abonnement Unibet Coolblue
pi_133287233
Komende maandag 3 maanden! *O*
pi_133290174
Vandaag 23 maanden *O*
  zaterdag 16 november 2013 @ 17:25:31 #103
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_133320869
Vanmiddag ineens een ''pling'' op de smartphone: 1000 peuken niet in rook opgegaan :7

quote:
Two months, six days, 39 minutes and 0 seconds.
1005 cigarettes not smoked, saving ¤ 246,30.
Life saved: 3 days, 11 hours, 45 minutes.
Gaat lekker zo 8-)
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  zaterdag 16 november 2013 @ 17:58:30 #104
313458 Zonnetje1981
always look on the bright side
pi_133321627
Ik meld mij weer!

Wil iemand, of is het mogelijk om mijn startdatum te wijzigen naar vandaag?
pi_133321975
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 17:58 schreef Zonnetje1981 het volgende:
Ik meld mij weer!

Wil iemand, of is het mogelijk om mijn startdatum te wijzigen naar vandaag?
Heel goed!! We zijn trots op je! ^O^

Overigens... hoe lang heb je nu weer gerookt? Als het niet echt veel voorstelde, zou ik die datum lekker laten staan ;)

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 16-11-2013 18:17:18 ]
  zaterdag 16 november 2013 @ 19:12:48 #106
313458 Zonnetje1981
always look on the bright side
pi_133323402
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 18:13 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Heel goed!! We zijn trots op je! ^O^

Overigens... hoe lang heb je nu weer gerookt? Als het niet echt veel voorstelde, zou ik die datum lekker laten staan ;)
klein weekje, totaal ongeveer 15 sigaretten gerookt...
pi_133323553
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 19:12 schreef Zonnetje1981 het volgende:

[..]

klein weekje, totaal ongeveer 15 sigaretten gerookt...
Nou, dan zou ik het gewoon als een foutje beschouwen en die datum lekker laten staan ;)

Ik rook in het weekend ook weleens een sigaretje of 2.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-11-2013 19:18:28 ]
pi_133323607
roken is datum resetten! tenminste dat is mijn mening...

zonnetje wat super dat je weer gestopt bent!! kanjer :*
S. 2014
J. 2016
pi_133326957
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 17:58 schreef Zonnetje1981 het volgende:
Ik meld mij weer!

Wil iemand, of is het mogelijk om mijn startdatum te wijzigen naar vandaag?
^O^
  zondag 17 november 2013 @ 09:29:55 #110
50430 Yuki
Student Midwife
pi_133336728
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 17:58 schreef Zonnetje1981 het volgende:
Ik meld mij weer!

Wil iemand, of is het mogelijk om mijn startdatum te wijzigen naar vandaag?
^O^ en nu weer volhouden!
♥ || Baby catcher in training || ♥
  zondag 17 november 2013 @ 09:35:40 #111
50430 Yuki
Student Midwife
pi_133336765
Ik zit inmiddels op 12 weken, 1 dag, 9 uur en 30 minuten :D
Dat zijn 854 sigaretten die ik niet gerookt heb... And then some, want met feestjes etc rook je natuurlijk wat meer.

Volgende week tik ik de 3 maanden aan *O*
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_133360136
Bijna 4 maanden :7 begin eindelijk weer een beetje op gewicht te komen

Mis het alleen heel af en toe nog
  zondag 17 november 2013 @ 22:41:56 #113
97745 Thorical
finding a way
pi_133360864
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 19:17 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Nou, dan zou ik het gewoon als een foutje beschouwen en die datum lekker laten staan ;)

Ik rook in het weekend ook weleens een sigaretje of 2.
Dat is uitgesteld roken en geen stoppen met roken.
Maar je bent oud en wijs genoeg om dat zelf ook wel te snappen.
pi_133361109
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 22:41 schreef Thorical het volgende:

[..]

Dat is uitgesteld roken en geen stoppen met roken.
Maar je bent oud en wijs genoeg om dat zelf ook wel te snappen.
Mwa, ik vind dat je als je van 2 pakjes per dag terug gaat naar 2 sigaretten in het weekend als je gezopen hebt, dat je dan nog best kunt zeggen dat je gestopt bent.

Ik heb het sinds ik gestopt ben ook nog wel een paar keer gedaan. Meer ter bevestiging eigenlijk. Het ruikt altijd zo verdomd lekker als anderen zitten te roken. Een paar keer heb ik me niet in kunnen houden en heb ik een trekkie genomen. Geloof mij maar, als je vervolgens bijna over je nek gaat, dan leer je het echt wel af :D Ik vind het nu oprecht smerig. Merk echter wel, dat ik het nog stees lekker vind ik ruiken als anderen aan het roken zijjn. Daarom doe ik zo heel af en toe nog eens mee. Om even tot de conclusie te komen dat het eigenlijk verdomde smerig is, en dat ik er goed aan gedaan heb om te stoppen.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_133361769
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 22:46 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Mwa, ik vind dat je als je van 2 pakjes per dag terug gaat naar 2 sigaretten in het weekend als je gezopen hebt, dat je dan nog best kunt zeggen dat je gestopt bent.

Ik heb het sinds ik gestopt ben ook nog wel een paar keer gedaan. Meer ter bevestiging eigenlijk. Het ruikt altijd zo verdomd lekker als anderen zitten te roken. Een paar keer heb ik me niet in kunnen houden en heb ik een trekkie genomen. Geloof mij maar, als je vervolgens bijna over je nek gaat, dan leer je het echt wel af :D Ik vind het nu oprecht smerig. Merk echter wel, dat ik het nog stees lekker vind ik ruiken als anderen aan het roken zijjn. Daarom doe ik zo heel af en toe nog eens mee. Om even tot de conclusie te komen dat het eigenlijk verdomde smerig is, en dat ik er goed aan gedaan heb om te stoppen.
je rookt of je rookt niet, als je in de kroeg of op een feestje rookt ben je een gelegenheidsroker, prima, maar wel een roker...

gestopt is dus helemaal geen enkele peuk meer roken, maar das mijn mening

9 weken gestop inmiddels en meer dan 2000 peuken niet gerookt
S. 2014
J. 2016
pi_133362006
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2013 22:59 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

je rookt of je rookt niet, als je in de kroeg of op een feestje rookt ben je een gelegenheidsroker, prima, maar wel een roker...

gestopt is dus helemaal geen enkele peuk meer roken, maar das mijn mening

9 weken gestop inmiddels en meer dan 2000 peuken niet gerookt
Mwa, ik snap wat je bedoeld maar ben het niet zo zeer met je eens. Als iemand aan mij vraagt 'rook jij' dan zeg ik mee. Het is ook absoluut niet zo dat ik vaak sta te roken in de kroeg. Ik ga een keer of 4 per week stappen (ja, ik werk wel :') ) en rook in die kroeg in totaal misschien één, hoog uit anderhalf sigaretje per maand om redenen die ik hierboven uitgelegd heb.

Dat negatieve antwoord geef ik, omdat ik niet meer verslaafd ben aan roken. Als je mij, ook in de kroeg, een sigaret aanbiedt bedankt ik vriendelijk :s) Maar ik wil soms even weten waarom het ook alweer zo smerig was, als het toch zo lekker ruikt.

Blijft een wellus-niettus spelletje waarin jij feitelijk gelijk hebt, maar ik zou mezelf ook absoluut niet als gelegenheidsroker willen zien. Ik ken mezelf namelijk, dat gaat mis :) De redenen voor die paar heisjes per maand heb ik al uitgelegd. En zoals het me nu af gaat, ben ik echt niet bang dat ik er weer aan ga. Daar ben ik veel te trots voor dat het me gelukt is :) Daarbij heb ik een enorme healthguru als vriendin. Soms irritant want de vruchtendrankjes vliegen me om de oren, maar als ik weer ga roken ben ik haar sowieso kwijt. Niet dat ik dat als excuus nodig heb, maar het is nog maar een extra bevestiging dat het belachelijke onzin is :)

Even uitrekenen hoeveel peuken ik niet gerookt heb :D Ik ga uit van ongeveer een jaar gestopt, da's dus 365 dagen, maal 30, is 10.950 8-) Belachelijk veel. Je zou ze maar achter elkaar moeten leggen. Godverdomme zeg :{
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_133362325
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 23:04 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Mwa, ik snap wat je bedoeld maar ben het niet zo zeer met je eens. Als iemand aan mij vraagt 'rook jij' dan zeg ik mee. Het is ook absoluut niet zo dat ik vaak sta te roken in de kroeg. Ik ga een keer of 4 per week stappen (ja, ik werk wel :') ) en rook in die kroeg in totaal misschien één, hoog uit anderhalf sigaretje per maand om redenen die ik hierboven uitgelegd heb.

Dat negatieve antwoord geef ik, omdat ik niet meer verslaafd ben aan roken. Als je mij, ook in de kroeg, een sigaret aanbiedt bedankt ik vriendelijk :s) Maar ik wil soms even weten waarom het ook alweer zo smerig was, als het toch zo lekker ruikt.

Blijft een wellus-niettus spelletje waarin jij feitelijk gelijk hebt, maar ik zou mezelf ook absoluut niet als gelegenheidsroker willen zien. Ik ken mezelf namelijk, dat gaat mis :) De redenen voor die paar heisjes per maand heb ik al uitgelegd. En zoals het me nu af gaat, ben ik echt niet bang dat ik er weer aan ga. Daar ben ik veel te trots voor dat het me gelukt is :) Daarbij heb ik een enorme healthguru als vriendin. Soms irritant want de vruchtendrankjes vliegen me om de oren, maar als ik weer ga roken ben ik haar sowieso kwijt. Niet dat ik dat als excuus nodig heb, maar het is nog maar een extra bevestiging dat het belachelijke onzin is :)

Even uitrekenen hoeveel peuken ik niet gerookt heb :D Ik ga uit van ongeveer een jaar gestopt, da's dus 365 dagen, maal 30, is 10.950 8-) Belachelijk veel. Je zou ze maar achter elkaar moeten leggen. Godverdomme zeg :{
ik snap jouw redenatie ook hoor :) het blijft gewoon n hele prestatie! hier geen gezondheidsfreak als partner, mijn man rookt nog wel, wel lekker buiten :P
S. 2014
J. 2016
pi_133363357
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 22:41 schreef Thorical het volgende:

[..]

Dat is uitgesteld roken en geen stoppen met roken.
Maar je bent oud en wijs genoeg om dat zelf ook wel te snappen.
Nee, dat is onderdeel van mijn stopproces. De behoefte aan die peuk in het weekend neemt gelijdelijk aan ook af.

Maar strikt gezien heb je gelijk dat je dan niet gestopt bent met roken. Ik ben drastisch geminderd, maar dan ook echt drastisch. ;)

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 17-11-2013 23:47:19 ]
pi_133364769
aaaaarrrrrggggg.....moeilijk moment hier. een emotioneel kloteweekend die nog kloterige eindigt dan het hele weekend is geweest. het is dat het tankstation dicht is,maar anders...
pi_133365091
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 00:13 schreef kvd het volgende:
aaaaarrrrrggggg.....moeilijk moment hier. een emotioneel kloteweekend die nog kloterige eindigt dan het hele weekend is geweest. het is dat het tankstation dicht is,maar anders...
het weekend gaat niet beter eindigen als je nu gaat roken.... je gaat je alleen nogmaar rotter voelen...!!

het is de verslaving die jou nu laat denken dat een peuk zou helpen,maar niets is minder waar!

volhouden, je kunt het :*
S. 2014
J. 2016
pi_133365174
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 00:13 schreef kvd het volgende:
aaaaarrrrrggggg.....moeilijk moment hier. een emotioneel kloteweekend die nog kloterige eindigt dan het hele weekend is geweest. het is dat het tankstation dicht is,maar anders...
Ja, en als je nou zou beginnen weer zeg je dinsdag "Godverdomme wat een kloten weekend, en dan ben ik ook nog weer eens opnieuw gaan roken :(". Dat schiet lekker op :'),
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_133365657
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2013 00:25 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

het weekend gaat niet beter eindigen als je nu gaat roken.... je gaat je alleen nogmaar rotter voelen...!!

het is de verslaving die jou nu laat denken dat een peuk zou helpen,maar niets is minder waar!

volhouden, je kunt het :*
Wat is het toch venijnig he.. die verslaving. :(
pi_133369502
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2013 00:25 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

het weekend gaat niet beter eindigen als je nu gaat roken.... je gaat je alleen nogmaar rotter voelen...!!

het is de verslaving die jou nu laat denken dat een peuk zou helpen,maar niets is minder waar!

volhouden, je kunt het :*
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2013 00:28 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ja, en als je nou zou beginnen weer zeg je dinsdag "Godverdomme wat een kloten weekend, en dan ben ik ook nog weer eens opnieuw gaan roken :(". Dat schiet lekker op :'),
Ik heb het ook niet gedaan, ik zal het (hopelijk) ook niet doen. Het is echt op dit moment het enige waar ik blij mee ben in mijn leven, het feit dat ik gestopt ben. De reactie komt ook niet voort uit de verslaving, maar uit een negatief gevoel/zelfbeeld/eigenwaarde waarbij ik dan denk 'ah, dat roken kan er ook nog wel weer bij'. En de situatie waarin in me bevind/bevond (ik weet nog niet wat de dag vandaag gaat brengen), ik ben gewend om dan te roken, ben dus bezig die cirkel te verbreken. Heeft dus niet iets met het daadwerkelijke sigaretje te maken, maar het ontsnappen aan een situatie/mensen (even naar buiten en dus weg kunnen) en de afleiding die het sigaretje (dus ontsnappen) toen gaf waardoor ik dingen weer anders kon gaan zien, waarin ik gedachten weer op een rijtje kon zetten.
En dan kan je zeggen ga in zo'n situatie dan even naar buiten, maar dat wordt niet meer geaccepteerd sinds ik niet meer rook. Dat wordt gezien als weglopen voor de situatie.
pi_133369551
ik herken het wel hoor kvd, het roken gaf ook soort (schijn)zekerheid en (schijn)veiligheid...
S. 2014
J. 2016
pi_133369580
en dat na een jaar 8)7
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')