abonnement Unibet Coolblue
pi_132338681
Ik vind ze leuk! Weet alleen niet meer zeker hoe je meiske heet ;)
Lotte!
Noah!
pi_132338684
Het zijn niet mijn favoriete namen maar ik vind ze wel goed bij elkaar passen. Zowel voor de 2 als in combinatie met L. Passend, maar zonder jut & jul gevoel.
pi_132338957
Ik ben ook geen mega fan van Sven maar vind het wel oké en kan er wel aan wennen. Manlief is enorm fan van die naam. En voor Luuk geldt het tegenovergestelde. :')
Het is heel simpel, er zal geen naam komen (en al zeker geen twee) waar man en ik beiden 100% achter staan en een halleluja gevoel bij hebben. Bij de eerste hadden we nieteens een jongensnaam, dus ik was blij dat L. een meisje bleek te zijn (om maar even te schetsen hoe erg het is met ons qua jongensnamen). Kortom, er zit niets anders op dan voor een soort compromis te gaan. Als ik het zelf voor het zeggen zou hebben zou Sven nieteens op een longlist gekomen zijn, maar om nou een scheiding aan te vragen om zelf de namen te kunnen bepalen is ook zoiets hè. :D
pi_132338975
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 21:36 schreef Linda2205 het volgende:
Ik vind ze leuk! Weet alleen niet meer zeker hoe je meiske heet ;)
L. isa
pi_132340806
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 21:46 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

L. isa
Ok, dan wist ik het nog wel. Ik vind het leuk bij elkaar!
Lotte!
Noah!
pi_132341730
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 21:45 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik ben ook geen mega fan van Sven maar vind het wel oké en kan er wel aan wennen. Manlief is enorm fan van die naam. En voor Luuk geldt het tegenovergestelde. :')
Het is heel simpel, er zal geen naam komen (en al zeker geen twee) waar man en ik beiden 100% achter staan en een halleluja gevoel bij hebben. Bij de eerste hadden we nieteens een jongensnaam, dus ik was blij dat L. een meisje bleek te zijn (om maar even te schetsen hoe erg het is met ons qua jongensnamen). Kortom, er zit niets anders op dan voor een soort compromis te gaan. Als ik het zelf voor het zeggen zou hebben zou Sven nieteens op een longlist gekomen zijn, maar om nou een scheiding aan te vragen om zelf de namen te kunnen bepalen is ook zoiets hè. :D
Herkenbaar. Alleen hier dan andersom. Het gevoel dat we bij M's naam hadden, hebben we niet echt meer gekregen bij meisjesnamen. Sowieso vond ik het moeilijker om voor een tweeling namen te bedenken. Ze moeten bij elkaar passen, maar niet te, niet dezelfde voorletter, ook rekening houden met M's naam en wij wilden dus ook nog eens 2 namen en die moesten ook weer bij elkaar passen.
pi_132341816
Interessante suggesties leverden het door zand geschonken boekje op. Het meest in het oog sprong Kommer. Sta je onder aan de trap. Kom Kommer, ÉTEN!

_O- :s) :')

[ Bericht 0% gewijzigd door DJMomo op 19-10-2013 22:54:04 ]
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_132342087
_O-
pi_132342166
Cola vond ik ook een mooie. Serieus. Cola. :')
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_132342476
Je opperde ooit Mart, Nikki. Die vind ik leuker dan Sven en Luuk maar wel bij beide passen. Maar die is dus afgevallen?
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 23:06:19 #61
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_132342594
Mart vind ik dikkevijftiger :@ Sven vind ik wel oké, maar ik zou nooit een naam kiezen die niet eens op de longlist zou komen.
pi_132342595
Ik vind Luuk een leuke naam O-) O-)

Hier hebben we hem gecombineerd met Pepijn. Ik vond Bram ook leuk. Het zou heel lang Bram worden. Ik denk dat we met 37 weken op Luuk over gestapt zijn.
*poef* nu is het weg
pi_132342650
Afgelopen week in de krant: D.ayzee. ...really?!

Sven en Luuk vind ik leuk bij elkaar trouwens
pi_132342689
Klopt, Sven en Mart is ook nog een optie. Luuk en Mart behoort niet tot de opties. Ik weet nog niet welke combi ik leuker vind. Gelukkig hebben we nog even, al willen mijn hormonen het nu weten. ;)
pi_132342746
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 23:06 schreef Spees_Eend het volgende:
Mart vind ik dikkevijftiger :@ Sven vind ik wel oké, maar ik zou nooit een naam kiezen die niet eens op de longlist zou komen.
Haha ik moest lachen om dat dikkevijftiger. Het klopt wel, want het zou een vernoeming zijn naar zwager en twee oma's. :D
pi_132343359
En Sverre dan, Nikki?
  zondag 20 oktober 2013 @ 00:38:38 #67
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_132346172
Ik vind Luke leuker dan Luuk, of nog leuker: Lucas ;).
Van de genoemde combi's vind ik persoonlijk Sven en Mart dan het leukst, maar ik denk dat er nog genoeg ander leuke te verzinnen is dan deze namen. Leuker dan Mart: Maarten.
Maar ik houd sowieso erg van wat langere namen, afkorten kan altijd nog.
KuikenGuppy
pi_132350657
Mart is mij ook te Mart Smeets, brr.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_132350980
quote:
11s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 18:56 schreef innepin het volgende:
In de NRC van vandaag:

L.oekie W.iesje, zusje van P.om (en dochter van K.rik). Ik vind 't bijzonder :o

En een tweeling M.orten en M.orris. Over jut en jul gesproken.
oei. wel tweede namen voor die tweeling hoop ik dan?
Ik had er tijdens mn stage ook een, tweeling van t zelfde geslacht, gelijksoortige voornaam en allebei met een D. en dan dus geen tweede naam of iets. Het zal uiteindelijk vast meestal wel goedkomen enzo maar het gaat vast voor problemen zorgen bij bepaalde instanties.
:)
  zondag 20 oktober 2013 @ 08:31:18 #70
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132350996
Ik snap niet dat mensen daar niet over nadenken, het gaat immers wat langer duren dan die eerste paar jaar dat jij de enige bent die de post van je kinderen openmaakt.

Al even afgezien van het feit dat de ING er idd niet mee om kan gaan dat een naam met dezelfde initialen en geboortedatum op 2 adressen woont.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_132351032
Mijn vriendin werd er 12 jaar geleden op gewezen door het Zh dat het verstandig was om haar tweeling van zelfde geslacht andere voorletters mee te geven
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  zondag 20 oktober 2013 @ 09:10:14 #72
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_132351181
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 08:38 schreef DJMomo het volgende:
Mijn vriendin werd er 12 jaar geleden op gewezen door het Zh dat het verstandig was om haar tweeling van zelfde geslacht andere voorletters mee te geven
Dat zou ik ook doen ja. Geloof me, zelfs verschillende voorletters is voor de meeste instanties nog een enorme uitdaging. Twee voorbeeldjes van slechts afgelopen jaar: mijn tweelingzus bleek geen zorgverzekering te hebben en ik twee, en als klap op de vuurpijl had de mevrouw van de gemeente mijn zoon op naam van mijn zus gezet bij de erkenning.
pi_132351229
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 08:38 schreef DJMomo het volgende:
Mijn vriendin werd er 12 jaar geleden op gewezen door het Zh dat het verstandig was om haar tweeling van zelfde geslacht andere voorletters mee te geven
is in dit geval ook op gewezen ja inderdaad. Om nog even serieus te overwegen om nog een extra naam te geven om verwarring zoveel mogelijk te voorkomen. T was tevergeefs, op de couveuseafdeling hadden ze dr al moeite mee omdat de namen ook een soort zelfde klank hebben :P achja, die mensen gingen geloof ik juist wel voor het jut en jul effect dus ze zullen het wel niet erg hebben gevonden.
:)
pi_132351319
Jee SpeesEend wat erg :o En wat irritant lijkt me dat als je dat jaar in, jaar uit overkomt en steeds recht moet zetten.

Nikki ik vind vooral L.uuk een hele leuke naam O+ De Franse variant Luc ook :) S.ven vind ik ook leuk maar moet er even aan wennen. Vind de namen ook goed passen bij L.isa :)

Als onze tweeling meisjes worden dan zijn we al uit de namen O+ Vanaf het begin al eigenlijk. Voor jongetjes gaat het lastig worden. Ik heb een paar namen die lief niets vindt en hij wil er pas serieus over na gaan denken als we de geslachten weten. Heeft is ook wel weer ergens gelijk in.
pi_132351335
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 08:38 schreef DJMomo het volgende:
Mijn vriendin werd er 12 jaar geleden op gewezen door het Zh dat het verstandig was om haar tweeling van zelfde geslacht andere voorletters mee te geven
Ik werd er ook al op gewezen. Problemen beginnen al met de vaccinatiepapieren.... zelfde voorletters, zelfde achternaam, zelfde adres, zelfde geboortedatum. Is echt vragen om problemen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')