)
----------------------------------------

Een smerige zet!

pi_390062
Onderzoek primatengroep BB2.

-Leider Koos, silverbackgorilla, duidelijke missing-link met de Homo Erectus Deze opperaap ligt de hele dag, eet, slaapt, doet af en toe een uitval naar jonge mannetjes, beschermt de wijfjes en laat zich vlooien door de onderdanigsten van de groep. Zijn favoriete wijfje is Annet. Zijn vorige favoriete Jolanda heeft de groep verlaten omdat sexueel actievere mannetjes haar links lieten liggen en Koos niet kon voldoen aan haar paringsdrang.
-Annet heeft het juiste postuur voor het doorgeven van de beste genen en sterke nakomelingen, ze is de grootste en heeft grote borsten, is de rustige moeder van de horde, bekommert zich het meest om Koos. Ook jongere apen hebben als ze wat mankeren haar aandacht: het zijn immers haar familieleden en ze wijdt zich aan haar taak.
-Tante Bianca is een jong sterk wijfje dat regelmatig in de klinch ligt om het leidsterschap. Om haar positie in de groep te handhaven dolt ze regelmatig met de jonge mannetjes.
-Volwassen mannetje Leo heeft de groep vrijwillig verlaten na een mislukte poging tot het leiderschap. Met zijn favoriete Jolanda kan hij eventueel verderop in de jungle een nieuwe groep beginnen. Onderzoekers hebben hem met Jolanda vlooiend in een groep uitgestoten apen aangetroffen.
-Geslachtrijp mannetje Ferdi moet eigelijk uit de groep maar door zijn bescherming van tante Bianca blijft hij zich voorlopig handhaven. Raast als Koos slaapt door het territorium om zijn stem te laten horen. Hij verkent de uitersten van het terrein en daagt van pure frustratie de camera uit. Ferdi zit weliswaar aan de rand van de horde maar is nog te jong om een eigen territorium te beginnen.
-Volwassen Mannetje Robin is ook naar de rand verdreven maar tracht zich te handhaven door zich aan te sluiten bij leider Koos. Af en toe mag Robin een jong wijfje pakken en doet Koos of hij het niet ziet. Zijn behoefte aan een eigen groep jaagt hem regelmatig naar de hoogste uitkijkpost. Bij gebrek aan echt leiderschap reageert hij zich af op zijn jongere zusje Desiree.
-Apinnetje Desiree zal bij de groep blijven. Uit voorzorg dat Koos niet eeuwig leider blijft likt ze zich erin bij potentieele opvolgers. Om geaccepteerd te worden vlooit ze Koos regelmatig. Uit onzekerheid over haar positie later sluit ze zich aan bij elke hogere in de rangorde. Heeft de vergissing begaan spiermassa aan te zien voor toekomstige leidercapaciteiten en heeft nu regelmatig problemen met het jonge mannetje Robin. Dit maakt haar een nog onzekerder apinnetje en na ieder opgelopen probleem zoekt ze bescherming bij elke volgende in rangorde. Dit totdat ze de hele horde heeft afgewerkt.
-Geslachtsrijp mannetje Georgy is eigelijk nog te klein om de groep te verlaten. Zijn territoriumdrang is groot. Regelmatig klinkt zijn lokroep op uit het Moreswoud. Met zijn jeudige drukke gedrag is hij een bron van onrust voor Koos. Hij daagt Koos uit door hem aan zijn ouderdom te herinneren. Hiervoor heeft hij een speciale oorlogskreet van uitgestotene Mohammed overgenomen. De deskundige hoogleeraar Dr. H. Von Der Tonnen-Krieg betitelt de kreet “het Opa-Koos-lied”. Uit speelsheid probeert Georgy het aan te leggen met zusje Kim die nog een uitzonderingspositie in de groep bekleed.
-Het baby-aapje Kim is de lieveling van de groep. Ze kijkt het gedrag af van haar grotere soortgenoten maar hoeft zich dat nog niet aan te meten. Mag de hele dag met papieren blaadjes spelen en lekkernijen sabbelen. Ze ligt rustig in het dagverblijf tussen Koos en de andere mannetjes: haar tijd komt later. Ze is nog niet geslachtsrijp en laat zich de liefkozingen van allen welgevallen.
-De volwassen tante Hieke houdt zich wat op de achtergrond. Misschien is ze zwanger of is haar jong haar ontvallen en moet ze zich daar nog overheen zetten. Ze heeft geen favorieten behalve de vrouwtjes hoger in rangorde Annet en Bianca.
-Apin Miranda is een buitenstaander. Buitgemaakt tijdens een oorlog met een andere groep. Haar broer Rex werd snel door de groep uitgestoten. Miranda stelt zich afwachtend op en komt alleen in actie als dit gewenst is. Bang niet geaccepteerd te worden lacht ze nerveus om alles wat de groepsleden doen. Regelmatig trekt ze haar lippen op en toont ze van angst haar tanden. Uit heimwee naar haar vroegere eigen horde onderhoudt ze haar vacht slecht en koestert waarschijnlijk haar oude nestgeur aldus H. Von Der Tonnen-Krieg. De groep is nogal nerveus sinds kroonprins Mohammed de groep uit is gehaald. Dit gebeurde voor onderzoeksdoeleinden: hoogleraar Dr. H. Von Der Tonnen-Krieg heeft Mohammed meegenomen voor individuele observatie. Als geen ander weet Miranda die hier ooggetuige van was dat buiten de horde de eenzaamheid wacht.

Tot zover mijn eerste theses naar aanleiding van mijn studie naar het gedrag van de Homo Sapiëns in de gekooide groep BB2.

Professor Lurky
onderzoeker diergedrag grote mensapen

supplement:
literatuuropgaven: National Geographic, BBC-Nature, DiscoveryChannel, Bert Haanstra, Jane Goodall, Charles Darwin, en mijn gewaardeerde collega L.S.B. Leaky zonder wie ik geen antropologische studie had kunnen maken over mensapen.

Mijn grote dank gaat uit naar de Fok!onderzoekers van de live-streams en tvuitzendingen.

---------------------------------------------
Grafiek 1-A:

Koos <Mohammed < Leo
|
Annet <Jolanda
|
Bianca
|
Georgy> Ferdi, <Rex
|
Robin
|
Hieke
|
Desiree
|
Kim
|
Miranda

---------------------------------------------

[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 11-10-2000 21:13]

pi_390116
Ha die Lurky. Heb jij dit zelf verzonnen of ergens anders vandaan gehaald/ in geval van het eerste. Mijn welgemeende complimenten. Prachtig stukje en heel goed geanalyseerd.
Lach me ziek.
Over wat Voo doet. verleden jaar deed Sbs dat ook op hun bus site . een anti stukje (meerdere) over Tessa was daar ook te zien.
Ik vind dat wij alles mogen schrijven daar wij geen voordeel daarvan hebben maar VOO moet hun bek houden.
pi_390154
Itsme, de volgende personen zijn mijn voorbeelden in het onderzoek naar mensapen: Haanstra, Goodall, Darwin, en Leaky. BB is naar mijn weten niet eerder gekozen als studie-object van de Homo Sapiëns als diersoort en het bijbehorende gedrag. Bovenstaande onderzoek naar de BB2-groep is mijn project. Je krijgt een uitnodiging bij mijn promotie
  woensdag 11 oktober 2000 @ 21:55:02 #20
1464 ART
FOK!member
pi_390172
Vind het een fraaie analyse Lurky.
Het is het Gesprek waar het om draait
  donderdag 12 oktober 2000 @ 00:57:19 #21
4613 Roache_
Troika hier, Troika daar
pi_390489
Mooie theorette, maar beschrijf je nu niet gewoon de mensen in het Big Brotherhuis anno 2000? Die kun je gewoon zien op televisie hoor. En het zijn mensen. Geen apen.

Zilverrug Wanders leest iedere avond het nieuws voor. Als er nieuw nieuws is leest hij het op van een blaadje.

Aapje Krol mag pas als Zilverrug Wanders heeft gesproken zijn zegje doen. Meestal pakt dat zegje onvoordelig uit voor de Nederlanders. Heeft apinnetje Woei gewipt teneinde zelf meer in beeld te komen. Apin Woei likt haar wonden in haar eigen nest.

Is toch een beetje raar als je het zo leest. Dat zilverrug, aap en apin mogen er wat mij betreft gewoon af. Blijft over de gewone namen van de NOS-crew. En het scheelt weer in de ovedrachtssnelheid van de data van de FOK!server naar jullie pc.

[Dit bericht is gewijzigd door Roache_ op 12-10-2000 01:27]

Ben te zaai voor een signature
pi_391191
Quote:
---------------------------------------------
Roache_ - donderdag 12 oktober 2000 00:57
Mooie theorette, maar beschrijf je nu niet gewoon de mensen in het Big Brotherhuis anno 2000?
---------------------------------------------

Heel goed Roache: wat de wetenschap nodig heeft zijn serieuze mensen als jij.

---------------------------------------------
Die kun je gewoon zien op televisie hoor. En het zijn mensen. Geen apen.
---------------------------------------------

Mensen ZIJN apen! In mijn supplement noem ik een aantal wetenschappers dit het hebben aangetoond.
Natuurlijk zijn er ook nog serieuze mensen (bvb fundamentalisten) die beweren dat de mens afkomstig is van God. Bij hun visie neemt de mens een aparte plaats in de schepping in.
En er zijn volgers (bvb Scientology aanhangers) van een moderne atheistische variant op deze stelling. Zij menen dat de mens een buitenaards wezen is op deze planeet.

---------------------------------------------
Zilverrug Wanders ...
Aapje Krol....
apinnetje Woei...
---------------------------------------------

Ja, je kan deze wetenschap op iedereen toepassen, op Einstein, op Clinton, zelfs op jezelf en op mij.

---------------------------------------------
Blijft over de gewone namen van de NOS-crew.
En het scheelt weer in de ovedrachtssnelheid van de data van de FOK!server naar jullie pc.
---------------------------------------------

Er is inderdaad geen apensoort die zo kwistig met energie omgaat als de Homo Sapiens. Fijn dat onze mooie diersoort nog groepsgenoten heeft die proberen deze grootste vervuilers binnen de evolutie enigszins maat te laten houden. Ik houd het hier dan ook bij om je goede voorbeeld te volgen.

  donderdag 12 oktober 2000 @ 15:50:51 #23
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_391201
Complimenten Lurky !!

Laat je niet gek maken...

Ga door !

Het komt goed.... En anders maar niet.
  donderdag 12 oktober 2000 @ 18:30:20 #24
4613 Roache_
Troika hier, Troika daar
pi_391427
quote:
Op 12 oktober 2000 15:46 schreef Lurky het volgende:
Quote: zie hierboven
Wat een mooie reactie!
Ben te zaai voor een signature
pi_391441
Harry schreef: "Laat je niet gek maken..."

Nee joh, wij wetenschappers zijn het wel vaker niet eens. Zie nieuwste reactie van collega Roache.

Laatste nieuws uit het observatorium:
Het Kimmie-aapje bespeurt dat haar broertje Georgy nu echt te volwassen gaat worden. In de apenwereld betekent dit dat hij spoedig uit de horde kan worden gestoten. Gezien Kimmies leeftijd groeit zij, met oog op haar eventuele latere rol als leidster, liever op met een toekomstige opperaap. Veldonderzoekers hebben haar waargenomen terwijl zij zich hevig vastklampt aan Georgy. Ook Georgy hoopt in de groep te mogen blijven. Om de gunsten van de hele stam vlooit hij Kimmie voortdurend. Dit alles onder het beschermende oog van moeder Annet. Zij wil hun gedrag met haar brede rug zelfs graag afschermen van kritische blikken.

[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 12-10-2000 18:46]

  donderdag 12 oktober 2000 @ 20:59:30 #26
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_391575
Genoeg voer voor de komende periode ;

- hoe wordt de nieuwe bewoner ingepast ?
- hoe gaan Robin en Dees met elkaar om ?
- gaan Georgie en Kim het doen ?
- wordt Fewdi meer populair ?
- Hieke nog steeds de nr. 1 in de polls ?
- blijven ze Engels lullen ?
- pakt Bianca nog iemand ?
- zal Robin er weer op los schieten ?

Ben benieuwd...

Het komt goed.... En anders maar niet.
  vrijdag 13 oktober 2000 @ 02:35:42 #27
1723 zeeuws jongetje
inmiddels ouwe lul
pi_392216
Op de streams gebeuren nu vreemde dingen.

Koos lijkt zijn plaats als roedelleider te verliezen aan de nieuwe aap, ED.

Ed zeikt Ferdi beetje af.

Koos vertelt vol aanbidding en hoogachting dat hij een gesprek met JDM himself heeft gehad !!

  Moderator vrijdag 13 oktober 2000 @ 10:23:18 #28
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_392375
Koos roedelleider? Hahaha, echt niet! Hij wordt nauwelijks serieus genomen. In het beste geval wordt hij een beetje goeiig als 'opa' behandeld, maar meestal als oude zeur.

Daarbij zeggen sommige bewoners ook nog een venijnige nare dingen zodra hij niet in de buurt is.

Tekenend was een voorval gisteren. Desiree vraagt aan Georgie: 'als jij er vanavond uit moet, wil jij mijn ouders dan even bellen?'
Georgie: 'tuurlijk, ik bel Ons Paps&Mams wel even.'
Miranda zit er ook bij, en ook zij verklaart zich bereid de ouders van D. te bellen.
Dan Georgie tegen D: 'wat als Koos wint?'
Desiree kijkt even schijnheilig om zich heen en zegt vervolgens grijnzend: 'Laat dan maar zitten.' de rest begint te lachen.

Maar goed, de roedelleider. Volgens mij is dat een vrouw, namelijk Hieke. Ze is overtuigend, ligt tamelijk neutraal in de groep, is moederlijk. Er wordt naar haar geluisterd. Ze zal zelden zomaar iets roepen, als zij haar mening in de strijd gooit heeft ze erover nagedacht, en krijgt ze de groep daar waar ze die hebben wil.


[Dit bericht is gewijzigd door Gert op 13-10-2000 10:24]

Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_392926
----------------------------
Zeeuws jongetje:
Koos lijkt zijn plaats als roedelleider te verliezen aan de nieuwe aap, ED.
---------------------------

Ja dat zag ik ook. Koos voor t eerst weer actief (zal de bungy-adrenaline wel zijn) op het puntje van de bank. Ed in totaal zelfverzekerde pose achteruitgeleund. Koos letterlijk onttroond van zijn slaapbank. Beiden in gesprek en Koos maar snuffelen naar de nieuwe: onderdanigheid ten top. Maar het kan een voorbarige veronderstelling zijn dat Koos het aflegd als opperaap. Misschien heeft hij door niet uit het huis te zijn gestemd, de bungysprong en de hogere leeftijd van Ed het idee dat hij nu bij de jongeren hoort. Begint Koos aan zijn tweede jeugd? Moet ze eerst wat langer observeren voor ik wetenschappelijk verantwoorde conclusies kan trekken.

[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 13-10-2000 16:04]

pi_393141
In Voer Voor Psycho’s deel 1 hadden we het over geboortetrauma’s.

Desirees behoefte in bed wordt dankzij een interview met haar moeder in de uitzending van 12-10 22:45 indirect verklaard.
Desi is 4 weken (bijna 1 maand) te vroeg geboren. Zo jong al weg uit de moederschoot kan dit gemis aan warmte nooit worden gecompenseerd.

Quotes:
---------------------------------------------
Harry - donderdag 21 september 2000 00:53
De eerste 5 levensjaren zijn bepalend voor je basis-persoonlijkheid !!
Zeker ook de geboorte, en de eerste weken daarna, is een belangrijk moment !
Zelfs de tijd voor de geboorte is belangrijk ; zo wordt beweerd, en is in de praktijk ook zichtbaar. ( Zie een kind van een verslaafde vrouw b.v. ).
Hierbij is degene uiteraard afhankelijk van diens omgeving / opvoeding.
---------------------------------------------

Ik herhaal:
Misschien moeten ze deze keer een rebirthing-tank i.p.v storvat bij het BBhuis afleven...

pi_394119
quote:
Op 12 oktober 2000 20:59 schreef Harry het volgende:
Genoeg voer voor de komende periode ;

- hoe wordt de nieuwe bewoner ingepast ?
- hoe gaan Robin en Dees met elkaar om ?
- gaan Georgie en Kim het doen ?
- wordt Fewdi meer populair ?
- Hieke nog steeds de nr. 1 in de polls ?
- blijven ze Engels lullen ?
- pakt Bianca nog iemand ?
- zal Robin er weer op los schieten ?


Nou, inmiddels redelijk duidelijk, he? Ed (ik wil steeds per ongeluk Rex zeggen) wordt vijandig ontvangen, niet alleen in het huis, maar ook in de buitenwereld (ik denk dat dat niet alleen wat zegt over Ed). Robin en Dees beginnen elkaar weer te vinden (het zat er in, 2 buitenbeentjes). Bianca pakt helemaal niemand (ze vind Ferdi te jong)en blijft engels lullen. Ferdi is al populairder en bovendien wel heel goede vriendjes geworden met Georgie. Samen staan ze dus sterk tegen Robin, die inderdaad weer de bocht is uitgevlogen. Hieke gaat winnen.

Ik vind het een saai spelletje worden zolangzamerhand. Stem meteen maar weer een nieuwe bewoner er uit, volgens Georgie heeft deze geen recht. Wat een zogenaamde veiligheid ervaren deze mensen. Ze denken dat ze er allemaal voorlopig nog inzitten, want eerst moet Ed er uit. Zul je toch zien dat er een ander uitgestemd wordt door het Nederlandse publiek. Van mij mag het, dan weten ze tenminste weer waar het spelletje om gaat.

  zaterdag 14 oktober 2000 @ 11:28:27 #32
262 Re
Kiss & Swallow
pi_394141
De volgende nominatie ronde is juist heel interesant

stel iedereen geeft 2 stemmen aan Eddyman dan blijven er nog genoeg punten te verdelen over de anderen en daar zit nou net het leuke want dat zal leiden tot irritaties, en als dat niet leidt tot irritaties dan zal door het massaal stemmen op Eddyman de groep nog hechter worden wat weer leidt tot problemen bij de volgende nominatie ronde want dan is de 'oorspronkelijke' groep weer intact en begint het echte spelletje

04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Moderator zaterdag 14 oktober 2000 @ 11:46:09 #33
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_394154
quote:
Op 14 oktober 2000 11:28 schreef Re het volgende:
De volgende nominatie ronde is juist heel interesant

stel iedereen geeft 2 stemmen aan Eddyman dan blijven er nog genoeg punten te verdelen over de anderen en daar zit nou net het leuke want dat zal leiden tot irritaties, en als dat niet leidt tot irritaties dan zal door het massaal stemmen op Eddyman de groep nog hechter worden wat weer leidt tot problemen bij de volgende nominatie ronde want dan is de 'oorspronkelijke' groep weer intact en begint het echte spelletje


Je zegt het zelf al in de laatste zin. Pas na de volgende nominatieronde begint het 'echte' spelletje.
Volgens mij duurt het nog een nominatieronde verder voordat het echte spelletje begint.
Het staat als een paal boven water dat Ed eruit wordt gestemd de volgende ronde. Daarna is Koos aan de beurt, 'zeker te weten' Ongeacht met wie hij genomineerd wordt, hij verloor notabene al op een haar na van Miranda bij de vorige ronde.

Pas daarna wordt het wat ondoorzichtiger.

Voor wie kiest het Nederlandse publiek bijvoorbeeld als Robin, Ferdi en Georgie genomineerd worden? Heel aannemelijk scenario, gezien de verhoudingen tussen de bewoners!
Gaat Driftkikker/Dierenbeul Robin het afleggen tegen de 'irri' vette flex-kakkerrrr Furrby? Georgie blijft buiten schot, om de een of andere reden ligt deze proleet met z'n zouteloze leukdoenerij goed bij het publiek

Anyway: dit duurt dus nog even. Pas nadat Koos eruitgebonjourd is wordt het spel-element weer interessant, vrees ik.

Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  zaterdag 14 oktober 2000 @ 12:13:02 #34
6457 DaMan
Een tijger in bed!
pi_394172
quote:
Daarna is Koos aan de beurt, 'zeker te weten'

NEEEEEEEEEEE!!!! Koos RuLeZ als 'n onbegrensde truck

Koos roeleert 't BB2 huis!!!!

BURP!!! Sprak ze teder...
pi_394182
Wat nu als de productie besluit om Ed er nog niet uit te zetten ?? Jullie gaan er te veel van uit dat de stemmingen eerlijk gevolgt worden. Zolang het de productie uitkomt wel, maar dat kan nu wel eens anders lopen.
  zaterdag 14 oktober 2000 @ 16:10:42 #36
6457 DaMan
Een tijger in bed!
pi_394363
Ik heb nog niet eerder aandacht aan Desiree besteed, maar de laatste dagen zag ik toch weer 'n paar dingen, die me opvielen. Desiree weet niet echt goed met mensen om te gaan, zoals hier al vaker besproken is. Ze is echt 't type dat alleen maar op dominante mannen valt & daarmee gaat ze iedere x weer op haar (mooie) bekkie (Robin). Daardoor reageert ze ook zo vaak gefrustreerd & 't gaat haar ook om de aandacht. Een vd. neveneffekten daarvan is, is dat ze snel jaloers is. Helaas is dat laatste 'n eigenschap, die ze niet kan afleren. Ik hoop voor haar, dat ze 'n x op 'n normale man valt, waardoor ze 'n gezonde kijk op mensen krijgt. Ondanks alles lijkt ze me toch 'n leuke meid. Ze is in ieder geval 1 vd. weinige bewoners die haar ware aard laat zien. Dat bleek bijvoorbeeld uit 't tranendal, bij 't vertrek van Miranda. Het ging haar niet om Miranda, maar om 't hondje
BURP!!! Sprak ze teder...
  zaterdag 14 oktober 2000 @ 18:54:07 #37
2049 Dark
AKA Bestweldonker
pi_394547
quote:
Op 14 oktober 2000 12:25 schreef tanjalies het volgende:
Wat nu als de productie besluit om Ed er nog niet uit te zetten ?? Jullie gaan er te veel van uit dat de stemmingen eerlijk gevolgt worden. Zolang het de productie uitkomt wel, maar dat kan nu wel eens anders lopen.
Heel fijn Tanjalies, daar zat ik zelf ook al aan te denken .

Het zal een behoorlijke schok teweeg brengen bij de "oude garde", als blijkt dat het Nederlandse publiek iemand van de eerste orde eruit stemt.
Bij Miranda was bijna een ieder er van overtuigd dat ZIJ ook zou gaan, dus als Ed er nog ff in blijft bij het volgende nominatierondje,........SCHRIKKEN!
Nu denken ze volgens mij, dat hun gevoelens van, het laatste erbij, het eerste eruit, klopt met wat het publiek vindt, als Ed nog mag blijven zijn ze hun "zekerheid" kwijt en is er weer ruimte voor aardige conflict-TV.

Ondanks mijn vleesch geworden haat jegens Ed en de kans dat ik de boterhammenworst waarschijnlijk niet zal winnen, mag Ed om de conflicten nog wel ff blijven.

Graag zelfs, de irri moet er zo lang mogelijk IN LOL.

.

Alleen dode vissen zwemmen met de stroom mee!
  zondag 15 oktober 2000 @ 00:46:39 #38
4613 Roache_
Troika hier, Troika daar
pi_395039
Ik denk dat er weinig gemanipuleer aan te pas hoeft te komen. Dat Ed bij de aankomend genomineerden behoort moge duidelijk wezen, maar de schrik zou je toch om het hart slaan als bijvoorbeeld twee potentiële weggestemden zoals Desiree of Robin ook in het beklaagdenbankje zitten. Die twee maken, in mijn niet internettende omgeving (volledig onbewust van het 'mijn haat tegen Ed is een vleesgeworden demon' topic) een zeer reële kans om daadkrachtig en zonder ommehaal eruit getrapt te worden. En niet volledig onterecht. Zeurende mensen heeft de gemiddelde persoon genoeg om zich heen, die hoeft men niet op t.v te zien, exit Desiree. Robin: twijfelgeval. Heeft een hoog "was ik ook zo toen ik zo oud was?" gehalte over zich, kan nog voor vuurwerk zorgen. Maar wat we tot nu toe van Ed hebben gezien is voornamelijk afzetten van de oude groep tegen de nieuweling, en dat vreselijk opblazen. Ik kan me voorstellen dat het vreselijk moet zijn om in het BB huis te zitten en dat Ed dan binnenkomt. Je hebt net een maand de tijd gehad om volledig aan elkaar te wennen, een beetje te hangen, een beetje je taakjes te doen, en dan staat er opeens een piemelnaakte vent die je om dat zeepje vraagt!!! Het is toch hemeltergend dat wij accepteren dat een stel apen in een huis die we volledig aan elkaar hebben zien wennen en elkaars eigenaardigheden voor waar hebben aangenomen gaan steigeren als iemand iets onconventioneels doet als vragen stellen, praten (in plaats van geluid maken) en het lef heeft gvd naakt te douchen (op de EERSTE dag nog wel!!!!) gaat lopen veroordelen onder het mom van: Eerst nederig opstellen, dan een plaatsje in de groep verwerven en hem er dan keihard uitstemmen!
Het zou me een hoop plezier geven als hij erin blijft en eens flink aan de weg gaat timmeren als overwinnaar van BB2000. Wat zullen die nare mensen, met uitzonderingen daargelaten qua naarheid, op hun neus kijken als de indringer ze allemaal een loer draait.
Voor de overwinning gaan (*)en het lef hebben dit gewoon te zeggen zorgt ervoor dat je niet met planten hoeft gaan te duwen, je geen kwisjes hoeft gaan te houden, je mag distantiëren van de x-files etcetera.
Je ziet nu al dat de groep zich in de meest idiote bochten gaat wringen om Ed te lozen. Ik denk dat het ze niet goed af gaat gaan.

(*) Overwinning: lees een show presenteren o.i.d. Voor 250k koop je een achtertuin vandaag de dag.

Ben te zaai voor een signature
pi_395066
quote:
Op 15 oktober 2000 00:46 schreef Roache_ het volgende:
Ik denk dat er weinig gemanipuleer....
....ze niet goed af gaat gaan.
Zeer verhelderend stukje bedankt!

[Dit bericht is gewijzigd door Brock op 15-10-2000 01:02]

  zondag 15 oktober 2000 @ 03:51:56 #40
4613 Roache_
Troika hier, Troika daar
pi_395265
Mag de "de" ajb uit de topictitel?
Ben te zaai voor een signature
pi_397180
Observatie nieuwaangekomene in primatengroep BB2

Aap Ed komt net uit de jungle. Hij is vers, sterk, brutaal en doet er alles aan om op z’n aaps de leiding te krijgen over de groep. Al gaat hij er misschien binnen 2 weken uit: zijn gedrag en de reactie van de groep is zeer interessant.
-Ed palmt meteen Koos in. Neem plaats aan het hoofd van de tafel, probeert gespreksleider te zijn, sust een ruzie, helpt hogeren, laat lagere apen voor hem werken, verzint nieuwe dingen, ontfermt zich meteen over het vuur, laat de groep kiezen of ze hem in hun nestkamer willen hebben, en bovenal toont hij direct de mannelijkheid van zijn lichaam.
-Koos zijn leiderspogingen bvb bij de ruzie tussen Robin en Georgy mislukten: Ed had het laatste woord. Koos trekt zich terug bij Desiree en krijgt een re-make kappersbeurt. Hij laat zich dus uitgebreid vlooien door een lagere in rang om toch nog aandacht te krijgen. Is blij met de aandacht van de nieuwkomer.
-Robin zoekt een aanleiding om Ed eruit te werken. Elke gelegenheid is goed om het gevecht te laten uitbarsten. Georgy krijgt er van langs omdat hij lieveling Kim heeft en daarmee hogere status dan Robin. Die is het eerste obstakel wat uit de weg moet worden geruimd.
-Georgy laat laawaaierig zijn status zien: ik heb maling aan alles want ik heb lieveling Kim.
-Annet toont belangstelling voor Ed. Ferdi reageert hierop door Annet uit te dagen met hem te tongen. De nieuweling schat haar hoog en helpt haar met koken.
-Hieke toont haar zorgzame rol door de groep te motiveren de nieuweling zijn bed te verschonen. En probeert bij die gelegenheid te tonen dat de nieuweling ergens in tekort schiet. De nieuweling schat haar hoog: vraagt haar om hulp en helpt haar met voedsel bereiden.
-Ferdie papt voor de zekerheid vast aan met de nieuwe leider. Ze behoren tot dezelfde stam. Ergens op BBsite las ik dat Ed familie is van Ed Nijpels. De Nijpeliaanse stemklank klinkt uit beider “aardappel in keel”.
-Bianca toont zich onverstoord. Ed tracht behulpzaam te zijn bij haar ochtendrituelen voor de groep. Ed’s naaktheid ontlokt haar dat ze wel eens ‘grotere’ heeft gezien.
-Kimmie is te jong en speels: reageert hoegenaamd niet.
-Desiree is het nerveuste aapje van de groep en roept ze erbij bij elke handeling die de nieuwe verricht.

Conclusie:
-de nieuweling heeft de groep danig in de war gebracht.
-de nieuweling laat de pikorde opnieuw gemaakt worden en de groep heeft het hier erg druk mee.

-Leiders in de groep volgens het gedrag van de nieuwkomer:
1-koos: uitgeschakeld
2-Annet: bondgenoot gemaakt
3-Hieke: nog niet gewonnen want ze heeft ‘m door
4-Ferdi: gewonnen door aanpappen en verhalen over junglebeach buiten.
4- Robin: uitgeschakeld door m voor schut te laten gaan
6-Desiree: uitgeschakeld door haar voor schut te laten gaan
7-Bianca: heeft hij nog een probleem mee gezien haar gender moeilijk te grijpen.
8- Georgy: voor zich gewonnen door ‘m te verdedigen bij het toetjesincident
9-Kim: met toetjesincident gerustgesteld, kan zich verder in Georgy verdiepen.

Tot zover mijn tussen-raportage van het onderzoek naar de primaten-groep BB2

Prof. Lurky
Onderzoeker diergedrag groten mensapen

[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 16-10-2000 12:19]

  maandag 16 oktober 2000 @ 12:31:41 #42
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_397204
quote:
Op 15 oktober 2000 03:51 schreef Roache_ het volgende:
Mag de "de" ajb uit de topictitel?
helemaal off-topic, maar ik ergerde me er ook al een tijdje aan. Het is VVP en niet VVdP!!

[Dit bericht is gewijzigd door Brighteyes op 16-10-2000 12:31]

***
pi_397481
Geachte Prof. Lurky.

Met veel interesse heb ik uw artikelen in het Journal of Social Animal Behavior gelezen.

Wat zijn uw verwachtingen van het plaatsen van de geit binnen deze groep?
Zal dit dier direct onderaan de ladder worden geplaatst, door middel van het geven van aggressieve signalen (zoals met de kip gebeurde)?

Of zal er sprake zijn van harmonieuze integratie? Zal de geit het verzorgingsinstinct in de de bewoners naar boven brengen (wie heeft het meeste verzorgingsinstinct binnen deze groep?)

Of jaloezie? De geit zal misschien kunstjes leren en aandacht trekken. Sommige bewoners zullen dat niet waarderen. Bijvoorbeeld de kunstjesmakers Ferdi en Robin.

En hoe reageert Georgie als Kim te veel aandacht geeft aan de geit. Of intiemere dingen met de geit doet (over kont aaien) dan ze met Georgie wil doen?

Denkt u dat de geit uw experiment zal verstoren of is de geit juist toegediend om de reacties van de groep op te wekken en draagt het bij aan uw onderzoek?

Hoogachtend,

O(+&gt; There's so much hate goin' round. Hard to not let it get you down. Least we can do is make a joyful sound.
pi_397711
quote:
---------------------
Denkt u dat de geit uw experiment zal verstoren of is de geit juist toegediend om de reacties van de groep op te wekken en draagt het bij aan uw onderzoek?
----------------------
Ik ben onderzoeker maar op uw verzoek waag ik mij aan een voorspelling. De geit zal voor consternatie in de groep zorgen. Sommige groepsleden gaan de geit de belangrijkste beschouwen. Enkele groepsleden zullen jaloers op de geit worden en haar als buitenstaander en nieuwe concurent beschouwen. De geit kan niet weggestemd worden maar leidt de aandacht wel af van de nieuwkomer Ed. Voor allen is dit een nieuwe ervaring: een die ze met de werkelijke concurent en nieuwkomer Ed delen. Dit maakt hem een van de hunnen: deelgenoot en volwaardig groepslid. De hordeleden met een kleine afstand tot de natuur zullen ofschoon ze niet de grote bek van de stadsmens hebben zich nu kunnen profileren. De Geit zal alles in juiste proporties brengen zoals dat ook bij een familie van Homo Sapiëns gebeurd zodra er een kindje is geboren. De Geit is hun kindje. Ik verwacht zonder gegrond bewijs dat de ouders zoals Hieke en Ed zich er om zullen bekommeren. Hiermee beslechten zij hun onderhuidse onenigheid. De Geit is bindende factor.

(Overigens heeft mijn colega Dr. H. Von Der Tonnen-Krieg heel goed naar ER gekeken. Ook wij onderzoekers apen succesvol gedrag na van onze soortgenoten. Dit n.a.v. de date op een geisoleerde plek met 1 van het andere kamp onder genot van voor de groep onbereikbare lekkernijen bij de winnaar van de Triaton)

[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 16-10-2000 18:38]

pi_400198
Prof. Lurky ,

denkt u dat Ed werkelijk aan zijn laatste uitdaging bezig is ?

zou het mogelijk zijn dat dit exemplaar werkelijk iets onder de leden heeft ?

pi_400622
Geachte heer Voos,

Op uw vraag of Ed aan zijn laatste uitdaging bezig is kan ik u melden dat dit exemplaar inderdaad iets onder de leden heeft. Er zijn een aantal tekenen van terug te vinden: zowel fysiek als psychisch.

Het normale beeld van de Homo Horecae is:
-Begint gesprekken zonder veel van zichzelf bloot te geven, zodra het gesprek gaande is loopt hij naar het volgende stilgevallen deel van de bar en start daar een gesprek.
-Als er iets over zichzelf verteld wordt zijn dit reisverhalen. De HH heeft vaak veel inkomen en vrije tijd. Met name de Homo Horecae Strandtenticae heeft in de winter weinig te doen.
-De HH geeft altijd hoog op van de zelfstandigheid en trouw zijn/haar afwezige levenspartner. Voorbeeld is jonge HH Georgy die nog op zoek is naar zo’n ‘niet bezitterig’ exemplaar.

In het geval van Ed klopt het volgende niet met gezond HHS-gedrag:
-Ofschoon al het hele jaar omringd door allerlei onbekenden gaat hij in de winter nogmaals tussen vreemden opeengepakt zitten i.p.v. van Thailand oid te vertrekken.
-Ondanks grootste horecaplannen en jong gezin stort hij zich in een weinig lucratief zaakje als wekenlang 24 uur per dag meedoen aan een tvspel.

Algemeen fysieke waarneming bij HHSer Ed:
-De HH heeft meestal op middelbare leeftijd een afgeleefde doorgroefde kop. Ed heeft dit in extreme mate. Zijn groeven zijn de lidtekens van langdurig nachtleven gecombineerd met de inwerking van teveel zeewind en zoutwater. Door deze tekens is het niet geheel zichtbaar dat Ed iets onder de leden heeft. Vermoedelijk een virus. De signalen hiervan zijn: vroeg slapen, allergie, goed warm gekleed gaan, extreme properheid op het eigen lichaam, aandrang zich nog eenmaal onder de mensen te kunnen bevinden en het Moerman-dieet van muesli.

Conclusie:
Ed is ziek. Hij wil nog eenmaal iets ondernemen maar wel in een bejaardentehuisachtige omgeving. Hiervoor koos hij het Ja-Zuster-Nee-Zuster rusthuis voor jongeren van Dr. H. Von Der Tonnen-Krieg. In deze omgeving is hij, gezien de maillaise in de reguliere gezondheidszorg, verzekerd van volledige observatie 24 uur per dag.

Tot zover mijn stelling omtrent Ed. Dank voor uw invalshoek en de geboden gelegenheid.

Prof. Lurky

[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 18-10-2000 11:53]

  donderdag 19 oktober 2000 @ 09:36:49 #47
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_402517
Even naar boven, voor de mensen die niet naar beneden kunnen!
***
pi_404500
Effe over dat breien van Annet. Natuurlijk wil ik ook graag weten Wat ze aan het breien is (??? een tafelkleed?), maar vooral Waarom ze aan het breien is. Die eindeloze repeterende bewegingen, die trance waar je in raakt... is het niet ongeveer hetzelfde wat tijgers in kooien doen? (heen en weer lopen bedoel ik). Zit ze zichzelf te troosten met haar breiwerk? Is het een crypto-auto-erotische stimulatie?
I am but mad north-north-west; when the wind is southerly I know a hawk from a handsaw.
  Moderator vrijdag 20 oktober 2000 @ 19:53:30 #49
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_405368
Vraagje: waarom roept iedereen die door de bewoners genomineerd wordt danwel door het publiek verwijderd wordt: "Ja dat wist ik wel."
Vanavond ook weer, in de uitzending. Annet, wel 10 keer: "Ik zei het nog hè! Ja, ik wist het wel."

Georgie deed dit net zo hard trouwens. En Darius toen hij wegmoest: "Ik wist het ik wist het ik wist het."

Waarom doen ze dat allemaal? Heeft het te maken met geen gezichtsverlies willen lijden? In de zin van: dit is geen verrassing voor me, ik heb alles onder controle?

Wie weet dit?

Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_406056
quote:
Op 20 oktober 2000 19:53 schreef Gert het volgende:
Vraagje: waarom roept iedereen die door de bewoners genomineerd wordt danwel door het publiek verwijderd wordt: "Ja dat wist ik wel."
Eigenlijk verwachten ze allemaal dat ze stiekum gehaat worden door iedereen en zijn ze stomverbaasd als ze niet genomineerd worden. Minderwaardigheidsgevoelens heeft iedereen wel in min of meerdere mate. Als iedereen op het moment van de nominaties zijn gedachten uit zou spreken dan zouden die van de niet-genomineerden zijn: "hoe is het mogelijk, ik ben Niet genomineerd, terwijl ik zo zeker wist dat het wel zo was... en dat terwijl ik zo verschrikkelijk ben", maar niemand gaat zoiets un-cools natuurlijk hardop zeggen. De genomineerden worden op dat moment gedwongen om een reaktie te geven en daarom komt dat domme "kwisstetwel, katnogsoongevoel" eruit.
Dat denk ik tenminste.
I am but mad north-north-west; when the wind is southerly I know a hawk from a handsaw.
  zondag 22 oktober 2000 @ 05:43:19 #51
4613 Roache_
Troika hier, Troika daar
pi_407015
Tot vanavond verkeerde ik in dubio, maar nu weet ik het: Annet moet eruit..
Ik zag Annet tot voor kort alleen als een lief aardig schepsel wat in haar goedheid en opofferingsgezindheid alles belichaamde wat een Annet hoort te zijn en te doen. Tot vanavond...
Heb zojuist een Risk-sessie van 7 uur achter de rug met drie meiden van wie ik in het dagelijks leven zou kunnen zeggen dat ze op z'n minst niet de kaas van het brood laten eten. Maar zodra ze een spelletje gaan spelen?!?!!
"Als ik nu met een leger op Afrika ga staan, beloof je dan dat je mij niet vanuit Amerika aanvalt?"
(Geen aarzeling) "Ja, dat beloof ik, dan pakken we samen die blauwe pik!" (Hmm, ik speelde met blauw en was de enige met een, nou ja, je snapt het wel.)
"Sorry hoor dat ik je moest veroveren daar in Ontario.."Geeft niks hoor meid, dan pak ik die blauwe ballen daar in noord-west territoria wel voor je, okee?"
Ze gingen volledig voorbij aan hun opdracht en speelden vooral ter verhoging van hun male-bashing, en met succes moet ik zeggen. Ik ging roemloos tenonder in dit geweld van elkaar begrijpende en verontschuldigende vrouwen. Het continue gekonkel om maar niet aan te vallen om niet aangevallen te worden en zodoende te overwinnen. Vrouwen zijn vele malen meer geraffineerd dan dat ik ooit voor mogelijk had gehouden, zeker wanneer het spelletjes betreft, of het nu de wereldoverheersing of 250K betreft.
Wat een eye-opener!
Ben te zaai voor een signature
  zondag 22 oktober 2000 @ 05:44:21 #52
4613 Roache_
Troika hier, Troika daar
pi_407016
dubbel om duistere redenen

[Dit bericht is gewijzigd door Roache_ op 22-10-2000 05:44]

Ben te zaai voor een signature
  zondag 22 oktober 2000 @ 05:49:26 #53
4613 Roache_
Troika hier, Troika daar
pi_407017
quote:
Op 22 oktober 2000 05:44 schreef Roache_ het volgende:
dubbel om duistere redenen
Maar daarmee bedoel ik dus eigenlijk te zeggen: Een Annet lijkt best leuk in een groep, tot je zelf in zo'n groep zit.... Dan krijgt het begrip negatief emotioneel ineens een heel andere invalshoek en dreig je zelfs lid te gan worden van de Desiree-fanclub...
Dat *begríjpende*. AAAAAAAAH!!!!!!
Ben te zaai voor een signature
  zondag 22 oktober 2000 @ 12:32:14 #54
503 Letterman
Niet Voeren!
pi_407161
De onmogelijke liefde tussen Hieke en Ferdi.

Je ziet in de afgelopen dagen aan de lichaamstaal, het oogcontact en de "losse" opmerkingen dat Hieke en Ferdi meer voor elkaar voelen dan zomaar elkaar aardig vinden. Ferdi heeft aangegeven naar Annet zijn verliefdheid te onderdrukken vanwege de man die Hieke heeft. Op zich klopt dit niet. Als een man die vrijgezel is verliefd is op een vrouw die reeds een relatie heeft zal hij dit niet per definitie weg stoppen.
Een man is een jager en zal proberen tussen de man en vrouw te komen. De ene man doet dit gedoseerd, de andere man doet dit ongenuanceerd. De camera is voor wat betreft Ferdi een obstakel.
Hieke heeft eigenlijk het zelfde "probleem. Ze vindt (in mijn beleving) Ferdi een erg leuke jongen. Niet om met Ferdi een vaste relatie te hebben maar wel om lekker mee te scharrelen.Haar lichammstaal maakt toch wel duidelijk dat ze haar lichaam tegen het zijnde wil drukken. Perse neuken hoeft Hieke niet. Ik denk dat ze graag wil zoenen en dus de naakte lichamen tegen elkaar wil drukken. De demotiverende factor voor Hieke is ook het camera werk. Ze weet donders goed dat echt alles wordt geregistreerd en is zich (de gehele tijd) zeer bewust van de camera´s. Ze wil haar relatie met haar vriend/man niet ter grabbel gooien voor dat ene korte moment met Ferdi......Ferdi zegt dat hij de relatie tussen Hieke en haar vrind/man respecteerd maar dit geloof ik niet.

Begin bij het begin en eindig nooit!
  zaterdag 4 november 2000 @ 22:26:46 #55
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_443075
Op speciaal verzoek ff omhoog.
Het komt goed.... En anders maar niet.
  zaterdag 4 november 2000 @ 23:21:25 #56
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_443182
quote:
Op 22 oktober 2000 12:32 schreef Letterman het volgende:
De onmogelijke liefde tussen Hieke en Ferdi.

Je ziet in de afgelopen dagen aan de lichaamstaal, het oogcontact en de "losse" opmerkingen dat Hieke en Ferdi meer voor elkaar voelen dan zomaar elkaar aardig vinden. Ferdi heeft aangegeven naar Annet zijn verliefdheid te onderdrukken vanwege de man die Hieke heeft. Op zich klopt dit niet. Als een man die vrijgezel is verliefd is op een vrouw die reeds een relatie heeft zal hij dit niet per definitie weg stoppen.
Een man is een jager en zal proberen tussen de man en vrouw te komen. De ene man doet dit gedoseerd, de andere man doet dit ongenuanceerd. De camera is voor wat betreft Ferdi een obstakel.
Hieke heeft eigenlijk het zelfde "probleem. Ze vindt (in mijn beleving) Ferdi een erg leuke jongen. Niet om met Ferdi een vaste relatie te hebben maar wel om lekker mee te scharrelen.Haar lichammstaal maakt toch wel duidelijk dat ze haar lichaam tegen het zijnde wil drukken. Perse neuken hoeft Hieke niet. Ik denk dat ze graag wil zoenen en dus de naakte lichamen tegen elkaar wil drukken. De demotiverende factor voor Hieke is ook het camera werk. Ze weet donders goed dat echt alles wordt geregistreerd en is zich (de gehele tijd) zeer bewust van de camera´s. Ze wil haar relatie met haar vriend/man niet ter grabbel gooien voor dat ene korte moment met Ferdi......Ferdi zegt dat hij de relatie tussen Hieke en haar vrind/man respecteerd maar dit geloof ik niet.


Hij zal wel verliefd op haar zijn. Hij hoeft die liefde natuurlijk niet te consumeren. Waarschijnlijk bedoeld hij dat met het onderdrukken van zijn verliefdheid. Naar mijn bescheiden mening kan je namelijk een verliefdheid niet onderdrukken maar je kan het wel laten voor wat het
is. Hij zal werkelijk niet de relatie van Hieke willen ondermijnen daarvoor heeft hij te veel respect voor Hieke.
pi_443218
Zou BB een en ander net zo goed door hebben, zoals hier op fok beschreven. Vermoedelijk wel. Aangezien sterke drank in deze situatie wel eens een remming zou kunnen wegnemen die ze beide in nuchtere toestand nog wel hebben, kan het wel eens gebeuren dat BB eerder dan verwacht weer een krat drank naar binnen schuift.

De drank van afgelopen keer heeft per slot van rekening gezorgd dat F bij H in bed is gaan liggen.

Als dat op korte termijn gebeurt, denk ik dat zowel H als F in front van de camera verder gaan dan voor beide wenselijk is. Hiermee zijn we weer terug bij een van onze hoofdthema’s uit BB1. Met andere woorden, hoever gaat de productie met manipuleren van mensen en programma, omwille van de kijkcijfers.

Verrassend was dat zij samen de hele nacht in het 1 persoonsbed van H geslapen hebben. Niet erg comfortabel. Voor zover ik heb begrepen hebben de streams geen beelden laten zien van het knusse samenzijn. Het kan dus ook zo zijn dat BB de relatie van H hiermee heeft willen beschermen.

Ik wacht in spanning af.

  zondag 5 november 2000 @ 00:00:55 #58
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_443268
Dat zullen de kijkcijfers bepalen denk ik.

Wat wel opvalt is dat de hele situatie een tweedeling in de groep bloot legt. Annet, Bianca, Dees zijn steeds meer in elkaars gezelschap. Annet stookt het op bij de twee verlaten dames. Bianca heeft een verlies aan twee kanten Ze is haar vriendinntje kwijt en haar vriendje. Dees raakt haar slaapmaatje kwijt. Wat een jaloezie ontstaat er ineens.

  zondag 5 november 2000 @ 00:24:29 #59
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_443365
Bianca is stiller dan normaal

Hieke lijkt een beetje te zijn geschrokken van de toenadering tot Bianca eerder. Vandaag lijkt ze Bianca wel vergeten. De hele dag al loopt ze achter Ferdi aan. Samen zijn ze aan het voetballen, samen doen ze de was, samen zijn ze aan het kaarten en tijdens het avondeten zitten ze naast elkaar aan de tafel.

Het lijkt of Hieke en Ferdi allebei niet goed raad met de situatie weten. Tijdens het eten kijken ze elkaar niet aan. Maar zodra een van beiden opstaat van tafel, volgen ze elkaar met hun ogen.

Bianca is voor haar doen erg rustig. Een groot gedeelte van de middag en avond werkt ze in haar eentje aan het roulettekleed. Ze lijkt niet verdrietig en heeft geen op- of aanmerkingen gemaakt, ze is alleen ovallend rustig. Wat gaat er in haar hoofd om?

Iets later op de avond blijkt dat Bianca inderdaad ergens mee zit. Tegen Annet uit ze haar woede:"Als mensen zoiets tegen mij zeggen dan kookt mijn bloed". Bianca is kwaad. Maar op wie?

M.B.
www.big-brother.nl

Is dit dan toch het bewijs.

pi_443793
Zonder dat we werkelijk gezien hebben hoe H en F samen in bed gelegen hebben, insinueert Veronica toch meer dan dat er waarschijnlijk aan de hand is.

Of heeft er wel al het nodige plaatsgevonden. Dit laatste zou de verklaring kunnen zijn voor het schichtige gedrag van H en F de laatste dagen.

Hebben ze werkelijk de nodige gevoelens voor elkaar, en was het geen dronkemans uitglijder afgelopen donderdag.

Het is makkelijk om het te veroordelen, maar als het gevoel echt is, kan je dat nooit helemaal onderdrukken.

Hieke schat ik niet als zo dom in, dat ze niet beseft dat dit haar kansloos maakt voor de hoofdprijs.

Het kijkersvolk veroordeeld een samenwonende moeder in zo’n situatie keihard.

Zo ruimdenkend is Nederland nog niet.

  zondag 5 november 2000 @ 09:48:10 #61
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_443802
Ik verwacht dat ze alle twee de rekening gepresenteerd krijgen. Niet alleen van het nederlandse publiek maar ook van de bewooners.

Ik denk overigens dat er geen enkele twijfel meer bestaat. Deze mensen zijn verliefd. Zowel Hieke als Ferdi. Als je de nieuwsberichten op de BB site leest wijst alles in die richting. Ook het jaloerse gedrag van de verliesers (Bianca, Dees) is een duidelijk signaal.

De vraag nu alleen blijft nog hoe ver gaan ze. Blijft het bij situatie zoals die nu is. Of wordt het gevoel zo sterk dat ze meer willen.
Dit is volledig in de handen van Hieke. Hoe ziet zij haar relatie thuis. Is deze relatie sterk en goed dan zal ze nooit overstag gaan en zichzelf laten gaan. Zit er ongenoegen in de relatie die ze thuis heeft dan zou het allemaal wel eens heel spannend kunnen worden.

Ik met mijn zieke gedachte hoop natuurlijk op het laatste. Neem het me niet kwalijk.

pi_443812
Zo ziek is die gedachte niet. Het is 1 van de elementen die BB aan zijn kijkcijfers helpt.

Ik denk alleen dat het niet de gevoelens alleen zijn. Hoe vaak hebben we al niet ervaren dat een gesprek in de dagboekkamer bepalend voor het gedrag van de bewoners is.

Hieke is tot op dit moment volgens mij, door de DBK nog niet gewezen op de gevaren van haar gedrag. Prive en in het spel.

Op dit moment zie je dat aan het gedrag van Robin. Hij zal wel te horen hebben gekregen dat hij als hij niet aardig tegen de geit doet, hij grote kans maakt om er uit te worden gestemd.

Dat laatste is natuurlijk maar ten dele waar. Uiteindelijk bepaald de productie wie er nu wel of niet uit gaat. Voorbeelden te over.

pi_460789
Ik heb in verschillende topics gezien dat er werd gevraagd naar dit topic. Dus bij deze zal ik mijn favoriete meelees topic even een flinke schop geven.
* Num schopt... auw!
  maandag 13 november 2000 @ 11:44:47 #64
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_465633
12-11-2000

Kan een vrouw BB winnen?

In alle landen waar Big Brother heeft gedraaid, heeft een man gewonnen. In landen waar de serie nog niet is afgelopen, doen de mannen het ook het best. Toeval, of is het niet aan vrouwen besteedt om de honderd dagen succesvol af te maken?

In België zijn er inmiddels vier bewoners uit; vier vrouwen. In Italië zijn drie personen weggestuurd; drie vrouwen. In Amerika ging de eindstrijd tussen drie mannen. In Zwitserland zijn ook al drie vrouwen weg, en nog maar één man. Zweden is het enige land waar de vrouwen het ietsje beter doen dan de kerels: drie mannen zijn weg en slechts twee vrouwen. Hoe kan dat toch?

Dr. IJ.H. Van Emmerik, hoofddocente aan Universiteit Utrecht, verwijdt het aan de statuskarakteristieken. “Mannelijke eigenschappen worden in de hele sociale samenleving beter gewaardeerd dan die van vrouwen.” Als voorbeeld kan je de nominatie van Bart en Sabine van vorig jaar erbij nemen. Doordat ze zoveel naar elkaar toetrokken, ergerden de andere bewoners zich aan hen. Sabine werd vervolgens door de kijkers met een overgrote meerderheid weggestemd. Waarom Sabine en niet Bart? Zijzelf denkt dat het komt doordat haar iets kwalijk werd genomen, wat men een man nooit zou hebben aangerekend, namelijk het nadrukkelijk uitspreken van de eigen wensen en verlangens. Bart toonde ook opstandig gedrag, net zo goed als Sabine, maar bij hem karakteriseerde dat zijn rol als held. Sabine was alleen maar irritant, vonden de kijkers.

Vullen van de ruimte

Vrouwen worden gewoon anders beoordeeld dan mannen. Zo zal iedereen snel toegeven dat het leuk is als mannen zich als vrouw verkleden of naakt de vijver inspringen, of zelfs naakt op de bank dansen, maar dat vrouwen die dat doen al snel een sloerie of slet worden genoemd. Seksuologe dr. B.C. Schoemaker kan zich hier een beetje in vinden, maar voert nog een andere reden aan. “Belangrijker is dat mannen meer de ruimte vullen. Als een man de kamer binnenkomt, zit er ook gelijk wat. Er gebeurt iets. Vrouwen zitten toch vaak maar stil in een hoekje. Dat is niet leuk voor de televisiekijker.”

“Het klinkt wat generaliserend, maar een man zal minder snel opgeven dan een vrouw. Mannen willen graag de beste zijn. De persoonlijke drijfveren van een vrouw zijn veel meer gericht op hun eigen ontwikkeling. Net als op de arbeidsmarkt”, zegt F. van den Berg, werkzaam bij Bureau Communicatie van de gemeente Nijmegen, in ‘Reality Soap’.

Kwetsbaarheid

Auteur van dit boekje, Irena Costera Meijer, zoekt de verklaring in het gegeven dat de mannen in BB zich kwetsbaar opstellen, wat wordt gewaardeerd door het publiek. “De unieke wijze waarop Ruud tegenstrijdige vrouwelijke en mannelijke vaardigheden wist te verenigen, was heel bijzonder. Hij liet zien hoe vrouwelijke kwaliteiten als zorgzaamheid, betrokkenheid, emotionaliteit, ontroering en spontaniteit niets afdeden aan zijn mannelijkheid. Dit was gedrag wat nog niet vaak in de media bij mannen was te zien. Of het nou gespeeld was of niet, het werd ze in dank genomen door de kijkers.”

De makkelijkste en misschien allerbeste reden voor het succes van de mannen bij BB is dat de kijkers grotendeels uit vrouwen bestaan. Zij gunnen andere vrouwen de overwinning niet, en zijn bovendien vaak gecharmeerd van een jonge knul die deelneemt aan het programma. Helemaal weten, doen we het niet. Het is wachten op de dag dat een vrouw het tegendeel bewijst. Misschien lukt het Hieke, Bianca, Kim of Desiree….

I.W.


Van de BB-site

Het komt goed.... En anders maar niet.
  maandag 13 november 2000 @ 14:19:41 #65
7377 Jeoentje
Noodkloon..nog steeds
pi_465946
Ik denk toch stiekumpjes dat Robin gaat winnen.. Hij heeft denk ik bij de vrouwen enorm gescoord door es dronken te worden. Het ruwe bolster, blanke pittype...vrouwen houden daar toch wel van. Gecombineerd met zijn stoere praat, een leuk koppie...
Lief zijn! Ik ben eigenlijk Catootje en ik kan de R niet zeggen....ebn me meel ligt plat
pi_465961
Over Bianca (verplaatst uit topic "Bianca" wegens meer relevantie hier)
quote:
Op 11 november 2000 23:41 schreef Arjuna het volgende:

quote:

Op 11 november 2000 22:07 schreef Moor het volgende:
Die kusjes, die kusjes !!! die Bianca op haar eigen schouders geeft !
end quote Moor

Prachtig vond ik het, dit is voor mij nu al een van de hoogtepunten van BB2. Ze laten ons gluren in hun slaapkamers en naar hun huilbuien, maar dit was voyeurisme van een veel zuiverder, subtieler en primairder soort.

Dit maakt BB voor mij, in zijn soort, een kwaliteitsprogramma. Ja ik geneer me er niet voor om het zo te noemen. Dat een regisseur van een programma dat primair om kijkcijfers draait dit er desondanks instopt.


Bianca is op niemand anders verliefd dan op zichzelf.
Hoezo ?
In een narcistisch getinte, primaire en pre-genitale aandachtsbehoefte, die zij uitspeelt door lichamelijke aanraking met vrouwenlijven, cq. met haar eigen huid,
orale bevrediging zoekend maar zelf geheel onbewust hiervan.

Met haar eigen vrouw-zijn is ze in oorlog, kan daarom niet goed sexueel relateren met mannen en verbergt dit door een profilering van zichzelf als 'bi-sexueel'.

Door een extreem laag zelfbeeld als vrouw, moet zij met mannen relateren 'als man' en zichzelf bewijzen door hen te imiteren/overtreffen (marine-carriere).
Haar 'verovering' van Hieke (inhakend op Hieke's hormonen en 'teasing') is voor haar een prestige kwestie, waarmee zij Fewdie in niet mis te verstane bewoordingen heeft geconfronteerd, daarbij 2 boodschappen door zijn strot wurgend:
1. ik heb jou door, jongetje, maar Hieke is van mij !
2. jij bent verliefd, dwz. machteloos, niet redelijk meer, jezelf niet begrijpend, laat dat dus maar aan mij over.

Ze geniet van de macht die ze daarmee over Fewdies gevoelsleven heeft, kan hem laten springen en buitelen of ze hem aan een touwtje heeft. En jaloers maken door Hieke naar zich toe te trekken. Kortom: manipuleren en domineren.
Hetzelfde doet ze tegenover Georgie, als ze in de tuin Kim uithoort over Georgie's pantoffel-karakter.

Ze heeft een hekel aan mannen, omdat die haar herinneren aan haar vrouw-zijn, en toch probeert ze mannen te overtreffen in het 'man/stoer-zijn', en in het 'veroveren van een vrouw'. Ze zal mannen dus instinctief kleineren.

Een bekend patroon, maar door de camera's perfekt geregistreerd. Faculteit psychologie zou er een instructie-filmpje van hebben kunnen maken. (Dat dipje van haar die ochtend bij de graanmolen).

  maandag 13 november 2000 @ 14:53:20 #67
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_466027
Wow ik moet effe bijkomen.

Prachtig verwoord. Maar als ik de berichten bekijk zie ik haar toch verliezen van Ferdi.

Hieke geeft zich aan haar tot op een bep. punt verder dan een knuffelen en een zoen op de wang en een aanraking gaat het niet komen. Ferdi mag verder gaan die mag haar nu af en toe zoenen mee in bed liggen en masseren.

Ook een teken van het verlies van Bianca is het veranderen van slaapplaatsen. Het liefst zou Hieke bij Ferdi in bed kruipen maar wordt daar door de camera's gehinderd.

Zo geeft Hieke Bianca af en toe nog de aandacht om haar niet volledig af te stoten en Ferdi is er voor het genot.

Nu is het aan Hieke en Ferdi om Bianca het idee te geven dat ze de boel nog onder controle heeft. Door beide bij Bianca af en toe de ziel bloot te geven kunnen ze haar gebruiken en zal Bianca denken dat ze ze allebij nog in haar macht heeft.

  maandag 13 november 2000 @ 14:59:38 #68
1464 ART
FOK!member
pi_466050
quote:
[b]Op 13 november 2000 14:25 schreef Moor het volgende:

In een narcistisch getinte, primaire en pre-genitale aandachtsbehoefte, die zij uitspeelt door lichamelijke aanraking met vrouwenlijven, cq. met haar eigen huid,
orale bevrediging zoekend maar zelf geheel onbewust hiervan.

Met haar eigen vrouw-zijn is ze in oorlog, kan daarom niet goed sexueel relateren met mannen en verbergt dit door een profilering van zichzelf als 'bi-sexueel'.

Door een extreem laag zelfbeeld als vrouw, moet zij met mannen relateren 'als man' en zichzelf bewijzen door hen te imiteren/overtreffen (marine-carriere).
Haar 'verovering' van Hieke (inhakend op Hieke's hormonen en 'teasing') is voor haar een prestige kwestie, waarmee zij Fewdie in niet mis te verstane bewoordingen heeft geconfronteerd, daarbij 2 boodschappen door zijn strot wurgend:
1. ik heb jou door, jongetje, maar Hieke is van mij !
2. jij bent verliefd, dwz. machteloos, niet redelijk meer, jezelf niet begrijpend, laat dat dus maar aan mij over.

Ze geniet van de macht die ze daarmee over Fewdies gevoelsleven heeft, kan hem laten springen en buitelen of ze hem aan een touwtje heeft. En jaloers maken door Hieke naar zich toe te trekken. Kortom: manipuleren en domineren.
Hetzelfde doet ze tegenover Georgie, als ze in de tuin Kim uithoort over Georgie's pantoffel-karakter.

Ze heeft een hekel aan mannen, omdat die haar herinneren aan haar vrouw-zijn, en toch probeert ze mannen te overtreffen in het 'man/stoer-zijn', en in het 'veroveren van een vrouw'. Ze zal mannen dus instinctief kleineren.

Een bekend patroon, maar door de camera's perfekt geregistreerd. Faculteit psychologie zou er een instructie-filmpje van hebben kunnen maken. (Dat dipje van haar die ochtend bij de graanmolen).


Wow Moor. Alle lesbiënnes zijn narcistisch?
Het is het Gesprek waar het om draait
pi_466113
quote:
Op 13 november 2000 14:59 schreef ART het volgende:
Wow Moor. Alle lesbiënnes zijn narcistisch?
Nee hoor, hoe kom je d'r bij ?
Ontmoet ze 'ns wat vaker, dan zul je zien dat ze net zo gevarieerd zijn als hetero's. Ik had het hier over Bianca, niet over 'de lesbiennes', dat moge toch duidelijk zijn ?
  Moderator maandag 13 november 2000 @ 15:48:59 #70
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_466232
quote:
Op 13 november 2000 14:25 schreef Moor het volgende:
<..>
Bianca is op niemand anders verliefd dan op zichzelf.
<...>
Met haar eigen vrouw-zijn is ze in oorlog
<..>
Het leest ongelooflijk lekker weg, maar mij bekroop toch het gevoel dat de door Moor beschreven sexuele verwardheid meer past bij een begin-twintiger, niet bij iemand van 33. Iemand van 33 die bovendien al een relatie met een vrouw achter de rug heeft.

De graanmolen-actie: had Bianca niet gewoon liefdesverdriet/verlangen, en nam ze haar eigen huid bij gebrek aan beter? Zonder camera's in de buurt had ze waarschijnlijk gemasturbeerd, om de spanning te ontladen.

m.i. weet Bianca, juist omdat ze vrouw is, veel beter dan Ferdi dat Hieke de grenzen scherp in de gaten houdt en zich niet echt zal laten verleiden. Ferdi hoopt, volgens mannelijk gedachtepatroon, nog steeds dat Hieke vroeg of laat zo geil wordt dat ze zich laat gaan.

Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  Moderator maandag 13 november 2000 @ 19:58:40 #71
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_466864
quote:
<..>dat Hieke de grenzen scherp in de gaten houdt en zich niet echt zal laten verleiden.
Dat neem ik terug, na de uitzending van vanavond.

p.s. Wel erg slim van de BB-redactie, om het voorrraadhok open te laten staan. Ik vroeg me al af wat nou de wérkelijke reden was waarom ze op zaterdag behalve een enorme sloot drank ook al een opdracht kregen. Subtiel gedaan dit.


[Dit bericht is gewijzigd door Gert op 13-11-2000 20:45]

Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  donderdag 23 november 2000 @ 14:36:01 #72
3489 Prediker
Alles is ijdelheid
pi_489022
Eigenlijk verbazen mij de verhoudingen in het huis hogelijk. Dat Georgie achter Kim aanzit is al veel besproken. Maar hoe is het in godsnaam mogelijk dat een jongen als Ferdi wel Robin nomineert, maar nooit Bianca. Je zou toch denken dat Ferdi ook niets moet hebben van dat gepsychologiseer van Bianca.

(Schiet me ineens te binnen: heette dat bisexuele meisje met haar softe sociobabbel uit BB1 niet ook Bianca?)

pi_489037
quote:
Op 09 oktober 2000 10:39 schreef Harry het volgende:

Georgie zegt dat Robin niet zijn type is ; te bot !


Altijd al gedacht dat Georgiiieee een verkapte homosexueel is
Wie gelijk heeft, hoeft dat nog niet te krijgen, en wie gelijk krijgt, hoeft dat nog niet te hebben.
  donderdag 23 november 2000 @ 14:56:44 #74
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_489070
Prediker,

Knap, dat je dit topic nog kon vinden .

Over Fewdi en Bianca :
Ik denk dat F. het 'gepsychologiseer' van B. niet zo ervaart.
Het enigste moment wat ik zo snel weet waar F. met B. mee van doen had was het emotionele gesprek met B. in de badkamer over zijn verliefdheid t.o.v. H.
Ik denk dat F. dat op dat moment wel kon waarderen gezien de nodige reakties later.
Ook staat me nog een conflict bij met B. na het 'musincident' waar hij even van leer trok tegen B.
Verder zie en hoor ik hem juist goed met B. optrekken.
Alleen al hun Aussie-ervaring en de voornamelijk Engelse conversatie tussen deze twee personen haal ik bij deze aan.
Niet dat ik dit nu zo fantastisch vindt hoor !

Meer interessant vind ik de persoon Desiree nog steeds.
Ik ben van mening dat zij na BB de nodige hulp nodig heeft.
Denk zelfs dat BB speciaal voor haar al een psych aan de gang heeft gezet, om haar nu al te analiseren en haar later de nodige adviezen te kunnen geven.
Er zijn ondertussen voorbeelden te over om te kunnen zeggen dat D. zeer kwetsbaar is.

Het komt goed.... En anders maar niet.
pi_489113
Desiree heb ik vanaf het begin al de meest interessante in het BB huis gevonden. Ook al vind iedereen haar nog zo'n zeur, ze heeft iets. Ze is heel onzeker over zichzelf en wat anderen wel niet van haar vinden en ik vind het fascinerend (en ook wel een beetje jammer voor haar) dat ze daar nu nog niet overheen gegroeid is. Ik zou haar zo graag een hart onder de riem willen steken (geweldig lief hoe Koos dat elke keer weer opnieuw probeert) en willen zeggen: laat iedereen toch barsten! Ze zou Robin's woorden eens ter harte moeten nemen.

Om nou meteen te beweren dat ze psychologische hulp nodig heeft... hahaha
Desiree heeft gewoon een lief maatje nodig dat haar af en toe met beide voeten op de grond zet en haar zorgen wegneemt. Ze moet het niet zo zwaar inzien. Met zo'n koppie (gymnasium, ze is echt niet zo dom hoor!) en lijf moet ze eens wat trotser op zichzelf zijn!

Zo.....

Ik wil niet helemaal pro-desiree uit de hoek komen, maar vind na alle negatieve berichten dat ze dit wel even verdient.

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." Albert Einstein (1879-1955)
pi_489551
quote:
Op 23 november 2000 15:07 schreef DaisyFay het volgende:
Ik zou haar zo graag een hart onder de riem willen steken (geweldig lief hoe Koos dat elke keer weer opnieuw probeert)
Dat is inderdaad wat ze beoogt in mannen naar boven te halen. Het is werkelijk fantastisch hoe jij dat illustreert. "Ik zou haar een hart onder de riem willen steken." Ik ben overigens niet van mening dat ze dat opzettelijk doet. Het zal wel een soort ingebouwd mechanisme zijn. Bijna iedereen wil voor het zieke musje zorgen. Een werkelijke dierenvriend daarentegen pakt het op en smijt het tegen de muur, om het uit z'n lijden te verlossen.

Arme Koos krijgt ook elke keer nul op rekest. Hij heeft ofwel een enorm bord voor z'n kop of engelengeduld.

quote:
Om nou meteen te beweren dat ze psychologische hulp nodig heeft...
Inderdaad.. en snel! Hoe ze zich voorhoudt "morgen wordt de 1e dag van de rest van mijn leven". Dit gaat zo niet langer meer!
quote:
Met zo'n koppie (gymnasium, ze is echt niet zo dom hoor!)
Wat een onzin. Ik heb nog nooit zulke domme mensen gezien als op het gymnasium.
quote:
Ik wil niet helemaal pro-desiree uit de hoek komen, maar vind na alle negatieve berichten dat ze dit wel even verdient.
Het blijft mooi hoe bepaalde mensen ontvankelijk zijn voor haar slachtofferrol en schreeuw naar aandacht. Dit is een werkelijk schrijnend meisje.

Ik hoop dat ze er nog een tijdje in blijft zitten.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 23 november 2000 @ 17:32:04 #77
7377 Jeoentje
Noodkloon..nog steeds
pi_489588
Ben het met vorige poster eens...ze blijft mensen aantrekken die voor haar willen zorgen en haar willen beschermen. Is okee als je zeven jaar oud bent, maar ze is een volwassen vrouw, die moet leren een volwassen relatie aan te gaan met anderen. Want volgens mij is dat het conflict waar zij mee zit: ze wil voortdurend aandacht, en haat het als ze dat niet krijgt. Aan de andere kant is het ook moeilijk te verkroppen dat ze alleen maar medelijden oogst.
Lief zijn! Ik ben eigenlijk Catootje en ik kan de R niet zeggen....ebn me meel ligt plat
pi_489623
quote:
Op 23 november 2000 17:32 schreef Jeoentje het volgende:
ze blijft mensen aantrekken die voor haar willen zorgen en haar willen beschermen. Is okee als je zeven jaar oud bent, maar ze is een volwassen vrouw, die moet leren een volwassen relatie aan te gaan met anderen. Want volgens mij is dat het conflict waar zij mee zit: ze wil voortdurend aandacht, en haat het als ze dat niet krijgt.
Daar ben ik het op zich wel mee eens. Ze is nu eenmaal een vrouw die veel aandacht nodig heeft en ik zal ook niet ontkennen dat ze daar geen problemen mee krijgt... Bedoel, kijk alleen maar hoe vaak ze daar wel niet over moet huilen, zeuren whatever.

Ik vind het alleen jammer dat niemand daar een heel klein beetje begrip voor op kan brengen.

Ach misschien herken ik het wel een beetje en ben ik een beetje gefrustreerd dat ze zich niet uit die put van emotionele ellendigheid kan trekken. Vandaar mijn relaas over haar

quote:
Aan de andere kant is het ook moeilijk te verkroppen dat ze alleen maar medelijden oogst.
Ik wil even vooropstellen dat ik geen medelijden met haar heb. Ze is een groot meisje.
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." Albert Einstein (1879-1955)
pi_489748
Dezeuree wil vooral de arm om haar schouder van Koos en niet van Robin. Toen zij gisteren zat te huilen en vertelde aan robin hoe een behoefte ze aan een knuffel heeft of een arm,meende hij te zeggen, (koos was er bij gekomen) ja maar Koos doet dit toch al zo vaak? Waaroop zielige zeur zei, "je begrijpt me niet"
en inderdaad Robin begreep haar niet.
Hij zei later ook toen hij daarom van Koos op zijn kop kreeg I die vond dat hij soms zo bot tegen haar deed, ja maar ik ben toch niet haar vriendje?

En dat is wat Deeske wil. Niet de aandacht van Koos, (nee bedankt die nomineert ze wel, maar die van Robin. Ze hunkert naar Robin maar vooral naar een relatie.
Waarom denk je dat ze op Georgie en Kim heeft gestemd? omdat ze gek wordt van hun geruzie? nee hoor, dat wil zij ons laten geloven maar het is juist dat zij dat ook zo graag zou willen. een relatie in het huis met Robin.
Ook met Ferdi en Hieke heeft ze grote moeite. haar reactie op Ferdies uitstapje, daar liet ze zich weer geweldig kennen, hoe zei ze dat ook al weer,weet niet meer,maar dat zij dan voor lul in het bed lag te wachten.
Zij claimde Ferdi dus eigenlijk. ferdi sliep bij haar dus hoe durfde hij opeens naar Hieke over te stappen.
Typisch een reactie van een versmade vrouw.

Ze heeft het over eenzaamheid en gooit haar gezeur en gezeik altijd op haar echtscheiding.
Dat is natuurlijk een mooi excuus, iedere keer begint ze weer over haar moeilijke 4 jaar en ze ziet niet in dat ze die jaren voornamelijk aan zichzelf heeft te wijten,kijk dan kan je zeggen dat je wat hebt geleerd, want dat zegt ze dus ook continu, dat ze zo veranderd is, en de anderen, zoals B. en H. lullen dan maar met haar mee, maar ik vraag me in gemoede af: hoe is ze dan veranderd??
Eigenlijk moet ik dus ook medelijden met haar hebben? want daar teert ze op, dat is aandacht, maar respect dat zie ik haar niet krijgen, en niet verdienen.
Sinds ze bloot heeft geposeerd hoor ik hier op Fok opeens positieve geluiden over haar, wat een lef enzo, nou lef is dus voor mij, iemand in diens gezicht zeggen waar het op staat i.p.v op zijn Dees altijd achter je rug.

  donderdag 23 november 2000 @ 18:41:23 #80
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_489798
quote:
Op 23 november 2000 18:09 schreef itsme het volgende:
Dezeuree wil vooral de arm om haar schouder van Koos en niet van Robin. Toen zij gisteren zat te huilen en vertelde aan robin hoe een behoefte ze aan een knuffel heeft of een arm,meende hij te zeggen, (koos was er bij gekomen) ja maar Koos doet dit toch al zo vaak? Waaroop zielige zeur zei, "je begrijpt me niet"
en inderdaad Robin begreep haar niet.
Hij zei later ook toen hij daarom van Koos op zijn kop kreeg I die vond dat hij soms zo bot tegen haar deed, ja maar ik ben toch niet haar vriendje?

En dat is wat Deeske wil. Niet de aandacht van Koos, (nee bedankt die nomineert ze wel, maar die van Robin. Ze hunkert naar Robin maar vooral naar een relatie.
Waarom denk je dat ze op Georgie en Kim heeft gestemd? omdat ze gek wordt van hun geruzie? nee hoor, dat wil zij ons laten geloven maar het is juist dat zij dat ook zo graag zou willen. een relatie in het huis met Robin.
Ook met Ferdi en Hieke heeft ze grote moeite. haar reactie op Ferdies uitstapje, daar liet ze zich weer geweldig kennen, hoe zei ze dat ook al weer,weet niet meer,maar dat zij dan voor lul in het bed lag te wachten.
Zij claimde Ferdi dus eigenlijk. ferdi sliep bij haar dus hoe durfde hij opeens naar Hieke over te stappen.
Typisch een reactie van een versmade vrouw.

Ze heeft het over eenzaamheid en gooit haar gezeur en gezeik altijd op haar echtscheiding.
Dat is natuurlijk een mooi excuus, iedere keer begint ze weer over haar moeilijke 4 jaar en ze ziet niet in dat ze die jaren voornamelijk aan zichzelf heeft te wijten,kijk dan kan je zeggen dat je wat hebt geleerd, want dat zegt ze dus ook continu, dat ze zo veranderd is, en de anderen, zoals B. en H. lullen dan maar met haar mee, maar ik vraag me in gemoede af: hoe is ze dan veranderd??
Eigenlijk moet ik dus ook medelijden met haar hebben? want daar teert ze op, dat is aandacht, maar respect dat zie ik haar niet krijgen, en niet verdienen.
Sinds ze bloot heeft geposeerd hoor ik hier op Fok opeens positieve geluiden over haar, wat een lef enzo, nou lef is dus voor mij, iemand in diens gezicht zeggen waar het op staat i.p.v op zijn Dees altijd achter je rug.


Zelfs het naakt poseren is voor haar een manier van aandacht vragen. Na haar eerste sessie voor de camera liet ze iedereen de polaroids zien, na een tijdje toen ze van iedereen een compliment gehad had, begon ze meteen weer te zeuren over de pijn in haar nek. Je moet voor de lol maar eens opletten hoe vak ze zegt "heb ik ook".

Ze lijd aan een ziekelijke vorm van aandachttrekkerij.

  † In Memoriam † donderdag 23 november 2000 @ 18:58:13 #81
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_489849
Wat is nu eigenlijk het probleem?
Desiree is nogal onzeker en heeft wat 'extra' aandacht nodig.

En dus heef ze een slecht karakter?
En dus is ze irritant?
En dus moet ze er maar uit?
En dus mag ze niet winnen?

Ik zie 't probleem niet helemaal.

Nee, dan Bianca, díe roddelt nooit!
Nee, dan Fewrdi, díe zegt zinvolle dingen!
Nee, dan Kim, díe is zo wijs!
Nee, dan Hieke, díe is zo oprecht!
Nee, dan Koos, díe is zo heerlijk actief!
Nee, dan Robin, díe is zo fijngevoelig!
Nee, dan Georgie, díe is zo begripvol!

Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_489973
Cynix schreef: Wat is nu eigenlijk het probleem?
Desiree is nogal onzeker en heeft wat 'extra' aandacht nodig.
En dus heef ze een slecht karakter?
En dus is ze irritant?
En dus moet ze er maar uit?
En dus mag ze niet winnen

Ten eerste heb ik niet gezegd dat ze een slecht karakter heeft, want dat vind ik onzin.
Deeske zal ook haar goede kanten wel hebben.
En dus is ze irritant? Ja!
jij schrijft dat ze wat onzeker is en aandacht nodig heeft.
Ja als dat alles is........jij kan erg goed bagatelliseren hoor.
Dus haar laffe maniertjes ook w.b het noimineren zie b.v met Georgie is ook alleen maar andacht trekken?

Ach nu ja ieder zijn eigen mening. (hahaha denk ik nu, maar ik kan het nooit laten om te reageren)

  vrijdag 1 december 2000 @ 15:40:10 #83
4490 Tinkepink@work
Kloon van Tinkepink.
pi_508552
En omhoog met dit juweeltje van een topic!
Nee, ik ben niet aardig!
  vrijdag 1 december 2000 @ 15:57:51 #84
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_508594
Dees.

Cynisch, maar treffend was de top 5 van Jenssen gister in de late uitzending.
Daarbij de observatie dat Desiree nogal verliefd werd in korte tijd op BigBart...


Heeft Desiree proffessionele hulp nodig ?

Het komt goed.... En anders maar niet.
pi_510060
quote:
Harry schreef vrijdag 1 december 2000 15:57 Dees. Cynisch, maar treffend was de top 5 van Jenssen gister in de late uitzending. Daarbij de observatie dat Desiree nogal verliefd werd in korte tijd op BigBart... Heeft Desiree proffessionele hulp nodig ?
Nou, in dat geval vrees ik dat Bart daar meer voor in aanmerking komt.
  zaterdag 2 december 2000 @ 11:22:20 #86
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_510203
Dezeuree is vannacht door de mand gevallen bij de groep. Had Ferdi haar al eerder in de gaten. Komt robin er nu ook achter. Alleen Georgie en Bi-anca zijn haar nog tot enige steun. Ik ben benieuwd hoeveel dit meiske nog kan hebben. Heeft ze een bord voor haar kop en gaat ze stug door. Of gaat zich nu zo eenzaam voelen dat ze zelf vertrekt.

Leuk en opmerkelijk was het dat de jongens nu eidelijk eens een gesprek aan zijn gegaan. En dat Ferdi en Georgie hebben uitgelegd aan Robin waarom het zo gaat als het gaat tussen hun. Eindelijk is daar dus een soort van bonding aan het ontstaan. Alleen jammer dat het zo laat gebeurd.

Let op Robins nominaties de volgende keer, die gaan heel anders zijn.

pi_522843
Voor de liefhebbers - en hopelijk 'on-topic' hier - vanavond om 00:45 op Duitsland 1 de film "1984" naar het gelijknamige boek van George Orwell,
waarin de term "Big Brother" voor het eerst is geïntroduceerd.

Het optreden van Ed in BB2 is m.i. het enige moment, waarop het huidige TV-programma enigszins een afspiegeling begon te worden van het thema uit dit boek: de strijd van de enkeling tegen de totalitaire macht van het Systeem, verpersoonlijkt in een 'zogenaamd zorgzame' "Big Brother",
een rol die veel politici nog wel eens uitproberen op de meer onnadenkende delen van hun kiezers-publiek (zie U.S. en hun president-kandidaten, en in ons land destijds "Vader Drees" met zijn: "gaat U maar rustig slapen, vannacht!").

Kijken dus, als je niet weet wat het begrip "Big Brother" eigenlijk inhoudt en het alleen kent als een Veronica-programma.

pi_522868
* PalinG heeft een deja vu...

Moor eerder...

[Dit bericht is gewijzigd door PalinG op 05-12-2000 22:45]

pi_530197
Zijn er nog psychologen in de zaal????
Willen die dan gauw naar Almere afreizen, want er loopt daar een jochie dat nodig door moeder-beer schoongelikt moet worden denk ik. Meneer Fewrdie vind Hieke's gevoel maar niks, want zij is niet in Australie geweest. OK, nou luisterde hij niet echt goed (zij ook niet naar hem) naar wat ze *probeerde* te zeggen, maar uiteindelijk raakte hij er wel behoorlijk opgefokt van dat zij even wegliep van zijn oeverloos geleuter.
Kan iemand deze jongen uit zijn Leiden even verlossen a.u.b.?
  vrijdag 8 december 2000 @ 04:51:28 #90
1234 HiZ
Istanbullu
pi_531443
Kennelijk is je gebed gehoord en verhoord; Ferdi is door het Nederlandse publiek in z'n onbedwingbare drang tot het uitselecteren van elk soort van gedrag dat afwijkt (en derhalve een kijkbaar programma oplevert) mededogenloos weggestuurd.
Net zoals vorig jaar is het weer verbazingwekkend om te zien dat de BB bellers kennelijk geen donder geven om leuke TV, of het zien van mensen die zichzelf niet bij voorbaat gedragen als knuffelberen. (Overigens, waarom hebben ze niet Ruud van vorig jaar genomen voor de weekopdracht?)
pi_556005
Deze lijkt me wel weer actueel na de stemming van gisteren :-)
  vrijdag 15 december 2000 @ 19:21:14 #92
1234 HiZ
Istanbullu
pi_556125
Wat bedoel je? Dat je zit te wachten op de zelfmoord van Desirée? Dan wacht je voor nop, die heeft het veel te druk met zeiken om ons uit ons lijden te willen verlossen.

Desirée hoor ik het NU op tv zeggen, ik had het wel gedacht (3 weken terug) als je maar lang genoeg wacht dan komt elke voorspelling wel uit.

  vrijdag 15 december 2000 @ 19:51:22 #93
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_556204
Koos sloeg de spijker op de kop.

Desiree moet je hard aanpakken. Niks geen hand op haar schouder maar gewoon tegen haar zeggen dat het een zeikwijf is (ferdi) dan zit je bij haar goed. Negatief naar haar zijn is wat ze wil. Daarna kan ze weer heerlijk zeuren over wat er tegen haar gezegd is. Doe je lief tegen haar dan kan ze daar niks mee. Je bevestigd dan alleen maar haar gevoelens op dat moment en dat wil ze niet want dan is het zeuren niet meer mogelijk.

  vrijdag 15 december 2000 @ 23:08:48 #94
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_556721
15-12-2000 || 18:30 uur

Gedrag objectief beoordelen is onmogelijk

De berichtgeving over de Big Brother-bewoners op het internet en de televisie is niet objectief. Dat kan ook niet, want iedereen, dus ook internetredacteuren en programmamakers, interpreteert de beelden vanuit zijn eigen visie. Deze persoonlijke visie wordt gevormd door meerdere factoren: normen en waarden, levenservaring, karakter en perceptie van jezelf en je omgeving. De internetredactie heeft Frank van der Laan, professioneel communicatietrainer, gevraagd eens uitleg te geven over de manier waarop mensen elkaar bekijken en beoordelen. In deze special de theoretische achtergronden.

In een gesprekssituatie wordt over het algemeen gelet op de inhoud van wat de ander zegt. Terwijl tweederde van onderlinge communicatie bestaat uit non-verbaal gedrag, lichaamstaal. Gebaren, lichaamshouding, gezichtsuitdrukkingen en toonhoogte van de stem zeggen vaak meer dan woorden. Het non-verbaal gedrag geeft een beeld van hoe de boodschapper zich voelt. Zijn lichaamstaal kan tegengesteld zijn aan wàt hij zegt en zijn echte bedoelingen weergeven. Wanneer je je aanpast aan het non-verbaal gedrag van de ander, dan zul je hem eerder begrijpen.

Omgeving of Ego

De één laat zich vooral beïnvloeden door zijn omgeving, terwijl een ander meer vanuit zichzelf (ego) handelt. Dat verschilt per situatie. Het hangt af van de relatie die je met de aanwezigen wilt hebben. Wil je door hen aardig worden gevonden, dan zul je je gedrag aan hen aanpassen om je doel te bereiken. Vind je dat niet belangrijk, dan zul je je op een manier uiten die overeenkomt met je eigen gevoelens. Maar hoe mensen op elkaar reageren hangt dus ook af van hun normen, ervaringen en perceptie.

De NEP-theorie

Tijdens het contact met een ander, spiegel je zijn meningen en gevoelens aan je eigen Normen, Ervaringen en Perceptie (NEP). Omdat je gesprekspartner zijn eigen NEP aan jouw opvattingen spiegelt, ontstaat een spanningsveld. Want iedereen heeft de neiging om alles wat afwijkt van zijn NEP als onjuist te bestempelen en probeert de boodschap van de ander te corrigeren. Een oorzaak hiervoor is, is dat je inleven in een ander niet zo eenvoudig is. Dat komt doordat het gemakkelijker is direct je eigen mening te geven, dan te luisteren naar de beweegredenen van de ander en je eigen gedrag tegenover hem te verklaren. Je kunt door je in te leven in de ander en door bewust te zijn van hoe je zelf communiceert, een effectievere communicatie bereiken. Iemands gedrag doorgronden, blijft moeilijk. Naast de al genoemde factoren is het ook zinvol om te kijken naar de karakterstructuur van de ander en jezelf.

Vijf karakterstructuren

Psychotherapeut Alexander Lowen heeft een model opgesteld waarin hij vijf karakterstructuren onderscheidt. Het woord 'karakter' verwijst hier naar de drang van een mens zijn werkelijke gevoelens te verhullen in een voor hem confronterende situatie. Hij zoekt onbewust en automatisch zijn vlucht in een karakterstructuur om zichzelf tegen geestelijke pijn te verdedigen. Lowen vergelijkt dit gedrag met een 'masker' opzetten. Het is echter niet de bedoeling om door middel van zijn model iemand een etiket op te plakken. Een mens heeft nooit één structuur, maar meerdere. Welke structuur dat is, is afhankelijk van de omgeving, de relatie met zijn gesprekspartner en het onderwerp zelf.

De afwezige karakterstructuur wordt gekenmerkt door een ongrijpbaar gedrag. Iemand die deze karakterstructuur vertoont, lijkt nauwelijks te luisteren naar anderen. Dikwijls wordt hij afgeleid door zijn eigen gedachtenwereld. Hij wil niet worden geconfronteerd met informatie die niet past in zijn voorstelling van een situatie. De realiteit beangstigt hem op dat moment. Dit zou hij moeten proberen te doorbreken door zich open te stellen voor de meningen en gevoelens van anderen.

Iemand die vlucht in de onverzadigbare structuur is bang dat anderen zijn behoeften niet vervullen. Terwijl hij wil aangeven aan hen dat hij veel aandacht nodig heeft, laat hij juist het tegendeel ervan blijken. 'Mensen die vragen, worden overgeslagen' is wat hij zichzelf heeft aangeleerd. Kenmerkend voor deze structuur is het niet kunnen bepalen van grenzen in aandacht en advies vragen en geven. Hij moet leren om zelf zijn wensen te vervullen en daarmee tevreden zijn om uit de onverzadigbare karakterstructuur te ontsnappen.

Een persoon met een opofferende karakterstructuur, heeft zichzelf aangeleerd dat je vaak iets tegen je eigen wil in moet doen. Bij deze gedachte legt hij zich neer. Hij probeert door iedereen aardig gevonden te worden om ruzies te vermijden. Door constant anderen te plezieren, cijfert hij zichzelf weg. Hij voelt zich daardoor een slachtoffer. Deze onderliggende ontevredenheid met zijn situatie, uit hij zelden. Hij moet leren 'nee' te zeggen en zijn eigen voorkeur uit te spreken zonder zich schuldig te voelen.

De afstandelijke structuur komt voor bij mensen die zich voortdurend afgewezen hebben gevoeld en daarom bang zijn om fouten te maken. Zij weten zich geen houding te geven in situaties waarin normaliter gevoelens worden geuit. Doordat ze zakelijk overkomen, lijkt het alsof ze alles onder controle hebben. Dat zij geen gevoelens hebben, klopt echter niet. Deze zijn verstopt achter hun 'masker' van afstandelijkheid. Wanneer zij leren inzien, dat ze niet in elke situatie kunnen handelen zonder contact met hun eigen gevoelens, kunnen zij zich openstellen voor emoties van anderen.

Iemand met de wantrouwige karakterstructuur wil alles zelf doen; hij kan niet delegeren. Hij vindt dat hij nooit steun krijgt en als hij daar om vraagt niet serieus wordt genomen. Om alles onder controle te hebben, probeert hij de macht over anderen te krijgen. Dit kan hij op twee manieren proberen. Hij overdondert ze met zijn dominante gedrag of hij manipuleert ze door ze met zoete woordjes te verleiden. De wantrouwige structuur kan hij 'overwinnen' door het besef te ontwikkelen dat hij anderen nodig heeft en zich kwetsbaar op te stellen.

Conclusie

De theoretische informatie in deze special is een hulpmiddel om de achterliggende gevoelens bij een bepaald gedrag te verduidelijken. Je kunt intensiever contact met een ander hebben door je aan te passen aan zijn non-verbaal gedrag en door je in te leven in zijn Normen, Ervaringen en Perceptie (NEP). Daarnaast kun je bekijken of de ander een karakterstructuur aanwendt, waarmee hij zijn werkelijke gevoelens probeert te verbergen. En handelt hij uit zichzelf (Ego) of wordt zijn gedrag beïnvloed door zijn omgeving? Samenvattend: je moet jezelf openstellen voor de persoonlijke visie van een ander, om hem beter te kunnen begrijpen. Open staan voor een ander houdt in dat je je eigen visie, die is gevormd door je normen en waarden, levenservaring, karakter en perceptie van jezelf en je omgeving, niet als vanzelfsprekend beschouwt.

Frank van der Laan is profesioneel communicatiedeskundige. Hij geeft workshops en seminars op het gebied van communicatie en motivatie.

Op de Big Brother-site wordt in de komende weken vaker aandacht besteed aan dit onderwerp. Wil je reageren of vragen stellen, mail dan naar gedrag@big-brother.nl. Jullie reacties en vragen zullen we voorleggen aan Frank van der Laan. In vervolgartikelen en video-reportages worden vragen en antwoorden verwerkt. Hou de site dus in de gaten!

M.N., Y.P.

BB-site

Het komt goed.... En anders maar niet.
  zaterdag 16 december 2000 @ 01:46:55 #95
4613 Roache_
Troika hier, Troika daar
pi_557025
Ik zeg: Roos van Leary in een nieuw eigentijds jasje, voor je het weet komen Johari en Maslow, opgeleukt en bebig-brothered, terug van hun jarenlange (terechte) afwezigheid.
Ben te zaai voor een signature
  zaterdag 16 december 2000 @ 01:50:10 #96
8236 INSTIJL
AAARRGGGHHHH!!!!
pi_557037
test
pi_557059
quote:
Op 16 december 2000 01:46 schreef Roache_ het volgende:
Ik zeg: Roos van Leary in een nieuw eigentijds jasje, voor je het weet komen Johari en Maslow, opgeleukt en bebig-brothered, terug van hun jarenlange (terechte) afwezigheid.
Nou, nou, Roache, is dat nou niet een beetje veel 'afstandelijke structuur' die je in deze soep gooit ?
Probeer het eens met : een beetje van jou, en een beetje van Maggi !
  zaterdag 16 december 2000 @ 02:05:25 #98
4613 Roache_
Troika hier, Troika daar
pi_557069
quote:
Op 16 december 2000 02:00 schreef Moor het volgende:
Nou, nou, Roache, is dat nou niet een beetje veel 'afstandelijke structuur' die je in deze soep gooit ?
Probeer het eens met : een beetje van jou, en een beetje van Maggi !
Als zelfverwerkelijking mijn hoogste streven blijkt wil ik graag diep gaan alvorens tot hoge hoogtes door te dringen, al dan niet met Maggi. Moor, je bent leuk
Ben te zaai voor een signature
pi_557097
quote:
Op 16 december 2000 01:10 schreef Gert het volgende:
<snip>
Leuk hè, om direct na de (live-)uitzending verder te kijken.
Heel raak opgemerkt, maar wel vreemd inderdaad, dat ze zich dan meteen erna even onbespied lijken te wanen en ongeremd tegen elkaar zijn..
Gewone contrast-werking, Gert, heel bekend in de psychologie. Zelfde reden, dat Hieke van zichzelf niet merkte, dat ze van Fewdie 'een plaatsvervangende Indy' was gaan maken. Totdat BB haar in niet mis te verstane bewoordingen erop wees 'hoe dat er voor anderen (en de achterban) uitzag'....
  zaterdag 16 december 2000 @ 02:37:48 #100
4613 Roache_
Troika hier, Troika daar
pi_557120
In hetzelfde rijtje: Hoe doe jij je haar vanavond? Wat doe je aan? Want we komen op tv.
Ben te zaai voor een signature
  dinsdag 19 december 2000 @ 10:46:20 #101
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_564296
19-12-2000 || 10:02 uur

Dromen zijn geen bedrog

De bewoners vertellen vaak hun dromen aan elkaar. Zo droomde Hieke een aantal weken geleden iets wat ze niet meer wist toen ze wakker werd. In ieder geval had haar droom met Koos te maken. Zij riep 'Koos, Koos' in haar slaap. Koos zei de volgende morgen: "Wat heb ik nu aan een droom. Dromen zijn bedrog. Realiteit wil ik hebben." Maar zijn dromen bedrog? Er bestaan verschillende boeken waarin gesteld wordt dat dromen voorstellingen zijn van je onderbewuste gemoedstoestand.

Zoals tarot gezien kan worden als een innerlijke gids van je onderbewustzijn, zijn dromen dat eigenlijk ook. Maar het verschil is dat je het wijsheidspel bewust raadpleegt en dromen heb je onbewust.

Of je wilt of niet: ieder mens droomt gemiddeld zeven dromen per nacht. In wetenschappelijke termen heet dit de r.e.m.-(rapid eye movement) periode. Dromen zijn een deel van je innerlijke psyche en kunnen je ontzettend veel vertellen over hetgeen je op dat moment bezighoudt. Dromen geven je aanwijzingen. Zij kunnen je waarschuwen maar ook helpen. Je hebt verschillende categorieën: waarschuwingsdroom, nachtmerrie, huis-,tuin-, en keukendroom en dromen over de dood. Het is duidelijk dat je de symboliek van dromen op verschillende manieren kunt interpreteren. Elk afzonderlijk symbool heeft weer diverse betekenissen.

Trucje

Hieke kon haar droom niet onthouden. Er bestaat een eeuwenoud trucje om de laatste droom die je hebt gedroomd te reproduceren. 'Als je wekker afgaat, spring je onder de lakens vandaan en ga je boven op je bed liggen. Haal drie keer diep adem en concentreer je. Je moet natuurlijk wel positief denken (als je denkt, het lukt me niet, gaat het ook niet). Je droom (of flarden ervan) komt vanzelf weer in je hoofd op. Schrijf de dingen (maakt niet uit wat) op. Door middel van een droomlexicon (er zijn er velen) kun je de betekenissen opzoeken'.

Bron: Fink G., Dromen encyclopedie. Verklaring van de beeldentaal uit de droomwereld van A tot Z.

A.E.

BB-site

Het komt goed.... En anders maar niet.
  woensdag 20 december 2000 @ 23:30:02 #102
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_570124
20-12-2000 || 20:46 uur

Geen publiciteitsstunt

Oplettende Big Brother-fans hebben Frank van der Laan herkend als een vriend van oud-bewoner Ed. Zij herinneren zich de live-uitzending waarin hij, samen met Eds vrouw, Ed vroeg het huis te verlaten. Op de Big Brother-site zijn recentelijk twee specials geplaatst, die in samenwerking met Frank zijn geschreven.

Uit sommige reacties op het forum en per e-mail blijkt, dat het plaatsen van de specials met specifiek zijn visie op het gedrag van de bewoners, wordt gezien als een publiciteitsstunt. De internetredactie wilde echter al enige tijd aandacht besteden aan dit onderwerp. Toen wij in contact kwamen met Frank, vroegen wij hem om zijn medewerking, vanwege zijn deskundigheid op het gebied van communicatie en motivatie. Zijn vriendschap met Ed staat hier dus volledig los van.

Ben je geïnteresseerd in het onderwerp, dan kun je theoretische informatie lezen in Gedrag objectief beoordelen is onmogelijk. Franks visie op onder andere het gedrag van de drie vrouwelijke bewoners, staat in het artikel Overleven of inleven in het Big Brother-huis.

De internetredactie

BB-site

Het komt goed.... En anders maar niet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')