abonnement Unibet Coolblue
pi_132617707
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:50 schreef clumsy_clown het volgende:
Ah, meeposttopic.

In een ver verleden had ik Carrie al wel gelezen, maar verder heb ik SK redelijk aan me voorbij laten gaan. Laatst kwam ik The Shining per toeval tegen, en heb hem in een paar dagen uit"gelezen" (ik luister audioboeken). Nu ben ik bezig in Doctor Sleep, wat echt een prima vervolg is wat mij betreft.
Welke afweging maak je om audioboeken te luisteren ipv lezen?

Om bij SK te blijven; laatst Carrie gelezen ook vanwege de aankomende film. Erg kort verhaal (wel oke, daar niet van) maar daardoor ben ik bang dat de film tegen gaat vallen en het met name van de visuele effecten moet hebben.

Laatste boek van Game of Thrones uitlezen en dan aan een boek van SK beginnen. Zit te denken aan the Shining :)
pi_132619146
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 14:48 schreef MrGuma het volgende:

[..]

Welke afweging maak je om audioboeken te luisteren ipv lezen?

Om bij SK te blijven; laatst Carrie gelezen ook vanwege de aankomende film. Erg kort verhaal (wel oke, daar niet van) maar daardoor ben ik bang dat de film tegen gaat vallen en het met name van de visuele effecten moet hebben.

Laatste boek van Game of Thrones uitlezen en dan aan een boek van SK beginnen. Zit te denken aan the Shining :)
Ik zet ze 's avonds voor het slapen gaan op en word net zo lang voorgelezen tot ik in slaap val :P. Fysieke boeken wegleggen, als ik er eenmaal in begonnen ben, ben ik heel slecht in, dus dan werd het nog wel eens ochtend. Hier kan ik wél bij in slaap vallen.
  Moderator zondag 27 oktober 2013 @ 16:30:27 #78
18653 crew  D.
pi_132621558
Audioboeken FTW *O*
pi_132629175
Ik ben nu trouwens klaar in Dr. Sleep. Zeker tegen het einde aan werd het echt wel spannend, prima boek. Het enige wat me (vooral in de eerste helft) ietwat irriteerde waren de vele product placement-achtige verwijzingen naar pop-cultuur. Het verwijzen naar Facebook, Game of Thrones, dat soort shizzle. Prima als je de tijdsgeest wil neerzetten, maar het kwam wat geforceerd over elke keer.

Inmiddels is het de beurt aan 'Salem's Lot, ben benieuwd. Ik kom er nog niet helemaal in.
pi_132629383
quote:
2s.gif Op zondag 27 oktober 2013 19:42 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik ben nu trouwens klaar in Dr. Sleep. Zeker tegen het einde aan werd het echt wel spannend, prima boek. Het enige wat me (vooral in de eerste helft) ietwat irriteerde waren de vele product placement-achtige verwijzingen naar pop-cultuur. Het verwijzen naar Facebook, Game of Thrones, dat soort shizzle. Prima als je de tijdsgeest wil neerzetten, maar het kwam wat geforceerd over elke keer.

Inmiddels is het de beurt aan 'Salem's Lot, ben benieuwd. Ik kom er nog niet helemaal in.
Salem's lot duurt idd een tijdje voordat het 'losgaat'. Het tweede gedeelte is wel geweldig en heel spannend.
Op donderdag 8 november 2012 20:51 schreef Dj_Day-V het volgende:
Door PSV spelen jullie nu CL :') !
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 27 oktober 2013 @ 20:07:39 #81
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_132630319
quote:
2s.gif Op zondag 27 oktober 2013 19:42 schreef clumsy_clown het volgende:
Het enige wat me (vooral in de eerste helft) ietwat irriteerde waren de vele product placement-achtige verwijzingen naar pop-cultuur. Het verwijzen naar Facebook, Game of Thrones, dat soort shizzle. Prima als je de tijdsgeest wil neerzetten, maar het kwam wat geforceerd over elke keer.
Nou, dan kan je bijna wel stoppen met Stephen King, want in bijna elk boek wordt verwezen naar songteksten, films en boeken uit desbetreffende tijd. Zeker muziek!
pi_132630389
quote:
11s.gif Op zondag 27 oktober 2013 20:07 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nou, dan kan je bijna wel stoppen met Stephen King, want in bijna elk boek wordt verwezen naar songteksten, films en boeken uit desbetreffende tijd. Zeker muziek!
Altijd Bob Dylan en Rock 'n Roll ja.
Op donderdag 8 november 2012 20:51 schreef Dj_Day-V het volgende:
Door PSV spelen jullie nu CL :') !
pi_132630691
quote:
11s.gif Op zondag 27 oktober 2013 20:07 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nou, dan kan je bijna wel stoppen met Stephen King, want in bijna elk boek wordt verwezen naar songteksten, films en boeken uit desbetreffende tijd. Zeker muziek!
Oh nou ja, dan moet ik misschien gewoon eraan wennen. Mind you, ik kom net uit een Discworld en Song of Ice and Fire-marathon, dus boeken die in deze wereld blijven zijn alweer een tijdje geleden :').
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 27 oktober 2013 @ 20:21:03 #84
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_132630933
quote:
10s.gif Op zondag 27 oktober 2013 20:16 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Oh nou ja, dan moet ik misschien gewoon eraan wennen. Mind you, ik kom net uit een Discworld en Song of Ice and Fire-marathon, dus boeken die in deze wereld blijven zijn alweer een tijdje geleden :').
King wordt niet voor niets de schrijver genoemd die kleinsteeds Amerika pijnlijk treffend in beeld brengt. Dus heel veel verwijzingen naar tijdbeeld bepalende zaken :)
pi_132631235
quote:
7s.gif Op zondag 27 oktober 2013 20:21 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

King wordt niet voor niets de schrijver genoemd die kleinsteeds Amerika pijnlijk treffend in beeld brengt. Dus heel veel verwijzingen naar tijdbeeld bepalende zaken :)
Dat is ook zijn sterkste punt. Ik lees Stephen King niet om zijn prachtige schrijfstijl maar om zijn sfeerschepping. Al zijn boeken voelen als verhaaltjes, met daarbij horende, directe schrijfstijl.
Op donderdag 8 november 2012 20:51 schreef Dj_Day-V het volgende:
Door PSV spelen jullie nu CL :') !
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 27 oktober 2013 @ 20:57:01 #86
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_132633066
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 20:26 schreef ValHallen het volgende:

[..]

Dat is ook zijn sterkste punt. Ik lees Stephen King niet om zijn prachtige schrijfstijl maar om zijn sfeerschepping. Al zijn boeken voelen als verhaaltjes, met daarbij horende, directe schrijfstijl.
Ik vind hem daarmee misschien nog wel het sterkst in zijn korte verhalen. Hoe hij toch een sfeer weet te zetten EN geloofwaardige karakters weet te produceren EN een sterk plot in honderd bladzijden is meesterlijk.
pi_132635281
quote:
14s.gif Op zondag 27 oktober 2013 20:57 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik vind hem daarmee misschien nog wel het sterkst in zijn korte verhalen. Hoe hij toch een sfeer weet te zetten EN geloofwaardige karakters weet te produceren EN een sterk plot in honderd bladzijden is meesterlijk.
Ja, zijn korte verhalen zijn vaak meesterlijk _O_ Toch mooi dat hij regelmatig zo'n bundel uitbrengt. Het is een rasverteller.
Op donderdag 8 november 2012 20:51 schreef Dj_Day-V het volgende:
Door PSV spelen jullie nu CL :') !
pi_132715644
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 19:47 schreef ValHallen het volgende:

[..]

Salem's lot duurt idd een tijdje voordat het 'losgaat'. Het tweede gedeelte is wel geweldig en heel spannend.
Salem's Lot vind ik echt geweldig opgebouwd. Hoe verschillende personages en het stadje in de eerste 100 pagina's wordt omschreven is echt heel mooi gedaan. Daarna wordt langzaamaan het kwaad steeds meer beschreven tot een geweldige climax. Misschien wel m'n favoriet van King.

Overigens staan de Red Sox momenteel voor in de World Series. King's favoriete team en komt ook veelvuldig voor in z'n boeken.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 09:27:42 #89
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_132715782
quote:
10s.gif Op zondag 27 oktober 2013 20:09 schreef ValHallen het volgende:

[..]

Altijd Bob Dylan en Rock 'n Roll ja.
En ook vaak naar The Ramones en Bruce Springsteen! ^O^

quote:
7s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 09:20 schreef Spaulding het volgende:

[..]

Salem's Lot vind ik echt geweldig opgebouwd. Hoe verschillende personages en het stadje in de eerste 100 pagina's wordt omschreven is echt heel mooi gedaan. Daarna wordt langzaamaan het kwaad steeds meer beschreven tot een geweldige climax. Misschien wel m'n favoriet van King.

Overigens staan de Red Sox momenteel voor in de World Series. King's favoriete team en komt ook veelvuldig voor in z'n boeken.
Dit is ook één van mijn favoriete boeken. Ik heb het gedeelte waarin het
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
letterlijk rillend van genot en afschuw zitten lezen! _O_

Niet te geloven dat hij dit boek schreef toen hij nog niets dertig jaar oud was! _O_
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_132717489
Hey ho, let's go!
Tap tap tap
pi_132820293
quote:
10s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 09:27 schreef Atmosphere82 het volgende:

[..]

En ook vaak naar The Ramones en Bruce Springsteen! ^O^

[..]

Dit is ook één van mijn favoriete boeken. Ik heb het gedeelte waarin het
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
letterlijk rillend van genot en afschuw zitten lezen! _O_

Niet te geloven dat hij dit boek schreef toen hij nog niets dertig jaar oud was! _O_
Dat was een goed stuk inderdaad. Leuk dat hij de perspectieven van verschillende dorpsbewoners gebruikt ook. Ik ga nu door naar It.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2013 12:42:52 ]
pi_132824880
5-10 bladzijden over gesigneerde honkballen. :z Heerlijk rustmomentje na die actie ervoor. (Song of Susannah)
pi_132883398
Bezig in the Green Mile, eerste boek wat ik van hem lees. Leest lekker weg moet ik zeggen. :)
Welke boeken raden jullie aan hierna? (Heb IT nog ergens liggen hier, maar nog niet in begonnen.)
pi_132884518
Ik momenteel begonnen met 22/11/1963.
Een geweldig boek, tot zover want ik heb m nog niet uit.
Ik kan m nu al aanraden. ;-)
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 4 november 2013 @ 13:41:55 #95
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_132887193
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 11:20 schreef Operc het volgende:
Bezig in the Green Mile, eerste boek wat ik van hem lees. Leest lekker weg moet ik zeggen. :)
Welke boeken raden jullie aan hierna? (Heb IT nog ergens liggen hier, maar nog niet in begonnen.)
bag of bones, the stand, etc

Hij heeft zoveel goede boeken geschreven, pak er gewoon 1. :)
  dinsdag 5 november 2013 @ 09:59:34 #96
294600 espri
Ook wel bekend als Daafje :)
pi_132917033
Dokter sleep uit en vond het supergoed, vond het jammer dat ik hem uit had. :D
pi_132946401
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 11:20 schreef Operc het volgende:
Bezig in the Green Mile, eerste boek wat ik van hem lees. Leest lekker weg moet ik zeggen. :)
Welke boeken raden jullie aan hierna? (Heb IT nog ergens liggen hier, maar nog niet in begonnen.)
Rita hayworth & Shawshank redemption O+
Of De noodzaak, Duma. Zo veel goede boeken
  woensdag 6 november 2013 @ 09:37:11 #98
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_132952378
De Noodzaak ja... _O_
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_133094812
Tering, ik moet even kwijt hoe allejezus goed It is. Ik ben pas op een derde ofzo, maar heb ontzettende moeite om hem weg te leggen. Wat een heerlijk rustige opbouw, met toch al snel de nodige spanning erin. Het audioboek (door Steven Webber) is ook echt geweldig ingesproken. Ik schrik me af en toe het apelazerus.
pi_133396454
Van het weekend deze editie gekocht bij de kringloop O+

Tap tap tap
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')