abonnement Unibet Coolblue
  zondag 17 november 2013 @ 17:41:34 #126
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_133347707
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 13:18 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Oneens! Ja ok, als je alleen een viewpoint aan de rim gaat bekijken. Maar om Bryce echt te ervaren zou ik toch minstens een hike naar beneden de Canyon in doen en daar een of meerdere trails doen. Bijvoorbeeld Navajo trail naar benden en dan Peekaboo trail lopen. Prachtig!

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik moet eerlijk zeggen dat we geen trail hebben gelopen en idd alleen de viewpoints hebben bekeken. Maar de reden hiervan: we hadden de bergen in Yosemite gehad, de bergen in Death Valley, Zion NP en Monument Valley. Dus we hadden het wel gehad met de trails lopen. Zo vonden we daarom ook de Grand Canyon zwaar tegenvallen.
pi_133349711
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2013 12:15 schreef exode het volgende:

[..]

Dat weet ik heel zeker. Wij hebben het ook gedaan...

Lees hier meer: https://www.alamo.nl/av/, http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=36653, http://www.flyertalk.com/(...)onal-driver-fee.html etc etc etc etc.
Klopt, helaas schieten we hier weinig mee op. Contact gehad met Alamo. Je kunt niet kiezen voor een pakket dat enkel underage fee bevat.. je betaald dus automatisch voor underage fee en extra bestuurders. Erg apart.
"Don't ever give up."
pi_133368867
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 18:55 schreef lucatoni het volgende:

[..]

Klopt, helaas schieten we hier weinig mee op. Contact gehad met Alamo. Je kunt niet kiezen voor een pakket dat enkel underage fee bevat.. je betaald dus automatisch voor underage fee en extra bestuurders. Erg apart.
Dat is inderdaad jammer! Maar ja...is het in ieder geval goed geregeld. USA Drive is ons vorig jaar goed bevallen overigens. Wij hadden ook Alamo, genoeg keuze in auto's, vriendelijk personeel. Maar dat was wel in Denver.

Wij hadden het pakket met tank benzine etc, kregen het voor elkaar om de auto leeg in te leveren. We konden nog 5 mile rijden volgens de meter.
pi_133368885
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 17:41 schreef egelhond het volgende:

[..]

Ik moet eerlijk zeggen dat we geen trail hebben gelopen en idd alleen de viewpoints hebben bekeken. Maar de reden hiervan: we hadden de bergen in Yosemite gehad, de bergen in Death Valley, Zion NP en Monument Valley. Dus we hadden het wel gehad met de trails lopen. Zo vonden we daarom ook de Grand Canyon zwaar tegenvallen.
Wij vonden Bryce ook het minste park...hebben ook alleen de viewpoints gedaan. In de andere parken veel gewandeld en dan beleef je het toch anders. Ik zou alleen daarom al terug willen naar Bryce, een stuk lopen en ontdekken waarom zoveel mensen het zo'n geweldig park vinden.

Grand Canyon is dan weer onze favoriet, maar wij zijn wel helemaal naar beneden gelopen en dat was een ervaring die ik iedereen kan aanraden! Wat een waanzinnige mooie trail. Hoe verder je naar beneden loopt hoe minder mensen je tegenkomt, we waanden ons vaak alleen op de wereld.
pi_133371233
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 09:36 schreef exode het volgende:

[..]

Wij vonden Bryce ook het minste park...hebben ook alleen de viewpoints gedaan. In de andere parken veel gewandeld en dan beleef je het toch anders. Ik zou alleen daarom al terug willen naar Bryce, een stuk lopen en ontdekken waarom zoveel mensen het zo'n geweldig park vinden.

ik kan begrijpen dat je als je alleen de viewpoints doet je wel snel klaar bent met bryce canyon. je moet ook echt een stuk erin lopen. ik ben er nu 2 keer geweest en een trail in de canyon gelopen en vond het beide keren geweldig, bij iedere bocht die je neemt zie je weer een andere prachtig uitzicht. ik ben beide keren met 300+ foto's uit de canyon gekomen.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_133394607
Mensen, heb nog een maal jullie hulp nodig. Naar aanleiding van diverse reacties hier op het forum, besloten om de auto langer te huren. Op die manier hebben we ook veel meer vrijheid.
Willen morgen de definitieve route gaan vaststellen, maar hebben nog een hoop te doen.

Wat we nu hebben:
Totale reis: 22 dagen
Dag 1: AMS-SF
Dag 2 t/m dag 4: SF
Dag 5: SF-YOSEMITE
Dag 6: YOSEMITE
Dag 7: YOSEMITE - ?
Dag 8 - 15?
Dag 15: ? - Grand Canyon
Dag 16: Grand Canyon - LV
Dag 17 t/m dag 21: LV
Dag 22: LV-AMS

De auto huren we vanaf het moment dat we SF verlaten richting YOSEMITE totdat we in LV aankomen. Nu ons grootste probleem: wat te doen tussen Yosemite en Grand Canyon.
We willen de route het liefste in kleine stukjes opdelen, zodat we ook van de autoreis zelf kunnen genieten.
Daarnaast willen we in ieder geval 2 dagen in LA verblijven (o.a. Beverly Hills, Hollywood en Universal studios staan op het programma). Daarnaast vinden we het heerlijk om een dagje strand, bijv. Malibu beach, tussendoor te hebben of bijv. een dagje door te brengen in de buurt van een meertje en daar dan ook te overnachten.

Hoop erg dat jullie goede suggesties hebben!
(Liever geen San Diego, omdat dit toch wel wat verder van de route ligt. Of is dit echt heel erg de moeite waard?)

Alvast bedankt!!
"Don't ever give up."
pi_133396799
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 17:08 schreef lucatoni het volgende:

[..]

Vanaf LA naar Flagstaff...
Flagstaff _O_ Wat een heerlijk leuk stadje was dat toch.



Heb er maar 2 nachten gezeten, zou er zo een week door kunnen brengen. 8-)

[ Bericht 9% gewijzigd door Justinn op 18-11-2013 22:58:46 ]
pi_133402414
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 11:45 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

ik kan begrijpen dat je als je alleen de viewpoints doet je wel snel klaar bent met bryce canyon. je moet ook echt een stuk erin lopen. ik ben er nu 2 keer geweest en een trail in de canyon gelopen en vond het beide keren geweldig, bij iedere bocht die je neemt zie je weer een andere prachtig uitzicht. ik ben beide keren met 300+ foto's uit de canyon gekomen.
Precies. We zijn daar 3 dagen geweest, geen moment te lang.
pi_133481263
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 11:45 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

ik kan begrijpen dat je als je alleen de viewpoints doet je wel snel klaar bent met bryce canyon. je moet ook echt een stuk erin lopen. ik ben er nu 2 keer geweest en een trail in de canyon gelopen en vond het beide keren geweldig, bij iedere bocht die je neemt zie je weer een andere prachtig uitzicht. ik ben beide keren met 300+ foto's uit de canyon gekomen.
Je hebt helemaal gelijk hoor, je beleeft het dan echt anders. Achteraf gezien hadden we er 1 dag langer moeten blijven zodat we daar tijd voor hadden, maar ja..je kan niet alles hebben. ;)
pi_133481350
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 22:14 schreef lucatoni het volgende:
Mensen, heb nog een maal jullie hulp nodig. Naar aanleiding van diverse reacties hier op het forum, besloten om de auto langer te huren. Op die manier hebben we ook veel meer vrijheid.
Willen morgen de definitieve route gaan vaststellen, maar hebben nog een hoop te doen.

Wat we nu hebben:
Totale reis: 22 dagen
Dag 1: AMS-SF
Dag 2 t/m dag 4: SF
Dag 5: SF-YOSEMITE
Dag 6: YOSEMITE
Dag 7: YOSEMITE - ?
Dag 8 - 15?
Dag 15: ? - Grand Canyon
Dag 16: Grand Canyon - LV
Dag 17 t/m dag 21: LV
Dag 22: LV-AMS

De auto huren we vanaf het moment dat we SF verlaten richting YOSEMITE totdat we in LV aankomen. Nu ons grootste probleem: wat te doen tussen Yosemite en Grand Canyon.
We willen de route het liefste in kleine stukjes opdelen, zodat we ook van de autoreis zelf kunnen genieten.
Daarnaast willen we in ieder geval 2 dagen in LA verblijven (o.a. Beverly Hills, Hollywood en Universal studios staan op het programma). Daarnaast vinden we het heerlijk om een dagje strand, bijv. Malibu beach, tussendoor te hebben of bijv. een dagje door te brengen in de buurt van een meertje en daar dan ook te overnachten.

Hoop erg dat jullie goede suggesties hebben!
(Liever geen San Diego, omdat dit toch wel wat verder van de route ligt. Of is dit echt heel erg de moeite waard?)

Alvast bedankt!!
Tip 1:
Schrijf alles eens uit inclusief afstanden (in miles en kilometers) en in zuivere rijtijd. Tel bij dat laatste tijd op en dan zie je pas echt of het haalbaar en relaxt is.

Tip 2:
Kijk eens bij aanbieders van rondreizen welke plekken zij aandoen. Nee dat hoef je niet te kopieren maar zo krijg je een idee van routes en rondjes.

Tip 3:
Kijk eens rond op www.allesamerika.com/forum. Daar staan tientallen routes beschreven. Met tips van echte Amerika liefhebbers. Als je lekker lui wilt zijn, kan je daar gewoon een route kopiėren. Onze route van 2008 staat er ook nog op volgens mij.
  vrijdag 22 november 2013 @ 17:51:58 #136
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_133520856
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 13:20 schreef exode het volgende:

[..]

Tip 1:
Schrijf alles eens uit inclusief afstanden (in miles en kilometers) en in zuivere rijtijd. Tel bij dat laatste tijd op en dan zie je pas echt of het haalbaar en relaxt is.

Tip 2:
Kijk eens bij aanbieders van rondreizen welke plekken zij aandoen. Nee dat hoef je niet te kopieren maar zo krijg je een idee van routes en rondjes.

Tip 3:
Kijk eens rond op www.allesamerika.com/forum. Daar staan tientallen routes beschreven. Met tips van echte Amerika liefhebbers. Als je lekker lui wilt zijn, kan je daar gewoon een route kopiėren. Onze route van 2008 staat er ook nog op volgens mij.
Idd, zo heb ik dat ook gedaan. En kijk gerust op brittishairways.com naar een combiticket auto/vliegreis... daar krijg je cheap een auto van Avis.
  Public Relations / Redactie Film donderdag 12 december 2013 @ 11:27:12 #137
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_134183530
Wij zijn ook verder gegaan en komen nu op het volgende uit:

17-5-2014 Heenvlucht
18-5-2014 Las Vegas
19-5-2014 Rit naar Grand Canyon (5 uur)
20-5-2014 Ochtend Grand Canyon, in middag richting Lake Powell/Page (rit 3 uur)
21-5-2014 Rit via Monument Valley, hele dag voor nemen. (3 uur richting hotel)
22-5-2014 Rit richting Moab 2,5 uur
23-5-2014 Dag voor Arches Park
24-5-2014 Rit richting Torrey, Capitol reef (3 uur)
25-5-2014 Rit richting Bryce Canyon (3 uur)
26-5-2014 Bryce Canyon bezoeken
27-5-2014 Rit van Bryce naar Zion National Park (2 uur)
28-5-2014 Rit van Zion naar Death Valley (5 uur)
29-5-2014 Rit van Death Valley naar Yosemite (hele dag) Eventueel via Tioga Pas, duurt dan 9 uur
30-5-2014 Yosemite Park
31-5-2014 Rit naar San Francisco (4 uur)
1-6-2014 San Francisco
2-6-2014 Rit naar San Simeon (5 uur, langs kustweg, niet de HW)
3-6-2014 Rit naar Santa Barbara (3 uur)
4-6-2014 Santa Barbara - Six Flags - Anaheim
5-6-2014 Los Angeles
6-6-2014 Disneyland
7-6-2014 Disney California Adventure
8-6-2014 Terugvlucht

Overweging is nog wel om de rit van San Francisco naar Santa Barbara samen te pakken. Wat is dan de aanrader. Extra dag San Francisco of extra dag LA? LA spreekt heel erg tot de verbeelding, maar heb niet echt een beeld wat ik daar echt kan doen buiten het Chinese Theatre en de Sunset.

Ook slapen we nu 2 nachten in Moab. Ik vroeg me af of daar 1 nacht niet voldoende is en we dus ergens anders in het begin een extra nacht kunnen nemen (Grand Canyon, Torrey?)
  donderdag 12 december 2013 @ 12:23:14 #138
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_134185078
Heb dat rondje ongeveer in 2005 gedaan:
http://mthalen.blogspot.nl/

De kustweg is echt een lang lang lang stuk, met aardig veel te zien onderweg, wij kwamen toen volgens mij pas tegen 19:30 in San Francisco aan vanaf San Simeon ('s ochtends nog bij Hearst Castle geweest, erg mooi vond ik). Ik zou dan Santa Barbara overslaan en van San Simeon naar LA rijden. Dat laatste stuk is minder te zien ook, als ik het me goed herinner.

LA is niet superveel te zien, of meer: het ligt ver van elkaar. Wij zaten in Hollywood Orchid Suites, niet al te duur en parkeren. Lopend naar de Walk of Fame. Je kan nog met een trolley door Beverly Hills voor $5, dat was wel geinig ook. Of gewoon een stukje cruisen door die wijk. Verder vind ik Venice Beach en Santa Monica cool, dus daar zou je ook een dagje heen kunnen gaan (liefst in het weekend, dan de meeste mafketels in Venice). Je kan van SM naar Venice fietsen...

Moab zou je met een dag minder ook wel kunnen misschien, maar denk dat het ook wel relaxt is om een keer ergens 2 nachten te zitten?

Antelope Canyon is mooi, net als Horseshoe Bend, beiden bij Page id buurt.
Tioga Pass is super mooi, zou ik zeker doen (Mono Lake net voordat je het park in rijdt ook).

Algemene tip:
http://www.premiumoutlets.com/centers/index.asp
ff lid worden van de VIP club, dan krijg je vaak bonnen met 15-20% extra korting op de toch al goedkope Outletprijzen. Haal er altijd een lading Hilfiger-spul, truien voor rond de 20-25 euro ofzo _O_

Haters everywhere but I don't really care.
  donderdag 12 december 2013 @ 20:37:39 #139
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_134202220
Als je toch in Moab bent zou ik Canyonlands ook meepakken.
Vond ik mooier dan Arches en Grand Canyon bij elkaar. :)






Shafer Trail. ^O^
Wel een geschikte auto, of nog beter motor, meebrengen.

[ Bericht 13% gewijzigd door Hyperdude op 13-12-2013 06:50:05 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_134213449
Shafer trail heb ik ook gedaan, was erg leuk, kreeg wel een hardverzakking maar goed..we zijn de white rim gereden tot die brede arch..ben de naam vergeten..je moet een 4x4 low gear hebben raad iedereen aan mij wij hadden een regular en het ging goed..niet gaan als het regent.
pi_134218148
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 00:31 schreef LoveProfuzion het volgende:
Shafer trail heb ik ook gedaan, was erg leuk, kreeg wel een hardverzakking maar goed..we zijn de white rim gereden tot die brede arch..ben de naam vergeten..je moet een 4x4 low gear hebben raad iedereen aan mij wij hadden een regular en het ging goed..niet gaan als het regent.
omdat wij daar met een camper waren hebben we voor een dag een 4x4 gehuurd. dat kost niet zo heel veel. was een erg leuke dag zeker aan te raden.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  Moderator zondag 12 januari 2014 @ 13:44:36 #142
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_135392686
Tickets geboekt *O* 25 augustus vliegen we naar Vegas en 4 weken later weer terug. Nu kan het plannen gaan beginnen :s)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zondag 12 januari 2014 @ 14:06:05 #143
141104 Patje1987
Madre me quiero un frikandel.
pi_135393542
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 20:37 schreef Hyperdude het volgende:
Als je toch in Moab bent zou ik Canyonlands ook meepakken.
Vond ik mooier dan Arches en Grand Canyon bij elkaar. :)

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]


Shafer Trail. ^O^
Wel een geschikte auto, of nog beter motor, meebrengen.
Mee eens, afgelopen zomer ook geweest en erg mooi daar. Deze foto daar geschoten.

Wij vormen tezamen gezellig een schaar.
Sportief zijn wij allen en voor elkaar.
Ons doel en ons streven is vriendschap en vree
Aan ons de victorie aan RKC!
pi_135401082
quote:
14s.gif Op zondag 12 januari 2014 14:06 schreef Patje1987 het volgende:

[..]

Mee eens, afgelopen zomer ook geweest en erg mooi daar. Deze foto daar geschoten.

[ afbeelding ]
Heel gaaf! Vanuit een helikopter?

Wij gaan 4 april weer richting de USA, heb er zin in *O*
Voor wat foto's, kijk hier
pi_135401718
Lekker hoor!

Wij denk ik in september 3 weken.
3 weken lang verblijven in Mission Viejo. Vlakbij Laguna beach.
Tante is dan weg dus kunnen gebruik maken van haar hiis.
  zondag 12 januari 2014 @ 20:14:38 #146
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_135408530
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 17:21 schreef polariteit het volgende:

[..]

Heel gaaf! Vanuit een helikopter?
...
Ik gok vanaf de rand. :) Dat is het mooie daaro. Enorme hoogte verschillen.
Steeds weer een verdieping omhoog of omlaag en enorm wijds.

Op deze foto, van mij, van een bord op een uitzichtpunt kan je bovenin nog een stukje canyon zien, maar dat is dan al iets van 500 meter lager. Iedere "verdieping" daar is een paar honderd meter hoog.



http://www.nps.gov/cany/planyourvisit/islandinthesky.htm
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 12 januari 2014 @ 21:20:34 #147
141104 Patje1987
Madre me quiero un frikandel.
pi_135413137
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 17:21 schreef polariteit het volgende:

[..]

Heel gaaf! Vanuit een helikopter?

Wij gaan 4 april weer richting de USA, heb er zin in *O*
Nee vanaf de rand zoals Hyperdude zei.
Wij vormen tezamen gezellig een schaar.
Sportief zijn wij allen en voor elkaar.
Ons doel en ons streven is vriendschap en vree
Aan ons de victorie aan RKC!
  woensdag 15 januari 2014 @ 11:01:17 #148
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_135512367
Van de zomer 3 weken die kant op *O*
3 nachten Seattle, dan vliegen naar LA
4 nachten LA
3 nachten San Diego
4 nachten Palm Springs
5 nachten Las Vegas

Auto bij ebookers.nl bizar goedkoop trouwens!
Haters everywhere but I don't really care.
pi_135512465
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 22:51 schreef Justinn het volgende:

Flagstaff _O_ Wat een heerlijk leuk stadje was dat toch.



Heb er maar 2 nachten gezeten, zou er zo een week door kunnen brengen. 8-)
Je waant je zo weer terug in de tijd wil je zeggen.. :)
  Moderator woensdag 15 januari 2014 @ 11:18:02 #150
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_135512889
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 11:01 schreef matthijst het volgende:
Van de zomer 3 weken die kant op *O*
3 nachten Seattle, dan vliegen naar LA
4 nachten LA
3 nachten San Diego
4 nachten Palm Springs
5 nachten Las Vegas

Auto bij ebookers.nl bizar goedkoop trouwens!
tof! Maar waarom alleen maar steden en geen parken?

Wij gaan 4 weken van de zomer, we zijn nu een planning aan het maken O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')