abonnement Unibet Coolblue
pi_132120399
Goedemiddag

Ik ben op zoek naar een nieuwe printer, en omdat ik voor school regelmatig moet afdrukken ben ik mijn oude printer zat. Traag hok met veel te dure cartridges die ook nog eens snel leeg zijn. Nu heb ik rond zitten kijken voor laserprinters, ook tweedehands. Het valt mij op dat ze tweedehands echt niks kosten. Ik heb bij 123inkt.nl wat prijzen opgezocht van toners. Dat verschilde nogal per merk. Ik schrok wel van de prijs van een set kleuren toners. Deze beginnen bij -+150 euro en bij sommige printers wel tot 400 euro. Zwart voor rond de 50 euro. Hiervoor kan je gemiddeld 4000 pagina's afdrukken.

Inkt cartridges zijn ook niet goedkoop. Mijn huidige imitatie cartridges kosten voor een set kleur 3 stuks zo'n 40 euro en zwart 20 euro. Hier kan ik misschien 200 pagina's mee afdrukken voordat er alweer 1 leeg raakt.

Dus als je het zo bekijkt lijkt de keuze snel genomen, de laserprinter is voordeliger per kopie maar ik heb niet zo veel verstand van laserprinters. Is het bijvoorbeeld verstandig zo'n ding tweedehands te kopen (veel goedkoper) met een toner die dan wel eventueel leeg is? Of is nieuw beter met halve toners? Hebben laserprinters ook slijtage onderdelen? Onderhoud nodig? Inkt printers hebben volgens mij geen onderhoud nodig, tenminste, dat heeft mijn exemplaar nog nooit gehad en die print nog goed.

En mochten jullie zelf ervaring hebben.... welke printer is het goedkoopst in onderhoud en gebruik? Welke heeft goedkope toners etc..

Groeten! :)
  zondag 13 oktober 2013 @ 13:07:10 #2
180648 iFries
Fryske linkse boomknuffelaar
pi_132121004
Voordeel als je niet al te vaak print is in ieder geval dat de toners niet uitdrogen
Frysk bloed tsjoch op!
pi_132121440
Een nieuwe printer werkt al nauwelijks, laat staan hoeveel gezeik je krijgt met een tweedehands printer :') Ik zou het nooit doen tenzij je het leuk vindt dat de printer dienst weigert 10 minuten voordat je dat verslag in moet leveren.
Leest een hoop, post een beetje.
pi_132121642
Tsja, ik heb een laserprinter gekocht bij de mediamarkt. iets van 160 euro. Een wireless geval, dat scheelt me weer een netwerkpoort. Staat gewoon boven in het kantoortje.

Inderdaad dat gedoe met inktpartronen heb je niet meer, en de kwaliteit van een laser is toch echt wel beter dan die van een inktjet. In elk geval constanter.

Een laser slijt natuurlijk ook met rollers enzo, maar da's net als bij andere printers. En dat duurt, met prive gebruik, jaaaren voordat je daar eens een keer wat van merkt.

Als ik jou was ging ik voor een laserprinter - inktjet heeft zijn tijd gehad.
pi_132122674
Ja precies, want ik lees nu net allemaal dingen over de drum en de rollers van honderden euro's... Ik zie laserprinters toch meer als een bedrijfs-printer maar als het voor privegebruik ook prima te doen is dan doe ik dat.
pi_132123576
Ik heb eerst jaren een thermal wax printer gehad, daarna overgestapt naar een HP LaserJet 6L. Zwart-wit en enkelzijdig printen. Die heeft 10 jaar trouw dienst gedaan.
Omdat iedereen zei dat de inkjetprinters tegenwoordig goedkoper printen dan laser ben ik een aantal jaren terug overstag gegaan en heb een topmodel kleuren-inkjet van Canon aangeschaft die dubbelzijdig kan printen. Die heeft het twee jaar volgehouden bij mij, wat een ellende. Mooie afdrukken hoor, daar niet van. Maar die heeft in 2 jaar tijd meer aan cartridges gekost dan de laserjet in 10 jaar aan toners.
Elke keer opstarten gaat hij de koppen reinigen en wederom bij het uit zetten. Dat heeft meer inkt gekost dan ik met printen heb verbruikt.
Heb hem weggedaan en een Brother kleurenlaser printer teruggekocht. Maakt wel wat meer herrie dan de inkjet, maar print snel, doet het altijd, hoeft die koppen niet te reinigen, geen uitgedroogde toners en het resultaat is mooi. Nooit meer inkjet voor mij.
Da gao nie nou!
pi_132126336
Ja ik heb ook altijd veel ellende gehad met het doorspuiten van de koppen. Dit heeft mij ook ontzettend veel inkt gekost. Bedankt voor je tip!
pi_132126897
Dat was ook de truc van die leveranciers met die inkjetprinters: maak ze zeer goedkoop in aanschaf maar reteduur met de cartridges. Een heleboel mensen kijken enkel naar de aanschafprijs maar niet naar de gebruikskosten.
En de ergernis dat elke keer als je wat belangrijks hebt te printen voor de volgende dag, net die patronen weer leeg zijn, of strepen geeft. :r
pi_132127688
De goedkope printer, dure cartridges-truc is intussen ook alom bij laserprinters.

Heb inmiddels een vrij luxe Xerox 8560 wasblokjesprinter staan. Daarvoor een Xerox kleurenlaser, waarbij de tonercaroussel vervaarlijk kon kraken en het uitwerpklepje* niet bestand was tegen het gewicht van de kat en daarvóór weer een Brother HL1240, dat was een heel fijn zwartwit-lasertje, al kwam dunner papier er wel wat krom uit.
Brother lasers zijn van oudsher erg goed met tekst scherp printen.
Kyocera heeft altijd al als geheimtip gegolden.
En als je tegenstander van de Amerikaanse republikeinen bent, moet je geen HP kopen...

Wat je ook kiest: als de drum aan verversen toe is, is het gunstiger om het hele apparaat te vervangen. Al is het maar vanwege de andere bewegende onderdelen.
Let bij tweedehandsaankoop dus op het aantal prints dat de drum gehad heeft, en dat die teller bij een oudere machine niet gereset is. Sowieso is het bij tweedehandsjes maar de vraag of ze alle boekjes en software etc erbij hebben, niet àlles is tot in eeuwigheid te downloaden.

Het (zelf) navullen is bij inkttankjes nog te doen, maar tonerpoeder is vervelender. En ook bij het verversen van de poederdozen spil je toch altijd wat, ik ben erg blij dat we ons een waxprinter konden veroorloven.

*Als je ooit een onderdeel van een Xerox wilt nabestellen, zorg dan dat je een machine hebt gekocht waarbij een servicecontract mogelijk is.
Farts are jazz to assholes
pi_132192629
bedankt voor jullie reacties! Ik heb besloten toch maar op marktplaats te kijken voor een goede gebruikte laserprinter
  maandag 21 oktober 2013 @ 11:28:57 #11
414321 Lisanne_sunshine
Chocoholic & Shopaholic
pi_132387563
Ik heb ook een vraagje over printers. Ik hoop dat het hierbij past.

Ik heb nu nog de HP psc1100, die heb ik al vele jaren en die is altijd goed geweest. Maar als ik nu iets voor school wil printen, zijn de cartridges altijd leeg of ingedroogd. Dat wordt best duur als ik ieder keer nieuwe cartridges moet kopen. Nu wil ik graag een nieuwe printer aanschaffen. Ik heb op internet rond gekeken en verschillende vergelijkingssites bekeken, en ik heb ik er twee favorieten:

- Brother HL-4150CDNG1
- Lexmark C540N
Heeft er iemand ervaring met een van deze printers? Welke is een aanrader?

Ik wil dus een Laserprinter kopen. De toner lijkt me ook niet zooo erg duur. Ik heb bijvoorbeeld bij toner24.nl gekeken, de prijzen zijn daar best wel redelijk. Heeft er iemand ervaring met die site?

Alvast dank voor jullie antwoorden!
Groetjes!
Life is what you make it. :)
pi_132403070
Ik ben helemaal happy met de Brother HL-4150CDN (weet niet waar de G1 toevoeging voor staat? Wifi?). Maakt best wat herrie, maar print top, snel, in kleur en dubbelzijdig.
Da gao nie nou!
pi_132406842
Over printergeheugen:
Heb niet gekeken in hoeverre dat voor jouw selectie kleurenlasers opgaat, maar mocht je bij de keuze van de printer het mogelijk upgraden van het werkgeheugen (RAM) laten meewegen, vergewis je er dan voor aankoop van dat het ook een beetje gangbaar geheugen is. Sommige printers hebben heel specifieke geheugenreepjes, die nergens anders in passen en amper verkrijgbaar zijn. Printerfabrikanten hebben een heel eigen manier om de koper duidelijk te maken dat ze liever een nieuwe printer verkopen dan een geheugen-upgrade voor een oude: Bij de printerfabrikant zijn de reepjes doorgaans krankzinnig duur.

Over papier:
Het allergoedkoopste is niet zo mooi glad als duurder merkpapier en dit kan zijn weerslag hebben op het papiertransport, vooral als je eens een flinke printjob erdoorheen jast. De ene printer is er gevoelige voor dan de andere.

Over inkt:
Je kunt aardig aan inkt besparen als je voor de standaardprinter de instellingen wat aanpast.
Farts are jazz to assholes
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 10:27:20 #14
414321 Lisanne_sunshine
Chocoholic & Shopaholic
pi_132425102
Hartelijk dank voor jullie antwoorden!

quote:
weet niet waar de G1 toevoeging voor staat? Wifi?
Ik heb ook geen idee waar G1 voor staat. Ik heb gewoon de productnaam van amazon gekopieerd. Wifi heeft deze printer iig niet. Maar dat hoeft voor mij ook niet.

Ik heb nu ook besloten om de Brother HL-4150 te kopen. Die lijkt me toch wat beter en de onderhoud blijkt goedkoper te zijn.
Life is what you make it. :)
pi_132425281
Laatst een HP bij de media markt gehaald. Print perfect en cartridge is maar 14 euro voor 250 pagina's. Een xl cartridge bij de AH voor 18 euro is goed voor 550 pagina's. Goedkoper kan bijna niet en ding kan ook nog scannen enz en is draadloos.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')