abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 7 januari 2014 @ 14:06:18 #151
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_135187711
Serieus Kassa?! :')

http://www.tvgids.nl/programma/15625663/Kassa_Groen/

quote:
Brecht van Hulten gaat de studio uit en op zoek naar groene keuzes voor consumenten. Over wat groen lijkt en niet is, praktische dilemma's in de supermarkt en Bekende Nederlanders die zes weken geen vlees eten.

In de eerste aflevering van een nieuwe reeks onderzoekt ‘Kassa Groen’ of speltbrood uit de supermarkt wel uit spelt bestaat. Speltbrood uit de supermarkt is vaak geen speltbrood. De broden worden wel als spelt verkocht, men betaalt er twee keer zoveel voor als voor een volkorenbrood, maar toch bestaan de broden grotendeels uit tarwe. De etiketten van de broden en de opgevraagde informatie bij supermarkten geven geen duidelijkheid over de exacte samenstelling. Dat blijkt uit onderzoek van ‘Kassa Groen’,
  dinsdag 7 januari 2014 @ 14:48:51 #152
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_135189522
quote:
Donderdag 9 januari 2014:
De Keuringsdienst kocht in het najaar een vestje met wol van angora. Een warm vest, maar plotseling kregen we het koud van binnen. Dierenactivisten publiceerden een vreselijk filmpje. Angorawol bleek van konijnen te komen. Konijnen met pijn. De beelden hadden effect en plots verkocht geen enkele kledingwinkel nog angorawol. De Keuringsdienst kwam in contact met een wol-leverancier van H&M en Zara en reisde naar China om de wol zelf te keuren. Een bizar verhaal over beelden en konijnen.
Een krijsende konijnen aflevering dus komende donderdag!
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
  dinsdag 7 januari 2014 @ 14:51:46 #153
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_135189648
quote:
Spelt is een tarwesoort
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 14:52:24 #154
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_135189669
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 00:06 schreef Igen het volgende:
@golfer: ergens op internet las ik dat de zalmkuit redelijk vergelijkbaar smaakt, klopt dat?
Lijkt er niet op
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  † In Memoriam † dinsdag 7 januari 2014 @ 15:27:41 #155
91830 MaximusTG
pi_135191142
Ah, Kassa Groen trekt ten strijd tegen de tarwe. Nou, ben benieuwd..
  dinsdag 7 januari 2014 @ 16:27:37 #156
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_135194367
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 14:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Spelt is een tarwesoort
Weet ik maar dat ''onderzoek'' van Kassa groen is klakkeloos overgenomen van KvW.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 16:31:24 #157
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_135194520
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 16:27 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Weet ik maar dat ''onderzoek'' van Kassa groen is klakkeloos overgenomen van KvW.
Kassa vergelijken met KVW is de groene amsterdammer vergelijken met de Prive
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 9 januari 2014 @ 12:53:49 #158
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_135269673
Vanavond weer:

De Keuringsdienst kocht in het najaar een vestje met wol van angora. Een warm vest, maar plotseling kregen we het koud van binnen. Dierenactivisten publiceerden een vreselijk filmpje. Angorawol bleek van konijnen te komen. Konijnen met pijn. De beelden hadden effect en plots verkocht geen enkele kledingwinkel nog angorawol. De Keuringsdienst kwam in contact met een wol-leverancier van H&M en Zara en reisde naar China om de wol zelf te keuren. Een bizar verhaal over beelden en konijnen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_135289939
Zoals met alles, het blijkt achteraf minder zwart-wit te zijn dan je in eerste instantie denkt.
pi_135293054
Dat zwaaien van die Chinezen bij de fabriek :D
pi_135293356
Heeft Marijn nu een mini inkijkje voor Midas aan?
pi_135293689
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 20:49 schreef Be-Smart het volgende:
Zoals met alles, het blijkt achteraf minder zwart-wit te zijn dan je in eerste instantie denkt.
H&M is massa industrie denk niet dat die Franse/Nederlandse/Chinese boeren aan de vraag kunnen voldoen met hun diervriendelijke handelingen....
  donderdag 9 januari 2014 @ 22:15:55 #163
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_135295003
We hebben ons dus allemaal laten opfokken door dat filmpje van dierenactivisten van ongetwijfeld een bestaand klein fabriekje in China die dat levend plukken doet, maar in de praktijk blijkt het voor het overgrote deel toch wel mee te vallen. Die enorme leverancier met 60.000 konijnen in hokken ( en voor de show een konijnenspeelplaats waar ca. 20 beestjes konden spelen) leverde dus ook aan H&M.
Overigens hoeft angorawol helemaal niet van mij.Het kriebelt mij te veel.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_135296056
Nou die fabriek leek me ook niet helemaal pluis. 60.000 konijnen hebben en dan een speelweide laten zien waar 5 konijnen rond huppelen. Dat is echt voor de show, en dan dat die tolk het bordje eventjes aanwijst. En de konijnen zouden daar 2x per week vrij rond lopen. Jaja. En dat scheren leek me ook niet erg geroutineerd gaan.

Maar vond het wel geinig dat de chinese hokken niet veel kleiner waren dat de hokken van die Nederlandse vrouw.
pi_135296922
quote:
99s.gif Op donderdag 9 januari 2014 22:33 schreef Tim_Schuhmacher het volgende:
Maar vond het wel geinig dat de chinese hokken niet veel kleiner waren dat de hokken van die Nederlandse vrouw.
Die van die vrouw waren zeker 2x zo groot. (wat nog steeds niet heel groot is, maar iig hebben ze wat ruimte). En ik denk dat ze bij die vrouw ook wel zeer regelmatig buiten de kooi komen, in China geloof ik er niks van met die speeltuin :')
pi_135297430
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 22:15 schreef golfer het volgende:
We hebben ons dus allemaal laten opfokken door dat filmpje van dierenactivisten van ongetwijfeld een bestaand klein fabriekje in China die dat levend plukken doet, maar in de praktijk blijkt het voor het overgrote deel toch wel mee te vallen. Die enorme leverancier met 60.000 konijnen in hokken ( en voor de show een konijnenspeelplaats waar ca. 20 beestjes konden spelen) leverde dus ook aan H&M.
Overigens hoeft angorawol helemaal niet van mij.Het kriebelt mij te veel.
tja die Chinees kan ook mooi weer spelen ;)
Verder eens
pi_135331596
quote:
99s.gif Op donderdag 9 januari 2014 22:33 schreef Tim_Schuhmacher het volgende:
Nou die fabriek leek me ook niet helemaal pluis. 60.000 konijnen hebben en dan een speelweide laten zien waar 5 konijnen rond huppelen. Dat is echt voor de show, en dan dat die tolk het bordje eventjes aanwijst. En de konijnen zouden daar 2x per week vrij rond lopen. Jaja. En dat scheren leek me ook niet erg geroutineerd gaan.

Maar vond het wel geinig dat de chinese hokken niet veel kleiner waren dat de hokken van die Nederlandse vrouw.
Eens, allemaal nep. Dat scheren gaat beeld t langzaam. Verder was dat buitenhoek veels te schoon. Na deze uitzending weet je toch nog niks?
  vrijdag 10 januari 2014 @ 22:03:56 #168
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_135337125
Angora , best wel interessant hoe je door één filmpje (nov2013) van één of andere dierenlobby PETA, een beeld krijgt dat alle angorawol ineens "besmet" is met een verschrikkelijk dierenleed,

Stom dat je je (ik mij) daardoor net als bij andere zielige filmpjes, zo ongenuanceerd op de hak laat nemen. Een les weer, ook aan de journalistieke media, om voortaan eerst door te kijken en onderzoek te doen. de reportage van KDVW gaf mij weer een wat ander opgeleukt beeld.

Zal best dat er uitwassen zijn, dat heb je nu eenmaal overal met mensen; dieren en milieu.
Ja ik eet groente, vis, af en toe een mals stukje vlees en ik draag wol ..en ja daar gaan "ze" heel erg dood van. Die dieren en planten worden daarvoor nu eenmaal gefokt zodat/omdat/opdat we ze kunnen eten & gebruiken. Kan je voor of tegen zijn maar het is wel realiteit. Ik weiger mijzelf schuldig te gaan voelen wanneer ik ze daarvoor nuttig gebruik. Natuurlijk moet zorgen dat er geen onnodig 'leed' is. Hoewel het "ergste" leed van doodmaken er wel zal zijn zodat ze te dienste komen van ons/mij. Je kan moeilijk jezelf voortaan voeden met schimmels en algen.
Sterker nog, ik denk dat wij de concurrerende dieren dan afmaken zodat ze ons "voedsel" (planten) niet opeten.

Zover ik nu weet/zie kunnen (ook angora) konijnen heftig in de rui komen wanneer ze gevoederd worden met mimosa wat toxisch voor ze is. Na een weekje kan je de wol (hun vacht dus) er zo vanaf plukken. Scheren als bij schapen kan ook maar is natuurlijk wat bewerkelijker.
Natuurlijk is kaalplukken zonder die middelen verwerpelijk maar het beeld dat dit plukken standaard zal zijn betwijfel ik wel een beetje.
Waarom moeilijk plukken met kans op (bloed)vervuiling en dooie konijnen terwijl je ze na een week op mimosa zo kan kaalplukken. Ja, de mimosa-plant is niet goed voor ze maar dat overleven ze (zonder pijn, vermoed ik ) wel weer.

Kortom, ook hier geldt weer: hoeveel wil je betalen voor een "dierwaardig" product.

"Goede" stunt van PETA organisatie om zich met zo'n demagogisch filmpje op een verwerpelijke wijze zichzelf zo in de kijker te spelen. Wel jammer dat ze dit (keer op keer) doen zonder de andere kant van het verhaal te tonen. Bottomline, is het nu eenmaal darwinistisch eten of gegeten worden.

Grtz
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_135370850
Beetje kort door de bocht Vallon alleen na deze afl. deze conclusie trekken
  zaterdag 11 januari 2014 @ 23:49:36 #170
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_135379109
@TUFKAL, Eensch, maar je moe(s)t wat vaststellen.
M'n reactie is ook zeker retorisch om niet alles wat je krijgt toegeschoven voor waarheid aan te nemen.

In dit geval stel(de) ik vast dat de goegemeente behoorlijk heftig reageerde op één publicatie waar Angora-konijnen kennelijk verschrikkelijke pijn hadden door het plukken van hun wollige vacht.
Later , lees KDVW, (b)lijkt dat dit ook wel 's wat anders kan (liggen) waarbij de konijnen in zekere zin niet zo worden behandeld.

Probleem blijft idd wie/wat moet je nu geloven ? Dat teletubbie speeltuintje voor konijnen van die Chinezen is natuurlijk een glansrijk voorbeeld wat imho onzin is.

In het geval van Angora ben ik op Wiki/Google pad gegaan waarbij ik nu de indruk heb dat het niet standaard hoef te zijn om hun vacht af te rukken. Het is "efficienter" dat de dieren rustig en min of meer in leven blijven t.b.v. de volgende oogst. Neemt niet weg dat het productie is en blijft ten dienste van ons (mensen). Konijnen hou je niet omdat ze zo lief zijn maar om ze o.a. op te eten & te gebruiken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 16 januari 2014 @ 12:15:01 #171
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_135555718
Vanavond:

Grond heb je overal. Maar zit het in een plastic zak, dan heb je potgrond. Speciale grond voor orchidee, buxus of bonsaiboom. Maar wat is dat voor grond, zo speciaal voor in de pot? De Keuringsdienst trekt de natuur in op zoek naar de grond voor de pot.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_135556389
In dat voorstukje al een geweldige quote:
"Maar waar komt het dan vandaan? Uit een bos?
Nee, gewoon uit de Jumbo."
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  donderdag 16 januari 2014 @ 23:37:47 #173
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_135587385
Wist niet dat het zo CO2 onvriendelijk en dus slecht voor het broeikas-effect was, die potgrond.
Verder briljante marketing om al die verschillende mengsels aan te bieden in (plastic!...) verpakkingen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_135589009
Wat is het probleem met plastic verpakkingen? (in dit geval) Goed recyclebaar en beter dan een houten krat ofzo lijkt me ...
  vrijdag 17 januari 2014 @ 10:35:03 #175
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_135594820
Bij die Angora handelaar in China moest in aan Potemkin denken
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')