abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_132064725
U kent het vast wel: u loopt met uw dierbare (klein)kinderen gezellig door de plaatselijke speelgoedwinkel vol met puzzels, games, poppen en andere spullen. Plotseling springen de ogen wagenwijd open van uw kleine pupil: er is een nieuwe game beland! ''Mama, papa, opa, oma... mag ik deze hebben alsjeblieft, alsjeblieft, dan zal ik heel erg lief zijn.''

Meestal een van de gebruikte woorden van uw kleine telg. Denkend aan uw financiële toestand van dat moment, besluit u toch maar uw koffiebruine beurs open te trekken om uw oogappeltje te verwennen met weer een duur cadeau. Onderhand staat heel de zolder vol met rotzooi dat twee weken leuk was en waarna nooit meer is omgekeken na die weken. ''Oh maar, dit en dat hoort er ook nog bij, anders kun je de game niet spelen!''. Zuchtend en steunend kijkt u dan waarschijnlijk weer naar het prijskaartje. U gaat bijna bankroet, maar toch wordt het spul uit het schap gepakt en mee naar de toonbank geschouwd.

Waarom ik dit typ is omdat ik het echt typisch vind. Zelf val ik ook nog in de categorie 'kind' en ook ik weet precies hoe het spelletje werkt. Schuldig, zo voel ik me soms. Net zoals gisteren toen ik met een iMac uit de MediaMarkt liep en die keer daarvoor met een game. Ja, schuldig, maar toch doe ik het. Waarom? Mijn ouders hebben me te veel verwend en eenmaal verwennen is er geen stoppen meer aan. Nu ben ik wel zo dat ik heb aangeboden om de helft terug te betalen, dat schilt natuurlijk ook weer. Ik hou zielsveel van me ouders...

Schijnbaar vinden ouders het anno 2013 moeilijk om 'nee' te zeggen, willen ze voorkomen dat hun kind buiten de boot valt? Of is het slechts een tactiek voor later: ik heb jouw poepluier verschoont, nu ben jij aan de beurt! Nee, dat zal het wel niet zijn, maar ik denk wel dat het verstandiger is om voortaan dergelijke aankopen te doen rond de feestdagen. Dus mam en pap bij dezen: het geld komt er zo snel mogelijk aan...

... als ik uit huis ben. Revisie #0 (origineel bericht) - ingevoerd op 11-10-2013 12:32
U kent het vast wel: u loopt met uw dierbare (klein)kinderen gezellig door de plaatselijke speelgoedwinkel vol met puzzels, games, poppen en andere spullen. Plotseling springen de ogen wagenwijd open van uw kleine pupil: er is een nieuwe game beland! ''Mama, papa, opa, oma... mag ik deze hebben alsjeblieft, alsjeblieft, dan zal ik heel erg lief zijn.''

Meestal een van de gebruikte woorden van uw kleine telg. Denkend aan uw financiële toestand van dat moment, besluit u toch maar uw koffiebruine beurs open te trekken om uw oogappeltje te verwennen met weer een duur cadeau. Onderhand staat heel de zolder vol met rotzooi dat twee weken leuk was en waarna nooit meer is omgekeken na die weken. ''Oh maar, dit en dat hoort er ook nog bij, anders kun je de game niet spelen!''. Zuchtend en steunend kijkt u dan waarschijnlijk weer naar het prijskaartje. U gaat bijna bankroet, maar toch wordt het spul uit het schap gepakt en mee naar de toonbank geschouwd.

Waarom ik dit typ is omdat ik het echt typisch vind. Zelf val ik ook nog in de categorie 'kind' en ook ik weet precies hoe het spelletje werkt. Schuldig, zo voel ik me soms. Net zoals gisteren toen ik met een iMac uit de MediaMarkt liep en die keer daarvoor met een game. Ja, schuldig, maar toch doe ik het. Waarom? Mijn ouders hebben me te veel verwend en eenmaal verwennen is er geen stoppen meer aan. Nu ben ik wel zo dat ik heb aangeboden om de helft terug te betalen, dat schilt natuurlijk ook weer. Ik hou zielsveel van me ouders...

Schijnbaar vinden ouders het anno 2013 moeilijk om 'nee' te zeggen, willen ze voorkomen dat hun kind buiten de boot valt? Of is het slechts een tactiek voor later: ik heb jouw poepluier verschoont, nu ben jij aan de beurt! Nee, dat zal het wel niet zijn, maar ik denk wel dat het verstandiger is om voortaan dergelijke aankopen te doen rond de feestdagen. Dus mam en pap bij dezen: het geld komt er zo snel mogelijk aan...

... als ik uit huis ben.

[ Bericht 50% gewijzigd door kanovinnie op 11-10-2013 14:08:13 ]
  Leukste jonkie 2022 vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:33:47 #2
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_132064761
Tl;dr
-XOXO- Je maintiendrai
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:34:04 #3
393211 Ambicioso
Bzzt electricity
pi_132064770
wtf
pi_132064796
Dit is even een test... wil even kijken naar de reacties voordat ik het op de site van een populaire krant upload.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:35:48 #5
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_132064825
De metro?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_132064983
geen kinderen, geen kleinkinderen, onherkenbaar verhaal. gaarne eerste regel veranderen. dank.
If I had known it was harmless, I would have killed it myself.
pi_132065011
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:35 schreef kanovinnie het volgende:
De metro?
ja.
pi_132067489
Slappe zak.
Je raekt an de dinge geweun.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:13:42 #9
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_132067934
Taalkundig volslagen bagger. "Er is een nieuwe game beland" ? "...spullen waarna nooit meer is omgekeken"?

Begin met Nederlands leren en ga dan denken dat je columns kunt schrijven.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_132067995
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Taalkundig volslagen bagger. "Er is een nieuwe game beland" ? "...spullen waarna nooit meer is omgekeken"?

Begin met Nederlands leren en ga dan denken dat je columns kunt schrijven.
"Schilt" :D

Naast taalkundige bagger herken ik mezelf als ouder hier compleet niet in.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_132071103
Zou het even door iemand laten controleren op spelling en grammatica.
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
pi_132071182
"Verkapt-kijk-mij-een-imac-hebben-topic"
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 16:02:29 #13
395200 deadprez
One more rail
pi_132071248
Echt belachelijk slecht geschreven. Stop met columns schrijven, want dat kun je blijkbaar niet.
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
pi_132073531
Voor opbouwende kritiek moet je echt op Fok! zijn :')
Tanto nomini nullum par elogium
pi_132073627
Ok bedankt voor alle tips/opmerkingen.

Dit topic kan op slot.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 17:27:13 #16
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_132073719
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 17:23 schreef Unites het volgende:
Ok bedankt voor alle tips/opmerkingen.

Dit topic kan op slot.
Dat maken wij wel uit!

Verder deed het lezen van de column pijn aan mijn ogen.
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_132073743
Zou inderdaad even een grammatica-/spellingscontrole laten doen.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 17:30:26 #18
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_132073808
Past prima bij de kwaliteit van de Metro. Niks meer aan doen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 18:24:04 #19
347224 SiennaForrest
Dat bepaal ik zelf wel uit!
pi_132075122
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:32 schreef Unites het volgende:
U kent het vast wel: u loopt met uw dierbare (klein)kinderen gezellig door de plaatselijke speelgoedwinkel vol met puzzels, games, poppen en andere spullen. Plotseling springen de ogen wagenwijd open van uw kleine pupil: er is een nieuwe game beland! ''Mama, papa, opa, oma... mag ik deze hebben alsjeblieft, alsjeblieft, dan zal ik heel erg lief zijn.''
Leuk dat je bezig bent met columns schrijven! :)

Best moeilijk om een goede column te schrijven, naast een vleugje humor, een eigen stijl en b.v. een 'klacht' is grammatica natuurlijk erg belangrijk. Wat vaak werkt is om een bepaald probleem aan de kaak te stellen en naar een conclusie toe te werken, liefst dus met een kop, staart en body.

In het verhaal weet ik niet zo goed waar je uiteindelijk heen wilt, in het begin wel even, maar je haakt af en daardoor is het einde wat onbevredigend of te snel... Het onderwerp is wel typisch iets waar een goede column over te schrijven valt, maar ik zou proberen het iets meer beeldend te maken en meer te 'overdrijven'.

Heb je een specifieke reden waarom je dit thema hebt gebruikt? Schrijf je vaker columns of andere teksten? Wil je er meer mee, of is het een soloproduct? Anyway, succes ermee en gewoon doorgaan!

[ Bericht 27% gewijzigd door SiennaForrest op 12-10-2013 10:48:39 ]
''Ware rust is niet afwezigheid van beweging, het is evenwicht in de bewegingen.'
pi_132075583
Schilt :')

Dit kun je toch niet serieus nemen?
Ja, hoi!
pi_132075818
Tuurlijk, je weet dat zon stuk poep een boom of wat kost wann t in de metro komt ?
pi_132076152
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 16:02 schreef deadprez het volgende:
Echt belachelijk slecht geschreven. Stop met columns schrijven, want dat kun je blijkbaar niet.
Zelfs jij schrijft beter met je belabberd taalgebruik. Geef wat tips aan TS.
pi_132076270
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 18:24 schreef SiennaForrest het volgende:
Leuk dat je bezig bent met columns schrijven! :)

Best moeilijk om een goede column te schrijven, naast een vleugje humor, een eigen stijl en b.v. een 'klacht' is grammatica natuurlijk erg belangrijk. Wat vaak werkt is om een bepaald probleem aan de kaak te stellen en naar een conclusie toe te werken, liefst dus met een kop, staart en body.

In het verhaal weet ik niet zo goed waar je uiteindelijk heen wilt, in het begin wel even, maar je haakt af en daardoor is het einde wat onbevredigend of te snel... Het onderwerp is wel typisch iets waar een goede column over te schrijven valt, maar ik zou proberen het iets meer beeldend te maken en meer te 'overdrijven'.

Heb je een specifieke reden waarom je dit thema hebt gebruikt? Schrijf je vaker columns of andere teksten? Wil je er meer mee, of is het een soloproduct? Anyway, succes ermee en gewoon doorgaan!
Op basis van zijn taalgebruik ik zou zeggen 'Nee'. :') Oftewel hij is niet door de keuring heen gekomen.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 19:24:03 #24
347224 SiennaForrest
Dat bepaal ik zelf wel uit!
pi_132076654
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 19:11 schreef Bovenkamer het volgende:

[..]

Op basis van zijn taalgebruik ik zou zeggen 'Nee'. :') Oftewel hij is niet door de keuring heen gekomen.
Ik vroeg hem niet of hij dat op professionele basis doet maar of hij ze vaker schrijft... Ja hij heeft nog veel te leren op dat gebied, maar dat betekent niet dat het geen kansen heeft. Uiteraard zien velen dat anders, en is iemand de grond intrappen veel leuker natuurlijk.
''Ware rust is niet afwezigheid van beweging, het is evenwicht in de bewegingen.'
pi_132076702
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 19:24 schreef SiennaForrest het volgende:

[..]

Ik vroeg hem niet of hij dat op professionele basis doet maar of hij ze vaker schrijft...
Ja hij schrijft vast al vaker in zijn dagboek. :') En beter nog, niemand die er kritiek op levert.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')