abonnement Unibet Coolblue
  maandag 17 februari 2014 @ 14:26:30 #226
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136811224
quote:
99s.gif Op maandag 17 februari 2014 14:17 schreef Stormqueen het volgende:
ik vind die commode echt briljant gevonden Klaprooss!

Ik las familiewieg... Mijn echtgenoot en ik zijn normaliter best eensgezind als het op materiële zaken aankomt, maar dit is wel een leuke. Er zijn uiteraard 2 familiewiegen - van zijn kant en van mijn kant. Die van mijn kant is handgemaakt door wijlen mijn opa, destijds voor zijn eigen zoons. Het is een afgrijselijk Tiroler model, inclusief uitgezaagde hartjes. De wieg van zijn kant is zo'n rieten unit die ik hier regelmatig voorbij zie komen en die ik zelf òòk niet erg mooi vind (zacht uitgedrukt wegens hormonen O+). Daarbij is het een groot lomp geval.
Ik zou die van mijn kant om twee redenen neerzetten: hij is handgemaakt en er zullen 97% zeker geen andere kleinkinderen van mijn vader in komen te liggen dan de mijne. Mijn man vindt daarentegen dat het zijn wieg moet worden tzt, omdat er van mijn kant al een (handgemaakte) (lelijke) commode rouleert (sterker nog, die heb ik al vijf jaar in huis staan omdat niemand anders 'm wilde :') ) en hij dus ook wil dat er iets van "zijn" kant van de familie komt te staan.

Liever had ik eigenlijk gehad dat het geen van beide werd en mijn man zelf een wieg bouwt zodat we ook geen familie op de ziel hoeven te trappen. Maar hoe pak je zoiets nu aan?
(ja, het is maar 1 van de vele zinloze gevechten die ooit nog zullen komen over mijn/zijn/hullie/gullie, maar toch, deze zal vaker voorkomen denk ik? :D :'))
Zo'n wieg kan je heel mooi op (laten) knappen, is dat niks?

Prachtige voorbeelden:
http://www.droomwieg.nl/maatwerk/wiegbekleding/ O+
KuikenGuppy
  maandag 17 februari 2014 @ 14:26:40 #227
149959 SQ
snelle trees
pi_136811231
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2014 14:21 schreef Dot. het volgende:

[..]

Wij hebben hetzelfde dilemma met de tuinooievaar :')

Kun je niet een wieg bij jullie op de slaapkamer en een in de babykamer als die bijv. op zolder is? Of gewoon een cosleeper kopen/maken, dat is te beargumenteren waarom je een specifiek andere wieg wilt.
Wat dat betreft is het niet hebben van een voortuin dan weer een voordeel. Een van de weinige. :')

Ja, slaapkamerargument ga ik maar invoeren tzt - of heel recalcitrant beide wiegen op de kamer zetten en het kind daar om en om in laten slapen. Ik zie mezelf er voor aan :')
disclaimer
pi_136811299
quote:
99s.gif Op maandag 17 februari 2014 14:17 schreef Stormqueen het volgende:
ik vind die commode echt briljant gevonden Klaprooss!

Ik las familiewieg... Mijn echtgenoot en ik zijn normaliter best eensgezind als het op materiële zaken aankomt, maar dit is wel een leuke. Er zijn uiteraard 2 familiewiegen - van zijn kant en van mijn kant. Die van mijn kant is handgemaakt door wijlen mijn opa, destijds voor zijn eigen zoons. Het is een afgrijselijk Tiroler model, inclusief uitgezaagde hartjes. De wieg van zijn kant is zo'n rieten unit die ik hier regelmatig voorbij zie komen en die ik zelf òòk niet erg mooi vind (zacht uitgedrukt wegens hormonen O+). Daarbij is het een groot lomp geval.
Ik zou die van mijn kant om twee redenen neerzetten: hij is handgemaakt en er zullen 97% zeker geen andere kleinkinderen van mijn vader in komen te liggen dan de mijne. Mijn man vindt daarentegen dat het zijn wieg moet worden tzt, omdat er van mijn kant al een (handgemaakte) (lelijke) commode rouleert (sterker nog, die heb ik al vijf jaar in huis staan omdat niemand anders 'm wilde :') ) en hij dus ook wil dat er iets van "zijn" kant van de familie komt te staan.

Liever had ik eigenlijk gehad dat het geen van beide werd en mijn man zelf een wieg bouwt zodat we ook geen familie op de ziel hoeven te trappen. Maar hoe pak je zoiets nu aan?
(ja, het is maar 1 van de vele zinloze gevechten die ooit nog zullen komen over mijn/zijn/hullie/gullie, maar toch, deze zal vaker voorkomen denk ik? :D :'))
Wij hebben zo'n zelfde soort dilemma (alleen is de zijne door zijn opa gemaakt O+ maar hij heeft er zelf niet eens ingelegen :{w ). Maar mijn idee is om dan in de eerste tijd één wiegje op de slaapkamer te zetten en één in de woonkamer. Het lijkt me de eerste weken best fijn als je kind in de buurt ligt te snurken ipv op een kamer ver weg. En het neemt een stuk minder ruimte in dan een box ;)
freedom is just another word for nothing left to lose
  maandag 17 februari 2014 @ 14:31:36 #229
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136811469
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 14:28 schreef Lot_1 het volgende:

[..]

Wij hebben zo'n zelfde soort dilemma (alleen is de zijne door zijn opa gemaakt O+ maar hij heeft er zelf niet eens ingelegen :{w ). Maar mijn idee is om dan in de eerste tijd één wiegje op de slaapkamer te zetten en één in de woonkamer. Het lijkt me de eerste weken best fijn als je kind in de buurt ligt te snurken ipv op een kamer ver weg. En het neemt een stuk minder ruimte in dan een box ;)
Dan zit je met twee wiegjes (die je misschien niet wilt?), en moet je voor daarna alsnog een box...
Ik zou toch echt passen en beleefd weigeren. Zelf niet in gelegen is een prima argument, je familie snapt toch ook wel dat je geen twee wiegjes gaat gebruiken? :') Hoe moet je baby dat later doen dan, als die een vriend(in) krijgt die ook twee wiegjes had, zijn/haar kind moet het dan maar met 4 wiegjes doen?
Bovendien, een familiestuk blijft toch meestal in de familie waar de achternaam bij hoort? ;)
KuikenGuppy
  maandag 17 februari 2014 @ 14:32:17 #230
149959 SQ
snelle trees
pi_136811487
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2014 14:26 schreef Burdie het volgende:

[..]

Zo'n wieg kan je heel mooi op (laten) knappen, is dat niks?

Prachtige voorbeelden:
http://www.droomwieg.nl/maatwerk/wiegbekleding/ O+
Ja, maar dan hebben we er nog steeds twee _O-
Ik laat mijn echtgenoot wel iets maken van eikenhout. Kan -ie best. Beginnen we gewoon onze eigen traditie.
disclaimer
  maandag 17 februari 2014 @ 14:33:17 #231
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136811537
quote:
99s.gif Op maandag 17 februari 2014 14:32 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja, maar dan hebben we er nog steeds twee _O-
Ik laat mijn echtgenoot wel iets maken van eikenhout. Kan -ie best. Beginnen we gewoon onze eigen traditie.
Eentje kiezen (ik zou die van je man doen ivm achternaam, zie hierboven) en die (laten) opknappen :).
KuikenGuppy
  maandag 17 februari 2014 @ 14:33:57 #232
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_136811572
quote:
99s.gif Op maandag 17 februari 2014 14:17 schreef Stormqueen het volgende:
ik vind die commode echt briljant gevonden Klaprooss!

Ik las familiewieg... Mijn echtgenoot en ik zijn normaliter best eensgezind als het op materiële zaken aankomt, maar dit is wel een leuke. Er zijn uiteraard 2 familiewiegen - van zijn kant en van mijn kant. Die van mijn kant is handgemaakt door wijlen mijn opa, destijds voor zijn eigen zoons. Het is een afgrijselijk Tiroler model, inclusief uitgezaagde hartjes. De wieg van zijn kant is zo'n rieten unit die ik hier regelmatig voorbij zie komen en die ik zelf òòk niet erg mooi vind (zacht uitgedrukt wegens hormonen O+). Daarbij is het een groot lomp geval.
Ik zou die van mijn kant om twee redenen neerzetten: hij is handgemaakt en er zullen 97% zeker geen andere kleinkinderen van mijn vader in komen te liggen dan de mijne. Mijn man vindt daarentegen dat het zijn wieg moet worden tzt, omdat er van mijn kant al een (handgemaakte) (lelijke) commode rouleert (sterker nog, die heb ik al vijf jaar in huis staan omdat niemand anders 'm wilde :') ) en hij dus ook wil dat er iets van "zijn" kant van de familie komt te staan.

Liever had ik eigenlijk gehad dat het geen van beide werd en mijn man zelf een wieg bouwt zodat we ook geen familie op de ziel hoeven te trappen. Maar hoe pak je zoiets nu aan?
(ja, het is maar 1 van de vele zinloze gevechten die ooit nog zullen komen over mijn/zijn/hullie/gullie, maar toch, deze zal vaker voorkomen denk ik? :D :'))
Plaats eens foto's? Dan kiezen wij wel :7


Dit is de familiewieg van mn moederskant.
Ik vond dat ding zo vreselijk spuuglelijk en had geen idee hoe ik dat in godsnaam bekleden moest. Dus ik heb dat ding een paar maanden in huis gehad en toen meegeven aan een andere tante voor haar kinderen. :W
Onze kinderen gingen gewoon eerst in de kinderwagenbak en daarna naar het ledikant :Y
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_136811576
Die achternaamverwijzing zie ik even niet, als jij in een mooi wiegje hebt gelegen waarom zou je dan het wiegje van je vriend gebruiken (of andersom) als die toevallig de naam van het kind heeft?

Mij lijkt: je gebruikt gewoon het wiegje dat je zelf het mooist vindt, en als je graag twee wiegjes hebt is het mooi meegenomen toch? Wij hadden boven gewoon een ledikant en beneden de reiswieg in de box.
Nul wiegjes, geen spijt van gehad. Hij sliep na een week gewoon in zijn ledikant.
pi_136811606
quote:
99s.gif Op maandag 17 februari 2014 14:26 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Wat dat betreft is het niet hebben van een voortuin dan weer een voordeel. Een van de weinige. :')

Ja, slaapkamerargument ga ik maar invoeren tzt - of heel recalcitrant beide wiegen op de kamer zetten en het kind daar om en om in laten slapen. Ik zie mezelf er voor aan :')
Ja, ik denk ook niet dat dat ding er heel lang staat ;)

Maar als je ze allebei niet mooi vindt zou ik toch idd ook neigen naar allebei niet. Ik zou niet alleen om traditie iets lelijks in het kamertje zetten terwijl je er zelf niets om geeft. Dan maar iedereen tegelijk beledigen :P Het is jullie kind en jullie kamertje...
  maandag 17 februari 2014 @ 14:35:08 #235
149959 SQ
snelle trees
pi_136811626
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2014 14:33 schreef Burdie het volgende:

[..]

Eentje kiezen (ik zou die van je man doen ivm achternaam, zie hierboven) en die (laten) opknappen :).
Maar mijn broers gaan nooit kinderen krijgen he :D In zijn familiewieg hebben al wat kinderen gelegen, en hij komt uit een gezin van vijf. Tenslotte zijn we verre van traditioneel in alles :P

zeg nou dat ik steekhoudende argumenten heb! ik wil dat lelijk ding niet :'(
disclaimer
pi_136811691
quote:
99s.gif Op maandag 17 februari 2014 14:35 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Maar mijn broers gaan nooit kinderen krijgen he :D In zijn familiewieg hebben al wat kinderen gelegen, en hij komt uit een gezin van vijf. Tenslotte zijn we verre van traditioneel in alles :P

zeg nou dat ik steekhoudende argumenten heb! ik wil dat lelijk ding niet :'(
Lelijk ding is steekhoudend genoeg :Y

Bedenk me trouwens dat jullie wel zo'n tegen het raam aangevlogen ooievaar kunnen hebben ;)
  maandag 17 februari 2014 @ 14:37:30 #237
149959 SQ
snelle trees
pi_136811724
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2014 14:36 schreef Dot. het volgende:

[..]

Lelijk ding is steekhoudend genoeg :Y
Ja, eigenlijk wel he?
quote:
Bedenk me trouwens dat jullie wel zo'n tegen het raam aangevlogen ooievaar kunnen hebben ;)
}:| }:| }:|
disclaimer
pi_136811752
quote:
99s.gif Op maandag 17 februari 2014 14:37 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja, eigenlijk wel he?

[..]

}:| }:| }:|
})
  maandag 17 februari 2014 @ 14:38:49 #239
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136811777
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 14:34 schreef Suikertante het volgende:
Die achternaamverwijzing zie ik even niet, als jij in een mooi wiegje hebt gelegen waarom zou je dan het wiegje van je vriend gebruiken (of andersom) als die toevallig de naam van het kind heeft?

Mij lijkt: je gebruikt gewoon het wiegje dat je zelf het mooist vindt, en als je graag twee wiegjes hebt is het mooi meegenomen toch? Wij hadden boven gewoon een ledikant en beneden de reiswieg in de box.
Nul wiegjes, geen spijt van gehad. Hij sliep na een week gewoon in zijn ledikant.
Misschien is dat meer mijn ding dan, met die achternaam. Als er een Achternaamvader-familiewieg zou zijn, zou ik het persoonlijk logischer vinden om mijn kind in de Achternaamvader-familiewieg te leggen ipv de Achternaammoeder-familiewieg, omdat iedereen met Achternaamvader in de Achternaamvader-familiewieg heeft gelegen. Tenzij het een lelijk onding is natuurlijk, maar ik meende uit SQ's verhaal op te maken dat ze beide wiegjes niet echt moeders mooiste zijn.

Maar ik zou idd ook niet iets neerzetten wat ik niet zelf ook zou willen, enkel om de familie(s) tevreden te stellen ;).
KuikenGuppy
pi_136811787
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2014 14:31 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dan zit je met twee wiegjes (die je misschien niet wilt?), en moet je voor daarna alsnog een box...
Ik zou toch echt passen en beleefd weigeren. Zelf niet in gelegen is een prima argument, je familie snapt toch ook wel dat je geen twee wiegjes gaat gebruiken? :') Hoe moet je baby dat later doen dan, als die een vriend(in) krijgt die ook twee wiegjes had, zijn/haar kind moet het dan maar met 4 wiegjes doen?
Bovendien, een familiestuk blijft toch meestal in de familie waar de achternaam bij hoort? ;)
Ik vind het zelf ook een heel leuk idee om de familiewieg te gebruiken en het is niet dat het me opgedrongen wordt. De wiegjes blijven overigens niet bij ons. Ze worden beide door het hele gezin gebruikt, mijn broer heeft 'm bijvoorbeeld ook gebruikt bij zijn kinderen. Mijn neven en nichten hebben er ook in gelegen en de reden dat mijn man er zelf niet in heeft gelegen was dat zijn nicht toen net daarvoor geboren was. Maar z'n zusje heeft er wel in gelegen. Bij ons gaan de wiegen dus zo de hele familie door. Die in ons gezin staat gewoonlijk bij m'n ouders op zolder.

Zijn die van jullie echt zo lelijk SQ? Ik vind die van ons beide erg mooi :)

Als wij geen wiegjes zouden hebben zou ik absoluut voor een co-sleeper gaan. Dat lijkt me zo enorm handig!
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_136811816
quote:
99s.gif Op maandag 17 februari 2014 14:35 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Maar mijn broers gaan nooit kinderen krijgen he :D In zijn familiewieg hebben al wat kinderen gelegen, en hij komt uit een gezin van vijf. Tenslotte zijn we verre van traditioneel in alles :P

zeg nou dat ik steekhoudende argumenten heb! ik wil dat lelijk ding niet :'(
Daar heb je je argument al!
En tegen de tijd dat je je discussie er over moet aangaan doe je even een beroep op je HCG!
Flink knipperen met je oogjes en er komt vanzelf een traantje.
  maandag 17 februari 2014 @ 14:41:22 #242
149959 SQ
snelle trees
pi_136811882
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2014 14:39 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Daar heb je je argument al!
En tegen de tijd dat je je discussie er over moet aangaan doe je even een beroep op je HCG!
Flink knipperen met je oogjes en er komt vanzelf een traantje.
hahaha, daar moet je net mijn man hebben, die loopt dan alleen maar boos weg :')_!

Maar ik zal de tips onthouden mocht ik ze ooit nodig gaan hebben :P
disclaimer
pi_136812005
quote:
99s.gif Op maandag 17 februari 2014 14:41 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

hahaha, daar moet je net mijn man hebben, die loopt dan alleen maar boos weg :')_!

Maar ik zal de tips onthouden mocht ik ze ooit nodig gaan hebben :P
Misschien ook eerst alles eromheen gaan inrichten, kleuren, aankleden en dán samen kijken welk wiegje het mooiste staat voor die paar weken?
In ieder geval samen een besluit nemen lijkt me wel het handigste.
  maandag 17 februari 2014 @ 14:45:28 #244
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136812042
Nouja, "ik wil het niet" lijkt me ten alle tijden gewoon een valide argument, hcg of niet :).
KuikenGuppy
  maandag 17 februari 2014 @ 14:46:15 #245
149959 SQ
snelle trees
pi_136812072
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2014 14:44 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Misschien ook eerst alles eromheen gaan inrichten, kleuren, aankleden en dán samen kijken welk wiegje het mooiste staat voor die paar weken?
In ieder geval samen een besluit nemen lijkt me wel het handigste.
Ja, tuurlijk! Zo'n monster ben ik niet hoor :D
Maar goed, dat is allemaal nog even niet aan de orde, dus dat zien we wel, ooit ;)

Bedankt wel voor het meedenken allemaal O+ :D
disclaimer
  maandag 17 februari 2014 @ 14:47:48 #246
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_136812122
quote:
99s.gif Op maandag 17 februari 2014 14:46 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja, tuurlijk! Zo'n monster ben ik niet hoor :D
Maar goed, dat is allemaal nog even niet aan de orde, dus dat zien we wel, ooit ;)

Bedankt wel voor het meedenken allemaal O+ :D
Vrienden van ons hadden een wiegje beneden en een wiegje boven. Is dat geen optie?
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 17 februari 2014 @ 14:51:01 #247
149959 SQ
snelle trees
pi_136812256
quote:
14s.gif Op maandag 17 februari 2014 14:47 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Vrienden van ons hadden een wiegje beneden en een wiegje boven. Is dat geen optie?
nee, ik zet tzt gewoon een box neer hoor. En ach, uiteindelijk moet ik mijn gevechten ook kiezen, en me afvragen of ik dat wel aan wil gaan voor een wieg waar zo'n babbel binnen drie maanden uit is gegroeid ;)
disclaimer
pi_136814837
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 13:30 schreef Burdie het volgende:
Klap, wat een schattig kamertje O+.
Knap, die commode!
Zo'n bankje hebben wij ook, lijkt me handig voor knuffels of speelgoed!
Komt het ledikantje straks op de plaats van de wieg? En is het een oude familiewieg O+?
Bankje is gemaakt,door een oom toen mijn moeder zwanger ws van mij, dus heeft ook altijd in mijn kamertje gestaan O+ .
We hebben zijn lakentjes/dekentjes en grote maten rompers erin zitten.

Wiegje komt bij ons te staan en tegen die tijd idd het ledikantje op de plaats van waar de wieg nu staat.
Wieg is idd familiewieg, zelf in gelegen en mijn overleden oma heeft de bekleding gemaakt, Super blij dat deze nog mooi intact was O+.


Wat betreft familiewiegjes, kies lekker wat je mooi vind. Ik vond deze schattig en wilde hem graag gebruiken. Vind je het niets gebruik je er lekker geen. Niets moet alles kan denk ik dan maar weer :)
♥ J & S
pi_136815261
Gewoonmezelf, wat Burdie zegt, inderdaad :)
Misschien dat Mousemickey weet of en zo ja waar ze in NL te koop zijn, aangezien haar achterneefje er een heeft?

En Stormqueen, je kan een tweeling bakken, en ieder in zijn eigen al dan niet lulluke wiegje leggen ;)
  maandag 17 februari 2014 @ 16:11:04 #250
149959 SQ
snelle trees
pi_136815601
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 16:02 schreef Roomsnoes het volgende:
Gewoonmezelf, wat Burdie zegt, inderdaad :)
Misschien dat Mousemickey weet of en zo ja waar ze in NL te koop zijn, aangezien haar achterneefje er een heeft?

En Stormqueen, je kan een tweeling bakken, en ieder in zijn eigen al dan niet lulluke wiegje leggen ;)
Godsamme, dat is een goed idee! :D _O_
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')