abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 09:49:28 #26
371833 BlauweTijger
Doet tegen iedereen stoer
pi_132181602
Toch vind ik dat de instanties bij een zaak zoals deze, waar mensen met een beperking zijn, zich meer moeten inzetten bij alarm of andere tekenen van onveiligheden.
En altijd het laatste woord.
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 09:52:27 #27
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_132181656
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 09:41 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Nogmaals ik denk dat je makkelijk oordeelt. Je kent het fijne van de situatie niet. Over het algemeen kun je niet meer doen dan de politie bellen en instanties inschakelen, zo´n kind zomaar bij je thuis houden mag je en kun je niet zomaar doen. Maar ik ga er al vanuit dat jij dit vast anders ziet. Als er door verschillende mensen uit de omgeving wordt aangegeven dat ze de boel niet vertrouwen in dat huishouden dan dienen overheidsinstanties het in de gaten te houden en in te grijpen.
Maar als je toch ziet dat er niet ingegrepen wordt, haal je dan je schouders maar op? Denk je, zij zullen het wel beter weten? Of misschien, ik heb mijn plicht gedaan, een heel telefoontje gepleegd nog wel?

Mag en kun je niet doen? Op straffe van wat? Je krijgt daarvoor vast niet eenzelfde behandeling als dit meisje kreeg, derhalve is dat het waard. Een strafblad is zo erg niet, als dit daarmee voorkomen had kunnen worden.

En 'zomaar' is in dit geval een understatement van de bovenste plank, natuurlijk.
power to the people
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 09:55:47 #28
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_132181722
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 09:52 schreef beestjuh het volgende:

[..]

Maar als je toch ziet dat er niet ingegrepen wordt, haal je dan je schouders maar op? Denk je, zij zullen het wel beter weten? Of misschien, ik heb mijn plicht gedaan, een heel telefoontje gepleegd nog wel?

Mag en kun je niet doen? Op straffe van wat? Je krijgt daarvoor vast niet eenzelfde behandeling als dit meisje kreeg, derhalve is dat het waard. Een strafblad is zo erg niet, als dit daarmee voorkomen had kunnen worden.

En 'zomaar' is in dit geval een understatement van de bovenste plank, natuurlijk.
Nou vertel dan eens, hoe jij dit meisje dan gered zou hebben? En de andere kinderen uit dat gezin dan? Allemaal onderdak bij jou thuis?
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 10:16:10 #29
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_132182171
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 09:55 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Nou vertel dan eens, hoe jij dit meisje dan gered zou hebben? En de andere kinderen uit dat gezin dan? Allemaal onderdak bij jou thuis?
Als iemand huilend bij mij aan de deur staat, omdat diegene mishandeld wordt, dan is die inderdaad van harte welkom, zolang als nodig is. Het is verre van ideaal, maar wel veilig en dat is toch het belangrijkste?

Getraumatiseerde levende wezens moet je niet in de steek laten, uit gemakszucht of eigenbelang aan een ander overdragen die daar niet capabel voor is. Ik vind dat je alles moet doen wat in je macht ligt, klaar. Niet wachten tot een ander het doet, want dat is zo vaak te laat.

Ik had haar niet terug laten gaan, nee. Heb het al vaak gedaan, soms teleurgesteld in het verloop of de afloop, maar de keren dat iemand, mens of dier, er wel bovenop komt, f***ing worth it.
power to the people
pi_132182370
het is een triest verhaal...

ik volg de discussie, denk bij de eerste post van beestjuh, nou kan het niet wat minder, maar..... na verder te lezen, begin ik haar wel te begrijpen.
"wij", diegene die zich aangesproken voelen, denken misschien wel te snel dat we er alles aan gedaan hebben door de instanties in te lichten. Ik vraag me af of ik zelfs dat wel gedurfd zou hebben. (. denk het wel!!). Er zijn zoveel instanties in ons land, dat wij al snel denken dat het opgelost gaat worden. Helaas, niets is minder waar, zoals al die gezinsdrama's ons leren. Eigen rechter spelen mag niet, ben ik ook geen voorstander van, maar als weerloze wezens mishandeld worden moeten we toch echt leren in te gaan grijpen....Bedankt beestjuh voor het na laten denken...
“Loop niet voor me, want ik volg niet.
Loop niet achter me, want ik leid niet.
Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”
pi_132182384
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 08:51 schreef controlaltdelete het volgende:
Alweer een falen van politie en hulpinstanties. Beetje een slap excuus dat ze niet achter elke deur kunnen kijken. Die vriendin van het meisje had het toch verschillende keren gemeld bij verschillende instanties?
Ja, maar een melding alleen is nog geen reden om in te grijpen.
Op woensdag 7 februari 2018 11:59 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik vind eerlijk gezegd de denkbeelden van die Taylor best meevallen.
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 10:26:07 #32
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_132182410
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 09:49 schreef BlauweTijger het volgende:
Toch vind ik dat de instanties bij een zaak zoals deze, waar mensen met een beperking zijn, zich meer moeten inzetten bij alarm of andere tekenen van onveiligheden.
Goed advies Captain Hindsight.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_132182517
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 09:34 schreef Darkangle het volgende:

[..]

Dat is hun taak.
Nee.
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 10:32:39 #34
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_132182569
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 10:24 schreef kaatje50 het volgende:
het is een triest verhaal...

ik volg de discussie, denk bij de eerste post van beestjuh, nou kan het niet wat minder, maar..... na verder te lezen, begin ik haar wel te begrijpen.
"wij", diegene die zich aangesproken voelen, denken misschien wel te snel dat we er alles aan gedaan hebben door de instanties in te lichten. Ik vraag me af of ik zelfs dat wel gedurfd zou hebben. (. denk het wel!!). Er zijn zoveel instanties in ons land, dat wij al snel denken dat het opgelost gaat worden. Helaas, niets is minder waar, zoals al die gezinsdrama's ons leren. Eigen rechter spelen mag niet, ben ik ook geen voorstander van, maar als weerloze wezens mishandeld worden moeten we toch echt leren in te gaan grijpen....Bedankt beestjuh voor het na laten denken...
O+!

Als je om je heen kijkt, zie je zoveel mensen en dieren die wel een helpende hand kunnen gebruiken... Waarom niet de jouwe? *;
power to the people
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 10:40:14 #35
38496 Perrin
Sapere aude
pi_132182722
Bizar hoe alle meldingen zijn genegeerd. :N
I didn't say it would be easy. I just said it would be the truth.
pi_132182752
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 10:40 schreef Perrin het volgende:
Bizar hoe alle meldingen zijn genegeerd. :N
Ze zijn niet genegeerd.
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 10:42:26 #37
38496 Perrin
Sapere aude
pi_132182781
Er is een veiligheidsplan opgesteld. Nou, poepoe.
pi_132182784
Altijd die Geert W weer toch.

OT: Ongelofelijk sneu voor het meisje en de dader mag wat mij betreft wel even voor 30 jaar op droog brood.
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it."
― Albert Einstein
pi_132182913
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 10:42 schreef Perrin het volgende:
Er is een veiligheidsplan opgesteld. Nou, poepoe.
We leven nu eenmaal niet in een paradijs waarin Jeugdzorg na een belletje van iemand de deur van een huis inramt en een slachtoffer van kindermisbruik net op tijd aan de ranzige vingers van een mongool onttrekt en al het leed op de wereld kan voorkomen. Overheidsingrijpen in het gezinsleven is een behoorlijk drastische maatregel. Jeugdzorg heeft daarvoor genoeg instrumenten maar staat aan alle kanten onder strenge controle, alles wat ze doen wordt onder een vergrootglas gelegd en iedere stap die ze zetten dient uitermate goed onderbouwd te zijn. En als ze dan een keer te vroeg of onterecht ingrijpen sta je ook vooraan. Soms moet je dan in de gevallen waarbij ingrijpen niet voldoende kan worden gerechtvaardigd machteloos toekijken.
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 10:54:17 #40
38496 Perrin
Sapere aude
pi_132183045
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 10:48 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

We leven nu eenmaal niet in een paradijs waarin Jeugdzorg na een belletje van iemand de deur van een huis inramt en een slachtoffer van kindermisbruik net op tijd aan de ranzige vingers van een mongool onttrekt en al het leed op de wereld kan voorkomen. Overheidsingrijpen in het gezinsleven is een behoorlijk drastische maatregel. Jeugdzorg heeft daarvoor genoeg instrumenten maar staat aan alle kanten onder strenge controle, alles wat ze doen wordt onder een vergrootglas gelegd en iedere stap die ze zetten dient uitermate goed onderbouwd te zijn. En als ze dan een keer te vroeg of onterecht ingrijpen sta je ook vooraan. Soms moet je dan in de gevallen waarbij ingrijpen niet voldoende kan worden gerechtvaardigd machteloos toekijken.
Laatmeraden, je werkt voor Jeugdzorg :P
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 11:00:42 #41
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_132183213
quote:

[..]

Dat is ook zo. Verder vraag ik me af als iemand (buren) een kind wat verwaarloosd of mishandeld wordt bij hun thuis houdt: hoe dit zal gaan welke mogelijkheden je wel of niet hebt, of je dit Łberhaupt wel zomaar mag doen. Zelfs een verwaarloost huisdier mag je je niet zomaar toeeigenen.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_132183291
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 10:54 schreef Perrin het volgende:

[..]

Laatmeraden, je werkt voor Jeugdzorg :P
Niet eens. Ken wel een aantal mensen die daar werken en college gehad in de Wet op de Jeugdzorg.
pi_132183307
quote:

[..]

Hier hebben drie verschillende mensen aan de deur geklopt. De familie waar het over ging had een vader in huis die al eens veroordeeld was.

Misschien klopten ze bij verschillende instanties aan.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_132183409
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 11:00 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Dat is ook zo. Verder vraag ik me af als iemand (buren) een kind wat verwaarloosd of mishandeld wordt bij hun thuis houdt: hoe dit zal gaan welke mogelijkheden je wel of niet hebt, of je dit Łberhaupt wel zomaar mag doen. Zelfs een verwaarloost huisdier mag je je niet zomaar toeeigenen.
Nee precies, het blijft onder de verantwoordelijkheid en het gezag van de eigen ouders vallen zolang ze niet uit het ouderlijk gezag zijn ontzet.
pi_132183420
Wat triest.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_132183564
Hm, ik heb samengewoond met zo´n lul van een instantie. Die bv wist van een jongetje dat gevaarliep. Ik zei:"Haal dat kind dan NU op, dan regelen we hiervandaan wel de rest". Nee, dat kon niet vanwege allerlei regeltjes. Zodemieter op. En een baby plaatsen bij mensen die kettingroken en alleen maar een mongooltje wilden omdat het zo leuk is.... Waar na een paar maanden als meer "gogen" op zaten dan in een heel tehuis beschikbaar zijn. Maar weghalen ging niet, vanwege de papiermolen. Kinderen plaatsen bij mensn die ze van hun eigen ouders weghouden (en kwaad over ze spreken) omdat ze vinden dat die niet deugen, terwijl dat helemaal niet de bedoeling is van pleegzorg. Van het erf gejaagd worden met een geweer als je op een tijd komt buiten de afspraak en dan daar niks achter denken....
Steeds opnieuw kinderen plaatsen bij een vrouw die duidelijk Munchausen by proxy had en de kinderen mishandelden om ze ze te kunnen verzorgen en geweldig te lijken en ondertussen nieuwe auto´s en vakanties van de stichting kreeg. "Ja, maar we kunnen die gehandicapte kinderen anders niet kwijt" Nee breng ze dan maar bij de beul die niet eens kinderen wilden "die te goed waren". Een invaller had in een rapport duidelijk gemeld dat het daar niet klopte...
moet ik nog even doorgaan?
De hoogste boom verdient die klootzak en de hele stichting die daar in mee gaat. Zolang "de papiermolen" belangrijker is dan mensen en signalen gewoon genegeerd worden als of niet door andere belangen, zullen er slachtofers blijven vallen.

En ja, ik ben me er van bewust dat het niet voor elke persoon geldt die bij zo´n stichting werkt, laat ik duidelijk zijn. Maar er zitten er veel te veel.

Niet achter elke deur kunnen kijken klopt, maar als anderen dat wel doen en je zeggen wat er aan de hand is?

Maar goed in Nederland wachten ze tot ze (politie) niks meer horen als er iemand in nood is.
pi_132183590
quote:

[..]

Wel gek dat een kind van een zwakbegaafde zo wordt afgepakt en ouders die hun kind de kanker in willen slaan kunnen dat gerust doen.
pi_132183605
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 11:15 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wel gek dat een kind van een zwakbegaafde zo wordt afgepakt en ouders die hun kind de kanker in willen slaan kunnen dat gerust doen.
Iedere ouder kan vanavond z'n kind de tering in slaan.
pi_132183695
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 11:13 schreef Alentejana het volgende:
Hm, ik heb samengewoond met zo´n lul van een instantie. Die bv wist van een jongetje dat gevaarliep. Ik zei:"Haal dat kind dan NU op, dan regelen we hiervandaan wel de rest". Nee, dat kon niet vanwege allerlei regeltjes. Zodemieter op.
Die regels zijn er in het belang van het kind en de ouders om te voorkomen dat Jeugdzorg rŁcksichtslos ouders uit hunmacht ontzet. Als dat morgen gebeurt staan er een hoop mensen om moord en brand te schreeuwen. En soms werken die regels ingrijpen tegen, ja.
pi_132183720
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 11:16 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Iedere ouder kan vanavond z'n kind de tering in slaan.
Blijkbaar.

Het kind moet alleen niet te hard gillen. Dus een diepe kelder is wel belangrijk.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')