abonnement Unibet Coolblue
pi_132148465
Hallo allemaal,

Wij (vriendin en ik) staan op het punt een Franse Bulldog aan te schaffen. Nu is dat voor ons beiden onze eerste hond (ook nooit als kind een hond gehad, dus geen enkele ervaring). Nu wil ik eigenlijk aan de 'kenners' - waarvan er hier geheid een aantal zitten - vragen hoeveel zo'n relatief kleine hond nu eigenlijk per maand eet? Dus hoeveel euro zullen we maandelijks ongeveer kwijt zijn aan voer?

En dan nog een vraagje; is het veilig om zo'n hond op marktplaats te kopen of is het echt beter om naar een fokker te gaan? Heeft iemand bijvoorbeeld ervaring met een hond via Marktplaats, bijvoorbeeld uit een nestje van een particulier. Dit vraag ik uit het oogpunt met betrekking tot ziektes etc.

Bedankt alvast!
  maandag 14 oktober 2013 @ 09:18:28 #2
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_132148492
Hangt er vanf wat voor voer je koopt. Als je slim bent haal je gewoon 20 kilo paardenbrokken bij de lokale boer. Als je je hebt laten overhalen door de reclames en denkt dat jouw hond allerlei groenten door zijn zachte vlees nodig heeft, koop je dure pedigree meuk. Verschil? Paar tientjes in de maand. Verschil voor jouw hond? Niks.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_132148505
Wij zaten inderdaad wel te denken aan een goedkoper merk. Bijvoorbeeld Albert Heijn of een ander willekeurig winkelketenmerk. Maar hoeveel kg eet zo'n beestje weg?
pi_132148587
Waarom wil je een Frans bull? Heb je je al verdiept in het ras?

Het is een kortsnuitig ras met verwrongen voorste luchtwegen. Wat veroorzaakt dat deze hondjes altijd benauwd zijn (en daarom ook zo "schattig" snurken) het is voor ze alsof ze altijd door een rietje ademen. Vaak moeten de neusgaten zelfs aangepast worden (groter gemaakt) om het beestje nog een beetje lucht te geven.

Ik zou je aanraden niet voor dit, ongezonde, ras te kiezen. Als je na nader onderzoek toch perse wil dan in ieder geval van een fokker die nog enigszins weet waar hij mee bezig is en het hondje met de allerminste luchtwegproblemen uitzoeken.

Voor meer informatie

[ Bericht 6% gewijzigd door Zo-is-dat op 14-10-2013 09:31:01 ]
  maandag 14 oktober 2013 @ 09:33:29 #5
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_132148692
Franse Bulddogjes _O_

Ik koop altijd vlees voor mijn hond. Dan weer hart, lever, luchtpijp, nieren etc. ec.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_132148715
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 09:25 schreef Zo-is-dat het volgende:
en daarom ook zo "schattig" snurken)
Schattig? Knettergek maken ze je er mee! Na een uur wil je die beesten wurgen!
pi_132148729
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 09:34 schreef Godtje het volgende:

[..]

Schattig? Knettergek maken ze je er mee! Na een uur wil je die beesten wurgen!
Terechte klacht!
  maandag 14 oktober 2013 @ 09:38:51 #8
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_132148793
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 09:35 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

Terechte klacht!
Sowieso zie je als je even wat leest over deze beesten dat ze gewoon helemaal scheefgefokt zijn. Ze kunnen zich niet eens meer zelf voortplanten. 8)7
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  maandag 14 oktober 2013 @ 09:41:07 #9
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_132148839
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 09:34 schreef Godtje het volgende:

[..]

Schattig? Knettergek maken ze je er mee! Na een uur wil je die beesten wurgen!
_O_ Bulldogs. O+ O+
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_132148848
Nog een terechte klacht!

Kunstmatige Inseminatie bij honden is zo ongeveer uitgevonden voor bullen! ;(
  maandag 14 oktober 2013 @ 09:42:51 #11
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_132148867
Ik zou overigens naar een fokker toegaan en kijken of je je daar fijn bij voelt en je kunt zien hoe die beesten er bij liggen.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_132149116
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 09:25 schreef Zo-is-dat het volgende:
Waarom wil je een Frans bull? Heb je je al verdiept in het ras?

Het is een kortsnuitig ras met verwrongen voorste luchtwegen. Wat veroorzaakt dat deze hondjes altijd benauwd zijn (en daarom ook zo "schattig" snurken) het is voor ze alsof ze altijd door een rietje ademen. Vaak moeten de neusgaten zelfs aangepast worden (groter gemaakt) om het beestje nog een beetje lucht te geven.

Ik zou je aanraden niet voor dit, ongezonde, ras te kiezen. Als je na nader onderzoek toch perse wil dan in ieder geval van een fokker die nog enigszins weet waar hij mee bezig is en het hondje met de allerminste luchtwegproblemen uitzoeken.

Voor meer informatie
Eens. Verschrikkelijk hoe sommige rassen helemaal naar de klote gefokt worden. Uitpuilende ogen, veel te korte snuitjes (ben zelf een kattenliefhebber, vrienden van mij hebben een Persje, beestje ademt als een 80 jarige long patient :N ), bij King Charles Cocker Spaniëls vaak te kleine schedels voor de hersenen, waardoor ze altijd koppijn hebben en toevallen krijgen. En er zijn nog veel meer voorbeelden.

Wat zal ik de dag heugen als daar een keer wat aan gedaan wordt. En ook aan het feit dat het veel te makkelijk is om een dier te kopen en verkopen. Opflikkeren met dieren op Marktplaats te zetten bijvoorbeeld. Hoe houdt je de broodfok in stand }:| Het is veels te makkelijk om een beestje te kopen. Mag wat mij betreft veel moeilijker gemaakt worden. Voor mijn part dien je zelf ook gekeurd te worden, of je wel geschikt bent als baasje, en of je er genoeg van afweet. Zie veels te veel mensen stik chagrijnig de hond uitlaten, onderwijl moeilijk op hun telefoon kijkend. Dan vraag ik me altijd af waar je een hond voor gekocht hebt. Uitlaten zou een feestje moeten zijn, zowel voor de hond als het baasje.

Ik zou het mooi vinden als TS besluit om op basis van zulk soort informatie voor een ras te kiezen wat nog geen problemen kent. Het zijn lieve beestjes hoor, die Franse buldogs, maar hoe minder interesse er is in zulke probleemrassen, hoe eerder het probleem zich oplost. Maar ja, schattigheid schijnt voor veel mensen toch belangrijker te zijn dan het welzijn van het beestje zelf.
  maandag 14 oktober 2013 @ 09:58:09 #13
386998 NitraatPoep
Iedereen kent me
pi_132149120
Ik heb een enorme Franse bulldog, die zit op ongeveer 6 a 7 kilo brokken per maand. Daarnaast nog wat nat voer, puur voor de lekker, snoepjes, (vooral bij het trainen belangrijk) en veel grote botten (geen buffelhuid, daar stikken ze in)

Qua merk wissel ik zo nu en dan. Zeker voor een puppy zijn de goedkoopste merken niet voldoende, maar merken als pedigree voegen heel veel zout toe, wat slecht is. Bulldoggen hebben gevoelige darmen, soms doen ze het beter op vers vlees, google er maar eens naar.

De franse bulldog is niet een uitermate geschikte beginnershond. Ze zijn eigenwijs, je moet enorm veel geduld hebben als je ze traint, en zelfs een goed opgevoede bull heeft regelmatig schijt aan commando's. Verder willen ze NIET alleen zijn. Een uurtje of twee, mits langzaam opgebouwd, gaat prima, maar ze vinden het niet leuk, en als jullie werken worden ze doodongelukkig. (Dit laatste geldt voor de meeste honden)

Verder zijn er wat erfelijke kwalen of veelvoorkomende zaken waar ze last van kunnen krijgen. Hernia's, knieproblemen, luchtweg, neus en gehemelte problemen, cherry eye, ingegroeid staartje, kapotte neus/snuit, baarmoeder problemen, problemen met huidplooien, en dan nog de dingen waar ik zo niet op kom.

Ik haal mijn pups bij particulieren, maar wel met uitgebreide info over de ouders, minstens 3 generatie's terug. Een pup van een goede geregistreerde fokker heeft ook kans op afwijkingen, echter zal een goede fokker die afwijkingen minimaliseren in de fokselectie, en garantie op bepaalde zaken geven.

Laat je niet verleiden door een lage prijs, lees je goed in over broodfokkers en wat jij kunt bekijken bij een fokker en de pup als je besluit een nestje te bezoeken.

Als je nog meer vragen hebt, zal ik proberen ze te beantwoorden.
Dringend verzoek om elke opmerking van deze gebruiker met een flinke pot zout te nuttigen.
  maandag 14 oktober 2013 @ 10:37:33 #14
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_132149722
Waarom kies je in godsnaam voor een ras wat mismaakt gefokt wordt door de mens en zich niet eens meer op natuurlijke wijze voort kan planten?
Als je wil weten wat ze per maand kosten aan voer kun je je beter eens verdiepen in wat je levenslang aan dierenartskosten kwijt bent.
Not kidding.
Mijn moeder had een mops, ook zo een draak van een ras, die werd 13 jaar, die kostte 1500 gulden en die heeft hun dat bedrag in zijn hele leven echt bijna per jaar nog eens gekost aan allemaal dierenartstoestanden, vreselijk.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 14 oktober 2013 @ 10:49:17 #15
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_132149948
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 10:37 schreef oh-oh het volgende:
Waarom kies je in godsnaam voor een ras wat mismaakt gefokt wordt door de mens en zich niet eens meer op natuurlijke wijze voort kan planten?
Als je wil weten wat ze per maand kosten aan voer kun je je beter eens verdiepen in wat je levenslang aan dierenartskosten kwijt bent.
Not kidding.
Mijn moeder had een mops, ook zo een draak van een ras, die werd 13 jaar, die kostte 1500 gulden en die heeft hun dat bedrag in zijn hele leven echt bijna per jaar nog eens gekost aan allemaal dierenartstoestanden, vreselijk.
Als je bereidt bent om dat te betalen en je vindt het een leuke hond, waarom niet...
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_132150000
quote:
14s.gif Op maandag 14 oktober 2013 10:49 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Als je bereidt bent om dat te betalen en je vindt het een leuke hond, waarom niet...
Vanwege de eerste zin in de quote misschien?
  maandag 14 oktober 2013 @ 10:52:18 #17
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_132150012
Ik snap niet hoe je kan vallen op iets wat zo mismaakt en ongelukkig gemaakt wordt door de mens, zo hou je die ellende in stand. Neem dan een Boston terrier, die zijn een stuk gezonder en fitter en zo ^O^
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_132150043
quote:
14s.gif Op maandag 14 oktober 2013 09:19 schreef Bolters het volgende:
Wij zaten inderdaad wel te denken aan een goedkoper merk. Bijvoorbeeld Albert Heijn of een ander willekeurig winkelketenmerk. Maar hoeveel kg eet zo'n beestje weg?
Hmja... Niet dat er iets mis is met een supermarktmerk (of misschien wel), maar als je al wilt besparen op dierenvoeding voordat je een huisdier in huis neemt vind ik geen goed teken. Een huisdier kost gewoon (veel) geld. Heb je je daar al in verdiept? In het financiele aspect?
pi_132150068
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 10:52 schreef oh-oh het volgende:
Ik snap niet hoe je kan vallen op iets wat zo mismaakt en ongelukkig gemaakt wordt door de mens, zo hou je die ellende in stand. Neem dan een Boston terrier, die zijn een stuk gezonder en fitter en zo ^O^
De Franse bulldog is nu wat de chiwawa ooit was. Een modehond. Over een jaar of 2 zitten de asiels er weer vol mee.
  maandag 14 oktober 2013 @ 10:55:38 #20
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_132150073
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 10:54 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Hmja... Niet dat er iets mis is met een supermarktmerk (of misschien wel), maar als je al wilt besparen op dierenvoeding voordat je een huisdier in huis neemt vind ik geen goed teken. Een huisdier kost gewoon (veel) geld. Heb je je daar al in verdiept? In het financiele aspect?
Sowieso , investeren in GOED voer, zonder rommel erin, leidt echt tot een gezonder dier, met weer minder da kosten. Maar dat is bij die platsnuiten mss wel weggegooid geld want je kan toch wel een strippenkaart op de da nemen ;)
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 14 oktober 2013 @ 10:57:41 #21
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_132150099
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 10:55 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

De Franse bulldog is nu wat de chiwawa ooit was. Een modehond. Over een jaar of 2 zitten de asiels er weer vol mee.
True, maar bij de chihuahua is er nog een groot verschil tussen goed gefokte honden die een gezond gewicht hebben en goede knietjes en zo, daar wordt goed op getest, daar kun je makkelijk op letten.
Die platsnuiten, dat duurt nog wel weer wat decennia willen ze dat weer een beetje goed fokken allemaal.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_132150319
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 10:55 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Sowieso , investeren in GOED voer, zonder rommel erin, leidt echt tot een gezonder dier, met weer minder da kosten.
Inderdaad. Maar ook vooral de tijd nemen om goed voedsel te leren kennen. Zo kwam ik er dus achter dat duur voedsel echt niet goed hoeft te zijn. Neem nu royal canin. Dat is gewoon meer een marketingding dan goed voedsel.

Ooit zat ik achter de kassa en hoeveel mensen heb ik niet voorbij zien komen die voor zichzelf allleen maar A merken kochten en voor hun huisdieren euroshopperspul. Ik vraag me dan serieus af waarom ze in godsnaam een huisdier hebben aangeschaft.
pi_132151125
Ik lees allemaal zeer uitgebreide reacties. Waarvoor ontzettend veel dank!

Ik was me van heel veel van bovenstaande zaken ook niet op de hoogte. Ik ben gewoon afgegaan op een leuk uiterlijk en het feit dat dit een kleine hond is. We gaan op een appartement wonen, dus dat is wel belangrijk.

Wat zou in dit geval een betere/gezondere hond zijn? Met het oog op onze onervarenheid en het liefst een hond die niet snel ziek wordt.

En dan rest de vraag; voor hoeveel euro eet zo'n hond gemiddeld per maand weg. Wij willen niet per definitie besparen op het voer, in tegendeel. Maar wij hebben geen idee of bepaald voer (veel) beter is dan ander voer etc etc!

[ Bericht 6% gewijzigd door Bolters op 14-10-2013 11:48:18 ]
pi_132151225
quote:
14s.gif Op maandag 14 oktober 2013 11:42 schreef Bolters het volgende:
Ik lees allemaal zeer uitgebreide reacties. Waarvoor ontzettend veel dank!

Ik was me van heel veel van bovenstaande zaken ook niet op de hoogte. Ik ben gewoon afgegaan op een leuk uiterlijk en het feit dat dit een kleine hond is. We gaan op een appartement wonen, dus dat is wel belangrijk.

Wat zou in dit geval een betere/gezondere hond zijn?

En dan rest de vraag; voor hoeveel euro eet zo'n hond gemiddeld per maand weg. Wij willen niet per definitie besparen op het voer, in tegendeel. Maar wij hebben geen idee of bepaald voer (veel) beter is dan ander voer etc etc!
Wat ik bij mijn katten gemerkt heb is dat ik in principe met duurder voer uiteindelijk toch goedkoper uit ben. Omdat dat voer toch wat geconcentreerder is, meer voedingsstoffen bevat en ze daardoor minder eten. Nu weet ik niet of dat voor hondenvoer ook geldt, maar dat kunnen de hondenmensen hier wel vertellen.
pi_132151262
quote:
14s.gif Op maandag 14 oktober 2013 11:42 schreef Bolters het volgende:
Ik lees allemaal zeer uitgebreide reacties. Waarvoor ontzettend veel dank!

Ik was me van heel veel van bovenstaande zaken ook niet op de hoogte. Ik ben gewoon afgegaan op een leuk uiterlijk en het feit dat dit een kleine hond is. We gaan op een appartement wonen, dus dat is wel belangrijk.

Wat zou in dit geval een betere/gezondere hond zijn?

En dan rest de vraag; voor hoeveel euro eet zo'n hond gemiddeld per maand weg. Wij willen niet per definitie besparen op het voer, in tegendeel. Maar wij hebben geen idee of bepaald voer (veel) beter is dan ander voer etc etc!
En dat is juist het probleem. Veel mensen nemen een huisdier omdat ie er zo schattig uitziet. Maar eigenlijk hebben ze in werkelijkheid geen idee hoe ze het beestje moeten verzorgen. Uiteindelijk valt het toch tegen en brengen ze het huisdier naar een asiel. Ik zeg niet dat het bij jou zo gaat TS, maar zo gaat het in de meeste gevallen wel.

Steek aub tijd in research naar een goede hond. Dat kan idd wat tijd kosten, maar zo sta je niet voor ongewilde verrassingen. En gewoon zelf doen, niet hier vragen. Er zijn zat proffessionele sites die jou beter uitleg kunnen geven als wij.
  maandag 14 oktober 2013 @ 11:50:23 #26
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_132151305
Ik heb toen ik mijn eerste eigen hond wilde heel oldschool de hondenencyclopedie echt stuk gelezen, en toen ik wist welke richting ik uit wilde ben ik hondenshows gaan bezoeken om met fokkers in contact te komen :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_132151306
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 11:48 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

En dat is juist het probleem. Veel mensen nemen een huisdier omdat ie er zo schattig uitziet. Maar eigenlijk hebben ze in werkelijkheid geen idee hoe ze het beestje moeten verzorgen. Uiteindelijk valt het toch tegen en brengen ze het huisdier naar een asiel. Ik zeg niet dat het bij jou zo gaat TS, maar zo gaat het in de meeste gevallen wel.

Steek aub tijd in research naar een goede hond. Dat kan idd wat tijd kosten, maar zo sta je niet voor ongewilde verrassingen. En gewoon zelf doen, niet hier vragen. Er zijn zat proffessionele sites die jou beter uitleg kunnen geven als wij.
Ik ben het helemaal met je eens, en juist dat probeer ik te voorkomen. Ik wil namelijk niet zo met een dier omgaan. En juist daarom vraag ik hier het een en ander aan advies. En natuurlijk zoek ik zelf ook op andere websites naar goede info.

Ben benieuwd of mensen hier bijvoorbeeld een goed idee weten voor een kleine 'startershond'
pi_132151368
quote:
14s.gif Op maandag 14 oktober 2013 11:50 schreef Bolters het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal met je eens, en juist dat probeer ik te voorkomen. Ik wil namelijk niet zo met een dier omgaan. En juist daarom vraag ik hier het een en ander aan advies. En natuurlijk zoek ik zelf ook op andere websites naar goede info.

Ben benieuwd of mensen hier bijvoorbeeld een goed idee weten voor een kleine 'startershond'
Het ligt er ook aan hoeveel jullie thuis zijn. Als je dan toch info via dit topic wilt hebben, vind ik persoonlijk malthezertjes leuke hondjes om mee te starten. Maar ze hebben wel redelijk wat aandacht nodig.
  maandag 14 oktober 2013 @ 11:55:18 #29
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_132151444
Wat wil je met de hond? Wil je elke dag veel lopen, hoe lang moet ie alleen zijn, wil je er cursussen mee gaan doen? Wil je het hele jaar door wandelen of alleen als het mooi weer is ?
Maakt het uit of ie veel verhaart en zo?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_132151447
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 11:52 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Het ligt er ook aan hoeveel jullie thuis zijn. Als je dan toch info via dit topic wilt hebben, vind ik persoonlijk malthezertjes leuke hondjes om mee te starten. Maar ze hebben wel redelijk wat aandacht nodig.
Een thuiswerker hier, dus dat is qua aandacht geen probleem.

Het is niet zo zeer dat ik per se via dit topic info wil, maar het is natuurlijk wel handig. Jullie raden ons vrijwel allemaal af een Franse Bulldog te nemen. Dat is goed om te lezen, want dan kunnen wij makkelijk heroverwegen. Dat is ook de reden dat ik dit topic heb geopend. Maar dan is het natuurlijk extra fijn als er andere (en meerdere) opties genoemd worden die in ons geval wél het overwegen waard zijn.
pi_132151477
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 11:55 schreef oh-oh het volgende:
Wat wil je met de hond? Wil je elke dag veel lopen, hoe lang moet ie alleen zijn, wil je er cursussen mee gaan doen? Wil je het hele jaar door wandelen of alleen als het mooi weer is ?
Maakt het uit of ie veel verhaart en zo?
Kort haar, dat sowieso. En redelijk klein, beetje formaat Franse Bulldog dus. Veel wandelen zou leuk zijn, maar is absoluut geen pré. Hij hoeft nauwelijks alleen te zijn, daar ik thuis werk. Cursussen; nee. En het weer maakt niks uit, hoeft niet alleen mooi weer te zijn!
pi_132151483
quote:
14s.gif Op maandag 14 oktober 2013 11:55 schreef Bolters het volgende:

[..]

Een thuiswerker hier, dus dat is qua aandacht geen probleem.

Het is niet zo zeer dat ik per se via dit topic info wil, maar het is natuurlijk wel handig. Jullie raden ons vrijwel allemaal af een Franse Bulldog te nemen. Dat is goed om te lezen, want dan kunnen wij makkelijk heroverwegen. Dat is ook de reden dat ik dit topic heb geopend. Maar dan is het natuurlijk extra fijn als er andere (en meerdere) opties genoemd worden die in ons geval wél het overwegen waard zijn.
Tuurlijk, dat snap ik :) Het was ook geen aanval naar jou toe o.i.d.
pi_132151501
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 11:56 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Tuurlijk, dat snap ik :) Het was ook geen aanval naar jou toe o.i.d.
Zo bedoelde ik het inderdaad ook niet hoor! Probeerde je het even uit te leggen. Malthezers vind ik overigens niks; niet ons type hond! Puur op het uiterlijk afgaande.
  maandag 14 oktober 2013 @ 11:58:20 #34
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_132151519
quote:
14s.gif Op maandag 14 oktober 2013 11:56 schreef Bolters het volgende:

[..]

Kort haar, dat sowieso. En redelijk klein, beetje formaat Franse Bulldog dus. Veel wandelen zou leuk zijn, maar is absoluut geen pré. Hij hoeft nauwelijks alleen te zijn, daar ik thuis werk. Cursussen; nee. En het weer maakt niks uit, hoeft niet alleen mooi weer te zijn!
:D je weet wel dat kortharige honden vaak echt vreselijk verharen?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 14 oktober 2013 @ 11:59:00 #35
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_132151529
Kijk eens naar de Boston terrier dan, lijkt qua uiterlijk wel op een Franse bul maar ze zijn niet zo zwaar en log en ze zijn veel fitter en actiever.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_132151739
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 11:58 schreef oh-oh het volgende:

[..]

:D je weet wel dat kortharige honden vaak echt vreselijk verharen?
Haha, dat weet ik! Maar ik vind langharig nu eenmaal niet mooi, en mijn vriendin ook niet.
pi_132151745
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 11:59 schreef oh-oh het volgende:
Kijk eens naar de Boston terrier dan, lijkt qua uiterlijk wel op een Franse bul maar ze zijn niet zo zwaar en log en ze zijn veel fitter en actiever.
Maar zijn dit ook veel gezondere honden dan? Zien er wel gaaf uit namelijk.
pi_132151921
quote:
14s.gif Op maandag 14 oktober 2013 12:09 schreef Bolters het volgende:

[..]

Maar zijn dit ook veel gezondere honden dan? Zien er wel gaaf uit namelijk.
Als je geen ervaring met honden hebt en kennelijk nogal valt op het type eigenwijze hond dan raad ik een cursus toch aan. Waarschijnlijk leuk voor jou en voor de hond.

Terriërs kan je ook aardig je handen aan vol hebben. Het zijn geen labradors zullen we maar zeggen.
Ook weer geen bull maar toch.
pi_132151963
quote:
14s.gif Op maandag 14 oktober 2013 12:09 schreef Bolters het volgende:

[..]

Maar zijn dit ook veel gezondere honden dan? Zien er wel gaaf uit namelijk.
Tuurlijk is het leuk als een hondje er leuk uitziet. Maar je moet ook naar het karakter kijken.
pi_132152092
Maar nu ben ik dus eerst op zoek naar een hond met weinig gezondheidsproblemen. Dat lijkt me ook vrij belangrijk, toch? :P

Laat ik het eens duidelijker formuleren. Wat voor hond zouden jullie me aanraden wanneer ze aan deze drie eisen moeten voldoen; kort haar, weinig tot nauwelijks gezondheidsklachten waarmee ze bekend zijn, en niet al te eigenwijs en dus redelijk eenvoudig opvoedbaar.
pi_132152254
quote:
14s.gif Op maandag 14 oktober 2013 12:24 schreef Bolters het volgende:
Maar nu ben ik dus eerst op zoek naar een hond met weinig gezondheidsproblemen. Dat lijkt me ook vrij belangrijk, toch? :P

Laat ik het eens duidelijker formuleren. Wat voor hond zouden jullie me aanraden wanneer ze aan deze drie eisen moeten voldoen; kort haar, weinig tot nauwelijks gezondheidsklachten waarmee ze bekend zijn, en niet al te eigenwijs en dus redelijk eenvoudig opvoedbaar.
Je vergeet klein. En als dat geen punt is dan zeg ik... Een Deense Dog voldoet aan alle eisen!
pi_132152363
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 12:31 schreef Godtje het volgende:

[..]

Je vergeet klein. En als dat geen punt is dan zeg ik... Een Deense Dog voldoet aan alle eisen!
:')
pi_132152457
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 12:31 schreef Godtje het volgende:

[..]

Je vergeet klein. En als dat geen punt is dan zeg ik... Een Deense Dog voldoet aan alle eisen!
Klein is inderdaad ook nog een belangrijk punt dat ik even vergat te zeggen. Ivm het wonen in een relatief klein appartement. Dus zo'n Deense dog, daar pass ik maar even voor ;)
pi_132152484
Een teckeltje?
pi_132152855
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 12:42 schreef Sunshine1982 het volgende:
Een teckeltje?
Vinden we er ook best leuk uitzien. En dit zijn dus gezonde en 'makkelijke' honden?
  maandag 14 oktober 2013 @ 13:46:02 #46
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_132154025
Hahaha teckels zijn eigenwijs, en ook niet klachtenvrij hoor, die lange ruggen. Trappenlopen is bv funest voor ze.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_132154356
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 13:46 schreef oh-oh het volgende:
Hahaha teckels zijn eigenwijs, en ook niet klachtenvrij hoor, die lange ruggen. Trappenlopen is bv funest voor ze.
Jij een idee wat dan een redelijk klachtenvrije hond is, liefst klein en haarloos :P
  maandag 14 oktober 2013 @ 14:00:45 #48
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_132154442
Er zijn zoveel rassen.
Haarloos heb ik zelf, chinese naakthonden, maar dat is echt bijna niemand zijn smaak hoor :P
Ik zou een whippet nemen, lekker rustig binnen, actief buiten.
Of een basenji als je een wat stoerdere hond wil, die vind ik erg tof, maar dat is mss geen beginnershond.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_132154479
quote:
14s.gif Op maandag 14 oktober 2013 13:58 schreef Bolters het volgende:

[..]

Jij een idee wat dan een redelijk klachtenvrije hond is, liefst klein en haarloos :P
Er bestaat geen klachtenvrije hond. Elke hond heeft gevoelige plekken. De Bull is een extreme.
Een Teckel kan zo 18 jaar worden. Alle lange honden kunnen last krijgen van wervels. Dat is een risico wat je loopt. Dat krijgen ze niet allemaal maar daar zijn ze gevoelig voor. De risico's verkleinen door ze bijvoorbeeld absoluut geen trap te laten lopen is stap 1. Als dat geen optie is dan is het geen geschikte hond. Een teckel heeft ook sneller last van staar op de ogen. Gewoon dingen waat je op voorbereid moet zijn.

Voor de rest zijn ze vrij pittig en hebben ze karakter. Ik zou ze niet omschrijven als de grootste knuffelhonden.

Nu zijn er weinig honden waarbij traplopen goed is maar dat terzijde.
pi_132154532
Als je gaat voor kortharig, robuust en klein kom je snel bij de terrier-achtigen. Maar als je daarnaast ook nog makkelijk opvoedbaar wilt wordt het al wat lastiger. Voor een qua karakter makkelijk hondje zou je in de categorie gezelschapshonden moeten kijken. Maar daar hebben veel hondjes weer lang(er) haar en/of een minder gunstig gestel vanwege uitpuiloogjes, waterhoofden of platte snuiten.

Wij hebben met ongeveer dezelfde wensen als jij aangeeft (met gezond en makkelijk karakter voorop) uiteindelijk gekozen voor een Havanezer. Vrolijke hondjes, makkelijk van karakter, zonder misvormingen en met weinig bekende gezondheidsproblemen. Wel langharig wat we liever niet wilden, maar ze verharen niet en we scheren haar 2 a 3x per jaar zodat dat lange haar ook wel meevalt :P

Kijk anders eens hier: http://www.raadvanbeheer.nl/rashonden/hondenrassen-rasgroepen/ en lees je een beetje in over de verschillende rassen. Verdiep je ook in het oorspronkelijk nut van het ras (vee hoeden, jagen, waken...) dat zegt veel over het soort karakter van de hond. En staar je niet te blind op het uiterlijk, het is namelijk vooral erg belangrijk dat het karakter van de hond bij je past want daar gaat het meestal bij mis. Er worden niet zoveel honden naar asiels gebracht omdat ze uiteindelijk toch te lelijk bleken, maar wel aardig wat vanwege teveel energie, eigenwijsheid of onverwacht (en ongewenst) gedrag.

Oh, en als je een ras leuk vindt, kijk dan eens op de website van de betreffende rasvereniging voor meer info en goede fokkers. Een hond van marktplaats halen en voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten is nooit een goed idee!
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_132154622
Het langharige los laten en gaan voor de Australian Labradoodle
Is er ook nog eens in 3 maten. :P

Miniatuur; 35-43 cm. Gewicht; 7-13 kilo

Medium; 43-53 cm. Gewicht; 13- 23 kilo

Standaard; 53-63 cm. Gewicht 23-30 kilo
  maandag 14 oktober 2013 @ 14:06:38 #52
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_132154628
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 14:01 schreef Godtje het volgende:

[..]

Er bestaat geen klachtenvrije hond. Elke hond heeft gevoelige plekken. De Bull is een extreme.
Een Teckel kan zo 18 jaar worden. Alle lange honden kunnen last krijgen van wervels. Dat is een risico wat je loopt. Dat krijgen ze niet allemaal maar daar zijn ze gevoelig voor. De risico's verkleinen door ze bijvoorbeeld absoluut geen trap te laten lopen is stap 1. Als dat geen optie is dan is het geen geschikte hond. Een teckel heeft ook sneller last van staar op de ogen. Gewoon dingen waat je op voorbereid moet zijn.

Voor de rest zijn ze vrij pittig en hebben ze karakter. Ik zou ze niet omschrijven als de grootste knuffelhonden.

Nu zijn er weinig honden waarbij traplopen goed is maar dat terzijde.
Mijn honden lopen echt probleemloos trap, ik woon in een appartement en zijn wel meerdere liften maar soms is de trap toch wel handig en op mijn werk moeten ze elke dag de trappen naar de zolder op en ook weer af, ik hou daar dus wel degelijk rekening mee als ik naar rassen kijk die ik leuk vind, dat een hond dat wel echt makkelijk moet kunnen doen ;)
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 14 oktober 2013 @ 14:07:26 #53
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_132154656
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 14:06 schreef Godtje het volgende:
Het langharige los laten en gaan voor de Australian Labradoodle
Is er ook nog eens in 3 maten. :P

Miniatuur; 35-43 cm. Gewicht; 7-13 kilo

Medium; 43-53 cm. Gewicht; 13- 23 kilo

Standaard; 53-63 cm. Gewicht 23-30 kilo
Serieus, koop dan gewoon een poedel, fantastische honden, en je kan ze elke coupe geven die je wil, echt, nergens goed voor die nieuwerassenkruishype in dit geval!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_132154662
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 14:06 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Mijn honden lopen echt probleemloos trap, ik woon in een appartement en zijn wel meerdere liften maar soms is de trap toch wel handig en op mijn werk moeten ze elke dag de trappen naar de zolder op en ook weer af, ik hou daar dus wel degelijk rekening mee als ik naar rassen kijk die ik leuk vind, dat een hond dat wel echt makkelijk moet kunnen doen ;)
Ik zeg ook dat het er weinig zijn. Niet dat ze er niet zijn. En of het goed is voor je hond is nog de vraag. De kunnen er iets beter tegen.
pi_132154670
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 14:07 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Serieus, koop dan gewoon een poedel, fantastische honden, en je kan ze elke coupe geven die je wil, echt, nergens goed voor die nieuwerassenkruishype in dit geval!
Poedels zijn lelijk
  maandag 14 oktober 2013 @ 14:12:08 #56
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_132154785
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 14:07 schreef Godtje het volgende:

[..]

Poedels zijn lelijk
:') Een labradoodle haal je vaak echt niet uit elkaar met een niet geknipte poedel hoor.
Als je poedels lelijk vindt moet je ook geen poedelkruising nemen.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_132158184
Wat een reacties allemaal, dank allemaal! Super om te lezen en ik zie gave rassen voorbij komen. Het is wel écht lastig een goede keuze te maken, daar ben ik al wel achter :D
pi_132158477
quote:
14s.gif Op maandag 14 oktober 2013 16:05 schreef Bolters het volgende:
Wat een reacties allemaal, dank allemaal! Super om te lezen en ik zie gave rassen voorbij komen. Het is wel écht lastig een goede keuze te maken, daar ben ik al wel achter :D
Nou ja, als je het goed wilt doen kost het wel even tijd ja :P Maar dat is met wel meer dingen zo.

Ik snap sowieso de mensen niet die 'zomaar' ergens een hond weghalen zonder er verder bij na te denken. Voor een nieuwe auto of telefoon oid zitten mensen zich weken of zelfs maanden in te lezen en voors en tegens af te wegen, maar een hond die toch zo'n 15 jaar mee moet gaan wordt soms gewoon op zaterdagmiddag ergens van marktplaats afgehaald :N

Heel verstandig in ieder geval dat jij er even voor gaat zitten en je fatsoenlijk in leest; als je een zorgvuldige keuze maakt ga je daar echt veel plezier van hebben. En een goede fokker (via de rasvereniging) kan je ook heel goed helpen bij vragen die je hebt. Je kunt trouwens ook gewoon eens bij een fokker langs gaan om kennis te maken met het ras en vragen te stellen. Wij zijn toen we voor de Havanezer kozen ook langs geweest bij een fokker om de hondjes eens in het echt te zien en vragen te stellen. Uiteindelijk hebben we ruim een half jaar later (bij een andere fokker) een pup gekocht.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_132158789
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 16:15 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Nou ja, als je het goed wilt doen kost het wel even tijd ja :P Maar dat is met wel meer dingen zo.

Ik snap sowieso de mensen niet die 'zomaar' ergens een hond weghalen zonder er verder bij na te denken. Voor een nieuwe auto of telefoon oid zitten mensen zich weken of zelfs maanden in te lezen en voors en tegens af te wegen, maar een hond die toch zo'n 15 jaar mee moet gaan wordt soms gewoon op zaterdagmiddag ergens van marktplaats afgehaald :N

Heel verstandig in ieder geval dat jij er even voor gaat zitten en je fatsoenlijk in leest; als je een zorgvuldige keuze maakt ga je daar echt veel plezier van hebben. En een goede fokker (via de rasvereniging) kan je ook heel goed helpen bij vragen die je hebt. Je kunt trouwens ook gewoon eens bij een fokker langs gaan om kennis te maken met het ras en vragen te stellen. Wij zijn toen we voor de Havanezer kozen ook langs geweest bij een fokker om de hondjes eens in het echt te zien en vragen te stellen. Uiteindelijk hebben we ruim een half jaar later (bij een andere fokker) een pup gekocht.
Waar wij volgens mij ook een beetje tegenaan lopen, is het feit dat de meeste honden niet echt onze smaak zijn, terwijl deze dan wel het best zijn op te voeden en de minste gezondheidsrisico's lopen. Maar natuurlijk willen we wel een hond die wij er leuk uit vinden zien!
  maandag 14 oktober 2013 @ 16:36:13 #60
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_132159064
Is een asielhond geen optie?
Vaak zijn volwassen honden makkelijker voor beginners dan pups, zeker als je er een van een goed asiel of een goede stichting neemt die het dier goed kennen.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_132159066
Als ik ooit weer een hond neem wordt het een vlinderhondje (papillon), die ogen en die oren O+ Komt aardig in de richting van jullie wensen, afgezien van de vacht.

http://plazilla.com/de-ei(...)eul-nain-continental.
  maandag 14 oktober 2013 @ 16:41:52 #62
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_132159274
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 16:36 schreef Sorella het volgende:
Als ik ooit weer een hond neem wordt het een vlinderhondje (papillon), die ogen en die oren O+ Komt aardig in de richting van jullie wensen, afgezien van de vacht.

http://plazilla.com/de-ei(...)eul-nain-continental.
Oh die keffen nog erger dan een chihuahua _O-
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_132159636
quote:
14s.gif Op maandag 14 oktober 2013 16:27 schreef Bolters het volgende:

[..]

Waar wij volgens mij ook een beetje tegenaan lopen, is het feit dat de meeste honden niet echt onze smaak zijn, terwijl deze dan wel het best zijn op te voeden en de minste gezondheidsrisico's lopen. Maar natuurlijk willen we wel een hond die wij er leuk uit vinden zien!
Tja, dat is wel lastig misschien... Wat voor uiterlijk vinden jullie leuk? Persoonlijk was ik ook nooit zo'n fan van de 'tuttige' langeharenhondjes (en mijn man ook niet) maar toch zijn we allebei gevallen voor onze Havanezer, vooral ook door het fijne karakter. Dat vond ik toch wel heel erg belangrijk namelijk.

Maar er zijn zo ontzettend veel soorten honden, wat vinden jullie leuk dan? En wat moet de hond kunnen/doen/verdragen? Andere huisdieren? Alleen zijn of juist niet? Vaak thuis of juist samen met jullie op stap/naar andere mensen? Goed met kinderen (misschien een kinderwens in de toekomst) of niet? Een sport of hobby met jullie meedoen (agility, jacht, hardlopen, frisbeeën) of juist bankhangen? Lange wandelingen of korte rondjes?
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_132159985
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 16:41 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Oh die keffen nog erger dan een chihuahua _O-
Dat nemen we dan op de koop toe en opvoeding zal het vast wel kunnen verminderen :) maar voor de rest zijn ze zo schattig qua uiterlijk en leuk van karakter.
  maandag 14 oktober 2013 @ 17:11:22 #65
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_132160298
Ik vind dat keffen echt karakter bij die honden, daarom vallen ze hier af.
Net als Japanse spaniels, zo cute en leuk, maar die maken een hels kabaal, dat is echt niet om aan te horen :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_132161295
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 14:00 schreef oh-oh het volgende:
Er zijn zoveel rassen.
Haarloos heb ik zelf, chinese naakthonden, maar dat is echt bijna niemand zijn smaak hoor :P
Ik zou een whippet nemen, lekker rustig binnen, actief buiten.
Of een basenji als je een wat stoerdere hond wil, die vind ik erg tof, maar dat is mss geen beginnershond.
Hebben die het niet snel koud?
Zijn ze in de omgang leuk, gehoorzaam maar ook aandacht vragen?
pi_132161470
Wat betreft voer zorg dat je daar veel over leest, dierenspeciaalzaken smeren je altijd de duurste merken aan, terwijl niet elke hond tegen granen kan en vaak zit er rotzooiopvulmiddel is.
Inzicht voorkomt huidproblemen, dierenarts en dus extra kosten.

Zelf zou ik wel een cursus doen, al is het maar puppen cursus. Erg leerzaam en sociaal.

[ Bericht 0% gewijzigd door No.name.for.me op 14-10-2013 20:23:00 ]
  maandag 14 oktober 2013 @ 19:20:17 #68
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_132164200
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 17:44 schreef No.name.for.me het volgende:

[..]

Hebben die het niet snel koud?
Zijn ze in de omgang leuk, gehoorzaam maar ook aandacht vragen?
Als ze het koud hebben trek ik ze wat aan, het seizoen begint nu weer :P
Het zijn hele leuke actieve vrolijke aanhankelijke honden, ik ken veel mensen die er behendigheid en zo mee doen ook ^O^
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_132174677
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 16:51 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Tja, dat is wel lastig misschien... Wat voor uiterlijk vinden jullie leuk? Persoonlijk was ik ook nooit zo'n fan van de 'tuttige' langeharenhondjes (en mijn man ook niet) maar toch zijn we allebei gevallen voor onze Havanezer, vooral ook door het fijne karakter. Dat vond ik toch wel heel erg belangrijk namelijk.

Maar er zijn zo ontzettend veel soorten honden, wat vinden jullie leuk dan? En wat moet de hond kunnen/doen/verdragen? Andere huisdieren? Alleen zijn of juist niet? Vaak thuis of juist samen met jullie op stap/naar andere mensen? Goed met kinderen (misschien een kinderwens in de toekomst) of niet? Een sport of hobby met jullie meedoen (agility, jacht, hardlopen, frisbeeën) of juist bankhangen? Lange wandelingen of korte rondjes?
Uiterlijk neigen we dus echt naar de Franse Bulldog, maar ook een jack-russel is leuk. En honden die op (Mechelse) herders lijken. Ja, ik weet ook dat deze drie allemaal van elkaar verschillen, maar dit zijn de honden die we leuk vinden ;)

Verder hebben we geen andere huisdieren en is er vrijwel altijd iemand thuis. We willen de hond in principe thuis houden, maar wel iedere dag wandelen. Kinderen maakt niet echt uit, zitten niet in de planning. Ook qua sport hoeft hij niet mee te doen. Lange wandelingen zijn leuk, dus dat heeft wel een voorkeur.

Misschien is een jack russel iets? :P
pi_132182124
quote:
Karakter
De Jack Russell is binnenshuis een gezellige hond. Zij zijn zeer trouw aan hun familie en kunnen, zeker als ze mee zijn opgegroeid , goed met kinderen overweg. Een Jack Russell is ontzettend actief. Een gezonde Jack Russell, in goede conditie, is nagenoeg onvermoeibaar. Zorg er daarom voor dat u hem voldoende bezig houdt, zowel lichaamlijk als geestelijk. Een hond die zich buiten niet kan uitleven, doet dat binnen!
Het voordeel van het actieve en sportieve Jack Russell is dat dit ras geschikt is om allerlei soorten hondensport mee te bedrijven; van doggy-dance tot behendigheid, overal zijn Jack Russells in voor! Spelenderwijs kunt u hem snel leren wat er van hem wordt verwacht. Jack Russells zijn zeer waaks en zullen regelmatig blaffen. Wilt u dit niet, dan moet u dit van jongs af aan beperken.
Ook zijn het verwoede gravers. Een goede raad voor de eigenaar, waar niet gegraven mag worden, mag dat nooit, want een klein pupje graaft een klein gaatje, maar een volwassen Jack Russell tovert in een onbewaakt ogenblik uw tuin om in een kleine zandafgraving.

De Jack Russell is dus een echte karakterhond. Zij zijn vaak erg eigenwijs zijn en zijn zeer pienter, en zij vereisen daarom een zeer consequente opvoeding. Vergeet niet dat bepaalde gedragingen misschien wel leuk zijn in een jonge hond, maar ongewenst zijn in een volwassen hond (bijv. op tafel lopen, achter de kippen aan jagen).
De Jack Russell Terriër is een grote hond in een kleine verpakking.Wat niet klein aan de hond is, is zijn onverschrokken karakter, gebit en moed. Zij zijn echt niet bang voor de grote valse hond van de overkant. Ze zijn vrij fel en houdt hier te allen tijde rekening mee!
Even een copy/paste van NVJRT. Je hebt geen ervaring met honden maar wil er ook geen cursussen mee doen, je wil er niet mee sporten, alleen lange wandelingen als ik het goed begrijp? Wat denk je zelf na het lezen van bovenstaande? :)

Tip die geloof ik al eerder gegeven was, ga eens online bij asielen op zoek (bijv. bij http://ikzoekbaas.dierenbescherming.nl/ of http://www.dierenasiels.com/). Daar zitten zat leuke honden, ook kruisingen, en misschien vind je daar een hondje wat goed bij jullie past qua energie en opvoeding.
pi_132182230
Qua buiten wandelen de ideale hond zo te lezen ;)

Een hond van het asiel beginnen we sowieso niet aan. We willen wel starten met een eigen pup.
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 10:20:20 #72
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_132182265
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 10:18 schreef Bolters het volgende:
Qua buiten wandelen de ideale hond zo te lezen ;)

Een hond van het asiel beginnen we sowieso niet aan. We willen wel starten met een eigen pup.
Een pup is heel erg veel werk, een jack russel pup helemaal. Oudere honden zijn echt vaak makkelijker, mensen verkijken zich er zo op...
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_132183110
quote:
14s.gif Op maandag 14 oktober 2013 22:51 schreef Bolters het volgende:

[..]

Uiterlijk neigen we dus echt naar de Franse Bulldog, maar ook een jack-russel is leuk. En honden die op (Mechelse) herders lijken. Ja, ik weet ook dat deze drie allemaal van elkaar verschillen, maar dit zijn de honden die we leuk vinden ;)

Verder hebben we geen andere huisdieren en is er vrijwel altijd iemand thuis. We willen de hond in principe thuis houden, maar wel iedere dag wandelen. Kinderen maakt niet echt uit, zitten niet in de planning. Ook qua sport hoeft hij niet mee te doen. Lange wandelingen zijn leuk, dus dat heeft wel een voorkeur.

Misschien is een jack russel iets? :P
Wat moet ik mij bij deze tekst voorstellen? Komt op mij een beetje over ik wil de hond IN HUIS houden en als het MOET wandelen. Misschien begrijp ik het niet goed? ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door No.name.for.me op 15-10-2013 11:02:22 ]
pi_132183154
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 19:20 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Als ze het koud hebben trek ik ze wat aan, het seizoen begint nu weer :P
Het zijn hele leuke actieve vrolijke aanhankelijke honden, ik ken veel mensen die er behendigheid en zo mee doen ook ^O^
Dank je voor de info, zal eens lezen. ;)
pi_132184930
quote:
14s.gif Op maandag 14 oktober 2013 22:51 schreef Bolters het volgende:

[..]

Uiterlijk neigen we dus echt naar de Franse Bulldog, maar ook een jack-russel is leuk. En honden die op (Mechelse) herders lijken. Ja, ik weet ook dat deze drie allemaal van elkaar verschillen, maar dit zijn de honden die we leuk vinden ;)

Verder hebben we geen andere huisdieren en is er vrijwel altijd iemand thuis. We willen de hond in principe thuis houden, maar wel iedere dag wandelen. Kinderen maakt niet echt uit, zitten niet in de planning. Ook qua sport hoeft hij niet mee te doen. Lange wandelingen zijn leuk, dus dat heeft wel een voorkeur.

Misschien is een jack russel iets? :P
Jack Russels zijn leuke stoere hondjes, echter niet bepaald 'makkelijk' van karakter ;) Qua gezondheid in ieder geval wel een veel betere keus dan de bulldog.

Vanwege het eigenwijze karakter zou ik je echt héél sterk aanraden om er wel op z'n minst een puppycursus mee te doen, en eigenlijk ook een vervolgcursus (of twee...). Ze staan bekend om hun grote mond in een klein lijfje en socialisatie (dat gebeurd ook op een puppycursus) is dan ook heel belangrijk. Anders krijg je er zo één die de schrik van de buurt wordt en keffend en trekkend aan de riem over straat gaat met een grote mond tegen alle andere honden.

Daarnaast is het wel aan te raden om iets actiefs te doen met zo'n hondje. Alleen gewoon een stukje wandelen is eigenlijk niet genoeg, ze zijn misschien klein maar het zijn werkhondjes met energie voor tien. Als je die niet uitdaagt geestelijk en/of lichamelijk gaan ze bv je huis slopen, uit het raam hangen en naar alle voorbijgangers keffen of stuiteren ze tegen de muren omhoog. Joggen of een sport zoals agility is echt heel leuk om met zo'n energiek hondje te doen. Als je dat beslist niet wilt dan moet je gewoon heel ver wandelen elke dag, misschien als hij volgroeid is dagelijks een stuk mee aan de fiets laten rennen en in huis veel spelletjes en puzzeltjes laten doen.

En sowieso: zorgen dat je naar een goede fokker op zoek gaat via de http://www.nvjrt.nl . Jack Russels en aanverwante kruisingen zijn super populair dus Marktplaats staat er vol mee, en de mensen die ze daar aanbieden hebben er echt niet altijd verstand van. Omdat jullie er zelf ook niet zo in thuis zijn is een goede fokker die jullie kan helpen geen overbodige luxe. Bijkomend voordeel is dat een goede fokker je kan helpen een pup uit het nest te kiezen die bij je past, dus niet het drukke haantje de voorste maar een wat rustiger pupje dat geen 20 kilometer per dag hoeft te rennen en achter elk konijn aangaat (bij wijze van spreken). En de ouders zijn dan onderzocht op erfelijke afwijkingen, waardoor je (veel) minder kans hebt op een hondje met patella luxatie of oogafwijkingen.

Maar maak eens een afspraak anders met een fokker om gewoon te gaan kijken en vragen te stellen over de hondjes. Dan zie je ze eens in het echt, kun je zien hoe druk/rustig ze zich gedragen en heb je een beter idee over of dat is wat je zoekt :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_132190998
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 10:57 schreef No.name.for.me het volgende:

[..]

Wat moet ik mij bij deze tekst voorstellen? Komt op mij een beetje over ik wil de hond IN HUIS houden en als het MOET wandelen. Misschien begrijp ik het niet goed? ;)
Nee, ik bedoelde er mee te zeggen dat we de hond niet van plan zijn om mee te nemen naar vrienden of familie. Dan blijft de hond thuis. Maar uiteraard gaan we er wel iedere dag mee wandelen. Het niet meenemen heeft te maken met het feit dat onze vrienden en familie niks met honden hebben. En dus heeft het dan geen zin ze mee te nemen. Wij willen er wel gewoon mee op pad! ;)
pi_132191028
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 12:09 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Jack Russels zijn leuke stoere hondjes, echter niet bepaald 'makkelijk' van karakter ;) Qua gezondheid in ieder geval wel een veel betere keus dan de bulldog.

Vanwege het eigenwijze karakter zou ik je echt héél sterk aanraden om er wel op z'n minst een puppycursus mee te doen, en eigenlijk ook een vervolgcursus (of twee...). Ze staan bekend om hun grote mond in een klein lijfje en socialisatie (dat gebeurd ook op een puppycursus) is dan ook heel belangrijk. Anders krijg je er zo één die de schrik van de buurt wordt en keffend en trekkend aan de riem over straat gaat met een grote mond tegen alle andere honden.

Daarnaast is het wel aan te raden om iets actiefs te doen met zo'n hondje. Alleen gewoon een stukje wandelen is eigenlijk niet genoeg, ze zijn misschien klein maar het zijn werkhondjes met energie voor tien. Als je die niet uitdaagt geestelijk en/of lichamelijk gaan ze bv je huis slopen, uit het raam hangen en naar alle voorbijgangers keffen of stuiteren ze tegen de muren omhoog. Joggen of een sport zoals agility is echt heel leuk om met zo'n energiek hondje te doen. Als je dat beslist niet wilt dan moet je gewoon heel ver wandelen elke dag, misschien als hij volgroeid is dagelijks een stuk mee aan de fiets laten rennen en in huis veel spelletjes en puzzeltjes laten doen.

En sowieso: zorgen dat je naar een goede fokker op zoek gaat via de http://www.nvjrt.nl . Jack Russels en aanverwante kruisingen zijn super populair dus Marktplaats staat er vol mee, en de mensen die ze daar aanbieden hebben er echt niet altijd verstand van. Omdat jullie er zelf ook niet zo in thuis zijn is een goede fokker die jullie kan helpen geen overbodige luxe. Bijkomend voordeel is dat een goede fokker je kan helpen een pup uit het nest te kiezen die bij je past, dus niet het drukke haantje de voorste maar een wat rustiger pupje dat geen 20 kilometer per dag hoeft te rennen en achter elk konijn aangaat (bij wijze van spreken). En de ouders zijn dan onderzocht op erfelijke afwijkingen, waardoor je (veel) minder kans hebt op een hondje met patella luxatie of oogafwijkingen.

Maar maak eens een afspraak anders met een fokker om gewoon te gaan kijken en vragen te stellen over de hondjes. Dan zie je ze eens in het echt, kun je zien hoe druk/rustig ze zich gedragen en heb je een beter idee over of dat is wat je zoekt :)
Heel duidelijk verhaal, thnx! Niks aan toe te voegen eigenlijk!
pi_132191038
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 10:20 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Een pup is heel erg veel werk, een jack russel pup helemaal. Oudere honden zijn echt vaak makkelijker, mensen verkijken zich er zo op...
Dat geloof ik graag. Maar dan nog willen we wel een pup en daarom kopen we er dus niet blind één zonder ons goed in te lezen.
pi_132191171
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 15:20 schreef Bolters het volgende:

[..]

Nee, ik bedoelde er mee te zeggen dat we de hond niet van plan zijn om mee te nemen naar vrienden of familie. Dan blijft de hond thuis. Maar uiteraard gaan we er wel iedere dag mee wandelen. Het niet meenemen heeft te maken met het feit dat onze vrienden en familie niks met honden hebben. En dus heeft het dan geen zin ze mee te nemen. Wij willen er wel gewoon mee op pad! ;)
Je moet een hond ook socialiseren. Hoe je dat gaat regelen dat de hond op jonge leeftijd ook veel met andere honden en met mensen in aanraking komen is jullie probleem. Als dat niet bij vrienden is dan zou ik daar wel aandacht aanbesteden.
pi_132191208
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 15:27 schreef Godtje het volgende:

[..]

Je moet een hond ook socialiseren. Hoe je dat gaat regelen dat de hond op jonge leeftijd ook veel met andere honden en met mensen in aanraking komen is jullie probleem. Als dat niet bij vrienden is dan zou ik daar wel aandacht aanbesteden.
Dat is inderdaad een goede tip en heb ik al veel meer gehoord. Maar wij hebben het geluk dat we aan een park/bos wonen waar hij heel erg kan wennen aan andere honden. Maar wellicht inderdaad een cursus serieus gaan overwegen tegen de tijd dat we eventueel een hond aanschaffen.
pi_132191245
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 15:28 schreef Bolters het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een goede tip en heb ik al veel meer gehoord. Maar wij hebben het geluk dat we aan een park/bos wonen waar hij heel erg kan wennen aan andere honden. Maar wellicht inderdaad een cursus serieus gaan overwegen tegen de tijd dat we eventueel een hond aanschaffen.
Het beest moet ook wennen aan mensen niet alleen aan honden. Mensen en kinderen die het beest willen aaien of die gewoon in de ruimte aanwezig zijn. Niet dat ze angstig of nerveus gaan worden als ze dat niet op jonge leeftijd gewend zijn gemaakt.
pi_132191282
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 15:29 schreef Godtje het volgende:

[..]

Het beest moet ook wennen aan mensen niet alleen aan honden. Mensen en kinderen die het beest willen aaien of die gewoon in de ruimte aanwezig zijn. Niet dat ze angstig of nerveus gaan worden als ze dat niet op jonge leeftijd gewend zijn gemaakt.
Jep, maar er komen natuurlijk wel mensen bij ons thuis. Had het alleen over het feit dat wij de hond niet naar andermans huis zullen meenemen. Het is niet zo dat hij niemand zal ontmoeten.
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:32:06 #83
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_132191336
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 15:30 schreef Bolters het volgende:

[..]

Jep, maar er komen natuurlijk wel mensen bij ons thuis. Had het alleen over het feit dat wij de hond niet naar andermans huis zullen meenemen. Het is niet zo dat hij niemand zal ontmoeten.
:D Nou ja, het is wel handig als je hond zich overal netjes gedraagt he?
En als je hem niet naar andere mensen mee wil nemen, dan zul je hem moeten leren om alleen thuis te zijn, ook dat gaat niet vanzelf.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_132191391
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 15:32 schreef oh-oh het volgende:

[..]

:D Nou ja, het is wel handig als je hond zich overal netjes gedraagt he?
En als je hem niet naar andere mensen mee wil nemen, dan zul je hem moeten leren om alleen thuis te zijn, ook dat gaat niet vanzelf.
Yes, i understand!
pi_132191423
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 15:28 schreef Bolters het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een goede tip en heb ik al veel meer gehoord. Maar wij hebben het geluk dat we aan een park/bos wonen waar hij heel erg kan wennen aan andere honden. Maar wellicht inderdaad een cursus serieus gaan overwegen tegen de tijd dat we eventueel een hond aanschaffen.
Zeker doen, dat is voor zowel jullie als de hond heel verstandig. Wij hebben met de jongste hond (nu 1,5) ook een puppycursus gedaan ondanks dat we veel ervaring met honden hebben en we meerdere honden in huis hebben. We vonden het namelijk belangrijk dat ze met andere pups van verschillende formaten leerde omgaan en regelmatig andere mensen in een 'vreemde' omgeving zag. Daarnaast is het ook een goede oefening omdat ze zo elke week in de auto mee ging en daar aan wende, en zich moest leren beheersen terwijl er allemaal leuke spannende dingen om haar heen gebeurden. Als we over een jaartje of zo weer een pup krijgen (hopelijk eentje uit een eigen nestje O+ ) dan gaan we ook weer opnieuw een puppycursus volgen.

En nog een tip: als je familie/vrienden niets met honden hebben moet je natuurlijk wel bedenken wat je gaat doen met vakanties of dagjes/weekendjes weg. Hond meenemen of anders een pension boeken, en voor een pension moet je rekenen op flinke kosten, grote drukte in de vakanties en een aantal verplichte inentingen :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_132191441
Kijk eens in een asiel. Een pup opvoeden kan lastig zijn als je geen ervaring hebt. Een oudere asiel hond kent de basis meestal al. Vuilnisbakken rasjes heben vaak minder gezondheidsproblemen. Het asiel kan je al veel over het karakter van de hond vertellen zodat je beter weet waar je aan begint.

Ow ja, een hondencursus is niet zo zeer voor de hond bedoelt. Het is meer de bedoeling dat de baas leert zijn hond te begrijpen en hoe situaties aan te pakken. ;)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_132191632
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 10:18 schreef Bolters het volgende:
Qua buiten wandelen de ideale hond zo te lezen ;)

Een hond van het asiel beginnen we sowieso niet aan. We willen wel starten met een eigen pup.
TS, ik wil je niet aanvallen ofzo en het kan ook heel goed aan mij liggen, maar ik proef toch op de één of andere manier een soort afkeur of misschien zelfs minachting voor asieldieren, je hamert er al in een paar posts op dat je echt voor een eigen pup wilt gaan, ondanks het feit dat dat lastiger is. Maar ik zou toch wel heel graag van je willen weten waarom je zo resoluut een asielhond afwijst.

Nogmaals, ik val je niet aan, maar ik merk iets in of aan de toon van je berichten ofzo, kan heel goed aan mij liggen, maar ik vind zelf de suggestie van een asielhond voor de "eisen" die je stelt helemaal niet zo verkeerd namelijk.
pi_132191686
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 15:35 schreef valentijn101 het volgende:
Kijk eens in een asiel. Een pup opvoeden kan lastig zijn als je geen ervaring hebt. Een oudere asiel hond kent de basis meestal al. Vuilnisbakken rasjes heben vaak minder gezondheidsproblemen. Het asiel kan je al veel over het karakter van de hond vertellen zodat je beter weet waar je aan begint.

Ow ja, een hondencursus is niet zo zeer voor de hond bedoelt. Het is meer de bedoeling dat de baas leert zijn hond te begrijpen en hoe situaties aan te pakken. ;)
Nou ja, een asielhond hier in NL in het asiel heeft vaak toch een flinke geschiedenis hoor, en echte 'vuilnisbakjes' tref je ook niet zo veel. De meeste zijn soort-van rashonden met alle mogelijke kans op problemen, want zelden zorgvuldig gefokt, of kruisingen tussen rassen met dezelfde problemen.

Een pup opvoeden is niet heel makkelijk en kost vrij veel tijd als je het goed wilt doen, maar dat geldt m.i. toch ook voor een asielhond. Als je zoekt op 'ik zoek baas' o.i.d. en aanklikt dat je een asielhond wilt die goed kan met andere honden, katten en kinderen is de spoeling ineens erg dun. Dan vind ik zelf dat je beter een pup kan nemen en die fatsoenlijk opvoeden. Of een volwassen herplaatser via de rasvereniging of zo, die wegens scheiding o.i.d. weg moet. Maar makkelijke, brave goed opgevoede honden zijn er niet bijzonder veel in het asiel...

Edit: ik heb net eens gezocht op ikzoekbaas.nl en er staan nu 402 honden op. Als je aanvinkt dat je een hond zoekt die kan met kinderen, katten en andere honden zijn er nog maar 23 over. Als je dan ook nog een klein(er) hondje zoekt dat op een flat kan zoals TS wil blijven er nog 8 (tot 30cm) of 17 (tot 50cm) over. En daarvan hebben er 13 al een baasje, getuige de stempel bij hun foto.

[ Bericht 9% gewijzigd door Miss_Isis op 15-10-2013 15:50:05 ]
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_132191918
Heb niet alle reactie's gelezen van andere mensen, een Frans Bulletje kun je het best weghalen bij een hele goede fokker, orienteer je daar goed in, ga shows bij langs en luister goed wat fokkers vertellen en wat ze over elkaar zeggen.

Wat betrefd voeren, dat is persoonlijk, de een geeft brokken, de ander kvv en weer iemand anders geeft met de pot mee, ik voer mijn honden cavom en kvv.
Mijn buurvrouw die Franse Bulletjes fokt, soms ontsnappen ze, dan zie ik ineens een kleine knorretje door de tuin rennen, die geeft kvv.

En zag iets over wel of geen asiel dier, bij elke hond ngeacht waar je hem weghaald heb je wel iets, asiel honden kunnen verlatingsangst hebben, onzindelijk, slopen, pup kan ook alles bij elkaar joelen, je tapijt vol plassen en je tafelpoten inkorten.
Elke hond dien je op te voeden.

Herplaatser of pup het maakt geen zak uit, het enige voordeel van een iets ouder dier is dat in de eerste 2 jaar van een hondenleven vaak de erfelijke ziektes al opduiken, bij een ouder dier zie je die dus al, denk aan hd, ed allergie, oog problemen en andere dure ontwikkelingen.
pi_132191966
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 15:42 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

. Maar makkelijke, brave goed opgevoede honden zijn er niet bijzonder veel in het asiel...
Hier ben ik het niet mee eens. Ik ken genoeg mensen die een asielhond hebben en dat zijn geweldige beestjes.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_132192399
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 15:50 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Hier ben ik het niet mee eens. Ik ken genoeg mensen die een asielhond hebben en dat zijn geweldige beestjes.
Misschien ligt het dan aan mijn definitie van makkelijk, braaf en goed opgevoed.
Zie ook mijn edit in de vorige post, ik vind goed met andere honden, katten en (kleine) kinderen om gaan, af en toe alleen thuis kunnen blijven en geen baknijd basisvoorwaarden namelijk.

De meeste honden in het asiel zijn nou eenmaal niet 'kant en klaar' zoals sommige mensen het doen voorkomen. Je hebt er gewoon vaak redelijk tot bovengemiddeld veel werk mee om er een leuke lieve betrouwbare hond van te maken. Geen probleem als je dat graag wilt doen en daar tijd in wilt steken, alle honden verdienen een gouden mandje, maar ik zou niet tegen iemand als TS zeggen dat een pup zoveel werk is en dan vervolgens een asielhond aan raden.

Ik denk dat je door de bank genomen met beide evenveel werk hebt, waarbij ik persoonlijk de voorkeur geef aan een zorgvuldig gefokte en goed gekozen pup van een goede fokker :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_132192601
Pup of asielhond. Tijd moet je er sowieso in steken.
Maar als je zelf een pup wil gaan opvoeden terwijl je geen ervaring met honden hebt en niet op cursus wil gaan dan denk ik dat het resultaat een "probleemhond" zal worden.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_132192931
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 15:34 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Zeker doen, dat is voor zowel jullie als de hond heel verstandig. Wij hebben met de jongste hond (nu 1,5) ook een puppycursus gedaan ondanks dat we veel ervaring met honden hebben en we meerdere honden in huis hebben. We vonden het namelijk belangrijk dat ze met andere pups van verschillende formaten leerde omgaan en regelmatig andere mensen in een 'vreemde' omgeving zag. Daarnaast is het ook een goede oefening omdat ze zo elke week in de auto mee ging en daar aan wende, en zich moest leren beheersen terwijl er allemaal leuke spannende dingen om haar heen gebeurden. Als we over een jaartje of zo weer een pup krijgen (hopelijk eentje uit een eigen nestje O+ ) dan gaan we ook weer opnieuw een puppycursus volgen.

En nog een tip: als je familie/vrienden niets met honden hebben moet je natuurlijk wel bedenken wat je gaat doen met vakanties of dagjes/weekendjes weg. Hond meenemen of anders een pension boeken, en voor een pension moet je rekenen op flinke kosten, grote drukte in de vakanties en een aantal verplichte inentingen :)
Geweldig, dank voor je informatieve bericht! Des te meer reden om een dergelijke cursus te doen!

We hebben gelukkig wel weer kennissen waar we de hond heen kunnen brengen wanneer wij langer weg zijn!
pi_132192971
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 15:41 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

TS, ik wil je niet aanvallen ofzo en het kan ook heel goed aan mij liggen, maar ik proef toch op de één of andere manier een soort afkeur of misschien zelfs minachting voor asieldieren, je hamert er al in een paar posts op dat je echt voor een eigen pup wilt gaan, ondanks het feit dat dat lastiger is. Maar ik zou toch wel heel graag van je willen weten waarom je zo resoluut een asielhond afwijst.

Nogmaals, ik val je niet aan, maar ik merk iets in of aan de toon van je berichten ofzo, kan heel goed aan mij liggen, maar ik vind zelf de suggestie van een asielhond voor de "eisen" die je stelt helemaal niet zo verkeerd namelijk.
Je mag zeggen wat je wilt, voel me niet aangevallen. Is alleen maar fijn om meer kennis op te doen!

Om het uit te leggen; heb totaal geen afkeur en al helemaal geen minachting voor asieldieren. Integendeel. Maar we vinden het leuk om een hond van kleins af aan in ons (bescheiden) gezin op te nemen. Hem echt te zien opgroeien etc en dus ook zijn karakter vorm te zien krijgen. Vandaar dat we niet met een volwassen hond willen beginnen!
pi_132193034
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 15:49 schreef LittleLady het volgende:
Heb niet alle reactie's gelezen van andere mensen, een Frans Bulletje kun je het best weghalen bij een hele goede fokker, orienteer je daar goed in, ga shows bij langs en luister goed wat fokkers vertellen en wat ze over elkaar zeggen.

Wat betrefd voeren, dat is persoonlijk, de een geeft brokken, de ander kvv en weer iemand anders geeft met de pot mee, ik voer mijn honden cavom en kvv.
Mijn buurvrouw die Franse Bulletjes fokt, soms ontsnappen ze, dan zie ik ineens een kleine knorretje door de tuin rennen, die geeft kvv.

En zag iets over wel of geen asiel dier, bij elke hond ngeacht waar je hem weghaald heb je wel iets, asiel honden kunnen verlatingsangst hebben, onzindelijk, slopen, pup kan ook alles bij elkaar joelen, je tapijt vol plassen en je tafelpoten inkorten.
Elke hond dien je op te voeden.

Herplaatser of pup het maakt geen zak uit, het enige voordeel van een iets ouder dier is dat in de eerste 2 jaar van een hondenleven vaak de erfelijke ziektes al opduiken, bij een ouder dier zie je die dus al, denk aan hd, ed allergie, oog problemen en andere dure ontwikkelingen.
Thnx, ik moet me uberhaupt nog verdiepen in de verschillende voeren. Hoor in ieder geval meerdere mensen dat een Franse Bull aan voer ongeveer vijftien euro per maand kost!
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 16:32:13 #96
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_132193101
:D Serieus? Aan Aldi brok of wat? Zonder snackjes?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_132194183
Wij voeren onze 3 honden (en 3 katten) KVV (= kant&klaar vers vlees, diepvriesblokken) in plaats van brokken sinds we onze jongste hond hebben, en dat bevalt heel goed. Ze hebben allemaal een mooi gebit, mooie vachten. We krijgen heel vaak complimentjes over de jongste, ze is kortharig en haar vacht glanst als een spiegeltje. Daarnaast hebben ze weinig ontlasting; met brokken poepen honden meer en is de ontlasting niet zo mooi droog en hard als met KVV.

Wat betreft de kosten, onze Havanezer is qua formaat wel ongeveer te vergelijken met een Jack Russel (als je daar voor zou gaan ;) ) en zij eet zo'n 120 gram KVV per dag. Voor 5 kilo KVV betalen wij ¤17,00 en daar zou ze in haar eentje dus ongeveer 40 dagen mee doen. Daarnaast krijgt ze nog regelmatig iets lekkers tussendoor (te regelmatig eigenlijk :') ) dus zeg voor ¤5,00 in de maand. Een Franse Bull is een stuk zwaarder dan een Jack Russel of Havanezer en eet denk ik ongeveer dubbel zoveel.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 18:15:18 #98
386998 NitraatPoep
Iedereen kent me
pi_132196007
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 17:10 schreef Miss_Isis het volgende:
Wij voeren onze 3 honden (en 3 katten) KVV (= kant&klaar vers vlees, diepvriesblokken) in plaats van brokken sinds we onze jongste hond hebben, en dat bevalt heel goed. Ze hebben allemaal een mooi gebit, mooie vachten. We krijgen heel vaak complimentjes over de jongste, ze is kortharig en haar vacht glanst als een spiegeltje. Daarnaast hebben ze weinig ontlasting; met brokken poepen honden meer en is de ontlasting niet zo mooi droog en hard als met KVV.

Wat betreft de kosten, onze Havanezer is qua formaat wel ongeveer te vergelijken met een Jack Russel (als je daar voor zou gaan ;) ) en zij eet zo'n 120 gram KVV per dag. Voor 5 kilo KVV betalen wij ¤17,00 en daar zou ze in haar eentje dus ongeveer 40 dagen mee doen. Daarnaast krijgt ze nog regelmatig iets lekkers tussendoor (te regelmatig eigenlijk :') ) dus zeg voor ¤5,00 in de maand. Een Franse Bull is een stuk zwaarder dan een Jack Russel of Havanezer en eet denk ik ongeveer dubbel zoveel.
Ik kan kvv ook aanbevelen, indien mogelijk. Onze bull doet het er helaas niet goed op.

Mijn bull is krap 15 kilo, en eet net geen 10 kilo brok per maand. Minder als ik cavom voer.

Dus ik zit puur qua brokken op 15 euro per maand. Daarnaast nog natvoer, snoepjes, en dat soort zaken.
Dringend verzoek om elke opmerking van deze gebruiker met een flinke pot zout te nuttigen.
pi_132197232
Okido!
pi_132210662
Je hebt het alleen over het voer maar vergeet je de bijkomende kosten ook niet.
Water en voerbak, ligplaats, riem, speeltjes, eventueel een bench (ben er persoonlijk geen voorstander van maar anderen weer wel) dierenarts kosten, inentingen, ontwormen, vlooienspul, eventuele castratie, puppy cursus kosten, het kopen van de hond, misschien een dieren verzekering en vast nog een paar dingen die ik vergeten ben. Dit zijn de basis kosten, en dan hopen dat je hond niet ziek wordt.
pi_132212906
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 18:53 schreef Bolters het volgende:
Okido!
KVV kan je je wel in verdiepen, mijn volgende hond wil ik dit ook geven. De huidige krijgt gewoon brok met zo nu en dan vers ipv brok.

Waar je ook even aan moet denken, hoe wil jij het doen als je familie en kennissen komen die NIETS met honden hebben?

Zelf zou ik nooit mijn hond opsluiten als er visite komt die niet van honden gediend zijn. Wat voor mij normaal is dat de hond even komt kijken en dan naar zijn plaats gaat.
Het is wel iets om over na te denken, want we kennen ze allemaal "van die broek vegers" ;)

Leren om alleen te zijn is ook een aanrader, beter wel leren dan niet leren. In geval van nood weet je in ieder geval dat hij rustig alleen kan zijn.
pi_132217453
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 23:01 schreef Sorella het volgende:
Je hebt het alleen over het voer maar vergeet je de bijkomende kosten ook niet.
Water en voerbak, ligplaats, riem, speeltjes, eventueel een bench (ben er persoonlijk geen voorstander van maar anderen weer wel) dierenarts kosten, inentingen, ontwormen, vlooienspul, eventuele castratie, puppy cursus kosten, het kopen van de hond, misschien een dieren verzekering en vast nog een paar dingen die ik vergeten ben. Dit zijn de basis kosten, en dan hopen dat je hond niet ziek wordt.
Uiteraard, daar ben ik me inderdaad van bewust. De enige kosten waar ik nog geen indicatie van had, waren de voedselkosten. Vandaar! :)
pi_132217480
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 23:52 schreef No.name.for.me het volgende:

[..]

KVV kan je je wel in verdiepen, mijn volgende hond wil ik dit ook geven. De huidige krijgt gewoon brok met zo nu en dan vers ipv brok.

Waar je ook even aan moet denken, hoe wil jij het doen als je familie en kennissen komen die NIETS met honden hebben?

Zelf zou ik nooit mijn hond opsluiten als er visite komt die niet van honden gediend zijn. Wat voor mij normaal is dat de hond even komt kijken en dan naar zijn plaats gaat.
Het is wel iets om over na te denken, want we kennen ze allemaal "van die broek vegers" ;)

Leren om alleen te zijn is ook een aanrader, beter wel leren dan niet leren. In geval van nood weet je in ieder geval dat hij rustig alleen kan zijn.
Het is meer dat zij zelf geen hond in huis willen, er dus niet op willen passen. Maar bij ons komen terwijl er een hond is, vinden ze geen enkel probleem gelukkig :)
pi_132217841
Heb je toevallig ook gekeken naar een Staffordshire bull terrier?

Indien je geen probleem heb dat ie niet al te sociaal is naar andere honden en hem niet los tussen andere honden kan gooien, dus heel vaak aangelijnd zal moeten houden, is dat wellicht ook een optie.

Deze honden zijn vind ik geweldig! Ze hebben een slechte naam door onverantwoordelijke eigenaren, maar ze kunnen alles!

Wel dien je je heel goed in te lezen in het ras. Ze hebben een enorme will to please, zijn met voldoende uitdaging heel rustig in huis en je kunt er eindeloos mee lopen en sporten, althans als je niet zo'n mislukte showtype koopt. Zijn zeer mensvriendelijk!

Klein, kort harig, compact, gespierd (jonge reu van 1,5 jaar die nog moet uitzwaren):



Nu zullen er wel reacties komen dat het geen beginners hond is, maar er zijn geen beginners honden in mijn ogen. Hoe meer jij jezelf verdiept en bereid ben te werken aan kennis en kunde, kun je in mijn ogen met elk ras wel beginnen.
pi_132217864
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 09:38 schreef afterburner het volgende:
Ze hebben een slechte naam
Gek inderdaad met dit :D

quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 09:38 schreef afterburner het volgende:
Indien je geen probleem heb dat ie niet al te sociaal is naar andere honden en hem niet los tussen andere honden kan gooien,
  woensdag 16 oktober 2013 @ 10:34:19 #106
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_132218939
:') Ja als het merendeel van de potentiële eigenaars die instelling heeft dat doet het ras wel goed he.
Werkelijk 8)7
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_132221547
Maar hij ziet er wel erg gaaf uit! Maar vind hem een beetje teveel op een pitbull lijken :P
pi_132222328
quote:
14s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 12:06 schreef Bolters het volgende:
Maar hij ziet er wel erg gaaf uit! Maar vind hem een beetje teveel op een pitbull lijken :P
Dank je :D

Is niet gek dat ie op een pitbull lijkt, de pitbull is namelijk ontstaan uit de SBT ;-)

Ik ging ooit ook kijken voor een FB en kwam uiteindelijk bij de stafford uit, vanwege karakter en kunnen, Het is een hond die je voor jezelf neemt en niet om hem "leuk" met andere honden te laten "spelen". Zolang ik met hem aan het werk ben, ziet ie alleen mij en hetgeen hij moet doen. Heeft totaal geen enkele interesse in andere honden en reageerd pas op moment dat een andere hond hem uitdaagd.

Overigens krijgen ze bij ons KVV, wat niet duurder is of hoeft te zijn als brok.
pi_132230965
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 12:34 schreef afterburner het volgende:

[..]

Dank je :D

Is niet gek dat ie op een pitbull lijkt, de pitbull is namelijk ontstaan uit de SBT ;-)

Ik ging ooit ook kijken voor een FB en kwam uiteindelijk bij de stafford uit, vanwege karakter en kunnen, Het is een hond die je voor jezelf neemt en niet om hem "leuk" met andere honden te laten "spelen". Zolang ik met hem aan het werk ben, ziet ie alleen mij en hetgeen hij moet doen. Heeft totaal geen enkele interesse in andere honden en reageerd pas op moment dat een andere hond hem uitdaagd.

Overigens krijgen ze bij ons KVV, wat niet duurder is of hoeft te zijn als brok.
Cool! Jouw hond is dan ook iets groter dan de FB. Hoeveel euro ben jij dan ongeveer p/m kwijt aan voer?
pi_132254823
quote:
14s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 16:54 schreef Bolters het volgende:

[..]

Cool! Jouw hond is dan ook iets groter dan de FB. Hoeveel euro ben jij dan ongeveer p/m kwijt aan voer?
Hij is 42cm hoog en weegt nu 15,3 kilo (winterconditie 14,5 in wedstrijd conditie), maar hij is voor een SBT aan de zeer grote kant, meeste worden 35-40 cm voor een reu, teven blijven iets kleiner.

Buiten het wedstrijd seizoen:
Prijs Rollen/pakjes Totaal
15 Dagen Carnibest ¤ 3,50 5 ¤ 17,50
10 Dagen Natudog/ ¤ 2,50 3 ¤ 7,50
5 Dagen Smuldier ¤ 0,60 5 ¤ 3,00
Totaal kosten per maand ¤ 28,00

Dit is een redelijk grove inschatting naar boven afgerond, vooral omdat ik meerdere honden heb rond lopen ;) De kosten in een wedstrijd seizoen zijn aanzienelijk hoger, denk dat ik dan rond de 100,- per hond kwijt ben......
pi_132256595
Neem geen hond:

Ze schijten overal op de straten, je moet ze 5 keer per dag uitlaten, ze kwijlen overal, ze stinken uit hun bek, ze blaffen ze zeiken tegen alle bomen.
ewfewfewfwe
pi_132259073
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 11:30 schreef afterburner het volgende:

[..]

Hij is 42cm hoog en weegt nu 15,3 kilo (winterconditie 14,5 in wedstrijd conditie), maar hij is voor een SBT aan de zeer grote kant, meeste worden 35-40 cm voor een reu, teven blijven iets kleiner.

Buiten het wedstrijd seizoen:
Prijs Rollen/pakjes Totaal
15 Dagen Carnibest ¤ 3,50 5 ¤ 17,50
10 Dagen Natudog/ ¤ 2,50 3 ¤ 7,50
5 Dagen Smuldier ¤ 0,60 5 ¤ 3,00
Totaal kosten per maand ¤ 28,00

Dit is een redelijk grove inschatting naar boven afgerond, vooral omdat ik meerdere honden heb rond lopen ;) De kosten in een wedstrijd seizoen zijn aanzienelijk hoger, denk dat ik dan rond de 100,- per hond kwijt ben......
Dan denk ik dat een inschatting van 15 euro voor een FB (p/m, geen wedstrijden) best een goede is.
pi_132259586
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 11:58 schreef oh-oh het volgende:

[..]

:D je weet wel dat kortharige honden vaak echt vreselijk verharen?
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_132259927
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 09:38 schreef afterburner het volgende:
Heb je toevallig ook gekeken naar een Staffordshire bull terrier?

Indien je geen probleem heb dat ie niet al te sociaal is naar andere honden en hem niet los tussen andere honden kan gooien, dus heel vaak aangelijnd zal moeten houden, is dat wellicht ook een optie.

Deze honden zijn vind ik geweldig! Ze hebben een slechte naam door onverantwoordelijke eigenaren, maar ze kunnen alles!

Wel dien je je heel goed in te lezen in het ras. Ze hebben een enorme will to please, zijn met voldoende uitdaging heel rustig in huis en je kunt er eindeloos mee lopen en sporten, althans als je niet zo'n mislukte showtype koopt. Zijn zeer mensvriendelijk!

Klein, kort harig, compact, gespierd (jonge reu van 1,5 jaar die nog moet uitzwaren):
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

Nu zullen er wel reacties komen dat het geen beginners hond is, maar er zijn geen beginners honden in mijn ogen. Hoe meer jij jezelf verdiept en bereid ben te werken aan kennis en kunde, kun je in mijn ogen met elk ras wel beginnen.
Alleen niet erg geschikt om elke dag de trappen van een appartement op en af te lopen. Vaak hebben ze slechte kniegewrichten.... en dus dan ook geen ziekteverzekering.
Maar idd. Geweldige honden. O+
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_132263356
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:03 schreef seasushi het volgende:

[..]

Alleen niet erg geschikt om elke dag de trappen van een appartement op en af te lopen. Vaak hebben ze slechte kniegewrichten.... en dus dan ook geen ziekteverzekering.
Maar idd. Geweldige honden. O+
Ik ken geen enkele SBT met slechte kniegewrichten, wel met elleboog problemen. Knie problemen zitten voor bij de amerikaanse staffords (overigens vaak door te snelle groei door te veel eiwitrijke voeding van puppybrokken). Overigens is dit nu weer wel verzekerbaar bij Protec, alleen word je dan weer niet vrolijk van de premie.

Traplopen is voor geen enkele hond aan te raden! Maar een hondje van +/- 15 kilo neem je nog vrij gemakkelijk onder de arm.

Ik zou niet besparen op voeding, want die kosten krijg je later wel aan DA kosten voor je kiezen. Daarnaast zijn er vele rassen die het helemaal niet goed doen op brokken met granen (vaak de goedkopere commerciële/supermarkt brok) en is aan te raden om een graanvrije brok te kopen of KVV (ook hier moet je letten op eventueel granen). Ik kan precies zien welke hond brok krijgen of kvv aan de drollen die ze leggen, ook poepen ze op KVV vele malen minder dan op brok!
pi_132269526
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:40 schreef afterburner het volgende:

[..]

Ik ken geen enkele SBT met slechte kniegewrichten, wel met elleboog problemen. Knie problemen zitten voor bij de amerikaanse staffords (overigens vaak door te snelle groei door te veel eiwitrijke voeding van puppybrokken). Overigens is dit nu weer wel verzekerbaar bij Protec, alleen word je dan weer niet vrolijk van de premie.

Traplopen is voor geen enkele hond aan te raden! Maar een hondje van +/- 15 kilo neem je nog vrij gemakkelijk onder de arm.

Ik zou niet besparen op voeding, want die kosten krijg je later wel aan DA kosten voor je kiezen. Daarnaast zijn er vele rassen die het helemaal niet goed doen op brokken met granen (vaak de goedkopere commerciële/supermarkt brok) en is aan te raden om een graanvrije brok te kopen of KVV (ook hier moet je letten op eventueel granen). Ik kan precies zien welke hond brok krijgen of kvv aan de drollen die ze leggen, ook poepen ze op KVV vele malen minder dan op brok!
je hebt gelijk, Ik heb het over de amerikaan
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_132270839
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 12:22 schreef Aardappel1945 het volgende:
Neem geen hond:

Ze schijten overal op de straten, je moet ze 5 keer per dag uitlaten, ze kwijlen overal, ze stinken uit hun bek, ze blaffen ze zeiken tegen alle bomen.
Het enige probleem wat ik heb met mijn hond = dat ze uit haar bek stinkt :r ;)
pi_132272643
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 19:27 schreef No.name.for.me het volgende:

[..]

Het enige probleem wat ik heb met mijn hond = dat ze uit haar bek stinkt :r ;)
dus je laat dat beest nooit uit?
ewfewfewfwe
pi_132274302
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 20:10 schreef Aardappel1945 het volgende:

[..]

dus je laat dat beest nooit uit?
Ik schrijf ook het enige probleem wat IK heb........ ;)
Maar schijten doet ze niet op straat en ik ruim het altijd op!
Uitlaten geen probleem, blijf ik fit van.
Kwijlen doet ze alleen als ze water drinkt, als je dat kwijlen noemt.
Blaft alleen als het moet.
Ze zeikt niet tegen bomen, want ze zit.......

Maar wel goed dat ook de misschien negatieve punten benadrukt worden, want het is niet altijd super om een hond te hebben.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 20:48:18 #120
379903 Landyacht
Guzzling the gas.
pi_132274503
Wat een rare vooroordelen over de FB hier. Net zoals elke rashond zitten er wat specifieke rasgerelateerde eigenschappen aan, maar als je hier rekening mee houdt is er niets aan de hand. Ik heb drie bulletjes in mijn directe omgeving waarvan er twee al op leeftijd zijn (>10 jaar) en daar zonder gezondheidsproblemen zijn gekomen. De derde is die van mij, die is nu vier en mankeert ook helemaal niets. Hij krijgt een bakje van 300 gr vlees per dag (70 cent p/d) en heeft altijd de beschikking over brokken (18 cent p/d). Eens per jaar een inenting en checkup bij de dierenarts en that's it.

Ja, ze snurken soms. Niet altijd, as we speak ligt de mijne geruisloos te maffen. En ze laten veel scheten (alhoewel dit aan het voedsel ligt, mijn vorige FB kreeg kvv en die had er minder last van).
Groot voordeel van dit ras is dat ze best een stuk kunnen lopen (mits niet te warm!!) maar ook tevreden zijn met een klein stukje wandelen al je eens geen zin/tijd hebt. Als het regent hebben ze sowieso geen zin om naar buiten te gaan. Verder zijn ze perfekt in de omgang met (kleine) kinderen, voor de duvel niet bang en naar verhouding supersterk. Blaffen doen ze zelden. Het verhaal dat ze niet alleen kunnen zijn is onzin. Hier is zes dagen per week iemand thuis en de zevende dag zit ie zes of zeven uur alleen. Er wordt dan niets gesloopt en niets gejankt.

Het is jammer dat het zo'n modehond is geworden, je ziet ze nu overal en dat was vijftien jaar geleden nog niet zo. Gewoon een prachtig ras, met een gebruiksaanwijzing en waar je een beetje geluk mee moet hebben, net als iedere andere rashond.
pi_132275894
Gelukkig betekent twee oudere franse bulletjes absoluut dat er niets mis is met alle andere bulletjes; opgelost!

Owh ja, wel jammer dat ze als het warm is het zo ontzettend druk met zichzelf van zuurstof voorzien hebben, dat ze niet eens meer zoals een hondje betaamt een eindje kunnen wandelen...

Waren het maar vooroordelen!
pi_132275920
dubbel..
pi_132276534
Elk ras heeft zijn voor en nadelen. Persoonlijk houdt ik meer van de "natuurlijk" rassen.
Ik denk dat er wel degelijk rassen zijn die super leerhonden kunnen zijn en sommige rassen die je niet als eerste hond zonder enige ervaring moet nemen.

TS moet zich goed informeren over alles.

Zag al de vraag voorbij komen "hoeveel wil je uitgeven aan de koop"

Misschien kan jij jezelf een opgeven als oppas voor een hond in de buurt. Dan kan je rustig wat ervaring opdoen en vanuit gaande dat het een opgevoede hond is..
pi_132297220
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 10:37 schreef oh-oh het volgende:
Waarom kies je in godsnaam voor een ras wat mismaakt gefokt wordt door de mens en zich niet eens meer op natuurlijke wijze voort kan planten?
Als je wil weten wat ze per maand kosten aan voer kun je je beter eens verdiepen in wat je levenslang aan dierenartskosten kwijt bent.
Not kidding.
Mijn moeder had een mops, ook zo een draak van een ras, die werd 13 jaar, die kostte 1500 gulden en die heeft hun dat bedrag in zijn hele leven echt bijna per jaar nog eens gekost aan allemaal dierenartstoestanden, vreselijk.
Ik heb ook een Mops, best een grote voor het ras en hij heeft nergens problemen van. In de zomer wandeld ie rustig gewoon mee als het warm is. Hij knort af en toe eens en nooit wat. Ja een gebroken nageltje soms maar dat is dan ook alles. Hij is nu bijna 5 jaar. Ik heb hem bij een goede Fokker gehaald. En 13 jaar is best oud voor een Mops.
Haters gonna hate.
pi_132301528
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 20:44 schreef No.name.for.me het volgende:

[..]

Ik schrijf ook het enige probleem wat IK heb........ ;)
Maar schijten doet ze niet op straat en ik ruim het altijd op!
Uitlaten geen probleem, blijf ik fit van.
Kwijlen doet ze alleen als ze water drinkt, als je dat kwijlen noemt.
Blaft alleen als het moet.
Ze zeikt niet tegen bomen, want ze zit.......

Maar wel goed dat ook de misschien negatieve punten benadrukt worden, want het is niet altijd super om een hond te hebben.
Toch wel goed van je dat je die schijt opruimt. Zouden meer mensen moeten doen.
ewfewfewfwe
pi_132301537
quote:
99s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 15:43 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

Ik heb ook een Mops, best een grote voor het ras en hij heeft nergens problemen van. In de zomer wandeld ie rustig gewoon mee als het warm is. Hij knort af en toe eens en nooit wat. Ja een gebroken nageltje soms maar dat is dan ook alles. Hij is nu bijna 5 jaar. Ik heb hem bij een goede Fokker gehaald. En 13 jaar is best oud voor een Mops.
[ Doe effe normaal ]

[ Bericht 4% gewijzigd door HetKlusKonijn op 21-10-2013 16:35:25 ]
ewfewfewfwe
pi_132304869
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 18:22 schreef Aardappel1945 het volgende:

[..]

Toch wel goed van je dat je die schijt opruimt. Zouden meer mensen moeten doen.
Niet meer dan mij verantwoording een ander hoeft geen last te hebben van mijn stront.
Zelfde mening over los laten lopen, een ander hoeft geen last te hebben van een loslopende hond in een aanlijngebied.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 21:44:13 #128
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_132308897
quote:
99s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 15:43 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

Ik heb ook een Mops, best een grote voor het ras en hij heeft nergens problemen van. In de zomer wandeld ie rustig gewoon mee als het warm is. Hij knort af en toe eens en nooit wat. Ja een gebroken nageltje soms maar dat is dan ook alles. Hij is nu bijna 5 jaar. Ik heb hem bij een goede Fokker gehaald. En 13 jaar is best oud voor een Mops.
Oh ja, hij is oud geworden voor een mops. Mijn eigen hond is bijna 16 en die ziet zelden een da. Die mops van mijn ouders heeft kapitalen gekost bij de da, maagtorsie, demodex keer zoveel, huigverkorting, facelift, ik shit je niet, en het begint al bij het dekken, die kunstmatige inseminatie keizersnede, etc, omdat de mens zo een dier willen wat mismaakt is?
Ik vind het echt best wel ziek.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_132310622
Ik kan je een Yorkshire Terrier aanraden, zeker voor een beginner. Is wel langharig, maar als je ze regelmatig laat knippen dan hebben ze niet zo'n lang haar :P Verhaart overigens bijna niet. Leuke speelse hondjes die ook rustig op de bank kunnen liggen 's avonds.

Ik heb zelf ook een Jack Russel Terrier gehad en dat was een enorm leuk hondje, maar die moet je wel minimaal een uur per dag uitlaten (en eigenlijk nog meer) en kon nooit rustig op de bank zitten naast je. Verder ook een stuk moeilijker qua opvoeden en ze verharen ENORM. Overal gaan die ruwe haren tussenzitten, 2 jaar nadat de hond was overleden vond ik nog regelmatig haren tussen mijn bureaustoel enz. Je moet ze haar voor haar verwijderen uit je kleding, echt enorm irritant.

Qua kosten ben ik ong. 25-30 euro per maand kwijt aan voeding (mix van droog en nat) voor mijn Yorkshire Terrier; koekjes, botjes enz. Daarbij komt dan nog bovenop dierenarts kosten en trimmen en evt. een nieuwe mand enz.
  zondag 20 oktober 2013 @ 20:55:13 #130
379903 Landyacht
Guzzling the gas.
pi_132371980
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 21:14 schreef Zo-is-dat het volgende:
Gelukkig betekent twee oudere franse bulletjes absoluut dat er niets mis is met alle andere bulletjes; opgelost!

Owh ja, wel jammer dat ze als het warm is het zo ontzettend druk met zichzelf van zuurstof voorzien hebben, dat ze niet eens meer zoals een hondje betaamt een eindje kunnen wandelen...

Waren het maar vooroordelen!
Ah. Cynisme. Ik vind dat ze honden niet moeten fokken op raskenmerken die honden een onwaardig leven geven. Net als het couperen van onderdelen omdat mensen dat "mooier" vinden mag dat van mij ook verboden worden. Maar de FB is echt niet zo'n mutantje als jij doet voorkomen. Ja, als het warm is moet je daar op anticiperen. Naar het water of het rondje inkorten. Vooral omdat zo'n hondje geen grenzen kent en dus blijft gaan tot hij er bij neer valt. Is dat nou zo vreselijk om rekening mee te houden? Een Engelse Bull met al zijn mankementen of zo'n hondje wat altijd hoofdpijn heeft omdat z'n hoofd steeds kleiner gefokt wordt, dat mag aangepakt worden.
  zondag 20 oktober 2013 @ 21:26:22 #131
386998 NitraatPoep
Iedereen kent me
pi_132373969
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 20:48 schreef Landyacht het volgende:
Wat een rare vooroordelen over de FB hier. Net zoals elke rashond zitten er wat specifieke rasgerelateerde eigenschappen aan, maar als je hier rekening mee houdt is er niets aan de hand. Ik heb drie bulletjes in mijn directe omgeving waarvan er twee al op leeftijd zijn (>10 jaar) en daar zonder gezondheidsproblemen zijn gekomen. De derde is die van mij, die is nu vier en mankeert ook helemaal niets. Hij krijgt een bakje van 300 gr vlees per dag (70 cent p/d) en heeft altijd de beschikking over brokken (18 cent p/d). Eens per jaar een inenting en checkup bij de dierenarts en that's it.

Ja, ze snurken soms. Niet altijd, as we speak ligt de mijne geruisloos te maffen. En ze laten veel scheten (alhoewel dit aan het voedsel ligt, mijn vorige FB kreeg kvv en die had er minder last van).
Groot voordeel van dit ras is dat ze best een stuk kunnen lopen (mits niet te warm!!) maar ook tevreden zijn met een klein stukje wandelen al je eens geen zin/tijd hebt. Als het regent hebben ze sowieso geen zin om naar buiten te gaan. Verder zijn ze perfekt in de omgang met (kleine) kinderen, voor de duvel niet bang en naar verhouding supersterk. Blaffen doen ze zelden. Het verhaal dat ze niet alleen kunnen zijn is onzin. Hier is zes dagen per week iemand thuis en de zevende dag zit ie zes of zeven uur alleen. Er wordt dan niets gesloopt en niets gejankt.

Het is jammer dat het zo'n modehond is geworden, je ziet ze nu overal en dat was vijftien jaar geleden nog niet zo. Gewoon een prachtig ras, met een gebruiksaanwijzing en waar je een beetje geluk mee moet hebben, net als iedere andere rashond.
Over het algemeen klopt alles wat je hier schrijft, maar 1 ding stuit me wel wat tegen de borst.

Dat een hond niet sloopt of jankt als hij alleen is wil niet zeggen dat hij gelukkig is.

Overigens is die paar uur, 1 dag in de week best oke, al vind ik t prettiger als mijn hond z'n behoefte niet zo lang hoeft op te houden. Maar ze kunnen het zat, en slaapkoppen als ze zijn komen ze zo'n dag vaak goed door.

Mijn bullen snurken trouwens wel ontzettend, en knorren als ze wakker zijn. Ik hoor het niet eens meer, dus dat is ook niet onoverkomelijk.
Dringend verzoek om elke opmerking van deze gebruiker met een flinke pot zout te nuttigen.
pi_132374161
Moet het trouwens perse een rashond zijn? Mixjes hebben vaak minder gezondheidsproblemen en zijn er in alle soorten, maten en vachtlengtes.

In asiels zitten ook best vaak jonge honden. Als je tot anderhalf/2 jaar geen probleem vindt (ze zijn dan nog niet volwassen in ieder geval) zou ik je toch nog eens heel graag willen aanraden om ook even bij een asiel te gaan kijken.
  zondag 20 oktober 2013 @ 23:22:18 #133
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_132379674
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 20:55 schreef Landyacht het volgende:

[..]

Ah. Cynisme. Ik vind dat ze honden niet moeten fokken op raskenmerken die honden een onwaardig leven geven. Net als het couperen van onderdelen omdat mensen dat "mooier" vinden mag dat van mij ook verboden worden. Maar de FB is echt niet zo'n mutantje als jij doet voorkomen. Ja, als het warm is moet je daar op anticiperen. Naar het water of het rondje inkorten. Vooral omdat zo'n hondje geen grenzen kent en dus blijft gaan tot hij er bij neer valt. Is dat nou zo vreselijk om rekening mee te houden? Een Engelse Bull met al zijn mankementen of zo'n hondje wat altijd hoofdpijn heeft omdat z'n hoofd steeds kleiner gefokt wordt, dat mag aangepakt worden.
Een engelse bull is net zo erg als een franse, KI om je überhaupt nog voort te planten?!

http://www.rashondenwijzer.nl/rashond/Franse_Bulldog/42 ??
pi_132382139
quote:
14s.gif Op maandag 14 oktober 2013 12:24 schreef Bolters het volgende:
Maar nu ben ik dus eerst op zoek naar een hond met weinig gezondheidsproblemen. Dat lijkt me ook vrij belangrijk, toch? :P

Laat ik het eens duidelijker formuleren. Wat voor hond zouden jullie me aanraden wanneer ze aan deze drie eisen moeten voldoen; kort haar, weinig tot nauwelijks gezondheidsklachten waarmee ze bekend zijn, en niet al te eigenwijs en dus redelijk eenvoudig opvoedbaar.
Kijk hier anders even
https://www.google.nl/#q=dog+rescue+
  † In Memoriam † maandag 21 oktober 2013 @ 01:46:27 #135
72518 Strega
Het glas is altijd halfvol.
pi_132383261
http://www.piepvandaag.nl/ineke-herwijnen-afvoerputje/ Lees dit even voor je een pup koopt.

Voor de rest, ik heb een zeer gezonde, grote Zwart-witte Franse Bull. Gekocht bij een goede Fokker. Vader en moeder wonen op hetzelfde adres. Geen inseminatie en ook geen keizersnee. Moeder liet ons meteen bij haar puppen, lagen in de kamer, samen met de andere honden. Ik had het adres van via de Franse Bullen Club. Bleek hier 20 km vandaan te zijn, dus we konden langskomen naar hartenlust om de ontwikkeling van de pups te volgen. )Het enige nadeel was dat de fokster het gezellig vond als je de hele dag bleef! ;)
En voer, tja precies als bij mensen hé, goed, gezond voer is van veel invloed op de gezondheid niet alleen bij ons, maar ook bij honden.
Maar verdiep je in ieder geval ook in het karakter van je hond.
De tong is het enige wapen dat scherper wordt bij veelvuldig gebruik.
Bullie is thuis
pi_132385987
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 18:22 schreef Aardappel1945 het volgende:

[..]

Waarom neem je godsnaam zo'n uitvergroot stinkdier?
Beetje relax he, het is ook een hondje net zoals alle andere hondjes.
Haters gonna hate.
  maandag 21 oktober 2013 @ 10:37:16 #137
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_132386419
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 01:46 schreef Strega het volgende:
http://www.piepvandaag.nl/ineke-herwijnen-afvoerputje/ Lees dit even voor je een pup koopt.

Voor de rest, ik heb een zeer gezonde, grote Zwart-witte Franse Bull. Gekocht bij een goede Fokker. Vader en moeder wonen op hetzelfde adres. Geen inseminatie en ook geen keizersnee. Moeder liet ons meteen bij haar puppen, lagen in de kamer, samen met de andere honden. Ik had het adres van via de Franse Bullen Club. Bleek hier 20 km vandaan te zijn, dus we konden langskomen naar hartenlust om de ontwikkeling van de pups te volgen. )Het enige nadeel was dat de fokster het gezellig vond als je de hele dag bleef! ;)
En voer, tja precies als bij mensen hé, goed, gezond voer is van veel invloed op de gezondheid niet alleen bij ons, maar ook bij honden.
Maar verdiep je in ieder geval ook in het karakter van je hond.
Ik denk echt dat het voor een beginner amper te doen is, om een gezonde uit te zoeken ergens, dus ik zou het echt laten, sorry. Ik vind het verder ook echt een principekwestie. Als je al echt zo goed moet gaan zoeken op zoek naar een goed gefokt gezond exemplaar binnen een ras, zou ik het al laten.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_132386680
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 10:37 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Ik denk echt dat het voor een beginner amper te doen is, om een gezonde uit te zoeken ergens, dus ik zou het echt laten, sorry. Ik vind het verder ook echt een principekwestie. Als je al echt zo goed moet gaan zoeken op zoek naar een goed gefokt gezond exemplaar binnen een ras, zou ik het al laten.
^O^
  maandag 21 oktober 2013 @ 10:50:44 #139
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_132386714
Ik vind het echt bijna gelijk met het kopen van een broodfokhond, zo een ras in stand helpen houden :@
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_132386839
Wij denken er precies hetzelfde over denk ik
  maandag 21 oktober 2013 @ 10:57:41 #141
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_132386872
Geloof me, ik ben echt heel erg voor het aanschaffen van rashonden, maar dan wel goed gefokte en van gezonde rassen.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  † In Memoriam † maandag 21 oktober 2013 @ 16:19:04 #142
72518 Strega
Het glas is altijd halfvol.
pi_132397782
Ik denk als het eerste linkje aankiest je precies ziet wat ik bedoel voor je een pup neemt.

Voor de rest vind ik dat mensen gelukkig zelf kunnen denken, ik ben geen zieltjeswinner.

quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 10:50 schreef oh-oh het volgende:
Ik vind het echt bijna gelijk met het kopen van een broodfokhond, zo een ras in stand helpen houden :@
Dat bedoel ik, ieder recht op z'n mening, maar ik heb geen zin in die discussie ;)
De tong is het enige wapen dat scherper wordt bij veelvuldig gebruik.
Bullie is thuis
pi_132398362
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 11:59 schreef oh-oh het volgende:
Kijk eens naar de Boston terrier dan, lijkt qua uiterlijk wel op een Franse bul maar ze zijn niet zo zwaar en log en ze zijn veel fitter en actiever.
Mijn Franse Bulldog is nu 2.5 en houdt van superlange wandelingen.
Hij is ook niet log, dat ligt puur aan het voer.

Die van ons krijgt Royal Canin voor Engelse Bulldoggen.
Hij is aan de forse kant voor een Franse Bulldog, en haalde dus uit het Franse Bullenvoer niet genoeg voedingstoffen.

Hij heeft geen last van zijn ogen en snurkt/knort ook niet aangezien hij gewoon een "neusje"heeft.

Dus sluit niet gelijk alle Franse Bulldoggen uit.
  maandag 21 oktober 2013 @ 16:40:44 #144
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_132398546
:D Haha nee jij bent een kenner, hij is niet log, dat ligt aan het voer :')
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_132398820
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 16:40 schreef oh-oh het volgende:
:D Haha nee jij bent een kenner, hij is niet log, dat ligt aan het voer :')
Als je hem slecht voer geeft wordt hij dikker/logger ja.
Is dat zo raar?

Dit ging trouwens over wat ik quote, niet over mijn eigen Bull.
Die is alles behalve log of dik.
  maandag 21 oktober 2013 @ 16:49:55 #146
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_132398874
Nee als je hond log is dan is zijn bouw zo, dik of dun hangt niet alleen af van het voer.
Je hebt ook ranke dikke honden hoor.
Logge honden zijn in aanbouw grof en dat ligt aan hoe die hond gefokt is.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_132399156
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 16:49 schreef oh-oh het volgende:
Nee als je hond log is dan is zijn bouw zo, dik of dun hangt niet alleen af van het voer.
Je hebt ook ranke dikke honden hoor.
Logge honden zijn in aanbouw grof en dat ligt aan hoe die hond gefokt is.
Ah ha op die manier.

In dat geval, waar valt mijne dan onder O+

hij weegt zo'n 14/15 kg.


  maandag 21 oktober 2013 @ 17:11:38 #148
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_132399644
Nou die snuit is plat zat, ik wil je nog wel eens horen als ie 5 is ;)
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_132402879
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 16:35 schreef cookiebook het volgende:

[..]

Mijn Franse Bulldog is nu 2.5 en houdt van superlange wandelingen.
Hij is ook niet log, dat ligt puur aan het voer.

Die van ons krijgt Royal Canin voor Engelse Bulldoggen.
Hij is aan de forse kant voor een Franse Bulldog, en haalde dus uit het Franse Bullenvoer niet genoeg voedingstoffen.

Hij heeft geen last van zijn ogen en snurkt/knort ook niet aangezien hij gewoon een "neusje"heeft.

Dus sluit niet gelijk alle Franse Bulldoggen uit.
Heb jij je wel eens verdiept in Royal Canin?
Even google-en je leest de waarheid. ;)
pi_132474449
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 17:11 schreef oh-oh het volgende:
Nou die snuit is plat zat, ik wil je nog wel eens horen als ie 5 is ;)
Deal..!! :P
pi_132510803
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 16:58 schreef cookiebook het volgende:

[..]

Ah ha op die manier.

In dat geval, waar valt mijne dan onder O+

hij weegt zo'n 14/15 kg.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zet je hondje eens naast de mijne en laten we met de temperatuur van nu eens even 2 uurtje gaan fietsen met +/- 15km/u, dan zal je snel genoeg zien waarom die veelste kort neus niet goed is.

Sorry maar een FB gezond noemen, dat kan ik met de beste wil niet zeggen. Zodra een hond niet op natuurlijke wijze kan voortplanten en geboren worden is een ras eigenlijk ten dode opgeschreven!

RC goed voer noemen is al helemaal lachwekkend, misschien je toch eens gaan verdiepen in wat een hond nodig heeft en wat ie wel en niet op kan nemen. Een kleine hint, graan kunnen ze niet verteren en poepen zonder iets te hebben opgenomen weer uit. Verzamel voor de gein de poep eens van een week op RC en daarna van een week op bv Carnibest, dan zou het kwartje wel moeten gaan vallen.
  donderdag 24 oktober 2013 @ 13:29:26 #152
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_132510928
Een Franse Bulldog eet Croissants, liefst met paté. ook zijn ze niet vies van wat Foie Gras en krijgt een sappige B½uf bourguignon ze helemaal gek. Als toetje hebben ze graag baguette met rochefort en een glas cabernet sauvignon. In het weekend een eclaire
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_132540060
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 13:29 schreef Dven het volgende:
Een Franse Bulldog eet Croissants, liefst met paté. ook zijn ze niet vies van wat Foie Gras en krijgt een sappige B½uf bourguignon ze helemaal gek. Als toetje hebben ze graag baguette met rochefort en een glas cabernet sauvignon. In het weekend een eclaire
_O-
pi_132540222
....Nevermind

[ Bericht 99% gewijzigd door cookiebook op 25-10-2013 16:29:10 ]
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:22:46 #155
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_132548157
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 08:58 schreef cookiebook het volgende:

[..]

Ik vind persoonlijk RC beter dan de het supermarkt voer waar TO het over had.
Dat Carnibest beter zou zijn, dat zal best.
Zou het niet weten want mijn hond krijgt het (op het moment) niet.

Ik zal me zeker gaan verdiepen in ander voer, aangezien ik het beste voor heb met mijn hond.

Dat mijn hond met "deze" temperatuur niet met 15 km p/u 2 uur lang naast een fiets kan lopen, heeft niet per se iets te maken met zijn te korte neus.
Volgens mij zijn er genoeg andere hondenrassen die wel een neus hebben die het ook niet kunnen.

Wat ik probeerde duidelijk te maken is dat niet elke hond van een bepaald ras, in dit geval de FB, slecht is. Ja ze worden op een kunstmatige manier verwekt en via een keizersnede geboren.
Ik geef toe dat het niet de ideaalste manier is. Maar niet alle mensen kunnen op natuurlijke wijze een kind verwekken en op natuurlijke wijze bevallen.
Zijn die kinderen die daaruit geboren worden dan ook slecht?

Maar goed daar ging het hier niet over ;)

Ik hoop dat wat voor ras de TO dan ook voor gaat, dat het een gezonde lieve hond wordt, waar TO alle zorg, liefde en aandacht aangeeft.

En een dikke _O_ voor iedereen die op zijn/haar manier mensen er van proberen te overtuigen beter na te denken voor dat ze zomaar een "hondje"kopen en en daarna ook goed voor zorgen en niet zomaar wat doen.
Die mensen zijn niet moedwillig zo vertieft gefokt dat ze nu geen kinderen meer kunnen krijgen, hè. Franse Bullen konden zichzelf ooit uitstekend voortplanten, maar omdat er dan een koekenbakker is die een bv platte snuit mooi vindt en moedwillig zulke gezondheidskwalen fokt krijg je de FB van nu.

Ik snap werkelijk niet dat mensen zulke acties willen sponsoren/in stand willen houden en een hond nemen die ffs niet eens normaal kan ademen omdat zij dat nu eenmaal een leuk gezicht vinden. Ga toch een eind fietsen. Maar dan niet met je Franse Bull :')

En alles wat iedereen hier daarover zegt zijn ook gewoon feiten, dus of jij het ermee eens bent of niet doet weinig af aan een feit. ;(
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:34:59 #156
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_132548492
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 08:58 schreef cookiebook het volgende:

[..]

Ik vind persoonlijk RC beter dan de het supermarkt voer waar TO het over had.
Dat Carnibest beter zou zijn, dat zal best.
Zou het niet weten want mijn hond krijgt het (op het moment) niet.

Ik zal me zeker gaan verdiepen in ander voer, aangezien ik het beste voor heb met mijn hond.

Dat mijn hond met "deze" temperatuur niet met 15 km p/u 2 uur lang naast een fiets kan lopen, heeft niet per se iets te maken met zijn te korte neus.
Volgens mij zijn er genoeg andere hondenrassen die wel een neus hebben die het ook niet kunnen.

Wat ik probeerde duidelijk te maken is dat niet elke hond van een bepaald ras, in dit geval de FB, slecht is. Ja ze worden op een kunstmatige manier verwekt en via een keizersnede geboren.
Ik geef toe dat het niet de ideaalste manier is. Maar niet alle mensen kunnen op natuurlijke wijze een kind verwekken en op natuurlijke wijze bevallen.
Zijn die kinderen die daaruit geboren worden dan ook slecht?


Maar goed daar ging het hier niet over ;)

Ik hoop dat wat voor ras de TO dan ook voor gaat, dat het een gezonde lieve hond wordt, waar TO alle zorg, liefde en aandacht aangeeft.

En een dikke _O_ voor iedereen die op zijn/haar manier mensen er van proberen te overtuigen beter na te denken voor dat ze zomaar een "hondje"kopen en en daarna ook goed voor zorgen en niet zomaar wat doen.
Holy shit are you for real??????
:o
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_132549326
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 14:22 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Die mensen zijn niet moedwillig zo vertieft gefokt dat ze nu geen kinderen meer kunnen krijgen, hè. Franse Bullen konden zichzelf ooit uitstekend voortplanten, maar omdat er dan een koekenbakker is die een bv platte snuit mooi vindt en moedwillig zulke gezondheidskwalen fokt krijg je de FB van nu.

Ik snap werkelijk niet dat mensen zulke acties willen sponsoren/in stand willen houden en een hond nemen die ffs niet eens normaal kan ademen omdat zij dat nu eenmaal een leuk gezicht vinden. Ga toch een eind fietsen. Maar dan niet met je Franse Bull :')

En alles wat iedereen hier daarover zegt zijn ook gewoon feiten, dus of jij het ermee eens bent of niet doet weinig af aan een feit. ;(
_O_
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:01:32 #158
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_132549376
Toch zijn de kopers echt net zo fout als de fokkers hoor, als zij de zooi niet kochten werd het ook niet gefokt.
:r
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_132549597
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 15:01 schreef oh-oh het volgende:
Toch zijn de kopers echt net zo fout als de fokkers hoor, als zij de zooi niet kochten werd het ook niet gefokt.
:r
Het enige waar, erg genoeg, sommige kopers zich dan nog achter kunnen verschuilen is gebrek aan kennis. Dat zou niet zo moeten zijn natuurlijk maar fokkers weten alles van hun rashond en gaan alsnog door met fokken, door alle omschrijvingen van afwijkingen zo te verdraaien dat ze alles wat krom is recht praten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zo-is-dat op 25-10-2013 15:39:33 ]
pi_132550628
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 15:07 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

Het enige waar, erg genoeg, sommige kopers zich dan nog achter kunnen verschuilen is gebrek aan kennis. Dat zou niet zo moeten zijn natuurlijk maar fokkers weten alles van hun rashond en gaan alsnog door met fokken, door alle omschrijvingen van afwijkingen zo te verdraaien dat ze alles wat krom is recht te praten.
Zo is dat ;)
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:40:16 #161
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_132550776
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 15:07 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

Het enige waar, erg genoeg, sommige kopers zich dan nog achter kunnen verschuilen is gebrek aan kennis. Dat zou niet zo moeten zijn natuurlijk maar fokkers weten alles van hun rashond en gaan alsnog door met fokken, door alle omschrijvingen van afwijkingen zo te verdraaien dat ze alles wat krom is recht te praten.
Dat is wel waar, maar ik blijf erbij, de mens spendeert tegenwoordig meer tijd aan het uitzoeken van een nieuwe telefoon elk jaar dan aan de aanschaf van een hond waar je jaren plezier van wil hebben. Geen wonder dat er zoveel foute fokkers tussen zitten.
Blugh. Toen ik in 1999 op zoek ging naar een chihuahua heb ik echt heeeeeeeel lang moeten zoeken voor ik een fokker vond en dan ook nog een waar ik een goed gevoel bij had.
Nu zou ik er geen meer durven kopen, terwijl je er mee dood gegooid wordt.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:41:49 #162
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_132550825
En het is 2013, je hoeft alleen maar je computer aan te zetten en alle informatie die je maar nodig kan hebben is één muisklik away. En broodfok e.d is veel bekender nu.

Ik snap dat het in de jaren tachtig anders was.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:42:47 #163
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_132550859
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 15:41 schreef Harajuku. het volgende:
En het is 2013, je hoeft alleen maar je computer aan te zetten en alle informatie die je maar nodig kan hebben is één muisklik away. En broodfok e.d is veel bekender nu.

Ik snap dat het in de jaren tachtig anders was.
Precies, het is een kwestie van gemakszucht en luiheid, als je geen gedegen research doet, dus dan vind ik het ook wel weer vaak een gevalletje eigen schuld, helaas over de ruggen van al die arme honden...
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_132550945
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 15:42 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Precies, het is een kwestie van gemakszucht en luiheid, als je geen gedegen research doet, dus dan vind ik het ook wel weer vaak een gevalletje eigen schuld, helaas over de ruggen van al die arme honden...
Heb jij niet wat linkjes voor mij, van de naakte hondjes fokkers enzo?
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:53:47 #165
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_132551228
edit, even naar t andere topic :')
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 16:19:52 #166
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_132552169
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 15:45 schreef No.name.for.me het volgende:

[..]

Heb jij niet wat linkjes voor mij, van de naakte hondjes fokkers enzo?
Kom ff naar het hondentopic anders ook maar _O-
F&F / [centraal] Honden met foto's #79
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_132559068
Hoi TS,

Als eerste begin alsjeblieft niet aan die kapot gefokte rassen.
Echt het is gewoon zielig voor die beestjes.

Verder heb ik heel het topic doorgelezen en ik ben bang dat je gewoon teveel wilt. Een stafford is mijn inziens echt geen hond voor ene beginner net zo min als een jack Russel als zal je met die laatste misschien nog wel uit de voeten kunnen mits je een goede puppycursus volgt en een vervolg cursus. Een Jack Russel is niet de makkelijkste, extreem koppig, druk en niet altijd even handig met andere honden. Soms kunnen ze ook ronduit agressief zijn. Dus een goede socialisatie is echt nodig!

Maar welke hond je ook neemt ik zou sowieso een puppycursus doen. Als je nog nooit een hond hebt gehad hoe weet je dan waar te beginnen? Als je er aan begint pak het dan meteen goed aan. Want geloof me een totaal verkl*te hond wil je echt niet want je zit er nog heel wat jaren aan vast.

Verder bekijk eens even wat je wilt. Is er niet iets wat je kan laten vallen? Een iets minder fancy uitziend hondje misschien maar wat wel supergoed bij jullie leven past? Daar heb je toch veel meer aan dan aan een fancy hond die eigenlijk totaal niet bij jullie past?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_132999617
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 19:50 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hoi TS,

Als eerste begin alsjeblieft niet aan die kapot gefokte rassen.
Echt het is gewoon zielig voor die beestjes.

Verder heb ik heel het topic doorgelezen en ik ben bang dat je gewoon teveel wilt. Een stafford is mijn inziens echt geen hond voor ene beginner net zo min als een jack Russel als zal je met die laatste misschien nog wel uit de voeten kunnen mits je een goede puppycursus volgt en een vervolg cursus. Een Jack Russel is niet de makkelijkste, extreem koppig, druk en niet altijd even handig met andere honden. Soms kunnen ze ook ronduit agressief zijn. Dus een goede socialisatie is echt nodig!

Maar welke hond je ook neemt ik zou sowieso een puppycursus doen. Als je nog nooit een hond hebt gehad hoe weet je dan waar te beginnen? Als je er aan begint pak het dan meteen goed aan. Want geloof me een totaal verkl*te hond wil je echt niet want je zit er nog heel wat jaren aan vast.

Verder bekijk eens even wat je wilt. Is er niet iets wat je kan laten vallen? Een iets minder fancy uitziend hondje misschien maar wat wel supergoed bij jullie leven past? Daar heb je toch veel meer aan dan aan een fancy hond die eigenlijk totaal niet bij jullie past?
Hi, dank voor je reactie. En excuus voor mijn late response, zie je berichtje nu pas namelijk.

Ik ga alles eens overwegen. Of sterker nog; daar zijn we de laatste tijd al steeds mee bezig!
pi_132999840
quote:
14s.gif Op donderdag 7 november 2013 12:27 schreef Bolters het volgende:

[..]

Hi, dank voor je reactie. En excuus voor mijn late response, zie je berichtje nu pas namelijk.

Ik ga alles eens overwegen. Of sterker nog; daar zijn we de laatste tijd al steeds mee bezig!
Goed bezig!

Houd het hier op de hoogte wie weet kunnen we je helpen.
I solemnly swear i'm up to no good
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')