abonnement Unibet Coolblue
pi_133683295
Ook maar 'ns aanslingeren :P
Children of the night. What music they make.
pi_133683576
Dajum, het is bijna een jaar geleden dat ik dit spel voor het laatst heb gespeeld. Het spel verdient beter :P
Children of the night. What music they make.
pi_133691986
Ik heb alle tutorials doorgelopen :P
Children of the night. What music they make.
pi_133696698
Ik ben begonnen als Count van Desmond, 41 jaar. Het eerste wat ik deed was de doelstelling 'Trouwen' instellen, die ik ook heb gehaald. Een 16 jarig meisje, afkomstig van het Huis van Hauteville, mag zich voortaan mijn echtgenote noemen.

Voor de rest heb ik 4 zonen en 1 halfbroer, die mij niet al te aardig vindt. Eens kijken of ik hem later uit de weg kan ruimen.

-edit-
Hoeft niet meer, want hij is al dood gegaan aan een ziekte *)

[ Bericht 10% gewijzigd door DeHovenier op 27-11-2013 23:56:52 ]
Children of the night. What music they make.
pi_133702106
De snodaard -O-

Wat houdt dit precies voor me in?



Er is trouwens ook een tegenpaus, kan ik die niet gebruiken?

Naja, heb er eigenlijk zelf voor gekozen dankzij de tijdelijke trait: Sweet Temptation (+20% Fertility, -20% Church Vassal Opinion). En hij heeft de traits Lustful en Deceitful.

Ik heb daarvoor gekozen in de hoop nog een dochter te kunnen krijgen.

[ Bericht 11% gewijzigd door DeHovenier op 28-11-2013 09:04:38 ]
Children of the night. What music they make.
pi_133702833
Heb m'n priester naar de paus gestuurd om een goed woordje voor me te doen.

Een week later krijg ik dit:



Vermoord door zijn eigen zoon :')
Kutslangen.
Children of the night. What music they make.
pi_133707697
Holy shit goed bezig ff reageren :p
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 23:34 schreef DeHovenier het volgende:
Ik ben begonnen als Count van Desmond, 41 jaar. Het eerste wat ik deed was de doelstelling 'Trouwen' instellen, die ik ook heb gehaald. Een 16 jarig meisje, afkomstig van het Huis van Hauteville, mag zich voortaan mijn echtgenote noemen.

Voor de rest heb ik 4 zonen en 1 halfbroer, die mij niet al te aardig vindt. Eens kijken of ik hem later uit de weg kan ruimen.

-edit-
Hoeft niet meer, want hij is al dood gegaan aan een ziekte *)
Die get married is echt mooi altijd ja, gratis 10 prestige, of was het piety? naja GRATIS :)
Een mooie die ik altijd erna doe is have a son en/of have a daughter. die geven je extra fertility. (of hoe je dat ook schrijft)

edit: wel een genius trouwen he btw.

quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 08:50 schreef DeHovenier het volgende:
De snodaard -O-

Wat houdt dit precies voor me in?

[ afbeelding ]

Er is trouwens ook een tegenpaus, kan ik die niet gebruiken?

Naja, heb er eigenlijk zelf voor gekozen dankzij de tijdelijke trait: Sweet Temptation (+20% Fertility, -20% Church Vassal Opinion). En hij heeft de traits Lustful en Deceitful.

Ik heb daarvoor gekozen in de hoop nog een dochter te kunnen krijgen.
Geeft dat je niet een malus met diplo en van alles?
Geen idee hoe het werkt met de anti popes ed nooit in verdiept :P
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 09:38 schreef DeHovenier het volgende:
Heb m'n priester naar de paus gestuurd om een goed woordje voor me te doen.

Een week later krijg ik dit:

[ afbeelding ]

Vermoord door zijn eigen zoon :')
Kutslangen.
Ach, je was ook wel al 51!
pi_133707721
Ik zag trouwens op youtube een youtube succesion game, misschien leuk om dat hier ook te doen als er een paar geinteresseerde zijn?

Je speelt 1 persoon gaat die dood gaat de safe file door naar de volgende.
pi_133707895
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:59 schreef Krediax het volgende:
Holy shit goed bezig ff reageren :p

[..]

Die get married is echt mooi altijd ja, gratis 10 prestige, of was het piety? naja GRATIS :)
Een mooie die ik altijd erna doe is have a son en/of have a daughter. die geven je extra fertility. (of hoe je dat ook schrijft)

edit: wel een genius trouwen he btw.

[..]

Geeft dat je niet een malus met diplo en van alles?
Geen idee hoe het werkt met de anti popes ed nooit in verdiept :P

[..]

Ach, je was ook wel al 51!
Ha, een reactie *O*

Malus :?

Ik ben inmiddels weer goede vrindjes met de paus en de anti-paus, het helpt wel als je je priester naar Rome stuurt dus :P _O_

Ik heb 'Have a daughter' gedaan, maar nee hoor ;(

Ondertussen is het 1e leger verschenen, en wel in Connacht. Ik twijfel nu tussen geld sparen voor een huurleger om King Of Munster te wordn (dus 2 provincies innemen), of om mn stad/kasteel/klooster te verbeteren. Ergens denk ik dat het inhuren van een leger beter is, want dan heb ik iig meer speelruimte. Heb tot nu toe maar 2 vazallen; een burgemeester van een stad en een bisschop, dus van hem krijg ik sowieso geen belastingen.

De Noren zijn al aardig Engeland aan t lastig vallen met hun raids btw :D
Children of the night. What music they make.
pi_133710182
Ik hen er nog niet uit hoe het werkt met die attributes... bvb mn dochter is net 16 geworden met 13 punten in Diplomacy, wat kan ik doen om dat getal te verhogen naar 16 ofzo?

Ze is nog vrijgezel ;).... en een -10 disposition jegens me :')

M 'n eigen dochter haat me :'(

-edit-
En mijn toekomstige troonopvolger van 12 jaar ook, zelfs meer dan mijn dochter :')
Hallo -25 -O-
Zal vast komen omdat ik z'n opa heb vermoord :+

[ Bericht 16% gewijzigd door DeHovenier op 28-11-2013 14:43:28 ]
Children of the night. What music they make.
pi_133713042
M 'n zoon heeft de Prinses van Zweden getrouwd. Goede deal. 3 van haar broers/zussen zijn dood, en de enige die nog leeft zit in het het gevang :D
Children of the night. What music they make.
pi_133713288
Hodr, m'n dochter is dood gegaan aan pneunomia. Ze was pas 20 jaar -O-
Children of the night. What music they make.
pi_133714568
Je doet wel je best he? haha
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 13:08 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Ha, een reactie *O*

Malus :?

Ik ben inmiddels weer goede vrindjes met de paus en de anti-paus, het helpt wel als je je priester naar Rome stuurt dus :P _O_

Ik heb 'Have a daughter' gedaan, maar nee hoor ;(

Ondertussen is het 1e leger verschenen, en wel in Connacht. Ik twijfel nu tussen geld sparen voor een huurleger om King Of Munster te wordn (dus 2 provincies innemen), of om mn stad/kasteel/klooster te verbeteren. Ergens denk ik dat het inhuren van een leger beter is, want dan heb ik iig meer speelruimte. Heb tot nu toe maar 2 vazallen; een burgemeester van een stad en een bisschop, dus van hem krijg ik sowieso geen belastingen.

De Noren zijn al aardig Engeland aan t lastig vallen met hun raids btw :D
Malus als in min, straf punten ed.

Voordeel van priester sturen is dat je ook 25 piety (ofzo) krijgt toch? of was dat met afkopen van je zonden? Had in mijn ierland spel problemen om ierland te vormen, had wel genoeg provincies, titels en geld maar niet genoeg piety :(

Als je een claim hebt zou ik proberen een extra county erbij krijgen, misschien is dat dan genoeg om een duchy te claimen en zo nog een county? tikt dan al lekker aan van 1 county naar 3.

quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 14:36 schreef DeHovenier het volgende:
Ik hen er nog niet uit hoe het werkt met die attributes... bvb mn dochter is net 16 geworden met 13 punten in Diplomacy, wat kan ik doen om dat getal te verhogen naar 16 ofzo?

Ze is nog vrijgezel ;).... en een -10 disposition jegens me :')

M 'n eigen dochter haat me :'(

-edit-
En mijn toekomstige troonopvolger van 12 jaar ook, zelfs meer dan mijn dochter :')
Hallo -25 -O-
Zal vast komen omdat ik z'n opa heb vermoord :+
Wat ik altijd probeer is om goede genen te krijgen, dus trouw met genius, strong, quick (attractive ook maar das maar +1 diplo). Als je dat doet grotere kans dat jouw kinderen dat dan ook worden. Genius bijv geeft +5 bij alles! allijd lekker mee genomen.

Voor de rest goed opletten met wie je kinderen opleid. Je kinderen zullen geneigt zijn om dezelfde traits te krijgen als de opvoeder (zoals ambitous vs content, dilligent vs slothful etc.) ook dat eerste vierkantje is belangrijk. Stuur ze bijv naar een Grey Eminence en niet naar een Naive Appeaser.

En voor je heir doe ik het meestal zelf. (als je dan kan kiezen tussen dililgent en slothful + iets goed altijd voor slothful + iets goed. Je kan makkelijk dilligent krijgen door op een hunt te gaan (en dan slothful kwijtraken).

Dochters probeer ik altijd hoog intrique te krijgen, dan trouwen met iemand die ik wil vermoorden, worden zijn spymaster en aangezien het familie is (zus / dochter afhankelijk of ik al dood ben) willen ze vaak wel meewerken met het plotten.

quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 16:21 schreef DeHovenier het volgende:
M 'n zoon heeft de Prinses van Zweden getrouwd. Goede deal. 3 van haar broers/zussen zijn dood, en de enige die nog leeft zit in het het gevang :D
Als het ook je heir is ben je goed bezig! krijg je kleinzoon jouw land + zweden.
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 16:30 schreef DeHovenier het volgende:
Hodr, m'n dochter is dood gegaan aan pneunomia. Ze was pas 20 jaar -O-
Kan ook handig zijn om mensen dood te maken, zet ze in je council en stuur ze naar een land waar ziekte heerst.
pi_133714808
Pffff, ingewikkeld.

M'n buren hebben nu te maken met opstanden, ben nu aan het wachten tot ik 700 gold heb om een huurlingenleger te kopen en ze onder de voet te lopen.

Zit nu op 330 gold ofzo, dus nog ff geduld hebben :P

Heb ook te maken gehad met een pokkenepidemie, gelukkig nog geen doden gevallen (aan mijn zijde dan :P).

Ja, het is idd m'n heir. Al had ik liever Noorwegen gehad, dat ligt net wat strategischer.

Dochter is inmiddels dood, natuurlijke oorzaak -O-
Zo 'n pech moet je net hebben :P

quote:
Kan ook handig zijn om mensen dood te maken, zet ze in je council en stuur ze naar een land waar ziekte heerst.
Dat is wel een idee om te onthouden :P

Heb nu m'n Spymaster in m'n buurland gepositioneerd, lekker spioneren op techs. Heb al aardig wat boosts gehad daardoor, maar ik loop nog wel een stuk achter.
Children of the night. What music they make.
pi_133714864
pff 700 is wel veel :o
Wie wil je precies binnen vallen? Misschien heb je wel niet zo vel geld nodig.

En ja het is een ingewikkeld spel, maar dat maakt het juist zo mooi!
pi_133715172
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 17:34 schreef Krediax het volgende:
pff 700 is wel veel :o
Wie wil je precies binnen vallen? Misschien heb je wel niet zo vel geld nodig.

En ja het is een ingewikkeld spel, maar dat maakt het juist zo mooi!
Ik heb 375 euro nodig om dat huurlingenleger te huren, en zij koste daarbovenop ook nog eens 28.33 euro p/m. Ik zit nu op de 392 euro, dus dat is te weinig. Een maand is zo om.
Children of the night. What music they make.
pi_133715276
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 17:46 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Ik heb 375 euro nodig om dat huurlingenleger te huren, en zij koste daarbovenop ook nog eens 28.33 euro p/m. Ik zit nu op de 392 euro, dus dat is te weinig. Een maand is zo om.
Waarom huur je niet die van 75? heb je 1500 troepen en kost je "maar" 8 oid per maad.
pi_133715420
Ik ga btw voor de provincies Ormond en Thormond. Als ik die in handen heb, ben ik ook gelijk koning van Munster. In Ierland dus :+

quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 17:50 schreef Krediax het volgende:

[..]

Waarom huur je niet die van 75? heb je 1500 troepen en kost je "maar" 8 oid per maad.
Goedkoopste huurlingenleger kost 90 euro en dat levert me 10 schepen op :P
Children of the night. What music they make.
pi_133715649
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 17:56 schreef DeHovenier het volgende:
Goedkoopste huurlingenleger kost 90 euro en dat levert me 10 schepen op :P
Ohw raar ik kan ook altijd van 75 kopen, voor 2 provincies zijn die 1500 man meestal genoeg.
pi_133715701
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 18:06 schreef Krediax het volgende:

[..]

Ohw raar ik kan ook altijd van 75 kopen, voor 2 provincies zijn die 1500 man meestal genoeg.
Nou, 1 provincie verder was een rebellenleger lekker aan t belegeren, en dat leger bestond uit 6k man. Lijkt me dan niet dat 1.5k man genoeg is :P
Children of the night. What music they make.
pi_133715718
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 18:08 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Nou, 1 provincie verder was een rebellenleger lekker aan t belegeren, en dat leger bestond uit 6k man. Lijkt me dan niet dat 1.5k man genoeg is :P
ohw nee dan niet nee :P
Zouden die neit weg gaan zodra ze de siege (en daarmee de oorlog?) winnen?
pi_133715968
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 18:09 schreef Krediax het volgende:

[..]

ohw nee dan niet nee :P
Zouden die neit weg gaan zodra ze de siege (en daarmee de oorlog?) winnen?
Ze zijn nu idd weg (uit Connacht), weet niet wat het resultaat is.

Nog 100 euro te gaan en dan maak ik m'n move *O*

Casus Belli heb ik al, want die 2 provincies behoren me toe omdat Du Jure. Denk ik. Of hoe schrijf je dat? En waar zie je dat?:P

Ben ondertussen druk bezig om vrindjes te worden met Noorwegen ( Counsellor), dat helpt als ik tegen Engeland ga beginnen :P

Children of the night. What music they make.
pi_133716611
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 18:19 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Ze zijn nu idd weg (uit Connacht), weet niet wat het resultaat is.

Nog 100 euro te gaan en dan maak ik m'n move *O*

Casus Belli heb ik al, want die 2 provincies behoren me toe omdat Du Jure. Denk ik. Of hoe schrijf je dat? En waar zie je dat?:P

Ben ondertussen druk bezig om vrindjes te worden met Noorwegen ( Counsellor), dat helpt als ik tegen Engeland ga beginnen :P

[ afbeelding ]
Rechts onder boven je minimap kan je de jure duchies, kingdoms empires etc zien.
Voordat je tegen engeland gaat beginenn zou ik eerst proberen om ierland te verenigen. Dan als koning binnen vallen. misschien een claim doordrukken oid.
pi_133716648
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 18:39 schreef Krediax het volgende:

[..]

Rechts onder boven je minimap kan je de jure duchies, kingdoms empires etc zien.
Voordat je tegen engeland gaat beginenn zou ik eerst proberen om ierland te verenigen. Dan als koning binnen vallen. misschien een claim doordrukken oid.
Ik wil sowieso wel Koning worden van Ierland idd.

En zo gezien is heel Ierland een Du Jure :')
Children of the night. What music they make.
pi_133716865
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 18:40 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Ik wil sowieso wel Koning worden van Ierland idd.

En zo gezien is heel Ierland een Du Jure :')
Je hebt Du Jure claim op heel Ierland?
Iets klopt er niet lijkt mij :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')